Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajhaverkamp
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-09 17:54

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Lasteraar schreef op zondag 08 februari 2015 @ 20:41:
Anyway.. De tijger.. Schitterend beestje. Alleen qua foto's vallen ze toch onder de categorie kiekjes.
Waarom ? Geen spannende fotohoek. Afgesneden lichamen, pootjes , vreemde composities. Echter wel scherp. Maar dat is 't dan ook :-)
Op zich heb je gelijk en boeit enkel het resultaat. Echter ken je blijkbaar de situatie in DPA niet :) Je bent daar heel erg beperkt in de manier waarop je foto's kunt maken. Je moet door glas schieten. En dus kun je enkel een klein deel van het verblijf schieten omdat je zo haaks mogelijk door het glas wilt schieten. Tel daarbij dat de onderste meter bekrast is (en volgesproeid door de kater). En de drukte. Dan zijn het best knappe foto's!

This footer is intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@the mod man: Toffe foto. Het tegenlicht heeft wel iets, al is hierdoor de foto wel wat flets. Wellicht had dit in nabewerking nog wat opgepoetst kunnen worden?
@Viccers: Leuk beest, wat is het? Door de takken we iets druk.
@Amstel76: Wow, vet hoor! Zo te zien zat je wel redelijk dichtbij? Doen de beesten niks?
@elhopo: Leuk idee. Beetje jammer dat de achterste 2 katten niet scherp zijn.
@Luxicon: Leuk moment vastgelegd, alleen een beetje krap vind ik persoonlijk. Als je iets meer gras aan onderkant zou zien, zal het misschien net wat mooier zijn.
@Mavi86: Mooie foto! Weinig aan op te merken.
@Brilsmurfffje: Mooie foto. Misschien iets te licht aan rechterkant van linker aapje.
@Mortum: Beetje donker, voor de rest wel een leuke foto.
@Sj44k14: Leuke kiekjes. De eerste vind ik qua compositie de leukste. Echter twijfel ik of het beest of de boomstam scherp is.
@Lasteraar: Mooie beesten (zolang ze op het scherm staan en niet een meter bij me vandaan), mooi vastgelegd en top sfeer! Veel meer kan ik er niet van zeggen.

En natuurlijk ook een eigen toevoeging:
Afbeeldingslocatie: https://s3.amazonaws.com/f.cl.ly/items/3J391q3p2T322a3k1h0T/IMG_6299_small.jpg
Klikbaar

Ben even kwijt wat voor een beest het is. Foto is genomen in een dierentuintje op Lanzarote afgelopen november. Had misschien een paar stappen naar rechts kunnen doen, om zo wat meer diepte er in te brengen door de schuine tak. Echter had ik niet heel veel tijd om naar compositie te kijken doordat hij niet heel erg lang stil zat.

Verder ben ik niet 100% tevreden over de scherpte. Volgens mij is hij wel aardig in focus, maar toch niet écht super scherp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Suricata suricatta of Stokstaartje. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobiwan
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
ajhaverkamp schreef op maandag 09 februari 2015 @ 10:04:
[...]

Op zich heb je gelijk en boeit enkel het resultaat. Echter ken je blijkbaar de situatie in DPA niet :) Je bent daar heel erg beperkt in de manier waarop je foto's kunt maken. Je moet door glas schieten. En dus kun je enkel een klein deel van het verblijf schieten omdat je zo haaks mogelijk door het glas wilt schieten. Tel daarbij dat de onderste meter bekrast is (en volgesproeid door de kater). En de drukte. Dan zijn het best knappe foto's!
Inderdaad! Veel foto's zijn net niet ideaal vanwege het glas dat en het beeld vaag maakt maar ook een flinke kleurwaas kan veroorzaken... Ook heb je een flinke sluitertijd nodig als de tijgers redelijk actief rondlopen. 1/500 was eigenlijk al ge weinig, zoals ik van het weekend zag. Zal daar ook nog een paar foto's van posten vandaag of morgen.

@Guidoh: Jammer dat hij net weg kijkt.
@lasteraar : ik had ze graag in kleur gezien. Valt mij op dat ook bij jou af en toe een lichaam is afgesneden :)

[ Voor 7% gewijzigd door Cobiwan op 09-02-2015 15:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kalekat
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 16-09 09:51
lol... Ezeltje kijkt niet erg gelukkig..
Anyway.. De tijger.. Schitterend beestje. Alleen qua foto's vallen ze toch onder de categorie kiekjes.
Waarom ? Geen spannende fotohoek. Afgesneden lichamen, pootjes , vreemde composities. Echter wel scherp. Maar dat is 't dan ook :-)

Nu heb ik ook wat afgesneden lichamen.. Maar hopelijk toch wat spannender op de foto gezet..

Tekst moet je maar ff negeren.. Zijn 'facebookfoto's' :-)
Mooie foto's!!!

Deze deden me denken aan eentje die ik zelf Juni vorig jaar gemaakt heb!
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/82t2s9I.jpg?1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vishari Beduk
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 15-09 21:57

Vishari Beduk

loves f/1.8 primes

lol... Ezeltje kijkt niet erg gelukkig..

Nu heb ik ook wat afgesneden lichamen.. Maar hopelijk toch wat spannender op de foto gezet..

Tekst moet je maar ff negeren.. Zijn 'facebookfoto's' :-)

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
teveel
je zou er beter aan doen je te beperken tot alleen de beste foto uit de serie, de laatste
dan zou die er echt uit springen
nu sneeuwt deze onder, door bv de eerste en derde die toch minder zijn

weet het niet meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobcom
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 07:30

bobcom

Dedicated dabbler

@kalekat: jammer van de pose, maar scherpte ligt mooi - die keelzak is indrukwekkend. Heb je er ook een waar de kop/ogen beter uit de verf komt/komen?

@GuidoH: stokstaartje is leuk, maar je scherpte ligt net een paar cm. te ver naar voren - borststharen en klauwtjes zijn scherp, maar koppie/oogjes minder

@Lasteraar: tekst valt niet te negeren, want is nadrukkelijk opgemaakt als deel van de totale compositie. Bijvoorbeeld de laatste leguaan, die @Vishari de beste vindt: als je daar de tekst weglaat, blijft er een aanzienlijk minder spannende compositie over waarin het onderwerp erg centraal staat en nogal wordt weggedrukt door de omgeving. Geldt imo ook voor je andere voorbeelden: de tekst is overal zodanig geplaatst dat hij de compositie aanvult, maar juist daardoor kun je weinig zeggen van de composities an sich.

Sony, Canon, van alles wat en steeds wat anders. En nu ook nog een een website met verhaaltjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kalekat
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 16-09 09:51
bobcom schreef op maandag 09 februari 2015 @ 22:48:
@kalekat: jammer van de pose, maar scherpte ligt mooi - die keelzak is indrukwekkend. Heb je er ook een waar de kop/ogen beter uit de verf komt/komen?

@GuidoH: stokstaartje is leuk, maar je scherpte ligt net een paar cm. te ver naar voren - borststharen en klauwtjes zijn scherp, maar koppie/oogjes minder

@Lasteraar: tekst valt niet te negeren, want is nadrukkelijk opgemaakt als deel van de totale compositie. Bijvoorbeeld de laatste leguaan, die @Vishari de beste vindt: als je daar de tekst weglaat, blijft er een aanzienlijk minder spannende compositie over waarin het onderwerp erg centraal staat en nogal wordt weggedrukt door de omgeving. Geldt imo ook voor je andere voorbeelden: de tekst is overal zodanig geplaatst dat hij de compositie aanvult, maar juist daardoor kun je weinig zeggen van de composities an sich.
Dit is de enige waarop de kop en ogen duidelijk te zien zijn.
Hij/Zij wilde niet stil zitten na die frontale pose.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/48PHxLN.jpg?1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobiwan
  • Niet online
@ Kalekat: hij zou inderdaad net iets mooier zijn als de leguaan je iets meer aankijkt.

Vorig weekend nogmaals langs de tijgers gegaan. Handig dat het iets zonniger weer was. Het glas blijft lastig en ik vrees dat ik eraan moet wennen om een wat hogere sluitertijd te nemen. Bij 1/500 zie ik soms nog wat beweging...
Afbeeldingslocatie: https://farm8.staticflickr.com/7333/15874061763_26eecfe551_c.jpgDSC_2804 by Sj44k13, on Flickr

Nu ook een witte :D
Afbeeldingslocatie: https://farm8.staticflickr.com/7438/15871656834_cdfa3370ea_c.jpgDSC_2703 by Sj44k13, on Flickr

Hoewel deze misschien compositie-wise niet ideaal is wil ik hem jullie toch niet onthouden :)
Afbeeldingslocatie: https://farm9.staticflickr.com/8656/16306427678_0275af21e3_c.jpgDSC_2865 by Sj44k13, on Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobcom
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 07:30

bobcom

Dedicated dabbler

@kalekat eerste leguaan maakt duidelijk meer indruk - goed genoeg als je hem niet beter hebt

@sj44k13 Mooi die laatste!. Hoezo compositie niet ideaal: ogen, tanden, snorharen, dat is toch de essentie van een tijgerkop. De rest kan je er zo bij denken.

Sony, Canon, van alles wat en steeds wat anders. En nu ook nog een een website met verhaaltjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• muserulezz
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 12-07-2022
Ik zie erg mooie foto's voorbij komen. Ik ben momenteel het forum hier aan het ontdekken en plaats bij deze ook mijn eerste plaats. Ik hoop binnenkort wat actiever mee te gaan doen :)

Afbeeldingslocatie: http://blijvendmoment.nl/blijvendmoment.nl/wp-content/uploads/2014/10/vosje-kopie.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fraaie binnenkomer! Al lijkt ie wel wat opgezet.

• muserulezz
thx, ik kan je verzekeren dat het beestje leeft.
Geschoten (met de camera) in het dierenpark de Wissel te Epe. Helaas is het dierenpark gesloten ivm faillissement. :(

• Karel V
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 18-09 22:13

Karel V

Een simpele ziel

Gewoon uit nieuwsgierigheid: vanwaar de keuze voor zwart-wit?

The old Lie: Dulce et Decorum est Pro patria mori

• muserulezz
Karel V schreef op donderdag 26 februari 2015 @ 10:52:
Gewoon uit nieuwsgierigheid: vanwaar de keuze voor zwart-wit?
Met zwart/wit kon ik het contrast mooier versterken dan in kleur. Het contrast zorgt ervoor dat de pose van het vosje beter uitkomt. Het maakt hem imposanter. Daarnaast ben ik wel een zwart/wit fan. Met name de foto's van Laurent Baheux kan ik erg goed waarderen :)

• ajhaverkamp

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Het is een steppenvos, mocht je het willen weten.

• Polariteit
  • Laatst online: 21:23

Polariteit

Fietsende fotografeur

Mooie z/w omzetting van de vos! Nice, het contrast bevalt mij wel :)

Van mij een marmot uit de US of A:

Afbeeldingslocatie: https://farm8.staticflickr.com/7345/15950105563_216a0bfcb1_c.jpgHoary marmot @ Mount Rainier national park by Marcel Tuit, on Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• muserulezz
@ Mareceltuit: Grappig beestje, leuk moment. Jammer van het harde licht. Dat had wel wat softer gemogen om meer nadruk op het knuffelige karakter van dier weer te geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Karel V

Karel V

Een simpele ziel

muserulezz schreef op donderdag 26 februari 2015 @ 11:53:
[...]

Met zwart/wit kon ik het contrast mooier versterken dan in kleur. Het contrast zorgt ervoor dat de pose van het vosje beter uitkomt. Het maakt hem imposanter. Daarnaast ben ik wel een zwart/wit fan. Met name de foto's van Laurent Baheux kan ik erg goed waarderen :)
Dan ben je geslaagd met je bewerking. Het vosje staat er zeer duidelijk aanwezig op zowel door je compo, je fotocamera instellingen als door je bewerking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit
  • Laatst online: 21:23

Polariteit

Fietsende fotografeur

muserulezz schreef op vrijdag 27 februari 2015 @ 12:08:
@ Mareceltuit: Grappig beestje, leuk moment. Jammer van het harde licht. Dat had wel wat softer gemogen om meer nadruk op het knuffelige karakter van dier weer te geven.
Mee eens, helaas zaten ze dusdanig afgelegen dat het niet mogelijk was om te blijven tot wat mooier licht. Soms moet je het doen met de middelen die je hebt. :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• muserulezz
koning Julian :)
Afbeeldingslocatie: http://blijvendmoment.nl/blijvendmoment.nl/wp-content/uploads/2015/03/3020072-kopie.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lasteraar
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 03-02 14:21
:-)

@Marcel , strakke cavia.. alleen jammer dat die bokeh zo onrustig is.

Hier een foto van onze toekomstige huisgenoot.
Afbeeldingslocatie: https://farm8.staticflickr.com/7629/16538402567_b5f9c85439_c.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viccers
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 09:34
@marceltuit: Mooi beest, maar de bokeh lijkt te bewegen, wat een beetje afleidt.
@muserulezz: Mooie closeup, maar persoonlijk zou ik het mooier vinden als beide ogen scherp in beeld waren.
@Lasteraar: Lief beest, ziet er nog erg fragiel uit op deze foto. Kleuren zijn fijn om naar te kijken.

Heb dit kalkoen-achtig beest afgelopen herfst op de foto gezet; helaas zit er wel (veel) ruis in de bokeh (ISO 1600 met een 550D moet toch nog wel kunnen leek me..).

Afbeeldingslocatie: https://farm6.staticflickr.com/5599/15711900382_86bf20c8e8_z.jpg20141101-IMG_5660.jpg by Viccers, on Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajhaverkamp

ajhaverkamp

gewoon Arjan

=kuifhoenderkoet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Karel V

Karel V

Een simpele ziel

Lasteraar schreef op zaterdag 07 maart 2015 @ 21:47:
:-)

@Marcel , strakke cavia.. alleen jammer dat die bokeh zo onrustig is.

Hier een foto van onze toekomstige huisgenoot.
[afbeelding]
Herkenbaar beeld vastgelegd. Jullie nieuwe vriend heeft al direct het plekje op schoot ingenomen.
Op zich ook wel aardig vastgelegd alleen had het net nog wat beter gekund gezien bepaalde details.
Denk aan een andere plaats, misschien waar het buitenlicht binnenvalt, zodat het hoofdje wat minder donker is. De kant waar het nu om gaat is net de schaduwzijde. Denk ook aan een rustigere achtergrond die de foto beslist goed zou doen. De kadering vind ik zo best goed gelukt. Ik twijfel alleen over de kin: juist meer of juist geen kin op de foto. Heel goed mogelijk trouwens dat een ander juist zal zeggen dat je de juiste kin compositie hebt gekozen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lasteraar
We waren op bezoek bij de mensen die 't nestje gefokt hebben. Vriendin zat in een stoel de eerste kennismaking verwezenlijkte en ik stond tegen een kattenpaal aan proberen zo nonchalant mogelijk een foto te maken...

Dat er iets fatsoenlijks tussen zat is meer geluk dan wijsheid :-D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Karel V

Karel V

Een simpele ziel

Dat verklaart een hele boel. In die situatie ben je als fotograaf ook gelijk beperkt in je mogelijkheden.
Ik ben benieuwd naar je volgende foto's zodra jullie met het hondje op stap gaan. Ze zijn enorm beweeglijk die kleine rakkers en het mooi vastleggen is dan toch nog lastiger dan ik op het eerste gezicht had gedacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobiwan
  • Niet online
@marcel: hij staat er goed op, maar de kleuren ogen wat hard

@musenrules: mooi scherp, mooie kleuren en mooie achtergrond blur.

@lasteraar: schattige foto, goed gelukt!

@viccers: de ruis valt me wel mee. Vanwege je reactie leek het heel veel te zijn, maar zie amper wat full size. Wel lijkt het erop dat er flink wat luminance noise reduction is toegepast. Ik zelf zou de kop meer links in de foto hebben geplaatst.

Gisteren weer bij de Amersfoortse dierentuin geweest.

Afbeeldingslocatie: https://farm9.staticflickr.com/8724/17040383175_6773ee11af_c.jpgDSC_5032 by Sj44k13, on Flickr

Afbeeldingslocatie: https://farm8.staticflickr.com/7655/17040376555_a1ae298b76_c.jpgDSC_4652 by Sj44k13, on Flickr

Afbeeldingslocatie: https://farm9.staticflickr.com/8744/16420289353_de418b086f_c.jpgDSC_4656-3 by Sj44k13, on Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17:08

Chiron

Moderator Discord
Sj44k13 geweldig die tijgers! Pas wel op met het sharpenen, het doet nogal korrelig aan allemaal, ook de achtergronden.. De eerste met de tijgers mag nog wel wat contrast gebruiken, voor zo'n dramatische scene doet het een beetje vlak aan.

Onze eigen huistijger:

Afbeeldingslocatie: https://farm8.staticflickr.com/7649/16433838014_400dd79353_b.jpgCandy by renegesink, on Flickr

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobiwan
  • Niet online
Chiron schreef op dinsdag 07 april 2015 @ 08:59:
Sj44k13 geweldig die tijgers! Pas wel op met het sharpenen, het doet nogal korrelig aan allemaal, ook de achtergronden.. De eerste met de tijgers mag nog wel wat contrast gebruiken, voor zo'n dramatische scene doet het een beetje vlak aan.

Onze eigen huistijger:

[afbeelding]Candy by renegesink, on Flickr
Mooie pose, wel jammer van de krabpaal, die leidt een beetje af. Waar zie je korreligheid? Ik houd daar altijd rekening mee met de alt toets in lightroom. De laatste foto van de aap is bijna een 1:1 crop, misschien ligt het daaraan? Bij de tijgers zie je de viezigheid van het raam :(

[ Voor 6% gewijzigd door Cobiwan op 07-04-2015 09:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17:08

Chiron

Moderator Discord
Als ik doorklik naar je flickr pagina is het minder erg, flickr sharpened zelf ook nog bij het resizen, denk dat dat het is :)

Het is vooral de vacht van de tijgers (de donkere delen) en de donkere delen in de achtergrond, en de derde foto de vacht van de aap. Dat de eerste van achter glas is geschoten was me eigenlijk niet eens opgevallen :) Wellicht dat dat het wat lagere contrast verklaart.

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobiwan
  • Niet online
Ah zal eens naar kijken. Bij de tijgers heb ik soms wat onscherpte van het glas 'gecompenseerd' door wat keer te verscherpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fivepack
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 26-08 09:22
@Chiron,
/off-topic

mooie Coon heb je... Blijven heerlijke fotogenieke beesten, hebben zelf een 7jaar oude rode en nu een 17 weken oude blauwe...... 2 contrasten, rust en jeugdige onbezonnenheid...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKLM_
  • Laatst online: 22:20
@Sj44k13 Nice die apen zijn echt vet :)

Afbeeldingslocatie: https://farm9.staticflickr.com/8698/16879186168_ab8b8ac164.jpg

Vandaag mijn Kat weer eens op de foto gezet. (aangezien deze camera schuw is alleen het hoofd er maar op gezet :P )

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lasteraar
Chiron schreef op dinsdag 07 april 2015 @ 08:59:

Onze eigen huistijger:

[afbeelding]Candy by renegesink, on Flickr
Sjaak , beesten staan er goed op :-)
En deze huiskat ook.

Mijn photoshop doet 't even niet..
Gisteren in de duinen een paar fototjes gemaakt van onze kleine tijger.
Dus voor één keer.. vrij bijzonder.. Niet geshopte foto's !

Afbeeldingslocatie: https://farm8.staticflickr.com/7658/16869715580_e0a643bd9a_c.jpg

Afbeeldingslocatie: https://farm8.staticflickr.com/7681/16437095903_ba256dcdf9_c.jpg

Afbeeldingslocatie: https://farm9.staticflickr.com/8735/17031271886_5d96134b7d_c.jpg

Jammer dat m'n vriendin er net achter stond.. Beestje stond er wel leuk op zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gene
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20-04 17:32
Je vriendin geeft juist de verhouding weer tussen de "tijger" en haar knieen. Niks mis mee.

Had zelf ook een gezapig kijkend paartje voor de lens gekregen... (geschoten met een 45-200 zoom)
Afbeeldingslocatie: https://farm8.staticflickr.com/7621/16431752444_b909d07182_c.jpgP1010062 by avtien, on Flickr

En ook de grondkruipers mogen dan niet ontbreken

Afbeeldingslocatie: https://farm9.staticflickr.com/8784/16871780319_8d60c816b3_c.jpgP1010164 by avtien, on Flickr

[ Voor 28% gewijzigd door Gene op 08-04-2015 15:49 ]

PV 35° zuid 2970Wp (9x330wp), Growatt min 2500 TL/XE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Na al het harige en stoffige wat hier voorbijkomt, maar eens wat glads en nat: >:)

Afbeeldingslocatie: https://farm9.staticflickr.com/8783/17089561742_0d66a3f20e_b.jpgFrogFilmstrip by Chasa:Imago, on Flickr

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobiwan
  • Niet online
@gene: giraffen staan er goed op. Alleen jammer van de giraf linksonder. De tweede foto was beter geweest als het dier niet van de camera afgekeerd was.

@ehtweak: is dit een fotorolletje? Heb je de foto's ook in het groot?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online
Haha, nee hoor, het zijn gewoon digitale opnames, met fotosoep tot diafilm verwerkt. >:)

In 't groot? Kijk maar op flickr!
https://farm9.staticflick...89561742_e87dcac95b_o.jpg

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ample Energy
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 22:27
ehtweak schreef op vrijdag 10 april 2015 @ 09:05:
Na al het harige en stoffige wat hier voorbijkomt, maar eens wat glads en nat: >:)
Leuk! Vooral nummer 2 vind ik mooi, met z'n pootje al over de rand.
Ik zag net op m'n werk 2 kikkers die "bezig" waren, maar ik heb helaas te lang gedaan over het pakken van m'n camera.

Luister naar je onderbewustzijn. Er is een reden dat je niet wilt weten hoe je voedsel wordt geproduceerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobiwan
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://farm9.staticflickr.com/8817/17100965176_7cd6e0dc53_c.jpgDSC_6979 by Sj44k13, on Flickr

Afbeeldingslocatie: https://farm8.staticflickr.com/7623/17101009566_ff8a237283_c.jpgDSC_6504 by Sj44k13, on Flickr

Afbeeldingslocatie: https://farm8.staticflickr.com/7617/16919605467_791a9072ed_c.jpgDSC_6646 by Sj44k13, on Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gene
@Sj44k13 Met dank voor de opmerking, heb hem iets gecropt en ziet er idd iets beter uit

Afbeeldingslocatie: https://farm9.staticflickr.com/8785/17108665086_7a0dcaa972_c.jpgP1010062-1 by avtien, on Flickr

[ Voor 60% gewijzigd door Gene op 13-04-2015 16:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• z0rk0l
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 09-06 19:05
Gene schreef op maandag 13 april 2015 @ 16:03:
@Sj44k13 Met dank voor de opmerking, heb hem iets gecropt en ziet er idd iets beter uit
Nu is ie mijn inziens te krap aan de onderkant. Dat doet een beetje afbreuk aan de foto helaas

Afbeeldingslocatie: https://farm8.staticflickr.com/7607/16524866984_96e294713d_c.jpg

Afbeeldingslocatie: https://farm9.staticflickr.com/8819/16940613957_b01b27e8fa_c.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gene
@zork01, inderdaad, maar anders staan de horens van de nu verdwenen giraf erop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20:21

Deathchant

Don't intend. Do!

Die eerste ziet uit alsof hij de bal echt afslikt ;)
Wel een goeie actie foto. De 2e is ook mooi, alleen zou ik her en der wat highlights weghalen.

Sjaakie, die eerste met die bavianen is echt goed. Mooi moment met dat opwaaiend stof.

Gene, de giraffen zijn wel scherp, maar bij mijn voorstelling is een giraffe zonder nek iets minder interessant. De blikken van de giraffen zijn wel cute by the way ;)

Ik maak eigenlijk bijna nooit foto's van dieren, maar gister toch eens gedaan:
Afbeeldingslocatie: https://farm8.staticflickr.com/7701/16527296554_3468e77904_c.jpg
2048-reso

Was toch moeilijk met manual focus...Was een lucky shot ;)

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21:22
@z0rk0l : ik vind die oren te wazig, mooie foto maar iets meer scherptediepte was ie perfect geweest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luxicon
  • Laatst online: 18-07-2021
z0rk0l schreef op dinsdag 14 april 2015 @ 18:50:
[...] Nu is ie mijn inziens te krap aan de onderkant. Dat doet een beetje afbreuk aan de foto helaas

[afbeelding]

[afbeelding]
Mooie foto van de herder zo in het zonlicht.

Vandaag ben ik voor het eerst op pad geweest met me nieuwe gear en heb onder andere weer eens wat koeien op de foto gezet.

Afbeeldingslocatie: https://c2.staticflickr.com/6/5449/17435595622_bfb4c8db70_c.jpg

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 20:37
z0rk0l: Mooie herder. Met inderdaad iets minder highlights zul je ook meer detail erin krijgen?
Deathchant: Mooie lichte kleuren en scherp. Als ik moet zeiken dan eventueel dat sprietje rechtsboven wegwerken :9
Luxicon: Bewuste keuze zo dat lichte en donkere? Zou wat minder highlight en shadow de foto niet wat duidelijker maken?

Ook eerste bijdrage hier:

Afbeeldingslocatie: https://c2.staticflickr.com/8/7736/17516092282_88f90c1e7f_z.jpgUntitled by Reno, on Flickr

Paringsritueel van de hazelworm?
Staat een leukere op Flickr, baal alleen dat er een takje overheen ligt.
*iets met schrikken, snel foto's maken en de rest vergeten*
had ze niet in de gaten en was stukje ernaast takjes aan het zoeken :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luxicon
NeutraleTeun schreef op maandag 11 mei 2015 @ 12:38:
z0rk0l: Mooie herder. Met inderdaad iets minder highlights zul je ook meer detail erin krijgen?
Deathchant: Mooie lichte kleuren en scherp. Als ik moet zeiken dan eventueel dat sprietje rechtsboven wegwerken :9
Luxicon: Bewuste keuze zo dat lichte en donkere? Zou wat minder highlight en shadow de foto niet wat duidelijker maken?

Ook eerste bijdrage hier:

[afbeelding]Untitled by Reno, on Flickr

Paringsritueel van de hazelworm?
Staat een leukere op Flickr, baal alleen dat er een takje overheen ligt.
*iets met schrikken, snel foto's maken en de rest vergeten*
had ze niet in de gaten en was stukje ernaast takjes aan het zoeken :X
Het contrast is zo, omdat het er ook zo uitzag toen de foto gemaakt werd. De koe staan met een zijde vol in de zon, de andere zijde is dus een stuk minder belicht. De highlights vind ik persoonlijk mooi zo, Zolang er maar niet uitgebeten wit in voorkomt (bij z0rk0l vind ik het er ook erg goed uitzien). Er zal wel iets meer detail zichtbaar worden in het wit, misschien is dat een idee om nog aan te passen.

Waar ik me wel in kan vinden, is dat de schaduwen misschien iets minder mogen. Al had ik dat wel geprobeerd en was er vrij snel ruis zichtbaar.

Over jouw bijdrage: Leuke foto, al mis ik een beetje de isolatie van het onderwerp, waardoor het een beetje overkomt als een snapshot. De kleuren vind ik wel mooi gedaan zo.

[ Voor 4% gewijzigd door Luxicon op 11-05-2015 13:40 ]

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
Ik snap dat het natuurlijk zo is, en dat de zon vanaf links kwam :9
Dan zal het wel een persoonlijke voorkeur zijn ;)

Hoe had ik die beestjes dan beter moeten isoleren? Zonder ze te verplaatsen.
Had al bewust op minimaal f/4 geschoten.
Alles lager en je zou alleen 1 kopje scherp erop krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luxicon
De schaduwen wou ik best oplichten, maar dan moest ik genoegen nemen met wat ruis, maar ik ga proberen de highlights op het witte gedeelte wat te minderen. Die zijn op bepaalde gebieden wel érg wit. :)

Het zal ook met smaak te maken hebben, maar ik denk dat als de slang meer in het oog springt als je vanuit een iets schuinere hoek fotografeert. Het wil denk ik ook helpen als datgene linksonder niet in beeld komt.
Persoonlijk zou ik de foto vanaf linksonder weg croppen tot je de slang links of vanaf onder bijna raakt.

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ImmortalSoul
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 15-09 21:36
@ToyotaMR2: Moeilijk om te oordelen, het ding links op de voorgrond vind ik storend maar ik begrijp dat het lastig is om die beestjes even snel te verplaatsen.

@Luxicon, highlights vind ik persoonlijk ook te hoog staan. Verder vind ik het redelijk oké, ik zou kunnen zeuren over dat het hoofd aan de bovenkant net tegen de kader aan zit. En ik zie dat de koe gras is in haar mond heeft, misschien was een vertical shot wel interessant?

En een shot van mij:
Afbeeldingslocatie: https://c4.staticflickr.com/8/7797/17206663144_a6ff52bb58_c.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavi86
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 20:12
@Luxicon: Mooie heldere plaat.
@ToyotaMR2; Best leuk! goede scherpte. Net slangen haha
@ImmortalSoul; Sfeervolle, warme plaat!

Afbeeldingslocatie: https://farm8.staticflickr.com/7758/18105670646_fe0d957b2c_c.jpg
bald eagle-2 by Visser-fotografie, on Flickr

Afbeeldingslocatie: https://farm9.staticflickr.com/8881/18132152995_4a4a382574_c.jpg
bald eagle by Visser-fotografie, on Flickr

www.mariovisser.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Karel V

Karel V

Een simpele ziel

@immortalSoul: qua achtergrond, kleuren en inkadering van de hond vind ik je foto goed genomen. Door de attributen van de riem komt de foto wel wat rommelig over. Daarnaast kun je je foto nog een boost geven door de shadows op te lichten zodat de details van de vacht veel duidelijker naar voren komen. Nu kijk je als het ware tegen een donker silhouet met langs de randen van de hond en bij de mond nog wat details.
@Mavi: De eerste foto vind ik niet prettig om naar te kijken. Mogelijk door de blauwe lucht, misschien omdat de snavel scherper lijkt dan de ogen, te korte scherptediepte? Ik kan er niet echt mijn vinger op leggen.
De tweede foto springt er voor mij bovenuit. Een hele fijne achtergrond in combinatie met een scherpe witte kop. De kleuren combineren prettig. De details zijn duidelijk zichtbaar, ook op de donkere vacht. Prima compositie en een gespannen blik op de gevoelige plaat. Wat mij betreft een keurige foto.

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/nKL21DerJkAU36WhTI30ljGk/full.jpg

Ik weet niet wat ik persoonlijk van deze bovenstaande foto vind. Technisch volgens mij best redelijk alleen heb ik niet het gevoel dat deze foto het niveau van een geslaagd kiekje overstijgt. Zoiets als: ''dit kunstje hebben we al tien keer gezien''. Niet echt boeiend of pakkend. Daarom ben ik wel benieuwd naar andere meningen. Het kan zijn dat ik te kritisch kijk of dat ik de bewerking wat meer had mogen aandikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajhaverkamp

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Probeer ze op een leuker moment te pakken, met een bewolkte dag:
Afbeeldingslocatie: https://c2.staticflickr.com/8/7075/7216793996_92bdfbb637_b.jpg2012-05-17-15h42m02.272P6486 by Arjan Haverkamp, on Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Karel V

Karel V

Een simpele ziel

Die bewolking is een goede. Je kleurtjes kijken een stuk prettiger weg.
Qua momenten, ja die waren er wel. Alleen het oogt niet echt beter.
Misschien ook wel door de kale achtergrond?
Het standpunt had ook wel iets lager gemogen, valt vooral op als ik de mijne naast die van jou leg, alleen was dat onmogelijk gezien de diertjes iets lager gelegen rond huppelden en mijn lens al op de bodem rustte.

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/n9BGQftjBVlmT1c9JNUnT8Np/full.jpg

[ Voor 23% gewijzigd door Karel V op 02-06-2015 20:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

@immortal soul: mooie pose van de hond zeg. Ik zou het kettinkje toch helemaal erop hebben gedaan. Het ziet overigens uit alsof er een contrastloos-waasje over de hond heen zit?

@Mavi, beide goeie foto's van de roofvogel. Bij de onderste zou ik ietsje meer ruimte links (de kijkrichting van de vogel) over gelaten hebben.

@KarelV, ik vind de laatste beverfoto de beste, hij is wat interessanter omdat de bever wat aan het plukken is.

@ajhaverkamp: de pose van jouw bever-foto vind ik erg leuk :) De witbalans/kleuren zijn alleen een beetje so-so...Ik zie het vaak in mijn landschapsfoto's als er geen zon is om wat meer contrast te maken tussen licht en donker, dan vind ik de foto's niet zo mooi. Misschien een beetje te gelige witbalans?

Ik maak bijna nooit dierenfoto's, maar dit keer op vakantie in Schotland toch maar eentje geprobeerd:
Afbeeldingslocatie: https://farm9.staticflickr.com/8796/18385383432_4cf4f03844_c.jpg
1600-reso

Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hypz
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 17-09 22:16
Leuk! find het een prettige foto :) lekkere toning
Deathchant schreef op woensdag 03 juni 2015 @ 16:32:
....
Ik maak bijna nooit dierenfoto's, maar dit keer op vakantie in Schotland toch maar eentje geprobeerd:
[afbeelding]
1600-reso
Fantastisch! en een hoop gein gehalte hoe die koe kijkt :)

[ Voor 48% gewijzigd door hypz op 03-06-2015 19:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Deathchant schreef op woensdag 03 juni 2015 @ 16:32:

[afbeelding]
1600-reso
Made me laugh! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haas_nl
  • Registratie: Februari 2007
  • Nu online
Lijkt wel op die avater van Woutoud :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bensimpel

Positieve meneer

Afbeeldingslocatie: https://c4.staticflickr.com/8/7792/18093794119_41c07df3ac.jpgDSC_0456 by Pascal, on Flickr

Afgelopen weekend genomen, een van mn eerste foto's met mijn spiegelreflex, tips zijn welkom ben nog volop aan het leren haha.

😆 - Denk ook eens om ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobiwan
  • Niet online
Ik vind hem best leuk. Wel jammer dat je aardig wat ruis ziet, maar daar doe je weinig aan als het wat donkerder is.
@deatchant: briljant, en zoals hierboven reeds opgemerkt, net Woutoud =)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

/me maakt wat notities in de achtergrond.

Trouwens Deathchant, waar je bever zegt bedoel je prairiehond. ;)

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 04-06-2015 09:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hari050
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 15-12-2021
http://i60.tinypic.com/bbvqc.jpg

[ Voor 69% gewijzigd door Universal Creations op 04-06-2015 20:31 . Reden: Plaatjes verkleinen tot 800pixel breed ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:47
@Hari050: het is hier geen "dump hier een kiekje van je kat"-topic. Dat klinkt heel oneerbiedig, maar we verwachten op z'n minst dat je wat commentaar geeft op een paar voorgangers. En je plaatje was te groot, dus heb ik er een link van gemaakt. Zie ook topicstart.

[ Voor 3% gewijzigd door Universal Creations op 04-06-2015 20:34 ]

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bensimpel

Positieve meneer

Sj44k13 schreef op donderdag 04 juni 2015 @ 08:58:
Ik vind hem best leuk. Wel jammer dat je aardig wat ruis ziet, maar daar doe je weinig aan als het wat donkerder is.
@deatchant: briljant, en zoals hierboven reeds opgemerkt, net Woutoud =)
Mee eens, had iso op 3200 staan, kon nog wel naar 800 denk ik

😆 - Denk ook eens om ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

hehe, ja highland cows met epische koekwauzen-blikken blijven leuk. Ik had wel geluk want hij kwam direct op me af, dus met de 10-22 kun je dan toch hier en daar wat leuke dingetjes doen. Dank allen.

*prairiehond...oops :$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajhaverkamp

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Prairiehondje kan ook op 10 mm. Ook uit den ouden doosch ter illustratie. Toen was mijn nabewerken nog slechter dan nu.
Afbeeldingslocatie: https://c1.staticflickr.com/5/4066/4444069022_6226719657_z.jpg2010-03-18-15h36m34.IMG_3249l by Arjan Haverkamp, on Flickr

Recenter materiaal:
Afbeeldingslocatie: https://c1.staticflickr.com/9/8800/17902702818_e45d475c39_c.jpg2015-05-25-09h31m15.272P0594 by Arjan Haverkamp, on Flickr

Dit is zilverrug Richard in Praag, de volle broer van de zilverrug van Artis. Ik ben nu weer een week aan het werk, daarvoor 5 weken lang van dierentuin naar dierentuin gereisd. Alle gorillas van Frankrijk, Polen, Tsjechie bezocht, plus een deel van Duitsland en Zwitserland. Nu het nawerk van alles uitzoeken. En ondertussen weer lekker elke vrije dag naar de dierentuin :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17:28

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Fraai portret, het blijven toch machtig imposante dieren :)

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

Boh die zilverrug...straalt echt persoonlijkheid uit. Heel indringende blik. Mooi gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bensimpel

Positieve meneer

Idd prachtige foto, alsof die weet dat die op de foto gaat haha.

😆 - Denk ook eens om ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bensimpel

Positieve meneer

Inmiddels nog wat meer kunnen oefenen, dagje Apenheul gedaan :) Zie hier het resultaat:

Afbeeldingslocatie: https://c1.staticflickr.com/9/8860/17907126793_5184d6bde5_z.jpgDSC_0671 by Pascal , on Flickr

Afbeeldingslocatie: https://c1.staticflickr.com/1/412/18340135500_87b0c4ea52_z.jpgDSC_0637 by Pascal , on Flickr

Afbeeldingslocatie: https://c1.staticflickr.com/9/8853/18527977945_2a23a01e38_z.jpgDSC_0532 by Pascal , on Flickr

Afbeeldingslocatie: https://c1.staticflickr.com/1/371/18341869979_3969a0b620_z.jpgDSC_0458 by Pascal , on Flickr

Afbeeldingslocatie: https://c1.staticflickr.com/1/385/18530112741_e29c81ea1a_z.jpgDSC_0365 by Pascal, on Flickr

De laatste vindt ik een beetje te groen.

😆 - Denk ook eens om ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haas_nl
  • Nu online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

Ik vind ze eigenlijk allemaal beetje te fel groen. Zou ik echt wat de-satureren.
Die laatste heeft wel een lieve blik :)
De 2 ervoor hebben ook een aparte blik. Het zijn toch net mensen ;)
De 2e foto zou ik persoonlijk uit de verzameling weghalen, die is onscherp en past daardoor ietsje minder bij de rest.

Vooruit, nog een paar diertjes van mij:
Afbeeldingslocatie: https://farm1.staticflickr.com/525/18203288689_340a1bea8a_c.jpg
1600-reso

Afbeeldingslocatie: https://farm9.staticflickr.com/8848/17768821953_50db450e2f_c.jpg
1600-reso

Ik heb Gandalf niet gezien overigens...

Schaapje:
Afbeeldingslocatie: https://farm8.staticflickr.com/7757/18363173246_479a45e591_c.jpg
Kijk ook even de 2048-reso :)

[ Voor 24% gewijzigd door Deathchant op 06-06-2015 22:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haas_nl
  • Nu online
Die 2de heeft is surreal achtig iets net alsof dat paard dadelijk weg vliegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cedras
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 18-09 21:47
Hmm.....een geenhoorn. Mooi hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buzz_Fuzz
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-09 21:21
De laatste vind ik zeer mooi. De eerste 2 doen me niet zo veel eigenlijk.

@Simmeh: De 2e had je kunnen weglaten want die is niet scherp. Nr 4 is spijtig dat hij niet meer rechts in het frame zit. Je zou er mss een verticale crop uit kunnen halen. De laatste is idd nogal hard.
@ajhaverkamp: heel mooi!
@Deathchant: schitterend :)

Afbeeldingslocatie: http://qbic.smugmug.com/Pets/Cats/i-8dxq2Fm/0/L/IMG_3117-L.jpg

My Road Trips through the United States, Canada & Iceland

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bReChThOu
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 14-09 11:50

bReChThOu

Team Belgium

@Simmeh: He knul :w, leuk je hier tegen te komen. Ben net als jij ook onlangs begonnen met DSLR fotografie. De eerste en de derde foto spreken me wel aan. Bij de 2 laatste foto vind ik de gezichten wat te donker.

@Deathchant: Ik heb niks met paarden, maar dat is persoonlijk. De derde vind ik wel mooi, ook qua compositie.

@Buzz-Fuzz: Meestal vind ik spot color niks, maar deze vind ik wel prettig.

Ik ben in het weekend op jacht gegaan in de tuin:

Afbeeldingslocatie: https://c1.staticflickr.com/1/295/17985484934_53cfa4e1da_c.jpgEdible Frog by Brecht Houben, on Flickr

Afbeeldingslocatie: https://c1.staticflickr.com/1/503/18420360388_5c7ce8d0ba_c.jpgEurasian Magpie by Brecht Houben, on Flickr

Afbeeldingslocatie: https://c1.staticflickr.com/9/8857/18420442470_efb28569d6_c.jpgDragonfly by Brecht Houben, on Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neevedr
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17-09 14:46

neevedr

Dat was ik niet!

Afbeeldingslocatie: https://c1.staticflickr.com/9/8843/18425915339_fdc7e9be68_z.jpg

Grapje O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavi86
@ajhaverkamp, die zilverrug staat er erg mooi op !
@Deathchant, erg mooi! goede belichting. Vind de bergen op de achtergrond bij de schaap erg sfeervol.
@Buzz_Fuzz, ik vind de ogen iets te kleurrijk.
@bReChThOu, nette platen. De foto van de Libelle springt er voor mij het meest uit.

Nog een plaatje van mij

Afbeeldingslocatie: https://c1.staticflickr.com/9/8892/18493373752_321d78026f_c.jpgBlack Kite by Visser-fotografie, on Flickr

www.mariovisser.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17:28

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Lekkere plaat, tip, we hebben ook een speciaal topic over vogels: [verzamel] Vogels

Hoe heb je die zo dichtbij weten te fotograferen?

En ben je rond de snavel nou een beetje uitgeschoten met een adjustment brush of zo? De blauwe achtergrond is daar wat donkerder.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavi86
Oh klopt idd. Had er vorige week ofzo zelfs nog wat gepost haha. Goed geheugen.

De foto is gemaakt met een 300F4 + 1.4 tijdens een roofvogel show . Dus beetje vals gespeeld.

Wat betreft de brush.. ik weet het niet. Ga het thuis even checken :)

www.mariovisser.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• link0007
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
*O* ik krijg meteen zin in naar de dierentuin gaan als ik dit topic bekijk. Erg goed werk allemaal! :)

Helaas moet ik 't doen met de lokale kinderboerderij. Deze twee waren echt heel grappig samen, echt de dikste vriendjes:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/aunEjG8w3o0Z0rPcELIm1X9O/full.jpg

Grotere versie kan je hier bekijken

[ Voor 25% gewijzigd door link0007 op 10-06-2015 13:37 ]

IF IF = THEN THEN THEN = ELSE ELSE ELSE = IF;

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• regmaster
  • Niet online
Net mijn nieuwe Sony Alpha 58 binnen, incl de SAL 55-300 en direct afgelopen zondag naar Landgoed Hoenderdaell gereden en o.a. onderstaande vastgelegd. De leeuw heet Bruno en is sinds kort door Stichting Leeuw van de dieren marktplaats afgehaald omdat de 'eigenaar' was overleden.
De uitdaging bij Hoenderdaell is dat je meestal door of langs een hek foto's moet maken.

Landgoed Hoederdaell ligt bij Anna Paulowna en is zeker een aanrader om een keer te gaan kijken.

Cute
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/OjsHIrCl.jpg

Too cute, stoeien om een wortel
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/hE36kq4l.jpg

Vlucht van de zeearend tijdens roofvogel show
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/dZbjwI7l.jpg

Bruno
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/n5dk2jWl.jpg

Wolf in the mirror
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/5TRzg5Gl.jpg

[ Voor 11% gewijzigd door regmaster op 11-06-2015 15:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09-08 20:14

Toff

FP ProMod
link0007 schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 23:01:
*O* ik krijg meteen zin in naar de dierentuin gaan als ik dit topic bekijk. Erg goed werk allemaal! :)

Helaas moet ik 't doen met de lokale kinderboerderij. Deze twee waren echt heel grappig samen, echt de dikste vriendjes:

[afbeelding]

Grotere versie kan je hier bekijken
Wat gaat hier mis? Volgens de exif een aardige camera (Olympus E-M5), maar daar is kwalitatief niets van terug te zien. (Lomo)-filtertje overheengegooid? Wat mij betreft jammer, want het is een leuk moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bensimpel

Positieve meneer

@regmaster bruno had mischien wat meer uitgezoomd gemogen, nu kan ik zijn bek niet zien, iets dat toch wel machtig is voor zo'n beest.

#1 had hier zelf wat gecropped, groen erboven voegt weinig toe imho, voor de rest leuke plaat!

mijn beurt weer :)

Afbeeldingslocatie: https://c1.staticflickr.com/1/334/18784527171_a0f30dcc0e_z.jpgDSC_0249 by Pascal , on Flickr

Stokstaartje de wacht aan het houden

😆 - Denk ook eens om ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
Wat is dat bolletje boven rechts van het midden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
@regmaster: leuk die zeearend, heb nog geprobeerd er 1 in het echt te schieten bij het Lauwersmeer maar heb er geen 1 gezien, kansloze middag.
Over de foto's: heel mooi maar je hebt sommige dieren er net niet helemaal op staan. Dat kan een functie hebben maar ik zie hem niet? Bijv stukje van de zeearend, boven-onder van de leeuw. Wolf in the mirror is bijv ook een mooie foto maar hij was mi beter geweest als de weerspiegeling er ook op stond.

@link0007: hele leuke foto met dat konijn erachter. Inderdaad wat iemand al zei, de kwaliteit laat te wensen over.

Gooi er ook eens eentje weer op, zwaan jongen die net het takjes plukken uit het water heeft geleerd van vader en moeder. Vind vooral de pose zelf mooi. Denk dat als ik een halve seconde later had geschoten, hij minder was geweest misschien.

Afbeeldingslocatie: https://c1.staticflickr.com/9/8841/18151713322_71b1c6afb0_z.jpgSwan child by Harro Albums, on Flickr

[ Voor 24% gewijzigd door Harribo op 14-06-2015 22:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bensimpel

Positieve meneer

NeutraleTeun schreef op zondag 14 juni 2015 @ 22:40:
Wat is dat bolletje boven rechts van het midden?
Volgens mij een regendruppel, op andere foto's op 1 na heb ik dat niet. Geen vuil, andere foto's erna hebben het niet.

😆 - Denk ook eens om ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• link0007
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Toff schreef op donderdag 11 juni 2015 @ 00:52:
[...]

Wat gaat hier mis? Volgens de exif een aardige camera (Olympus E-M5), maar daar is kwalitatief niets van terug te zien. (Lomo)-filtertje overheengegooid? Wat mij betreft jammer, want het is een leuk moment.
Harribo schreef op zondag 14 juni 2015 @ 22:43:
@link0007: hele leuke foto met dat konijn erachter. Inderdaad wat iemand al zei, de kwaliteit laat te wensen over.
Ik zal kijken of ik 'm wat beter kan inscannen. Op de lichttafel ziet 'ie er beter uit (minder vignetting).

't was de eerste keer dat ik diafilm schoot, dus sommige dingen moet ik nog aan wennen :)

Crosspost uit het F&V-meeting topic:

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/jMPtIxDvyLM6ZUKAv0F1RYao/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/jmnM872hzBIp27ry0yNMCNew/full.jpg

[ Voor 19% gewijzigd door link0007 op 15-06-2015 15:22 ]

IF IF = THEN THEN THEN = ELSE ELSE ELSE = IF;

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alsatian
  • Registratie: Juni 2007
  • Niet online
@link0007 Prachtige dieren die panters! Mooie indringende blik, ben nieuwsgierig waar hij naar kijkt. Die aapjes heb je mooi vastgelegd volgens mij is de foto alleen net niet helemaal scherp?
@Harribo Het witte jong steekt mooi af tegen het donkere water. Jammer dat zijn verendek wat overbelicht is en daardoor wat detail mist.

Ik ben weer eens naar blijdorp geweest. 2 plaatjes van mij:
Afbeeldingslocatie: https://c1.staticflickr.com/1/414/18388961174_411ab60bcd_z.jpg

Afbeeldingslocatie: https://c1.staticflickr.com/1/476/19011537075_d11e50bb40_z.jpg

[ Voor 7% gewijzigd door Alsatian op 22-06-2015 12:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobiwan
  • Niet online
@link: panter staat er goed op!

@alsatian: mooi contrast in de kop van die leeuw. Het prairiehondje heb je prachtig gefotografeerd, zo in actie en een mooie compositie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind het contrast in de kop van de leeuw juist een beetje raar. Hard en blauwig in het wit en de highlights.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
Inderdaad mooie foto's , beiden, maar dat blauw zou ik ff weghalen in Photoshop (camera raw filter, tabblad kvl/grijswaarden, tabblad verzadiging, slider blauwtint naar links, zal het wel doen, eventueel ook aqua).

Dat van die overbelichting van de haren van dat zwaantje was niets tegen te doen, er stond van schuin achter pal de zon op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobiwan
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 22 juni 2015 @ 20:12:
Ik vind het contrast in de kop van de leeuw juist een beetje raar. Hard en blauwig in het wit en de highlights.
Hmm op mijn galaxy s4 zag ik dat niet. Maar ja die heeft een niet echt perfect amoled scherm...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubencs
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13-09 15:37
@simmeh, ik mis een beetje het oogcontact bij de eerste twee. En zie bij de witte delen een stukje overbelichting.

@Deathchant, ik had de eerste foto weggelaten, al kan dat komen door mijn eigenvoorkeur voor om er dicht op te zitten komen.

@Buzz_Fuzz, leuk de ogen doen het hem zeker bij deze.

@bReChThOu, had foto nummer twee liever omgekeerd gehad.

@Mavi86, goed belicht en volgens mij vlak voor vertek goede timing.

@Mavi86, mis de scherpte hier.

@regmaster, bij de spelende beren en mogelijk de wolf ga lager, dan krijg je denk ik een sterkere foto.
MBT de zeearend, ik weet niet hoe het orgineel is, maar hij ziet er mij scherp uit, goed bezig, is mij niet geheel gelukt.

@Simmeh, kon je door je knieën? Dan had je namelijk gelijk gekomen wat denk ik een betere foto geeft.

@Harribo, even rechtzetten, je water loopt weg. ;)

@link0007, :)

@Alsatian, volgens mij is de leeuw iets te ver verscherpt, maar vind het een leuke foto. Het nieuwe leeuwen verblijf is toch nog niet geheel open?

Landgoed Hoenderdaell word opeens goed bezocht door Tweakers. Ik ben afgelopen zaterdag even wezen buurten.

Mijn fascinatie zijn de katachtige en die worden door stichting leeuw zeer goed verzorgd echter voor de bezoeker/fotograaf maakt de natuurlijke schutting het bijna niet te doen om foto's te doen.

De steppevos, als ik het goed heb onthouden.
Afbeeldingslocatie: http://www.fotozegers.nl/got/hoenderdaell/JE7F0915.jpg

Ik ben de wolven in hun wintervacht in beieren gewend, dit is toch wel een stuk slanker, haast zachtaardig.
Afbeeldingslocatie: http://www.fotozegers.nl/got/hoenderdaell/JE7F0930.jpg

Ik had het vermoeden van de training, het treintje kwam aan en opeens was het etenstijd.
Afbeeldingslocatie: http://www.fotozegers.nl/got/hoenderdaell/JE7F1310.jpg

Van uit net de juiste positie is de foto net uit Afrika gemaakt, jammer van het raam wat er voor zit.
Afbeeldingslocatie: http://www.fotozegers.nl/got/hoenderdaell/JE7F1242.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alsatian
  • Registratie: Juni 2007
  • Niet online
@Rubencs prachtige platen. Jammer dat de leeuw er niet helemaal op staat. Het verblijf is nog steeds niet helemaal klaar inderdaad. Buitenverblijf was dicht en het binnenverblijf kon ik nog niet in. Deze is van achter het glas op het terras.

@allen bedankt voor de reacties. Ik heb geprobeerd wat met jullie kritiek te doen. Ik denk dat de blauwe gloed van het raam komt waar hij achter lag.

Afbeeldingslocatie: https://c2.staticflickr.com/4/3771/19064746515_4a95e53c43_z.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobiwan
  • Niet online
Zo is ie veel beter :)
Alsatian schreef op maandag 22 juni 2015 @ 22:53:
@Rubencs prachtige platen. Jammer dat de leeuw er niet helemaal op staat. Het verblijf is nog steeds niet helemaal klaar inderdaad. Buitenverblijf was dicht en het binnenverblijf kon ik nog niet in. Deze is van achter het glas op het terras.

@allen bedankt voor de reacties. Ik heb geprobeerd wat met jullie kritiek te doen. Ik denk dat de blauwe gloed van het raam komt waar hij achter lag.

[afbeelding]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lasteraar
Die panterfoto spring er wel uit in deze pagina Link ! mooie plaat.

Zomaar een snapshot van onze kleine hond op de bank..

Afbeeldingslocatie: https://farm1.staticflickr.com/386/19097947021_ae801803c7_c.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Karel V

Karel V

Een simpele ziel

Lasteraar: misschien nog eventjes je shadows optrekken, dan komen de details aan de rechterkant ook wat meer naar voren.
Herkenbaar beeld, netjes vastgelegd. Hij ziet er cute uit. Is hij nu heel slank en mager of valt dat wel mee?
Zover ik je foto kan inschatten heb je een mooie scherptediepte waarbij het hoofdje helemaal scherp is.

Pagina: 1 ... 15 ... 26 Laatste

Let op:
Graag commentaar geven op voorgangers en afbeeldingen verkleinen!