Haha, ik heb een flinke discussie los gemaakt zie ik.. poeh...
@Tuintje, er zijn wel wat positieve reacties te vinden hoor.. 'fijne plaat' enzo

.
Anyway, waarom deze uitsnede. Toevallig heeft m'n vriendin onlangs een stage gedaan bij Naturalis m.b.t. bijensterfte e.d. Deze foto is gebruikt waarbij het 'lege' stuk aan de bovenkant gevuld was met tekst. De uitsnede van Toff kan ik ook wel waarderen, de foto draait dan wat meer om het onderwerp. Maar bij mijn uitsnede vind ik dan weer dat het geheel wat meer in perspectief is geplaatst met z'n omgeving. Ieder z'n ding
Had hier laatst ook een interessante discussie over met iemand anders, waarbij de kern was of je foto's nu wel of niet moet bewerken, en tot hoeverre het 'toelaatbaar' is etc. bv. bij de world press photo is daar veel ophef over de laatste jaren.
Mijn visie is heel simpel, ik zie fotografie als een vorm van kunst en er zijn geen limitaties. Als iemand z'n hele foto bij elkaar fotoshopt tot een prachtig plaatje, of een extreme HDR maakt (in sommige gevallen mooi, maar vaak niet) dan is dat zijn/haar manier om zich te uiten.
Bij de World press photo is het een ander verhaal, omdat daar non-fictie vaak de kern v/d foto is. Dat neemt niet weg dat ik vind dat je bv. met vignetting, zwart/wit, tilt/shift, etc. het effect van je foto kracht bij kunt zetten.
Maar goed, dit is een discussie op zich, dus als mensen het leuk vinden om hier over te sparren wil ik er graag een topic over openen