Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09-08 20:14

Toff

FP ProMod
Lasteraar schreef op dinsdag 23 juni 2015 @ 22:21:
Zomaar een snapshot van onze kleine hond op de bank..
"Hond op de bank"? Al zijn ze nog zo "cute", honden dienen hun plaats te kennen en die is IMHO niet op de bank... (off topic volgens woutoud, dus gaarne niet op reageren in dit topic. DM is welkom)
Verder, wat Karel V ook al opmerkt, lijken de schaduwpartijen wat aan de donkere kant.
Net als bij (eigen) kinderen betekent een foto van een huisdier vaak meer voor de eigenaar dan voor een buitenstaander. Om er echt uit te springen, zal je iets meer moeten doen dan een "snapshot" maken.

[ Voor 6% gewijzigd door Toff op 24-06-2015 23:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor er een discussie losbarst over het opvoeden van honden. Ieder z'n eigen normen en waarden, zolang het geen rotbeest wordt. Dit is niet het topic om het daar over te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lasteraar
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 03-02 14:21
Ja Toff , waar bemoei je je mee joh.
;-)

Dat ik het woord snapshot gebruik wil niet zeggen dat het geen aardige foto is.
Heb voor de verandering er ook niks aan geedit. Gewoon recht uit de camera.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jkremer
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 01-09 08:58
@Alsatian

Prachtig portret van de leeuw!

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/vesugBn.jpg?2

[ Voor 181% gewijzigd door Jkremer op 25-06-2015 19:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• link0007
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
@jkremer: doet mij persoonlijk niks. Veel te veel bokeh en van bovenaf is een kat niet zo boeiend. Ook het laminaat linksboven is slordig.

Ik denk dat de foto 100x krachtiger was geweest als de kat recht omhoog had gekeken naar de camera toe. Dan had de bokeh nog wat minder moeten zijn omdat anders niet het hele gezicht scherp zou zijn. En het laminaat had je wellicht buiten beeld moeten houden, of weg moeten werken met photoshop.

IF IF = THEN THEN THEN = ELSE ELSE ELSE = IF;

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• regmaster
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Rubencs schreef op maandag 22 juni 2015 @ 21:50:
@simmeh, ik mis een beetje het oogcontact bij de eerste twee. En zie bij de witte delen een stukje overbelichting.

@regmaster, bij de spelende beren en mogelijk de wolf ga lager, dan krijg je denk ik een sterkere foto.
MBT de zeearend, ik weet niet hoe het orgineel is, maar hij ziet er mij scherp uit, goed bezig, is mij niet geheel gelukt.

Landgoed Hoenderdaell word opeens goed bezocht door Tweakers. Ik ben afgelopen zaterdag even wezen buurten.

Mijn fascinatie zijn de katachtige en die worden door stichting leeuw zeer goed verzorgd echter voor de bezoeker/fotograaf maakt de natuurlijke schutting het bijna niet te doen om foto's te doen.
Thanks voor de tips, die zeearend was een lucky shot, net op het juiste moment afgedrukt. Ik wilde eigenlijk geen foto's maken want ik kom er regelmatig en heb het dan wel gezien. Maar toch maar even afgedrukt.
Die extra bezoekers voor Hoenderdaell zijn uiteraard erg welkom, de kosten van onderhoud zijn natuurlijk fors en zeker stichting Leeuw moet het volledig hebben van donaties.
Foto's maken van de big cats is moeilijk maar niet onmogelijk. Wist je trouwens dat er donateur dagen zijn waarbij je als donateur een keertje achter de natuurlijk schutting mag komen, uiteraard onder strikte begeleiding in een klein groepje? Dan heb je nog steeds het hekwerk maar daar kun je met een telelens en wat compositie goed omheen (of tussendoor) werken. Maar ook achter de schutting kun je nog redelijke foto's maken. Het is jammer dat bij mij Bruno ineens aankwam lopen want anders had ik hem in het geheel gehad. En dan is het ineens toch een dier die zelf wel bepaald wat hij doet want dan gaat ie ineens uit het goede zicht liggen. Tja, dan kun je ophouden en beter even verderop gaan kijken.
Ik heb nog een mooie foto van Bakari die ik vanachter de schutting heb genomen, moet even mijn archief raadplegen.
Overigens jouw laatste foto van die leeuw, als ik het goed zie is dat Tristan maar die achtergrond zegt me niets, later toegevoegd? Wel mooi gedaan. Andere foto's zijn ook erg goed, beertjes blijven leuk hé?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubencs
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13-09 15:37
regmaster schreef op vrijdag 26 juni 2015 @ 21:57:
[...]

Overigens jouw laatste foto van die leeuw, als ik het goed zie is dat Tristan maar die achtergrond zegt me niets, later toegevoegd? Wel mooi gedaan. Andere foto's zijn ook erg goed, beertjes blijven leuk hé?
Niet toegevoegd, hij lag binnen op de rots, als je dan naar linksachter loopt, kan je deze foto maken. Eigenlijk had ik liever nog iets naar rechts gegaan, maar dat ging niet stond een afzuiginstallatie voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19:24

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
@Alsatian: Ik vind hem nog wat aan de lichte kant, net alsof de grens van zijn kin moeilijk te zien is nu.
@Lasteraar: Inderdaad wat de schaduwen opkrikken, dan heb je een mooie plaat denk ik.

Mijn eigen kat maar eens lastig gevallen.

Afbeeldingslocatie: https://farm9.staticflickr.com/8396/8801730071_08c490db78_z.jpgIMG_4787 by Peter van Bokhorst, on Flickr

Afbeeldingslocatie: https://farm1.staticflickr.com/374/19014889734_7da53ddf0f_z.jpgTestcase 70D-54.jpg by Peter van Bokhorst, on Flickr

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gianti
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 24-07-2020
@Alsatian: prachtige foto!

@lasteraar: vind deze echt teveel schaduw hebben, zonde van zo'n mooie hond

@jkremer: sorry vind dit meer een kiekje, geen fijne compositie en geen fijne belichting

@Gonadan: ook deze vind ik meer kiekjes, op de eerste foto is neus het schrpst, niet de ogen en vind ik hem onderbelicht. tweede vind ik ook persoonlijk niets speciaals hebben.

niet mijn sterkste foto's maar vond ze wel wat hebben

Afbeeldingslocatie: http://i1284.photobucket.com/albums/a566/Gianti-Fotografie/DSC_2636logo_zpsu5ksjfme.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i1284.photobucket.com/albums/a566/Gianti-Fotografie/DSC_2652blogo2_zpszcep5yql.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

@Gianti: blijkt maar weer hoe je beeld vertekent bij je eigen dieren. :D

In de eerste vind ik het gras vooraan wat te aanwezig/storend, als ik zo scroll dat het buiten beeld valt vind ik hem mooier. De tweede komt op mij over als gewoon een foto van een hondje.

Waarom eigenlijk dat 'watermerk' zo nadrukkelijk aanwezig? Ik vind het zonde. :)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gianti
hihi ken het hoor, vind elke foto van mijn eigen hond geweldig :')

dank je voor je comments :)
bewust, omdat helaas als die in de hoek wordt neergezet eraf gehaald wordt.. komt overigens binnenkort wel nieuwe copyright.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Heb jij zoveel last gehad met het gebruik van jouw foto's dan? Ik doe niet eens aan watermerk omdat ik mijn foto's nog niet echt de moeite van het jatten waard vind. :')

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Gianti: Tweede foto is al een stukje beter gelukt dan de eerste vind ik, maar daar staat de hond wel erg centraal in de foto. Wat betreft het watermerk, deze is in beide gevallen in letterlijk 5 seconde per foto weg te halen dmv clone/healing tool in Photoshop. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gianti
@guidoH: haha klopt, maar dan moet je nog even iets van verstand hebben en die is er gelukkig meestal niet :P als ze hem echt willen toe eigenen lukt het ze altijd wel...

@gonadan: helaas wel meerdere ervaringen, niet gebruikt in vorm van winst mee gemaakt, maar wel zeggen dat zij zelf de foto gemaakt hebben of gewoon niet noemen als je op tfp basis geschoten hebt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c337n
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16-09 15:23
@Gianti: 2e foto heeft wel wat, lijkt je hondje groter/sterker te maken dan het echt is. Het omgekeerde van wat ik zie bij foto's van m'n eigen hond.

Bij deze een eerste foto die ik gemaakt heb in Pairi Daiza
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/62597674/2015-06-28%2015.06.14.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gianti
wauw gaaf! had misschien iets meer scherpte op de ogen gezien, maar vind niet storen!

foto van shoot van maandag:

Afbeeldingslocatie: https://farm4.staticflickr.com/3818/19667331940_b8ec0cb39d_o.png[url=https://flic.kr/p/vXWdA1]

merk dat ik lastig vind om lichtjes mooi in de ogen te krijgen en op mijn mobiel lijkt achtergrond niet goed egaal zwart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ c337n: Leuke foto op zich, maar ik had graag meer scherptediepte gezien.

@ Gianti: Prima foto met de achtergrond lijkt me niets mis. Voor catch lights in de ogen zul je moeten spelen met de positie van je belichting. In dit geval heb ik er echter geen probleem mee.

Ik ben de laatste tijd druk bezig met het bijspijkeren van mijn toning skills en heb daarmee deze foto bewerkt:
Afbeeldingslocatie: https://farm1.staticflickr.com/363/20001088696_e1db28b90d_c.jpgKitty by Woutoud, on Flickr

Ik weet inmiddels zelf echter niet meer zo goed wat ik mooi vind, dus ben benieuwd wat jullie er van vinden. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:44
Ik vind het wel een geinig effect, maar het doet ook heel erg ik-doe-er-een-hip-Instagram-filter-overheen aan voor mij. Vooral de oranje-achtige waas boven de luipaard valt me op/leidt me af.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Eigenlijk krijg je nu het gevoel dat zwarte kader met die gele lettertjes nog te missen. :P

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lasteraar
Beetje instagram-achtig. Maar dat vind ik niet negatief. Kijkt wel lekker weg.
Sowiesie staat dat beest er erg fraai op.. !

En om het topic wat op te vullen... Een vliegje:
Afbeeldingslocatie: https://farm1.staticflickr.com/353/19842135330_aa75cd3c83_c.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PV-NL
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 20-03 15:20
@Gianti: de foto van de teckel vind ik goed gelukt met de kleur en diepte.

@Woutoud: ik vind 'm goed gelukt, de houding van de luipaard, doet goed zijn naam eer aan :P en de kleuren ogen op mijn niet gekalibreerd scherm goed, ik vind alleen de boom raar ogen, maar weet niet wat het is.

@Lasteraar: zweefwesp/-vlieg zit lekker van de paardenbloemen te snoepen, alleen jammer van het kleine vliegje aan de linkerkant, voor de rest vind ik 'm goed gelukt.

EDIT: moet ik er denk ik wel bij vermelden dat ik met fotograferen nog niet zoveel ervaring heb..

[ Voor 26% gewijzigd door PV-NL op 26-07-2015 20:51 ]

Canon EOS 70D | EF-S 18-55mm f/3.5-5.6 IS STM | EF 100mm f/2.8L IS USM | EF 100-400mm f/4.5-5.6l IS mk2 USM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buzz_Fuzz
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-09 21:21
@Gianti: mooie foto's, maar de nabewerking is niet helemaal m'n ding. Ik had toch de blacks van de 2e wat meer naar omlaag gehaald en de cropkeuze van de eerste vind ik wat vreemd. Ik had er rechtsonder nog wat van gehaald.
De 2e post is ook mooi, maar ik had er opnieuw mss rechts iets van gehaald.

@Woutoud: heel mooi, maar ik zou inderdaad niet met het effect gaan overdrijven :p (wat hier nog niet het geval is imo)

@Lasteraar: ik wil klikken & zoomen :)

Een testje van de nieuwe 70-200 F4 L IS USM:

Afbeeldingslocatie: https://qbic.smugmug.com/Pets/Cats/i-XB5GDK5/0/L/IMG_3557-L.jpg

Afbeeldingslocatie: https://qbic.smugmug.com/Pets/Cats/i-T2Bz4gk/0/L/IMG_3525-L.jpg

My Road Trips through the United States, Canada & Iceland

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PV-NL
@Buzz_Fuzz: Vooral de twee is leuk, alsof de kat door een sleutelgat kijkt :p
en bij de eerste foto expres alleen de kop scherp, voor het scherpte-diepte effect? of geen stacking fanaat?

Zelf ben ik een paar weken geleden bij de Safari Park Beekse Bergen geweest, daar heb ik een tijdje rong gehangen bij de tijgers, maar ze hadden niet de neiging om te kijken :/
vervolgens heb ik de foto met Lightroom wat na bewerkt, om het wat zonniger te doen laten lijken, ik heb geen gekalibreerd beeld, dus ik hoop niet dat ik het 'over done' heb bewerkt.

Afbeeldingslocatie: https://farm1.staticflickr.com/339/19922383616_5264aba227_c.jpgTijger by Perry Verstappen, on Flickr

zelf kritiek: 'geduld is een schone zaak' misschien nog net wat langer wachten in de hoop dat een van de Tijgers toch nog op kijkt.

Canon EOS 70D | EF-S 18-55mm f/3.5-5.6 IS STM | EF 100mm f/2.8L IS USM | EF 100-400mm f/4.5-5.6l IS mk2 USM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
Tijger mag z'n tanden wel eens poetsen, maar dat ie niet kijkt is niet het grootste probleem. Wat mij stoort is dat (voor mij) ondefinieerbare grijze ding, rechts in beeld. Het lijkt geen natuurlijk object en het lijkt erop dat je het buiten beeld had kunnen houden, door een paar meter meer naar rechts te gaan? De bewerking lijkt mij in orde. Ik zie er niks vreemds aan iig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PV-NL
@Toff: het grijze 'ding' dat je ziet is een steen, maar ik zou de volgende keer proberen om dergelijke (storenende) achtergrond objecten te vermijden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

xxx

[ Voor 104% gewijzigd door Verwijderd op 27-04-2021 22:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inquestos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19-09 11:07
@Wout: Fijne kleurtjes. Niet natuurgetrouw, maar je bent in een dierentuin, dus waar hebben we het over. Relaxte blik.
@Lasteraar: Heel gaaf! Prachtige bokeh, jammer van het takje links. Verder top!
@PV-NL: bewerking is gelukt! :) Jammer dat ie jou geen blik waardig vond ;) , en zonde van de afgesneden poten. Achtergrond is ook wat onrustig.
@Tuintje: Goed scherp, licht is wel wat hard. Probeer wel de uitsneden gelijk te houden, nu lijk je alles wat niet interessant is weg te croppen. Die laatste is uiteraard veel te rommelig.

Ik was er vannacht op uit getrokken om de Perseïden regen vast te leggen, maar slechte weer gooide roet in het eten. Ook de bliksem niet echt kunnen vastleggen. Kwam nog wel deze pad tegen, die minutenlang vrijwel roerloos bleef zitten.

Afbeeldingslocatie: https://farm1.staticflickr.com/652/20376437038_4ba960db61_c.jpgToad Crossing by Ferdinand van Oostrom, on Flickr

Ik had hem liever iets groter afgebeeld, maar ik heb de pad (of beter andersom: mijn camera) op de minimale focusafstand gepositioneerd.

Fotografie: | Flickr | Canon 5DII + 20mm + 35mm + 50mm + 100mm || Hardlopen: Strava PR 5km: 20:26 10km: 44:35 HM 1:39:58

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cool! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat is een leuk beestje zeg. Als die minuten lang stil zit kan je mooie foto's maken :) Die laatste foto van mij is ook geen serieuze foto. Meer een idee hoe het eruit ziet waar ik vaak uithang. En hard licht dat is zeker waar. Volop zon natuurlijk die dag. Ik probeer nu wat later op de dag zulke foto's te maken. Daar zie ik wel verschil in en de foto's zijn dan ook wat zachter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieB
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 15:15
@inquestos. Nice, goed belicht ook nog, zaklampje erbij? Foto heeft een mooie sfeer, ook door de trails van autolichten(?).. super!
@Tuintje Mooie foto's. Lekker scherp ook, alleen vind ik de bokeh bij de 2e een beetje onrustig.

Zelf vandaag een rondje door de stad (Den Haag) gemaakt met m'n 55 1.4 Chinon. Ding ooit voor een tientje op de rommelmarkt gekocht, maar eigenlijk nooit wat mee gedaan, dus dacht vandaag eens uitproberen. Uiteindelijk kwam ik deze kleine rakker tegen in de Paleis tuinen. Geschoten op F2.0 en ik was verast over wat er uit dit goedkope lensje kwam rollen. Behoorlijk wat onscherpte/CA/etc. zichtbaar in de hoeken, maar het geeft de foto wel een bepaalde sfeer die me bevalt.

Afbeeldingslocatie: https://farm1.staticflickr.com/563/20590448232_a2b9e42db6_c.jpgBumblebee (Bombus sp.) by Rob Berends, on Flickr

[ Voor 32% gewijzigd door RobbieB op 15-08-2015 20:26 ]

Sony A6700 - 10-18 F4 - 18-50 F2.8 - 24 F1.8 - 56 F1.4 - 70-350G

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
RobbieB schreef op zaterdag 15 augustus 2015 @ 19:31:
Geschoten op F2.0 en ik was verast over wat er uit dit goedkope lensje kwam rollen. Behoorlijk wat onscherpte/CA/etc. zichtbaar in de hoeken, maar het geeft de foto wel een bepaalde sfeer die me bevalt.
Ik begrijp dat je hier de hoeken wilt laten zien, maar de foto wordt een stuk spannender als je een beetje cropt, bijvoorbeeld zo: http://static.tweakers.ne...R1AOfYoHROIdssOZ/full.jpg

Overigens denk ik dat je dit objectief niet als "goedkope lensje" kan zien. Ja, nu misschien, maar een 55/1.4 objectief is, zelfs van een goedkoper merk als Chinon, waarschijnlijk nooit echt goedkoop geweest. Dit in tegenstelling tot de 1.8 exemplaren, die in veel grotere aantallen geproduceerd werden. Afstoppen van een 1.4 is zonde. De goedkopere 1.8 zal in de meeste gevallen betere kwaliteit leveren. "Vol open" is eigenlijk de enige manier waarop je een 1.4 zou moeten gebruiken, om eruit te halen wat er in zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluw
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 19:34
Erg tof inquestos, ik vind juist de "omgeving" wel mooi ook al zie je niet heel goed wat het is (auto?).
@RobbieB mooie kleuren en bij dit soort foto's waarbij de hoeken onbelangrijk zijn (en hier ook nog eens bokeh) vind ik dat niet erg. Uitsnede vind ik trouwens prima, maar misschien houd ik gewoon van wat meer omgeving.

Ik was wat aan het spelen met wat close-ups met m'n (niet meer heel) nieuwe 35mm. f/1.4 is dan bijna onbruikbaar, deze is op f/2.0, nog net te doen door op het lijf te focussen.

Afbeeldingslocatie: https://farm4.staticflickr.com/3671/19924934650_1532339888_c.jpgRed Admiral by Licht Sluw, on Flickr

Daarnaast ook nog wat op f/1.4 geschoten in de volle zon met een ND filter.

Afbeeldingslocatie: https://farm1.staticflickr.com/288/20287511712_7eb8bdc43b_c.jpgBullman by Licht Sluw, on Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inquestos
RobbieB schreef op zaterdag 15 augustus 2015 @ 19:31:
@inquestos. Nice, goed belicht ook nog, zaklampje erbij?
Ja, inderdaad zaklampje, en hoofdlamp erbij. Hij gaf me alle tijd. Ik zie dat dit nu veruit mijn best bekeken foto is op flickr, en 179 likes 8)7

@RobbieB: fijne plaat, maar Toff slaat de spijker op z'n kop, zijn uitsnede is veel aangenamer.

Sluw: hoe kom je aan zo'n vreemde scherptediepte op de eerste foto? Foto is wat saai (vlinder op grond, saai in het midden). Tweede foto mag je wel wat croppen. Het hek in linkergedeelte vind ik al te veel aanwezig.

Fotografie: | Flickr | Canon 5DII + 20mm + 35mm + 50mm + 100mm || Hardlopen: Strava PR 5km: 20:26 10km: 44:35 HM 1:39:58

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluw
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 19:34
inquestos schreef op zondag 16 augustus 2015 @ 13:21:
[...]

Ja, inderdaad zaklampje, en hoofdlamp erbij. Hij gaf me alle tijd. Ik zie dat dit nu veruit mijn best bekeken foto is op flickr, en 179 likes 8)7

@RobbieB: fijne plaat, maar Toff slaat de spijker op z'n kop, zijn uitsnede is veel aangenamer.

Sluw: hoe kom je aan zo'n vreemde scherptediepte op de eerste foto? Foto is wat saai (vlinder op grond, saai in het midden). Tweede foto mag je wel wat croppen. Het hek in linkergedeelte vind ik al te veel aanwezig.
Wat bedoel je met vreemde scherptediepte? De voorgrond onscherpte is inderdaad een beetje raar door het detail (zandkorrels).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:47
De scherptediepte is "vreemd" omdat het geen rechte balk van scherpte is, maar dat komt omdat de ondergrond niet vlak is en er niet waterpas gefotografeerd is (camera wat gedraaid t.o.v. de horizon).

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Toff schreef op zondag 16 augustus 2015 @ 00:09:
[...]

Ik begrijp dat je hier de hoeken wilt laten zien, maar de foto wordt een stuk spannender als je een beetje cropt, bijvoorbeeld zo: http://static.tweakers.ne...R1AOfYoHROIdssOZ/full.jpg

[....]
Blijft toch leuk hoe iedereen anders naar foto's kijkt. Ik vind de kadering van RobbieB namelijk vele malen spannender. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaymz
  • Laatst online: 17:03

Jaymz

Keep on moving !

@inquestos: Bijzonder goed gelukte pad, scherpte en licht vind ik wel lekker :)

@Sluw: Neem de volgende keer (nog?) meer tijd om er goed voor te zitten. Oa de vlinder pal in het midden maak't m voor mij niet zo spannend

Vandaag in Blijdorp geweest; helaas was het vandaag in Rotterdam goed bewolkt en is een dikke glasplaat voor onze veiligheid noodzakelijk waardoor ik (denk ik) wat scherpte mis. Pose en blik vind ik wel geslaagd :)

Afbeeldingslocatie: http://closer-up.nl/fotos/7D2_7298_800.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
Verwijderd schreef op zondag 16 augustus 2015 @ 13:56:
[...]

Blijft toch leuk hoe iedereen anders naar foto's kijkt. Ik vind de kadering van RobbieB namelijk vele malen spannender. :)
Ja, als je van zoekplaatjes houdt wel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mwoa, het onderwerp lijkt me toch niet te missen. Daarnaast vind ik de bloemen in de voorgrond heel fijn afsteken tegen de ruime donkere achtergrond.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 17-08-2015 00:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
Ieder zijn meug, zei de boer... Smaken verschillen gelukkig, maar ik vind mijn uitsnede beter omdat er een lijnenspel ontstaat dat uitkomt bij de hommel en natuurlijk omdat de hommel verhoudingsgewijs groter wordt afgebeeld. Al ben ik niet zo van de regeltjes, komt de uitsnede redelijk in de buurt van de "rule of thirds". Als je een donkere achtergrond wilt, kan je altijd nog een zwart passepartout gebruiken. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Tja, accepteer gewoon dat een ander het op een andere manier mooi vindt. Zo vind ik die uitsnede veel te veel in je gezicht springen, het origineel kijkt rustiger en vind ik dus zelf prettiger. :)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20:45

Barrycade

Through the...

Inquestos; lekker hoor die pad. Geeft mooi de risico's aan voor het oversteken. Reclame materiaal voor de padden vereniging ;)

Licht schuw; Atalanta is wat ruim genomen. Wat ook niet anders kan met een 35 mm.
Koe foto is wat druk en de koe komt er niet echt als onderwerp uit naar voren.

Hé hebben we elkaar misgelopen in Blijdorp? Vind de tijger wel erg links in het veel zitten. Iets meer ruimte was wellicht welkom geweest. Is er echt niet iets te doen met contrast om het raam effect weg te poetsen?

Van mij dus de bekendste bewoner van Blijdorp. Moest meteen aan ajhaverkamp denken toen ik de foto nam. Hoop een beetje in de richting te komen qua kwaliteit.

Afbeeldingslocatie: https://farm6.staticflickr.com/5826/20622490376_75ef292c19_c.jpgBe very careful you +-&-#-$ with that camera by Barry B., on Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaymz

Jaymz

Keep on moving !

@Barrycade: Bikoto staat er goed op; ik vind verder de hoek niet heel spannend maar ik kan me voorstellen dat je niet veel lager kon bijvoorbeeld.

Ik zet onderwerpen tegenwoordig graag tegen de randen en ben een beetje op zoek naar wat werkt (en niet). Met iets meer ruimte aan de linkerkant verschuift z'n kop naar mijn zin al teveel naar het midden (en rechts heb ik geen ruimte meer)

Iets verschoven (en contrast opgehoogd)
Afbeeldingslocatie: http://closer-up.nl/fotos/TijgerBlijdorp_800.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat oogt al een heel stuk beter. Vooral de kleuren komen nu mooier uit en is het geheel niet zo flets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Poe, ik vind 'm nu echt bijna chemisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajhaverkamp
  • Laatst online: 16-09 17:54

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Barrycade schreef op maandag 17 augustus 2015 @ 10:59:
Van mij dus de bekendste bewoner van Blijdorp. Moest meteen aan ajhaverkamp denken toen ik de foto nam. Hoop een beetje in de richting te komen qua kwaliteit.

[afbeelding]Be very careful you +-&-#-$ with that camera by Barry B., on Flickr
Binti komt haar emmer er niet voor uit!
Afbeeldingslocatie: https://farm6.staticflickr.com/5660/20436795138_3c747eb55e_b.jpg2015-08-16-10h38m39.BL7R1891 by Arjan Haverkamp, on Flickr

Je hebt Bokito op een typerende manier vastgelegd. Echt een zitposititie en blik die typerend voor hem is. Mijn foto is trouwens (net als de tijgerfoto) door het glas genomen. Dat glas is ook minstens 2 lagen + folie dik, maar heeft niet veel negatieve effecten op de foto. Wel oppassen voor reflecties als je er een beetje schuin doorschiet, vertekening valt dan wel heel erg mee. Helaas is het glas de laatste tijd heel erg vies. Het is in geen maanden gelapt en sproeien met kraanwater laat veel kalkvlekken na. Gelukkig regent het af en toe nog een beetje schoon (tevens poets ik me suf met mijn microvezeldoekje aan de bezoekerskant).

This footer is intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17:28

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Jaymz schreef op maandag 17 augustus 2015 @ 13:07:
@Barrycade: Bikoto staat er goed op; ik vind verder de hoek niet heel spannend maar ik kan me voorstellen dat je niet veel lager kon bijvoorbeeld.

Ik zet onderwerpen tegenwoordig graag tegen de randen en ben een beetje op zoek naar wat werkt (en niet). Met iets meer ruimte aan de linkerkant verschuift z'n kop naar mijn zin al teveel naar het midden (en rechts heb ik geen ruimte meer)

Iets verschoven (en contrast opgehoogd)
[afbeelding]
Beetje doorgeschoten ja. Kijk ook eens naar de witbalans, want die lijkt nogal aan de blauwe kant.

[ Voor 75% gewijzigd door Verwijderd op 17-08-2015 15:08 ]

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20:45

Barrycade

Through the...

ajhaverkamp schreef op maandag 17 augustus 2015 @ 14:36:
[...]

Binti komt haar emmer er niet voor uit!
[afbeelding]2015-08-16-10h38m39.BL7R1891 by Arjan Haverkamp, on Flickr

Je hebt Bokito op een typerende manier vastgelegd. Echt een zitposititie en blik die typerend voor hem is. Mijn foto is trouwens (net als de tijgerfoto) door het glas genomen. Dat glas is ook minstens 2 lagen + folie dik, maar heeft niet veel negatieve effecten op de foto. Wel oppassen voor reflecties als je er een beetje schuin doorschiet, vertekening valt dan wel heel erg mee. Helaas is het glas de laatste tijd heel erg vies. Het is in geen maanden gelapt en sproeien met kraanwater laat veel kalkvlekken na. Gelukkig regent het af en toe nog een beetje schoon (tevens poets ik me suf met mijn microvezeldoekje aan de bezoekerskant).
Kijk, baas over baas ;)

Ik heb de foto over het glas heen genomen. Vandaar ook de geïrriteerde blik van 'm, want iedere keer dat mijn combi over de rand heen kwam keek hij me kwaad aan :|

Dit ook gedaan omdat het glas bijna matglas leek.

Nu ben ik voor het eerst in mijn leven in Blijdorp geweest, maar de hele dierentuin maakte op mij een beetje een viezige / verlepte indruk. En dat is wel jammer want ze hebben mooie beesten die je niet snel ergens anders ziet. Maar het geheel liet geen positieve indruk bij me achter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat verlepte had ik ook toen ik in Artis was een aantal jaren geleden. Veel rotzooi en troep in het park, maar ook in het water voor de beesten.

Leuke foto met de gorilla in de emmer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaymz

Jaymz

Keep on moving !

Check, ik heb t aangepast (niet online, anders blijf ik spammen :))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
Gonadan schreef op maandag 17 augustus 2015 @ 10:18:
Tja, accepteer gewoon dat een ander het op een andere manier mooi vindt. Zo vind ik die uitsnede veel te veel in je gezicht springen, het origineel kijkt rustiger en vind ik dus zelf prettiger. :)
Tja, zoals ik schreef is acceptatie geen probleem:
Toff schreef op maandag 17 augustus 2015 @ 00:22:
Ieder zijn meug, zei de boer... Smaken verschillen gelukkig"
maar er is niets mis met je mening geven en deze onderbouwen. Daar worden we hopelijk allemaal beter van. :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Toff
Er is ook niets mis met je mening geven, het is meer het doorzagen erop. Dat is denk ik wat Gonadan bedoelt (correct me if I'm wrong). Iedereen doet zijn of haar best om een leuke foto te maken. Wat ik persoonlijk zelf niet zo netjes vind is dat je zijn foto zomaar aanpast. Dat kan knullig en lullig overkomen.

Buiten dat, is er ook een positief woord voor RobbieB zijn foto? Want dat heb ik nog niet gelezen. Uitleg over de lens is mooi meegenomen, maar nu iets leuks over de foto :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
Verwijderd schreef op maandag 17 augustus 2015 @ 23:39:
@Toff
Er is ook niets mis met je mening geven, het is meer het doorzagen erop. Dat is denk ik wat Gonadan bedoelt (correct me if I'm wrong). Iedereen doet zijn of haar best om een leuke foto te maken. Wat ik persoonlijk zelf niet zo netjes vind is dat je zijn foto zomaar aanpast. Dat kan knullig en lullig overkomen.
Nee, er is hier van doorzagen geen sprake. Ik gaf eerder alleen aan dat ik de door mij gemaakte crop "spannender" vond en gaf daar later een onderbouwing voor.

Foto's aanpassen is hier heel gebruikelijk en geeft in een oogopslag aan, wat de commentaargever bedoelt. Mijn commentaar is altijd opbouwend en positief bedoeld. Daar is niks "knullig en lullig" of "niet zo netjes" aan. Het enige dat kan gebeuren is, dat slechte lezers soms denken dat de foto van de commentaargever is. Dat is de reden dat ik hier slechts een linkje naar "mijn" versie geef. Goed gebruik is, dat de commentator -indien gewenst door de maker- zijn versie verwijdert. Hoewel ik al jaren foto's van anderen op mijn manier bewerk en op T-net laat zien, heb ik nog niet meegemaakt dat iemand hier aanstoot aan nam of dat iemand zijn door mij bewerkte foto verwijderd wilde hebben. Ook RobbieB heb ik hier nog niet over gehoord. Relax een beetje en probeer niet overal een fitty van te maken...

Het simpele feit dat ik de moeite heb genomen om er een gewijzigde crop van te maken, is eigenlijk het grootste compliment aan RobbieB. :*)

[ Voor 7% gewijzigd door Toff op 18-08-2015 00:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb eigenlijk helemaal geen zin om hier inhoudelijk op te reageren, maar wil wel kwijt dat ik relax ben als altijd en eigenlijk nooit ergens een fitty overmaak. Zeker niet in dit topic en dat is alles wat ik erover nog kwijt wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
Ja fijn, je roept een aantal dingen ("knullig en lullig" en "niet netjes") en als ik er serieus op inga, geef je niet thuis. You stand corrected, mij friend. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jullie beide dan bij dezen. Nu weer on-topic.
Maak een TR als er dingen topicgewijs niet in de haak zijn en handel persoonlijke zaken af via DM in het vervolg.

[ Voor 64% gewijzigd door Verwijderd op 18-08-2015 00:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tournataka
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 28-08 20:54
Om dan toch maar weer een beetje on-topic te gaan :) Na lange afwezigheid weer eens wat foto'tjes aan het schieten geweest :)

Beide foto's zijn geschoten van onze Noorse Boskatten.

Afbeeldingslocatie: https://farm6.staticflickr.com/5689/20652178976_53332a0ea9_c.jpgRPN_9791-2 by Jurre Vriens, on Flickr

Afbeeldingslocatie: https://farm1.staticflickr.com/766/20652182566_6681b15563_c.jpgRPN_9865 by Jurre Vriens, on Flickr

Zelf best tevreden met beide platen, ze zijn geschoten met de voor mij "nieuwe" Canon 7D met daar op een 100mm 2.8 lensje geschroeft :) Enkel vind ik persoonlijk bij de 2e plaat de snor/wimperhaar in het boven midden een beetje een tegenvaller, wellicht dat ik die nog eens wegshop.

Morgen overigens maar eens rond snuffelen in Blijdorp, kijken of we daar nog wat mooie platen kunnen maken :)

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 18-08-2015 13:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieB
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 15:15
Haha, ik heb een flinke discussie los gemaakt zie ik.. poeh...
@Tuintje, er zijn wel wat positieve reacties te vinden hoor.. 'fijne plaat' enzo ;).

Anyway, waarom deze uitsnede. Toevallig heeft m'n vriendin onlangs een stage gedaan bij Naturalis m.b.t. bijensterfte e.d. Deze foto is gebruikt waarbij het 'lege' stuk aan de bovenkant gevuld was met tekst. De uitsnede van Toff kan ik ook wel waarderen, de foto draait dan wat meer om het onderwerp. Maar bij mijn uitsnede vind ik dan weer dat het geheel wat meer in perspectief is geplaatst met z'n omgeving. Ieder z'n ding ;)

Had hier laatst ook een interessante discussie over met iemand anders, waarbij de kern was of je foto's nu wel of niet moet bewerken, en tot hoeverre het 'toelaatbaar' is etc. bv. bij de world press photo is daar veel ophef over de laatste jaren.

Mijn visie is heel simpel, ik zie fotografie als een vorm van kunst en er zijn geen limitaties. Als iemand z'n hele foto bij elkaar fotoshopt tot een prachtig plaatje, of een extreme HDR maakt (in sommige gevallen mooi, maar vaak niet) dan is dat zijn/haar manier om zich te uiten.

Bij de World press photo is het een ander verhaal, omdat daar non-fictie vaak de kern v/d foto is. Dat neemt niet weg dat ik vind dat je bv. met vignetting, zwart/wit, tilt/shift, etc. het effect van je foto kracht bij kunt zetten.

Maar goed, dit is een discussie op zich, dus als mensen het leuk vinden om hier over te sparren wil ik er graag een topic over openen :)

Sony A6700 - 10-18 F4 - 18-50 F2.8 - 24 F1.8 - 56 F1.4 - 70-350G

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lasteraar
Aaah.. katjes :-)
De Gorilla staat overigens netjes op de foto meneer Haverkamp.. !

Vandaag maar een paar foto's gemaakt in de dierentuin.. te druk met alles en nog wat.
Hier een paar plaatjes.. Heb ze een beetje retro geprobeerd te maken.

Afbeeldingslocatie: https://farm1.staticflickr.com/595/20692754731_a3e329b56f_h.jpg

Afbeeldingslocatie: https://farm1.staticflickr.com/642/20676748362_cf4da0d2d2_c.jpg

Afbeeldingslocatie: https://farm6.staticflickr.com/5812/20497978330_f5c75dc98d_c.jpg

Afbeeldingslocatie: https://farm1.staticflickr.com/730/20659700126_fc95a06d7b_c.jpg

Groot op flickr:
https://www.flickr.com/photos/lasteraar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cedras
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 22:44
Die 2e van de ijsbeer is top. Positie van de beer, reflectie, en de zonnestraal op z'n tokus.
Met de leeuw werkt het z/w (voor mij) niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tournataka
Foto 2 en 3 vind ik er persoonlijk toch wel uitschieten. Wellicht dat bij foto 3 iets minder water ook mooi was geweest, en inderdaad het z/w doet het hem voor mij ook niet echt. Of nummertje 3 juist meer water en dan meer in de portrait schaal, zodat de weerspiegeling van de leeuwin er geheel op staat.

Al met al prima fototjes! :)

• Daywalk3r
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 15-12-2023

Daywalk3r

Walks at night 2

@Lasteraar - Mooie foto's! Zou je van nr.3 eens de kleurenvariant willen delen? Ben wel benieuwd hoe dat eruit ziet namelijk.

Ben zelf nog niet lang bezig. Gemaakt met een Canon 700D icm m'n nieuwe 55-250STM
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/1EjH2fk.jpg

[ Voor 52% gewijzigd door Daywalk3r op 20-08-2015 00:06 ]

Is the enemy of my enemy, my friend or my enemy?

• inquestos
Je hebt 'm behoorlijk scherp, en dat is al heel wat! De volgende les: onderwerp in het midden plaatsen is vrijwel altijd saai vanwege de loze ruimte er omheen. En niet op facebook plaatsen, niet echt goede kwaliteit.

Lasteraar: Je hebt ze niet heel groot in beeld weten te brengen, dus net als hierboven is het dan wat jammer als je ze dood in het midden plaatst (foto 1). Tweede en derde zijn dan beter. Toning in Z/W vind ik wel verfrissend anders. Goed gelukt :) . Momenten ook goed gekozen.

• Harribo
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21:22
Leuke foto's lasteraar, ben wel fan van die eerste, die beer is schattig en mooi in dat water. De rest is mooi bewerkt maar met deze onderwerpen doen ze mij weinig.

gelijk 4 foto's en zo groot vind ik wel wat vervuiling maar het schijnt gezien de topic start te mogen
Als je dat vind, dan mag je daar in het vervolg een TR voor maken.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 20-08-2015 10:17 ]

• Harribo
offtopic: Help me even wat een TR is?

[ Voor 15% gewijzigd door Harribo op 20-08-2015 11:18 ]

• Toff

Toff

FP ProMod
Harribo schreef op donderdag 20 augustus 2015 @ 11:17:
offtopic: Help me even wat een TR is?
Dat wat je maakt als je op de tekst "Rapporteer", rechts boven iedere post, klikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tournataka
Een van ons Noorse Krijgers zat weer eens zeer interressant toe te kijken, toch maar besloten onderstaande foto er van te schieten.
Persoonlijk vind ik hem wel degelijk gelukt, ondanks dat het scherpte punt op de neus/mond ligt (bewust overigens ;)) Uiteraard was het ook zeker wat geweest als dit punt op de ogen had gelegen, om het complete gelaat scherp te krijgen had ik te weinig tijd/licht. Katten zitten over het algemeen niet heel erg veel stil ;)

Afbeeldingslocatie: https://farm1.staticflickr.com/772/20663660460_7c4317c0a6_k.jpgRPN_0159 by Jurre Vriens, on Flickr

[ Voor 4% gewijzigd door Tournataka op 25-08-2015 18:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
Tournataka schreef op maandag 24 augustus 2015 @ 21:40:
Een van ons Noorse Krijgers zat weer eens zeer interressant toe te kijken, toch maar besloten onderstaande foto er van te schieten.
Persoonlijk vind ik hem wel degelijk gelukt, ondanks dat het scherpte punt op de neus/mond ligt (bewust overigens ;)) Uiteraard was het ook zeker wat geweest als dit punt op de ogen had gelegen, om het complete gelaat scherp te krijgen had ik te weinig tijd/licht. Katten zitten over het algemeen niet heel erg veel stil ;)

[afbeelding]RPN_0159 by Jurre Vriens, on Flickr
Mijn ervaring met katten is juist dat ze wel veel stil liggen. Alleen als ze aan het spelen zijn niet. Ik vind de scherpte niet op de ogen echt een gemis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tournataka
Universal Creations schreef op maandag 24 augustus 2015 @ 21:46:
[...]

Mijn ervaring met katten is juist dat ze wel veel stil liggen. Alleen als ze aan het spelen zijn niet. Ik vind de scherpte niet op de ogen echt een gemis.
Ze liggen inderdaad veel "stil" echter heeft deze dame nog een wat jonger vriendje (net een jaar) die er zo goed als niet tegen kan dat zij wel aandacht krijgt en hij niet, vandaar dat het dus erg lastig was om haar ogen/hele gelaat scherp te krijgen.

Maar uiteraard neemt dat de uitdaging niet weg om morgen weer een goede poging te doen :)

[ Voor 7% gewijzigd door Tournataka op 24-08-2015 21:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tournataka
Je had gelijk Universal Creations ;) Met scherpe(re) ogen heeft hij toch heel wat meer emotie :)

Afbeeldingslocatie: https://farm1.staticflickr.com/584/20687440878_c9e19cd202_c.jpgRPN_0200 by Jurre Vriens, on Flickr

[ Voor 4% gewijzigd door Tournataka op 25-08-2015 18:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
Graag het juiste linkje gebruiken om te sharen (800pixel breed, ook bij je vorige foto). Nu heb je f/10 gekozen om de scherptediepte groot genoeg te maken om zowel neus als ogen scherp te krijgen. Op zich prima, maar je hebt wel veel bewegingsonscherpte hierdoor in je foto (1/10sec sluitertijd).

[ Voor 4% gewijzigd door Universal Creations op 25-08-2015 18:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tournataka
Daar heb je dan helaas ook weer gelijk in. Heb eigenlijk ervoor gekozen de ISO waarde niet nog verder omhoog te gooien ivm ruis en helaas heb ik dat moeten bekopen met wat meer bewegingsonscherpte :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
Je kunt ook wat meer schuin van boven fotograferen, zodat je minder scherptediepte nodig hebt om beiden in het scherptevlak te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PV-NL
misschien wat licht toevoegen (strijklicht als ik mij niet vergis) om je iso te verlagen en je sluitertijd te verkorten, want er zit wel veel ruis en bewegingsonscherpte in, dat is jammer want het had een mooiere foto kunnen zijn, na mijn gevoel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobiwan
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Kan je de kat niet midden op de dag fotograferen als je meer natuurlijk licht van buiten hebt?

• Quakie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19-09 08:10

Quakie

quakelen

Afbeeldingslocatie: https://farm1.staticflickr.com/574/20870485062_1228aeb5e0_c.jpgJammie by Quakie, on Flickr

Ik hoop dat deze gewaardeerd wordt. Ik zie aardig wat waanzinnig foto's hier gepost worden en ik merk dat ik dieren fotograferen wel aardig leuk vind dus ik hoor graag commentaar wat ik beter kan doen.

Foto is genomen in Blijdorp en ik heb een abonnement dus ik kan genoeg oefenen :P

Ik teken nergens meer voor

• Toff

Toff

FP ProMod
Iets meer ruimte, onder en rechts, zodat minimaal de leeuwin er helemaal op zou staan en de kop iets uit het middel zou komen? Verder lijkt het gras op mijn monitor groener dan groen. In het leefgebied van de leeuw is gras meestal wat dor, dus er is geen reden om hier te overdrijven naar het groen toe. Het leuke aan je foto is natuurlijk, dat je niet kan zien dat hij in de dierentuin gemaakt is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie

Quakie

quakelen

Oke, dus ik had moeten bukken.. Er was helaas weinig ruimte. Het is een nieuw verblijf met 2 kleine hok ramen. Ik had super veel last van weerspiegeling van de ramen waardoor ik meer moest zoomen. Als je goed kijkt zie je het rechts onderin nog een stukje.
Ik kan super veel foto's weggooien omdat de weerspiegeling dwars over haar kop gaat.. Ze was dr vlees aan het her kauwen en er zat blijkbaar wat vast.. Ik ben niet handig met lightroom en bewerk dus geen foto's.

Ik vermoed dat mijn camera op Velvia (meer vivid zeg maar) ingesteld stond. En tikje overbelicht omdat het op punt stond om te gaan regenen..maar je hebt gelijk tikje te groen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajhaverkamp
  • Laatst online: 16-09 17:54

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Zonnekap tegen het glas drukken en proberen om zo haaks mogelijk door het glas te schieten. Helaas is het niet anders. Bij veel verblijven moet je door glas schieten en dan maar hopen dat het dier op een (voor de fotograaf) geschikte plaats gaat liggen. Ik moet ook elke keer taloze moment laten voorbij gaan omdat ik niet probleemloos kan schieten door de omstandigheden. Het is vooral heel veel wachten op het juiste moment. Maar daarom wordt je dan ook blij van een leuke foto. Als het te makkelijk is, kan iedereen het :)
Een aantal weken geleden heb ik in Blijdorp bij het (mooie) nieuwe leeuwenverblijf gestaan en geen enkele foto geschoten omdat ik te schuin door het glas zou moeten schieten en dan te veel vertekening in de foto's zou krijgen. Terwijl de dames zo mooi in het hoge gras lagen.

This footer is intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie

Quakie

quakelen

Dan begrijp je helemaal hoe ik heb staan te worstelen. Je situatie klinkt precies hetzelfde ware niet dat ik als beginner dus wel gewoon (achteraf voor niks) stond te schieten, hopend dat reflectie niet op zou vallen.

Bedankt voor je tip, ik zal de volgende keer ermee gaan oefenen.

Is er trouwens geen truc om het verwijderen in Lightroom ofzo?

[ Voor 10% gewijzigd door Quakie op 28-08-2015 12:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PV-NL
software matig kan het nog niet, daar is MIT in samenwerking met Google nog mee bezig omdat met een algoritme voor elkaar te krijgen, door foto's vanuit verschillende hoeken te stapelen.
wel is het in een klein aantal gevallen mogelijk met een 'polarisatiefilter' (maar ik weet niet precies hoe of wat)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
Ik was tijdje geleden in Burgers zoo. Ook veel glas. Volgende keer maar weer naar Emmen die vond ik veel mooier, meer dieren, vlindertuin en minder glas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cedras
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 22:44
Kun je Hout en Konijn ook meenemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobiwan
  • Niet online
@Quakie: Jammer dat de leeuwin niet richting de camera kijkt. Ik vind de foto ook wat groen ogen. Klopt de witbalans of heb je de vibrance/saturatie flink omhoog gegooid?

Ik vind overigens https://www.flickr.com/ph...0854178811/in/dateposted/ beter geslaagd van je :)

Ik kwam in het park bij paleis Schönbrunn in Wenen een jonge vos tegen:

Afbeeldingslocatie: https://farm1.staticflickr.com/591/20470355564_2e3ec22ef9_c.jpgDSC_3587 by Sj44k13, on Flickr

[ Voor 10% gewijzigd door Cobiwan op 02-09-2015 21:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 20:37
Boh, mooi beest!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Don Quijote
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 19:58

Don Quijote

El Magnifico

Gaaf, Het duurde even voordat ik doorhad dat die groene vlekken linksboven de vos geen Photoshop effect waren, maar bladeren die voor de vos hingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
Het wemelt in Nederland de laatste tijd van de vossen, maar om er een in het wild netjes op de foto te kriijgen (anders dan de tamme exemplaren in de AWD) is nog niet zo eenvoudig... Blaadjes zijn misschien wel jammer, maar ze versterken anderzijds ook wel het loerende van de vos. Fijne foto, wat mij betreft.

• bobcom
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 23:37

bobcom

Dedicated dabbler

Met recht een koninklijk vosje dus! Hele fijne plaat, mooie uitdrukking - leep en alert tegelijk. Paar blaadjes maken dan niet uit.

Afbeeldingslocatie: https://farm6.staticflickr.com/5680/21287826731_1ac4d14f53_c.jpg

Op weg naar huis (Flickr)

Sony, Canon, van alles wat en steeds wat anders. En nu ook nog een een website met verhaaltjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

xxx

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 27-04-2021 22:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Leuk, waarom maak je dan niet even een testcasetopic aan? Kan je gelijk inhoudelijk op de foto's in.
Ik heb jullie posts even verplaatst. :)

Had je genoeg licht?

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 14-09-2015 12:54 ]

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oh, ik ben niet van de testcases denk ik, had het ook nog niet zo bekeken :) Het was bewolkt, net als vandaag. ISO vastgezet op 250 en waar nodig hoger. Foto's zijn minimaal bewerkt in LR.

Ik denk dat als ik een statief had meegenomen of een monopod de foto's veel scherper geweest zouden zijn. Maar met twee kinderen, een buggy en een vrouw heb ik daar geen handen voor.

Het ging mij voornamelijk om het uitproberen van de lens en de hanteerbaarheid ervan.

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 14-09-2015 13:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Hier was hij dus. :P

Ik zou iets meer spelen met de nabewerking. Bijvoorbeeld schaduwen opkrikken en proberen dat stokstaartje los te krijgen van de achtergrond. Verder lijkt het wel aardig te lukken met die lens toch? Geen problemen gehad met dieren die niet stil wilden staan? :D

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat zou ik nog wel kunnen doen met die schaduwen. Die lens is absoluut een fijne lens voor zover ik er ervaring mee heb. Tot ongeveer 175/200mm is hij over het gehele F bereik scherp. Boven de 175/200mm moet je richting F8 gaan om die scherpte te behouden. En dat komt overeen met wat ik erover gelezen heb.

De autofocus is ietwat langzaam maar wel goed. En de beeldstabilisatie is heel erg goed. Beter dan wat ik heb op de Nikon 18-105mm die ik ook mee had. De bokeh is misschien wat hard en niet zo goed als wat het zou moeten zijn zoals op een laag F getal, maar zeker niet slecht vind ik.

En die beestjes zitten inderdaad wel stil, maar bewegen toch wel met hun koppies. Zodra ze wat horen zijn ze op hun hoede en weg. Ik heb ook wel wat andere foto's gemaakt, maar dan van de kinderen en vrouwlief. Ook op grotere afstand zeer mooie en heldere foto's. Yup, ben er erg content mee vooral ook omdat hij de duurdere zoomlenzen kan bijbenen. Voor €250,00 met garantie heb ik hem gekocht, inclusief een Polaroid filtersetje t.w.v. €50,00.

Ik heb trouwens wel moeten lachen dat er mensen zijn die een Canon camera hebben en er dan zo'n wit objectief op hebben zitten en geen idee hebben wat ze eigenlijk doen als ze er maar een beest op krijgen. Dan zitten ze mij aan te kijken dat ik met een zoomlens rondloop, rustig ga zitten, steun zoek en meerdere foto's maak van whatever, je kent het wel :) Nu ben ik denk ik wel een beetje jaloers op het objectief wat ze gebruiken, maar niet om de foto's die zij er mee maken denk ik :) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Haha ja, je zal altijd mensen houden die bakken met geld aan gear uitgeven maar er nooit mee leren omgaan. Om eerlijk te zijn heb ik zelf ook al aardig wat facepalm momenten gehad als ik foto's van langer geleden bekeek. Soms geen idee hoe ik zo stom kon zijn om hem op die manier te nemen.

Mogelijk zaten er dan ook mensen te kijken met een aandoenlijk gevoel. :P

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobiwan
  • Niet online
Dslr als compact gebruiken zie ik vaak. Dus dat ze hem voor hun hoofd houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
Sj44k13 schreef op maandag 14 september 2015 @ 18:17:
Die ik zo vaak op een statief....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Sj44k13 schreef op maandag 14 september 2015 @ 18:17:
Wellicht filmen ze? ;)

Moet overigens zeggen dat sinds ik zo'n draaibaar schermpje heb ik LV veel vaker heb gebruikt, dat is toch wel ideaal.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haasnoot94
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 22:29
Afbeeldingslocatie: https://farm8.staticflickr.com/7713/16603914854_e873a4d620_c.jpgLooking at the Past by Kevin Haasnoot, on Flickr

Dag allemaal,
Ik zie fantastische plaatjes voorbijkomen hier. Na jaren gluren, toch maar besloten om ook deel te nemen hier!

Deze foto is genomen in Artis. Een verblijf waar jezelf tussen de dieren rond kan lopen, vandaar dus deze foto vanuit binnen genomen. ééns een keer wat anders!

• Radeon
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 22:42

Radeon

Today is a good day to die

@haasnoot94: Hele mooie foto vooral de weerspiegeling heel apart.

Mij bijdrage een foto van me hond (Engelse cocker spaniel) die rustig een voorbijgaand schip aan het bekijken is. Normaal als ik me camera pakt komt ze meteen al naar me toerennen maar gelukkig was ze nu even afgeleidt ;) .

Afbeeldingslocatie: https://farm6.staticflickr.com/5738/21548842408_c5f82e14b2_c.jpgBailey on the Lookout by Martijn den Heijer, on Flickr

It's never easy.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21:23

Polariteit

Fietsende fotografeur

@Radeon: Leuke foto met mooi licht. Alleen wat centraal.

Van mij ook een serietje; het jaarlijkse hertenbronst-festijn op de hoge veluwe is weer begonnen:

Afbeeldingslocatie: https://farm1.staticflickr.com/644/21470202439_f612e550df_c.jpgRed deer @ Hoge Veluwe by Marcel Tuit, on Flickr

Afbeeldingslocatie: https://farm1.staticflickr.com/767/21082461054_0b5b8fc83a_c.jpgStag @ Doe by Marcel Tuit, on Flickr

En nog een zwijntje die ook present was:
Afbeeldingslocatie: https://farm1.staticflickr.com/640/21416020119_42b3ed89af_c.jpgWild Boar @ hoge veluwe by Marcel Tuit, on Flickr
Pagina: 1 ... 16 ... 26 Laatste

Let op:
Graag commentaar geven op voorgangers en afbeeldingen verkleinen!