Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajhaverkamp
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-09 17:54

ajhaverkamp

gewoon Arjan

@Sj44k13
Ook ik heb gisteren een tijd door Artis gezworven (na een eerst een bezoekje aan Dierenpark Amersfoort).

Je Alpensteenbok vind ik een beetje ongelukkig afgesneden linksonderin.
Bij de kleine panda lijkt er een kleurzweem te zijn, het wit op de kop oogt niet lekker wit. Er is een jong, echter heb ik die nog steeds niet gezien. Enkel bij een vrijwilliger op de camera heb ik een foto gezien van moeder met jong in de bek.

Chimpanzee Wakili (in een donker verblijf)
Afbeeldingslocatie: https://farm4.staticflickr.com/3906/14991572925_c8a246cbef_c.jpg2014-08-21-16h03m09.BL7R7765 by A.J. Haverkamp, on Flickr

This footer is intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobiwan
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Ah mooie foto. Ik heb de chimpansees ook gezien, maar het was veel te donker voor mijn D7100 :).

Helaas heb is de andere foto van de steenbok net niet in focus. Naar het wit van de panda heb ik aangepast. Gisteravond zag ik dat groene niet.

@Luxicon: ik vind zelf de rest van de bok/ het jong acceptabel scherp, maar smaken verschillen:)

[ Voor 64% gewijzigd door Cobiwan op 22-08-2014 11:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luxicon
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 18-07-2021
@ajhaverkamp: Lekker scherp!

@Sj44k13: Je gaf aan dat je het jammer vind dat de staart van de eend niet scherp is, terwijl je zelf ook alleen het de kop van de steenbok scherp hebt. Gezien je dat zelf ook zo hebt, snapte ik je opmerking niet echt. ;)

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobiwan
  • Niet online
Ik begrijp je punt :). Het was dan ook laat toen ik de opmerking maakte. Verder prima foto hoor.

[ Voor 70% gewijzigd door Cobiwan op 24-08-2014 21:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luxicon
Thanks. De bok van mij had niet helemaal scherp gehoeven hoor. Afhankelijk de foto vind ik het juist mooi als iets deels scherp is.

Gistermiddag heb ik o.a. foto's van een paar koeien gemaakt. Het is misschien jammer dat de ene kant schaduw is, al stoor ik me er bij deze foto niet aan. Ik had er niet echt trek in om bij ze in de wei te gaan staan.

Afbeeldingslocatie: https://farm6.staticflickr.com/5576/15026319565_becfdcfe90_c.jpg

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobiwan
  • Niet online
Toe maar, een d5100 en een 70-200 2.8....Hij staat er goed op hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goede foto op zich, maar ik vind 'm wat krap gekaderd aan de onderkant. De schaduwzijde stoort me totaal niet, zit nog volop detail in. :)

Afbeeldingslocatie: https://farm4.staticflickr.com/3915/15115369741_e83e1ae9b6_c.jpgFrog by Woutoud, on Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nordlys
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Haha, toffe foto. "Anything out here? Meh.." *duikt weer onder*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luxicon
Coole foto Wout, de kikker staat er precies goed op zo.
Verwijderd schreef op dinsdag 02 september 2014 @ 17:12:
Goede foto op zich, maar ik vind 'm wat krap gekaderd aan de onderkant. De schaduwzijde stoort me totaal niet, zit nog volop detail in. :)

[afbeelding]Frog by Woutoud, on Flickr
Bedankt ook voor je commentaar. Ik kan me zeker in je commentaar vinden. Het was mooier geweest als er meer ruimte aan de onderkant was. Precies het tegenovergestelde van nu zeg maar.

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• letatcest
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-09 11:41

letatcest

Freelanceredacteur

Kidult

Als ik dan zo al die koeien zie, kan deze Süd-Tiroler-koe niet achterblijven natuurlijk

Afbeeldingslocatie: https://farm6.staticflickr.com/5576/14837324162_1425fc1e88_z.jpgCattle by K_S_, on Flickr

De foto is enigszins gecropped, eerst was er boven en rechts nog wat meer berg te zien.

Schreef Cryptovaluta voor dummies, 3de druk in print | eBook-versie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben net nog even bij de vijver gaan zitten. :P

Afbeeldingslocatie: https://farm4.staticflickr.com/3850/15126545481_6c60a17f48_c.jpgFrog IV by Woutoud, on Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bravo
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 22:24

Bravo

Second Best

@ajhaverkamp: leuke blik van de chimp, heerlijk scherp en een mooi strijklicht over zijn (of haar?) kop.
@Luxicon: Zoals eerder gezegd stoort het totaal niet dat het de schaduwkant van de koe is. Ik ben het met Woutoud eens dat de onderkant wat krap is maar verder een mooie scherpe plaat.
@Woutoud1: Het groen lijkt wat flets, maar een mooie plaat door de korte dof en de lichte pastelkleuren in het kroos.
@letatcest: Pas maar op hoor, deze heeft weinig goeds in de zin :P Leuke foto, alleen een beetje scheef? Kan ook aan de bergen liggen, daar is geen enkele referentie echt recht...
@Woutoud2: De kikker is mooi scherp, met het blaadje op z'n rug. Maar ik weet niet echt wat ik met de rest van de ruimte op de foto aanmoet. 't Groen is wel groener bij deze foto.

Dan mijn bijdrage:Afbeeldingslocatie: https://farm4.staticflickr.com/3877/15126693696_16ebc9830a_c.jpgJBRO_IMG_0307 by Bravo, on Flickr
Deze kwam gisteren al brommend de tuin in om wat uit te rusten. Geen idee wat voor een naampje eraan gehangen moet worden, maar ik ben erg blij met de foto.
Gecropt tot ca 25%

Ioniq 6 LR Lounge 20"
2700Wp SSW 30° @ SE2200 | 1720Wp SSW 5° @ HM-1500
Flickr | Canon 6D | 17-40mm f/4 + 50mm f/1.8 II + 70-200mm f/4 | 2x 430EX II | Sirui T005 + C10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• letatcest
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-09 11:41

letatcest

Freelanceredacteur

Kidult

@Bravo: de foto is technisch gezien recht ;) Ik had hem gecropped voor een wat dramatischer effect, maar ik heb eigenlijk toch steeds meer het gevoel dat met een beetje meer lucht (nou ja, berg), de compositie wat beter is:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/smnvsjycMseP8BOG2HbEALVQ/thumb.jpg

Schreef Cryptovaluta voor dummies, 3de druk in print | eBook-versie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adros
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 11-09 16:21
een portret van mijn kat :) Toning is bewust

Afbeeldingslocatie: https://farm6.staticflickr.com/5558/15167724925_bd25674f1d_c.jpgCat Portrait by albert dros, on Flickr

Gepassioneerd Landschapsfotograaf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobcom
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 07:30

bobcom

Dedicated dabbler

Kat en foto vind ik erg mooi, de toning minder. Er zit een paarsige zweem (van het gordijn?) op de bef en ook de overige kleuren in de vacht (op rug en flkank bijv.) doen me wat onnatuurlijk aan.

Ik zou zelf denk ik de kleurtemperatuur wat warmer zetten en evt. de saturatie van het groen wat terugnemen - maar ja, dat is mijn smaak en het is jouw kat en foto

Sony, Canon, van alles wat en steeds wat anders. En nu ook nog een een website met verhaaltjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind het gewoon een leuke plaat met een lekkere toning, geef een goede sfeer aan de foto. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Toning is inderdaad kwestie van smaak. Ik ben er ook wel een liefhebber van ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

mooie plaat zonder afleiding van het onderwerp :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:59
Grappig dat je zo specifiek 'zonder afleiding' erbij zet, want het eerste wat me opviel was de zwarte vlek linksboven :P Verder vind ik het een leuke plaat met fijne toning, maar die zwarte vlek leidt me net een beetje te veel af.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobcom

bobcom

Dedicated dabbler

Verwijderd schreef op zondag 07 september 2014 @ 18:09:
Ik vind het gewoon een leuke plaat met een lekkere toning, geef een goede sfeer aan de foto. :)
Verwijderd schreef op zondag 07 september 2014 @ 18:42:
Toning is inderdaad kwestie van smaak. Ik ben er ook wel een liefhebber van ;)
Brilsmurfffje schreef op zondag 07 september 2014 @ 19:34:
mooie plaat zonder afleiding van het onderwerp :)
Hahn schreef op zondag 07 september 2014 @ 19:35:
.......... Verder vind ik het een leuke plaat met fijne toning, maar die zwarte vlek leidt me net een beetje te veel af.
Ik denk dat ik dan inmiddels in de generatiekloof gedonderd ben :o

Sony, Canon, van alles wat en steeds wat anders. En nu ook nog een een website met verhaaltjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adros
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 11-09 16:21
bobcom schreef op zondag 07 september 2014 @ 19:59:
[meerdere quotes]

Ik denk dat ik dan inmiddels in de generatiekloof gedonderd ben :o
Haha geen probleem, ieder zijn eigen smaak toch :) ? Ben het trouwens wel helemaal eens met die zwarte vlek. Was me zelf in eerste instantie nog niet eens zo opgevallen maar nu ik het weet stoort het mij. In een nieuwere versie er even uitgecropt (ga ik verder niet reposten hier, beetje teveel van het goede). Dank voor de reacties!

Ik wilde trouwens nog even reageren op die fotos van die kikkers van Woutoud. Die 1e vind ik erg leuk! Heeft ook iets grappigs en de compositie is mooi. Die 2e heeft iets compleet anders. Ik zag die kikker in eerste instantie niet eens. Mijn ogen vielen direct op dat ding rechts van die kikker. Ik dacht echt van 'huh deze foto is toch 'niks''? En toen ik goed keek zag ik pas de kikker. Gaf ook wel weer een grappig effect, die kikker zit er een soort van in gecamoufleerd :)

[ Voor 34% gewijzigd door adros op 08-09-2014 01:06 ]

Gepassioneerd Landschapsfotograaf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt! En leuk dat die tweede in ieder geval bij één persoon werkte zoals ik bedoeld had. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis_sla
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 21:44
@Woutoud: De eerste kikker kijkt lekker weg, en heeft fijne lichte kleuren, de tweede vind ik een beetje flets en saai..

@letatcest: Een beetje erg krap gecropped, had denk ik mooier geweest als hij wat 'ruimer' was

@Sj44k13: De eerste is erg fraai, en heeft een fijne compositie, de tweede is een typisch dierentuinshot, en wat rommelig.

Deze een tijdje geleden in de Apenheul gemaakt

Afbeeldingslocatie: https://farm4.staticflickr.com/3864/14853282322_07c9de233e_z.jpgMonkey by Dennis Sla, on Flickr

D810 | 24-70 f/2.8 | 70-200 f/2.8 | SB900 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajhaverkamp

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Een orang-oetan is geen "monkey" maar een "(great) ape".

• link0007
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
@Woutoud: Die kikker vind ik heel goed gedaan. Laatst had ik een vergelijkbare situatie, maar had niet het inzicht om vanuit die hoek te fotograferen. Heb ik weer iets geleerd!

@Adros: Ik vind de foto van de kat heel fijn, écht heel fijn.

@Dennis_sla: Je hebt een leuk dynamisch moment te pakken gekregen. Alleen daarom al vind ik het een leuke foto om naar te kijken. Qua compositie had het beter gekund, alhoewel je dat niet altijd in de hand hebt uiteraard. Het touw en de armen van de aap creëren een dominante sinistere diagonaal, welke helaas verstoord wordt door de lijn van de linkerboom. Denk de linkerboom maar eens weg, en de compositie is echt 10x sterker. Misschien kan je nog wat leren van deze uitleg over composities: https://fstoppers.com/arc...-one-just-say-nokeh-31359
Afbeeldingslocatie: https://farm4.staticflickr.com/3872/15223873875_1ee0386b7a_c.jpgA mouse's house by link0007, on Flickr

De foto is zeer rommelig, iets wat ik bewust heb opgezocht omdat de foto een impressie geeft van hoe muizen graag leven. Wel twijfel ik over de blauwige kleurzweem, wat het een beetje een lomoesque gevoel geeft, vooral in samenwerking met het fisheye-effect in de foto.

Edit: blauwe zweem weggehaald. Stukken beter, denk ik.

[ Voor 4% gewijzigd door link0007 op 17-09-2014 22:19 ]

IF IF = THEN THEN THEN = ELSE ELSE ELSE = IF;

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luxicon
@letatcest: De aangepaste vind ik een stuk fijner en mooier ogen. Goede foto.
@Woutoud: De kikker staat er mooi op zo, Het is wel even zoeken.Enerzijds vind ik leuk, anderszijds zou ik de kikker liever op zien vallen in vergelijking met de rest van de foto.
@adros: Dat ziet er zacht uit. Geen harde contrasten. Dat spreekt me eigenlijk ook wel aan.
@Dennis_sla: Leuke foto, al zou ik het mooier vinden als de aap iets groter in beeld terug komt.
@link0007: Leuk om te zien. In eerste instantie kwam het over als een snapshot. Niet als een foto waar je speciaal nagedacht hebt over een compositie, maar het kan er mee door denk.. al zou ik een stuk van de onderkant eraf croppen.

Hierbij alweer een koe...
Afbeeldingslocatie: https://farm4.staticflickr.com/3891/15229907255_6a7cabc842_c.jpg

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobiwan
  • Niet online
@Bravo: mooie compositie, maar wel wat aan de donkere kant
@Adros: toning geeft de plaat een mooie klassieke look
@Dennis_sla: mij stoort de linker boom niet zo, prima foto
@Link0007: Kan je de kleurzweem niet weghalen?
@Luxicon: Prima foto met mooie belichting.

Ik ben een keer voor schapen gegaan :) Ze stonden mij aan te kijken of ik doorliep of niet en liepen uiteindelijk maar van het pad af toen ik dichterbij kwam.

Afbeeldingslocatie: https://farm4.staticflickr.com/3841/15049440210_8c7e64c490_c.jpgDSC_5795 by Sj44k13, on Flickr

• bobcom

bobcom

Dedicated dabbler

@Dennis_sla: Imo een beetje teveel ruimte, kan best wat crop verdragen, vooral onder en rechts. Ben trouwnens wel benieuwd naar een kleurversie, vind deze z/w wat flets en sober ogen - wat overigens wel weer past bij de gezichtsuitdrukking. Apenleven is zo te zien geen pretje...

@link007 Bizar, maar mag volgens mij ook closer (onder en rechts croppen) en die kleurzweem mag voor mij echt weg. Is imo niet lome-esk maar gewoon verkeerde witbalans. Ik denk dat'ie gecropt, met een warmere toning en wat extra nadruk op de muis nog een stuk absurder wordt

@Luxicon Vreemde foto - koe letterlijk zonder meer, helemaal strak in het kader, bijna pal en profil en toch kijk ik er steeds weer naar. Typisch!

@Sj44k13 Schapen staan wel erg centraal in beeld - merkwaardigerwijze net als de koe, maar roepen minder spanning op. Wellicht vanwege meer rand ofzo. Ogen ook een tikje flets, zouden volgens mij wel kunnen varen bij wat nabewerking en een wat spannendere uitsnede

Kat Pipistrello laat zich van zijn uitdagendste kan zien (doorgaans is'ie vooral schichtig)
Afbeeldingslocatie: https://farm6.staticflickr.com/5552/15079280448_e396b7ef6c_c.jpg
(Edit: witbalans aangepast, iets lichter gezet en blacks een tikje terug genomen)

[ Voor 7% gewijzigd door bobcom op 17-09-2014 22:20 ]

• Cobiwan
  • Niet online
Je kat kijkt erg intelligent haha, mooi scherp en mooie blik. Ik had juist expres voor centraal gekozen, omdat er anders in dit geval loze ruimte naast de schapen was (heb wel wat uitsneden geprobeerd). Kan nog wel een krapper crop proberen.

Op mijn gekalibreerd ips beeldscherm lijken de kleuren trouwens alles behalve flets, dus misschien is dat smaak?

[ Voor 3% gewijzigd door Cobiwan op 17-09-2014 18:28 ]

• Luxicon
@Sj44k: Bedankt! Ik heb jullie commentaar op jouw eigen foto ook gelezen. Je foto vind ik er mooi uitzien. De kleuren ogen niet flets, maar de belichting onder de poten van de schapen en het witte op hun kop komt aardig flets over. Ik zou de foto zelf iets meer contrast geven, maar dat is allemaal een kwestie van smaak denk ik. Leuke foto verder! :)
bobcom schreef op woensdag 17 september 2014 @ 14:53:
@Luxicon Vreemde foto - koe letterlijk zonder meer, helemaal strak in het kader, bijna pal en profil en toch kijk ik er steeds weer naar. Typisch!
Grappig commentaar. Ik snap je punt.. het was voor mij een toeval eerlijk gezegd. De originele foto is iets gedraaid, maar ik kan er eventueel dus geen omgeving meer bijcroppen. Opzich vind ik het wel iets hebben zo.. niet verkeerd.. maar ook niet geweldig.. ;)

Jouw foto vind ik erg leuk zo... al oogt die wel wat te blauw en misschien mag die iets lichter?

Na al die koeien heb ik nou ook een schaap... Ik gebruik nu weer vaker de manual focus. Ik heb voor mijn gevoel net te vaak een scherpe foto met een onscherpe kop of ogen... dat soort ongein. Naar mijn idee net iets té vaak, waardoor ik liever zelf scherp stel en hoop op een goed scherp exemplaar.

Afbeeldingslocatie: https://farm4.staticflickr.com/3885/15075611510_e899d4d6a0_c.jpg

...

• Cobiwan
  • Niet online
Thx Luxicon. Op mijn mobiel heeft jouw schaap foto inderdaad meer contrast ja. Misschien mijn monitor calibratie nog eens nakijken oid. Post binnenkort geüpdatete versie van schapen.

• bobcom

bobcom

Dedicated dabbler

@sj44k: dank voor commentaar. @jouw foto: flets is denk ik niet het goede woord, ik bedoel meer dat de kleuren me wat vlak lijken - op mijn ongecalibreerde el-cheapo scherm. Misschien dat wat spelen met contrast en vibrance de schapen er wat meer uit laat springen. Bij crop dacht ik aan rechts en onder, zodat ze de kijker wat meer tegemoet lopen.

@Luxicon: zag ook een tikje blauwzweem, heb Pipistrello nu ge-edit met een iets aangepaste kleurbalans en een extra wb-aanpassinkje onder zijn sikje. Ook wat lichter gezet en wat blacks teruggenomen-lijkt mij ook beter, dus merci. Schaap laat duidelijk zien dat je van de strakke kaderingen bent - ik vind hem spannend, met dat knikpootje. Misschien proberen wat meer doortekening in het wit te krijgen?

• Cobiwan
  • Niet online
Ik heb mijn schapen aangepast. Een krappere crop en wat meer contrast etc. Zie hieronder.
Afbeeldingslocatie: https://farm4.staticflickr.com/3841/15049440210_83cf59b5a1_c.jpgDSC_5795 by Sj44k13, on Flickr

Ook heb ik laatst een tijger in de dierentuin in Berlijn gefotografeerd. Ik vind hem zelf wel geslaagd:
Afbeeldingslocatie: https://farm4.staticflickr.com/3857/15280478132_72a1507597_c.jpgDSC_3755-2 by Sj44k13, on Flickr

[ Voor 3% gewijzigd door Cobiwan op 18-09-2014 22:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Een aap(je)!

http://tweakers.net/ext/f/oKvQGmvmKrlt6SHpfXR3Xzgh/full.jpg

[ Voor 11% gewijzigd door Nordlys op 19-09-2014 16:02 . Reden: Foto is te groot in formaat (> 800px) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rohaantje
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 22:12
edit: ---verplaatst--- 8)7

[ Voor 123% gewijzigd door rohaantje op 19-09-2014 15:29 ]

Gebruik je software voor de volle 100%!!! Daar is het voor bedoeld!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luxicon
bobcom schreef op woensdag 17 september 2014 @ 22:12:@Luxicon: zag ook een tikje blauwzweem, heb Pipistrello nu ge-edit met een iets aangepaste kleurbalans en een extra wb-aanpassinkje onder zijn sikje. Ook wat lichter gezet en wat blacks teruggenomen-lijkt mij ook beter, dus merci. Schaap laat duidelijk zien dat je van de strakke kaderingen bent - ik vind hem spannend, met dat knikpootje. Misschien proberen wat meer doortekening in het wit te krijgen?
Mooi bijgewerkt. Pipistrello heeft ook een leuke blik op de foto. :)

Sj44k13: Na de uitsnede vind ik de foto een stuk fijner wegkijken, maar ik vind de belichting niet echt fijn ogen. Het komt over alsof de schapen niet genoeg in het oog springen, omdat het gras de aandacht opeist.

De tijger staat er supermooi op. Daar vind ik de belichting wel erg mooi!

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bonbridge
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 18-09 20:10

Bonbridge

35-85

@ Luxicon, Lekker knallend qua kleuren! Ik vind hem wel geslaagd, al boeit mij het onderwerp niet zoveel (schaap). Maar dat ligt aan mij.
@ Sj44k13, Leuk moment die tijger! Hij is wel een tikje koel (de witlbalans) voor mijn gevoel.

Ik heb helemaal geen voorliefde voor dieren fotografie ofzo, en heb er verder ook geen groot verstand van, maar ik vond de volgende wel een aardig plaatje geworden.

Afbeeldingslocatie: https://farm3.staticflickr.com/2941/15103562659_2b738a3193_z.jpgZOO by Merijn Geurts, on Flickr

R6+R8 | RF14-35/4.0L IS | RF24-105/4.0L IS | RF35/1.8 | RF50/1.8 | RF85/1.2L |

• Cobiwan
  • Niet online
@ Luxicon,: komt denk omdat er erg felle zon stond...

@bonbridge : de tijgers zaten binnen, waardoor er überhaupt weinig licht was. Ik heb de witbalans al enigszins getweakt want die was nog veel koeler.

• Don Quijote
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 07:03

Don Quijote

El Magnifico

@Sj44k13 Ik vind het een puike plaat. Mooi scherp en prima gekaderd. Wat mij betreft ook niet te koel (al kijk ik op een niet gekalibreerd laptop scherm)

@Bonbridge mooi gekaderde plaat. De rotspartij in de voorgrond geeft het een leuk "kijkdoos" effect.

Ik zit momenteel in Zuid-Afrika, en vorige week was er een grote olifant door het hek gestormd bij onze lodge. Uiteraard even schrikken, maar het gaf ook de mogelijkheid om eens van heel dichtbij een foto te nemen van zo'n gigant.

Afbeeldingslocatie: https://farm4.staticflickr.com/3856/15113927710_249521a185_o.jpgYou came to the wrong Neighborhood by Ravnoss, on Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haas_nl
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 15-09 13:50
Hoop dat je een telelens had of je gecropt hebt want een olifant voor je neus zo dicht bij kan volgens mij best pijnelijk zijn.... Ik had in post de schaduw wat meer nadruk gegeven want het is wel mooi dat die precies in het midden van de olifant valt de resolutie van je foto is trouwens wel heel karig...

Ik had op vakantie beetje zitten spelen met de miniature stand op mijn fototoestel. Vond deze wel mooie gelukt net een macro foto :)
Afbeeldingslocatie: https://farm6.staticflickr.com/5572/15115481449_2d39fb1986_c.jpgTeton park by Marijn_, on Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Don Quijote

Don Quijote

El Magnifico

U vraagt wij draaien. High Res versie van de foto (klik voor hogere resolutie):

Afbeeldingslocatie: https://farm4.staticflickr.com/3923/15118090468_a69b8f120e_c.jpgHigh Res by Ravnoss, on Flickr

Foto is genomen op 24mm dus niet bepaald tele. Wel een klein beetje gecropt, maar dan vooral aan de zijkanten (van landscape naar portrait). We zaten dan ook niet meer dan 5 meter bij het dier vandaan. Overigens was ik niet zelf zo "stoer" om er naar toe te rennen maar was het de ranger bij de lodge die aangaf dat we vooral rustig moesten blijven en ons meenam naar het dier. Ik zal nog wat spelen met de schaduw, ik heb die in de nabewerking bewust wat tegengehouden om niet teveel contrast tussen de twee helften van de kop te krijgen. Toch nog maar eens kijken of dat niet beter is.

Tilt-shift functie (miniatuur) is prima gelukt. Wel had ik denk ik iets verder ingezoomd, omdat nu de dieren wel erg klein worden.

[ Voor 4% gewijzigd door Don Quijote op 21-09-2014 06:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lasteraar
  • Laatst online: 03-02 14:21
:+ :+

Afbeeldingslocatie: https://farm4.staticflickr.com/3916/15126836948_d91ff56cfb_c.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobiwan
  • Niet online
@DIVWHIZ: erg mooie foto. Dreigende sfeer omdat meneer (of mevrouw) naar je toe loopt. Door de 24mm zie je echt dat het beest dichtbij staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Bonbridge Mooie foto en ook niet te zien dat het in de Zoo is gemaakt. Dat is toch vaak wel lastig bij dit soort overzicht foto's. Je krijgt er snel een hek op.

@DivWhis Mooie ervaring en ook een mooie foto geworden.

@Haas_nl Leuk effect maar vind de dieren ook wel erg miniatuur nu. Had de dieren zelf denk ik wat meer naar rechts toe gezet in plaats van het midden.

Afbeeldingslocatie: https://farm4.staticflickr.com/3844/15135505130_a25fba6e1b_c.jpg

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 22-09-2014 18:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: https://farm4.staticflickr.com/3915/15322342452_fd0ee3df46_c.jpgSQUIRREL by Woutoud Photography, on Flickr

Is hier in de tuin lekker druk met de nodige wintervoorbereidingen. :D
Registratieplaat, I know! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21:55
@Haas_nl : Vind de dieren net te klein eigenlijk, moet nu net wat teveel zoeken,

@Pasquald: Heb je die rups nu omgekeerd of....? Ziet er in elk geval mooi uit.Goede macro (met wat voor lens?). Compositie en scherpte ook dik in orde naar mijn mening.

@Woutoud : mooie plaat. Had hem iets meer gecropt denk ik maar dat is ff uit het hoofd hoor, mss lijkt
het niets. Mooi dat er een paar zonnestralen te zien zijn op het gras. Ook de kleuren op het gras maken het een mooie plaat. Kan er verder weinig kritiek op leveren, misschien was ie mooier geweest als je verder in had kunnen zoomen (en dat uiteraard dan wel de kwaliteit hetzelfde bleef),

Stadsduifmeeuw in het centrum van Groningen. Afgezien van de duifmeeuw zelf (die ik schoot met een zeer trage Tamron lens) vond ik de neon letters erbij wel als totaalbeeld wat hebben.

Afbeeldingslocatie: https://farm6.staticflickr.com/5569/15053035297_e87d32a801_c.jpgStadsduifmeeuw by Harro Albums, on Flickr

[ Voor 10% gewijzigd door Harribo op 22-09-2014 23:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Stadsduif!? Je bedoelt juveniele zilvermeeuw neem ik aan. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
Oops is het een meeuw? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Harribo schreef op maandag 22 september 2014 @ 23:33:
@Pasquald: Heb je die rups nu omgekeerd of....? Ziet er in elk geval mooi uit.Goede macro (met wat voor lens?). Compositie en scherpte ook dik in orde naar mijn mening.
Dank je. Heb de rups niet omgekeerd misschien wel een heel klein beetje bijgedraaid, maar dat is minimaal. Heb de foto niet met een macro lens gemaakt maar met de Canon EF 70-300mm F/4.0-5.6L.

Even over jou foto. De meeuw staat er mooi op jammer dat de achtergrond niet helemaal recht staat en ik vind de groene CA? in de achtergrond ook een beetje afleiden.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 23-09-2014 08:29 ]

• Harribo
Verwijderd schreef op dinsdag 23 september 2014 @ 08:26:
[...]

Even over jou foto. De meeuw staat er mooi op jammer dat de achtergrond niet helemaal recht staat en ik vind de groene CA? in de achtergrond ook een beetje afleiden.
Had liever de letters wat verder van de meeuw afgehad. En moet inderdaad de foto rechtzetten zie ik nu. Dank.

[ Voor 7% gewijzigd door Harribo op 24-09-2014 19:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Don Quijote

Don Quijote

El Magnifico

@Harribo
Lijkt inderdaad wat overmatig CA te zijn. Ook zou ik proberen om het deel rechtsboven (dat lijntje groen/geel) er af te halen. Ofwel door hem recht te zetten, ofwel door een beetje te kroppen. Mijn voorkeur zou croppen hebben, omdat wanneer je de hele foto rechtzet de meeuw naar beneden duikt.

@woutoud
Eigenlijk weinig op aan te merken. Ik weet niet of je een 50mm hebt die lager dan f/2.8 gaat, want dat zou misschien nog wel wat toegevoegd hebben. Er is me iets teveel scherp in de foto.

Drie dagen geleden kwam ik een leeuw tegen in Zuid Afrika. En om maar eens te laten zien dat het niets meer dan grote poezen zijn, heb ik hem eens diep in de ogen gekeken waarna hij rap op zijn rug geen liggen en zich overgaf ;).

Afbeeldingslocatie: https://farm4.staticflickr.com/3868/15172939548_a53086f522_c.jpg
Play dead on Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@DivWhis Die ligt er lekker bij daar! Ik heb alleen wel het idee dat er een beetje veel clarity is gebruikt ofzo. Die struiken zijn erg aanwezig.

Afgelopen weekend zelf weer eens in de Apenheul geweest, dat was voor mij echt heel lang geleden. Hartstikke druk daar maar toch wat leuke foto's kunnen maken.

Afbeeldingslocatie: https://farm4.staticflickr.com/3928/15369213696_26ab3ff879_c.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ DivWhis: Gaaf om de te zien dat het gewoon een grote kat is, de kadering vind ik ook leuk. Het lijkt inderdaad wel of er veel clarity of verscherping in de foto zit.

@ Pasquald: Mooi detailshot.... Verder heb ik er eigenlijk niet zo veel over te zeggen, gewoon goed! :)

Weekendje Ameland en op de vrijdag stoof het nogal op het strand:
Afbeeldingslocatie: https://farm4.staticflickr.com/3901/15207524170_8e55f3c4a1_c.jpgBøkko by Woutoud Photography, on Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajhaverkamp

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Een leuke stofbril (antieke pilotenbril) opzetten en hij kan zo op een ansichtkaart!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Haha! Ik kan een keer een poging doen, maar zonnebrillen is hij al geen fan van... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Woutoud: Door de zo goed als egale achtergrond idd bijna een ansichtkaart :P toffe foto!
@Pasquald: grappig beest en staat er goed op.

Afbeeldingslocatie: http://www.hansjellema.nl/tweakers/0Z3A2578.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Haha, toffe foto HMJ! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inquestos
  • Laatst online: 07:34
superplaat HMJ! Hij staat er werkelijk geweldig trots op, en dan op de achtergrond de rest van de kudde. Heerlijk.

En weer heerlijk HMJ-licht/toning <3

Wout: geniale uitdrukking van het bokko. Had wel wat rechter van voren gemogen.

[ Voor 19% gewijzigd door inquestos op 01-10-2014 00:13 ]

Fotografie: | Flickr | Canon 5DII + 20mm + 35mm + 50mm + 100mm || Hardlopen: Strava PR 5km: 20:26 10km: 44:35 HM 1:39:58

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

thnx! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ging vanochtend vroeg weg voor landschappen en kwam met dit thuis :P
Jammer genoeg niet echt een rustige achtergrond.

Afbeeldingslocatie: http://www.hansjellema.nl/tweakers/waterjuffer800.jpg

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 03-10-2014 19:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit
  • Registratie: Februari 2009
  • Nu online

Polariteit

Fietsende fotografeur

@HMJ: Mooie foto, de libelle staat er mooi op zo met die achtergrond. Mooie zachte kleuren :)

@HMJ:Hertenfoto is ook grappig, alleen had denk ik een foto op eye-level beter gewerkt. (voor mij dan)

@woutoud: leuke foto met fijne achtergrond.Jammer van de dichte ogen.

@pasquald: Mooi! mooi scherp en fijne belichting.

@divWhis: Grappige houding. Ik vind wel dat hij wat verborgen ligt zo in het gras. Kon je hem niet bevelen wat 'opener' te gaan liggen :P

Van mij ook wat (wilde) beestjes:

Prairiehondje:
Afbeeldingslocatie: https://farm6.staticflickr.com/5200/14255142910_1b6e06da8f_c.jpgUtah Prairie dog @ Bryce Canyon NP by Marcel Tuit, on Flickr

Coyote:
Afbeeldingslocatie: https://farm4.staticflickr.com/3931/15236538199_5d4d1d744a_c.jpgCoyote @ Great Smoky Mountains NP by Marcel Tuit, on Flickr

Wapiti:
Afbeeldingslocatie: https://farm6.staticflickr.com/5614/14912387574_73f9f04102_c.jpgElk @ Yellowstone national park by Marcel Tuit, on Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17-09 20:36

Deathchant

Don't intend. Do!

@marcel, er zit veel ruis in de vrij drukke achtergrond blur behalve bij de prairiehond...verder leuke fotos maar de prairiehond-foto oogt erg druk.

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit
  • Nu online

Polariteit

Fietsende fotografeur

Dankje DeathChant! Die ruis kan kloppen, coyote en hert zijn op iso 3200 en 2500 in schemerdonker genomen. Heb praktisch geen ruisonderdrukking toegepast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ Divwhis: Leuke poes (totdat hij opstaat en naar je auto toeloopt). Ik weet niet of een andere crop nog beter werkt, maar nu word je naar de rest van de foto getrokken, waar verder alleen struiken te zien zijn. Maar het blijft een leuke foto
@ Pasquald: Hij staat er keurig op, hij kijkt alleen nogal triest.
@ Woutoud: Gaaf en vrolijk shot. Ik wil ook wel zo'n 1.4
@HMJ, dat hert is super goed gezien, erg leuk. De libelle valt zoals je zelf al zegt met zijn kleuren jammer genoeg een beetje weg in de achtergrond.
@ Marceltuit: alledrie mooie shots. Voor ISO 3200 vind ik ze meer dan meevallen.

Ik heb zelf ook twee dieren van de afgelopen tijd, een groep Elanden in Zuid-Afrika:
Afbeeldingslocatie: https://farm4.staticflickr.com/3945/14921064183_82547e3116_c.jpg
Eland by dningel, on Flickr

En een krabbetje in Australië
Afbeeldingslocatie: https://farm4.staticflickr.com/3916/15262853976_7e9532519f_c.jpg
The Artist by dningel, on Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat krabbetje maakt blijkbaar die bolletjes zand? Gaaf! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Klopt, ze maken hele kunstwerken van die bolletjes op het strand en bij vloed is alles weer weg. Rare beesten ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelveen
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 18-09 14:11
@DivWhis: Mooi plaat maar is hij erg verscherpt oid? De struiken hebben iets merkwaardigs. De tevreden uitdrukking van de leeuw is wel erg leuk.

@Pasquald Leuke uitdrukking en mooi bokeh. Misschien net iets te weinig scherpte diepte? Lijkt me fijn als de oortjes ook nog scherp zijn. Kwestie van smaak denk ik. Wel vreemd trouwens op f5.6 dat dit niet zo is. Of kijk ik verkeerd...

@Woutoud: super, erg weinig op aan te merken. Hooguit zou ik iets meer ruimte aan de linkerkant gehad willen hebben omdat hij een beetje die kant op kijkt.

@HMJ beiden foto's zijn erg goed gelukt. Enige commentaar wat ik kan bedenken geef je zelf al.

@Marceltuit: meeste is al gezegd. Heb ook het idee dat de wit balans bij de coyote wat aan de koele kant is. Hij is op mijn scherm wat blauwig.

@Ingel:De Elanden vallen wat weg tegen de achtergrond. De schutkleuren werken zullen we maar zeggen
Het krabbetje is prachtig, lijkt wel van glas. Ook hier had misschien iets meer scherptediepte een nog mooiere plaat opgeleverd.

Dan ik zelf: voor het eerst mijn Sigma 70-200 f2.8 uitgeprobeerd in Blijdorp.De bokeh is onrustiger dan ik gehoopt had en ik stoei nog een beetje met de witbalans van deze foto.

Afbeeldingslocatie: https://farm4.staticflickr.com/3929/15518963686_b6d861c449_z.jpg20140918-IMG_9828.jpg by jelmerv, on Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 00:54
@Ingel: Elanden? Ik heb weleens elanden gezien (in Noord-Scandinavië) en dat zijn volgens mij toch echt andere beesten dan dit.

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit
  • Nu online

Polariteit

Fietsende fotografeur

@Ingel: Jammer dat die elandantilopen een beetje opgaan in de achtergrond. Dat krabbetje is wel gaaf. Sowieso leuk met die bolletjes maar ook met de contrasterende kleuren.

@jelveen: Mooie foto, mooi moment ook met dat kippetje.

@Universal_Creati: Ik gok dat de Afrikaanse naam 'Elandantilope' is voor deze antilope ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pickboy
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 17-09 23:59
Universal Creations schreef op woensdag 15 oktober 2014 @ 17:38:
@Ingel: Elanden? Ik heb weleens elanden gezien (in Noord-Scandinavië) en dat zijn volgens mij toch echt andere beesten dan dit.
Lijken mij meer antilopes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@marceltuit, goed gegokt! Aangezien de Afrikanen de Scandinavische variant niet zo vaak zien langskomen noemen ze ze gewoon Elanden ipv Elandantilopen. In het Engels klopt het beter ☺

@ Jelveen: niks mis met de witbalans volgens mij en de bokeh stoort niet, mooi shot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jelveen schreef op woensdag 15 oktober 2014 @ 17:00:
@Pasquald Leuke uitdrukking en mooi bokeh. Misschien net iets te weinig scherpte diepte? Lijkt me fijn als de oortjes ook nog scherp zijn. Kwestie van smaak denk ik. Wel vreemd trouwens op f5.6 dat dit niet zo is. Of kijk ik verkeerd...
Dank je.

Dat komt omdat ie op 300mm is geschoten en afstand tussen mij en onderwerp niet heel erg groot was. Dan heb je zelfs met F/5.6 maar weinig scherptediepte. Ik had hem ook op F/8.0 kunnen nemen maar dan word de achtergrond waarschijnlijk weer drukker en die rustige achtergrond vind ik zo wel mooi in deze foto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelveen
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 18-09 14:11
Kijk, vandaar. Dank voor de uitleg. Blijft ook een kwestie van compromissen in zo'n geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Karel V
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22:13

Karel V

Een simpele ziel

@jelveen: is het mogelijk dat je door de hooglichten wat omlaag te zetten nog wat details kunt winnen op het witte verenpakket van de gier of had je al met hooglichten bewerkt?

Hieronder een Kri Kri gespot op enkele meters afstand in de Samaria kloof in Kreta. Hij stond zo dichtbij dat sommige mensen er spontaan voorbij liepen zonder iets te merken.
Voor mijn gevoel is de foto prima geslaagd zo, maar ik ben benieuwd of ik niet ergens over heen kijk. Ik heb in alle opzichten nog ruimte over in het origineel. Alleen in het origineel (minder gecropt) zie je rechts onderin een rotsblok en valt de tak achter het rechteroor (vanuit de Kri Kri gezien) veel meer op. Een grotere dof had de neus scherper kunnen maken maar zou ook meer details betekenen in de rots waarachter de Kri Kri staat en die moet juist niet de aandacht vangen.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/Y4meqyBhUfCfP5av0z4TZrKs/full.jpg

The old Lie: Dulce et Decorum est Pro patria mori

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Inderdaad Karel V bij de foto van Jelveen zou ik ook de highlights iets proberen op te halen om in de kop nog wat meer detail terug te zien.

Karel V jou foto moet je echt wat groter bekijken. Zo op dit formaat in dit topic lijkt de foto niet echt scherp. Bekijk je hem groter ziet ie er wel scherp uit. Verder leuk blik zo. Qua compositie zou ik hem denk ik iets meer ruimte boven hebben gegeven en iets minder ruimte rechts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18-09 18:39

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Mooie plaat hoor Karel V. Ik denk dat ik persoonlijk met clonestamp ofzo het takje achter de kri-kri zou wegpoetsen, maar heel storend vind ik het zo niet.

@pasquald dat de "previews" in dit topic veel waziger en out of focus lijken valt mij ook regelmatig op. Ik hoop eigenlijk dat een mooie tech site als tweakers daar wel iets op zou kunnen verzinnen, of ligt dit aan flickr? Ik zou namelijk verwachten dat een kleiner formaat juist onscherpte beter zou verbergen ipv het spontaan genereren.

Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nieuwe plu binnen, dus even een testfoto met een gewillig model!
Afbeeldingslocatie: https://farm4.staticflickr.com/3950/15038699214_08217f4738_c.jpgBinne (umbrella test) by Woutoud Photography, on Flickr

//Edit: Nieuwe versie geplaatst!

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 31-10-2014 19:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobiwan
  • Niet online
Mooie foto, maar heb je hem voor een zwart doek lagen poseren? De achtergrond lijmt gekreukt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

2x1 reflectiescherm, als je die neerzet staat ie inderdaad niet helemaal strak.

/Edit: Kreukelprobleempje op mysterieuze wijze opgelost... O-)

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 31-10-2014 19:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the mod man
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 17-09 23:53

the mod man

iets van beeldmaker

@ Woutoud, Goed dat je de achtergrond strak hebt getrokken. Mooi licht, vind alleen wel dat het achterste oog iets lichter had gemogen. De bovenkant is nu dichtgelopen. Pose is tof.

@ Karel V, Ik zou de kleuren iets levendiger proberen te maken. Bij kreta denk ik aan meer warmere tinten.

@ Jelveen, lekker kleuren!

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/Srt8lDB7G9VhGLl1bFTgHTlv/medium.jpg

I can't wait to shoot!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind hem allereerst erg tof maar toch ook nog wel flets. Zou hem zelf is 'voller' en warmer hebben gemaakt in de nabewerking. (Zoiets)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat wil ik toch graag even afdoen als gerommel in de marge. :P

Prachtige plaat Niels! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

haha eens ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viccers
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 18-09 16:46
Ben hier nieuw en nog redelijk kort bezig (net 2 jaar) met fotografie, dus benieuwd wat jullie van mijn foto's vinden :)

@Woutoud: Mooie belichting en de ogen springen er mooi uit. Zwarte achtergrond geeft een beetje schilderij effect, neem aan dat dat de bedoeling is?

@the mod man: Wat een prachtige compositie!

Hier mijn contributie, geschoten afgelopen weekend in Blijdorp. Vind het alleen jammer dat ik geen contact kreeg met de rode panda (hij keek niet in de camera):

Afbeeldingslocatie: https://farm6.staticflickr.com/5599/15710323805_2b8d7c762b_z.jpg20141101-IMG_5651.jpg by Viccers, on Flickr

[ Voor 22% gewijzigd door Viccers op 04-11-2014 17:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit
  • Nu online

Polariteit

Fietsende fotografeur

@Vicces: Het beest staat er mooi op, van mij hoeven ze niet perse in de camera te kijken. Jammerder vind ik die takjes, die storen wel een beetje en maken de foto best druk.

@themodman: Mooi licht, heel erg mooi. Hoeft van mij niet perse warmer. Heb je hem met uwa lens geschoten ofzo?

Vind het hert wel wat onscherp ogen btw.

@KarelV: Leuk hertje, kijkt mooi om de hoek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amstel76
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 11-04 13:52
@the mod man
Echt een heerlijke plaat!! Ik zou hem ook iets anders nabewerkt hebben maar ach dat is smaak, het sterke beeld is er niet minder om!

@Viccers
Vind het best een mooie foto. De takjes vind ik niet direct storend ze horen ook bij de omgeving. Ik zou degene die voor zijn snuit zit wel proberen weg te clonen dan krijg je vrij uitzicht op zijn gezicht.

Afbeeldingslocatie: https://farm8.staticflickr.com/7575/15166153654_45cd224827_c.jpgGet out of here you stupid photographer!! by Peter Gol, on Flickr

Canon EOS 60D / 15-85 / 18-55IS / 55-250 / 50 1.8 II / 430EX II / Flickr... 500PX...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elhopo
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 18-09 17:10
@Viccers: In de camera kijken hoeft niet altijd, dit geeft wel een natuurlijker effect. Jammer inderdaad van dat takje, maar verder een prima foto!

@Amstel76: Leuke foto, volgens mij zijn het stieren? Ze kijken in ieder geval wel redelijk gemeen!

Afgelopen zomer deze foto gemaakt, ik liep langs een boerderij in Frankrijk en deze drie keken mij zo mooi aan! Ik weet niet goed voor mezelf of het nou storend is dat de rechter kat niet helemaal scherp is of niet... Het trekt wel wat meer de aandacht naar de linker op deze manier...

Afbeeldingslocatie: https://farm3.staticflickr.com/2946/15368161106_c21805c4ed_c.jpgCats in France by rolanddehoop, on Flickr

Blijkt dat citroenvlinders helemaal niet naar citroen smaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viccers
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 18-09 16:46
Thanks voor de feedback allen! Ik zal nog even kijken of ik het takje voor de neus van het beest weg kan clonen, maar heb nog niet extreem veel ervaring met zulke nabewerking.

@Amstel76: Mooi perspectief, de koeien komen intimiderend over. Kleuren vindt ik ook prachtig, polarisatiefilter gebruikt?

@elhopo: Leuke foto, ik stoor me wel een beetje aan de DoF van de kleinste kat; had hem iets meer in focus willen zien. Groen in de rechterhoek kun je niet zoveel aan doen, maar wellicht het groen in de linkerhoek wegclonen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luxicon
@Ingel: Mooie foto met de elanden erop. De compositie en kleuren vind ik allebei heel mooi om te zien.
@Jelveen: Mooie kleuren en contrast, de compositie vind ik wat minder spannend.
@Karel V: De foto vind ik mooi, al vraag ik me af of er niet iets teveel steen in beeld komt. De foto komt wel 'vlak' over. Te weinig contrast.
@Woutoud: Mooie foto met de hond als model. Dat oog komt goed naar voren zo.
@he mod man: Het dromirige bevalt me wel, maar vind het te vlak ogen. Staat er ook niet heel scherp op heb ik het idee. Qua compositie vind ik het een mooie plaats.
@Viccers: Leuke foto, al mogen er wat minder takken in beeld en heel misschien wat meer geeltint toevoegen. De foto oogt een beetje blauw hier.
@Amstel76: Stoere foto. Echt mooi gedaan.
@elhopo: Hele leuke foto, al vind ik het ook jammer dat 1 poes er niet scherp opstaat. De bladeren storen op één of andere manier een beetje. Vooral die linker lijkt er onnodig te zitten.

Wat een foto's weer. Het was alweer een tijdje geleden dat ik wat gepost heb hier, dus dat doe ik hierbij maar weer eens. Deze is toen ik de lens een dag had. Dat is alweer 4 maanden geleden. Ik twijfelde eerder over de snuit die afbreekt onderin beeld. Gister zag ik de foto en dacht, laat ik die maar gaan bewerken.

Afbeeldingslocatie: https://farm8.staticflickr.com/7478/15871006942_24c5dbe9ba_c.jpg

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavi86
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 18-09 08:44
@Luxicon,
Leuke plaat. Dat de snuit een beetje ontbreekt is jammer. Wel mooi contrast tussen de kop en het groen van het gras.
@elhopo, Erg leuk als die blikken op jou gericht. leuke foto
@Amstel76, erg mooi. Mooi bewerkt ook!

Afbeeldingslocatie: https://farm8.staticflickr.com/7499/15972574557_a2876a14c1_c.jpg
by Mavi86, on Flickr

www.mariovisser.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

@luxicon, mooie kleuren en scherpte, ik vind het object alleen niet zo heel interessant
@Mavi86, mooi scherpte diepte, waarbij het hert precies in het scherpe deel staat.

Van afgelopen vakantie:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/4gOtsnSaMuWZbvykZH3daUG6/full.jpg

Foto bijgesneden en een lichte vignetering toegevoegd om de foto wat meer breedte te geven en de aap rechts wat minder aandacht te geven.

[ Voor 7% gewijzigd door Brilsmurfffje op 20-01-2015 14:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shuttle007
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 22-04-2024
@brilsmurfje, erg mooi foto, mooie kleuren alleen vind hem net iets te veel overbelicht bij het aapje.
@Mavi86, prachtige foto, mooie kleuren en scherpte.

Mijn eerste foto die ik hier post, maar hopelijk niet de laatste:

Afbeeldingslocatie: https://farm8.staticflickr.com/7288/16203181967_2462f8ebdc_c_d.jpg

Edit: foto niet helemaal goed gegaan |:(, hoe krijg ik dit beter?

[ Voor 18% gewijzigd door Shuttle007 op 29-01-2015 19:57 . Reden: Foto plaatsen mislukt ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lasteraar
Shuttle007 schreef op donderdag 29 januari 2015 @ 18:53:
@brilsmurfje, erg mooi foto, mooie kleuren alleen vind hem net iets te veel overbelicht bij het aapje.
@Mavi86, prachtige foto, mooie kleuren en scherpte.

Mijn eerste foto die ik hier post, maar hopelijk niet de laatste:

[afbeelding]

Edit: foto niet helemaal goed gegaan |:(, hoe krijg ik dit beter?
Door eerst hiernaartoe te gaan:
https://www.flickr.com/ph...@N05/16203181967/sizes/c/

Dan de size kiezen , rechtermuisknop > afbeeldingsurl kopiëren.
En dan die link in een img tag zetten zoals dit:

Afbeeldingslocatie: https://farm8.staticflickr.com/7288/16203181967_2462f8ebdc_c.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnold_m
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 17-09 21:05
Je kunt ook op de foto-pagina op het pijltje naar rechts ('share this photo') klikken en dan kiezen voor 'BBCode' en 'Medium 800x...', Dan verschijnt er een stukje bbcode dat je zo naar het tekstveld voor je post kunt kopiëren. Voordeel is dat men dan gewoon op de foto kan klikken om haar in groter formaat op flickr te bekijken.
Edit: voordeel van deze methode beschreven.

[ Voor 26% gewijzigd door arnold_m op 29-01-2015 20:02 ]

flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shuttle007
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 22-04-2024
Bedankt allebei! Het is nu gelukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mortum
  • Registratie: December 2011
  • Nu online

Mortum

Moderator Discord

Prutser!

Na heel veel gespeeld te hebben met de camera van mijn pa (ik had hem meer dan hij zelf) overstag gegaan en een eigen body gekocht (een Canon EOS 70D)

Dit is eigenlijk de eerste serieuze poging voor een dierenportret:

Afbeeldingslocatie: https://farm6.staticflickr.com/5794/21567159274_84fe56faf1_c.jpgDPP_0266 by Robin van der Molen, on Flickr

[ Voor 13% gewijzigd door Mortum op 15-10-2015 13:33 ]

Meer 𝕄𝔼𝕌𝕂, Meer beter! Foto-, Laser- en Livestreamnerd Strava Hevy Tweakers Discord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De compositie vind ik erg leuk, maar de foto is me wel wat donker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mortum
  • Registratie: December 2011
  • Nu online

Mortum

Moderator Discord

Prutser!

Verwijderd schreef op vrijdag 30 januari 2015 @ 12:31:
De compositie vind ik erg leuk, maar de foto is me wel wat donker.
Thanks! zal idd voortaan wat meer licht creëren.
(had enkel wat schemerlampjes aan staan in een verder donkere kamer)

Meer 𝕄𝔼𝕌𝕂, Meer beter! Foto-, Laser- en Livestreamnerd Strava Hevy Tweakers Discord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobiwan
  • Niet online
@brilsmurfje: ik zou de rechter aap misschien wegcroppen. Verder mooie foto.
@Shuttle: Leuk moment, maar zou denk ik het dier iets meer links of rechts in beeld zetten.
@Mortum: eens met Woutoud. Misschien kan je in de nabewerking de foto wat lichter krijgen?

Vandaag weer de jonge tijgers gezien in de Amersfoortse dierentuin :)
Afbeeldingslocatie: https://farm9.staticflickr.com/8581/16419374502_a4c706a1ed_c.jpgDSC_2280 by Sj44k13, on Flickr
Afbeeldingslocatie: https://farm8.staticflickr.com/7388/16232665128_d520696d59_c.jpgDSC_2218 by Sj44k13, on Flickr
Afbeeldingslocatie: https://farm8.staticflickr.com/7387/16418546221_cda0439f60_c.jpgDSC_2221 by Sj44k13, on Flickr

En als bonus twee hitsige ezels.
Afbeeldingslocatie: https://farm9.staticflickr.com/8608/16234085859_2f9e4d2ffe_c.jpgDSC_2305 by Sj44k13, on Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lasteraar
lol... Ezeltje kijkt niet erg gelukkig..
Anyway.. De tijger.. Schitterend beestje. Alleen qua foto's vallen ze toch onder de categorie kiekjes.
Waarom ? Geen spannende fotohoek. Afgesneden lichamen, pootjes , vreemde composities. Echter wel scherp. Maar dat is 't dan ook :-)

Nu heb ik ook wat afgesneden lichamen.. Maar hopelijk toch wat spannender op de foto gezet..

Tekst moet je maar ff negeren.. Zijn 'facebookfoto's' :-)

Afbeeldingslocatie: https://farm8.staticflickr.com/7390/16475476975_111fe6f948_c.jpg

Afbeeldingslocatie: https://farm8.staticflickr.com/7389/16449469796_e5cbccd053_c.jpg

Afbeeldingslocatie: https://farm8.staticflickr.com/7355/16473735891_45fcdfb0be_c.jpg

Afbeeldingslocatie: https://farm9.staticflickr.com/8643/16289575507_4e43af9547_c.jpg

Afbeeldingslocatie: https://farm8.staticflickr.com/7291/16287776488_f29dda815f_c.jpg

Afbeeldingslocatie: https://farm8.staticflickr.com/7372/16449471516_4652e3cb6e_c.jpg

Afbeeldingslocatie: https://farm9.staticflickr.com/8576/16449471816_1399bfb33b_b.jpg
Pagina: 1 ... 14 ... 26 Laatste

Let op:
Graag commentaar geven op voorgangers en afbeeldingen verkleinen!