Een nVidia driver niet, maar een standaard driver van Windows zelf wel.
Hij starte op na herstel van de bootloader. Plus dat je even naar een eerder herstelpunt moet zodat Windows zelf gaat zoeken of er een driver conflict is.
vinom schreef op vrijdag 11 februari 2011 @ 08:25:
[...]
Jij heb je PC dan snel in elkaar gezet. Ik ben gister ook begonnen en was de vanaf 5 uur tot 12 bezig om hem in elkaar te zetten. Alleen kreeg ik bij het booten een streepje rechtsboven in beeld en onderin de melding A2 (?) en hij zit me HD's niet in de SATA 3 poorten

Heb ik er snel over gedaan? Ik dacht dat ik het nog rustig aan deed. Twee a drie uurtjes met de pc uit elkaar halen en het nieuwe spul erin zetten. Daarna nog even een uurtje uit pluizen hoe ik Windows 7 weer aan de loop kreeg en even de drivers installeren. Daarna even nog Windows geoptimaliseerd met betrekking tot laten zoeken op eventuele fouten op de schijf (chkdsk), schijf opruiming en defragmentatie.
En het loopt als een zonnetje.
Heb overigens 2 Sata 600 en 3 Sata 300 poorten in gebruik. Ik dacht ik gebruik ze gewoon, want anders merk ik nooit snelheids verlies.
Zulke problemen heb ik niet gehad. Ik had alles in een keer goed. Klinkt net of je chipset DOA is, vanwege de bekende problemen.

Ik heb helemaal geen fouten gehad. Naja, hij vertelde me eerst dat hij de bootloader niet kon vinden. Logisch want Windows geeft iedere device een soort van hexadecimale hashcode. Dus als hij op chipset met hash A1F8...etc zoekt, op poortje met nog ook weer een andere hash. Dan vind hij inderdaad de bootloader niet.
Dus eerst mijn Windows 7 cd erin gedrukt en de installatie gerepareerd. Hierbij constateerde hij gelijk het opstart probleem. Op fixen gedrukt, reboot. En toen wou hij nog niet starten vanwege de drivers.
Dus nog maar weer een reparatie uitvoeren. Toen zij hij dat hij de installatie kon repareren door naar een eerder herstel punt te gaan. Gedaan, en na een reboot werkte het. Dit omdat hij bij een herstel er altijd van uit gaat dat er een driver conflict geweest kan zijn, dus zal hij zelf opnieuw een kijkje gaan nemen naar de geinstalleerde drivers. En desnoods waar hij geen specifieke drivers heeft de standaard drivers gebruiken.
In ieder geval... na installatie drivers geinstalleerd. Gewacht op de Microsoft Indexing Service (welke ook zoekt naar de drive via de eerder genoemde hashcodes. Waardoor hij nu voor hem 4 nieuwe partities zag) die even een uurtje ofzo door ratelde. Nog maar even checkdisk, schijf opruiming en defragmentatie uitgevoerd.
Resultaat een perfect werkend en snel systeem zonder fouten.
[
Voor 7% gewijzigd door
LogiForce op 11-02-2011 12:36
]
In a time of universal deceit, telling the truth becomes a revolutionary act.