Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee nee, de CPU was nog niet gereserveerd voor mij. Ik moest wachten op de nieuwe levering en die komt dus begin maart.

Maar daar heb ik een beetje weinig aan als de moederborden pas eind april weer geleverd gaan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
  • Registratie: Augustus 2009
  • Nu online
Aha, ik schrok al, haha.
Iemand nog info over leveringen deze week?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rossinl
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 13:41

rossinl

Audio/Videophile

laurens.janssen schreef op donderdag 03 februari 2011 @ 14:13:
Ik had een vraagje omtrent de combi asus p8p67 +2500K en dan de bijbehorende ram modules.
Enerzijds lees ik dat ram modules met hogere snelheden dan 1333mhz ondersteund worden mits OC(???) anderzijds dat ze niet door SB of door het mobo ondersteund worden.
Ik heb nu 1333mhz kingston value ram die ik graag wil switchen tegen iets snellers, omdat ik de 2500 toch ga kietelen tot 4,3 o.i.d.

Worden snellere modules onderteund, en zo ja wat is de beste value for money, aangezien 1600mhz slecht 1 of 2 euro meer is.
Graag jullie mening
Je kan de geheugen multiplier simpelweg aanpassen waardoor de frequentie wijzigt. Dit noemen ze OC omdat officieel 1333Mhz geheugen gesupport wordt, maar als je modules gerate zijn op 1600Mhz is het niet overklokken als je ze vervolgens op 1600Mhz laat werken. Verwacht overigens geen schokkende verbeteringen bij sneller geheugen; vooral de synthetische benchmarks verbeteren zoals geheugendoorvoer, maar als je gaat kijken naar real life prestaties als in games, videobewerken etc. maakt het weinig uit (paar procent slechts). Als dus elke euro telt gewoon voor 1333Mhz geheugen gaan, maar anders is 1600Mhz de beste value for money. CAS latencies zijn nog onbelangrijker voor real life performance; beter meer Mhz dan lagere latencies. In principe ondersteunt elk moederbord frequenties tot 2133 Mhz.

[ Voor 6% gewijzigd door rossinl op 03-02-2011 15:50 ]

Asus P8Z68-V Pro Gen3 | 2600K | Corsair 4x4GB | Asus GTX660 Ti TOP | Samsung 850 Pro 256GB | Zalman ZM850-HP | Dell U3415W | Sony KDL-60EX700 | Asus Xonar Essence STX | Sennheiser HD650 | Onkyo TX-SR875 | Arcam FMJ P7 | Klipsch THX Ultra II 7.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webjunkie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 30-08 14:28
luckyjan schreef op dinsdag 01 februari 2011 @ 16:33:
Dan kan je nog weigeren anders moet je het zelf weer terugsturen. Als je weigert gaat het weer terug naar de shop.
ik kreeg later op de dag een meeltje van ze dat ik het idd kon weigeren.
net een meeltje gehad dat ze het retour hebben ontvangen en dat het geld wordt teruggestort.
jammer dat ik m'n systeempje niet heb, maar blij dat de webshop het toch netjes afhandelt.

het ging om AFUTURE (zal zeker aan ze denken bij een volgende aankoop) d:)b

HTPC, Speeldoos | PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• runnershigh
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 08-07 15:54
rossinl schreef op woensdag 02 februari 2011 @ 18:43:
Medetweakers, probeer de zonnige kant van het chipsetprobleem in te zien:
Asus, Gigabyte en MSI hebben al aangegeven dat klanten ervoor kunnen kiezen om het moederbord om te ruilen in april of geld terug te krijgen (bron: Hardware.info). Gewoon de tweede optie doen en een splinternieuw Z68 bord kopen die zowel de onboard GPU kan activeren en de unlockte multiplier voor overklokken heeft!
Inderdaad. Eigenlijk is het juist prima nieuws voor tweakers met een P67, straks 'gratis' upgraden naar Z68. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nou heb ik een: Intel Core i7 2600K BOXED stukprijs : 289,28 euro besteld bij een bekende online shop,
maar ze kunnen hem nog steeds niet leveren.
Nu zie ik dat ze wel de oem versie hebben op voorraad dus zonder stock cooler.

Ik vraag ze dus omdat ze de 2600K wel op voorraad (leverancier) hebben wanner ze me die dan kunnen leveren ... ?
Krijg ik te horen dat ze mijn bestelling van een boxed nog niet hebben en dat die gene die ik op voorraad zie bij ze de oem versie is en ook veel duurder is en dus niet aan mij geleverd kan worden ?

Is dat niet een beetje raar ?

Ik bedoel ik begrijp, dat zij de nieuwe oem batch duurder hebben in gekocht maar dan nog ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Jij hebt bij die winkel gewoon een 2600k besteld die zij van een bepaalde leverancier voor een bepaalde prijs kunnen kopen. Dat ze via een andere leverancier voor een andere prijs een soortgelijk product verkopen verandert toch niets aan jouw order?

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja klopt in zo verre dat ik een boxed versie heb besteld natuurlijk.
en die hebben ze nu niet. Maar dat een oem versie zonder cooler duurder is dan een boxed versie , die ze nu wel op voorraad hebben... wil ik graag aanspraak maken op de oem versie voor de prijs van de boxed versie destijds...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tis voor mij raar om meer te betalen voor een cpu alleen dan een cpu +cooler ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoSchaap
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 05-09 11:40

JoSchaap

Had a life, got a modem..

dat is gewoon marketing.

demand based pricing ;)

GamePC : Inv. : GameRoom : YouTube : Steam : Twitch : BattelNET

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Verwijderd schreef op vrijdag 04 februari 2011 @ 01:19:
tis voor mij raar om meer te betalen voor een cpu alleen dan een cpu +cooler ...
Dat snap ik op zich, probleem is alleen dat het twee verschillende producten zijn, met twee verschillende prijzen. Ja, ze lijken erg op elkaar, maar dat doet er niet toe. Die winkel kan die tray versie bij een leverancier krijgen voor een bepaalde prijs en telt daar z'n marge bij op. Als dat hoger uitkomt dan de boxed die jij gekocht hebt zouden ze dus in moeten leveren op hun marge, of dat ding zelfs met verlies moeten verkopen. Dat doen ze natuurlijk niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luckyjan
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 03-09 15:36
Verwijderd schreef op vrijdag 04 februari 2011 @ 00:52:
nou heb ik een: Intel Core i7 2600K BOXED stukprijs : 289,28 euro besteld bij een bekende online shop,
maar ze kunnen hem nog steeds niet leveren.
Nu zie ik dat ze wel de oem versie hebben op voorraad dus zonder stock cooler.

Ik vraag ze dus omdat ze de 2600K wel op voorraad (leverancier) hebben wanner ze me die dan kunnen leveren ... ?
Krijg ik te horen dat ze mijn bestelling van een boxed nog niet hebben en dat die gene die ik op voorraad zie bij ze de oem versie is en ook veel duurder is en dus niet aan mij geleverd kan worden ?

Is dat niet een beetje raar ?

Ik bedoel ik begrijp, dat zij de nieuwe oem batch duurder hebben in gekocht maar dan nog ...
Dan zou ik als ik jou was 'm snel bij Azerty bestellen voor 287,56 euro. Daar kun je 'm ook nog gratis laten verzenden.
http://azerty.nl/producte...-socket-l3-8-mb-doos.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MiskentTalent
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 08-09 19:34
MAX3400 schreef op maandag 31 januari 2011 @ 18:48:
Inderdaad, ga er maar van uit dat alle moederbord met een manufacturing date van voor het ontdekken van het defect, zo goed als getroffen zijn. Mooi balen; kan ik weer weken wachten op een nieuwe Sabertooth; zal de leverancier wel even mailen hoe & wat en op de site van Asus gaan kijken.
Ja ik heb die van mij de sabertooth p67 gisteren retour gestuurd naar Alternate ze wisten er al van, en ja ik had er al last van, in eens was mijn bootschijf weg de vertex2 120gb werdt niet meer herkend.
Door dat ik 5 schijven in mijn systeem heb, kan ik niet even zeggen gebruik zo lang de sata3 poorten maar want dan kom ik er niet.
Dus mijn oude bakkie met de p5b deluxe en core2duo weer van boven gehaalt, en de sabertooth weer retour helaas, en nu maar 2maand wachten, is balen ik weet het, maar het is niet anders.
Mijn 2600kaatje ligt lekker in zijn plastic huisje nu te wachten, nu had ik eindelijk eens een goede batch 4,5ghz op 1.29v bij 60graden onder load, en nu ligt ie weer niks te doen 8)7

Core I7 6700K (4,5GHZ) - EVGA 960 GTX 4GB DDR5 - ASUS Z170-PRO - Corsair 32 GB DDR4-3000 - SSD Samsung Evo 840 128GB - 2x 3TB WD Red Hardisks - Nzxt White 700 Watt Voeding - Coolermaster C690II Behuizing - Be Quiet Dark Rock Advanced C1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
  • Nu online
Beste,

U heeft een Intel Core i5 2500K 3.30GHz 6MB Box in bestelling staan.
De verwachte leverdatum staat op het moment van schrijven rond 09-02.
Wenst u hierop te blijven wachten?

Met vriendelijke groet,

Afdeling Verkoop
4Launch BV

--------------
Sure, ik wacht wel weer een week...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LogiForce
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 06-06 22:29

LogiForce

The Black Whole

vinom schreef op vrijdag 04 februari 2011 @ 13:54:
Beste,

U heeft een Intel Core i5 2500K 3.30GHz 6MB Box in bestelling staan.
De verwachte leverdatum staat op het moment van schrijven rond 09-02.
Wenst u hierop te blijven wachten?

Met vriendelijke groet,

Afdeling Verkoop
4Launch BV

--------------
Sure, ik wacht wel weer een week...
Tot de negende is nog geen hele week, plus een weekend is zo voorbij altijd. Maar je hebt gelijk, inclusief levering duurt het wel een week.
Hier staat de 2600K nog steeds op 4-3-2011. Begint een beetje vervelend te worden dat wachten. En dan maar hopen dat hij dan wel binnen komt. Anders ben je verdorie een kwart jaar verder voordat je een processortje binnen hebt |:(

In a time of universal deceit, telling the truth becomes a revolutionary act.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rossinl

rossinl

Audio/Videophile

Waarom cancelen jullie je orders niet gewoon om je CPU te kopen bij een winkel met voorraad? Die paar euro's zijn het toch wel waard om binnen 24 uur je Sandy Bridge binnen te hebben?;)

Asus P8Z68-V Pro Gen3 | 2600K | Corsair 4x4GB | Asus GTX660 Ti TOP | Samsung 850 Pro 256GB | Zalman ZM850-HP | Dell U3415W | Sony KDL-60EX700 | Asus Xonar Essence STX | Sennheiser HD650 | Onkyo TX-SR875 | Arcam FMJ P7 | Klipsch THX Ultra II 7.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trokken
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 06:05
Ik wil bij afuture een core i5 2400 + Asus p8-H67 PRO moederbord kopen.

Nou las ik dat er een fout zit in de SATA-300 controllers. :( Ik ga de komende tijd niet meer dan 2 SATA apparaten gebruiken dus eigenlijk boeit het niet. (later ga ik wel een SSD kopen :9)
Is het nou zo dat ze de chipsets gratis vervangen, dus ook geen verzendkosten en dat soort ongein? Ik heb namelijk snel een nieuwe PC nodig en maart/april is te laat. Totdat ze de chipsets vervangen kan ik natuurlijk gewoon de SATA-600 sloten gebruiken. :)

☀️ 2220Wp | 🚗 Hyundai Ioniq Electric 28kWh | 🌬️ Ventilatie WTW | 🤖 Home Assistant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rossinl

rossinl

Audio/Videophile

De chips gaan ze ofwel gratis verwisselen of je krijgt een nieuw moederbord met een nieuwe revisie chip.
Hoogstens dat je de verzendkosten naar de webshop zelf moet betalen, maar arbeidsloon, productkosten en verzending terug naar de koper zal Intel (indirect) voor rekening nemen. Maar als je een pc dringend nodig hebt lijkt het me toch sterk dat je beslissing gaat afhangen van die eventuele €6,75 verzendkosten via TNT ;)
Overigens zitten er op de meeste borden 4 SATA-600 sloten, namelijk 2 via een niet-onbard controller.

[ Voor 4% gewijzigd door rossinl op 04-02-2011 18:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naaitsab
  • Registratie: Augustus 2005
  • Nu online
Gigabyte heeft laten weten dat je via het verkooppunt(webshop of lokale winkel) het complete mobo kan omwisselen naar een nieuwe. Ik neem aan dat de andere grote A-merken(MSI en ASUS) dezelfde methode zullen gebruiken. Die bordjes zullen dus rma richting de producent gaan net zoals je normaal een product zou insturen voor rma, als je bij een webshop hebt besteld zul je waarschijnlijk wel zelf de transportkosten van en naar de shop moeten betalen.

if (!coffee) {
Work = false; }

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trokken
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 06:05
rossinl schreef op vrijdag 04 februari 2011 @ 18:30:
[...]
Overigens zitten er op de meeste borden 4 SATA-600 sloten, namelijk 2 via een niet-onbard controller.
quote: site van Asus
Intel® H67 Express Chipset
2 xSATA 6.0 Gb/s ports (gray)
4 xSATA 3.0 Gb/s ports (blue)
Intel Rapid Storage Technology Support RAID 0,1,5,10
VIA VT6415 PATA controller
1 xUltraDMA 133/100 for up to 2 PATA devices
Alleen het on-board spul zit er dus op ;)
Maar ik kan ook altijd dit -> http://tweakers.net/price...ata3-card.html#tab:prices kopen.

☀️ 2220Wp | 🚗 Hyundai Ioniq Electric 28kWh | 🌬️ Ventilatie WTW | 🤖 Home Assistant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een AsRock p67 Extreme4 .. nu met het chipsetprobleem.. wat kan ik doen om dit te voorkomen??

Ik heb maar 1 hdd en 1 dvdrw ... op welke aansluitingen kan ik deze zetten zonder problemen te krijgen?

p67 extreme 4
i5-2500
gtx560ti
520w seasonic
samsung f1 1tb
samsung schrijver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naaitsab
  • Nu online
Als je even terug gelezen had kon je lezen dat je zonder problemen de 2 onboard sata3 poorten op een s1155 mobo kan gebruiken, de andere controllers die de mobo fabrikant zelf heeft toegevoegd zijn zover bekend niet aangetast.

if (!coffee) {
Work = false; }

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

waar heb ik het dan besteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LogiForce

LogiForce

The Black Whole

rossinl schreef op vrijdag 04 februari 2011 @ 17:47:
Waarom cancelen jullie je orders niet gewoon om je CPU te kopen bij een winkel met voorraad? Die paar euro's zijn het toch wel waard om binnen 24 uur je Sandy Bridge binnen te hebben?;)
Omdat ik nog aan het sparen ben voor een leuke SSD in maart, wanneer de nieuwe series weer uit komen. Dus elke euro is dan weer mooi mee genomen.
Daarnaast heeft niet iedereen het even breed natuurlijk. Ik heb bijvoorbeeld al een half jaar moeten sparen om mijn sandy bridge onderdelen te kunnen bekostigen.
Daarnaast als ik mijn SSD gelijktijdig met mijn 2600k heb scheelt het weer een herinstallatie. Elk nadeel heb zijn voordeel. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SouLLeSSportal
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12:54

SouLLeSSportal

Teamplay is everything.

LogiForce schreef op zaterdag 05 februari 2011 @ 03:30:
[...]

Omdat ik nog aan het sparen ben voor een leuke SSD in maart, wanneer de nieuwe series weer uit komen. Dus elke euro is dan weer mooi mee genomen.
Daarnaast heeft niet iedereen het even breed natuurlijk. Ik heb bijvoorbeeld al een half jaar moeten sparen om mijn sandy bridge onderdelen te kunnen bekostigen.
Daarnaast als ik mijn SSD gelijktijdig met mijn 2600k heb scheelt het weer een herinstallatie. Elk nadeel heb zijn voordeel. :+
bovenstaande ( niet voor mij persoonlijk) maar het is wel handig alles in een keer te krijgen + de kosten van de cpu zijn nu ook een stuk hoger dan ze waarschijnlijk in maart zijn :) Iets wat schaars goed is zal altijd duurder zijn in verhouding. Ik gok er dus een beetje op dat de prijzen dan nog wat zakken, dan tegen de tijd dat de nieuwe ssd's, nieuwe p67 mobo's en de 2500/2600k ruim voorradig zijn, dat ik een mooie pc voor een mooie prijs heb.
Die twee maandjes kan ik iig nog wel wachten. :)

[ Voor 36% gewijzigd door SouLLeSSportal op 05-02-2011 08:51 ]

gamepc Nick: ACEpr0faker Steam: pr0faker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naaitsab
  • Nu online
LogiForce schreef op zaterdag 05 februari 2011 @ 03:30:
Als je in maart je SSD binnen krijgt en dan moet herinstalleren is Windows weer lekker snel, elk nadeel heeft zijn voordeel :+
SouLLeSSportal schreef op zaterdag 05 februari 2011 @ 08:50:
de kosten van de cpu zijn nu ook een stuk hoger dan ze waarschijnlijk in maart zijn :) Iets wat schaars goed is zal altijd duurder zijn in verhouding. Ik gok er dus een beetje op dat de prijzen dan nog wat zakken, dan tegen de tijd dat de nieuwe ssd's, nieuwe p67 mobo's en de 2500/2600k ruim voorradig zijn, dat ik een mooie pc voor een mooie prijs heb.
Reken er maar niet op, de huidige s1155 mobo's worden niet meer gemaakt(vraag stijgt dus) in april moeten ze weer goed leverbaar zijn(door de hoge vraag stijgt de prijs) en intel cpu's zijn net na de launch vaak goedkoper dan ernaa zie ook de prijsgrafiek van de i7 860:
Afbeeldingslocatie: http://ic.tweakimg.net/ext/i/?ProduktID=245453
Na meer dan een jaar is de prijs weer gelijk met de release prijs, dit zelfde beeld verwacht ik ook met de 1155 cpu's of ze worden straks duurder of blijven gewoon 1 prijs.

[ Voor 57% gewijzigd door naaitsab op 05-02-2011 09:04 ]

if (!coffee) {
Work = false; }

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het Sata probleem rondom de Sandy Bridge zit dus in de chipset van de socket 1155 moederborden. Wat ik niet snap is waarom het probleem dan aan Sandy Bridge gekoppeld wordt. Is het probleem er nog steeds als ik een ouder type i5 of i7 met een socket 1155 gebruik op de bordjes van nu?

Edit, never mind, zie het al, er zijn geen 1155 oudere type i5 i7

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 05-02-2011 12:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheGreatAtuin
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 13:56
Jup, ik heb ook een beetje last van de levertijden. Onderdelen van nieuwe pc gekocht bij Salland en Azerty: de 2500K bij Azery want daar hadden ze hem op voorraad toen ik bestelde. Dat ie 230 euro kostte in plaats van de normale 200 was me geen probleem: een opgedreven prijs omdat ze hem op voorraad hadden in tegenstelling tot de meest shops maakt me niet veel uit. Maar wat blijkt nu? De prijs is gedaald naar 200, de voorraad is op maar ik heb nog niks van ze gehoord over zowel levering als prijsverandering! En dat terwijl ik maandag besteld heb en we toch echt al 6 dagen verder zijn.

Dus mijn vraag is: is het mogelijk dat ik Azerty laat weten dat aangezien ze de processor niet meer op voorraad hebben ze me best 30 euro mogen terugstorten en dat ik gewoon wacht tot ie komt, of zou ik gewoon afwachten? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou in ieder geval niet gewoon wachten!

Aangezien je hem nog niet eens binnen hebt,
óf cancellen en gewoon opnieuw bestellen,
óf vragen om een directe wijziging zonder dat je hoeft te cancellen en zo weer achterin de rij komt voor je gereserveerde exemplaar bij de leverancier?

Lijkt me niet dat ze daar moeilijk over kunnen doen,
en azerty kennende doen ze dat ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Waarom cancel je hem niet gewoon en haal je hem hier?
http://www.sicomputers.nl/intel-core-i5-2500k-s1155.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SouLLeSSportal

SouLLeSSportal

Teamplay is everything.

naaitsab schreef op zaterdag 05 februari 2011 @ 08:59:
[...]

Als je in maart je SSD binnen krijgt en dan moet herinstalleren is Windows weer lekker snel, elk nadeel heeft zijn voordeel :+

[...]

Reken er maar niet op, de huidige s1155 mobo's worden niet meer gemaakt(vraag stijgt dus) in april moeten ze weer goed leverbaar zijn(door de hoge vraag stijgt de prijs) en intel cpu's zijn net na de launch vaak goedkoper dan ernaa zie ook de prijsgrafiek van de i7 860:
[afbeelding]
Na meer dan een jaar is de prijs weer gelijk met de release prijs, dit zelfde beeld verwacht ik ook met de 1155 cpu's of ze worden straks duurder of blijven gewoon 1 prijs.
De vraag naar defecte producten zal niet echt stijgen gok ik ;) Ja tuurlijk zal het niet heel veel schelen maar vorige week waren de prijzen voordat de fout ontdekt was zomaar 30-40 e hoger. Ik ben met 180 voor een 2500k en 250-260 voor een 2600k al prima blij. Het is en blijft natuurlijk een gok, ik haal de cpu gewoon wanneer die laag geprijst is, als dat volgende week is of over een maand maakt me niet veel uit.

Trouwens als ik kijk naar jou grafiekje dan zie ik toch echt een dip in de prijs in 1-2 maanden na release dus dan zou maart prima zijn toch lijkt me...?
TheGreatAtuin schreef op zaterdag 05 februari 2011 @ 12:41:
Jup, ik heb ook een beetje last van de levertijden. Onderdelen van nieuwe pc gekocht bij Salland en Azerty: de 2500K bij Azery want daar hadden ze hem op voorraad toen ik bestelde. Dat ie 230 euro kostte in plaats van de normale 200 was me geen probleem: een opgedreven prijs omdat ze hem op voorraad hadden in tegenstelling tot de meest shops maakt me niet veel uit. Maar wat blijkt nu? De prijs is gedaald naar 200, de voorraad is op maar ik heb nog niks van ze gehoord over zowel levering als prijsverandering! En dat terwijl ik maandag besteld heb en we toch echt al 6 dagen verder zijn.

Dus mijn vraag is: is het mogelijk dat ik Azerty laat weten dat aangezien ze de processor niet meer op voorraad hebben ze me best 30 euro mogen terugstorten en dat ik gewoon wacht tot ie komt, of zou ik gewoon afwachten? :?
Gewoon order cancelen, op nieuw bestellen of wachten met bestellen tot de prijs lager is :)

[ Voor 37% gewijzigd door SouLLeSSportal op 05-02-2011 14:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LogiForce

LogiForce

The Black Whole

naaitsab schreef op zaterdag 05 februari 2011 @ 08:59:
[...]

Windows snel voor die blauwe maandag bedoel je zeker? ;)
Maar het is wel waar inderdaad. Echter het bijkomende nadeel is dat herinstallaties niet mijn hobby zien. Echter denk ik toch wel dat het uiteindelijk zal moeten, want net als die Intel CPU denk ik niet dat ik gelijk de SSD binnen heb op release.

Ik kijk op moment uit naar een Vertex 3 EX van 120GB. Als iemand betere drives weet die uit gaan komen, hoor ik het graag? Heb me er namelijk nog (naar mijn mening) niet goed genoeg in verdiept, maar tips mogen altijd >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheGreatAtuin
Ha! Even op mijn account van Azerty gekeken: ze hebben alle onderdelen op voorraad en voor me gereserveerd! Dus ook de 2500K toen die nog op voorraad was. Dat vind ik echt bijzonder eerlijk van ze, omdat ze hem ook 'los' hadden kunnen verkopen. Probleem is: ze wachten op een klein adaptertje van DeLock voor de slimline dvd-speler. Maar guess what? Dat staat nu ook op voorraad 8) Dus waarschijnlijk gaat mijn bestelling maandag op de post. Happy times ahead!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheGreatAtuin
LogiForce schreef op zaterdag 05 februari 2011 @ 17:14:
[...]

Ik kijk op moment uit naar een Vertex 3 EX van 120GB. Als iemand betere drives weet die uit gaan komen, hoor ik het graag? Heb me er namelijk nog (naar mijn mening) niet goed genoeg in verdiept, maar tips mogen altijd >:)
Eigenlijk de verkeerde thread, maar toch:

Een hele goede site om te bekijken voor SSD's is Anandtech: die hebben zo'n beetje de meest uitgebreide reviews die er bestaan op het gebied van harde schijven en SSD's. De Vertex 3 EX die jij noemt heeft de meest geavanceerde controller van SandForce aan boord: de SF2582. Als je bedenkt dat de prestaties van de 1e Vertex in lijn lagen met die van Intel´s X-25M en de Vertex 2 al sneller was dan is het veilig om te zeggen dat je met de Vertex 3 een heel goede SSD in huis haalt. Verder heeft OCZ ook een hele goede service: ze komen snel met updates uit die vaak de prestaties nog kleine beetjes verbeteren of TRIM efficiënter maken.

En er zullen voorlopig zeker geen betere drives uitkomen dan deze: TRIM, Sata-600 én een top controller in één product is precies zoals het hoort 8) Je zult absoluut geen spijt hebben van je aankoop!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aouwe
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20-08 16:34
Ik heb ook een complete pc bij Salland besteld. Het geheugen zou eerst op 2/2, daarna op 3/2 binnenkomen, en staat nu gepland op 15/2. Mijn 2600K staat nog steeds op > 20 werkdagen. Waar kan jij dan zien dat de processor op 4/3 binnenkomt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LogiForce

LogiForce

The Black Whole

TheGreatAtuin schreef op zondag 06 februari 2011 @ 13:44:
[...]

Eigenlijk de verkeerde thread, maar toch:

Een hele goede site om te bekijken voor SSD's is Anandtech: die hebben zo'n beetje de meest uitgebreide reviews die er bestaan op het gebied van harde schijven en SSD's. De Vertex 3 EX die jij noemt heeft de meest geavanceerde controller van SandForce aan boord: de SF2582. Als je bedenkt dat de prestaties van de 1e Vertex in lijn lagen met die van Intel´s X-25M en de Vertex 2 al sneller was dan is het veilig om te zeggen dat je met de Vertex 3 een heel goede SSD in huis haalt. Verder heeft OCZ ook een hele goede service: ze komen snel met updates uit die vaak de prestaties nog kleine beetjes verbeteren of TRIM efficiënter maken.

En er zullen voorlopig zeker geen betere drives uitkomen dan deze: TRIM, Sata-600 én een top controller in één product is precies zoals het hoort 8) Je zult absoluut geen spijt hebben van je aankoop!
Zover was ik ook al gekomen. Het enigste wat ik niet zeker weet is de release date van die Vertex 3 serie. Al heb ik net vandaag gelezen ergens op het net, dat de controller chip pas staat voor Q3/Q4 van 2011. Nvm... heb gevonden dat het in de komende paar maand is volgens Tom's Hardware. >:) Maart dus waarschijnlijk.
http://www.tomshardware.c...dForce-SF-2582,11987.html

Uuuh... ik moet wat meer het nieuws op tweakers volgen geloof ik O-)
nieuws: CES: OCZ kondigt Vertex 3 Pro, Vertex 3 EX en Z-Drive R3 aan

Dus heb mijn oog inmiddels laten vallen op een Crucial M4 (Micron M400). Tenzij ik nog wat beters tegen kom. Maar de Crucial's M4 OCZ's Vertex 3 en Intel's 510 zijn toch wel de betere drives volgens mij. Maar nog maar even zoeken wat er precies in maart uit komt. :/
aouwe schreef op zondag 06 februari 2011 @ 18:26:
Ik heb ook een complete pc bij Salland besteld. Het geheugen zou eerst op 2/2, daarna op 3/2 binnenkomen, en staat nu gepland op 15/2. Mijn 2600K staat nog steeds op > 20 werkdagen. Waar kan jij dan zien dat de processor op 4/3 binnenkomt?
Wat dacht je van als in inlogged op salland en dan naar je bestellingen gaat. En dan daar je bestelling aan klikt. Hier krijg je een lijst met je bestelde producten met daarachter de status "wacht op update..." of "lever datum" of "gereserveerd". Hier staat achter mijn 2600k 4-3-2011 namelijk.
Mijn vengeance 1866mhz 8GB kit had ik op 3-2-2011 binnen.

Dus ik wacht alleen nog op mijn cpu :O
Ik hoop dat het ding er zo snel mogelijk is. Ik heb namelijk zin om te knutsellen. En mijn schroevendraaier verveelt zich ook zo op dit moment. :+

[ Voor 60% gewijzigd door LogiForce op 06-02-2011 22:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aouwe
Bij mij staat dus achter mijn pc nog steeds wacht op update, besteld op 26/1. Dan moet ik er haast wel van uitgaan dat mijn processor nog later komt dan 4/3, dus mijn vraag was nog zo gek niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LogiForce

LogiForce

The Black Whole

Net telefoontje van Salland gehad. Ze hadden een leverancier gevonden die morgen kon leveren. Het waren er maar een paar, maar ik was een van de gelukkigen die ze als eerste belden. Ik stond vrij ver boven aan de lijst. :)
Het enige wat ik moest doen was 25 euro bij betalen. Maar dat heb ik er wel voor over. :P

Dus ik heb van de week mijn systeem binnen *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoSchaap

JoSchaap

ik heb m nu een weekje staan en hij staat gewoon stof te vangen. stervensdruk op t werk :') _O-

ik wilde trouwens ook de Vertex3 hebben. maar omdat ik m gewoon al draaiend wilde hebben ff snel een vertex2 gekocht van 120GB :)

[ Voor 41% gewijzigd door JoSchaap op 07-02-2011 16:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wazzim
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 12:14
Ik heb hem net bij mycom besteld, stond 1-5 dagen maar verwacht er niet zoveel van, zolang het maar niet al te lang duurt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masterrobo
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 07-09 11:58
Ik heb mijn i5 2500k vorige week dinsdag opgehaald bij de mycom :D.

Ik had ook geluk, omdat die fout was ontdekt in de chipset annuleerden mensen hun systeem.
Daardoor kwam deze vrij en was ik de gelukkige die hem op mocht komen halen voor 202 euro.

Heb mijn systeem toen meteen in elkaar gezet, ben er echt super tevreden mee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LogiForce

LogiForce

The Black Whole

JoSchaap schreef op maandag 07 februari 2011 @ 16:45:
ik heb m nu een weekje staan en hij staat gewoon stof te vangen. stervensdruk op t werk :') _O-

ik wilde trouwens ook de Vertex3 hebben. maar omdat ik m gewoon al draaiend wilde hebben ff snel een vertex2 gekocht van 120GB :)
Heb je de frontpage al gelezen dan met betrekking tot de Vertex 2? Ik hoop niet dat je die nieuwe revisie hebt met 25nm chips. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
  • Nu online
masterrobo schreef op maandag 07 februari 2011 @ 17:56:
Ik heb mijn i5 2500k vorige week dinsdag opgehaald bij de mycom :D.

Ik had ook geluk, omdat die fout was ontdekt in de chipset annuleerden mensen hun systeem.
Daardoor kwam deze vrij en was ik de gelukkige die hem op mocht komen halen voor 202 euro.

Heb mijn systeem toen meteen in elkaar gezet, ben er echt super tevreden mee!
Damn, lucky gozer. Ik hoop echt dat die deze week komt, ben het wachten ondertussen een beetje beu..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoSchaap

JoSchaap

LogiForce schreef op maandag 07 februari 2011 @ 18:19:
[...]

Heb je de frontpage al gelezen dan met betrekking tot de Vertex 2? Ik hoop niet dat je die nieuwe revisie hebt met 25nm chips. :/
offtopic:
Nee, 1.26 firmware en gewoon de juiste snelheden met benches

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boers706
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 17:46
LogiForce schreef op maandag 07 februari 2011 @ 16:28:
Net telefoontje van Salland gehad. Ze hadden een leverancier gevonden die morgen kon leveren. Het waren er maar een paar, maar ik was een van de gelukkigen die ze als eerste belden. Ik stond vrij ver boven aan de lijst. :)
Het enige wat ik moest doen was 25 euro bij betalen. Maar dat heb ik er wel voor over. :P

Dus ik heb van de week mijn systeem binnen *O*
Ik vind dit niet zo netjes van Salland, je wacht al bijna 4 weken en dan moet je ook nog 25 euro bijbetalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

boers706 schreef op maandag 07 februari 2011 @ 19:05:
[...]

Ik vind dit niet zo netjes van Salland, je wacht al bijna 4 weken en dan moet je ook nog 25 euro bijbetalen.
Je moet niks, je kan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boers706
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 17:46
Ja dat klopt, maar als je meteen in het begin bij een andere shop meer had betaald had je al enkele weken kunnen genieten. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LogiForce

LogiForce

The Black Whole

boers706 schreef op maandag 07 februari 2011 @ 19:05:
[...]

Ik kon ook gewoon wachten. Ze gaven je de keuze. Salland moet natuurlijk ook zijn geld er voor hebben. En als door de grote vraag zelfs de leveranciers de prijs op gaan schroeven, dan moeten ze dit wel door berekenen. Of wachten tot de prijs weer gedaald is. En dat je dus na een lange tijd je processortje in huis krijgt. Daarnaast verdienen winkeliers over het algemeen er niet zoveel aan. Aangezien de prijzen al hoog zijn bij de fabrikant tijdens introductie. En als de prijzen te hoog zijn verkoopt een product weer niet.
Maar ik moet eerlijk zeggen, het blijft gissen. Maar ik kan tenminste van de week spelen met mijn systeem. En of ik nu bij Salland meer betaal of dat ik nu de cpu bij een ander haal die hem op voorraad heeft, maakt ook niet uit.

Iets wat ik op HWI gelezen heb wat ik niet netjes vind is dat wanneer Intel aan geeft dat er een fout zit in de chipset. De fabrikanten geen problemen maken om het bord om te ruilen. Dat je bij Alternate dan aan moet tonen dat je performance problemen hebt voordat ze je moederbord willen ruilen. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masterrobo
  • Laatst online: 07-09 11:58
LogiForce schreef op maandag 07 februari 2011 @ 19:28:
[...]

Ik kon ook gewoon wachten. Ze gaven je de keuze. Salland moet natuurlijk ook zijn geld er voor hebben. En als door de grote vraag zelfs de leveranciers de prijs op gaan schroeven, dan moeten ze dit wel door berekenen. Of wachten tot de prijs weer gedaald is. En dat je dus na een lange tijd je processortje in huis krijgt. Daarnaast verdienen winkeliers over het algemeen er niet zoveel aan. Aangezien de prijzen al hoog zijn bij de fabrikant tijdens introductie. En als de prijzen te hoog zijn verkoopt een product weer niet.
Maar ik moet eerlijk zeggen, het blijft gissen. Maar ik kan tenminste van de week spelen met mijn systeem. En of ik nu bij Salland meer betaal of dat ik nu de cpu bij een ander haal die hem op voorraad heeft, maakt ook niet uit.

Iets wat ik op HWI gelezen heb wat ik niet netjes vind is dat wanneer Intel aan geeft dat er een fout zit in de chipset. De fabrikanten geen problemen maken om het bord om te ruilen. Dat je bij Alternate dan aan moet tonen dat je performance problemen hebt voordat ze je moederbord willen ruilen. |:(
Daar ga ik denk ik ook last van krijgen bij Afuture....
Alleen al als je de aftersales leest krijg je de bibbers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dijkertje
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 11:24

Dijkertje

F.K.A. 'Sokkiejjj'

Gewoon bij de fabrikant het euvel zelf melden. MSI en Gigabyte (voor zover ik gelezen heb, waarschijnlijk zullen Asus en Asrock ook wel zoiets hebben) hebben er een programma voor opgesteld.

Edit:
naaitsab schreef op vrijdag 04 februari 2011 @ 18:38:
Gigabyte heeft laten weten dat je via het verkooppunt(webshop of lokale winkel) het complete mobo kan omwisselen naar een nieuwe. Ik neem aan dat de andere grote A-merken(MSI en ASUS) dezelfde methode zullen gebruiken. Die bordjes zullen dus rma richting de producent gaan net zoals je normaal een product zou insturen voor rma, als je bij een webshop hebt besteld zul je waarschijnlijk wel zelf de transportkosten van en naar de shop moeten betalen.
Dat wist ik niet. Maar dan alsnog, mag ik aannemen dat de producent dit dan voor zijn rekening zal nemen mocht je shop het niet willen vervullen (althans mijn ervaring met Gigabyte, ze waren er als de kippen bij toen ik melde dat mijn mobo socket pins verbogen waren).

[ Voor 69% gewijzigd door Dijkertje op 07-02-2011 21:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aouwe
Ik heb gisteren rond een uur of 4 mijn bestelling bij Salland (complete pc) geannuleerd. Ik kijk net op mijn rekening, en het geld is al terug gestort. Dat vind ik toch wel heel netjes. Aleen jammer dat ze mij niet de gelegenheid gegeven hebben om met een kleine bijbetaling toch die processor te kopen. Even neuzen waar ik hem nu ga bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GurbY{nl}
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16:37

GurbY{nl}

GurbY{nl}

Ik zit te dubben.. kon een complete pc aanschaffen, maar inderdaad met het verkeerde MB:
Voeding: Recom 600+ WATT
Moederbord: Asus P8H67-M Pro
Processor: Intel Core i7-2600
Cooler: Intel Boxed
Videokaart: Asus ENGTX460 DCU/2DI/1GD
Geluidskaart: 7.1 onboard
Netwerk: Gigabit LAN onboard
Geheugen: 8 GB Kingston ValueRam DDR3 1333 MHz
(4x 2 GB)
Harde schijf: WD Caviar Green 2TB 64MB

Zou dat dan betekenen dat ik op enig moment toch het mb eruit moet halen en omruilen? Geen idee hoe dat met dit soort aanbiedingen zit namelijk. Zal er komend weekend eens bij de winkel navraag naar doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LogiForce

LogiForce

The Black Whole

aouwe schreef op dinsdag 08 februari 2011 @ 11:18:
Ik heb gisteren rond een uur of 4 mijn bestelling bij Salland (complete pc) geannuleerd. Ik kijk net op mijn rekening, en het geld is al terug gestort. Dat vind ik toch wel heel netjes. Aleen jammer dat ze mij niet de gelegenheid gegeven hebben om met een kleine bijbetaling toch die processor te kopen. Even neuzen waar ik hem nu ga bestellen.
Dan stond je waarschijnlijk net te laag op de lijst. Ze hebben diegene die boven aan de lijst stonden gebeld of die er belang bij hadden. En zoals ik al zei, er waren er maar een paar op voorraad bij die leverancier.
gyedema schreef op dinsdag 08 februari 2011 @ 11:50:
Ik zit te dubben.. kon een complete pc aanschaffen, maar inderdaad met het verkeerde MB:

*knip specs*

Zou dat dan betekenen dat ik op enig moment toch het mb eruit moet halen en omruilen? Geen idee hoe dat met dit soort aanbiedingen zit namelijk. Zal er komend weekend eens bij de winkel navraag naar doen.
Ik gok erop dat je garantie krijgt bij de pc en dat je zelf niet aan de pc mag sleutelen zonder verval van garantie. Dus het enige wat erop zit is om de pc naar de shop te brengen en daar het moederbord om te laten wisselen. Handig is dat je een afspraak met ze maakt zodat ze het nieuwe moederbord kunnen bestellen/apart leggen van te voren. Scheelt weer een poosje zonder pc zitten en wachten op de reparatie. ;)

[ Voor 38% gewijzigd door LogiForce op 08-02-2011 12:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan_V
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14:53
gyedema schreef op dinsdag 08 februari 2011 @ 11:50:
Voeding: Recom 600+ WATT
Moederbord: Asus P8H67-M Pro
Processor: Intel Core i7-2600
Cooler: Intel Boxed
Videokaart: Asus ENGTX460 DCU/2DI/1GD
Geluidskaart: 7.1 onboard
Netwerk: Gigabit LAN onboard
Geheugen: 8 GB Kingston ValueRam DDR3 1333 MHz
(4x 2 GB)
Harde schijf: WD Caviar Green 2TB 64MB

Ben me sinds gisteren weer aan het verdiepen in een nieuwe pc en daar kwam een vergelijkbare setup uit. Wat is er mis met het moederbord? De tests die ik heb gelezen lijken wel positief.

Maar begrijp dus dat de SB slecht leverbaar is, wellicht dat ik m'n bestelling dan even een paar weken uitstel.

Battle.net - Jandev#2601 / XBOX: VriesDeJ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GurbY{nl}

GurbY{nl}

GurbY{nl}

Het is toch zo dat de "defecte" chipsets in de P en H67 zitten..??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoSchaap

JoSchaap

hadden we het hier niet over levertijden? :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
  • Nu online
- Levertijden
- De beste prijsjes
- w0000000t ik heb hem binnen !!11!
- Wat je nog kwijt wil over de CPU
:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ossom
  • Laatst online: 04-09 17:59
gisteren besteld bij zercom & azerty. En nou maar naar de brievenbus loeren :) [Hobbes mode: on]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LogiForce

LogiForce

The Black Whole

Joschaap en Vinom, jullie hebben gelijk. Door mijn schuld is het hier off-topic geraakt. Mijn excuus en ook richting de mods.

Afijn... 14:28 en nog mijn CPU niet binnen. Gimme gimme gimme >:)
Het zal mij benieuwen hoe mijn Coolermaster Z600 de 2600k koel kan houden. Ik ben volgens mij de enigste die de Z600 op een Sandy Bridge gooit om hem koel te houden. :?

Daarnaast in plaats van "woooot hij is binnen"... verdomme mijn handen jeuken om aan de slag te gaan :9

Oh, en om gewoon even enorm random wil zijn. Dit nummer geeft wel weer wat gevoel betreft hoe blij ik ben dat ik mijn spul krijg, maar dat ik toch nog in spanning zit.
Daarnaast zal mijn CPU onder andere met Cubase en Vocaloid aan de slag gaan. Wat gebruikt is in dit nummer. Ook wil ik nog met 3D animatie wat aan modderen en daar heb ik de cpu ook wel voor nodig.

[ Voor 36% gewijzigd door LogiForce op 08-02-2011 16:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luckyjan
Ik ben ondertussen up en running. Mijn bestelling via ebay van een 2600K ES was ook de mist ingegaan doordat ze een fout in de voorraad hadden gemaakt en toen vorige week stond er plotseling precies één 2600k te koop bij 4launch voor 283 euro. Meteen besteld en de dag erop opgehaald.
Ook maar een review van het moederbord gemaakt ;)
productreview: Asrock Fatal1ty P67 Professional review door luckyjan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjaakmeister
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Ik had bij Azerty een gewone i5 2500 besteld. Afgelopen weekend de nieuwe computer eens inelkaar gedraaid, zet ik net CPU Z aan, blijk ik gewoon een 2500K te hebben :9

(en dat dus voor 182 euro :P )

[ Voor 9% gewijzigd door Sjaakmeister op 08-02-2011 19:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aouwe
Ik zou er niet op rekenen dat het een 2500K is. Ik weet niet met welk programma je dat bekijkt, maar ik heb al eerder gelezen over een bug die foutief aangeeft dat het om de K versie gaat.
De makkelijkste manier om dat te checken is de multiplier te verhogen en kijken hoe dat werkt.

[ Voor 20% gewijzigd door aouwe op 08-02-2011 20:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Sjaakmeister schreef op dinsdag 08 februari 2011 @ 19:20:
Ik had bij Azerty een gewone i5 2500 besteld. Afgelopen weekend de nieuwe computer eens inelkaar gedraaid, zet ik net CPU Z aan, blijk ik gewoon een 2500K te hebben :9

(en dat dus voor 182 euro :P )
Ik heb mijn 2500K voor €184 gekocht ;)

Moet ie wel nog eens geleverd worden :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheGreatAtuin
Yeeha! Vanmiddag is mijn 2500K samen met een stapel onderdelen bij me bezorgd. Niks dan lof voor Azerty, die me netjes eentje opzij hadden gezet tot de bestelling compleet was en verzonden kon worden _/-\o_ . Verder hadden ze alles goed ingepakt, zoals we dat van ze gewend zijn. Nu nog wachten op de laatste 2 (redelijke zeldzame) onderdelen van Salland en tot ik mijn tentamen gehad heb, dan kan ik bouwen >:) !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
  • Nu online
Voor mij is het morgen the moment of truth. 4Launch zou dan een levering binnen moeten krijgen. Zou me niks verbazen als het weer een week word verschoven.

[ Voor 24% gewijzigd door vinom op 08-02-2011 21:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjaakmeister
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
aouwe schreef op dinsdag 08 februari 2011 @ 20:07:
Ik zou er niet op rekenen dat het een 2500K is. Ik weet niet met welk programma je dat bekijkt, maar ik heb al eerder gelezen over een bug die foutief aangeeft dat het om de K versie gaat.
De makkelijkste manier om dat te checken is de multiplier te verhogen en kijken hoe dat werkt.
Zoals in de post al staat gebruik daar CPU-Z voor, volgens mij niet een van de minst betrouwbare tooltjes ;)
Er staat bij name "Intel Core i5 2500K" en bij specification dan wel weer 'Intel Core i5-2500 CPU"

Ik weet niet hoe een niet-K zich zou moeten gedragen, maar de processor die ik hier heb doet idle 103 MHz x 16 = 1648 MHz en onder load 103 MHz x 40 = 4124 Mhz

Dat is op een Asus P8P67 uit off the box dus met Turbo mode aan en EIST aan in de EFI bios.
Ik dacht dat die turbo mode ook maar tot 3.6 Ghz zou gaan, dus hoe dan ook is ie lekker snel wanneer dat moet.
Besteld op 29-01, alle onderdelen binnen op 03-02 dus dat was ook lekker snel,

Ik ben blij met mijn nieuwe pc'tje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan_V
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14:53
Je zou het denk ik aan de IGP kunnen zien.
Bij de 2500 is dat de 2000 versie en de 2500K de 3000.

Battle.net - Jandev#2601 / XBOX: VriesDeJ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SouLLeSSportal

SouLLeSSportal

Teamplay is everything.

Sjaakmeister schreef op dinsdag 08 februari 2011 @ 23:24:
[...]

Zoals in de post al staat gebruik daar CPU-Z voor, volgens mij niet een van de minst betrouwbare tooltjes ;)
Er staat bij name "Intel Core i5 2500K" en bij specification dan wel weer 'Intel Core i5-2500 CPU"

Ik weet niet hoe een niet-K zich zou moeten gedragen, maar de processor die ik hier heb doet idle 103 MHz x 16 = 1648 MHz en onder load 103 MHz x 40 = 4124 Mhz

Dat is op een Asus P8P67 uit off the box dus met Turbo mode aan en EIST aan in de EFI bios.
Ik dacht dat die turbo mode ook maar tot 3.6 Ghz zou gaan, dus hoe dan ook is ie lekker snel wanneer dat moet.
Besteld op 29-01, alle onderdelen binnen op 03-02 dus dat was ook lekker snel,

Ik ben blij met mijn nieuwe pc'tje :)
Cpu-z is ook niet altijd gelijk goed en up to date met nieuwe cpu's en het gemakkelijkste is te kijken of je een unlockte multiplier hebt :) dat is namelijk het verschil samen met de igp, zoals hierboven gezegd.
http://nl.hardware.info/r...iew-modellen-desktop-cpus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LogiForce

LogiForce

The Black Whole

Yes! Mijn cpu is binnen en nu maar naar de brievenbus loeren zodra track&trace zegt dat de chauffeur onderweg is. Morgen moet het binnen komen :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ownage maxim
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 13-07 23:51
Ik ga voor familie een 2400 + H67 systeem bouwen. Ik las ergens dat de productie van verbeterde chipsets in februari van start gaat en in april weer op de volle produtieniveau zit. Kan ik zonder zonder zorgen een H67 bordje bestellen? Of krijg je dan toch nog een oude versie? Ik heb geen idee hoe de webwinkels omgaan met deze productfout. Overigens is levertijd voor mij belangrijk, omdat een ander niet weken wil wachten tot ze een werkend systeem terug hebben. Hoe lang is de levertijd momenteel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

De meeste winkels geven aan of ze hem op voorraad hebben, daarvoor kan je dus het beste even rondkijken. Over die andere vraag, als ze ergens in februari de productie langzaamaan op gang krijgen, hoe groot is de kans dan dat een moederbord dat nu al ergens op een plankje staat te wachten op een koper die nieuwe chip heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wazzim
Ik zie dat Azerty hem nu wel heeft, waar blijft mycom :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
  • Nu online
Beste J. ****,

De processor is inderdaad binnen gekomen, deze zal vandaag verzonden worden. Normaliter heeft u de processor dan morgen of vrijdag in huis.

Met vriendelijke groet,

Afdeling Verkoop
4Launch BV

w00000000000t!:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LogiForce

LogiForce

The Black Whole

ownage maxim schreef op woensdag 09 februari 2011 @ 14:05:
Ik ga voor familie een 2400 + H67 systeem bouwen. Ik las ergens dat de productie van verbeterde chipsets in februari van start gaat en in april weer op de volle produtieniveau zit. Kan ik zonder zonder zorgen een H67 bordje bestellen? Of krijg je dan toch nog een oude versie? Ik heb geen idee hoe de webwinkels omgaan met deze productfout. Overigens is levertijd voor mij belangrijk, omdat een ander niet weken wil wachten tot ze een werkend systeem terug hebben. Hoe lang is de levertijd momenteel?
Als je nu op dit moment besteld dan krijg je gehaaid een B2 stepping chipset op je bordje.
Ik weet niet hoe andere webshops het gaan regelen, maar Salland.eu heeft het zeer overzichtelijk gemaakt. Ze hebben namelijk overal de stepping achter gezet. En zoals je op dit moment kan zien is alles voorzien van B2 stepping. http://www.salland.eu/category/1069/socket-1155.html?rst=1

Dus op de vraag of je zonder zorgen kan bestellen. Dat licht aan de webshop of die het duidelijk maakt aan de klant.
Op de vraag of je op dit moment alleen nog oudere versies krijgt? Ja, de komende twee maand gegarandeerd nog wel, tenzij anders vermeld.
En hoe lang de levertijd is. Dat kan je beter even bekijken op de site van de webshop. Wat de processor betreft zijn het vooral de K-serie processoren die een extreem lange levertijd hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wazzim
Mycom.nl
Beste Heer/Mevrouw

Op het moment zijn er nog niet zoveel in backorder als dat wij besteld hebben.

Dus op het moment vist u zeker nog niet achter boot.

Wij verwachtten deze op 25-02-2011 binnen te krijgen.

Met vriendelijke groet,
Holy shit, ik zal mijn onderdelen dus zeker even moeten afstoffen tegen de tijd dat mijn processor er is :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farmerz
  • Laatst online: 22-11-2024
LogiForce schreef op woensdag 09 februari 2011 @ 17:03:
[...]

Als je nu op dit moment besteld dan krijg je gehaaid een B2 stepping chipset op je bordje.
Ik weet niet hoe andere webshops het gaan regelen, maar Salland.eu heeft het zeer overzichtelijk gemaakt. Ze hebben namelijk overal de stepping achter gezet. En zoals je op dit moment kan zien is alles voorzien van B2 stepping. http://www.salland.eu/category/1069/socket-1155.html?rst=1

Dus op de vraag of je zonder zorgen kan bestellen. Dat licht aan de webshop of die het duidelijk maakt aan de klant.
Op de vraag of je op dit moment alleen nog oudere versies krijgt? Ja, de komende twee maand gegarandeerd nog wel, tenzij anders vermeld.
En hoe lang de levertijd is. Dat kan je beter even bekijken op de site van de webshop. Wat de processor betreft zijn het vooral de K-serie processoren die een extreem lange levertijd hebben.
De 2500k zie ik momenteel bij meerdere shops op voorraad liggen. Afuture geeft zelfs aan dat er meer dan 100 op voorraad liggen bij hun leverancier. Daarnaast zijn er shops die aangeven dat er nog steeds een behoorlijke levertijd van +10dagen aangenomen moet worden oftewel, "we weten het niet". Heb toch het idee dat er met de 2600k grotere problemen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wazzim
Als allemaal sites ze deze week in voorraad krijgen lijkt het me sterk dat ik bij mycom opeens 2 weken+ moet gaan wachten. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farmerz
  • Laatst online: 22-11-2024
Wazzim schreef op woensdag 09 februari 2011 @ 18:05:
Als allemaal sites ze deze week in voorraad krijgen lijkt het me sterk dat ik bij mycom opeens 2 weken+ moet gaan wachten. :/
Sja, ik had er eerst één bij een andere shop in bestelling staan sinds eind januari. Vanaf dat moment de verschillende sites een beetje in de gaten gehouden. Toen ik zag dat Afuture aangaf zaken te doen met een leverancier die wel kon leveren direct even gebeld...De informatie zou kloppen en daarop heb ik maar het risico genomen. Eerste bestelling geanuleerd en bij Afuture de bestelling geplaatst. Als het goed is ontvang ik m op korte termijn en zal het hier dan zeker posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Wazzim schreef op woensdag 09 februari 2011 @ 18:05:
Mycom heeft de 2500K iig bij twee winkels liggen: http://www.mycom.nl/Produ...tm_campaign=tweakersclick

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
  • Nu online
Hoppekee, mijn 2500K is verzonden :D
Kan ik eindelijk gaan knutselen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zinu
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 04-09 10:27

Zinu

dat is gewoon hoe ik rol

Even over de Sandy Bridge chipset...
Ik wil graag een beetje een future-proof systeem, en aangezien ik al een tijdje wacht op Sandy Bridge ben ik niet van plan te wachten op de nieuwe chips, die zonder de SATA bug. Als ik nu een H67 bord van Intel koop, krijg ik dan van hen in april/maart een nieuwe? Of doet Intel dat niet met hun moederborden, zoals andere fabrikanten.

Het lijkt me sterk dat de performance van die poorten na een maand of 2 al diep gekelderd is, dus ik doe het er maar mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Waarom zou Intel de chips bij andere moederbordfabrikanten wel terughalen, maar het zelf niet doen?

• LogiForce

LogiForce

The Black Whole

vinom schreef op woensdag 09 februari 2011 @ 23:10:
Hoppekee, mijn 2500K is verzonden :D
Kan ik eindelijk gaan knutselen!
Hebben we beide wat te doen morgen dus. :P
Ik hoop dat TNT er morgen om 8 uur al is. Maar ik gok pas ergens in de middag. Gister en eergister pakketjes afgeleverd uit Japan (usb verwarmde slippers en handschoenen :+ geen koude voeten en handen meer tijdens de lange avond uurtjes gamen :D), en die waren er rond een uur of 2 zo ongeveer. Dus reken morgen op dezelfde tijd. >:)

[ Voor 6% gewijzigd door LogiForce op 10-02-2011 00:05 ]

• GurbY{nl}

GurbY{nl}

GurbY{nl}

Zinu schreef op woensdag 09 februari 2011 @ 23:20:
Even over de Sandy Bridge chipset...
Ik wil graag een beetje een future-proof systeem, en aangezien ik al een tijdje wacht op Sandy Bridge ben ik niet van plan te wachten op de nieuwe chips, die zonder de SATA bug. Als ik nu een H67 bord van Intel koop, krijg ik dan van hen in april/maart een nieuwe? Of doet Intel dat niet met hun moederborden, zoals andere fabrikanten.

Het lijkt me sterk dat de performance van die poorten na een maand of 2 al diep gekelderd is, dus ik doe het er maar mee.
Bij mij is aangeboden tzt het bord te vervangen, danwel na constatering een kaartje met sata-600 poorten bij te plaatsen. Waardoor je natuurlijk ook van het probleem af bent. Daar ga ik maar voor denk ik, want ik wil (door die lange-re-) levertijden ook niet weer twee maanden gaan wachten.

• Ossom
  • Laatst online: 04-09 17:59
Hoera! Zercom heeft m'n proc, koeler, SSD en valueRAM geleverd! maandag besteld, donderdag in huis :) /applaus!
Nou wachten op Azerty voor het mobo en graka. zal de status daar eens checken...
#ProductPrijsSubtotaal
1Cooler Master Hyper TX3€ 12,90€ 12,90
1Intel Core i5 2500 Boxed€ 176,45€ 176,45
1Crucial RealSSD C300 2.5" 128GB€ 195,-€ 195,-
1Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K2/4G€ 35,-€ 35,-
1Club3D CGAX-69548F€ 248,82€ 248,82
1Gigabyte H67A-UD3H€ 130,77€ 130,77
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 798,94

[ Voor 85% gewijzigd door Ossom op 10-02-2011 14:08 . Reden: inventarisje toegevoegd ]

• TheJackal83
  • Laatst online: 07-08 20:25
Ik kan er niet zo goed tegen.
Bedrijven zoals *** die zeggen de i7 2600K op voorraad te hebben bij hun leverancier.
En wanneer je kijkt naar de aantallen van hun oplage : dan schommelt deze, van 23 naar 50 naar 96 en dan weer naar 84.

Leuk,.................. Maar,....................

Lever ze dan ook gewoon uit.

En wanneer je ze opbelt,..... geen gehoor! ( 19 telefoontjes op een dag :$ )
Maar wel zo nu en dan in gesprek zijn.
( plaats dan geen telefoon nr. op jullie site als jullie niet gebeld willen worden )

Still waiting

PSN ID: TheJackal83

• luckyjan
Ossom schreef op donderdag 10 februari 2011 @ 14:01:
Hoera! Zercom heeft m'n proc, koeler, SSD en valueRAM geleverd! maandag besteld, donderdag in huis :) /applaus!
Nou wachten op Azerty voor het mobo en graka. zal de status daar eens checken...
#ProductPrijsSubtotaal
1Cooler Master Hyper TX3€ 12,90€ 12,90
1Intel Core i5 2500 Boxed€ 176,45€ 176,45
1Crucial RealSSD C300 2.5" 128GB€ 195,-€ 195,-
1Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K2/4G€ 35,-€ 35,-
1Club3D CGAX-69548F€ 248,82€ 248,82
1Gigabyte H67A-UD3H€ 130,77€ 130,77
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 798,94
Jij hebt dan ook geen K versie dus ik vermoed dat je geen problemen hebt gehad met levertijden :)

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 14:52
Zelfs de 2500K is makkelijk aan te komen. Bijvoorbeeld Afuture (die dus ook vrijwel nooit opnemen :P) heeft er genoeg op voorraad (bij de leverancier).

[ Voor 7% gewijzigd door Caelorum op 10-02-2011 15:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LogiForce

LogiForce

The Black Whole

Damn wat is die Sandy Bridge 2600k lekker. En ondanks dat Intel's website anders meld... de 2600K heeft WEL VT-x support (Virtualization). 8)

Edit: Ik vergiste me in VT-d. Die set zit er niet in O-)

Instruction sets: MMX, SSE(1,2,3,3S,4.1,4.2), EM64T, VT-x, AES, AVX.

De Coolermaster Z600 koelt mijn cpu met 1 fan redelijk. 26 graden idle en 41 graden stressed.
Mijn Vengeance geheugen past in combinatie met de MSI P67A-GD65 net (maar netjes) onder mijn cooler. Wel raad ik aan eerst het geheugen erin te prikken, want anders krijg je deze er niet in.

Ook heb ik Windows 7 niet opnieuw hoeven te installeren. Dat terwijl ik van een nVidia 650i SLI chipset naar de P67 chipset ging! >:)

Al met al ben ik erg tevreden en ga morgen lekker spelen met mijn nieuwe aanwinst. :9

[ Voor 4% gewijzigd door LogiForce op 11-02-2011 17:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 09-09 11:43
LogiForce schreef op vrijdag 11 februari 2011 @ 04:20:

Ook heb ik Windows 7 niet opnieuw hoeven te installeren. Dat terwijl ik van een nVidia 650i SLI chipset naar de P67 chipset ging! >:)
Is toch logisch? Hoe kan een Nvidia driver een Intel chipset aanspreken? Maar wel apart dat ie toch opstart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
  • Nu online
LogiForce schreef op vrijdag 11 februari 2011 @ 04:20:
Damn wat is die Sandy Bridge 2600k lekker. En ondanks dat Intel's website anders meld... de 2600K heeft WEL VT-x support (Virtualization). 8)

Instruction sets: MMX, SSE(1,2,3,3S,4.1,4.2), EM64T, VT-x, AES, AVX.

De Coolermaster Z600 koelt mijn cpu met 1 fan redelijk. 26 graden idle en 41 graden stressed.
Mijn Vengeance geheugen past in combinatie met de MSI P67A-GD65 net (maar netjes) onder mijn cooler. Wel raad ik aan eerst het geheugen erin te prikken, want anders krijg je deze er niet in.

Al met al ben ik erg tevreden en ga morgen lekker spelen met mijn nieuwe aanwinst. :9
Jij heb je PC dan snel in elkaar gezet. Ik ben gister ook begonnen en was de vanaf 5 uur tot 12 bezig om hem in elkaar te zetten. Alleen kreeg ik bij het booten een streepje rechtsboven in beeld en onderin de melding A2 (?) en hij zit me HD's niet in de SATA 3 poorten :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SouLLeSSportal

SouLLeSSportal

Teamplay is everything.

chim0 schreef op vrijdag 11 februari 2011 @ 07:12:
[...]

Is toch logisch? Hoe kan een Nvidia driver een Intel chipset aanspreken? Maar wel apart dat ie toch opstart.
Ik hoop voor je dat je geen fouten krijgt, het kan wel werken maar echt handig is het ook weer niet bij zulke hardware veranderingen. ik weet dan niet zeker of windows 7 daar beter mee om kan gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheJackal83
  • Laatst online: 07-08 20:25
Eindelijk mijn verlossende mail binnen gehad.
Mijn i7 2600K word vandaag verzonden.

Ben zo blij !

Wat kan een week wachten toch lang zijn :$

Voor de mensen die nog aan het wachten zijn,.... succes!

PSN ID: TheJackal83

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LogiForce

LogiForce

The Black Whole

chim0 schreef op vrijdag 11 februari 2011 @ 07:12:
[...]

Een nVidia driver niet, maar een standaard driver van Windows zelf wel.
Hij starte op na herstel van de bootloader. Plus dat je even naar een eerder herstelpunt moet zodat Windows zelf gaat zoeken of er een driver conflict is.
vinom schreef op vrijdag 11 februari 2011 @ 08:25:
[...]

Jij heb je PC dan snel in elkaar gezet. Ik ben gister ook begonnen en was de vanaf 5 uur tot 12 bezig om hem in elkaar te zetten. Alleen kreeg ik bij het booten een streepje rechtsboven in beeld en onderin de melding A2 (?) en hij zit me HD's niet in de SATA 3 poorten :/
Heb ik er snel over gedaan? Ik dacht dat ik het nog rustig aan deed. Twee a drie uurtjes met de pc uit elkaar halen en het nieuwe spul erin zetten. Daarna nog even een uurtje uit pluizen hoe ik Windows 7 weer aan de loop kreeg en even de drivers installeren. Daarna even nog Windows geoptimaliseerd met betrekking tot laten zoeken op eventuele fouten op de schijf (chkdsk), schijf opruiming en defragmentatie.
En het loopt als een zonnetje.
Heb overigens 2 Sata 600 en 3 Sata 300 poorten in gebruik. Ik dacht ik gebruik ze gewoon, want anders merk ik nooit snelheids verlies. 8)7

Zulke problemen heb ik niet gehad. Ik had alles in een keer goed. Klinkt net of je chipset DOA is, vanwege de bekende problemen. :/
SouLLeSSportal schreef op vrijdag 11 februari 2011 @ 09:18:
[...]

Ik hoop voor je dat je geen fouten krijgt, het kan wel werken maar echt handig is het ook weer niet bij zulke hardware veranderingen. ik weet dan niet zeker of windows 7 daar beter mee om kan gaan.
Ik heb helemaal geen fouten gehad. Naja, hij vertelde me eerst dat hij de bootloader niet kon vinden. Logisch want Windows geeft iedere device een soort van hexadecimale hashcode. Dus als hij op chipset met hash A1F8...etc zoekt, op poortje met nog ook weer een andere hash. Dan vind hij inderdaad de bootloader niet.
Dus eerst mijn Windows 7 cd erin gedrukt en de installatie gerepareerd. Hierbij constateerde hij gelijk het opstart probleem. Op fixen gedrukt, reboot. En toen wou hij nog niet starten vanwege de drivers.
Dus nog maar weer een reparatie uitvoeren. Toen zij hij dat hij de installatie kon repareren door naar een eerder herstel punt te gaan. Gedaan, en na een reboot werkte het. Dit omdat hij bij een herstel er altijd van uit gaat dat er een driver conflict geweest kan zijn, dus zal hij zelf opnieuw een kijkje gaan nemen naar de geinstalleerde drivers. En desnoods waar hij geen specifieke drivers heeft de standaard drivers gebruiken.

In ieder geval... na installatie drivers geinstalleerd. Gewacht op de Microsoft Indexing Service (welke ook zoekt naar de drive via de eerder genoemde hashcodes. Waardoor hij nu voor hem 4 nieuwe partities zag) die even een uurtje ofzo door ratelde. Nog maar even checkdisk, schijf opruiming en defragmentatie uitgevoerd.
Resultaat een perfect werkend en snel systeem zonder fouten.

[ Voor 7% gewijzigd door LogiForce op 11-02-2011 12:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
  • Nu online
LogiForce schreef op vrijdag 11 februari 2011 @ 12:34:
Zulke problemen heb ik niet gehad. Ik had alles in een keer goed. Klinkt net of je chipset DOA is, vanwege de bekende problemen. :/
Tja, ik denk dat ik zelf nog wat foutjes heb gemaakt of dingen over het hoofd heb gezien. Daarbij was het half 1 's nachts, dus ik vond het wel ff goed. Ik ga sowieso toch maar een clean install doen.

[ Voor 7% gewijzigd door vinom op 11-02-2011 12:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toycor71
  • Laatst online: 17-08 17:30
pfff cpu 2600k is bij de pc boer,
nu nog wachten tot asus zijn vernieuwde moederborden heeft.
waarschijnlijk zal het eind feb worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zinu
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 04-09 10:27

Zinu

dat is gewoon hoe ik rol

Ik heb contact gehad met Afuture, en zij zeggen dat de moederborden voor consumenten pas rond halverwege/eind maart uitgeleverd zullen worden.

Misschien toch een idee om toch maar nu te kopen en tegen die tijd gewoon om te ruilen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 09-09 11:43
Zinu schreef op vrijdag 11 februari 2011 @ 17:35:

Misschien toch een idee om toch maar nu te kopen en tegen die tijd gewoon om te ruilen...
Zou dat 1 op1 werken, als je hem nu installeert op de SATA-300 poort en daarna je harde schijf hangt aan de nieuwe poort? Er is wel wat veranderd in de chipset maar weet niet of dat invloed heeft op de drivers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Zinu schreef op vrijdag 11 februari 2011 @ 17:35:
Ik heb contact gehad met Afuture, en zij zeggen dat de moederborden voor consumenten pas rond halverwege/eind maart uitgeleverd zullen worden.

Zie ik het probleem ook niet zo van. Behalve dat je hem dan een keertje om moet bouwen, dat is toch juist leuk voor een Tweaker :Y)

Asus heeft voor Noord-Amerika iig aangegeven dat ze alle verzendkosten zullen dekken en ook een mogelijkheid hebben om (met CC borg) eerst een nieuwe te sturen. Hoe ze het in Nederland regelen is nog geen specifieke informatie over.
chim0 schreef op vrijdag 11 februari 2011 @ 17:38:
[...]

Zou dat 1 op1 werken, als je hem nu installeert op de SATA-300 poort en daarna je harde schijf hangt aan de nieuwe poort? Er is wel wat veranderd in de chipset maar weet niet of dat invloed heeft op de drivers.
Lijkt me dat dat gewoon gaat werken. Het enigste wat veranderd is zijn wat laagjes atomen. Windows boot af en toe ook als je het op een heel ander moederbord + chipset aansluit. Dus dat moet wel goed gaan :P

Ik heb iig vandaag een P8P67 Deluxe besteld :P

[ Voor 28% gewijzigd door fsfikke op 11-02-2011 17:42 ]

Pagina: 1 ... 4 ... 8 Laatste