Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 01:17

F.West98

Alweer 16 jaar hier

hmmmmmmmmm
toch maar even wachten...
dan neem ik liever direct een Z68... (beter qua oc ed)

2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luckyjan
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 03-09 15:36
Mij gaat het er meer om de tijd te overbruggen todat er een omruilactie of iets dergelijk komt (intel heeft niet voor niets die honderden miljoenen afgeboekt).

Maar zoals gezegd denk ik dat de levertijden van de 2500k en 2600k nu snel zullen zijn opgelost met dit bericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08-09 13:19

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Had gelukkig mijn oude PC nog niet verkocht/afgesproken; kan op mijn nieuwe Sandy dus wel het OS gaan installeren maar dan zonder de RAID-set erachter te hangen op de overige poorten. Ach, is ook wat waard, zolang de machine niet weer onderuit klettert.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat gebeurt er dan met alle laptops/desktops die al geassembleerd zijn en het misschien nog wel aardig zullen doen? Ik zou die best voor een prikkie willen kopen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masterrobo
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 07-09 11:58
Verwijderd schreef op maandag 31 januari 2011 @ 20:35:
Wat gebeurt er dan met alle laptops/desktops die al geassembleerd zijn en het misschien nog wel aardig zullen doen? Ik zou die best voor een prikkie willen kopen :)
Hoe bedoel je aardig zullen doen?

Waarom zou iemand ze dan nog op marktplaats willen zetten?

En die mensen met een "geassembleerd" systeem hebben ook gewoon garantie.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yannes
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 08-09 17:18
Kan iemand mij vertellen of de boxed cooler van de i5-2500 goed is? Of is het een beter idee om een cpu cooler erbij te kopen? Ik was van plan deze te nemen: pricewatch: Scythe Big Shuriken maar als de standaard cooler voldoet dan is dit natuurlijk niet nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tjverhagen
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
De boxed koeler is ruk, neem een nieuwe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naaitsab
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 11:55
Yannes schreef op maandag 31 januari 2011 @ 23:32:
Kan iemand mij vertellen of de boxed cooler van de i5-2500 goed is? Of is het een beter idee om een cpu cooler erbij te kopen? Ik was van plan deze te nemen: pricewatch: Scythe Big Shuriken maar als de standaard cooler voldoet dan is dit natuurlijk niet nodig.
Zonder oc (je hebt een 2500 dus geen overclock) voldoet de boxed koeler prima
Defeater schreef op maandag 31 januari 2011 @ 23:37:
De boxed koeler is ruk, neem een nieuwe
Lekker onderbouwde en in dit geval onzinnige opmerking :W

if (!coffee) {
Work = false; }

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yannes
Ik ontdekte net dit: http://www.avsforum.com/avs-vb/showthread.php?t=1308142

Al mijn films hebben een fps van 23.976 en ik was van plan deze te outputten via de hdmi out van het MSI H67MA-E45 Moederbord. Maar nu ik dat zo lees lijkt het er op dat de film gaat flippen tijdens het afspelen?? Gaat Intel dit oplossen tijdens het verhelpen van de Sandy Bridges bug? En hebben jullie hier nou veel last van tijdens het films afspelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoSchaap
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 05-09 11:40

JoSchaap

Had a life, got a modem..

Yannes schreef op maandag 31 januari 2011 @ 23:32:
voor de 2500 voldoet de cooler prima, t is immers niet de K versie

voor de 2600K heb ik de Scythe Mugen rev2B gekocht
dit zou ik op een 2500K ook doen.

maar voor de locked series moet de boxed cooler prima voldoen!

GamePC : Inv. : GameRoom : YouTube : Steam : Twitch : BattelNET

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haarbal
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 08:08
Yannes schreef op maandag 31 januari 2011 @ 23:50:
Ik ontdekte net dit: http://www.avsforum.com/avs-vb/showthread.php?t=1308142

Al mijn films hebben een fps van 23.976 en ik was van plan deze te outputten via de hdmi out van het MSI H67MA-E45 Moederbord. Maar nu ik dat zo lees lijkt het er op dat de film gaat flippen tijdens het afspelen?? Gaat Intel dit oplossen tijdens het verhelpen van de Sandy Bridges bug? En hebben jullie hier nou veel last van tijdens het films afspelen?
Nee, dit zal wel blijven. Of je er last van gaat hebben? Het ligt er ook een beetje naar welk apparaat je afspeelt. Als je de uitvoer op 60hz kan houden is de schade wel beperkt. Als je naar een tv afspeelt heb je ook kans dat die zelf ook nog beelden gaat interpoleren en merk je er nog minder van. In het ergste geval koop je een dedicated kaartje die wel op 23.976 fps beeld kan uitpoepen.

Mechwarrior Online: Flapdrol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LogiForce
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 06-06 22:29

LogiForce

The Black Whole

Dat zijn dus al twee ontwerp fouten. Een met sata controller en een ander die is over gewaait van de vorige generatie met betrekking tot de videochip.

Gaat geweldig weer Intel :o

In a time of universal deceit, telling the truth becomes a revolutionary act.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbkappirossi
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 01-08 16:28
nog geen tien minuten nadat ik tot overeenkomst gekomen ben met de dealer, omdat me geheugen niet leverbaar was lees ik het nieuws bericht hier op tweakers over P67. verdorie weer wachten aaaaaaaaaaaaaaaarrrrrrrrrrrrgh |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebassie1980
  • Laatst online: 16-03-2023
JoSchaap schreef op dinsdag 01 februari 2011 @ 00:30:
voor de 2500 voldoet de cooler prima, t is immers niet de K versie

voor de 2600K heb ik de Scythe Mugen rev2B gekocht
dit zou ik op een 2500K ook doen.

maar voor de locked series moet de boxed cooler prima voldoen!
Op een Asus P8P67 Deluxe is een Scythe Mugen trouwens niet aan te bevelen. De backplate past niet vanwege een schroef op het moederbord (van een heatsink) en vereist het nodige zaagwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SouLLeSSportal
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 14-08 00:15

SouLLeSSportal

Teamplay is everything.

F.West98 schreef op maandag 31 januari 2011 @ 20:16:
hmmmmmmmmm
toch maar even wachten...
dan neem ik liever direct een Z68... (beter qua oc ed)
en 3x zo duur :X
de p67 + 2500k is de beste deal die je zal krijgen op oc gebied gok ik. Mocht je veel threaded gebruiken dan evt een 2600k. De z68 zou mss iets sneller zijn maar je moet A langer wachten. B meer betalen.
kikibu schreef op maandag 31 januari 2011 @ 18:33:
Jongens, ik vind het niet leuk om jullie dit te vertellen, maar de levering gaat tijdelijk gestopt worden:
http://news.cnet.com/8301-1001_3-20030048-92.html

Sandy Bridge bevat een foutje..
Sandy bridge is een cpu lijn, niet de chipset lijn ;)

[ Voor 29% gewijzigd door SouLLeSSportal op 01-02-2011 08:53 ]

gamepc Nick: ACEpr0faker Steam: pr0faker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoSchaap

JoSchaap

sebassie1980 schreef op dinsdag 01 februari 2011 @ 07:04:
[...]

Op een Asus P8P67 Deluxe is een Scythe Mugen trouwens niet aan te bevelen. De backplate past niet vanwege een schroef op het moederbord (van een heatsink) en vereist het nodige zaagwerk.
rev 2B ?
dacht dat die mod alleen nodig was bij de eerdere versie van de mugen :)

dan nog ben ik er niet vies van om de gereedschapkist open te trekken. :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebassie1980
  • Laatst online: 16-03-2023
JoSchaap schreef op dinsdag 01 februari 2011 @ 09:16:
rev 2B ?
dacht dat die mod alleen nodig was bij de eerdere versie van de mugen :)

dan nog ben ik er niet vies van om de gereedschapkist open te trekken. :Y)
Mugen 2 Rev. B inderdaad. Fijn klusje hoor, zonder bankschroef en met een botte ijzerzaag :P
Geen pics helaas, het moederbord zit al in de case. (Tot ie in april omgewisseld moet worden dan...)

Sowieso niet de makkelijkst monteerbare koeler op de markt, maar goed... volgens Asus Probe II wordt ie idle 18C en onder load 45C, dat is best OK volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoSchaap

JoSchaap

ok ik krijg vanmiddag 2 leveringen met alle nodige hardware :)

1OCZ Vertex 2 SATA II 2.5" SSD 120GB€ 183,-€ 183,-
1Intel Core i7 2600K€ 282,40€ 282,40
1GeIL Black Dragon GB38GB1333C9DC€ 74,90€ 74,90
1Asus P8P67 DELUXE€ 193,-€ 193,-
Bekijk collectie
JoSchaap'sPeeCeetje

Komt ism me huidige case/gpu en de Mugen heb ik al een weekje binnen :)
1Thermaltake V9 Black Edition€ 81,90€ 81,90
1Sapphire HD5830 1GB GDDR5 PCI-E (Game Edition)€ 138,99€ 138,99
1Scythe Mugen 2 Rev. B€ 34,-€ 34,-

overigens heeft iBood vandaag een 180GB Vertex 2 in de aanbieding, jammer dat ik de mijne vandaag al binnenkrijg :Y)

[ Voor 7% gewijzigd door JoSchaap op 01-02-2011 09:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Splinter Cell
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 11-09 14:25

Splinter Cell

Glasvezel MASTER RACE

Alternate heeft alle 1155 borden uit de webshop gehaald.

En Afuture komt met deze opmerking:
Afgaande op de informatie die tot nu toe naar buiten is gekomen gaat het om een bijzonder kleine bug. Zeker omdat de SATA300 poorten in veel gevallen niet eens gebruikt worden; producten met een SATA300 aansluiting kunnen ook altijd op de SATA600 poort aangesloten worden.
:')

http://nl.hardware.info/n...n-h67-chipsets-update-939

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeXter
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08-09 16:16
Splinter Cell schreef op dinsdag 01 februari 2011 @ 10:56:
Alternate heeft alle 1555 borden uit de webshop gehaald.

[...]

Tja, moet je wel 4 SATA600 aansluitingen tot je beschikking hebben bij 4 harde schijven. En dan reken je de eventuele andere drives nog niet eens mee.

[ Voor 52% gewijzigd door MeXter op 01-02-2011 11:14 ]

'n Trotsen Tukker op Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 11:23
Ik heb maar twee SATA 3 aansluitingen, maar gelukkig ook maar twee HD's.
EDIT: en mijn DVD drive natuurlijk :(

[ Voor 21% gewijzigd door vinom op 01-02-2011 11:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Splinter Cell schreef op dinsdag 01 februari 2011 @ 10:56:
Alternate heeft alle 1555 borden uit de webshop gehaald.

[...]

Afuture is dan knap eigenwijs naar hun klanten.
Hoop dat ze nu meelezen.
Ik kan de Marvel controller niet inschakelen zoals bij meer borden omdat deze in conflict gaan met de Revodrive X2. Kan dus absoluut niet booten omdat de Revodrive helemaal niet meer te zien is in de bios en dus ook niet met opstarten. Marvel moet dus uit.

Er blijven dus nog maar 2 6Gbs poorten over van Intel welke bij mij ook nog eens zijn uitgevallen met een Raid-0 configuratie wat mij sterk de indruk geeft dat ze dus wel beïnvloed worden door de bug.
Waar moet ik de DVD-speler dan op aansluiten?

De Revodrive X2 heeft mij €400,- gekost dus deze blijft. Marvel op disabled.
Buiten dat heeft mijn behuizing ook nog eens twee aansluitingen voor op de controller. Waar moeten deze dan?

Zercom gaat in ieder geval beter met zijn klanten om en heeft al aangegeven dat als je problemen ondervind en het vervangende product al op voorraad is deze gewoon vervangen wordt. Intel vergoed het immers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtrafris
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 29-08 12:43
Ik heb alvast een korte statement op het Gigabyte forum gezet.

http://forum.giga-byte.nl/index.php/topic,1510.0.html
Intel heeft maandag deze pers release geplaatst:
http://newsroom.intel.com...?cid=rss-258152-c1-264102

GIGABYTE heeft op dit moment nog geen officiele statement, omdat we niet van te voren zijn ingelicht door Intel, en dus ook geen tijd hebben gehad om te reageren. Uiteraard werken we hier hard aan, en zodra er wat te zeggen is, zal ik deze thread bijwerken.

Voorlopig kan ik enkel wat feiten uit de diverse nieuwsbronnen plaatsen.
  • Het probleem is dat de performance van de vier Sata-300 poorten langzaam achteruit zal gaan over tijd, uiteindelijk resulterend in het niet meer herkennen van aangesloten apparaten.
  • Het probleem doet zich volgens berekeningen van Intel na drie jaar gebuik pas voor in 5-15% van de moederborden. Zelfs bij zwaar gebruik zal minimaal vijf op de zes borden dit probleem na 3 jaar dus nog niet hebben.
  • Het probleem betreft een ontwerpfout in alle huidige 'Cougar Point' chipsets voor Sandy Bridge. Dit betekent dus dat alle P67, P65 en H67 moederborden het probleem kunnen gaan ontwikkelen.
  • De oplossing kan niet komen in de vorm van een BIOS of Driver update, het moet lopen via vervanging van de hardware. Programma's hiervoor zijn nog niet gedefinieerd, dus hierover hebben we nog geen antwoorden. Het enige dat we kunnen zeggen is dat we zeker actie zullen ondernemen.
  • vervangende hardware is pas eind Februari beschikbaar. Neem dan nog wat tijd om de onderdelen in europa te krijgen, en te verwerken op nieuwe systemen.
  • Dit probleem gaat voorlopig slechts in hele zeldzame gevallen voorkomen. Intel heeft het alleen weten te reproduceren door chips in een oven en met extra voltage te testen. Bezitters van een Sandy Bridge moederbord kunnen dus zonder problemen nog gebruik blijven maken van de PC.
Externe links:
Officieel Intel nieuwsbericht
Artikel op tweakers.net
Artikel op hardware.info
Artikel op anandtech.com (follow up)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbkappirossi
haha joost, dan heb jij mij net waarschijnlijk ook antwoord gegeven via gigabyte support.

maar nu nog iets, ik had een mail naar zercom gestuurd met betrekking op het p67 chipset dat ik mn bestelling wou annuleren. En krijg dit als antwoord;

ZERCOM
Het probleem met de Sata 300 poorten kunnen gewoon vermeden worden door deSata 600 poorten te gebruiken en in april volgen alsnog de omruilingen zoalswij het te horen hebben gekregen maar goed als u wilt kunnen we de orderannuleren. Het is natuurlijk uw goed recht hierin.

Ze weten dus al meer dan de OEMs 8)7 , moet niet gekker worden.
En ik een bordt van bijna 300 kopen om hem binne ngeringe tijd weer om te ruilen.

[ Voor 6% gewijzigd door jbkappirossi op 01-02-2011 11:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SouLLeSSportal

SouLLeSSportal

Teamplay is everything.

jbkappirossi schreef op dinsdag 01 februari 2011 @ 11:57:
haha joost, dan heb jij mij net waarschijnlijk ook antwoord gegeven via gigabyte support.

maar nu nog iets, ik had een mail naar zercom gestuurd met betrekking op het p67 chipset dat ik mn bestelling wou annuleren. En krijg dit als antwoord;

ZERCOM
Het probleem met de Sata 300 poorten kunnen gewoon vermeden worden door deSata 600 poorten te gebruiken en in april volgen alsnog de omruilingen zoalswij het te horen hebben gekregen maar goed als u wilt kunnen we de orderannuleren. Het is natuurlijk uw goed recht hierin.

Ze weten dus al meer dan de OEMs 8)7 , moet niet gekker worden.
En ik een bordt van bijna 300 kopen om hem binne ngeringe tijd weer om te ruilen.
lekkere professionele reactie ook,
maar goed als u wilt kunnen we de orderannuleren. Het is natuurlijk uw goed recht hierin.
:F wat een faal. gelukkig zal ik er nooit wat bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luckyjan
Ik heb nog geen enkele reactie van Zercom gekregen over het terugbrengen van mijn complete order (gisteren avond mail gestuurd) in de afkoelingsperiode. Op hun RMA pagina staat namelijk geen enkele keuze om voor afkoelingsperiode te kiezen en verder moet je RMA aanvragen per product. Volgens Zercom kan geheugen een product zijn die ze mogen weigeren omdat het in dezelfde categorie valt als bijv tijdschriften e.d. 8)7
Heb ze net een mail gestuurd dat als zij de garantie kunnen geven dat ik bij een omruil actie mijn moederbord niet meer dan 1 dag kwijt ben ik de order niet zal retourneren.
Ik kan voorruit met de 6 sata-3 poorten op mijn asrock moederbord alleen ik wil niet het risico lopen over een paar maanden mijn moederbord weken kwijt te zijn (en dus mijn computer niet te kunnen gebruiken).
De andere optie is namelijk om weer maanden te wachten voordat ik mijn nieuwe systeem in elkaar kan zetten en dat is ook geen leuke optie.
Valt me op dat de 2600k nog steeds alleen voor de hoofdprijs te krijgen is. Ik dacht na het bericht over de sandy bridge problemen dat ze die wel weer voor de normale prijs zouden aanbieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtrafris
jbkappirossi schreef op dinsdag 01 februari 2011 @ 11:57:
Klopt, dat was ik :)

Iedereen zit er nu bovenop, maar de technische details zijn wel duidelijk zat als je de tijd neemt om die twee anandtech links te lezen.

Alle betrokken bedrijven zijn nu als een zot aan het vergaderen en rekenmachines aan het mishandelen. Er moeten statements geschreven worden, ramingen voor kostenposten gemaakt, en recall programmas opgezet worden, de voorwaarden daarvan uitgewerkt zodat management, consumentenbond en advocaten er allemaal tevreden mee zijn.

Officiele staements gaan ongetwijfeld komen, maar t duurt ff.

Geluk bij een ongeluk is dat de problemen niet accuut zijn. De enige klanten voor wie dit onmiddellijk problemen gaat geven zijn mensen die op een bord zonder extra controller meer dan twee HDDs willen draaien bij een verhoogd PCH voltage en in een bakoven.

Voor alle anderen zal de oplossing prima op tijd komen en niet ingrijpender zijn dan een doodgewone RMA. voor bedrijven is het een waanzinnige operatie, maar voor individuele end users valt het mijns insziens allemaal wel mee.

[ Voor 9% gewijzigd door Xtrafris op 01-02-2011 12:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtrafris
SouLLeSSportal schreef op dinsdag 01 februari 2011 @ 12:13:
[...]

lekkere professionele reactie ook,

[...]
:F wat een faal. gelukkig zal ik er nooit wat bestellen.
Ik zie de faal niet zo eerlijk gezegd. Ze leggen uit dat het effect van de bug niet zo enorm is, en dus geven ze je de keus om toch te bestellen met de wetenschap dat je netjes kan inruilen later, of nu daadwerkelijk te annuleren. Het enige dat niet heel 'professioneel' overkomt is het niet-stijfgestreken taalgebruik, maar daar kan ik niet bepaald wakker van liggen :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbkappirossi
nu zit ik te twijfelen wat ik moet doen, want ik zit al een maand zonder computer en ben het wacten eigenlijk wel zat. Maar wat is het slimste om te doen, want ik kan natuurlijk gewoon de p67a-ud7 bestellen.
Maar met het omruilen hoef ik waarschijnlijk niet bij zercom aan te kloppen. en krijg ik dan uberhaubt wel een nieuw bordt weer als ik er nu een koop. Of kan ik beter wachten op de 2e revisie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtrafris
jbkappirossi schreef op dinsdag 01 februari 2011 @ 12:23:
nu zit ik te twijfelen wat ik moet doen, want ik zit al een maand zonder computer en ben het wacten eigenlijk wel zat. Maar wat is het slimste om te doen, want ik kan natuurlijk gewoon de p67a-ud7 bestellen.
Maar met het omruilen hoef ik waarschijnlijk niet bij zercom aan te kloppen. en krijg ik dan uberhaubt wel een nieuw bordt weer als ik er nu een koop. Of kan ik beter wachten op de 2e revisie
Tsja, nu nog anderhalve tot twee maanden zonder PC zitten omdat je dalijk niet een paar dagen zonder PC wil zitten is natuurlijk een beetje klets. Bovendien zullen alle omruilprogrammas heel netjes worden geregeld. Er zijn natuurlijk nog geen details, maar Intel heeft een hele bak geld beschikbaar gesteld, en bij Gigabyte laten we ook niemand in de kou staan. Het probleem doet zich pas later voor, dus in de tussentijd kan je je PC gewoon gebruiken als je nu koopt.

Officieel wordt alle verkoop stil gelegd, maar ik zou persoonlijk nog ff snel mn bestelling maken als ik het toch al van plan was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LogiForce

LogiForce

The Black Whole

Salland.eu
Geachte heer/mevrouw,

Intel heeft bekend gemaakt dat er een ontwerpfout in de H67 en P67 chipset zit. Deze fout heeft als gevolg dat na verloop van tijd er een probleem met de S-ATA/300 poorten kan ontstaan, dit hoeft echter niet. De S-ATA/600 poorten zijn vrij van dit probleem.

Het hierboven genoemde zal met een nieuwe versie van de betreffende chipets opgelost worden. Dit zal echter enige tijd op zich laten wachten wegens het tussenliggende distributie- en fabricageproces. Een exacte leverdatum voor moederborden met deze chipsets is nog niet bekend.

Wat betekend dit voor u?

Mogelijkerwijs niets, zoals aangegeven kan er op termijn een probleem ontstaan maar dit hoeft niet. In het geval van een onverhoopt probleem kan het moederbord uiteraard onder garantie behandeld worden. Het is derhalve mogelijk om een huidige bestelling door te laten gaan of een reeds ontvangen moederbord te blijven gebruiken.

Daar Intel dit nieuws tegelijk aan eindgebruikers, fabrikanten van moederborden en verkopende partijen bekend heeft gemaakt is verder nog niets bekend over eventuele vervolgacties.

Voor meer informatie over dit probleem willen wij u verwijzen naar onderstaande link:
http://nl.hardware.info/nieuws/22093

Er is een zeer kleine kans dat uw moederbord defect is/raakt, mocht dat het geval zijn dan kunt u deze gewoon onder garantie laten behandelen.

De vervangende revisie wordt inderdaad pas rond April verwachte, de Z68 wordt ook pas rond April verwachte, tot die tijd zijn er geen andere moederborden beschikbaar.

Hopende u hierbij voldoende te hebben geïnformeerd en mocht u nog vragen
hebben vernemen wij deze graag van u.

Met vriendelijke groet,

Product Management
Dit gaat tegen het advies van MSI in, welke zeggen niet verkopen. Had namelijk de P67A-GD65 al klaar liggen bij hun.
Zoals op HWI (zie link in de Salland mail) te lezen valt is MSI nu bezig om te controlleren welke batches getroffen zijn. Dus hoop dat ik er buiten val, maar mijn geluk laat me op dit moment toch al in de steek. Dus wat dat betreft :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luckyjan
Zover ik weet is dat probleem bij alle P67 moederborden met intel sata-2 poorten dus ook met jou MSI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbkappirossi
Xtrafris schreef op dinsdag 01 februari 2011 @ 12:27:
[...]

Tsja, nu nog anderhalve tot twee maanden zonder PC zitten omdat je dalijk niet een paar dagen zonder PC wil zitten is natuurlijk een beetje klets. Bovendien zullen alle omruilprogrammas heel netjes worden geregeld. Er zijn natuurlijk nog geen details, maar Intel heeft een hele bak geld beschikbaar gesteld, en bij Gigabyte laten we ook niemand in de kou staan. Het probleem doet zich pas later voor, dus in de tussentijd kan je je PC gewoon gebruiken als je nu koopt.

Officieel wordt alle verkoop stil gelegd, maar ik zou persoonlijk nog ff snel mn bestelling maken als ik het toch al van plan was.
he bedankt man, heb net zercom maar een mailtje gestuurt dat ze het mochten verzenden dan kan ik tot die tijd mooi computeren :9 Ik was eerst toch een beetje huiverig maar ik weet nu wie ik kan aanspreken als er wat met me plank is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtrafris
jbkappirossi schreef op dinsdag 01 februari 2011 @ 12:43:
[...]

he bedankt man, heb net zercom maar een mailtje gestuurt dat ze het mochten verzenden dan kan ik tot die tijd mooi computeren :9 Ik was eerst toch een beetje huiverig maar ik weet nu wie ik kan aanspreken als er wat is met me plank ;)
No problem! :)

Het probleem doet zich voor zover ik weet mogelijk voor in ALLE P67/H67 chips die naar klanten zijn verscheept.

De reden dat alle verkoop zo snel mogelijk stopgezet wordt is om zo veel mogelijk chips teug te halen vóórdat ze bij klanten zijn. Dit betekent dat er tot aan ongeveer half maart helemaal geen SB borden meer verkocht zullen worden. Als je er één wil, ben er snel bij! :o

[ Voor 34% gewijzigd door Xtrafris op 01-02-2011 12:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Haha ik zie het al voor me dat er nu een 'run' ontstaat op de laatste SB borden :o Webshops die even lekker gaan profiteren van de schaarste en hun prijzen omhoog gooien voor de tweakers die vechten om het laatste SB bord :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iedereen massaal deze preut terug inleveren, het zal ze leren goede producten op de markt te zetten.
En vooral niet meer kopen, ik heb hem op de valreep kunnen afzeggen ,anders had ik ook heel dat gedoe aan mijn been.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Xtrafris schreef op dinsdag 01 februari 2011 @ 12:27:
...Het probleem doet zich pas later voor, dus in de tussentijd kan je je PC gewoon gebruiken als je nu koopt.

Wel vreemd dat het probleem zich pas later voor zou doen; vraag me dan af wat voor regressie-test Intel heeft uitgevoerd om het probleem binnen een paar dagen na te kunnen bootsen. Daarbij (en ik ben niet de enige) zijn er al meerdere mensen die daadwerkelijk problemen hebben met de P67 SATA-controller. Misschien niet exact zoals in het persbericht van Intel maar wel degelijk problemen met de aansturing van de schijven, al dan niet in RAID-setups.

Persoonlijk vind ik het trouwens een zeer walgelijke zaak van (web)shops om nu nog de bestaande voorraad 67-borden te verkopen voor een hoge/lagere prijs; dat is gewoon willens en wetens een produkt verkopen waarvan bekend is dat er problemen kunnen ontstaan en dan zeker over een jaar gaan schermen met "Ow, is ie kapot? moet u MSI even bellen. Fijne dag"; ik zie de topics in Shopping alweer tegemoet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbkappirossi
Verwijderd schreef op dinsdag 01 februari 2011 @ 13:02:
Iedereen massaal deze preut terug inleveren, het zal ze leren goede producten op de markt te zetten.
En vooral niet meer kopen, ik heb hem op de valreep kunnen afzeggen ,anders had ik ook heel dat gedoe aan mijn been.
ach man, het zijn maar 2 sata poorten, want een 2 dagen geleden waren de SB cpu s niet aan te slepen.
Omdat iedereen het moest hebben en nu zeker niet meer. scheelt mijn eigenlijk baar weinig als ik maar een nieuwe op de dag van de grote omruil krijg.

[ Voor 40% gewijzigd door jbkappirossi op 01-02-2011 13:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbkappirossi
maar nu het allemaal voor sata poorten gaat enzo, schiet me wat te binnen.

Ik heb met me domme harses 8)7 een bestaande raid0 opstelling.
gaat dit ook werken als ik dezelfde raid0 opstelling aan mn nieuwe bord koppel of moet ik raid0 dan weer opnieuw instellen. voorheen had ik deze opstelling aan mn x58-ud7 hangen.

[ Voor 10% gewijzigd door jbkappirossi op 01-02-2011 13:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtrafris
MAX3400 schreef op dinsdag 01 februari 2011 @ 13:03:
[...]

Wel vreemd dat het probleem zich pas later voor zou doen; vraag me dan af wat voor regressie-test Intel heeft uitgevoerd om het probleem binnen een paar dagen na te kunnen bootsen.
Gewoon ff lezen, alles is al gelinked en gedocumenteerd:
http://www.anandtech.com/...els-cougar-point-sata-bug
Daarbij (en ik ben niet de enige) zijn er al meerdere mensen die daadwerkelijk problemen hebben met de P67 SATA-controller. Misschien niet exact zoals in het persbericht van Intel maar wel degelijk problemen met de aansturing van de schijven, al dan niet in RAID-setups.
Doe eens een paar google searches, er zijn ALTIJD rpoblemen met SATA controllers, op elke generatie. Het is ingewikkeld, en er kunnen veel dingen fout gaan. Ik zie met SNB niet bepaald meer problemen dan met andere chipsets (buiten dit issue om dan).
Persoonlijk vind ik het trouwens een zeer walgelijke zaak van (web)shops om nu nog de bestaande voorraad 67-borden te verkopen voor een hoge/lagere prijs; dat is gewoon willens en wetens een produkt verkopen waarvan bekend is dat er problemen kunnen ontstaan en dan zeker over een jaar gaan schermen met "Ow, is ie kapot? moet u MSI even bellen. Fijne dag"; ik zie de topics in Shopping alweer tegemoet.
Het is geen walgelijke zaak, want er is nog niks gebeurd. Er zijn zelfs nog geen prijzen omhoog of omlaag gegaan. Zullen we even wachten tot het daadwerkelijk aan de orde is voor we moord en brand gaan schreeuwen? Natuurlijk zullen er ook nu weer mensen zijn die er een slaatje uit willen slaan, en de verschillen in kwaliteit van de support-afdelingen zullen ook wel aan het licht komen, maar om nou meteen zo op je achterste benen te gaan staan is ook wat overdreven.
jbkappirossi schreef op dinsdag 01 februari 2011 @ 13:14:
maar nu het allemaal voor sata poorten gaat enzo, schiet me wat te binnen.

Ik heb met me domme harses een bestaande raid0 opstelling.
gaat dit ook werken als ik dezelfde raid0 opstelling aan mn nieuwe bord koppel of moet ik raid0 dan weer opnieuw instellen.
Vraag staat totaal verkeerd, maar het antwoord is ja, dat gaat lukken. HDDs inpluggen, controller op RAID knallen, en klaar :p

[ Voor 12% gewijzigd door Xtrafris op 01-02-2011 13:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbkappirossi
fffffjuuuuw, dat is een meevaller.

want ik was me oude bord al kwijt voordat ik er erging in had. Dus ik had geen tijd om de boel ffeen over te kopieeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Xtrafris schreef op dinsdag 01 februari 2011 @ 13:14:
[...]
Doe eens een paar google searches, er zijn ALTIJD rpoblemen met SATA controllers, op elke generatie. Het is ingewikkeld, en er kunnen veel dingen fout gaan. Ik zie met SNB niet bepaald meer problemen dan met andere chipsets (buiten dit issue om dan).
Net zoals dat er op GoT al enkelen hebben gemeld problemen te hebben met ports 0 to 5. Je hebt toeval en je hebt heel erge toeval. Ik geef alleen aan dat beide eenheden toeval in zijn totaliteit wel een heeeeeele kleine kans opleveren maar blijkbaar wel optreden.
Het is geen walgelijke zaak, want er is nog niks gebeurd. Er zijn zelfs nog geen prijzen omhoog of omlaag gegaan. Zullen we even wachten tot het daadwerkelijk aan de orde is voor we moord en brand gaan schreeuwen? Natuurlijk zullen er ook nu weer mensen zijn die er een slaatje uit willen slaan, en de verschillen in kwaliteit van de support-afdelingen zullen ook wel aan het licht komen, maar om nou meteen zo op je achterste benen te gaan staan is ook wat overdreven.
:? Je kan mij wel affakkellen maar volgens mij was jij degene die aangaf: "maar ik zou persoonlijk nog ff snel mn bestelling maken als ik het toch al van plan was." Dus dan moet ik het anders formuleren; mensen die na de berichtgeving van gisteren een 67-bord kopen, moeten hun mond houden als port 2 tot 5 uit gaan vallen of minstens in alle rust achteraan de rij aansluiten voor uhn garantie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luckyjan
Zercom doet iig niet moeilijk met het retourneren van mijn hele bestelling verder geven ze het volgende aan:

"Dank voor uw email.
Inderdaad, het is erg vervelend van deze sockets.
U kunt de bestelling middels een rma via de website retourneren.

Indien u uw product onder de afkoelingsperiode wenst te retourneren dient u
hiervan een melding te maken op onze website. Hierna kunt u uw product
retourneren waarna we overgaan tot het crediteren van uw product.

Daar er nog nog geen officiële statements bekend zijn gemaakt kunnen we u nog
niet voorzien van een antwoord betreft de chipset van uw moederbord."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoSchaap

JoSchaap

pff wat een gedoe. ik heb zojuist (10 minuten geleden) mijn complete bestelling in ontvangst genomen.

En ga vanavond gewoon de boel monteren. Voorlopig wacht ik eerst de berichtgevingen even af. persoonlijk voldoen de 4 sata 600 poorten voor mij prima :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtrafris
MAX3400 schreef op dinsdag 01 februari 2011 @ 13:22:
[...]

Net zoals dat er op GoT al enkelen hebben gemeld problemen te hebben met ports 0 to 5. Je hebt toeval en je hebt heel erge toeval. Ik geef alleen aan dat beide eenheden toeval in zijn totaliteit wel een heeeeeele kleine kans opleveren maar blijkbaar wel optreden.
Alsjeblieft zeg. Dit issue gaat niet eens over poort 0-5, maar over poort 2-5. De threads op GOT waar je het dus over hebt zijn ANDERE problemen, en dienen individueel opgelost te worden. Die gebruikers zijn totaal niet geholpen door dit issue er bij te slepen en alles maar 'toevallig' te gaan noemen.
[...]

:? Je kan mij wel affakkellen maar volgens mij was jij degene die aangaf: "maar ik zou persoonlijk nog ff snel mn bestelling maken als ik het toch al van plan was." Dus dan moet ik het anders formuleren; mensen die na de berichtgeving van gisteren een 67-bord kopen, moeten hun mond houden als port 2 tot 5 uit gaan vallen of minstens in alle rust achteraan de rij aansluiten voor uhn garantie?
Haha, zullen we dit wedstrijdje vingerwijzen maar eens niet gaan doen? Ik fakkel je af met geldige redenen, daar zie ik van jou verder geen reactie op, dus dat laat ik staan.
Mijn statement dat ik persoonlijk nog mijn bestelling snel zou willen doen als ik het toch al van plan was laat ik ook staan. Je weet precies wat er aan de hand is, en over een maandje of twee ben je het bord een weekje kwijt voor de inruilactie die ongetwijfeld gaat komen. niet heel boeiend als je het plaatst naast de twee maanden die het gaat durenvoor nieuwe stock in de winkel ligt. Met andere woorden: ja, inderdaad, lekker relaxed achteraan sluiten en pas kwaad worden als er ook daadwerkelijk iets gebeurd om kwaad over te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbkappirossi
Xtrafris schreef op dinsdag 01 februari 2011 @ 12:46:
[...]

No problem! :)

Het probleem doet zich voor zover ik weet mogelijk voor in ALLE P67/H67 chips die naar klanten zijn verscheept.

De reden dat alle verkoop zo snel mogelijk stopgezet wordt is om zo veel mogelijk chips teug te halen vóórdat ze bij klanten zijn. Dit betekent dat er tot aan ongeveer half maart helemaal geen SB borden meer verkocht zullen worden. Als je er één wil, ben er snel bij! :o
ik ga nu op jou uiting af en woord dat ik van gigabyte een nieuwe krijg, omdat ik mn bestelling net bevestigt heb, want nu weet zercom het in een x af te schuiven. Met andere woorden komt het op de fabriekant aan.

Zercom;
Er zullen nog officiele statements komen vanuit fabrikanten dievervolgprocedure hierin zullen uitleggen en wat er exact gaat gebeuren metdeze borden. Wij zijn ook op extra info aan het wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luckyjan
Ik heb de knoop doorgehakt en besloten mijn bestelling niet te retourneren. Met de sata 6 poorten kan ik voorruit en ik ga er echt vanuit dat de moederbord fabrikanten zich postitief zullen proberen te onderscheiden met een zo soepele mogelijke omruilactie ergens in April/Mei.
Nu maar weer wachten totdat mijn 2600k wordt geleverd via Hongkong (volgende week denk ik) :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtrafris
jbkappirossi schreef op dinsdag 01 februari 2011 @ 13:42:
[...]

ik ga nu op jou uiting af en woord dat ik van gigabyte een nieuwe krijg, omdat ik mn bestelling net bevestigt heb, want nu weet zercom het in een x af te schuiven. Met andere woorden komt het op de fabriekant aan.

Zercom;
Er zullen nog officiele statements komen vanuit fabrikanten dievervolgprocedure hierin zullen uitleggen en wat er exact gaat gebeuren metdeze borden. Wij zijn ook op extra info aan het wachten.
Ik kan natuurlijk nog niks beloven vanuit Gigabyte he? Ik ben ook maar de uitvoerende support guy, ik maak totaal geen beslissingen, en mag ook niks toezeggen. Ik zeg eenvoudig wat de status nu is: in onderzoek, maar welwillend. Intel is open in de zaak en heeft enorm veel budget vrijgemaakt om een behoorlijk inruilprogramma mogelijk te maken, en Gigabyte is natuurlijk ook van pln om dit zo goed en netjes mogelijk af te handelen. Of dat gaat zijn door een nieuwe chip op bestaande borden te solderen, vervanging van het hele bord, of dat een bus vol zweedse strippers hem bij jou thuis komen brengen, dat weet ik allemaal niet ;)

Wat ik hier zeg, zeg ik dan ook op persoonlijke titel. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbkappirossi
naja dan heeft zercom ook een probleem, omdat intel als statement aangeeft dat er een design fout in zit.
Geld voor de wet dat de dealer garantie moet geven omdat je recht heb op een deuglijk werkent product binnen de gestelde garantie tijd die de fabriekant op geeft. en dat is 3jaar bij GB.

@Xtrafris

ja het is net te laat de postbode had mn bestelling net opgehaalt, dus ik hoop dat je een dikke huid hebt als het verkeert uitpakt. >:) maar ik mag toch verwachten dat er garantie op een plank van zowat 300 joekels zit.

[ Voor 28% gewijzigd door jbkappirossi op 01-02-2011 13:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luckyjan
Het zelfde wat voor de fabrikanten geld is natuurlijk ook toepasbaar op de shops. Ook die kunnen zich straks onderscheiden van elkaar door zo soepel mogelijk te doen bij een RMA of omruilactie.
Aangezien het een zo groot verbreid en bekend probleem is ben ik er na mijn mailwisseling vandaag met Zercom niet zo bang voor.
Weer 3 of 4 maanden te wachten om mijn computer te upgraden heb ik helemaal geen zin in ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbkappirossi
luckyjan schreef op dinsdag 01 februari 2011 @ 14:01:
Het zelfde wat voor de fabrikanten geld is natuurlijk ook toepasbaar op de shops. Ook die kunnen zich straks onderscheiden van elkaar door zo soepel mogelijk te doen bij een RMA of omruilactie.
Aangezien het een zo groot verbreid en bekend probleem is ben ik er na mijn mailwisseling vandaag met Zercom niet zo bang voor.
Weer 3 of 4 maanden te wachten om mijn computer te upgraden heb ik helemaal geen zin in ;)
nee daar heb ik eigenlijk ook geen zin in. ik vind het eerlijk gezegt wel spannend.
De borden en Cpu s zullen waarschijnlijk alleen maar duurder worden door dit gebeuren.
Want uiteindelijk moeten wij als consument dokken voor intel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SouLLeSSportal

SouLLeSSportal

Teamplay is everything.

Xtrafris schreef op dinsdag 01 februari 2011 @ 12:22:
[...]

Ik zie de faal niet zo eerlijk gezegd. Ze leggen uit dat het effect van de bug niet zo enorm is, en dus geven ze je de keus om toch te bestellen met de wetenschap dat je netjes kan inruilen later, of nu daadwerkelijk te annuleren. Het enige dat niet heel 'professioneel' overkomt is het niet-stijfgestreken taalgebruik, maar daar kan ik niet bepaald wakker van liggen :p
Ik vind het niet netjes staan als je zo reageert op een vraag van een klant. Dat hoeft echter geen stijf taalgebruik te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtrafris
jbkappirossi schreef op dinsdag 01 februari 2011 @ 13:54:
naja dan heeft zercom ook een probleem, omdat intel als statement aangeeft dat er een design fout in zit.
Geld voor de wet dat de dealer garantie moet geven omdat je recht heb op een deuglijk werkent product binnen de gestelde garantie tijd die de fabriekant op geeft. en dat is 3jaar bij GB.

@Xtrafris

ja het is net te laat de postbode had mn bestelling net opgehaalt, dus ik hoop dat je een dikke huid hebt als het verkeert uitpakt. >:) maar ik mag toch verwachten dat er garantie op een plank van zowat 300 joekels zit.
Haha, een goede dikke huid heb ik wel hoor! Maar mijn hele punt is dat het allemaal voor eindgebruikers niet heel bijzonder erg is. Natuurlijk heb je garantie, en natuurlijk gaat t allemaal afgehandeld worden, maar ik zie niet echt de noodzaak om me nu helemaal in te graven in allerlei beloftes.
SouLLeSSportal schreef op dinsdag 01 februari 2011 @ 14:07:
[...]

Ik vind het niet netjes staan als je zo reageert op een vraag van een klant. Dat hoeft echter geen stijf taalgebruik te zijn.
Daar heb je wel een punt hoor, het is wel erg losjes idd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoSchaap

JoSchaap

ondanks het hele gezeur met de intel chipset, ben ik toch blij dat ik alles nu eindelijk binnen heb :)

Afbeeldingslocatie: http://a6.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash1/hs885.ash1/179346_127345027334650_100001774605202_174195_4628480_n.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbkappirossi
Xtrafris schreef op dinsdag 01 februari 2011 @ 14:13:
[...]

Haha, een goede dikke huid heb ik wel hoor! Maar mijn hele punt is dat het allemaal voor eindgebruikers niet heel bijzonder erg is. Natuurlijk heb je garantie, en natuurlijk gaat t allemaal afgehandeld worden, maar ik zie niet echt de noodzaak om me nu helemaal in te graven in allerlei beloftes.
het zijn wel jou woorden, maar het ging meer om hoe jij zou reageren,want ik meende niet wat ik net zei.
was meer om te dollen :P

maar ondersteun de ud7 ook twee 5970s vanwege de nf200 chip :> .
dit hoop ik wel want ik heb er nu twee leggen tot aan het weekend. :9
dat moet goed wezen voor 14k in 3dmark11 >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eL_Jay
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-02-2023
Als ik het goed begrijp doen de problemen zich alleen voor met de sata 300.

Als ik nu mijn sata 300 1 tb vervang door de pricewatch: Western Digital Caviar Blue 6Gb/s WD10EALX, 1TB dan is er dus geen enkel probleem en kan ik gewoon nog een p67 mobo bestellen, toch??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbkappirossi
laurens.janssen schreef op dinsdag 01 februari 2011 @ 14:21:

Als ik nu mijn sata 300 1 tb vervang door de pricewatch: Western Digital Caviar Blue 6Gb/s WD10EALX, 1TB dan is er dus geen enkel probleem en kan ik gewoon nog een p67 mobo bestellen, toch??
slim bedacht, maar het is niet de controller in de HDD maar die in het chipset op het bordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoSchaap

JoSchaap

nu bestellen zal een zoekwerkje worden. de meeste shops hebben de moederborden uit de verkoop gehaald

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naaitsab

Probleem is een zwaar woord, er is een "degradatie" van de performance in de sata2 poorten, er is (nog) niks gemeld of bekend over problemen zoals corrupte data of andere "echte" problemen.

if (!coffee) {
Work = false; }

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eL_Jay
jbkappirossi schreef op dinsdag 01 februari 2011 @ 14:22:
[...]

slim bedacht, maar het is niet de controller in de HDD maar die in het chipset op het bordt.
Maar het betreft toch de controller voor de sata 300 en niet voor de sata 600?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luckyjan

Je kunt gewoon je huidige sata 300 schijf op een sata 600 poort aansluiten. Die is namelijk backwards compatible en dan heb je geen probleem.

Mycom gaat er blijkbaar vanuit dat je ze in de toekomst kan ruilen:

http://blog.mycom.nl/serv...ntel-p67-en-h67-chipsets/

"Wat kunt u nu doen als u een pc of moederbord met bovenstaand probleem heeft?

Het probleem doet zich voor op SATA300-poort 2 t/m 5. MyCom adviseert deze poorten te vermijden, totdat er een oplossing beschikbaar is. Zolang u het gebruik beperkt tot poorten 0 en 1, kunt u uw pc namelijk zonder enig probleem blijven gebruiken. Zodra er nieuwe moederborden voor de 2e generatie Intel Core processoren beschikbaar zijn kunt u uw moederbord kosteloos omruilen bij de MyCom winkel bij u in de buurt of via het MyCom Service Centre."

[ Voor 36% gewijzigd door luckyjan op 01-02-2011 14:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eL_Jay
luckyjan schreef op dinsdag 01 februari 2011 @ 14:27:
[...]

Je kunt gewoon je huidige sata 300 schijf op een sata 600 poort aansluiten. Die is namelijk backwards compatible en dan heb je geen probleem.

Het probleem doet zich voor op SATA300-poort 2 t/m 5.
En als je maar 4 sata 300 poorten hebt?

maar jij zegt dus dat ik mijn 1tb hdd sata 300 gewoon op een 600 poort kan aansluiten? Gezien het feit dat ik maar 1 hdd heb en er in de toekomst missch 1 bijkomt en het mobo 2 sata 600 poorten heeft is er in mijn situatie geen enkele reden om nu geen p67 bord te kopen.
of is dit te kort door de bocht en zie ik hier iets over het hoofd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luckyjan
Nee dat zie je goed. Verder hebben veel borden ook extra sata 600 poorten van een andere fabrikant (marvel) daar kan je ook nog gewoon sata 300 disks op zetten.
Mijn moederbord (de Asrock p67 professional fatal1ty) heeft bijv. naast de 4 sata 300 poorten 6 sata 600 poorten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtrafris
laurens, dat klopt exact. Als je niet van plan bent om meer dan 2 sata devices aan te sluiten, gebruik je simpelweg de SATA600 poortjes, en heb je geen last van deze issue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eL_Jay
Tnx dan ga ik nog ergens proberen een pricewatch: Gigabyte GA-P67A-UD3 i.c.m. 2500K te vinden (de huidige bij dunnet bestelde geannuleerd omdat ze daar valse voorlichting geven, zou deze week geleverd worden, maar dat duurt nog sowieso 8 dagen |:( kijken of mycom het beter doet )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naaitsab
Xtrafris schreef op dinsdag 01 februari 2011 @ 14:48:
laurens, dat klopt exact. Als je niet van plan bent om meer dan 2 sata devices aan te sluiten, gebruik je simpelweg de SATA600 poortjes, en heb je geen last van deze issue.
Ik heb 4 schijven(1xSSD en 3xhdd met sata2) dus ik denk dat ik de ssd en 1 schijf via de interne sata3 aansluit en de andere 2 via de e-sata poorten aansluiten (heb op het i/o shield 2x e-sata en kabels van buiten naar binnen leiden :+)

if (!coffee) {
Work = false; }

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webjunkie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 30-08 14:28
hmm.. vanochtend m'n bestelling bij AFUTURE geannuleerd (order stond al een week op 'wachten op rommel v leverancier'), krijg ik vanmiddag een mailtje dat hij vandaag wordt verzonden :(

geen enkele reactie ook op m'n mail maar wel onderaan de mail:
ja, dat zal ik zeker doen |:(

HTPC, Speeldoos | PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luckyjan
Als je 't niet wil gewoon de bestelling weigeren bij levering.

Statement van Asrock (waar je nog niet veel wijzer van wordt op dit moment).

http://www.asrock.com/news/events/201102ex/index.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eL_Jay
Aangezien de 2500K de komende maand(en) niet meer geleverd wordt heb ik besloten om voor de next best thing te kiezen, de 2500. Ik vroeg me alleen af of een P67 MOBO meerwaarde biedt bij een non k versie, je kan namelijk slechts 400 mhz overklokken en dat het dus missch aantrekkelijker is om een h67 mobo te kopen om dan gebruik te kunnen maken van physx op de igp. Vroeg me alleen af hoe de combi met een dedicated amd r6850 met de igp is?

Wat raden jullie me aan, een p67 om 400 mhz over te klokken of een h67 om (misschien????) gebruik te maken van de mogelijkheden van de igp?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webjunkie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 30-08 14:28
luckyjan schreef op dinsdag 01 februari 2011 @ 15:12:
Als je 't niet wil gewoon de bestelling weigeren bij levering.
had ik bij een rembours zending idd kunnen doen.
ik heb helaas vorige week al betaald :|

HTPC, Speeldoos | PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luckyjan
Dan kan je nog weigeren anders moet je het zelf weer terugsturen. Als je weigert gaat het weer terug naar de shop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haarbal
  • Laatst online: 08:08
laurens.janssen schreef op dinsdag 01 februari 2011 @ 15:59:
Aangezien de 2500K de komende maand(en) niet meer geleverd wordt heb ik besloten om voor de next best thing te kiezen, de 2500. Ik vroeg me alleen af of een P67 MOBO meerwaarde biedt bij een non k versie, je kan namelijk slechts 400 mhz overklokken en dat het dus missch aantrekkelijker is om een h67 mobo te kopen om dan gebruik te kunnen maken van physx op de igp. Vroeg me alleen af hoe de combi met een dedicated amd r6850 met de igp is?

Wat raden jullie me aan, een p67 om 400 mhz over te klokken of een h67 om (misschien????) gebruik te maken van de mogelijkheden van de igp?
physx is van nvidia, dat draait toch niet op een intel igp?

Mechwarrior Online: Flapdrol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guard Daos
  • Laatst online: 29-11-2024
Net gebeld door MyCom...

Asus start een terug roep actie,
Niet langer hoef ik te wachten op mijn 2600k...
Ik mag nu wachten op een vervangend bord voor mijn P8P67 Deluxe die al klaar lag in de winkel!
Verwachte datum met fix: MAART |:( |:( |:(

Wel een zeer goede service van MyCom om zo snel te bellen, en van Asus natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yannes
haarbal schreef op dinsdag 01 februari 2011 @ 00:43:
[...]

Nee, dit zal wel blijven. Of je er last van gaat hebben? Het ligt er ook een beetje naar welk apparaat je afspeelt. Als je de uitvoer op 60hz kan houden is de schade wel beperkt. Als je naar een tv afspeelt heb je ook kans dat die zelf ook nog beelden gaat interpoleren en merk je er nog minder van. In het ergste geval koop je een dedicated kaartje die wel op 23.976 fps beeld kan uitpoepen.
Ik was van plan om deze Philips te kopen: pricewatch: Philips 32PFL7605H

Heb ik aangezien deze tv 24p techniek heeft geen last van het probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 10:57
naaitsab schreef op maandag 31 januari 2011 @ 23:45:
[...]
Zonder oc (je hebt een 2500 dus geen overclock) voldoet de boxed koeler prima
[...]
Lekker onderbouwde en in dit geval onzinnige opmerking :W
Ik vond het ook al raar. Heb zelf een 2500K met standaard koeler en ding houdt het zonder oc netjes op 27C idle en op 36 met spellen etc.

[ Voor 3% gewijzigd door Caelorum op 01-02-2011 18:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtrafris
Zo, nu even een stukje dat ik wél uit naam van GIGABYTE aangeef :p

http://forum.giga-byte.nl...1510.msg6032.html#msg6032

De officiele policy is er. Belangrijkste punten:
  • Omruilprogramma start eind April
  • borden worden vervangen voor een equivalent, NIEUW bord. geen reparatie, maar daadwerkelijk vervanging dus.
  • Programma loopt via retailers, u levert het bord dus in bij uw webshop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snobbieh
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 11-09 11:29
Xtrafris schreef op woensdag 02 februari 2011 @ 12:16:

• borden worden vervangen voor een equivalent, NIEUW bord. geen reparatie, maar daadwerkelijk vervanging dus.
Aha bedankt!
Ik blijf toch gezellig bij mijn UD4-tje dat ik besteld heb :)

I7 2600K - 8GB - M550 256GB - GTX 670

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naaitsab
Snobbieh schreef op woensdag 02 februari 2011 @ 13:49:
[...]

Aha bedankt!
Ik blijf toch gezellig bij mijn UD4-tje dat ik besteld heb :)
Hier ook een ud4 besteld, jammer genoeg heb ik 4 sata schijven en een sata dvd-brander :(

if (!coffee) {
Work = false; }

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LogiForce

LogiForce

The Black Whole

naaitsab schreef op woensdag 02 februari 2011 @ 14:49:
[...]

Hier ook een ud4 besteld, jammer genoeg heb ik 4 sata schijven en een sata dvd-brander :(
Ik heb de MSI P67A-GD65 met 3 HDD's en een sata brander. Pata zit er niet meer op, dus moest die ook wel vervangen. :(

Nu is mijn 500GB Hitachi de C: en D: schijf welke het meeste gebruikt word. En de andere twee zijn puur data.
Dus een omweg is er wel.
Ik denk dat ik mijn mobo ook pas later omruil in mei, hoewel ik hem nog niet binnen heb overigens.

Mijn geheugen komt vandaag binnen. En dan nog even wachten op de 2600k.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbkappirossi
Xtrafris schreef op woensdag 02 februari 2011 @ 12:16:

he dat is mooi werk, dan heb ik dus niks te vrezen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtrafris
Geen probleem hoor Bastiaan. Intel geeft aan dat je na 3 jaar zwaar gebruik 15% kans hebt om het probleem tegen te komen. In de maximaal 3 maanden die je het gaat gebruiken voordat je 'm inwisseld is die kans nog veel kleiner: 15% / 36 maanden * 3 = 1,25%. De kans dat je het allemaal goed gaat is dus 98,75%.

(eigenlijk zelfs groter, aangezien de "projected failure rates" in de eerste maanden lager zijn dan in de laatste, en ik nu reken met lineaire ontwikkeling van de failure rates).

En zelfs ALS je er problemen mee krijgt, is de kans nog aanwezig dat je enkel wat performance verliest en geen grote verdere last hebt. Ik weet jammer genoeg niet hoe deze kansverdeling in elkaar zit.

En zelfs als je er dan zó veel last van hebt dat het vóór eind april opgelost moet worden, kunnen we altijd nog een normale RMA doorlopen en wisselen naar een bord dat er geen last van heeft.

Ik wil het probleem niet bagatelliseren, maar voor eindgebruikers is de impact echt niet zo groot. Blijf wél met je fikken van het PCH voltage af, dan komt alles voor de rest wel goed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arsenius
  • Niet online
Ben benieuwd wanneer die nieuwe moederborden in de winkels liggen dan. Zouden ze dan een toevoeging krijgen zoals een rev b ofzo of totaal nieuwe namen? :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luckyjan
Azerty heeft de 2600k op voorraad voor 308,21
http://azerty.nl/producte...-socket-l3-8-mb-doos.html

Nog steeds te veel maar al een stuk minder dan de 335 van Zercom :P

Met het Sandy Bridge probleem kan 't ook niet anders dan dat de leverbaarheid veel beter gaat worden. Zou me niets verbazen dat het probleem er ook voor gezorgd heeft dat Intel de productie op een laag pitje heeft gezet toen ze erachter kwamen dat er een probleem kon zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naaitsab
Zeker, ik ben er ook niet bang voor na 3 jaar 15% kans op 10% vermindering in performance dat vind ik geen probleem(april is nog 3 maandjes dus dat zal ie wel volhouden) voor de zekerheid zet ik mn systeem en documenten schijf wel op de sata3 poorten, mochten er problemen zijn met data coruptie.

Voltage kom ik toch niet aan, aangezien dit bij een "gezond" systeem ook levensduur degradatie veroorzaakt.
luckyjan schreef op woensdag 02 februari 2011 @ 15:44:
Met het Sandy Bridge probleem kan 't ook niet anders dan dat de leverbaarheid veel beter gaat worden. Zou me niets verbazen dat het probleem er ook voor gezorgd heeft dat Intel de productie op een laag pitje heeft gezet toen ze erachter kwamen dat er een probleem kon zijn.
De cpu en chipset zijn hele andere producten de cpu heeft geen last van die productiefout maar het zal me niks verbazen als intel de productie wat terugschroeft, een klein vooraadje van de 2500K/2600K lijkt me ook wel een handige zet.

[ Voor 37% gewijzigd door naaitsab op 02-02-2011 15:50 ]

if (!coffee) {
Work = false; }

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LogiForce

LogiForce

The Black Whole

Als Intel slim is zetten ze de productie van de K processoren gewoon door. Aangezien de vraag wel weer terug zal komen als de goede chipsets uit zijn geleverd etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SouLLeSSportal

SouLLeSSportal

Teamplay is everything.

luckyjan schreef op woensdag 02 februari 2011 @ 15:44:
Azerty heeft de 2600k op voorraad voor 308,21
http://azerty.nl/producte...-socket-l3-8-mb-doos.html

Nog steeds te veel maar al een stuk minder dan de 335 van Zercom :P

die prijs is met iets van 30 e omhoog gegaan, vanuit de leverancier... :( ik wacht wel tot maart ofzo als de goede mobo's er zijn en de levering van de cpu's ook normaal is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LogiForce

LogiForce

The Black Whole

SouLLeSSportal schreef op woensdag 02 februari 2011 @ 16:16:
[...]

die prijs is met iets van 30 e omhoog gegaan, vanuit de leverancier... :( ik wacht wel tot maart ofzo als de goede mobo's er zijn en de levering van de cpu's ook normaal is.
Gelijk heb je in principe. Ik heb hem nog voor een redelijke prijs (2600k). 241,18 euro ex btw bij Salland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rossinl
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 26-08 21:50

rossinl

Audio/Videophile

Medetweakers, probeer de zonnige kant van het chipsetprobleem in te zien:
Asus, Gigabyte en MSI hebben al aangegeven dat klanten ervoor kunnen kiezen om het moederbord om te ruilen in april of geld terug te krijgen (bron: Hardware.info). Gewoon de tweede optie doen en een splinternieuw Z68 bord kopen die zowel de onboard GPU kan activeren en de unlockte multiplier voor overklokken heeft!
Kunnen we nu allemaal leuk met LN2 gaan experimenteren aangezien het bord zelfs kapot mag zijn (Gigabyte) :D

Asus P8Z68-V Pro Gen3 | 2600K | Corsair 4x4GB | Asus GTX660 Ti TOP | Samsung 850 Pro 256GB | Zalman ZM850-HP | Dell U3415W | Sony KDL-60EX700 | Asus Xonar Essence STX | Sennheiser HD650 | Onkyo TX-SR875 | Arcam FMJ P7 | Klipsch THX Ultra II 7.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LogiForce

LogiForce

The Black Whole

rossinl schreef op woensdag 02 februari 2011 @ 18:43:
Medetweakers, probeer de zonnige kant van het chipsetprobleem in te zien:
Asus, Gigabyte en MSI hebben al aangegeven dat klanten ervoor kunnen kiezen om het moederbord om te ruilen in april of geld terug te krijgen. Gewoon de tweede optie doen en een splinternieuw Z68 bord kopen die zowel de onboard GPU kan activeren en de unlockte multiplier voor overklokken heeft!
Kunnen we nu allemaal leuk met LN2 gaan experimenteren aangezien het bord zelfs kapot mag zijn (Gigabyte) :D

Dat is leuk dat Gigabyte dat vind. Maar waar haal je MSI's statement vandaan? Die heb ik nog niet gelezen namelijk.
Het enigste wat ik tot nu toe weet is dat MSI gezegd heeft dat ze geen borden meer verkopen. En dit ook aan de winkeliers enzovoorts aanraad niet te doen. Tenminste niet tot er meer zekerheid is welke batches er exact problemen hebben.

Nvm... lees het net op HWI, statement van MSI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naaitsab
rossinl schreef op woensdag 02 februari 2011 @ 18:43:
Kunnen we nu allemaal leuk met LN2 gaan experimenteren aangezien het bord zelfs kapot mag zijn (Gigabyte)
De boel mollen door eigen schuld houd bijna altijd in dat je kan fluiten naar een repair.
Zou het niet doen tenzei je over 3 maanden weer een nieuw mobo wil hebben.

Zou wel mooi zijn als het duidelijk is wat de goeie p/h67 chipset is en welke niet bijv bij verkoop.
Als ze slim zijn maken ze er p/h68 oid. van om fraude te voorkomen.

if (!coffee) {
Work = false; }

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rossinl
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 26-08 21:50

rossinl

Audio/Videophile

naaitsab schreef op woensdag 02 februari 2011 @ 19:05:
[...]

De boel mollen door eigen schuld houd bijna altijd in dat je kan fluiten naar een repair.
Zou het niet doen tenzei je over 3 maanden weer een nieuw mobo wil hebben.
Hier staat toch echt "...ongeacht de staat van het bord":
http://nl.hardware.info/n...gramma-voor-p67h67-borden

En in de originele bron "...regardless of condition":
http://www.anandtech.com/...board-replacement-program

[ Voor 15% gewijzigd door rossinl op 02-02-2011 19:27 ]

Asus P8Z68-V Pro Gen3 | 2600K | Corsair 4x4GB | Asus GTX660 Ti TOP | Samsung 850 Pro 256GB | Zalman ZM850-HP | Dell U3415W | Sony KDL-60EX700 | Asus Xonar Essence STX | Sennheiser HD650 | Onkyo TX-SR875 | Arcam FMJ P7 | Klipsch THX Ultra II 7.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SouLLeSSportal

SouLLeSSportal

Teamplay is everything.

Prijs bij Azerty is weer een stuk gezakt :D nu 286 e voor 2600k op voorraad bij leverancier!
De 2500 serie is ook voor elke cpu een stuk lager.2500k voor 196 e. Jammer dat de mobo's niet meewerken :'(

[ Voor 37% gewijzigd door SouLLeSSportal op 03-02-2011 09:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Krijg vandaag een email van Salland met het volgende over mijn 2500k met een Asrock P67 extreme4;

"Geachte heer/mevrouw,

Uw moederbord wordt helaas niet meer uitgeleverd de fabrikant heeft alle borden terug gehaald, de nieuwe revisie is eind april verwacht tot deze tijd zullen er geen moederborden beschikbaar zijn. De door u bestelde 2500K processor komt begin maart beschikbaar."

Dan wordt het waarschijnlijk cancellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luckyjan
Als je snel bent heeft zercom nog 1 extreme 6
http://www.zercom.eu/index.php?p=35&f=1&a=268667

Maar anders wordt het idd cancelen omdat er voorlopig geen 1155 mb's meer te krijgen zijn. Ik vermoed dat de productie van de processors ook wel teruggeschroefd zal worden.

Edit Azerty heeft de extreme 4 nog

http://azerty.nl/producte...t-ethernet-firewire-.html

[ Voor 27% gewijzigd door luckyjan op 03-02-2011 12:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arsenius
  • Niet online
Zeg, wanneer komen die z68 chipset mobo's op de markt? Het is nu wel heel lang wachten tot eind april, misschien wel mei om een SB pctje in elkaar te schroeven.

Van de AMD Bulldozer hoor ik ook al niks, dus wat moeten we. Ik mis wat info... :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LogiForce

LogiForce

The Black Whole

Verwijderd schreef op donderdag 03 februari 2011 @ 12:12:
Krijg vandaag een email van Salland met het volgende over mijn 2500k met een Asrock P67 extreme4;

"Geachte heer/mevrouw,

Uw moederbord wordt helaas niet meer uitgeleverd de fabrikant heeft alle borden terug gehaald, de nieuwe revisie is eind april verwacht tot deze tijd zullen er geen moederborden beschikbaar zijn. De door u bestelde 2500K processor komt begin maart beschikbaar."

Ik heb nog geen mail. Maar ik wacht ook alleen nog maar op de CPU. Maar als ze mijn mobo wat al klaar ligt ook achterhouden wordt het voor mij ook cancellen inderdaad. Ik heb niks aan DDR3 geheugen voor een DDR2 systeem. :/
Maar ik zie wel. Als het wel wachten wordt op een nieuw bord dan neem ik in mei wel de big bang marshall. Of ik wacht tot de tweede helft van dit jaar. Ben er nog niet over uit in elk geval.
Arsenius schreef op donderdag 03 februari 2011 @ 13:06:
Zeg, wanneer komen die z68 chipset mobo's op de markt? Het is nu wel heel lang wachten tot eind april, misschien wel mei om een SB pctje in elkaar te schroeven.

Van de AMD Bulldozer hoor ik ook al niks, dus wat moeten we. Ik mis wat info... :X
Ik heb in dit topic eerder mijn mail van Salland gepost waarin ze aangaven wanneer Z68 bordjes op de markt komen.

[ Voor 20% gewijzigd door LogiForce op 03-02-2011 13:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LyP0
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12-02 12:33

LyP0

it is I , you worst nightmare

Ik heb de cpu al hier liggen vanaf de launch.... helaas geen board :@
Levertijden hier in de buurt vallen mee, sommige shops kort over de grens hebben de cpu's zelfs op voorraad liggen.
Helaas is hier geen enkel board leverbaar bij die zelfde shops.

ik voel me lekkaah !!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luckyjan
Het lijkt erop dat Asus misschien wil doorgaan met de verkoop van Sandy bridge moederborden.

http://fudzilla.com/home/...andy-bridge-mbs-on-market

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eL_Jay
Ik had een vraagje omtrent de combi asus p8p67 +2500K en dan de bijbehorende ram modules.
Enerzijds lees ik dat ram modules met hogere snelheden dan 1333mhz ondersteund worden mits OC(???) anderzijds dat ze niet door SB of door het mobo ondersteund worden.
Ik heb nu 1333mhz kingston value ram die ik graag wil switchen tegen iets snellers, omdat ik de 2500 toch ga kietelen tot 4,3 o.i.d.

Worden snellere modules onderteund, en zo ja wat is de beste value for money, aangezien 1600mhz slecht 1 of 2 euro meer is.
Graag jullie mening

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 11:23
Verwijderd schreef op donderdag 03 februari 2011 @ 12:12:

"Geachte heer/mevrouw,

Wut? Zeggen ze nou dat ze je de CPU ook niet gaan leveren?
Pagina: 1 ... 3 ... 8 Laatste