Heeft het een SD slot of niet? Is niet duidelijk.
Hij heeft hem wel, maar je kunt hem nog niet aanspreken.miranon schreef op vrijdag 25 februari 2011 @ 12:32:
Heeft het een SD slot of niet? Is niet duidelijk.
4G update gaat niet makkelijk zijn.
http://www.tgdaily.com/mo...om-4g-update-wont-be-easy
@Koen87
Inderdaad hier is er nog geen 4G weet ook niet welke standaard men gaat gebruiken. In de VS kan men gratis naar 4G updaten, ben benieuwd of dat in de EU ook is. Indien niet zou ik graag 50€ korting zien bv.
@Koen87
Inderdaad hier is er nog geen 4G weet ook niet welke standaard men gaat gebruiken. In de VS kan men gratis naar 4G updaten, ben benieuwd of dat in de EU ook is. Indien niet zou ik graag 50€ korting zien bv.
[ Voor 50% gewijzigd door abusimbal op 25-02-2011 20:10 ]
We hebben toch nog geen 4G netwerk en daarnaast is het volgens iFixit, een werkje van 10 minuten voor een gevorderde techneutabusimbal schreef op vrijdag 25 februari 2011 @ 17:48:
4G update gaat niet makkelijk zijn.
Imho ook niet onbelangrijk; relatief simpel om zelf de accu te vervangen; zie iFixit.
Ik heb zelf zakelijk enkele iPads in beheer; en ik vrees dat er over een jaar of drie (?) de eersten al onbruikbaar zullen worden, als je de accu niet vervangt. De tijd zal het leren.
Ik heb zelf zakelijk enkele iPads in beheer; en ik vrees dat er over een jaar of drie (?) de eersten al onbruikbaar zullen worden, als je de accu niet vervangt. De tijd zal het leren.
Motorola Xoom tablet Repairability Score: 8 out of 10 (10 is easiest to repair)
*
There's no proprietary screws or fasteners in the machine -- everything comes out with a spudger and a couple of Torx screwdrivers.
*
LCD and front panel glass are not fused together. That's great news for folks unfortunate enough to drop their Xooms and crack their glass.
*
Individual components (like the cameras) are separately attached to the motherboard, allowing each component to be replaced on an individual basis.
*
By our count, there are 57 screws in the Xoom, of either the T5 or T7 Torx variety.
*
Everything is accessible but somewhat inconvenient to repair -- there's just a lot of labor involved with removing that many screws.
[ Voor 53% gewijzigd door Roamor op 25-02-2011 20:17 ]
Verwijderd
Dat was een foutje van motorola, de coupon die je hiervoor kon gebruiken was voor accesoires en ze hadden de xoom zelf per ongeluk ook onder accecoires gezet in de webwinkel waardoor je daar ook 25% korting kon krijgen. Jammer dat ik het gemist heb, nu ga ik denk ik inderdaad maar de wifi only versie nemen eenmaal terug in NL heb ik toch weer mijn telefoon waarmee ik kan tetheren dus dan spaar ik ook nog een data-abo uit.Alexander6501 schreef op vrijdag 25 februari 2011 @ 09:14:
Afgelopen nacht heeft Motorola een 25% korting actie op de XOOM gehad. Hoewel de code nu niet meer geldig is, geeft het toch aan dat er nog flinke rek in de prijs zit en dat we naar de verloop van tijd de WiFi only versie voor €500 zouden mogen halen... Can't wait! Google en Motorola zijn er echt mee bezig om dit een succes te maken!
Ok, dat is dus prima te doen. Heb al wat meer reacties van mensen gelezen over het afspelen van video. Blijkbaar zijn mkv met high profile zelfs op 720p lastig. Anderen zeggen dat video prima is, maar het geluid het dan weer niet doet. Toch maar even wachten dan. Berichten over Ipad 2 vallen tegen.Roamor schreef op donderdag 24 februari 2011 @ 18:23:
[...]
Waarschijnlijk omdat MicroSD kaartjes standaard als FAT32 geformatteerd zijn; vandaar dat 7GB bestanden er niet op kunnen. Dit is simpel te verhelpen door ze bijvoorbeeld als NTFS te formatteren. Intern gebruikt Android YAFFS; geenidee of daar nog veranderingen in aantocht zullen zijn.
Ach, heb hier nauwelijks 3G bereik laat staan 4G. Doe de wifi versie dus maar.

Als het nog niet geweten is. De Xoom zou unlocked zijn en flash komt er als Adobe 10.2 uitbrengt.
http://www.engadget.com/2...-sinister-transforming-ex
http://www.engadget.com/2...oom-bootloader-unlockable
http://blogs.adobe.com/fl...-for-fp-10-2-on-tabs.html
EDIT @sn0x0r
Ik had iets opgevangen dat sommige MKV's niet goed werkte. Men zou dat eens even moeten testen. Van Archos is bekend dat ze heel goed ondersteuning hebben voor codec's, weet niet hoe het met de Xoom is.
http://www.engadget.com/2...-sinister-transforming-ex
http://www.engadget.com/2...oom-bootloader-unlockable
http://blogs.adobe.com/fl...-for-fp-10-2-on-tabs.html
EDIT @sn0x0r
Ik had iets opgevangen dat sommige MKV's niet goed werkte. Men zou dat eens even moeten testen. Van Archos is bekend dat ze heel goed ondersteuning hebben voor codec's, weet niet hoe het met de Xoom is.
[ Voor 22% gewijzigd door abusimbal op 26-02-2011 19:14 ]
Als ik het dus goed begrijp kun je MKV's afspelen op de Xoom. Iets wat voor mij een grote pre is aangezien ik hem ook gewoon lekker in de auto mee wil kunnen nemen. Hoe gaat dit, speelt het een beetje lekker? Zonder haperen? Goeie bitrate 720p's dus geen matige kwaliteit. Ik zie nog niet dat iemand dit test, en ben toch wel benieuwd.
Ik krijg een beetje een rare bijsmaak van de meeste reviews. Ik ben zelf een erg tevreden gebruiker van de iPad en kan niet wachten op de opvolger. Maar wat ne opvalt is dat dingen die bij de iPad simpelweg niet goed werken, zoals foto's en video naar je iPad schrijven, niet wordt genoemd als plus punt bij de android tablet. Ik vind foto's via iTunes schriven echt een crime. Hoe moeilijk is het om gewoon een map naar je iPad te slepen en klaar. nee je moet mappen synchroniseren. Mijn vader had wat leuke foto's van onze hond op zijn computer staan. dus ik mijn ipad eraan gehangen, de foto's erheen proberen te schrijven, alle andere foto's die ik had waren weg. Arrgghh!! Ik snap best dat Apple de foto's voor de iPad wil resizen om zo de prestaties niet te laten instorten, maar de manier waarop ze het gemaakt hebben is toch wel erg idioot. In Android is het gewoon van map naar map slepen en klaar. geen gedoe verder. ja de prestatief kunnen er onder leiden, al heb je dat zelf in de hand...
Andere minpunten over Android 3.0 die ik hoor is het gebrek aan Apps. Wat wil je? Android 3.0 is nog maar net op de markt terwijl de iPad er al een jaar is... Dat weet je als je hem aanschaft dus in mijn ogen is dat een non argument. Wacht een half jaar en er zijn duizenden apps voor android 3.0. Ik denk net zoals het is gegaan met android vanaf versie 1.5...
Over 1.5 gesproken: Google heeft een bepaalde manier om dingen op de markt te brengen. ze hebben het Beta label (gmail) zo ongeveer cool gemaakt. Android 1.5 en 1.6 werken prima, maar ik had hem nooit aan mijn ouders aangeraden. Je moest toch wel serieus interesse in gadgets hebben om een G1 aan te schaffen. nu versie 2.x kan ik het wel aan raden.
Met Android 3.0 is dat ook niet anders. de eerste versies van google producten hebben altijd haperingen. Niet erg voor gadget liefhebbers, maar voor de grootte massa is het nog niet aan te raden. Pas als versie 3.5 er is denk ik dat het klaar is voor de massa.
De iPad heeft zo zijn beperkingen. Ik loop er dagelijks tegen aan. (browsers die enorm traag zijn, spellen die crashen, tekst verwerking die bijvoorbeeld makkelijk tekst markering mist, het hele gereutel met itunes, enz. Ik weet dat en vind het niet erg.
Nogmaals ik ben een enorme liefhebber van mijn iPad, maar om nu te zeggen dat het een perfect product is, nou nee. Daarvoor mist het gewoon teveel en zijn bepaalde onderdelen gewoon te omslachtig en vervelend.
positieve dingen van de iPad worden in de reviews regelmatig genoemd, negatieve dingen niet, positieve dingen van de Android tablets worden amper genoemd terwijl negatieve dingen worden vergroot...
Heel jammer. Zo wordt het voor mij moeilijk een objectief oordeel te krijgen bij de aanschaf van de iPad 2 of een Android 3.0 tablet.
Andere minpunten over Android 3.0 die ik hoor is het gebrek aan Apps. Wat wil je? Android 3.0 is nog maar net op de markt terwijl de iPad er al een jaar is... Dat weet je als je hem aanschaft dus in mijn ogen is dat een non argument. Wacht een half jaar en er zijn duizenden apps voor android 3.0. Ik denk net zoals het is gegaan met android vanaf versie 1.5...
Over 1.5 gesproken: Google heeft een bepaalde manier om dingen op de markt te brengen. ze hebben het Beta label (gmail) zo ongeveer cool gemaakt. Android 1.5 en 1.6 werken prima, maar ik had hem nooit aan mijn ouders aangeraden. Je moest toch wel serieus interesse in gadgets hebben om een G1 aan te schaffen. nu versie 2.x kan ik het wel aan raden.
Met Android 3.0 is dat ook niet anders. de eerste versies van google producten hebben altijd haperingen. Niet erg voor gadget liefhebbers, maar voor de grootte massa is het nog niet aan te raden. Pas als versie 3.5 er is denk ik dat het klaar is voor de massa.
De iPad heeft zo zijn beperkingen. Ik loop er dagelijks tegen aan. (browsers die enorm traag zijn, spellen die crashen, tekst verwerking die bijvoorbeeld makkelijk tekst markering mist, het hele gereutel met itunes, enz. Ik weet dat en vind het niet erg.
Nogmaals ik ben een enorme liefhebber van mijn iPad, maar om nu te zeggen dat het een perfect product is, nou nee. Daarvoor mist het gewoon teveel en zijn bepaalde onderdelen gewoon te omslachtig en vervelend.
positieve dingen van de iPad worden in de reviews regelmatig genoemd, negatieve dingen niet, positieve dingen van de Android tablets worden amper genoemd terwijl negatieve dingen worden vergroot...
Heel jammer. Zo wordt het voor mij moeilijk een objectief oordeel te krijgen bij de aanschaf van de iPad 2 of een Android 3.0 tablet.
Om dat voorbeeld van fotos plaatsen op een android device te gebruiken. Ik denk dat de reden dat dit niet expliciet als positief punt genoemd wordt het feit is dat dit op elk android device simpelweg kan... Dat dit meer een standaardfunctionaliteit is, en het ontbreken ervan erg negatief is maar het aanwezig zijn ervan meer 'niet meer dan normaal' is (maar wel erg fijn uiteraard).shakedown schreef op zondag 27 februari 2011 @ 12:54:
Ik krijg een beetje een rare bijsmaak van de meeste reviews. Ik ben zelf een erg tevreden gebruiker van de iPad en kan niet wachten op de opvolger. Maar wat ne opvalt is dat dingen die bij de iPad simpelweg niet goed werken, zoals foto's en video naar je iPad schrijven, niet wordt genoemd als plus punt bij de android tablet. Ik vind foto's via iTunes schriven echt een crime. Hoe moeilijk is het om gewoon een map naar je iPad te slepen en klaar. nee je moet mappen synchroniseren. Mijn vader had wat leuke foto's van onze hond op zijn computer staan. dus ik mijn ipad eraan gehangen, de foto's erheen proberen te schrijven, alle andere foto's die ik had waren weg. Arrgghh!! Ik snap best dat Apple de foto's voor de iPad wil resizen om zo de prestaties niet te laten instorten, maar de manier waarop ze het gemaakt hebben is toch wel erg idioot. In Android is het gewoon van map naar map slepen en klaar. geen gedoe verder. ja de prestatief kunnen er onder leiden, al heb je dat zelf in de hand...
Even een poll gemaakt:
Poll: Motorola Xoom kopen?
• Ja, WiFi + 3G
• Ja, alleen WiFi
• Nee, ik koop een andere Android tablet nl.
• Nee, ik koop een andere tablet nl.
• Nee, ik zie het nut niet in van een tablet
• Misschien, maar ik wacht wat de prijs doet.
Tussenstand:

Ook een poll maken? Klik hier
Poll: Motorola Xoom kopen?
• Ja, WiFi + 3G
• Ja, alleen WiFi
• Nee, ik koop een andere Android tablet nl.
• Nee, ik koop een andere tablet nl.
• Nee, ik zie het nut niet in van een tablet
• Misschien, maar ik wacht wat de prijs doet.
Tussenstand:
Ook een poll maken? Klik hier
Ik hoop alleen dat ze niet te lang wachten met de EU release.
Deze tablet heeft m'n interesse zeer gewekt. Eindelijk een serieus alternatief voor de iPad waar ik op veel punten toch niet zo over te spreken ben (4:3 scherm, iTunes)
Ik heb ook een Android telefoon en heb eigenlijk alles wat ik uit de App Store zou missen al alternatieven gevonden. Een EU release voor in ieder geval de WiFi variant, maximaal 600 euro en ik ben verkocht!
Ik heb ook een Android telefoon en heb eigenlijk alles wat ik uit de App Store zou missen al alternatieven gevonden. Een EU release voor in ieder geval de WiFi variant, maximaal 600 euro en ik ben verkocht!
De Xoom overgeklokt op 1,5Ghz met benchmarks
Ik vind de reviews soms een beetje raar. Toen de iPad bekend werd er telkens geroepen dat het een opgeblazen iPhone/iPod Touch was. Nu zegt Engadget (of een andere) dat ze de interface van Xoom te desktop-complex-like is, en niet zo simpel en kaal is als de iPad. MAAR ik wil juist een geavanceerdere tablet met widgets, pictogrammen, en andere knopjes op de homescreen
Ik vind de reviews soms een beetje raar. Toen de iPad bekend werd er telkens geroepen dat het een opgeblazen iPhone/iPod Touch was. Nu zegt Engadget (of een andere) dat ze de interface van Xoom te desktop-complex-like is, en niet zo simpel en kaal is als de iPad. MAAR ik wil juist een geavanceerdere tablet met widgets, pictogrammen, en andere knopjes op de homescreen
[ Voor 58% gewijzigd door Verwijderd op 28-02-2011 07:32 ]
Verwijderd
Ik was eerst heel enthousiast over de Xoom maar nu ik hoor dat er in augustus als quad core tablets aan gaan komen wacht ik toch liever nog een tijdje. Al helemaal omdat het nog wel even duurt voordat de Xoom ons kikkerlandje heeft bereikt. Dan is het nog maar 3/4 maandjes wachten en dan rollen de eerste quad cores waarschijnlijk al binnen.
Zijn er meer mensen met dit dilemma?
Wachten tot de quad core of toch gewoon voor deze gaan.
Tja, je kunt wel altijd wachten en wachten, misschien wel totdat er een hexacore versie komt of iets dergelijks.
Ik heb dat dilemma gelukkig niet en zal tot dusver voor deze xoom gaan (wifi only)
Ik heb dat dilemma gelukkig niet en zal tot dusver voor deze xoom gaan (wifi only)
Dual Core was ook vorig jaar in Q3 al wel klaar geloof ik. Nu zijn dan eindelijk de producten op de markt. Ga er maar van uit dat dit nog niet al in augustus al op de markt is.Verwijderd schreef op maandag 28 februari 2011 @ 09:49:
Ik was eerst heel enthousiast over de Xoom maar nu ik hoor dat er in augustus als quad core tablets aan gaan komen wacht ik toch liever nog een tijdje. Al helemaal omdat het nog wel even duurt voordat de Xoom ons kikkerlandje heeft bereikt. Dan is het nog maar 3/4 maandjes wachten en dan rollen de eerste quad cores waarschijnlijk al binnen.
Daarnaast is het persoonlijk voor mij niet een kwestie. Met de Xoom kan ik de dingen doen die ik wil en daar gaat het om. Tuurlijk, Quad Core is nog beter, maar dat duurt ook nog wel even
Verwijderd
Als ik Nvidia mag geloven is de Tegra 3 al klaar voor massa productie en verschijnen de eerste tablets in Augustus. En telefoons met quad cores verschijnen later dit jaar.Koen87 schreef op maandag 28 februari 2011 @ 09:55:
[...]
Dual Core was ook vorig jaar in Q3 al wel klaar geloof ik. Nu zijn dan eindelijk de producten op de markt. Ga er maar van uit dat dit nog niet al in augustus al op de markt is.
Daarnaast is het persoonlijk voor mij niet een kwestie. Met de Xoom kan ik de dingen doen die ik wil en daar gaat het om. Tuurlijk, Quad Core is nog beter, maar dat duurt ook nog wel even
Ik snap dat er altijd nieuwe technologieën komen. maar 3 á 4 maanden vind ik toch wel heel kort.
Aangezien het ook nog wel even kan duren voordat de XOOM hier uitkomt. Als de release date hier het zelfde was als in Amerika had ik hem al gehaald.

Op de roadmap staat ook dat de devices van de Tegra 2 al in Herst 2010 zouden komen. Dus ga er maar niet vanuit dat ze ook in de zomer al komenVerwijderd schreef op maandag 28 februari 2011 @ 10:21:
[...]
Als ik Nvidia mag geloven is de Tegra 3 al klaar voor massa productie en verschijnen de eerste tablets in Augustus. En telefoons met quad cores verschijnen later dit jaar.
Ik snap dat er altijd nieuwe technologieën komen. maar 3 á 4 maanden vind ik toch wel heel kort.
Aangezien het ook nog wel even kan duren voordat de XOOM hier uitkomt. Als de release date hier het zelfde was als in Amerika had ik hem al gehaald.
[afbeelding]
Er staat in dat plaatje alleen maar dat de chipset op dat moment in productie ging, niet dat er al devices waren waar een Tegra2-chip in zouden zitten.Koen87 schreef op maandag 28 februari 2011 @ 10:42:
Op de roadmap staat ook dat de devices van de Tegra 2 al in Herst 2010 zouden komen.
Nickname does not reflect reality
Tja, voordat er tablets zijn die de volgende generatie tegra's hebben zitten we in 2012. Als we dan ook nog eens gaan kijken waarvoor je een quadcore op een tablet nodig zou hebben: ik weet het niet. Ik gebruik nu de iPad van mijn vriendin, en daar zitten niet zoveel processor intensieve applicaties tussen. Spelletjes moeten gewoon simpel zijn, het is immers geen console. Enige waarvan ik zeg dat het belangrijk voor me is, is het afspelen van HD content (omdat mijn films nu eenmaal HD zijn). Maar volgens mij gaat dat ook met de huidige tegra dualcore al prima.
Als je niet de moeite neemt je post in net Nederlands te schrijven, neem ik de moeite niet hem te lezen.
Verwijderd
True maar dit kan natuurlijk ook met honeycomb te maken hebben. Misschien was de processor al wel klaar maar moest iedereen wachten op een goed platform. Wat ook duocore ondersteund. Dit is bijvoorbleed ook de reden dat HTC nog niet overstapt op duocore. Simpel weg omdat het huidige Gingerbread nog geen duocore ondersteund.Koen87 schreef op maandag 28 februari 2011 @ 10:42:
[...]
Op de roadmap staat ook dat de devices van de Tegra 2 al in Herst 2010 zouden komen. Dus ga er maar niet vanuit dat ze ook in de zomer al komenIk verwacht dat de eerste devices met de T25 en AP25 rond die tijd eerst komen en dat het wel 2011 of rond december wordt dat de Quad core tablets/toestellen het levenslicht zien
Hier word onder andere door nvidia vermeld dat het augustus is. Wat natuurlijk ook verkoop praat kan zijn.
http://www.youtube.com/watch?v=TkFWv3cFWEA
[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 28-02-2011 10:57 ]
Zover ik weet zijn er nog geen tablets met quad-cores aangekondigd.Verwijderd schreef op maandag 28 februari 2011 @ 09:49:
Enige apparaat met een quad core die aangekondigd is, is de PSP2 en die komt pas aan het eind van dit jaar/begin volgend jaar uit.
Dus je kan beter voor een leuke dualcore gaan zoals LG optimus Pad, Galaxy Pad 2, Xoom of waarschijnlijk iPad2.
Die quad-cores komen volgend jaar dan wel en anders op zijn vroegst eind dit jaar.
MSI MPG X870E CARBON WIFI, Ryzen 9 9900X, 64GB, Gigabyte AORUS M RTX5080, Samsung 990 Pro 4TB, Samsung 970 EVO 2TB, Samsung OLED G9, LG 48CX, LG 65C8, Xbox Series X, PS4 Pro, Galaxy Z Fold7 512GB, Kia EV6 RWD 77,4 kWh Plus, Weheat Blackbird P80
Vraag is ook wat het voor toegevoegde waarde heeft... Van single naar dual vind ik zwaarder wegen dan dual naar quad.
Maar inderdaad, het is ook maar afwachten wanneer die dingen daadwerkelijk te verkrijgen zijn..
Maar inderdaad, het is ook maar afwachten wanneer die dingen daadwerkelijk te verkrijgen zijn..
Verwijderd
Tegra 2 is 2.5 keer sneller dan bijv. de A4 chip. En Tegra 3 is 5 keer sneller dan Tegra 2.m0ridin schreef op maandag 28 februari 2011 @ 17:03:
Vraag is ook wat het voor toegevoegde waarde heeft... Van single naar dual vind ik zwaarder wegen dan dual naar quad.
Dus in dat opzicht is het wel degelijk een grote stap.
Dat is ook weer zo... Daarnaast moet er ook wel het een en ander zijn wat daadwerkelijk gebruikmaakt van die kracht. Voor de huidige doeleinden (browsen, video kijken, wat spelletjes, email, etc) voldoet een dualcore in 99 vd 100 gevallen al prima.Verwijderd schreef op maandag 28 februari 2011 @ 17:26:
[...]
Tegra 2 is 2.5 keer sneller dan bijv. de A4 chip. En Tegra 3 is 5 keer sneller dan Tegra 2.
Dus in dat opzicht is het wel degelijk een grote stap.
Aan de andere kant, als er meer kracht is komen er vanzelf weer toepassingen die er gebruik van maken.
Kunnen we nu weer on-topic over de Xoom zelf? Beter ff eigen topic maken over het nut van dualcore vs quadcore.
Dikke tegenvaller: afspelen van video. Zoals eerder vermeld in dit topic, was één van de redenen van mij om de Xoom aan te schaffen de mogelijkheid om er alle video's tegen aan te gooien die ik mijn collectie had, zonder deze te hoeven aan te passen. Nu blijkt dat de Xoom slechts 720p en 1080p op Low Profile kan afspelen. Vrijwel geen van mijn video's is op die manier geëncodeerd. Ofwel, ik schiet er tegenover een iPad (mijn vriendin heeft er één) op dit gebied helemaal niet mee op. Let wel, dit is een hardware limitatie. Dit gaat niet opgelost worden met software.
Ik hoop dus dat de iPad2 (ondanks mijn hekel aan het iTunes model) dit wel kan! Of dat er snel een Andoid tablet op de markt komt met een juist formaat, flash ondersteuning en Honeycomb die dat wel kan.
Ik hoop dus dat de iPad2 (ondanks mijn hekel aan het iTunes model) dit wel kan! Of dat er snel een Andoid tablet op de markt komt met een juist formaat, flash ondersteuning en Honeycomb die dat wel kan.
Als je niet de moeite neemt je post in net Nederlands te schrijven, neem ik de moeite niet hem te lezen.
Is er uberhaupt naar gekeken of de 720p en 1080p files wel met rockplayer af te spelen zijn? Dit moet volgens mij wel mogelijk zijn met een dual-core.woutur schreef op dinsdag 01 maart 2011 @ 10:44:
Dikke tegenvaller: afspelen van video. Zoals eerder vermeld in dit topic, was één van de redenen van mij om de Xoom aan te schaffen de mogelijkheid om er alle video's tegen aan te gooien die ik mijn collectie had, zonder deze te hoeven aan te passen. Nu blijkt dat de Xoom slechts 720p en 1080p op Low Profile kan afspelen. Vrijwel geen van mijn video's is op die manier geëncodeerd. Ofwel, ik schiet er tegenover een iPad (mijn vriendin heeft er één) op dit gebied helemaal niet mee op. Let wel, dit is een hardware limitatie. Dit gaat niet opgelost worden met software.
Prijs ook bekend (er wordt mee geadverteerd).
http://www.engadget.com/2...in-the-uk-undercuts-32gb/
PC World has just put up its Xoom WiFi-only pre-order page, which will surprise many waking Brits with an extremely reasonable £450 (€540) asking price. That's £60 less than the direct competitor 32GB WiFi-only iPad -- the Xoom only has one storage option of 32GB and the model listed here comes without 3G
Bron:T-Mobile Germany has also revealed its Xoom pricing, this time for the 3G model: €699.95. Distribution will begin at the end of April and T-Mo will have a three-month exclusive on the tablet in its native land. The pricing positions the Xoom a mere 95 Euro cents above the 32GB-equipped iPad WiFi + 3G
http://www.engadget.com/2...in-the-uk-undercuts-32gb/
De Toshiba Folio (zelfde chipset als Xoom) met RockPlayer speelt ook geen 720p videos.xavier! schreef op dinsdag 01 maart 2011 @ 12:18:
[...]
Is er uberhaupt naar gekeken of de 720p en 1080p files wel met rockplayer af te spelen zijn? Dit moet volgens mij wel mogelijk zijn met een dual-core.
De eigen mediaplayer van Toshiba speelt 720p redelijk af.
Rockplayer heeft ook liever MP4 of M4V ipv MKV
[ Voor 5% gewijzigd door ArnoutV op 01-03-2011 12:25 ]
Is het met al die video's niet gewoon een kwestie van tijd voordat er een player komt welke native de Tegra ondersteund in Android 3.0 Honeycomb? Ik snap deze hele discussie niet. 
Hetzelfde als met de pc? De moderne pc's kunnen inmiddels 1080p zonder problemen via software, ofwel cpu rendering afspelen. Maar zelfs een zielige atom kan het zolang er gebruikt gemaakt word van Hardware matige rendering middels het ION platform bijvoorbeeld.
Nou is een tegra nog zwakker dan een atom/ion op cpu en gpu gebied. Maar, als ik het me goed herinner heeft hij vooral problemen met high profile. Main profile word volgens mij officieel ondersteund tot 20Mbps. Welke device het beestje vervolgens in zit boeit niet zoveel, zo lang er software is welke gebruik maakt van de hardware matige decoding opties van de cpu/gpu. De tegra2 word per slot van rekening ook gebruikt om 1080p video op te nemen in enkele telefoons, dat moet hij het al helemaal kunnen afspelen!
Zoals ik lees zitten er bij de Xoom standaard geen codecs bij welke hier voor zorgen en is er ook geen software op geïnstalleerd welke dit via de hardware doet. Prima.
Het geval is gewoon dat de tegra het kan. Dan boeit het eigenlijk niet meer wat de Xoom wel of niet kan, hij moet het kunnen met de juiste software.
Hetzelfde als MKV support. MKV is een container voor een video en audio stream. Volledig een software issue.
Ontopic : Jammer dat google en motorola standaard geen goede software mee leveren om MKV's af te spelen met hierin H264 en een hardware decoder hiervoor. Gelukkig kan dat met software allemaal opgelost worden!
Hetzelfde als met de pc? De moderne pc's kunnen inmiddels 1080p zonder problemen via software, ofwel cpu rendering afspelen. Maar zelfs een zielige atom kan het zolang er gebruikt gemaakt word van Hardware matige rendering middels het ION platform bijvoorbeeld.
Nou is een tegra nog zwakker dan een atom/ion op cpu en gpu gebied. Maar, als ik het me goed herinner heeft hij vooral problemen met high profile. Main profile word volgens mij officieel ondersteund tot 20Mbps. Welke device het beestje vervolgens in zit boeit niet zoveel, zo lang er software is welke gebruik maakt van de hardware matige decoding opties van de cpu/gpu. De tegra2 word per slot van rekening ook gebruikt om 1080p video op te nemen in enkele telefoons, dat moet hij het al helemaal kunnen afspelen!
Zoals ik lees zitten er bij de Xoom standaard geen codecs bij welke hier voor zorgen en is er ook geen software op geïnstalleerd welke dit via de hardware doet. Prima.
Het geval is gewoon dat de tegra het kan. Dan boeit het eigenlijk niet meer wat de Xoom wel of niet kan, hij moet het kunnen met de juiste software.
Hetzelfde als MKV support. MKV is een container voor een video en audio stream. Volledig een software issue.
Ontopic : Jammer dat google en motorola standaard geen goede software mee leveren om MKV's af te spelen met hierin H264 en een hardware decoder hiervoor. Gelukkig kan dat met software allemaal opgelost worden!
[ Voor 3% gewijzigd door Quindor op 01-03-2011 13:04 ]
Om kort te gaan: nee. Je hebt ongelijk. Zoals ik al eerder schreef is het een hardwarematige beperking die softwarematig niet opgelost gaat worden. Period.Quindor schreef op dinsdag 01 maart 2011 @ 13:02:
Lang verhaal
Oplossing: ander tablet, of je video's main of low profile re-encoden.
Huh? Welke hardware matige beperking heb je het over? Main profile tot 20Mbps en high profile geeft bij 10Mbps al problemen dus laten we zeggen 5Mbps. Dat zijn beperkingen ja, maar alles wat daar binnen valt moet dan toch prima werken, of mis ik iets anders?woutur schreef op dinsdag 01 maart 2011 @ 14:32:
[...]
Om kort te gaan: nee. Je hebt ongelijk. Zoals ik al eerder schreef is het een hardwarematige beperking die softwarematig niet opgelost gaat worden. Period.
Oplossing: ander tablet, of je video's main of low profile re-encoden.
Een ander tablet gaat *niets* aan de specs van de cpu/gpu veranderen. Dat is tablet en zelfs OS (op efficientie na) on-afhankelijk.
Hier een topic waar mensen het aan het testen zijn. Hier eventjes snel overheen lezende zijn zij er ook van overtuigd dat het eigenlijk zou moeten werken (720p tot 20Mbps) maar dat er op dit moment nog geen goede tests van zijn. Dan kunnen we hier iig de discussie stoppen, totdat ze daar bevestigen of het wel of niet gaat werken met een Tegra 2 chip.
[ Voor 23% gewijzigd door Quindor op 01-03-2011 16:51 ]
Ja, alles wat daarbinnen valt, is prima af te spelen. Helaas is er niet veel wat daarbinnen valt. Althans, niet in mijn videocollectie. 60% valt er zelfs buiten. Een ander tablet met andere hardware dan de tegra2 is dus noodzakelijk voor mij om mijn content te kunnen afspelen. En ik weiger te gaan re-encoden.Quindor schreef op dinsdag 01 maart 2011 @ 15:12:
[...]
Huh? Welke hardware matige beperking heb je het over? Main profile tot 20Mbps en high profile geeft bij 10Mbps al problemen dus laten we zeggen 5Mbps. Dat zijn beperkingen ja, maar alles wat daar binnen valt moet dan toch prima werken, of mis ik iets anders?
Een ander tablet gaat *niets* aan de specs van de cpu/gpu veranderen. Dat is tablet en zelfs OS (op efficientie na) on-afhankelijk.
Even een noob vraagwoutur schreef op dinsdag 01 maart 2011 @ 15:39:
[...]
Ja, alles wat daarbinnen valt, is prima af te spelen. Helaas is er niet veel wat daarbinnen valt. Althans, niet in mijn videocollectie. 60% valt er zelfs buiten. Een ander tablet met andere hardware dan de tegra2 is dus noodzakelijk voor mij om mijn content te kunnen afspelen. En ik weiger te gaan re-encoden.
Basement Bios ---- Exo-S
Erbuiten. Alles wat je als 720p of 1080p download valt erbuiten. Misschien, en dat weet ik niet, vallen iso's van dvd's wel goed te kijken. Hebben we wel een soort VLC applicatie nodig.Mystikal schreef op dinsdag 01 maart 2011 @ 15:45:
[...]
Even een noob vraag. Ik download van Usenet series als spartacus, survivor, dexter etc. Vallen dat soort mkv binnen of buiten het bereik
Edit: er is een tool, mediainfo, waarmee je informatie van je gedownloade series kan bekijken. Weet je meteen of jouw content wel of niet valt af te spelen met een Tegra2 gebaseerde tablet.
Ik heb even in mijn collectie gekeken (Dexter, Californication, Star Trek, Heroes, Spartacus etc allen van usenet) en ik kan het dus mooi vergeten.
[ Voor 27% gewijzigd door woutur op 01-03-2011 15:53 . Reden: Verduidelijking. ]
Ah inderdaad, your right. Ik dacht dat de meeste series gebruik maakte van main profile.
Maar, ik heb mijn collectie van series zojuist ook eens bekeken en deze zijn ook allemaal high-profile. Ofwel 3Mbps ofwel 6Mbps. Of die gaan werken of niet, durf ik niet te zeggen. Daarvoor zijn er nog te weinig tests met de chip gedaan naar mijn weten. Ik weet alleen dat 10Mbps met 16 reference frames NIET werkt, of iig niet goed genoeg voor boxee in de tijd.
Laten we hopen dat de series iig wel gaan werken in de standaard kwaliteit zoals ze nu uitkomen. Helaas zijn de specs van de Tegra2 op dat gebied nog niet helemaal bekend. Wat uiteraard niet goed is.
Er zijn geruchten dat de notion ink adam WEL 720p high profile kan afspelen. Dus ben heel benieuwd!
Maar, ik heb mijn collectie van series zojuist ook eens bekeken en deze zijn ook allemaal high-profile. Ofwel 3Mbps ofwel 6Mbps. Of die gaan werken of niet, durf ik niet te zeggen. Daarvoor zijn er nog te weinig tests met de chip gedaan naar mijn weten. Ik weet alleen dat 10Mbps met 16 reference frames NIET werkt, of iig niet goed genoeg voor boxee in de tijd.
Laten we hopen dat de series iig wel gaan werken in de standaard kwaliteit zoals ze nu uitkomen. Helaas zijn de specs van de Tegra2 op dat gebied nog niet helemaal bekend. Wat uiteraard niet goed is.
Er zijn geruchten dat de notion ink adam WEL 720p high profile kan afspelen. Dus ben heel benieuwd!
[ Voor 7% gewijzigd door Quindor op 01-03-2011 17:27 ]
Ik hoor iedereen over de Xoom en de LG optimus Pad. Is er ook nog iemand (behalve ik) enthousiast over de Acer Aconia A500?
Niet in het Xoom topictharonald schreef op dinsdag 01 maart 2011 @ 17:28:
Ik hoor iedereen over de Xoom en de LG optimus Pad. Is er ook nog iemand (behalve ik) enthousiast over de Acer Aconia A500?

Volgens mij kunnen de Archos 70 en 101 wel 720p main profile H264 afspelen. Is dus toch waarschijnlijk een codec die niet alleen de CPU (ARM Cortex A8) inzet maar ook de DSP GPU.Een ander tablet met andere hardware dan de tegra2 is dus noodzakelijk voor mij om mijn content te kunnen afspelen. En ik weiger te gaan re-encoden.
Archos 70 / 101 internet tablets
[ Voor 3% gewijzigd door ArnoutV op 01-03-2011 17:57 ]
We hebben het dan ook over High-profile, niet main. Dat was ook mijn vergissing.ArnoutV schreef op dinsdag 01 maart 2011 @ 17:54:
[...]
Volgens mij kunnen de Archos 70 en 101 wel 720p main profile H264 afspelen. Is dus toch waarschijnlijk een codec die niet alleen de CPU (ARM Cortex A8) inzet maar ook de DSP GPU.
Archos 70 / 101 internet tablets
Dus je kunt er bijna geen video content op kijken? (En daarmee doel ik op gedownloade films/series) Dat zou zwaar kut zijn.
Nou, als je bovenstaande posts leest, is dat dus onduidelijk. Er word gezegd dat 1080p op high-profile niet ondersteund is, maar tot 20Mbps wel op main-profile. 720p is daarin een stuk minder zwaar en zou wellicht prima kunnen werken op high-profile.drumstickNL schreef op dinsdag 01 maart 2011 @ 18:47:
Dus je kunt er bijna geen video content op kijken? (En daarmee doel ik op gedownloade films/series) Dat zou zwaar kut zijn.
Maar op dit moment zitten de hardware decoders niet in de xoom, maar wel bijvoorbeeld in een notion ink adam. Het is dus op dit moment nog eventjes een kwestie van tijd tot er goede software is en testen uitgevoerd worden wat wel en wat niet gaat werken.
1080p blu-ray en rip op high-profile iig niet. 720p is het laatste nog niet over gezegd.
Maar nogmaals, dit gaat over de Tegra 2 en niet de Xoom in het specifiek. Als de tegra 2 het kan, gaat de xoom het kunnen, en elk ander tablet hierop gebaseerd. Kan die het niet, same deal. Op dit moment is dat gewoon het enige 3.0 tablet wat uit is, en daarop is door google of motorola niets meer geleverd om high-profile te decoden. Software of hardwarematig. Zo snel (van beide varianten) software/codecs beschikbaar komt, kan er wat over geroepen worden. Aangezien de tegra 2 specs hierin niet duidelijk zijn.
[ Voor 23% gewijzigd door Quindor op 01-03-2011 20:53 ]
VLC zou ook naar Android geport worden; als dat inderdaad gebeurt heb je denk ik een prima videospeler =)
Xoom sales 'off to good start': Motorola CEO
Xoom sales 'off to good start': Motorola CEO
http://news.yahoo.com/s/a...cominternetmotorolagoogleSAN FRANCISCO (AFP) – Motorola Mobility chairman and chief executive Sanjay Jha said Monday that the US telecom maker is pleased with early sales of the Xoom, its rival to Apple's iPad.
"They're off to a good start," Jha said of sales of the Xoom, which is available through Verizon Wireless since Thursday with a price tag of between $600 and $800.
Jha, speaking to financial analysts at the Morgan Stanley Technology, Media & Telecom Conference here, did not provide any figures for sales of the Xoom.
[ Voor 76% gewijzigd door Verwijderd op 01-03-2011 21:10 ]
Hier een goed voorbeeld hoe de huidige situatie is met het afspelen van HD video op je tablet. Beide tablets hebben in dit geval dezelfde hardware.
YouTube: Notion Ink Adam vs Motorola Xoom - HD Video Playback
Er is dus nog geen player beschikbaar welke het goed doet. Ofwel HW h264 decoding, ofwel van een 6 channel file er maar 2 afspelen. Dat ze niet opstarten betekend niet dat de chip het niet zou kunnen, maar is een software issue.
Voor mij beantwoord dit dan ook nog niet de vraag of de tegra 2 high-profile @ 720p kan afspelen of niet, en dan met name series. De clip welke ze gebruiken van planet earth kun je in het xda topic vinden hierboven gepost. Dat is een 720p met High@L5.1, CABAC, 9 Ref Frames. En dit met 6478 Kbps. Dat is qua bitrate gelijk met veel series, maar qua encoding naar mijn mening wat hoger, deze zijn meestal L3.1 of soms L4.1 met minder bitrate (rond de 3000) of minder reference frames.
Dus helaas, the awnser is still out there. Hopelijk weet iemand binnenkort goede software te schrijven voor het tegra 2 platform welke kan hardware decoden en correct MKV's kan lezen. VLC zou daarin een uitkomst zijn MITS ze hardware decoding inbouwen.
Er is dus nog geen player beschikbaar welke het goed doet. Ofwel HW h264 decoding, ofwel van een 6 channel file er maar 2 afspelen. Dat ze niet opstarten betekend niet dat de chip het niet zou kunnen, maar is een software issue.
Voor mij beantwoord dit dan ook nog niet de vraag of de tegra 2 high-profile @ 720p kan afspelen of niet, en dan met name series. De clip welke ze gebruiken van planet earth kun je in het xda topic vinden hierboven gepost. Dat is een 720p met High@L5.1, CABAC, 9 Ref Frames. En dit met 6478 Kbps. Dat is qua bitrate gelijk met veel series, maar qua encoding naar mijn mening wat hoger, deze zijn meestal L3.1 of soms L4.1 met minder bitrate (rond de 3000) of minder reference frames.
Dus helaas, the awnser is still out there. Hopelijk weet iemand binnenkort goede software te schrijven voor het tegra 2 platform welke kan hardware decoden en correct MKV's kan lezen. VLC zou daarin een uitkomst zijn MITS ze hardware decoding inbouwen.
Vergelijking HD video playback tussen Motorola Xoom en NI Adam.
Gevonden door Haay in NI Adam topic
Veel hangt af van gebruikte videospeler.
EDIT: juist te laat
Gevonden door Haay in NI Adam topic
Veel hangt af van gebruikte videospeler.
EDIT: juist te laat

[ Voor 4% gewijzigd door abusimbal op 02-03-2011 15:13 ]
Had nog een beetje gehoopt op de iPad2 maar deze specs zijn ook nog niet overtuigend:
Video formats supported: H.264 video up to 720p, 30 frames per second, Main Profile level 3.1 with AAC-LC audio up to 160 Kbps, 48kHz, stereo audio in .m4v, .mp4, and .mov file formats; MPEG-4 video, up to 2.5 Mbps, 640 by 480 pixels, 30 frames per second, Simple Profile with AAC-LC audio up to 160 Kbps per channel, 48kHz, stereo audio in .m4v, .mp4, and .mov file formats; Motion JPEG (M-JPEG) up to 35 Mbps, 1280 by 720 pixels, 30 frames per second, audio in ulaw, PCM stereo audio in .avi file format
Video formats supported: H.264 video up to 720p, 30 frames per second, Main Profile level 3.1 with AAC-LC audio up to 160 Kbps, 48kHz, stereo audio in .m4v, .mp4, and .mov file formats; MPEG-4 video, up to 2.5 Mbps, 640 by 480 pixels, 30 frames per second, Simple Profile with AAC-LC audio up to 160 Kbps per channel, 48kHz, stereo audio in .m4v, .mp4, and .mov file formats; Motion JPEG (M-JPEG) up to 35 Mbps, 1280 by 720 pixels, 30 frames per second, audio in ulaw, PCM stereo audio in .avi file format
Verwijderd
Ik vind het zo jammer dat de luidsprekers bij de Xoom aan de achterkant zitten. Dat is voor mij echt een deal breaker.
Wat heeft het nou voor een nut om het aan de achterkant te plaatsen!
Op mijn telefoon (htc desire) zit het ook achter en daar irriteer ik me mateloos aan.
Het geluid is aan de achterkant dubbel zo hard. En alleen als ik me hand er onhandig achter hou is het geluid van voren een beetje goed. Erg jammer...
Wat heeft het nou voor een nut om het aan de achterkant te plaatsen!
Op mijn telefoon (htc desire) zit het ook achter en daar irriteer ik me mateloos aan.
Het geluid is aan de achterkant dubbel zo hard. En alleen als ik me hand er onhandig achter hou is het geluid van voren een beetje goed. Erg jammer...
Gaat de goede kant op, als ze op het eilandje links van ons de prijs ook nog even naar beneden bijstellen. Nu staat hij voor 499 pond, wat overeenkomt met een kleine 810 dollar, wat niet het verschil in belastingen kan goedpraten, i.m.o.Verwijderd schreef op vrijdag 04 maart 2011 @ 10:19:
Xoom WiFi al voor $539?
http://www.droid-life.com...ub-possibly-priced-at-539
[afbeelding]
onder de 550 euro en ik haal de Xoom Wifi OnlyFly-guy schreef op vrijdag 04 maart 2011 @ 10:36:
[...]
Gaat de goede kant op, als ze op het eilandje links van ons de prijs ook nog even naar beneden bijstellen. Nu staat hij voor 499 pond, wat overeenkomt met een kleine 810 dollar, wat niet het verschil in belastingen kan goedpraten, i.m.o.
Bij die prijzen ga ik ook nadenken en met mij waarschijnlijk meer mensen. Je kunt zeggen wat je wil over een ipad, maar als "de massa" een al bekende ipad ziet voor nog geen 500 euro, dan is de kans klein dat ze voor een onbekende xoom (of iets dergelijks) voor 600 of meer, ook al biedt deze mogelijk meer voor dat geld...Koen87 schreef op vrijdag 04 maart 2011 @ 10:38:
[...]
onder de 550 euro en ik haal de Xoom Wifi Only
Goed artikel op Gizmodo over de Xoom. Zijn toch net wat eerlijker dan Engadget en weten heel erg goed de positieve, maar toch soms ook de negatieve punten aan te stippen van de Xoom:
http://gizmodo.com/#!5773...hether-you-like-it-or-not
http://gizmodo.com/#!5773...hether-you-like-it-or-not
Ik heb er gister heel even mee gespeeld, we hadden we net eentje uit amerika binnen gekregen.
Ik moet zeggen dat hij wel solide aanvoelt en de interface werkt ook een stuk beter vergeleken met mijn android 2.1.
Ik vind het alleen jammer dat van alle android tablets die ik tot nu toe heb gezien er geen eentje een mooi LCD scherm heeft.
De iPad is heer en meester wat betreft hardware kwaliteit, het is jammer dat andere producten daar niet zoveel aan doen en alleen naar de specs kijken.
Op papier zien ze er allemaal niet zo slecht uit, maar als je ze in de winkel naast elkaar legt dan denk ik dat de meeste voor een iPad 1 of 2 zouden gaan.
edit: de Xoom heeft wel een beter display dan die van de samsung tab en helemaal beter dan de toshiba, maar vergeleken bij de ipad voelt het allemaal wat bleekjes en vervaging van de kleuren.
edit 2: De taskbar vond ik wel wat vreemd, ik mist het overzicht wat ik wel op mijn telefoon heb, het was nu meer een aan één stapeling van kleine berichten, het leek een beetje op de steam berichtjes alleen dan op elkaar gestapeld en een donkerde kleurtje
Ik moet zeggen dat hij wel solide aanvoelt en de interface werkt ook een stuk beter vergeleken met mijn android 2.1.
Ik vind het alleen jammer dat van alle android tablets die ik tot nu toe heb gezien er geen eentje een mooi LCD scherm heeft.
De iPad is heer en meester wat betreft hardware kwaliteit, het is jammer dat andere producten daar niet zoveel aan doen en alleen naar de specs kijken.
Op papier zien ze er allemaal niet zo slecht uit, maar als je ze in de winkel naast elkaar legt dan denk ik dat de meeste voor een iPad 1 of 2 zouden gaan.
edit: de Xoom heeft wel een beter display dan die van de samsung tab en helemaal beter dan de toshiba, maar vergeleken bij de ipad voelt het allemaal wat bleekjes en vervaging van de kleuren.
edit 2: De taskbar vond ik wel wat vreemd, ik mist het overzicht wat ik wel op mijn telefoon heb, het was nu meer een aan één stapeling van kleine berichten, het leek een beetje op de steam berichtjes alleen dan op elkaar gestapeld en een donkerde kleurtje
[ Voor 25% gewijzigd door REDSD op 05-03-2011 00:03 ]
Hmnm kind de xoom.afgaande op de gizmodo review toch wat tegenvallen... dat het een "need" devies is vindt ik dan eerder positief dan negatief want dat betekend alleen maar dat je er meer mee kunt
maar de andere minuten zijn toch wel erg jammer.
Ik wacht met belangstelling op de eerste 10" galaxy reviews.
Ik wacht met belangstelling op de eerste 10" galaxy reviews.
PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer
Begin toch wel steeds te twijfelen, ook na het kijken van het filmpje hier. Honeycomb schijnt echt nog bijzonder buggy te zijn...
http://techcrunch.com/2011/03/05/ipad-2-xoom-fight/
http://techcrunch.com/2011/03/05/ipad-2-xoom-fight/
Verwijderd
Vind je? Ik lees erin dat vergeleken met de Xoom de iPad een speelgoedje is. Alles voelt goed en beter dan Android ooit geweest is, alleen zijn er nog wel een hoop losse eindjes die verbeterd moeten worden.Chaoss schreef op zaterdag 05 maart 2011 @ 12:25:
Hmnm kind de xoom.afgaande op de gizmodo review toch wat tegenvallen...
Dat gaat natuurlijk gewoon gebeuren, er zijn nu zoveel bedrijven die zo dik inzetten op tablets dat ik me niet kan voorstellen dat dat niet gesupport gaat worden.
[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 05-03-2011 23:35 ]
Ik zit ook te denken aan de Xoom (mits de wifi-only prijs acceptabel is).Verwijderd schreef op zaterdag 05 maart 2011 @ 23:13:
[...]
Vind je? Ik lees erin dat vergeleken met de Xoom de iPad een speelgoedje is. Alles voelt goed en beter dan Android ooit geweest is, alleen zijn er nog wel een hoop losse eindjes die verbeterd moeten worden.
Dat gaat natuurlijk gewoon gebeuren, er zijn nu zoveel bedrijven die zo dik inzetten op tablets dat ik me niet kan voorstellen dat dat niet gesupport gaat worden.
Ik heb wel het idee dat Apple de inkomsten van hun appstore gebruikt om de Ipad (2) onder de kostprijs te verkopen. Dit is lastig voor de Motorola's en de Samsungs van deze wereld, aangezien zij deze extra inkomsten niet hebben, en dus winst moeten maken uit louter de hardware-verkoop.
Toch zal ik nooit voor een Ipad gaan, puur om het gevoel en vrijheid. Apple spreekt me niet aan (behalve hun design).
Een Android 3.0 tablet met een tegra 2 processor staat hoog op m'n verlanglijstje. Doe daarbij een draadloos toetsenbord en een standaard (of zo'n 'portfolio' waarmee hij rechtop kan staan), en het kan mijn laptop vervangen! (voor het mail+surf+media+social+muziek gedeelte dan).
http://www.androidpolice....-0-review-sweet-as-honey/
nog een review, en weer het idee dat in potentie de xoom en honeycomb heel wat kan, maar dat niveau nog niet bereikt heeft..
nog een review, en weer het idee dat in potentie de xoom en honeycomb heel wat kan, maar dat niveau nog niet bereikt heeft..
Op dit moment zit ik in de VS en heb -na uitgebreid lezen- afgelopen week een Xoom gekocht (omgerekend 530 euro in Delaware, geen sales tax).
Inmiddels dus wat hands-on experience. Het apparaat heeft een heel prettige "feel", hoewel het bij lang lezen, gamen of video kijken wel wat zwaar wordt (maar ja, een beetje boek weegt ook wat). In het kort: pro's: battery life (bij normaal gebruik makkelijk drie dagen, bij intensief video/processorgebruik ongeveer 9 uur), goed, rustig beeld. Scherm is prima en helder, zelfs bij daglicht (in tegenstelling tot wat je in veel reviews leest) kun je prima een boek lezen, Honeycomb werkt heel goed (op een enkele app-crash na) en zeer vloeiend. Er zijn natuurlijk nog maar weinig apps, maar het aantal zal snel toenemen. Een paar kinderziektes, meer niet. Alles is, in tegenstelling tot Apple, zeer customizable. Ik ben kortom zeer tevreden met m'n Xoom!
Maar... ik kwam er gister achter dat ik toch een probleem blijk te hebben. Het Amerikaanse (Verizon) 3G systeem is anders dan het Europese (EV-DO vs. HSPDA) en EV-DO werkt niet in Europa. Dat betekent dat ik in NL geen gebruik kan maken van 3G functionaliteit. Inmiddels op het Motorola-gebruikersforum de vraag neergelegd of het mogelijk is in Europa t.z.t. de hardware aan te laten passen. Helaas nog geen antwoord daarop...
Het zou wel eens een moeilijke beslissing kunnen worden. Ik ben zeer tevreden over de Xoom, maar wanneer de boel niet naar Europees 3G aan te passen is moet ik misschien toch gebruik gaan maken van Best Buy's 14-day return policy... En wachten op alternatieven zit er niet in: ik vertrek de 15e weer naar NL.
Inmiddels dus wat hands-on experience. Het apparaat heeft een heel prettige "feel", hoewel het bij lang lezen, gamen of video kijken wel wat zwaar wordt (maar ja, een beetje boek weegt ook wat). In het kort: pro's: battery life (bij normaal gebruik makkelijk drie dagen, bij intensief video/processorgebruik ongeveer 9 uur), goed, rustig beeld. Scherm is prima en helder, zelfs bij daglicht (in tegenstelling tot wat je in veel reviews leest) kun je prima een boek lezen, Honeycomb werkt heel goed (op een enkele app-crash na) en zeer vloeiend. Er zijn natuurlijk nog maar weinig apps, maar het aantal zal snel toenemen. Een paar kinderziektes, meer niet. Alles is, in tegenstelling tot Apple, zeer customizable. Ik ben kortom zeer tevreden met m'n Xoom!
Maar... ik kwam er gister achter dat ik toch een probleem blijk te hebben. Het Amerikaanse (Verizon) 3G systeem is anders dan het Europese (EV-DO vs. HSPDA) en EV-DO werkt niet in Europa. Dat betekent dat ik in NL geen gebruik kan maken van 3G functionaliteit. Inmiddels op het Motorola-gebruikersforum de vraag neergelegd of het mogelijk is in Europa t.z.t. de hardware aan te laten passen. Helaas nog geen antwoord daarop...
Het zou wel eens een moeilijke beslissing kunnen worden. Ik ben zeer tevreden over de Xoom, maar wanneer de boel niet naar Europees 3G aan te passen is moet ik misschien toch gebruik gaan maken van Best Buy's 14-day return policy... En wachten op alternatieven zit er niet in: ik vertrek de 15e weer naar NL.
Verwijderd
Ik ben bang dat dat niet gaat lukken. Het CDMA systeem dat Verizon gebruikt werkt heel anders dan GSM, zo wordt er bijv. geen gebruik gemaakt van SIM-kaarten. Hoewel in de Xoom wel een simkaart gleuf zit voor het 4G LTE netwerk van verizon is dit niet te gebruiken voor GSM aangezien het met hele andere frequenties en bijbehorende antenne hardware werkt.Tinus77 schreef op zondag 06 maart 2011 @ 19:32:
Op dit moment zit ik in de VS en heb -na uitgebreid lezen- afgelopen week een Xoom gekocht (omgerekend 530 euro in Delaware, geen sales tax).
Samengevat, de US versie van de Xoom op europees 3g gebruiken kan niet zonder het nodige schroef en soldeer werk. En ik ben bang dat je motorola niet zo ver kan krijgen dit voor je te doen.
Zitten in tablets eigenlijk dezelfde sim kaarten als in telefoons? Ik was van plan een WiFi only tablet te halen maar aan de andere kant is het wel handig om in bepaalde situaties mijn sim kaart van de telefoon te kunnen plaatsen.
Mobile Wifi Hotspot functie via de telefoon?Chaoss schreef op zondag 06 maart 2011 @ 21:29:
Zitten in tablets eigenlijk dezelfde sim kaarten als in telefoons? Ik was van plan een WiFi only tablet te halen maar aan de andere kant is het wel handig om in bepaalde situaties mijn sim kaart van de telefoon te kunnen plaatsen.
Dit vraag ik mezelf ook al een tijdje af? Weet iemand dit misschien?Chaoss schreef op zondag 06 maart 2011 @ 21:29:
joh
Is het al bekend of de Xoom zowel 2.4 als 5Ghz heeft als netwerkadapter?
Basement Bios ---- Exo-S
Ja, beide, als ik deze post moet geloven:
https://supportforums.motorola.com/message/336081?tstart=0
Hij heeft het daar over connection-issues over 5 GHz, en dat ie op 2.4GHz wel gewoon verbinding heeft. De mogelijkheid van 5GHz zit er dus blijkbaar wel in
https://supportforums.motorola.com/message/336081?tstart=0
Hij heeft het daar over connection-issues over 5 GHz, en dat ie op 2.4GHz wel gewoon verbinding heeft. De mogelijkheid van 5GHz zit er dus blijkbaar wel in
Gewoon dezelfde ja, alleen de iPad kent MicroSim.Chaoss schreef op zondag 06 maart 2011 @ 21:29:
Tevens kun je beter een tweede simkaart aanvragen, dat is nog veel handiger =)
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
Hehe goeie tip, maar krijg je dan geen gezeik met je provider dat er via 2 sim kaarten data wordt verbruikt?CLB schreef op maandag 07 maart 2011 @ 14:05:
[...]
Gewoon dezelfde ja, alleen de iPad kent MicroSim.
Tevens kun je beter een tweede simkaart aanvragen, dat is nog veel handiger =)
2 tegelijk 'online' met 3G / HSDPA gaat niet lukken nee.
Maar als je ff snel wil internetten op je Xoom, zet je internet op je mobiel even geforceerd naar 2G.
Maar als je ff snel wil internetten op je Xoom, zet je internet op je mobiel even geforceerd naar 2G.
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
Dan houd ik het wel op de optie om mijn telefoon als wifi hotspot te gebruiken, scheelt ook aardig in de aanschaf kosten vd tablet.
En het is vast ergens op internet te vinden, maar die SD kaartejs die in Xoom kunnen zijn dat van die Micro dingetjes zoals in een telefoon of het "normale" formaat wat in een digicam zit?
tzou wel handig zijn als de SD kaartjes van de digicam gewoon in de tablet kunnen om de foto's over te zetten.
En het is vast ergens op internet te vinden, maar die SD kaartejs die in Xoom kunnen zijn dat van die Micro dingetjes zoals in een telefoon of het "normale" formaat wat in een digicam zit?
tzou wel handig zijn als de SD kaartjes van de digicam gewoon in de tablet kunnen om de foto's over te zetten.
[ Voor 20% gewijzigd door Chaoss op 07-03-2011 22:14 ]
Je hebt SD, Mini SD en Micro SD. Je kunt losse insteekkaartjes kopen waar je de Micro of Mini SD kan insteken om het zo in een gewoon SD slot te stoppen. Misschien dat dit je helpt ?Chaoss schreef op maandag 07 maart 2011 @ 22:12:
Mijn telefoon heeft een Micro SD slot maar met zo een insteek kaartje (adapter) kan het gewoon in mijn P.C en dergelijke.
Het is een micro-SD (die overigens nu nog niet werkt). Foto's overzetten moet dus via de micro-USB poort, of je moet ze eerst op je PC zetten, en daarna op de micro-SD van de Xoom. Of, maar dit lijkt me ook niet echt handig, je moet zo'n insteek kaartje halen, daar je Micro-SD in doen, die vervolgens in de camera, en dan daarmee de foto's maken.Chaoss schreef op maandag 07 maart 2011 @ 22:12:
Hij wilt juist weten of het een SD slot is zodat hij de SD kaart van zijn camera er in kwijt kan. Als het een micro SD slot is gaat dat dus niet.Jeffrey88 schreef op maandag 07 maart 2011 @ 22:28:
[...]
Je hebt SD, Mini SD en Micro SD. Je kunt losse insteekkaartjes kopen waar je de Micro of Mini SD kan insteken om het zo in een gewoon SD slot te stoppen. Misschien dat dit je helpt ?
Mijn telefoon heeft een Micro SD slot maar met zo een insteek kaartje (adapter) kan het gewoon in mijn P.C en dergelijke.
De Xoom heeft namelijk een micro sd aansluiting.
Edit: Hmm, ben te langzaam.
MSI MPG X870E CARBON WIFI, Ryzen 9 9900X, 64GB, Gigabyte AORUS M RTX5080, Samsung 990 Pro 4TB, Samsung 970 EVO 2TB, Samsung OLED G9, LG 48CX, LG 65C8, Xbox Series X, PS4 Pro, Galaxy Z Fold7 512GB, Kia EV6 RWD 77,4 kWh Plus, Weheat Blackbird P80
Dan koop je toch gewoon een microSD, en dan gebruik je voor de camera zo'n adapter.MrBlueEyes schreef op dinsdag 08 maart 2011 @ 11:58:
[...]
Hij wilt juist weten of het een SD slot is zodat hij de SD kaart van zijn camera er in kwijt kan. Als het een micro SD slot is gaat dat dus niet.
Dat kan wel inderdaad. Ik heb zelf geen camera, ging alleen door op zijn reactie.Roamor schreef op dinsdag 08 maart 2011 @ 12:00:
[...]
Dan koop je toch gewoon een microSD, en dan gebruik je voor de camera zo'n adapter.
Sorry ik heb de vraag duidelijk niet goed gelezen en ben met de beste bedoelingen een ander antwoord gaan geven, ik ben blij dat er oplettende mede tweakers zijn.
Is dit mogelijk? Volgens mij kan je maar een van de twee SIM kaarten actief hebben. Dus als je hem in je Xoom gebruikt, zal je telefoon niks doen (ook niet SMSen/bellen). Zo heb ik het in ieder geval altijd begrepen...CLB schreef op maandag 07 maart 2011 @ 16:14:
2 tegelijk 'online' met 3G / HSDPA gaat niet lukken nee.
Ik baal ook dat er steeds MicroSD op zit inplaats van normaal SD. Het zou juist geweldig zijn om foto's te maken met je DSLR en vervolgens het kaartje in je tablet te drukken om ze allemaal eventjes wat beter te bekijken.
Het is niet alsof het een telefoon is welke krap in elkaar zit. Die tablets zijn voor het grootste gedeelte lucht.
Voor zover ik heb kunnen ontdekken is de Asus EEE transformer de enige welke een SD slot heeft in het docking station!
Maar ja, dan heb je weer dat dockingstation erbij nodig. Maar toch, beter als niets.
Het is niet alsof het een telefoon is welke krap in elkaar zit. Die tablets zijn voor het grootste gedeelte lucht.
Voor zover ik heb kunnen ontdekken is de Asus EEE transformer de enige welke een SD slot heeft in het docking station!
[ Voor 12% gewijzigd door Quindor op 08-03-2011 18:02 ]
Dan doe je toch gewoon wat Roamor hierboven zegt, je koopt een microsd en een sd-adapter, en je stopt de microsd in de adapter als je hem in de camera steekt, en je haalt hem eruit om hem in de xoom/... te steken.Quindor schreef op dinsdag 08 maart 2011 @ 17:51:
Ik baal ook dat er steeds MicroSD op zit inplaats van normaal SD. Het zou juist geweldig zijn om foto's te maken met je DSLR en vervolgens het kaartje in je tablet te drukken om ze allemaal eventjes wat beter te bekijken.
Voor zover ik heb kunnen ontdekken is de Asus EEE transformer de enige welke een SD slot heeft in het docking station!Maar ja, dan heb je weer dat dockingstation erbij nodig. Maar toch, beter als niets.
De snelheid van Micro SD is dermate lager dan die van een normale SD kaart. Mensen met een DSLR willen die snelheid niet verliezen als ze foto's makenCooki3s schreef op dinsdag 08 maart 2011 @ 18:04:
[...]
Dan doe je toch gewoon wat Roamor hierboven zegt, je koopt een microsd en een sd-adapter, en je stopt de microsd in de adapter als je hem in de camera steekt, en je haalt hem eruit om hem in de xoom/... te steken.
Ah, geen rekening mee gehouden, werk zelf nooit met DSLRs of SD-kaartjes
. Inderdaad wel lastig dan.
Verwijderd
als ik de belcompany site mag geloven staat de xoom voor april maar dan is het de vraag in welke hoeveelheden en in welke vorm ( qua vrij of abbo ) je deze daar kan kopen vanaf april.
( vond het onder aankomende toestellen op de site al daar )
( vond het onder aankomende toestellen op de site al daar )
Vraag het maar na bij je telco, dit is mogelijk jaFabianNL schreef op dinsdag 08 maart 2011 @ 17:23:
Is dit mogelijk? Volgens mij kan je maar een van de twee SIM kaarten actief hebben. Dus als je hem
in je Xoom gebruikt, zal je telefoon niks doen (ook niet SMSen/bellen). Zo heb ik het in ieder geval altijd begrepen...
Idd erg jammer dat het microSD slots in de tablets zijn, ik zou ook niet weten wat het voordeel is van micD kan het mij Idd ook niet voorstellen dat het echt niet zo.gaan passen met een normaal SD kaartje in een tablept.
het had zo handig kunnen zijn met het overzetten van foto's... natuurlijk kan met zo'n adapter maar buiten het feit dat ik dan niets meer heb aan mijn huidige SD kaartjes, is het ook niet erg handig.
maar wanneer kunnen we de xoom in nederlandse winkels verwachten?
het had zo handig kunnen zijn met het overzetten van foto's... natuurlijk kan met zo'n adapter maar buiten het feit dat ik dan niets meer heb aan mijn huidige SD kaartjes, is het ook niet erg handig.
En zit er nu een usb aansluiting op? Anders zou je nog via een externe card reader iets kunnen doen?
Basement Bios ---- Exo-S
Dit komt waarschijnlijk omdat voor smartphone's microSD wordt gebruikt en ze daarom tablets hier ook mee uitvoeren het zijn dan ook voornamelijk smartphone bouwers die met een tablet komen.Chaoss schreef op woensdag 09 maart 2011 @ 00:57:
Idd erg jammer dat het microSD slots in de tablets zijn, ik zou ook niet weten wat het voordeel is van micD kan het mij Idd ook niet voorstellen dat het echt niet zo.gaan passen met een normaal SD kaartje in een tablept.
Er zit een micro-usb aansluiting op (helaas).Mystikal schreef op woensdag 09 maart 2011 @ 10:31:
En zit er nu een usb aansluiting op? Anders zou je nog via een externe card reader iets kunnen doen?
So? Mijn Archos 70 kan ook gewoon cardreaders / externe HDD's of USB-sticks uitlezen hoor
De nieuwe Toshiba Tegra2 tablet heeft ook een SD kaartslot.Quindor schreef op dinsdag 08 maart 2011 @ 17:51:
Voor zover ik heb kunnen ontdekken is de Asus EEE transformer de enige welke een SD slot heeft in het docking station!Maar ja, dan heb je weer dat dockingstation erbij nodig. Maar toch, beter als niets.
http://www.thetoshibatablet.com/
Kan er voor de rest geen enkele vinden. De Samsung Galaxy tab 10.1 heeft zelfs geen SD(microSD), dat is pas fail.
Inderdaad zeer jammer dat Android3.0 tablets nog bijna altijd aan microSD vasthouden. Voor oudere versies (2.x) was dat volgens mij een noodzaak vanuit Google dacht ik. Maar 3.0 is voor tablets.
Waarom helaas? Kun je niets doen met een verloopje van micro-usb naar usb?FriXion schreef op woensdag 09 maart 2011 @ 12:24:
[...]
Er zit een micro-usb aansluiting op (helaas).
Basement Bios ---- Exo-S
Is de wifi versie al uit? Of is er een datum voor genoemd?
Jawel, maar dan heb je er dus weer een verloopje bij, waardoor je dus hetzelfde probleem hebt als de SD/microSD aansluiting.. Je moet moeilijk doen om de meest universeel gebruikte optie (een normale USB aansluiting, een SD kaart, etc.) te kunnen gebruiken. Ik zou het zelfs bijna vergelijken met de propriëtaire voedingsaansluitingen die lange tijd hoogtij vierden bij o.a. telefoons.Mystikal schreef op woensdag 09 maart 2011 @ 16:12:
[...]
Waarom helaas? Kun je niets doen met een verloopje van micro-usb naar usb?
[ Voor 12% gewijzigd door FriXion op 09-03-2011 17:14 ]
Verwijderd
mss april als ik deze pagina mag geloven .woutur schreef op woensdag 09 maart 2011 @ 16:48:
Is de wifi versie al uit? Of is er een datum voor genoemd?
http://www.belcompany.nl/...ns.aspx?flashurl=verwacht
( onder aan staan de tablets )
Geldt die datum ook voor de VS?Verwijderd schreef op woensdag 09 maart 2011 @ 17:45:
[...]
mss april als ik deze pagina mag geloven .
http://www.belcompany.nl/...ns.aspx?flashurl=verwacht
( onder aan staan de tablets )
Wi Fi Only Motorola XOOM tablet leaks Release Date and Price, at Staples:
http://www.mydaily-gadget...elease-date-price-staples
Honeycomb is misschien nog niet zo stabiel, maar dat was mijn Hero in het begin ook niet. Maar spijt van Android heb ik nog nooit gehad.
http://www.mydaily-gadget...elease-date-price-staples
En laat ik nou net die eerste week van april in NY te zijn. Ik ga zeker ff kijken! _0_And now for the interesting part, the Wi-Fi only Motorola Xoom tablet release date. The speculated launch for the Android 3.0 Honeycomb running tablet is the first full week of April (that means anywhere between the 3rd and the 8th of April)
As you can see in the leaked document below the Motorola XOOM sales training starts on the 23rd of March so we the speculated release date might actually turn out to be right.
Honeycomb is misschien nog niet zo stabiel, maar dat was mijn Hero in het begin ook niet. Maar spijt van Android heb ik nog nooit gehad.
Ik heb nu een aantal motorola toestellen gehad, en heel veel HTC's maar motorola doet het altijd erg goed qua bouwkwaliteit. Iets wat ik ze wil nageven. Software wise is het altijd wel iets minder maar ze hebben verbetering beloofd. Voor mij ook de reden om lekker op de Xoom te wachten.
{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen