Ik wil niet flauw doen hoor, maar het zijn vooral de mensen die er weinig kennis van hebben die door Sony zijn gemaild. Mensen die een beetje slim waren hebben oplossingen gevonden, waardoor Sony niet zag dat er homebrew werd gedraaid.swopdark schreef op donderdag 17 februari 2011 @ 14:16:
[...]
Wel erg leuk, de hele hackerscene en vooral al die types die commments posten voelen zich zo ongeveer op alle vlakken superieur aan Sony terwijl Sony ze dus al dik twee maanden aan het volgen is.
Maargoed wat efBe al schreef de mensen die echt de mogelijkheden van de PS3 hardware opzoeken zullen niet wakker liggen van een PSN ban. En eerlijk gezegt zal Sony om deze mensen niet erg wakker liggen.
Waar ze meer wakker om liggen zijn de mensen die gratis games willen spelen. En juist deze mensen vinden de meerwaarde van xbox LIVE of PSN behoorlijk belangrijk. Ik denk dat er een hoop mensen zullen overstappen naar 3.56 uit behoud van de online functies. Je leest deze houding her en der op het internet... allemaal leuk en aardig die homebrew maar nu de harde waarheid ineens heel dichtbij komt stappen ze graag weer over.
Precies, Heb gisteren even online gespeeld, om dat nieuwe tooltje te proberen.SL65 schreef op donderdag 17 februari 2011 @ 14:33:
[...]
Ik wil niet flauw doen hoor, maar het zijn vooral de mensen die er weinig kennis van hebben die door Sony zijn gemaild. Mensen die een beetje slim waren hebben oplossingen gevonden, waardoor Sony niet zag dat er homebrew werd gedraaid.
Natuurlijk met een andere psn account om mijn psn aankopen niet te riskeren.
Maar ik zit eigenlijk nog steeds op die mail te wachten.
Hier, ook niks gehad. Ook niet online geweest volgens mij.
[ Voor 70% gewijzigd door SidewalkSuper op 17-02-2011 16:18 ]
F*ckPSN mensen worden ook gebanned hoor. Staat op verschillende nieuwssites. Ook krijg je waarschijnlijk een consoleban, wanneer je gebanned wordt, dus dan kun je in feite je PS3 toch 'weggooien', of in ieder geval nooit meer online spelen.Zspirit schreef op donderdag 17 februari 2011 @ 14:48:
[...]
Precies, Heb gisteren even online gespeeld, om dat nieuwe tooltje te proberen.
Dit topic is niet bedoeld om je specifiek te helpen bij het spelen van je backups
[ Voor 94% gewijzigd door PWM op 17-02-2011 16:30 ]
Ik doelde eigenlijk op iets anders, maargoed.Zspirit schreef op donderdag 17 februari 2011 @ 14:48:
[...]
Precies, Heb gisteren even online gespeeld, om dat nieuwe tooltje te proberen.
Heb zelf geen cfw dus geen last gehad van mails etc..., maar het is wel een interessante situatie zo tussen de hackers en Sony.
De PS3 gebruiker heeft nu 2 keuzes.
1. Niet updaten/online gaan met cfw (vanwege de banhammer), vervolgens wel alle homebrew etc... kunnen gebruiken en dus het meeste uit de ps3 halen.
2. Updaten stoppen met cfw en gebruik maken van PSN.
[ Voor 3% gewijzigd door SL65 op 17-02-2011 16:00 ]
need i say moreChrisAB schreef op donderdag 17 februari 2011 @ 15:43:
Hij start backup spellen niet meer op
Ben bang dat Sony dus echt schijt aan hun klanten heeft
Gewoon een 2e erbij kopen joh.
De ene hou je origineel, en de andere pas je naar je behoeftes aan.
Jij blij, Sony blij.
Van de 4 accounts waarmee ik online ben geweest, heeft er slechts 1 een mail gehad.
En dat is ook de enige die onder GeoHot online is geweest.
De anderen waren met CFW...
De ene hou je origineel, en de andere pas je naar je behoeftes aan.
Jij blij, Sony blij.
Van de 4 accounts waarmee ik online ben geweest, heeft er slechts 1 een mail gehad.
En dat is ook de enige die onder GeoHot online is geweest.
De anderen waren met CFW...
PSN: Leech1984
Laten we discussie over backups trouwens ff achterwege aub, dan kan dit topic gewoon openblijven.
ChrisAB ik zou ff proberen de hd te formatten en restoren idd
Bricken mogen ze niet, lijkt me dus sterk dat dat nu bij jou ook aan de hand is
ChrisAB ik zou ff proberen de hd te formatten en restoren idd
[ Voor 44% gewijzigd door SidewalkSuper op 17-02-2011 16:20 ]
Ik blijf voorlopig op 3.55 cfw heb internet op de ps3 helemaal uitgezet.
Nu wacht tot er duidelijk is wat er precies aan de hand is en wat de beste opties zijn.
Nu wacht tot er duidelijk is wat er precies aan de hand is en wat de beste opties zijn.
Zorg ervoor dat je zeker weet dat je geen internet op de PS3 hebt he. Hij connect iedere keer zodra er een verbinding mogelijk is in ieder geval met de Playstation servers, ook al ben je niet ingelogd op PSN.
Of hij dan wat uitvoert is alleen niet echt duidelijk, maar beter het zekere voor het onzekere.
Of hij dan wat uitvoert is alleen niet echt duidelijk, maar beter het zekere voor het onzekere.
Ik heb vanmorgen een apart topic aangemaakt hierover, maar dit is een betere plek.
Waar hij mij om gaat is privacy.
Ik speel geen online spellen met mijn ps3.
Heb echter wel CFW en een emulator geinstalleerd.
De ps3 hangt wel aan internet.
Ik ben benieuwd hoe zij dus weten dat ik illegale software draai.
Het betekend dus dat er gegevens verstuurd worden zonder mijn weten
ik ben van plan om mijn ps3 ook lekker op cfw te laten zitten en heb inmiddels ook het beroemde "emailtje" gehad. Heb er geen enkel probleem mee om van psn af te blijven, wat ik mij alleen wel afvraag is hoe het nu precies zit met game updates?
ook al zit je niet op psn, dan krijg je wel game updates. Als ik evt een Ban zou krijgen, krijg ik dan ook geen game updates meer? sommige games zijn bijna onspeelbaar zonder updates
ook al zit je niet op psn, dan krijg je wel game updates. Als ik evt een Ban zou krijgen, krijg ik dan ook geen game updates meer? sommige games zijn bijna onspeelbaar zonder updates
If it bleeds, it can be killed!
Je moet ze niet via internet updaten.
Volgens mij zit het zo:
Als je met internet bent verbonden om welke reden ook dan gebruikt je ps3 het om te checken voor updates.
Speel je een legaal spel of backup je ps3 checkt voor updates voor je spel ook als niet ingelogd bent of bent geweest op PSN. Bij opties kan je dit uitzetten echter geld het dan niet voor het checken van spel updates maar enkel van console updates. Kortom je moet alle internet mogelijkheden uitschakelen als je geen risico wil lopen
Volgens mij zit het zo:
Als je met internet bent verbonden om welke reden ook dan gebruikt je ps3 het om te checken voor updates.
Speel je een legaal spel of backup je ps3 checkt voor updates voor je spel ook als niet ingelogd bent of bent geweest op PSN. Bij opties kan je dit uitzetten echter geld het dan niet voor het checken van spel updates maar enkel van console updates. Kortom je moet alle internet mogelijkheden uitschakelen als je geen risico wil lopen
Updates kun je ook via USB stick doen.Logic schreef op donderdag 17 februari 2011 @ 16:42:
ik ben van plan om mijn ps3 ook lekker op cfw te laten zitten en heb inmiddels ook het beroemde "emailtje" gehad. Heb er geen enkel probleem mee om van psn af te blijven, wat ik mij alleen wel afvraag is hoe het nu precies zit met game updates?
PS3 Game Updater googlen, en je vindt een tooltje waarmee je aan de hand van het BLES nummer de updates voor die game kan vinden.
Source: http://ps3crunch.com/skfu-sony-ban-legit-psn-users.htmlSo, we are in the middle of a ban era by Sony or tsunami of ban wave, to be fancy. Whatever we called it, the start button has been pushed, never we can deny a fact that they shouldn’t. They should though, make sure that the ban process be done correctly to keep the legal players away from the mess.
A very well known and respected PS3 hacker, SKFU have gone through some interesting theory that anyone can make an application to modify all traffic sent to Sony so that they appear as another legit user and illegally playing backups online. If Sony caught it, they will ban that ‘another legit user’ but not the user who modify the traffic. This is because of the system they’ve worked on to ban PSN users.
You can read more from his blog post below, for a better understanding.
Source: http://streetskaterfu.blo.../how-to-ban-any-user.htmlWhile I read about the big ban tsunami and interesting papers like:
http://demo.ovh.com/downl...0ab7967a9d005ee20/psn.pdf
I gone through a funny theory, I won't publish any details tho:
1) The bans are based on the users' account and console ID's.
2) We can modify all traffic sent and received by the PlayStation3
What if some skiddies start to modify their sent traffic to appear as another user and use backups?
The PSN servers would recognize the TOS violation and check the online user database for known connections based on the ID's. The user and his consoles who really owns the ID's would be banned.
Even a simple Windows application which goes through ALL ID's may be possible. 24 hours and any console worldwide would be banned.
This should definitely be double-checked by SONY.
Dan moeten ze wel de PSN/PS3 ID zien te combineren, als ik opeens op een PS3 ID wordt gelinkt uit USA ofzo, lijkt me dat dat wel wordt opgemerkt.
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Je PS3 zoekt al contact met Sony om data uit te wisselen zodra je connectie hebt met internet. Als je bijv ports hebt geblokt zal de PS3 automatisch ports veranderen, net zo lang tot ie er wel door kan komen.cable-one schreef op donderdag 17 februari 2011 @ 16:42:
Ik heb vanmorgen een apart topic aangemaakt hierover, maar dit is een betere plek.
Het kan dus zijn dat het helemaal niks met PSN te maken heeft en dat zulke data is verstuurd zonder dat je ingelogd was op PSN
Ondertussen word er hard gewerkt aan een alternatief voor PSN: http://www.pskinect.com/
je kan ook de updates via usb doen. ik draai zelf kmeaw 3.55 (perfecte cfw) imo i.c.m. MM en kan gewoon updates voor games uitvoeren.Logic schreef op donderdag 17 februari 2011 @ 16:42:
zou je ook geblokkeerd worden als je niet op PSN gaat? oftewel je laat wel lekker je netwerkstekker erin zitten voor je FTP of kun je beter de stekker eruit halen?
If you're my dog. I shaved his ass and teach him to walk backwards!
ik heb een ftp verbinding tussen pc/ps3 voor het overgooien van media muziek en hd content, ik heb nog geen mail gehad. maar ze zullen het vast wel kunnen zien?
Herconfigureer in ieder geval de ip-configuratie zodat de PS3 niet naar de buitenwereld kan connecten.YMGV4LIFE schreef op vrijdag 18 februari 2011 @ 16:08:
zou je ook geblokkeerd worden als je niet op PSN gaat? oftewel je laat wel lekker je netwerkstekker erin zitten voor je FTP of kun je beter de stekker eruit halen?
Dit zal wel de toekomst worden jah, ik verwacht echter dat het vinden van volle rooms een lastige zaak gaat worden. Zeker bij nieuwe games die natuurlijk zo worden gebouwd dat ze niet via een PSKinect systeem kunnen worden gehost. En daar zit zo'n beetje het andere probleem. Mensen met elkaar in contact brengen zodat ze elkaar berichtje kunnen sturen is tot daar aan toe. Maar het opzetten van serverparken is een kostbare zaak en dus zullen zulke netwerken altijd op één been blijven hinken. Leuk ook om trophies te vergelijken... maar dan niet op het gebied van voortgang in games maar wie de meeste trophie hacks heeft uitgevoerd.SL65 schreef op vrijdag 18 februari 2011 @ 14:24:
Ondertussen word er hard gewerkt aan een alternatief voor PSN: http://www.pskinect.com/
Playstation 3 - PSN ID: Sw0pDiller | XBOX360 Premium - Gamertag: ZakkeWasser | DELL New Studio 17 laptop
http://www.psfocus.nl/2_2..._via_Custom_Firmware.aspx
Iedereen valt op het moment een beetje over de "onbevestigde" geëncrypteerde creditcard gegevens die sony ophaalt wanneer je op PSN inlogt maar wat ik nog veel erger vind is de mogelijkheid zoals ik al eens eerder had gemeld: Wat als Hackers systemen in hun custom firmware bouwen om jouw creditcard gegevens op te halen en te verkopen aan criminelen. Een heel stuk mogelijker en aannemelijker dan dat Sony ze zal verkopen aan een crimineel.
Iedereen valt op het moment een beetje over de "onbevestigde" geëncrypteerde creditcard gegevens die sony ophaalt wanneer je op PSN inlogt maar wat ik nog veel erger vind is de mogelijkheid zoals ik al eens eerder had gemeld: Wat als Hackers systemen in hun custom firmware bouwen om jouw creditcard gegevens op te halen en te verkopen aan criminelen. Een heel stuk mogelijker en aannemelijker dan dat Sony ze zal verkopen aan een crimineel.
Playstation 3 - PSN ID: Sw0pDiller | XBOX360 Premium - Gamertag: ZakkeWasser | DELL New Studio 17 laptop
Door dit soort gegeven zonder expliciete vermelding op te slaan is Sony zelf volgens Europese wet crimineel bezig.swopdark schreef op zaterdag 19 februari 2011 @ 19:09:
http://www.psfocus.nl/2_2..._via_Custom_Firmware.aspx
Anoniem: 139886
For the record... de credit card gegevens zijn alleen benaderbaar via een Man in the Middle attack indien je CFW draait. Bron: http://arstechnica.com/ga...-credit-card-security.ars
Met standaard FW kan deze aanval niet worden uitgevoerd. Sterker nog, dit is eigenlijk bruikbaar als legitimering voor het dichthouden van de console.
In dit geval kan je beargumenteren dat het gaat om de veiligheid van de gebruikers gegevens. En ja, ook als dit alleen bij transacties zou kunnen en sony niets opslaat is deze proof of concept compleet valiede. Custom FW heeft nu eenmaal risico's.
Met standaard FW kan deze aanval niet worden uitgevoerd. Sterker nog, dit is eigenlijk bruikbaar als legitimering voor het dichthouden van de console.
In dit geval kan je beargumenteren dat het gaat om de veiligheid van de gebruikers gegevens. En ja, ook als dit alleen bij transacties zou kunnen en sony niets opslaat is deze proof of concept compleet valiede. Custom FW heeft nu eenmaal risico's.
[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 139886 op 20-02-2011 17:05 ]
En jij denkt dat een man in de middle attack alleen met een PS3 kan? Dat is erg kortzichtig. Alle data gaat over dat ene internet. Dus ieder met een computer met de juiste gegevens en software (wat dus qua programmeren net zo makkelijk/moeilijk is als een CFW) kan deze data dus onderscheppen.Anoniem: 139886 schreef op zondag 20 februari 2011 @ 17:04:
For the record... de credit card gegevens zijn alleen benaderbaar via een Man in the Middle attack indien je CFW draait. Bron: http://arstechnica.com/ga...-credit-card-security.ars
Zou iemand mij een DM kunnen sturen... *knip*
Ja, zo werkt een forum niet he
Een makkelijke tutorial kun je best gemakkelijk zelf opzoeken. Alternatief is om hier het topic een beetje door te lezen.
Ja, zo werkt een forum niet he
[ Voor 50% gewijzigd door TheZeroorez op 20-02-2011 19:49 ]
Zo doen we dat nooit op tweakers, een discussie is voor iedereen, en niet om in dmén te bespeken. het antwoord op je vraag is verder wel heel simpel te vinden met [google=custom firmware ps3 tutorial]HollovVpo1nt schreef op zondag 20 februari 2011 @ 19:12:
Zou iemand mij een DM kunnen sturen met....
Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.
Welke instellingen moet je dan juist wel of niet invullen?weerdo schreef op vrijdag 18 februari 2011 @ 16:18:
[...]
Herconfigureer in ieder geval de ip-configuratie zodat de PS3 niet naar de buitenwereld kan connecten.
Als criminelen je gegevens willen onderschepen moeten ze naar ik weet toch echt over je Console ID, PSN account en wachtwoord etc beschikken. Da's net zoiets als een crimineel je pinpas met pincode geven. En dan zeuren dat het allemaal zo slecht beveiligd is.dangerpaki schreef op zondag 20 februari 2011 @ 18:24:
En jij denkt dat een man in de middle attack alleen met een PS3 kan? Dat is erg kortzichtig. Alle data gaat over dat ene internet. Dus ieder met een computer met de juiste gegevens en software (wat dus qua programmeren net zo makkelijk/moeilijk is als een CFW) kan deze data dus onderscheppen.
Maargoed waar een wil is is een weg. criminelen kunnen met speciale appatuur ook de gegevens van je pinpas achterhalen. Geen pincode niks voor nodig.
Toch, met een custom firmware van iemand die bekend staat als kakartotskostebvaj... oid is een stuk linker dan de OFW van Sony zelf.
Natuurlijk, geen discussie over mogelijk. Je weet nooit 100% wat er in een firmware is weggestopt. Custom of official, kijk maar wat nu boven water komt uit de OFW. Dus van een CFW kan je dat ook niet weten.swopdark schreef op maandag 21 februari 2011 @ 09:59:
[...]
Als criminelen je gegevens willen onderschepen moeten ze naar ik weet toch echt over je Console ID, PSN account en wachtwoord etc beschikken. Da's net zoiets als een crimineel je pinpas met pincode geven. En dan zeuren dat het allemaal zo slecht beveiligd is.
Maargoed waar een wil is is een weg. criminelen kunnen met speciale appatuur ook de gegevens van je pinpas achterhalen. Geen pincode niks voor nodig.
Toch, met een custom firmware van iemand die bekend staat als kakartotskostebvaj... oid is een stuk linker dan de OFW van Sony zelf.
Maar dat neemt niet weg dat als een OFW onversleutelde data verstuurt over het internet dat iemand daar zo bij kan met een gewone computer of een PS3 met CFW. Dus de fout per definitie zit in het feit dat er onversleutelde data verstuurt.
[ Voor 3% gewijzigd door dangerpaki op 21-02-2011 10:35 ]
is dat wel zo? Is de data niet gewoon encrypted maar hebben ze de encryptiesleutel gevonden...? Binnen die geencrypteerde data werden o.a. de CC gegevens als plain tekst verstuurd maar uiteraard enkel leesbaar voor degene die de PSN encryptie hebben ontsleuteld... Dus naar mijn idee is het verhaal behoorlijk overdreven en worden er gewoonweg geen "onversleutelde" gegevens verstuurd. Alles achter de encrypte.dangerpaki schreef op maandag 21 februari 2011 @ 10:35:
Dus de fout per definitie zit in het feit dat er onversleutelde data verstuurt.
Maargoed nu de encryptie "op straat ligt" zou Sony toch even wat actie moeten ondernemen lijkt me.
Sony moet sowieso iets aan dit probleem doen. Maar de eerste fout die ze gemaakt hebben is natuurlijk überhaupt die gegevens verzamelen terwijl ze dat nergens aangaven. Pas nu de firmware uit elkaar is getrokken en mensen erachter zijn gekomen vonden ze het opeens nodig om het wel te vermelden in de gebruiksvoorwaarden dat ze die gegevens verzamelen. Daar zullen in Amerika vast nog rechtzaken van komen. En Sony gaat dan wel goed in de problemen komen.swopdark schreef op maandag 21 februari 2011 @ 11:54:
[...]
is dat wel zo? Is de data niet gewoon encrypted maar hebben ze de encryptiesleutel gevonden...? Binnen die geencrypteerde data werden o.a. de CC gegevens als plain tekst verstuurd maar uiteraard enkel leesbaar voor degene die de PSN encryptie hebben ontsleuteld... Dus naar mijn idee is het verhaal behoorlijk overdreven en worden er gewoonweg geen "onversleutelde" gegevens verstuurd. Alles achter de encrypte.
Maargoed nu de encryptie "op straat ligt" zou Sony toch even wat actie moeten ondernemen lijkt me.
Ik ben geen technicus, maar op Ars technica werd aangegeven dat een man in the middle bij de PS3 wel degelijk moet worden gestart bij de console zelf dit omdat alle paden hard in de FW staan. Dit werd op enige diepte uitgelegt door een netwerk specialist (lees de comments, het is vrij veel ).
Misschien voor de PR wel, maar verder? Nee. Ze kunnen glashard zeggen: niet gemod=safe.dangerpaki schreef op maandag 21 februari 2011 @ 12:31:
[...]
Sony moet sowieso iets aan dit probleem doen.
Eens, maar dat zou deze exploit niet veranderen. Als hij alleen bij transacties data zou overkoppen ben je nog steeds op dat moment kwetsbaar voor de exploit.Maar de eerste fout die ze gemaakt hebben is natuurlijk überhaupt die gegevens verzamelen terwijl ze dat nergens aangaven. Pas nu de firmware uit elkaar is getrokken en mensen erachter zijn gekomen vonden ze het opeens nodig om het wel te vermelden in de gebruiksvoorwaarden dat ze die gegevens verzamelen. Daar zullen in Amerika vast nog rechtzaken van komen. En Sony gaat dan wel goed in de problemen komen.
Ik vraag het me af, ik lees in veel reacties van mensen, "kom we gaan ze sue-en" en "hier gaan ze last van krijgen" ondertussen staat heel veel van deze info allang in de overeenkomst die je aangaat bij toegang met PSN. Daarnaast mag Sony een hele hoop doen binnen de reeds geldende voorwaarden.dangerpaki schreef op maandag 21 februari 2011 @ 12:31:
Daar zullen in Amerika vast nog rechtzaken van komen. En Sony gaat dan wel goed in de problemen komen.
Ze hebben nu nog meer toegevoegd dat ongetwijfeld te maken heeft met de "rootkey" die ze binnenkort gaan activeren.
Ik geloof er niet zo in dat Sony illegaal bezig is. Wat ik wel geloof is dat iedereen die PSN ontwijkt wel software installeerd dat tegen de gebruikersovereenkomst is. Ondertussen sterft het van de "backupmanagers", "update managers" en "PSN bypasses" maar een fatsoenlijke mediaplayer komt maar niet.

Idd ik zit nog steeds te twijfelen, ik heb nu originele 3.55. ik wil gewoon XBMC op mijn PS3, maar als dat niet komt ga ik gewoon officieel updaten!
Ik heb zelf gewoon geupdate en kijk de kat wel uit de boom. Ik heb een Slim en die heb ik gekocht om te gamen. Alles wat erbij kan is mooi meegenomen en ga ik ooit nog eens gebruiken. Maar tot het allemaal user-friendly zonder poespas en zonder gevaar van bannen kan laat ik het links liggen en ga ik gewoon gamen.
Zijn de makers van XBMC bezig met een versie op de CFW 3.55 PS3? Het lijkt me dat als die jongens een versie maken ze zo veel mogelijk mensen willen benaderen en niet de 1000 mensen die er echt voor willen gaan. Misschien dat Sony bezig is met een 3rd party om een alle codec ondersteunende mediaplayer te gaan uitbrengen. Stel je zou er 15 euro voor moeten betalen via de store maar dan wel gewoon update support hebt voor covers, film omschrijvingen etc én zonder zorgen op PSN kan spelen dan ben ik game. En ik denk een hoop mensen met mij. Behalve natuurlijk de piraten maar die willen zowiezo niks te maken hebben met homebrew of wat daar voor staat maar alleen backupmanagers zijn belangrijk.KiefDelicious schreef op maandag 21 februari 2011 @ 17:00:
Idd ik zit nog steeds te twijfelen, ik heb nu originele 3.55. ik wil gewoon XBMC op mijn PS3, maar als dat niet komt ga ik gewoon officieel updaten!
Ondertussen vind ik PS media server meer dan voldoende voor mijn media.
Nu straks Sony ook komt met de SMP-N100 mediaspeler dat gewoon erg lijkt op een PS3 maar dan vierkant en die wél MKV bestanden ondersteunt is het wachten totdat de PS3 dit ook gaat doen lijkt me...

Precies, als Sony eens iets doet met die XMB interface zodat het een echte movie machine wordt dan zou ik daar zo voor betalen. Geen enkel probleem. Het gaat mij alleen om de interface (en enigszins de codec ondersteuning), die hele jailbreak kan me gestolen worden.
Mooie covers/backgrounds van series a la XBMC.
Mooie covers/backgrounds van series a la XBMC.
En dan... tot Sony weer bepaalt dat iets een veiligheidsrisico vormt, of er zogenaamd nooit mee geadverteerd is of dat te weinig mensen er gebruik van maken en ze dat allemaal weer eruit slopen? Nee, ik denk heel goed na voor ik weer geld stort wat richting Sony gaat. En ik ben principieel er tegen dat zo'n bedrijf voor mij gaat bepalen hoe ik mijn eerlijk gekochte apparaat wel of niet mag gebruiken.swopdark schreef op dinsdag 22 februari 2011 @ 21:25:
[...]
Zijn de makers van XBMC bezig met een versie op de CFW 3.55 PS3? Het lijkt me dat als die jongens een versie maken ze zo veel mogelijk mensen willen benaderen en niet de 1000 mensen die er echt voor willen gaan. Misschien dat Sony bezig is met een 3rd party om een alle codec ondersteunende mediaplayer te gaan uitbrengen. Stel je zou er 15 euro voor moeten betalen via de store maar dan wel gewoon update support hebt voor covers, film omschrijvingen etc én zonder zorgen op PSN kan spelen dan ben ik game. En ik denk een hoop mensen met mij. Behalve natuurlijk de piraten maar die willen zowiezo niks te maken hebben met homebrew of wat daar voor staat maar alleen backupmanagers zijn belangrijk.
Nu straks Sony ook komt met de SMP-N100 mediaspeler dat gewoon erg lijkt op een PS3 maar dan vierkant en die wél MKV bestanden ondersteunt is het wachten totdat de PS3 dit ook gaat doen lijkt me...
[afbeelding]
Sony behoudt zich het recht in principe ELKE functie uit de PS3 te halen na de garantieperiode van 1jaar volgens de class-action lawsuit waarmee ze momenteel om de oren worden geslagen.
Ze staan nu terecht voor hetzelfde als dat ze Geohot aanklagen.
Geweldig sterk artikel over de rechtszaak. De aanklachten die tegen Sony zijn gedaan worden stap voor stap besproken en de denkwijze en gesprekken tussen advocaten en rechter uit de doeken gedaan.
http://www.groklaw.net/article.php?story=20110218181557455
Ze staan nu terecht voor hetzelfde als dat ze Geohot aanklagen.
Geweldig sterk artikel over de rechtszaak. De aanklachten die tegen Sony zijn gedaan worden stap voor stap besproken en de denkwijze en gesprekken tussen advocaten en rechter uit de doeken gedaan.
http://www.groklaw.net/article.php?story=20110218181557455
[SCEA] warrants to the original purchaser that the PS3TM hardware shall be free from material defects in material and workmanship for a period of one (1) year from the original date of purchase (the “Warranty Period”)..... This warranty does not apply to any system software that is pre-installed in the PS3TM hardware, or is subsequently provided via update or upgrade releases. Such system software is licensed to you under the terms and conditions of a separate end user license agreement....
A separate section of the Warranty titled “Service Policy” underscores that modifications or enhancements to PS3’s software or firmware may be required and that such changes may alter the settings of the PS3 after purchase:
You understand and acknowledge that any time SCEA services your PS3TM system (either within the Warranty Period or under a separate service arrangement), it may become necessary for SCEA to provide certain services to your PS3TM system to ensure it is functioning properly in accordance with SCEA guidelines. Such services may include the installation of the latest software or firmware updates, or service or replacement of the PS3TM hard disk or the PS3TM system with a new or refurbished product. You acknowledge and agree that some services may change your current settings, cause a removal of cosmetic stickers or system skins, cause a loss of data or content, or cause some loss of functionality.
[ Voor 5% gewijzigd door SidewalkSuper op 23-02-2011 11:14 ]
Source: http://uk.ps3.ign.com/articles/115/1151291p1.htmlTwo new job listings posted on SCEA's website reveal the company is getting serious about PlayStation 3 software piracy.
Sony is looking for a new Senior Corporate Counsel and a Senior Paralegal for Anti-Piracy and Brand Protection. The main responsibilities include "assessing annual SCEA corporate anti-piracy needs and addressing the needs through developing and implementing an anti-piracy program."
"The program to be developed will require a strong strategic online component (taking input from and working with SCEA Marketing, SCEA Strategic Business Development Latin America and SCEA Product Development)," the listing reads.
The jobs also require "collaborating with other anti-piracy organizations, including those of affiliated Sony Computer Entertainment companies, Sony Corporation and the videogame industry's trade association, the Entertainment Software Association."
Other responsibilities ask for "overseeing anti-piracy civil lawsuits and providing support to law enforcement and intellectual property agencies on behalf of SCEA." Additionally, one of the requirements is having "knowledge of online investigative practices and online databases (e.g. how to find owner, administrator, ISP associated with a given domain name, etc.)"
Sony recently took famed iPhone hacker George Hotz to court after he and another group of hackers unlocked the PlayStation 3's security and later published the data online. Since then, homebrew applications to run pirated software have hit the net, and one of Sony's major first-party titles, Killzone 3, was reportedly leaked two weeks before its release.
Last Wednesday, the company issued a statement saying those caught using pirated software will have their console banned permanently from PlayStation Network.
"Circumvention devices and game piracy damage our industry and can potentially injure the online experience for you, our loyal PlayStation customers, via hacks and cheats," Sony stated. "By identifying PlayStation 3 systems that breach our guidelines and terminating their ability to connect to PlayStation Network, we are protecting our business and preserving the honest gameplay experiences that you expect and deserve."
Big Brother is watching you
Kan je lang wachten. De eerste blu ray spelers met MKV support waren al een paar jaar terug beschikbaar. En er zijn sinds een jaar of twee ook Sony blu ray spelers met MKV support (Sony BDP 370-570). Sony neemt eerlijk gezegd wel de de tijd voor MKV support met de PS3.swopdark schreef op dinsdag 22 februari 2011 @ 21:25:
TF2 GoT http://www.teamfortress.eu
[beetje offtopic]CapTVK schreef op woensdag 23 februari 2011 @ 13:35:
[...]
Kan je lang wachten. De eerste blu ray spelers met MKV support waren al een paar jaar terug beschikbaar. En er zijn sinds een jaar of twee ook Sony blu ray spelers met MKV support (Sony BDP 370-570). Sony neemt eerlijk gezegd wel de de tijd voor MKV support met de PS3.
Kan je misschien link van een site geven waar het in de specificaties staat? Zowel de USA als NL Sony sites reppen met geen woord over MKV ondersteuning.
Van Samsung, LG en Philips wist ik dat ze MKV in hun BD spelers ondersteunen, maar ik had altijd het idee dat Sony er principieel tegen is (omdat ze zelf ook speelfilms maken)
I'd like to see things from your point of view... But I can't seem to get my head that far up my ass
Daar wordt officieel ook geen woord over gerept. De supported (file) formats staan er meestal niet bij. Die informatie over welke formats daadwerkelijk gesupport worden moet je vaak van forums/review sites non-Sony sites vandaan halen. De BDP S370 heeft in ieder geval MKV support via DVD en de USB poort (FAT helaas. dus je kan geen bestanden groter dan 4,5 Gb erop zetten).6Pac schreef op woensdag 23 februari 2011 @ 14:22:
[...]
[beetje offtopic]
Kan je misschien link van een site geven waar het in de specificaties staat? Zowel de USA als NL Sony sites reppen met geen woord over MKV ondersteuning.
Van Samsung, LG en Philips wist ik dat ze MKV in hun BD spelers ondersteunen, maar ik had altijd het idee dat Sony er principieel tegen is (omdat ze zelf ook speelfilms maken)
http://www.dabs.com/produ...-blu-ray-player-6NCX.html
Schijnt dat sommige Sony HD cameras ook MKV support hebben maar daar heb ik niet echt naar gezocht dus dat moet je niet van mij aannemen.
TF2 GoT http://www.teamfortress.eu
nieuws: Duitse politie doet inval bij PS3-hacker
Vraag me af onder welke wet hij is aangehouden, zou in NL niet kunnen met onze jailbreakwetgeving.
Zouden ze in Duitsland niet een soortgelijke wetgeving hebben?
Vraag me af onder welke wet hij is aangehouden, zou in NL niet kunnen met onze jailbreakwetgeving.
Zouden ze in Duitsland niet een soortgelijke wetgeving hebben?
Twaekers.net smult wel van de vele hits en comment op de hele rechtszaak rondom Sony en haar juridische strijd tegen mensen die gelicenceerde software openbaar maken. Alle wannebee hackers posten er op los terwijl alle xbots vrolijk meedoen in de battle. Ondertussen worden alle reeele opmerkingen die de acties van Sony steunen of uitleggen standaard ondergemodereerd.... heerlijk beeld weer en het zoveelste tweakers bericht dat chronisch stigmatiserend is over de stappen van Sony om hun eigendommen te beschermen.
Twaekers.net smult wel van de vele hits en comment op de hele rechtszaak rondom Sony en haar juridische strijd tegen mensen die gelicenceerde software openbaar maken. Alle wannebee hackers posten er op los terwijl alle xbots vrolijk meedoen in de battle. Ondertussen worden alle reeele opmerkingen die de acties van Sony steunen of uitleggen standaard ondergemodereerd.... heerlijk beeld weer en het zoveelste tweakers bericht dat chronisch stigmatiserend is over de stappen van Sony om hun eigendommen te beschermen.
[ Voor 188% gewijzigd door PWM op 24-02-2011 11:49 ]
Het valt inderdaad wel heel erg op, maar forum en frontpage zijn 2 verschillende afdelingen toch?swopdark schreef op donderdag 24 februari 2011 @ 11:36:
"Ik heb een zak expected goals nog nooit een goal zien maken." - snmght
Trolls e.d. zitten denk ik meer op de frontpageOPSLAGHOND schreef op donderdag 24 februari 2011 @ 11:45:
[...]
Het valt inderdaad wel heel erg op, maar forum en frontpage zijn 2 verschillende afdelingen toch?
PSN: Bellerophon-
Anoniem: 290492
NTFS support is ook weer een stapje dichterbij gekomen.
Many, many of you have been asking for NTFS support on the PS3, for several months now, well it appears that your wish has come true, ps3-hacks have posted Playstation File System Libraries, which lets you add NTFS support to your Homebrew app’s, multiMan with NTFS support may not be far off, here is a quote from the read me:
== Introduction ==
Playstation File System is a set of libraries designed primarily to support new
filesystems. The main aim was to provide support for reading NTFS from Sony PS3
GameOS. At this moment writing is not supported and is not currently planned.
Supported features:
* Support for multiple simultaneously connected devices.
* Hot swapping of devices.
* Support for multiple partitions (with different FS).
* NTFS support
- Alternate data streams
- Sparse files
- File compression
- B+ trees directory
* FAT support
- FAT12, FAT16, FAT32
- Long file names (VFAT)
Limitations:
* Userland Mass Storage device driver is tested on a small set of devices.
* Concurrent access to files on one disc is not supported.
* It supports only the ASCII subset of Unicode (UTF-16).
* Read only access.
Read more: http://www.ps3hax.net/201...o-homebrew/#ixzz1Es9uAnzi
Een techblog dat smult van veel hits en comments rondom een rechtszaak en bijbehorende zaken tussen een technologiebedrijf en een (stel) hacker(s), waarvan het nog altijd in het midden ligt of die (il)legaal handelen. Raar idd.
Chronisch stigmatiserend allerminst. Hoe kan nieuws berichten stigmatiserend zijn als het gewoon feiten zijn. Over beide kanten van het "vuur" worden gewoon nieuwsberichten geschreven.
Meningmodden moet je gewoon aan de kaak stellen in het topic dat daarvoor is Het kleine-mismoderatietopic deel XX
Chronisch stigmatiserend allerminst. Hoe kan nieuws berichten stigmatiserend zijn als het gewoon feiten zijn. Over beide kanten van het "vuur" worden gewoon nieuwsberichten geschreven.
Meningmodden moet je gewoon aan de kaak stellen in het topic dat daarvoor is Het kleine-mismoderatietopic deel XX
[ Voor 7% gewijzigd door SidewalkSuper op 24-02-2011 12:00 ]
1000 mensen die daar belang bij hebben? Ik denk wel meer, maar dat is puur speculeren.swopdark schreef op dinsdag 22 februari 2011 @ 21:25:
[...]
Zijn de makers van XBMC bezig met een versie op de CFW 3.55 PS3? Het lijkt me dat als die jongens een versie maken ze zo veel mogelijk mensen willen benaderen en niet de 1000 mensen die er echt voor willen gaan. Misschien dat Sony bezig is met een 3rd party om een alle codec ondersteunende mediaplayer te gaan uitbrengen. Stel je zou er 15 euro voor moeten betalen via de store maar dan wel gewoon update support hebt voor covers, film omschrijvingen etc én zonder zorgen op PSN kan spelen dan ben ik game. En ik denk een hoop mensen met mij. Behalve natuurlijk de piraten maar die willen zowiezo niks te maken hebben met homebrew of wat daar voor staat maar alleen backupmanagers zijn belangrijk.
[afbeelding]
Trouwens weet je wel hoeveel mensen er belang hebben bij een XBMC versie op de Ipad en Iphone? genoeg maar daar kan welgeteld niemand iets mee want dat werkt niet als je hem niet gejailbreakt hebt, en als je zo tegen de jailbreak van de PS3 bent ben je neem ik aan ook tegen een jailbreak van de Iphone/pad bent.
Anders is het meten met 2 maten.
Die inval bij Graf_Chokolo is echt KAK.
HIJ was nou juist bezig om linux weer werkend te krijgen, echt frustrerend
Anoniem: 288452
Misschien een beetje offtopic, maar ik had het fijn gevonden als Sony ook zo daadkrachtig had opgetreden toen er allemaal consoles last kregen van YLOD. Niet je koopt maar een nieuwe of een refurbished, maar gewoon reparatie aanbieden voor iets wat duidelijk een productiefout is.
Mathieulh op twitter
Anonymous release full backup ps3wiki.lan.st o.a. hier te vinden http://www.multiupload.com/6TJ4K7RDTT
Sadly, another wealth of PS3 information has disappeared from the 'net, here is what one of the PS3 wiki developers had to say in regard to this matter:
Lijst met alle files van de download http://www.paste.to/MTA2NDM=
Ik zal de vele download links hier niet posten, maar het lijkst erop alsof Sony sommige links laat sluiten. Van de 28 links die ik heb gezien zijn er al 4 down.
Ander interessant nieuws: http://www.ps3news.com/PS...S3-Hacking/#ixzz1Ey2wKiYZ
source: http://twitter.com/MathieulhThe ps3wiki is going down (I don't want to be arbitrarily raided by sony) This twitter is also not going to be active anymore.
Anonymous release full backup ps3wiki.lan.st o.a. hier te vinden http://www.multiupload.com/6TJ4K7RDTT
Sadly, another wealth of PS3 information has disappeared from the 'net, here is what one of the PS3 wiki developers had to say in regard to this matter:
Nog wat nieuws over graf_chokoloOriginally Posted by kdsbest
thinking about selling my ps3 and buying an xbox.. i am an xna developer anyway so this thing helps me more. Sony ripped!
Source: graf_chokolo's blog.February 23, 2011 at 11:52 am
Guys, SONY was today at my home with police and got all my stuff and accounts. So be careful from now on.
February 23, 2011 at 12:26 pm
Guys, i don’t joke, it’s serious.
And to prove it, i kept my word and uploaded all my HV reversing stuff.
Upload it everywhere so SONY couldn’t remove it easily. Grab it guys, it contains lots of knowledge about HV and HV procs.
February 23, 2011 at 12:51 pm
IDA database is the documentation, it contains all my knowledge, Linux booting is also there. It contains all the code i used to patch HV 3.41 and boot Linux. So, PS3 devs, grab it and continue my work. It contains just everything i know about HV, storage devices and so on.
February 23, 2011 at 12:52 pm
this is not a scam i emailed graf and he confirmed the posts, and said not to email him anymore, it just seems like a scam due to the way things are playing out, but i swear its 100% not a scam as far as i know
February 23, 2011 at 1:26 pm
I can say with 99.9999999% percent positivity that its legit, thanks graf(:
February 23, 2011 at 1:36 pm
yea only admins like me and graf and dukio can(: and i extracted only like a fourth of the 165 megabyte rar and its lvl1, lvl2, and hv dumping and reversing for 3.15, 3.41 and 3.55 are there, theres more that ill look at later today when i get home, thanks graf(:
February 23, 2011 at 1:49 pm
me too EVERYONE DOWNLOAD so even if Sony removes the files they will still be everywere and so we can reupload! spread it like the keys!!
February 24, 2011 at 12:31 pm
They had a search warrant, so either i let them in or they break my door.
And they had right to take all my stuff which i used for PS3 hacking.
I was sued twice, criminal procedure from the state and civil procedure from SONY. I will upload my documents tomorrow i hope.
Lijst met alle files van de download http://www.paste.to/MTA2NDM=
Ik zal de vele download links hier niet posten, maar het lijkst erop alsof Sony sommige links laat sluiten. Van de 28 links die ik heb gezien zijn er al 4 down.
Source: http://ps3crunch.com/graf...tions-ps3-developers.htmlDespite having his PC and PS3s been surrendered by those Sony scums, graf_chokolo still want to help the scene further by answering technical PS3 questions from current and future developers. Yeah, even a retarded Judge won’t TRO a brain. Well, someone just might be able to continue the legacy of his OtherOS++ project among other things.
PS3 devs, who needs my advice how to install Linux on PS3, just send me an email, SONY didn’t took my knowledge, i still have everything in my head and it’s gold worth I will answer any technical questions and give advice, for free. I do not have my PC and PS3s anymore but i still have my knowledge.
Not sure if this related, but graf_chokolo do have geohot’s attention in this fight.
And graf_chokolo, if you are reading this, get in touch with me if you need help fighting the case. I didn’t blog about it because this sort of stuff is the exact fear mongering Sony wants. And I must compliment you on the release, that’s the kind of balls we need in this fight.
graf_chokolo’s email is grafchokolo [at] gmail, remember not to ask silly, or non-technical questions, they’re likely won’t have any reply.
Ander interessant nieuws: http://www.ps3news.com/PS...S3-Hacking/#ixzz1Ey2wKiYZ

[ Voor 36% gewijzigd door SL65 op 25-02-2011 12:04 ]
Heerlijk dat dit gebeurd. Ze forceren de hackers scene underground en hoewel het daar ook kwaad kan ligt het allemaal een stuk minder voor het oprapen. Zielige types die maar als graag onder hun eigen naam zaken publiceren en zich compleet niet verantwoordelijk voelen voor andermans eigendommen. Sja dan moet je maar op de blaren zitten als de politie je spulletjes weghaald.SL65 schreef op donderdag 24 februari 2011 @ 20:32:
huilie huilie verhaal
Ik zal het niet over je gedrag hebben want dat hebben andere je al duidelijk gemaakt. Maar als je nou eens wat artikelen gaat lezen. Sony is nu puur bezig met machtsvertoon. Hier kan je wat quotes lezen van de Graf_Chokolo's blog:swopdark schreef op vrijdag 25 februari 2011 @ 12:40:
[...]
Heerlijk dat dit gebeurd. Ze forceren de hackers scene underground en hoewel het daar ook kwaad kan ligt het allemaal een stuk minder voor het oprapen. Zielige types die maar als graag onder hun eigen naam zaken publiceren en zich compleet niet verantwoordelijk voelen voor andermans eigendommen. Sja dan moet je maar op de blaren zitten als de politie je spulletjes weghaald.
Source: http://www.ps3news.com/PS...S3-Hacking/#ixzz1EyHOKSGWTo quote: I received a legal notice from SCEE lawyers requesting me to remove the coolstuff links that graf_chokolo has distributed on grafchokolo.com as well as the links at this blog. What i found interesting in the legal notice is that the lawyers are suing graf_chokolo for 1 million euros. That is quite a number, but graf_chokolo doesn't seem to care.
He still want to hack the PS3, where he said he cannot sleep knowing that he cannot touch the hypervisor of the PS3. Man, i never see someone like graf, he is an extraordinary genius hacker that Sony wasting it by making a lawsuit against him.
Back I don't have a PC at home now guys, so i will post here only when i'm able. I will try to answer all your questions about HV and installing Linux. But expect some delays because as i said i don't have access to the Internet all the time.
You know guys, you will say i'm totally crazy now, but i never slept better than in the last 2 days I don't know how to explain this feeling but i don't care about those threats with jail and high money penalties, btw, SONY wants about 750.000 euros from me if i don't cooperate They don't know me at all I don't care about it and they might double it
The higher is the sum the higher gets my motivation They don't understand what makes me tick. Money and even my life doesn't mean to me very much without knowledge. I have a scientific mind and the knowledge is food to my brain. Without HV, Linux and FreeBSD kernel hacking my life is meaningless.
I miss my HV terribly In the last 2 days i got so “hungry” for more knowledge that i cannot control it anymore. I need knowledge and research, it has a huge meaning in my life. Jail or even death cannot hold it back anymore.
The SONY's laywer asked me why i'm doing what i'm doing, because of my hatred for SONY ? He cannot understand why i'm doing it, because he is paid for what he does. I'm not. I don't hold a grudge against SONY even now Hatred clouds your mind, keeps you from more important things. I have a better use for my mind and knowledge
So, SONY you failed again, you took my equipment but my mind is still free and you canot control it. You failed again. They are just tools, i can get new ones and will continue my HV reversing and bringing back PS3 Linux which you took from us. If you want me to stop then you should just kill me because i cannot live without programming, HV and Linux kernel hacking You know who am i and where i live, so come and get me !!!
And to prove it, i will reopen right now my HV reverse engineering page And i will post my latest findings about Update Manager and BD drive here. Most of you know already that i was able to update CORE OS from Linux. And on the last weekend i tries to hel some PS3 devs with BD drive authentication and discovered some interesting stuff about it which i will post here.
And please guys, could someone post here a link to the latest version of my cloned Linux kernel. I need it. The last week i implemnted a updater for Linux and it was finished but the police got first before i could upload it. But do not fear, i have everything in my head I can write it down again and show you how it works.
Voordat je begint over piracy, meneer was bezig met het terugbrengen van Linux naar de ps3. Ik ben het compleet met je eens dat de cfw voor 99% piracy brengt, maar er zijn ook mensen bezig met de interessantere kanten van de ps3 zoals Linux en Media Centers. Maargoed een echte oplossing is er al niet meer want de piracy neemt steeds grotere vormen aan.
[ Voor 4% gewijzigd door SL65 op 25-02-2011 13:05 ]
Artikel geschreven door de hackers zelf, natuurlijk zetten ze Sony dan neer als 'big bad wolf'.SL65 schreef op vrijdag 25 februari 2011 @ 13:02:
Ik zal het niet over je gedrag hebben want dat hebben andere je al duidelijk gemaakt. Maar als je nou eens wat artikelen gaat lezen. Sony is nu puur bezig met machtsvertoon. Hier kan je wat quotes lezen van de Graf_Chokolo's blog:
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Sja inderdaad, die hackert schrijft iets en de meeste dudes hier nemen dan allemaal maar aan voor zoete koek. Daarnaast, volgens mij is 3.56 nog steeds ongehacked.SinergyX schreef op vrijdag 25 februari 2011 @ 13:12:
Artikel geschreven door de hackers zelf, natuurlijk zetten ze Sony dan neer als 'big bad wolf'.
3.56 is idd ongehacked. Het is wel gelukt om te downgraden van 3.56 v2 naar v1, maar dat heeft weinig verschil. Linux etc... worden allemaal ontwikkeld op 3.55 of ouder.swopdark schreef op vrijdag 25 februari 2011 @ 13:59:
[...]
Sja inderdaad, die hackert schrijft iets en de meeste dudes hier nemen dan allemaal maar aan voor zoete koek. Daarnaast, volgens mij is 3.56 nog steeds ongehacked.
Het eerste wat ik denk na het lezen van dat verhaal.. teen-angst. "Niet kunnen leven zonder het hacken van de kernel". Beetje overdreven?
Zo ook de stoere praat... leuk hoor als je echt voor jezelf en je gezin(?) moet zorgen en je 1-2 miljoen in de schuld staat.
En scientific mind? Je hackt een console... je bent niet Pierre Curie of zo...
Kijk het is natuurlijk heel erg flauw/whack a mole wat Sony nu doet en er is heel wat discutabel over de lockdown op de console. Maar ze hebben natuurlijk gelijk dat Piracy de industrie vreselijke schade doet (zie ook de NDS waar bepaalde games al niet meer uitkomen in Europa). En daar gaan we uiteindelijk allemaal last van hebben.
Het is een moeilijk geval, aan de ene kant is Sony hufterig, aan de andere kant is software piraterij een groot probleem.
Zo ook de stoere praat... leuk hoor als je echt voor jezelf en je gezin(?) moet zorgen en je 1-2 miljoen in de schuld staat.
En scientific mind? Je hackt een console... je bent niet Pierre Curie of zo...
Kijk het is natuurlijk heel erg flauw/whack a mole wat Sony nu doet en er is heel wat discutabel over de lockdown op de console. Maar ze hebben natuurlijk gelijk dat Piracy de industrie vreselijke schade doet (zie ook de NDS waar bepaalde games al niet meer uitkomen in Europa). En daar gaan we uiteindelijk allemaal last van hebben.
Het is een moeilijk geval, aan de ene kant is Sony hufterig, aan de andere kant is software piraterij een groot probleem.
Ik probeer niemand te verdedigen maar we gaan niet iemand persoonlijk aanvallen.
En andersom doet Sony dat ook. Iedereen die schrijft laat zijn mening doorschemeren. Daarom kijken er nu ook rechters nu naar de zaak om zo onpartijdig mogelijk een goede beslissing te nemen. Het feit dat Sony invallen laat doen zonder dat mensen überhaupt de kans krijgen om dit aan te vechten, en dat Sony actief probeert dit soort dingen snel te doen zodat mensen zich hier niet tegen kunnen verdedigen zegt iets over hoe zeker Sony zelf van de zaak is en dat ze eigenlijk wel weten dat ze geen poot hebben om op te staan.SinergyX schreef op vrijdag 25 februari 2011 @ 13:12:
[...]
Artikel geschreven door de hackers zelf, natuurlijk zetten ze Sony dan neer als 'big bad wolf'.
[ Voor 28% gewijzigd door psychoclown op 25-02-2011 14:40 ]
Maar de actie die ze doen is toch de bedoeling van een inval? Er zijn verdenkingen en Sony heeft die verdenkingen echt wel eerst moeten aanvragen bij het OM die de bewijzen gaat beoordelen voordat zij een inval goedkeuren. Het hele idee van en inval is dat je misdadigers op heterdaad wilt betrappen. Als je een hacker eerst 4 weken vantevoren een briefje stuurt met de aankondiging dat je over 4 weken even in zijn spullen komt snuffelen naar "strafbare" zaken dan weet je natuurlijk wel wat er gaat gebeuren.[b]dangerpaki schreef op vrijdag 25 februari 2011 @ 14:15
En andersom doet Sony dat ook. Iedereen die schrijft laat zijn mening doorschemeren. Daarom kijken er nu ook rechters nu naar de zaak om zo onpartijdig mogelijk een goede beslissing te nemen. Het feit dat Sony invallen laat doen zonder dat mensen überhaupt de kans krijgen om dit aan te vechten,
Dit is ook wel weer grappig en precies wat ik bedoel, jij neemt maar aan dat het allemaal "paniekacties" zijn omdat Sony z.g. niks heeft om op te staan. Dit lijkt me grote onzin want geld in een rechtszaak investeren met de wetenschap dat je gaat verliezen getuigt niet van enig zelfbewustzijn. Ik denk dat voordat het Duitse OM invallen toestaat bij zaken als dit dat Sony toch echt wel e.e.a. aan strafbare feiten heeft voorgelegd op basis van IP adres oid.en dat Sony actief probeert dit soort dingen snel te doen zodat mensen zich hier niet tegen kunnen verdedigen zegt iets over hoe zeker Sony zelf van de zaak is en dat ze eigenlijk wel weten dat ze geen poot hebben om op te staan.
Degene bij wie ze de inval hebben gedaan is toch redelijk openlijk op internet over zijn activiteiten geweest... en dat is ook de reden dat Sony achter hem aan is gegaan... Waarom dan een inval?!?! Diegene heeft heel open verteld en verspreid wat hij doet in de jailbreak scene wat hij weet en wat hij reversed heeft etc etc... Dat is iemand die openlijk z'n gedane werk toegeeft. Dus een inval om zogenaamde bewijsmateriaal te verzamelen is nergens voor nodig.swopdark schreef op vrijdag 25 februari 2011 @ 14:49:
[...]
Maar de actie die ze doen is toch de bedoeling van een inval? Er zijn verdenkingen en Sony heeft die verdenkingen echt wel eerst moeten aanvragen bij het OM die de bewijzen gaat beoordelen voordat zij een inval goedkeuren. Het hele idee van en inval is dat je misdadigers op heterdaad wilt betrappen. Als je een hacker eerst 4 weken vantevoren een briefje stuurt met de aankondiging dat je over 4 weken even in zijn spullen komt snuffelen naar "strafbare" zaken dan weet je natuurlijk wel wat er gaat gebeuren.
[...]
Dit is ook wel weer grappig en precies wat ik bedoel, jij neemt maar aan dat het allemaal "paniekacties" zijn omdat Sony z.g. niks heeft om op te staan. Dit lijkt me grote onzin want geld in een rechtszaak investeren met de wetenschap dat je gaat verliezen getuigt niet van enig zelfbewustzijn. Ik denk dat voordat het Duitse OM invallen toestaat bij zaken als dit dat Sony toch echt wel e.e.a. aan strafbare feiten heeft voorgelegd op basis van IP adres oid.
Net als iemand openlijk op internet zegt iemand te hebben vermoord en diegene is inderdaad vermoord. Dan kom je diegene ophalen en niet in eerste instantie op zoek naar het mes waarmee hij dat gedaan heeft. Blijkbaar heeft deze hacker niets strafbaars gedaan, want ondanks dat hij dat openlijk toegeeft op internet zit hij gewoon thuis te wachten en krijg bangmakerij shit van Sony over zich heen waar hij (gelukkig maar) keiharde schijt aan heeft. Ng mooier is dat deze actie va Sony alleen maar ertoe heeft geleid dat er meer kennis van de jailbreak openbaar is geworden. Want deze hacker heeft zelfs zijn work in progress naar buiten gebracht als reactie op Sony.
En tegen de moderator hierboven die een stuk uit mn reactie heeft gehaald... prima geen persoonlijke aanvallen.. maar kunnen de moderators dan aub iets doen tegen al die mensen die hier inhoudelijk niets komen toevoegen behalve elke keer even komen zeggen dat ze het goed vinden dat iemand is opgepakt of dat er weer een inval is gedaan... want daar is dit topic toch echt niet voor...
[ Voor 21% gewijzigd door dangerpaki op 25-02-2011 16:26 ]
Bij moord wordt je als verdachte meegenomen, dit komt er nog niet eens bij in de buurt ...dangerpaki schreef op vrijdag 25 februari 2011 @ 16:20:
[...]Net als iemand openlijk op internet zegt iemand te hebben vermoord en diegene is inderdaad vermoord. Dan kom je diegene ophalen en niet in eerste instantie op zoek naar het mes waarmee hij dat gedaan heeft. Blijkbaar heeft deze hacker niets strafbaars gedaan, want ondanks dat hij dat openlijk toegeeft op internet zit hij gewoon thuis te wachten en krijg bangmakerij shit van Sony over zich heen waar hij (gelukkig maar) keiharde schijt aan heeft.
[ Voor 26% gewijzigd door OPSLAGHOND op 25-02-2011 18:32 ]
Weet er iemand hoe het staat met de ontwikkeling van XBMC voor de PS3? Ik geloof dat het niet zo'n heel probleem was om draaiende te krijgen als Linux het deed.
zover mij bekend is dit er (nog) niet.dangerpaki schreef op dinsdag 01 maart 2011 @ 09:08:
Weet er iemand hoe het staat met de ontwikkeling van XBMC voor de PS3? Ik geloof dat het niet zo'n heel probleem was om draaiende te krijgen als Linux het deed.
Sloom, de juiste devs van XBMC hebben allemaal geen PS3. Dus als iemand het werkend wil krijgen moeten ze zelf aan de code. Jammer genoeg heb ik niet de juiste kennis voor zoiets specifieks.
maar XBMC voor Linux bestaat toch al wel? Denk als ze Linux volwaardig kunnen draaien op de PS3 dat het dan vanzelf wel komt.SidewalkSuper schreef op dinsdag 01 maart 2011 @ 09:14:
Sloom, de juiste devs van XBMC hebben allemaal geen PS3. Dus als iemand het werkend wil krijgen moeten ze zelf aan de code. Jammer genoeg heb ik niet de juiste kennis voor zoiets specifieks.
Het is niet een kwestie van Linux draaien en gaan met die banaan, er moet nog wat voor gecode worden. Natuurlijk is het grootste obstakel uit de weg, maar zonder devs met een PS3 die zich erop focussen is het lastig. Hulp voor aanwijzingen bij het coden is al aangeboden door de devs, maar nog niemand heeft het echt opgepakt (dat er bekend is).
Heb zelf helaas ook de kennis niet ervoor. Zou wel mooi zijn om dat te ontwikkelen. Puur misschien ook wel om de message naar buiten te brengen dat het niet om piracy gaat maar dit soort toepassingen.SidewalkSuper schreef op dinsdag 01 maart 2011 @ 09:14:
Wat ik me bedenk is dat op zich de PS3 prima allemaal kleine appjes kan draaien. Het zou toch mooi zijn als Sony gewoon een SDK vrij zou geven voor homebrew ontwikkelaars en dat ze dan net als Apple gewoon appjes nadat ze goedgekeurd waren zouden kunnen vrijgeven in de PSN store... Geen gezeur met al die hacks en alles. En het zou de PS3 echt meer open maken en meer mensen aantrekken. En betaalde apps zou Sony zelf dan ook een percentage aan kunnen verdienen. Daar ligt echt een markt voor zo'n console.
Interessant, met de komst van 3.60 OFW doet Sony alle loaders de deur uit en zal metldr helemaal niet meer gebruikt worden. Dus bij opstarten zal het rechtstreeks vanaf de bootldr doorstomen naar lv0 zonder metldr.
Zo is de chain of trust aangepast en dan is de PS3 weer helemaal dicht (voor het moment iig)
Zo is de chain of trust aangepast en dan is de PS3 weer helemaal dicht (voor het moment iig)
[ Voor 8% gewijzigd door SidewalkSuper op 10-03-2011 10:54 ]
gelukkig zijn er nog geen games die 3.60 vereisen, dus veel verschil maakt het niet.SidewalkSuper schreef op donderdag 10 maart 2011 @ 10:50:
Interessant, met de komst van 3.60 OFW doet Sony alle loaders de deur uit en zal metldr helemaal niet meer gebruikt worden. Dus bij opstarten zal het rechtstreeks vanaf de bootldr doorstomen naar lv0 zonder metldr.
Ik ken de levels en het oude mechanisme niet zo uit m'n hoofd.. dus dit zegt me niet heel veel... Maar ik geloof dat dit zou verklaren waarom Sony bovenop de hackers is gesprongen: waarschijnlijk om te voorkomen dat ze de echte master rootkey van lv0 vrijgeven? Ik geloof dat die ook al gehackt was toch? Maar ik denk alleen dat dit gaat leiden tot iemand die het stiekem alsnog releast. Of heb ik het nu helemaal mis?SidewalkSuper schreef op donderdag 10 maart 2011 @ 10:50:
Om verder te gaan met de toepassingen, heeft iemand al the native mediaspeler Showtime al geprobeerd?

Ondanks dat de oorspronkelijke Showtime voor Linux is geschreven en naar OSX en PS3 is geport ga Ik geen links plaatsen, maar Google icm lonelycoder+ showtime vind uiteraard uitkomst
Het is nog in een vroeg Beta stadium, dus niet alles werk nog naar behorenAndoma has released Showtime – a PS3 Homebrew Home Theater System application. Showtime is a media player for use on HTPC media centers. It is primarily intended to be controlled via keypad input such as a IR or bluetooth remote control, keyboards, etc but works also very well with a pointer device.
Features:
* Playback of video and audio
* Javascript plugins
* Unified search
* View photos and images in slideshow mode
* Live TV streaming from Tvheadend
* Spotify integration

Overigens schijnen 720p MKV movies probleemloos te werkenThings that do NOT work yet
-TV-style remote controller has not been tested. No idea if it works or not.
-BD/DVD/CD Discs – No idea how that works
-Digital pass thru audio (AC3, DTS, etc)
Ondanks dat de oorspronkelijke Showtime voor Linux is geschreven en naar OSX en PS3 is geport ga Ik geen links plaatsen, maar Google icm lonelycoder+ showtime vind uiteraard uitkomst
edit:
een plaatje toegevoegd
een plaatje toegevoegd
[ Voor 4% gewijzigd door 6Pac op 18-03-2011 14:00 ]
I'd like to see things from your point of view... But I can't seem to get my head that far up my ass
Als de LVL 0 key al bekend was dan was deze 3.60 firmware toch helemaal niet zo effectief als dat menig hacker aangeeft? Maar naar ik weet was 3.56 ook al genoeg om niks meer draaiend te krijgen.dangerpaki schreef op donderdag 10 maart 2011 @ 12:08:
waarschijnlijk om te voorkomen dat ze de echte master rootkey van lv0 vrijgeven? Ik geloof dat die ook al gehackt was toch? Maar ik denk alleen dat dit gaat leiden tot iemand die het stiekem alsnog releast. Of heb ik het nu helemaal mis?
Maar PSN hebben ze nu met 3.60 wel opnieuw "op slot" gezet.
Alleen het volgende blijft altijd geldig: Zolang er een slot op een deur zit, is er ook een sleutel. En sleutels zijn te achterhalen. Bij 3.56 bleef het wel lang stil trouwens...
nee heb ik nog niet geprobeerd. Al wel e.e.a over gelezen. Hoop dat er snel 1080-ondersteuning komt, zodat dit ook moeiteloos wordt weergegeven. Verder denk ik wel dat het de eerste stapjes zijn.6Pac schreef op vrijdag 18 maart 2011 @ 13:16:
Om verder te gaan met de toepassingen, heeft iemand al the native mediaspeler Showtime al geprobeerd?
[...]
Het is nog in een vroeg Beta stadium, dus niet alles werk nog naar behoren
[afbeelding]
[...]
Overigens schijnen 720p MKV movies probleemloos te werken
edit:
een plaatje toegevoegd
nieuwe ontwikkelingen in de rechtzaak van Sony vs diverse hacker oa Geohotz:
hij heeft gelogen (onder ede) over het hebben van een PSN account en is volgens geruchten het land uit gevlucht...
Als dit waar is dan heeft Geo een probleem en kan het winnen van deze zaak voor veel meer bedrijven een grote vangss zijn. Waar Apple eerder al een heeft gefaalt lijkt Sony te winnen wat uiteindelijk voor alle bedrijven en betalende consumenten een goede zaak zal zijn.
hij heeft gelogen (onder ede) over het hebben van een PSN account en is volgens geruchten het land uit gevlucht...
Als dit waar is dan heeft Geo een probleem en kan het winnen van deze zaak voor veel meer bedrijven een grote vangss zijn. Waar Apple eerder al een heeft gefaalt lijkt Sony te winnen wat uiteindelijk voor alle bedrijven en betalende consumenten een goede zaak zal zijn.
http://psx-scene.com/forums/f6/geohot-flees-south-america-83925/
In a lame attempt to direct traffic to their pathetic websites, some sources are now reporting that Geohot has "fled" the country after court documents reveal a PSN account alleged to belong to him. Normally, we would not report on something so completely ridiculous but, unfortunately, this nonsense is starting to spread to mainstream websites.
Hotz is currently on vacation in a South American country. As common sense would dictate, there is no reason to "flee" from a civil case. These sites have based their claims on misinterpretations of the court documents and an image posted on Geohot's blog.
In the future, we recommend only getting your news from reputable sites. When there's something real to report on the case, you''ll read it here, as always.
Life's good.
Dit geloof je zelf toch niet? Onder ede liegen over een PSN account.....en vervolgens daarom gaan vluchten.swopdark schreef op woensdag 23 maart 2011 @ 15:28:
nieuwe ontwikkelingen in de rechtzaak van Sony vs diverse hacker oa Geohotz:
Klinkt echt als BS.
EDIT: Zie hierboven.
Dat weet ik en dat bedoel ik, zo'n risico over het liegen van een account nemen. Dan moet je wel zo ongelooflijk stom zijn!EfBe schreef op donderdag 24 maart 2011 @ 13:02:
[...]
Onder ede liegen is een zware overtreding, die buiten de civiele zaak staat. Hij mag dan wel geen reden hebben om te vluchten voor een civiele zaak, vluchten omdat ontdekt is dat je meineed hebt gepleegd is heel plausibel.
[ Voor 19% gewijzigd door Mutatie op 24-03-2011 19:24 ]
Natuurlijk, je hebt een rechtzaak boven je hoofd en je 'gaat maar even op vakantie'. Iets met rook & vuur.
Diezelfde sites die ook maar random bash-info vrijgeven in de positieve zin van Geo? Natuurlijk.In the future, we recommend only getting your news from reputable sites
Sony zelf verteld het anders ook allemaal leuker dan het is. Daarbij is het afwachten wat de toekomst brengt, maar ik vind het spijtig om te zien dat er voor de cfw meer nuttige features zijn te krijgen dan bij de ofw.SinergyX schreef op dinsdag 29 maart 2011 @ 12:40:
Natuurlijk, je hebt een rechtzaak boven je hoofd en je 'gaat maar even op vakantie'. Iets met rook & vuur.
[...]
Diezelfde sites die ook maar random bash-info vrijgeven in de positieve zin van Geo? Natuurlijk.
Hopelijk gaat dit niet naar het PSP verhaal toe, waarbij bijna elke week een veiligheidsupdate kwam die totaal onzinnig was en niks toevoegde.
Daar zal het wel op uitlopen, schuld kan je aan beide kanten leggen. Ik heb er zelf geen last van, ik heb alternatieven voor afspelen van media en games spelen nog steeds probleemloos.
Ik ben wel benieuwd naar die media player, maar ik wil nog geen cfw draaien.
Pas als het echt 100% goed werkt.
Maar het is wel leuk om te zien dat mensen er aan werken.
Veel gaande in de voorlopige rechtszaak tussen SCEA & Geohot.
Er is net weer een zitting geweest waarin de rechter duidelijk maakte dat Sony niet zelf de harde schijven mag bekijken van Geohot. De partijen konden niet tot een eenduidige conclusie komen op welke grond de harde schijven bekeken mochten worden, dus dat heeft de rechter nu gedaan.
Besloten is dat de harde schijven gekopieerd worden, daarna worden de encryptiesleutels gegeven door Geohot en zal een 3e, neutrale, partij de harde schijven mogen inzien en kopiëren onder toeziend oog van Geohot zelf. Sony moet dan de SDK van de PS3 aan die partij geven, zodat de 3e partij naar vergelijkingen kan zoeken die in de "PSN Secure Area" op de PS3 van Geohot staan die erop moeten duiden dat Geohot connectie heeft gehad met PSN.
Hotz moet ook naar Californië voor de zitting van 15 april, ondanks dat hij gevraagd heeft om de zitting op te schorten en het hele gebeuren naar New Jersey te verplaatsen. Dat het hele gebeuren nog naar New Jersey gaat, kan trouwens nog gewoon een uitkomst zijn.
Het lijkt er in ieder geval heel sterk op dat SCEA echt iets moet vinden op de harde schijven wat Hotz aan PSN kan linken, want al het andere "bewijs" is flinterdun of gewoonweg niet bestaand. Zo niet, dan is het zeer waarschijnlijk dat Hotz de dans ontspringt (in Californië of in zijn geheel). Aan de andere kant, als er wel wat gevonden wordt zal de rechtszaak vast in Californië gehouden worden en gaan we nog veel meer actie zien.
Er is net weer een zitting geweest waarin de rechter duidelijk maakte dat Sony niet zelf de harde schijven mag bekijken van Geohot. De partijen konden niet tot een eenduidige conclusie komen op welke grond de harde schijven bekeken mochten worden, dus dat heeft de rechter nu gedaan.
Besloten is dat de harde schijven gekopieerd worden, daarna worden de encryptiesleutels gegeven door Geohot en zal een 3e, neutrale, partij de harde schijven mogen inzien en kopiëren onder toeziend oog van Geohot zelf. Sony moet dan de SDK van de PS3 aan die partij geven, zodat de 3e partij naar vergelijkingen kan zoeken die in de "PSN Secure Area" op de PS3 van Geohot staan die erop moeten duiden dat Geohot connectie heeft gehad met PSN.
Hotz moet ook naar Californië voor de zitting van 15 april, ondanks dat hij gevraagd heeft om de zitting op te schorten en het hele gebeuren naar New Jersey te verplaatsen. Dat het hele gebeuren nog naar New Jersey gaat, kan trouwens nog gewoon een uitkomst zijn.
Het lijkt er in ieder geval heel sterk op dat SCEA echt iets moet vinden op de harde schijven wat Hotz aan PSN kan linken, want al het andere "bewijs" is flinterdun of gewoonweg niet bestaand. Zo niet, dan is het zeer waarschijnlijk dat Hotz de dans ontspringt (in Californië of in zijn geheel). Aan de andere kant, als er wel wat gevonden wordt zal de rechtszaak vast in Californië gehouden worden en gaan we nog veel meer actie zien.
[ Voor 6% gewijzigd door SidewalkSuper op 30-03-2011 09:41 ]
Anoniem: 282150
Damn, ik ben er vandaag pas achtergekomen dat er uberhaupt een jailbreak voor de ps3 bestond. Nu is mijn PS3 geupdate naar 3.60 en ben ik genaaid.
Er staan zat 3.60 JB filmpjes op youtube, maar die zijn allemaal fake.
Er staan zat 3.60 JB filmpjes op youtube, maar die zijn allemaal fake.
Komt wel weer, er zijn exploits, er zijn mensen die hem op 3.60 gejailbreakt hebben, nu moeten ze nog naar buiten komen met die informatie
Firmware 3.61 zal dan ook niet al te lang op zich laten wachten.SidewalkSuper schreef op zondag 03 april 2011 @ 16:07:
Komt wel weer, er zijn exploits, er zijn mensen die hem op 3.60 gejailbreakt hebben, nu moeten ze nog naar buiten komen met die informatie
Iemand de rebug CFW geprobeerd?
Zitten best gave features in!
Een rood PSN logo is ook wel erg gaaf!
Morgen ga ik er even verder mee spelen... zal mijn post hier dan ook updaten.
tot nu toe voegt die mediaplayer voor mij nog niet zoveel toe, maar ik denk wel dat ze op de goede weg zijn.koekoek2003nl schreef op dinsdag 29 maart 2011 @ 17:11:
Ik ben wel benieuwd naar die media player, maar ik wil nog geen cfw draaien.
Er is weer een nieuwe versie uit van Mediaplayer, deze schijnt ook 1080p af te spelen. Vanavond maar eens testen.
Yep! en er word gebruik gemaakt van CELL accelerationYMGV4LIFE schreef op vrijdag 08 april 2011 @ 10:01:
Er is weer een nieuwe versie uit van Mediaplayer, deze schijnt ook 1080p af te spelen. Vanavond maar eens testen.
Meer info hier
sorry maar 3.60 is nog steeds dicht en 3.56 naar ik weet ook nog steeds.SidewalkSuper schreef op zondag 03 april 2011 @ 16:07:
Dat er een 3.60 exploit was was een 1 april grap van een paar mensen en daar trapte een hele hoop mensen in.
Nee hoor, die 1 april filmpjes had ik ook wel gezien, maar daar had ik het niet over. Er is een 3.60 exploit, hij is alleen nog niet uit 
3.56 heeft nooit gekraakt hoeven worden, toen werkte alles nog op 3.55, toen dit niet meer werkte ging de OFW eigenlijk al vrij direct weer naar 3.60.
3.56 heeft nooit gekraakt hoeven worden, toen werkte alles nog op 3.55, toen dit niet meer werkte ging de OFW eigenlijk al vrij direct weer naar 3.60.
[ Voor 60% gewijzigd door SidewalkSuper op 08-04-2011 21:41 ]
Het lijkt er op dat Rebug stabieler is dan Waninkoko CFW.leech1984 schreef op zondag 03 april 2011 @ 22:10:
Iemand de rebug CFW geprobeerd?
Paar keer dezelfde routine gedaan in Rebug die ik ook gebruikte in de CFW, maar nu liep de PS3 niet vast.
Nog niet geprobeerd om een nieuw account aan te maken.
De komende dagen ga ik eens even verder pielen...
Er is wel een mogelijkheid om "niet nette dingen" te doen in Rebug. Oppassen dus hoe je deze CFW gebruikt!
Rood PSN logo? wat moet ik me daar bij voorstellen? Het zou me namelijk een worst wezen of die rood, groen of blauw is...
Houd meer in dat je niet op een "normale" firmware zit, maar op een dev firmware.koekoek2003nl schreef op zaterdag 09 april 2011 @ 16:13:
Rood PSN logo? wat moet ik me daar bij voorstellen? Het zou me namelijk een worst wezen of die rood, groen of blauw is...
Let op:
Wat is er not done in dit topic:
- discussies over illegale kopieën van spellen
- discussies omtrent backups maken van spellen
- discussies om met een onofficiële manier, niet van Sony afkomstige systeemsoftware, te verbinden naar Playstation Network
- discussies omtrent aanpassingen die als enige doel hebben het werkend krijgen van backups
- Het vermelden van of verwijzen naar backup managers
Wat is toegestaan:
- Uitleg geven of links naar tutorials, zolang de sites geen spul bevat wat tegen de regels is
Wat is er not done in dit topic:
- discussies over illegale kopieën van spellen
- discussies omtrent backups maken van spellen
- discussies om met een onofficiële manier, niet van Sony afkomstige systeemsoftware, te verbinden naar Playstation Network
- discussies omtrent aanpassingen die als enige doel hebben het werkend krijgen van backups
- Het vermelden van of verwijzen naar backup managers
Wat is toegestaan:
- Uitleg geven of links naar tutorials, zolang de sites geen spul bevat wat tegen de regels is