Nu ik wat "vrije tijd" heb vandaag kan ik eens reageren van de opmerkingen van al meer dan een week geleden
Puppetmaster schreef op vrijdag 14 januari 2011 @ 17:39:
[quote:
lightdestroyer schreef op vrijdag 14 januari 2011 @ 17:17:
Ook hebben de oude "echte" gpu reeksen een refresh gekregen, wss ten gevolge van de PR rond de miljardste GPU die gefabriceerd is geweest voor nvidia>
(de gpu's die niet onder nVidia naam werden verkocht worden hierbij niet meegeteld, riva TNT bv ..)]
De Riva128 en hardware T&L engine.Riva TNT werden weldegelijk onder de naam van nVidia uitgebracht. Dat was toen namelijk nog in het heetsts van de strijd tussen nV en 3Dfx!
Het zijn echter puur video-chips en geen GPU's. Zo werden ze pas genoemd sind de incorporatie van de
Ze vieren nu dus de productie van de miljardste GPU, niet de miljardste GFX-chip.

Nvidia is een van de vele bedrijven die zelf geen productiefaciliteiten hebben en viert het uitleveren van de 1 miljardste gpu dan ook met TSMC, de chipfabrikant die de productie van de GeForce-gpu's voor zijn rekening nam.
De teller begon te lopen op 31 augustus 1999, toen Nvidia de GeForce 256-videokaart uitbracht, waarvan de gpu de codenaam NV10 droeg. Nvidia ontwikkelde al eerder gpu's, maar die werden onder de naam Riva verkocht, de NV1-kaart daargelaten
Rechtstreeks van "onze FP" indien er daar fouten instaan kan je altijd de nieuwsredactie hiervan op de hoogte brengen

Anyway hieruit heb ik mss verkeerdelijk geconcludeerd dat de Riva kaarten niet meegeteld werden en daar blijf ik vrees ik toch bij. Gelukkig heb ik na hard zoeken geconcludeerd dat ik deze tekst niet in de TS geplaatst heb. *gelukkig* anders stond het er misschien al meer dan een week verkeerd in...
Ik vrees dat je dan eens naar de evil website zult moeten surfen, om het u gemakkelijk te maken ..
De gevreesde nVidia website ..madmaxnl schreef op zaterdag 15 januari 2011 @ 17:52:
Ik vroeg alleen hoeveel design wins Tegra2 al had. Hoezo is dat dan een flame ? Ik vroeg i.i.g. niet naar de bekende weg. Ook zie ik totaal niet in hoe deze vraag iemand van streek kan maken.
Belachelijk dat ik me zelf moet verdedigen als ik een normale vraag stel.
Tjah ik vond uw opmerking eigenlijk 1 grote flame termeer ik doelde op de aantal presentaties die gedaan zijn en dat jij WEER EENS (hey topic regels?) afkwam met design wins ..(Dit werd al meer dan 1-maal aangehaald). Ik denk dat we toen al geconcludeerd hadden dat Tegra1 niet de doelstellingen gehaald had en dat Tegra2 teveel energie slurpte...
Maar om te antwoorden op uw post:
Belachelijk dat ik uw posten zie op dit forum ...
<<--- Misschien snap je nu wat er bedoeld wordt met flames + op de persoon spelen ipv op de bal ... (Sorry mods maar als u dit "erover" vind mag u mij maar direct bannen want ik blijf achter deze stelling staan, dit was duidelijk een flame waar tegen moest gereageerd worden door een mod en dit is WEERAL niet gebeurd, wat is het nut van topic regels indien die enkel moeten gevolgd worden door mensen die in het nVidia topic nVidia verdedigen(dit zou in feite ook al niet moeten, maar bon ..) maar ATI aanhangers het hier bond mogen maken.
Zoals ze het in Brussel zeggen, "Trop is te veel en te veel is trop". Ik vrees dat mijn geduld op is
Zoals altijd vrijwilligers om de Topic Start over te nemen mogen zich altijd melden + ik beloof hulp te verlenen indien nodig alhoewel het onderhoud er echt niet moeilijk van is (lees ik heb het mijzelf in de loop der tijd zo makkelijk mogelijk gemaakt)