Lijbrandt_Desk schreef op dinsdag 21 februari 2012 @ 16:11:
Er is op dit moment een voorraadprobleem m.b.t. de beschikbare poorten in verschillende wijkcentrales, hierdoor kan
Lijbrandt niet verder gaan met de oplevering van haar klanten. Dit voorraadprobleem is ontstaan door het grote succes van de glasvezelverkoop in deze regio. Er zijn meer inschrijvingen binnengekomen dan verwacht. Op dit moment wordt er door de netwerkbeheerder hard gewerkt om alle klanten te voorzien van een poort in de wijkcentrale, dit is echter erg lastig omdat de uitbreiding van de wijkcentrales alweer bijna "vol" zit. In bepaalde gebieden moet er zelfs een hele nieuwe wijkcentrale worden aangelegd voordat
Lijbrandt haar klanten verder kan opleveren, dit neemt helaas enige tijd in beslag. Zodra er extra poorten geplaatst zijn, kunnen er wederom klanten aangesloten worden.
Waar is dan in Godsnaam die vraagbundeling voor geweest, is er überhaupt wat met die cijfers gedaan?
Lijbrandt en KPN weten inmiddels al meer dan een jaar hoeveel aansluitingen ze bijvoorbeeld in Groenlo minimaal moeten realiseren en nog steeds zitten er veel mensen te wachten op een aansluiting... (3x raden van welke provider)...
En het lijkt mij sterk dat het bestellen van de benodigde apparatuur meer dan een half jaar duurt...
Of is die oorspronkelijk voor ons bedoelde apparatuur nu in gebruik in andere plaatsen om nieuwe KPN abonnees aan te sluiten???
De reden waarom onze groene concurrent eerder kan leveren dan Lijbrandt heeft te maken met een verschil in aanbod. De groene concurrent levert geen analoge diensten, dit betekent dat zodra de wijkcentrale geschikt is voor een IP vezel er kan worden geleverd. Lijbrandt biedt naast de IP vezel ook een CATV vezel aan voor analoge radio + televisie en het DVB-C signaal. Om dit te bieden moet de netwerkbeheerder ervoor zorgen dat de wijkcentrale ook geschikt wordt voor de CATV vezel.
Dit kan in mijn geval niet de volledige waarheid zijn.... De wijkcentrale waar ik op aangesloten moet worden is geschikt voor CATV, er zijn zelfs al klanten van
Lijbrandt geactiveerd in Groenlo op dezelfde wijkcentrale, conclusie: de wijkcentrale is geschikt voor CATV vezel... Om het zelfs nog erger te maken: Een vriend van me heeft ook al glasvezel van
Lijbrandt in Groenlo en hij heeft zich zelfs pas ruim na de vraagbundeling aangemeldt... Hij is vorig jaar augustus/september geactiveerd...
Webcare wordt op de hoogte gehouden over de verdere opleveringen in Lelystad, op het moment dat er hiervoor een planning wordt afgegeven zullen wij dit doorgeven via o.a. Tweakers.net. Dit alles even ter achtergrondinformatie. Dit neemt niet weg dat wij begrijpen dat het erg vervelend is voor onze klanten dat zij nu al flinke tijd wachten op hun diensten. Er wordt hard gewerkt om de klanten te activeren. -Ruben
Ik snap dat jullie als webcare jullie best doen, maar wat mij betreft kunnen er wel wat mensen ontslagen worden bij zowel
Lijbrandt als KPN omdat ze hun werk niet doen of er niet geschikt voor zijn... Slechter kan het er niet op worden...