Lijbrandt: vragen en klachten Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 43 ... 88 Laatste
Acties:
  • 534.651 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen11
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 28-05 17:09
Matched: -
@Lijbrandt_Desk - ik krijg geen reactie via support@lijbrandt.nl dus daarom even hier - ik heb in maart dit jaar me aangemeld, heb al een werkende glasvezel (bij Alice) dus alle infrastructuur ligt er, Oostelijk Havengebied Amsterdam. Ik heb een paar brieven met bevestiging gekregen (maart, juli) maar nog steeds niet aangesloten... Is het gangbaar dat het overstappen zo lang duurt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 225757

Geen matches
denan schreef op donderdag 08 december 2011 @ 22:41:
Wat was de deal voor een nieuwe startpost ook al weer?

Owja...

Betere hd kwaliteit in wmp+ gebieden: 50% done
Nieuw portal: soon
;)
Ik hoor het u zeggen ... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emaurer
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11-06-2024

emaurer

Voor de rest gaat alles Goed

eymey schreef op donderdag 08 december 2011 @ 09:22:
WBA+ heet tegenwoordig WMP+ :).

Toch wel jammer van je vrouw, aangezien KPN nu net de bitrates flink aan het opschroeven is :). De afstandsbediening: Tsja, dat is een kwestie van smaak, denk ik. Om daarvoor nou een settopbox af te wijzen.... (voor hetzelfde schotelt Ziggo je bij een toekomstige STB ook iets voor wat niet je smaak is :P ).

Zelf gebruik ik de afstandsbediening van de M540 trouwens niet.... Logitech Harmony FTW :). Mijn vriendinnetje wordt anders gek van het moeten bedienen van meerdere apparaten ;)
We kijken HD (incl. History Channel) nu via DVB-c.... dus gebruiken we de afstandbediening en de menu structuur van de TV... Heb ook een Harmony echter mijn tv (Loewe) reageert niet lekker tussen switchen van de verschillende HDMI inputs... zodoende dat de AB van de 540 de TV niet kon uitzetten of met het aanzetten (wat wel werkte) een menu liet zien voor selectie welk input kanaal gewenst was... kon niet scrollen / selecteren dus moest de originele AB weer gepakt worden.... ja ja Loewe is ook niet alles....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toxict
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23:34
Geen matches
FatalError schreef op woensdag 07 december 2011 @ 12:46:
[...]

Dat lijkt me onmogelijk.. Glasvezel heeft een demping van ongeveer 0,1dB per kilometer. Verder heeft iedere koppeling een bepaalde demping.
Mijn PoP is te zien als ik mijn voordeur open doe.
Hemelsbreed iets van 300 meter verder.

Daarnaast kloppen die cijfers echt.
Ik hing over de schouder van de monteur mee te kijken om te zien wat ie allemaal deed en hij vertelde bij iedere stap wat ie aan het doen was.
Zo ook die getallen toen ie ze door aan het meten was.

http://www.pvoutput.org/intraday.jsp?sid=31923

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• servies
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 23:23

servies

Veni Vidi Servici

Geen matches
@Lijbrandt Desk:

28 Oktober is bij mij de glasvezel in huis gebracht, dummy geplaatst, doorgemeten en goedbevonden. Inmiddels zijn we 6 weken verder. 2 weken geleden (26 november) en vorige week donderdag (3 december) heb ik navraag gedaan met betrekking tot de status van oplevering.
De eerste keer ook bij het Glashart punt in Groenlo geweest en de persoon kreeg toen een status te zien met een omschrijving van iets als "prequalifyfailed" :? Ik zie toch dat alles er ligt????
Vorige week kreeg de helpdeskmedewerker niemand van een bepaalde afdeling aan de telefoon...
Om me heen zie ik mensen die later opgeleverd zijn al aangesloten worden... Wat is er hier aan de hand, ik wil nu wel eens een keer aangesloten worden, mede omdat door alle graafwerkzaamheden de kwaliteit van m'n ADSL lijn ook nog eens achteruit is gegaan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bontekoe37
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 25-05 13:45
Geen matches
Vrijdag morgen, 01:15, op Nederland 2 in plaats van de programma's een Technicolor testbeeld (1080i50) Gaat het dan toch nog gebeuren voor de Kerst :) zou mooi zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Websurfer01
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 22-03-2021
Geen matches
denan schreef op donderdag 08 december 2011 @ 22:41:
Wat was de deal voor een nieuwe startpost ook al weer?

Owja...

Betere hd kwaliteit in wmp+ gebieden: 50% done
Nieuw portal: soon
;)
Was in de deal ook dolby digital bij de verbetering opgenomen, of hebben we die er later bij gehaald? :)
Bij het woordje "soon" moet ik toch wel even glimlachen, die toezegging is al ouder dan de startpost zelf.
Eerst zien, dan geloven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MCP cloud
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 07:11

MCP cloud

Op het web sinds 1998

servies schreef op vrijdag 09 december 2011 @ 09:00:
@Lijbrandt Desk:

28 Oktober is bij mij de glasvezel in huis gebracht, dummy geplaatst, doorgemeten en goedbevonden. Inmiddels zijn we 6 weken verder. 2 weken geleden (26 november) en vorige week donderdag (3 december) heb ik navraag gedaan met betrekking tot de status van oplevering.
De eerste keer ook bij het Glashart punt in Groenlo geweest en de persoon kreeg toen een status te zien met een omschrijving van iets als "prequalifyfailed" :? Ik zie toch dat alles er ligt????
Vorige week kreeg de helpdeskmedewerker niemand van een bepaalde afdeling aan de telefoon...
Om me heen zie ik mensen die later opgeleverd zijn al aangesloten worden... Wat is er hier aan de hand, ik wil nu wel eens een keer aangesloten worden, mede omdat door alle graafwerkzaamheden de kwaliteit van m'n ADSL lijn ook nog eens achteruit is gegaan...
Ik hoop op een knallend 2012 met mijn verbinding eind december.
Maar ik zie dit denk ik niet gebeuren..........

16-11-2011 Lijbrandt aangemeld
18-11-2011 Modem glasvezel dummy
22-11-2011 Lijbrandt bevestigingsbrief
29-11-2011 Lijbrandt activatie brief
??-??-2011/2012 Modem geactiveerd

Powered by KPN | Experia Box V10 + TP-link switch LS1005G + 2 Superwifi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 04-04 21:30
Geen matches
Websurfer01 schreef op vrijdag 09 december 2011 @ 09:34:
[...]

Was in de deal ook dolby digital bij de verbetering opgenomen, of hebben we die er later bij gehaald? :)
Bij het woordje "soon" moet ik toch wel even glimlachen, die toezegging is al ouder dan de startpost zelf.
Eerst zien, dan geloven.
Die hebben jullie er later bijgehaald.. :)

Mbt de portal: scherper dan "soon" kan ik het niet maken..

Maar even serieus over de startpost: hij is nu wel erg aan het verouderen (laatste update 6+ maanden geleden?) en als informatiebron (zowel negatief als positief) praktisch onbruikbaar. Aangezien een startpost onafhankelijk moet zijn ga ik hem niet herbouwen, daarvoor heb ik te veel links naar het glasvezelgebeuren. Dus.. wie wil?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lijbrandt_Desk
  • Laatst online: 24-05-2021

Lijbrandt_Desk

Bedrijfsaccount Lijbrandt
jeroen11 schreef op donderdag 08 december 2011 @ 23:00:
@Lijbrandt_Desk - ik krijg geen reactie via support@lijbrandt.nl dus daarom even hier - ik heb in maart dit jaar me aangemeld, heb al een werkende glasvezel (bij Alice) dus alle infrastructuur ligt er, Oostelijk Havengebied Amsterdam. Ik heb een paar brieven met bevestiging gekregen (maart, juli) maar nog steeds niet aangesloten... Is het gangbaar dat het overstappen zo lang duurt?
Als je mij via DM of e-mail je adresgegevens kan doorsturen dan kan ik (laten) uitzoeken wat de verwachte oplevering kan zijn voor jou adres. -Ruben

Lijbrandt Webcare ______Webcare disclaimer/werkwijze

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lijbrandt_Desk

Lijbrandt_Desk

servies schreef op vrijdag 09 december 2011 @ 09:00:
@Lijbrandt Desk:

Stuur mij even je adresgegevens via DM of e-mail dan ga ik (laten) uitzoeken wat er aan de hand is :) -Ruben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Geen matches
denan schreef op vrijdag 09 december 2011 @ 10:10:
[...]

Maar even serieus over de startpost: hij is nu wel erg aan het verouderen (laatste update 6+ maanden geleden?) en als informatiebron (zowel negatief als positief) praktisch onbruikbaar. Aangezien een startpost onafhankelijk moet zijn ga ik hem niet herbouwen, daarvoor heb ik te veel links naar het glasvezelgebeuren. Dus.. wie wil?
Eymey en ik gaan een nieuwe startpost bouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:07
@Denan: IcyK en ik hebben een maandje terug al wat ge-brainstormed over een startpost, alleen verder nog niet praktisch aan begonnen (of iig, ik niet door drukte :P ).

De grote drempel vind ik een beetje hoe je de layout gaat aanpakken (als je zoiets nog nooit gedaan hebt). Een template zou welkom zijn, ook omdat het voor zover ik weet (nog) niet mogelijk is om een post te beginnen, langzaam bij te werken en tussendoor te previewen, zonder 'm ook meteen te publiceren of het topic open te stellen :).

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT003 V114 DSMR4, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@ Lijbrandt_desk:

Heeft het onderstaande nog aandacht gekregen?
Anoniem: 225757 schreef op maandag 05 december 2011 @ 15:23:
@ Lijbrandt_desk:
De EPG data van Playboy tv klopt sinds enige tijd van geen kant. (bij Private Spice ook niet, volgens één van de buren).
Kan daar naar gekeken (en bij voorkeur ook opgelost) worden?

Mijn gegevens hebben jullie vast nog van vorige week ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lijbrandt_Desk

Lijbrandt_Desk

@ LcyK

Er is een melding naar de netwerkbeheerder doorgezet voor GHM, zodra er reactie is lees je dat hier ;) -Ruben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
eymey schreef op vrijdag 09 december 2011 @ 10:27:
@Denan: IcyK en ik hebben een maandje terug al wat ge-brainstormed over een startpost, alleen verder nog niet praktisch aan begonnen (of iig, ik niet door drukte :P ).

De grote drempel vind ik een beetje hoe je de layout gaat aanpakken (als je zoiets nog nooit gedaan hebt). Een template zou welkom zijn, ook omdat het voor zover ik weet (nog) niet mogelijk is om een post te beginnen, langzaam bij te werken en tussendoor te previewen, zonder 'm ook meteen te publiceren of het topic open te stellen :).
Gewoon copy/paste van de src van de XMS startpost (druk op het quote knopje naast de post)? Dan kun je daarin naar hartenlust editten en heb je in ieder geval een basis template. Wel even netjes tegen rekenblok zeggen natuurlijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pipo01
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-05 10:27
Geen matches
Weten een van jullie misschien wie de modems van Lijbrandt installeren? Via de aannemer heb ik begrepen dat alles aan mijn aansluiting klaar is en dat enkel de modem nog moet worden geïnstalleerd. Via het webteam heb ik getracht achter te komen wie de montage doet, maar zij hebben dit nog niet kunnen achterhalen (en we zijn weer ruim een week verder). Hopelijk weet iemand van het forum wie het zijn zodat ik ze zelf direct kan benaderen voor de installatie. Mijn lokatie is IJburg Amsterdam, postcode 1087NA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lijbrandt_Desk

Lijbrandt_Desk

@ pipo01;

Ik heb net je adresgegevens doorgestuurd naar onze regio manager, hij heeft contact met Reggefiber om te laten achterhalen welke lokale aannemer er hier zal worden ingeschakeld. Zodra dit bekend is zal hij jouw gegevens meteen doorsturen naar de aannemer voor verwerking. Wanneer de uiteindelijke oplevering zal plaats vinden kan ik je nu helaas (nog) niet vertellen -Ruben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MCP cloud

MCP cloud

Op het web sinds 1998

Geen matches
Kleine update :)
Net weer folder gehad: Reggefiber Klantbeoordeling

Welkom in dit onderzoekspaneel!

Van harte gefeliciteerd met uw glasvezelaansluiting. Dankzij dit razendsnelle en stabiele netwerk bent u nu klaar voor de toekomst.

Graag zouden we willen weten hoe u het proces van de aanleg van glasvezel in en rondom uw woning heeft ervaren. Was de monteur bijvoorbeeld op tijd en heeft u voldoende informatie ontvangen? Tevredenheid van onze klanten is het uitgangspunt van ons handelen. Daarom zoeken we continu naar verbeteringen, zowel in ons product als in onze service. U kunt daaraan bijdragen door 8 korte vragen te beantwoorden. Dan maakt u meteen kans op een iPad 2, die we elke maand verloten onder de gegeven beoordelingen.

Alvast hartelijk dank voor uw bijdrage en we wensen u veel plezier met uw glasvezelaansluiting.

Printscreens hier:
http://fiberdordrecht.nl/...ggefiber_Klantbeoordeling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iBosvelt
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 26-03-2023
Geen matches
Hoe zit het met de streams van de "10"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NDSFREAK
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 28-04 19:44
Geen matches
iBosvelt schreef op zondag 11 december 2011 @ 10:53:
Ik denk dat pas na 13 december 2011 de kwaliteits verbeteringen zullen worden doorgevoerd.

Deze melding stond op de Glashart Media site onder storingen:

Storingen

In de nacht van 13 december op 14 december heeft Technicolor (Hilversum) het voornemen werkzaamheden uit te voeren aan hun distributie platform.

Dit betekend dat er onderbrekingen voorkomen bij meerdere programma’s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Geen matches
NDSFREAK schreef op zondag 11 december 2011 @ 11:07:
Storingen

In de nacht van 13 december op 14 december heeft Technicolor (Hilversum) het voornemen werkzaamheden uit te voeren aan hun distributie platform.

Dit betekend dat er onderbrekingen voorkomen bij meerdere programma’s
De kwaliteitsverbeteringen vinden plaats bij KPN, technicolor heeft daar niets mee te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Sinds vanmorgen (heel) vroeg lijkt het analoge tv en dvb-c signaal te ontbreken in Dordrecht. Analoge radio doet het wel.
Hebben meer mensen op de headend Dordrecht (B&R?) hier last van?

Ik heb gisteren nl een andere receiver aangesloten, misschien toch een kabeltje kapot gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goldvinger
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 10-05-2024
Geen matches
iBosvelt schreef op zondag 11 december 2011 @ 10:53:
Ik denk dat het een kerstcadeautje gaat worden :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MCP cloud

MCP cloud

Op het web sinds 1998

Geen matches
goldvinger schreef op zondag 11 december 2011 @ 12:27:
[...]
Ik denk dat het een kerstcadeautje gaat worden :*)
ik wacht nog op mijn modem :X
heb ik liever......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirMemeAlot
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 30-05 22:17
fiberdordrecht schreef op zondag 11 december 2011 @ 13:43:
[...]

ik wacht nog op mijn modem :X
heb ik liever......
Ik heb liever HD kwaliteit op het DVB-C signaal :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen11
Ik heb liever HD kwaliteit op het DVB-C signaal :*)
Ik ook, ik zou er zelfs extra voor willen betalen. Gewoon zonder CI gedoe op een flatscreen en op HTPC HD TV kunnen kijken zou fantastisch zijn!

[ Voor 1% gewijzigd door jeroen11 op 11-12-2011 14:04 . Reden: typfout ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirMemeAlot
Ze zouden het gewoon als keus moeten maken, of IPTV of DVB-C. Dan inderdaad een hoger tarief voor DVB-C en standaard HD mee moeten leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edrelais
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 22-01-2020
Helemaal mee eens.
Zeker aangezien de huidige tv's een DVB-C tuner hebben ingebouwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirMemeAlot
Dirkmans schreef op zondag 11 december 2011 @ 17:10:
Helemaal mee eens.
Zeker aangezien de huidige tv's een DVB-C tuner hebben ingebouwd.
Helaas, zal dit nooit gebeuren.

Het hele voordeel van een dergelijk IPTV systeem of voor UPC de Mediabox is dat ze de extra zender pakketten kunnen verkopen. Spijtig maar begrijpelijk, ze zouden wel iets kunnen verzinnen dat als je DVB-C bijvoorbeeld perse het Extra zender pakket en HD moet afnemen. Maar dan wel kan kiezen i.p.v. IPTV.

Maar tot op heden ben ik al blij dat Lijbrandt deze mogelijkheid aanbied. Vele providers zouden m.b.t. bandbreedte dit waarschijnlijk helemaal niet aanbieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MCP cloud

MCP cloud

Op het web sinds 1998

Geen matches
Ik vond deze op het web, lees het onderstaande dit zal leuk zijn :)

Afbeeldingslocatie: http://www.uploadplaatjes.nl/plaatjes/8/309479.gif

[ Voor 7% gewijzigd door MCP cloud op 11-12-2011 21:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turboprop
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-02 13:03
Geen matches
jeroen11 schreef op donderdag 08 december 2011 @ 23:00:
heb al een werkende glasvezel (bij Alice) dus alle infrastructuur ligt er,
Het overstappen van een glasvezelprovider naar een andere is nog steeds een drama.
De 'oude' provider moet eerst 'de lijn vrijgeven' voordat de volgende provider de diensten kan leveren/activeren.
Het vervelende is dat Lijbrandt dit niet meldt. Als je zelf geen actie onderneemt, kun je wachten tot je een ons weegt.
Je zult zelf voortdurend er achterheen moeten zitten, en reken op een overstaptijd van 2 a 3 maanden, waarbij je dus geen glasvezeldiensten hebt. In die tijd moet je dus een alternatief hebben (digitenne, wifi van de buren).

Succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turboprop
Amino M540
Ik heb regelmatig dat de M540 niet reageert op de afstandsbediening, het blauwe ledje licht dan ook niet op. Om de M540 te laten reageren moet je net zolang op de afstandsbediening drukken totdat het blauwe ledje wel oplicht. Het rare is dat die een poosje later weer wel goed reageert.
De batterijen zijn nieuw, de M540 staat in het zicht en op ca. 3 meter afstand.
Een andere - zelfde type - afstandsbediening geeft hetzelfde resultaat.

Zijn er meer die daar last van hebben?
Iemand suggesties om dit te verhelpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 12:51
Geen matches
fiberdordrecht schreef op zondag 11 december 2011 @ 21:16:

[afbeelding]
2010?

"The reason for time is so that everything doesn't happen at once"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 376876

Geen matches
fiberdordrecht schreef op zondag 11 december 2011 @ 21:16:

[afbeelding]
Redelijk oude brief zo te zien... en ik zie het rare er niet in eigenlijk. ;)
Als het gaat om de ondertekening.... F. Moolenburgh is sinds maart 2011 pas uit dienst gegaan van Lijbrandt om met Heldenvan.nu verder te gaan.

[ Voor 64% gewijzigd door Anoniem: 376876 op 11-12-2011 23:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen11
Geen matches
Turboprop schreef op zondag 11 december 2011 @ 21:48:
[...]
Je zult zelf voortdurend er achterheen moeten zitten, en reken op een overstaptijd van 2 a 3 maanden, waarbij je dus geen glasvezeldiensten hebt. In die tijd moet je dus een alternatief hebben (digitenne, wifi van de buren).
Hmm als dat het geval is ga ik niet overstappen en zonder internet zitten... Dat is bizar als dat zo lang duurt, ik heb al een werkende glasvezel in huis, ik wil alleen van leverancier veranderen. Affijn ik hoop dat Lijbrandt op m'n vragen reageert, heb ze op verzoek in de discussie hier gemaild.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MCP cloud

MCP cloud

Op het web sinds 1998

Geen matches
jeroen11 schreef op maandag 12 december 2011 @ 08:32:
[...]

Hmm als dat het geval is ga ik niet overstappen en zonder internet zitten... Dat is bizar als dat zo lang duurt, ik heb al een werkende glasvezel in huis, ik wil alleen van leverancier veranderen. Affijn ik hoop dat Lijbrandt op m'n vragen reageert, heb ze op verzoek in de discussie hier gemaild.
Ik hoop en denk dat (overstappen) dit wel beter wordt geregelt in de toekomst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turboprop
Geen matches
fiberdordrecht schreef op maandag 12 december 2011 @ 09:04:
[...]

Ik hoop en denk dat (overstappen) dit wel beter wordt geregelt in de toekomst.
Uiteraard, maar hoever weg is die toekomst?
Anderhalf jaar geleden, toen ik van de overstapproblemen hoorde, dacht ik ook: "ik wacht nog maar even tot ze het beter geregeld hebben".
Het probleem is dat er te veel partijen mee te maken hebben en de communicatie onderling niet al te best is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJsbeer
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Geen matches
Dat heeft met ADSL ook jaren geduurd. Eigenlijk pas nadat de OPTA zich er mee heeft lopen bemoeien is het beter geworden.
De kans is groot dat het nog wel even duurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Mja, ik zie wel een verschil: Bij ADSL moest men het wiel nog uitvinden:

* Hoe ga je om met dat er meerdere operators zijn?
* Hoe ga je ermee om dat 1 operator meerdere providers bedient?

Precies deze vraagstelling speelt ook bij glasvezel. Ingewikkelder is het niet. Je hebt het nog steeds over point to point verbindingen tussen consument en 'centrale'. Als er van operator ge-switched moet worden zal je moeten 'patchen'. Binnen operator kan het, mits vanaf het begin goed opgezet, waarschijnlijk al remote in de switch/router veranderd worden.

Ik zie niet in waarom een proces, dat ooit voor ADSL jaren heeft moeten duren, voor glasvezel weer jaren moet duren terwijl het eigenlijk bijna hetzelfde is.

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT003 V114 DSMR4, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lijbrandt_Desk

Lijbrandt_Desk

Anoniem: 225757 schreef op vrijdag 09 december 2011 @ 10:28:
@ Lijbrandt_desk:

Heeft het onderstaande nog aandacht gekregen?

[...]
Wij hebben reactie gekregen van de netwerkbeheerder: Voor het herstellen van de storing is de leverancier aangestuurd. Zodra de plandatum bekend is zal deze worden gecommuniceerd. - Fleur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Geen matches
eymey schreef op maandag 12 december 2011 @ 10:20:
Ik zie niet in waarom een proces, dat ooit voor ADSL jaren heeft moeten duren, voor glasvezel weer jaren moet duren terwijl het eigenlijk bijna hetzelfde is.
Hardware(NT) en fiber eigendom? Bij DSL waren alle koperkabels van KPN, bij Fiber is dat niet altijd het geval. Ook de FTU's en NT's kunnen van verschillende eigenaren zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Geen matches
@Denan: Bij fiber is (iig in de Reggefiber gebieden, het grootste deel van wat nu ligt) het eigendom toch gewoon van Reggefiber? Dus daar is het meerdere operators versus Reggefiber en bij ADSL is het meerdere operators versus KPN.

Alleen de FTU's en NT's zijn idd nog problematisch maar in steeds meer nieuwe gebieden wordt dit ook opgelost dmv de universele FTU.

Ik vind het iig tegelijk vermakelijk en storend dat, zelfs een jaar na mijn overstapavontuur, er op dit vlak nog steeds nauwelijks vooruitgang is geboekt. Ben ik blij dat ik toen niet de adviezen heb opgevolgd om te wachten.... had ik nog lang moeten wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen11
Geen matches
Inmiddels antwoord van Lijbrandt. Januari zou ik moeten kunnen overstappen. Ben benieuwd, ga in ieder geval nog niks opzeggen tot er meer duidelijkheid en zekerheid is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doc25
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 11-12-2017
Geen matches
Er is echt geen mogelijkheid om een favorietenlijst te maken bij Lijbrand IPTV ? elke keer door alle bagger zappen is storend. Anno 2011 zou je denken dat zoiets wel mogelijk moet zijn.........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Geen matches
eymey schreef op maandag 12 december 2011 @ 13:18:
@Denan: Bij fiber is (iig in de Reggefiber gebieden, het grootste deel van wat nu ligt) het eigendom toch gewoon van Reggefiber? Dus daar is het meerdere operators versus Reggefiber en bij ADSL is het meerdere operators versus KPN.
Niet altijd :)
Alleen de FTU's en NT's zijn idd nog problematisch maar in steeds meer nieuwe gebieden wordt dit ook opgelost dmv de universele FTU.
Dat klopt maar half. je zit natuurlijk nog met het eigendom van de aanwezige hardware, het is niet netjes om dat gewoon los te knippen zonder goede afspraken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• datadevil
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07:45
Geen matches
Doc25 schreef op maandag 12 december 2011 @ 15:25:
Er is echt geen mogelijkheid om een favorietenlijst te maken bij Lijbrand IPTV ? elke keer door alle bagger zappen is storend. Anno 2011 zou je denken dat zoiets wel mogelijk moet zijn.........
ja, maar het is bijna 2012 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Geen matches
Doc25 schreef op maandag 12 december 2011 @ 15:25:
Al eens een eigen mozaiekscherm gemaakt dan?
Daar kan je zoveel eigen schermen maken als je wil met als ik het goed heb elke keer 16 zenderlogo's?
Lijkt me een goed alternatief voor een favorietenlijst :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Geen matches
denan schreef op maandag 12 december 2011 @ 16:31:

[...]

Dat klopt maar half. je zit natuurlijk nog met het eigendom van de aanwezige hardware, het is niet netjes om dat gewoon los te knippen zonder goede afspraken.
Was dat niet de reden dat Reggefiber een universele FTU had ontwikkeld, waarop een provider een "eigen" merk/keuze NTU kon klikken?

Als de FTU universeel is en eigendom van Reggefiber, dan zou het wisselen van provider niet meer moeten zijn dan de NTU verwisselen en de oude retourneren aan je oude provider toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 30-05 15:16
Anoniem: 376876 schreef op maandag 12 december 2011 @ 20:45:
[...]

Was dat niet de reden dat Reggefiber een universele FTU had ontwikkeld, waarop een provider een "eigen" merk/keuze NTU kon klikken?

Als de FTU universeel is en eigendom van Reggefiber, dan zou het wisselen van provider niet meer moeten zijn dan de NTU verwisselen en de oude retourneren aan je oude provider toch?
Moeten er wel andere providers zijn die een eigen NTU gebruiken....

en dus niet allemaal bij KPN WMP+ inkopen :X

Er zijn maar weinig gebieden met andere operators op het Reggefiber netwerk dan KPN Wholesale.

De actieve operator bepaald uiteindelijk afaik welke NTU enz er gebruikt wordt. En als iedereen opgekocht-is-door/inkoopt-bij KPN Wholesale...

[ Voor 17% gewijzigd door DJSmiley op 12-12-2011 20:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

DJSmiley schreef op maandag 12 december 2011 @ 20:49:
[...]

Er zijn maar weinig gebieden met andere operators op het Reggefiber netwerk dan KPN Wholesale.

De actieve operator bepaald uiteindelijk afaik welke NTU enz er gebruikt wordt. En als iedereen opgekocht-is-door/inkoopt-bij KPN Wholesale...
Tja, dat valt in principe natuurlijk niet af te dwingen, zeker niet als KPN de "enige" partij dreigt te worden.
Ik weet dat de universele FTU is ontwikkeld met drie merken modemfabrikanten, en eigenlijk zou elke provider zo moeten leveren als Lijbrandt, dus gewoon na de NTU is alles het "probleem" en de vrije keuze van de klant.

Uiteraard haal je hiermee een grote dosis extra support op je hals maar geef je je klant volledige vrijheid tot de glasvezel.
KPN kiest bewust om dit niet te doen en alles met eigen hardware af te dekken.
Voordeel hiervan is uiteraard dat ze qua support op die hardware maar een heel smal stukje kennis hoeven te hebben, want het gaat over een paar types modems/routers en een paar STB's.
Lijbrandt daarentegen kan vragen verwachten over een vloed aan diverse merken routers die mensen achter de Genixis prikken en moeten dan met het lullige antwoord komen dat ze dat niet supporten.

Ik ben fan van het laatste, maar ik ben dan ook wellicht iets meer ingewijd in IT dan de gemiddelde huis, tuin en keukenklant. Voor die laatste is wellicht het beproefde en dichtgetimmerde concept van KPN de beste oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joop99
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 18:04
Anoniem: 376876 schreef op maandag 12 december 2011 @ 20:58:
[...]

Lijbrandt daarentegen kan vragen verwachten over een vloed aan diverse merken routers die mensen achter de Genixis prikken en moeten dan met het lullige antwoord komen dat ze dat niet supporten.

Ik ben fan van het laatste, maar ik ben dan ook wellicht iets meer ingewijd in IT dan de gemiddelde huis, tuin en keukenklant. Voor die laatste is wellicht het beproefde en dichtgetimmerde concept van KPN de beste oplossing?
Op zich vindt ik dan de KPN variant zoals Tweak hem benadert ook wel ok:
Werkt je aansluiting met de experia box wel en met je eigen apparatuur niet -> jouw probleem
Werkt je aansluiting met de experia nox niet en met je eigen apparatuur ook niet -> probleem van Tweak.

In wezen zit XS4ALL ook zo in elkaar vermoed ik (werkt het na een reset van de Fritzbox......enz) met dat verschil dat je daar waarschijnlijk wel service krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
DJSmiley schreef op maandag 12 december 2011 @ 20:49:
[...]

Mja... toch is er wel degelijk verschil, zelfs tussen providers die via KPN leveren (als ik het goed heb gezien).

In het XS4ALL glasvezel topic heb ik bv. een NT gezien (voor zover ik me kan herinneren) die maar 1 UTP poort heeft die naar de Fritz!box gaat. Iig bij de NT die geschikt is voor de nieuwe u-FTU's.

En zo zal bv. voor WMP+ een NT geleverd moeten worden die op beide 'helften' van de FTU past (of 2 losse NT"s?).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emaurer
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11-06-2024

emaurer

Voor de rest gaat alles Goed

Geen matches
Anoniem: 376876 schreef op maandag 12 december 2011 @ 20:43:
[...]

Al eens een eigen mozaiekscherm gemaakt dan?
Daar kan je zoveel eigen schermen maken als je wil met als ik het goed heb elke keer 16 zenderlogo's?
Lijkt me een goed alternatief voor een favorietenlijst :)
Is dit zo :? :? :? dacht maar 1x....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Geen matches
emaurer schreef op dinsdag 13 december 2011 @ 00:27:
[...]

Is dit zo :? :? :? dacht maar 1x....
Zou ook kunnen... heb er nog niet echt mee gespeeld om het te gaan gebruiken... maar zelfs met één scherm kan je toch de meest favoriete zenders wel kwijt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lijbrandt_Desk

Lijbrandt_Desk

Storing op digitale- en analoge televisie en DVB-c

Door werkzaamheden van de leverancier zijn er onverwachts storingen opgetreden op digitale- en analoge televisie. Op DVB-C is er naar alle waarschijnlijkheid uitval.

Er wordt gewerkt aan een oplossing. -Fleur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirMemeAlot
Lijbrandt_Desk schreef op woensdag 14 december 2011 @ 09:24:

Door werkzaamheden van de leverancier zijn er onverwachts storingen opgetreden op digitale- en analoge televisie. Op DVB-C is er naar alle waarschijnlijkheid uitval.

Ik heb alleen geen signaal op nederland 3, andere DVB-C kanalen werken prima bij mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco Tr
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 23:01
Vraag: DVB-C gaat ook over glas? En komt uit de FTU?

Hoe is de kwaliteit van dat signaal en zit er ook HD in het basis pakket?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Dat is allemaal info die hier in dit topic ruim voor handen is. Maar omdat dit topic aan en nieuwe start toe is (hopelijk komen we daar binnenkort aan toe):

Ja, DVB-C gaat in dit geval over glas en komt middels een F-connector (schroefconnector bekend van splitters, sateliet, etc.) uit de NT.

Kwaliteit is 1:1 Technicolor/SAT maar (vooralsnog) géén HD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NDSFREAK

Hier in Winterswijk is sinds 14:00 uur het signaal al 3 keer een paar minuten weg geweest op DVB-c.
Krijg dan op me philips TV melding geen ondersteund video formaat en daarna waren opeens alle zenders even weg. Op het moment is het beeld weer terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edrelais
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 22-01-2020
Geen matches
Hier lijkt t of de download snelheid van de news.lijbrandt.nl server is verhoogd.
ipv 500 kB/s haal ik nu 1500 kB/s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRuw
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 14-05 13:33

DRuw

Bacardi Bat on Ice:)

Weet iemand een goede site als referentie voor een snelheidmeting?
Ik doe een speedtest.net testje en ik heb 4ms ping, een download van 25 a 30 mbit maar een upload van 4 a 5 mbit?!?!?
iemand een suggestie?
Kleine edit, als ik een server in belgie of luxemburg pak gaat het wel goed (25-30 mbit up en down:))

[ Voor 19% gewijzigd door DRuw op 14-12-2011 19:50 ]

Deze signature is om volstrekt onduidelijke redenen verwijderd. PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charleychui
  • Laatst online: 27-05 11:12
Fout in decemberfactuur

14 December 2011

Helaas is er een fout geslopen in het incassobestand van de abonnementen voor de maand december. Daardoor heeft u vandaag een verkeerde factuur ontvangen. De bank probeert deze fout te herstellen. U ontvangt daarna een nieuwe factuur van Lijbrandt. De factuur die vandaag (14-12-2011) is verstuurd, komt daarmee te vervallen.

We betreuren het dat onze klanten hiervan hinder ondervinden, maar hopen het hiermee tot een minimum te beperken. Dank voor uw begrip.

ZUCHT (gaat het weer eens niet goed?)

charleyr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

DRuw schreef op woensdag 14 december 2011 @ 19:27:
Weet iemand een goede site als referentie voor een snelheidmeting?
Ik doe een speedtest.net testje en ik heb 4ms ping, een download van 25 a 30 mbit maar een upload van 4 a 5 mbit?!?!?
iemand een suggestie?
Kleine edit, als ik een server in belgie of luxemburg pak gaat het wel goed (25-30 mbit up en down:))
Klik eens op mijn website link... hierachter hangt een 1000Mbit bin file op een 100Mbit glasvezelaccount...
100Mbit download zou omgerekend ca.11,9Mb/sec moeten zijn dus 50Mbit ongeveer de helft hiervan ;)

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 376876 op 14-12-2011 20:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRuw

DRuw

Geen matches
Anoniem: 376876 schreef op woensdag 14 december 2011 @ 20:01:
[...]

Klik eens op mijn website link... hierachter hangt een 1000Mbit bin file op een 100Mbit glasvezelaccount...
100Mbit download zou omgerekend ca.11,9Mb/sec moeten zijn dus 50Mbit ongeveer de helft hiervan ;)
3,1mb per seconde, prima voor een 25 mbit verbinding. maar de upload is de grote vraag;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Geen matches
DRuw schreef op woensdag 14 december 2011 @ 20:10:
[...]

3,1mb per seconde, prima voor een 25 mbit verbinding. maar de upload is de grote vraag;)
Dat mag je wel op mijn FTP server testen... ik PM je wel even de toegangsgegevens als je dat wilt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRuw

DRuw

Geen matches
Anoniem: 376876 schreef op woensdag 14 december 2011 @ 20:32:
[...]

Dat mag je wel op mijn FTP server testen... ik PM je wel even de toegangsgegevens als je dat wilt ;)
Graag, ik down even die testfile van je en die probeer ik terug te zetten dan;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Politoer
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 01-12-2024
Ik maak sinds dit weekend gebruik van een 50Mbit abonnement van Lijbrandt. Overgestapt van Adsl dat feitelijk 12 Mbit leverde.

Downloaden gaat nu veel sneller. Dat doe ik vooral via Supernews. Toch haal ik gemiddeld niet veel meer dan 25Mbit down. Dat stelt me teleur.

Het surfen gaat een stuk trager dan met ADSL. Dat staat haaks op mijn verwachtingen. Het lijkt dat met name het laden van grafische onderdelen de bottleneck vormt. Ik gebruik vooral Firefox. Hetzelfde is het geval bij het openen van email met grafische elementen. Dat kan soms wel 5 -10 seconden duren.

Hebben anderen dit ook, of is mijn aansluiting op de een of andere manier niet in orde?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• datadevil
Politoer schreef op woensdag 14 december 2011 @ 20:45:
Ik maak sinds dit weekend gebruik van een 50Mbit abonnement van Lijbrandt. Overgestapt van Adsl dat feitelijk 12 Mbit leverde.

Downloaden gaat nu veel sneller. Dat doe ik vooral via Supernews. Toch haal ik gemiddeld niet veel meer dan 25Mbit down. Dat stelt me teleur.

Het surfen gaat een stuk trager dan met ADSL. Dat staat haaks op mijn verwachtingen. Het lijkt dat met name het laden van grafische onderdelen de bottleneck vormt. Ik gebruik vooral Firefox. Hetzelfde is het geval bij het openen van email met grafische elementen. Dat kan soms wel 5 -10 seconden duren.

Hebben anderen dit ook, of is mijn aansluiting op de een of andere manier niet in orde?
totaal geen last van..'grafische' elementen lijken me alleen langzaam gaan als je echt een ontzettend trage lijn hebt, of een probleem op je computer, en ontzettend traag is dan echt langzamer dan 28k8 modem.
Als je algemene traagheid had zou ik je DNS na laten kijken, maar dit probleem is wel vaag..Zit je met een pc rechtstreeks aan je modem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• datadevil
Geen matches
wel irritant trouwens dat je mac adres van je router zolang vastgehouden wordt, net nieuwe router er aan gehad met modem een half uur uit, maar nog steeds pakt ie alleen mijn oude router...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRuw

DRuw

Geen matches
datadevil schreef op woensdag 14 december 2011 @ 20:49:
wel irritant trouwens dat je mac adres van je router zolang vastgehouden wordt, net nieuwe router er aan gehad met modem een half uur uit, maar nog steeds pakt ie alleen mijn oude router...
of een nacht van de stroom aflaten, of je macadres van je oude klonen;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• datadevil
Geen matches
DRuw schreef op woensdag 14 december 2011 @ 20:52:
[...]

of een nacht van de stroom aflaten, of je macadres van je oude klonen;)
Ja, ga het vannacht maar er af laten...moet al genoeg hacken met die router om iptv er doorheen te proxyen, dus om nou ook nog het mac adres van mijn oude router te gaan neppen wordt me ff te gek..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Politoer
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 01-12-2024
datadevil schreef op woensdag 14 december 2011 @ 20:48:
[...]

totaal geen last van..'grafische' elementen lijken me alleen langzaam gaan als je echt een ontzettend trage lijn hebt, of een probleem op je computer, en ontzettend traag is dan echt langzamer dan 28k8 modem.
Als je algemene traagheid had zou ik je DNS na laten kijken, maar dit probleem is wel vaag..Zit je met een pc rechtstreeks aan je modem?
Alle vier de PC´s hier in huis hebben er last van na de overgang op Lijbrandt. Ik neem aan dat dit een probleem met mijn eigen PC uitsluit.
Sinds de overgang heb ik ook mijn LAN configuratie aangepast. Dat is nu Generix - Linksys E4200 router - 3Com 8punts gigabit switch - mijn PC. Alles verbonden met Cat 6 kabels. Nieuwe bekabeling heeft ook minder lengte.
Alle apparaten in het netwerk heb ik een vast IP-adres toegewezen. Router is de Linksys E4200.

Wat bedoel je met mijn DNS na laten kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• datadevil
Geen matches
DNS kan bv op die van je oude provider staan, en dan minder snel ip adressen resolven, maar jouw soort klachten lijken daar niet op...
Je algemene download snelheid lijkt ook goed zeg je, met je nieuwsserver downloads..dus dat is ook raar..
Enige wat ik nog kan voorstellen is een proxy voor webverkeer, maar dat op 4 pc's?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRuw

DRuw

Geen matches
datadevil schreef op woensdag 14 december 2011 @ 20:56:
[...]

Ja, ga het vannacht maar er af laten...moet al genoeg hacken met die router om iptv er doorheen te proxyen, dus om nou ook nog het mac adres van mijn oude router te gaan neppen wordt me ff te gek..
stomme vraag maar waarom loopt jouw iptv via je router?
Ik heb gewoonweg 2 kabels naar mijn tv hoek, 1 voor de tv en 1 naar een switch voor mijn dune, BR enz,
Internet en tv dus gescheiden....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• datadevil
Geen matches
DRuw schreef op woensdag 14 december 2011 @ 21:29:
[...]

stomme vraag maar waarom loopt jouw iptv via je router?
Ik heb gewoonweg 2 kabels naar mijn tv hoek, 1 voor de tv en 1 naar een switch voor mijn dune, BR enz,
Internet en tv dus gescheiden....
nog niet, maar gaat daar doorheen lopen, zodat mijn iptv verkeer op mijn lan komt (proxied), en ik dus op mijn lan apparatuur tv kan kijken...
(overigens geen gekke vraag, scherpe vraag)

[ Voor 4% gewijzigd door datadevil op 14-12-2011 21:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRuw

DRuw

Geen matches
Ik dacht dat de 2 signalen altijd fysiek gescheiden moesten blijven:)
leermomentje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter Keller
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 30-04 20:20
Geen matches
Kan iemand me wat zinnigs vertellen over het authenticatie mislukt probleem waar ik nog steeds last van heb. Kan al 14 dagen geen Mezzo HD kijken, niet in het menu en niet opnemen en opnames terugkijken. De melding van de helpdesk is: We zijn er hard mee bezig, maar daar merk ik niet veel van.

Dordrecht 3317, verder prima conectie via 100mbit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Geen matches
DRuw schreef op woensdag 14 december 2011 @ 20:40:
[...]

Graag, ik down even die testfile van je en die probeer ik terug te zetten dan;)
Je krijgt zo een PM met de gegevens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

DRuw schreef op woensdag 14 december 2011 @ 22:12:
leermomentje!
Hoeft niet persé, alleen de meeste huis-, tuin- en keukenrouters gaan spontaan over hun nek als ze een hele bak multicast streams voor hun kiezen krijgen.
Nadeel van multicast streams routeren via je router is dat die streams dus 24/7 blijven horrelen en dus ook altijd de nodige CPU tijd van je router vergen, maar als je genoeg geld uitgeeft voor een router uit de professionele series dan mag het eigenlijk geen probleem zijn. De kosten wegen echter vaak niet op tegen dubbele kabels trekken en het gemeuk om het goed geconfigureerd te krijgen (niet iedereen is een begenadigd router specialist namelijk ;) )
Ik heb dus gekozen voor goedkope 100Mbit switches en gewoon dubbel bekabelen.

[ Voor 45% gewijzigd door Anoniem: 376876 op 14-12-2011 23:15 ]

• eymey
DRuw schreef op woensdag 14 december 2011 @ 22:12:
leermomentje!
En ook @spikecity:

Dit moet nog steeds! Echter, Datadevil woont waarschijnlijk in WGDO gebied, waar de streams unencrypted zijn. Hij houdt IPTV en LAN (strict genomen, vanuit de provider gezien) nog steeds gescheiden maar voegt een extra interface op zijn router of een andere bak toe aan het aparte IPTV lan naast de evt. reguliere Amino's (hier is wat trucage voor nodig).

Met een IGMP of een IGMP-UDP proxy kan je vervolgens de streams als unicast ontsluiten op je gewone LAN middels de interface die met het gewone LAN verbonden is. Zijn router/andere PC wordt dus zeg maar een 'settopbox' en proxy't de streams vereenvoudigd door naar het LAN.

Eigenlijk net zoals een HTTP proxy in een groot (bedrijfs)netwerk werkt. Alleen leggen de clients in je LAN dus via unicast/udp verbinding met de proxy, vragen de stream op en de proxy joined aan de IPTV-lan kant de multicast group :)

Anoniem: 419977

Geen matches
Nog iemand waarbij GHM IPTV er compleet uit ligt? Was een spannende film aan het kijken en ineens alles er uit, WGDO Enschede (7521), zujuist internet en VoIP ook alleen CATTV nog up. :(

[ Voor 16% gewijzigd door Anoniem: 419977 op 15-12-2011 00:16 ]

• SirMemeAlot
Geen matches
Klopt het dat Nederland 3 er al de hele dag uit ligt? Regio leeuwarden (8915)

• The_Worst
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 11:25

The_Worst

Unox

Geen matches
Hier is alles plat. Geen televisie en/of internet. Heb geen Lijbrandt maar zit in Enschede met WGDO. Gok dat Glashart problemen heeft.

If you hide your whole life, you'll forget who you even are. Uplay: TheWorstNL | Steam + Origin + PSN: The_Worst_NL

Anoniem: 419977

Geen matches
The_Worst schreef op donderdag 15 december 2011 @ 00:27:
Hier is alles plat. Geen televisie en/of internet. Heb geen Lijbrandt maar zit in Enschede met WGDO. Gok dat Glashart problemen heeft.
Hetzelfde ook niet bij LB, maar ondertussen is alles weer up & running.

• datadevil
Anoniem: 376876 schreef op woensdag 14 december 2011 @ 23:10:
[...]

Hoeft niet persé, alleen de meeste huis-, tuin- en keukenrouters gaan spontaan over hun nek als ze een hele bak multicast streams voor hun kiezen krijgen.
Nadeel van multicast streams routeren via je router is dat die streams dus 24/7 blijven horrelen en dus ook altijd de nodige CPU tijd van je router vergen, maar als je genoeg geld uitgeeft voor een router uit de professionele series dan mag het eigenlijk geen probleem zijn. De kosten wegen echter vaak niet op tegen dubbele kabels trekken en het gemeuk om het goed geconfigureerd te krijgen (niet iedereen is een begenadigd router specialist namelijk ;) )
Ik heb dus gekozen voor goedkope 100Mbit switches en gewoon dubbel bekabelen.
Dubbel heb ik ook nog steeds voor mijn tv (moest ook voorheen), maar nu kan ik dus ook op mijn laptop tv kijken met vlc..

• Lijbrandt_Desk

Lijbrandt_Desk

The_Worst schreef op donderdag 15 december 2011 @ 00:27:
Kan je je adresgegevens per DM sturen? Zoals eerder gemeld is er een probleem met de tv signalen, echter zou internet wel moeten werken. -Fleur

• Birdynl
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 30-01-2015
Geen matches
@lijbrandt_Desk:
Heb vorige week Eredivisie Live bestelt en een bevestiging gekregen van de bestelling. Het werkt nog niet, moet ik daarvoor soms m'n modem resetten om het het geactiveerd te krijgen of gaat die activatie spontaan zonder mijn tussenkomst?

• Lijbrandt_Desk

Lijbrandt_Desk

Birdynl schreef op donderdag 15 december 2011 @ 11:42:
@lijbrandt_Desk:
Heb vorige week Eredivisie Live bestelt en een bevestiging gekregen van de bestelling. Het werkt nog niet, moet ik daarvoor soms m'n modem resetten om het het geactiveerd te krijgen of gaat die activatie spontaan zonder mijn tussenkomst?
Eredivisie Live zou gelijk actief moeten zijn. In principe is daar geen reset voor nodig. Kun je mij je adresgegevens sturen via DM, dan kan ik hier nagaan waardoor het mogelijk niet doorkomt. - Fleur

• SirMemeAlot
@Lijbrandt_Desk,

Klopt het dat nederland 3 al zolang offline is op DVB-C? Ik heb nog steeds geen signaal op dit kanaal. Regio leeuwarden

• Lijbrandt_Desk

Lijbrandt_Desk

SirMemeAlot schreef op donderdag 15 december 2011 @ 11:58:
@Lijbrandt_Desk,

Klopt het dat nederland 3 al zolang offline is op DVB-C? Ik heb nog steeds geen signaal op dit kanaal. Regio leeuwarden

Deze storing is helaas nog actueel. - Fleur

• bhaaff
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 09-05 20:39
Ik zag deze week dat bij de M540 bepaalde gevraagde functie waren ingebouwd:
* je kunt nu een opname hervatten zonder dat je dus van het begin er weer helemaal doorheen moet spoelen.
* Je kunt nu ook dagelijks en wekelijks opnemen.

Webcare-team bedankt.

Nu nog hopen dat de volgende functie bij een van de volgende updates zit dan ben ik helemaal blij:
het maken van een zaplijst (ipv blokkeren van zenders) zodat je niet altijd door alle zenders hoeft te zappen.

• NDSFREAK
Lijbrandt_Desk schreef op donderdag 15 december 2011 @ 12:00:
[...]

[...]

Deze storing is helaas nog actueel. - Fleur
Om 12:25 is Winterswijk ook het analoge ook weer uitgevallen. Ik merkte dat radio Gelderland weg viel, daarna gecheckt ook analoog TV was weg. Rond 12:30 is de verbinding weer terug op radio en TV.

• baasandre
  • Laatst online: 17-05 19:14
Geen matches
@t Lijbrandtdesk, zie mijn dm, ik ben niet echt amused !!
Kunnen jullie hier direct uitvoer aan geven ?

• Lijbrandt_Desk

Lijbrandt_Desk

baasandre schreef op donderdag 15 december 2011 @ 13:18:
@t Lijbrandtdesk, zie mijn dm, ik ben niet echt amused !!
Kunnen jullie hier direct uitvoer aan geven ?
Direct uitvoer aan gegeven. - Fleur

• baasandre
Geen matches
@t Fleur: bedankt voor de snelle service, zal zelf contact opnemen met Reggefiber.

• eymey
bhaaff schreef op donderdag 15 december 2011 @ 12:30:
Ik zag deze week dat bij de M540 bepaalde gevraagde functie waren ingebouwd:
* je kunt nu een opname hervatten zonder dat je dus van het begin er weer helemaal doorheen moet spoelen.
* Je kunt nu ook dagelijks en wekelijks opnemen.

Webcare-team bedankt.

Nu nog hopen dat de volgende functie bij een van de volgende updates zit dan ben ik helemaal blij:
het maken van een zaplijst (ipv blokkeren van zenders) zodat je niet altijd door alle zenders hoeft te zappen.
Ontdekte ik ook! :). Ook als je tijdens een lopend programma op opnemen drukt wordt er gevraagd of je het wekelijks of dagelijks wil opnemen :). Ben wel benieuwd of dit intelligent op een zoekstring in de EPG gaat of gewoon simpel op dezelfde weekdag en tijd :).

Verder zou een "zaplijst" inderdaad een mooie volgende stap zijn! Het liefst gewoon helemaal zelf in te delen en te sorteren.

Dit zou GHM ook een "edge" geven tegenover UPC die dit voor zover ik weet nog steeds niet voor elkaar heeft.

• baasandre
Geen matches
baasandre schreef op donderdag 15 december 2011 @ 13:37:
@t Fleur: bedankt voor de snelle service, zal zelf contact opnemen met Reggefiber.
Zucht @t Fleur: zouden jullie alles vrij kunnen geven en niet alleen tv ?

• Lijbrandt_Desk

Lijbrandt_Desk

baasandre schreef op donderdag 15 december 2011 @ 14:35:
[...]

Zucht @t Fleur: zouden jullie alles vrij kunnen geven en niet alleen tv ?
Deze order ook ingeschoten. - Fleur

• DRuw

DRuw

Geen matches
Klopt het dat tv er in hoofddorp uit ligt?
Internet en radio werkt volgens mij maar ik krijg geen beeld/geluid van mijn animo...
Postcode 2134
Edit, ik zie in de mozaiek wel alles incl geluid maar als ik op het kanaal zelf klik is het beeld weg...

EDIT 2: ik kon wel het menu in en ik heb een software upgrade geforced en nu doet hij het wel??

[ Voor 42% gewijzigd door DRuw op 15-12-2011 17:02 ]

Pagina: 1 ... 43 ... 88 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Een vragen- en klachtentopic is prima natuurlijk, maar vergeet niet dat GoT -geen- helpdesk is.

Eindeloze klaagzangen hebben we dan ook zeker geen behoefte aan, dat zijn gewoon flames/trolls en vallen onder de gedragsregels van GoT.

Het topic is opgekuisd, er zijn een heel aantal reacties verwijderd om het geheel leesbaar te houden.
Hou dat vanaf nu ook zo.