75 euro per maand (Comfort met 500Mbit upgrade), met de eerste 6 maanden 39 euro per maand.rens-br schreef op dinsdag 07 juni 2016 @ 12:13:
Hoeveel ben je hier per maand voor kwijt? We betalen nu 56 euro voor TV/60Mbit/Onbeperkt bellen.
Nu heb ik 100Mbit met telefonie (niet onbeperkt) en IPTV met plus pakket voor 74,50 per maand.
Dus ik ga er het eerste jaar nu ook flink op vooruit (+400Mbit en de 1e 6 maanden korting) en daarna is het maar 6 euro per jaar duurder voor 5 keer zo snel
Wat ik wel zal missen nu is de DVB-C (maar dat was maar op 1 TV waar ik nu een set-top box voor krijg), mijn vaste IP en IPv6. IPv6 was vooral om er mee te experimenteren, maar ik hoop wel dat het binnen afzienbare tijd weer terug komt. Anders kan ik altijd nog wel met een IPv6 tunnel werken als het echt nodig gaat worden.
Het vaste IP is wel erg jammer, maar dat 'fix' ik wel met een automatisch DNS update script. Daarnaast heb ik tot nu toe erg goede uptimes, dus zo vaak zal het wel niet veranderen.
De laatste verslechtering, de Experiabox, daar ga ik ook nog wel omheen werken
Edit:
In principe kun je voor niet routed IPTV gewoon toe met het splitsen van VLANs. Kijk ook eens op http://netwerkje.com/ voor een heldere uitleg. De vraag is wel hoe lang KPN niet routed nog blijft ondersteunen, maar gezien het feit dat er nog heel veel klanten zijn die hun netwerk zo hebben zitten en het geen extra effort kost (routed koppelt de gesplitste VLANs weer met een proxy op je router) zal dat niet zo vaart lopen.wvdburgt schreef op dinsdag 07 juni 2016 @ 13:25:
[...]
Zijn er naast de VLAN's andere zaken waar ik op moet letten? Ik gebruik telefonie toch niet dus heb in principe de box niet nodig. Momenteel kijk ik tv via coax maar dat verdwijnt dus. Zijn die setup boxen tegenwoordig wel al beter? Heb er in het verleden niet zo'n goede ervaringen mee gehad.
'Setup' boxen ken ik niet
Uiteindelijk is het gewoon de KPN IPTV (iTV) oplossing die je bij O(B)N krijgt en daarover zijn gelukkig al genoeg ervaring te vinden hier op het forum en elders.
[ Voor 35% gewijzigd door ShadowLord op 07-06-2016 13:35 ]
You see things; and you say, "Why?" But I dream things that never were; and I say, "Why not?"