WilbertW schreef op dinsdag 15 maart 2016 @ 00:48:
[...]
Ik heb xs4all ook bekeken en wilde ook wel naar hun aanbieding. Ik ben alleen tegengehouden omdat ze inderdaad de overstap service van obn niet hadden. Laat weten hoe dit bij jou afgelopen is.
Dan kies ik misschien in de nabije toekomst ook nog voor xs4all...

Gisteren was dus mijn overstap op XS4ALL, zie ook mijn posts in het topic daar:
odo966 in "XS4all Glasvezel" En het is allemaal heel soepel gegaan, met in feite nauwelijks een uur downtime. Qua opzeggen van ON heb ik het wel op safe gespeeld, en zit ik uiteindelijk een week of 3 met “dubbele kosten”.
Ik had XS4ALL aangevraagd met als ingangsdatum 18 april en ON verder nog niets laten weten. Omstreeks 5 april kreeg ik een brief van ON dat ze een aanvraag voor portering van mijn telefoonnummer naar een andere provider hadden gekregen, maar dat dit expliciet *niet* betekende dat mijn ON-telefoniedienst zou komen te vervallen (laat staan mijn hele contract dus). Op dat moment heb ik toch maar gebeld om het contract op te zeggen, en die loopt nu ivm opzegtermijn tot 8 mei a.s.
Sinds gisterochtend kan ik alleen geen gebruik meer maken van de diensten want omstreeks 8:30 is mijn plug uit het oude ON/WGDO-netwerk getrokken en in die van XS4ALL/KPN gestoken.
Toch een beetje een traantje wegpinken, want ik zit al bij ON en haar voorlopers sinds het allereerste begin van Ons Net Nuenen in 2004, en later toen ik verhuisde naar Ons Net Eindhoven. In die tijd waren “wij” voor ons gevoel toch het “echte” glasvezel op WGDO, met toen nog de unencrypted originele IPTV-streams etc, in plaats van dat “neppe” dichtgetimmerde geherencodeerde low-bitrate nieuwe spul van KPN… good times
Maar goed, het is aflopende zaak denk ik met WGDO, als ON een manier had gehad om op de nieuwe apparatuur over te stappen had ik het waarschijnlijk gedaan, maar nu dus toch vast de toekomst ingesprongen door naar een andere provider te gaan. Ik ben benieuwd voor hoe lang er nog klanten op het oude netwerk draaiende gehouden worden, en ik ga jullie blijven volgen! Wie weet kom ik nog terug als na een jaar die abonnementsprijzen van XS4ALL me toch te gortig worden

Terug naar ON dan althans; terug naar de oude apparatuur zal niet meer lukken. Pakketfront unit ligt hier dood op tafel. Mochten we weggooien zei de monteur.