Acties:
  • 0 Henk 'm!

• recar
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 26-05 15:43
:'( Helaas voor WGDO (oud netwerk):

Helemaal enthousiast over de nieuwe pakketten, zojuist de servicedesk gebeld: voor huidige abonnees in het oude netwerk is het niet mogelijk om 500 Mbit aan te beiden ondanks dat de wijkcentrale hier geschikt voor is. Er wordt geen Experiabox opgestuurd/geïnstalleerd en nieuwe ontvangers maar de huidige hardware blijft, indien men kiest voor het verlengingsaanbod.

Dit zou te maken hebben met de wijkkast: deze zou bij omzetting meteen voor alle abonnees omgezet worden waardoor mensen met een origineel/oud abonnement geen diensten meer geleverd krijgen.

Verassing: nieuwe klanten kunnen wel direct 500 Mbit aanvragen 8)7 |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VonFoX
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-05 13:05

VonFoX

Las noches de Diciembre

recar schreef op donderdag 21 januari 2016 @ 09:20:
:'( Helaas voor WGDO (oud netwerk):

Helemaal enthousiast over de nieuwe pakketten, zojuist de servicedesk gebeld: voor huidige abonnees in het oude netwerk is het niet mogelijk om 500 Mbit aan te beiden ondanks dat de wijkcentrale hier geschikt voor is. Er wordt geen Experiabox opgestuurd/geïnstalleerd en nieuwe ontvangers maar de huidige hardware blijft, indien men kiest voor het verlengingsaanbod.

Dit zou te maken hebben met de wijkkast: deze zou bij omzetting meteen voor alle abonnees omgezet worden waardoor mensen met een origineel/oud abonnement geen diensten meer geleverd krijgen.

Verassing: nieuwe klanten kunnen wel direct 500 Mbit aanvragen 8)7 |:(
En als die nieuwe klant jouw buurman is? Raar verhaal.

Yo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janbrede
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 19-09 23:07
Volgens mij kunnen er in een POP best oude en nieuwe apparatuur naast elkaar zitten. Ik zit zelf op WGDO maar als ik een postcodecheck doe op de fourstack site kan ik 500 Mbit krijgen. Maar daarvoor zal er wel een monteur moeten komen die mijn oude PacketFront vervangt door een nieuwe FTU en mijn vezels ompatcht in de POP.
Waarschijnlijk is er in het verlengingsaanbod niet voorzien in die werkzaamheden en zal je om op 500 Mbit te komen eerst moeten opzeggen en dan opnieuw aanvragen.

[ Voor 45% gewijzigd door janbrede op 21-01-2016 15:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De eigen orderstraat van OBN kan geen bestaande klanten migreren blijkbaar. Het is namelijk gewoon een migratie van Operator A (WGDO) naar operator B (KPN WBA). Maar omdat de klant al bestaat in de OBN administratie kunnen ze geen nieuwe order inleggen.

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• odo966
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 01:44
Die zin over "wijkkast die bij omzetting meteen voor alle abonnees omgezet zou moeten worden waardoor mensen met een origineel/oud abonnement geen diensten meer geleverd krijgen" vind ik nogal vaag, maar jouw uitleg klinkt dan weer wel heel aannemelijk, Barre73...

Wel teleurstellend dat het zo is voor bestaande klanten in de oude gebieden. Er zal toch ooit een moment moeten komen dat ze ook ons naar het nieuwe platform willen hebben...?

Ik was ook wel geïnteresseerd in 500 Mbit en een nieuwe tv-decoder; zit nog met een oude langzame Amino. In principe geen voorstander van het meer dichtgetimmerde nieuwe platform en Experiabox etc. maar zal het toch moeten omarmen ben ik bang. Maar op dit moment kan ik blijkbaar niet eens op overstappen zonder flinke downtime van eerst helemaal opzeggen. Misschien moet ik dan toch ook maar een jaartje naar Vodafone of zo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17:04
Dan stap je toch even over naar Ziggo om op de eerstvolgend moment weer terug te stappen (1 jaar of bij wijziging voorwaarden). Pak je bovendien 2x de "welkom (terug)" aanbiedingen mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• odo966
O ja Ziggo zou eventueel ook kunnen, alle pakketten zijn daar nu eerste 6 maanden 34,95 zo te zien.

Overigens, Vodafone heeft meen ik uiteindelijk wel redelijk soepel oude klanten kunnen laten overstappen van hun KPN ITNS-gebaseerde propositie naar hun eigen glasoperator. Dus wellicht dat O(B)N dit op termijn ook wel voor elkaar gaat krijgen alleen nu nog niet op poten heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 02:31

pinda powerrr

Slow down...

Of je stapt over naar Xs4all (of een andere KPN dochter), dan krijg je gelijk de vervanging van de hardware thuis en in de PoP en na een jaartje (met korting), weer over naar OBN. Heb je toch alle apparatuur en blijf je gewoon op glas.

Waiting on the world to change

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• odo966
https://twitter.com/ON_Webcare/status/690470718983815169
"Klopt, we hopen dit snel aan alle gebruikers aan te kunnen bieden. Zodra daar meer over bekend is communiceren we dat. ^GS"

Ze hopen dat het "snel" mogelijk wordt blijkbaar... Mijn huidige jaarcontract bij ON loopt nog tot eind maart, dus ik moet sowieso nog even afwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowLord
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-09 22:12
Rukapul schreef op vrijdag 22 januari 2016 @ 09:33:
Dan stap je toch even over naar Ziggo om op de eerstvolgend moment weer terug te stappen (1 jaar of bij wijziging voorwaarden). Pak je bovendien 2x de "welkom (terug)" aanbiedingen mee.
En als je echt glasvezel wilt houden, stap je gewoon over naar KNP/XS4All/Telfort/etc met een 200 of 500 MBit abonnement. Dan moeten ze je wel omzetten in de centrale én je pakt gelijk een welkomstkorting mee. En daarna kun je na je 1e jaar gewoon weer terug naar OBN als nieuwe klant en kun je dus ook gebruik maken van 500 MBit + de welkomstkorting die ze dan hebben :).

Zelf ben ik van plan zit te doen als OBN niet binnenkort dit zelf mogelijk gaat maken. Mij is door de helpdesk een paar weken geleden verteld dat het voor maart in de planning lag...

You see things; and you say, "Why?" But I dream things that never were; and I say, "Why not?"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Hoe zit dat trouwens met een apart kanaal voor de iptv? Is dat nog steeds alleen bij OBN het geval? :P

Overstappen en weer korting pakken is iets wat ik ook wel ga doen denk ik hoor, heeft wel zin. :)

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Joopieboy schreef op zaterdag 23 januari 2016 @ 16:05:
Hoe zit dat trouwens met een apart kanaal voor de iptv? Is dat nog steeds alleen bij OBN het geval? :P

Overstappen en weer korting pakken is iets wat ik ook wel ga doen denk ik hoor, heeft wel zin. :)
Leg dat eens uit? Wat bedoel je met een apart kanaal? OBN is precies als andere providers qua IPTV hoor.

En nog 1 van de weinige die een analoog en DVB-C signaal levert via de wteede vezel (voor bestaande klanten, niet meer voor nieuwe)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Analoog heb ik verder ook helemaal niet meer gebruikt, vond het toen wel een meerwaarde ook vanwege de tuner die ik heb staan, maar gewoon totaal niet meer gebruikt. :)

Maar vanuit het OBN modem gebruik je de eerste poort voor het internet en de tweede poort voor de iptv, bij KPN en Vodafone gaat dat gewoon over dezelfde poort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Een poort is iets anders dan een kanaal maar ik snap je nu.
Wat KPN betreft heb je gelijk. Vodafone zeker niet hoor. Die hebben twee poorten voor IPTV en twee voor internet op hun modem zitten.
Maar je kan ze niet onderling verwisselen. Bij meer dan 2 TVs heb je opnieuw een switch nodig.
Bij KPN nu niet meer. Elke poort kan beiden doorgeven.
Het nieuwe OBN pakket is met een Experiabox dus zal gelijk aan KPN zijn.

Dat van die ene poort was trouwens niet alleen OBN maar elke provider die dat platform gebruikte. Concepts, Telfort, XMS etc...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Och excuus, heb het nu zelf ook pas door, slordig. :X Maar goed, waar ik toen mee aan het vergelijken was meende ik dat OBN de enige was, KPN en ik meende Vodafone. Bij KPN waren er toen minder zenders beschikbaar dus vandaar de keuze voor OBN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smekkos
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 10-09 20:06
Heeft iemand al een idee hoe ik email verkeer kan laten binnenkomen op het nieuwe netwerk?
Bij KPN moest je gebruik maken van een relay om de poort 25 blokkade te omzeilen. Helaas werkt deze niet op het netwerk van OBN. Klantenservice krijgt het ook al niet voor elkaar |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeeVee
  • Laatst online: 12-08 15:01

JeeVee

Mens agitat molem

Verlengaanbod van ON (OBN) geaccepteerd, internet van DL/UL 60/60 Mbps (60/47-54 in de praktijk) naar 100/100 (78-92/94 in de praktijk). DL dus niet bijna verdubbeld, UL nu beter dan DL. Ping is van 8/9 msec naar 7/8 msec gegaan dus beter. DL was eerst heel constant, varieert nu met het tijdstip. Gemeten met Ookla speedtest.net. Heb ook af en toe digitale vervorming en geknetter op mijn IPTV. :?

Hoe zijn jullie ervaringen met ON en meer specifiek internet abo100/100 en IPTV? :Y

S24 Ultra 512GB, XIAOMI Pad 6 8/256GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roeltjuh
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
Zowel up- als download wordt hier volledig benut met 100/100. TV eigenlijk altijd perfect, zeeeer incidenteel een blokje of knettertje. Dat wil dus zeggen misschien 1 keer in de 2 weken :p

Kun je aangeven hoe je test, op wat voor systeem, wat voor netwerkverbinding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

Vind het toch grappig om te lezen dat mensen een verlengaanbod krijgen. Het enige contact wat ze met mij hebben gehad, was tijdens de actie om glasvezel te krijgen in het dorp vier/vijf jaar geleden. Daarna radiostilte, op die ene brief na, dat ik over een tijdje meer kan gaan betalen voor hetzelfde (iets met wijziging pluspakket).
OBN vergeet volgens mij wel eens dat ze een hoop klanten bóven de rivieren hebben :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flitzer
  • Registratie: Augustus 2007
  • Niet online
Iedereen kan een verlengingsaanbod krijgen door even de site van OBN te bezoeken. Op dit moment vind ik dit aanbod minder aantrekkelijk omdat er maar 1 pakket aangeboden wordt waar standaard Plus bij zit (Comfort 100), terwijl nieuwe klanten o.a. ook nog Totaal 100 (zonder Plus) kunnen krijgen.
Uiteraard zit je, voor die eenmalige korting, weer een jaar vast aan OBN. Verder ga je via de nieuwe Algemene Voorwaarden feitelijk akkoord met het huren van HD ontvangers, maar mag (moet?) je wel je huidige decoder blijven gebruiken. Mogelijk dat dit gevolgen heeft voor het gebruik van meerdere eigen decoders of bij omschakeling naar een nieuw TV-platform. Het is in ieder geval duidelijk dat OBN (KPN) het bezit van een eigen decoder wil ontmoedigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scubamichel
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 17:21
Denk dat voor mij verlengen nog niet eens ongunstig is. Ik heb nu Alles-in-één Comfort a 65 euro p/mnd maar dan zonder plus pakket. Bij overstappen krijg ik wel het plus pakket en ook een korting van 6 maal 26 euro en dat is toch 156 euro. Of zit er een ergens een addertje onder het gras wat ik over het hoofd zie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• odo966
JeeVee schreef op zaterdag 30 januari 2016 @ 16:09:
Verlengaanbod van ON (OBN) geaccepteerd, internet van DL/UL 60/60 Mbps (60/47-54 in de praktijk) naar 100/100 (78-92/94 in de praktijk). DL dus niet bijna verdubbeld, UL nu beter dan DL. Ping is van 8/9 msec naar 7/8 msec gegaan dus beter. DL was eerst heel constant, varieert nu met het tijdstip. Gemeten met Ookla speedtest.net. Heb ook af en toe digitale vervorming en geknetter op mijn IPTV. :?

Hoe zijn jullie ervaringen met ON en meer specifiek internet abo100/100 en IPTV? :Y
Afhankelijk van je gebied zou het kunnen dat je nog op apparatuur zit die 100 Mbps als fysiek maximum heeft. Dit betekent dat je IPTV streams ook nog binnen diezelfde 100 Mbps moeten passen en dus op dat moment van je potentiële internetsnelheid afgaan. Je zou kunnen proberen of je door alle IPTV-decoders los te koppelen of uit te zetten wel hogere downloadsnelheid haalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VonFoX
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-05 13:05

VonFoX

Las noches de Diciembre

Wel raar dat je zelf op zoek moet naar dat aanbod, maar goed, is wel aantal maanden flink goedkoper.

Yo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sectial
  • Laatst online: 15-10-2024
Ik ga overschakelen naar OBN, doordat het goedkoper is en meer snelheid biedt dan mijn huidige provider (Telfort glasvezel)
Nu gebruik ik mijn eigen router, ik neem aan dat ik die kan blijven gebruiken?

Maar ik wil weten of er een downloadlimiet geldt voor OBN, heb de vraag voorgelegd via twitter en ze hanteren een fair use policy.
Zit op gemiddeld 1 TB per maand, iemand ervaring hiermee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

Ik heb nog nooit last gehad van een download limiet of FUP. Denk niet dat ze je lastig gaan vallen met 1Tb per maand.
Hier staat continu Netflix aan op twee apparaten, dochters streamen ook alles. Ik download nogal eens wat en er staat een backup server voor het bedrijf van een vriend. Dus ik gok dat ik ook regelmatig die kant op ga qua verbruik, maar ik heb ze nog nooit gehoord.

Eigen router gebruiken kan normaal gesproken, maar ik lees hier al een tijdje dat ze langzaam alles overschakelen op het KPN platform, waarbij je dus een Experiabox krijgt. Dus dat verandert de zaak wel een beetje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sectial
  • Laatst online: 15-10-2024
Bedankt PP, ik denk wel dat ik mijn router dan na de experiabox kan hangen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpeedingWilly
  • Registratie: Augustus 2000
Klopt het dat OnsBrabantNet de stekker uit de ondersteuning voor nieuwsgroepen heeft getrokken?

Hier staat i.i.g. van wel:
https://www.onsbrabantnet...ersteuning-nieuwsgroepen/

Ik downloade via de gratis nieuwsgroep van OBN, maar dat werkt sinds vandaag niet meer.

Drone Insight - De plek waar jouw drone avontuur een vlucht krijgt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17:04
Lekker is dat. ON gebruikt dezelfde en hij functioneerde best wel aardig.

Nog even en het heet gewoon KPN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpeedingWilly
  • Registratie: Augustus 2000
Ik baal ook. Ben al het zoeken naar betaalde (en veel snellere) nieuwsgroepproviders. Ik was best tevreden met de OBN nieuwsserver, erg traag maar mijn mijn NAS staat toch 24/7 aan.

Balen! Of ligt het er tijdelijk uit?

Edit: update:
Nu werkt het weer, waarschijnlijk lag de server eruit (voor een kleine dag) :?

[ Voor 19% gewijzigd door SpeedingWilly op 13-02-2016 17:11 ]

Drone Insight - De plek waar jouw drone avontuur een vlucht krijgt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gijs007
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 18-09 20:08
Ik zie dat OBN alleen nog werkt met pakketten van 100Mb/s of een upgrade naar 500Mb/s. Wanneer wordt mijn pakket van 60Mb/s over gezet naar 100 Mb/s? Ik geloof dat het huidige pakket een comfort of totaal pakket is met interactieve TV en kost rond de 60 euro.
Flitzer schreef op zondag 31 januari 2016 @ 11:53:
Iedereen kan een verlengingsaanbod krijgen door even de site van OBN te bezoeken. Op dit moment vind ik dit aanbod minder aantrekkelijk omdat er maar 1 pakket aangeboden wordt waar standaard Plus bij zit (Comfort 100), terwijl nieuwe klanten o.a. ook nog Totaal 100 (zonder Plus) kunnen krijgen.
Uiteraard zit je, voor die eenmalige korting, weer een jaar vast aan OBN. Verder ga je via de nieuwe Algemene Voorwaarden feitelijk akkoord met het huren van HD ontvangers, maar mag (moet?) je wel je huidige decoder blijven gebruiken. Mogelijk dat dit gevolgen heeft voor het gebruik van meerdere eigen decoders of bij omschakeling naar een nieuw TV-platform. Het is in ieder geval duidelijk dat OBN (KPN) het bezit van een eigen decoder wil ontmoedigen.
Wat is het nadeel van de nieuwe algemene voorwaarden? Dat je dus geen eigen HD decoder kan gebruiken, zoals de ingebouwde versie in de TV?

Dan is misschien gebruik maken van dit aanbod voor ons geen probleem, wij gebruiken nu ook al de HD recorder i.v.m. opnemen en extra zenders.

[ Voor 70% gewijzigd door Gijs007 op 13-02-2016 20:52 ]

AMD Ryzen 7 9800X3D | Corsair H150i Elite LCD | GIGABYTE X670E AORUS XTREME | G.Skill Trident Z F5-7800J3646H16GX2-TZ5RK | Inno3D GeForce RTX 4090 iCHILL X3 | Corsair HX1000i | Crucial T700 4TB | Intel Optane 905P 1.5TB | MP600 NH 8TB | Corsair iCUE 5000T

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flitzer
  • Niet online
Gijs007 schreef op zaterdag 13 februari 2016 @ 20:31:
[...]
Wat is het nadeel van de nieuwe algemene voorwaarden? Dat je dus geen eigen HD decoder kan gebruiken, zoals de ingebouwde versie in de TV?

Dan is misschien gebruik maken van dit aanbod voor ons geen probleem, wij gebruiken nu ook al de HD recorder i.v.m. opnemen en extra zenders.
Dit staat in de actievoorwaarden van het Comfort pakket: "Bij afname van het alles in één Comfort 100 pakket... ontvangt u de dienst Interactieve TV. Heeft u nog geen Interactieve TV en kiest u nu voor een Comfort 100 pakket? Dan ontvangt u één HD-ontvanger, waarmee u gebruik kunt maken van de dienst Interactieve TV. De HD ontvanger blijft eigendom van OnsBrabantNet. Heeft u al Interactieve TV, dan kunt u gebruik blijven maken van uw huidige ontvanger en ontvangt u geen nieuwe bij deze wijziging. Voor een eventuele extra HD
ontvanger betaalt u €4,- per maand."

Het nieuwe abonnement spreekt expliciet van 1 HD-ontvanger in je abonnement, terwijl je bij 'oude' abonnementen zelf een ontvanger of recorder moest aanschaffen. Er verandert dus niets als je nu al een 1 ontvanger of recorder hebt, want die blijf je gebruiken. Gaat die ontvanger kapot, dan ga ik er vanuit dat je gewoon een nieuwe ontvanger (geen recorder!) kunt aanvragen, want binnen je abonnement heb je daar recht op en betaal je er ook voor.
De vraag is of je nog zelf meerdere recorders aan kunt schaffen en die kunt activeren? De voorwaarden spreken tenslotte van extra kosten voor extra ontvangers, dus mogelijk dat dit niet meer kan. Maar misschien dat je zowel een extra recorder kunt huren, maar ook zelf kunt aanschaffen.
En als er een ander platform komt, kun je dan gedwongen worden om gebruik te maken van een andere ontvanger? De ontvanger is tenslotte deel van het abonnement en blijft eigendom van OBN.
Over DVB-C (waar een recorder in de TV meestal gebruik van maakt) wordt niet gesproken en voorlopig functioneert dat nog. Maar bij de nieuwe apparatuur van KPN, die OBN nog niet gebruikt, lijkt dat niet meer zo te zijn. Bij concurrent Ziggo (voormalig UPC), waar je ook de apparatuur in buikleen hebt, is dat eigenlijk niet anders. Ook daar is regelmatig het platform gewijzigd en had je uiteindelijk geen andere keuze dan nieuwe apparatuur te accepteren, hoewel dat niet altijd een verbetering was.

Of deze extra voorwaarden een verslechtering zijn kan ik moeilijk zeggen, omdat eigenlijk onduidelijk is hoe je deze AV uit moet leggen. OBN kennende gaan ze klanten niet het leven moeilijk maken, want ze blijken juist erg weinig wijzigingen door te voeren en extra technische restricties zijn er eigenlijk nooit geweest. Maar als er ooit een ander platform komt, dan gaat OBN/KPN het oude platform niet in leven houden alleen voor klanten die nog de oude voorwaarden hebben. Er zal dan wel een soort regeling komen voor klanten met oude voorwaarden (en eigen ontvanger), waar je van gebruik moet maken om nog gebruik te kunnen maken van het netwerk.

Voordeel van een nieuw abonnement is wel de eenmalige korting en een beter abonnement. Tot op heden mocht je hier zelfs na afloop van iedere abonnementsperiode gebruik van maken. Ook tussentijds overstappen naar een abonnement met betere snelheid was mogelijk, waarbij er wel weer een nieuwe contractperiode inging. Dus het is nu zeker wel aantrekkelijk om gebruik te maken van het actiepakket. Het huidige actieaanbod lijkt tot 31 maart te lopen, dus mogelijk is er 1 april weer een nieuwe aanbieding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zingo
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 19-09 19:55
Gijs007 schreef op zaterdag 13 februari 2016 @ 20:31:
Ik zie dat OBN alleen nog werkt met pakketten van 100Mb/s of een upgrade naar 500Mb/s. Wanneer wordt mijn pakket van 60Mb/s over gezet naar 100 Mb/s? Ik geloof dat het huidige pakket een comfort of totaal pakket is met interactieve TV en kost rond de 60 euro.
Simpel gezegd: wanneer je overstapt naar dat pakket. Ik weet uit ervaring dat er nog mensen abo's van 2 Mbit hadden jaren nadat dit niet meer werd aangeboden. Ze doen bij OBN helemaal niet moeilijk over een ander contract aangaan of verlengen met kortingen die de nieuwe abo's ook krijgen, maar je zal wel zelf even in de telefoon moeten klimmen.

Volgens mij kan je trouwens als je een Amino hebt liggen, of er een van de buren/vrienden krijgt welke OBN hadden deze gewoon aansluiten en gebruiken, er zit bij de amino's geen verschil tussen de huur en koopmodellen welke ze vroeger aanboden. Voordeel is wel dat tegenwoordig met de USB stick gewoon opgenomen kan worden.

[ Voor 18% gewijzigd door Zingo op 14-02-2016 13:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Dus in princiepe, aangezien ik tevreden ben met mijn oude abbo en niet teveel betaal met 53 euro in de maand, kan ik gewoon een losse ontvanger scoren en die dan in de slaapkamer gebruiken zonder problemen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

Ja!

Ik heb gewoon een switch in de meterkast en daar zitten mijn drie tv aansluitingen op.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• funske
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 31-01-2023
Joopieboy schreef op zondag 14 februari 2016 @ 13:08:
Dus in princiepe, aangezien ik tevreden ben met mijn oude abbo en niet teveel betaal met 53 euro in de maand, kan ik gewoon een losse ontvanger scoren en die dan in de slaapkamer gebruiken zonder problemen?
Als jij op jouw slaapkamer geen COAX hebt, maar een ethernetkabel, dan zou dit moeten kunnen.

Have Fun Funske

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Flitzer schreef op zaterdag 13 februari 2016 @ 22:29:
[...]

Dit staat in de actievoorwaarden van het Comfort pakket: "Bij afname van het alles in één Comfort 100 pakket... ontvangt u de dienst Interactieve TV. Heeft u nog geen Interactieve TV en kiest u nu voor een Comfort 100 pakket? Dan ontvangt u één HD-ontvanger, waarmee u gebruik kunt maken van de dienst Interactieve TV. De HD ontvanger blijft eigendom van OnsBrabantNet. Heeft u al Interactieve TV, dan kunt u gebruik blijven maken van uw huidige ontvanger en ontvangt u geen nieuwe bij deze wijziging. Voor een eventuele extra HD
ontvanger betaalt u €4,- per maand."

Het nieuwe abonnement spreekt expliciet van 1 HD-ontvanger in je abonnement, terwijl je bij 'oude' abonnementen zelf een ontvanger of recorder moest aanschaffen. Er verandert dus niets als je nu al een 1 ontvanger of recorder hebt, want die blijf je gebruiken. Gaat die ontvanger kapot, dan ga ik er vanuit dat je gewoon een nieuwe ontvanger (geen recorder!) kunt aanvragen, want binnen je abonnement heb je daar recht op en betaal je er ook voor.
De vraag is of je nog zelf meerdere recorders aan kunt schaffen en die kunt activeren? De voorwaarden spreken tenslotte van extra kosten voor extra ontvangers, dus mogelijk dat dit niet meer kan. Maar misschien dat je zowel een extra recorder kunt huren, maar ook zelf kunt aanschaffen.
En als er een ander platform komt, kun je dan gedwongen worden om gebruik te maken van een andere ontvanger? De ontvanger is tenslotte deel van het abonnement en blijft eigendom van OBN.
Over DVB-C (waar een recorder in de TV meestal gebruik van maakt) wordt niet gesproken en voorlopig functioneert dat nog. Maar bij de nieuwe apparatuur van KPN, die OBN nog niet gebruikt, lijkt dat niet meer zo te zijn. Bij concurrent Ziggo (voormalig UPC), waar je ook de apparatuur in buikleen hebt, is dat eigenlijk niet anders. Ook daar is regelmatig het platform gewijzigd en had je uiteindelijk geen andere keuze dan nieuwe apparatuur te accepteren, hoewel dat niet altijd een verbetering was.

Of deze extra voorwaarden een verslechtering zijn kan ik moeilijk zeggen, omdat eigenlijk onduidelijk is hoe je deze AV uit moet leggen. OBN kennende gaan ze klanten niet het leven moeilijk maken, want ze blijken juist erg weinig wijzigingen door te voeren en extra technische restricties zijn er eigenlijk nooit geweest. Maar als er ooit een ander platform komt, dan gaat OBN/KPN het oude platform niet in leven houden alleen voor klanten die nog de oude voorwaarden hebben. Er zal dan wel een soort regeling komen voor klanten met oude voorwaarden (en eigen ontvanger), waar je van gebruik moet maken om nog gebruik te kunnen maken van het netwerk.

Voordeel van een nieuw abonnement is wel de eenmalige korting en een beter abonnement. Tot op heden mocht je hier zelfs na afloop van iedere abonnementsperiode gebruik van maken. Ook tussentijds overstappen naar een abonnement met betere snelheid was mogelijk, waarbij er wel weer een nieuwe contractperiode inging. Dus het is nu zeker wel aantrekkelijk om gebruik te maken van het actiepakket. Het huidige actieaanbod lijkt tot 31 maart te lopen, dus mogelijk is er 1 april weer een nieuwe aanbieding.
Misschien had je het nog niet gezien maar OBN is al over op een nieuw platform voor nieuwe klanten. En als je meer dan 100 Mbit wil. Dan levert OBN een Experiabox met KPN decoders (Arcadyan en Arris) en zit je dus op het KPN WBA platform en heb je een kopie van het KPN pakket.
Bestaande klanten kunnen voorlopig op het "Amino" platform blijven en ook van 60 Mbit opwaarderen naar 100 Mbit. Meer niet dus.

Bedenk wel dat het onzeker is hoelang dat oude platform nog in de lucht blijft. Er wordt gesproken over eind dit jaar (zag ik op het Telfort topic).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flitzer
  • Niet online
Oude platform bevalt mij prima. Zelf heb ik recent al een gratis upgrade naar 100Mb/s gedaan. Modem is dan maar 100 Mb/s, maar tenminste een dom modem die altijd in bridge staat zodat een eigen router optimaal functioneert. En nog nooit last gehad van een storing in de afgelopen 3 jaar.
Amino M540 bevalt ook goed, want betrouwbaar en goede beeldkwaliteit. Wel is de UI traag en er zijn wat bugs in de applicatie. Persoonlijk mis ik het meest dat opnemen in de cloud en op de hard disk niet per opname te selecteren is. Ook lijkt er geen nieuwe ontwikkeling meer te zijn, dus beter zal het niet meer worden.
Fijn dat er nog DVB-C is, want afgelopen jaar toch een paar storingen met interactieve TV gehad waar DVB-C dan nog gewoon werkt.
Van mij hoeft dat nieuwe platform niet, maar ik vrees toch dat ook oude klanten ooit (gedwongen?) over moeten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gijs007
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 18-09 20:08
Zingo schreef op zondag 14 februari 2016 @ 13:03:
[...]

Simpel gezegd: wanneer je overstapt naar dat pakket. Ik weet uit ervaring dat er nog mensen abo's van 2 Mbit hadden jaren nadat dit niet meer werd aangeboden. Ze doen bij OBN helemaal niet moeilijk over een ander contract aangaan of verlengen met kortingen die de nieuwe abo's ook krijgen, maar je zal wel zelf even in de telefoon moeten klimmen.

Volgens mij kan je trouwens als je een Amino hebt liggen, of er een van de buren/vrienden krijgt welke OBN hadden deze gewoon aansluiten en gebruiken, er zit bij de amino's geen verschil tussen de huur en koopmodellen welke ze vroeger aanboden. Voordeel is wel dat tegenwoordig met de USB stick gewoon opgenomen kan worden.
Ahh okay dan ga ik maandag even bellen.
We hebben nu het FLEX goed pakket van 58 euro en blijkbaar is er alleen een verleng aanbod voor comfort 100 (van 65 per maand na 6 maanden).
Zou het ook mogelijk zijn om naar Totaal 100 te kunnen verlengen van 55 per maand en dan ook de eerste 6 maanden korting te krijgen? (scheelt 114 euro door de korting + 3 euro per maand daarna)

Als dat niet kan zou ik gebruik kunnen maken van het verleng aanbod, en dan na het eerste jaar downgraden naar het totaal 100 pakket? Scheelt alsnog €54 euro het eerste jaar, maar is meer gedoe :+
Barre73 schreef op zondag 14 februari 2016 @ 15:06:
[...]

Misschien had je het nog niet gezien maar OBN is al over op een nieuw platform voor nieuwe klanten. En als je meer dan 100 Mbit wil. Dan levert OBN een Experiabox met KPN decoders (Arcadyan en Arris) en zit je dus op het KPN WBA platform en heb je een kopie van het KPN pakket.
Bestaande klanten kunnen voorlopig op het "Amino" platform blijven en ook van 60 Mbit opwaarderen naar 100 Mbit. Meer niet dus.

Bedenk wel dat het onzeker is hoelang dat oude platform nog in de lucht blijft. Er wordt gesproken over eind dit jaar (zag ik op het Telfort topic).
Hmm, misschien maar vragen of ik over kan stappen op dat nieuwe KPN netwerk met de Experiabox. Ik ben niet zo tevreden over de huidige Amino (krijg namelijk via HDMI op mijn hisense TV geen geluid, de Amino is al een keer vervangen en we hebben verschillende instellingen gebruikt maar dat maakt allemaal geen verschil dus moet nu via SCART "HD" TV kijken wat er niet uitziet uiteraard).

Vraag is: Kan ik ook een KPN decoder gebruiken met mijn huidige Genexis Hybrid modem, of heb ik dan echt een Experiabox nodig?

Zo niet is het dan mogelijk om de Experiabox net als een Genexis Hybrid modem te laten werken zodat ik mijn eigen router kan blijven gebruiken?

Zijn er nadelen aan het KPN netwerk? Ik meen iets te herinneren over een ander zender pakket en lagere kwaliteit, althans in het verleden?

AMD Ryzen 7 9800X3D | Corsair H150i Elite LCD | GIGABYTE X670E AORUS XTREME | G.Skill Trident Z F5-7800J3646H16GX2-TZ5RK | Inno3D GeForce RTX 4090 iCHILL X3 | Corsair HX1000i | Crucial T700 4TB | Intel Optane 905P 1.5TB | MP600 NH 8TB | Corsair iCUE 5000T

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Het zenderpakket kan je beter zelf checken op kpn.com lijkt me. Kwaliteit is wel wat veranderd. Van de HD zenders die je op de Amino hebt stuurt KPN nu ook de eerste 10 door. NPO, SBS groep en RTL groep.
De andere HD zenders geven ze nog wel door in de xDSL kwaliteit. Niet persé slecht, maar toch iets minder. Zenders staan helaas nog niet op logische plekken. 1 is SD, 701 is HD in DSL kwaliteit en op 661 zit dan de HD in glasvezelkwaliteit. Drie keer Nederland 1 dus. EN dat is maar 1 voorbeeld.
Dat verandert gelukkig wel, hopelijk Q2 van dit jaar waarbij de beste kwaliteit automatisch op de goede plek zou moeten komen te staan.

Aan de andere kant bekeken: De decoder bij mij perfect en ik vind bijvoorbeeld Netflix op de decoder een uitkomst. En nog wel andere dingen waar KPN goed over nadenkt. TV op je computer of laptop kijken, de TVapp is veel beter dan die van Glashart/OBN, Overal in Nederland TV kijken via de app, Opnames plannen en terugkijken via de app, etc..

KPN werkt niet met de Genexis Hybrid. Standaard heb dus wel een Experiabox en die kan niet in bridge. Eigen apparatuur zonder of bijna zonder Experiabox is wel mogelijk maar vergt netwerk kennis en wellicht aanschaf van een nieuwe router. Dit kan je nalezen op www.netwerkje.com als je dat interessant vindt.

[ Voor 17% gewijzigd door Barre73 op 14-02-2016 20:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-09 20:40
Ik kom met thuis van een gezin met obn met de genexis modem. Klacht was dat de tv op de slaapkamer geen signaal meer kreeg.

Splitter vervangen, kabels vervangen, connectors vervangen maar de tv kan geen enkele zender fatsoenlijk ontvangen. Via dvb-c helemaal niks, analoog maar een paar zenders die amper door de ruis komen.

Zijn ze t coax signaal al terug aan t schroeven? Of heeft iemand nog een idee waar t aan zou kunnen liggen? Tv niet iig, want beide tv's in huis hebben t zelfde probleem.

Pvouput live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

Ik zit al een tijdje met een schuin oog naar glas van Vodafone te kijken, ook omdat we hier thuis twee VF abonnementen hebben, dus een stukje combi voordeel. Bij OBN kunnen we de Experiabox niet ontwijken uiteindelijk en bij VF zit je met een "gesloten" Draytek modem, maar nu is de twijfel toegeslagen...
Vodafone en Ziggo gaan samen, dus de volgende monopolist dient zich aan. OBN is natuurlijk een verkapt KPN onderdeel (geworden).

Hoe kijken jullie er tegen aan? Gewoon de KPN transformatie ondergaan, of toch naar alternatieven zoeken?

Ben nog erg tevreden over OBN, maar blijf altijd de markt in de gaten houden. Als ik beter kan krijgen tegen vrijwel dezelfde voorwaarden, dan ga ik daar wel voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
Kan vanuit thuis nog steeds niet de site http://binsearch.info/ benaderen(pingen etc wel).
Zit niks in mijn pc van blocks, niks in de router, bij OBN hebben ze ook geen filter draaien, kan er ook niet via andere apparaten op verbonden met wifi, mail gestuurd naar site maar geen reactie.

pfffff :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17:07

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Paulus07 schreef op dinsdag 16 februari 2016 @ 10:08:
Kan vanuit thuis nog steeds niet de site http://binsearch.info/ benaderen(pingen etc wel).
Zit niks in mijn pc van blocks, niks in de router, bij OBN hebben ze ook geen filter draaien, kan er ook niet via andere apparaten op verbonden met wifi, mail gestuurd naar site maar geen reactie.

Gebruik gewoon nzbindex.nl. Binsearch.info mist bij mij een heleboel nzbs, dus gebruik die niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Paulus07 schreef op dinsdag 16 februari 2016 @ 10:08:

Heb je nu al contact gehad met die site? Waarschijnlijk heb je gewoon een IP ban....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
ik222 schreef op dinsdag 16 februari 2016 @ 10:38:
[...]

Heb je nu al contact gehad met die site? Waarschijnlijk heb je gewoon een IP ban....
yup al verschillende mails naar verzonden. Maar krijg er 0 respons op. |:(

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Krypt schreef op maandag 15 februari 2016 @ 23:56:
Ik kom net thuis van een gezin met obn met de genexis modem. Klacht was dat de tv op de slaapkamer geen signaal meer kreeg.

Splitter vervangen, kabels vervangen, connectors vervangen maar de tv kan geen enkele zender fatsoenlijk ontvangen. Via dvb-c helemaal niks, analoog maar een paar zenders die amper door de ruis komen.

Zijn ze t coax signaal al terug aan t schroeven? Of heeft iemand nog een idee waar t aan zou kunnen liggen? Tv niet iig, want beide tv's in huis hebben t zelfde probleem.
Nee hoor. Is een bekend punt dat de RF module in de Genexis vaak kapot gaat. Nieuw modem nodig dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaTiezl
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17-09 09:27
Vraagje, ik heb 5 jaar geleden bij OBN een settopbox aangeschaft met recording (amino 540). Hiervoor heb ik destijd €150 betaald. Tegenwoordig zit de STB in het pakket.

Klopt het dat ik kan stellen dat mijn STB mijn eigendom is en dat de nieuw uitgegeven STB bruikleen betreft?

Dus, als ik mijn contract verleng met het nieuwe aanbod waarbij ze me een nieuwe STB (cloud recording) toesturen ik mijn oude STB mag houden?

Yesterday's home runs don't win today's games. - Babe Ruth

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

Ja, is gewoon eigen bezit. Je kreeg destijds een korting van €100 als je gelijktijdig met je abonnement de M540 kocht.

Cloud recording werkt ook met de M540 hoor, is gewoon een vinkje veranderen in de settings op je persoonlijke pagina van OBN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janbrede
Ik heb hier nog twee STB's uit mijn XMS-tijd, een A130 (destijds nog 110 euro voor betaald) en een M540 die ik gratis kreeg toen de voeding van de A130 kapot ging ;). Toen ik overging na OBN ging die laatste automatisch in de cloud opnemen. Gelukkig bleven de al opgenomen programma's wel op de HD staan :).
En van OBN heb ik een A140 in bruikleen, die ik nog nooit gebruikt heb. Wellicht komt dat nog want de M540 begint wat kuren te krijgen (random freezes, zou ook aan de nogal gammele bekabeling kunnen liggen)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaTiezl
ok dank! Dus als OBN me een verzoek gaat sturen dat ik bij levering van de nieuwe STB de oude terug moet sturen hoef ik hier niet op in te gaan. Cq, ben ik dom als ik hierop inga.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
DaTiezl schreef op woensdag 17 februari 2016 @ 13:35:
ok dank! Dus als OBN me een verzoek gaat sturen dat ik bij levering van de nieuwe STB de oude terug moet sturen hoef ik hier niet op in te gaan. Cq, ben ik dom als ik hierop inga.
Heb je aanleiding om te veronderstellen dat ze dat zouden doen? Er staat bij hen als het goed is geen huurdecoder geregistreerd dus ik zie geen reden waarom ze je zouden vragen de M540 terug te sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaTiezl
Barre73 schreef op woensdag 17 februari 2016 @ 13:46:
[...]

Heb je aanleiding om te veronderstellen dat ze dat zouden doen? Er staat bij hen als het goed is geen huurdecoder geregistreerd dus ik zie geen reden waarom ze je zouden vragen de M540 terug te sturen.
Ja, dat heb ik meegemaakt in het gesprek. Ze hebben me het letterlijk gevraagd. Ik heb aangegeven dat ik destijds €150 betaald heb waarop het antwoord was 'dat klopt meneer, het wordt automatisch omgezet in een bruikleen en we verzoeken u de STB aan onze leverancier te retourneren'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
DaTiezl schreef op woensdag 17 februari 2016 @ 17:30:
[...]

Ja, dat heb ik meegemaakt in het gesprek. Ze hebben me het letterlijk gevraagd. Ik heb aangegeven dat ik destijds €150 betaald heb waarop het antwoord was 'dat klopt meneer, het wordt automatisch omgezet in een bruikleen en we verzoeken u de STB aan onze leverancier te retourneren'.
Wat een briljant verzonnen BS!!
Geen schijn van kans lijkt me..

• Mau_Maus
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
janbrede schreef op woensdag 17 februari 2016 @ 11:26:
Ik heb hier nog twee STB's uit mijn XMS-tijd, een A130 (destijds nog 110 euro voor betaald) en een M540 die ik gratis kreeg toen de voeding van de A130 kapot ging ;). Toen ik overging na OBN ging die laatste automatisch in de cloud opnemen. Gelukkig bleven de al opgenomen programma's wel op de HD staan :).
En van OBN heb ik een A140 in bruikleen, die ik nog nooit gebruikt heb. Wellicht komt dat nog want de M540 begint wat kuren te krijgen (random freezes, zou ook aan de nogal gammele bekabeling kunnen liggen)...
Als je over ging toen XMS stopte en van de OBN-aanbieding gebruik maakte dan is jouw A140 niet in bruikleen maar je eigendom. Vlak erna werd het bruikleen bij de pakketten. (Net als de router die je opgestuurd kreeg trouwens).
Barre73 schreef op woensdag 17 februari 2016 @ 19:03:[...]
Wat een briljant verzonnen BS!!
Geen schijn van kans lijkt me..
Haha dit doet me zo aan een 'XMS-actie' denken. Ook altijd dat soort geintjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roeltjuh
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
Even een berichtje van mijn kant over de service van ON.nl, omdat ook goede dingen weleens gedeeld mogen worden :)

Eerder deze week had ik al een aantal avonden op rij last van een modem dat ongeveer elk uur opnieuw ging verbinden, met als gevolg natuurlijk dat ik steeds geen televisie en internet had. Donderdagavond gebeld met de servicedesk. Ik legde het probleem uit en de dingen die ik al had geprobeerd (reset, stroom eraf), er werd niet gevraagd om al die dingen nog eens te proberen zoals ik gewend ben van andere servicedesks, er werd gewoon direct een call gemaakt voor de technici.
Vrijdagochtend werd ik gebeld door een monteur 'van OnsBrabantNet' (dat geeft de verwevenheid nog maar eens aan), met de mededeling dat het probleem waarschijnlijk gevonden en opgelost was. Helaas kon ik dit niet verifiëren, ik was niet thuis. 's Avonds bleken de problemen inderdaad verdwenen en werd ik nog eens gebeld door de servicedesk met de vraag of alles opgelost was.

Misschien waren er meer klachten of had men zelf al een probleem geconstateerd, waardoor ze zo snel in actie kwamen, maar ik ben in ieder geval zeer tevreden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GapClio
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 17-09 19:32
Was samen met de zoon naar Klokhuis aan het kijken kwam in eens een kabelkrant tevoorschijn. Meteen de andere analoge kanalen bekeken maar daar was gewoon de uitzending die er op dat moment moest zijn. Tja, Heb maar eens de servicedesk gebeld dat er een kabelkrant in beeld is ipv Klokhuis. Vraagt ie mij om mijn televisie uit/aan te zetten. Gaf aan dat dat geen zin heeft omdat ik geen digitaal signaal kijk maar analoog. Gaf tevens aan dat er ergens iemand een schakelaar heeft omgezet dat er een beeldkrant wordt uitgezonden om het NPO 3 kanaal ipv klokhuis. Bleef maar volhouden dat ik alles moet resetten. Zo'n moment is het moeilijk om niet te gaan schelden. Kansloos zo iemand. Dan krijg je de mededeling dat wordt teruggebeld. NOOIT iets van gehoord. Volgende dag stond op de website dat het probleem was die opgelost is. Dit akkefietje zal ik altijd onthouden. Zet je analoge televisie uit/aan. ZUCHT...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowLord
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-09 22:12
Meestal zijn ze bij de helpdesk van ON/OBN wel een stuk technischer onderlegd (zie ook de reactie van Roeltjuh) of laten ze inderdaad iemand terugbellen (die dat dan ook echt doet).

Offtopic:
De uit/aan instructie begrijp ik wel. Deze geld niet echt voor ons Tweakers maar wel voor de bulk van de klanten. Veel klanten kijken gewoon digitaal TV, maar snapen het verschil met analoog niet (behalve dat het vaker niet werkt misschien :+ ). En dan is het dus gewoon handiger de klant het toch maar even te laten herstarten dan op de foute vaststelling 'dat het analoge tv is' van de klant door te gaan.
En, ook al kijk je analoog, het kan nog steeds een user-error zijn die met een simpele powercyle opgelost is. Bijvoorbeeld dat je zelf gewoon van kanaal gewisseld bent zonder het door te hebben. TV uit en weer aan geeft bij de meeste TV's het huidige kanaal weer. Dat zie je dan als klant, zapt snel naar het goede kanaal en zegt tegen de medewerker dat het geholpen heeft. Lijd je als klant geen gezichtsverlies voor je eigen stomme fout :)

Een mooi voorbeeld van die laatste is de helpdeskinstructie die ik een tijd geleden op internet tegenkwam. Hierbij vraagt de helpdesk om het stof even uit de netwerkaansluiting te blazen om een verbindingsprobleem op te lossen. Wij als Tweakers weten dat dat nergens op slaat, maar 99% van de normale gebruikers niet en volgt de instructies. En waarom werkt dit? Omdat relatief vaak de connector gewoon los is. Vraag je aan de gebruiker 'check de connector' dan zeggen de meesten gewoon 'die zit er goed in' zonder enige controle (want meneer/mevrouw weet echt wel wat ze doen). Door de stof uitblaas instructie dwing je de gebruiker om echt te kijken. En lag de kabel los, dan kan de gebruiker hem gewoon weer aansluiten en melden dat het heeft geholpen >:)

You see things; and you say, "Why?" But I dream things that never were; and I say, "Why not?"

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• matty___
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 14-09 19:36
Afbeeldingslocatie: https://imgs.xkcd.com/comics/tech_support.png

[ Voor 11% gewijzigd door matty___ op 22-02-2016 14:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zingo
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 19-09 19:55
^^^Normaal zijn ze bij OBN wel een stuk slimmer dan dat, het is lastig oordelen waarom de specifieke medewerker je verzocht heeft je analoge TV te herstarten (CPE had ik misschien nog gesnapt, maar TV?). Van de andere kant, de medewerker kan niet ruiken hoeveel jij weet van de TV, dus soms is een handeling ook gewoon nodig om iets anders gedaan te krijgen (heel veel mensen weten het verschil tussen digitaal en analoog niet bv).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janbrede
IPTV is momenteel onbruikbaar. Geen beeld, hikkend geluid. Ethernetkabel, poort en STB gewisseld, geeft zelfde resultaat. DVB-C geeft geen problemen. Postcode 1213 (Hilversum). Iemand dezelfde ervaringen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• penacho
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 08-08 13:18
janbrede schreef op maandag 22 februari 2016 @ 21:57:
IPTV is momenteel onbruikbaar. Geen beeld, hikkend geluid. Ethernetkabel, poort en STB gewisseld, geeft zelfde resultaat. DVB-C geeft geen problemen. Postcode 1213 (Hilversum). Iemand dezelfde ervaringen?
Hier hetzelfde (ook in Hilversum, 1211). Had ook al kabels en STB vervangen (ongebruikte A140 nieuw uit doos) zonder verbetering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
Ik merkte het op sinds 20:30. OBN had niks staan maar Telfort wel:
https://www.telfort.nl/pe...-hilversum-en-naarden.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janbrede
Slordig dat OBN Webcare dan meldt dat er geen storingen bekend zijn. Zijn ze nu al de support op het Glashart Media platform aan het afbouwen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• penacho
De 'oorzaak' is duidelijk:
Telfort service mededeling:
Je hebt alleen last van deze storing als je een zwarte afstandsbediening hebt.
Dit geeft wel aan hoe ze het denkniveau van hun klanten inschatten. 8)7

Met mijn zilverkleurige Logitech Harmony werkt het echter ook niet :+

[ Voor 30% gewijzigd door penacho op 23-02-2016 09:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janbrede
Lol... Ik gebruik nog de afstandsbediening van mijn oude A130 die van onderen grijs is. Daarmee kan ik mijn Philips TV aanzetten zonder dat hij ook meteen op zender 1 springt (dan krijg ik NPO1 via Digitenne :( ). Met de nieuwe zwarte heb ik dat nooit goed gekregen ondanks diverse keren programmeren. Bovendien zitten de (te kleine) cijfertoetsen daar ook op een rottige plaats bovenaan. Toch ook maar eens gaan kijken naar een Harmony...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matty___
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 14-09 19:36
penacho schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 09:51:

[...]

Je zou verbaast zijn er voor mensen bellen. Het moet haast op Sesamstraat niveau.
Misschien moeten ze in het keuze menu vragen wat je technisch niveau is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

penacho schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 09:51:

[...]

Waarschijnlijk zijn er verschillende settop boxen met verschillende afstandsbedieningen. De afstandsbedieningen zijn blijkbaar in kleur. Het is dan toch veel gemakkelijker om te zeggen:

'Alle apparaten met de zwarte afstandsbediening hebben problemen' dan 'Alle settop boxen met typenummer x53316' hebben problemen.

Een leek heeft geen idee waar het typenummer gevonden kan worden, terwijl de kleur van de afstandsbediening niet moeilijk moet zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WilbertW
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 19-09 03:44

WilbertW

IT Freak website

rens-br schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 11:12:
[...]

Waarschijnlijk zijn er verschillende settop boxen met verschillende afstandsbedieningen. De afstandsbedieningen zijn blijkbaar in kleur. Het is dan toch veel gemakkelijker om te zeggen:

'Alle apparaten met de zwarte afstandsbediening hebben problemen' dan 'Alle settop boxen met typenummer x53316' hebben problemen.

Een leek heeft geen idee waar het typenummer gevonden kan worden, terwijl de kleur van de afstandsbediening niet moeilijk moet zijn.
Volgens mij is het verschil in afstandsbedieningskleur het verschil in netwerk.
Zwart = amino = glashart netwerk (oud)
Wit = kpn box = kpn netwerk (nieuw)

Https://www.it-freak.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• penacho
IPTV ligt er alweer uit in Hilversum :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• menonv
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 09-09 14:39

menonv

Beunhazerij?

Krypt schreef op maandag 15 februari 2016 @ 23:56:
Ik kom met thuis van een gezin met obn met de genexis modem. Klacht was dat de tv op de slaapkamer geen signaal meer kreeg.

Dit kan ik ook bevestigen, analoog signaal is sinds begin Februari veel zwakker. We merken het vooral aan de radio. We hebben bij ons de coax-versterker harder gedraaid, opgelost. :*)

Had je die ook vervangen?

i7-14700K @ 5.6G | MSI-Z690 | 64G | GigaByte RTX4080 SUPER | Storage / 14TB SHR2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Extra pakketten Interactieve TV via de site aanzetten lukt mij niet.
Meer mensen dit probleem ?

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 02-03-2016 10:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luc79Ehv
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 17-09 10:03
Ik heb al sinds 2008 ftth 100/100 via onsnet/ON (alleen internet, geen tv), nu zie ik op de sites van reggefiber/eindelijkglasvezel en op de fourstack kpn pagina dat op mijn adres 500 Mbit mogelijk is via verschillende providers, waaronder ON, Xs4all, KPN, Vodafone etc etc

Wat FttH
Beschikbaar Small green check
Distributiepunt(en) Ehv-ABE/1014
Internet Snelheid 500 Mbit/s
iTV 2 HD

Dus ik deze week bellen met ON, na even in de wacht te hebben gestaan "Nee meneer u kunt helaas niet naar 500 overgezet worden omdat onze wijkkast daar niet klaar voor is blabla"

Maar als ik bovenstaande posts goed begrijp dan kan ik dus beter opzeggen en ofwel opnieuw bij ON aanmelden voor een 500 abbo (na hoeveel tijd kan dat opnieuw aanmelden na een opzegging, weet iemand dat?) ofwel naar een andere provider overstappen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Luc79Ehv schreef op donderdag 03 maart 2016 @ 09:07:
Dus ik deze week bellen met ON, na even in de wacht te hebben gestaan "Nee meneer u kunt helaas niet naar 500 overgezet worden omdat onze wijkkast daar niet klaar voor is blabla"

Maar als ik bovenstaande posts goed begrijp dan kan ik dus beter opzeggen en ofwel opnieuw bij ON aanmelden voor een 500 abbo (na hoeveel tijd kan dat opnieuw aanmelden na een opzegging, weet iemand dat?) ofwel naar een andere provider overstappen?
Dit is mij inderdaad ook verteld door OBN. Het was me toen ook duidelijk dat er voorlopig nog niks aan ging veranderen. Ik kan echter wel bij bijv. Vodafone 500/500 afsluiten, deze gebruiken eigen apparatuur of dwingen dit af. Hoe dan ook; Dat werkt wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• odo966
O(B)N is gewoon nog niet klaar om bestaande klanten over te zetten van het oude op het nieuwe platform. Recentelijk waren er wel geluiden o.a. hier en op twitter dat ze hier wel mee bezig zouden zijn. In dat eerste bericht werd zelf gesproken over "maart", en dat is het nu dus wie weet...

Op termijn moeten we aannemen dat ze klanten zelfs actief over gaan zetten, want uiteindelijk zal het oude systeem met Glashart Media IPTV en DVB-C natuurlijk niet kunnen blijven bestaan als er geen nieuwe klanten op binnengelaten worden. Dezelfde overgang naar het KPN-platform is bij Telfort al iets langer aan de gang.

Dus afhankelijk van hoeveel geduld je hebt, gewoon even wachten totdat O(B)N een overstap mogelijk c.q. verplicht maakt, of anders misschien voor een jaartje naar een andere provider overstappen. Opzeggen en opnieuw aanmelden bij ON zelf zal wellicht moeilijk worden zonder dat je een paar weken zonder diensten komt te zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ter toelichting voor Luc79Ehv: Je huidige ON diensten draaien op het oude KPN ITNS platform. Dat werkt nog steeds. Als jij naar 500/500 wil moet je over op het nieuwe platform (kopie KPN diensten inclusief Experiabox).
Dat is wat bedoeld wordt: ON kan bestaande klanten op de een of andere manier niet migreren van platform A naar platform B. Dat zit puur in de eigen orderstraat van ON, en heeft verder niks met KPN of zo te maken. Vodafone had het in het begin ook toen ze eigen diensten gingen aanbieden op een nieuwe platform. Je moet dan namelijk een klant in je eigen orderstraat een tweede keer aanmaken en is hier bij ON blijkbaar nog een probleem.

Tenzij je dus opzegt en wacht tot alles volledig is afgesloten en niet meer werkt. En dan een nieuwe aanvraag als nieuwe klant inschieten. Dat werkt wel. Maar dna ben je ook een week of drie off-line. Niet aan te raden dus...

Bij elke andere provider kan je dit wel aanvragen en misschien moet je dat ook maar overwegen als je toch alleen internetdiensten afneemt. Nadeel is dan wel dat je gegarandeerd een andere NT krijgt, je eigen router een stuk moeilijker kan inzetten (verplichte router van provider) en wellicht ook geen DHCP meer hebt maar PPPoE. Maar diezelfde nadelen krijg je ook als jij bij ON overstapt naar 500/500.

[ Voor 4% gewijzigd door Barre73 op 03-03-2016 11:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luc79Ehv
Moet nog maar eens beraden wat handig is om te doen, ik neig er naar dan maar helemaal over te stappen en ON te laten voor wat het is.
Op zich heb ik geen binding met ON, neem alleen internet af en geen andere diensten, email adres gebruik ik niet.
Wel heb ik momenteel nog een vast ip, iets wat tegenwoordig bij ON niet meer mogelijk is zo heb ik begrepen (bij andere providers dan weer wel). Maar in theorie zou ik ook met een dyndns achtige oplossing uit de voeten kunnen dus dat is geen showstopper voor mij.

Vwb de router: ik heb een ASUS AC68U dus dan zou ik mijn eigen router kunnen blijven gebruiken als ik het goed begrepen heb (op netwerkje.com).

Verder vraag ik mij af hoe het elders zit mbt de fair use: ik maak redelijk wat traffic, meeste maanden maar een paar honderd GB totaal maar er zitten wel eens maanden bij dat 300GB inkomend en 1000GB uitgaand heb, heb daar van ON nooit wat over gehoord.
Zijn andere providers hier hetzelfde in of kan ik beter sommige mijden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nibble
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 28-08 20:24
Ik heb ON 500/500 maar kan bevestigen dat je met je eigen router (mits deze VLANS ondersteund) direct op je NT kastje kunt inprikken en via vlan splitsing je zaken kunt inregelen. Ik ben nog niet helemaal klaar, maar netwerkje.com manual werkt hier maar gedeeltelijk. OBN gebruikt geen PPPoE maar je kunt mits je op het juist netwerk VLAN zit (zie experiabox status voor exacte VLAN's ) via DHCP je ip ophalen.
Ik denk dat het in de instellingen zit, maar momenteel is de Experiabox 500/500 terwijl ik op mijn ERL ~ 320/340 haal (terwijl die er die experiabox statistisch gezien compleet moet uitlopen).
Eigen consumenten router zou kunnen, maar dan moet je hem achter je experiabox zetten en dan is het nut vrij ver te zoeken, 2x routeren + dubbele poortmappings heeft weinig meerwaarde lijkt me.

[ Voor 13% gewijzigd door Nibble op 07-03-2016 09:24 ]

T is for TANK, and T is for TERROR ... and K is the K for KILLING in error.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richub
  • Laatst online: 15:33
Ik heb mazzel: Ik heb in augustus '15 500/500 internet-only bij ON genomen, en heb een Genexis modem gekregen.
Mijn RT-AC68u hangt dus direct aan het internet. :)

Blijkbaar kon je toen nog wel 500/500 op het oude netwerk krijgen.

Hopelijk hoef ik voorlopig nog niet over naar het nieuwe netwerk, ik heb die RT-AC68u afgelopen zomer speciaal gekocht voor dat glasvezel abonnement...

[ Voor 26% gewijzigd door Richub op 07-03-2016 10:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• odo966
Ja, er zijn wel degelijk gebieden waar 500 Mbps al mogelijk was. Alleen de gebieden van de allereerste jaren van glasvezelaanleg, het WGDO-netwerk, hebben nu pas voor het eerst hoop op meer dan 100 Mbps, nu dat klaarblijkelijk langzaamaan uitgefaseerd gaat worden en alle nieuwe klanten op KPN-WBA komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luc79Ehv
Heb zojuist deze reactie van ON ontvangen:
Wij begrijpen uit uw bericht dat u gebruik wenst te maken van een internetsnelheid van 500 Mb/s. Helaas kunnen wij deze snelheid nog niet leveren over het type netwerk waar u gebruik van maakt.

Uiteraard streven wij ernaar om de snelheid ook voor onze bestaande klant beschikbaar te stellen. We zijn nu intern aan het bekijken hoe we ervoor kunnen zorgen dat onze bestaande klant zonder teveel overlast overgezet kunnen worden. Dit is helaas niet simpel als dat het lijkt.

De verwachten is dat wij u binnen enkele maanden kunnen overzetten naar het andere netwerk. Wanneer dit precies gaat plaatsvinden is helaas nog niet bekend. Wij kunnen wel alvast een voorinschrijving (vrijblijvend) voor u doen. Wij nemen dan contact met u op zodra er meer bekend is.
Heb aangegeven dat ze me op de lijst mogen zetten, voorlopig laat ik het wel even hoe het is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• odo966
Wel, ik heb besloten toch 500 Mbit te willen proberen en zojuist bij XS4ALL 500/500 besteld met als wensdatum voor aansluiting: 18 april. Ik ben benieuwd hoe soepel de overgang zal zijn. Ik kom dus van ON op het oude WGDO-netwerk. XS4ALL bestelinfo gaf aan dat hun "overstapservice" alleen mogelijk is vanaf een aantal bekende providers zoals KPN, Vodafone en Telfort, maar niet ON, en dat je bij overige providers dus zelf moest opzeggen. Moet ik voor de soepelste overgang ON opzeggen met een einddatum vóór of juist ná mijn xs4all aansluitdatum? Of juist niets doen en zal het vanzelf bij hun doorkomen als in mijn order blijkt dat ik al een bestaande glasvezelprovider heb? Ik heb in mijn xs4all-bestelling ook telefoonnummerbehoud aangevinkt, voor wat het waard is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WilbertW
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 19-09 03:44

WilbertW

IT Freak website

odo966 schreef op dinsdag 15 maart 2016 @ 00:05:
Wel, ik heb besloten toch 500 Mbit te willen proberen en zojuist bij XS4ALL 500/500 besteld met als wensdatum voor aansluiting: 18 april. Ik ben benieuwd hoe soepel de overgang zal zijn. Ik kom dus van ON op het oude WGDO-netwerk. XS4ALL bestelinfo gaf aan dat hun "overstapservice" alleen mogelijk is vanaf een aantal bekende providers zoals KPN, Vodafone en Telfort, maar niet ON, en dat je bij overige providers dus zelf moest opzeggen. Moet ik voor de soepelste overgang ON opzeggen met een einddatum vóór of juist ná mijn xs4all aansluitdatum? Of juist niets doen en zal het vanzelf bij hun doorkomen als in mijn order blijkt dat ik al een bestaande glasvezelprovider heb? Ik heb in mijn xs4all-bestelling ook telefoonnummerbehoud aangevinkt, voor wat het waard is.
Ik heb xs4all ook bekeken en wilde ook wel naar hun aanbieding. Ik ben alleen tegengehouden omdat ze inderdaad de overstap service van obn niet hadden. Laat weten hoe dit bij jou afgelopen is.
Dan kies ik misschien in de nabije toekomst ook nog voor xs4all... ;)

Https://www.it-freak.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Moet ik voor de soepelste overgang ON opzeggen met een einddatum vóór of juist ná mijn xs4all aansluitdatum? Of juist niets doen en zal het vanzelf bij hun doorkomen als in mijn order blijkt dat ik al een bestaande glasvezelprovider heb? Ik heb in mijn xs4all-bestelling ook telefoonnummerbehoud aangevinkt, voor wat het waard is.
Dat er straks twee abonnementen op één kabel zitten is niet jou probleem. Ik zou een datum kiezen na de opleverdatum van xs4all. Hierdoor weet je zeker dat je niet zonder internet komt te zitten.

Hou er wel rekening mee dat er altijd een opzegtermijn geldt van één maand. Mocht je dus vandaag opzeggen kan, loopt het abonnement pas af op 15-4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Je zegt ON sowieso op voor na de overgang. Het meest betrouwbare is om het te doen na de overgang. Maar dan betaal je een maand dubbel.
Wat je wil voorkomen is dat ON jouw opzegging vertaalt als een opdracht aan Reggefiber om je in de PoP af te koppelen. Als zij die opdracht namelijk een paar weken vooraf inschieten bij Reggefiber met een bepaalde datum dan accepteert de Reggefiber orderstraat daarna geen andere opdrachten meer. Dus ook niet de opdracht die van XS4All afkomt om jou te migreren van de ene poort naar de andere poort. En die opdracht is voor jou essentieel om soepel over te stappen.

Ik raad je aan om op te zeggen bij ON met als einddatum een week na je geplande overgang (dus 25 april) en daarbij nadrukkelijk te vermelden dat je overstapt naar een andere glasvezelprovider en dat zij daarom geen " depatching" opdracht bij Reggefiber mogen indienen.

De andere optie is inderdaad niets doen, dan weet je wel zeker dat je soepel overgaat. Vraag is alleen hoe ON dat oppakt. Ik ben 2 jaar geleden van Telfort naar Vodafone gegaan (geen overstapservice aangevraagd). Circa 2 weken ervoor ontving ik van Telfort een brief dat zij via de operator (KPN Wholesale) te horen hadden gekregen van de migratie en dat zij die dag zouden beschouwen als einddatum contract. Op die bewuste dag ben ik soepel overgegaan zonder veel downtime.
1 week later kreeg ik van Telfort de bevestiging dat mijn diensten waren gestopt per die overstapdatum en dat ze afrekening gingen opmaken.

Al met al dus een aangename verrassing dat Telfort het migratiebericht accepteerde als mijn opzegging, en daar geen maand voor hanteerde maar alleen die twee weken voor de overstapdatum.

Als ON dat ook zo zou doen zit je goed. Anders moet je toch zelf opzeggen.
De tussenweg is nog om anderhalve week voor 18 april op te zeggen bij ON. De migratieopdracht van XS4all moet namelijk 2 weken vooraf bij Reggefiber komen. Elke eventuele opheforder van ON die daarna binnenkomt wordt dan niet geaccepteerd.
Dan zit je met hooguit 2 weken dubbele betaling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• odo966
Bedankt voor het schijnen van jouw licht op deze situatie, Barre. Hier hoopte ik al op. Geruststellend dat er ook zonder "overstapservice" alle kans is op een soepele overgang. Ik heb vandaag al een mailtje van XS4ALL gekregen waarin ze aangeven dat ik al een glasvezelprovider op dit adres lijk te hebben, en navragen of ik er expliciet mee akkoord ga dat zij deze aansluiting dus gaan overnemen. So far so good dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• odo966
http://www.totaaltv.nl/ni...r-hd-zenders-bij-kpn.html

Xite HD en BBC World News HD vanaf vandaag bij "KPN", dus ik neem aan ook bij O(B)N / Telfort / XS4ALL op het KPN IPTV platform. Ik zie hier op het "Glashart Media" Amino-platform deze toevoegingen echter nog niet...

EDIT: (donderdag 31/3) Inmiddels zijn deze HD-zenders ook voor de Amino's aangezet zie ik, op de bestaande kanaalnummers waar de SD-versies al zaten, 227 en 242.

[ Voor 22% gewijzigd door odo966 op 31-03-2016 14:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Hebben er meer mensen al de hele avond storting met het internet, tv en bellen in Regio Eindhoven met Ons Brabant Net?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 19-09 19:03

Tomba

Quis custodiet ipsos custodes?

rens-br schreef op donderdag 31 maart 2016 @ 22:42:
Hebben er meer mensen al de hele avond storting met het internet, tv en bellen in Regio Eindhoven met Ons Brabant Net?
Heb alleen 100/100 internet (dus geen tv of bellen) en ervaar geen storing.

tomba.tweakblogs.net || Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Tomba schreef op donderdag 31 maart 2016 @ 23:06:
[...]

Heb alleen 100/100 internet (dus geen tv of bellen) en ervaar geen storing.
Bedankt voor je reactie. Storing was vanmorgen opgelost. Wat het nu precies geweest is weet ik niet.

Gelukkig is dit pas de eerste storing in 6 jaar tijd, dus ik ben dik tevreden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chip.
  • Niet online
Vraagje, weet iemand welke router je krijgt bij ON met het Totaal 100 pakket? En kan deze router ook wel de 100 Mbit verbinding aan? Lees vaak dat routers juist de limiterende factor zijn in de verbinding namelijk. En krijg je ook echt 100 Mbit upload? Ik ga namelijk een desktop aanschaffen waarbij ik remote kan inloggen. Het zou dan natuurlijk fijn zijn als dit gewoon vlotjes gaat. Verder, heeft iemand hier ook een abbo zonder telefoon? Ik wil dat ding niet maar je wordt ertoe verplicht :-(, en het liefst dan ook gewoon paar euro'tjes korting ;-)

[ Voor 18% gewijzigd door Chip. op 01-04-2016 09:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

rens-br schreef op vrijdag 01 april 2016 @ 09:00:
[...]

Bedankt voor je reactie. Storing was vanmorgen opgelost. Wat het nu precies geweest is weet ik niet.

Gelukkig is dit pas de eerste storing in 6 jaar tijd, dus ik ben dik tevreden!
Wellicht was er een DNS server storing? Ik draai mijn eigen DNS server, mede omdat die van ON er nog wel eens uit lag vroeger.
Chip. schreef op vrijdag 01 april 2016 @ 09:13:
Vraagje, weet iemand welke router je krijgt bij ON met het Totaal 100 pakket? En kan deze router ook wel de 100 Mbit verbinding aan? Lees vaak dat routers juist de limiterende factor zijn in de verbinding namelijk. En krijg je ook echt 100 Mbit upload? Ik ga namelijk een desktop aanschaffen waarbij ik remote kan inloggen. Het zou dan natuurlijk fijn zijn als dit gewoon vlotjes gaat. Verder, heeft iemand hier ook een abbo zonder telefoon? Ik wil dat ding niet maar je wordt ertoe verplicht :-(, en het liefst dan ook gewoon paar euro'tjes korting ;-)
Ik heb een eigen router (gelukkig, zou niet veroordeeld willen zijn tot een Experiabox), de Asus RT-N66 achter een Packetfront modem en haal prima 100/100.
NB als je geen totaalpakket neemt betaal je gewoon de losse prijs van de producten.

[ Voor 46% gewijzigd door Tomba op 01-04-2016 09:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Tomba schreef op vrijdag 01 april 2016 @ 09:16:
[...]
Ik heb een eigen router (gelukkig, zou niet veroordeeld willen zijn tot een Experiabox), de Asus RT-N66 achter een Packetfront modem en haal prima 100/100.
NB als je geen totaalpakket neemt betaal je gewoon de losse prijs van de producten.
Ik heb ook mijn eigen router, daar lag het probleem niet. Ik had ook niet alleen storing met het internet, maar we konden ook niet meer bellen en tv kijken. Een DNS storing lijkt me dan uitgesloten, of niet?

Op de Packetfront waren alle lampjes rood en er kwam op geen van de lijnen iets binnen. (Ook niet na reset van het ding). Dus was volgens mij wel degelijk iets aan de hand bij OBN. Het kan ook zijn dat er iets mis was met de stroom voorziening van de verdeelkast (ofzo?), aangezien ik de hele avond ook alleen maar Edge ontving, waar dit normaal H+ is.

Overigens ik woon ook niet in Valkenswaard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

rens-br schreef op vrijdag 01 april 2016 @ 09:23:
[...]

Ik heb ook mijn eigen router, daar lag het probleem niet. Ik had ook niet alleen storing met het internet, maar we konden ook niet meer bellen en tv kijken. Een DNS storing lijkt me dan uitgesloten, of niet?

Op de Packetfront waren alle lampjes rood en er kwam op geen van de lijnen iets binnen. (Ook niet na reset van het ding). Dus was volgens mij wel degelijk iets aan de hand bij OBN. Het kan ook zijn dat er iets mis was met de stroom voorziening van de verdeelkast (ofzo?), aangezien ik de hele avond ook alleen maar Edge ontving, waar dit normaal H+ is.

Overigens ik woon ook niet in Valkenswaard.
Ah kijk, als je nou gelijk had gezegd dat je lampjes rood waren ;) Dan was er duidelijk meer aan de hand. Heb geen tv of telefoon maar het internetlampje is groen gebleven in Eindhoven. Ook even gecheckt bij miin pa, die heeft onsnet in Geldrop en die heeft ook geen issues gehad. Mogelijk een Valkenswaard dingetje dus!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Tomba schreef op vrijdag 01 april 2016 @ 09:26:
[...]

Ah kijk, als je nou gelijk had gezegd dat je lampjes rood waren ;) Dan was er duidelijk meer aan de hand.
Sorry ;)
Mogelijk een Valkenswaard dingetje dus!
Zou kunnen, maar ik woon nog 30km van valkenswaard af, compleet aan de andere kant van Eindhoven. Ach, het is opgelost en dat is het belangrijkste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

rens-br schreef op vrijdag 01 april 2016 @ 09:42:
[...]

Sorry ;)

[...]

Zou kunnen, maar ik woon nog 30km van valkenswaard af, compleet aan de andere kant van Eindhoven. Ach, het is opgelost en dat is het belangrijkste.
Sorry ik las te snel en begreep dat je er werl woonde ;)
Ik iig in Ehv Noord tegen Son aan for what it's worth.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Tomba schreef op vrijdag 01 april 2016 @ 10:10:
[...]
Ik iig in Ehv Noord tegen Son aan for what it's worth.
Geeft niks. Ik woon in Son, dus dat scheelt niet zo heel veel. Bedankt iig voor je reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Vandaag weer last van. Maar nu geeft de storingspagina het volgende aan:
1-4 Uitval alle diensten Son
Op 1 april 2016 is een storing geconstateerd met betrekking tot de diensten Internet, Bellen en Televisie. In de gemeente Son zijn daardoor deze diensten momenteel niet beschikbaar.

De storing is bekend en in behandeling. Wanneer er nieuws is of de storing opgelost is, zullen we dit hier vermelden.
Update: 16.45 uur De verwachte oplostijd is 17.30 uur, er wordt apparatuur vervangen in de wijkcentrale.

Onze excuses voor het ongemak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richub
  • Laatst online: 15:33
Bij mij werkt internet niet. :( Eerste keer sinds ik in augustus aangesloten ben dat ik storing heb...

Internet-only van ON, Eindhoven, Woensel West.

Edit 8.10:
En het modem kwam net weer online. In de router zag ik dat de lijn rond 2 uur vannacht plat ging.

Op de site waren geen storingen of onderhoud bekend. :/

[ Voor 36% gewijzigd door Richub op 19-04-2016 08:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verstekbakker
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
Weet iemand hier hoe het is afgelopen met dat idiote idee van obn om een boekje naar de klanten te sturen met informatie waar niemand op zit te wachten? Is dat idee afgeschoten? Ik heb destijds de boel retour afzender gedaan en niet te mild geschreven in de feedback die ze vroegen, dus mij zullen ze wel uit het bestand hebben gehaald. Maar ik vroeg me af of er nog abonnementsgeld werd verspild aan dat oud papier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Verstekbakker schreef op dinsdag 19 april 2016 @ 08:28:
Weet iemand hier hoe het is afgelopen met dat idiote idee van obn om een boekje naar de klanten te sturen met informatie waar niemand op zit te wachten? Is dat idee afgeschoten? Ik heb destijds de boel retour afzender gedaan en niet te mild geschreven in de feedback die ze vroegen, dus mij zullen ze wel uit het bestand hebben gehaald. Maar ik vroeg me af of er nog abonnementsgeld werd verspild aan dat oud papier.
Heb geen idee over welke boekjes je het hebt. Maar wij ontvangen al heel lang geen (reclame) post meer van OBN.
Pagina: 1 ... 43 ... 50 Laatste