Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft te maken met de opzegtermijnen van de oude BBC contracten met nlkabel vermoed ik, want die zouden best eens 6 maanden kunnen zijn.
Ook KPN en andere IPTV providers hanteren 1 juni, dus ligt het niet aan GHM denk ik, maar eerder aan contracten die nog moeten aflopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Moost01 schreef op dinsdag 01 februari 2011 @ 18:43:
[...]
Wel blijf ik het jammer vinden dat ze geen EPG meesturen op DVB-C.
Gemiste kans van ONE, kleine moeite --> mooie service,
Ze zijn er mee aan de gang inmiddels :)
denan schreef op vrijdag 04 februari 2011 @ 09:42:
In deventer heeft glashart als test EPG informatie op het DVB-C signaal gezet. Dit is een test dus de EPG info is nog niet voor alle zenders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 04 februari 2011 @ 18:58:
[...]

Ze zijn er mee aan de gang inmiddels :)

[...]
Goed nieuws om te horen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wootah
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 18:27

wootah

They see me trollin'

Weet iemand hoe ver ons net eindhoven is met het uitrollen van alles?
Het lijkt er op alsof ze op dit moment nergens meer bezig zijn.
En de site word ook niet al te vaak geupdated :p
(en ja, je hebt het goed: ik heb nog adsl :+ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poolijs
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10-09 18:44
Verwijderd schreef op vrijdag 04 februari 2011 @ 18:58:
[...]
Zijn er mee aan de gang inmiddels :)
[...]
Zal tijd worden. Is me in oktober 2010 al toegezegd. Daarna hebben ze hun keutel weer ingetrokken. En ondertussen zit ik hier met een HDD recorder waar ik niet fatsoenlijk mee op kan nemen; ondertussen is deze HDD recorder wel al 150 euro goedkoper geworden. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• odo966
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10-09 22:45
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/tbTpXs.jpg Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/JQDG2s.jpg
http://imgur.com/a/ajzZH

Bij het bekijken van de IPTV-streams op een computer, met spelers als VLC, valt het mij op dat er bij veel zenders een of meerdere "DVB subtitles" streams meegezonden worden die aan- en uitgezet kunnen worden. Bijvoorbeeld hier op Nederland 1 HD (zie screenshots), dezelfde live-ondertiteling voor slechthorenden die via teletekst 888 te lezen is, maar dan niet in teletekst-look maar in mooier lettertype, dezelfde kwaliteit als normaal op tv getoond wordt bij buitenlandstalige programma's.

Kan de Amino deze ondertitelingstreams ook selecteren en weergeven? Er zit een knop "Titles" op de afstandsbediening, maar die lijkt geen effect te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nee de Amino kan (nog) geen ondertitelingspoor of audiospoor selecteren. Deze sporen zitten inderdaad bij veel kanalen wel gewoon in de streams maar de software van de Amino kan daar op het moment nog niets mee doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zzattack
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 12-09 14:42
Heeft iemand ervaring met het aanvragen van een vast ip-adres bij ONE? Ik zou graag willen weten hoe betaling geschiedt, welke gegevens ze van je willen hebben, en of het kunnen verbinden naar willekeurige smtp servers apart aangevraagd moet worden. De reden dat ik dit vraag is dat de verbinding niet op mijn naam staat, maar ik wel toestemming heb van de huisbaas om dit aan te vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Heb zelf een vast ip bij OBN maar ik vermoed dat het bij ONE hetzelfde zal verlopen. Aanvragen kan hier gewoon via de zelfservice website. Veel gegevens heb ik volgens mij niet in hoeven vullen omdat de gegevens natuurlijk al bekend waren. Vervolgens kreeg ik een paar dagen later een mailtje met de ip gegevens en de 25 euro werd gewoon bij de eerstvolgende factuur gezet.

Na het instellen van de ip gevens heb je direct alle voordelen van een vast ip, dus ook poort 25 staat dan gewoon helemaal open.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zzattack
Perfect, bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Intheweb schreef op vrijdag 04 februari 2011 @ 14:03:
[...]

Per 7 februari zijn wij te ontvangen via IDTV!
Televisie: kanaal 344
Radio: 750

Ben benieuwd of we ook buiten Eindhoven te ontvangen zijn....
Werkt inmiddels ook in Valkenswaard in ieder geval op IDTV :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Intheweb
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 22:10
ik222 schreef op maandag 07 februari 2011 @ 15:55:
[...]

Werkt inmiddels ook in Valkenswaard in ieder geval op IDTV :)
Goed om te horen :D
Zit daar toevallig ook teletekst bij (kan pas vanavond testen )

Doe maar een onsje meer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 00:12

Tomba

Quis custodiet ipsos custodes?

ik222 schreef op maandag 07 februari 2011 @ 14:44:
Heb zelf een vast ip bij OBN maar ik vermoed dat het bij ONE hetzelfde zal verlopen. Aanvragen kan hier gewoon via de zelfservice website. Veel gegevens heb ik volgens mij niet in hoeven vullen omdat de gegevens natuurlijk al bekend waren. Vervolgens kreeg ik een paar dagen later een mailtje met de ip gegevens en de 25 euro werd gewoon bij de eerstvolgende factuur gezet.

Na het instellen van de ip gevens heb je direct alle voordelen van een vast ip, dus ook poort 25 staat dan gewoon helemaal open.
Let wel op, je krijgt verder geen brief. Er gaat een mailtje met de gegevens naar je @onsneteindhoven.nl adres. Je moet vervolgens je router op vast IP instellen. (werkt dus niet met DHCP reservering oid)

tomba.tweakblogs.net || Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Intheweb schreef op maandag 07 februari 2011 @ 15:59:
[...]

Goed om te horen :D
Zit daar toevallig ook teletekst bij (kan pas vanavond testen )
Nee er is geen teletekst aanwezig en ook geen EPG.

[ Voor 67% gewijzigd door ik222 op 07-02-2011 16:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Intheweb
ik222 schreef op maandag 07 februari 2011 @ 16:04:
[...]

Nee er is geen teletekst aanwezig en ook geen EPG.
Owke, EPG word inderdaad nog niet meegestuurd. Geen enkele lokale heeft dat viel me op.
Teletekst zijn we momenteel aan het inventariseren of dat een technisch punt is. Via analoog schijnt het ook al niet te worden meegestuurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• odo966
Op ONE-analoog zie ik wel teletekst bij Studio040, hoor.

En vandaag heb ik kunnen controleren dat de zender zowel op ONE (Eindhoven) als ONN (Nuenen) nu via IDTV te zien is, maar daar inderdaad zonder TT.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij DVB-C zit er ook teletekst op. Alleen analoog niet inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Intheweb
Verwijderd schreef op dinsdag 08 februari 2011 @ 03:30:
Bij DVB-C zit er ook teletekst op. Alleen analoog niet inderdaad.
Je zegt dat jij wel teletekst van Studio040 ziet via DVB-C?

Het is alleen jammer dat digitalisering van omroep inhoud dat het kopje 'teletekst' een pijnpunt aan het worden is. Bij UPC kunnen we simpelweg geen teletekst doorgeven omdat de methode die we vanuit UPC opgelegd krijgen dat gewoon weg niet ondersteund.

Bij Glashart werkt het nog niet 100% lijkt het richting Analoog/DVB-C. Dat bij IDTV geen teletekst zit, was te verwachten. Maar wel punten die voor ons belangrijk zijn en voor in blijven zetten :)

Tot zover de berichtgeving vanuit Studio040 ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Intheweb op 08-02-2011 09:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VonFoX
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-05 13:05

VonFoX

Las noches de Diciembre

Deed uitzendinggemist het gisterenavond niet? Kreeg de hele tijd: verbinding verbroken ed.

Yo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaTiezl
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08-09 08:48
odo966 schreef op maandag 07 februari 2011 @ 12:38:
[afbeelding] [afbeelding]
http://imgur.com/a/ajzZH

Bij het bekijken van de IPTV-streams op een computer, met spelers als VLC..........
[...]
Kan iemand een beknopte how to posten mbt het kijken van OBN IPTV met VLC? Ik kan daar geen vinger achter krijgen...

Yesterday's home runs don't win today's games. - Babe Ruth

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R_W
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online

R_W

j1nx in "IPTV op je HTPC"

Ik heb het zelf op een iets andere manier aan de gang; namelijk met 1 WAN poort met 2 IP adressen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Intheweb schreef op dinsdag 08 februari 2011 @ 09:49:
[...]

Je zegt dat jij wel teletekst van Studio040 ziet via DVB-C?
Sorry ik bedoelde het andersom. Dus op analoog wel teletekst en op DVB-C niet. Krijg je als je om 3 uur nog iets post 8)7
Verwijderd schreef op zaterdag 22 januari 2011 @ 22:08:
Net even gecheckt via DVB-C en Analoog.

National Geographic geeft op beide gewoon geluid.

Wat mij wel al een tijd opvalt is dat er bij Studio040 geen Teletext wordt doorgegeven via DVB-C.

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 08-02-2011 19:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaTiezl
R_W schreef op dinsdag 08 februari 2011 @ 17:01:
j1nx in "IPTV op je HTPC"

Ik heb het zelf op een iets andere manier aan de gang; namelijk met 1 WAN poort met 2 IP adressen.
hmm aan die link heb ik ook niets. Ik kan me niet voorstellen dat er geen eenvoudigere tutorial bestaat....ik zal nog maar eens verder zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R_W
  • Niet online

R_W

DaTiezl schreef op dinsdag 08 februari 2011 @ 20:12:
[...]

hmm aan die link heb ik ook niets. Ik kan me niet voorstellen dat er geen eenvoudigere tutorial bestaat....ik zal nog maar eens verder zoeken.
:? Waarom heb je hier niks aan? Teveel tekst? Het kost wat moeite? :/

Wil je wat moet je wat :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaTiezl
R_W schreef op dinsdag 08 februari 2011 @ 20:38:
[...]

:? Waarom heb je hier niks aan? Teveel tekst? Het kost wat moeite? :/

Wil je wat moet je wat :O
ten eerste heb ik niet die betreffende router, ten tweede wordt er niet eens over VLC gesproken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DaTiezl schreef op dinsdag 08 februari 2011 @ 20:12:
[...]

Hoe wil je het opzetten dan? Voor 1 PC of voor heel je netwerk? In het laatste geval kom je er niet onderuit om een dual-wan router op te zetten. Maar als je het enkel voor 1 PC wil, kijk dan even in de start post van dat topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R_W
  • Niet online

R_W

DaTiezl schreef op dinsdag 08 februari 2011 @ 20:50:
[...]

ten eerste heb ik niet die betreffende router, ten tweede wordt er niet eens over VLC gesproken..
Ik heb ook niet de desbetreffende router maar als je eenmaal doorhebt wat die howto precies doet dan kun je dat gewoon vertalen naar andere routers.

[ Voor 16% gewijzigd door R_W op 08-02-2011 21:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zzattack
Ik heb ook wel interesse in IDTV van ONE. Begrijp ik het goed dat met een dual-WAN setup zoals beschreven vanaf meerdere TV's tegelijkertijd naar IDTV gekeken kan worden? En dat het IDTV traffic gewoon door je eigen subnet gaat, dus dat er na het opzetten van de router aan de endpoints niets bijzonders dient te geschieden? Gewoon de amino inpluggen in de switch naast de HTPC en klaar? En moet de router dan nog een bepaalde QoS verzorgen zodat de Amino's een bepaalde bandbreedte toebedeeld krijgen onder zware belasting van de verbinding? En de laatste vraag: "mag" dit van ONE, of is daarover niets bekend?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je met meerdere TV's wil kijken kun je de extra Amino's gewoon direct in de Packetfront erbij pluggen. Alleen als je op al je PC's in je netwerk wil kijken heb je een dual wan router nodig. OBN/ONE is voor wat betreft TV alleen een doorgeefluik van Glashart Media. En GHM snapt ook wel dat dit de toekomst is en HTPC's niet meer weg te denken zijn anno 2011.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 09-02-2011 21:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zzattack
Dat is mooi, maar het lijkt me erg onwaarschijnlijk dat de gemiddelde gebruiker in staat gaat zijn het verkeer correct binnen het eigen subnet geroute te krijgen.
Ik ga dan zelf ook eens nadenken hoe ik dit ga doen. Op zich lijkt een DD-wrt capable router wel een goede oplossing, maar ik heb ook veel interesse om een simpele pfSense box op te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je moet je inderdaad wel wat verdiepen om het op te zetten. Voor de gemiddelde gebruiker is dit niet te doen inderdaad. Dat is misschien ook maar beter, want als het te makkelijk zou zijn dan beginnen bepaalde contentleveranciers weer te steigeren. Dan heb ik liever dat ze het zo moeilijk mogelijk maken als encryptie daardoor voorkomen kan worden.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 09-02-2011 21:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
zzattack schreef op woensdag 09 februari 2011 @ 20:51:
En de laatste vraag: "mag" dit van ONE, of is daarover niets bekend?
Nou goed het wordt niet ondersteund, dat betekent dus ook dat er geen enkele garantie is dat het blijft werken. Het kan dus zomaar zijn dat het zenderpakket ineens (al dan niet gedeeltelijk) encrypted is wat dan betekent dat het enkel nog op een Amino werkt. Zolang je daar rekening mee houdt, bijvoorbeeld als je speciaal apparatuur aan zou willen gaan schaffen hiervoor, is er geen reden er niet mee te experimenteren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zzattack
Ach, voorlopig is het hoe dan ook erg mooi dat het kan. Waar schaffen jullie 'extra' aminos aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannickie111
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 01:30
zzattack schreef op woensdag 09 februari 2011 @ 22:06:
Ach, voorlopig is het hoe dan ook erg mooi dat het kan. Waar schaffen jullie 'extra' aminos aan?
Volgens mij gewoon bestellen bij een informatiecentrum van OBN/ONE.
De eerste is gratis, en voor de andere moet je betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb gemerkt dat er sinds afgelopen donderdag 10 februari weer iets minder detail en helderheid in het digitale signaal zit dan voorgaande dagen. Het verschil is klein, maar de ondertitels op alle zenders bevestigen mij dat er inderdaad een klein verschil is met de dagen voor 10 februari. De ondertitels zijn nu iets minder scherp en hebben iets minder diepte. Maar nogmaals het verschil is klein. Je moet er de afgelopen dagen echt op gelet hebben en weten hoe het er voor 10 februari uit zag.

Ik zag dat er op 10 februari de volgende dingen gebeurd waren:

- Netwerkstoring in Hilversum
- Wegvallende zenders bij ONE en OBN

Weet niet of dit er iets mee te maken heeft, maar ik wou het toch even melden. Wellicht dat er bij iemand een lampje gaat branden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Moost01 schreef op dinsdag 01 februari 2011 @ 18:43:
[...]

Is het je ook opgevallen dat de (automatische) tijdsaanduiding bij DVB-C op +1 staat ??
Klok loopt standaard 1 uur voor.

Wel blijf ik het jammer vinden dat ze geen EPG meesturen op DVB-C.
Gemiste kans van ONE, kleine moeite --> mooie service,
Vandaag is EPG toegevoegd aan het DVB-C signaal.

De tijdsaanduiding hebben ze nu ook goed ingesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moost01
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 26-07 14:19
Verwijderd schreef op maandag 14 februari 2011 @ 18:10:
[...]

De tijdsaanduiding hebben ze nu ook goed ingesteld.
Ik heb het net gezien bij het journaal.
Dacht dat ik van m'n stoel viel.......

Nu nog de geluidsverschillen van de kanalen aanpakken, en dan hebben ze een perfect aanbod van DVB-C bij Glashart/ONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Cool, ziet er een stuk beter uit zo ipv al die lege tijden. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn er meer mensen waarbij Ketnet/Canvas niet meer werkt bij DVB-C?

Ik heb toen straks een nieuwe DVB-C scan gedaan en Ketnet/Canvas zit volgens de TV nu in de 352 MHz Transport Stream. Dat klopt niet. De TV heeft hem achter Los TV geplaatst (die wel in de 352 MHz TS zit). Ik krijg dus ook geen beeld meer op Ketnet/Canvas ('Programma niet beschikbaar').

Radio 227 doet het ook niet trouwens, maar dat was al langer. Volgens mij wordt die ook niet meer doorgegeven via IPTV, dus dat kan het verklaren.

Wat ik ook al een tijd heb is dat de 312 MHz Transport Stream (waar RTL4, RTL5, SBS6 en RTL7 inzitten) bovenaan staat na het scannen en de 304 MHz Transport stream (waar Nederland 1, 2 en 3 inzitten) daaronder staat. RTL4, RTL5, SBS6, en RTL7 staan dan op 1, 2, 3 en 4 en Nederland 1, 2 en 3 staan vervolgens op 5, 6 en 7. NDR (die ook in de 304 MHz TS zit) staat dan wel weer netjes onderin in de kanalenlijst.

Verder wordt de 320 MHz Transport Stream (waar RTL8, NET5, Veronica, Een en Ketnet/Canvas inzitten) helemaal onderaan geplaatst als laatste TV zenders. Met uitzondering van Ketnet/Canvas, want die staat dus iets hoger achter Los TV.

In de beginperiode van het nieuwe DVB-C signaal (na 28 december) stonden de Transport Streams wel in de goede volgorde nadat de TV scan voltooid was. Het enige wat ik toen moest was handmatig NDR verplaatsen. Die stond namelijk op kanaal 4 waardoor alle zenders die daarna kwamen 1 kanaal verder stonden. RTL4 op 5, RTL5 op 6, SBS6 op 7 etc. Dat ene kanaal verplaatsen was echter het enigste. Nu klopt het kanaalnummer van NDR volgens mij wel, maar worden veel andere kanalen (volgens mij hele Transport Streams) niet in de goede volgorde gezet.

[ Voor 61% gewijzigd door Verwijderd op 15-02-2011 01:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stfn345
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12-09 11:00
Ketnet/Canvas doet het hier ook niet meer. (ik zoek op 320mhz)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ketnet/Canvas doet het hier ook niet. (OBN)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boschhd
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Hier bij ONE ook wél EPG en Ketnet Canvas doet het niet.
Wel ook goed is de zenderlijst volgorde, we gebruiken nog de Sagem box om DVB-C te kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Om nog terug te komen op mijn bericht hierboven:
Ik heb dit filmpje gemaakt om te laten zien wat er mis is met DVB-C:

[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=5jLqrYXvdCQ&hd=1]

/edit 15-02-2011 10:06
Verwijderd schreef op maandag 14 februari 2011 @ 21:01:
NDR (die ook in de 304 MHz TS zit) staat dan wel weer netjes onderin in de kanalenlijst.
Correctie: die hebben ze gisteren dus ook verplaatst naar de 360 MHz TS (zoals in het filmpje te zien is). Vandaar dat die nu onderin de kanalenlijst staat in plaats van in het rijtje bij Nederland 1,2,3 wat voorheen het geval was hier.

In dat geval begin ik sterk het idee te krijgen dat de TV geen Logical Channel Numbering ondersteund (wat wel onderdeel is van het Glashart Media DVB-C signaal zoals hier te zien is).
Dan denk ik dat de TV de kanalenlijst opbouwt op basis van de Service-ID's en de volgorde waarin de Transport Streams gevonden worden. Zoals in het filmpje te zien is worden er in het begin van de scan 6 services gevonden. Waarschijnlijk is dit dan de 312 MHz Transport Stream met o.a. RTL4, RTL5, SBS6 en RTL7 erin.
De vraag blijft dan: Hoe kan het dat de 312 MHz TS eerder gevonden wordt dan de 304 MHz TS, terwijl ik die laatste gewoon netjes als homefrequentie heb ingesteld? Dat lijkt me wel een bug in het DVB-C signaal.

Hetzelfde geld trouwens ook voor de 320 MHz TS. Nu Ketnet/Canvas daar uit is telt die TS 6 zenders. En zoals op het filmpje te zien is worden er aan het eind van de scan (tussen de 90% en 100%) nog 6 services gevonden. Als je dan in de kanalenlijst gaat kijken zie je dat RTL8, NET5, Veronica en Een helemaal achteraan staan.

[ Voor 112% gewijzigd door Verwijderd op 15-02-2011 10:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VonFoX
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-05 13:05

VonFoX

Las noches de Diciembre

OBN reageert hier helemaal niet op e-mails. :(

Yo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poolijs
[...]

Ik wil niet zeuren maar...

De EPG via DVB-C is alleen beschikbaar voor vandaag en morgen correct? Dus niet voor overmorgen? (of bv voor de hele week?) Heb in mijn recorder en TV maar voor 2 dagen EPG beschikbaar. Een week zou ivm het opnemen van programma's toch een stuk handiger zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wagij
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-08 23:46
Word er iets toegevoegd waardoor het leven wat makkelijker lijkt te worden is het weer net niet goed genoeg... ;)

Beter dan nix... Wagij...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poolijs
boschhd schreef op maandag 14 februari 2011 @ 23:16:
Hier bij ONE ook wél EPG en Ketnet Canvas doet het niet.
Wel ook goed is de zenderlijst volgorde, we gebruiken nog de Sagem box om DVB-C te kijken.
Hier geen problemen met Ketnet. Canvas. (OBN Geldrop) Misschien dat ze het al gefixed hebben. (of dat mijn TV en recorder het automatisch opgelost hebben doordat ze op autoscan staan)

Wat me wel opvalt is dat we nu 1 kanaal minder is. Het waren er 44 en nu zijn er 43 beschikbaar. Geen idee wat er mist, lijst lijkt compleet...

Nu zijn het er weer 44. Gewoon een brak signaal denk ik, zie ook veel 'blokjes' vanmiddag

[ Voor 7% gewijzigd door Poolijs op 15-02-2011 17:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Inmiddels is het gefixt inderdaad. Ketnet/Canvas zit nu in de 344 MHz TS en daar doet ie het wel.

Heb sinds vandaag ook weer wat wat meer kleur en helderheid op alle zenders. Dat was minder geworden sinds 10 februari (zie post). Snap nog steeds niet waar dat door komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Alle programma's weergegeven in EPG staan een uurlater aangekondigd dan ze worden uitgezonden. bv Hart van Nederland staat op 23.29 uur. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 15 februari 2011 @ 22:42:
Alle programma's weergegeven in EPG staan een uurlater aangekondigd dan ze worden uitgezonden. bv Hart van Nederland staat op 23.29 uur. :9
Dan zullen de tijd pakketjes (Time Date Table (TDT) en Time Offset Table (TOT)) mogelijk nog niet de juist tijd doorgeven. In DVB systemen worden alle tijden namelijk doorgegeven in UTC tijd ofwel GMT+0 en via het TOT pakketje wordt dan aan DVB ontvangers (en dus ook aan TV's met DVB-C tuners) doorgegeven wat de huidige lokale afwijking is t.o.v. die UTC tijd zodat de ontvanger bij de presentatie van tijden aan de gebruiker de juiste tijd kan tonen.

Ook voor de EPG informatie geldt dat de programma aanvangstijden in UTC tijd worden doorgegeven en dat de ontvanger die tijden dus nog moet corrigeren naar de lokale tijd voordat die aan de gebruiker worden getoond.

Als iemand een Transport Stream capture bestand kan maken van ongeveer 100 MB en uploaden, dan zou daar een TDT en een TOT pakketje in moeten zitten zodat het met een DVB analyse tooltje even gecontroleerd kan worden of Glashart deze pakketjes (en de EPG informatie) correct verstuurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• recar
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 26-05 15:43
Meer dan een week geleden online aangemeld als nieuwe klant, heb ik vandaag voor de tweede keer moeten bellen waarom ik nog steeds niets heb mogen vernemen van mijn aanmelding (zelfs geen ontvangstbevestiging...).

In ieder geval heb ik nu van de half geïrriteerde jongeman aan de lijn mogen vernemen dat het nog zeker 3 weken kan duren voordat de monteur mij belt om een afspraak te maken om het modem vast te schroeven in de meterkast.

Ik ben benieuwd of ik meneer de monteur tegen die tijd niet gewoon weg ga sturen... Mijn eerste ervaringen met OBN zijn tot nu toe niet echt positief...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ninasky11
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 09-07 14:35
ReCaR schreef op woensdag 16 februari 2011 @ 15:04:
Meer dan een week geleden online aangemeld als nieuwe klant, heb ik vandaag voor de tweede keer moeten bellen waarom ik nog steeds niets heb mogen vernemen van mijn aanmelding (zelfs geen ontvangstbevestiging...).

In ieder geval heb ik nu van de half geïrriteerde jongeman aan de lijn mogen vernemen dat het nog zeker 3 weken kan duren voordat de monteur mij belt om een afspraak te maken om het modem vast te schroeven in de meterkast.

Ik ben benieuwd of ik meneer de monteur tegen die tijd niet gewoon weg ga sturen... Mijn eerste ervaringen met OBN zijn tot nu toe niet echt positief...
Hier duurde het 5 weken voordat de monteur gebeld had. Als alles goed verloopt komt ie vrijdag de modem plaatsen en daarna is het nog 6-8 weken wachten totdat alles geactiveerd wordt. Zo werd het mij verteld door de medewerker van OBN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• recar
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 26-05 15:43
ninasky11 schreef op woensdag 16 februari 2011 @ 15:44:
[...]

Hier duurde het 5 weken voordat de monteur gebeld had. Als alles goed verloopt komt ie vrijdag de modem plaatsen en daarna is het nog 6-8 weken wachten totdat alles geactiveerd wordt. Zo werd het mij verteld door de medewerker van OBN.
Ik hoop echt dat 6 tot 8 "weken" een foutje is en eigenlijk "werkdagen" moet zijn... Ik ga niet 2 maanden zonder TV / internet / telefoon zitten in mijn nieuwe huis. Mag ik vragen waar je woont? Ikzelf val met mijn aansluiting onder de regio Schijndel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19:06

Stoney3K

Flatsehats!

Heeft er iemand trouwens nieuws over de plannen van OBN/ONE om meer wijken van Eindhoven uit te rollen?

Het is best frustrerend als je in Genderdal woont en je de kabel letterlijk en figuurlijk aan de kant van De Hurk vanuit je flat kan zien lopen. :+

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ninasky11
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 09-07 14:35
ReCaR schreef op woensdag 16 februari 2011 @ 15:53:
[...]

Ik hoop echt dat 6 tot 8 "weken" een foutje is en eigenlijk "werkdagen" moet zijn... Ik ga niet 2 maanden zonder TV / internet / telefoon zitten in mijn nieuwe huis. Mag ik vragen waar je woont? Ikzelf val met mijn aansluiting onder de regio Schijndel.
Ja die 6-8 weken hebben te maken met het opzeg termijn werd mij verteld. Als vrijdag de modem geplaatst wordt, sturen ze een opzegbrief naar Ziggo. Daarna zou het 4 weken duren en in die tijd gaan ze tests uitvoeren met de modem ? iets in die richting.
Hij had het ook over dat we geen dubbele abbo-kosten zouden krijgen en zoals je al aangaf dat wij dan ook zonder internet/tv/telefoon zouden zitten. Dan zou het in totaal 6 - 8 weken duren :/
Na de 4de week zou weer de monteur bellen om alles definitief aan te sluiten en werkend te krijgen. Maar hoop niet dat het 4 weken gaan duren haha want dan zit ik ook zonder internet etc etc.

Maar aangezien jij een totaal andere situatie hebt met een nieuwe huis zou het naar mijn mening veel sneller moeten ja, lijkt me sterk dat je zo lang zou moeten wachten. Volgens mij hoef je niks op te zeggen :)

Ik woon in Veghel dus we zijn bijna buren :P

[ Voor 10% gewijzigd door ninasky11 op 16-02-2011 16:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elwinvangestel
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 11-05-2022
Wanneer wordt de wijziging van de EPG en naam doorgevoerd van Nickelodeon en Comedy Central/TMF? Op dit moment ontvang ik de EPG van Comedy Central correct op kanaal 103 van IDTV, maar de naam is nog steeds TMF. Op 141 vind ik ook de EPG van Comedy Central maar daar zit nu Nickelodeon samen met TeenNick.

Dit is toch makkelijk aan te passen? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ReCaR schreef op woensdag 16 februari 2011 @ 15:53:
[...]

Normaal gesproken als alles aangesloten zit duurt het max 48 uur voor alles werkt. Dit was hier het geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En vandaag weer geen EPG. Zucht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elwinvangestel
Ik was bij m'n opa en oma, daar kijken ze naar OBN via DVB-C. Ik zag geen beeld op Ketnet/Canvas en ook op NDR... en inderdaad geen EPG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier ook geen EPG meer. Ketnet/Canvas en NDR doen het hier ook niet meer ('Programma niet beschikbaar').

Na een nieuwe DVB-C scan zag ik dat NDR weer in de 304 MHz TS zit (bij Nederland 1,2,3) en Ketnet/Canvas weer in de 320 Mhz TS (bij RTL8, NET5 Veronica en Een). Dus precies zoals het ook was voordat EPG toegevoegd werd. Maar ondanks dat ze nu weer in de oude Transport Streams zitten geven ze nog steeds geen beeld.

/Edit 20-02-2011 22:12

Het is weer teruggedraaid. EPG werkt ook weer. Netjes op zondag :)

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 20-02-2011 22:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• odo966
Intheweb schreef op dinsdag 08 februari 2011 @ 09:49:
[...]
Het is alleen jammer dat digitalisering van omroep inhoud dat het kopje 'teletekst' een pijnpunt aan het worden is. Bij UPC kunnen we simpelweg geen teletekst doorgeven omdat de methode die we vanuit UPC opgelegd krijgen dat gewoon weg niet ondersteund.

Bij Glashart werkt het nog niet 100% lijkt het richting Analoog/DVB-C. Dat bij IDTV geen teletekst zit, was te verwachten. Maar wel punten die voor ons belangrijk zijn en voor in blijven zetten :)

Tot zover de berichtgeving vanuit Studio040 ;)
Was gisteren bij mijn ouders in (OnsNet)Nuenen, en even de DVB-C op hun tv aan het uitproberen (heb zelf geen DVB-C, wel IDTV), en Studio040 had daar nu wel teletekst op DVB-C.

Had eigenlijk niet eens verwacht dat Studio040 in Nuenen überhaupt op DVB-C zou zitten (op analoog is hij er toch alleen in Eindhoven, of niet?). Maar ik weet niet in hoeverre het DVB-C-aanbod per woonplaats verschilt / kan verschillen. In de ONN-zenderlijst staat ook geen Studio040, maar hij wordt dus wel degelijk doorgegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat komt omdat ONE/OBN/ONN op hetzelfde DVB-C headend zitten. Teletekst bij Studio040 via DVB-C werkt al iets meer dan een week nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Intheweb
Verwijderd schreef op dinsdag 22 februari 2011 @ 18:48:
Dat komt omdat ONE/OBN/ONN op hetzelfde DVB-C headend zitten. Teletekst bij Studio040 via DVB-C werkt al iets meer dan een week nu.
En daar zijn wij heel blij mee! :D
Alleen vragen we ons af waarom het via IDTV nog niet werkt terwijl de knop 'Teletext' wel zichtbaar is in de infobalk. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poolijs
Verwijderd schreef op zaterdag 19 februari 2011 @ 22:20:
Het is weer teruggedraaid. EPG werkt ook weer. Netjes op zondag :)
Hier nog steeds een probleem met de tijd in EPG voor DVB-C. Deze loopt 1 uur verkeerd. Werkt het bij jullie wel goed? (zou ook aan mijn Philips TV kunnen liggen natuurlijk, die zijn niet zo goed met software)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Poolijs schreef op woensdag 23 februari 2011 @ 15:31:
[...]

Hier nog steeds een probleem met de tijd in EPG voor DVB-C. Deze loopt 1 uur verkeerd. Werkt het bij jullie wel goed? (zou ook aan mijn Philips TV kunnen liggen natuurlijk, die zijn niet zo goed met software)
Hier hetzelfde probleem. Ook op een Philips tv. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zojuist weer even storing op de AMS-IX, internet werkte daardoor even niet of nauwelijks.

Goed te zien in de grafiek van de AMS-IX
Afbeeldingslocatie: http://www.ams-ix.net/cgi-bin/stats/16all?log=totalall;png=daily

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Internet is nog steeds irritant aan het doen. Nog steeds problemen in Amsterdam?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn er meer mensen die de afgelopen 2 dagen een toename in scherpte hebben waargenomen bij het digitale signaal? Ik zie het bij DVB-C. Woensdag was het beeld nog ondermaats. Nu is het duidelijk weer iets strakker, scherper en helderder hier.

Sinds de omzetting naar het nieuwe DVB-C signaal is de kwaliteit nog steeds wisselend. De ene periode is het gedetaileerder/scherper/helderder en heeft het beeld meer kleurintensiteit. De andere periode zijn de kleuren vager en heeft het beeld minder helderheid/detail/scherpte.

Heb vandaag van iemand bij Technicolor doorgekregen dat er er de laaste 2 maanden geen software upgrades zijn geweest aan de encoders ed.

Snap er niks van.

[ Voor 52% gewijzigd door Verwijderd op 26-02-2011 00:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gizmo9003
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 02-09 16:56

gizmo9003

Go For It!

Even een vraagje over Onsnet Nuenen.
Het glasvezelmodem heeft 4 netwerkpoorten. Zoals ik begrepen heb kan ik deze alle 4 voor HDtv of internet gebruiken.

Ik heb het aminokastje in mijn woonkamer met een utp kabel aan het glasvezelmodem hangen, werkt allemaal prima. Maar nu heb ik een mediabox gekocht, waarbij een internet verbinding eigenlijk ook wel handig is.
Is het mogelijk om over die ene UTP kabel zowel internet voor de mediabox als HDtv voor de aminobox te transporteren, door beide apparaten bijvoorbeeld via een switch aan die ene utp kabel te hangen? Of gaat dat niet werken? (Kan het niet testen, omdat ik de apparatuur daar niet voor heb, en wil het graag weten voor ik allerlei aankopen ga doen).

tjah..

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat kan mits je verder geen router aangesloten hebt zitten op het CPE. Je krijgt namelijk maar 1 ip adres omdat de CPE geen router is, dat het via een switch loopt maakt echter niet uit. Dus je kunt maximaal 1 internetclient rechtstreeks op het CPE aansluiten. Meestal is dat je router die dan het internet verder verdeelt voor je clients.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaWSnl
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 13-06 15:18
Er kan wel een router aangesloten worden maar dan achter de switch. Zie het oranje stuk rechtsboven in onderstaand plaatje.

Klikbaar:
UTP to RJ45 + RJ11

There are only 10 types of people in the world: those who understand binary and those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robtimus
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20:09

Robtimus

me Robtimus no like you

gizmo9003 schreef op zaterdag 26 februari 2011 @ 16:42:
Even een vraagje over Onsnet Nuenen.
Het glasvezelmodem heeft 4 netwerkpoorten. Zoals ik begrepen heb kan ik deze alle 4 voor HDtv of internet gebruiken.
Als het modem van OnsNet Nuenen net zo werkt als die van OnsNet Eindhoven dan moet je poort 4 niet gebruiken voor internet. Deze leverde bij mij beduidend lagere snelheden op; na overschakelen van poort 4 (was het dichtst bij de firewall) naar poort 1 is de snelheid bij mij van max 15Mbps naar ruim 85Mbps gegaan. Poorten 2 en 3 zijn ook geen probleem.

Dit staat trouwens ook in de TS:
Je kunt je pc of router aansluiten op poort 1, 2 of 3. Poort 4 daarentegen kan een mindere snelheid opleveren. Je kunt sowieso maar 1 poort tegelijk gebruiken voor internet.

More than meets the eye
There is no I in TEAM... but there is ME
system specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik222 schreef op vrijdag 25 februari 2011 @ 17:27:
Zojuist weer even storing op de AMS-IX, internet werkte daardoor even niet of nauwelijks.

Goed te zien in de grafiek van de AMS-IX
[afbeelding]
Gaat lekker op het AMS-IX. Toen straks weer een storing. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Inderdaad, men weet schijnbaar nog niet wat er aan de hand is en kan enkel de sympthomen bestrijden op het moment. Dat betekent dat ze het wel telkens terug online krijgen maar dat het ook zomaar weer eruit kan klappen zolang men de echte oorzaak niet gevonden heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Meer mensen waarbij de amino vanmorgen ineens al zijn extra pakketten kwijt is? De amino geeft hier "niet ge-authenticeerd" aan en ik mis daarom dus ineens alle extra pakketten. Is wel erg vervelend aangezien ik vamiddag PSV-Ajax wilde kijken...

/Edit: In het XMS topic melden ook meerdere mensen dit probleem, lijkt er dus op dat de authenticatie server plat is.

[ Voor 19% gewijzigd door ik222 op 27-02-2011 10:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizmo255
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 11-09 08:42
ik222 schreef op zondag 27 februari 2011 @ 10:30:
Meer mensen waarbij de amino vanmorgen ineens al zijn extra pakketten kwijt is? De amino geeft hier "niet ge-authenticeerd" aan en ik mis daarom dus ineens alle extra pakketten. Is wel erg vervelend aangezien ik vamiddag PSV-Ajax wilde kijken...
Ja, ik heb er ook last van dat de zenders weg zijn. Het rarren is wel dat ik alleen Eurosport HD heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Eurosport HD zit in het basispakket, daarvoor is geen authenticatie nodig en dus werkt die zender wel. Het probleem is namelijk enkel dat de authenticatie server plat is. Maar goed die is dus wel essentieel voor het kunnen bekijken van alle zenders die niet in het basispakket zitten.

Hopenlijk kan iemand het snel oplossen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizmo255
Oh ik dacht dat Eurosport HD in de HD pakket zat. Ik hoop het ook.

Edit: Ik woon trouwens in Valkenswaard.

[ Voor 24% gewijzigd door Gizmo255 op 27-02-2011 11:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ja hier ook Valkenswaard maar waar je woont maakt voor deze storing weinig uit, alle Glashart Media klanten in heel Nederland lijken hier last van te hebben.

/Edit: Het is opgelost :)

[ Voor 8% gewijzigd door ik222 op 27-02-2011 11:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaWSnl
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 13-06 15:18
Gizmo255 schreef op zondag 27 februari 2011 @ 11:07:
Oh ik dacht dat Eurosport HD in de HD pakket zat.
Als ik kijk op de zenderlijst idtv dan zie ik dat Eurosport HD inderdaad in het HD pakket zit.

There are only 10 types of people in the world: those who understand binary and those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
JaWSnl schreef op zondag 27 februari 2011 @ 11:33:
[...]

Als ik kijk op de zenderlijst idtv dan zie ik dat Eurosport HD inderdaad in het HD pakket zit.
Dan klopt die lijst niet :P Hij zit namelijk echt in het basispakket, anders kun je hem namelijk niet ontvangen met een niet geauthenticeerde amino...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magic_japie
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21-12-2023
Is er ergens bekend welke wijken in EIndhoven ze gaan aansluiten?
In de wijk Vlokhoven is niets bekend, terwijl aan de overkant van de Kennedylaan ze lachend over het Internet surfen.
Een lekkere upload van 80-100 Mbit is heerlijk voor FTP en HTTP service.

Fritzbox 7490, 1x Netgear GS108E, 2x TP-Link SG105E, HP2520-8G-POE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannickie111
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 01:30
magic_japie schreef op zondag 27 februari 2011 @ 11:54:
Is er ergens bekend welke wijken in EIndhoven ze gaan aansluiten?
In de wijk Vlokhoven is niets bekend, terwijl aan de overkant van de Kennedylaan ze lachend over het Internet surfen.
Een lekkere upload van 80-100 Mbit is heerlijk voor FTP en HTTP service.
Ze zijn een (paar) jaar geleden in Eindhoven toch gestopt met het aanleggen, door de crisis?
Ik vind het inderdaad vreemd dat Eindhoven nog niet helemaal aangesloten is, en ze wel gaan beginnen in Bergeijk. Het lijkt mij logisch dat ze gewoon verder gaan waar ze gebleven waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizmo255
JaWSnl schreef op zondag 27 februari 2011 @ 11:33:
[...]

Bedankt dan ben ik toch niet zo gek dan ik dacht. :P

Daarom vind ik al raar dat Eurosport HD wel te zien was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elwinvangestel
Iemand een idee wanneer de opnameontvanger beschikbaar komt bij OBN? Dat ding laat nogal op zich wachten namelijk. ;-)

Ik ben ook benieuwd wanneer de bugs uit de huidige software worden opgelost, zo gebeurt heb me vaak dat ik tijdens het kijken naar Uitzending Gemist af en toe de melding 'verbinding verbroken' krijg, en dat deze dan gewoon afsluit. Ook zit er nog een bug in de software als je de ontvanger aan zet op één van de Nederlandse HD kanalen. Die is dan in SD.

Tenslotte: iemand een idee wanneer er nieuwe zenders worden toegevoegd aan het aanbod? Ik mis nog wat belangrijke zenders, zoals RTL Lounge, FoxLife, VH1, VH1 Classic en Kabel 1. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funrider
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08-09 11:42
elwinvangestel schreef op zondag 27 februari 2011 @ 23:05:

Tenslotte: iemand een idee wanneer er nieuwe zenders worden toegevoegd aan het aanbod? Ik mis nog wat belangrijke zenders, zoals RTL Lounge, FoxLife, VH1, VH1 Classic en Kabel 1. :)
In juni ofwel 1 juli worden de BBC zenders 1,2 analoog weer doorgegeven en digitaal 3,4 en BBC HD komen er ook bij. 3,4 waarschijnlijk in extra zender pakket en BBC HD in het HD pakket maar dat is niet bekend.

Het zou inderdaad goed zijn voor een nog ruimer tv aanbod als je het naast Ziggo,UPC legt. Zenders als FoxLife, VH1 en VH1 Classic zijn wat mijn betreft dan een must have!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elwinvangestel
Dat de BBC erbij komt in juni weet ik, da's ook super! Maar toch mis ik nog wat leuke themazenders in het pakket.

Ben trouwens heel benieuwd hoe het morgen gaat lopen met de regionale zenders. Die worden nu van de satelliet geplukt, en daar wordt RTVNH vervangen door TV West. Dat moet wel bijna fout gaan bij Glashart... hebben we dadelijk 2 keer TV West en geen RTVNH meer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• odo966
Ik zou er nog wel wat Engelstalige nieuwszenders bij willen zien. Met name Aljazeera English. En dat we Sky News niet meer hebben is eigenlijk ook wel jammer (zat in het pakket van Herzinger, voordat we op Glashart Media overgingen) (heeft tegenwoordig ook een HD-versie).

Ook gek is dat BBC World News in het open analoge/DVB-C pakket zit, maar niet in het basispakket van IDTV (wel pluspakket).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Niet online
Een nieuw Transport Stream capture bestand gekregen en daarin valt op dat de Time Offset Table (TOT) informatie klopt niet. Galshart verzendt de volgende TOT informatie:

└─■  TOT  {  Time  Offset  Table  }
    └─■  transport  stream  ID  1
        └─■  sections:
            └─■  section
                ├─■  UTC_time  {  27-2-11  21:04:22  GMT  }
                │  ├─■  MJD  =  55619
                │  └─■  UTC  =  0x210422
                └─■  descriptors:
                    └─■  local_time_offset_descriptor
                        └─■  local  time  offsets:
                            └─■  offset
                                ├─■  country_code  =  NLD  {  Netherlands  }
                                ├─■  country_region_id  =  31
                                ├─■  local_time_offset_polarity  =  0
                                ├─■  local_time_offset  =  01:00
                                ├─■  time_of_change  {  27-3-11  1:00:00  GMT  }
                                │  ├─■  MJD  =  55647
                                │  └─■  UTC  =  0x010000
                                └─■  next_time_offset  =  01:00

We kennen in Nederland maar één tijdzone, dus moet de waarde van het country_region_id veld gelijk aan 0 zijn i.p.v. 31. Verder wordt het tijdsverschil t.o.v. GMT per 27 maart gelijk aan 2 i.p.v. 1 uur, dus moet het next_time_offset veld de waarde 02:00 hebben i.p.v. 01:00.

Ter vergelijking de TOT zoals deze wordt verzonden bij bijvoorbeeld Ziggo/Casema/Multikabel:

└─■  TOT  {  Time  Offset  Table  }
    └─■  transport  stream  ID  7
        └─■  sections:
            └─■  section
                ├─■  UTC_time  {  27-2-11  21:41:52  GMT  }
                │  ├─■  MJD  =  55619
                │  └─■  UTC  =  0x214152
                └─■  descriptors:
                    └─■  local_time_offset_descriptor
                        └─■  local  time  offsets:
                            └─■  offset
                                ├─■  country_code  =  NLD  {  Netherlands  }
                                ├─■  country_region_id  =  0
                                ├─■  local_time_offset_polarity  =  0
                                ├─■  local_time_offset  =  01:00
                                ├─■  time_of_change  {  27-3-11  1:00:00  GMT  }
                                │  ├─■  MJD  =  55647
                                │  └─■  UTC  =  0x010000
                                └─■  next_time_offset  =  02:00

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Niet online
Ook in de EPG data gaat er het één en ander fout. Allereerst het gebruik van de ISO_639_language_code:

│  │      └─■  section  {  1/1,  following  event  }
    │  │          ├─■  section_number  =  1
    │  │          ├─■  last_section_number  =  1
    │  │          ├─■  segment_last_section_number  =  1
    │  │          ├─■  last_table_id  =  78
    │  │          └─■  events:
    │  │              └─■  event
    │  │                  ├─■  event_id  =  766
    │  │                  ├─■  start_time  {  27-2-11  21:10:00  GMT  }
    │  │                  │  ├─■  MJD  =  55619
    │  │                  │  └─■  UTC  =  0x211000
    │  │                  ├─■  duration  =  00:55:00
    │  │                  ├─■  running_status  =  not  running
    │  │                  ├─■  free_CA_mode  =  all  elementary  streams  unscrambled
    │  │                  └─■  descriptors:
    │  │                      ├─■  short_event_descriptor
    │  │                      │  ├─■  ISO_639_language_code  =  NL  
    │  │                      │  ├─■  event_name
    │  │                      │  │  ├─■  character_coding  =  Latin  alphabet
    │  │                      │  │  └─■  text  =  NOS  Studio  Voetbal
    │  │                      │  └─■  text
    │  │                      │      ├─■  character_coding  =  Latin  alphabet
    │  │                      │      └─■  text  =  Opiniºrend  voetbalprogramma.
    │  │                      └─■  extended_event_descriptor
    │  │                          ├─■  descriptor_number  =  0
    │  │                          ├─■  last_descriptor_number  =  0
    │  │                          ├─■  ISO_639_language_code  =  NL  
    │  │                          ├─■  event  items:
    │  │                          └─■  text
    │  │                              ├─■  character_coding  =  Latin  alphabet
    │  │                              └─■  text  =  Opiniºrend  voetbalprogramma.

De bedoeling is dat het ISO_639_language_code veld gevuld wordt met de drie-letterige ISO 639-2 taal codes, zie bijvoorbeeld http://www.loc.gov/standards/iso639-2/php/code_list.php. I.p.v. "NL " moet er dus "dut" of "nld" (geen hoofdletters) staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elwinvangestel
odo966 schreef op maandag 28 februari 2011 @ 16:29:
Ik zou er nog wel wat Engelstalige nieuwszenders bij willen zien. Met name Aljazeera English. En dat we Sky News niet meer hebben is eigenlijk ook wel jammer (zat in het pakket van Herzinger, voordat we op Glashart Media overgingen) (heeft tegenwoordig ook een HD-versie).

Ook gek is dat BBC World News in het open analoge/DVB-C pakket zit, maar niet in het basispakket van IDTV (wel pluspakket).
Is het een idee om als OBN/ONE gebruikers bijvoorbeeld een top 10 samen te stellen van toe te voegen zenders, en deze is op te sturen naar OBN? Nee hebben we, misschien krijgen we wel een ja? ;-) Nieuwszenders is inderdaad ook een goeie, Sky News zat voorheen in het analoge pakket, en Al Jazeera English is wel een must.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Niet online
De oplettende lezer had het waarschijnlijk al gezien. De text "Opiniºrend voetbalprogramma." is niet correct. Er zou eigenlijk "Opiniërend voetbalprogramma." moeten staan. Als de hexadecimale waarden van de letters erbij gehaald worden, dan is te zien dat die "º" de waarde 0xEB heeft:

│  │                  ├─■  free_CA_mode  =  all  elementary  streams  unscrambled
    │  │                      │  │  ├─■  text  =  NOS  Studio  Voetbal
    │  │                      │  │  └─■  data  =  0000    4E  4F  53  20  53  74  75  64  69  6F  20  56  6F  65  74  62    NOS  Studio  Voetb
    │  │                      │  │                        0010    61  6C                                                                                        al                            
    │  │                      │      ├─■  text  =  Opiniºrend  voetbalprogramma.
    │  │                      │      └─■  data  =  0000    4F  70  69  6E  69  EB  72  65  6E  64  20  76  6F  65  74  62    Opini.rend  voetb
    │  │                      │                            0010    61  6C  70  72  6F  67  72  61  6D  6D  61  2E                            alprogramma.        
    │  │                              ├─■  text  =  Opiniºrend  voetbalprogramma.
    │  │                              └─■  data  =  0000    4F  70  69  6E  69  EB  72  65  6E  64  20  76  6F  65  74  62    Opini.rend  voetb
    │  │                                                    0010    61  6C  70  72  6F  67  72  61  6D  6D  61  2E                            alprogramma.        

Dit probleem wordt veroorzaakt door de verkeerde character_coding characterset. I.p.v. "Latin alphabet" zou Glashart eigenlijk de "Latin alphabet number 5" characterset moeten gebruiken aangezien in die characterset de waarde 0xEB wel overeenkomt met de letter "ë".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ArChie schreef op maandag 28 februari 2011 @ 19:55:
Een nieuw Transport Stream capture bestand gekregen en daarin valt op dat de Time Offset Table (TOT) informatie klopt niet.
ArChie schreef op maandag 28 februari 2011 @ 20:35:
Ook in de EPG data gaat er het één en ander fout. Allereerst het gebruik van de ISO_639_language_code:
Het is mij ook opgevallen dat de programma informatie soms niet gelijk loopt met de de huidige tijd.
Als het bijvoorbeeld 18:00 is dan staat in de EPG nog het programma aangegeven van 17:15-17:45.

Ook zie ik regelmatig bij het zappen dat de TV in de eerste instantie EPG gegevens van het vorige programma laat zien, maar dan in een fractie van een seconden snel overschakeld naar de huidige EPG informatie.

Verder staat de tijd 3 minuten voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Niet online
Ook herhaalt Glashart de text van de short_event_descriptor in de eerste extended_event_descriptor:

│  │                      │  │  └─■  text  =  NOS  Studio  Voetbal
    │  │                      │      └─■  text  =  Opiniºrend  voetbalprogramma.

│  │                              └─■  text  =  Opiniºrend  voetbalprogramma.

Dat is niet de bedoeling. De text begint in de short_event_descriptor en als er meer text is dan in de short_event_descriptor past, dan gaat het restant van de text verder in de eerste extended_event_descriptor. Aangezien de text "Opiniërend voetbalprogramma." prima past in de short_event_descriptor kan in bovenstaand voorbeeld zelfs de extended_event_descriptor weggelaten worden.

Ter vergelijking de EPG informatie van hetzelfde programma zoals verzonden door Ziggo/Casema/Multikabel:

│  │      ├─■  section  {  0/1,  present  event  }
    │  │      │  ├─■  section_number  =  0
    │  │      │  ├─■  last_section_number  =  1
    │  │      │  ├─■  segment_last_section_number  =  1
    │  │      │  ├─■  last_table_id  =  79
    │  │      │  └─■  events:
    │  │      │      └─■  event
    │  │      │          ├─■  event_id  =  25179
    │  │      │          ├─■  start_time  {  27-2-11  21:10:00  GMT  }
    │  │      │          │  ├─■  MJD  =  55619
    │  │      │          │  └─■  UTC  =  0x211000
    │  │      │          ├─■  duration  =  00:55:00
    │  │      │          ├─■  running_status  =  running
    │  │      │          ├─■  free_CA_mode  =  all  elementary  streams  unscrambled
    │  │      │          └─■  descriptors:
    │  │      │              ├─■  parental_rating_descriptor
    │  │      │              │  └─■  parental  ratings:
    │  │      │              │      └─■  parental  rating  {  minimum  age  4  years  }
    │  │      │              │          ├─■  country_code  =  NLD  {  Netherlands  }
    │  │      │              │          └─■  rating  =  1
    │  │      │              ├─■  short_event_descriptor
    │  │      │              │  ├─■  ISO_639_language_code  =  dut
    │  │      │              │  ├─■  event_name
    │  │      │              │  │  ├─■  character_coding  =  Latin  alphabet  No.  5
    │  │      │              │  │  └─■  text  =  NOS  Studio  Voetbal
    │  │      │              │  └─■  text
    │  │      │              │      ├─■  character_coding  =  Latin  alphabet  No.  5
    │  │      │              │      └─■  text  =  Sport  (tt888).  Opiniërend  voetbalprogramma.  In  deze  uitzending:  
Te  gast  zijn  o.a.  Tom  van  't  Hek,  Youri  Mulder,  Willem  van  Hanegem  en  Henk  Spaan.  
Presentatie:  Jack  van  Gelder.  Zie  ook  www.studiosport.nl  of  teletekstpagina  224.

│  │      │              └─■  content_descriptor
    │  │      │                  └─■  contents:
    │  │      │                      └─■  content  {  sports  (general)  }
    │  │      │                          ├─■  content_nibble_level_1  =  4
    │  │      │                          ├─■  content_nibble_level_2  =  0
    │  │      │                          ├─■  user_nibble_1  =  0
    │  │      │                          └─■  user_nibble_2  =  0

Merk op dat er door Ziggo/Casema/Multikabel ook nog een parental_rating_descriptor wordt meegezonden in de EPG informatie dat de DVB ontvangers gebruiken voor het leeftijd slot. En ook zit er in de EPG informatie van Ziggo/Casema/Multikabel nog een content_descriptor waarmee het type programma wordt aangegeven. Sommige ontvangers gebruiken die content_descriptor voor het filteren van bepaalde type programma's in de EPG informatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 28 februari 2011 @ 21:07:
Ook zie ik regelmatig bij het zappen dat de TV in de eerste instantie EPG gegevens van het vorige programma laat zien, maar dan in een fractie van een seconden snel overschakeld naar de huidige EPG informatie.
Dat doet mijn TV helaas ook. Hoe de TV de aanboden EPG informatie verwerkt en de eventueel in geheugen gebufferde EPG informatie up-to-date houdt is afhankelijk van de firmware implementatie. Mijn TV werkt de Now/Next EPG informatie van een kanaal pas bij op het moment dat er naar het kanaal gezapt wordt waardoor ik altijd in eerste instantie even naar verouderde EPG data zit te kijken totdat de TV de laatste data uit de stream heeft gehaald. Zeer irritant. Zo te horen heeft jouw TV ook zo'n onhandige implementatie.
Dat hoort natuurlijk niet. Het moet toch niet zo moeilijk zijn om de tijd van de server voor de Time Date Table (TDT) en Time Offset Table (TOT) pakketjes synchroon te houden met een één of andere tijdserver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 28 februari 2011 @ 21:07:
Ben maar blij. hier loopt de EPG een uur voor.

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 01-03-2011 15:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds vandaag staat ie weer goed. Er wordt hier goed meegelezen :)

@Wissertje
Heeft je DVB-C ontvanger niet ergens de optie om de tijdzone op GMT +1 in te stellen?

[ Voor 106% gewijzigd door Verwijderd op 01-03-2011 19:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 01 maart 2011 @ 19:28:
@Wissertje
Heeft je DVB-C ontvanger niet ergens de optie om de tijdzone op GMT +1 in te stellen?
In principe zou het helemaal niet nodig moeten zijn om de tijdzone handmatig in te stellen. Daarvoor wordt immers het Time Offset Table (TOT) pakketje in het signaal mee gezonden zodat de ontvangers weten wat de lokale tijd is.

Ik las dat Wissertje een Philips TV heeft. De vraag is of deze TV is ingesteld met als land Nederland, want in het TOT pakketje wordt met "country_code = NLD" aangegeven wat de lokale tijd is voor Nederland. Bij oudere modellen Philips TV's kwam de DVB-C tuner functionaliteit alleen maar te voorschijn als bijvoorbeeld Zweden als land wordt gekozen i.p.v. Nederland, maar dat heeft dan wel als nadeel dat de Philips TV zoekt naar een TOT pakketje waarin de lokale tijd voor Zweden wordt doorgegeven om de juiste lokale tijd te kunnen bepalen en zo'n TOT pakketje wordt door Glashart uiteraard niet verzonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb inderdaad een Philips tv en deze staat op Nederland. Deze persoon met een Philips tv heeft hetzelfde probleem Poolijs in "OnsBrabantNet / OnsNetEindhoven (Deel III)"

Ik heb heel de tv doorgespit maar nergens de optie gevonden. De tijd staat overigs wel goed van de tv en kan deze ook niet aanpassen.

Dit probleem is begonnen toen Ketnet/Canvas het niet meer deed en ik de zenders opnieuw gezocht heb. Daarvoor klopte de EPG wel.

[ Voor 81% gewijzigd door Verwijderd op 01-03-2011 21:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 01 maart 2011 @ 20:58:
Ik heb inderdaad een Philips tv en deze staat op Nederland. Deze persoon met een Philips tv heeft hetzelfde probleem Poolijs in "OnsBrabantNet / OnsNetEindhoven (Deel III)"

Ik heb heel de tv doorgespit maar nergens de optie gevonden. De tijd staat overigs wel goed van de tv en kan deze ook niet aanpassen.

Dit probleem is begonnen toen Ketnet/Canvas het niet meer deed en ik de zenders opnieuw gezocht heb. Daarvoor klopte de EPG wel.
Valt deze TV in de categorie van "Ziggo goedgekeurde" TV's? Misschien kan je proberen om de TV helemaal terug te zetten naar fabrieksinstellingen en daarna de installatie weer uit voeren. Als dat ook niet helpt, dan zal je denk ik bij Philips moeten aankloppen om te zien of zij iets kunnen doen.
Pagina: 1 ... 3 ... 50 Laatste