Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik weet niet wat het is met het DVB-C signaal bij OnsNet Eindhoven, maar sinds vanavond zit er weer wat zweem over het beeld, waardoor de helderheid, scherpte en details weer minder naar voren komen dan zou moeten. Geluid klinkt ook weer iets doffer en blikkeriger heb ik het idee.

Net als eerder met die kleurintensiteit valt ook dit weer op bij alle NL zenders (de rest heb ik niet echt goed vergeleken).

Ik zat te denken:
Zou er destijds met het oude DVB-C signaal een soort check zijn ingesteld op de apparatuur waardoor de bitrate automatisch iets wordt teruggeschroeft als er stabiliteitsproblemen met het signaal zijn? Want voor DVB-C wordt als bron het Multicast IP-signaal gebruikt en laat er vanavond nou net een storing zijn geweest op de AMS-IX. Want ik neem aan dat het Multicast IP verkeer vanaf de Mediagateway ook via AMS-IX loopt? Dat zou het kunnen verklaren.

Ik hoop dat ze nog eens een keer goed in dat Headend kijken of er nog iets van van automatische bitrate shaping of iets dergelijks staat ingesteld.

Ik heb met het nieuwe 64-QAM DVB-C signaal geen hapering of blokje meer gezien, dus eventuele zelf-corrigerende maatregelen kunnen nu allemaal uitgezet worden lijkt mij :)

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 21-01-2011 23:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannickie111
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 01:30
Ik zag net op de achterpagina van de Kempener Koerier, dat Reggefiber ook glasvezel aan wil gaan leggen in Bergeijk.
Reggefiber start zijn FTTH-plannen in de gemeente Gemert-Bakel (10.000 woningen) en heeft voor januari Bergeijk (6.500 woningen) en Vught (9.700 woningen) op de planning staan. Deze gemeentes maken deel uit van het plan van Reggefiber om in 2011 in Brabant 60.000 nieuwe woningen van FTTH te voorzien. Het laat daarvoor de voorinschrijvingseis van 40 procent zakken naar 30 procent. Op dit moment heeft Reggefiber in Brabant 160.000 Homes Passed, waarvan 67.000 Homes Connected (55,7%). Reggefiber heeft contracten met drie service providers getekend, die alle drie vanaf 2012 diensten zullen gaan aanbieden op de nieuwe netwerken. Deze drie zijn KPN, Lijbrandt en Concepts ICT. Een vierde is EduTel die onder de merknaam OnsBrabantNet verder gaat.
Gaat OnsBrabantNet ook iets doen op dit netwerk, ik neem aan van wel?

En een hele tijd geleden stond hier een nieuwsartikel op tweakers, dat ook Tweak in Valkenswaard gebruik gaat maken van het glasvezelnetwerk (vanaf Oktober), maar daar heb ik nog steeds niets van gehoord?
Tweak wordt met deze uitbreiding de eerste provider met een aanbod op zowel het glasvezelnetwerk van KPN als dat van Reggefiber. Onder het gebied van Reggefiber vallen onder andere de plaatsen Deventer, Amersfoort, Wijchen en Meppel en 117.000 huishoudens kunnen inmiddels over een glasvezelverbinding via Reggefiber beschikken. In oktober zou dit gebied zijn uitgebreid met Hilversum, Valkenswaard en Helmond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Alexander01: Het multicast verkeer voor IPTV loopt sowieso niet via de AMS-IX, dat wordt direct vanaf het centrale headend het Reggefiber netwerk opgestuurd. De aanlevering van signalen die vanaf de mediagateway komen gaat neem ik aan via een directe fiber verbinding tussen mediagateway en het headend. In elk geval werkte IPTV tijdens de storing ook uitstekend dus dat bevestigt mijn verhaal :)

Maar even helemaal los daarvan, al zou de aanvoer van het IP bronsignaal verstoort worden dan zou je dat in de vorm van blokjes en haperingen in beeld gaan zien of in een extreem geval zelfs in de vorm van uitval van die zenders. Maar dan ga je dat dus absoluut niet zien in de vorm van "wat zweem". En dat dan nog weer los van het feit dat ik me technisch totaal niets kan voorstellen bij DVB-C apparatuur die automatisch gaat shapen wanneer er een brak ip signaal binnenkomt ;)

In het kort, je verhaal hierboven lijkt mij complete onzin waarin je dingen bij elkaar haalt die totaal niets met elkaar te maken hebben :P

@Yannickie111: Lees je eigen quote nog eens goed want daarin staat het antwoord op je vraag gewoon :P
Een vierde is EduTel die onder de merknaam OnsBrabantNet verder gaat.

[ Voor 8% gewijzigd door ik222 op 21-01-2011 23:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik222 schreef op vrijdag 21 januari 2011 @ 23:27:
@Alexander01: Het multicast verkeer voor IPTV loopt sowieso niet via de AMS-IX, dat wordt direct vanaf het centrale headend het Reggefiber netwerk opgestuurd. De aanlevering van signalen die vanaf de mediagateway komen gaat neem ik aan via een directe fiber verbinding tussen mediagateway en het headend. In elk geval werkte IPTV tijdens de storing ook uitstekend dus dat bevestigt mijn verhaal :)
Vraag me af of dat via een directe fiber gaat tussen Hilversum en het centrale IPTV-headend. De Technicolor IP-ranges zijn publieke multicast ranges (233.81.233.x en 224.1.3.x) die netzo goed vanaf de AMS-IX aangeboden zouden kunnen worden. Maar als jij bij IPTV geen storingen hebt waargenomen zal het wel iets anders zijn.
Maar even helemaal los daarvan, al zou de aanvoer van het IP bronsignaal verstoort worden dan zou je dat in de vorm van blokjes en haperingen in beeld gaan zien of in een extreem geval zelfs in de vorm van uitval van die zenders. Maar dan ga je dat dus absoluut niet zien in de vorm van "wat zweem". En dat dan nog weer los van het feit dat ik me technisch totaal niets kan voorstellen bij DVB-C apparatuur die automatisch gaat shapen wanneer er een brak ip signaal binnenkomt ;)
Ik had ten tijde van de AMS-IX storing de TV niet aanstaan, dus een eventuele signaalverstoring heb ik niet kunnen checken. Maar ik kan me voorstellen dat je de apparatuur zo kan instellen dat als deze verstoringen in het signaal waarneemt hij de bitrate wat terugschroeft.

Ik vind het in ieder geval wel heel toevallig allemaal. En mijn ogen hebben me nog nooit in de steek gelaten :P

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 21-01-2011 23:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op vrijdag 21 januari 2011 @ 23:45:
[...]

Ik had ten tijde van de AMS-IX storing de TV niet aanstaan, dus een eventuele signaalverstoring heb ik niet kunnen checken. Maar ik kan me voorstellen dat je de apparatuur zo kan instellen dat als deze verstoringen in het signaal waarneemt hij de bitrate wat terugschroeft.
Stel die zou mogelijk zijn (wat ik dus ernstig betwijfel), wat heeft het dan volgens jou uberhaupt voor zin om de uitvoerbitrate terug te schroeven wanneer de binnenkomende ip bron slecht is / wordt? Haperingen of blokjes in het bronsignaal kun je namelijk nooit weghalen door apparatuur erachter de zaak te laten terugschroeven tot een lagere bitrate. Als dat nu eenmaal in de bron zit blijf je dat gewoon zien hoor :P

[ Voor 4% gewijzigd door ik222 op 21-01-2011 23:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bijvoorbeeld in het geval van een te volle Transport Stream. Stel dat je X zenders met VBR satelliet aanvoer in een Transport Stream hebt en op alle zenders zijn op dat moment snel bewegende beelden. Dan gaat de bitrate van al die zenders omhoog, waardoor het niet meer past in de Transport Stream en de boel gaat haperen.

In zo'n geval kan ik me voorstellen dat er automatische bitrate shaping wordt toegepast.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 22-01-2011 00:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zaterdag 22 januari 2011 @ 00:01:
Bijvoorbeeld in het geval van een te volle Transport Stream. Stel dat je x zenders met VBR satelliet aanvoer in een Transport Stream hebt en op alle zenders zijn op dat moment snel bewegende beelden. Dan gaat de bitrate van al die zenders omhoog, waardoor het niet meer past in de Transport Stream en de boel gaat haperen.

In zo geval kan ik me voorstellen dat er automatische bitrate shaping wordt toegepast.
Ja maar dat is iets heel anders waar je het nu ineens over hebt :? Dat heeft namelijk helemaal niets meer te maken met ip aanvoer en de storing bij de AMS-IX waar je de "zweem over het beeld" eerst aan relateerde, want dat heeft dus absoluut niets met elkaar te maken zoals ik hierboven uitleg ;)

[ Voor 6% gewijzigd door ik222 op 22-01-2011 00:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TI_Observer
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 26-08 08:14
Paquito schreef op vrijdag 21 januari 2011 @ 19:48:
Yups. Is al sinds vorige week zo nu en dan aan de gang. Duurt tot nu toe elke keer 1 a 2 uur voordat het weer op normale snelheid zit.
bij mij woensdag avond en vanavond dan, rond 19.00 en duurde allebei maar 10-15 min

Ik lieg ALTIJD... zie je dat was weer een leugen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik222 schreef op zaterdag 22 januari 2011 @ 00:02:
[...]

Ja maar dat is iets heel anders waar je het nu ineens over hebt :? Dat heeft namelijk helemaal niets meer te maken met ip aanvoer en de storing bij de AMS-IX waar je de "zweem over het beeld" eerst aan relateerde, want dat heeft dus absoluut niets met elkaar te maken zoals ik hierboven uitleg ;)
Het gaat om de haperingen.

Als de apparatuur voor het DVB-C signaal merkt dat er haperingen in het signaal zitten (ongeacht de oorzaak) dan past hij bitrate shaping toe op de betreffende zender. Zo bedoel ik het. Dus of het in de bron zit (door een brakke multicast stream) of dat het komt doordat 1 zender in een DVB-C Transport Stream teveel bandbreedte opeist, maakt voor de apparatuur niet uit. Die apparatuur kijkt alleen naar haperingen.

Ik weet niet of dit bestaat hoor, maar ik kan even niks anders bedenken waarom ik nou net vanavond wat meer zweem heb dan voorgaande dagen.

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 22-01-2011 00:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zaterdag 22 januari 2011 @ 00:09:
[...]

Als de apparatuur voor het DVB-C signaal merkt dat er haperingen in het signaal zitten (ongeacht de oorzaak) dan past hij bitrate shaping toe op de betreffende zender. Zo bedoel ik het. Dus of het door in de bron zit (een brakke multicast stream) of dat het komt doordat 1 zender in een DVB-C Transport Stream teveel bandbreedte opeist, maakt niet uit voor de apparatuur niet uit. Die apparatuur kijkt alleen naar haperingen.

Ik weet niet of dit bestaat hoor, maar ik kan even niks anders bedenken waarom ik nou net vanavond wat meer zweem heb dan voorgaande dagen.
Nou goed ik ben geen expert op het gebied van DVB-C maar het bestaan van een dergelijke techniek lijkt mij in ieder geval zeer onwaarschijnlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even een vraag aan een gebruiker van OnsNet Eindhoven. Ik heb van de week bij vrienden een router aangesloten en het MAC adres gekloond omdat ik niet wist of het systeem hetzelfde werkt als Onsbrabantnet. Hoelang moet de spanning van de modem om het MAC adres vrij te geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ino Dekker
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21:31

Ino Dekker

Mr. Guide

Als de apparatuur voor het DVB-C signaal merkt dat er haperingen in het signaal zitten (ongeacht de oorzaak) dan past hij bitrate shaping toe op de betreffende zender. Zo bedoel ik het. Dus of het in de bron zit (door een brakke multicast stream) of dat het komt doordat 1 zender in een DVB-C Transport Stream teveel bandbreedte opeist, maakt voor de apparatuur niet uit. Die apparatuur kijkt alleen naar haperingen.

Als er haperingen optreden aan de IP input, zal de bitrate juist inzakken lijkt mij. En zal dat op DVB-C hetzelfde effect geven als op IPTV (blokken, haperingen).
Ik heb hier geen DVB-C PC tuner om het te controleren, maar ik ga ervan uit dat elke multiplex voldoende ruimte heeft zodat meerdere PIDs tegelijk tijdelijk een hogere bitrate dan gemiddeld kunnen hebben prima mogelijk is. Als de bitrate van de NULL pakketten erg laag is (bij gemiddelde bitrate van alle andere PIDs) dan ga je natuurlijk snel tegen problemen aanlopen.
Als je een DVB-C PC tuner hebt, kun je de video stromen natuurlijk vergelijken met de SD video stromen vanaf IPTV. Ik ga er van uit dat de bitrates hetzelfde zijn.

- New DIY Speakers: Speakerworld Scirocco Center & .5 Surrounds

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaWSnl
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 13-06 15:18
Verwijderd schreef op zaterdag 22 januari 2011 @ 11:17:
Even een vraag aan een gebruiker van OnsNet Eindhoven. Ik heb van de week bij vrienden een router aangesloten en het MAC adres gekloond omdat ik niet wist of het systeem hetzelfde werkt als Onsbrabantnet. Hoelang moet de spanning van de modem om het MAC adres vrij te geven?
2 minuten maximaal.

There are only 10 types of people in the world: those who understand binary and those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt voor je reactie. Van de week eens even aanpassen dan. :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowLord
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 11-09 08:31
[...]

Het lijkt me onwaarschijnlijk dat het DVB-C signaal door een fout bij de aanvoerende partij ineens anders ingedeeld wordt. Zoals jij de zaken voorstelt zijn ze van totaal geen re-encode van het signaal naar een situatie gegaan waarbij er wel een re-encode plaats vind, enkel en alleen omdat het signaal haperde. Dat betekend een hele andere manier van omgaan met het signaal wat niet iets is dat je zomaar even doet.

Natuurlijk kan het zo zijn dat Glashart of ONE besloten heeft het DVB-C signaal anders aan te gaan leveren. Mocht je het probleem nog blijven zien, stuur me dan even een DM of antwoord in dit topic. Dan zal ik weer een DVB-C capture maken van de ONE zenders en een IPTV signaal ter vergelijking.

EDIT:
Voor de liefhebbers met een FloppyDTV/FireDTV kaart heb ik een transponderlijst gemaakt voor OnsNetEindhoven (met behulp van de anylyse van ArChie).
Je kan deze hier downloaden: http://www.hltools.com/fi...hoven/OnsNetEindhoven.reg

[ Voor 10% gewijzigd door ShadowLord op 22-01-2011 18:40 ]

You see things; and you say, "Why?" But I dream things that never were; and I say, "Why not?"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ShadowLord schreef op zaterdag 22 januari 2011 @ 18:32:
[...]
Zoals jij de zaken voorstelt zijn ze van totaal geen re-encode van het signaal naar een situatie gegaan waarbij er wel een re-encode plaats vind, enkel en alleen omdat het signaal haperde. Dat betekend een hele andere manier van omgaan met het signaal wat niet iets is dat je zomaar even doet.
Niet reëncoden, maar bitrate shaping. Dat zijn 2 verschillende dingen :)

DM gestuurd btw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowLord
Ben nu bezig met DVB-C op de TV in de slaapkamer (via de 'oude' FloppyDTV kaart die ik nog had liggen van toen ik nog in Ziggo gebied woonde).

Zijn er meer mensen die geen geluid bij National Geographic hebben via DVB-C? Zowel op IPTV als op analoog heb ik geluid, maar via DVB-C niet. Ik heb een stream capture gemaakt en ook daar zit geen geluid bij als ik hem met VLC afspeel.

Het gaat hier over DVB-C bij ONE dus.

You see things; and you say, "Why?" But I dream things that never were; and I say, "Why not?"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Net even gecheckt via DVB-C en Analoog.

National Geographic geeft op beide gewoon geluid.

Wat mij wel al een tijd opvalt is dat er bij Studio040 geen Teletext wordt doorgegeven via DVB-C.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowLord
Net de TS file wat geanalyseerd. Alle programma's zijn er over eens dat de audio stream van NGC corrupt is hier...

Zal nog wel eens verder proberen, maar mogelijk is er toch iets met die stream aan de hand waardoor geluid niet doorkomt. Het beeld is perfect en geluid werkt ook bij andere zenders in hetzelfde 'blok' dus lijkt me niet dat het aan de ontvangst ligt. Mogelijk bied een reboot straks nog wat uitkomst :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nu eindelijk IPTV werkend gekregen op mijn hele netwerk. Heb nu de laatst nieuwe M3U file ingelezen en werkt perfect.

Heeft iemand toevallig nog het IPadres en poortnummer van EreDivisie Live HD? Deze kan ik namelijk nergens
vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zondag 23 januari 2011 @ 09:30:
Ik heb nu eindelijk IPTV werkend gekregen op mijn hele netwerk. Heb nu de laatst nieuwe M3U file ingelezen en werkt perfect.

Heeft iemand toevallig nog het IPadres en poortnummer van EreDivisie Live HD? Deze kan ik namelijk nergens
vinden.
In de playlist uit het volgende bericht kun je ze vinden: MiK in "Lijbrandt IPTV via router?"

[ Voor 89% gewijzigd door ik222 op 23-01-2011 18:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elwinvangestel
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 11-05-2022
In de playlist staan een aantal zenders die ik niet kan ontvangen. Natuurlijk de zenders uit het talen pakket, maar ook andere titels, zoals: NL Live TV, Nick Hits en Blue Hustler...

Komen die dan binnenkort beschikbaar, of is dat gewoon een fout in de 'playlist?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaWSnl
elwinvangestel schreef op zondag 23 januari 2011 @ 20:22:
In de playlist staan een aantal zenders die ik niet kan ontvangen. Natuurlijk de zenders uit het talen pakket, maar ook andere titels, zoals: NL Live TV, Nick Hits en Blue Hustler...

Komen die dan binnenkort beschikbaar, of is dat gewoon een fout in de 'playlist?
Juist oude zenders, denk ik...

There are only 10 types of people in the world: those who understand binary and those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowLord
Ok, heb vanavond wat DVB captures gemaakt samen met een IPTV capture. Dit is dit maal wel via de MCE driver van de FloppyDTV gegaan (die zich dan dus voor doet als een DVB-T kaart). Dit zou geen impact mogen hebben op de DVB-streams qua video/audio data, maar ik zou ze (voor de zekerheid) niet gebruiken om een NIT lijst op te bouwen.

Bij de IPTV capture heb ik voor Nederland 2 en RTL 4 gekozen, omdat dat een studio programma's waren.

Hierbij de bestanden:
DVB-C blok 304Mhz (met oa Nederland 2)
IPTV-capture Nederland 2 SD

DVB-C blok 312Mhz (met oa RTL 4)
IPTV-capture RTL 4 SD

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Die van RTL4 is het meest bruikbaar omdat je daar exact hetzelfde frame in de uitzending naast elkaar kan zetten. Ik heb dat net hier gedaan en ik moet zeggen dat ik nauwelijks / geen verschillen zie, beide beelden zien er gewoon prima uit :)

[ Voor 7% gewijzigd door ik222 op 23-01-2011 21:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowLord
ik222 schreef op zondag 23 januari 2011 @ 21:22:
Die van RTL4 is het meest bruikbaar omdat je daar exact hetzelfde frame in de uitzending naast elkaar kan zetten. Ik heb dat net hier gedaan en ik moet zeggen dat ik nauwelijks / geen verschillen zie, beide beelden zien er gewoon prima uit :)
Dat kan met die van Nederland 2 ook gewoon hoor :)

Met VLC kun je namelijk ook de andere programma's die in de DVB-capture zitten bekijken. Je moet dan in het 'Playback' menu het item 'Program' uitklappen en dan 'Nederland 2' selecteren.

Dat is ook de reden waarom voor 'minder' video de DVB-C capture zo veel groter is. Deze bevat namelijk meerdere programma's tegelijkertijd.

[ Voor 10% gewijzigd door ShadowLord op 23-01-2011 21:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zie hier zo snel ook geen verschil. Ik zit nu wel op een 19" scherm te vergelijken. Zal dadelijk eens op m'n 30" vergelijken op 2560x1600.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ino Dekker
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21:31

Ino Dekker

Mr. Guide

Bitrates van RTL4 zijn ook (nagenoeg) hetzelfde. Ik denk dat een bitwise compare (juist gealigned natuurlijk) vrijwel hetzelfde oplevert (na aftrek van TS headers, want de PIDs zijn wel verschillend) als niet precies hetzelfde.

- New DIY Speakers: Speakerworld Scirocco Center & .5 Surrounds

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ShadowLord schreef op zondag 23 januari 2011 @ 21:29:
[...]
Dat kan met die van Nederland 2 ook gewoon hoor :)

Met VLC kun je namelijk ook de andere programma's die in de DVB-capture zitten bekijken. Je moet dan in het 'Playback' menu het item 'Program' uitklappen en dan 'Nederland 2' selecteren.

Dat is ook de reden waarom voor 'minder' video de DVB-C capture zo veel groter is. Deze bevat namelijk meerdere programma's tegelijkertijd.
Ah oke daar had ik even overheen gekeken inderdaad :P Maar nu dan alsnog even dat fragment bekeken en ook in dat fragment zie ik geen verschillen. Conclusie is denk ik dan dat de kwaliteit van IPTV SD en DVB-C gewoon hetzelfde is.

Wat wel altijd zo zal blijven is dat de beeldkwaliteit ook van programma tot programma kan verschillen. Wellicht is dat dan ook wat Alexander01 gezien heeft.

[ Voor 9% gewijzigd door ik222 op 23-01-2011 22:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowLord
Ik heb op beelden van Nederland 2 met ImageMagick een image compare gemaakt van een niet-keyframe (om precies te zijn een frame bijna midden tussen twee keyframes in). Op deze manier vind je het snelste 'artifacts' omdat enige verschil in data deze 'tussen' frames het hardste raken (want een lagere bitrate veroorzaakt cumulatief steeds meer artifacts tot de volgende keyframe).

Hierbij heb ik absuluut geen verschillen kunnen zien. Hieronder de plaatjes met het 'verschil' plaatje dat ImageMagick geproduceerd heeft (meest rechter afbeelding). Op het ImageMagick plaatje zijn alle verschillen aangegeven als diep rode pixels. Zoals je ziet zijn er geen diep rode pixels (en dus geen verschillen :D ).

Verschillen DVB-C/IPTV voor Nederland 2
DVB-C capture plaatje van Nederland 2IPTV capture plaatje van Nederland 2ImageMagick compare van IPTV en DVB-C

Ter vergelijking heb ik hieronder hetzelfde DVB-C beeld vergeleken met een IPTV beeld dat 1 frame later ligt dan het vorige. Verschillen moeten hier dus logischerwijs optreden (en dat doen ze ook veelvuldig).
LET OP: Dit is enkel om te laten zien hoe ImageMagick verschillen detecteerd en dat de detectie goed werkt. Het geeft dus niet aan dat er verschillen zijn. Er is namelijk bewust gekozen voor plaatjes die verschillen vertonen :)

Voorbeeld
om te laten zien hoe verschillen er uit zien
DVB-C capture plaatje van Nederland 2IPTV capture plaatje Nederland 2 (+1 frame)ImageMagick compare van DVB-C en IPTV (+1 frame)

Eindconclusie:
De DVB-C beelden zijn, in ieder geval voor Nederland 2, 100% identiek aan het IPTV signaal. Enige kijkverschillen zijn dan ook het gevolg van de apparatuur die gebruikt wordt om het beeld te tonen en niet door een minderwaardig signaal.

[ Voor 4% gewijzigd door ShadowLord op 23-01-2011 22:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb RTL4 maar gedaan, want in WMP lukte het maar niet om Nederland 2 tevoorschijn te krijgen uit de DVB-C TS. En met VLC heb ik brakke deinterlacing want die doet geen HW deinterlacing.

RTL 4 DVB-C:
Afbeeldingslocatie: http://www.hostfile.nl/thumbs/766g9fjakt/3716/rtl4dvbc.png

RTL 4 IPTV:
Afbeeldingslocatie: http://www.hostfile.nl/thumbs/caev0lgnoh/3717/rtl4iptv.png

Inderdaad identiek.
Dan zit het verschil 'm dus niet bij DVB-C maar gewoon puur in het bronsignaal. Misschien ook wel logisch gezien het mij dus bij ALLE NL zenders opviel. En die komen toch allemaal van Technicolor/NOB. Nou wil ik Technicolor/NOB niet de schuld geven, want het kan misschien ook iets in het IPTV-netwerk zijn met het doorzetten van de Technicolor IP's.

En het ligt niet aan het programma. Ik ken de verschillen per programma en wat ik zag was dat er gewoon iets meer zweem zat over dezelfde programma's die ik de dag daarvoor ook gekeken had. Iets meer zweem, iets minder detail en iets minder helderheid. Al die dingen die je normaal krijgt bij een lagere bitrate. De verschillen zijn echter maar klein en ik kan me voorstellen dat iedereen denkt dat dit signaal gewoon goed is. Maar als je vooraf een beeld hebt gehad dat net dat beetje extra had, dan ga je het wel zien. Daarnaast is het geluid ook wat blikkeriger.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 23-01-2011 23:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaTiezl
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08-09 08:48
zijn er meer mensen die last hebben van haperend geluid? Bij mij gaat het in de meeste gevallen wel weg als ik even van kanaal wissel. Iemand ervaringen mee of een oorzaak gevonden?

Yesterday's home runs don't win today's games. - Babe Ruth

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ninasky11
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 09-07 14:35
zijn hier mensen die de 100/100 abbo hebben van OBN?

zou je dan jouw speedtest resultaten kunnen laten zien

hoveel haal je ongeveer van de beloofde 100 Mbit??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannickie111
ninasky11 schreef op maandag 24 januari 2011 @ 16:22:

Speedtest.net

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/1125598600.png

Speedtest.onsbrabantnet.nl

Speedtest op OBN

Ik vind het behoorlijk netjes, zeker ook de 0 ms ping!

[ Voor 22% gewijzigd door yannickie111 op 24-01-2011 16:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OnsDenis
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 12-07 13:52
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/1120412558.png

Maar dit wil niet alles zeggen. Waarschijnlijk haal je met grotere bestanden binnenhalen nog betere resultaten.

O ja, postcode 5706sk

[ Voor 5% gewijzigd door OnsDenis op 24-01-2011 17:00 ]

FTTH 200/200 | Fritzbox 5490 | UniFi AC Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowLord
Hier bij ONE haal ik vandaag nog maar 80 Mbit (zowel bij speedtest als bij m'n nieuwsgroepen). IPTV staat nu even niet aan dus m'n hele bandbreedte is in principe beschikbaar voor internet. Hebben meer mensen hier last van?

Voor de zekerheid heb ik m'n router (DIR-655) alvast maar even gereboot, maar dat mocht niet baten.

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/1125603596.png

EDIT: Never mind, blijkt dat een van m'n netwerkkabels kapot is gegaan door het gerommel met IPTV aansluitingen waardoor hij blijft haken op lage snelheden :(

[ Voor 17% gewijzigd door ShadowLord op 24-01-2011 17:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannickie111
ShadowLord schreef op maandag 24 januari 2011 @ 17:01:
Hier bij ONE haal ik vandaag nog maar 80 Mbit (zowel bij speedtest als bij m'n nieuwsgroepen). IPTV staat nu even niet aan dus m'n hele bandbreedte is in pricipe beschikbaar voor internet. Hebben meer mensen hier last van?

Voor de zekerheid heb ik m'n router (DIR-655) alvast maar even gereboot, maar dat mocht niet baten.

[afbeelding]
Ik heb ook de DIR-655, moet ik eens gaan flashen naar de nieuwe firmware, of nu multicast toch niet meer werkt terug naar de oude, want ik had laatst ineens dat ik nog maar 5Mbit haalde, en upload een half ofzo.

Maar dat ik met up niet verder kom dan 80 heeft volgens mij ook te maken met speedtest.net, die is niet altijd even goed met zulke glasvezeltjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowLord
yannickie111 schreef op maandag 24 januari 2011 @ 17:04:
Ik heb ook de DIR-655, moet ik eens gaan flashen naar de nieuwe firmware, of nu multicast toch niet meer werkt terug naar de oude, want ik had laatst ineens dat ik nog maar 5Mbit haalde, en upload een half ofzo.

Maar dat ik met up niet verder kom dan 80 heeft volgens mij ook te maken met speedtest.net, die is niet altijd even goed met zulke glasvezeltjes.
De firmware van mijn DIR-655 is gewoon in orde. Normaal had ik dan ook altijd tussen de 95 en 100 Mbit op speedtest met download. De upload is wat lager meestal (tussen de 80 en 100), maar dat ligt, zoals jij zegt, waarschijnlijk aan de speedtest server.

In mijn post heb ik het echter over de download snelheid die niet boven de 80 uit lijkt te komen. Ik heb ook even getest met de OBN speedtest die jij gebruikte en die geeft hetzelfde resultaat (zelfs een iets hogere upload dan bij speedtest.net). De download snelheid blijft bij mij in alle gevallen net onder de 80 hangen :|

EDIT:
Zie mijn post hierboven. Probleem lag aan een kabel. Hoe groot is die kans nou weer :(

[ Voor 5% gewijzigd door ShadowLord op 24-01-2011 17:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dawn
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 10-09 13:08

Dawn

..Sworn to the Dark..

ninasky11 schreef op maandag 24 januari 2011 @ 16:22:

Ik woon in Veldhoven (5503) en haal het volgende:
DL: ~95
UL: ~86

Cat5 bekabeld door een Netgear WNDR3700 (nieuwe bekabeling ligt al thuis, moet het alleen nog aansluiten)

Rig: Intel Core i7 14700KF, ROG Z790 Hero EVA-02, ROG RTX4080 OC powered || Phone: Apple iPhone 15 Pro Max BT 512GB || Ride: Volvo V60 Polestar MY2017 at 120k km

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://speedtest.edutel.nl/files/1024MByte.bin

Gaat strak 11.4 mb/s zoals altijd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannickie111

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elwinvangestel
DaTiezl schreef op maandag 24 januari 2011 @ 14:56:
zijn er meer mensen die last hebben van haperend geluid? Bij mij gaat het in de meeste gevallen wel weg als ik even van kanaal wissel. Iemand ervaringen mee of een oorzaak gevonden?
Ik heb dus excact hetzelfde met de Amino 130. Geen idee waardoor het komt, het is niet echt fijn, moet elke keer heen en terugzappen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
elwinvangestel schreef op maandag 24 januari 2011 @ 20:18:
[...]

Ik heb dus excact hetzelfde met de Amino 130. Geen idee waardoor het komt, het is niet echt fijn, moet elke keer heen en terugzappen...
Hier tot nu toe geen probleem gemerkt. Sinds wanneer hebben jullie dat probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elwinvangestel
ik222 schreef op maandag 24 januari 2011 @ 20:22:
[...]

Hier tot nu toe geen probleem gemerkt. Sinds wanneer hebben jullie dat probleem?
Ik eigenlijk al sinds ik de ontvanger heb. Is niet altijd, maar soms hapert het geluid constant, en moet ik een keer heen en weer zappen voordat dat opgelost is... ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Oke loopt het geluid via de HDMI verbinding naar de televisie? Dat lijkt namelijk op een HDMI handshaking probleem als ik het zo hoor. In dat geval kun je eens proberen de firmware van de televisie te updaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elwinvangestel
Ja. Ik gebruik niet de meegeleverde HDMI kabel, kan dat het zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ninasky11
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 09-07 14:35
Dawn schreef op maandag 24 januari 2011 @ 17:56:
[...]

Ik woon in Veldhoven (5503) en haal het volgende:
DL: ~95
UL: ~86

Cat5 bekabeld door een Netgear WNDR3700 (nieuwe bekabeling ligt al thuis, moet het alleen nog aansluiten)
heren danku wel voor de snelle reacties, de snelheid ziet er heerlijk en eerlijk uit dus :D

wat ik me afvraag is het echt een pre om cat6 kabels aan te schaffen? we hebben hier nog overal cat5e hangen en die beloofde 120mbit van ziggo heb ik de kabels wel eens zien halen :D

nogmaals bedankt iedereen! binnen nu en 2 weken laat ik de resultaten van Veghel zien van OBN

Acties:
  • 0 Henk 'm!
elwinvangestel schreef op maandag 24 januari 2011 @ 23:08:
Ja. Ik gebruik niet de meegeleverde HDMI kabel, kan dat het zijn?
Het kan altijd maar het lijkt mij waarschijnlijker dat er gewoon een handshaking probleem is tussen de Amino en de televisie. Soms lost een firmware update van de televisie dat op maar soms is er ook gewoon niets aan te doen.

@ninasky11: Cat5e is prima, dat is zelfs geschilkt voor gigabit ethernet.

[ Voor 8% gewijzigd door ik222 op 25-01-2011 08:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Intheweb
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 22:10
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/1126660731.png
OnsNetEindhoven via een Draytek router. De upload wil vandaag niet vlotten...

[ Voor 15% gewijzigd door Intheweb op 25-01-2011 09:53 ]

Doe maar een onsje meer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dawn
  • Laatst online: 10-09 13:08

Dawn

..Sworn to the Dark..

ninasky11 schreef op dinsdag 25 januari 2011 @ 07:44:
[...]

heren danku wel voor de snelle reacties, de snelheid ziet er heerlijk en eerlijk uit dus :D

wat ik me afvraag is het echt een pre om cat6 kabels aan te schaffen? we hebben hier nog overal cat5e hangen en die beloofde 120mbit van ziggo heb ik de kabels wel eens zien halen :D

nogmaals bedankt iedereen! binnen nu en 2 weken laat ik de resultaten van Veghel zien van OBN
Cat5E is voldoende voor de snelheid en kan dacht ik een theoretische snelheid haleb van 300Mbit. Het enigste verschil met Cat6 is dat de laatstgenoemde minder fouten genereerd op de hoge snelheid.

Rig: Intel Core i7 14700KF, ROG Z790 Hero EVA-02, ROG RTX4080 OC powered || Phone: Apple iPhone 15 Pro Max BT 512GB || Ride: Volvo V60 Polestar MY2017 at 120k km

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dawn schreef op dinsdag 25 januari 2011 @ 11:12:
[...]
Cat5E is voldoende voor de snelheid en kan dacht ik een theoretische snelheid haleb van 300Mbit. Het enigste verschil met Cat6 is dat de laatstgenoemde minder fouten genereerd op de hoge snelheid.
??? Waar haal je dat vandaan ???

Cat5e is gewoon geschikt voor snelheden tot gigabit en ook je verhaal over fouten is onzin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannickie111
ik222 schreef op dinsdag 25 januari 2011 @ 11:14:
[...]

Cat5e is gewoon geschikt voor snelheden tot gigabit en ook je verhaal over fouten is onzin.
Jep Cat5e is geschikt voor gigabit, alleen Cat5 gaat maximaal tot 100 Mbit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik222 schreef op dinsdag 25 januari 2011 @ 11:14:
[...]

Klopt... tenzij je hele lange lengtes gaat overbruggen (de vertrekhal van Schiphol zonder switches en hubs bijv), maar aangezien niemand vele honderden meters aan één stuk in zijn huis zal gooien is CAT6 niet noodzakelijk voor een stabiele Gig verbinding in huis en kan je met CAT5E prima uit de voeten.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 25-01-2011 17:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Precies en ook met Cat6 kun je beter geen afstanden groter dan 100 meter proberen te overbruggen hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik222 schreef op dinsdag 25 januari 2011 @ 19:10:
Precies en ook met Cat6 kun je beter geen afstanden groter dan 100 meter proberen te overbruggen hoor.
Ik heb een groot huis.... maar 100 meter aan één lengte.. no way... zelfs in ons bedrijfpand is de grootste lengte iets van 35 meter (de lengte van de gang tussen twee panden en twee Sisco switches)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zzattack
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 12-09 14:42
Kan IDTV bij ONE aangesloten worden via een switch d.m.v. port mirroring, of werkt zelfs dat niet?
yannickie111 schreef op dinsdag 25 januari 2011 @ 12:51:
[...]
Jep Cat5e is geschikt voor gigabit, alleen Cat5 gaat maximaal tot 100 Mbit.
CAT5 werkt eigenlijk ook gewoon prima als gbit voor kortere afstanden

[ Voor 58% gewijzigd door zzattack op 26-01-2011 11:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
zzattack schreef op woensdag 26 januari 2011 @ 11:19:
Kan IDTV bij ONE aangesloten worden via een switch d.m.v. port mirroring, of werkt zelfs dat niet?
Wat wil je dan precies bereiken met port mirroring voor IDTV :? Dat is namelijk een techniek om alle pakketjes over de switch ook naar een bepaalde poort door te sturen om bijvoorbeeld verkeer te kunnen sniffen. Ik zie niet hoe je dat zou willen gebruiken voor IDTV.

/edit: Enige wat ik me daarbij kan voorstellen is dat je op die manier adressen en poorten wil sniffen maar dan is het makkelijker om met een script de index.html.gz te parsen.

[ Voor 21% gewijzigd door ik222 op 26-01-2011 13:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaWSnl
Nu we het toch over netwerkkabels hebben:

Ik heb al sinds het begin van m'n abonnement een telefoonlijn. Die laat ik ook gewoon, want de pakketkorting is net wat hoger dan de kosten van een telefoonlijn. Maar nu doe ik er niks mee, omdat ik geen handig aansluitpunt heb om de telefoon neer te zetten. Nu was ik eigenlijk op zoek naar een klein adaptertje waarmee ik over 1 utp kabel een 100 mbit internet en telefoonlijn kan laten lopen. Nu ben ik niet zo'n held met een soldeerbout en de vorige keer dat ik het probeerde is het niet helemaal goed gegaan om gewoon de draadjes aan beide uiteinden te verdelen over 2 plugjes.

De vraag: Heeft er iemand enige weet van een klein adaptertje wat je aan 2 kanten op een UTP-kabel kan zetten om dit te bewerkstelligen? Dus zoiets maar dan dus aan 1 kant 1 utp en aan de andere kant 1 utp + 1 rj11. Ik heb geen idee hoe zoiets zou heten, het zou ook aan 1 kant in de vorm van een wandcontactdoos mogen (graag zelfs). Elke hulp is welkom. Hieronder een plaatje ter verduidelijking (klikbaar).

UTP to RJ45 + RJ11

Ah na nog eens goed zoeken heb ik de volgende weten te ontdekken: link alleen jammer dat verzendkosten 16 dollar is :P

[ Voor 6% gewijzigd door JaWSnl op 26-01-2011 12:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zzattack
ik222 schreef op woensdag 26 januari 2011 @ 11:22:
Wat wil je dan precies bereiken met port mirroring voor IDTV :?
Kabel verlengen. Zojuist dit bestandje gevonden, wat de mogelijkheden een stuk aangenamer maakt voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
zzattack schreef op woensdag 26 januari 2011 @ 14:12:
[...]

Kabel verlengen. Zojuist dit bestandje gevonden, wat de mogelijkheden een stuk aangenamer maakt voor mij.
Maar voor een kabel verlengen kun je toch gewoon een UTP koppelblokje gebruiken of desnoods een simpele unmanaged switch. Ik snap totaal wat je dan wil gaan doen met port mirroring op een managed switch :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zzattack
Kan, maar dan zou ik naar de winkel moeten. En hoe verleng ik een kabel met een unmanaged switch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steviepwr
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 29-12-2012
een kabel verlengen is lastig, twee kabels koppelen waardoor de totale lengte langer word is beter. met een switch je dit doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
zzattack schreef op woensdag 26 januari 2011 @ 14:37:
Kan, maar dan zou ik naar de winkel moeten. En hoe verleng ik een kabel met een unmanaged switch?
Gewoon de huidige kabel en de kabel waarmee je wil verlengen in een unmanaged switch steken en dan werkt het gewoon ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VonFoX
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-05 13:05

VonFoX

Las noches de Diciembre

Ik ga IDTV opzeggen ... voor mijn hele pakket betaal ik nu 85 euro/maand (100 mbit internet).
60 mbit is voor mij snel zat; DVB-C is ook goed genoeg, dan ga ik naar 54 euro/maand. Scheelt 3 tientjes.

Of toch bij IDTV blijven als die opnamemogelijkheid snel komt. hmmm. 8)7

[ Voor 42% gewijzigd door VonFoX op 26-01-2011 19:24 ]

Yo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowLord
JaWSnl schreef op woensdag 26 januari 2011 @ 12:14:
Nu we het toch over netwerkkabels hebben:

Ik heb al sinds het begin van m'n abonnement een telefoonlijn. Die laat ik ook gewoon, want de pakketkorting is net wat hoger dan de kosten van een telefoonlijn. Maar nu doe ik er niks mee, omdat ik geen handig aansluitpunt heb om de telefoon neer te zetten. Nu was ik eigenlijk op zoek naar een klein adaptertje waarmee ik over 1 utp kabel een 100 mbit internet en telefoonlijn kan laten lopen. Nu ben ik niet zo'n held met een soldeerbout en de vorige keer dat ik het probeerde is het niet helemaal goed gegaan om gewoon de draadjes aan beide uiteinden te verdelen over 2 plugjes.

De vraag: Heeft er iemand enige weet van een klein adaptertje wat je aan 2 kanten op een UTP-kabel kan zetten om dit te bewerkstelligen? Dus zoiets maar dan dus aan 1 kant 1 utp en aan de andere kant 1 utp + 1 rj11. Ik heb geen idee hoe zoiets zou heten, het zou ook aan 1 kant in de vorm van een wandcontactdoos mogen (graag zelfs). Elke hulp is welkom. Hieronder een plaatje ter verduidelijking (klikbaar).

[afbeelding]

Ah na nog eens goed zoeken heb ik de volgende weten te ontdekken: link alleen jammer dat verzendkosten 16 dollar is :P
Het beste kun je dit niet toepassen, maar eens kijken naar een DECT telefoon met een los basisstation. Dit basisstation plaats je dan bij je glasvezel modem en de handset(s) kun je wegzetten waar je wilt. Alles is dan netjes afgewerkt.

Mocht je dit geen optie vinden dan kun je je netwerkkabel zelf aanpassen, mist je een tang hebt waarmee je RJ45 en RJ11 aan een kabel kan zetten. Je kan dan namelijk op een vrij simpele manier (maar helaas niet zo netjes afgewerkt) de kabel dubbel gebruiken.

Je stript dan namelijk de UTP kabel een centimeter of 5 a 10 (de buitenmantel dus) en zet dan aan twee aderparen een RJ45 en aan de andere twee paren de RJ11. Op die manier deel je de kabel. Dit doe je aan alle twee de kanten.

Zie ook deze tutorial. Deze is voor 2x netwerk over de kabel, maar je kan hier zelf wel bij bedenken hoe je de RJ11 erop gaat zetten :)

Overigens ga je wel merken dat je netwerk niet zo goed werkt op het moment dat je gebeld wordt en dan met name wanneer de telefoon over gaat. Dit omdat er dan een 40 volt puls op de telefoonlijn komt en die kan wat intererentie veroorzaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaWSnl
ShadowLord schreef op woensdag 26 januari 2011 @ 16:26:
[...]
Mocht je dit geen optie vinden dan kun je je netwerkkabel zelf aanpassen, mist je een tang hebt waarmee je RJ45 en RJ11 aan een kabel kan zetten. Je kan dan namelijk op een vrij simpele manier (maar helaas niet zo netjes afgewerkt) de kabel dubbel gebruiken.
Ok nou ik heb het uiteindelijk gedaan door aan beide uiteinden de middelste twee aders er uit te halen. Gezien ik nu op internet zit, doet ie het nog :+
Nu heb ik dus 1 aderpaar over, deze kan ik gebruiken om een RJ11 connector te maken (middelste 2 gangen van een RJ11 plug). Die plugjes heb ik nu niet in huis en kan ik dus niet proberen momenteel, maar dat het internet nog werkt vind ik heel wat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowLord
Op 100Mbit worden maar 2 aderparen gebruikt, dus dat klopt wel :)

Gigabit ga je echter niet meer werkend krijgen totdat je de kabel weer hersteld (maar dat wist je vast al wel).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaWSnl
ShadowLord schreef op woensdag 26 januari 2011 @ 21:03:
Gigabit ga je echter niet meer werkend krijgen totdat je de kabel weer hersteld (maar dat wist je vast al wel).
Uiteraard, maar ga ik nooit nodig hebben hier denk ik zo... sowieso heb ik een 30 Mbit abo inmiddels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elwinvangestel
De regionale radiozenders zijn weer terug bij IDTV! ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• odo966
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10-09 22:45
Glashart Media krijgt toegang tot BBC kanalen
Glashart Media, onderdeel van Reggefiber, en BBC Worldwide Channels hebben een distributieovereenkomst gesloten, waardoor BBC One, BBC Two, BBC Three, BBC Four en BBC HD vanaf 1 juni 2011 deze kanalen kan aanbieden.
Abonnees van de Interactieve TV dienst kunnen kijken naar alle vijf zenders, analoge abonnees van Glashart Media hebben toegang tot BBC One en BBC Two. [...]
Bron: http://www.nederland.broa...-toegang-tot-bbc-kanalen/

Hier mogen we toch best blij mee zijn. 8)

Eerste puntje van kritiek: waarom niet BBC One HD? Nu krijg je dat je alle HD-programma's van de BBC kunt zien, *behalve* als iets toevallig van BBC One is, dan zetten ze het niet meer op het aparte BBC HD-kanaal omdat BBC One nu zelf al een HD-versie heeft, die wij dan weer niet kunnen ontvangen. Op termijn zal er ook een BBC Two HD komen. Zal het echt vol te houden zijn dat we van de twee belangrijkste zenders alleen de SD-versies krijgen? Hopelijk niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nu alleen deze nog om het zenderaanbod helemaal af te maken:

één HD
Ketnet/Canvas HD
National Geographic Channel HD

En ik hoop dat er een dezer dagen door GlashartMedia/OnsNet/OnsBrabantNet nog eens naar de IP aanvoer wordt gekeken.

Het blijft mij een raadsel waarom ik op woensdag 19 januari eindelijk een heldere kleurrijke beeldkwaliteit had bij DVB-C terwijl dat sinds vrijdag 21 januari weer minder is geworden.

Het DVB-C en IP signaal zijn gelijk bleek uit deze meting/vergelijking, dus dan moet het bij de bron (IP-aanvoer) liggen. Ik hoop echt dat hier nog eens na gekeken wordt want dat extra beetje helderheid/kleurintensiteit het maakt toch echt wel veel verschil vind ik. Ook het geluid komt dan wat zuiverder en harder door. Dat is nu wat blikkeriger/holler/doffer.

[ Voor 80% gewijzigd door Verwijderd op 31-01-2011 20:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elwinvangestel
odo966 schreef op maandag 31 januari 2011 @ 19:17:
[...]

Bron: http://www.nederland.broa...-toegang-tot-bbc-kanalen/

Hier mogen we toch best blij mee zijn. 8)

Eerste puntje van kritiek: waarom niet BBC One HD? Nu krijg je dat je alle HD-programma's van de BBC kunt zien, *behalve* als iets toevallig van BBC One is, dan zetten ze het niet meer op het aparte BBC HD-kanaal omdat BBC One nu zelf al een HD-versie heeft, die wij dan weer niet kunnen ontvangen. Op termijn zal er ook een BBC Two HD komen. Zal het echt vol te houden zijn dat we van de twee belangrijkste zenders alleen de SD-versies krijgen? Hopelijk niet.
Super nieuws! Ik zag het al een klein beetje aankomen aangezien KPN ze ook via IPTV aan gaat bieden! En inderdaad, nu één HD, Ketnet/Canvas HD en NGC HD nog om het HD pakket nog interessanter te maken. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op maandag 31 januari 2011 @ 19:42:
Nu alleen deze nog om het zenderaanbod helemaal af te maken:

één HD
Ketnet/Canvas HD
National Geographic Channel HD
Travel Channel HD mag daar van mij ook nog wel bij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Intheweb
NasaHD mag van mij ook wel... helaas alleen lastig verkrijgbaar in Europa ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• db I Delirium
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12-09 09:38
Ik moet zeggen dat het aanmelden bij OBN tot nu toe erg moeizaam gaat, ik heb me meteen toen het mogelijk was hier (7 jan.) aangemeld via internet. Een paar dagen later kreeg ik een telefoontje of ik bij de Glashart winkel langs wilde gaan om mijn klantnummer van oude provider en een handtekening te brengen.
Eenmaal in de winkel bleek dat de OBN dame nog geen printer had maar ze zou er voor zorgen dat het via het hoofdkantoor verstuurd zou worden.
Na een week niets binnen dus maar eens op een info avond navraag gedaan, ook daar geen printer maar ze zouden het de volgende dag versturen.
Uiteindelijk had ik afgelopen vrijdag nog geen papieren in huis en heb ik maar weer eens met de SD gebeld en die hebben mij beloofd er voor te zorgen dat de papieren meteen na het weekeinde verstuurd zouden worden, die zouden dus vanavond in de brievenbus moeten liggen. Ik hoop het in ieder geval want hierna volgt natuurlijk nog een opzeg- en opleverprocedure van (als het meezit) een week of 4.

Al met al niet echt een goed begin van OBN!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funrider
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08-09 11:42
[...]

Dat is inderdaad mooi nieuws. Vrijwel alle tv aanbieders hebben vanaf 1 juni 2011 dan de reguliere BBC zenders (1,2,3,4 en zelfs HD) alleen Tele2 blijft (nog) achter.

Voor zover ik tot op heden las is BBC One HD alleen voor UK en voorlopig niet in NL te zien helaas. Met name voor formule 1 e.d. was het leuk geweest inderdaad. Maar in NL en Belgie kunnen we sowieso erg blij zijn met deze mogelijkheid want de meesten (behalve Zwitserland die het illegaal gebruikt van de schotel) blijven op de kabel, iptv e.d. verstoken van BBC 1-4, HD in diverse Europese landen. Alleen Scandinavie heeft nog speciale Europese zenders (BBC Food e.d.) maar ik heb liever de originele UK zenders met recente docus,films,series e.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _V_
  • Laatst online: 20:10

_V_

Glashart Media krijgt toegang tot BBC kanalen
Glashart Media, onderdeel van Reggefiber, en BBC Worldwide Channels hebben een distributieovereenkomst gesloten, waardoor BBC One, BBC Two, BBC Three, BBC Four en BBC HD vanaf 1 juni 2011 deze kanalen kan aanbieden.
*zucht* glaciaal tempo

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]
BBC wil BBC One HD simpelweg niet door laten geven op de buitenlandse markt. Dus daarvoor een contract sluiten zal simpelweg niet mogelijk zijn voor Glashart Media of andere aanbieders.

Overigens is het wel een beetje vreemd van de BBC dat ze ondertussen wel doorleuk BBC One HD FTA via de satteliet verspreiden waardoor deze zenders met een schotel gratis te ontvangen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pveijndhoven
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 01-02-2011
Ik heb Onsneteindhoven, en ben aan het overwegen om IPTV te gaan aanschaffen.
Momenteel heb ik Apple TV geinstalleerd thuis en ik zou graag dit IPTV willen aansluiten via dit medium.
Zijn er mensen die hiermee ervaring hebben, en deze ook willen delen?
Mijn modem is in de meterkast aangesloten en de (huidige) distributie van het (analoge) signaal gaat via de standaard aansluitingen in huis (Coax).
Mijn digitale signaal wil ik graag via mijn router( Apple Time capsule) routen naar de Apple Tv aansluiting, waarna deze op de tv wordt aangesloten. (Dit is het idee.....)
Het scheelt mij weer een kastje ergens op de vloer, en een extra afstandsbediening (daar wordt ik echt gek van).
Wie heeft er aansluitingen als deze gemaakt en werkend?
Momenteel verloop het netwerk via de Time Capsule, wireless, en voor de overige verdiepingen in het huis via een wired aansluiting via Devolo bloks. (eenvoudig en prima werkend). Dit wil ik zo ook laten.
Alvast bedankt

Peter

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Meer mensen waarbij de EPG momenteel niet werkt? Ik krijg namelijk bij elke zender de melding "Geen informatie beschikbaar". Ook probeert de amino telkens opnieuw de gidsinformatie binnen te halen bij zappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 31 januari 2011 @ 20:06:
Weet er iemand hoe het kan dat ik op woensdag 19 januari een heldere kleurrijke beeldkwaliteit had bij DVB-C terwijl dat sinds vrijdag 21 januari weer minder is geworden.

Het DVB-C en IP signaal zijn gelijk bleek uit deze meting/vergelijking, dus dan moet het bij de bron (IP-aanvoer) liggen.

Weet iemand of het mogelijk is dat er door bepaalde aanpassingen in het netwerk kwaliteitsverlies ontstaat bij routeren van de Technicolor multicast IP's op het IPTV netwerk van Glashart Media?

Of heeft Technicolor de afgelopen tijd bepaalde aanpassingen gedaan aan het bronsignaal?
marigo schreef op dinsdag 01 februari 2011 @ 07:59:
[...]

Hmmm, vanaf genoemde data heb ik ook qua kleur en helderheid een mindere opbrengst over het IP netwerk. Ik dacht dat het aan mijn tv lag dus loop al een aantal dagen de tv opnieuw in te stellen, maar krijg deze niet meer zo mooi.

Vorige week kreeg ik de 532 binnen, via de omruilactie, maar dit bracht ook geen verschil. Aan mij tv is niks veranderd, maar het lijkt erop dat er minder details zichtbaar zijn dan 2 weken geleden.

Is er inderdaad wat veranderd aan de payload van de multicast-pakketten?
Eindelijk iemand die het bevestigd!

Ik kan me voorstellen dat mensen denken dat ik dit uit m'n duim aan het zuigen was of dat het aan mijn TV lag.

Maar hier blijkt dus van niet.

Zijn er hier mensen met contacten bij bij Reggefiber/Glashart Media die dit probleen door willen geven?

Dan kan de oorzaak aangepakt worden zodat de streams voortaan eindelijk permanent met volle kwaliteit gaan binnenkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moost01
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 26-07 14:19
Verwijderd schreef op maandag 31 januari 2011 @ 19:42:

En ik hoop dat er een dezer dagen door GlashartMedia/OnsNet/OnsBrabantNet nog eens naar de IP aanvoer wordt gekeken.

Het blijft mij een raadsel waarom ik op woensdag 19 januari eindelijk een heldere kleurrijke beeldkwaliteit had bij DVB-C terwijl dat sinds vrijdag 21 januari weer minder is geworden.

Het DVB-C en IP signaal zijn gelijk bleek uit deze meting/vergelijking, dus dan moet het bij de bron (IP-aanvoer) liggen. Ik hoop echt dat hier nog eens na gekeken wordt want dat extra beetje helderheid/kleurintensiteit het maakt toch echt wel veel verschil vind ik. Ook het geluid komt dan wat zuiverder en harder door. Dat is nu wat blikkeriger/holler/doffer.
Is het je ook opgevallen dat de (automatische) tijdsaanduiding bij DVB-C op +1 staat ??
Klok loopt standaard 1 uur voor.

Wel blijf ik het jammer vinden dat ze geen EPG meesturen op DVB-C.
Gemiste kans van ONE, kleine moeite --> mooie service,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan wel kloppen ja. Ik heb mijn TV op GMT +00:00 staan in plaats van GMT +01:00. Dan klopt de tijd wel.

Als je DVB-C ontvanger echter vast staat ingesteld op GMT +01:00 dan ben je de sjaak inderdaad.

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 01-02-2011 19:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaTiezl
ik222 schreef op maandag 24 januari 2011 @ 21:02:
Oke loopt het geluid via de HDMI verbinding naar de televisie? Dat lijkt namelijk op een HDMI handshaking probleem als ik het zo hoor. In dat geval kun je eens proberen de firmware van de televisie te updaten.
Nee ik gebruik een toslink kabel. Ik heb dit probleem ook al sinds het begin...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
DaTiezl schreef op dinsdag 01 februari 2011 @ 20:50:
[...]

Nee ik gebruik een toslink kabel. Ik heb dit probleem ook al sinds het begin...
Vreemd, ik heb hier geen enkel probleem en ik heb hem ook aangesloten via toslink op mijn home cinema set.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• odo966
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10-09 22:45
ik222 schreef op dinsdag 01 februari 2011 @ 14:46:
BBC wil BBC One HD simpelweg niet door laten geven op de buitenlandse markt. Dus daarvoor een contract sluiten zal simpelweg niet mogelijk zijn voor Glashart Media of andere aanbieders.
Ik vind het nog tot daaraan toe dat ze bepaalde zenders als UK-only beschouwen, zoals een BBC News channel op de binnenlandse markt gericht, en BBC World News voor de rest van de wereld. Wat dat betreft mogen we misschien al van geluk spreken dat ze BBC One t/m Four nu überhaupt wel aan nieuwe Nederlandse aanbieders beschikbaar stellen, want het zijn toch eigenlijk UK-gerichte zenders. Maar ik vind het zo gek om *als* ze dit dan doen, dan nog onderscheid te maken tussen One en One HD, om die laatste zo stellig als andere zender te beschouwen en niet gewoon als hogere kwaliteit, toekomstbestendiger versie van dezelfde BBC One die we al hebben. Want hoe lang gaan ze dit volhouden? Ooit zal SD ophouden te bestaan, even goed als de zender nu niet BBC One Colour of BBC One Widescreen heet. Aangenomen dat we dan nog steeds wel BBC One mogen hebben, hebben we hem *dan* dus in ieder geval in HD. Dus waarom niet nu al Glashart toestaan die HD-versie, die er nu al is, van dezelfde satelliet te plukken? ARD en ZDF doen daar toch ook niet moeilijk over?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpeedingWilly
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19:05
ik222 schreef op dinsdag 01 februari 2011 @ 18:14:
Meer mensen waarbij de EPG momenteel niet werkt? Ik krijg namelijk bij elke zender de melding "Geen informatie beschikbaar". Ook probeert de amino telkens opnieuw de gidsinformatie binnen te halen bij zappen.
Heb ik ook idd.

Buiten de fantastische beeldkwaliteit zijn er wel wat puntjes van kritiek op IPTV.

- Haperende EPG
- Wegvallende streams van uitzending gemist
- Weinig keus bij uitzending gemist (op internet staan veel meer programma's)
- Duur
- Analoge tv moet je ook verplicht afnemen :(

Drone Insight - De plek waar jouw drone avontuur een vlucht krijgt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nou ja gisteravond was het de eerste keer dat de EPG niet werkte en rond 20.00 uur was het alweer opgelost. Dus dan gaat het te ver om te spreken over "haperende EPG" naar mijn mening :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaWSnl
ik222 schreef op woensdag 02 februari 2011 @ 10:19:
Nou ja gisteravond was het de eerste keer dat de EPG niet werkte en rond 20.00 uur was het alweer opgelost. Dus dan gaat het te ver om te spreken over "haperende EPG" naar mijn mening :P
Feit blijft dat de EPG op IPTV vrij traag blijft. Elke keer als je van zender wisselt duur het bijna een seconde soms en als er meer dan een uur lang (oid) geen zender is gewisseld duurt het tot wel 6 seconden voordat de nieuwe zender op komt (doordat de "gidsinformatie wordt ververst" tot ver vooruit).
Maar het is geen haperen, hij is er heel consistent in ;) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VonFoX
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-05 13:05

VonFoX

Las noches de Diciembre

Iemand een idee waneer de nieuwe Amino decoder met opnamemogelijkheid komt? OBN reageert niet op e-mail.

Yo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• recar
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 26-05 15:43
Kan iemand aangeven hoe lang het ongeveer duurt tussen het aanvragen van een OBN pakket en de datum waarop je daadwerkelijk TV kunt kijken? Glasvezel, modem, etc. is er allemaal al, ben alleen erg benieuwd naar de doorlooptijd tussen de aanvraag van een Flex100 pakket en het moment waarop we er daadwerkelijk gebruik van kunnen maken.

Ik heb bovenstaande vraag reeds enkele keren gemaild naar OBN maar heb er nooit geen antwoord op gekregen. Ook het bellen naar de helpdesk heb ik opgegeven nadat ik 2x langer dan 20 minuten aan de lijn heb gehangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaTiezl
ik222 schreef op woensdag 02 februari 2011 @ 10:19:
Hier ook, duidelijk een glitch. Ik ben het wel met de rest eens dat het over het algemeen traag is (vaak 1 a 2 seconden wachttijd)
ReCaR schreef op woensdag 02 februari 2011 @ 11:43:
Kan iemand aangeven hoe lang het ongeveer duurt tussen het aanvragen van een OBN pakket en de datum waarop je daadwerkelijk TV kunt kijken? Glasvezel, modem, etc. is er allemaal al, ben alleen erg benieuwd naar de doorlooptijd tussen de aanvraag van een Flex100 pakket en het moment waarop we er daadwerkelijk gebruik van kunnen maken.

Ik heb bovenstaande vraag reeds enkele keren gemaild naar OBN maar heb er nooit geen antwoord op gekregen. Ook het bellen naar de helpdesk heb ik opgegeven nadat ik 2x langer dan 20 minuten aan de lijn heb gehangen.
JaWSnl schreef op dinsdag 26 oktober 2010 @ 15:12:

Een kleine twee weken is de levertijd geweest van een decoder voor IPTV bij ons.
Hier ook ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
EPG is inderdaad niet echt heel snel maar dat is wat anders dan dat het hapert. Het werkt namelijk prima alleen moet je af en toe even geduld hebben ermee :P

Wat betreft levertijd van IPTV was dat hier ook ongeveer 2 weken.

[ Voor 18% gewijzigd door ik222 op 02-02-2011 13:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Intheweb
IDTV: Wie heeft er mee het probleem dat teletekst niet normaal kan worden opgeroepen?
Als ik de gele knop in druk zie ik even de bovenste balk (met tijd en paginanummer) verschijnen maar floept ook snel weer weg. Dit is de laatste twee a drie dagen het geval. Dit is zowel bij de NPO kanalen als RTL4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Intheweb schreef op woensdag 02 februari 2011 @ 14:18:
IDTV: Wie heeft er mee het probleem dat teletekst niet normaal kan worden opgeroepen?
Als ik de gele knop in druk zie ik even de bovenste balk (met tijd en paginanummer) verschijnen maar floept ook snel weer weg. Dit is de laatste twee a drie dagen het geval. Dit is zowel bij de NPO kanalen als RTL4.
Dat ligt aan de afstandsbediening. Wat je moet doen is even een andere code voor je televisie instellen op de afstandsbediening, dat lost het probleem meestal op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elwinvangestel
Zo met die situatie in Egypte is het toch jammer dat we het moeten doen met de Arabische versie van Al Jazeera. Kan de Engelse niet toegevoegd worden? ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaWSnl
elwinvangestel schreef op woensdag 02 februari 2011 @ 21:18:
Zo met die situatie in Egypte is het toch jammer dat we het moeten doen met de Arabische versie van Al Jazeera. Kan de Engelse niet toegevoegd worden? ;-)
Op dit moment vind ik het ook jammer inderdaad. Ik heb 's avonds bijna constant de live-stream open staan op de website, dat zou makkelijker zijn op tv. Maar goed, dan streeft het hebben van al-jazeera zijn doel weer voorbij (de mensen uit die regio in nederland van het kanaal voorzijn). Maar zal wss organisatorisch heel lastig zijn om een soort 'tijdelijke zender' toe te voegen ofzo.

Maar je hebt altijd CNN nog natuurlijk.
offtopic:
Gaat er wel heftig aan toe zeg, de stand-down!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Intheweb
Status update wat betreft het doorgeven van Studio040 via IDTV: op dit ogenblik zijn wij te ontvangen in het Demo pakket van IDTV. Dit betekent dat een select aantal mensen het kanaal nu kunnen bekijken.
Helaas hebben wij geen enkel idee wanneer wij te ontvangen zullen zijn voor de normale gebruikers en waarom het zo lang moet duren voordat een zender word toegevoegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• db I Delirium
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12-09 09:38
db I Delirium schreef op dinsdag 01 februari 2011 @ 10:39:
Ik moet zeggen dat het aanmelden bij OBN tot nu toe erg moeizaam gaat, ik heb me meteen toen het mogelijk was hier (7 jan.) aangemeld via internet. Een paar dagen later kreeg ik een telefoontje of ik bij de Glashart winkel langs wilde gaan om mijn klantnummer van oude provider en een handtekening te brengen.
Eenmaal in de winkel bleek dat de OBN dame nog geen printer had maar ze zou er voor zorgen dat het via het hoofdkantoor verstuurd zou worden.
Na een week niets binnen dus maar eens op een info avond navraag gedaan, ook daar geen printer maar ze zouden het de volgende dag versturen.
Uiteindelijk had ik afgelopen vrijdag nog geen papieren in huis en heb ik maar weer eens met de SD gebeld en die hebben mij beloofd er voor te zorgen dat de papieren meteen na het weekeinde verstuurd zouden worden, die zouden dus vanavond in de brievenbus moeten liggen. Ik hoop het in ieder geval want hierna volgt natuurlijk nog een opzeg- en opleverprocedure van (als het meezit) een week of 4.

Al met al niet echt een goed begin van OBN!
Uiteindelijk afgelopen woensdag nog steeds geen papieren binnen, zelf naar Glashart winkel geweest, daar zonder problemen papieren ondertekend.
Binnen een half uur word ik gebeld door SD OBN met de mededeling dat de formulieren goed ontvangen zijn maar dat ik op dit moment al gebruik maak van glasvezel en dat daardoor de overstap veel langer zal gaan duren.
Ze hebben nu een pilot in Schijndel die duurt nog een maand, als dat allemaal goed wordt doorlopen dan kan DAARNA mijn verhuizing worden ingezet (maand opzegtermijn) dus als alles goed gaat kan ik misschien 1 april op OBN aangesloten worden. Er is geen mogelijkheid om in de pilot te komen en geen mogelijkheid om op de "oude" manier over te stappen met wat meer downtime.

Enige goede nieuws van dit alles is dat misschien door deze vertraging Tweak uitsluitsel kan geven over mogelijk gebruik van ditzelfde netwerk, zodat ik een R+ abbo kan krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Intheweb
Intheweb schreef op donderdag 03 februari 2011 @ 09:11:
Status update wat betreft het doorgeven van Studio040 via IDTV: op dit ogenblik zijn wij te ontvangen in het Demo pakket van IDTV. Dit betekent dat een select aantal mensen het kanaal nu kunnen bekijken.
Helaas hebben wij geen enkel idee wanneer wij te ontvangen zullen zijn voor de normale gebruikers en waarom het zo lang moet duren voordat een zender word toegevoegd.
Per 7 februari zijn wij te ontvangen via IDTV!
Televisie: kanaal 344
Radio: 750

Ben benieuwd of we ook buiten Eindhoven te ontvangen zijn....

[ Voor 5% gewijzigd door Intheweb op 04-02-2011 14:04 ]

Pagina: 1 2 ... 50 Laatste