Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Snap het probleem al. Mijn tv staat op automatische klok modus maar blijft die op zomertijd staan. :X
Als ik hem handmatig op wintertijd zet dan klopt het wel. Misschien toch maar even een mailtje naar Philips wagen. lijkt me op een bug?

Edit: Mail is verstuurd naar Philips.

Edit2: Vandaag al gebeld door Philips. Ze gaan het uitzoeken want ze vonden het ook raar.

Als ik de tijd op handmatig wintertijd zet klopt de EPG maar dan loopt de tijd achter. Zet ik hem op zomertijd dan staat de tijd goed maar de EPG een uur vooruit.

[ Voor 53% gewijzigd door Verwijderd op 02-03-2011 15:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poolijs
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10-09 18:44
De Car channel is er blijkbaar mee gestopt, de zender geeft aan dat deze vanaf 1 maart niet meer 'gedistribueerd' wordt. Misschien een kans voor Glashart om het zender pakket deze keer uit te breiden met een meer gewilde zender, b.v. een die uit de enquête naar voren gekomen is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poolijs
Verwijderd schreef op dinsdag 01 maart 2011 @ 21:15:

Als ik de tijd op handmatig wintertijd zet klopt de EPG maar dan loopt de tijd achter. Zet ik hem op zomertijd dan staat de tijd goed maar de EPG een uur vooruit.
Hier het zelfde probleem met een 7605H/12.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elwinvangestel
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 11-05-2022
Poolijs schreef op woensdag 02 maart 2011 @ 16:12:
De Car channel is er blijkbaar mee gestopt, de zender geeft aan dat deze vanaf 1 maart niet meer 'gedistribueerd' wordt. Misschien een kans voor Glashart om het zender pakket deze keer uit te breiden met een meer gewilde zender, b.v. een die uit de enquête naar voren gekomen is...
Misschien analoog de Duitse RTL weer doorgeven? Die stond vrij hoog in de enquetes. En digitaal CarChannel vervangen door FoxLife?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Poolijs schreef op woensdag 02 maart 2011 @ 16:13:
[...]

Hier het zelfde probleem met een 7605H/12.
Als je dan ook een mail stuurt naar de klantenservice en je probleem uitlegt gaan ze het niet beperken tot 1 model. En misschien is er sneller een oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elwinvangestel
Nieuwe in de IDTV zaplijst:

398: WO TV (Wijchense Omroep)
768: Achterhoek FM
797: WO FM

In de zaplijst moet nog wat aangepast worden:
323: 1TV is al sinds 1 februari gestopt met uitzenden
234: CarChannel is sinds 1 maart ook gestopt
103: TMF = Comedy Central
141: Nick/Comedy Central = Nickelodeon (met de EPG van Nickelodeon)

Heb soms het idee dat ze bij Glashart/OBN lang doen over het aanpassen van dingen waar ze bij UPC wel actueel bij zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Krijg net een folder van KNP glasvezel thuis. Zij bieden hier nu ook glasvezel/tv aan via het glasnet. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 24-08 03:17

PcDealer

HP ftw \o/

Verwijderd schreef op vrijdag 04 maart 2011 @ 13:35:
Krijg net een folder van KPN glasvezel thuis. Zij bieden hier nu ook glasvezel/tv aan via het glasnet. ;)
Ik ook. Ik was al aan het kijken of KPN OBN had overgenomen. Het zal wel met Reggefiber te maken hebben die een contract heeft afgesloten met OBN. Zie ook www.glasvezel.nu

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er stond in de papieren dat het met Glashart te maken had.

Toen ik de site van KPN checkte voor gemeente Veldhoven stond er alleen een prijs bij 30Mbit. (Niet dat ik over ga stappen. Ik ben tevreden zo)
PcDealer schreef op vrijdag 04 maart 2011 @ 14:56:
[...]

Ik ook. Ik was al aan het kijken of KPN OBN had overgenomen. Het zal wel met Reggefiber te maken hebben die een contract heeft afgesloten met OBN. Zie ook www.glasvezel.nu
Als ik me niet vergis is Regfiber groot aandeelhouder van Edutel. Regfiber is weer x% van KPN.
1 pot nat volgens mij.

[ Voor 105% gewijzigd door Verwijderd op 04-03-2011 20:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roelbb
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12-09 15:30

roelbb

knorretje

Als ik me niet vergis is Regfiber groot aandeelhouder van Edutel. Regfiber is weer x% van KPN.
1 pot nat volgens mij.
reggefiber is 59% reggeborgh en 41% KPN
edutel is 100% reggeborgh

http://www.reggefiber.nl/structuur.html

roelbb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

roelbb schreef op zondag 06 maart 2011 @ 16:17:
[...]

reggefiber is 59% reggeborgh en 41% KPN
edutel is 100% reggeborgh

http://www.reggefiber.nl/structuur.html
Dankje voor de uitleg.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 07-03-2011 20:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elwinvangestel
4 april start Kindernet op de plek van TMF op kanaal 103 via IDTV. Heeft iemand enig idee of er plannen zijn bij Glashart/OBN/ONE om het nieuwe digitale kanaal TMF straks door te gaan geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poolijs
Hier in Geldrop doet de TV (analoog en DVB-C) het niet meer sinds 0:30. Modem geeft rood lampje op de TV vezel. Zijn er meer mensen met dit probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wagij
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-08 23:46
Poolijs schreef op vrijdag 11 maart 2011 @ 00:52:
Hier in Geldrop doet de TV (analoog en DVB-C) het niet meer sinds 0:30. Modem geeft rood lampje op de TV vezel. Zijn er meer mensen met dit probleem?
Heb je dit al aangemeld bij de klantenservice van OBN?

Beter dan nix... Wagij...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het valt me al een paar dagen op dat op mijn Philips tv de EPG goed staat. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Intheweb
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 07:26
Goed om te weten: door het installeren van een software update op de Amino is het nu eindelijk ook mogelijk om teletekst van Studio040 te bekijken.

Doe maar een onsje meer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poolijs
Wagij schreef op vrijdag 11 maart 2011 @ 12:57:
[...]

Heb je dit al aangemeld bij de klantenservice van OBN?
Heb net mijn moden gereset. Probleem is nu opgelost. Jammer dat hij niet van zelf online kwam nadat OBN de storing opgelost had. (Heb mail van OBN ontvangen dat het inderdaad een storing betrof)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elwinvangestel
Intheweb schreef op zondag 13 maart 2011 @ 16:11:
Goed om te weten: door het installeren van een software update op de Amino is het nu eindelijk ook mogelijk om teletekst van Studio040 te bekijken.
Moet ik die update handmatig doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Intheweb schreef op zondag 13 maart 2011 @ 16:11:
Welke firmware update?.... tot een uur geleden nog steeds dezelfde firmware hier... 0.16.7 namelijk.

Ik denk dat je een nieuwe middleware update bedoeld....

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 13-03-2011 23:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Intheweb
Verwijderd schreef op zondag 13 maart 2011 @ 23:53:
[...]

Welke firmware update?.... tot een uur geleden nog steeds dezelfde firmware hier... 0.16.7 namelijk.

Ik denk dat je een nieuwe middleware update bedoeld....
Geen idee hoe of wat, maar bij mij was het door naar Instellingen te gaan en daar voor Updaten te kiezen.
Volgens mij moet dit inderdaad handmatig gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Intheweb schreef op maandag 14 maart 2011 @ 07:48:
[...]

Geen idee hoe of wat, maar bij mij was het door naar Instellingen te gaan en daar voor Updaten te kiezen.
Volgens mij moet dit inderdaad handmatig gebeuren.
Maar welke software versie heeft je Amino nu dan? Volgens mij is 16.7 namelijk nog steeds de nieuwste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Intheweb
ik222 schreef op maandag 14 maart 2011 @ 08:15:
[...]

Maar welke software versie heeft je Amino nu dan? Volgens mij is 16.7 namelijk nog steeds de nieuwste.
Ik zal het vanavond voor je controleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wagij
ik222 schreef op maandag 14 maart 2011 @ 08:15:
[...]

Er is een nieuwe versie beschikbaar op dit moment, nl. 0.18.0-Ax3x-opera9 voor de A130/A130M

Op te halen via Menu > Instellingen > Software Upgraden

[ Voor 2% gewijzigd door Wagij op 14-03-2011 10:35 . Reden: type amino's ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Oke dat wist ik nog niet. Maar heeft iemand enig idee wat de verbeteringen zijn in die software en of de nieuwe software beter is of juist meer problemen oplevert? In dat laatste geval wacht ik namelijk nog even :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elwinvangestel
Gisterenavond heb ik de software ingeladen, duurt wel even. Was bang dat de Amino was vastgelopen ofzo, maar dat viel mee. Software werkt voor zover prima, en de teletekst werkt nu inderdaad bij Studio 040. Heb alleen niet het idee dat de software echt sneller is ofzo, blijft nog steeds een beetje traag...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wagij
ik222 schreef op maandag 14 maart 2011 @ 11:47:
Oke dat wist ik nog niet. Maar heeft iemand enig idee wat de verbeteringen zijn in die software en of de nieuwe software beter is of juist meer problemen oplevert? In dat laatste geval wacht ik namelijk nog even :P
- Het probleem met teletekst is hiermee opgelost, pagina's die in elkaar overliepen etc.
- Ondertitelingsproblemen op diverse HD zenders is hiermee opgelost.

Opera is van versie 8 naar 9 gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Oke dan ga ik straks thuis de update toch maar eens installeren, bedankt voor de info :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iae
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 10-09 01:11

iae

Hmmm.. De update gisteravond (maandag) om 20:00 gestart en mjin Amino laat nu (dinsdag) nog steeds "Loading" zien. Een update die langer dan 16 uur duurt is vast niet goed.... :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Intheweb
iae schreef op dinsdag 15 maart 2011 @ 12:05:
Hmmm.. De update gisteravond (maandag) om 20:00 gestart en mjin Amino laat nu (dinsdag) nog steeds "Loading" zien. Een update die langer dan 16 uur duurt is vast niet goed.... :-(
Dat is inderdaad te lang! Bij mij was het binnen 10 minuten voltooid. Misschien toch eens bellen met de helpdesk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wellicht dat dit eerder ten sprake is geweest, maar kon het niet zo snel vinden. Wij hebben sinds vorige week Interactieve tv en ben er zeer tevreden over. Het enige waar wij ons erg aan storen is het plotseling afbreken van ''uitzendig gemist'' programma's. Is dit probleem bekend bij Onsnet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pleunbaan
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 03:40
Ik heb de update gisterenavond geinstalleerd: duurde 10 minuten en daarna zag teletekst er inderdaad een stuk beter uit.

Wel had ik vanochtend ineens het volgende probleem. Ik zet de TV en Amino aan en het valt me op dat de Amino niet uit standby opstart, maar gewoon helemaal opneiuw opstart (wat dus langer duurt) Ik krijg de melding dat de authenticatie mislukt is. Opties: negeren (waarbij mogelijk niet alle zenders beschikbaar zijn) of de Amino opnieuw opstarten en nogmaals proberen. Dat opnieuw opstarten een paar keer geprobeerd, echter zonder succes. Na het kiezen van 'negeren' lijk ik toch bijna alle zenders te hebben, alleen RTL / SBS / etc. HD zijn verdwenen. Op zich niet helemaal vreemd, want ik heb het HD pakket niet afgenomen. Bij de actie (eind december) zou je die HD zenders een maand gratis kunnen bekijken; dat waren ondertussen alweer drie maanden geworden :D.

Maar goed, elke keer die melding is ook niet handig, dus als die er vanmiddag nog is, even de helpdesk bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Die melding van "authenticatie mislukt" had ik vanmorgen ook, vanacht is er netwerkonderhoud geweest dus ik vermoed dat het daarmee te maken heeft. Ik denk dat dit vanzelf wel opgelost is straks.

Zie: http://www.onsbrabantnet....erhoudswerkzaamheden-16-3

[ Voor 15% gewijzigd door ik222 op 16-03-2011 09:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaWSnl
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 13-06 15:18
ik222 schreef op woensdag 16 maart 2011 @ 08:48:
Die melding van "authenticatie mislukt" had ik vanmorgen ook, vanacht is er netwerkonderhoud geweest dus ik vermoed dat het daarmee te maken heeft. Ik denk dat dit vanzelf wel opgelost is straks.
Ah ik zag het heel kort voor ik naar mn werk ging. Vond het ook een beetje raar. Heb verder helaas niet gekeken of alle zenders nog werkten... dat heb je als je op het laatste moment je bed uit gaat :)

There are only 10 types of people in the world: those who understand binary and those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat niet alle zenders werken zal vast zo zijn want dat hangt hier aan vast. Geen authenticatie betekent namelijk ook dat alle zenders uit optionele pakketten niet werken.Overigens lijkt dit ook weer een probleem te zijn wat bij heel Glashart Media speelt, zie bijvoorbeeld ook het XMS topic.

[ Voor 26% gewijzigd door ik222 op 16-03-2011 08:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wagij
Uit het XMS topic:
Verwijderd schreef op woensdag 16 maart 2011 @ 08:58:
Er is momenteel een probleem met de server waar Glashart Media hun gegevens vandaan haalt. Hierdoor vind er geen goede authenticatie plaats. Onze IT is bezig met herstel en servers zullen hopelijk spoedig weer beschikbaar zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• odo966
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10-09 22:45
Het lijkt weer te werken nu. Had vanochtend ook authenticatie mislukt, maar nu Amino opnieuw opgestart en ik heb weer toegang tot het HD-pakket.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VonFoX
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-05 13:05

VonFoX

Las noches de Diciembre

Ja werkt weer, had vanmorgen alles al gereboot.

Yo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VonFoX

VonFoX

Las noches de Diciembre

Verwijderd schreef op dinsdag 15 maart 2011 @ 15:35:
Wellicht dat dit eerder ten sprake is geweest, maar kon het niet zo snel vinden. Wij hebben sinds vorige week Interactieve tv en ben er zeer tevreden over. Het enige waar wij ons erg aan storen is het plotseling afbreken van ''uitzendig gemist'' programma's. Is dit probleem bekend bij Onsnet?
Komt mij bekend voor ja, gebeurt regelmatig.

Yo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elwinvangestel
Meer mensen zonder EPG op veel themazenders? O.a. Consumenten 24, Cultura 24, Best 24 en nog wel meer zenders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowLord
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 11-09 08:31
elwinvangestel schreef op woensdag 16 maart 2011 @ 22:11:
Meer mensen zonder EPG op veel themazenders? O.a. Consumenten 24, Cultura 24, Best 24 en nog wel meer zenders.
De volgende Zenders hebben een EPG (inclusief radio stations):
adultchannel, aljaz, animalplanet, animalplanethd, ard, arrowclassicrock, at5, atv,
bbc1, bbc2, bbcprime, bbcradio1, bbcradio2, bbcradio3, bbcradio4, bbcworld, bnrnieuwsradio, bravanl,
canalalgerie, canvas, carchannel, cartoon, cnbceurope, cnn, cnnturk, comedycentral, comedycentralfamily, consumententv, cultura,
discovery, discoveryhd, discoveryscience, discoverytravelandliving, discoveryworld,
ecv1, ecv2, ecv3, ecv4, een, espnamerica, espnclassic, euronews, eurosport, eurosport2, eurosporthd, extremesports,
family7, fashiontv, funx,
geschiedenis,
haberturk, hallmark, hilversumbest, hollanddoc, humortv,
jimjam, journaal24,
kinkfm,
l1radio, l1tv, luxetvhd,
mezzo, mgmmovie, misdaadnet, motorstv, mtv, mtvbrandnew, myzenhd,
natgeowild, ndrtv, ned1, ned2, ned3, net5, ngc, nickjr, nicktoons, nostalgienet,
omroepbrabant, omroepzeeland, omroepzeelandtv, omropfryslan, omropfryslanradio,
pebbletv, playboy, politiek24, privatespice, prosieben,
qmusic,
radio1, radio10gold, radio2, radio3, radio4, radio5, radio538, radio6, radio_veronica, radiodrenthe, radioflevoland, radiogelderland, radionh, radionoord, radiooost, radiorijnmond, radioutrecht, radiowest, raiuno, rtl4, rtl5, rtl7, rtl8, rtltelevision, rtvnh, rtvnoord,
sat1, sbs6, showtv, skyradio, slamfm, slamtv, spirit24, startv, sterrennl, stvavrupa, syfy,
tcm, thirteenth, tmf, tmfnl, travelchannel, trt, tv101, tv5, tvdrenthe, tve, tvflevoland, tvgelderland, tvoost, tvoranje, tvrijnmond, tvutrecht, tvwest,
veronica, vrtklara, vrtradio1, vrtradio2,
wdr, wdr3, wdr4,
zappelin24, zdf, zoneclub, zonereality

Het klopt dus dat er heel wat zijn zonder EPG. Waarschijnlijk krijgt Glashart hier geen gegevens van de zenders.

You see things; and you say, "Why?" But I dream things that never were; and I say, "Why not?"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanderrink
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 15-07-2023
Ben benieuwd waar de PVR blijft! :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elwinvangestel
Wanneer gaat OBN/ONE die Uitzending gemist is gewoon werkend maken? Wat ze nu afleveren is echt rommel. Uitzendingen die op de helft 'Verbinding verbroken' geven, en dat tot 2 keer toe... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!
elwinvangestel schreef op zondag 20 maart 2011 @ 11:09:
Wanneer gaat OBN/ONE die Uitzending gemist is gewoon werkend maken? Wat ze nu afleveren is echt rommel. Uitzendingen die op de helft 'Verbinding verbroken' geven, en dat tot 2 keer toe... :(
Ik heb juist de laatste tijd hier helemaal geen last meer van eigenlijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elwinvangestel
Wij hebben 2 kastjes, en het kastje boven heeft er volgens mij meer last van als die beneden staat. Komt dat misschien door de lengte van de internetkabel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• odo966
"OnsNet Nuenen zendt vanaf vandaag alle uitzendingen van de Lokale Omroep Nuenen in digitale kwaliteit uit. Dit is het resultaat van de gezamenlijke inspanningen van de Coöperatie OnsNet Nuenen, de provider Edutel en de televisieleverancier op het glasvezelnetwerk Glashart Media."

Bron: http://www.onsnetnuenen.n...e-kwaliteit-onsnet-nuenen

Wat er niet expliciet bij staat, maar wat de lezers van dit topic al zullen raden, is dat LON TV hiermee niet alleen in Nuenen digitaal te zien is, maar dankzij de (volgens mij nog steeds landelijke) uniformiteit van het Glashart Media IDTV-pakket nu de zoveelste lokale zender is die ver buiten zijn dorpsgrenzen bekeken kan worden. Het kanaalnummer is 340.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kleintje81
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10-09 01:10

Kleintje81

Blaat

Zijn er meer mensen die af toe email lijken te missen of ben ik de enige?

Ik zit nu op een UPC verbinding en haal regelmatig met outlook m'n mail binnen (abonnement gewoon actief). Gisteravond bv:

-Email gestuurd via UPC naar mijn OBN alias (wel een korte van 3 letters)
-Meerdere malen verzenden en ontvangen, nog niets.
-Zelfde email gestuurd na 5 min. naar een langer OBN alias ( [voorletter + achternaam]@onsbrabantnet.nl), en deze komt wel binnen.

Nu stuur ik mail naar het korte alias en het komt wel gewoon binnen 8)7
Het vreemde is, ik krijg helemaal geen foutmeldingen en het adres is 100% goed.

Ik verdenk OBN en niet UPC omdat ik dit 2 weken geleden ook had met een mailtje vanaf mijn werk email, naar hetzelfde korte alias.

O ja, en om het toch nog positief te houden, verder geen klachten over Internet ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Kleintje81 op 20-03-2011 17:50 ]

BF2 stats Systemen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

odo966 schreef op zondag 20 maart 2011 @ 17:08:
"OnsNet Nuenen zendt vanaf vandaag alle uitzendingen van de Lokale Omroep Nuenen in digitale kwaliteit uit. Dit is het resultaat van de gezamenlijke inspanningen van de Coöperatie OnsNet Nuenen, de provider Edutel en de televisieleverancier op het glasvezelnetwerk Glashart Media."

Bron: http://www.onsnetnuenen.n...e-kwaliteit-onsnet-nuenen

Wat er niet expliciet bij staat, maar wat de lezers van dit topic al zullen raden, is dat LON TV hiermee niet alleen in Nuenen digitaal te zien is, maar dankzij de (volgens mij nog steeds landelijke) uniformiteit van het Glashart Media IDTV-pakket nu de zoveelste lokale zender is die ver buiten zijn dorpsgrenzen bekeken kan worden. Het kanaalnummer is 340.
Bij IPTV kunnen ze volgens mij gewoon bepaalde zenders aan bepaalde providers koppelen.

Alleen bij DVB-C wordt volgens mij hetzelfde headend gebruikt voor OnsNet Eindhoven/Nuenen en OnsBrabantNet.

Maar wat zou het uitmaken als andere regio's die zender ook kunnen zien? In dat geval zouden wij hun zenders ook kunnen zien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• odo966
Nee, ik heb er ook geen problemen mee, dit open beleid wat betreft de doorgifte van alle lokale en regionale zenders. Het is bij IPTV niet alsof ze schaarse ruimte in beslag nemen, dus als iemand er wat aan heeft, prima. Maar het zijn ook weer niet het soort zendertoevoegingen waar ik met smart op zit te wachten.

Ik zit meer te wachten op Sky News, Aljazeera English, BBC 3/4/HD (OK, komen in juni), en misschien nog wat goede muziekzenders. Wat ik me wel afvraag is hoeveel zin het heeft om verzoekjes voor nieuwe zenders in te dienen bij ONE/OBN, als het uiteindelijk toch een landelijk pakket zenders van Glashart Media is. Ik zie dat GM nu ook een website opgezet heeft, waar lange tijd alleen een "binnenkort meer" placeholder tekstje stond: http://www.glashartmedia.nl/

In de daar beschikbare zenderlijst staan overigens momenteel een drietal zenders met als status "gepland": één HD en Ketnet/Canvas HD in het basispakket, en National Geographic HD in het HD-pakket.

Verder las ik elders nog dat "Caiway, bekend om haar grootste HD-aanbod en zenderaanbod überhaupt via de kabel, heeft aangekondigd definitief BBC One HD per 31 maart te gaan doorgeven." (http://www.totaaltv.nl/?action=nieuws&id=4716)

Het kan dus wel. Hopelijk zal GM niet achterblijven, en zal ook BBC One HD deel kunnen uitmaken van de (her)introductie van de BBC-zenders vanaf 1 juni.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die site van Glashart Media ziet er gelukkig niet zo commercieel en glad uit als die van UPC of Ziggo. Goed dat ze het simpel en overzichtelijk houden zonder poespas :)

Ik vraag me eigenlijk af wanneer Glashart Media net als Ziggo en Caiway de Nederlandse HD zenders in het IPTV basispakket gaat stoppen en deze tevens door gaat geven als HD simulcast bij DVB-C.
Nu ze bij Ziggo ook in het basispakket zitten kan GHM toch niet achterblijven lijkt me.

nieuws: Ziggo voegt hd-kanalen toe aan nieuwe digitale tv-pakketten
Het tv-standaardpakket gaat 16,95 euro per maand kosten en bevat 63 sd-kanalen en 11 hd-zenders, waaronder de RTL- en SBS-zenders in hd-kwaliteit. Ook biedt het standaardpakket toegang tot Uitzending Gemist van zowel de Nederlandstalige commerciële als de publieke zenders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Intheweb
odo966 schreef op maandag 21 maart 2011 @ 00:44:
Nee, ik heb er ook geen problemen mee, dit open beleid wat betreft de doorgifte van alle lokale en regionale zenders. Het is bij IPTV niet alsof ze schaarse ruimte in beslag nemen, dus als iemand er wat aan heeft, prima. Maar het zijn ook weer niet het soort zendertoevoegingen waar ik met smart op zit te wachten.
Op zich is het voor de lokale omroepen wel een probleem, want officieel mag je alleen binnen de eigen gemeentegrens uitzenden ivm de contractuele verplichtingen van bijv. Buma/Stemra.

Maar in feite zou dit op basis van het abonnement en netwerk kunnen worden geregeld binnen het Glashart netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Intheweb schreef op maandag 21 maart 2011 @ 10:43:
[...]

Op zich is het voor de lokale omroepen wel een probleem, want officieel mag je alleen binnen de eigen gemeentegrens uitzenden ivm de contractuele verplichtingen van bijv. Buma/Stemra.

Maar in feite zou dit op basis van het abonnement en netwerk kunnen worden geregeld binnen het Glashart netwerk.
Geldt diezelfde beperking ook niet voor de regionale zenders?
Ik heb er hier nu van elke provincie wel eentje... lijkt me dat die omroepen ook Buma/Sena beperkingen kennen?
Ik weet van de lokalo waarvoor ik in het verleden nog iets heb gedaan de afdracht was vastgesteld op het aantal aansluitingen wat bediend werd binnen de gemeente.
Het lijkt me dus dat lokalo's en regionalo's heel ongelukkig worden als ze via GHM ineens in heel Nederland op de pijp te zien zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• odo966
Maar de regionale zenders zoals Omroep Brabant zitten/zaten ook al lange tijd op de satelliet, zelfs in het buitenland te ontvangen, dacht ik. Nooit gehoord dat dat om Buma-redenen een probleem zou zijn.

Wat betreft de lokalen, wie weet zal GM ze op termijn misschien dan toch selectiever gaan doorgeven. Ik heb nu het idee dat het gewoon makkelijker voor ze is om alles overal door te geven, en omdat ze nog een relatief kleine provider zijn heeft niemand er nog een probleem van gemaakt. Net als bijvoorbeeld - wat hier eerder genoemd is - het feit dat er geen enkele encryptie op de streams zit. Dat is wellicht ook maar een kwestie van tijd. Maar we zitten nog in de begindagen, een tijdperk waar we later op terug zullen kijken als "die goede oude tijd toen alles nog kon". Onze kleinkinderen zullen het amper kunnen geloven dat we in Nuenen de kabelkrant van Zeewolde konden lezen, en vice versa. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Intheweb
Ik vind het zelf geen enkel probleem dat wij bij wijze van spreken in Groningen te ontvangen zijn. Je bent als doelgroep verplicht om alleen te berichten over je eigen gemeente/regio.
Daarnaast is een lokale omroep tegenwoordig ook via een internetstream te ontvangen dus in feite ook buiten het terrein. Anders zou je daar ook een geo-ip block op moeten zetten ;)

Ben wel benieuwd hoe snel ze eens de 'dode' kanalen gaan opruimen/vervangen zoals dat Car Channel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• odo966
Op analoog/dvb-c is Car Channel nu "tijdelijk" vervangen door NHK World vanwege de gebeurtenissen in Japan. Voor IPTV was dat natuurlijk geen optie omdat we daar al NHK World hebben, en daar is Car Channel inderdaad al wekenlang een dood kanaal met de statische mededeling dat hij niet meer gedistribueerd wordt. Had ook best een andere nieuwszender voor in de plaats kunnen komen, gezien Japan/Libië/etc.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/clsJys.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poolijs
odo966 schreef op dinsdag 22 maart 2011 @ 11:55:
Op analoog/dvb-c is Car Channel nu "tijdelijk" vervangen door NHK World vanwege de gebeurtenissen in Japan. [afbeelding]
Zender is inderdaad vervangen, mijn complimenten aan GHM hiervoor! Ik kan het erg waarderen als er op deze manier flexibel omgegaan wordt met het zender pakket: het aanpassen op de actualiteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elwinvangestel
Ik mis nog steeds Al Jazeera English in het IPTV pakket. Misschien kan die op de plek van CarChannel?

Vind het overigens vaag dat CarChannel via UPC en Ziggo wel gestart is met uitzenden, maar bij Glashart niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij is de emailserver gehackt (geweest) van OnsNet Eindhoven :/

Ik krijg ineens een spam mail met allemaal OnsNet Eindhoven adressen beginnend met de letter 'm' in alfabetische volgorde waar mijn eigen adres ook in staat. Hoe komt iemand aan zoveel e-mailadressen van 1 ISP die beginnen met dezelfde letter? Het kan bijna niet anders dat iemand van buitenaf toegang heeft gehad tot de mailserver van OnsNet Eindhoven.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
Return-Path: <no-reply-500@totaljobs.com>
Delivered-To: moni***@onsneteindhoven.nl
Received: from mgate1.edutel.nl (mgate1.edutel.nl [88.159.1.216])
    by edu-smtp-01.edutel.nl (Postfix) with ESMTP id 2B75E38645
    for <moni***@onsneteindhoven.nl>; Wed, 23 Mar 2011 02:46:44 +0100 (CET)
Received: from 187-2-175-180-ma.cpe.vivax.com.br (187-2-175-180-ma.cpe.vivax.com.br [187.2.175.180]) by mgate1.edutel.nl with ESMTP id sMAJhnKrFoY4qKba; Wed, 23 Mar 2011 02:46:41 +0100 (CET)
Received: from 187.2.175.180(helo=vtfbogkqes.pntlese.org)
    by 187-2-175-180-ma.cpe.vivax.com.br with esmtpa (Exim 4.69)
    (envelope-from )
    id 1MMUG0-2704tr-TK
    for m.koe***@onsneteindhoven.nl; Tue, 22 Mar 2011 22:46:41 -0300
From: <m.koe***@onsneteindhoven.nl>, <m.koo***@onsneteindhoven.nl>,
    <m.koo***@onsneteindhoven.nl>, <mkzo***@onsneteindhoven.nl>,
    <m.le***@onsneteindhoven.nl>, <m.lo***@onsneteindhoven.nl>,
    <m.mei***@onsneteindhoven.nl>, <m.mes***@onsneteindhoven.nl>,
    <m.meu***@onsneteindhoven.nl>, <m.nie***@onsneteindhoven.nl>,
    <moni***@onsneteindhoven.nl>, <mont***@onsneteindhoven.nl>,
    <moo***@onsneteindhoven.nl>, <m.pa***@onsneteindhoven.nl>,
    <m.pe***@onsneteindhoven.nl>, <m.pl***@onsneteindhoven.nl>,
    <m.ra***@onsneteindhoven.nl>, <m.re***@onsneteindhoven.nl>,
    <m.ri***@onsneteindhoven.nl>, <m.ro***@onsneteindhoven.nl>
To: <m.koe***@onsneteindhoven.nl>,
    <m.koo***@onsneteindhoven.nl>,
    <m.koo***@onsneteindhoven.nl>,
    <mkzo***@onsneteindhoven.nl>,
    <m.le***@onsneteindhoven.nl>,
    <m.lo***@onsneteindhoven.nl>,
    <m.mei***@onsneteindhoven.nl>,
    <m.mes***@onsneteindhoven.nl>,
    <m.meu***@onsneteindhoven.nl>,
    <m.nie***@onsneteindhoven.nl>,
    <moni***@onsneteindhoven.nl>,
    <mont***@onsneteindhoven.nl>,
    <moo***@onsneteindhoven.nl>,
    <m.pa***@onsneteindhoven.nl>,
    <m.pe***@onsneteindhoven.nl>,
    <m.pl***@onsneteindhoven.nl>,
    <m.ra***@onsneteindhoven.nl>,
    <m.re***@onsneteindhoven.nl>,
    <m.ri***@onsneteindhoven.nl>,
    <m.ro***@onsneteindhoven.nl>
Subject: [SPAM]  for CV #76
Mime-Version: 1.0
Content-type: text/html; charset="utf-8"
Content-Transfer-Encoding: 7bit
X-Virus-Scanned: by bsmtpd at edutel.nl
X-Priority: 5 (Lowest)
X-MSMail-Priority: Low
Importance: Low
Message-Id: <20110323014644.1355A4489DD@mgate1.edutel.nl>
Date: Wed, 23 Mar 2011 02:46:44 +0100 (CET)

Gebruikt OnsNet Eindhoven (Edutel) niet hetzelfde e-mailplatform als XMSNet? Bij XMSNet is er in het verleden ook een aantal keer geklaagd door gebruikers die spam kregen op e-mailadressen die ze nog nooit gebruikt hadden! Zie hieronder:
dewaal schreef op zondag 16 januari 2011 @ 21:44:
en vandaag wederom weer spam op me hoofdaccount terwijl niemand het adres heeft gekregen of in het bezit is van dat adres. Ik gebruik het adres alleen voor de ontvangst van nieuwsbrieven van xms alsmede de facturen van xms.
Verwijderd schreef op donderdag 10 maart 2011 @ 20:07:
Wat ook opvalt is dat de meeste spammails naar mijn hoofdaccount gestuurd worden, deze wordt alleen door xms gebruikt verder heeft niemand deze.
Nick39 schreef op woensdag 19 januari 2011 @ 21:28:
[...]

Ik dus ook, en het "leuke"is dat ik het nu op de naam van de hoofd account heb gekregen,niet op de alias.
Deze naam heb ik van xms gekregen en er staan 5 aliassen op,nu gebruik ik de aliasjes dagelijks maar mijn persoonlijke naam is ook de naam waarop mijn account staat.
En het is zelfs de naam die niet in een enkel mail programma voorkomt.
Ik weet dus ook dat ik nooit van deze spam af kom want alleen XMS stuurt me hier mail op zoals de facturen en de nieuwsbrief.
Dus hoe men hier aan komt,dit kan alleen via xms lopen.
Ik heb deze account niet zelf aangemaakt maar dat heeft xms gedaan bij aanvang van mijn abonnement.
Ik kan hem ook niet weg halen, want de tekst die onder de andere accounts staat ( Klik hier als u de mailbox '*******' wilt verwijderen. ) staat er niet onder.
Het is puur gericht aan de gebruikersnaam waarmee ik inlog en waarmee al mijn diensten bij XMS geregistreerd staan.
Het is duidelijk dat iemand via via in de database van xms kan komen en spam stuurt aan alle geregistreerde hoofdaccounts.
Nee hier ben ik echt blij mee |:(
Moraxv schreef op donderdag 20 januari 2011 @ 11:18:
Wat spam betreft, ik had na de discussie eind vorig jaar als test in de mijnxms-omgeving een alias-emailadres aangemaakt en daar verder niets mee gedaan. Dus niets mee verzonden en ook nergens opgeslagen. Toch kreeg ik 1-2 weken later op dat emailadres een spamberichtje binnen.. En nee, het is niet een emailadres die je zomaar raadt...
Dus ja, er zit wel degelijk iets niet helemaal goed...
Mau_Maus schreef op dinsdag 01 februari 2011 @ 10:14:
Puur ter info... Na alle perikelen omtrend spam

Ik heb nu voor het eerst, sinds mijn aanmelding 3 jaar geleden, spam binnengekregen op me XMS account met de spamfilter uit (altijd zo gestaan). Van de zogenaamde Post Express Service.

Voor de rest nooit last gehad. Maar nu ben ik ook de sjaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij mij wordt de zender belgie 1 regelmatig zwart. Duurt maar een seconde en beeld wordt dan weer normaal.
Meer mensen hier last van.
Zowel digitaal als analoog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Alexander01: Achter XMS en OnsNetEindhoven zitten twee compleet verschillende providers die allebei hun eigen email platform hebben. Die twee dingen iets met elkaar te maken hebben. Bovendien kan bovenstaande mail ook gewoon een bruteforce / dicitonary poging zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poolijs
Verwijderd schreef op woensdag 23 maart 2011 @ 07:09:
Bij mij wordt de zender belgie 1 regelmatig zwart. Duurt maar een seconde en beeld wordt dan weer normaal.
Meer mensen hier last van.
Zowel digitaal als analoog.
Hier gisteren avond ook het probleem...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik222 schreef op woensdag 23 maart 2011 @ 07:17:
@Alexander01: Achter XMS en OnsNetEindhoven zitten twee compleet verschillende providers die allebei hun eigen email platform hebben. Die twee dingen iets met elkaar te maken hebben. Bovendien kan bovenstaande mail ook gewoon een bruteforce / dicitonary poging zijn...
Wat ik bedoelde was dat ze dezelfde software gebruiken. Bij webmail zie ik bijvoorbeeld dat beide SquirrelMail gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Intheweb
Via OnsNetEindhoven komt nu ook een tweede type IPTV beschikbaar en wel van een Eindhovens bedrijf: iphion.
Per vandaag te koop bij het infocentrum aan de Tongelresestraat.

Persbericht: http://www.iphion.nl/consumenten/persbericht_20110323.html
TV Zenders in HD basispakket: http://www.iphion.nl/consumenten/HDBasispakket

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elwinvangestel
Ben eigenlijk wel benieuwd hoe dit eruit ziet. Vind het zenderpakket niet bepaald boeiend. Alle zenders die in dat pakket zitten, ontvang ik nu ook via IPTV. Alleen is dit pakket een stuk goedkoper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
elwinvangestel schreef op woensdag 23 maart 2011 @ 23:38:
Ben eigenlijk wel benieuwd hoe dit eruit ziet. Vind het zenderpakket niet bepaald boeiend. Alle zenders die in dat pakket zitten, ontvang ik nu ook via IPTV. Alleen is dit pakket een stuk goedkoper.
Een stuk goedkoper valt wel mee, het eerste jaar 12,99 en daarna 16,99. Gewoon IPTV van GHM kost slechts 6,95 + 4.95. Alleen heb je daarbij dan nog analoog nodig (9,95) waardoor het in totaal natuurlijk wel wat duurder is maar dan heb je ook wel veel en veel meer zenders.

Nee dit lijkt mij compleet onaantrekkelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ranjo
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 11-09 08:44
Op welke poort moet ik mijn iphion-player aansluiten?

De iphion-player moet, net als je PC, gewoon op internet worden aangesloten. Indien je jouw PC direct op het glasmodem hebt aangesloten dan heb je een router nodig om jouw PC en iphion-player tegelijk aan te kunnen sluiten. Indien jouw PC al via een router is aangesloten, bijvoorbeeld omdat je ook draadloos internet hebt of omdat je meerdere computers hebt aangesloten, dan kunt je jouw iphion-player aansluiten op dezelfde router als jouw PC.

Een router is een kastje waarmee u meerdere computers of andere apparaten kan aansluiten op één internet aansluiting. Sommige routers bieden ook draadloos internet. Een router is verkrijgbaar bij de betere elektronica vakhandel of computerwinkel.
http://www.iphion.nl/consumenten/faq#item1

Blijkbaar gebruiken ze wel een andere techniek, want de player kan je gewoon achter de router hangen, iets wat met ONE niet kan. Zouden ze een andere techniek dan multicast gebruiken?

Verder zie ik trouwens dat er een SD kaart in hun player kan, waarmee je live tv kan pauzeren.

[ Voor 4% gewijzigd door ranjo op 24-03-2011 09:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moost01
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 26-07 14:19
ik222 schreef op donderdag 24 maart 2011 @ 07:26:
[...]

Een stuk goedkoper valt wel mee, het eerste jaar 12,99 en daarna 16,99. Gewoon IPTV van GHM kost slechts 6,95 + 4.95. Alleen heb je daarbij dan nog analoog nodig (9,95) waardoor het in totaal natuurlijk wel wat duurder is maar dan heb je ook wel veel en veel meer zenders.

Nee dit lijkt mij compleet onaantrekkelijk.
@ik222:
Ik denk dat je een stukje mist.

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

GHM / ONE* --> per maand
Analoog ONE 13,95 + IPTV Basis 6,95 + HD 4,95 + Plus 9,95 = 35,80 (110 TVkanalen/60 Radio)
Helaas ben je verplicht ook het analoge TV & Radio pakket af te nemen.

Iphion* -->
1e jaar, per maand: Start** 13,25 + HD basispakket 12,99 = 26,24 (80 TVkanalen/16 Radio)
2e jaar, per maand: HD basispakket 16,99 = 16,99 (80 TVkanalen/16 Radio)
(geen Start meer nodig)

(* voor beiden geldt ook +39,95 voor 100mb internet)
(** 1 jaar startpakket a 159,00:12 = 13,25)

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Jammer is het wel dat de mensen die gekozen hebben voor de aanbieding van IDTV bij ONE december vorig jaar bij de uitrol vast zitten aan een jaarcontract. (Ook de oud PlusTV kijkers)
Dus per 1 januari 2012 kunnen ze pas overstappen naar Iphion

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat Iphion goedkoper is komt omdat denk ik omdat de kwaliteit een stuk minder is in vergelijking met Glashart Media. Iphion gebruikt streams van KPN Broadcasting terwijl Glashart Media de streams van NOB/Technicolor gebruikt.

Ik heb het een tijd terug al kunnen testen en Iphion's Nederland 1 HD kwam qua beeld detaillering niet boven het niveau uit van Nederland 1 SD via DVB-C van OnsNet Eindhoven. Op de plaatjes in deze zip kun je die vergelijking zien. Eerste plaatje = Nederland 1 SD via DVB-C. Tweede plaatje = Nederland 1 HD via Iphion.

Wat ook opmerkelijk is is dat de SD zenders allemaal worden gedeinterlaced en geupscaled naar 720p (is niet in te stellen in origineel 576i formaat). Het deinterlace proces van Iphion veroorzaakt beeldtrillingen en kijkt daardoor onrustiger.

Tevens zijn de streams geëncrypt, dus een HTPC wordt weer onmogelijk gemaakt. Het belang van de contentleveranciers wordt weer voor het belang van de klant geschoven, terwijl men met een goed Conditional Access systeem die streams niet had hoeven te encrypten. De IPTV dienst van Glashart Media (die oorspronkelijk van Lijbrandt-Telecom/TV-BV komt en in 2008 al aangeboden werd) heeft het met zijn aparte IPTV-VLAN met Vendor-ID+MAC restrictie tot nu toe al meer dan 3 jaar zonder encryptie kunnen doen.

Daarnaast is de opstarttijd, de zapsnelheid en de interface van Iphion erg traag in vergelijking met de Amino van Glashart Media. De opstarttijd van het Iphion kastje wat ik gemeten heb was 30 seconden. Het kastje gaat volledig uit (dus niet in standby) en daardoor duurt het opstarten zo lang. Voordeel is wel dat er 0 watt stroom verbruikt wordt als hij uit is. De zaptijd is gemiddeld 3-4 seconden. De zapsnelheid hangt af van het aantal mensen die op dat moment kijken naar de zender waar je naartoe wilt zappen. Iphion maakt gebruik van een soort p2p systeem. Als meerdere mensen op het netwerk naar dezelfde zender kijken wordt het zappen naar die zender sneller en wordt er tevens bandbreedte bespaard.

De afstandsbediening kun je niet koppelen aan je TV of DVD zoals bij de Amino wel kan. Het geluidsvolume loopt dus via het Iphion kastje met de Iphion afstandsbediening.

Er zit een EPG in en een zapcarrousel. Met de zapcarrousel kun je zeg maar door de zenders bladeren en bij elke zender staat dan een thumbnail (klein plaatje) van het het beeld op dat moment van die zender. Hier heb je eigenlijk weinig aan. Je wilt hier liever zenderlogos zien gezien dit veel herkenbaarder is tijdens het zappen/bladeren.

Er zitten ook een aantal radio zenders in. Dit zijn webstreams (dezelfde streams waar je ook naar kan luisteren op de sites van de radio zenders zelf). Dit klinkt soms blikkerig en bij sommige zenders krijg je elke keer reclame vooraf als je de streams opent.

Ik zie dus eigenlijk niet echt hoe Iphion met GHM zou moeten concurreren. Ik denk dat de meeste mensen die overstappen van GHM DVB-C/IPTV naar Iphion IPTV binnen een dag weer terug zijn bij GHM.

/edit

het staat nu ook op de site zie ik: http://www.onsneteindhove...x.php?menu=10&submenu=159

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
ArChie schreef op maandag 28 februari 2011 @ 19:55:
Een nieuw Transport Stream capture bestand gekregen en daarin valt op dat de Time Offset Table (TOT) informatie klopt niet. Galshart verzendt de volgende TOT informatie:

└─■  TOT  {  Time  Offset  Table  }
    └─■  transport  stream  ID  1
        └─■  sections:
            └─■  section
                ├─■  UTC_time  {  27-2-11  21:04:22  GMT  }
                │  ├─■  MJD  =  55619
                │  └─■  UTC  =  0x210422
                └─■  descriptors:
                    └─■  local_time_offset_descriptor
                        └─■  local  time  offsets:
                            └─■  offset
                                ├─■  country_code  =  NLD  {  Netherlands  }
                                ├─■  country_region_id  =  31
                                ├─■  local_time_offset_polarity  =  0
                                ├─■  local_time_offset  =  01:00
                                ├─■  time_of_change  {  27-3-11  1:00:00  GMT  }
                                │  ├─■  MJD  =  55647
                                │  └─■  UTC  =  0x010000
                                └─■  next_time_offset  =  01:00
Ondertussen hebben ze bij Glashart een kleine aanpassing gemaakt aan de informatie in het TOT pakketje:

└─■  transport  stream  ID  1
        └─■  sections:
            └─■  section
                ├─■  UTC_time  {  23-3-11  21:28:56  GMT  }
                │  ├─■  MJD  =  55643
                │  └─■  UTC  =  0x212856
                └─■  descriptors:
                            └─■  offset
                                ├─■  country_region_id  =  0
                                │  ├─■  MJD  =  55647
                                │  └─■  UTC  =  0x010000
                                └─■  next_time_offset  =  01:00

De country_region_id is nu gecorrigeerd door deze op 0 te zetten. De next_time_offset waarde is echter nog steeds verkeerd. Per 27 maart wordt het verschil t.o.v. GMT namelijk 2 uur i.p.v. 1 uur. Zie nogmaals als voorbeeld de TOT zoals deze wordt verzonden bij bijvoorbeeld Ziggo/Casema/Multikabel:

└─■  transport  stream  ID  7
        └─■  sections:
            └─■  section
                ├─■  UTC_time  {  27-2-11  21:41:52  GMT  }
                │  ├─■  MJD  =  55619
                │  └─■  UTC  =  0x214152
                └─■  descriptors:
                            └─■  offset
                                ├─■  country_region_id  =  0
                                │  ├─■  MJD  =  55647
                                │  └─■  UTC  =  0x010000
                                └─■  next_time_offset  =  02:00

Aankomend weekend gaat de zomertijd in, dus heeft Glashart nog maar een paar dagen om dit te corrigeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Niet online
ArChie schreef op maandag 28 februari 2011 @ 20:35:
Ook in de EPG data gaat er het één en ander fout. Allereerst het gebruik van de ISO_639_language_code:

│  │      └─■  section  {  1/1,  following  event  }
    │  │          ├─■  section_number  =  1
    │  │          ├─■  last_section_number  =  1
    │  │          ├─■  segment_last_section_number  =  1
    │  │          ├─■  last_table_id  =  78
    │  │          └─■  events:
    │  │              └─■  event
    │  │                  ├─■  event_id  =  766
    │  │                  ├─■  start_time  {  27-2-11  21:10:00  GMT  }
    │  │                  │  ├─■  MJD  =  55619
    │  │                  │  └─■  UTC  =  0x211000
    │  │                  ├─■  duration  =  00:55:00
    │  │                  ├─■  running_status  =  not  running
    │  │                  ├─■  free_CA_mode  =  all  elementary  streams  unscrambled
    │  │                  └─■  descriptors:
    │  │                      ├─■  short_event_descriptor
    │  │                      │  ├─■  ISO_639_language_code  =  NL  
    │  │                      │  ├─■  event_name
    │  │                      │  │  ├─■  character_coding  =  Latin  alphabet
    │  │                      │  │  └─■  text  =  NOS  Studio  Voetbal
    │  │                      │  └─■  text
    │  │                      │      ├─■  character_coding  =  Latin  alphabet
    │  │                      │      └─■  text  =  Opiniºrend  voetbalprogramma.
    │  │                      └─■  extended_event_descriptor
    │  │                          ├─■  descriptor_number  =  0
    │  │                          ├─■  last_descriptor_number  =  0
    │  │                          ├─■  ISO_639_language_code  =  NL  
    │  │                          ├─■  event  items:
    │  │                          └─■  text
    │  │                              ├─■  character_coding  =  Latin  alphabet
    │  │                              └─■  text  =  Opiniºrend  voetbalprogramma.

De bedoeling is dat het ISO_639_language_code veld gevuld wordt met de drie-letterige ISO 639-2 taal codes, zie bijvoorbeeld http://www.loc.gov/standards/iso639-2/php/code_list.php. I.p.v. "NL " moet er dus "dut" of "nld" (geen hoofdletters) staan.
De ISO_639_language_code in de EPG data is nog steeds fout:

└─■  EIT  {  Event  Information  Table  }
    ├─■  Present/Following
    │  ├─■  service  {  Nederland  1  }
    │  │  ├─■  service_id  =  101
    │  │  ├─■  version_number  =  10
    │  │  ├─■  transport_stream_id  =  1
    │  │  ├─■  original_network_id  =  5600
    │  │  └─■  sections:  {  Required  sections:  2,  available  sections:  2  }
    │  │      ├─■  section  {  0/1,  present  event  }
    │  │      │  ├─■  section_number  =  0
    │  │      │  ├─■  last_section_number  =  1
    │  │      │  ├─■  segment_last_section_number  =  1
    │  │      │  ├─■  last_table_id  =  78
    │  │      │  └─■  events:
    │  │      │      └─■  event
    │  │      │          ├─■  event_id  =  825
    │  │      │          ├─■  start_time  {  23-3-11  20:25:00  GMT  }
    │  │      │          │  ├─■  MJD  =  55643
    │  │      │          │  └─■  UTC  =  0x202500
    │  │      │          ├─■  duration  =  01:35:00
    │  │      │          ├─■  running_status  =  running
    │  │      │          ├─■  free_CA_mode  =  all  elementary  streams  unscrambled
    │  │      │          └─■  descriptors:
    │  │      │              └─■  short_event_descriptor
    │  │      │                  ├─■  ISO_639_language_code  =  NL  
    │  │      │                  ├─■  event_name
    │  │      │                  │  ├─■  character_coding  =  Latin  alphabet
    │  │      │                  │  └─■  text  =  KRO  Detectives:  Inspector  Lynley-In  the  blink  of  an  eye
    │  │      │                  └─■  text
    │  │      │                      ├─■  character_coding  =  Latin  alphabet
    │  │      │                      └─■  text  =  Voormalig  oorlogsfotograaf  Peter  Rooker  wordt  neergeschoten.  Het  spoor  voert  Havers  en  Lynley  via  de  Eddie  Price  en  redacteur  Melissa  Booth  terug  naar  de  executie  van  een  Servische  familie  in  Bos

Misschien even de definitie in de DVB specificaties erbij halen:
ISO_639_language_code: This 24-bit field contains the ISO 639-2 [42] three character language code of the language of the following text fields. Both ISO 639-2/B and ISO 639-2/T may be used. Each character is coded into 8 bits according to ISO/IEC 8859-1 [23] and inserted in order into the 24-bit field.

EXAMPLE: French has 3-character code "fre", which is coded as:
"0110 0110 0111 0010 0110 0101".
Bron: http://www.etsi.org/deliv..._60/en_300468v011101p.pdf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12-09 17:24
Verwijderd schreef op donderdag 24 maart 2011 @ 17:47:
Tevens zijn de streams geëncrypt, dus een HTPC wordt weer onmogelijk gemaakt. Het belang van de contentleveranciers wordt weer voor het belang van de klant geschoven, terwijl men met een goed Conditional Access systeem die streams niet had hoeven te encrypten. De IPTV dienst van Glashart Media (die oorspronkelijk van Lijbrandt-Telecom/TV-BV komt en in 2008 al aangeboden werd) heeft het met zijn aparte IPTV-VLAN met Vendor-ID+MAC restrictie tot nu toe al meer dan 3 jaar zonder encryptie kunnen doen.
De iphion dienst is ontworpen als een dienst die over the top op elke IP verbinding kan werken, onafhankelijk van de provider waarbij een klant zit. Encryptie is dan een keiharde verplichting aangezien het niet over een gescheiden vlan gaat zoals bij Glashart media.

add: en aangezien jij al vaker hebt geroepen dat je liever download en content kijkt dan gebruik te maken van betaalde opties als een videotheek begrjip ik die contentleveranciers wel :)

[ Voor 9% gewijzigd door denan op 24-03-2011 19:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Niet online
Het herhalen van de tekst uit de short_event_descriptor in de eerste extended_event_descriptor gaat ook nog steeds fout:

│  ├─■  service  {  Ketnet  /  Canvas  }
    │  │  ├─■  service_id  =  812
    │  │  ├─■  version_number  =  0
    │  │  ├─■  transport_stream_id  =  8
    │  │  └─■  sections:  {  Required  sections:  2,  available  sections:  2  }
    │  │      ├─■  section  {  0/1,  present  event  }
    │  │      │  ├─■  section_number  =  0
    │  │      │  ├─■  last_section_number  =  1
    │  │      │  ├─■  segment_last_section_number  =  1
    │  │      │  ├─■  last_table_id  =  79
    │  │      │  └─■  events:
    │  │      │      └─■  event
    │  │      │          ├─■  event_id  =  734
    │  │      │          ├─■  start_time  {  23-3-11  19:40:00  GMT  }
    │  │      │          │  ├─■  MJD  =  55643
    │  │      │          │  └─■  UTC  =  0x194000
    │  │      │          ├─■  duration  =  02:30:00
    │  │      │          ├─■  running_status  =  running
    │  │      │          ├─■  free_CA_mode  =  all  elementary  streams  unscrambled
    │  │      │          └─■  descriptors:
    │  │      │              ├─■  short_event_descriptor
    │  │      │              │  ├─■  ISO_639_language_code  =  NL  
    │  │      │              │  ├─■  event_name
    │  │      │              │  │  ├─■  character_coding  =  Latin  alphabet
    │  │      │              │  │  └─■  text  =  There  will  be  blood
    │  │      │              │  └─■  text
    │  │      │              │      ├─■  character_coding  =  Latin  alphabet
    │  │      │              │      └─■  text  =  Californiº,  eind  negentiende  eeuw.  Olieprosopector  Daniel  Plainview  verhuist  naar  Little  Boston  vanwege  de  vondst  van  een  oliebron.  Met  valse  beloftes  haalt  hij  de  inwoners  over  hun  land  te  verkopen.
    │  │      │              ├─■  extended_event_descriptor
    │  │      │              │  ├─■  descriptor_number  =  0
    │  │      │              │  ├─■  last_descriptor_number  =  1
    │  │      │              │  ├─■  ISO_639_language_code  =  NL  
    │  │      │              │  ├─■  event  items:
    │  │      │              │  └─■  text
    │  │      │              │      ├─■  character_coding  =  Latin  alphabet
    │  │      │              │      └─■  text  =  Californiº,  eind  negentiende  eeuw.  Olieprosopector  Daniel  Plainview  verhuist  naar  Little  Boston  vanwege  de  vondst  van  een  grote  oliebron.  Met  valse  beloftes  wint  hij  het  vertrouwen  van  de  inwoners  en  haalt  hen  zo  over  hun  land  te  verkopen.  Naarmate  
    │  │      │              └─■  extended_event_descriptor
    │  │      │                  ├─■  descriptor_number  =  1
    │  │      │                  ├─■  last_descriptor_number  =  1
    │  │      │                  ├─■  ISO_639_language_code  =  NL  
    │  │      │                  ├─■  event  items:
    │  │      │                  └─■  text
    │  │      │                      ├─■  character_coding  =  Latin  alphabet
    │  │      │                      └─■  text  =  Plainview  rijker  en  machtiger  wordt,  vervreemdt  hij  van  zichzelf  en  de  mensen  om  hem  heen.

En in bovenstaand voorbeeld is ook te zien dat er nog steeds een verkeerde character set wordt gebruikt, er wordt namelijk "Californië" verstuurd met de "Latin alphabet No. 5" character set, terwijl Glashart foutief aangeeft dat de "Latin alphabet" gebruikt zou moeten worden wat "Californiº" tot gevolg heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Niet online
De vorige check gaf Glashart Media in de Service Descritption Table (SDT) nog bij ieder kanaal aan dat er geen Present/Following en geen Schedule Event Information Table (EIT) data werd verzonden terwijl dat voor de kanalen met EPG informatie uiteraard wel het geval was aangezien de EIT data nu juist hetgeen is waarmee de EPG informatie verzonden wordt. Dat is nu bijna overal gecorrigeerd voor kanalen die EPG informatie hebben. Zie onderstaand als voorbeeld Nederland 1:

├─■  SDT  {  Service  Description  Table  }
│  ├─■  transport  stream  ID  1,  version  17
│  │  ├─■  transport_stream_id  =  1
│  │  ├─■  version_number  =  17
│  │  └─■  sections:  {  Required  sections:  1,  available  sections:  1  }
│  │      └─■  section  {  0/0  }
│  │          ├─■  section_number  =  0
│  │          ├─■  last_section_number  =  0
│  │          └─■  services:
│  │              ├─■  service
│  │              │  ├─■  service_id  =  101
│  │              │  ├─■  EIT_schedule_flag  =  true
│  │              │  ├─■  EIT_present_following_flag  =  true

│  │              │  ├─■  running_status  =  running
│  │              │  ├─■  free_CA_mode  =  all  elementary  streams  unscrambled
│  │              │  └─■  descriptors:
│  │              │      └─■  service_descriptor
│  │              │          ├─■  service_type  =  Digital  television  service
│  │              │          ├─■  service_provider_name
│  │              │          │  ├─■  character_coding  =  Latin  alphabet
│  │              │          │  └─■  text  =  glashart
│  │              │          └─■  service_name
│  │              │              ├─■  character_coding  =  Latin  alphabet
│  │              │              └─■  text  =  Nederland  1

Het gaat echter bij sommige kanalen met of zonder EPG informatie toch nog niet helemaal goed. Eerst het EPG overzicht zoals op 23 maart werd verzonden:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
85
86
87
88
89
90
91
92
93
94
95
96
97
98
99
100
101
102
103
104
105
106
107
108
109
110
111
112
113
114
115
116
117
118
119
120
121
122
123
124
=================================================================================================================================================================
1                                              Pres/Fol    Pres/Fol  Pres/Fol  Schedule    Schedule  Schedule             Schedule             Schedule  Schedule
Service name                 Type  Service ID       Y/N  Sect/Avail   Version       Y/N  Sect/Avail   Version    First event (UTC)     Last event (UTC)    Events
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Nederland 1                     1         101         Y         2/2        10         Y       16/16         6  23-03-2011 00:15:00  24-03-2011 22:50:00       111
Nederland 2                     1         102         Y         2/2         7         Y       16/16         6  23-03-2011 00:55:00  24-03-2011 21:55:00        86
Nederland 3                     1         103         Y         2/2        27         Y       16/16         6  23-03-2011 00:03:00  24-03-2011 22:50:00       156
100%NL                          2        8101         N                               N                                                                          
Arrow Classic Rock              2        8102         N                               N                                                                          
Arrow Jazz                      2        8103         N                               N                                                                          
BBC radio 1                     2        8104         Y         2/2        20         Y       16/16         6  23-03-2011 00:00:00  24-03-2011 22:00:00        27
BBC radio 2                     2        8105         Y         2/2        24         Y       16/16         6  23-03-2011 00:00:00  24-03-2011 22:30:00        24
BBC radio 3                     2        8106         Y         2/2        23         Y       16/16         4  23-03-2011 07:00:00  24-03-2011 22:00:00        22
BBC radio 4                     2        8107         Y         2/2         2         Y       16/16         4  23-03-2011 00:00:00  24-03-2011 22:45:00        55
BNR                             2        8108         Y         2/2        10         Y       16/16         6  23-03-2011 00:00:00  24-03-2011 22:30:00        54
Classic FM                      2        8109         Y         2/2        21         Y       16/16         6  23-03-2011 06:00:00  24-03-2011 18:00:00        11
=================================================================================================================================================================
2                                              Pres/Fol    Pres/Fol  Pres/Fol  Schedule    Schedule  Schedule             Schedule             Schedule  Schedule
Service name                 Type  Service ID       Y/N  Sect/Avail   Version       Y/N  Sect/Avail   Version    First event (UTC)     Last event (UTC)    Events
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
RTL 4                           1         204         Y         2/2         6         Y       16/16         6  23-03-2011 02:00:00  24-03-2011 22:45:00        60
RTL 5                           1         205         Y         2/2         7         Y       16/16         6  23-03-2011 02:00:00  24-03-2011 22:45:00        55
SBS 6                           1         206         Y         2/2        26         Y       16/16         6  23-03-2011 06:05:00  24-03-2011 22:20:00        37
RTL 7                           1         207         Y         2/2        26         Y       16/16         6  23-03-2011 00:55:00  24-03-2011 21:15:00        59
Fun-X                           2        8210         Y         2/2        31         Y       16/16         6  23-03-2011 00:00:00  24-03-2011 21:00:00        18
Juize FM                        2        8211         N                               N                                                                          
3                                              Pres/Fol    Pres/Fol  Pres/Fol  Schedule    Schedule  Schedule             Schedule             Schedule  Schedule
RTL 8                           1         308         Y         2/2        28         Y       16/16         6  23-03-2011 03:30:00  24-03-2011 22:25:00        65
NET 5                           1         309         Y         2/2        28         Y       16/16         6  23-03-2011 00:20:00  24-03-2011 22:50:00        50
Veronica                        1         310         Y         2/2         2         Y       16/16         6  23-03-2011 00:20:00  24-03-2011 22:45:00        78
Een                             1         311         Y         2/2        31         Y       16/16         6  23-03-2011 08:00:00  24-03-2011 22:50:00        61
Kink FM                         2        8312         Y         2/2         1         Y       16/16         6  23-03-2011 00:00:00  24-03-2011 21:00:00        19
Q-Music                         2        8313         Y         2/2        23         Y       16/16         6  23-03-2011 05:00:00  24-03-2011 21:00:00        19
4                                              Pres/Fol    Pres/Fol  Pres/Fol  Schedule    Schedule  Schedule             Schedule             Schedule  Schedule
Discovery                       1         413         Y         2/2         6         Y       16/16         6  23-03-2011 00:00:00  24-03-2011 22:00:00        58
NGC                             1         414         Y         2/2        15         Y       16/16         6  23-03-2011 00:00:00  24-03-2011 22:00:00        51
Animal Planet                   1         415         Y         2/2        14         Y       16/16         6  23-03-2011 00:35:00  24-03-2011 22:45:00        63
Nick/Comedy Central             1         416         Y         2/2        14         Y       16/16         6  23-03-2011 00:10:00  24-03-2011 22:25:00        45
CNN                             1         417         Y         2/2         6         Y       16/16         6  23-03-2011 00:00:00  24-03-2011 22:00:00        60
Euronews                        1         418         Y         2/2        15         Y       16/16         6  23-03-2011 00:00:00  24-03-2011 18:00:00        12
MTV                             1         419         Y         2/2        10         Y       16/16         6  23-03-2011 00:15:00  24-03-2011 22:40:00        57
TMF                             1         420         N         2/2         8         Y       16/16         6  23-03-2011 00:10:00  24-03-2011 22:25:00        58
Radio 1                         2        8414         Y         2/2         2         Y       16/16         6  23-03-2011 00:02:00  24-03-2011 22:05:00        44
Radio 2                         2        8415         Y         2/2         4         Y       16/16         6  23-03-2011 00:02:00  24-03-2011 22:05:00        20
Radio 3 FM                      2        8416         Y         2/2        22         Y       16/16         6  23-03-2011 00:02:00  24-03-2011 21:04:00        20
Radio 4                         2        8417         Y         2/2        31         Y       16/16         6  23-03-2011 00:30:00  24-03-2011 22:02:00        27
5                                              Pres/Fol    Pres/Fol  Pres/Fol  Schedule    Schedule  Schedule             Schedule             Schedule  Schedule
TV Oranje                       1         521         Y         2/2        16         Y       16/16         4  23-03-2011 03:00:00  24-03-2011 21:00:00        28
Eurosport                       1         522         Y         2/2        27         Y       16/16         4  23-03-2011 00:15:00  24-03-2011 21:00:00        31
NHK World                       1         523         Y                               Y                                                                          
Schlager TV                     1         524         N                               N                                                                          
BBC World                       1         525         Y         2/2         0         Y       16/16         4  23-03-2011 00:30:00  24-03-2011 22:45:00        93
BBC Entertainment               1         526         N                               N                                                                          
Radio 5                         2        8518         Y         2/2        18         Y       16/16         4  23-03-2011 05:00:00  24-03-2011 20:02:00        23
Radio 6                         2        8519         Y         2/2         5         Y       16/16         4  23-03-2011 00:02:00  24-03-2011 22:02:00        22
Radio 10 gold                   2        8520         Y         2/2        25         Y       16/16         4  23-03-2011 06:00:00  24-03-2011 20:00:00        13
Radio 227                       2        8521         N                               N                                                                          
Radio 538                       2        8522         N         2/2        15         Y       16/16         4  23-03-2011 02:00:00  24-03-2011 20:00:00        17
Radio Decibel                   2        8523         N                               N                                                                          
6                                              Pres/Fol    Pres/Fol  Pres/Fol  Schedule    Schedule  Schedule             Schedule             Schedule  Schedule
ARD                             1         627         Y         2/2         7         Y       16/16         3  23-03-2011 00:10:00  24-03-2011 22:00:00        71
ZDF                             1         628         Y         2/2        11         Y       16/16         3  23-03-2011 02:35:00  24-03-2011 22:15:00        71
Al Jazeera                      1         629         N                               N                                                                          
CNN Turk                        1         630         Y         2/2         1         Y       16/16         1  23-03-2011 04:00:00  24-03-2011 21:30:00        44
TV 5 monde                      1         631         Y         2/2         5         Y       16/16        12  23-03-2011 00:45:00  24-03-2011 22:50:00        85
Arte                            1         632         N                               N                                                                          
WDR                             1         633         Y         2/2         1         Y       16/16         3  23-03-2011 00:00:00  24-03-2011 22:15:00        57
Radio Veronica                  2        8624         Y         2/2         4         Y       16/16         3  23-03-2011 05:00:00  24-03-2011 21:00:00        13
Sky Radio                       2        8625         Y         2/2        15         Y       16/16         3  23-03-2011 00:00:00  24-03-2011 21:00:00        18
Slam FM                         2        8626         Y         2/2        26         Y       16/16         3  23-03-2011 05:00:00  24-03-2011 18:00:00        11
VRT Klara                       2        8627         Y         2/2         4         Y       16/16        31  23-03-2011 05:05:00  24-03-2011 22:00:00        21
VRT Radio 1                     2        8628         Y         2/2        14         Y       16/16        31  23-03-2011 05:00:00  24-03-2011 22:03:00        18
7                                              Pres/Fol    Pres/Fol  Pres/Fol  Schedule    Schedule  Schedule             Schedule             Schedule  Schedule
Brava NL                        1         734         Y         2/2        24         Y       16/16         1  23-03-2011 00:01:00  24-03-2011 22:31:00        67
Brabant 10                      1         735         N                               N                                                                          
Omroep Brabant                  1         736         Y         2/2        29         Y       16/16         3  23-03-2011 00:14:00  24-03-2011 22:55:00       197
Plus TV                         1         737         N                               N                                                                          
Vos TV                          1         738         N                               N                                                                          
Los TV                          1         739         N                               N                                                                          
VRT Radio 2                     2        8729         Y         2/2        18         Y       16/16         1  23-03-2011 00:00:00  24-03-2011 22:00:00        24
WDR 2                           2        8730         N                               N                                                                          
WDR 3                           2        8731         Y         2/2         2         Y       16/16        31  23-03-2011 05:05:00  24-03-2011 22:05:00        23
WDR 4                           2        8732         Y         2/2        16         Y       16/16         1  23-03-2011 03:03:00  24-03-2011 21:05:00        21
Omroep Brabant                  2        8733         Y         2/2        13         Y       16/16         3  23-03-2011 02:00:00  24-03-2011 21:00:00        19
Radio Veldhoven                 2        8734         N                               N                                                                          
8                                              Pres/Fol    Pres/Fol  Pres/Fol  Schedule    Schedule  Schedule             Schedule             Schedule  Schedule
Ketnet / Canvas                 1         812         Y         2/2         0         Y       16/16         2  23-03-2011 00:15:00  24-03-2011 22:35:00        89
NDR                             1         840         Y         2/2        13         Y       16/16         3  23-03-2011 05:00:00  24-03-2011 22:00:00        24
Omroep Best                     1         841         N                               N                                                                          
Tekst TV                        1         842         N                               N                                                                          
Studio040 TV                    1         843         N                               N                                                                          
01 91 01 04                    -1        1797         N                               N                                                                          
Radio Hollandio                 2        8835         N                               N                                                                          
Royaal FM                       2        8836         N                               N                                                                          
X-FM                            2        8837         N                               N                                                                          
Radio Kontakt Laarbeek          2        8838         N                               N                                                                          
Best FM                         2        8839         N                               N                                                                          
Vos FM Valkenswaard             2        8840         N                               N                                                                          
Plus FM Geldrop Mierlo          2        8841         N                               N                                                                          
Radio 8 FM                      2        8842         N                               N                                                                          
Studio040 FM                    2        8843         N                               N                                                                          

Service types:
       1 - Digital television service
       2 - Digital radio sound service

Op basis van bovenstaand overzicht is te zien dat er voor de volgende kanalen wel Present/Following EIT data wordt verzonden terwijl in de SDT van de kanalen wordt aangegeven dat er geen Present/Following EIT data aanwezig is voor het kanaal:
  • TMF
  • Radio 538
Voor "NHK World" is er in de SDT aangegeven dat er Present/Following en Schedule EIT data aanwezig zou zijn terwijl die EIT data in werkelijkheid ontbreekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

denan schreef op donderdag 24 maart 2011 @ 19:25:
[...]

De iphion dienst is ontworpen als een dienst die over the top op elke IP verbinding kan werken, onafhankelijk van de provider waarbij een klant zit. Encryptie is dan een keiharde verplichting aangezien het niet over een gescheiden vlan gaat zoals bij Glashart media.
Goed, maar dan nog had men op dit punt wat innovatiever kunnen zijn door aan een soortgelijke Conditional Access oplossing te werken. Kijk bijvoorbeeld hoe innovatief RTL het heeft geregeld met RTLgemist op de Ipad. Zij hebben op hun RTLgemist pagina voor de Ipad zo ingesteld dat alleen browsers met een bepaalde User Agent die pagina kunnen weergeven. Daardoor zijn de streams DRM-vrij (dus niet voorzien van die Silverlight rommel). RTL maakt dus goed gebruik van de moderne techniek en grijpt niet terug op het oude conservatieve dure model om overal DRM/encryptie overheen te gooien. Iphion had ook kunnen werken aan zo'n vergelijkbare afgesloten omgeving waar alleen de Iphion player zichzelf kon authenticeren.
add: en aangezien jij al vaker hebt geroepen dat je liever download en content kijkt dan gebruik te maken van betaalde opties als een videotheek begrjip ik die contentleveranciers wel :)
Wat heeft dat te maken met het gebruik van encryptie op tv kanalen? Het gaat er om dat contentleveranciers ten onrechte bang zijn dat dat hun spul van tv wordt opgenomen en op internet wordt gezet. Dat is gewoon lariekoek want zo'n beetje alles wordt van een bluray geript. En als het om TV series gaat dan wordt dat allemaal van Amerikaanse HD kanalen opgenomen die hier in Nederland helemaal niet doorgegeven worden.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 24-03-2011 20:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Verwijderd schreef op donderdag 24 maart 2011 @ 20:42:
Goed, maar dan nog had men op dit punt wat innovatiever kunnen zijn door aan een soortgelijke Conditional Access oplossing te werken. Kijk bijvoorbeeld hoe innovatief RTL het heeft geregeld met RTLgemist op de Ipad. Zij hebben op hun RTLgemist pagina voor de Ipad zo ingesteld dat alleen browsers met een bepaalde User Agent die pagina kunnen weergeven. Daardoor zijn de streams DRM-vrij (dus niet voorzien van die Silverlight rommel). RTL maakt dus goed gebruik van de moderne techniek en grijpt niet terug op het oude conservatieve dure model om overal DRM/encryptie overheen te gooien.
Die vergelijking slaat natuurlijk de plank een beetje mis. RTL gemist heeft al een eigen VoD portal wat over het open internet gaat. Het iphion verhaal gaat over lineaire uitzendingen van contenteigenaren die over het open internet gaan. Je snapt dat contenteigenaren een stuk voorzichtiger zijn met een dergelijk model als met een IPTV dienst die over een afgesloten vlan gaat
Iphion had ook kunnen werken aan zo'n vergelijkbare afgesloten omgeving waar alleen de Iphion player zichzelf kon authenticeren.
Stel dat Iphion een gesloten model had gemaakt waarin alleen de Iphion player zich kan authenticeren.. dan kom je met je HTPC nog steeds nergens?
Wat heeft dat te maken met het gebruik van encryptie op tv kanalen? Het gaat er om dat contentleveranciers ten onrechte bang zijn dat dat hun spul van tv wordt opgenomen en op internet wordt gezet. Dat is gewoon lariekoek want zo'n beetje alles wordt van een bluray geript. En als het om TV series gaat dan wordt dat allemaal van Amerikaanse HD kanalen opgenomen die hier in Nederland helemaal niet doorgegeven worden.
Dat mensen zoals jij de reden zijn dat DRM bestaat. Als iedereen netjes voor zijn/haar downloads zou betalen zou er geen encryptie/drm nodig zijn. Nou zeg ik niet dat ik daarin onschuldig ben maar ik klaag er niet over als ik door mijn gedrag de medeveroorzaker ben van een model met DRM/conditional access. Jij stelt eisen "glashart moet dit, iphion moet dat, contenteigenaar moet zus en hardwareleverancier moet zo" maar je bent niet bereid te betalen voor je content en zaken als een videotheek vind jij maar onzin.

Ook je bluray rip klopt niet, de top 100 TV-show downloads op menig torrentsite zijn gewoon TV-rips. Als je nu met het argument komt: maar ik wacht op de bluray -> prima.. de rest van de wereld duidelijk niet.

Verder waardeer ik je technische inzicht maar je vergeet wel vaker dat jouw mening als consument niet "de" mening van *alle* consumenten is. Hetzelfde doe je nu met het Iphion product. Het is niet jouw product omdat feature X mist of kwaliteit Y anders is dan gewenst. Prima, dan neem je het niet.

Maar je moet niet vergeten dat er voor elk product in elke prijsklasse een markt is. Om een extreem voorbeeld te noemen: Digitenne is in mijn ogen het slechtste tv product dat bestaat maar toch gebruiken meer dan 1mil. nederlanders dat product om tv te kijken. Vergelijk ik de features en opties van Iphion met digitenne dan weet ik wel wat ik zou kiezen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

denan schreef op donderdag 24 maart 2011 @ 21:19:
Stel dat Iphion een gesloten model had gemaakt waarin alleen de Iphion player zich kan authenticeren.. dan kom je met je HTPC nog steeds nergens?
Misschien wel, misschien niet. Dat ligt er natuurlijk aan hoe en wat... Ik vind een aparte afgesloten omgeving voor de streams in ieder geval veel netter dan alles volgooien met DRM. Bovendien geeft het minder problemen en is het goedkoper.
Dat mensen zoals jij de reden zijn dat DRM bestaat. Als iedereen netjes voor zijn/haar downloads zou betalen zou er geen encryptie/drm nodig zijn. Nou zeg ik niet dat ik daarin onschuldig ben maar ik klaag er niet over als ik door mijn gedrag de medeveroorzaker ben van een model met DRM/conditional access.
Maar nou heb je het weer over 'downloads'. Dat is totaal iets anders dan TV streams waarbij het voor de meeste mensen puur draait om PVR functionaliteit en de keuzevrijheid van ontvangstapparatuur/software. Dat DRM bestaat komt niet omdat mensen TV willen kijken op hun HTPC.
Jij stelt eisen "glashart moet dit, iphion moet dat, contenteigenaar moet zus en hardwareleverancier moet zo" maar je bent niet bereid te betalen voor je content en zaken als een videotheek vind jij maar onzin.
Ik geef alleen aan dat sommige partijen in oude business modellen blijven denken door alles te DRM'en en paranoid denken dat er masaal content van tv-zenders wordt geript, terwijl 99% van een bluray komt. Videotheek is tijdverspilling inderdaad omdat downloaden voor de meeste mensen altijd makkelijker en sneller is. En net als met de tv-streams zal de gemiddelde downloader ook bij zo'n videotheek echt niet de moeite gaan nemen om daarvan films op te gaan nemen als hij diezelfde film in een hogere kwaliteit bluray rip van internet kan downloaden. De tijd van het downloaden draai je nou eenmaal niet meer terug. Zeker nu moderne TV's vanaf PC's in je eigen netwerk DRM-vrije films kunnen streamen.

Wat filmmaatschappijen zouden moeten doen is veel meer reclame en advertenties in hun media verwerken. Bijvoorbeeld in achtergronden van films of in bepaalde details. Ik denk dat dat een goed businessmodel zou kunnen zijn. Een film duur gemiddeld 1:30, dus je kunt er zat reclamedetails in verwerken :)
Ook je bluray rip klopt niet, de top 100 TV-show downloads op menig torrentsite zijn gewoon TV-rips. Als je nu met het argument komt: maar ik wacht op de bluray -> prima.. de rest van de wereld duidelijk niet.
Ja, maar dat is dus in Amerika, geript van Amerikaanse HD zenders. Bij dit soort zenders (waar als eerste de content op wordt uitgezonden) kan ik nog wel begrijpen dat men die achter de encryptie wil hebben. Maar in Nederland worden deze kanalen dus helemaal niet doorgegeven. De zenders in Nederland zenden veelal oude meuk uit die allang door een Amerikaan geript is en op internet is gegooid. Ik zie dus het nut niet waarom er zo nodig encryptie op die zenders zou moeten zitten in Nederland. Wellicht dat Film1 hierin een uitzondering is, maar volgens mij is dat ook allemaal al redelijk verouderde content.
Verder waardeer ik je technische inzicht maar je vergeet wel vaker dat jouw mening als consument niet "de" mening van *alle* consumenten is. Hetzelfde doe je nu met het Iphion product. Het is niet jouw product omdat feature X mist of kwaliteit Y anders is dan gewenst. Prima, dan neem je het niet.

Maar je moet niet vergeten dat er voor elk product in elke prijsklasse een markt is. Om een extreem voorbeeld te noemen: Digitenne is in mijn ogen het slechtste tv product dat bestaat maar toch gebruiken meer dan 1mil. nederlanders dat product om tv te kijken. Vergelijk ik de features en opties van Iphion met digitenne dan weet ik wel wat ik zou kiezen!
Iphion is dan ook geen concurrent voor Digitenne denk ik. Digitenne is € 8.50 per maand. Het Iphion startpakket is het eerste jaar € 159 eenmalig (omgerekend € 13,25 per maand). Kwa prijs is het dus meer een concurrent voor GHM. Echter is Analoog/DVB-C bij GHM via ONE € 13.95 per maand. Scheelt maar € 0,70 dus met Iphion en daarvoor krijg je een veel betere beeldkwaliteit (SD Technicolor ipv SD KPN), 39 zenders ipv 25 zenders en keuzevrijheid in de ontvangstapparatuur.

Pak ik bij Iphion dan nog het HD basispakket erbij, dan komt er nog € 12,99 per maand bij. In totaal dus € 26,90 (als ik die eenmalige € 159 dus ook opdeel in maandbedragen).

Pak ik bij GHM IPTV met het HD-pakket, dan komt er op die € 13.95 per maand nog € 11,90 bij. In totaal dus € 25,85 per maand. Iphion is dan zelfs nog duurder dan GHM terwijl de kwaliteit en het zenderaanbod minder is.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 24-03-2011 22:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Verwijderd schreef op donderdag 24 maart 2011 @ 22:07:
Misschien wel, misschien niet. Dat ligt er natuurlijk aan hoe en wat... Ik vind een aparte afgesloten omgeving voor de streams in ieder geval veel netter dan alles volgooien met DRM. Bovendien geeft het minder problemen en is het goedkoper.
Het zijn geen lineaire streams maar p2p packets. Het beeld wat je op de iphionplayer ziet is dus ook niet zomaar af te vangen als je geen player hebt. Verder maak je aannames met "minder problemen" en wat betreft "goedkoper": het is een harde eis van de contenteigenaren: Gooi je content over het open internet dan moet er conditional access/encryptie op.
Maar nou heb je het weer over 'downloads'. Dat is totaal iets anders dan TV streams waarbij het voor de meeste mensen puur draait om PVR functionaliteit en de keuzevrijheid van ontvangstapparatuur/software. Dat DRM bestaat komt niet omdat mensen TV willen kijken op hun HTPC.
Nee, DRM bestaat omdat mensen (zoals jij en ik) niet willen betalen voor alle content die ze consumeren. Of ik liever alles gratis en DRM vrij heb? Tuurlijk.. maar ik snap wel waarom de contenteigenaren het anders zien.
Ik geef alleen aan dat sommige partijen in oude business modellen blijven denken door alles te DRM'en en paranoid denken dat er masaal content van tv-zenders wordt geript, terwijl 99% van een bluray komt.
Even met de natte vinger (en wat hulp van google advanced search):
bluray rips van series: ongeveer 100 mill. hits.
tv rips van series 400+ mill.
Videotheek is tijdverspilling inderdaad omdat downloaden voor de meeste mensen altijd makkelijker en sneller is.
Makkelijker? Sneller? Onzin.. het is gratis maar dat is dan ook alles. Een doorsnee videotheek (VideoOnDemand) speelt binnen 5 a 10 secs je film af.
En net als met de tv-streams zal de gemiddelde downloader ook bij zo'n videotheek echt niet de moeite gaan nemen om daarvan films op te gaan nemen als hij diezelfde film in een hogere kwaliteit bluray rip van internet kan downloaden. De tijd van het downloaden draai je nou eenmaal niet meer terug. Zeker nu moderne TV's vanaf PC's in je eigen netwerk DRM-vrije films kunnen streamen.
Ah.. volgens mij heb je het over een traditionele videotheek. Dat model is inderdaad op sterven na dood, maar ik haalde je opmerking over VideoOnDemand-videotheken aan (dat vond je onzinnig)
Wat filmmaatschappijen zouden moeten doen is veel meer reclame en advertenties in hun media verwerken. Bijvoorbeeld in achtergronden van films of in bepaalde details. Ik denk dat dat een goed businessmodel zou kunnen zijn. Een film duur gemiddeld 1:30, dus je kunt er zat reclamedetails in verwerken :)
Nog meer dan ze nu al doen? Bespaar me die rommel aub :) Verder is het "alles is gratis" businessmodel best achterhaald. Niets is gratis; het kost je tijd (reclames om de 30 mins in elke film)of werk (vul even deze enquete in en je krijgt deze film 'gratis')
Ja, maar dat is dus in Amerika, geript van Amerikaanse HD zenders. Bij dit soort zenders (waar als eerste de content op wordt uitgezonden) kan ik nog wel begrijpen dat men die achter de encryptie wil hebben. Maar in Nederland worden deze kanalen dus helemaal niet doorgegeven. De zenders in Nederland zenden veelal oude meuk uit die allang door een Amerikaan geript is en op internet is gegooid. Ik zie dus het nut niet waarom er zo nodig encryptie op die zenders zou moeten zitten in Nederland. Wellicht dat Film1 hierin een uitzondering is, maar volgens mij is dat ook allemaal al redelijk verouderde content.
Omdat die NL zenders hun bestaansrecht ontlenen aan de content die ze hebben? Die content kopen ze voor veel geld in en met de inkoop zijn ook bepaalde afspraken geldig wat betreft:
- Maximale herhalingen
- Uitzendtijdstip
- Distributiewijze (wel/niet over internet, wel/niet digitaal, etc)
- Encryptie/DRM

Zoals ik al vaker zei: "maak niet de fout om jezelf als *de* doorsnee consument te zien". Er zijn genoeg mensen die de hele avond naar SBS-6 kijken om een film te zien. Onderbroken door 7 reclameblokken en shownieuws. Het is niet mijn favoriete bezigheid maar schijnbaar wel het model waarvoor de overgrote meerderheid van nederland gevoelig is. Als dat niet zo was gingen al die zenders failliet. (ow wacht.. dat zijn ze al bijna ;))
Iphion is dan ook geen concurrent voor Digitenne denk ik.
<snip>
(je vergeet het analoge aanbod volgens mij mee te rekenen?)

De discussie of jij het zou kopen lijkt me overbodig. Maar volgens mij dwalen we aardig off-topic momenteel.

Volgens mij is het enige punt wat ik probleer te maken: Je kunt wel heel veel willen eisen van een product/producent maar je hebt als klant niets te eisen. Als bedrijf X niet het product maakt wat jij wil hebben kun je maar één ding doen: het niet nemen.

[ Voor 0% gewijzigd door denan op 24-03-2011 22:44 . Reden: hoe vaak kun je quote haakjes verkeerd zetten #*()@*() ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

odo966 schreef op maandag 21 maart 2011 @ 23:15:
Maar de regionale zenders zoals Omroep Brabant zitten/zaten ook al lange tijd op de satelliet, zelfs in het buitenland te ontvangen, dacht ik. Nooit gehoord dat dat om Buma-redenen een probleem zou zijn.
Vandaar ook mijn verwonderde vraag, omdat lokale omroepen dik betalen voor het aantal aansluitingen.
Ik ken de mediawet en de afdrachtberekening van Buma en Sena niet uit mijn hoofd, maar volgens mij vallen regionale zenders onder hetzelfde regime binnen de wetgeving.

Maar wie weet hangt er hier een tweaker rond die dit mysterie kan ontrafelen, want ik geloof nooit dat TV Rijnmond of West voor straks 2 miljoen aansluitingen extra willen gaan betalen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

denan schreef op donderdag 24 maart 2011 @ 19:25:
[...]
Encryptie is dan een keiharde verplichting aangezien het niet over een gescheiden vlan gaat zoals bij Glashart media.
Die gescheiden VLAN is absoluut geen garantie dat encryptie niet verplicht is.
Ik weet uit zeer betrouwbare bron binnen GHM dat binnen afzienbare tijd alle TV zenders voorzien (behalve regionalo's wellicht) zullen zijn van Verimatrix encryptie, zoals dat nu al op wba netwerken het geval is omdat GHM daar door routeringsbeperkingen gedwongen is om klanten ITV streams van KPN te leveren.

Het argument dat een gescheiden VLAN niet afdoende is komt doordat mensen met een hoge upload dus op hun gemak een stuk of 5 HD streams zouden kunnen doorstreamen, wat inbreuk zou maken met de rechten waarvoor GHM betaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tja, goed voorbeeld weer van het paranoid denken van de contentleveranciers. Ik moet het eerste geval nog tegen komen die zijn verbinding uitleent zodat de hele wereld 5 Nederlandse zendertjes kan streamen :)

Overigens werd dat van die encryptie al eerder gezegd en als we dat moesten geloven zou het er nu al op moeten zitten. Ik moet het allemaal nog zien. Ik blijf in ieder geval nog een tijdje DVB-C gebruiken. Prima scherp beeld op m'n 32" :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 24 maart 2011 @ 22:52:
Tja, goed voorbeeld weer van het paranoid denken van de contentleveranciers. Ik moet het eerste geval nog tegen komen die zijn verbinding uitleent zodat de hele wereld 5 Nederlandse zendertjes kan streamen :)

Overigens werd dat van die encryptie al eerder gezegd en als we dat moesten geloven zou het er nu al op moeten zitten. Ik moet het allemaal nog zien. Ik blijf in ieder geval nog een tijdje DVB-C gebruiken. Prima scherp beeld op m'n 32" :)
Je weet wie mijn bron is bij GHM.... ik galm hem gewoon na en wacht net als jij af wat er op wdgo netwerken gaat gebeuren en of wij op wba ergens medio dit jaar ineens ook superieure HD TV krijgen, waarvan al die wdgo gebruikers al vanaf dag één kunnen genieten, terwijl wij naar KPN meuk zitten te kijken :P
En ook hier... al wordt het geleverd door de Lidl, als het maar is wat beloofd is, waarbij encryptie mij en mijn Amino's tot nu toe geen reet kan boeien. ;)

En je hebt gelijk, ik riep dit al een paar maanden geleden, direct nadat ik deze info mano a mano kreeg doorgespeeld, maar het blijkt dat bij GHM en onderliggende providers zaken soms iets langer duren dan men voorziet. Ik gok gebrek aan kundig personeel (En ja, ook daarvan heb ik hier de uitnodigingen tot solliciteren geventileerd :P ).
Wie verzint er nou dat een bug in IPTV radio bijna 12 weken moet duren voordat men een firmware update kan lospeuteren en pushen?

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 24-03-2011 23:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Verwijderd schreef op donderdag 24 maart 2011 @ 22:45:
Die gescheiden VLAN is absoluut geen garantie dat encryptie niet verplicht is.
Ik weet uit zeer betrouwbare bron binnen GHM dat binnen afzienbare tijd alle TV zenders voorzien (behalve regionalo's wellicht) zullen zijn van Verimatrix encryptie, zoals dat nu al op wba netwerken het geval is omdat GHM daar door routeringsbeperkingen gedwongen is om klanten ITV streams van KPN te leveren.

Het argument dat een gescheiden VLAN niet afdoende is komt doordat mensen met een hoge upload dus op hun gemak een stuk of 5 HD streams zouden kunnen doorstreamen, wat inbreuk zou maken met de rechten waarvoor GHM betaald.
Klopt, ik verwacht dat eigenlijk ook dat er op die vlan streams encryptie komt. Uiteindelijk is dat gewoon een eis van de contenteigenaren waaraan GHM zal moeten voldoen. Ach.. zo zijn er wel meer zaken die vanuit de contenteigenaar krom zijn ingeregeld, bvb minimum guarantees en regionaliteit van contentrechten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

denan schreef op donderdag 24 maart 2011 @ 23:00:
[...]

Klopt, ik verwacht dat eigenlijk ook dat er op die vlan streams encryptie komt. Uiteindelijk is dat gewoon een eis van de contenteigenaren waaraan GHM zal moeten voldoen. Ach.. zo zijn er wel meer zaken die vanuit de contenteigenaar krom zijn ingeregeld, bvb minimum guarantees en regionaliteit van contentrechten.
Breek me de bek niet open, gezien mijn ervaringen bij een lokale omroep als het gaat over rechten.... wat een cash cows zijn dat zeg :(
Maar ik kan me wel in Alexanders paranoia statement vinden, want welke gek gaat er nu een aantal zenders vanaf het VLAN doorstreamen naar het internet?
Zijn er nog van die idioten dan die eigen TV-tje willen spelen voor vier man een een paardenkop, waarbij ze eigenlijk niet meer kunnen doen dan repeatertje spelen van wat er al op TV te zien is?

Maar goed, ik herhaal mezelf. Encryptie boeit me geen reet, ook niet uit welke bron het materiaal wordt aangeleverd. Wel dat men levert wat men in kleurrijke folders letterlijk beloofd heeft, namelijk superieure HD TV van GHM, en dat is wat alle wba klanten van Lijbrandt en andere providers die GHM als leverancier hebben tot nu toe door de neus is geboord.

We houden ons tot op heden dus vast aan de belofte van een hoge boom binnen Lijbrandt en GHM die hier zwart op wit heeft toegezegd dat KPN medio 2011 de ITV streams glasvezelwaardig zou maken.
En van wie het GSM nummer bij mij in de telefoon staat :P

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 24-03-2011 23:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 24 maart 2011 @ 22:52:
Het gaat uiteraard niet om de Nederlandse zenders Alexander, want op een wdgo netwerk is je hele zenderpakket nog encryptie vrij.
Komende uit de wereld van lokale omroep kan ik je verklappen dat je dat soort mafketels her en der zeker hebt.
Het fenomeen internetradiostation spelen vanaf je zolderkamer, liefst in concurrentie met de webstreams van de lokale omroep (die hiervoor dus wel rechten Buma en Sena afdraagt) is een gekend fenomeen. Ze bekostigen hun illegale hobby door middel van banner advertenties op de website van hun "omroepje", en hebben vaak een flinke kring trouwe luisteraars van een bepaald allooi.

Ik kan me dus voorstellen dat er zat wannabee omroepbaasjes op zolderkamers zitten die de next step, internet TV op deze manier body willen geven door met name speelfilms en documentaires op deze manier illegaal te gaan streamen.
Met een 100Mbit upload en wat kijkers (pa, ma opa, oma en drie neven) gaat dat prima lukken namelijk..... zeker als je kan multicasten, wat dus je load niet afhankelijk maakt van het aantal kijkers.

Vaak worden dat soort wierdo's nog gesponsord door lokale ondernemers die hiervoor banners op de website krijgen, lekker thuis een uitkering pakken en vervolgens via webvertizing nog leuk bijverdienen voor je zoveelste all-in in Turkije of zo... (ik roep maar wat ongenuanceerds uiteraard nu, omdat ik zelf geen tijd heb om zoiets lucratiefs uit te denken en uit te voeren :P)

Iedere gek met zijn gebrek een hobby roep ik nu maar. :P

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 24-03-2011 23:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 24 maart 2011 @ 23:17:
[...]

Komende uit de wereld van lokale omroep kan ik je verklappen dat je dat soort mafketels her en der zeker hebt.
Het fenomeen internetradiostation spelen vanaf je zolderkamer, liefst in concurrentie met de webstreams van de lokale omroep (die hiervoor dus wel rechten Buma en Sena afdraagt) is een gekend fenomeen.
Ok, maar bij het maken van internet radio doe je zelf nog iets. Het 1:1 doorsturen van kant en klare TV streams voor de hele wereld lijkt mij iets wat veel minder voorkomt.

En als het al voorkomt. Waarom dan pas na 3 jaar die encryptie erop nu? 3 jaar terug toen Lijbrandt-Telecom/TV-BV die IPTV dienst aanbood kon dat ook al. Het was toen zelfs nog makkelijker met de Packetfronts waarbij je de igmp streams kon joinen vanaf je internetverbinding. Als het dan zo nodig dicht moet, scherm dan het IPTV VLAN zo strak mogelijk af, maar kom niet aan de streams zelf. Dat is de meest nette oplossing. Tot nu toe heeft GHM dat gelukkig ook gedaan. Maar als het nog strakker kan om encryptie te voorkomen, doe dat dan. En maak het jezelf niet te moeilijk door niet met contentpartijen in zee gaan die niet naar andere oplossingen willen kijken, behalve encryptie.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 25-03-2011 08:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Encryptie zal helemaal geen probleem opleveren voor de gemiddelde consument, sterker nog die merkt het niet eens. Wat dat betreft kun je hetgeen Denan al heeft gezegd nog verder doortrekken: de bezoekers van GoT != de doorsnee consument.

Wat dat betreft hoeft GHM dus ook nergens voor moeilijk te gaan doen met de contenteigenaren.

[ Voor 16% gewijzigd door ik222 op 24-03-2011 23:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wellicht gaan ze het merken in de zapsnelheid, maar op het WBA netwerk zie je nu al dat er problemen onstaan door die rommel van Verimatrix. Met name bij het opnemen.

Ik vind dat je contenteigenaren niet altijd maar in alles hun zin moet geven. Glashart Media wordt groter en krijgt steeds meer klanten. Maak daar gebruik van bij de onderhandelingen. Tuurlijk zul je altijd wat water bij de wijn moeten doen, maar bepaalde contentleveranciers eisen te veel en denken veel te paranoïde. Ik vind dat je als TV-leverancier dan op een gegeven moment best een grens in mag trekken in het belang van de klanten en de openheid van je product. Dat is ook de enige manier om een mentaliteitsverandering af te dwingen bij deze partijen.

Die mentaliteitsverandering echt nodig want het laatste wat we willen is een 2e 'PlusTV' met al zijn geslotenheid en afwijkingen. Die kant moeten we echt niet meer op.

Als steeds meer mensen overstappen op glasvezel en TV afnemen van Glashart Media verliezen de kabelmonopolisten (welke dikke vriendjes zijn met de contentleveranciers) steeds meer klanten. Als een bepaalde contentleverancier dan steeds minder afnemers krijgt omdat hij zijn zender(s) niet door wil geven via glasvezel dan gaat zo'n partij op een gegeven moment wel water bij de wijn doen :)

[ Voor 101% gewijzigd door Verwijderd op 25-03-2011 08:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 24 maart 2011 @ 23:27:
[...]

Ok, maar bij het maken van internet radio doe je zelf nog iets. Het 1:1 doorsturen van kant en klare TV streams voor de hele wereld lijkt mij iets wat veel minder voorkomt.
Nog niet, maar breedband upload is ook een relatief nieuw fenomeen wat alleen glasvezelgebruikers lijken te hebben, dus een kwestie van tijd.

En voor de rest kunnen we de hele excercitie van het beveiligen van VLAN's nogmaals hier doornemen, maar aan het eind van de dag bepalen de contenteigenaren hoe iets mag worden geherdistribueerd, en aangezien men in die hoek (bij gebrek aan technische expertise) heilig geloofd in encryptie als het paardenmiddel tegen piraterij, zullen content leveranciers als GHM geen keuze krijgen. Buigen of barsten.
Zenders doorgeven of niet.

Alle concurrenten van GHM doen het onder die druk namelijk ook gewoon over het gehele pakket behalve de Nederlandse staatszenders.
Verwijderd schreef op donderdag 24 maart 2011 @ 23:37:
Wellicht gaan ze het merken in de zapsnelheid, maar op het WBA netwerk zie je nu al er problemen onstaan door die rommel van Verimatrix. Met name bij het opnemen.
Onzin, er zijn tot op heden geen enkel zapprobleem op wba netwerken geweest die gerelateerd zijn tot Verimatrix, behalve een seconde meer vertraging bij het levend worden van het beeld.

Er is slechts sporadisch een probleem geweest met de encrypytieservers die spontaan dood waren gegaan, maar voor de rest zappen de amino's hier nog steeds razend snel op de krap die ik van KPN moet bekijken.
Ook heb ik nog niet een keer opname problemen gehad op een wba netwerk, dus leg ik dat probleem even bij Amino neer in een serie STB's die sowieso al met allerlei errors uitgeleverd werden.

Trouwens... als zapsnelheid je beste argument is tegen encryptie dan heb je geen sterke zaak lijkt me zo :P

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 24-03-2011 23:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 24 maart 2011 @ 23:38:
[...]

Nog niet, maar breedband upload is ook een relatief nieuw fenomeen wat alleen glasvezelgebruikers lijken te hebben, dus een kwestie van tijd.

En voor de rest kunnen we de hele excercitie van het beveiligen van VLAN's nogmaals hier doornemen, maar aan het eind van de dag bepalen de contenteigenaren hoe iets mag worden geherdistribueerd, en aangezien men in die hoek (bij gebrek aan technische expertise) heilig geloofd in encryptie als het paardenmiddel tegen piraterij, zullen content leveranciers als GHM geen keuze krijgen. Buigen of barsten.
Zenders doorgeven of niet.

Alle concurrenten van GHM doen het onder die druk namelijk ook gewoon over het gehele pakket behalve de Nederlandse staatszenders.
Maar bij die concurrenten kun je nog wel eigen apparatuur omdat daar CAM-modules voor beschikbaar zijn. Dat kan bij Glashart Media niet meer als hun de streams voorzien van encryptie. In dat geval wordt hun dienst voor de gevorderde gebruikers veel minder aantrekkelijk. Die kunnen dan gewoon weer naar Ziggo of Caiway als ze hun HTPC willen blijven gebruiken.
Verwijderd schreef op donderdag 24 maart 2011 @ 23:38:
Onzin, er zijn tot op heden geen enkel zapprobleem op wba netwerken geweest die gerelateerd zijn tot Verimatrix, behalve een seconde meer vertraging bij het levend worden van het beeld.

Er is slechts sporadisch een probleem geweest met de encrypytieservers die spontaan dood waren gegaan, maar voor de rest zappen de amino's hier nog steeds razend snel op de krap die ik van KPN moet bekijken.
Ook heb ik nog niet een keer opname problemen gehad op een wba netwerk, dus leg ik dat probleem even bij Amino neer in een serie STB's die sowieso al met allerlei errors uitgeleverd werden.

Trouwens... als zapsnelheid je beste argument is tegen encryptie dan heb je geen sterke zaak lijkt me zo :P
Ik zeg ook niet dat er problemen zijn met zappen, maar wellicht dat het trager wordt met geencrypte streams. De praktijk zal dat moeten uitwijzen als het WGDO gebied van onversleuteld naar versleuteld zou gaan.

Om even wat problemen te quoten op WBA netwerk met de ge-Verimatrix'te KPN streams:

http://www.glasvezel.nu/n...-op-ftth-netwerk#comments
De Amino m532 PVR verslikt zich regelmatig in de Verimatrix encryptie van KPN en geeft dan geen Live TV meer (tot je hem reboot). Opnames lopen in de soep zodra je tijdens het opnemen iets anders met de box doet.
Verwijderd schreef op woensdag 16 februari 2011 @ 20:44:
@ Yogoi

Weet je of er nog (veel) meer gebruikers van de M532 met problemen met opnemen zijn?
Ik weet in elk geval dat eymey en javaboon ook problemen hebben.

Ik heb sinds een week of 2 mijn 2e M532 staan, maar heb nog steeds problemen met opnemen.
Opnamen op ARD HD en Discovery HD lukken nooit. Bij timeropnamen direct na start afspelen zwart beeld en geen geluid en een teller die start bij 1 of 2 minuten.
Bij handmatig opnemen van die zenders gaat het 2 minuten goed. Daarna gaat de boel haperen en loopt uiteindelijk vast.
eymey schreef op woensdag 16 februari 2011 @ 21:58:
Count me in, idd.

De opnamefunctie van de M532 is echt niet wat het zijn moet! Opnamen op Ned. 1 HD gaan ook de ene keer wel goed en de andere keer niet.
KarlMarX schreef op donderdag 17 februari 2011 @ 17:17:
Ik heb nu ook grote problemen met de M532. Bij het afspelen van opnames loopt het geluid en beeld niet synchroon en hapert het beeld om de paar seconden.
eymey schreef op zondag 27 februari 2011 @ 22:43:
@gysman11: Waar woon je precies? Het probleem met weggevallen IPTV signaal komt me erg bekend voor. Dit betrof enkele weken terug een massieve storing op alle KPN WBA netwerken (schijnt te maken te hebben met de Verimatrix encryptie van KPN waar de Amino zich regelmatig in verslikt).

Heb er hier regelmatig last van. Soms helpt een reboot van de box. Lijbrandt lijkt dit probleem niet te erkennen (de servicedesk iig niet).

Zit er iig wel sterk over te denken om na dit jaar op z'n minst IPTV maar op te zeggen als er niet heel veel gaat verbeteren, de komende tijd. Want grosso modo is het op dit moment een wanproduct:

* Amino M532 die zich regelmatig verslikt in de KPN shit die het moet vreten
* Opnames mislukken erg vaak
gysman11 schreef op woensdag 09 maart 2011 @ 08:09:
Toch m'n eerste M532 probleem. Was aan het opnemen, en toen wilden we uitzending gemist kijken. Dat tweede ging prima, maar later bleek dat de opname vanaf dat moment nog wel doorliep, maar zonder het beeld op te nemen. 35 minuten aan stilstaand beeld en zonder geluid op de opname dus. Opnemen en uitzending gemist lijken niet samen te gaan. Known issue?
eymey schreef op dinsdag 15 maart 2011 @ 23:03:
[...]
* Opnemen en zelfs gewoon kijken met de Amino m532 gaat (iig op KPN netwerken) regelmatig jammerlijk de mist in. Regelmatig moet de box ge-reboot worden omdat het apparaat zich verslikt in de Verimatrix encryptie van KPN.
daemonix schreef op dinsdag 22 maart 2011 @ 17:49:
Afgelopen week voor het eerst een hangende 532M gehad, en stotterende opname. Het laatste lijkt te worden veroorzaakt als je naar dezelfde zender kijkt als wordt opgenomen, dat uit zich dan in de opname in achterlopend geluid en beeld dat af en toe hapert. Het hangen gebeurde tijdens het stoppen van de haperende film. Volledige reset was nodig.

Allemaal problemen waar ik op de WGDO netwerken nog niemand over heb horen klagen.

[ Voor 128% gewijzigd door Verwijderd op 25-03-2011 08:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 24 maart 2011 @ 23:41:
Maar bij die concurrenten kun je nog wel eigen apparatuur omdat daar CAM-modules voor beschikbaar zijn. Dat kan bij Glashart Media niet meer als hun de streams voorzien van encryptie. In dat geval wordt hun dienst voor de gevorderde gebruikers veel minder aantrekkelijk. Die kunnen dan gewoon weer naar Ziggo of Caiway als ze hun HTPC willen blijven gebruiken.
Nogmaals grote vriend, je blijft dezelfde (non)- argumenten (voor de gemiddelde TV kijker) herhalen.
Het aantal HTPC gebruikers gedeeld door alle I(P)TV kijkers over glas/kabel/ADSL kan je op één hand tellen en dan hou je vingers over vrees ik.
Jouw issues zijn klaarblijkelijk niet dezelfde issues die de gemiddelde digitale TV consument heeft lijkt het, en ik heb dan ook geen enkele illusie dat dat handjevol tweakers het beleid van een contentleverancier significant overhoop gaan gooien. ;)

Daarbij... het staat jou en iedereen die persé HTPC willen kijken toch vrij om Caiway of Ziggo te kiezen?
Waarbij Caiway uiteraard redelijk regiogebonden is.
Verwijderd schreef op donderdag 24 maart 2011 @ 23:41:
Ik zeg ook niet dat er problemen zijn met zappen, maar wellicht dat het trager wordt met geencrypte streams. De praktijk zal dat moeten uitwijzen als het WGDO gebied van onversleuteld naar versleuteld zou gaan.
Eigenlijk zeg je dat wel, want behalve de heilige HTPC zie ik weinig valide argument die encryptie apert onmogelijk zouden moeten maken :P
Ik zit vanaf dag één op een wba netwerk, en ik vind zappen retesnel (zeker vergeleken met boxen van de andere providers), maar ook dat is voor mij geen argument.
Ik koop een TV ook niet voor zijn zapsnelheid, maar voor zijn beeldkwaliteit enzo....

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 24-03-2011 23:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 24 maart 2011 @ 23:45:
[...]
Daarbij... het staat jou en iedereen die persé HTPC willen kijken toch vrij om Caiway of Ziggo te kiezen?
Waarbij Caiway uiteraard redelijk regiogebonden is.
Nouja ik heb UPC, dus ik heb niets te kiezen. UPC, maar vooral KPN staan bij mij op de zwarte lijst van bedrijven met een malafide business model. Ben tot nu toe tevreden met GHM DVB-C op m'n 32". Als ik later ga upgraden naar 46" zie ik wel weer verder :)
[...]
Eigenlijk zeg je dat wel, want behalve de heilige HTPC zie ik weinig valide argument die encryptie apert onmogelijk zouden moeten maken :P
Ik zit vanaf dag één op een wba netwerk, en ik vind zappen retesnel (zeker vergeleken met boxen van de andere providers), maar ook dat is voor mij geen argument.
Ik koop een TV ook niet voor zijn zapsnelheid, maar voor zijn beeldkwaliteit enzo....
Wellicht is het voor jou snel, maar het kan zomaar zijn dat het in WGDO gebied nog sneller gaat ;)

Maar sowieso, zapsnelheid vind ik toch belangrijk hoor! Zeker nadat ik het verschil heb kunnen zien tussen Iphion en Glashart Media. Het Iphion kastje doet er gemiddeld 3-4 seconden terwijl de Amino van Glashart Media nog sneller zapt dan het wisselen van de streams in VLC. Alleen DVB-C/Analoog is nog iets sneller... De zapsnelheid is vooral belangrijk als er niks op TV is en je gewoon lukraak gaat rondzappen :)

Maar om nog wat argumenten te noemen over het gebruik van encryptie:

- Encryptie brengt hogere vaste kosten mee omdat Glashart Media daar een licentie op moet nemen. Daardoor zullen de prijzen van de zenderpakketten ook weer omhoog moeten.

- Je verliest de steeds groter wordende groep Media Center klanten en je trekt minder klanten aan.

- Je schaad je imago van een open aanpak (waar Reggefiber/Glashart Media zo op inzet).

- Veroorzaakt meer problemen/bugs met de Amino STB's zoals op de WBA netwerken al te merken is.

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 25-03-2011 08:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 24 maart 2011 @ 23:47:
Nouja ik heb UPC, dus ik heb niets te kiezen. UPC, maar vooral KPN staan bij mij op de zwarte lijst van bedrijven met een malafide business model. Ben tot nu toe tevreden met DVB-C op m'n 32". Als ik later ga upgraden naar 46" zie ik wel weer verder :)
Op DVB-C van GHM is momenteel niets af te dingen, scherp beeld, en op 32 inch inderdaad veel beter dan wat voor analoog ook. Ik gebruik het dan ook met een USB DVB-C stick om bepaalde dingen op te nemen voor op een DVD.
Maar inderdaad, ga je naar de echt grote TV's (hier nog 101 cm, maar 156 cm in de planning), dan is het HD beeld van IPTV toch wel retestrak (en dan ben ik nog niet verwend met het echte spul van GHM). :P

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 24-03-2011 23:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]
Het aantal HTPC gebruikers gedeeld door alle I(P)TV kijkers over glas/kabel/ADSL kan je op één hand tellen en dan hou je vingers over vrees ik.
Onderschat trouwens niet de populariteit van HTPC's :)

Lijbrandt IPTV topic: 60 pagina's.
IPTV HTPC topic: 22 pagina's.
[DVB-C] Digitale kabel TV op de PC: 5 delen, totaal 245 pagina's.

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 25-03-2011 08:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 25 maart 2011 @ 00:00:
Onderschat trouwens niet de populairiteit van HTPC's :)

Lijbrandt IPTV topic: 60 pagina's.
IPTV HTPC topic: 22 pagina's.
[DVB-C] Digitale kabel TV op de PC: 5 delen, totaal 245 pagina's.
Even in verhouding..... ergens half 2010 waren er ongeveer 650.000 FttH glasvezelgebruikers, streven voor eind 2011 van Reggefiber was geloof ik 2 miljoen aansluitingen, waarvan ik schat dat er toch flink wat voor triple play zijn gegaan, of nog moeten gaan als alternatief voor koper triple play aanbod....

Hoeveel unieke posters hebben bovenstaande topics? Halen we 0,1% wel? :P

Waarbij het DVB-C topic uiteraard tot op de dag van vandaag op zowel wdgo als wba ten onrechte nu wordt meegeteld, want zelfs ik kan met DVB-C HTPC kijken op een wba netwerk, mits ik genoegen neem met SD en 40 zenders.

Kom op man, ik wil niet zeggen dat de technisch vaak hoogwaardige en scherpe kritieken op providers niets uithalen, maar overschat de macht van dit forum nu aub niet als het gaat om ingrijpende / kostenbepalende bedrijfsvoeringsbeslissingen bij deze clubs.
Als men uit begrip en overtuigd door goede argumenten het roer enigszins omstelt, dan is dat wellicht alleen hierom, en misschien indirect wel onze verdienste, maar zeker niet omdat wij hier even de bulk van hun klanten vertegenwoordigen en wij ook maar enigszins het beleid kunnen beinvloeden.

Die arrogantie wil ik in ieder geval niet over me afroepen :P

Wat dat betreft ben ik al meer dan blij dat ik via GoT diverse heel goede contacten in dit wereldje heb gekregen en ik het idee heb dat er tot op zekere hoogte naar ons wordt geluisterd, en dat is al meer dan wat je had mogen verwachten.

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 25-03-2011 01:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 25 maart 2011 @ 00:04:
[...]
Hoeveel unieke posters hebben bovenstaande topics? Halen we 0,1% wel? :P
Jammer dat dat niet te zien is, maar ik denk toch behoorlijk wat. En vergeet de mensen niet die enkel meelezen en niet reageren. Dat is waarschijnlijk nog 1x zoveel.

Maargoed wat maakt het aantal posters in die topics uit eigenlijk. Het feit is dat HTPC's steeds populairder worden en er een steeds grotere groep mensen gebruik van maakt. Dat wordt alleen nog maar meer in de komende jaren door de superieure videoprocessing en beeldkwaliteit die moderne videokaarten kunnen leveren, door de grote keuze in Mediacenter software, plugins etc. en doordat mensen steeds meer kennis van computers krijgen.
Waarbij het DVB-C topic uiteraard tot op de dag van vandaag op zowel wdgo als wba ten onrechte nu wordt meegeteld, want zelfs ik kan met DVB-C HTPC kijken op een wba netwerk, mits ik genoegen neem met SD en 40 zenders.
En dat is nou het probleem. Als er encryptie komt wordt je bij GHM beperkt tot de SD zenders voor op je HTPC, terwijl je bij Ziggo en Caiway met een FloppyDTV/Alphacrypt of met een Anysee/Softcam nog wel gewoon de HD zenders kunt krijgen op je HTPC. Die 5 DVB-C topics kun je dus gewoon meetellen gezien het daar voor het merendeel over DVB-C van Ziggo/Caiway gaat, waarmee zo'n beetje alle zenders te ontvangen zijn die GHM ook aanbied via IPTV.
Wat dat betreft ben ik al meer dan blij dat ik via GoT diverse heel goede contacten in dit wereldje heb gekregen en ik het idee heb dat er tot op zekere hoogte naar ons wordt geluisterd, en dat is al meer dan wat je had mogen verwachten.
Daar heb je helemaal gelijk in. Het overgrote deel van de ISP's kan nog wel een puntje zuigen aan de kwaliteiten van Glashart Media en Reggefiber. Alles wordt goed gevolgd op de forums, er wordt goed naar de wensen van de klant geluisterd (recent nog met de komst van EPG op DVB-C waar veel vraag naar was). Maar vooral het lokale/eerlijke karakter (kleinschalig/simpel zonder teveel commerciële prietpraat) en de mate van openheid, innovatie en vernieuwing van de diensten. Dat is wel even 180 graden omgekeerd in vergelijking met vroegere PlusTV van Hertzinger. Ik hoop dat dit in de toekomst zo blijft en dat het voor KPN onmogelijk wordt om Reggefiber volledig over te nemen.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 25-03-2011 08:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

denan schreef op donderdag 24 maart 2011 @ 22:40:
[...]

Het zijn geen lineaire streams maar p2p packets. Het beeld wat je op de iphionplayer ziet is dus ook niet zomaar af te vangen als je geen player hebt. Verder maak je aannames met "minder problemen" en wat betreft "goedkoper": het is een harde eis van de contenteigenaren: Gooi je content over het open internet dan moet er conditional access/encryptie op.
In dat geval is het helemaal raar dat Iphion encryptie moet gebruiken van de contentleveranciers, gezien dat betekent dat alleen de Iphion player van die p2p packets een werkende stream kan maken.

Dat is een beetje dubbelop en ongeveer het omgekeerde als wat Hertzinger destijds met PlusTV deed. Eerst encryptie op het DVB-C signaal en daarna in het DVB-C signaal nog allerlei afwijkingen aanbrengen die niet volgens de DVB-C standaard zijn zodat andere DVB-C ontvangers er niet mee overweg konden.

Iphion gebruikt nu een eigen p2p brouwsel, maar doet daar bovenop nog encryptie. Dit terwijl alleen de Iphion player de p2p puzzelstukjes in elkaar kan krijgen tot een echte stream. Overigens is zo'n systeem leuk als je over de hele wereld TV wil kijken met de Iphion player, maar voor op een glasvezel netwerk waar veel bandbreedte beschikbaar is en waar je dus moeiteloos en zeer snel hoge kwaliteit multicast streams kan joinen zie ik niet echt de meerwaarde van Iphion. Het gebruik op ADSL-netwerken over de hele wereld lijkt me veel meer voor de hand liggend. Ik denk dat Iphion een goede concurrent zou zijn voor Canaal Digitaal waarbij je ook in het buitenland Nederlandse TV kan kijken.
Nee, DRM bestaat omdat mensen (zoals jij en ik) niet willen betalen voor alle content die ze consumeren. Of ik liever alles gratis en DRM vrij heb? Tuurlijk.. maar ik snap wel waarom de contenteigenaren het anders zien.
Alles wat hier wordt uitgezonden is verouderd en is in Amerika allang uitgezonden. Dat die contenteigenaren dus encryptie willen op Amerikaanse zenders snap ik nog wel. Maar bij de zenders die in Nederland doorgegeven worden (met hun oude content die allang op internet te downloaden is) snap ik dat niet.
Even met de natte vinger (en wat hulp van google advanced search):
bluray rips van series: ongeveer 100 mill. hits.
tv rips van series 400+ mill.
Voor het overgrote deel Amerikaanse series die zijn geript vanaf Amerikaanse HD zenders die hier in Nederland niet doorgegeven worden. Wat heb je er dan aan om strenge encryptie eisen te gaan hanteren voor de zenders die hier in Nederland worden doorgegeven en verouderde series uitzenden? Dat heeft echt 0,0 effect op piraterij.
Makkelijker? Sneller? Onzin.. het is gratis maar dat is dan ook alles. Een doorsnee videotheek (VideoOnDemand) speelt binnen 5 a 10 secs je film af.
Ok je hebt gelijk, maar de bitrate die gebruikt wordt bij zo'n VOD dienst zal waarschijnlijk wel minder zijn dan de bitrate waarmee de gemiddelde bluray in x264 wordt geript die op internet te vinden is. Als ik de originele H.264 videostream van een 50gb bluray kon kijken via zo'n VOD-dienst dan zou het al een veel interessanter alternatief zijn ten opzichte van het gratis downloaden.
Ah.. volgens mij heb je het over een traditionele videotheek. Dat model is inderdaad op sterven na dood, maar ik haalde je opmerking over VideoOnDemand-videotheken aan (dat vond je onzinnig)
Nee ik had het over de VideoOnDemand-videotheek. Het was een aanvulling op het feit dat de gemiddelde Nederlandse downloader niet gaat opnemen op een TV kanaal of gaat rippen van een VOD-dienst om aan zijn films/series te komen.
Nog meer dan ze nu al doen? Bespaar me die rommel aub :) Verder is het "alles is gratis" businessmodel best achterhaald. Niets is gratis; het kost je tijd (reclames om de 30 mins in elke film)of werk (vul even deze enquete in en je krijgt deze film 'gratis')
Nee je begrijpt me verkeerd :)
Niet reclames tussendoor, maar bijvoorbeeld merklogo's verwerkt in objecten in de film/serie.
Omdat die NL zenders hun bestaansrecht ontlenen aan de content die ze hebben? Die content kopen ze voor veel geld in en met de inkoop zijn ook bepaalde afspraken geldig wat betreft:
- Maximale herhalingen
- Uitzendtijdstip
- Distributiewijze (wel/niet over internet, wel/niet digitaal, etc)
- Encryptie/DRM
De content die NL zenders inkopen wordt niet geript van hun zenders, maar is allang daarvoor geript vanaf een Amerikaanse zender. Overigens is er vanuit diverse bronnen (TotaalTV/Interview met Ziggo medewerker) al een paar keer benadrukt dat de encryptie eis bij NL zenders als RTL en SBS niet speelt:

http://www.totaaltv.nl/?action=nieuws&id=2672
Ziggo stelt dat RTL Nederland zelfs geen enkele vorm van bescherming of codering van Ziggo eist
Het gaat hier bijvoorbeeld om contentleveranciers als Sony, Disney en Chello Benelux.

Interview van Hardware.info met Gradus Vos van Ziggo:

Vraag: "Jullie mogen een zender wel hebben, maar dan mag ie niet opgenomen, niet gekopieerd worden?"
"Dat heeft met name te maken met Premium-content, hele specifieke HD-content, je zit dan al helemaal in de video-on-demand sector."

Vraag: "Maar voor de duidelijkheid, we praten over Premium-content. Dus voor de normale zenders Ned 1,2,3, de RTL's 4,5 en 7s, speelt dat daar ook?
"Daar speelt het op dit moment niet, zij het dat het enige waarvoor dat echt geregeld is, zijn de Nederlandse publieke zenders."

"Ik woon in Caiway-gebied, en als je dat dan weer vergelijkt met wat Ziggo doet. Caiway zegt: Wij zetten de standaard-zenders, dus eigenlijk het standaard pakket, opnieuw die Ned 1,2 en 3 , noem ze allemaal maar op, zetten wij zelfs gewoon Free-to-Cable, die zijn niet eens beveiligd op de kabel, zodat je gewoon iedere digitale tuner kunt aansluiten en het werkt. Dat zou nog een veel mooiere oplossing zijn om die settopbox uit de kamer te krijgen en direct een TV te kunnen aansluiten?"
"Waarom wij dat niet doen, eigenlijk een heel eenvoudige reden: Wij willen graag weten wie digitaal gebruikt. De enige manier om dat te achterhalen is dat mensen dan op een gegeven moment een simkaart moeten activeren. En dan weten wij dat ze het inderdaad gebruiken. En er zit een commerciële reden achter: Als mensen een keer digitaal gebruiken en ze hebben een simkaart in huis, dan is het voor ons ook gemakkelijker om ze aanvullende pakketten te verkopen. Dus de belangrijkste reden is puur commercieel."

Zoals ik al vaker zei: "maak niet de fout om jezelf als *de* doorsnee consument te zien". Er zijn genoeg mensen die de hele avond naar SBS-6 kijken om een film te zien. Onderbroken door 7 reclameblokken en shownieuws. Het is niet mijn favoriete bezigheid maar schijnbaar wel het model waarvoor de overgrote meerderheid van nederland gevoelig is. Als dat niet zo was gingen al die zenders failliet. (ow wacht.. dat zijn ze al bijna ;))

[...]

(je vergeet het analoge aanbod volgens mij mee te rekenen?)
Iphion startpakket, 25 zenders, KPN SD kwaliteit, € 159 eenmalig (omgerekend € 13,25 p/m)
GHM Analoog/DVB-C, 39 zenders, Technicolor SD kwaliteit, € 13,95 p/m

Iphion HD basispakket -------> +€ 12,99 extra p/m = totaal € 26,90 p/m
GHM IPTV + HD pakket -----> +€ 11,90 extra p/m = totaal € 25,85 p/m
De discussie of jij het zou kopen lijkt me overbodig. Maar volgens mij dwalen we aardig off-topic momenteel.

Volgens mij is het enige punt wat ik probleer te maken: Je kunt wel heel veel willen eisen van een product/producent maar je hebt als klant niets te eisen. Als bedrijf X niet het product maakt wat jij wil hebben kun je maar één ding doen: het niet nemen.
Inderdaad. Dat doe ik dan ook ;) Verder kan ik het ook niet helpen dat ik hoge eisen stel en veel vernieuwing/openheid wil ten opzichte van de oude autoritair garde zoals UPC en KPN.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 25-03-2011 18:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Verwijderd schreef op vrijdag 25 maart 2011 @ 06:25:
In dat geval is het helemaal raar dat Iphion encryptie moet gebruiken van de contentleveranciers, gezien dat betekent dat alleen de Iphion player van die p2p packets een werkende stream kan maken.
Klopt.. maar dan kan een contenteigenaar het wel eisen. Dat kun je wel als leverancier heel stoer gaan roepen "geen encryptie op ons netwerk!".. om vervolgens met een product IPTV ned1,2,3 te zitten. Dat koopt toch niemand? :)
Iphion gebruikt nu een eigen p2p brouwsel, maar doet daar bovenop nog encryptie. Dit terwijl alleen de Iphion player de p2p puzzelstukjes in elkaar kan krijgen tot een echte stream. Overigens is zo'n systeem leuk als je over de hele wereld TV wil kijken met de Iphion player, maar voor op een glasvezel netwerk waar veel bandbreedte beschikbaar is en waar je dus moeiteloos en zeer snel hoge kwaliteit multicast streams kan joinen zie ik niet echt de meerwaarde van Iphion.
Iphion is een OTT dienst die op elk netwerk kan werken. Ook is de benodigde bandbreedte op het netwerk een stuk lager door de P2P technieken die ze gebruiken. Vergelijk dat met een netwerk dat niet multicast enabled is en 10k klanten heeft die naar 6mb zenders aan het kijken zijn. Iphions load op het netwerk is vast stukken lager.
Het gebruik op ADSL-netwerken over de hele wereld lijkt me veel meer voor de hand liggend. Ik denk dat Iphion een goede concurrent zou zijn voor Canaal Digitaal waarbij je ook in het buitenland Nederlandse TV kan kijken.
Zeker, als de contenteigenaren het regionale denken los zouden laten. Nu moet je voor veel zenders de rechten per provincie regelen. Soms zelfs wel per deelgemeente (a'dam).
Alles wat hier wordt uitgezonden is verouderd en is in Amerika allang uitgezonden. Dat die contenteigenaren dus encryptie willen op Amerikaanse zenders snap ik nog wel. Maar bij de zenders die in Nederland doorgegeven worden (met hun oude content die allang op internet te downloaden is) snap ik dat niet.
Op dit punt waren we al een berg posts terug geweest: Die content moeten ze wel gewoon kopen en daar zit een verdienmodel achter. Dat jij niet het type consument bent dat lineaire tv kijkt wil niet zeggen dat de meerderheid van dat ook niet is.
Ok je hebt gelijk, maar de bitrate die gebruikt wordt bij zo'n VOD dienst zal waarschijnlijk wel minder zijn dan de bitrate waarmee de gemiddelde bluray in x264 wordt geript die op internet te vinden is. Als ik de originele H.264 videostream van een 50gb bluray kon kijken via zo'n VOD-dienst dan zou het al een veel interessanter alternatief zijn ten opzichte van het gratis downloaden.
Ik neem aan dat ze bij de introductie van zo'n online videotheek de bronbestanden in de hoogst mogelijke kwaliteit neerzetten ;)
Natuurlijk zul je hier en daar wel wat concessies moeten doen; een beetje snelle actiefilm kan volgens mij de 48mbit wel halen in 1080p. Dan trek je je 50Mbit glasvezellijntje zo vol :)
Nee je begrijpt me verkeerd :)
Niet reclames tussendoor, maar bijvoorbeeld merklogo's verwerkt in objecten in de film/serie.
*intro scene lord of the rings*
scene 1 - close up van de shire, camera zoomt langzaam uit
scene 2 - camera zoomt verder en verder uit tot er een sat-view op de bergen te zien is. De toren van Sauron is duidelijk te zien boven een bergketen in de vorm van het MacDonalds logo.

Zoiets? ;)
De content die NL zenders inkopen wordt niet geript van hun zenders, maar is allang daarvoor geript vanaf een Amerikaanse zender. Overigens is er vanuit diverse bronnen (TotaalTV/Interview met Ziggo medewerker) al een paar keer benadrukt dat de encryptie eis bij NL zenders als RTL en SBS niet speelt.
Ow? ik hoor andere verhalen wat betreft encryptie eisen. Verder is natuurlijk niet alle content amerikaans (Denk aan gooise vrouwen) en feit blijft dat de zenders hun ingekochte content willen beschermen of alleen mogen inkopen zolang ze aan bepaalde encryptie/drm eisen voldoen.
Iphion startpakket, 25 zenders, KPN SD kwaliteit, € 159 eenmalig (omgerekend € 13,25 p/m)
GHM Analoog/DVB-C, 39 zenders, Technicolor SD kwaliteit, € 13,95 p/m

Iphion HD basispakket -------> +€ 12,99 extra p/m = totaal € 26,90 p/m
GHM IPTV + HD pakket -----> +€ 11,90 extra p/m = totaal € 25,85 p/m
GHM:
Analoog/dvb-c pakket: 16,50
Digitaal basispakket: 4,95
(niet perse de prijzen van OBBN)
Inderdaad. Dat doe ik dan ook ;) Verder kan ik het ook niet helpen dat ik hoge eisen stel en veel vernieuwing/openheid wil ten opzichte van de oude autoritair garde zoals UPC en KPN.
Je loopt alleen aan de verkeerde kar te trekken. ISP's kunnen dat model niet veranderen, als ze al met de zenders afspraken kunnen maken moeten ze nog met de studios in hollywood om tafel.
Maar wat let je? Als je inderdaad een winstgevend model voor unencrypted open tv hebt verzonnen -> Schrijf die businesscase en werk een plan uit! Er zijn vast nog wel wat subsidiepotjes specifiek voor innovatie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gisteravond constateerde ik dat ik geen digitaal TV-signaal Ned. 1, 2 en 3 op mijn Sony KDL 40Z5500 meer heb. Ik heb opnieuw laten zoeken, maar helaas pindakaas. Andere digitale zenders OK (IPTV ook zonder problemen)
Op een andere digitale ontvanger zie ik ze wel; schijnbaar heeft OBN iets veranderd ...

Iemand enig idee hoe dit op te lossen (TV heeft laatste firmware en heeft - tot dusver - altijd het digitale signaal juist en volledig verwerkt)?

Ik heb ook al een mailtje naar de helpdesk verstuurd

BVD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

denan schreef op vrijdag 25 maart 2011 @ 09:16:
Ik neem aan dat ze bij de introductie van zo'n online videotheek de bronbestanden in de hoogst mogelijke kwaliteit neerzetten ;)
Dat gok je of dat weet je zeker?
Ik ga er uiteraard in het publieke domein niets zinnigs over zeggen als tester anders dan SD only :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanderrink
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 15-07-2023
wordt een beetje moe van uitzending gemist wat er om de haverklap uitvliegt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VonFoX

VonFoX

Las noches de Diciembre

Uitzendig gemist is zeer irritant ja. Al gemaild naar OBN, maar helaas geen antwoord.

Yo.

Pagina: 1 ... 4 ... 50 Laatste