Er vertrekt maar 1 A380 vanaf Schiphol, en als je niet kloot met de exif-data, kun je het daar uithalen
Met andere woorden je kunt er gewoon één uit je archief gebruikenNeutraleTeun schreef op dinsdag 04 februari 2014 @ 13:48:
Er vertrekt maar 1 A380 vanaf Schiphol, en als je niet kloot met de exif-data, kun je het daar uithalen
Verwijderd
Welkom Tom op het met afstand allermooiste forum van Nederland en de omstreken. Om het plaatsen van enquêtes in goede banen te leiden hebben we er enkele regeltjes voor verzonnen.
Het stukje dat voor jouw van toepassing is staat hier: Het algemeen beleid #verbodenspam
In de vorm zoals het nu staat is het dus niet voldoende, vandaar dat ik de post verwijderd heb
Het stukje dat voor jouw van toepassing is staat hier: Het algemeen beleid #verbodenspam
In de vorm zoals het nu staat is het dus niet voldoende, vandaar dat ik de post verwijderd heb
[ Voor 82% gewijzigd door Moby op 04-02-2014 15:58 ]
Enquêtes moeten in overleg met de moderators.
@Jolke:
Ik weet niet of er programma's zijn waarmee je de exif kunt veranderen.
@Jolke:
Weet ik ook niet, maar het was eigenlijk als een grapje bedoeld; hoe kan nielsjuuh23 zien of dat echt zijn vliegtuig is die op de foto staat. Maar dit krijgt nu teveel aandacht... lama dusNeutraleTeun schreef op dinsdag 04 februari 2014 @ 14:33:
Enquêtes moeten in overleg met de moderators.
@Jolke:
Wat betreft die enquete... iemand die net aangemeld is bij GoT en dan een Google-doc link plaatst... euhm even denken of ik op die link klik.... er... NEE!

offtopic:
Weet ik, maar ik was ook benieuwd of de exif aangepast kon worden. En na wat zoeken blijkt dat dat wel mogelijk is. Lame!
Weet ik, maar ik was ook benieuwd of de exif aangepast kon worden. En na wat zoeken blijkt dat dat wel mogelijk is. Lame!
NeutraleTeun schreef op dinsdag 04 februari 2014 @ 15:32:
offtopic:
offtopic:
oké, goed te weten!
dacht dat lame alleen als audio-encoder bestond
oké, goed te weten!
Verwijderd
Ik was afgelopen jaar uitgenodigd als back-up voor een speciale fotoshoot, de eerste officiele landing van een(aerobatics)) vliegtuig op eenrace circuit.(was eerder gedaan maar dan illegaal)
daar stond ik dan op een snik hete dag op het TT- Assen Cirquit. Op een grote toren waar de baan aan 1 kant omheen loopt, erg leuk om dit van zo dicht bij mee te maken, David Coulthard met zijn Red Bull demo auto etc.
uiteindelijk nog redelijk goede foto's kunnen maken door de heathaze, waar uit blijkt dat dit niet een normaal veld is;
cheers
Ironbird Photography
daar stond ik dan op een snik hete dag op het TT- Assen Cirquit. Op een grote toren waar de baan aan 1 kant omheen loopt, erg leuk om dit van zo dicht bij mee te maken, David Coulthard met zijn Red Bull demo auto etc.
uiteindelijk nog redelijk goede foto's kunnen maken door de heathaze, waar uit blijkt dat dit niet een normaal veld is;

cheers
Ironbird Photography
Dus wat Frank Versteegh deed in 2010 was illegaal?Verwijderd schreef op dinsdag 04 februari 2014 @ 20:49:
Ik was afgelopen jaar uitgenodigd als back-up voor een speciale fotoshoot, de eerste officiele landing van een(aerobatics)) vliegtuig op eenrace circuit.(was eerder gedaan maar dan illegaal)
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=Fe1oGB4vz04]
Verwijderd
hij mocht daar wel vliegen, maar officieel niet landen.PJ. schreef op woensdag 05 februari 2014 @ 14:00:
[...]
Dus wat Frank Versteegh deed in 2010 was illegaal?
[video]
Dit is zoals ik het begrepen heb.
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 05-02-2014 15:41 ]
GefeliciteerdVerwijderd schreef op woensdag 05 februari 2014 @ 20:17:
Hoera ze mag blijven, en vliegt nog een seizoen!
gered van de grijze schilder!
[afbeelding]
cheers
Ironbird Photography
De blauwe lucht is je vergeven
Jeuh! En daarvoor mogen we nog een mooi plaat van 'em zien
De head-on is mooi maar ik mis de snelheid in de foto, jammer.Verwijderd schreef op donderdag 06 februari 2014 @ 11:28:
boring head on shot![]()
[afbeelding]
cheers
ironbird Photography
Deze Queen gaat langzamer maar lijkt sneller te vliegen

PH-BFF cloudbusting Queen by nustyR AirTeamImages, on Flickr
Verwijderd
Nusty,nustys schreef op donderdag 06 februari 2014 @ 18:02:
[...]
De head-on is mooi maar ik mis de snelheid in de foto, jammer.
Deze Queen gaat langzamer maar lijkt sneller te vliegen![]()
[afbeelding]
PH-BFF cloudbusting Queen by nustyR AirTeamImages, on Flickr
die 747 mist een stukje vleugel..zo erg zijn die bezuinigingen toch niet bij KLM en Air france?
dynamische plaat;

cheers
ironbird
Vorige week donderdag dagje rondgehangen op de GLV V.
Luchtmobiel werd even opgepikt door 2 chinooks in 2 waves

Luchtmobiel werd even opgepikt door 2 chinooks in 2 waves

Fantastisch! prima slotplaat ook
Hier staat tekst
Nee, soms sta je met 1000mm gewoon te dichtbij en gaat een hele diepe kuil graven te veel tijd kostenVerwijderd schreef op vrijdag 07 februari 2014 @ 13:52:
[...]
Nusty,
die 747 mist een stukje vleugel..zo erg zijn die bezuinigingen toch niet bij KLM en Air france?
Maar als jij van mening bent dat een goede vliegtuig foto altijd het hele vliegtuig erop moet hebben.....ga je gang

Mooie plaat met dito achtergrond. Maar dynamisch , NO WAY, er gaat nog net geen 'Stall-warning' af.Verwijderd schreef op vrijdag 07 februari 2014 @ 13:52:
[...]
dynamische plaat;
[afbeelding]
cheers
ironbird
De Chinook-serie hierboven is daarentegen wel dynamisch door de rotor-blur en het opwaaiende stof
Sommige van die platen van de Chinook lijken zo uit een film te zijn gekomen. Erg gave foto's, ook qua toning precies goed!
nustys schreef op zaterdag 08 februari 2014 @ 10:58:
[...]
Mooie plaat met dito achtergrond. Maar dynamisch , NO WAY, er gaat nog net geen 'Stall-warning' af.
De Chinook-serie hierboven is daarentegen wel dynamisch door de rotor-blur en het opwaaiende stof

Maar toch allemaal fijne foto's om naar te kijken
Verwijderd
Poeh! Je bent heel even weg en ondertussen gebeuren er allemaal hele vette dingen!
Boushh
Vet shot van die Flankers! Ook gaaf hoe de hitte van de motoren het licht breekt.
nustys
Die MD-11 in de woklekn is super nice! en heerlijke kleuren bij die landende Jumbo
En die 747 die door die wolk komt bulderen... ik stel me daar echt zo'n lekker donderend geluid bij voor...
ironbird
Die dreamliner ziet eruit alsof hij een goed aantal Gs trekt!
Mooie foto van de demo F16 ook, en die Rapide!!
dvdkiwi
Lekkere platen hoor!
Mark
Phantom... SEXY!!
Goegol
Altijd vet om de Chinook in actie te zien! Hele nette platen. Bedankt voor het delen.
Hier nog één van mij, voor ik écht ga dromen...
Boushh
Vet shot van die Flankers! Ook gaaf hoe de hitte van de motoren het licht breekt.
nustys
Die MD-11 in de woklekn is super nice! en heerlijke kleuren bij die landende Jumbo
En die 747 die door die wolk komt bulderen... ik stel me daar echt zo'n lekker donderend geluid bij voor...
ironbird
Die dreamliner ziet eruit alsof hij een goed aantal Gs trekt!
Mooie foto van de demo F16 ook, en die Rapide!!
dvdkiwi
Lekkere platen hoor!
Mark
Phantom... SEXY!!

Goegol
Altijd vet om de Chinook in actie te zien! Hele nette platen. Bedankt voor het delen.
Hier nog één van mij, voor ik écht ga dromen...

Mooie foto's weer, IronBird. Bij de Mig29, wat is het klepje boven de cockpit tussen piloot en co-piloot? Het lijkt me te klein voor een remklep oid. Is die aan het landen of opstijgen? Kan het moeilijk zien - bij de tweede foto is duidelijk
Spiegeltje, zodat achter kan zien wat voor doet.
Vooral bij "lesvliegtuigen"
Vooral bij "lesvliegtuigen"
Echt waar?! LOL, lekker simpel eigenlijk
Zitten trouwens ook gewoon van die 'simpele achteruitkijkspiegels' in de cockpit.
http://www.abovetopsecret.com/forum/thread802123/pg3
En sommigen ook erbuiten (in de link) en oude bakken hadden dat ook
http://www.operatorchan.org/v/src/135635775532.jpg
En dan maar lachen om Hot Shots! als hij zijn buitenspiegeltje aanpast
http://www.abovetopsecret.com/forum/thread802123/pg3
En sommigen ook erbuiten (in de link) en oude bakken hadden dat ook
http://www.operatorchan.org/v/src/135635775532.jpg
En dan maar lachen om Hot Shots! als hij zijn buitenspiegeltje aanpast
Tijd geleden dat ik die gezien heb, maar heb er - dit niet wetende - waarschijnlijk ook om gelachen...
Verwijderd
Ja dat klopt, de Russische oplossing voor dit probleem.Ook deze kikkerpoot heeft dat en je kunt voorin ook het gordijn zien om nachtvluchten/IFR te simuleren.Jolke schreef op maandag 10 februari 2014 @ 15:55:
Mooie foto's weer, IronBird. Bij de Mig29, wat is het klepje boven de cockpit tussen piloot en co-piloot? Het lijkt me te klein voor een remklep oid. Is die aan het landen of opstijgen? Kan het moeilijk zien - bij de tweede foto is duidelijk

Ironbird Photography
Is niet puur RussischVerwijderd schreef op maandag 10 februari 2014 @ 19:14:
[...]
Ja dat klopt, de Russische oplossing voor dit probleem.Ook deze kikkerpoot heeft dat en je kunt voorin ook het gordijn zien om nachtvluchten/IFR te simuleren.

Bron: http://www.eaa1000.av.org/pix/fouga/fouga.htm
Veel Russen de laatste tijd, zal wel te maken hebben met Sotsji (gezondheid). Leuk
Verwijderd
Ja, daar heb je gelijk in!Jolke schreef op woensdag 12 februari 2014 @ 10:20:
Veel Russen de laatste tijd, zal wel te maken hebben met Sotsji (gezondheid). Leuk

Ironbird Photography
Wauw Ironbird, wat een platen!

Vanmorgen wat kisten staan kieken, waaronder deze.

Vanmorgen wat kisten staan kieken, waaronder deze.
[ Voor 12% gewijzigd door BeefHazard op 14-02-2014 12:27 ]
R6 | 24-70 F2.8 DG OS HSM Art | 18-35 F1.8 DC HSM Art | EF 70-200 F4L IS USM | EF 50mm f/1.8 | Zenbook 14 OLED | T14G4 OLED
Ik zie geen sterretje, maar lees wel (Ae)roflot.. dus dat is een Russische kist, maar welke?
Verwijderd
An-22Jolke schreef op vrijdag 14 februari 2014 @ 13:24:
Ik zie geen sterretje, maar lees wel (Ae)roflot.. dus dat is een Russische kist, maar welke?

cheers
Ironbird Photography
Wow een An-22, van sommige vliegtuigen kan je verliefd (hoe toepasselijk vandaag
) op hoe ze eruit en hoe ze klinken en deze staat bij mij zeker in de top 10.
Hele mooie foto's ironbird!!
Vette platen mannen!
Qatar 777 door de zon :-)

Qatar Airways Cargo Boeing 777-200F A7-BFD by MarkCantPark, on Flickr
F-16 @ Volkel

Netherlands - Air Force Lockheed Martin F-16AM Fighting Falcon - by MarkCantPark, on Flickr

F-16 @ Volkel

Netherlands - Air Force Lockheed Martin F-16AM Fighting Falcon - by MarkCantPark, on Flickr
MarkdeBruin.net | "Bigger Lens, Better Picture"
MarkCantPark schreef op vrijdag 14 februari 2014 @ 15:10:
Vette platen mannen!![]()
![]()
![]()
[afbeelding]
Verwijderd
Ja deze kom je niet snel ergens tegen,Die Bolle14 schreef op vrijdag 14 februari 2014 @ 15:06:
Wow een An-22, van sommige vliegtuigen kan je verliefd (hoe toepasselijk vandaag) op hoe ze eruit en hoe ze klinken en deze staat bij mij zeker in de top 10.
bovendien vliegen er nog maar 1 of 2,waarvan er 1 in full camo!
Ik heb door heel die kist lopen banjeren, in de cockpit geweest enz.
Antonov An-22 is the largest planes being mass produced with turboprop power, and one of the heaviest aircraft ever to fly.

Ironbird Photography
En het is weer tijd voor actie-foto's

MD-11 vortex generator by nustyR AirTeamImages, on Flickr

Continental 767 ( yeah, this is a old shot ) creating her own clouds. by nustyR AirTeamImages, on Flickr

MD-11 vortex generator by nustyR AirTeamImages, on Flickr

Continental 767 ( yeah, this is a old shot ) creating her own clouds. by nustyR AirTeamImages, on Flickr
Mooi weer mannen.
Mark ook, met die zon.
Ik ga morgenvroeg weer eens erop uit.
Eens kijken of de maan vriendelijk wilt meewerken
Ben er een uurtje voor zonsopgang, denk ik, en dan tot aan de middag.
Mark ook, met die zon.
Ik ga morgenvroeg weer eens erop uit.
Eens kijken of de maan vriendelijk wilt meewerken
Ben er een uurtje voor zonsopgang, denk ik, en dan tot aan de middag.
Erg gaaf, lijkt eerst een saai plaatje zo van voren... maar wat een scherpte en detail, erg mooi!MarkCantPark schreef op vrijdag 14 februari 2014 @ 15:10:
[...]
F-16 @ Volkel
[afbeelding]
Missie mislukt, zware bewolking.
Wel nog een mede-tweaker tegengekomen en mensen die graag op de foto wouden

Rosenbauer Panther AMS by Ren0W, on Flickr
Wel nog een mede-tweaker tegengekomen en mensen die graag op de foto wouden

Rosenbauer Panther AMS by Ren0W, on Flickr
@ Ironbird, mooie serie's weer! Geweldig om al dat russische geweld te zien
@ MarkCantPark, Strakke platen
(zoals gebruikelijk)
@ Nustys, Continental 767-200
@ Altijd_Lastig, het goed te zien dat waaide.
@ ToyotaMR2, was leuk om je te ontmoeten
Dit is mijn resultaat van vanmorgen. Ondanks de harde wind heeft het statief voldoende stabiliteit gegeven voor een mooi resultaat. (voor de liefhebbers dit is een fokker 70
)
1.

Landing lights by Tyno from Holland, on Flickr
Dit is nog wat ander spul van afgelopen tijd
2. Qatar Herc.

A7-MAJ by Tyno from Holland, on Flickr
3. RAF BAE-146

ZE700 by Tyno from Holland, on Flickr
4. USAF Boeing C40-C

05-0932 by Tyno from Holland, on Flickr
5.

6. Met deze ben ik erg tevreden
Deze was in het heerlijke avond zonnetje geparkeerd

PZ-TCP by Tyno from Holland, on Flickr
@ MarkCantPark, Strakke platen
@ Nustys, Continental 767-200
@ Altijd_Lastig, het goed te zien dat waaide.
@ ToyotaMR2, was leuk om je te ontmoeten
Dit is mijn resultaat van vanmorgen. Ondanks de harde wind heeft het statief voldoende stabiliteit gegeven voor een mooi resultaat. (voor de liefhebbers dit is een fokker 70
1.

Landing lights by Tyno from Holland, on Flickr
2. Qatar Herc.

A7-MAJ by Tyno from Holland, on Flickr
3. RAF BAE-146

ZE700 by Tyno from Holland, on Flickr
4. USAF Boeing C40-C

5.

6. Met deze ben ik erg tevreden

PZ-TCP by Tyno from Holland, on Flickr
Canon 5D III / 1DIV & EF 16-1400mm L IS USM Macro Fisheye | Flickr | Tyno Photography @ Facebook
Valt toch wel mee? Je ziet de kist enorm scheef hangen, dus dat geeft wel aan dat er veel wind was.Altijd_Lastig schreef op zaterdag 15 februari 2014 @ 19:15:
[afbeelding]
Surinam Airways leek wat moeite te hebben met de wind vanmiddag. Toch lastig in een foto te laten zienvind foto toch wel geslaagd.
@Tyno: #5: die kist glimt wel heel erg veel! Kan ik nog ergens zien staan in de reflectie, of met tele geschoten?
Jawel, maar het komt veel statischer over dan ik zou willen :-)Jolke schreef op zaterdag 15 februari 2014 @ 20:16:
[...]
Valt toch wel mee? Je ziet de kist enorm scheef hangen, dus dat geeft wel aan dat er veel wind was.
@tyno, ik vind nr 1 (de fokker) een erg bijzondere foto, kan het goede woord niet vinden, maar ik bedoel dat ik hem gaaf vind.
Ik ben vandaag even naar RTM (Rotterdam The Hague Airport) gefietst, ik wilde namelijk al het hele seizoen de 'gipsvlucht' vastleggen. Dat is vandaag gelukt. Helaas was de landing net tijdens een flinke windvlaag, waardoor ik mijn camera amper stil kon houden. De piloot had het ook lastig met de landing.
De Gipsvluchten worden door Tyrol Air Ambulance uitgevoerd. Ze gebruiken de vliegtuigen van Welcome Air. In dit geval een Dornier Do328-110 met registratie OE-GBB. Ik vindt zelf de Dornier DO328 één van de mooiste vliegtuigen die op dit moment rondvliegen. En dit kleurenschema is natuurlijk ook ontzettend leuk. Heel wat anders dan het standaard wit wat meestal op RTM te vinden is.
De vlucht kwam om 14:50 binnen vanuit Innsbruck, en was om 15:25 alweer op weg naar Grenoble.
Tijdens het vertrek kon ik wel een paar leuke plaatjes schieten. Ik gebruik trouwens een Nikon D50 met een Tamron 28/200 objectief. Tijdens de foto's had ik de sluitertijd op 1/200 staan en F22 (3 stops van helemaal dicht).
De plaatjes zijn aanklikbaar.

Deze foto is tegen het licht in genomen, dus de kleuren zijn flink vertekend en ik heb nog niet uitgevogeld hoe ik dit in Photoshop kan verbeteren.

Aan het taxien naar runway 06/24.

Inmiddels al lekker onderweg op runway 24.

Op snelheid op runway 24.

En airborne.
De Gipsvluchten worden door Tyrol Air Ambulance uitgevoerd. Ze gebruiken de vliegtuigen van Welcome Air. In dit geval een Dornier Do328-110 met registratie OE-GBB. Ik vindt zelf de Dornier DO328 één van de mooiste vliegtuigen die op dit moment rondvliegen. En dit kleurenschema is natuurlijk ook ontzettend leuk. Heel wat anders dan het standaard wit wat meestal op RTM te vinden is.
De vlucht kwam om 14:50 binnen vanuit Innsbruck, en was om 15:25 alweer op weg naar Grenoble.
Tijdens het vertrek kon ik wel een paar leuke plaatjes schieten. Ik gebruik trouwens een Nikon D50 met een Tamron 28/200 objectief. Tijdens de foto's had ik de sluitertijd op 1/200 staan en F22 (3 stops van helemaal dicht).
De plaatjes zijn aanklikbaar.

Deze foto is tegen het licht in genomen, dus de kleuren zijn flink vertekend en ik heb nog niet uitgevogeld hoe ik dit in Photoshop kan verbeteren.

Aan het taxien naar runway 06/24.

Inmiddels al lekker onderweg op runway 24.

Op snelheid op runway 24.

En airborne.
[img]error.jpg[/img]
Lache, met die kist ben ik een paar jaar geleden ook teruggekomen uit insbruck
Ik neem aan dat je dat op dat moment minder leuk vond, jorisjan?
Ja ik had liever in de sneeuw gestaan toen, maar met een gebroken arm (en geen pijn) in zo'n turboprop midden tussen de alpen opstijgen bij strakblauw weer als vliegliefhebber heeft ook wel wat ^^
En dat had ik nou ook, maar dan met een jaap in m'n been, maar zonder pijn want alle zenuwen waren kapot...jorisjan schreef op maandag 17 februari 2014 @ 16:26:
Ja ik had liever in de sneeuw gestaan toen, maar met een gebroken arm (en geen pijn) in zo'n turboprop midden tussen de alpen opstijgen bij strakblauw weer als vliegliefhebber heeft ook wel wat ^^
rakelings langs de bergranden, kabelbanen, uitzicht en weer over een paar bergtoppen heen...
iets met foto's...
Dat lijkt bijna een reden om een been te breken tijdens de wintersport, freaky!
Tyno schreef op zaterdag 15 februari 2014 @ 19:46:
Dit is mijn resultaat van vanmorgen. Ondanks de harde wind heeft het statief voldoende stabiliteit gegeven voor een mooi resultaat. (voor de liefhebbers dit is een fokker 70)
1.
2. Qatar Herc.
Make way for the Queen

Make way for the Queen :) by nustyR AirTeamImages, on Flickr

Die eerste en die laatste
Russen blijven gewoon interessante toestellen maken.Verwijderd schreef op maandag 17 februari 2014 @ 20:46:
nog 1 weekje Sochi, dus nog een paar ruski's![]()
[afbeelding]
en wat toepies
[afbeelding]
cheers
Ironbird
offtopic:
Kan je overigens stoppen met onder elke post cheers te zetten? Zie ook Het algemeen beleid #groeten
Kan je overigens stoppen met onder elke post cheers te zetten? Zie ook Het algemeen beleid #groeten
WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini
Verwijderd
Misschien een ongewone vraag maar weet iemand misschien een leuke plaat, in portrait, als voorgrond voor mijn profielwerkstuk (aero)?
Een leuke plaat? Huh, ik heb hier nog wel een LP liggenVerwijderd schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 11:10:
Misschien een ongewone vraag maar weet iemand misschien een leuke plaat, in portrait, als voorgrond voor mijn profielwerkstuk (aero)?
Op zich geen ongewone vraag, er komt veel moois langs hier, maar als je echt een antwoord wilt hebben, dan moet je a) meer informatie geven wat er op die plaat moet (of waar je profielwerkstuk over gaat) en b) aangeven wat je ervoor over hebt (€ bijvoorbeeld).
Verwijderd
Fijne foto Nustys van de MD-11 :-), en ook de Qatar Herc. van Tyno. Mijn 2 favo's van deze paar berichten :-).
Het weer laat vandaag te wensen over helaas
. Maar ben toch even wezen kijken voor de het 1e bezoek van de Emirates EER die 19 Dec jongs leden is afgeleverd.
Hierbij even 2 foto's het bezoek van vandaag.

Emirates EER First Visit Eham by Q_Online, on Flickr

Malaysia Airways 777 by Q_Online, on Flickr
Het weer laat vandaag te wensen over helaas
Hierbij even 2 foto's het bezoek van vandaag.

Emirates EER First Visit Eham by Q_Online, on Flickr

Malaysia Airways 777 by Q_Online, on Flickr
Nog meer van afgelopen zondag.
Het feest begon vroeg rond 6 uur in de ochtend.

KLM Boeing 777-200ER PH-BQO crossing the moon by nustyR AirTeamImages, on Flickr
Ik had een kistje of 10 voor de maan langs, maar deze kwam er het lekkerste uit / voorbij.

Just one mooncrossing in 9 frames. KLM Boeing 777-200ER PH-BQO by nustyR AirTeamImages, on Flickr
Daarna had ik een mazzeltje met sunrise. Ik stond echt bij toeval op de goede plek ! De ongeplande sanitaire stop die eraan zat te komen maakte meer indruk

KLM E190 at sunrise at EHAM Schiphol VOK blue sky ! by nustyR AirTeamImages, on Flickr
Vok blauwe lucht en Cavok en saaie foto's. Nee, hier hou ik dus niet van
Ik post deze alleen maar om te pesten

PH-BVC banking away from EHAM Schiphol. VOK blue sky ! by nustyR AirTeamImages, on Flickr
Majesteit kwam ook nog gedag zeggen.

B-LJC Cathay 747-6f with wingtip-vortex at Amsterdam Schiphol. by nustyR AirTeamImages, on Flickr
Inmiddels had ik lang geen zin meer maar Kenya kwam voor het eerst met de 77W.

Kenya Airways Boeing 777-300ER 5Y-KZZ first visit at Amsterdam Schiphol by nustyR AirTeamImages, on Flickr

Kenya Airways Boeing 777-300ER 5Y-KZZ first visit at Amsterdam Schiphol by nustyR AirTeamImages, on Flickr
Binnenkort weer een pré-NSS rondje rijden.Kijken als alles volgens plan gaat.
Het feest begon vroeg rond 6 uur in de ochtend.

KLM Boeing 777-200ER PH-BQO crossing the moon by nustyR AirTeamImages, on Flickr
Ik had een kistje of 10 voor de maan langs, maar deze kwam er het lekkerste uit / voorbij.

Just one mooncrossing in 9 frames. KLM Boeing 777-200ER PH-BQO by nustyR AirTeamImages, on Flickr
Daarna had ik een mazzeltje met sunrise. Ik stond echt bij toeval op de goede plek ! De ongeplande sanitaire stop die eraan zat te komen maakte meer indruk

KLM E190 at sunrise at EHAM Schiphol VOK blue sky ! by nustyR AirTeamImages, on Flickr
Vok blauwe lucht en Cavok en saaie foto's. Nee, hier hou ik dus niet van

PH-BVC banking away from EHAM Schiphol. VOK blue sky ! by nustyR AirTeamImages, on Flickr
Majesteit kwam ook nog gedag zeggen.

B-LJC Cathay 747-6f with wingtip-vortex at Amsterdam Schiphol. by nustyR AirTeamImages, on Flickr
Inmiddels had ik lang geen zin meer maar Kenya kwam voor het eerst met de 77W.

Binnenkort weer een pré-NSS rondje rijden.Kijken als alles volgens plan gaat.
Verwijderd
Hierbij wil ik mijzelf graag even voorstellen. Ik ben Arjan Bax (20 jr.) en ben nieuw in het wereldje van het vliegtuig spotten.
Heb vliegtuigen altijd mooi gevonden maar nooit iets mee gedaan, nu heb ik reeds een Nikon D5100 aangeschaft en kwam ik mijn "fotostyle" tegen, vliegtuigen. ik heb 2 kit lensen, een Nikkor 18-55 en een 55-200 maar wil graag uitbreiden. Ook heb ik de app Flightradar24 pro gedownload.
Ik werk in Haarlem dus dat is aardig om de hoek als we praten over de luchthaven Schiphol.
Ik hoop op dit forum veel te kunnen leren over het spotten en graag deel ik met jullie mijn foto's en ontvang ik natuurlijk ook graag jullie bevindingen.
Ik ben benieuwd wat dit forum mij gaat brengen! ( tevens mijn eerste aanmelding op enige forum)
Hier heb ik al een foto gemaakt van volgensmij een MD-11. Ik weet nog niet alle vliegtuigen uit me hoofd! maar zoals de A380, B777 en B747 uiteraard wel.
Heb vliegtuigen altijd mooi gevonden maar nooit iets mee gedaan, nu heb ik reeds een Nikon D5100 aangeschaft en kwam ik mijn "fotostyle" tegen, vliegtuigen. ik heb 2 kit lensen, een Nikkor 18-55 en een 55-200 maar wil graag uitbreiden. Ook heb ik de app Flightradar24 pro gedownload.
Ik werk in Haarlem dus dat is aardig om de hoek als we praten over de luchthaven Schiphol.
Ik hoop op dit forum veel te kunnen leren over het spotten en graag deel ik met jullie mijn foto's en ontvang ik natuurlijk ook graag jullie bevindingen.
Ik ben benieuwd wat dit forum mij gaat brengen! ( tevens mijn eerste aanmelding op enige forum)
Hier heb ik al een foto gemaakt van volgensmij een MD-11. Ik weet nog niet alle vliegtuigen uit me hoofd! maar zoals de A380, B777 en B747 uiteraard wel.

Uiteraard is de de machtige MD-11, geloof mij, 2x op schiphol en wat opzoeken en je weet wel wat er komt aan gaat.
Welkom FlightBax 
Idd een MD-11, mooie kist voor je eerste post!
@NutryR, wat een platen weer... :kwijl: !
Gaaf gedaan die signature in de laatste foto

Idd een MD-11, mooie kist voor je eerste post!
@NutryR, wat een platen weer... :kwijl: !
@Nustys: weet je dat ik die met de blauwe lucht mooier vindt dan die rommelige zonsondergang? 
@FlightBax: meteen een tip voor de volgende keer: zet de horizon even recht bij het nabewerken.
@FlightBax: meteen een tip voor de volgende keer: zet de horizon even recht bij het nabewerken.
WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini
Jolke schreef op vrijdag 21 februari 2014 @ 08:49:
@NustyR, wat een platen weer... :kwijl: !
Kans- dan wel smaakloosbreinonline schreef op vrijdag 21 februari 2014 @ 10:06:
@Nustys: weet je dat ik die met de blauwe lucht mooier vindt dan die rommelige zonsondergang?

Verwijderd
@DennisM6, jaa Flightradar24 helpt mij daarbij gelukkig! dus dat komt wel goed, haha.
@Jolke, dankjewel, vind het zelf ook een erg mooie foto!
@breinonline, dankjewel voor je tip! ik zal is kijken hoe ik dat moet doen!
@Jolke, dankjewel, vind het zelf ook een erg mooie foto!
@breinonline, dankjewel voor je tip! ik zal is kijken hoe ik dat moet doen!
@FlightBax,
Gewoon mee beginnen op Flickr, zit een hele simpele tool in om dat recht te zetten. Alleen gebruik ik het zelf niet meer, snapte geen zak meer van het uploaden tijdens een update maar dat zal inmiddels wel verholpen zijn.
Gewoon mee beginnen op Flickr, zit een hele simpele tool in om dat recht te zetten. Alleen gebruik ik het zelf niet meer, snapte geen zak meer van het uploaden tijdens een update maar dat zal inmiddels wel verholpen zijn.
Welkom Flightbax / Arjan
Bulls eye

PH-KZL crossing the moon at Amsterdam Schiphol. by nustyR AirTeamImages, on Flickr
Vanmiddag nabij Rijssenhout.

One of the finest looking cargo aircraft creating her own clouds. by nustyR AirTeamImages, on Flickr
Runway 27 zonder tegenlicht

PH-BFU KLM 747 landing at runway 27 Amsterdam Schiphol by nustyR AirTeamImages, on Flickr
Bulls eye

PH-KZL crossing the moon at Amsterdam Schiphol. by nustyR AirTeamImages, on Flickr
Vanmiddag nabij Rijssenhout.

One of the finest looking cargo aircraft creating her own clouds. by nustyR AirTeamImages, on Flickr
Runway 27 zonder tegenlicht

PH-BFU KLM 747 landing at runway 27 Amsterdam Schiphol by nustyR AirTeamImages, on Flickr
Goeie timing, NustyuR, nog ff de laatste plaatjes checken... en dan naar bed, ze zijn weer mooi vandaag!
@Ironbird - AN-22 turboprop... wat een kist zeg! Het oogt alleen of de horizon een beetje scheef staat?
@ToyotaMR2 - Vette cross
Je bent iig wel geweest, volgende keer beter toch?
@Altijd_Lastig - Misschien volgende keer in het verlengde van de baan gaan staan met crosswind
Hij oogt wel een beetje blauwig je foto, hoe staat je WB?
@Tyno - Thanks!
Nette serie! Die USA-bak glimt wel heerlijk zeg zo! Alvast een klein voorproefje op de NSS
@Niekleair - Leuke serie van RTM! Op #5 is alleen wel een dikke vette halo te zien rond de kist van het editen
@nustys - Wat een rammers weer zeg!
En je mooncrossers gaan ook nog net vervelen voorlopig
Wanneer komt het Nustys - Make way for the Queen plaatjesboek uit?
@nlqlimaxnl - Nice! Vind ze alleen een beetje grauw over komen, hoe staat je WB?
@FlightBax - Welcome! Volgende keer even letten op je horizon
Volgens mij ben ik niemand vergeten
Gelijk nog maar even 2 plaatjes van mijn kant.
Backyard mooncrossing

BMI British Midland Airbus A321 G-MEDN by MarkCantPark, on Flickr
Control Tower & Crane mooncrossing op EHAM... Helaas staat er ook een leger aan kranen op EHAM... Deze moet dus nog een keertje over

Schiphol Airport Overview - Mooncross Control Tower by MarkCantPark, on Flickr
@ToyotaMR2 - Vette cross
@Altijd_Lastig - Misschien volgende keer in het verlengde van de baan gaan staan met crosswind
@Tyno - Thanks!
@Niekleair - Leuke serie van RTM! Op #5 is alleen wel een dikke vette halo te zien rond de kist van het editen
@nustys - Wat een rammers weer zeg!
@nlqlimaxnl - Nice! Vind ze alleen een beetje grauw over komen, hoe staat je WB?
@FlightBax - Welcome! Volgende keer even letten op je horizon
Volgens mij ben ik niemand vergeten
Backyard mooncrossing

BMI British Midland Airbus A321 G-MEDN by MarkCantPark, on Flickr
Control Tower & Crane mooncrossing op EHAM... Helaas staat er ook een leger aan kranen op EHAM... Deze moet dus nog een keertje over

Hmm, tijd om een boek te maken; N/A

PH-AOF KLM A330 cloudbusting at EHAM Schiphol by nustyR AirTeamImages, on Flickr
Hoeveel seconden tijd had je voordat de maan alweer naar rechts was opgeschoven , twee of drie ?MarkCantPark schreef op zaterdag 22 februari 2014 @ 01:35:
Control Tower & Crane mooncrossing op EHAM... Helaas staat er ook een leger aan kranen op EHAM... Deze moet dus nog een keertje over![]()
[afbeelding]

PH-AOF KLM A330 cloudbusting at EHAM Schiphol by nustyR AirTeamImages, on Flickr
[ Voor 19% gewijzigd door nustys op 22-02-2014 23:05 ]
Vandaag nog iemand de Air India gezien die voor de hangaar op oost stond? Vanwege 't autorijden kon ik niet goed zien welke kist het was/is, leek een Dreamliner.
Nope, was gewoon een 777-200LR die omgespoten gaat worden in Etihad kleurtjes.DennisM6 schreef op zaterdag 22 februari 2014 @ 23:11:
Vandaag nog iemand de Air India gezien die voor de hangaar op oost stond? Vanwege 't autorijden kon ik niet goed zien welke kist het was/is, leek een Dreamliner.
Etihad heeft de overbodige 777-200LR kisten van Air-India gekocht. Dit is volgens mij de tweede kist die hier word omgespoten. Die verfhal trekt gelukkkig wel meer exotische kisten aanDennisM6 schreef op zondag 23 februari 2014 @ 00:02:
Ah. Vanwaar op SPL? Ben wel benieuwd naar het verhaal erachter.
Edit; ik zie dat ze net weg is gevlogen http://www.flightradar24.com/ETD9061/2c3f3b8
[ Voor 10% gewijzigd door nustys op 23-02-2014 14:49 ]
Verwijderd
Ik ga het is ff uitzoeken hoe dat werkt! Ik heb al wel uitgevonden hoe het kan met me iPad! Maar bedankt! ga ff kijkje nemenDennisM6 schreef op vrijdag 21 februari 2014 @ 19:11:
@FlightBax,
Heb ook een nieuwe Instagram account gemaakt voor fotos, dus veel van mijn fotos zullen daar gepost worden. Mijn naam om me te kunnen vinden op Instagram is FlightBax.
Gister wat leuke foto's gemaakt vanaf het Polderbaanpad waar de touch down plaats vind. Toevallig ook de immense A380 op de foto kunnen zetten!
2 dagen achter elkaar de A380 op de polder, gebeurd niet zo vaak. Had de LVNL geen zin om de spotters te pesten van het weekendVerwijderd schreef op zondag 23 februari 2014 @ 20:17:
[...]
Gister wat leuke foto's gemaakt vanaf het Polderbaanpad waar de touch down plaats vind. Toevallig ook de immense A380 op de foto kunnen zetten!
Verwijderd
Hij had zaterdag ook een goede vertraging, hij lande omstreeks 17.30 uur ipv 13.30Die Bolle14 schreef op zondag 23 februari 2014 @ 21:02:
[...]
2 dagen achter elkaar de A380 op de polder, gebeurd niet zo vaak. Had de LVNL geen zin om de spotters te pesten van het weekend
Vertraging kwam door dichte mist op DubaiVerwijderd schreef op zondag 23 februari 2014 @ 21:11:
[...]
Hij had zaterdag ook een goede vertraging, hij lande omstreeks 17.30 uur ipv 13.30, wat bedoel je met LVNL?
LVNL ; Lucht Verkeers Leiding Nederland
Op schiphol heb je tijdens de landings-piekuren 2 banen in gebruik om te landen.
Wally ( A380 ) is meestal één van de eerste kisten die op de tweede baan mag landen, hierdoor staan veel mensen / spotters op de verkeerde plek.
Verwijderd
Kijk, weer wat geleerdnustys schreef op zondag 23 februari 2014 @ 21:44:
[...]
LVNL ; Lucht Verkeers Leiding Nederland
Op schiphol heb je tijdens de landings-piekuren 2 banen in gebruik om te landen.
Wally ( A380 ) is meestal één van de eerste kisten die op de tweede baan mag landen, hierdoor staan veel mensen / spotters op de verkeerde plek.
Want meestal land de A380 op 18C? Daar zie ik hem vaak landen in iedergeval.
Meestal wel ja, alleen met vertraging is de kans groter dat hij op de 18R landt. Het zelfde geldt met landen/stijgen op de Kaag en Aalsmeer.
Nope, wel een mooie selfie van ene 'Ironbird' op Tweakers gezienVerwijderd schreef op maandag 24 februari 2014 @ 15:04:
Zijn er nog mensen naar BHX geweest?![]()
[afbeelding]
cheers
Ironbird Photography
Verwijderd
Waar stijgt hij meestal op? Kaag of Aalsmeer?Die Bolle14 schreef op maandag 24 februari 2014 @ 11:42:
Meestal wel ja, alleen met vertraging is de kans groter dat hij op de 18R landt. Het zelfde geldt met landen/stijgen op de Kaag en Aalsmeer.
Stijgen ze ook wel eens vanaf de Zwanenburgbaan? Polderbaan weet ik alleen met ooste wind.
Heerlijk dagje langs de kaagbaan gestaan 

KLM 777

TC-CPC

KLM MD11

KLM 777

TC-CPC

KLM MD11
[ Voor 47% gewijzigd door BeefHazard op 24-02-2014 20:58 ]
R6 | 24-70 F2.8 DG OS HSM Art | 18-35 F1.8 DC HSM Art | EF 70-200 F4L IS USM | EF 50mm f/1.8 | Zenbook 14 OLED | T14G4 OLED
In principe kan het van alle banen afhankelijk van de wind en het tijdstip.Verwijderd schreef op maandag 24 februari 2014 @ 19:48:
[...]
Waar stijgt hij meestal op? Kaag of Aalsmeer?
Stijgen ze ook wel eens vanaf de Zwanenburgbaan? Polderbaan weet ik alleen met ooste wind.
Vandaag met een medespotter (Spanjaard die in Abu Dhabi woonde en als co op de 777 van Etihad werkte) hele tijd staan wachten op de A380.... Die de andere baan nam. Alsnog kunnen platen maar lang niet zo tof als wanneer hij boven me zou zijn.Die Bolle14 schreef op maandag 24 februari 2014 @ 21:10:
[...]
In principe kan het van alle banen afhankelijk van de wind en het tijdstip.
De spotters met een scanner hebben een voordeel en weten vaak het snelst wat waar vertrekt, ik gok altijd maar met de site van de LVNL en FlightRadar 24 als hulpmiddelen.BeefHazard schreef op maandag 24 februari 2014 @ 21:11:
[...]
Vandaag met een medespotter (Spanjaard die in Abu Dhabi woonde en als co op de 777 van Etihad werkte) hele tijd staan wachten op de A380.... Die de andere baan nam. Alsnog kunnen platen maar lang niet zo tof als wanneer hij boven me zou zijn.
Dat is ook zo. Helaas heb ik op dit moment even geen echte smartphone dus geen Flightradar24 voor mij. Hooguit LVNL.

Singapore 744 Gear Up

Singapore 744 Gear Up
Behalve 09-27Die Bolle14 schreef op maandag 24 februari 2014 @ 21:10:
[...]
In principe kan het van alle banen afhankelijk van de wind en het tijdstip.
DC10 gefotograveerd in engeland?Verwijderd schreef op maandag 24 februari 2014 @ 15:04:
Zijn er nog mensen naar BHX geweest?![]()
[afbeelding]
cheers
Ironbird Photography
Verwijderd
Dit is de allerlaatse DC-10 voor het vervoeren van passagiers (noemen ze PAX)
We moesten een briefing doen met de captain voor een 30 minuten durende
air to air foto missie in militair luchtruim boven Wales
over 2 maanden gaat ie naar de sloper!
't was weer leuk!
Bangladesh airlines

cheers
Ironbird Photography
Toevallig net nog op TV Air Crash Investigation gekeken met de aflevering over de DC-10.
Afgebroken motor door foutief onderhoud (pyloon) en de afgerukte laadklep.
De minder leuke foto http://upload.wikimedia.o...a/en/5/53/Aa191_ohare.jpg
Afgebroken motor door foutief onderhoud (pyloon) en de afgerukte laadklep.
De minder leuke foto http://upload.wikimedia.o...a/en/5/53/Aa191_ohare.jpg
Let op:
Het wordt erg gewaardeerd als je feedback geeft op je voorgangers, dat houdt het waardevol voor iedereen
Het wordt erg gewaardeerd als je feedback geeft op je voorgangers, dat houdt het waardevol voor iedereen