Ha! Ik was de newbie die naast je stondnustys schreef op zaterdag 15 juni 2013 @ 22:31:
[...]
Met een blauwe jas en groene broek ? Jep, that's me
Leuk dat je dit topic heb gevonden. Had je nog wat aan de tips ?itsgreen schreef op zaterdag 15 juni 2013 @ 23:11:
[...]
Ha! Ik was de newbie die naast je stondZit me nu door mijn foto's te worstelen, niet geheel ontevreden. Ben benieuwd waar jij mee komt
Hier nog een met P4 ervaringen 
Om 17:10 van het terrein weg gelopen, om om 18:45 ongeveer reden we eindelijk het parkeerterrein af en rond 19:00 zaten we pas weer op de doorgaande weg richting snelweg... Uiteindelijk na een verdiende avondmaaltijd bij de golden arches, rond 21:00 thuis (Hoofddorp).
(Om 06:30 vertrokken met het idee om 08:00 op het terrein te kunnen zijn voor een mooi plekje... We waren er pas om 10:00
)
Pics volgen
Want de vliegshows waren vet !!

Om 17:10 van het terrein weg gelopen, om om 18:45 ongeveer reden we eindelijk het parkeerterrein af en rond 19:00 zaten we pas weer op de doorgaande weg richting snelweg... Uiteindelijk na een verdiende avondmaaltijd bij de golden arches, rond 21:00 thuis (Hoofddorp).
(Om 06:30 vertrokken met het idee om 08:00 op het terrein te kunnen zijn voor een mooi plekje... We waren er pas om 10:00

Pics volgen
iets met foto's...
ik was op vrijdag tot het einde op het terrein gebleven ( op aanraden van de speaker nota bene ). Komt er best wel snel een 'sweep' van de militairen. Na een uur lopen eindelijk bij de auto ( ik stond achteraan op P3 ), Staat gewoon alles nog vast, een uur erover gedaan om Boekel te bereiken, daar heerlijk op een terras gegeten met een vriend die via P6 al 3 kwartier op mij stond te wachtenGulf_5 schreef op zondag 16 juni 2013 @ 10:22:
Hier nog een met P4 ervaringen
(Om 06:30 vertrokken met het idee om 08:00 op het terrein te kunnen zijn voor een mooi plekje... We waren er pas om 10:00)
Pics volgenWant de vliegshows waren vet !!

Op zaterdag heb ik het anders aangepakt. Net na Den Bosch heerlijk binnendoor gereden naar Uden, geen kip op de weg, vervolgens auto geparkeerd op 4 minuten lopen vanaf het busstation. Gratis pendelbus naar Volekl gepakt ( geen wachttijd en niet te vol ). Binnen een kwartiertje sta je dan vanaf je auto naast de E3-sentry ( Awacs ).
Terugweg; De demo van de Belgische F16 vanaf het busstation gepakt. De Fransen gingen take-off toen ik de bus in ging op weg naar Uden. In Uden zat ik alweer in de auto toen de Fransen hun laatste rondjes vlogen. Dat ging dus 8,33 keer sneller dan op vrijdag

Op zaterdag , koud 3 minuten op het veld en de Herc begon al. Gauw ND-filter in de lens en knallen op 1/80.

C130 @ Luchtmachtdagen 2013 @ Volkel by nustyR AirTeamImages, on Flickr
Aangezien er (net als voorgaande jaren) een los verzameltopic is voor de Luchtmachtdagen mogen foto's daar geplaatst worden: [Verzamel] Luchtmachtdagen Volkel 2013
Om het centraal te houden is het handig om foto's van Volkel daar te plaatsen, overige foto's hier. Dus niet allebei.
Zijn er morgen mensen aanwezig in Parijs?
Airbus president Fabrice Brégier confirmed that the much hoped-for flyby by the A350 XWB will happen around 1p.m. Paris local time Friday.
Bron: http://atwonline.com/airf...yby-paris-air-show-friday + Twitter Airbus
Airbus president Fabrice Brégier confirmed that the much hoped-for flyby by the A350 XWB will happen around 1p.m. Paris local time Friday.
Bron: http://atwonline.com/airf...yby-paris-air-show-friday + Twitter Airbus
[ Voor 22% gewijzigd door H92! op 20-06-2013 13:01 ]
Eergisteren alweer; A6-EYE Etihad 'Manchester City Football Club' special livery @ EHAM Schiphol.
1

A6_EYE Etihad A330 Manchester City Football Club. First visit @ EHAM Schiphol by nustyR AirTeamImages, on Flickr
2

A6-EYE Etihad 'Manchester City Football Club' special livery @ EHAM Schiphol by nustyR AirTeamImages, on Flickr
1

A6_EYE Etihad A330 Manchester City Football Club. First visit @ EHAM Schiphol by nustyR AirTeamImages, on Flickr
2

A6-EYE Etihad 'Manchester City Football Club' special livery @ EHAM Schiphol by nustyR AirTeamImages, on Flickr
Prachtige foto's
Zal wel een goed centje voor betaald zijn die livery
Zal wel een goed centje voor betaald zijn die livery
Weer terug van een paar dagen Frankfurt. Het stikt daar van de 787's

1

2 moving 787's in one shot @ FRA by nustyR AirTeamImages, on Flickr
2

787 AirIndia @ FRAnkfurt by nustyR AirTeamImages, on Flickr
3

787 AirIndia @ FRA by nustyR AirTeamImages, on Flickr
4

Vietnam 777 cloudbusting @ FRA by nustyR AirTeamImages, on Flickr
5

A6-AFA Etihad special livery @ runway 18 Frankfurt by nustyR AirTeamImages, on Flickr
6

Qatar 787 @ FRA by nustyR AirTeamImages, on Flickr
7 Zo'n nieuwe 747-8i cloudbust toch net iets anders dan de oude garde.

747-8I cloudbusting @ FRA by nustyR AirTeamImages, on Flickr
Verwijderd
Zijn weer mooie plaatjes, Nustys!
Ben zelf naar Las Vegas geweest en ook een paar uurtjes wezen spotten. Erg vroeg opgestaan om proberen heatwaves voor te zijn, maar was eigenlijk kansloos.
Hoofddoel was een shot waar een vliegtuig voor de bekende skyline opstijgt, maar helaas werd die baan niet gebruikt. Pas later, maar alleen voor kleinere landende private jets, die dus niet zo ver kwamen. Toch nog een enigzins gelijkwaardig shot kunnen maken. Maar verder wel vermaakt met Ivery's en vliegtuigen die we hier niet vaak zien.
Eerste paar shots, zal later wat meer laten zien:
1.

N288DP "Janet Air" Boeing 737 crossing before Stratosphere Tower in Las Vegas by wsrdam, on Flickr
2.

N479WN Southwest Airlines Boeing 737 by wsrdam, on Flickr
3.

N303FE FedEx McDonnell Douglas MD-10 by wsrdam, on Flickr
4.

N408NV Allegiant (Blue Man Group) McDonnel Douglas MD-82 leaving Las Vegas by wsrdam, on Flickr
Ben zelf naar Las Vegas geweest en ook een paar uurtjes wezen spotten. Erg vroeg opgestaan om proberen heatwaves voor te zijn, maar was eigenlijk kansloos.
Hoofddoel was een shot waar een vliegtuig voor de bekende skyline opstijgt, maar helaas werd die baan niet gebruikt. Pas later, maar alleen voor kleinere landende private jets, die dus niet zo ver kwamen. Toch nog een enigzins gelijkwaardig shot kunnen maken. Maar verder wel vermaakt met Ivery's en vliegtuigen die we hier niet vaak zien.
Eerste paar shots, zal later wat meer laten zien:
1.

N288DP "Janet Air" Boeing 737 crossing before Stratosphere Tower in Las Vegas by wsrdam, on Flickr
2.

N479WN Southwest Airlines Boeing 737 by wsrdam, on Flickr
3.

N303FE FedEx McDonnell Douglas MD-10 by wsrdam, on Flickr
4.

N408NV Allegiant (Blue Man Group) McDonnel Douglas MD-82 leaving Las Vegas by wsrdam, on Flickr
@Nustys :
Heerlijke platen zeg!
@wsrdam : Oef gave stek zeg!! Die MD-11 is een lekkere kist zeg!
Weer is een plaat van mijn kant, eentje die van de nederlandsche bodem opsteeg :
Emirates a380 take off

Emirates small rainbow take off by MarkCantPark, on Flickr
Weer is een plaat van mijn kant, eentje die van de nederlandsche bodem opsteeg :
Emirates a380 take off

Emirates small rainbow take off by MarkCantPark, on Flickr
MarkdeBruin.net | "Bigger Lens, Better Picture"
DC-10MarkCantPark schreef op maandag 01 juli 2013 @ 22:14:

iets met foto's...
@ Nustys, weer een heerlijke serie van FRA.
@ Markcantpark, gaaf shot!
vooral het condens op vleugels is geweldig.
Technisch gezien is het een MD-10. Een MD-10 is een DC-10 met een MD-11 cockpit. Het voordeel hiervan is onder andere dat deze kist een 2 man crew heeft (de flight-engineer is weg geautomatiseerd). Een ander voordeel is dat je met een MD-11 rating ook op een MD-10 mag vliegen (hierdoor kan FedEx zijn crew's flexibeler inzetten).
@ Markcantpark, gaaf shot!
Nee dat is geen DC-10!...
Technisch gezien is het een MD-10. Een MD-10 is een DC-10 met een MD-11 cockpit. Het voordeel hiervan is onder andere dat deze kist een 2 man crew heeft (de flight-engineer is weg geautomatiseerd). Een ander voordeel is dat je met een MD-11 rating ook op een MD-10 mag vliegen (hierdoor kan FedEx zijn crew's flexibeler inzetten).
Canon 5D III / 1DIV & EF 16-1400mm L IS USM Macro Fisheye | Flickr | Tyno Photography @ Facebook
Wat ik dan niet snap is dat de DC-10 als eeste kwam, later de MD-11 (tijdlijn zegmaar)
Dus dan hebben ze de DC-10 gepakt met MD-11 cockpit, maar de DC-10 was op het moment dat de MD-11 cockpit ''beschikbaar'' was, toch al weer achterhaald? Of zie ik nu wat over het hoofd?
Dus dan hebben ze de DC-10 gepakt met MD-11 cockpit, maar de DC-10 was op het moment dat de MD-11 cockpit ''beschikbaar'' was, toch al weer achterhaald? Of zie ik nu wat over het hoofd?
@ DennisM6, waarschijnlijk denk jij dat deze kist al van de fabriek uit een MD-10 was. Maar het MD-10 programma is een modificatie die pas in de loop van de tijd is uitgevoerd (vergelijkbaar met de ombouw van passagiers naar vracht).
Om deze kist even als voorbeeld te gebruiken: Deze kist werd ooit (in 1973) gebouwd als een DC-10 (PAX variant). In 1984 heeft FedEx deze kist gekocht om hem om te bouwen naar een vrachttoestel. In het begin van deze eeuw (2000-2002) heeft deze kist de update van cockpit gehad, zodat het nu een MD-10 is.
Ik vind het wel mooi om te zien dat deze kist na 40 jaar nog steeds in de lucht is.
Om deze kist even als voorbeeld te gebruiken: Deze kist werd ooit (in 1973) gebouwd als een DC-10 (PAX variant). In 1984 heeft FedEx deze kist gekocht om hem om te bouwen naar een vrachttoestel. In het begin van deze eeuw (2000-2002) heeft deze kist de update van cockpit gehad, zodat het nu een MD-10 is.
Ik vind het wel mooi om te zien dat deze kist na 40 jaar nog steeds in de lucht is.
Canon 5D III / 1DIV & EF 16-1400mm L IS USM Macro Fisheye | Flickr | Tyno Photography @ Facebook
Thanks
wsrdam ; mooie serie, vooral die MD-dinges van Fedex
Mark; voor bankende wallies moet je toch echt een keer naar FRA of LHR gaan
8

HL7619 Korean Air A380 banking away from FRA. by nustyR AirTeamImages, on Flickr
9

SIA A380 banking @ FRA by nustyR AirTeamImages, on Flickr
10

Cloudbusting wally @ FRA. by nustyR AirTeamImages, on Flickr
11

HL7612 KoreanAir A380 taking off from FRA by nustyR AirTeamImages, on Flickr
12 Maar ja, er is en blijft er maar één de echte Queen of the skies
Boy oh boy, wat is die 747-8i toch een prachtkist.

Lufty 747-8i taking off from FRA @ 700mm by nustyR AirTeamImages, on Flickr
13 Op 1/20 F/2.8 ISO3200 gemaakt
nou nog een betere ISO/ ruis verhouding en ik ben blij

FedeX triple 7 taking off from FRA. by nustyR AirTeamImages, on Flickr
14 Nieuw plekje langs baan 18 in het bos gevonden ( 2KM fietsen en een altrexladder met 11 treden required ).

Emirates triple 7 taking of from runway 18 @ FRA by nustyR AirTeamImages, on Flickr
15 Met grijs shit-weer fotograferen is echt geen probleem. Wacht totdat de twilight-zone begint

Twilight DHL @ FRA by nustyR AirTeamImages, on Flickr
16 Head-on met een Gulf A320 bij de apenrots.

Gulf Air Airbus @ FRA. by nustyR AirTeamImages, on Flickr
17 Een gijze kist met echt 100% schijt-licht / lucht rond het middaguur
Check de wingflex, ze is hier al bijna straight en level na het banken.

Banking Qatar 787 @ FRA by nustyR AirTeamImages, on Flickr
18 Op de heenweg had ik een tussenstop op het allermooiste panoramaterras, dat van Keulen.
Gelukkig zat het weer daar wel mee

Amazing sunset @ Koln Airport by nustyR AirTeamImages, on Flickr
19 Auch auf Koln
Nagenoeg niet nabewerkt , klein beetje shadow, ontruist en verscherpt.

Stunning sunset at Koln airport by nustyR AirTeamImages, on Flickr
Als ik tijd heb komt er meer. Morgen een grote Hoogvliegersdag, zondag de hele dag foto's daarvan editten. Op 18 juli gaat de veerboot alweer richting de UK voor LHR en RIAT
wsrdam ; mooie serie, vooral die MD-dinges van Fedex
8

HL7619 Korean Air A380 banking away from FRA. by nustyR AirTeamImages, on Flickr
9

SIA A380 banking @ FRA by nustyR AirTeamImages, on Flickr
10

Cloudbusting wally @ FRA. by nustyR AirTeamImages, on Flickr
11

HL7612 KoreanAir A380 taking off from FRA by nustyR AirTeamImages, on Flickr
12 Maar ja, er is en blijft er maar één de echte Queen of the skies

Lufty 747-8i taking off from FRA @ 700mm by nustyR AirTeamImages, on Flickr
13 Op 1/20 F/2.8 ISO3200 gemaakt

FedeX triple 7 taking off from FRA. by nustyR AirTeamImages, on Flickr
14 Nieuw plekje langs baan 18 in het bos gevonden ( 2KM fietsen en een altrexladder met 11 treden required ).

Emirates triple 7 taking of from runway 18 @ FRA by nustyR AirTeamImages, on Flickr
15 Met grijs shit-weer fotograferen is echt geen probleem. Wacht totdat de twilight-zone begint

Twilight DHL @ FRA by nustyR AirTeamImages, on Flickr
16 Head-on met een Gulf A320 bij de apenrots.

Gulf Air Airbus @ FRA. by nustyR AirTeamImages, on Flickr
17 Een gijze kist met echt 100% schijt-licht / lucht rond het middaguur
Check de wingflex, ze is hier al bijna straight en level na het banken.

Banking Qatar 787 @ FRA by nustyR AirTeamImages, on Flickr
18 Op de heenweg had ik een tussenstop op het allermooiste panoramaterras, dat van Keulen.
Gelukkig zat het weer daar wel mee

Amazing sunset @ Koln Airport by nustyR AirTeamImages, on Flickr
19 Auch auf Koln

Stunning sunset at Koln airport by nustyR AirTeamImages, on Flickr
Als ik tijd heb komt er meer. Morgen een grote Hoogvliegersdag, zondag de hele dag foto's daarvan editten. Op 18 juli gaat de veerboot alweer richting de UK voor LHR en RIAT
Om even terug te komen op de DC-MD-10 discussie... Als het gaat om het herkennen van een vliegtuig blijf ik er bij dat dit een DC-10 is
. Dat dat ding een cockpitmodificatie heeft gehad en daardoor een MD-10 heet is leuk, maar dat zie je (voorzover mij bekend) aan de buitenkant niet. Je moet dan dus echt van alle DC-10'en out there uit je hoofd weten welke gemod zijn, om te kunnen vertellen of het een DC of een MD is...
Een 737-800 kun je ook met tig verschillende cockpitlayouts krijgen, met en zonder HUD etc, daardoor blijft het ook gewoon een 737
Als je een 747-400ER in Mojave zet en daar de motoren en landinggear vanaf sloopt, alle stoelen er uit haalt en alvast begint met slopen door de staart er af te breken terwijl de rest mistroostig op een paar bielzen zielig ligt te wezen, is het ook nog steeds een 747-400ER en niet een EX-747
(ik geef toe, wel bijna
)
En dat vind ik er van
Een 737-800 kun je ook met tig verschillende cockpitlayouts krijgen, met en zonder HUD etc, daardoor blijft het ook gewoon een 737
Als je een 747-400ER in Mojave zet en daar de motoren en landinggear vanaf sloopt, alle stoelen er uit haalt en alvast begint met slopen door de staart er af te breken terwijl de rest mistroostig op een paar bielzen zielig ligt te wezen, is het ook nog steeds een 747-400ER en niet een EX-747
En dat vind ik er van
iets met foto's...
Laat maar weten wanneer we gaannustys schreef op vrijdag 05 juli 2013 @ 21:56:
Vette serie man en heerlijke kisten hebben ze daar zeg!
Succes op RIAT en LHR!
Verwijderd
@ Gulf_5: Daar heb je wel een beetje gelijk in 
@ Nustys: Ook deze serie weer schitterend. Met name de bankende Korean en de Easyjets met zonsondergang.
Nog wat Vegas:
1. Iets kleinere FedEx

N930FE FedEx Cessna 208B leaving KLAS by wsrdam, on Flickr
2. Hawaiian

N381HA Hawaiian Airlines Airbus A330-300 by wsrdam, on Flickr
3. AA

N487AA American Airlines McDonnell Douglas MD-82 by wsrdam, on Flickr
4. Alaska

N624AS Alaska Airlines Boeing 737-700 by wsrdam, on Flickr
5. Canada

C-FGMF Air Canada Embraer 190 by wsrdam, on Flickr
6. AirTran

N353AT AirTran Boeing 737-700 by wsrdam, on Flickr
@ Nustys: Ook deze serie weer schitterend. Met name de bankende Korean en de Easyjets met zonsondergang.
Nog wat Vegas:
1. Iets kleinere FedEx

N930FE FedEx Cessna 208B leaving KLAS by wsrdam, on Flickr
2. Hawaiian

N381HA Hawaiian Airlines Airbus A330-300 by wsrdam, on Flickr
3. AA

N487AA American Airlines McDonnell Douglas MD-82 by wsrdam, on Flickr
4. Alaska

N624AS Alaska Airlines Boeing 737-700 by wsrdam, on Flickr
5. Canada

C-FGMF Air Canada Embraer 190 by wsrdam, on Flickr
6. AirTran

N353AT AirTran Boeing 737-700 by wsrdam, on Flickr
@ wsrdam, gave shot's van Las Vegas
. Die Air Tran 737-300 is mijn favoriet.
Hierbij nog wat foto's van de afgelopen periode:
22 Juni 2013
1. Silkway IL-76 (ik had eigenlijk gehoopt een banking shot, maar dat werd een flauw bank in slecht licht
)

2.

3. Waar ik wel geluk mee had, was deze Pullmantur 747 (die vertrok net na een schilder beurt)

6 Juli 2013
Afgelopen zaterdag ochtend nog even op schiphol geweest. Het weer was (op enkele wolkjes na) perfect voor wat sunrise shot's.
4.

5.

6. Cathay Pacific A340

7. Harde landing

8.
Hierbij nog wat foto's van de afgelopen periode:
22 Juni 2013
1. Silkway IL-76 (ik had eigenlijk gehoopt een banking shot, maar dat werd een flauw bank in slecht licht

2.

3. Waar ik wel geluk mee had, was deze Pullmantur 747 (die vertrok net na een schilder beurt)

6 Juli 2013
Afgelopen zaterdag ochtend nog even op schiphol geweest. Het weer was (op enkele wolkjes na) perfect voor wat sunrise shot's.
4.

5.

6. Cathay Pacific A340

7. Harde landing

8.

Heerlijke serie Tyno! Die suncrossings zijn erg goed gelukt!
Oef, megavroeg maar nr 4 is megamooiTyno schreef op zondag 07 juli 2013 @ 22:45:
6 Juli 2013
Over 6 en 7, to en land op dezelfde baan? Of zag ik dat verkeerd?
[/quote]
| | | · | | · | | · | | · | | | : | | |·| |·| |·| |·|
@ Mekkieboek, Ja je moet er even keer vroeg je bed voor uit maar het is elke keer weer de moeite waard. De hele serie 4 t/m 8 is gemaakt tijdens de landing.
[ Voor 40% gewijzigd door Tyno op 08-07-2013 20:53 ]
Ook maar eentje van mij dan 
De stinkende, rokende, lawaai makende AWACS
De stinkende, rokende, lawaai makende AWACS

[ Voor 4% gewijzigd door Superkiwi op 09-07-2013 20:46 ]
"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"
Thanx
Nu je het zegt
hij helt iets naar links...
Nu hangt het toestel ook wel wat naar links hoor, dat vertekent een hoop.
Kijk maar naar de palen van de windmolens > bijna recht
*hij staat recht, nieuwe geupload*
Nu je het zegt
Nu hangt het toestel ook wel wat naar links hoor, dat vertekent een hoop.
Kijk maar naar de palen van de windmolens > bijna recht
*hij staat recht, nieuwe geupload*
[ Voor 27% gewijzigd door Superkiwi op 09-07-2013 20:47 ]
Verwijderd
@nustys Is die prachtige foto van die Easyjet (18) nog ergens zonder watermerk en met enige kwaliteit te vinden? Of moet ik dan bij AirTeamImages zijn hahahah?
Die gaat inderdaad in de verkoop via ATIVerwijderd schreef op woensdag 10 juli 2013 @ 20:37:
@nustys Is die prachtige foto van die Easyjet (18) nog ergens zonder watermerk en met enige kwaliteit te vinden? Of moet ik dan bij AirTeamImages zijn hahahah?
Philippine Airlines is van de EU blacklist gehaald en hebben al een slot request voor AMS ingediend.
W13: PR 720/721 arr. AMS 12.30 - dep. AMS 14.00 a/c 77W Daily Manila - AMS - Manila
W13: PR 720/721 arr. AMS 12.30 - dep. AMS 14.00 a/c 77W Daily Manila - AMS - Manila
Volgens mij bedoelt 'ie dat de 777 om 12.30 aankomt en 14.00 alweer vertrekt. Dan moeten ze die kist als de bliksem leegmaken, schoonmaken, cateren en weer vullen met pax/vracht/bagage.
R6 | 24-70 F2.8 DG OS HSM Art | 18-35 F1.8 DC HSM Art | EF 70-200 F4L IS USM | EF 50mm f/1.8 | Zenbook 14 OLED | T14G4 OLED
Kom hier toevallig terecht via 'actieve topics'. Ik heb 35 jaar gedacht dat vliegtuigspotters hele, hele suffe mensen waren. Maar lieve hemel wat zijn dat een prachtige foto's, Tyno & Nustis! ;-)
* Znorkus krijgt acuut zin ook zelf met zn tamron 300mm naar het vliegveld te gaan. En ik heb nog wel vliegangst!
* Znorkus krijgt acuut zin ook zelf met zn tamron 300mm naar het vliegveld te gaan. En ik heb nog wel vliegangst!
Dat dus! Vind 1.5 uur wel erg snel, maar dat zal wel aan mij liggenBeefHazard schreef op woensdag 10 juli 2013 @ 23:37:
Volgens mij bedoelt 'ie dat de 777 om 12.30 aankomt en 14.00 alweer vertrekt. Dan moeten ze die kist als de bliksem leegmaken, schoonmaken, cateren en weer vullen met pax/vracht/bagage.
Vliegangst is angst voor het onbekende. Als je gaat spotten en ziet wat er gebeurt met een vliegtuig wanneer deze opstijgt en/of landt, kan het dus ook zijn dat je vliegangst minder wordt. Daarnaast kun je nog altijd naar een simulatie-centrum gaan, die je laten zien hoe een vliegtuig werkt en wat je hoort en ziet onderweg.Znorkus schreef op donderdag 11 juli 2013 @ 01:37:
Kom hier toevallig terecht via 'actieve topics'. Ik heb 35 jaar gedacht dat vliegtuigspotters hele, hele suffe mensen waren. Maar lieve hemel wat zijn dat een prachtige foto's, Tyno & Nustis! ;-)
Is het ook. Op Heathrow doen ze een A319 in 50 minuten volgens mij. De 777 is toch een behoorlijk stuk groter, dus duurt dat allemaal langer. Slechts 40 minuten langen dan een A319 vind ik ook wel knap.DennisM6 schreef op donderdag 11 juli 2013 @ 14:46:
[...]
Dat dus! Vind 1.5 uur wel erg snel, maar dat zal wel aan mij liggen
[ Voor 20% gewijzigd door BeefHazard op 11-07-2013 15:51 ]
R6 | 24-70 F2.8 DG OS HSM Art | 18-35 F1.8 DC HSM Art | EF 70-200 F4L IS USM | EF 50mm f/1.8 | Zenbook 14 OLED | T14G4 OLED
Haaiii & thank youZnorkus schreef op donderdag 11 juli 2013 @ 01:37:
A380 @ SFO in 2011 duurde 1 uur en 40 1 uur 35 minuten van docken @ de gate tot undocken...
(edit: heb m'n foto's gecheckt en op moment A komt de whale aantaxiën (dus nog voor docken) en 1 uur en 40 min later heb ik een foto van de wingtip vanaf rij 94
tijdens het taxiën, dus block time is tussen 1u30-1u35 geweest
)
Een T7 in 1,5 uur kan dus prima. Het moet alleen niet tegen zitten
(edit: heb m'n foto's gecheckt en op moment A komt de whale aantaxiën (dus nog voor docken) en 1 uur en 40 min later heb ik een foto van de wingtip vanaf rij 94
Een T7 in 1,5 uur kan dus prima. Het moet alleen niet tegen zitten
[ Voor 44% gewijzigd door Gulf_5 op 11-07-2013 23:54 ]
iets met foto's...
Afgelopen dinsdag ochtend ben ik ook nog even op schiphol geweest. De zonsopgang zaterdag was nog een beetje bewolkt, daarom dinsdag nog een poging gedaan.
1. KLM A330

2. KLM 777

3. Op een gegeven hing er een China Southern A330 op final met daar achter een KLM 777, Alleen om een of andere reden (waarschijnlijk zat hij te dicht op die A330) moest die KLM 777 zijn approach afbreken om een keer opnieuw aan te vliegen.

4.
1. KLM A330

2. KLM 777

3. Op een gegeven hing er een China Southern A330 op final met daar achter een KLM 777, Alleen om een of andere reden (waarschijnlijk zat hij te dicht op die A330) moest die KLM 777 zijn approach afbreken om een keer opnieuw aan te vliegen.

4.

Ochtendstond heeft goud in de mond
Leuk die approach break-off, zie je niet vaak.

Leuk die approach break-off, zie je niet vaak.
Lekkere platen weer hoor. Vind de CS A330+KLM 777 het meest geslaagd

[ Voor 5% gewijzigd door BeefHazard op 13-07-2013 02:23 ]
Schitterend, het gouden uurtje heeft weer mooie foto's opgeleverd bij Tyno zie ik 
Afgelopen weekend ben ik afgereisd naar de Flying Legends airshow in Duxford Engeland.
Als je van oude vliegtuigen houdt, zeker van de tweede wereldoorlog, dan kan ik dat zeker aanraden. In september is daar trouwens weer zo'n show. Het was ongewoon zonnig en warm voor Engeland, maar keurig om plaatjes te maken! Hier enkele foto's:
1. Hawker Hurricane

Hawker Hurricane by Ramon Feleüs, on Flickr
2. P51D Mustang

P51D Mustang "Miss Velma" by Ramon Feleüs, on Flickr
2. Messerchmitt Bf 109

Messerchmitt Bf 109 by Ramon Feleüs, on Flickr
3. Junkers Ju 52

Junkers Ju52 by Ramon Feleüs, on Flickr
5. Grumman FM-2 Wildcat

Grumman FM-2 Wildcat by Ramon Feleüs, on Flickr
Afgelopen weekend ben ik afgereisd naar de Flying Legends airshow in Duxford Engeland.
Als je van oude vliegtuigen houdt, zeker van de tweede wereldoorlog, dan kan ik dat zeker aanraden. In september is daar trouwens weer zo'n show. Het was ongewoon zonnig en warm voor Engeland, maar keurig om plaatjes te maken! Hier enkele foto's:
1. Hawker Hurricane

Hawker Hurricane by Ramon Feleüs, on Flickr
2. P51D Mustang

P51D Mustang "Miss Velma" by Ramon Feleüs, on Flickr
2. Messerchmitt Bf 109

Messerchmitt Bf 109 by Ramon Feleüs, on Flickr
3. Junkers Ju 52

Junkers Ju52 by Ramon Feleüs, on Flickr
5. Grumman FM-2 Wildcat

Grumman FM-2 Wildcat by Ramon Feleüs, on Flickr
Canon 7D | ramonfeleus.nl | Facebook | Flickr | Twitter
Sunrise @ EHAM

Crossing the early morning Sun by MarkCantPark, on Flickr

Sunrise @ EHAM by MarkCantPark, on Flickr

Crossing the early morning Sun by MarkCantPark, on Flickr

Sunrise @ EHAM by MarkCantPark, on Flickr
nog spotters hier, die morgen ook naar de riat gaan in fairford?
roelbb
Ik ben van plan om woensdagavond (eindelijk een vrije dag) richting schiphol te gaan. Maar, ik ehb weinig ervaring met fotografie in de schemer. Camera: D90 + sigma 18-200. Zijn er tips voor beginners, want foto's zoals hierboven zijn natuurlijk geweldig.
@roelbb maandag terug gekomen van lang weekend riat 
zal binnenkort wel foto's posten
zal binnenkort wel foto's posten
@ DennisM6, laat ik maar eens even proberen: Het is een beetje afhankelijk van de shot's die je wil maken. Enerzijds kun je ervoor kiezen te fotograferen met de zon in de rug, dit geeft een mooi belichting van de kist en dan worden ook binnenzijde van motoren verlicht. Anderzijds kun je tegen de zon in gaan fotograferen, dan krijg je silhoutte van de kist met een mooie oranje/rode lucht. Als tip kan ik nog wel meegeven houd er rekening mee dat je je zelf af en toe moet verplaatsen: de zon beweegt en als je een kist en zon in een shot wil hebben dan moet je met zon mee bewegen.
En hierbij nog 2 foto's van gisterenochtend.
1. Canadese C-17 silhouette

2. En nog eentje van de andere kant (dan kun je zien hoe die kist eruit ziet).
En hierbij nog 2 foto's van gisterenochtend.
1. Canadese C-17 silhouette

2. En nog eentje van de andere kant (dan kun je zien hoe die kist eruit ziet).

Prachtige shots van die Globemaster Tyno, hulde!
Klu opendagen:
1. poolse mig

2. frecce tricolore met de half nederlandse presentator!

3. frecce tricolore

4. frecce tricolore

5. NL F-16 demoteam

6. Stitch demo vlieger

7. NL Apache demo team

8. KLM en 10x F-16 voor stichting hoogvliegers
1. poolse mig
2. frecce tricolore met de half nederlandse presentator!
3. frecce tricolore
4. frecce tricolore
5. NL F-16 demoteam
6. Stitch demo vlieger
7. NL Apache demo team
8. KLM en 10x F-16 voor stichting hoogvliegers
roelbb
De foto's van RIAT
1. de opening werd verzorgd door de nederlandse teams

2. breitling wingwalkers (1)

3. breitling wingwalkers (2)

4. Vulcan power!!!

5. Frecce tricolre was er ook weer

6. schaamteloos gekopieerd van de nederlanders (zie vorige post)

7. Even zwaaien naar het publiek

8. Airbus A400M
1. de opening werd verzorgd door de nederlandse teams
2. breitling wingwalkers (1)
3. breitling wingwalkers (2)
4. Vulcan power!!!
5. Frecce tricolre was er ook weer
6. schaamteloos gekopieerd van de nederlanders (zie vorige post)
7. Even zwaaien naar het publiek
8. Airbus A400M
roelbb
Verwijderd
Na drie hele mooie vluchten moest ik deze toch wel even delen 
Overview van Zurich 30 seconden na takeoff van de 16
http://www.flickr.com/photos/63435156@N04/9371244103/
Sunset [BCN-DUS]

http://www.flickr.com/pho...@N04/9371244413/lightbox/
Toch nog mooie verticale opbouw ook na Sunset!

http://www.flickr.com/photos/63435156@N04/9371245111/

http://www.flickr.com/photos/63435156@N04/9371244103/
Sunset [BCN-DUS]

http://www.flickr.com/pho...@N04/9371244413/lightbox/
Toch nog mooie verticale opbouw ook na Sunset!

http://www.flickr.com/photos/63435156@N04/9371245111/
[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 27-07-2013 15:48 ]
Mocht er nog een malloot zijn ding doen, mijn ouders pakken de HV 181, vandaag (vannacht) over een paar uur, richting Fuerteventura. Hij gaat om 6.15 en heeft de reg ph-bxg, een klm kist. Bitte hier uploaden!
Helemaal rechts zie je een bruin-geel grasveld met één gebouwtje erop (= radarstation ). Dat is een prima spottersplek voor bankingshotsVerwijderd schreef op zaterdag 27 juli 2013 @ 15:46:
Na drie hele mooie vluchten moest ik deze toch wel even delen
Verwijderd
Ik hoop dat ik hiervoor in het goede forum zit, ik kijk hier soms wel wat rond omdat ik het wel leuk vind om naar vliegtuigen te kijken. Nu wou ik binnenkort een keer een dagje naar Schiphol, om vliegtuigen te gaan bekijken. Nu ben ik een keer een website hier tegen gekomen waar volledige schema's opstaan wat er gaat landen/opstijgen op een desbetreffende dag, alleen kan ik deze website nu niet meer terugvinden. Weet iemand misschien welke website ik bedoel, en mij hieraan helpen?
Net terug van 11 dagen london

B-2031 Air China 77W crossing the moon while banking away from LHR by nustyR AirTeamImages, on Flickr

B-2031 Air China 77W crossing the moon while banking away from LHR by nustyR AirTeamImages, on Flickr
shit man hoe doe je dat toch altijd. Geweldig!
Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar
Ik kom normaal nooit op vliegvelden, maar zaterdag gingen mijn vader, broer en schoonbroer parachutespringen op Teuge.
Daar heb ik het volgende vast weten te leggen
@ Tyno, dat silhouet is echt heel erg vet.
@ roelbb, vind ze allemaal erg vet maar die van het breitling team en die van de chinook met die hand springen er voor mij uit (door de kisten zelf en de humor).
@ nustys, respect man, kom vaak in dit topic om te kijken en die van jou springen er vaak echt uit (samen met tyno
)
1.

IMG_6074.jpg by ed-oorklep, on Flickr
2.

IMG_6076.jpg by ed-oorklep, on Flickr
3.

IMG_6079.jpg by ed-oorklep, on Flickr
Ja ik vond die duitse dubbeldekker te gek
Ook nog deze van mijn vader:

IMG_6147.jpg by ed-oorklep, on Flickr
En deze van mijn broer:

IMG_6163.jpg by ed-oorklep, on Flickr
Daar heb ik het volgende vast weten te leggen
@ Tyno, dat silhouet is echt heel erg vet.
@ roelbb, vind ze allemaal erg vet maar die van het breitling team en die van de chinook met die hand springen er voor mij uit (door de kisten zelf en de humor).
@ nustys, respect man, kom vaak in dit topic om te kijken en die van jou springen er vaak echt uit (samen met tyno
1.

IMG_6074.jpg by ed-oorklep, on Flickr
2.

IMG_6076.jpg by ed-oorklep, on Flickr
3.

IMG_6079.jpg by ed-oorklep, on Flickr
Ja ik vond die duitse dubbeldekker te gek
Ook nog deze van mijn vader:

IMG_6147.jpg by ed-oorklep, on Flickr
En deze van mijn broer:

IMG_6163.jpg by ed-oorklep, on Flickr
[ Voor 6% gewijzigd door ed-oorklep op 29-07-2013 23:04 ]
Verwijderd
Ola ! Tijdens mn vakantie in spanje ben ik even bij Barcelona El Prat rond gaan huppelen. Voor de normale side-on foto's een prima veld, met zelfs een constructie waarmee je over hekken heen kijkt en waarmee de heatwaves weg blijven
Tip: Ga op zaterdag, gegarandeerd veel russen !
Toch ook wat minpunten... Je wordt er doodgegooit met Vueling, niks Iberia of Air Europa, nee vueling, ryanair en easyjet zijn tegenwoordig de hoofdgebruikers van El Prat, voor de rest weinig Heavies op de bekende meuk na (Amerikanen, emirates, Qatar en Air Transat). Voor de bankingshots moet je een bootje hebben en op zee te vinden zijn
Dus als iemand dat heeft zou het top zijn! Alle kisten banken namelijk al heel vroeg weg, licht staat goed en de kisten zijn erg dichtbij.... alleen moet je zoals al gezegt op zee zitten. De ene baan wordt altijd gebruikt voor landen en de andere voor starts, behalve door de amerikanen
Naja pics or it didn't happen
1#

IMG_2289 by ThomasKruytzer, on Flickr
2# Vueling met sharklets

IMG_2295 by ThomasKruytzer, on Flickr
3# Eén van de heeel veul russen
en nog een leuk type ook !

IMG_2304 by ThomasKruytzer, on Flickr
4# Me eerste Hopje!

IMG_2376 by ThomasKruytzer, on Flickr
5# Transaero 747

IMG_2403 by
ThomasKruytzer, on Flickr
6#1 van de 3 kisten die vanaf deze baan vertrok, de andere moeten allemaal naar Left

IMG_2412 by ThomasKruytzer, on Flickr
7# Een hele leuke verassing !! Gaat nu alweer klote met FlyNonstop, dus misschien binnekort alweer pleitte

IMG_2414 by ThomasKruytzer, on Flickr
8# American rivals

IMG_2495 by ThomasKruytzer, on Flickr
Toch ook wat minpunten... Je wordt er doodgegooit met Vueling, niks Iberia of Air Europa, nee vueling, ryanair en easyjet zijn tegenwoordig de hoofdgebruikers van El Prat, voor de rest weinig Heavies op de bekende meuk na (Amerikanen, emirates, Qatar en Air Transat). Voor de bankingshots moet je een bootje hebben en op zee te vinden zijn
Naja pics or it didn't happen
1#

IMG_2289 by ThomasKruytzer, on Flickr
2# Vueling met sharklets

IMG_2295 by ThomasKruytzer, on Flickr
3# Eén van de heeel veul russen

IMG_2304 by ThomasKruytzer, on Flickr
4# Me eerste Hopje!

IMG_2376 by ThomasKruytzer, on Flickr
5# Transaero 747

IMG_2403 by
ThomasKruytzer, on Flickr
6#1 van de 3 kisten die vanaf deze baan vertrok, de andere moeten allemaal naar Left

IMG_2412 by ThomasKruytzer, on Flickr
7# Een hele leuke verassing !! Gaat nu alweer klote met FlyNonstop, dus misschien binnekort alweer pleitte

IMG_2414 by ThomasKruytzer, on Flickr
8# American rivals

IMG_2495 by ThomasKruytzer, on Flickr
Thank you
Nog eentje dan; wel hartstikke mis

American Airlines 777 banking away from LHR while not-crossing the moon... by nustyR AirTeamImages, on Flickr
Nog eentje dan; wel hartstikke mis

American Airlines 777 banking away from LHR while not-crossing the moon... by nustyR AirTeamImages, on Flickr
Verwijderd
@Tommy-160 Ik weet niet of je ook terugvliegt vanaf El Prat maar vorige week vloog ik terug en vond ik een heel mooi plekje in de C-pier. Als je de pier helemaal afloopt kom je, na veel te veel vueling, bij het meest dode stukje van het vliegveld (je mag er dan ook 'niet' komen) maar daar loopt de pier af in een driehoek. Je kunt lopen tot in dit laatste driehoekje en dan heb je uitzicht op beide banen (goed te zien op maps trouwens). Je hebt wel een goed lensje nodig maar voor de rest is het een prachtplek!
Goeie pics Tom! En dat voor iemand die nog half bezopen is ?!!?
Alweer een beetje bijgetrokken ??
iets met foto's...
Het zijn er echt 6, dat lampje rechts is er ook één

LHR juli 2013 by nustyR AirTeamImages, on Flickr

Fantastisch, blijft jammer, edoch begrijpelijk, van het watermerk. Deze zou ik graag als wallpaper gehad..nustys schreef op woensdag 31 juli 2013 @ 22:06:
Het zijn er echt 6, dat lampje rechts is er ook één![]()
[afbeelding]
Vincere Per Belli
Portrait krijg je toch nooit goed als wallpaper?
Tenzij je je monitor ook als portrait gebruikt natuurlijk ...
Maar wel een gave foto inderdaad.
Ik heb inderdaad een van de twee portrait staan, maar bedoelde eigenlijk voor op de Ipad...NeutraleTeun schreef op donderdag 01 augustus 2013 @ 10:27:
Portrait krijg je toch nooit goed als wallpaper?
Vincere Per Belli
Sorry, mag niet van AirTeamImagespeeth schreef op donderdag 01 augustus 2013 @ 06:47:
[...]
Fantastisch, blijft jammer, edoch begrijpelijk, van het watermerk. Deze zou ik graag als wallpaper gehad..
Bankende 747 in kerstballen-rood ( ze hadden de hele kist rood moeten spuiten

Virgin 747 banking away from LHR by nustyR AirTeamImages, on Flickr
En nog een lekker flyby op RIAT

A400M + Red Arrows flyby @ RIAT 2013 by nustyR AirTeamImages, on Flickr
Banking action, bijna geen crop.

banking action @ London Heathrow by nustyR AirTeamImages, on Flickr
Banking action, bijna heel erg veel crop.

banking action @ London Heathrow by nustyR AirTeamImages, on Flickr
[ Voor 46% gewijzigd door nustys op 03-08-2013 17:20 ]
Afgelopen maandag boven Capelle aan den IJssel, Lufty 747-8i

Lufty 747-8i creating a rainbowtrail overhead by nustyR AirTeamImages, on Flickr
Gisteren boven de Westeinderplassen.

KLM A330 condensation-clouds and vortex @ EHAM Schiphol by nustyR AirTeamImages, on Flickr
Mig-29 op RIAT

MIG-29 @ RIAT Fairford 2013 by nustyR AirTeamImages, on Flickr

Lufty 747-8i creating a rainbowtrail overhead by nustyR AirTeamImages, on Flickr
Gisteren boven de Westeinderplassen.

KLM A330 condensation-clouds and vortex @ EHAM Schiphol by nustyR AirTeamImages, on Flickr
Mig-29 op RIAT

MIG-29 @ RIAT Fairford 2013 by nustyR AirTeamImages, on Flickr
[ Voor 47% gewijzigd door nustys op 04-08-2013 15:09 ]
Hele mooie platen 
Prachtig ook hoe je iedere keer je loge subtiel in de foto verwerkt
van de gamma racing days
Meneer landen op het circuit

Gamma_Racing_day_07_05_2013-203-sky_junky by Sergio "DarkReptile", on Flickr

Gamma_Racing_day_07_05_2013-202-sky_junky by Sergio "DarkReptile", on Flickr

Gamma_Racing_day_07_05_2013-199-sky_junky by Sergio "DarkReptile", on Flickr

Gamma_Racing_day_07_05_2013-158-demo_runs by Sergio "DarkReptile", on Flickr
mogen heli's ook?

Gamma_Racing_day_07_05_2013-166-david_couldhard by Sergio "DarkReptile", on Flickr
Meneer landen op het circuit

Gamma_Racing_day_07_05_2013-203-sky_junky by Sergio "DarkReptile", on Flickr

Gamma_Racing_day_07_05_2013-202-sky_junky by Sergio "DarkReptile", on Flickr

Gamma_Racing_day_07_05_2013-199-sky_junky by Sergio "DarkReptile", on Flickr

Gamma_Racing_day_07_05_2013-158-demo_runs by Sergio "DarkReptile", on Flickr
mogen heli's ook?

Gamma_Racing_day_07_05_2013-166-david_couldhard by Sergio "DarkReptile", on Flickr
Sometimes you just got to lick the stamp, and send it.
Thank youdvdkiwi schreef op zondag 04 augustus 2013 @ 22:42:
Hele mooie platen
Buzzing the tower at Zestienhoven afgelopen vrijdagavond.

TC-TJJ Corendon Detur livery taking off from Rotterdam Airport by nustyR AirTeamImages, on Flickr
De mooiste 747 mocht afgelopen zaterdagochtend vanaf Schiphol vertrekken. Ze zat helaas veel te hoog voor een mooi bankingshot..

N919CA National 747 , one of the most stunning liveries at this moment, taking off from EHAM Schiphol by nustyR AirTeamImages, on Flickr
Iemand die vanavond misschien nog staat te spotten op Schiphol? Mijn zusje vertrekt vanavond met PH-HZX van Transavia naar Danamar in Turkije, geplande vertrektijd 19:45
Ik woon er een takke eind vandaan, dus voor een enkel foto'tje met een 450d met kitlens ga ik geen 5 uur in de auto zitten
Ik woon er een takke eind vandaan, dus voor een enkel foto'tje met een 450d met kitlens ga ik geen 5 uur in de auto zitten
[ Voor 23% gewijzigd door FastFred op 06-08-2013 16:24 ]
Hotel met uitzicht

G-ZBJB BA 787 being used for crewtraining at LHR by nustyR AirTeamImages, on Flickr

G-ZBJB BA 787 being used for crewtraining at LHR by nustyR AirTeamImages, on Flickr
Mooie monumentale hangaar links.
This footer is intentionally left blank
@Nustys, Geweldige serie van Londen weer!!
@ ed-oorklep, Ik zou die nr. 3 nog iets je bewerken (horizon recht + iets bijsnijden) dan is het echt een top-plaat!
@ Thomas, mooie shots van Barcelona. Vooral die russen zijn mooi om te zien.
Hierbij nog even een shot van gisteren: Deze vloog bij mij over het huis, met een mooi gekleurde staart er achter
1. FinnAir A340
@ ed-oorklep, Ik zou die nr. 3 nog iets je bewerken (horizon recht + iets bijsnijden) dan is het echt een top-plaat!
@ Thomas, mooie shots van Barcelona. Vooral die russen zijn mooi om te zien.
Hierbij nog even een shot van gisteren: Deze vloog bij mij over het huis, met een mooi gekleurde staart er achter
1. FinnAir A340

geweldige plaatTyno schreef op vrijdag 09 augustus 2013 @ 23:12:
Hierbij nog even een shot van gisteren: Deze vloog bij mij over het huis, met een mooi gekleurde staart er achter![]()
1. FinnAir A340
[afbeelding]
Nog wat Heathrow geweld;

Jet Airways 77W crossing the moon at LHR by nustyR AirTeamImages, on Flickr
Gauw de belichting aanpassen en haar bankend pakken

VT-JEK Jet Airways banking away from LHR by nustyR AirTeamImages, on Flickr
Vanuit de hotelkamer met 700mm en door het glas heen.

Room with a view :) by nustyR AirTeamImages, on Flickr
Vanaf de bovenste verdieping van een parkeergarage. Dat schijnen die Engelsen niet zo leuk te vinden, camera uit de tas, alles schieten wat je ziet en gauw de camera weer terug

SIA A380 at the gate @ LHR. by nustyR AirTeamImages, on Flickr
Wie het kleine niet eert,die.......
btw, ik had 5 van die fluitbakken voor de maan langs.

Mooncross @ LHR. by nustyR AirTeamImages, on Flickr
Eerste metro vanaf Hatton Cross gaat om 0506 naar Terminal 5. Gauw naar boven, camera pakken en hebben.

Malaysian A380 landing 09L LHR @ sunrise. by nustyR AirTeamImages, on Flickr
Iets later

G-STBA BA 77W at LHR @ sunrise by nustyR AirTeamImages, on Flickr

Jet Airways 77W crossing the moon at LHR by nustyR AirTeamImages, on Flickr
Gauw de belichting aanpassen en haar bankend pakken

VT-JEK Jet Airways banking away from LHR by nustyR AirTeamImages, on Flickr
Vanuit de hotelkamer met 700mm en door het glas heen.

Room with a view :) by nustyR AirTeamImages, on Flickr
Vanaf de bovenste verdieping van een parkeergarage. Dat schijnen die Engelsen niet zo leuk te vinden, camera uit de tas, alles schieten wat je ziet en gauw de camera weer terug

SIA A380 at the gate @ LHR. by nustyR AirTeamImages, on Flickr
Wie het kleine niet eert,die.......
btw, ik had 5 van die fluitbakken voor de maan langs.

Mooncross @ LHR. by nustyR AirTeamImages, on Flickr
Eerste metro vanaf Hatton Cross gaat om 0506 naar Terminal 5. Gauw naar boven, camera pakken en hebben.

Malaysian A380 landing 09L LHR @ sunrise. by nustyR AirTeamImages, on Flickr
Iets later

G-STBA BA 77W at LHR @ sunrise by nustyR AirTeamImages, on Flickr
Weet niet echt of het hier thuishoort, maar het is een vliegtuig
Geschoten op het kleine vliegveld van Texel!

Vliegtuig by CasperStreefkerk, on Flickr

Vliegtuig by CasperStreefkerk, on Flickr
Sony A7III - PSN: Ruimtestofzuiger - Clash of Clans
Wat zijn die tripple kisten toch mooi zo he! En die a380, lijkt wel of ie in het ziekenhuis ligt zoveel zit er op aangesloten. Wat een apparaat, maar de triplle's blijf ik toch gaver vinden.
British Airways gebruikt hun tweede Boeing 787 voorlopig even op London - Stockholm Arlanda, en toevallig vertrekken ze net even 20 minuutjes voordat ik vlieg. Krap aan tijd om even een paar foto's te maken. Hopelijk deze week nog eens een windje vanuit het noorden/noordoosten, dan komt hij misschien nog voor m'n neus langs.

G-ZBJA British Airways Boeing 787-8 Dreamliner

Was het gisteren de beurt van G-ZBJA, vandaag kwam G-ZBJB naar Stockholm (Spaar ze allemaal!!):

G-ZBJB British Airways Boeing 787-8 Dreamliner
Ik sprak nog even met de refueller en die zegt hetzelfde over de B787 als nagenoeg ieder ander die ik er tot dusver over heb gehoord.... Verhoudingen kloppen niet, te kort
.
KLM was ook aanwezig met de PH-BXO in Skyteam kleuren.

PH-BXO KLM Royal Dutch Airlines Boeing 737-900
Ze hadden de tank iets te vol....

En TUI Nordic heeft mooie schone vliegtuigen:

SE-RFU TUIfly Nordic Boeing 737-800

G-ZBJB British Airways Boeing 787-8 Dreamliner
Ik sprak nog even met de refueller en die zegt hetzelfde over de B787 als nagenoeg ieder ander die ik er tot dusver over heb gehoord.... Verhoudingen kloppen niet, te kort
KLM was ook aanwezig met de PH-BXO in Skyteam kleuren.

En TUI Nordic heeft mooie schone vliegtuigen:

GVD die rules!
Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar
737 met fuel dump? niet in deze lijst: http://www.boeing.com/commercial/airports/faqs/fueldump.pdfPropane schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 21:38:
[afbeelding]
[ Voor 20% gewijzigd door Keiichi op 13-08-2013 23:04 ]
Solar @ Dongen: http://solar.searchy.net/ - Penpal International: http://ppi.searchy.net/
Het is ook geen dump, maar een fuel vent.Keiichi schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 23:04:
[...]
737 met fuel dump? niet in deze lijst: http://www.boeing.com/commercial/airports/faqs/fueldump.pdf
In dat geval heb ik niets gezegdPropane schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 23:12:
[...]
Het is ook geen dump, maar een fuel vent.
Solar @ Dongen: http://solar.searchy.net/ - Penpal International: http://ppi.searchy.net/
Ik lijk haast wel een spammert, maar ik kreeg vandaag m'n zin. Runway 01L for takeoff op ARN. Dan komt alles mooi voor m'n lens langs. Dus ook weer de Dreamliner van BA...
Tips voor crops en dergelijke welkom, ik zit af en toe nog flink te twijfelen wat de beste crop voor bepaalde platen is.
Voor de compleetheid de 787 nog eens in z'n geheel:

En dan bekijken we hem van iets dichterbij:

Raked wingtip...

Volgens mij was de rechtermotor een beetje olie aan het opbranden bij een laag toerental, maar gezien de 787 geschiedenis met roken dacht ik nog even stiekem of ik ze niet op moest roepen via de toren frequentie
.

De rook verdween gelukkig bij een hoger toerental
.
Tips voor crops en dergelijke welkom, ik zit af en toe nog flink te twijfelen wat de beste crop voor bepaalde platen is.
Voor de compleetheid de 787 nog eens in z'n geheel:

En dan bekijken we hem van iets dichterbij:

Raked wingtip...

Volgens mij was de rechtermotor een beetje olie aan het opbranden bij een laag toerental, maar gezien de 787 geschiedenis met roken dacht ik nog even stiekem of ik ze niet op moest roepen via de toren frequentie

De rook verdween gelukkig bij een hoger toerental
Heathrow, where else ?

VT-JEK crossing the moon at LHR by nustyR AirTeamImages, on Flickr
Maar op welk veld staan deze oude dames van het zonnetje te genieten ?

Sad sight at sunset by nustyR AirTeamImages, on Flickr
Dit veld is weer wat makkelijker te raden.

PH-GGW Transavia / GOL livery taking off from Rotterdam Airport by nustyR AirTeamImages, on Flickr
Hide & seek

PH-AOH KLM A330 cloudbusting @ EHAM Schiphol by nustyR AirTeamImages, on Flickr

PH-AOM KLM A330 cloudbusting @ EHAM Schiphol by nustyR AirTeamImages, on Flickr

VT-JEK crossing the moon at LHR by nustyR AirTeamImages, on Flickr
Maar op welk veld staan deze oude dames van het zonnetje te genieten ?

Sad sight at sunset by nustyR AirTeamImages, on Flickr
Dit veld is weer wat makkelijker te raden.

PH-GGW Transavia / GOL livery taking off from Rotterdam Airport by nustyR AirTeamImages, on Flickr
Hide & seek

PH-AOH KLM A330 cloudbusting @ EHAM Schiphol by nustyR AirTeamImages, on Flickr

PH-AOM KLM A330 cloudbusting @ EHAM Schiphol by nustyR AirTeamImages, on Flickr
@ Propane, met mooie shot mag je dit topic best spammen
Hierbij nog wat shot's van de afgelopen periode
1. KLM 777

2. Emirates 777F (binnenkort weer op Schiphol als PAX versie
)

3.

Afgelopen woensdag nog even een medetweaker wezen uitzwaaien.
4. PH-BVK

5.

6. KLM Embrear vanaf de polderbaan
Hierbij nog wat shot's van de afgelopen periode
1. KLM 777

2. Emirates 777F (binnenkort weer op Schiphol als PAX versie

3.

Afgelopen woensdag nog even een medetweaker wezen uitzwaaien.
4. PH-BVK

5.

6. KLM Embrear vanaf de polderbaan

Er staan weer een paar heerlijke platen bij!
Weer is eentje van mijn kant

Colorfull KLM take off from Amsterdam Schiphol Airport by MarkCantPark, on Flickr
Weer is eentje van mijn kant

Colorfull KLM take off from Amsterdam Schiphol Airport by MarkCantPark, on Flickr
Let op:
Het wordt erg gewaardeerd als je feedback geeft op je voorgangers, dat houdt het waardevol voor iedereen
Het wordt erg gewaardeerd als je feedback geeft op je voorgangers, dat houdt het waardevol voor iedereen