Ziet er goed uit.
Enphase Evory-S / 9x IQ7+ / 9x REC TWIN PEAK 4 BLACK 360Wp
[ Voor 3% gewijzigd door FNale op 19-03-2012 09:38 ]
Dus weet nog niet of ze zo weg zijn.
Miss over maandje wel!
Heb besloten de koeler mee te verkopen bij m'n AMD set en vanochtend de order angepast naar een Venomous X Black Edition (Kwijl, wat is die toch mooi
Vanavond betalen, hopen dat die wel allebei leverbaar zijn en eind van de week gas erop met die 2500k. Ondaks de waarschuwingen ben en blijf ik van plan om ~104-105 bClk 24/7 te draaien hehe.
~ 9800X3D @ 5.5Ghz eCLK + PBO ~ Arctic LF2 240 CPU ~ Crosshair X670E Gene ~ 32GB Dominator Titanium @ 6400C26 FCLK 2200 ~ Zotac RTX 5080 SOLID OC @ 3285 core 18000 VRAM ~ Corsair 2500X ~ Dark Power Pro 11 1000w ~
Maar 55euro voor een cooler.... Wat voor OC heb je in gedachten ?
Blij met: 4.8Ghz minimaal met bClk 104.
Doel: 5.2Ghz+ met i7 3770k. Minimaal 104Mhz bClk.
Blij met: 5Ghz. Minimaal 104Mhz bClk.
Doel temps: 80c max LinX / Prime max fanspeed. In-Game 70c max met zo laag mogelijke fanspeed.
Blij met: 82c LinX / Prime max fanspeed. In-Game: 65c max met max fanspeed wegens zomer.
Voltages: Boeien me niet zolang de temps het toelaten en het stabiel is
Waarom die bClk: Omdat de sweetspot van m'n RAM op 1.65v ligt op ~1680-1720Mhz 8-8-8-20-28-1N
~ 9800X3D @ 5.5Ghz eCLK + PBO ~ Arctic LF2 240 CPU ~ Crosshair X670E Gene ~ 32GB Dominator Titanium @ 6400C26 FCLK 2200 ~ Zotac RTX 5080 SOLID OC @ 3285 core 18000 VRAM ~ Corsair 2500X ~ Dark Power Pro 11 1000w ~
Edit: hoewel het misschien wel je IB 'tegen' werkt, dit kan met 2600/2800 Mhz geheugen om gaan
4,8 Ghz zal wel lukken, mijne was hierop LinX stabiel met een push/pull CM 212+
Een 3770 heeft een lagere TDP (77w), dus ook dat lijkt haalbaar.
Ben ook benieuwd naar je bord icm een SB
[ Voor 18% gewijzigd door Reveltoorn op 19-03-2012 12:31 ]
[ Voor 83% gewijzigd door Rone op 19-03-2012 13:51 ]
In reallife sitituaties gebeurde het in handBrake, deze zette de CPU under full load. Bij het gamen merkte ik het niet dat die dropte maar dit was fullscreen en gebruikte niet de volledige CPU.
Wat ik tot nu toe gemerkt is dat het lijkt op een voltage drop maar deze zou dan met 0.15 v droppen wat mij redelijk veel lijkt voor een vdroop.
Mijn moederbord is een Asrock Pro3 Gen3, dus ik kan helaas geen vast voltage zetten, alleen een offset
De stabielste optie die ik tot nu toe gehad is een 42 multiplier, voltage op + 0mv. Maar volgens cpu-z is de voltage dan wel ongeveer 1.26 - 1.28. Dus ik denk niet dat dit stock is. Hier dropt de multiplier pas na een uur ofzo maar daarna blijft die vaker droppen.
Heeft iemand een idee wat die multiplier drops kan veroorzaken? Ik heb core current limit al opgehoogd en ook het turbo short en long term wattage maar dat hielp allemaal niet. Ik denk dat het moederbord niet de benodigde stroom kan leveren voor een langere tijd maar dat weet ik niet zeker.
Specs:
Asrock Z68 Pro3 Gen3
Intel i5 2500k
Cooler Master Hyper Evo 212
Corsair 500W Builder series
Corsair 8 GB PC-12800 Low Profile
PS: Als dit fout staat laat het weten
[ Voor 17% gewijzigd door GrandDestroyer op 19-03-2012 17:37 ]
De enige LLC instelling die bij mij de vdroop maximaal in toom houdt is overigens optie 1, alle vier de andere opties garanderen drops van zo'n 0,1V.
Core current staat op 300, de short en long staan op 200. Ik zal ze zo is alle drie op 250 zetten. Ik heb geen LLC instelling helaas... Om een of andere reden heeft ASRock die uit deze bios gehaald. een drop van 0.1 komt wel redelijk in de buurt van wat ik merk, maar het is meestal dat die dropt naar 1.2V en dan wordt de multiplier terug gebracht tot 33. En binnen een paar seconden is die weer op 45 maar dan gaat die elke 10-20 seconden weer dalen.KneoK schreef op dinsdag 20 maart 2012 @ 01:54:
Waar heb je de Core Current en Short en Long op staan? Ik heb ze alledrie op 250 staan en daarmee verlaagde mijn multiplier niet meer onder load.
De enige LLC instelling die bij mij de vdroop maximaal in toom houdt is overigens optie 1, alle vier de andere opties garanderen drops van zo'n 0,1V.
Wat mij nog wel opviel is dat ik op 4.2 Ghz ongeveer 20 minuten kan zonder enige drops, op 4.5 Ghz worden dit maar 5 minuten. Op 4 Ghz kon ik volgens mij ongeveer een uur zonder drops stressen.
Ik denk dat ik anders hem gewoon op 4.5 Ghz zet, en dan heb ik alleen drops under full load. Of is het schadelijk al die drops? ( Lijkt me niet want dat doet de C-state en speedstep toch ook? )
Ik heb er een zalman 12x op zitten (ik kon de blauwe lampjes niet weerstaan

Hallo met Tim
Denk dat je cooler er verkeerd opzit. Die temps zijn veelte hoogPkunk schreef op dinsdag 20 maart 2012 @ 21:51:
Ik heb een i7 2600k op 4,0 Ghz en die kom na een half uurtje prime op gemiddeld 68 graden met de max op 75. Dat is volgens mij best hoog. En er zit ook erg veel verschil tussen de cores. 2 cores zitten op max 61 en de andere 2 op max 75. Dat is niet echt normaal lijkt me? Kan dat aan de bevestiging van de koeler liggen?
Ik heb er een zalman 12x op zitten (ik kon de blauwe lampjes niet weerstaan)
||| F1-aeroblog || Battlelog |||
Dan ga ik daar morgen eens aan sleutelen. Ik kon overigens ook niets vinden over m'n batch nummer. Lijkt wel of die niet bestaat. Dunno of dat raar is..fynrd1 schreef op dinsdag 20 maart 2012 @ 22:08:
[...]
Denk dat je cooler er verkeerd opzit. Die temps zijn veelte hoog
Hallo met Tim

Ik vind de temperatuurverschillen tussen de cores maar raar. Hoewel ik moet zeggen dat ik de koeler wel wat losser vind zitten dan dat ik gewend ben. Ik kan hem met een beetje kracht vrij makkelijk wat heen en weer schuiven.
Daarnaast wil hardware monitor wat ik hiervoor gebruikte niet meer opstarten. Kan het anders zijn dat m'n sensoren een beetje gaar zijn?
Hallo met Tim
Ongeacht van de meeste internetverhaaltjes is een rijstkorrel / erwt / lijntje (cpu afhankelijk) in het midden en de koeler zelf laten verspreiden nog steeds het beste.
Verwijderd
Daar ben ik het niet noodzakelijk mee eens. Ik krijg met uitsmeren altijd goede resultaten, terwijl ik met het rijstkorrelverhaal juist een keer een uiterst ongelijk bedekte CPU heb gehad.Imprezzion schreef op woensdag 21 maart 2012 @ 17:48:
Je moet het ook niet uitsneren, daar ga je de fout in.
Ongeacht van de meeste internetverhaaltjes is een rijstkorrel / erwt / lijntje (cpu afhankelijk) in het midden en de koeler zelf laten verspreiden nog steeds het beste.
Maar goed, dit is volgens mij een eindeloze discussie, want iedereen vindt wat anders. Lang verhaal kort; uitsmeren kan prima goed gaan.
Hallo met Tim
Heb je toevallig nog de stockkoeler liggen? Ben benieuwd wat voor temps je daarmee haaltPkunk schreef op woensdag 21 maart 2012 @ 17:57:
Mja.. ik wil de discussie niet laten ontsporen over wel/niet uitspreiden. Ik heb daar namelijk zelf altijd heel goede resultaten mee behaald. Waar ik benieuwd naar ben is of mensen wel vaker zo'n verschil in core temperatuur hebben gezien? En of die temperaturen nou echt zo belachelijk hoog zijn..
Ja misschien dat eens proberen.. dat moet ik alleen wel m'n hele moederbord eruit halenfynrd1 schreef op woensdag 21 maart 2012 @ 18:00:
[...]
Heb je toevallig nog de stockkoeler liggen? Ben benieuwd wat voor temps je daarmee haalt

Hallo met Tim
Ik geloof dat ik het had met me i5 750.
waneer de boel niet te heet word, en de koeler dus goed zit zou ik me niet te drk maken over verschillen.
Als je van het weekend de boel gaat demonteren kun je ook eens kijken of je heatspreader niet ontzettend ongelijk is door er een bankpasje of scheermesje op te te zetten met de snijkant.
Goeie. Ga ik zeker doen. TnxKneoK schreef op woensdag 21 maart 2012 @ 18:13:
Ik vind het wel vreemd dat het maar 1 core is die zoveel verschilt. De temperaturen zijn naar mijn mening ook wel erg hoog, de mijne doet hetzelfde op 5GHz met een Mugen3.
Als je van het weekend de boel gaat demonteren kun je ook eens kijken of je heatspreader niet ontzettend ongelijk is door er een bankpasje of scheermesje op te te zetten met de snijkant.
Ondertussen de cpu maar wat minder prik gegeven. van 1.34 naar 1.3 en dat scheel toch weer een paar graden We komen er wel
Hallo met Tim

Ben van 0902 naar 3202 gegaan..
P8Z68 DELUXE BIOS 3203
1.Improve system stability.
2.Improve memory compatibility.
3.Support new CPUs. Please refer to our website at: http://support.asus.com/cpusupport/c...Language=en-us
* Enable support for Intel Next Gen 22nm Processor E1 stepping MP version CPU.
Inmiddels is het opgelost, het werkt nu op een andere manier.. wel een beetje raar eigenlijk?
[ Voor 78% gewijzigd door fynrd1 op 21-03-2012 23:31 ]
@bart - hoe doet de Gene Z77 het met een Sandy ? Kan je meer uit de chip halen ??
Maar wel lache:P warmelucht stijgt op en daar gewoon de koude lucht naar beneden trekken:P
Als het maar werkt!
Pkunk, ik denk dat je niets kun vinden over je batch omdat het batchnummer niet meer zo veel zegt bij de i5/i7 reeks. Het is toch een beetje een loterij in plaats van een goede batch. Wat betreft je eerdere probleem met het grote temp verschil (9 Graden) tussen je cores; ik had bij mijn i5 het zelfde, ook 9 graden verschil (2500k icm Noctua). Uiteindelijk beiden gelaped en toen was het verschil nog een graad of 6/7. Zou dus aan de afwerking van de proc kunnen liggen maar zeker ook aan de opbouw van de processor en ligging van de kernen tov andere onderdelen. Verder wordt je proc wel heet, maar zou ook pech kunnen zijn... misschien eens een andere i7 proberen?!Pkunk schreef op dinsdag 20 maart 2012 @ 22:13:
[...]
Dan ga ik daar morgen eens aan sleutelen. Ik kon overigens ook niets vinden over m'n batch nummer. Lijkt wel of die niet bestaat. Dunno of dat raar is..

Daar zit de intake van de H60sebasss2 schreef op vrijdag 23 maart 2012 @ 12:03:
Teun beun in tha house:P
Maar wel lache:P warmelucht stijgt op en daar gewoon de koude lucht naar beneden trekken:P
Als het maar werkt!
Woensdag is alles binnen bij Azerty, dus vrijdag of zaterdag met m'n dan nieuwe MSI Z77A GD65 aan de slag.
Heb gisteravond ook nog 16GB G.Skill Ripjaws van 1600CL9 1.35v op de kop kunnen tikken dus die Kingstons van me met hun 1.80v kunnen ook de weg ruimen.
Tsja dan moet je naar plan B dat is een shitload ijsblokjes maken en je rad in een emmer doen met water en ijsblokjes. Dan kan je wel weer een half uurtje verder benchenmarcel-o schreef op vrijdag 23 maart 2012 @ 11:31:
mja, iedereen heb zn max wel gehaald nu denk k
en ik kan geen vrieskou meer naar binnen zuigen
zat k ook nog aan te denkenChrisdeW schreef op dinsdag 27 maart 2012 @ 10:23:
[...]
Tsja dan moet je naar plan B dat is een shitload ijsblokjes maken en je rad in een emmer doen met water en ijsblokjes. Dan kan je wel weer een half uurtje verder benchen

krijg je denk k wel condens op de slangen
N.a.v. mijn posting in V&A wil ik op aanraden van mede-tweakers hier mijn vraag stellen:
HULP gevraagd: onderclocken processor - G620 op P8 H67-M Pro gevraagd
V&A gevraagd: HULP gevraagd: onderclocken processor - G620 op P8 H67-M Pro
Beste Tweakers,
Omdat ik hier zelf minder kaas van heb gegeten vraag ik jullie hulp.
Ik heb een mooi i3/.. moederbord dat ik gebruik voor mijn NAS.
Als processor heb ik een G620 gekozen.
Nu wil ik graag het voltage van de processor verlagen om minder Watt te gebruiken dan dat ie nu doet (zo tussen de 64 en 70W ongeveer).
Liefst zou ik rond de 40 a 50 willen uitkomen.
Wie zou me willen helpen (via email/irc/....) om dit in het BIOS juist in te stellen.
Ik zal al termen zoals iGPU en GPU ...
Het gaat om dit moederbord:
http://www.asus.com/Mothe...8H67M_PRO/#specifications
manual:
http://www.asus.com/Mothe...1155/P8H67M_PRO/#download
Dit kon ik al vinden op internet:
http://www.silentpcreview...opic.php?f=28&t=62453
(Undervolting i3-2100 to turn it into a i3-2100T)
Mvrgr
~remke
heb dus via V&A bericht vernomen dat je Ubuntu hebt. Dit maakt alles vele malen simpeler, omdat je LinuxPHC kan gebruiken. Je kunt dus in Linux (dus telkens zonder te rebooten en te kloten met het bios) het voltage van je CPU veranderen! Wat verder ook handig is, is dat je alle tussen frequenties kunt tunen; dus niet alleen het maximale voltage (zoals in bios geregeld is).
Dit is een tutorial die ik je van harte aan kan raden: http://openmindedbrain.in...n-ubuntu-10-04-lucid-lts/
Het enige nadeel dat ik kan vinden is dat je een wat verouderde kernel versie zult moeten gebruiken.
Heb dit toegepast op mijn Pentium M dothan, en verbruik is aanzienlijk gereduceerd met een temperatuursdaling van tot wel 30C (T43 notebook, staat bekend om zijn slechte koeling). Dit zal bij jouw denk ik wat minder zijn, maar alle beetjes helpen
Als je hierbij nog hulp nodig hebt DM maar.
[ Voor 23% gewijzigd door C.Hariri op 27-03-2012 13:06 ]
Super bedankt alvast.
Mvrgr
~remke
C.Hariri schreef op dinsdag 27 maart 2012 @ 13:02:
@Remke
heb dus via V&A bericht vernomen dat je Ubuntu hebt. Dit maakt alles vele malen simpeler, omdat je LinuxPHC kan gebruiken. Je kunt dus in Linux (dus telkens zonder te rebooten en te kloten met het bios) het voltage van je CPU veranderen! Wat verder ook handig is, is dat je alle tussen frequenties kunt tunen; dus niet alleen het maximale voltage (zoals in bios geregeld is).
Dit is een tutorial die ik je van harte aan kan raden: http://openmindedbrain.in...n-ubuntu-10-04-lucid-lts/
Het enige nadeel dat ik kan vinden is dat je een wat verouderde kernel versie zult moeten gebruiken.
Heb dit toegepast op mijn Pentium M dothan, en verbruik is aanzienlijk gereduceerd met een temperatuursdaling van tot wel 30C (T43 notebook, staat bekend om zijn slechte koeling). Dit zal bij jouw denk ik wat minder zijn, maar alle beetjes helpen.
Ben benieuwd naar de resulaten. Laat je wat horen als het geluk is/problemen voordoen?
Mvg,
C. Hariri
http://linuxsolver.blogsp...olting-cpu-in-ubuntu.html
http://www.linux-phc.org/forum/viewtopic.php?f=7&t=267
http://www.linux-phc.org/forum/viewtopic.php?f=8&t=316
Mvrgr
Remke
C.Hariri schreef op dinsdag 27 maart 2012 @ 13:02:
@Remke
Heb dit toegepast op mijn Pentium M dothan, en verbruik is aanzienlijk gereduceerd met een temperatuursdaling van tot wel 30C (T43 notebook, staat bekend om zijn slechte koeling). Dit zal bij jouw denk ik wat minder zijn, maar alle beetjes helpen.
Bij het opstarten van de computer doet de computer tussen de vijf en tien seconden alsof hij werkelijk gaat opstarten: de fans gaan aan, de leds gaan aan, maar het scherm toont niets. Dan gaat hij weer helemaal uit, voor vijf tot tien seconden, en dan begint hij opnieuw op te starten (automatisch) en dan gaat het helemaal goed.
Het gaat om een computer met de volgende onderdelen:
Asus Sabertooth P67, i7 2600k, Asus GTX 580, Corsair Dominator 8GB, CM HAF922, OCZ Vertex 2 60GB, WD 1TB caviar blue. 2x LG W2453V
Het probleem doet zich voor als ik de Asus optimal mode aanzet. Als ik hem op normal zet is er niks aan de hand, maar dan lopen m'n CPU en RAM op normale snelheden (respectievelijk 3.4 GHz turbo 3.8 GHz en 1333 MHz) en dat is een beetje zonde van de mooie onderdelen natuurlijk
Als ik dan, om over te klokken, die Asus optimal mode aan zet (zonder verder iets te veranderen), wordt de baseclock op 103 MHz gezet, en de multiplier gaat naar 43. Het RAM wordt ook omhoog gegooid, en de timings worden vastgezet.
Helaas beginnen dan de problemen. Zoals hierboven beschreven doet hij dus alsof hij opstart, en sluit dan weer af, om daarna (automatisch) alsnog helemaal op te starten. Ik heb daar de Asus Technische Dienst een e-mail over gestuurd, maar die raadde me aan om maar gewoon de normal mode te gebruiken dan.
Wat ik nog niet heb gedaan is helemaal gaan bekijken wat de optimal mode verandert, en dat dan zelf gaan instellen. Is dat aan te raden?
Het lijkt me geen normaal gedrag, ik hoor ook niemand anders erover. Indien gewenst kan ik ook andere instellingen nog wel opzoeken, maar ik schrijf dit op de betreffende computer, dus dat heeft dan even tijd nodig
Hopelijk kan iemand me vertellen wat te doen, alvast bedankt!
I didn't want to believe my dad was stealing from his job as a road worker. But when I came home, all the signs were there.
Begin eens met jezelf in te lezen, door bijvoorbeeld de laatste 20 pagina's van dit topic door te gaan, guides te lezen of gewoon eens het een en ander te googlen.
Bekijk verder deze post eens: millman in "Sandy Bridge LGA1155 Core i3/i5/i7 Overclock topic - deel 1"
[ Voor 7% gewijzigd door faust2016 op 28-03-2012 13:04 ]
Ik weet niet of je op mijn post reageert, maar als ik m'n post zo teruglees stel ik geen basic vragen. Ik kan op Google, in deze thread, en bij de Asus TD geen oplossing vinden voor dat herstartprobleem, mede omdat ik er niemand anders over hoor (zoals aangegeven). Maar dat zal misschien aan m'n zoekskills liggen, ik ben niet heel erg thuis in de terminologie. Ik ben absoluut geen overklokprofessional, dus ik hoop hier een oplossing te vindenfaust2016 schreef op woensdag 28 maart 2012 @ 13:03:
Je post nu hele basic vragen in een draadje dat al 210 211 pagina's telt. Denk je niet dat dit al heeeeel vaak voorbij is gekomen? Een beetje eigen inzet kan geen kwaad.
Begin eens met jezelf in te lezen, door bijvoorbeeld de laatste 20 pagina's van dit topic door te gaan, guides te lezen of gewoon eens het een en ander te googlen.
Bekijk verder deze post eens: millman in "Sandy Bridge LGA1155 Core i3/i5/i7 Overclock topic - deel 1"
Desalniettemin een handige post, dankjewel!
[ Voor 4% gewijzigd door HJTP op 28-03-2012 14:35 ]
I didn't want to believe my dad was stealing from his job as a road worker. But when I came home, all the signs were there.
Welk component het dan niet trekt is koffiedik kijken, omdat je de OC door een tooltje laat uitvoeren en zo geen dingen kan uitsluiten.
Sowieso wordt het eigenlijk altijd afgeraden om auto-OC opties te gebruiken. Dat kun je wél overal op het internet lezen
Je zult dus gewoon handmatig aan de slag moeten. Kost je wat meer tijd, maar het werkt eigenlijk altijd beter.
Next board denk ik nu even beschikbaar worden.
[ Voor 84% gewijzigd door FNale op 30-03-2012 10:01 ]
Ik ga even de BIOS updaten, want die crashed wel vrij vaak of blijft in een boot loop hangen.
Had van iemand met hetzelfde bord gehoord dat BIOS update veel fixed wat dat betreft.
En dan even kijken of LinX met AVX werkt en pushen naar zo'n 4.8-5.0Ghz.
EDIT: AVX doet het. Heb net even de LinX uit de LinX stable club geprobeerd met 772mb RAM en die trok zo'n 115-120 GFLOPS dus zal wel goed lopen met LinX en AVX
Ga even wat drivertjes installeren en BIOS updaten. Daarna pushen naar 4.8Ghz en kijken of het stabiel is.
En wat een enorm verschil zeg, deze SATA controller vergeleken met die van m'n AM3 CHIV. Boottijden zijn echt minimaal gehalveerd tov. dezelfde SSD met dezelfde windows install op de AMD SATA-6GB/s poorten.
EDIT: Loopt nu voor geen meter. 1 op de 5 keer saved hij de OC goed, de andere 4 keer is boot loop als in de fans gaan kort-lang-kort-lang aan. Verder niks. Even de voeding uit en aan en hij doet of hetzelfde, of geeft overclocking failed.
Plus, ik heb ziek veel vCore nodig... BSOD 101 binnen de minuut met LinX met alles boven de 4.5Ghz.
Nu zegt de BSOD Guide, add vCore, maar ik zit al op 1.416v load voor en schamele 4.6Ghz... Hij lijkt nu aardig stabiel, maar wordt wel warmpjes zo rond de 72c warmste core. Is het gewoon kinderziektes van het mobo of een slechte CPU, heb geeeeen idee wat hij kan of heeft gedaan dus...
EDIT2: Kan ook dat ik andere settings of voltages moet tweaken hoor. Heb alleen geen idee wat want ben al niet ZO bekend, weet wel wat maar laaang niet genoeg / alles, van S1155 OC en al helemaal niet van dit bord want de BIOS is totaal anders dan de P67 Pro3 waarmee ik dit heb geleerd.
EDITDEZOVEELSTE:
4.7Ghz stabiel, 128GFLOPS gemiddeld. vCore van 1.424v en temps waren iets van 69-71-74-72.
[ Voor 67% gewijzigd door Imprezzion op 31-03-2012 09:41 ]
Even een kleine update. Ik heb zojuist even 10 minuutjes prime95 met de stock koeler gedraaid met dit als resultaat:Bertram459 schreef op vrijdag 23 maart 2012 @ 15:28:
[...]
Pkunk, ik denk dat je niets kun vinden over je batch omdat het batchnummer niet meer zo veel zegt bij de i5/i7 reeks. Het is toch een beetje een loterij in plaats van een goede batch. Wat betreft je eerdere probleem met het grote temp verschil (9 Graden) tussen je cores; ik had bij mijn i5 het zelfde, ook 9 graden verschil (2500k icm Noctua). Uiteindelijk beiden gelaped en toen was het verschil nog een graad of 6/7. Zou dus aan de afwerking van de proc kunnen liggen maar zeker ook aan de opbouw van de processor en ligging van de kernen tov andere onderdelen. Verder wordt je proc wel heet, maar zou ook pech kunnen zijn... misschien eens een andere i7 proberen?!

Dit is op 4Ghz.
Nog steeds die verschillen in core. Lijkt erop dat ik gewoon pech heb dus
Is er een beetje markt voor 2600's die niet goed zijn over te klokken?

Hallo met Tim
Al is dat een 2500k op 4.7 maar ok.
Ryzen 7 5700G // 3060 Ti // 32 GB 1600 MHz // 1 TB NVMe // 2 TB SATA // 2x 2560x1440 @75 hz
Waarom met jezelf concurreren? (lijkt me dat er veel meer marge op 2011 chips zit)
Was wel leuk geweest(A)
|2600k|Asus 290|
Laten we zeggen dat een gemiddelde 2600K 3D stabiel 52x/53x op water doet. Wat zou een 3770K dan ongeveer op water doen?
Klok voor klok scheelt het niet meer dan een paar procentjes geloof ik, dus de winst moet vooral van de extra kloksnelheid komen lijkt me, toch?
Qua oc weet ik niet of IB reageerd op kou.
Ik hoop toch wel 5500MHz te doen op water doet SB nu ook dus
Precies de dag dat StuFie binnen is en dus m'n marge voor de maand ook komt IB uit!
Ben benieuwd wat de 3570k/3770k gaan kosten en welke van de beide voor mij beter is.
Kom er nu met die 2500k achter dat die ook flink rap is, maar toch, met een 6970 CF setup en BF3 met 64 man CQ trekt hij toch nog steeds 70-85% CPU loads op 4.7Ghz.
Moet misschien toch de 3770k nemen, maar dat doe ik dan lekker slim want jullie heren kennende zijn er mensen die er weer 5 gaan kopen, de beste uitzoeken en de minderen weer weg doen. Op lucht haal ik toch zulke hoge OC's niet, al helemaal 24/7 niet, dus dan kan ik er mooi eentje oppikken. Hoef toch alleen de CPU maar, niks geen doosje of boxed koeler oid. In het oud ijzer met die stock koelers. Waar ze horen op Tweakers
CPU, Traytje, bubbelenvelop. Goedkoper, sneller en iemand anders heeft z'n investering terug
[ Voor 5% gewijzigd door Imprezzion op 03-04-2012 13:40 ]
Ik hoop dat IB niet teleur stelt..
Ryzen 7 5700G // 3060 Ti // 32 GB 1600 MHz // 1 TB NVMe // 2 TB SATA // 2x 2560x1440 @75 hz
Ik weet niet meer waar, maar ik had laatst een vergelijk gezien tussen de 3770K en 2600K. Daar kwamen ze er op uit dat de 3770K zo'n 9% sneller is, maar ik weet niet of ze ook rekening hebben gehouden met het verschil in kloksnelheid (3770K 3,5GH - 2600K 3,4GHz)sebasss2 schreef op dinsdag 03 april 2012 @ 13:36:
Men speculeerde van een ongeveer 10% sneller op de zelfde clock snelheid.
@nedernakker: verwacht je 6GHz met phase changers e.d., of ook op water?
Imprezzion schreef op dinsdag 03 april 2012 @ 13:39:
In het oud ijzer met die stock koelers
er zijn leukere dingen te doen met de heatsinks
Hehe..
Heb ook meerdere malen gelezen over mensen die daar met zn allen 2600K's hebben gekocht..
Voordeel is dan dat je wel kans hebt op een 'super-chip' ipv dat je sowieso al weet dat je een middelmatig tot slechte krijgt.
6 ghz op water zal hem niet worden, ik zeg: koud kouder koudst
Als de CPU Tray is zonder boxed koeler welke ik toch niet gebruik, plus daarbij iets goedkoper, en dus per briefpost komt, hebben ze het toch niet door.
@ Hierboven,
Imprezzion gaat voor de 6Ghz CPU-Z Validatie op lucht... Misschien zelfs een 1M run...
[ Voor 17% gewijzigd door Imprezzion op 03-04-2012 18:09 ]
|2600k|Asus 290|
Ik bedoel dus dat mensen zoals bv. Viss die CPU's Boxed gaan kopen.
Als hij er dan een paar kwijt wilt hoef ik die box / koeler enz allemaal niet, ik wil alleen de CPU en het garantiebewijs
Ben benieuwd naar de benches van jullie van ivy.
|2600k|Asus 290|
Voor de garantie van een boxed exemplaar heb je de box + koeler wel nodig voor zover ik weetImprezzion schreef op dinsdag 03 april 2012 @ 18:29:
Ik was niet helemaal duidelijk.
Ik bedoel dus dat mensen zoals bv. Viss die CPU's Boxed gaan kopen.
Als hij er dan een paar kwijt wilt hoef ik die box / koeler enz allemaal niet, ik wil alleen de CPU en het garantiebewijs
Maargoed uiteindelijk wel garantie gehad.
tja, stel je voor dat je de cpu had gesloopt omdat je hem zonder koeler had gedraaidChrisdeW schreef op dinsdag 03 april 2012 @ 19:46:
Klopt heb zelfs een keer gezeur gehad omdat de boxed koeler niet gebruikt was met een garantie kwestie.
Maargoed uiteindelijk wel garantie gehad.

ik ga er maar eens een paar pre-orderen
@viss - hoe doet je SB het met de Z77 chipset, zie je verschil (mem sneller of betere OC) ?
Max turbo MP bv?
Voor een beetje game-PC is 4.2 GHz echter snel zat lijkt me. Ik heb met gamen namelijk nooit echt verschil gemerkt tussen stock clocks en 4.7~4.8 GHz.
Maar misschien dat het met BF3 anders is (die was er toen nog niet)
Zelfs op 4.5Ghz, heb hem iets teruggeclocked, is CPU usage zo rond de 85-95%.
Punt is dat de 3770k, zelfs tweedehands, waarschijnlijk veel duurder is. Plus, ik vraag me af of een luchtkoeler zoals ik de nu heb, een Venomous X BE in push pull, wel gebruik kan maken van de unlocked K cpu's of dat je met een non-K je koeler ook maxed zonder tegen de OC limiet te lopen.
Misschien toch maar een 3570k nemen als ik die prijzen zo zie..
Rond de 300 vind ik een mooie prijs..
Verwijderd