http://valid.canardpc.com/show_oc.php?id=2085783
Dit is de max van mijn chip, wel 3d stabiel op 4c/8t maar krijg de multi met geen mogelijkheid hoger (ook niet op 2c/2t), dus helaas op zoek naar een andere.
'Heb ik eindelijk mn kamer opgeruimd, is de wereld een puinhoop'
Uplay: Red--Death
Uplay: Red--Death
[ Voor 24% gewijzigd door Reveltoorn op 09-11-2011 17:31 ]
Enphase Evory-S / 9x IQ7+ / 9x REC TWIN PEAK 4 BLACK 360Wp
Ryzen 7 5700G // 3060 Ti // 32 GB 1600 MHz // 1 TB NVMe // 2 TB SATA // 2x 2560x1440 @75 hz
Die bclk mag gewoon op 100, heb je verder ook niets aan.tractrix schreef op woensdag 09 november 2011 @ 22:19:
Beste OC-ers
Ik ben nog zo groen als aan komt op overclocken. Sinds 2 weken heb ik een I7-2600k op Gigabyte z68x-ud3p-b3
De eerste week draaide ik een OC van 4100 met de standaard koeler. Tijdens stress werd de CPU echter vrij snel te warm naar mijn zin (80+). Dus andere koeler er op, Zalman CNPS11X Extreme.
Door veel te lezen en te zoeke ben ik nu uitgekomen op een stabiele 4800 en de block op 1006.
Bootloop probleem bij coldboot is wel vaker een probleem bij hogere OC's. Los van het feit dat een uur prime veel te kort is, kan het zijn dat zelfs bij een primestabiele cpu er toch af en toe bootloops ontstaan. De meeste nemen dat op de koop toe, een ander die zet de multi een stapje lager en dan is het weg.Waar ik nu alleen last van hem is af en toe een boot loep, nog voordat de bios start schakelt de PC weer uit en begint hij weer opnieuw met booten. Dit gebeurd meestal met een koude boot maar soms ook vanuit opnieuw opstarten. Prime95 uurtje aangehad en dat geeft geen problemen!
Ik denk dat je je moet berusten in de 4,8Ghz of lager. Meer is alleen voor de echte "hwbot-benchers" die punten halen met hun OC. In performance ga je het ook niet merken. Helaas is het met een 2600k snel uitspelen, omdat je nu al klaar bent met je maximale oc voor je cpu. Dat zeker ook vanwege je huidige temperaturen. Wil je toch verder, zou ik eens gaan kijken naar andere koeling, dan kan je nog 100-200Mhz erbij verwachten, mits je proc zover gaat.Mijn bios settings even op de foto gezet:
https://picasaweb.google....uthuser=0&feat=directlink
Via google nog niet echt de oplossing gevonden!
Verder sta ik uitermate open voor tips voor een betere overclock. Ik zit wel al tegen de 80 graden aan op de binneste cores dus veel meer volt kan ik er niet tegen aan gooien.
overige onderdelen van mijn systeem:
inventaris: Eerste eigenbouw
http://valid.canardpc.com/show_oc.php?id=2089867
BVD
Lars
Uhmm, Viss jij bent al uitgezocht geloof ik, of denk je nog een betere te scoren dan je huidigeViss schreef op woensdag 09 november 2011 @ 19:46:
Veel 2700K chips doen 5ghz stabiel op een lager voltage dan menig 25/26K chip. Voor benchers blijft het testen, het lijkt erop dat er niet veel meer 57/58/59x chips zijn. Een lager benodigd voltage voor een bepaalde snelheid (vid) betekent meestal relatief hete chip, en die zoeken we
[ Voor 9% gewijzigd door millman op 09-11-2011 23:51 ]
|2600k|Asus 290|
1 op de 1000 keer gaat t mis, maar om de temperatuur onder controle te houden moet je dus maar op 2cores en zonder hyperthreading booten, danzeg ik nagenoeg risico vrij. Wel dus kapirossi's advies proberen op te volgen. Die pll instelling zoveel mogelijk in de plus vermoed ik, en er moet ergens een powercurrent instelling zijn die de maximale amperage in de gaten houd die door je cpu gaat. Met booten gebeurd er niet zo heel veel, dus mag je die instelling in princiepe "overriden". Stel nou dat je de max multi op die manier gaat zoeken, niet gaan benchen op die snelheden, dat zou niet best zijn.. Alleen kijken of ie boot op een bepaalde multi, das alles. Er is op dit moment een tekort aan hoog klokbare 2600k's, en er zijn nogal wat mensen die op zoek zijn naar een mooie 55+ multi. Ik ben van mening dat elke particulier met een 2600k zou moeten kijken wat de max multi is, om zo de hardwarefreaks van dienst te kunnen zijn, tegen een mooie vergoeding natuurlijk.tractrix schreef op donderdag 10 november 2011 @ 08:55:
bclk staat weer op 100, en de QPI staat nu op 1.085v. dit helpt ook wat in temperatuur.
Ook de Dram voltage van auto gehaald en op 1.550v gezet.
Nog geen Bootloop gehad sinds deze aanpassingen.
@Millman,ik neem aan dat de processor op 1.55v zetten niet geheel zonder risico is?
@jbkappirossi, internal cpu pll over volt kan ik niet enabled zetten. kan alleen + of - in procenten.
[noob mode] welke power en current limieten? en wat is de maximale waarde?\[/noob mode]
Veel dank voor de feedback!
[ Voor 9% gewijzigd door Bipolar op 13-11-2011 14:03 ]
Wat zijn je verwachtingen qua oc en wat is je budget? Ik zeg per definitie dat je voor een maximus 4 gene moet gaan, zeer compleet, qua oc de beste samen met de gewone maximus 4. Verder is er weinig verschil tussen p67 en z68, alleen ssd cashing en gebruik maken van de onboard gpu van de sandy bridge.Bipolar schreef op zondag 13 november 2011 @ 14:03:
Welk moederbord zouden jullie mij aanraden voor een Intel i5 2500K die:En waarom de keus voor de Z68- of P67 board? Ik snap namelijk niet dat veel mensen een P67 bord nemen?
- Goed te overclocken is
- Geen SLI of CF nodig heeft
- USB3.0
- 1600 RAM ondersteunt
- ATX
Het liefst zo goedkoop mogelijk, maar wel future proof.
yniezink schreef op dinsdag 15 november 2011 @ 17:13:
Volgens mij heb ik een mindere 2600k te pakken... Krijg hem nog niet eens stabiel op 5ghz..
Ryzen 7 5700G // 3060 Ti // 32 GB 1600 MHz // 1 TB NVMe // 2 TB SATA // 2x 2560x1440 @75 hz
Check even het LINX stable topic, de gene die wel 5ghz stabiel draaien doen dat rond het nulpunt met een singlestage dus ook niet voor 24/7... Denk dat de meeste tussen de 4600 en 4800 zitten, en dan met goede waterkoeling. Kortom, zeg maar dag me je handje met de 5Ghz..nedernakker schreef op dinsdag 15 november 2011 @ 17:24:
[...]
![]()
goede conclusie.. wie krijgt dat wel dan? vraag eens rond of iemand hier zijn 2600K op 5 GHz draait 24/7
[ Voor 47% gewijzigd door Fern op 17-11-2011 13:50 ]
Blijkt maar weer dat je met orthos en een 2600k niet zoveel aan t crunchen bent, hoor net dat dat orthos maximaal 2 threads benched, dus 4 keer draaien!. Opvallend dat prime bij jou warmer word dan LINX, weet je zeker dat je linx met AVX draait? "all memory" aangeklikt en dan zou je per run zo'n 110-120 gigaflops moeten halen.Fern schreef op woensdag 16 november 2011 @ 17:54:
Heb nu een weekje mijn nieuwe setup draaien (is alweer 4 jaar geleden dat ik een nieuwe invest deed)en is ook weer m'n eerste post hier op tweakers na een jaar(of meer).
Heb sinds kort een ASUS P8Z68 deluxe tezamen met corsairs vengeance 2 x 4GB(cas 7-8-7-20 1.5V)met een i7-2700K en een corsair H80 waterkoeler
Twijfelde eerst om voor een 2011 socket te gaan,maar aangezien ik de setup hoofdzakelijk gebruik om te gamen en af en toe HD films te converteren en het prijsverschil nogal behoorlijk is met de 1155 socket ,toch maar voor deze laatste gekozen.
Heb een tijdje ingebrand(weet niet of dat nog steeds noodzakelijk is)omdat dat jaren geleden ook al de trend was,en heb hem nu op 5Ghz (1,47V) temps blijven mooi stabiel op 54C,met Orthos.
Wil nog even verder testen en kijken of ik die voltage nog lager krijg,ik wil eigenlijk niet boven die 1.47V komen,en ook proberen om 5.2Ghz te klokken.
Leuk om weer terug te zijn en nog af en toe wat bekende namen te zien
Net prime95 gedraaid(15min)en de temp. schoot naar 80C,werd ik niet echt blij van.
Denk niet dat dat i.c.m. de H80 te doen is,probeer nu met 1.45V.
Ben verder nogal nieuw met deze setup, dus heb geen ervaringen in bepaalde termen op dit gebied(ook weer heel wat jaren geleden dat ik overklokte,was toen nog met m'n socket 754 in de weer)
@millman,wat bedoel je met 24/7?
orthos was echt 54C,prime was ineens 80C.
Je Vcore is al erg laag voor 5ghz, dus ben benieuwd waar je gaat eindigen.. Verder is echt stabiel 8 uur prime small fft en dan nog een paar uurtjes linx. Zelf net 12 uur geprimed op 102x48, maar linx knalt er net na 7 minuten al uit, dus het is waarschijnlijk iets met de IMC of mn hyper reepjes, zo zie je maar weer, de ene test is de andere nietupdate.Heb linX gedraaid,(5min)nu waren de temps rond de 70C(1,46V)onder load.
Hoelang zou ik LinX moeten draaien voordat ik kan zeggen dat het stabiel is?
Ik wil toch nog wat verder spelen met m'n Vcore,misschien dat de temps verder dalen.
Je hebt gewoon een mooie chip te pakken. er zijn maar een paar mensen hier die 5Ghz en dan LinX AVX 45min uit kunnen draaien, laat staan 24/7 stabiel. Ik probeer nu 4900mhz stabiel te krijgen op 1,48v met temps tegen de 80c onder highend waterkoeling, even ter vergelijk. Ik kan mij bijna niet voorstellen dat je 5ghz @ 1,47v onder de 70c houd met linx, al helemaal niet met een h80update 2.LinX heeft 25min gedraaid en de temps waren max.72C.op max 1.46V en 5Ghz.
die 5Ghz is dus op dit moment m'n turbo speed.ook geen error's volgens LinX.
update 3. Vcore 1.44V max.op 5Ghz,temps max 68C. eveneens 25min. LinX.
heb even 1.38V geprobeerd maar dat gaf een bsod,toen maar op 1.42V gezet.
Ik vind deze temps wel acceptabel,systeem hoeft ook niet 24/7 op max te draaien,alleen als dat nodig is.
ik verwacht trouwens mijn nieuwe fans(noctua's)deze week,die doen het misschien beter dan die er nu op m'n H80 zitten,in iedergeval wel stiller met pwm functie
update 4. Vcore nu op auto gezet en regular,da's toch wel fijn dat ie dan terug gaat naar zo'n 1.15V op 1.6Ghz
m'n max Vcore op 5Ghz is dan 1.47V en temps blijven mooi onder de 70C,enkele keren LinX gedraaid en tot nu toe lekker stabiel.En ja,wat een verschil met vroeger,moest je meer handmatig instellen,nu zet je bijna alles op auto en het is klaar,de sport is er een beetje vanaf dat wel
Ik zie zojuist dat na een paar uurtjes gamen de temperatuur opgelopen is tot 78 max.art1fex schreef op donderdag 17 november 2011 @ 11:17:
Ik heb lang geen PC gehad, en was met mijn vorige systeem altijd terughoudend met overclocken.
Nu een nieuw systeem met i5 2500K en heb deze nu op 4,5GHz draaien![]()
![]()
Ik weet dat dit nog niks is, maar ik als newb ben toch wel trots.
Gaat overigens wel heel makkelijk tegenwoordig
[ Voor 9% gewijzigd door Bullus op 18-11-2011 08:51 ]
|2600k|Asus 290|
Zalman CNPS10X PerformaBullus schreef op vrijdag 18 november 2011 @ 08:50:
Is inderdaad wat veel.
Gister ook gegamed op 4.6ghz (2500k) en kreeg een max temp van 47grd.
4x120mm rad
ddc + pomp
ek hf cu cpu blok
wat voor koeling heb je?
Je hebt gewoon een mooie chip te pakken. er zijn maar een paar mensen hier die 5Ghz en dan LinX AVX 45min uit kunnen draaien, laat staan 24/7 stabiel. Ik probeer nu 4900mhz stabiel te krijgen op 1,48v met temps tegen de 80c onder highend waterkoeling, even ter vergelijk. Ik kan mij bijna niet voorstellen dat je 5ghz @ 1,47v onder de 70c houd met linx, al helemaal niet met een h80 |
[ Voor 24% gewijzigd door Fern op 18-11-2011 12:07 ]
Pro streaming - www.twitch.tv/kaluroo
[ Voor 18% gewijzigd door Guumuus op 19-11-2011 18:00 ]
The number one enemy of progress is question
Iemand enig idee wat ik fout gedaan heb?art1fex schreef op vrijdag 18 november 2011 @ 09:51:
[...]
Zalman CNPS10X Performa
Overigens heb ik een Antec Nine Hundred kast, met meer dan genoeg fans erop/erin.
De 200mm fan aan de bovenkant en de fan aan de achterkant heb ik op high draaien.
Van de week toevallig ergens gelezen dat iemand last had van de heatsink op zijn MoBo, een van de heatsinks van zijn CPU koeler drukte tegen een heatsink van zijn MoBo aan. Koeler raakte de CPU dus niet helemaal!art1fex schreef op maandag 21 november 2011 @ 11:13:
[...]
Iemand enig idee wat ik fout gedaan heb?
Draait nu op 4,5GHz maar wordt bijna 80 graden soms na een tijdje gamen.
Ik heb dezelfde setup met de mugen mb en cpu maar hij zit bij mij zo aan de 60 graden (3600mhz)JME schreef op dinsdag 22 november 2011 @ 12:53:
Hier een 2500K op een Gigabyte GA-Z68X-UD3H-B3 moederbordje met een Scythe Mugen 3 koeler. Gisteren 8 uur Linx+AVX gedraaid op 4.4 GHz bij 1.272-1.308 Vcore (volgens EasyTune 6), hoogst gemeten core-temp is 67 graden Celsius (volgens RealTemp).
Volgens mij best netjes om als 24/7 setup te houden, maar het valt me op dat de cores 1 en 4 lagere temperaturen hebben dan de cores 2 en 3. Is dat normaal, of moet ik eens kijken of m'n koeler wel recht zit?
Damn it's good 2b a Tweaker!
[ Voor 9% gewijzigd door Fern op 22-11-2011 18:26 ]
Core 1 en 4 zitten aan de buitenkant 2 en 3 worden dus ingesloten door 1 en 4 dus worden daardoor ook wat warmer! Heel normaal dus! Je kan nog makkelijk wat extra snelheid er bij gooien. Tot 75 graden met linx is geen enkel probleem heb ik mij laten vertellen.JME schreef op dinsdag 22 november 2011 @ 12:53:
Hier een 2500K op een Gigabyte GA-Z68X-UD3H-B3 moederbordje met een Scythe Mugen 3 koeler. Gisteren 8 uur Linx+AVX gedraaid op 4.4 GHz bij 1.272-1.308 Vcore (volgens EasyTune 6), hoogst gemeten core-temp is 67 graden Celsius (volgens RealTemp).
Volgens mij best netjes om als 24/7 setup te houden, maar het valt me op dat de cores 1 en 4 lagere temperaturen hebben dan de cores 2 en 3. Is dat normaal, of moet ik eens kijken of m'n koeler wel recht zit?
Er zijn een aantal mensen waarbij de chip gesneuveld is, nu net ook weer een goede chip naar de kl#te. Ik zeg: beter 4800Mhz prime/linX stabiel, dan 5Ghz half stabiel, met mogelijk te hoge temperaturen omdat je niet kan testen, vanwege... te hoge temps?? Je gaat er echt niets van merken als je je chip 200 mhz lager klokt met de bijbehorende voltage verlaging. 5ghz+ is alleen leuk/noodzakelijk voor benches en zeker niet aan te raden voor 24/7. Natuurlijk is je e-dick wel groter bij 5GhzFern schreef op dinsdag 22 november 2011 @ 18:04:
Ik heb mijn systeem nu bijna een week op 5Ghz draaien met de voltage op regular,hoogste piek die hij dan haalt is 1.47V,op auto heb ik maar vanaf gezien,aangezien de piek Vcore op 1.56V zat.
Mijn current load,staat op 130%. en voor de rest staan mijn instellingen op extreme,ik weet bijna zeker dat deze CPU harder wil,had hem op 5.1Ghz,maar ja..de temps hé!
Met gamen e.d niets aan de hand,kan zo uren gamen zonder dat ik de fans van m'n CPU hoor(PWM)enkel m'n videokaart hoor ik wel es blazen,maar die staat ook niet met stock instellingen te draaien![]()
Met Linx is het een ander verhaal,maar dat had ik eerder al gepost.
btw.het is wel een fijne setup die ik heb draaien,lekker stil en snel,wel tevreden dus
@Lordmaximus:Ik ben benieuwd wat je gaat halen!
Het zijn natuurlijk niet de alleen temperaturen die een proc slopen, ook (te) hoge voltages zijn op langere duur schadelijk voor de cpu, en met sandy bridge blijkbaar nog wat schadelijker dan voorheen wat ik zo mee krijg. Voorzichtigheid is dus geboden! 24/7 pieken van 1,47+v is niet ideaal.Fern schreef op dinsdag 22 november 2011 @ 22:50:
M'n temps zitten nu rond de 60C als ik een potje game,lijkt mij niet echt schadelijk voor de cpu,maar mocht ik es een bsod krijgen dan klok ik hem gewoon wat lager.Die 5Ghz is wel lekker om mee te pimpen ja,of je er wat aan hebt...ik denk het niet
OK dan, komt ie, heel simpel eigenlijk:art1fex schreef op dinsdag 22 november 2011 @ 14:36:
Je hebt helemaal gelijk, maar dan nog vind ik het interessant wat hij allemaal ingesteld heeft.
60 graden is toch geen enkel probleem?spanx schreef op dinsdag 22 november 2011 @ 17:14:
Ik heb dezelfde setup met de mugen mb en cpu maar hij zit bij mij zo aan de 60 graden (3600mhz)
[ Voor 16% gewijzigd door spanx op 23-11-2011 09:57 ]
Damn it's good 2b a Tweaker!
Anoniem: 172410
[ Voor 17% gewijzigd door Anoniem: 172410 op 24-11-2011 00:50 ]
Volgens mij doet de CPU dit zelf.. is volgens mij iets van Intel.Bjk schreef op donderdag 24 november 2011 @ 21:18:
Ik probeer ook een beetje te overlocken op mijn 2500k, ik heb een Asrock p67 exterme 4 gen3 moederbord. Maar mijn CPU klokt zichzelf terug wanneer idle. Tenminste, dit geeft CPU-Z (16x100mhz)
Ik dacht dat dit door Speedstep kwam, maar dat heb ik gedeactiveerd. Weet iemand hoe dit komt?
Wow, je CPU gebruikt bijna 4 kilowatt aan energie?spanx schreef op woensdag 23 november 2011 @ 09:56:
[afbeelding]
.... als ik mijn mugen 3 op een lage toerental zet (heb er een schakelaar tussen zitten) dan koelt hij 1 graad koeler![]()
flink gestressed 63 t/m 69 graden
tips anyone?
Super processor heyori1989 schreef op vrijdag 25 november 2011 @ 00:52:
draai nu I5 2500k
4533mhz (103x44) 1.28 tot1.29 Vcore .@ full load.
7 uur prime 95 stable tot nu toe.
Ben er zeker erg tevreden mee momenteel.
Wacht even, dus je draait al 23 dagen je cpu op 100%?VictordeHolland schreef op zondag 20 november 2011 @ 23:59:
Ik draai hier een 2500k op een 'veilige' 4GHz![]()
Inmiddels 23 dagen sinds de laatste reboot, staat 24/7 op 100% CPU load @60C
(Crunching voor Dutch Power Cows)
3X Multiplus II 10KVA, 2x MPPT RS 450/200, 48v 82kWh LiFePO4, 21kwp PV
Dutch Power Cows doen aan distributed berekeningenmarco282 schreef op vrijdag 25 november 2011 @ 04:21:
Wacht even, dus je draait al 23 dagen je cpu op 100%?
Wat is daar het nut van of waar doe jet het voor
[ Voor 19% gewijzigd door Anoniem: 172410 op 25-11-2011 04:30 ]
Ah, vandaar!Anoniem: 172410 schreef op vrijdag 25 november 2011 @ 04:29:
[...]
Dutch Power Cows doen aan distributed berekeningenSoms om wiskundige problemen op te lossen, onbekende uitkomsten uit te rekenen en soms wordt de rekenkracht ingezet voor medisch onderzoek (het vouwen van moleculen voor o.a. malariaonderzoek). Het is dus niet zomaar een burntest, maar heeft ook praktisch nut. Al wordt je energierekening er niet gezonder op
3X Multiplus II 10KVA, 2x MPPT RS 450/200, 48v 82kWh LiFePO4, 21kwp PV
Zeker een super processor, maar ik zou toch eens overwegen om toch eens prime goed te laten draaien.SaN schreef op vrijdag 25 november 2011 @ 01:31:
[...]
Super processor he![]()
Ik heb hem ook al weer een tijdje op nagenoeg dezelfde instellingen staan. Ik heb nog geen zin gehad om prime echt lang te laten lopen, maar met 30+ uur Skyrim en wat ander werk zonder enige crash of glitch kan ik wel zeggen dat het hier ook stabiel draait op mooie temperaturen.
Ik ben heel erg blij met mijn keuze.
Als je het echt stabiel wilt noemen, geld toch wel vaak minimaal 6 uur prime stabiel.Shodan schreef op vrijdag 25 november 2011 @ 11:29:
Ook ik ben vrij snel aan het overklokken geslagen met de i5 2500k, omdat het kan.
Het enige wat ik nu heb gedaan is Vcore manual gezet (1.28V) en de multiplier naar 45 opgeschroeft. Hij loopt nu dus stabiel op 4.5GHz. Ik heb wat gestresstest met prime (maar hooguit een half uurtje) en dan haal ik volgens coretemp temperaturen van max 61 C! Ik vind dit echt wonderbaarlijk laag eigenlijk!
Ik weet dat ik eigenlijk veel langer moet testen om te kijken of hij ECHT stabiel loopt, maar ik heb al uren en uren BF3, Skyrim en GTAIV gespeeld zonder ooit een hangup of glitch te hebben.
Ik heb een ASUS p8p67 rev 3.1 bord en een Zallman performa koeler erop. Ik lees hier vaak hogere temperaturen, Ik zal anders eens met Linx testen, kijken hoe hoog hij daarmee komt.
Maar desalniettemin ben ik MEER als tevreden over deze processor zeg, meer dan een GHz overclocked en hij laat geen zweetdruppeltje vallen!
Maar het enige waar ik het nu echt in merk is benchmarks. in de passmark benchmark haal ik 9000 punten nu. In spellen hangt het eigennlijk altijd van je videokaart af.
[ Voor 23% gewijzigd door Shodan op 25-11-2011 12:38 ]
[ Voor 27% gewijzigd door kaluro2 op 25-11-2011 15:49 ]
Uit het LinX stable club topic gehaald, maar wellicht kan je adhv deze codes erachter komen hoe je cpu wel stable wilt/kan krijgen.[b]kaluro2 schreef op vrijdag 25 november 2011 @ 15:45
47x100 @ 1,40 vcore deed hij wel vlotjes, 45 min linx en ook bij wat orthos knalde hij er niet uit. ECHTER, deze geeft random 124 bluescreens, tijdens idle of load maakt niet uit, het is compleet random.
BSOD Codes for SandyBridge S1155
0x124 = add/remove vcore or QPI/VTT voltage (usually Vcore, once it was QPI/VTT)
0x101 = add more vcore
0x50 = RAM timings/Frequency add DDR3 voltage or add QPI/VTT
0x1E = add more vcore
0x3B = add more vcore
0xD1 = add QPI/VTT voltage
0x9C = QPI/VTT most likely, but increasing vcore has helped in some instances
0X109 = add DDR3 voltage
0x0A = add QPI/VTT voltage
Als Skyrim op jouw PC niet vastloopt is dat wel een indicatie dat je bak goed draait hoor, aangezien dat een klein wonder isyori1989 schreef op vrijdag 25 november 2011 @ 11:02:
Zeker een super processor, maar ik zou toch eens overwegen om toch eens prime goed te laten draaien.
Omdat de belasting met skyrim of andere dingen veel anders is als prime bijvoorbeeld.
Daarom kan je nog niet echt stellen dat hij stabiel is, maar dat je er genoegen mee neemt dat is natuurlijk begrijpelijk.
Ik raad je aan om toch eens een lange prime run te doen.
Ligt eraan met welk stress-test programma en welke cooler.art1fex schreef op zaterdag 26 november 2011 @ 11:34:
Ik ben nu maar opnieuw begonnen met OC'en.
Met alles default zit de cores redelijk snel aan de 66 graden. Is dit aan de hoge kant voor alles default?
Linx, en mijn koeler is Zalman CNPS10X Performakaluro2 schreef op zaterdag 26 november 2011 @ 12:08:
[...]
Ligt eraan met welk stress-test programma en welke cooler.
ja zoiets dan... ik zal straks een kijken hoever ik kom met 1.35. De temps blijven mooi laag zolang ik niet boven de 4.8 zit. En auto clock is ook niet mijn ding. Maar ik kwam van een Q6600 en dit is toch weer andere koek. Als je er echt helemaal niets van weet is het wel een leuk bruggetje naar de bios OC.jbkappirossi schreef op maandag 28 november 2011 @ 04:04:
als je er nog wat langer plezier van wilt, zou ik 1.5 vcore maar vergeten, zeker onder load.
Houd gewoon 1.35volt 70C voor 24/7 aan. nu kan het misschien wel wat meer maar in de zomer zit je met 1.35 wat veiliger.
automatische overclocken is voor Noobs!
Volgens intel is de VID 1.52v, en is VID gelijk aan VCORE. (Voor de 2500k)jbkappirossi schreef op maandag 28 november 2011 @ 04:04:
als je er nog wat langer plezier van wilt, zou ik 1.5 vcore maar vergeten, zeker onder load.
Houd gewoon 1.35volt 70C voor 24/7 aan. nu kan het misschien wel wat meer maar in de zomer zit je met 1.35 wat veiliger.
automatische overclocken is voor Noobs!
Daar zeg je het zelf al. Als intel een cpu bakt waarvan de VID 1.52 is onder load dan is er niks aan de hand maar dan zal deze ook ver onder threshold moeten zitten.kaluro2 schreef op maandag 28 november 2011 @ 11:19:
[...]
Volgens intel is de VID 1.52v, en is VID gelijk aan VCORE. (Voor de 2500k)
Google maar eens ;)!
Dus zolang je op 1.52v of lager zit krijg je volledige garantie op je processor.
Ik zelf neem echter 1,45v op watercooling als uiterste. Ik heb sowieso een slechte 2500k te pakken. 4900mhz is niet linx stable @ 1,45v. 4800mhz niet @ 1,40v.
Anoniem: 276826
Die vragen kan je toch hier stellenmegadoom schreef op maandag 28 november 2011 @ 23:19:
Er zou hier een overclocking voor newbs moeten komen, alle beginners die Kleine vragen etc hebben, of een GPU of topic. (heb zelf ook kleine vragen)
Dat is de standaard insteek hier op GOT. En ik ben het met je eens dat je van mensen mag verwachten dat ze zich een beetje inlezen. Maar als er inmiddels dik 170 pagina's zijn om in te halen dan snap ik de behoefte wel aan een soort "overclocken voor beginners" overzichtje. Misschien iets voor de startpost?Reveltoorn schreef op dinsdag 29 november 2011 @ 08:07:
Eerst dit topic doorlezen en dan pas (als ze niet beantwoord zijn) je vragen stellen
Er zijn zoveel goede tutorials te vinden die maar een paar pagina's zijn dat het onmogelijk is niet de basis te kennen voordat je aan de slag gaat op sandy bridge. Ok, zelfs als noob moet je uit de buurt blijven van 5Ghz+, dat zijn maar een paar geluksvogels die hun proc op die sneheden stabiel krijgen. Dat zijn ook de mensen die er veel van af weten, en snappen dat zelfs al hebben ze m stabiel op 5ghz, dan is dat niet voor 24/7.JME schreef op dinsdag 29 november 2011 @ 10:33:
[...]
Dat is de standaard insteek hier op GOT. En ik ben het met je eens dat je van mensen mag verwachten dat ze zich een beetje inlezen. Maar als er inmiddels dik 170 pagina's zijn om in te halen dan snap ik de behoefte wel aan een soort "overclocken voor beginners" overzichtje. Misschien iets voor de startpost?
millman schreef op dinsdag 29 november 2011 @ 13:00:
[...]
Dat is je eerste natte droom hebben gehad en meteen in een porno willen meespelen...
Ik reageerde op de opmerking van Pharlap dat de betreffende newby eerst dit topic zou moeten doorlezen en dan pas vragen stellen. Ik vind dat (mijn mening dus, niet per se een feit) een stereotype GOT-reactie die vaak opgaat, maar volgens mij niet reëel is bij een enorm topic als dit. Daarnaast klopt jouw opmerking dat er plenty tutorials te vinden zijn, maar dat is een ander onderwerp dan het punt dat ik probeerde te maken.millman schreef op dinsdag 29 november 2011 @ 13:00:
[...]
Er zijn zoveel goede tutorials te vinden die maar een paar pagina's zijn dat het onmogelijk is niet de basis te kennen voordat je aan de slag gaat op sandy bridge. Ok, zelfs als noob moet je uit de buurt blijven van 5Ghz+, dat zijn maar een paar geluksvogels die hun proc op die sneheden stabiel krijgen. Dat zijn ook de mensen die er veel van af weten, en snappen dat zelfs al hebben ze m stabiel op 5ghz, dan is dat niet voor 24/7.
Helaas denken veel beginnelingen dat die 5Ghz altijd een stabiele is en in 3 simpele stappen te realiseren is... Nou, daar gaan wel een paar procjes stuk van. Vind het ook een beetje overmoedig te denken dat iemand bij zn eerste keer meteen 5Ghz+ kan halen. Dat is je eerste natte droom hebben gehad en meteen in een porno willen meespelen... "never gonna happen" "total failure"... Ik ga die mensen ook niet in hun quest ondersteunen..
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq