Mhhhhzzz, vreemd, Ik krijg mijn I5 2500k, stabiel met alleen gewoon de Turbo op 4.8Ghz gezet en de Long duration Power limit verhoogt naar 250.
De Vcore blijft schommelen tussen 1.43 en temps op Prime95 12 uur gaf aan 71 graden max.
Heb helaas geen screenshots, moet ik nog maken.
Alleen nu is het zo, dat ik veel meer kan dan 4800Mhz, ik wil de 5k halen. Alleen ik heb echt geen flauwwwwwww idee, hoe ik het beste kan instellen in me bios (zo lang geleden dat ik overgelocked heb)
Ik ben in het bezit van een Asrock p67 Extreme4 met een XFX Core 750w (Single rail), Daarbij de Corsair Vengaence 1600Mhz low profile. En uiteraard de 2500k met als cooler: Noctua NH-U12P SE2 push<->pull effect.
Ik heb al gekeken op youtube en daar staat een mooie voorbeeld, helaas krijg ik hem niet stabiel met zijn settings:
YouTube: How to Overclock your Sandy Bridge with Settings
- YouTube
Ik weet ook niet hoe ik de Vcore gestabiliseerd krijg. Hij schommelt steeds. En als ik aangeef van +0.050v dan blijft het in de bios leuk op 1.360v staan.
Ik moet zeggen, vind het niet 1 van de gemakkelijkste biossen. Ik heb het boekje ook doorgelopen, maar das abracadabra voor mij, wordt weinig expliciet over gepraat.
Iemand, met suggesties? Waar ik naar moet kijken? Op Turbo haal ik de 4.8Ghz stabiel. Maar zou willen kijken of ik de 5Ghz haal en dan de Vcore rond de 1.4 kan krijgen.
Vraag me ook af met Turbo, als ik CPU-z opstart en hij staat gewoon in me bureaublad, zie ik hem op 1.6Ghz staan. En zodra ik Prime95 opstart, knalt het in 1 keer naar 4800Mhz. Ken me niet voorstellen dat dit gezond is voor de cpu.
Alleen als de Processor 3.3Ghz is, waarom staat in cpu-z in godsnaam 1.6Ghz bij Idle?
[
Voor 9% gewijzigd door
Xtr3me4me op 09-08-2011 15:50
]