Datzelfde geldt voor vrijwel alle apps op voorgaande platformen. Procentueel gezien heeft CPU OC meer impact, neemt niet weg dat geheugen erg leuk is om mee te spelen
Voorheen werkte dat ook prima hoor?BTU_Natas schreef op woensdag 12 januari 2011 @ 10:53:
Je overclockt bij sandybridge alleen met je mp, de geheugen mp gaat dus niet mee omhoog! Elk type geheugen gaat dus prima werken, ongeacht je oc.
Je kon altijd Mem multipliers instellen omhoog en omlaag. Alleen soms kwam je dan niet helemaal optimaal uit als je je cpu 50 MHz hoger wou hebben. Dan was je mem misschien niet stabiel meer. Maar bij SB kun je de CPU zelf niet zo ver fine tunnen.
Ik draaide met een 2.4 GHz 6 Core ook in de 210 bclock gewoon met een lage 6.0x mem multi kwam ik rond de 1300 MHz uit voor me 12GB ram. Werkte perfect. Stapje hoger was wel te veel.
Maar dat heb je straks bij SB ook je kunt daar ook alleen maar relatief grote stappen maken qua geheugen speeds.
LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....
Ik heb mijn p8p67 deluxe binnen en ben gelijk maar gaan klokken .. Heb een 2600k
Nu start ik prime en Coretemp om de temperaturen in de gaten te houden
Tussen core 0 en core 1 zit 10 graden verschil.
Ik mijn koeler weer gedemonteerd schoongemaakt en opnieuw met een rijstkorreltje AS5 ingesmeerd.
Het resultaat is precies hetzelfde.
Momenteel draai ik
1.3V
4474mhz
x 43
104mhz bus.
Core 0 = 50 graden
Core 1 = 60
Core 2 = 57
Core 3= 51
Ik gebruik een mugen 2 koeler... Heeft iemand een idee wat dit kan zijn?
Ik mijn koeler weer gedemonteerd schoongemaakt en opnieuw met een rijstkorreltje AS5 ingesmeerd.
Momenteel draai ik
1.3V
4474mhz
x 43
104mhz bus.
Core 0 = 50 graden
Core 1 = 60
Core 2 = 57
Core 3= 51
Speakers: Isophon 2x Cassiano`s D 2x FRC-C - 1x FRC-D - 5x top speakers Accuton . Sub: JL audio 113v2, Preamp:Datasat RS20i - Amp: Marantz 2 x MM8077 Cinemike bridged 5/7CH ch - Mediaplayer: Oppo upd-203 Cinemike - Beamer: JVC NX-9 cinemike
ondersteunt coretemp je cpu wel? Zou me er verder niet te druk over maken, mijn 980X heeft onder load ook zo'n 8 graden verschil tussen de warmste en de koudste core.
Ryzen 7 5700G // 3060 Ti // 32 GB 1600 MHz // 1 TB NVMe // 2 TB SATA // 2x 2560x1440 @75 hz
Oke goed te horen... dat er wel verschil in mag zitten. Hoeveel graden mogen de 2600K`s hebben??
Zal even kijken of iets of op asus cd-rom staat AI suite etc. misschien geeft deze ook wel temperaturen weer.
Zal even kijken of iets of op asus cd-rom staat AI suite etc. misschien geeft deze ook wel temperaturen weer.
Speakers: Isophon 2x Cassiano`s D 2x FRC-C - 1x FRC-D - 5x top speakers Accuton . Sub: JL audio 113v2, Preamp:Datasat RS20i - Amp: Marantz 2 x MM8077 Cinemike bridged 5/7CH ch - Mediaplayer: Oppo upd-203 Cinemike - Beamer: JVC NX-9 cinemike
Ik snap wat je bedoelt, maar jij vat mij verkeerd op. Ik zeg namelijk niks over socket 1366, je hoeft mij ook derhalve niet uit te leggen hoe overclocken werkt. (heb zelf een i7@ 4.5Ghz)Astennu schreef op woensdag 12 januari 2011 @ 15:34:
[...]
Voorheen werkte dat ook prima hoor?
Je kon altijd Mem multipliers instellen omhoog en omlaag. Alleen soms kwam je dan niet helemaal optimaal uit als je je cpu 50 MHz hoger wou hebben. Dan was je mem misschien niet stabiel meer. Maar bij SB kun je de CPU zelf niet zo ver fine tunnen.
Ik draaide met een 2.4 GHz 6 Core ook in de 210 bclock gewoon met een lage 6.0x mem multi kwam ik rond de 1300 MHz uit voor me 12GB ram. Werkte perfect. Stapje hoger was wel te veel.
Maar dat heb je straks bij SB ook je kunt daar ook alleen maar relatief grote stappen maken qua geheugen speeds.
Bij sandybridge is dit helemaal los van elkaar gekoppeld! je kan dus onafhankelijk de mp van je geheugen instellen en dat heeft 0 effect op je cpu en visa versa. Dus maakt het niet uit welk geheugen je koopt, mits compatible met je moederbord daar mag je de qvl van het betreffende mobo voor door nemen.
Op full load met prime, is toch een prima resultaat die temps, ik denk dat ze net zo ver mogen als de i7 9xxx serieMasterkale1 schreef op woensdag 12 januari 2011 @ 16:03:
Ik heb mijn p8p67 deluxe binnen en ben gelijk maar gaan klokken .. Heb een 2600k
Momenteel draai ik
1.3V
4474mhz
x 43
104mhz bus.
Core 0 = 50 graden
Core 1 = 60
Core 2 = 57
Core 3= 51
Core I7 6700K (4,5GHZ) - EVGA 960 GTX 4GB DDR5 - ASUS Z170-PRO - Corsair 32 GB DDR4-3000 - SSD Samsung Evo 840 128GB - 2x 3TB WD Red Hardisks - Nzxt White 700 Watt Voeding - Coolermaster C690II Behuizing - Be Quiet Dark Rock Advanced C1
Ben momenteel begonnen met auto tuning van AI suite ... kijken hoe dat uitpakt. De melding hoge temp tikt aan bij 75 graden hier. En met een Vcore van 1,38v kom ik daar al al. Ai suite heeft hem op 4736mhz gezet maar is nog bezig met tuning van BCLK vraag me af hoe lang dit duurt.. Is al 10 min bezig ofzo.
Heb je al eens nagedacht over deze CPU KoelerMasterkale1 schreef op woensdag 12 januari 2011 @ 16:59:
Ben momenteel begonnen met auto tuning van AI suite ... kijken hoe dat uitpakt. De melding hoge temp tikt aan bij 75 graden hier. En met een Vcore van 1,38v kom ik daar al al. Ai suite heeft hem op 4736mhz gezet maar is nog bezig met tuning van BCLK vraag me af hoe lang dit duurt.. Is al 10 min bezig ofzo.
http://www.plaatjesupload.nl/bekijken/3401849.html
Deze bestel ik als ik mijn nieuwe systeem bestel met mijn nieuwe sandy
[ Voor 16% gewijzigd door MiskentTalent op 12-01-2011 19:25 ]
Core I7 6700K (4,5GHZ) - EVGA 960 GTX 4GB DDR5 - ASUS Z170-PRO - Corsair 32 GB DDR4-3000 - SSD Samsung Evo 840 128GB - 2x 3TB WD Red Hardisks - Nzxt White 700 Watt Voeding - Coolermaster C690II Behuizing - Be Quiet Dark Rock Advanced C1
Nu wel
Komt deze goed uit de reviews met betrekking tot OC dan? Ik ga zelf voor de thermalright silver arrow
Tja, wat moet ik ervan zeggen; hij is aanzienlijk luider dan vergelijkbare coolers en verzet niet veel meer lucht. Het is inderdaad hoe zijn de reviews of is het puur "de looks" waarop je de cooler uitzoekt?MiskentTalent schreef op woensdag 12 januari 2011 @ 19:23:
[...]
Heb je al eens nagedacht over deze CPU Koeler
http://www.plaatjesupload.nl/bekijken/3401849.html
Deze bestel ik als ik mijn nieuwe systeem bestel met mijn nieuwe sandy
Mogelijk dat je voortaan wel even kan posten wel merk en type het is; gelukkig ben ik 'm van de week tegengekomen dus wist ik dat het een be quiet! Dark Rock Pro is.
[ Voor 14% gewijzigd door MAX3400 op 12-01-2011 20:03 ]
Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof
Hij schijnt beter te zijn dan de Noctua NH-D14 meende ik ergens gelezen te hebben, waar weet ik niet meer.MAX3400 schreef op woensdag 12 januari 2011 @ 20:02:
[...]
Tja, wat moet ik ervan zeggen; hij is aanzienlijk luider dan vergelijkbare coolers en verzet niet veel meer lucht. Het is inderdaad hoe zijn de reviews of is het puur "de looks" waarop je de cooler uitzoekt?
Mogelijk dat je voortaan wel even kan posten wel merk en type het is; gelukkig ben ik 'm van de week tegengekomen dus wist ik dat het een be quiet! Dark Rock Pro is.
Het is namelijk dezelfde opbouw als de noctua, hij lijkt me wel goed, luid kan ik niet zeggen 900Tprm t/m 1700 is niet veel hoor, de scytemugen heeft ook al 1500tprm

rpm zegt niks over geluid... De Noctua doet "ongeveer" 19dB waar de BQT ongeveer 25dB doet; en als mijn natuurkunde me niet in de steek laat is dat voor het gehoor 4x zo hard.MiskentTalent schreef op woensdag 12 januari 2011 @ 20:09:
[...]
Hij schijnt beter te zijn dan de Noctua NH-D14 meende ik ergens gelezen te hebben, waar weet ik niet meer.
Het is namelijk dezelfde opbouw als de noctua, hij lijkt me wel goed, luid kan ik niet zeggen 900Tprm t/m 1700 is niet veel hoor, de scytemugen heeft ook al 1500tprm
Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof
Als hij genoeg koelt, ga je hem een beetje knijpen in de bios, die van de sabertooth kan dat wel begin met 900tprm en als de prosessor bv 70 graden wordt bij het overklokken stel je hem op bv 80% in draaid ie mischien op 1400tprm en koelt net zo goed als de Noctua en hij is bovendien veel mooier van aanzien, hoor hier heel veel van ja maar de kast is toch dicht, maar als je weet dat je van die lelijkedingen in je pc hebt, geeft je toch een raar gevoel vindt ik (goed hoeft niet lelijk te wezen hoor) dat denken helaas veel mensen.MAX3400 schreef op woensdag 12 januari 2011 @ 20:13:
[...]
rpm zegt niks over geluid... De Noctua doet "ongeveer" 19dB waar de BQT ongeveer 25dB doet; en als mijn natuurkunde me niet in de steek laat is dat voor het gehoor 4x zo hard.
Ik vraag het me nog steeds af. Op de website van Intel heb ik de Product Briefs van beide chipsets vergeleken, en in beide wordt over de ondersteuning van K-CPUs woordelijk hetzelfde gezegd: "Intel H67 Express Chipset also enables overclocking features of unlocked 2nd generation Intel Core processors."De K-editie processoren hebben een unlocked MP. Vroeger was dit alleen toebedeeld aan de extreme-CPUs, die allemaal een dito prijskaartje hebben, en dus niet bepaald relevant zijn voor ons normale stervelingen. De K-CPUs (voorlopig alleen de i7-2600K en i5-2500K) zijn zeer redelijk geprijsd tov. de non-K varianten. Zie de vroege (en voor de verandering eens gord kloppende) lijst op semiaccurate: KLIK
LET OP! Deze extra multipliers zijn ALLEEN beschikbaar op P67 borden, NIET op H67. Op een H67 bord is een 2600 dus exact hetzelfde als een 2600K
En in alle manuals van H67 moederborden die ik tot nu toe bekeken heb vond ik een BIOS setting voor de CPU clock ratio.
Toch kom ik overal op het web tegen dat de K-series helemaal niet overgeklokt kunnen worden op H67.
Ik had al een GA-H67A-UD3H met een 2500K besteld, maar dit eerst maar geannuleerd, omdat ik aan mezelf begon te twijfelen.
Ik zou willen dat er iemand was die bij een moerderbordenleverancier werkte, en betaald werd om met dit soort dingen te spelen, en dat die persoon dan voor de grap eens een 2500K op een H67-bord zou prikken, om definitief vast te stellen of die instelling nou wel of niet werkt...
Overigens, het gaat me niet om de record overclocks waar veel mensen hier mee bezig zijn. Als ik gewoon tegen de 20 procent extra CPU kan realiseren loont het voor mij al om een 2500K te nemen i.p.v. een 2500. De echte tweak-items zoals frequenties en voltages blijf ik sowieso het liefst af, en het moet ook nog een beetje stil gekoeld kunnen worden.
[ Voor 10% gewijzigd door geerten op 12-01-2011 20:29 ]
Heeft er al iemand de gpu geoverclockt?
Xtrafris, jij misschien
?
Ben van plan 1155 aan te schaffen, maar ik weet niet of ik op de Z68 chipset moet wachten(om én de cpu en gpu te overclocken).
Ik heb een 8600GT(die vrij ver overclockt) heeft het dan de moeite om de gpu van bijvoorbeeld de 2500K te overclocken? Komen er nog sterkere igp's?, ik game niet zoveel maar moet toch beter presteren dan Nvidia 9800
En als laatste, zit er nou veel verschil in de moederborden wat betreft overklokken, komt een goedekopere evenver als een 60 euro duurdere? Mij lijkt, als je alles goed koel houd, dat het maar 100 mhz ofzo gaat schelen.
Ik lees van xtrafris dat de proc. 95 graden overleeft, dat is zeker nice. Kom ik teminste nog op 4Ghz met stock koeler
.
Xtrafris, jij misschien
Ben van plan 1155 aan te schaffen, maar ik weet niet of ik op de Z68 chipset moet wachten(om én de cpu en gpu te overclocken).
Ik heb een 8600GT(die vrij ver overclockt) heeft het dan de moeite om de gpu van bijvoorbeeld de 2500K te overclocken? Komen er nog sterkere igp's?, ik game niet zoveel maar moet toch beter presteren dan Nvidia 9800
En als laatste, zit er nou veel verschil in de moederborden wat betreft overklokken, komt een goedekopere evenver als een 60 euro duurdere? Mij lijkt, als je alles goed koel houd, dat het maar 100 mhz ofzo gaat schelen.
Ik lees van xtrafris dat de proc. 95 graden overleeft, dat is zeker nice. Kom ik teminste nog op 4Ghz met stock koeler
Absoluut relatief, relatief absoluut.
ASUS P8P67_Dlx & 2600K, eerste snelle testje na install W7 x64 

Asus AI autotune komt uit op 4734Mhz bij mij met de 2600K
Gewoon goed moederbord met goeie stroomvoorziening lijkt mij voldoende om het max eruit te halen.alaintje schreef op woensdag 12 januari 2011 @ 21:46:
Ik lees van xtrafris dat de proc. 95 graden overleeft, dat is zeker nice. Kom ik teminste nog op 4Ghz met stock koeler.
http://www.legitreviews.com/article/1500/1/
Hier vergelijken ze bijv de gewone Asus P8P67 en de Deluxe versie, zit daar geen verschil in overklokken. De deluxe heeft een wat betere stroomvoorziening, 16+2 en de gewone 12+2. En dat lijkt dus al meer dan genoeg.
Er zijn nog geen moederborden van 60 euro, en ik betwijfel of die er komen. Ik denk dat het minimaal tussen de 80 en 100 gaat liggen.
Vriend van mij heeft ook een 2600K gekocht met een Asus P8P67 Deluxe, laatste bios geflashed. Maar nu zit hij met een probleem. De multipler lijkt niet veranderd te kunnen worden en wanneer we in het bios kijken staat er bij mutliplier range 16-34.
Ik weet 100% dat hij een 2600K heeft. Iemand enig idee?
Ik weet 100% dat hij een 2600K heeft. Iemand enig idee?
Ik bedoel 60 euro meer. Een moederbord van 180 euro presteerd dan dus 2-4% beter voor 60 euro. Het goedkoopste mobo is al 120 euro dus tja. Die 60 euro heb ik liever een goede koeler
.
Maargoed, dit is geen discussie topic dus ik wacht tot ik mijn socket 1155 binneheb
. Ik hoef btw geen records maar 4,5 ghz is wel nice om te halen. En voor één keer wil ik wel wat fans op mijn mobo richten hoor.
Kijk vol bewonderingen naar de snelheden die hier voorbij komen.
@ hierboven: staat toch ook op de proc zelf? Of kijk eens in cpu-z volgens mij is de stepping anders toch of niet?
Maargoed, dit is geen discussie topic dus ik wacht tot ik mijn socket 1155 binneheb
@ hierboven: staat toch ook op de proc zelf? Of kijk eens in cpu-z volgens mij is de stepping anders toch of niet?
[ Voor 11% gewijzigd door alaintje op 12-01-2011 23:54 ]
Op de doos staat 2600K, in het bios word de CPU ook herkent als 2600K. Hem snel even CPU-Z laten checken. Hij heeft dezelfde stepping als Viss.alaintje schreef op woensdag 12 januari 2011 @ 23:51:
Ik bedoel 60 euro meer. Een moederbord van 180 euro presteerd dan dus 2-4% beter voor 60 euro. Het goedkoopste mobo is al 120 euro dus tja. Die 60 euro heb ik liever een goede koeler.
Maargoed, dit is geen discussie topic dus ik wacht tot ik mijn socket 1155 binneheb. Ik hoef btw geen records maar 4,5 ghz is wel nice om te halen. En voor één keer wil ik wel wat fans op mijn mobo richten hoor.
[ Voor 4% gewijzigd door Black_Adder op 13-01-2011 00:03 ]
Ik kan de multiplier met het plusje op m`n toetsenbord gewoon opschroeven naar 50+ in de bios.
Het aanpassen van de multiplier was ook niet echt het probleem. Hij pakte gewoon de multiplier niet. Maar gelukkig is na een aantal bios resets het probleem opgelost. Bedankt voor het meedenkenMasterkale1 schreef op donderdag 13 januari 2011 @ 00:49:
Ik kan de multiplier met het plusje op m`n toetsenbord gewoon opschroeven naar 50+ in de bios.
Ik probeer alleen maar te helpen hoor...... Maar het is duidelijk dat ik je vraag niet snap. Met de oude 1366 kon je net zo goed je goed de MP van je geheugen aanpassen zonder dat het effect had op de CPU. Andersom ook al je een extreme edition / K series had anders was het locked.BTU_Natas schreef op woensdag 12 januari 2011 @ 16:26:
[...]
Ik snap wat je bedoelt, maar jij vat mij verkeerd op. Ik zeg namelijk niks over socket 1366, je hoeft mij ook derhalve niet uit te leggen hoe overclocken werkt. (heb zelf een i7@ 4.5Ghz)
Bij sandybridge is dit helemaal los van elkaar gekoppeld! je kan dus onafhankelijk de mp van je geheugen instellen en dat heeft 0 effect op je cpu en visa versa. Dus maakt het niet uit welk geheugen je koopt, mits compatible met je moederbord daar mag je de qvl van het betreffende mobo voor door nemen.
LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....
Net gesproken met 4Launch, & hun leverancier zou ze vanaf de 19e op voorraad hebben.
Kepi_nl

Even een test .. Weet niet of hij uren stabiel is.
----------------------------------------------------------------------------------------------------------
Loopt nu middels op 1.43V op 5 ghz
[ Voor 39% gewijzigd door Masterkale1 op 13-01-2011 16:32 ]
hij mag max 98 worden zo te lezen. kan nog wel wat bij hehe .
Echt nice om te zien dat je zo de 5 gh haalt.
WEleke koeler gebriuk je?
Echt nice om te zien dat je zo de 5 gh haalt.
WEleke koeler gebriuk je?
Ik heb nu de mugen 2 even met 2 fans ,. puur voor veiligheid.
De 5.1 ghz lukt ook nog wel met deze voltage maar dan blijft hij na 5 min prime hangen.
Ook ben ik erachter dat de optie in de asus bios van
overcurrent CPU --- > 120% of zo echt niks helpt bij mij aan stabiliteit alleen aan de temperatuur verhogen van een ruime 5 gaden
Load line calibration/phase control helpt voor de stabilisatie van je voltages.
De automode van de cpu voltage zorgt ervoor dat je van manual 1.45V naar de 1.5V vliegt op dezelfde snelheden
De 5.1 ghz lukt ook nog wel met deze voltage maar dan blijft hij na 5 min prime hangen.
overcurrent CPU --- > 120% of zo echt niks helpt bij mij aan stabiliteit alleen aan de temperatuur verhogen van een ruime 5 gaden
De automode van de cpu voltage zorgt ervoor dat je van manual 1.45V naar de 1.5V vliegt op dezelfde snelheden
[ Voor 22% gewijzigd door Masterkale1 op 13-01-2011 15:44 ]
Zie toch echt bij coretemp 3,4Ghz staan hoor bij 70graden 34x100, wat zijn nu je temps prezies met 5Ghz?Masterkale1 schreef op donderdag 13 januari 2011 @ 15:21:
Ik heb nu de mugen 2 even met 2 fans ,. puur voor veiligheid.
Coretemp geeft alleen de temperatuur van de cores goed weer.
Na 30 min prime 1.43V rond de 65-70 graden. op 5 ghz.
Heb nu een probleem met m`n geheugen deze haalt maar 15000mb/s op 1833mhz. 9-9-9-24. Dit moet stukken sneller kunnen
Na 30 min prime 1.43V rond de 65-70 graden. op 5 ghz.
Heb nu een probleem met m`n geheugen deze haalt maar 15000mb/s op 1833mhz. 9-9-9-24. Dit moet stukken sneller kunnen
Deze zullen waarschijnlijk op z'n hoogst 70 graden zijn bij 5GHz.MiskentTalent schreef op donderdag 13 januari 2011 @ 16:53:
[...]
Zie toch echt bij coretemp 3,4Ghz staan hoor bij 70graden 34x100, wat zijn nu je temps prezies met 5Ghz?
Prima temp voor 5GHz.
Verwijderd
http://forums.overclockers.co.uk/sho...&postcount=103
Ik zou het een beetje rustiger aan doen Master."Hi there
Right guys myself and our technical guys have spent the entire weekend and this morning in discussions with Intel regarding the alarming amount of reports of Sandybridge CPU's dying and have been conducting our own testing as have Intel to find out what is a definite no no.
Sandybridge maximum safe voltages
Core Voltage - Not recommended too exceed 1.38v, doing so could kill the CPU, we therefor recommend a range of 1.325-1.350v if overclocking.
Memory Voltage - Intel recommend 1.50v plus/minus 5% which means upto 1.58v is the safe recommended limit. In our testing we have found 1.65v has caused no issues.
BCLK Base Clock - This is strictly a NO, anyone using base clock overclocking could/will cause damange to CPU/Mainboard. (Set manually to 100)
PLL Voltage - Do not exceed 1.9v!!
Processor - Basically we recommend customers not to exceed 1.35v to play it safe, all our bundles are set at 1.3250v or lower, any competitors offering bundles above 4.6GHz you should be enquiring as to what voltage they are using as we believe anything over 1.38v will limit CPU lifespan and anything over 1.42v will likely kill the CPU or severely limit its lifespan.
Memory - Intel recommend 1.50v plus/minus 5% which means 1.60v is the ideal safe maximum, but we have found in our testing all 1.65v memory is fine. We have also found most new 1.65v like Corsair XMS3 will run at its rated timings with just 1.50-1.55v which is well within Intel specifications. So people upgrading to Sandybridge you can still use your old DDR3, but we do recommend you run it at 1.60v or less. We are shipping most of our bundles which feature Corsair XMS at 1.50v-1.55v at rated timings. We've also discussed with Asus and MSI regarding voltages for memory and they also confirm in their testing 1.65v caused no issues with reliability.
Base Clock - To put it simple if you value the life of your components, do not overclock using base clock!
PLL Voltage - Again do not exceed 1.9v!
These are just guidelines we recommend you follow, if you want to push more voltage through your CPU's then just be aware they could die on you. Your warranty is un-affected and we will honor any CPU's that die, we just won't ask questions as to how you killed them.
Not all CPU's are as fragile as others, we have experimented upto 1.50v Vcore and 1.70v memory and had zero issues with reliability, so it seems some of fine when pushing hard. "
Ja ik doe al wat rustiger.
Het grappige was .. Mijn geheugen zaten beide in de A sloten.. vandaar de 15000mb/s In A2 B2 geven ze een 26000mb/s
Maar nu is mijn overclock van 5ghz totaal niet meer stabiel. Ook worden mijn temperaturen veels te hoog. 80+
terug gegaan naar 1.35V om de temperaturen goed te houden op 4600mhz.
Uiteindelijk toch op deze overklok gekomen voor 24/7 Ik zit echt aan de max van de mugen 2 Dit is ook hetgene waarop Asus autotuner op uit kwam. alleen heb ik de voltage 0,02V verlaagd.
Heb nog geen 8 uur test gedaan maar dat komt later wel.
Het grappige was .. Mijn geheugen zaten beide in de A sloten.. vandaar de 15000mb/s In A2 B2 geven ze een 26000mb/s
Maar nu is mijn overclock van 5ghz totaal niet meer stabiel. Ook worden mijn temperaturen veels te hoog. 80+
Uiteindelijk toch op deze overklok gekomen voor 24/7 Ik zit echt aan de max van de mugen 2 Dit is ook hetgene waarop Asus autotuner op uit kwam. alleen heb ik de voltage 0,02V verlaagd.

[ Voor 32% gewijzigd door Masterkale1 op 13-01-2011 19:23 ]
Verwijderd
Eerst maar eens zien wat ie met Linx doet.
En zoals in dat stukje staat zou ik bclk op 100 laten.
En zoals in dat stukje staat zou ik bclk op 100 laten.
je had je geheugen in single channel staan....
a is een kanaal en b is 1 kaneel, je wilt dus bij 2 modules 1 in a1 en 1 in b1 om dual channel te draaien
a is een kanaal en b is 1 kaneel, je wilt dus bij 2 modules 1 in a1 en 1 in b1 om dual channel te draaien
Ryzen 7 5700G // 3060 Ti // 32 GB 1600 MHz // 1 TB NVMe // 2 TB SATA // 2x 2560x1440 @75 hz
PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2
Klopt .. ja ik zou eerst 4 reepjes krijgen uiteindelijk waren er maar 2 geleverd. Omdat de koeler in de weg zit had ik zoiets van ohw dan zet ik ze onder de koeler dan hoef ik straks niet meer te kloten met erbij prikken.nedernakker schreef op donderdag 13 januari 2011 @ 20:11:
je had je geheugen in single channel staan....
Maar is dat altijd dat single channel stabieler loopt dan dual channel?? Lijkt mij dat het niet veel uit mag maken.
Ik ging wel met 2011 mark van P6034 naar P6274 alleen door het wisselen van geheugen van single naar dualchannel
Thx, dat was het enige aspect dat ik nog niet echt belicht heb zien worden. Meteen ff lezenHelp!!!! schreef op donderdag 13 januari 2011 @ 20:30:
Was deze al voorbij gekomen:
http://www.bit-tech.net/h...memory-for-sandy-bridge/1
tuurlijk is dat stabieler, je memorycontroller hoeft maar de helft te verwerken.. dat is minder load.Masterkale1 schreef op donderdag 13 januari 2011 @ 20:38:
[...]
Klopt .. ja ik zou eerst 4 reepjes krijgen uiteindelijk waren er maar 2 geleverd. Omdat de koeler in de weg zit had ik zoiets van ohw dan zet ik ze onder de koeler dan hoef ik straks niet meer te kloten met erbij prikken.
Maar is dat altijd dat single channel stabieler loopt dan dual channel?? Lijkt mij dat het niet veel uit mag maken.
Ik ging wel met 2011 mark van P6034 naar P6274 alleen door het wisselen van geheugen van single naar dualchannel
Yep, ik heb gisteren nog een presentatie gegeven op deze config: UD4 + 2600K met 4,5GHz en ALLES enabled. Zelfs het voltage schakelt dynamisch terug naar onder de 1v als je 'm ff stilzet, CPU idlet op 1600MHz.Ibidem schreef op woensdag 12 januari 2011 @ 10:04:
Heb zelf een 2500K i.c.m. Gigabyte P67A-UD4 en 2 x KVR1333D3N9/4G modules. Standaard geheugen wat ik nog had liggen. Ben benieuwd of ik met dit standaard geheugen zo rond de 4.5Ghz kan komen met alle power saving features nog aan?
Gaat me niet om de extreme overclock maar gewoon net even dat beetje (factor 1.2) performance winst.
Ik zal nog wel es screenshots van de settings nemen, volgens mij zit-ie nog in mekaar
Yep, ik heb de IGP in de 2600K op 1600 gewoon kunnen benchenalaintje schreef op woensdag 12 januari 2011 @ 21:46:
Heeft er al iemand de gpu geoverclockt?
Xtrafris, jij misschien?
Wachten op Z68 zou ik niet doen. OC op de IGP is leuk voor de getallen, maar eigenlijk is die hele IGP waardeloos in het segment waarin de CPU zit.
Goed dat je gecancelled hebt!geerten schreef op woensdag 12 januari 2011 @ 20:20:
[...]
Ik vraag het me nog steeds af. Op de website van Intel heb ik de Product Briefs van beide chipsets vergeleken, en in beide wordt over de ondersteuning van K-CPUs woordelijk hetzelfde gezegd: "Intel H67 Express Chipset also enables overclocking features of unlocked 2nd generation Intel Core processors."
En in alle manuals van H67 moederborden die ik tot nu toe bekeken heb vond ik een BIOS setting voor de CPU clock ratio.
Toch kom ik overal op het web tegen dat de K-series helemaal niet overgeklokt kunnen worden op H67.
Ik had al een GA-H67A-UD3H met een 2500K besteld, maar dit eerst maar geannuleerd, omdat ik aan mezelf begon te twijfelen.
Ik zou willen dat er iemand was die bij een moerderbordenleverancier werkte, en betaald werd om met dit soort dingen te spelen, en dat die persoon dan voor de grap eens een 2500K op een H67-bord zou prikken, om definitief vast te stellen of die instelling nou wel of niet werkt...
Overigens, het gaat me niet om de record overclocks waar veel mensen hier mee bezig zijn. Als ik gewoon tegen de 20 procent extra CPU kan realiseren loont het voor mij al om een 2500K te nemen i.p.v. een 2500. De echte tweak-items zoals frequenties en voltages blijf ik sowieso het liefst af, en het moet ook nog een beetje stil gekoeld kunnen worden.
Ik heb het geprobeerd, het gaat ECHT niet.
Wat er wél gaat, en dat is waarom fabrikanten toch claimen dat je kan overclocken, is de extra headroom die je krijgt bovenop de Turbo Boost. Dat wil zeggen dat de max multi op de H67 chipset de 42 is (voor één core gebruikt). Lekker belangrijk, daar heb je dus de K-editie niet voor! Neem een P67 bordje, of wacht op de Z68 bordjes (eind Q2) als je de IGP wilt gebruiken.
Hier een 2500K op een P8P67. Voorlopig resultaat is alles stock en de turbo-multi op 43x met add voltage turbo 0,08. Het vdram is manual op 1.65 gezet voor de 2x2GB Corsair XMS3 1600C8. Doel is een 24/7 clock via de turbo. Dus idle 1600MHz op < 1.00v voor surfen en downloaden en load 4300MHz op ongeveer 1.30v voor gamen en benchen. Op dit voltage is via turbo 4400 of mischien wel 4500 in zicht. Ideaal imo...
Wel heb ik een probleem gehad met OCZ Gold DDR3 1600C8 LV icm dit bord. Zeer instabiel en omgewisseld met de Corsairs die ik nog had liggen. Ook de Beta bios 1053 was m.i. nog te buggy om 24/7 te gebruiken.
Wel heb ik een probleem gehad met OCZ Gold DDR3 1600C8 LV icm dit bord. Zeer instabiel en omgewisseld met de Corsairs die ik nog had liggen. Ook de Beta bios 1053 was m.i. nog te buggy om 24/7 te gebruiken.
Ultra 7 265K / GB B860 AORUS ELITE / RTX 5070 Gaming OC
Mag ik vragen welk geheugen je gebruikt, moet straks een nieuw systeem samenstellen, en wil ook ongeveer met die snelheid werken, maar om de cpu2600k optimaal te benutten wat voor geheugen moet je gebruiken om op 4,5ghz te komen.Masterkale1 schreef op donderdag 13 januari 2011 @ 19:07:
Ja ik doe al wat rustiger.
[afbeelding]
Getest met 4500Mhz 1.39V bios

Nu bezig met 1.39V op 4.6Ghz

Nu bezig met 1.39V op 4.6Ghz
[ Voor 27% gewijzigd door Bullus op 13-01-2011 22:00 ]
|2600k|Asus 290|
Nog ff vraagje over geheugen:
Bij SB heeft verder toch geen voordeel om alle 4 de dimmsloten te gebruiken
Ik kan toch beter 2x4GB nemen ipv 4x2GB omdat ik dan 2 dimmsloten vrij houdt.
PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2
Dat klopt, dat heeft alleen maar als nadeel dat de memory controller zwaarder belast wordt.Help!!!! schreef op donderdag 13 januari 2011 @ 22:17:
Nog ff vraagje over geheugen:
^
tx.
Was mss beetje noob vraag maar heb toen mijn 920 twee jaar geleden eenmaal goed draaide eigenlijk niet meer naar het overklokken gekeken...
Dacht ff dat de memcontroller was veranderd, maar ben ws in de war met socket 2011 die zou een quadchannel memcontroller krijgen....
tx.
Was mss beetje noob vraag maar heb toen mijn 920 twee jaar geleden eenmaal goed draaide eigenlijk niet meer naar het overklokken gekeken...
Dacht ff dat de memcontroller was veranderd, maar ben ws in de war met socket 2011 die zou een quadchannel memcontroller krijgen....
PC Specs
Tnx, bevalt nog goed de MSI bordje.Vraaag schreef op donderdag 13 januari 2011 @ 22:24:
Bullus,leuke OC, bevalt het MSI bordje een beetje?
Op 1.39V tot aan de 5Ghz

Bij 5.1 geef ie een bsod 0x00000124 cpu_vtt too much/low, maar gaat nu ff relax slapen
[ Voor 4% gewijzigd door Bullus op 14-01-2011 06:45 ]
|2600k|Asus 290|
Max vcore 1.35, gemiddeld 1.33 voor 4.5GHz. I love SB!
Heb me setup draaien maar vraag niet hoe... Hoop morgen wat issues opgelost te krijgen. Maar ik ga bv geen bios settings saven dan loopt de bios vast. Kortom ik kan niet overclocken op dit moment.
Daarnaast moet ik windows morgen nog reinstallen. Had nog een oude IDE CDRom. UD5 had nog IDE dit board niet. Helemaal niet aan gedacht
dus morgen even een USB stick maken met Windows install er op.
Edit:
Met een oude bios werkt het wel. Zit nu met 4.2 Ghz in windows. Nu maar eens OCCT Draaien
Daarnaast moet ik windows morgen nog reinstallen. Had nog een oude IDE CDRom. UD5 had nog IDE dit board niet. Helemaal niet aan gedacht
Edit:
Met een oude bios werkt het wel. Zit nu met 4.2 Ghz in windows. Nu maar eens OCCT Draaien
[ Voor 11% gewijzigd door Astennu op 14-01-2011 02:02 ]
Op advies mijn bus speed naar 100Mhz gebracht. Loopt nu 47x100 op 1.34V
Kijk, dat is nou nog eens een OC waar je wat aan hebt! Inderdaad een 24/7 opstelling waarbij je gewoon lekker je ding doet, maar bij zware toepassingen wel lekker die proc vol (nouja bijna dan) open kunt trekken.Cheshire schreef op donderdag 13 januari 2011 @ 21:41:
Hier een 2500K op een P8P67. Voorlopig resultaat is alles stock en de turbo-multi op 43x met add voltage turbo 0,08. Het vdram is manual op 1.65 gezet voor de 2x2GB Corsair XMS3 1600C8. Doel is een 24/7 clock via de turbo. Dus idle 1600MHz op < 1.00v voor surfen en downloaden en load 4300MHz op ongeveer 1.30v voor gamen en benchen. Op dit voltage is via turbo 4400 of mischien wel 4500 in zicht. Ideaal imo...
Yep, dit soort overclocks zijn echt meesterlijk mogelijk met SNB. Ik heb met EIST aan zelfs 4,8 al weten te halen, maar dat was met een vast voltage. Met dynamisch voltage heb ik nog niet gepusht, maar 4,5 heb ik er zó op kunnen knallen, dus ergens tussen 4,5 en 4,8 ligt die grens lijkt me.
Voor mij is het wachten op een goed klokkend mATX bordje, dan ben ik over. Tot nu toe is het mATX aanbod een beetje laf.
Voor mij is het wachten op een goed klokkend mATX bordje, dan ben ik over. Tot nu toe is het mATX aanbod een beetje laf.
Zit ook op mijn Cpuutje te wachten de 2600K
Heeft er eigenlijk al iemand die 57 multi aan de praat gekregen?
Stabiliteit probleem opgelost. 2x4gb kitje is defect errors all over the place. Oude geheugen van me X58 er in en alles perfect.
@Bullus, lekker hoor
Heb je de bclk nou 0.2MHz verlaagd of is dit een foutje in cpu-z?
En welke stepping batch heb jij?
Heb je de bclk nou 0.2MHz verlaagd of is dit een foutje in cpu-z?
En welke stepping batch heb jij?
[ Voor 5% gewijzigd door Gurneyhck op 14-01-2011 15:38 ]
Dat zouden jullie wel willen weten, wat mijn batch is 
In de bios geeft ie gewoon 10000 aan. Zal eens andere cpu-z proberen.
spoiler:
L039B470 @ Highflow.nl
[ Voor 25% gewijzigd door Bullus op 14-01-2011 15:56 ]
|2600k|Asus 290|
dat is geen fout van CPUz, de daadwerkelijke klok ligt altijd een klein beetje van de ingestelde klok af, wat je ziet is gewoon die afwijking
uw sign is verkeerdBullus schreef op vrijdag 14 januari 2011 @ 15:55:
spoiler:L039B470 @ Highflow.nl
je hebt de 65 niet 55
Is dat een engineering sample? Heb alleen nog maar vanaf 40 gezien, dus L04XXXXX. Heb zelf L041B517, maar mobo is nog niet binnen. Resultaten dit weekend hopelijk.Bullus schreef op vrijdag 14 januari 2011 @ 15:55:
spoiler:L039B470 @ Highflow.nl
Wat bedoel jeBitchCrew schreef op vrijdag 14 januari 2011 @ 16:06:
[...]
uw sign is verkeerd
je hebt de 65 niet 55
Hoe kan ik zien of die een ES is?
|2600k|Asus 290|
Dan staat er ES bij in cpu-z.Bullus schreef op vrijdag 14 januari 2011 @ 16:15:
[...]
Wat bedoel je![]()
Hoe kan ik zien of die een ES is?
Coïtus ergo sum
Verwijderd
mtsr schreef op vrijdag 14 januari 2011 @ 07:24:
[...]
Kijk, dat is nou nog eens een OC waar je wat aan hebt! Inderdaad een 24/7 opstelling waarbij je gewoon lekker je ding doet, maar bij zware toepassingen wel lekker die proc vol (nouja bijna dan) open kunt trekken.
Hmm, ik heb altijd al zo overgeklokt. Persoonlijk nooit problemen gehad met EIST of C1E. En m'n P45 mobo had ook al dynamic vcore. Wat wel eens roet in het eten wil gooien is die C-state tech. Die moet ik nu uitzetten voor > 3.8GHz en dat is jammer want die c-states zorgt voor de laagste idle power/temps. Maar het lijkt erop dat dat minder een probleem is met SB. Of mijn cpu is gewoon niet zo best, ik hoor van ander Lynnfielders dat C-states wel goed werkt bij ze. Turbo multiplier overklokken ging trouwens ook al met Lynnfield. Alleen hadden de meeste borden gewoon niet die optie (Intel P55 borden bvb wel).Xtrafris schreef op vrijdag 14 januari 2011 @ 09:53:
Yep, dit soort overclocks zijn echt meesterlijk mogelijk met SNB. Ik heb met EIST aan zelfs 4,8 al weten te halen, maar dat was met een vast voltage. Met dynamisch voltage heb ik nog niet gepusht, maar 4,5 heb ik er zó op kunnen knallen, dus ergens tussen 4,5 en 4,8 ligt die grens lijkt me.
Intel heeft een P67 mATX mobo maar die lijkt me niet zo geschikt voor oc. Asus is verder gewoon de enige met een P67 mATX bord op dit moment, maar die zul je wel niet willen hebben...
Ja inderdaad, het grote verschil met Lynnfield is de headroom terwijl C-state gewoon aan staat, plus het feit dat je nu ook de TDP kan aangeven, waardoor de CPU langer en meer zal Boosten.Verwijderd schreef op vrijdag 14 januari 2011 @ 16:31:
[...]
[...]
Hmm, ik heb altijd al zo overgeklokt. Persoonlijk nooit problemen gehad met EIST of C1E. En m'n P45 mobo had ook al dynamic vcore. Wat wel eens roet in het eten wil gooien is die C-state tech. Die moet ik nu uitzetten voor > 3.8GHz en dat is jammer want die c-states zorgt voor de laagste idle power/temps. Maar het lijkt erop dat dat minder een probleem is met SB. Of mijn cpu is gewoon niet zo best, ik hoor van ander Lynnfielders dat C-states wel goed werkt bij ze. Turbo multiplier overklokken ging trouwens ook al met Lynnfield. Alleen hadden de meeste borden gewoon niet die optie (Intel P55 borden bvb wel).
Als het even kan vermijd ik Asus, al is het alleen maar omdat ze me hier anders opknopen.Intel heeft een P67 mATX mobo maar die lijkt me niet zo geschikt voor oc. Asus is verder gewoon de enige met een P67 mATX bord op dit moment, maar die zul je wel niet willen hebben...

Maarja, ik draai nu privé ook op een (in augustus 2009 gewonnen) Max III Gene. Ik heb al heel vaak en heel hard geroepen dat er een gigabyte tegenhanger moet komen, dus misschien kan je met me mee roepen
Dat EVGA bordje dat vandaag in het nieuws was is ook wel een optie, en EVGA heeft al een veel lager satan-gehalte dan Asus

Ja snap ik ook niet, heb altijd asus borden gehad, heb 3 dagen geleden nog een asus sabertooth x58 gehad en die klokte maar dik over totaal geen problemen, heb hem van de hand gedaan aan een vriend van me, met mijn i7950, en zit nu op mijn oude asus p5bdeluxe, want heb de nieuwe Ook weer asus sabertooth p67 besteld met een 2600k sandy en 8Gb corsairgeheugen 1600Mhz.
Heb ook niet echt een voorkeur voor Asus.
Wat Xtrafis bedoelt met satanbordje is dat ie soms superhoge voltages aanpast na een bsod.Dat heb ik tenminste paar keer meegemaakt. Ook zomaar dat de pci-e lane naar x1 zet en dat soort satan dingen.
Wat Xtrafis bedoelt met satanbordje is dat ie soms superhoge voltages aanpast na een bsod.Dat heb ik tenminste paar keer meegemaakt. Ook zomaar dat de pci-e lane naar x1 zet en dat soort satan dingen.
|2600k|Asus 290|
Verwijderd
Turbo overklokken gaat zeker beter nu ja. Alleen waar ik een beetje tegenaan liep is het stabiliteit testen. 20 runs Linx duurt wel even op 1 core. Prime95 kan natuurlijk ook maar ik heb meer vertrouwen in Linx.Xtrafris schreef op vrijdag 14 januari 2011 @ 16:42:
[...]
Ja inderdaad, het grote verschil met Lynnfield is de headroom terwijl C-state gewoon aan staat, plus het feit dat je nu ook de TDP kan aangeven, waardoor de CPU langer en meer zal Boosten.
[...]
Ik zal eens een mailtje sturen en vragen hoe het met de P67M-UD2 en P67M-UD4 staat.Xtrafris schreef op vrijdag 14 januari 2011 @ 16:42:
Als het even kan vermijd ik Asus, al is het alleen maar omdat ze me hier anders opknopen.![]()
Maarja, ik draai nu privé ook op een (in augustus 2009 gewonnen) Max III Gene. Ik heb al heel vaak en heel hard geroepen dat er een gigabyte tegenhanger moet komen, dus misschien kan je met me mee roepen
Nee, Xtrafris bedoelt dat hij bij Gigabyte werkt. Geld dat ik daar verdien uitgeven aan een Asus bordje wordt dan niet echt gewaardeerdBullus schreef op vrijdag 14 januari 2011 @ 19:47:
Heb ook niet echt een voorkeur voor Asus.
Doe geen moeite, die mail gaat weer keurig bij mij terecht komenVerwijderd schreef op vrijdag 14 januari 2011 @ 20:01:
Ik zal eens een mailtje sturen en vragen hoe het met de P67M-UD2 en P67M-UD4 staat.

Het antwoord zal ik je ook vast vertellen: de bordjes staan niet op de planning, maar zeg nooit nooit. Ik zeur erg actief, vooral om de P67MA-UD4. Wie weet?
Klopt het dat geen vd S1155 Gigabytes een EFI bios heeft 
Dat zou wel een behoorlijke tegenvaller zijn en zal de verkopen denk ik geen goed doen...
Dat zou wel een behoorlijke tegenvaller zijn en zal de verkopen denk ik geen goed doen...

PC Specs
Gaat een klein beetje offtopic nu, maar ik zal toch ff antwoordenHelp!!!! schreef op vrijdag 14 januari 2011 @ 21:47:
Klopt het dat geen vd S1155 Gigabytes een EFI bios heeft
gigabyte heeft geen grafische interface, wat de meest zichtbare eigenschap is. De nieuweste BIOSen hebben al wel een EFI bootloader, het fundament zeg maar. Je kan dus ook booten van 3TB disks enzo, alleen het ziet er nog hetzelfde uit.
Grafische EFI BIOS met alle toeters & bellen is natuurlijk wel in ontwikkeling, en kan je later op de borden flashen. Gaat alleen nog ff duren.

5 uurtjes geleden me 2500k setup in elkaar gezet.
Loopt nu op 4.7 Ghz. 1.35v.
Asus P67 Pro met 2x4 GB 1600mhz XMS3.
Werkt allemaal goed en ben erg blij met me upgrade.. kan weer een tijdje verder.
Morgen ook nog even me 260 c216 vervangen met een 470
Thanks. Alleen de grafische schil mist dus. Wel jammer maar geen echte ramp en goed dat je het later wel erin kunt flashenXtrafris schreef op vrijdag 14 januari 2011 @ 22:04:
[...]
Gaat een klein beetje offtopic nu, maar ik zal toch ff antwoorden![]()
gigabyte heeft geen grafische interface, wat de meest zichtbare eigenschap is. De nieuweste BIOSen hebben al wel een EFI bootloader, het fundament zeg maar. Je kan dus ook booten van 3TB disks enzo, alleen het ziet er nog hetzelfde uit.
Grafische EFI BIOS met alle toeters & bellen is natuurlijk wel in ontwikkeling, en kan je later op de borden flashen. Gaat alleen nog ff duren.
PC Specs
Netjes hoor! Ik ben niet zo'n ruige en ervaren overklokker, dus ik hoop met stock voltage 4/4,5 Ghz te halen.
Maar is het dan ook mogelijk dat ie alleen naar de 4,5 Ghz gaat bij zware belasting? Want in idle mag die zich gewoon terugklokken namelijk.
Maar is het dan ook mogelijk dat ie alleen naar de 4,5 Ghz gaat bij zware belasting? Want in idle mag die zich gewoon terugklokken namelijk.
Hmm heb hetzelfde probleem... bios niet kunnen saven op mijn p67a-gd65 met 2 sticks errors in memtest. ben nu aan het testen met 1 stick. Als die goed is getest zal ik eens flashen en kijken of ik dan wel kan saven.Astennu schreef op vrijdag 14 januari 2011 @ 14:39:
Stabiliteit probleem opgelost. 2x4gb kitje is defect errors all over the place. Oude geheugen van me X58 er in en alles perfect.
Verwijderd
Holy crap, 5 GHz. Ik had nog niet gezien hoe SB overclockt, maar dat is best indrukwekkend
Zo te zien is dat gewoon 24/7 te gebruiken?

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 14-01-2011 23:09 ]
Ja, dat doet ie bij mij wel. Ideaal. Alleen stock-voltage wordt wat lastig. Ik heb ingesteld dat turbo +0.08v mag geven wanneer nodig. Lager niet getest.vinom schreef op vrijdag 14 januari 2011 @ 22:39:
Netjes hoor! Ik ben niet zo'n ruige en ervaren overklokker, dus ik hoop met stock voltage 4/4,5 Ghz te halen.
ik ben wel benieuwt naar je 24/7 setting
Die heb ik nog niet bereiktjbkappirossi schreef op zaterdag 15 januari 2011 @ 01:31:
[...]
ik ben wel benieuwt naar je 24/7 setting
|2600k|Asus 290|
Ik ben eergisteren ook aan de slag gegaan met mijn nieuwe setup. Na de resultaten in dit topic gezien te hebben ben ik ook wat extremer gaan overclocken.
Componenten:
Asus P8P67 EVO
2500K
8GB Corsair Dominator 1600
Prolimatech Supermega met Scythe S-Flex PWM 500-1900 RPM
Corsair Obsidian
Seasonic X750 Gold
ATI Radeon 6870 met Gelid Icy Vision
Crucial C300 SATA3 SSD (368 MB Read, 150 MB write in Atto)
2x 2TB WD Enterprise Storage
Ik kan in ieder geval superpi draaien op 5GHz,
Heb het systeem nu al ruim drie kwartier stabiel in Prime95 op 4.9 GHz met de settings uit de screenshot.
edit: 1 van de 4 workers is gestopt na 77 tests in 54 minuten na een afrondingsfout. Ik zoek dus nog even verder naar mijn 24/7 setting.
Ik moet zeggen dat ik het EFI BIOS ook wel gaaf vind. Ze kunnen het alleen nog wel wat slimmer indelen bij ASUS.
Heeft iemand dat overclocken via een iphone over bluetooth al aan de gang?
Componenten:
Asus P8P67 EVO
2500K
8GB Corsair Dominator 1600
Prolimatech Supermega met Scythe S-Flex PWM 500-1900 RPM
Corsair Obsidian
Seasonic X750 Gold
ATI Radeon 6870 met Gelid Icy Vision
Crucial C300 SATA3 SSD (368 MB Read, 150 MB write in Atto)
2x 2TB WD Enterprise Storage
Ik kan in ieder geval superpi draaien op 5GHz,
Heb het systeem nu al ruim drie kwartier stabiel in Prime95 op 4.9 GHz met de settings uit de screenshot.
edit: 1 van de 4 workers is gestopt na 77 tests in 54 minuten na een afrondingsfout. Ik zoek dus nog even verder naar mijn 24/7 setting.
Ik moet zeggen dat ik het EFI BIOS ook wel gaaf vind. Ze kunnen het alleen nog wel wat slimmer indelen bij ASUS.
Heeft iemand dat overclocken via een iphone over bluetooth al aan de gang?

[ Voor 29% gewijzigd door muja op 15-01-2011 15:09 . Reden: netjes thumbnail gemaakt ;) ]
Verwijderd
1.456 voor 24/7...misschien interessant om te zien of de geruchten waar zijn dat veel Sandy Bridge cpu's kapot gaan aan voltages hoger dan 1.35V. Of dat het zo'n vaart niet loopt.
Leuk zo'n tabel maar betekent een X dat je kan overklokken of betekent een V dat je kan overklokken.even een tabelletje wat je kan overclocken op welke chipset:
Chipset CPU RAM GPU
P67 V V X
H67 X X V
Z68 V V V
Dan zou je bij H67 alleen de GPU kunnen overklokken
EDIT: OK ik ben dom

Het stomme is alleen dat de meeste NON gamers een H67 MoBo kopen omdat ze dan gebruik kunnen maken van het IGP. En dan kan je de GPU (die je niet gebruikt) als enige component overklokken
[ Voor 29% gewijzigd door Trokken op 15-01-2011 20:18 ]
☀️ 2220Wp | 🚗 Hyundai Ioniq Electric 28kWh | 🌬️ Ventilatie WTW | 🤖 Home Assistant
Mmmm... Bijna alle P67mobo's hebben EFI-bios... Lijkt me wel heel handig!
2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI
Mja hier http://forums.overclocker...?p=18190523&postcount=103 staat een artikeltje over defecte Sandy Bridge CPU's door hoge Voltages.
Er staat in dat Sandy Bridge maximaal 1.35V trekt. Ze zeggen ook dat alles boven de 1.38V de levensduur van de CPU beperkt en dat alles boven 1.42 waarschijnlijk de CPU sloopt en dat de levensduur er ernstig onder zal lijden. Maar er staat ook dat ze probleemloos getest hebben op 1.5V met 1.7V RAM. Ik weet nog niet zo goed wat ik moet geloven.
Dit alles ongeacht de temperatuur. Ik heb ook gelezen dat Sandy Bridge CPU's het slecht doen bij temperaturen onder de 0 graden. De ideale temperatuur is kennelijk ongeveer 20 graden.
Ben zelf nog steeds aan het testen.
Ben nu met de volgende 24/7 settings bezig.
46 * 100 @ 1.355V
DDR3 @ 1.575V
PLL op 1.9
De rest van de voltages op default.
Ik ga in ieder geval proberen het geheugen zo weinig mogelijk Volts te geven.
Better safe than sorry I guess.
Dit artikel is namelijk wel enigzins zorgwekkend:
http://forums.overclockers.co.uk/showthread.php?t=18227516
Er staat in dat Sandy Bridge maximaal 1.35V trekt. Ze zeggen ook dat alles boven de 1.38V de levensduur van de CPU beperkt en dat alles boven 1.42 waarschijnlijk de CPU sloopt en dat de levensduur er ernstig onder zal lijden. Maar er staat ook dat ze probleemloos getest hebben op 1.5V met 1.7V RAM. Ik weet nog niet zo goed wat ik moet geloven.
Dit alles ongeacht de temperatuur. Ik heb ook gelezen dat Sandy Bridge CPU's het slecht doen bij temperaturen onder de 0 graden. De ideale temperatuur is kennelijk ongeveer 20 graden.
Ben zelf nog steeds aan het testen.
Ben nu met de volgende 24/7 settings bezig.
46 * 100 @ 1.355V
DDR3 @ 1.575V
PLL op 1.9
De rest van de voltages op default.
Ik ga in ieder geval proberen het geheugen zo weinig mogelijk Volts te geven.
Better safe than sorry I guess.
Dit artikel is namelijk wel enigzins zorgwekkend:
http://forums.overclockers.co.uk/showthread.php?t=18227516
[ Voor 62% gewijzigd door muja op 16-01-2011 11:24 ]
Ik heb de 2500k nu op 4.7 stable gekregen met 1.35v, alleen booten doet me memory volgens de mem-ok led moeilijk en mag ik het een klote 3 keer proberen voor dat hij de post langs komt. Maar bedankt, zal hem niet meer boven de 1.35 gooien
Lijkt op een soortgelijk iets zoals met de eerste lading van de i7 980X's..
Maar dat is wel aardig verrot dan als de chips zo makkelijk te killen zijn.
Maar dat is wel aardig verrot dan als de chips zo makkelijk te killen zijn.
lijkt me eerder met het geheugen te maken hebben, alle dimm fabriekanten hebben al 1,35 en zelfs 1.25volt dimm's op de planken.
Al klaar voor de volgende contest zie ik?