Het grote Renault topic - Deel 3 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste
Acties:
  • 52.700 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-09 09:04
de dci van mijn laguna doet koud ook nog alsof die een vrachtwagen is maar eenmaal warm moet je echt goed luisteren om te horen dat je met een diesel van doen hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EJonk
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 11-09 14:44
Joopieboy schreef op dinsdag 17 mei 2011 @ 19:53:
Welkom Hooglander1 en Ejonk, is het goed als ik jullie beide toevoeg aan de TS? :) Welk bouwjaar is jouw Megane eigenlijk Hooglander1?
Is prima!
PauseBreak schreef op dinsdag 17 mei 2011 @ 12:11:
Oh, van vlak voor de modelwisseling dus. Een model waar je bijna geen problemen mee hoeft te verwachten :) Ga je er nog een leuk stel lm-velgjes onder (laten) leggen of niet?
Alvast veel plezier in ieder geval :)
Hoewel het misschien mooi zou staan zie ik het nut er niet van. Dus tot dat iemand zegt: 'Joh, lichtmetalen velgen met goede banden voor niets!' laat ik deze wielen er onder zitten :)

You can't be happy all the time, they will come and break your legs!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
  • Laatst online: 12-09 09:53
melcon schreef op dinsdag 17 mei 2011 @ 21:15:
de dci van mijn laguna doet koud ook nog alsof die een vrachtwagen is maar eenmaal warm moet je echt goed luisteren om te horen dat je met een diesel van doen hebt.
De buurman - voor ik verhuisde dus ;) - dacht in eerste instantie ook dat het gewoon een 'luidruchtige benzine' was. Voor een diesel was ie vrij stil, ook buiten de auto. Al merkte je wel dat de 2.0dCi echt behoorlijk wat stiller was wanneer je in een nieuwere Laguna stapte.

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
die 2.0 dci is dan ook een fenomenaal blok, die benaderd perfectie O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timovd
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18:56

timovd

Voorsprong door techniek

En de opvolger is er al bijna; de 1.6 dci. Kleinere cilinders, maar net zoveel koppel. Díe benadert pas perfectie ;-)

Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flame17
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23-08 13:14

Flame17

Captur EDC 130

timovd schreef op woensdag 18 mei 2011 @ 18:25:
En de opvolger is er al bijna; de 1.6 dci. Kleinere cilinders, maar net zoveel koppel. Díe benadert pas perfectie ;-)
Ik ben anders ook goed te spreken over de 1461 cc dci motor in mijn auto.
110 pk doen de auto goed van de plek krijgen.
Die 110 pk en 258 nm koppel is dan ook echt gemeten aan de wielen, dit middels Fastchip kuurtje.

Windows10 Ultimate 64 bit@SSDKingston 300, AMD Ryzen 5 1400, Sapphire RX460 4gb, Corsair DDR4 8 gb. OC,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timovd

timovd

Voorsprong door techniek

I know. De 1.5 dci (k9k) is heerlijk. Heb 'm zelf in de Clio van 950kg. Topsnelheid van 200km/h en gemiddeld verbruik 's zomers van 1 op 22 tot soms wel 1 op 23.

Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
Prima motortjes inderdaad, de eerste series hadden nog wel eens last van versleten drijfstanglagers bij 2 ton. Hebben ze nu geen last van en bij de eerste series is het een kwestie van de drijfstanglagers vervangen en je kan weer verder. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
timovd schreef op woensdag 18 mei 2011 @ 18:25:
Sterker nog, die wordt al verkocht in de Scénic. Al hoop ik wel dat Renault de 2.0dCi blijft verkopen en doorontwikkelen. Als ze een fatsoenlijk marktaandeel willen blijven houden, heb je ook écht potente motoren nodig en dat is nu al niet écht het geval met een topmotor van 180pk/400Nm (idd, de 2.0dCi). De geweldige 2.0T 16V (de 205pk variant) staat niet eens meer in de prijslijsten ;(

Overigens heeft de 1.6dCi 130pk en 320Nm koppel, waar de zwakste versie van de 2.0dCi 150pk en 360Nm doet. Dat is nog wel een verschil, ook in duurzaamheid, want hoe je het ook wendt of keert, de 1.6dCi moet per saldo harder werken (wordt zwaarder belast) voor die 130pk/320Nm dan de 2.0dCi voor de 150pk/360Nm.

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 12:49
Flame17 schreef op woensdag 18 mei 2011 @ 19:19:
[...]

Ik ben anders ook goed te spreken over de 1461 cc dci motor in mijn auto.
110 pk doen de auto goed van de plek krijgen.
Die 110 pk en 258 nm koppel is dan ook echt gemeten aan de wielen, dit middels Fastchip kuurtje.
Huh? Ik dacht dat de K9K motoren aan een zwakke versnellingsbak zaten?
Of ben ik weer zo'n dwaas met de zwakste 1.5 dci en dus een zwakke (<170 NM) bak?

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
Dat met die bak wil alleen zeggen dat ze niet meer dan X aantal Nm's aan kunnen. Zo lang je daar onder blijft, zijn het gewoon betrouwbare versnellingsbakken. Het motorblok zelf kan ook makkelijk meerdere tonnen draaien, dat heeft ook niet zoveel met de versnellingsbak te maken.

[ Voor 12% gewijzigd door PauseBreak op 19-05-2011 09:48 ]

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
Dat snap ik, maar ik kan mijn blokkie niet chippen omdat ik dan over de max aantal NM ga.

Ik dacht dat dat voor de andere modellen ook gold, vandaar ;)

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flame17

Flame17

Captur EDC 130

KillaZ schreef op donderdag 19 mei 2011 @ 17:11:
Dat snap ik, maar ik kan mijn blokkie niet chippen omdat ik dan over de max aantal NM ga.

Ehh, ja Fastchip wilde dan ook niet verder gaan ( is wel mogelijk ) maar 270 nm is wel de max als je aan de veilige kant wil blijven.

En het roetfilter is de boosdoener om niet veel meer pk er uit te persen.

Maar zoals gezegd, ben nu erg tevreden en als ik weer even wil vlammen pak ik de Clio 16V..... >:) >:)

Windows10 Ultimate 64 bit@SSDKingston 300, AMD Ryzen 5 1400, Sapphire RX460 4gb, Corsair DDR4 8 gb. OC,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Je staat erbij. :)

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
KillaZ schreef op donderdag 19 mei 2011 @ 17:11:

Er zit wat verschil in versnellingsbakken dat klopt. Hangt van vermogen en bouwjaar af, 60 pk kun je sowieso beter niet chippen want die gaat niet voorbij de 180 nm. De 85pk hangt van het bouwjaar af welke bak erachter hangt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 20:45
timovd schreef op woensdag 18 mei 2011 @ 20:52:
I know. De 1.5 dci (k9k) is heerlijk. Heb 'm zelf in de Clio van 950kg. Topsnelheid van 200km/h en gemiddeld verbruik 's zomers van 1 op 22 tot soms wel 1 op 23.
Hehe fijn motortje inderdaad. Ik rijd voor m'n werk vaak in een Kangoo, die ook dat blok heeft. Moet soms echt opletten dat ik niet met piepende banden weg rijdt :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xzelicon
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 05-05-2024
Wie weet een goede chiptuner in de omgeving van Limburg/Noord-Brabant?
En wat hun ongeveer vragen (verschilt nogal per tuner).
Gaat om een 1.9dti, wil hem binnenkort een kuurtje geven :9

Kom ook naar ons #vervoer IRC kanaal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hammetje
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 15:21
Beste mensen ;)!

Mijn standaard radio was ik zat en heb daarom een andere radio aangeschaft. Mijn keuze was gevallen op de Alpine CDE113BT. Nu wilde ik graag de stuurwielbediening en CD wisselaar ook gebruiken bij mijn nieuwe radio. De lokale autoboer (slager automaterialen) vertelde mij dat dit geen probleem was en dat ik de kabels kon bestellen bij ze. Gisteren kwamen deze binnen, dus gelijk aan de slag gegaan om het hele setje aan te sluiten. Ik krijg die stuurwielbediening echter niet werkend + dat ik de kabel van de CD wisselaar nergens in kwijt kan! 2 problemen dus.

Die CD wisselaar vind ik niet zo heel erg, maar die stuurwielbediening wel! Op aanraden van Slager automaterialen heb ik deze kabels gekocht:
- Stuurwielbediening Renault CLI 27.1250-403
- S.W.I. LEAD > Alpine

Alle kabels passen dus wel en ik krijg dus (denk ik) ook alles aangesloten, maar het functioneert niet! Zijn er hier mensen die ook ervaring hebben met het inbouwen van een (alpine) radio met stuurwielbediening + de CD wisselaar? Welke adapters hebben jullie daarvoor gekocht?

Mijn auto:
Renault Clio 16v 1.6 S2005 uit november 2001
CLIO II Phase II

"Het is pas haute cuisine als het de frituurpan heeft gezien" - @VanRoyal (2021)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timovd

timovd

Voorsprong door techniek

Xzelicon schreef op vrijdag 20 mei 2011 @ 11:04:
Essing in Venray heeft tuningboxen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
@grannymark,. moet je nog iets activeren in de radio mischien voor het werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hammetje
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 15:21
melcon schreef op zaterdag 21 mei 2011 @ 20:36:
@grannymark,. moet je nog iets activeren in de radio mischien voor het werkt?
Ik heb gekeken in de handleiding van de radio, maar daar staat helemaal niets over het aansluiten van stuurwielbediening, alleen dat hij de functie wel heeft. Als ik via google zoek kom ik ook genoeg mensen tegen die deze radio hebben en werkend hebben gekregen met de stuurwielbediening van diverse auto's.

Ik ben dus benieuwd of slager mij wel de juiste kabels heeft geleverd. Vandaar mijn vraag dus of mensen hier ook een andere radio hebben ingebouwd met ondersteuning voor stuurwielbediening, welke adapters zij daarvoor gekocht hebben.

"Het is pas haute cuisine als het de frituurpan heeft gezien" - @VanRoyal (2021)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
Hoe het bij de Alpine zit weet ik dus niet, bij mijn sony was het plug and play, in een laguna weliswaar en met ondersteuning voor display. Lijkt me dat het bij een alpine ook zo zou moeten werken, anders zou ik er gewoon mee terug gaan. Hij heeft je iets verkocht met de belofte dat het zou werken, dus als het dan niet werkt mag hij een passende oplossing bieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
Bam!

- Remschijven + Blokken
- Multiriem + Rollen
- Airco lek --> Checken en bijvullen Condensator stuk --> 300 euro extra wat ik niet ga doen.

Kost da?

~ 1000 euro....vanavond afrekenen :( |:(

[ Voor 18% gewijzigd door KillaZ op 23-05-2011 17:02 ]

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Ai das wel jammer. :P

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
auw! Ik ga mijn multiriem + rollen binnenkort ook doen. Onderdelen zijn 170 euro (spanner,vrijloop naaf dynamo, looprol en multiriem). Uren zijn uiteraard 0,- in mijn geval :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jiriki
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08-09 15:07
Xzelicon schreef op vrijdag 20 mei 2011 @ 11:04:
Chippoint. Voor een 1.9 dti 435 volgens de site en dat is dan op de rollenbank. Geen gepruts en met een meting dus je weet wat je krijgt. Zeer aan te raden en je kan net over de grens in Belgie terecht wanneer je wilt.

"Yes," said the skull. "Quit while you're a head, that's what I say." -- (Terry Pratchett, Soul Music)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
melcon schreef op maandag 23 mei 2011 @ 22:42:
auw! Ik ga mijn multiriem + rollen binnenkort ook doen. Onderdelen zijn 170 euro (spanner,vrijloop naaf dynamo, looprol en multiriem). Uren zijn uiteraard 0,- in mijn geval :P
Die Rem kit is ook prijzig met zijn 250 euro....afijn, kan ik er wel weer 35000 km (lees einde jaar, afgestudeerd = nieuwe auto)

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
Onderdelen zelf zijn inderdaad ook niet al te goedkoop helaas ;( Ach, je hebt in ieder geval de zekerheid dat 't weer allemaal fatsoenlijk werkt, dat is ook wat waard ;)

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EJonk
KillaZ schreef op maandag 23 mei 2011 @ 16:07:
Bam!

- Airco lek --> Checken en bijvullen Condensator stuk --> 300 euro extra wat ik niet ga doen.
Misschien een idee om bij de sloop te kijken? Of onderdelenlijn oid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
Altijd het proberen waard inderdaad :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 20:45
Airco is sowieso duur om te repareren ivm vulling + lektesten e.d. toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jiriki
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08-09 15:07
Airco lek is inderdaad kostbaar... Ik heb nu extra bescherming gekocht, die lage grill vangt me teveel stenen.

"Yes," said the skull. "Quit while you're a head, that's what I say." -- (Terry Pratchett, Soul Music)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ophidian
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23:04
Vandaag voor de tweede keer getankt. Heel respectabel gemiddelde:

Afbeeldingslocatie: http://images.spritmonitor.de/455912_31.png

ZO SE - 5,76kWp - Shade: Low - PVoutput | NOZW APS QS1 - 3,84kWp - Shade: High - PVoutput | Volvo XC40 Pure Electric Ultimate | Volvo EX30 Plus SMSR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
Netjes 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
ThinkPadd schreef op dinsdag 24 mei 2011 @ 20:41:
Airco is sowieso duur om te repareren ivm vulling + lektesten e.d. toch?
Klopt, vullen is ~75 euro hier en 9 van de 10 aircoboeren testen dan niet eens op een lek. Dat kost je weer 3 tientjes extra.

Deze keer kostte het lek zoeken mij niets, gelukkig :)

Ga eens kijken naar die grilles, Condensator zit bij het linkervoorwiel toch?

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EJonk
Woei, Spritmonitor is leuk!

Afbeeldingslocatie: http://images.spritmonitor.de/459031_31.png

@Timovd: Betreft Twingo privilege uit '05, 1.2l 8v.

[ Voor 17% gewijzigd door EJonk op 25-05-2011 13:14 . Reden: ander icoontje :) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvL
  • Laatst online: 19:39

RvL

Zal ik ook maar meedoen dan? ;)

Afbeeldingslocatie: http://images.spritmonitor.de/442782.png

Afbeeldingslocatie: http://images.spritmonitor.de/442782_31.png

@Timovd: betreft een Renault Mégane Estate 1.5dCi 110pk. En in het andere topic ben ik ook al vertegenwoordigd ;)

[ Voor 46% gewijzigd door RvL op 25-05-2011 12:47 ]

Liefde maakt een smal bed breed!
Nu de dekens nog...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timovd

timovd

Voorsprong door techniek

Zet in je bericht er even bij wat voor auto en vooral welke motor. Scheelt weer klikken.
Voor verbruikscijfers is er overigens ook een ander topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn vriendin heeft afgelopen week haar rijbewijs gehaald en is vastbesloten een Twingo te kopen.
Ze heeft een budget van 1000 euro en op marktplaats staan er genoeg voor dat geld te koop.
Wat me op de een of andere manier verbaasde is dat veel van die Twingo's op marktplaats vaak meer dan 200.000 hebben gereden, iets wat ik eigenlijk niet verwachte.
Ik heb zelf ooit een Renault 5 GT Turbo gehad, maar afgezien daarvan geen Renault kennis.
Zijn er hier misschien Twingo rijders met kennis waar ik op moet letten bij de aanschaf van zo'n wagentje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
De Twingo I phase 1 is er al vanaf 1993, dus 200.000km is op zich niet zo heel veel. Mechanisch zijn het sterke auto's, want alles is gewoon erg simpel en dat merk je ook wel tijdens het rijden als je net uit bijv. een Clio komt. De gebruikte motoren zijn ook oerdegelijk, die kunnen makkelijk 4, 5 ton draaien zonder moeite.

Let even op de automaat mocht je die overwegen; Koop die gewoon niet. Dat is een gerobotiseerde bak, en geen succes. Gaat vaak kapot en rijdt voor geen meter. Blijf dus bij een handbak.
Verder voornamelijk de 'gewone' dingen zoals je die ook wel op de ANWB site kunt vinden bij aankoopadvies;
Trekt de auto naar links/rechts, hoe is de koppeling, hoe zijn de remmen en vooral: roest ie en zo ja, waar en hoe hard?

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
De automaat is niet zo bijzonder hoor, enige wat wel eens wil gebeuren is dat de vloeistof voor de ontkoppelautomaat lekt. Eenvoudig op te lossen, verder niet zo interessant, het is een vrij trage gerobotiseerde bak en de handbak is fijner.

Let op het subframe, die zijn gevoelig voor roest. Andere dingen waar je op kan letten, eind 1996 is er een nieuwe motor geintroduceerd die de C motor opvolgt. De nieuwe motor heeft een distributieriem en moet om de 5 jaar vervangen worden (of 100.000 km). De oude C motor heeft een ketting en is onderhoudsvrij. De nieuwe motor heeft iets meer vermogen maar de oude (C) motor is goedkoper in onderhoud. Die C motor zit ook in een iets andere variant in de 5 GT Turbo en is onverwoestbaar. Enige zwakke punt is dat de koppakking wel eens lek wil gaan maar die is voor 200,- euro incl. uren te vervangen.

Ik zou adviseren om eentje van voor 97 te zoeken met C motor, km. stand niet op letten, motoren gaan langer mee als de auto zelf. Check gewoon of het motortje mooi loopt, check of de koelvoeistof helder is, geen witte rook uit de uitlaat. Kleppen mogen licht tikken, is geen probleem. Gewoon de basic dingen checken eigenlijk, er kan niet veel aan kapot. Als er elektrisch bediende ramen opzitten, doe ze beide even open en helemaal dicht. De Mechanismes willen wel eens slijten waardoor die uit de rails loopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
Ben ik met je eens, maar de robotbakken die Renault heeft gebruikt voor de Twingo zijn wel een drama als je het vergelijkt met de concurrentie. Die dingen gaan gewoon duidelijk vaker kapot, dus vermijdt ze als je kunt want 1. het rijdt niet fijn en 2. het rijdt niet fijn en 3. ze gaan dus vrij vaak kapot :P
En ja, dat is dan vrij simpel op te lossen over het algemeen, maar je moet er wel weer voor naar de garage en dat schiet gewoon niet op.

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
Volgens mij toen die bak op de markt kwam was het één van de eerste, dus welke concurrentie? :P

Maar inderdaad het rijdt niet fijn dus uit de buurt blijven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
PSA volgde vrij snel, en Opel ook. Wat me echt verbaast is dat bij geen van die merken het een geslaagde 'automaat' is. Het rijdt bij alle merken even beroerd, dat is toch knap :P
Zal wellicht ook wel komen doordat het geen echte automaat is, maar dan nog kan het beter. Zélfs de bak in de Smart ForTwo is niet zo beroerd, en dat wil echt wel wat zeggen hoor :D

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
Dat wordt met de nieuwe smart wel beter, dat wordt stiekem een twingo en vice versa :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
Ik had het gelezen ja. Net als dat de nieuwe A- (en volgens mij ook maar dit weet ik niet meer zeker) en B-klasse en Clio IV hetzelfde platform gaan delen. Al moet ik eerlijk zeggen dat ik nu redelijk moe ben, dus misschien haal ik nu dingen door elkaar, verbeter me waar nodig :P

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klippy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:02

Klippy

Still Game

Ophidian schreef op dinsdag 24 mei 2011 @ 21:38:
Vandaag voor de tweede keer getankt. Heel respectabel gemiddelde:

[afbeelding]
Netjes.
Ik rij eigenlijk niet heel veel, maar ook niet echt veel in de stad.
Na keer drie keer tanken kom ik nu op 15,3km/l ofwel 6,6l/100km.
En tank 4 is bijna leeg en die zal ongeveer hetzelfde doen gok ik.
Verder gebruik ik de airco niet heel veel en de cruise-control bijna altijd. Dat laatste is volgens mij, een Limburgs heuveltje op, niet heel zuinig, maar dat kan gevoel zijn.

Vind jou waardes dus nog steeds erg netjes. Vandaar dat ik benieuwd ben naar je rijstijl. Nog rustig aan het inrijden? 100km/h max oid?
Want dan vind ik het verklaarbaar. Ik heb namelijk niet zo'n licht voetje ondanks dat ik nog steeds probeer snel te schakelen, zit pas op 1900km dus beetje voorzichtig gaat het wel, maar de CC staat altijd op de snelweg altijd minimaal op 124.
Maar als jij zegt ik rij lekker door vind ik het niet eerlijk :+

Vind mijn verbruik trouwens niet heel slecht, het is waar ik van uit ging bij m'n berekeningen vóór aanschaf, maar vind het verschil met jou best groot.

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
PauseBreak schreef op woensdag 25 mei 2011 @ 22:17:
Ik had het gelezen ja. Net als dat de nieuwe A- (en volgens mij ook maar dit weet ik niet meer zeker) en B-klasse en Clio IV hetzelfde platform gaan delen. Al moet ik eerlijk zeggen dat ik nu redelijk moe ben, dus misschien haal ik nu dingen door elkaar, verbeter me waar nodig :P
Of ze hetzelfde platform gaan delen staat me niets van bij eigenlijk, wat ik wel zeker weet is dat mercedes eindelijk fatsoenlijke diesels gaat gebruiken >:) die 1.6 dci wordt in de A en B klasse gelepeld namelijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
Je hebt gelijk, ik was dingen door elkaar aan het halen :P De Twingo en Smart staan op hetzelfde platform, en Mercedes-Benz gaat de 'downsizemotoren' van Renault-Nissan gebruiken in de A- en B-klasse (dus inderdaad de 1.6dCi, maar ik gok ook op de 1.5dCi en de 1.2TCe en 1.4TCe). In ruil daarvoor ontwikkelen Renault/Nissan en Mercedes-Benz samen de nieuwe drie- en viercilinder turbobenzinemotoren (lees: MB gooit geld naar Renault-Nissan, want MB heeft daar geen ervaring in en RN wel). Oh, en Infinit krijgt toegang tot de motoren van Mercedes-Benz, dus hopelijk zien we daar binnen niet onafzienbare tijd ook leuke motoren van terug ;)
De aandrijflijnen van de Renault-busjes gaat Mercedes ook in de Vito hangen, dus er gaat zo te zien nogal wat geld van MB naar Renault-Nissan.

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
Het is in elk geval een interessante samenwerking, ben benieuwd hoe het uitpakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvL
  • Laatst online: 19:39

RvL

Ok, net iets raars ontdekt aan de USB aansluiting in m'n Mégane 3: deze kan geen MP3 bestanden met lage bitrate afspelen.

Ik heb een aantal audioboeken die (kennelijk) 22kHz 56Kpbs zijn. Hierbij krijg ik de melding dat het bestand is beschadigd. Als ik het bestand omzet naar 44kHz 56Kbps ook. Zet ik het bestand om naar 128Kbps dan wordt het bestand wel afgespeeld maar is het bestand ook 2 keer zo groot.

Ik weet dat die USB aansluiting ook overweg kan met OGG en WMA. Daar maar eens mee experimenteren.

Edit: WMA op 44kHz, VBR op wat Free Mp3 WMA Convertor Quality 50 noemt werkt wel en het is ook nog een kleiner. Wel even afwachten of er geen kwaliteitsverlies optreedt, maar dat lijkt me niet heel snel gebeuren als je van 22kHz 56Kpbs MP3 af komt.

[ Voor 19% gewijzigd door RvL op 27-05-2011 10:28 ]

Liefde maakt een smal bed breed!
Nu de dekens nog...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Blijkt na verloop van tijd dat de centrale deurvergrendeling van mijn Megane 1 '00 kuren heeft. Na een tijdje stilstand wil de auto niet meer op slot. De startonderbreker gaat er wel op, lampjes gaan knipperen en dergelijken, maar de deuren sluiten simpelweg niet.

Nu heb ik her en der zitten zoeken, maar ik ben bang dat het de UHC is. Binnenkort ga ik eens de connectors loshalen en weer opnieuw vastzetten en hopen dat het daarmee opgelost is.

Ik heb eerlijk gezegd niet echt zin in zo'n dure reparatie. Toch kut dat je dit soort dingen nooit merkt bij een proefrit, maar net een tijdje daarna. :(

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
Dan nog zou je dat als een verborgen gebrek kunnen zien en ofwel onder BOVAG garantie kunnen laten repareren als je dat hebt, of anders coulance vragen bij de verkopende partij (mits het een garage was). Inderdaad een vervelende reparatie. Hoop dat 't meevalt.

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ophidian
Klippy schreef op woensdag 25 mei 2011 @ 22:46:
Vind jou waardes dus nog steeds erg netjes. Vandaar dat ik benieuwd ben naar je rijstijl. Nog rustig aan het inrijden? 100km/h max oid?
Want dan vind ik het verklaarbaar. Ik heb namelijk niet zo'n licht voetje ondanks dat ik nog steeds probeer snel te schakelen, zit pas op 1900km dus beetje voorzichtig gaat het wel, maar de CC staat altijd op de snelweg altijd minimaal op 124.
Maar als jij zegt ik rij lekker door vind ik het niet eerlijk :+

Vind mijn verbruik trouwens niet heel slecht, het is waar ik van uit ging bij m'n berekeningen vóór aanschaf, maar vind het verschil met jou best groot.
Inrijden ben ik na 500 km mee gestopt op aanraden van de dealer. Ben zelf wel een rustige rijder geworden, wel overal de toegestane snelheid (hekel aan zachtrijders ;)) Echter een 50 en 80 weg zo snel mogelijk naar zijn 4\5 (met half gas, vol gas gebruikt meer maar levert amper extra acceleratie), dan houd je ook niet veel mensen op. Op de snelweg trek ik hem wel door om toch wel met 120 in te kunnen voegen en niemand te hinderen, snelheid schommelt dan tussen de 119 en 129 (geen CC :P)

Verder gewoon van tevoren anticiperen, dus bij stoplicht uit laten rollen in versnelling, op snelweg gewoon voldoende ruimte met je voorganger (als zij remmen hoef ik vaak niet te remmen, maar alleen gas los), etc.

Ik rij dus niet overdreven hard, maar wel goed mee met het verkeer ;)

ZO SE - 5,76kWp - Shade: Low - PVoutput | NOZW APS QS1 - 3,84kWp - Shade: High - PVoutput | Volvo XC40 Pure Electric Ultimate | Volvo EX30 Plus SMSR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klippy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:02

Klippy

Still Game

OK, ik was gewoon benieuwd :) Zo probeer ik ook te rijden. Rij ook al vanaf het begin er zo mee, ik lees vaak mensen die onder de 2500 toeren gaan blijven en niet harder dan 100 gaan de eerste 3000 km, je kent het.
Dus ik denk dan kan ik op 1 op 20 begrijpelijk vinden :P
Ik zit met de 4e tank weer op 6,5l/100 dus ik denk dat het wel zo gaat blijven. Kan vast zuiniger, maar dat is me te veel nadenken om zuinig te doen.

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 25 mei 2011 @ 13:20:
Mijn vriendin heeft afgelopen week haar rijbewijs gehaald en is vastbesloten een Twingo te kopen.
Ze heeft een budget van 1000 euro en op marktplaats staan er genoeg voor dat geld te koop.
Wat me op de een of andere manier verbaasde is dat veel van die Twingo's op marktplaats vaak meer dan 200.000 hebben gereden, iets wat ik eigenlijk niet verwachte.
Ik heb zelf ooit een Renault 5 GT Turbo gehad, maar afgezien daarvan geen Renault kennis.
Zijn er hier misschien Twingo rijders met kennis waar ik op moet letten bij de aanschaf van zo'n wagentje?
Helemaal vergeten een update te geven over de aankoop van onze twingo. Nog bedankt voor de tips trouwens, ze waren zeker handig :)
We hebben uiteindelijk 3 twingo's bekeken, nadat we we het budget iets omhoog hadden geschroefd (1500).
De eerste was netjes, maar had wel erg weinig kilometers (66000) en was alleen gebruikt om in het dorp te rijden. Was wel een optie, maar bleek uiteindelijk net na ons bezoek verkocht te zijn.

De 2e Twingo die we zijn gaan bekijken was behoorlijk memorabel, het was bij een beetje rommelig garage bedrijfje met een beetje vieze oude man als eigenaar. Hij liet ons de wagen zien, die helemaal onder de deuken zat, op zich iets waar ik wel mee kon leven, mits de auto technisch gewoon goed was. Hij liet ons zien wat voor geweldig elektrisch open dakje hij had, daar bleef hij maar over doorgaan. Uiteindelijk zijn we een stuk gaan rijden, maar na 50 meter kwam er ineens een plens water naar beneden uit het dak en dat bleef maar doorgaan, uiteindelijk misschien wel een halve emmer. Natuurlijk gelijk terug gereden, zowel ik als mijn vriendin met een hele natte broek.
Volgens de verkoper was het een beetje condens wat naar beneden kwam :P Natuurlijk :)
Hij was wel een beetje teleurgesteld dat we hem niet wilden.

Toen zijn we naar een ander bedrijfje gereden, perfect geholpen, kreeg gelijk de sleutels in mijn hand gedrukt van een Twingo uit 1998 in zo'n mooi Renault kleurtje dat in de zon van kleur veranderd. Auto reed perfect, zag er netjes uit, weinig kilometers, nieuwe apk. Vriendin helemaal happy :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
Gefeliciteerd en veel plezierige km's gewenst :)

Oh, en natuurlijk; foto's! ;)

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21:29
Geen verkapte 'ik heb te koop'. Ik ben benieuwd of mijn vriendin en ik qua prijs goed zitten met deze advertentie. Ik heb de prijzen vergeleken met Marktplaats modellen maar dat zegt natuurlijk ook niet alles.

XXXVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
Lijkt me een prima prijs, stuurbekrachting, iets betere stoelen als standaard en voor de rest ziet het er goed uit.

In ander nieuws, de opvolger van de R26.R is onderweg 8)
YouTube: ‪Save the date : 17 juin 2011‬‏

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
Dat ziet er lomp uit :D Ben benieuwd naar de upgrades die ze hebben doorgevoerd tov de standaard RS250.

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
De laatste berichten zijn dat het nog niet de opvolger van de R26.R is (te vroeg) maar de opvolger van de trophy. Als je weet hoe snel de eerste trophy is (sneller als de 3 RS!), dan belooft dat wat leuks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
De trophy is dan toch ook de auto waarmee de Cup-races worden verreden toch?

In ander nieuws vandaag; Een gekke, kleine Fransoos zonder realiteitszin en meer van zulke logische zaken doet ook even wat eisen aan het adres van Renault:
Sarkozy eist nieuwe grote luxe Renault’s

Yep, dat lees je goed. Renault gaat (lees: moet) weer grote, luxe auto’s bouwen. Niet omdat ze dat nou zo graag willen, maar meer omdat de Franse overheid dat heel graag wil. De Franse overheid heeft namelijk 15,01% van de aandelen in handen en is daarmee de grootste aandeelhouder. Als Sarkozy dus wil dat er nieuwe grote Renault’s komen, dan eisen ze dat gewoon.
bron
In de bron wordt nog gesuggereerd dat de logische stap dan de SM7 zou zijn, maar gezien het gebrek aan succes van de ge-rebadgede modellen in Europa lijkt mij dat niet bepaald de meest logische stap.
Wat natuurlijk wel erg mooi zou zijn, maar dan dagdroom ik even hardop, is dat Renault het platform van de Infiniti M / G zou gaan gebruiken voor de topmodellen. Al moet ik eerlijk bekennen dat dat waarschijnlijk niet zal gaan gebeuren :x

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
gewoon doen 8)

De trophy modellen waar mee geraced wordt zijn van hele andere orde en niet te vergelijken met de straat modellen. Al is het maar omdat de straat modellen geen buizenframe hebben ;)
De trophy die ik bedoel is een speciale uitvoering van de megane RS (en ook van de clio 2 RS).

Afbeeldingslocatie: http://www.autogaleria.pl/tapety/img/renault/renault_megane_trophy_2005_02_b.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lt-Crash
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 09-09 21:18
Ik kan niet wachten op een Vel Satis II. Wat een wagen was de eerste versie toch, al heb ik er zelf nooit mee mogen rijden. Mijn vader heeft een 2.2 dci en een 3.0 dci met automaat gehad, en man wat een prachtige machines waren dat toch.
Jammer dat er wat elektronica problemen in de automaat zaten, deze liet de motor namelijk willekeurig afslaan, maar bij de péage was het gewoon een prachtig gezicht en gevoel om met de kick-down bij het tolhuisje weg te rijden, terwijl die arme mevrouw dan in een roetwolk zat :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
Ik zou m'n adem niet inhouden op een Vel Satis II als ik heel eerlijk ben. Briljante auto, maar een behoorlijke verkoopflop in Europa. Het zal eerder een auto à la Safrane worden denk ik.

Enne, mensen in een roetwolk achter laten ... Hoe durf je! :P

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
En nieuws over die mysterieuze Mégane III RenaultSport die over Youtube zweefde de laatste paar dagen. Het is inderdaad zoals melcon al zei de Trophy. Hieronder even de highlights, want het bericht dat ze op Autoweek hebben staan is echt te belabberd voor woorden weer:
Renault Mégane met meer: RS Trophy

Veranderingen tov standaard RS:
265PK/360Nm (250PK/340Nm)
0-100km/u: 6,0s (6,2s)
Topsnelheid: 254km/u (250km/u)
Cupchassis standaard. (optie)
Hogere turbodruk, ander inlaattraject, gelimiteerd slip-diff, 'speciale' BridgeStone banden, iets zuiniger (0,2l/100km minder dan de RS), andere voorspoiler, andere velgen (19" optioneel), zwart dak (altijd), 4 kleuren: Sirius Yellow, Glacier White, Etoilé Black en Cassopée Grey.
Als je het oorspronkelijke bericht wilt lezen, klik dan even hier.

Ik ben benieuwd hoe dat ding rijd :P Zal alleen wel even wachten worden voordat ik überhaupt in de gelegenheid ben om hierin (mee) te rijden, want ik ken nog niemand die zo'n ding heeft besteld :P

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ophidian
Vandaag retourtje Duitsland gedaan. Had niet verwacht dat er een stuk autobahn bijzat, maar dat zat er dus wel. Het 1.2 blokje bevalt eigenlijk bij 130-140 prima en komt wel goed mee imo. Harder dan 135-140 niet gedaan, vind 130 wel prima eigenlijk. Tevens regende het wat.

Wat wel opvalt, het eerste blokje verdwijnt normaal na 80 km met veel stadsverkeer. Nu staat ie er nog met 120 km en alleen maar snelwegkilometers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
Dat is ook niet zo gek, wat verreweg het meeste verbruikt is steeds stoppen en weer optrekken. Op een snelweg rij je normaliter in een stabiel tempo en dan is een motor een stuk zuiniger. Rij voor de gein maar eens 20km in de stad met optrekken/afremmen/optrekken, of 20km op een 80-weg waar je stabiel 80km/u kunt rijden. Ga daarna tanken en je zult ook daar zien dat de 80-weg een stuk zuiniger rijden was ;)

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
@pausebreak, kleine aanvulling, de trophy wordt niet leverbaar in Nederland :-(
Dus de kans dat je erin kan rijden wordt daarmee nog kleiner ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
melcon schreef op vrijdag 10 juni 2011 @ 16:56:
@pausebreak, kleine aanvulling, de trophy wordt niet leverbaar in Nederland :-(
Dus de kans dat je erin kan rijden wordt daarmee nog kleiner ;w
Hm, dan moet ik maar hopen dat mijn tante er een koopt ofzo :X Wel jammer, maar goed, dan maar iemand leren kennen die de RS300 heeft die je bij de RS-specialist kon kopen in een gelimiteerde oplage. Die was dan weer speciaal voor Nederland :P

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
Of iemand die z'n RS250 heeft laten chippen naar 290 of 310 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
Kan ook, maar een RS250 doet gemiddeld al 270 - 280PK op de rollenbank, en ik ben ook niet zo heel erg fan van 'alleen een chipje' ;o
Ook al is die RS300 stiekem niet heel veel anders, maar dat is toch anders, want daar zit wat meer R&D achter dan alleen wat parameters in de ECU veranderen :P

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ophidian
PauseBreak schreef op vrijdag 10 juni 2011 @ 15:24:
Dat is ook niet zo gek, wat verreweg het meeste verbruikt is steeds stoppen en weer optrekken. Op een snelweg rij je normaliter in een stabiel tempo en dan is een motor een stuk zuiniger. Rij voor de gein maar eens 20km in de stad met optrekken/afremmen/optrekken, of 20km op een 80-weg waar je stabiel 80km/u kunt rijden. Ga daarna tanken en je zult ook daar zien dat de 80-weg een stuk zuiniger rijden was ;)
Klopt ook wel, bedoelde meer dat er een groot stuk 135 mee gereden is en dan toch stuk zuiniger dan normaal. Bij 140 km ging eerste blokje weg, dus ben benieuwd wat deze tank doet :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
PauseBreak schreef op zaterdag 11 juni 2011 @ 16:29:
Kan ook, maar een RS250 doet gemiddeld al 270 - 280PK op de rollenbank, en ik ben ook niet zo heel erg fan van 'alleen een chipje' ;o
Ook al is die RS300 stiekem niet heel veel anders, maar dat is toch anders, want daar zit wat meer R&D achter dan alleen wat parameters in de ECU veranderen :P
Nou, dan ben ik benieuwd op welke bank dat gemeten is. In Goes bij fastchip komen ze gemiddeld tussen de 250 en 260 uit standaard (na compensatie aandrijfverliezen). Na alleen chippen tussen de 285 en 295.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
Verschillende Britse banken en volgens mij ook bij JD. Maar goed, ook 250 -260PK is een stuk beter dan wat er vroeger uit kwam. Toen zaten ze vaker onder de opgegeven waardes ;)

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flame17

Flame17

Captur EDC 130

PauseBreak schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 11:48:
Verschillende Britse banken en volgens mij ook bij JD. Maar goed, ook 250 -260PK is een stuk beter dan wat er vroeger uit kwam. Toen zaten ze vaker onder de opgegeven waardes ;)
Eronder zitten is best wel ok, er niet in de buurt komen is een ander verhaal.

Enne, Goes meet de wielpk's en de anderen zijn misschien al omgerekend.
Dyno's zijn onderling niet te vergelijken omdat ook de omstandigheden van belang zijn.

Feit is wel dat alle RS modellen van de Megane van nu allemaal ruim de opgegeven 250 pk halen.
En dat is met die Franse pk's wel eens anders geweest...........

Mijn Twingo RS haalde in Goes de 120 wpk, de Clio 16V ook en de Megane diesel die op de bank is geweest haalde 99 wiel pk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
In mijn ervaring valt het wel mee met het eronder zitten hoor, paar pk eronder of erboven maar nooit meer dan 5 pk eronder. Ja, in autovisie hebben ze een keer een clio RS op de bank gezet met euro 95 in de tank :P ja dan mis je 15 pk, gek he :+ Die van mij haalde op 98 158 wielpk, dat is omgerekend 173,8, dus gewoon netjes volgens opgave. Voor de grap heb ik hem later nog eens gebankt op 95, toen stopte de teller bij 145 pk :o

Andere ervaring is dat de gemiddelde andere bank is goes + 20 pk :P Wat je in Goes haalt weet je zeker dat je haalt en zijn geen kroeg pk's. Engelse banken zal ik maar niet over beginnen ;) JD heb ik nog wel iets vertrouwen in maar als je sommige verhalen hoort kun je daar beter ook wat zout bij doen.

[ Voor 8% gewijzigd door melcon op 14-06-2011 21:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
Hmmm, bel ik vandaag mijn monteur op omdat mijn multiriem slipt bij het opstarten, krijg ik toch echt het gevoel dat hij alleen mijn multiriem heeft vervangen.
Ik twijfel om dat ik op dat gebied een noob ben, maar het zal toch niet?

Ik heb duidelijk DISTRIBUTIE-riem gezegd, "dan had ik dat gehad" zei ik nog.

Straks heeft die dwaas alleen de multiriem vervangen en ben ik over 20K km weer de sjaak voor 800 euro :X .

Als dat zo is rijd ik na de zomer alsnog in een laguna 2.2 DCI/ 3 serie op LPG

[ Voor 11% gewijzigd door KillaZ op 17-06-2011 14:19 ]

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
Zit er een stikker op de distributiekap? Wat staat daarop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
Zal ik bij thuiskomst even checken :)

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
Voor de geïnteresseerden, de rondetijd van de Mégane III RS Trophy op de Ring:
8:07.97

Zegt niet zoveel? Bekijk het lijstje met rondetijden hier :)

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

melcon schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 21:41:
In mijn ervaring valt het wel mee met het eronder zitten hoor, paar pk eronder of erboven maar nooit meer dan 5 pk eronder. Ja, in autovisie hebben ze een keer een clio RS op de bank gezet met euro 95 in de tank :P ja dan mis je 15 pk, gek he :+ Die van mij haalde op 98 158 wielpk, dat is omgerekend 173,8, dus gewoon netjes volgens opgave. Voor de grap heb ik hem later nog eens gebankt op 95, toen stopte de teller bij 145 pk :o
Even een n00b-vraagje, maakt het type benzine zoveel uit bij elke auto, of alleen bij dat soort "snelle" auto's?

Mijn 1.4 heeft het volbeladen namelijk knap lastig met heuveltjes, misschien is het dan een idee om hem richting Frankrijk een keer vol te gooien met 98.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral_R2D2
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 11-09 19:11
hele topic doorgelezen; interessant :-)

heb zelf nu een Clio uit 2004 16V;
en zit te denken aan het kopen van een nieuwe diesel Clio ivm veranderd woon/werk-verkeer (nu 25000 km/jr), BPM-voordeel, 2 jaar wegenbelastingvoordeel en het gegeven dat ik nog nooit een nieuwe auto heb gekocht/gereden en dat een Clio wel heel compleet is qua prijs/kwaliteit

alleen heb ik nu het probleem dat ik niet kan kiezen tussen twee modellen;
oftewel wordt het een Clio III Phase 2 5-deurs dCi 85 Collection eco2
of wordt de Clio III Phase 2 5-deurs dCi 85 Night & Day eco2
(meer info)

wat ik absoluut wil is:
- navigatie (maar hoeft niet europa)
- ESP
- airco (minimaal handmatig)
- snelheidsregelaar en -begrenzer
- zwarte metallic lak

waarover ik twijfel is:
- navigatie europa
- automatische airco
- volwaardig reservewiel
- "Pack City"

...en waarom zou iemand uberhaupt "elektrisch verwarmbare voorstoelen" willen?

[ Voor 17% gewijzigd door Admiral_R2D2 op 18-06-2011 15:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
PauseBreak schreef op vrijdag 17 juni 2011 @ 18:20:
Voor de geïnteresseerden, de rondetijd van de Mégane III RS Trophy op de Ring:
8:07.97

Zegt niet zoveel? Bekijk het lijstje met rondetijden hier :)
WTF dat is maar 3 seconden langzamer dan een M3....Wow!

Mijn riem is trouwens wel vervangen, was een toeval dat de multiriem nu wat slipt.
Kwam er ook meteen achter dat mijn stadslicht het niet meer doet --> Ik lampje verwisselen (beide kanten waren stuk) nog niets.

Zal wel electra zijn, aangezien dimlicht en groot licht het wel doen. 8)7

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvvv
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11-09 09:06
Admiral_R2D2 schreef op zaterdag 18 juni 2011 @ 15:51:
hele topic doorgelezen; interessant :-)

heb zelf nu een Clio uit 2004 16V;
en zit te denken aan het kopen van een nieuwe diesel Clio ivm veranderd woon/werk-verkeer (nu 25000 km/jr), BPM-voordeel, 2 jaar wegenbelastingvoordeel en het gegeven dat ik nog nooit een nieuwe auto heb gekocht/gereden en dat een Clio wel heel compleet is qua prijs/kwaliteit

alleen heb ik nu het probleem dat ik niet kan kiezen tussen twee modellen;
oftewel wordt het een Clio III Phase 2 5-deurs dCi 85 Collection eco2
of wordt de Clio III Phase 2 5-deurs dCi 85 Night & Day eco2
(meer info)

wat ik absoluut wil is:
- navigatie (maar hoeft niet europa)
- ESP
- airco (minimaal handmatig)
- snelheidsregelaar en -begrenzer
- zwarte metallic lak

waarover ik twijfel is:
- navigatie europa
- automatische airco
- volwaardig reservewiel
- "Pack City"

...en waarom zou iemand uberhaupt "elektrisch verwarmbare voorstoelen" willen?
Automatische airco is toch wel een heel comfortabel ding. Temp intstellen en laten doen. Scheelt een hele hoop gepruts aan die ventilatorstand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
Hooglander1 schreef op vrijdag 17 juni 2011 @ 18:35:
[...]

Even een n00b-vraagje, maakt het type benzine zoveel uit bij elke auto, of alleen bij dat soort "snelle" auto's?

Mijn 1.4 heeft het volbeladen namelijk knap lastig met heuveltjes, misschien is het dan een idee om hem richting Frankrijk een keer vol te gooien met 98.
Zou kunnen, maar de 'gewonere' motoren van Renault zijn allemaal gebouwd om op Euro95 de opgegeven specificaties te halen, tenzij in je handleiding anders staat vermeld. Van eenmalig 98 tanken (knappe jongen trouwens die dat nog weet te vinden in Nederland) ga je niet heel veel merken.

En @admiral_r2d2:
Elektrisch verwarmbare voorstoelen zijn in de winter echt zalig. Vraag het maar eens aan een vrouw anders :P Wat volautomatische airco betreft: Ik vind het verschil niet zo heel groot tov de handmatige airco. Bovendien heeft de volautomatische airco de neiging om standaard te beginnen met ge-recirculeerde lucht, zodat de gewenste temperatuur eerder bereikt is. Dit kán niet heel prettig overkomen. Mijn vriendin heeft er bijvoorbeeld last van, dus dat betekent dat ik altijd eerst de volautomatische airco van mijn pa's Laguna aan moet passen naar de frisse lucht stand, waar de handmatige airco standaard in die stand staat.
Wel iets om even mee te nemen bij een proefrit dus.

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bouwfraude
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
jvvv schreef op zaterdag 18 juni 2011 @ 16:51:
[...]
Automatische airco is toch wel een heel comfortabel ding. Temp intstellen en laten doen. Scheelt een hele hoop gepruts aan die ventilatorstand.
Als je een goede hebt wel, maar mijn Fiat had nogal de neiging om heel erg hard te gaan blazen als het heet was dus moest je nog wat bijstellen, verder is een gescheiden regeling wel leuk als er een koukleum naast je zit en je zelf wakker wil blijven.
De Toyota begint hij met recirculeren als de zon erop heeft gestaan terwijl de gewone buitentemperatuur koeler en lager dan de gewenste temperatuur in de auto is, maar dat is een druk op de knop over en verder heb je er weinig last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18:20

vhal

ಠ_ಠ

PauseBreak schreef op zondag 19 juni 2011 @ 10:38:
[...]

Zou kunnen, maar de 'gewonere' motoren van Renault zijn allemaal gebouwd om op Euro95 de opgegeven specificaties te halen, tenzij in je handleiding anders staat vermeld. Van eenmalig 98 tanken (knappe jongen trouwens die dat nog weet te vinden in Nederland) ga je niet heel veel merken.
Dat Shell V-power gewoon RON95/97 (in NL, waarom het in Duitsland RON100 is...geen idee) is wist ik wel maar BP Ultimate is toch gewoon RON98 ?

Overigens verkoopt de Esso, Gulf, Tinq en ANWB steeds Euro98.

Total (exellium) en Texaco (euroXL) is gewoon RON95 met wat extra meuk erin

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
98 is inderdaad zeker nog wel te vinden, BP ultimate is 98, bp is wel te vinden ;)
Daarnaast de hierboven vermelde stations maar b.v. ook de tango verkoopt nog 98, weliswaar niet bij alle pompen maar wel bij de meeste.

98 heeft alleen zin bij de motoren die ermee om kunnen gaan en dat zijn kort samengevat de sport modellen.
Een 1.4 gaat er niets mee doen, die is volledig afgeregeld op 95.

Die recirculatiestand is maar 1 minuut, lijkt me stug dat je daar niet tegen kan :P
Zou inderdaad lekker de volautomatische airco pakken, lekker makkelijk en navigatie europa kan handig zijn maar hoe vaak ga je europa in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
Ik heb echt nog nooit een Tango gezien met een 98-pomp. Echt alleen maar pompen met 95. Een BP is inderdaad nog wel te vinden, maar bij Shell kom je bedrogen uit als je 98 zoekt en ook bij de Esso en Gulf bij ons in de omgeving heb ik geen 98 meer gezien sinds een half jaar ofzo.

Recirculatie kan trouwens wel wat langer duren dan 1 minuut. Zeker in de zomer, en zeker in een auto als een Laguna station ;) Je merkt het gewoon meteen want je komt wat duf uit de auto en wanneer je 'm in de "alleen nieuwe lucht" stand zet, dan niet.

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral_R2D2
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 11-09 19:11
thanks voor alle reacties tot dusver;
ik zou ook wel MP3-speler/schijf willen aansluiten; moet ik gaan voor de
"Carkit Parrot Bluetooth Mki-9200 + Music met iPod aansluiting"
of zijn er andere oplossingen?

waar ik tegenop kijk is dat zo'n parrotsysteem uitnodigt tot inbraak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ophidian
Heb er nu een tankje met 75% snelweg en 25% stadsverkeer opzitten (waarvan ruim 60km 130-140 in Duitsland, rest 120-125) en dan doet de Twingo 1:19,5. Bij veel stadsverkeer zit ie op 1:16-17. Ik ben tevreden :) Hoe doen de andere Twingo rijders het?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
@pausebreak, de phase II van mijn vader schakelt na 1 minuut over, ook als het 30 graden is buiten en in de auto wel wat warmer :P mijn eigen laguna doet er ook een minuut over, maar mischien dat er onderling tussen de bouwjaren wat verschilt zit, kan natuurlijk :) Aan de andere kant, bij een laguna II kun je de circulatie apart instellen v/d climate control. Hier in Drenthe en omgeving hebben de tango's gelukkig gewoon 98.

Zo'n parrot systeem werkt prima, en het kan uitnodigen tot inbraak, maar ja moet je zo denken? Als je de straat oploopt kan je ook overreden worden, is voor mij geen reden om niet de straat op te lopen (de snelweg uitgezonderd :+ ). Gewoon allrisk verzekeren, gebeurt er wat mee valt het onder diefstal en heeft het geen invloed op je tredes.

Wij rijden met de twingo 1 op 22 als we veel snelweg doen, bij veel stad daalt het naar 1 op 19 a 1 op 20. Als ik er veel in rij daalt het nog verder naar 1 op 16 :o Is wel een twingo 1, ben ff kwijt of je nou 1 of II hebt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timovd

timovd

Voorsprong door techniek

Admiral_R2D2 schreef op zondag 19 juni 2011 @ 17:55:

Waarom nodigt het uit tot inbraak? De boefjes zien een car kit en denken dat je de telefoon gewoon zelf meeneemt. Heb zelf de mki 9100 en mis de stuurwielbediening. Dit is eventueel op te lossen met een Unika, maar werkt niet op alle auto's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ophidian
Het is een II! Ik denk dat het zuiniger kan, maar ben niet bereid om langzamer te rijden of langzamer op te trekken. Wil wel fatsoenlijk invoegen op de snelweg of gewoon goed meekomen voor stoplicht, dus trek hem wel vaak door in de toeren :P Dus ben met verbruik nu erg blij :D Scheelt dik 6 km per liter met onze vorige auto!

1 op 22 doe je netjes, doe je nog speciale dinge daarvoor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
Je gaat niet als een oude oma door het verkeer rijden nee ;)
Enige wat je voor die 1 op 22 hoeft te doen is niet harder als 125 rijden met een twingo 1, daarboven stijgt het verbruik.
De twingo I met de nieuwere motoren doen het zelfs nog iets beter (1 op 23 a 24), voordeel van de twingo I is uiteraard het gewicht en het kleinere frontale oppervlak. Met jouw verbruik zit je prima voor een twingo II :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
Admiral_R2D2 schreef op zondag 19 juni 2011 @ 17:55:

Dat uitnodigen tot inbraak doet een auto bijna per definitie al :P Ik zou me daar niet druk over gaan maken. Wat de Parrot betreft: Had 't in de Laguna, werkte altijd wel, alleen was die niet heel erg lief met de navigatie. De Parrot praatte er vaak gewoon doorheen, wat niet altijd even handig was ;)

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
Het lijkt er op dat er toch nog wat ruimte in de 2.0 16V zit......
http://drivr.be/2011/06/2...o-r23r-slechts-300-stuks/

Renault Clio RS-R: Hardcore Adieu op 300ex.?

Brachten we jullie als een van de eersten op de hoogte van de Mégane RS Trophy, dan zijn we blij dat opnieuw te kunnen doen met de finale versie van de Clio RenaultSport. Want als allerlaatste vertegenwoordiger van de atmosferische mini-hatches, heeft de gelauwerde Clio recht op een passend adieu. Dat komt er zo goed als zeker in de vorm van een hardcore raceversie die qua filosofie nauwer aanleunt bij de niets ontziende R26.R dan de recente RS Trophy van grote broer Mégane. De specs beloven dan ook vuurwerk!

Het prototype dat in de buurt van Dieppe gespot werd, zou volgende specs hebben:

Evolutie van Cup-chassis en ophanging
230 pk (30 pk extra) afkomstig van de atmosferische 2.0
Carbon motorkap
Plexiglas ruiten
Unieke velgen
Specifiek uitlaatsysteem
R.S. Monitor
Vijfpuntsharnassen
Gestript interieur
Gewicht van minder dan 1.200kg
0-100 in 6 seconden
Topsnelheid van + 240km/h
Race-geïnspireerde Recaro kuipstoelen
Gelimiteerd tot 300 stuks met serieplaatje
Prijsindicatie: 30.000 euro
Ingrediënten die garant staan voor een stevige cocktail en niet alleen de huidige generatie gepast zullen uitzwaaien, maar vooral een ode zullen brengen aan de atmosferische tweeliter die er bij de volgende generatie onverbiddelijk - en eco-gedwongen - uit moet. In ruil komt immers een geblazen 1.6′je dat wel al kennen van de Nissan Juke. Ondanks het forse prijskaartje zal er voor een van de 300 sleutels geheid gebikkeld worden. Want als hij nog maar in de buurt komt van zijn vijf sterren voorganger, of even hoge ogen gooit als zijn ‘Ring- en BMW 1 M Coupé verpletterende broer, dan mogen zijn toekomstige eigenaars zich opmaken voor een DRIVRsfestijn van de ouwe leest; één dat in deze vorm (hoogstwaarschijnlijk) nooit meer herhaald zal worden… To be continued.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
Nice, ben benieuwd waar die uit gaat komen als ze er de Ring mee gaan doen :P

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Ophidian schreef op zondag 19 juni 2011 @ 21:54:
Scheelt dik 6 km per liter met onze vorige auto!
Dan was je vorige auto wel héél erg onzuinig ;) :+

Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.