Het grote Renault topic - Deel 3 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste
Acties:
  • 52.698 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09:04
Ik heb een sony met interface (zo heten die kabels), zowel stuurbediening alsmede display werkt naar behoren. Alleen bij MP3 wordt er geen titel weergegeven maar alleen het track nummer. Interfaces zitten meestal tussen de 60 en 120 euro, dat klopt. Ook de radio's die het ondersteunen zitten in het duurdere segment.

Die van pioneer en alpine zullen ongetwijfeld ook goed werken, let wel op dat er bij de clio verschil kan zitten met het type aansluiting van de stuur/display bediening. Het oude type was enkele stekker 6 polig, nieuwe type is 2 stekkers elk 4 polig zo uit m'n hoofd. Maar gezien je een wisselaar hebt denk ik dat je 3 4 polige stekkers hebt, de 3e voor de wisselaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 09:53
Vandaag toevallig een Mégane Coupé GT gezien op het parkeerterrein van de AH XL in Eindhoven. Dat ziet er toch strak uit hoor :)
Ok, de Ferrari 458 er naast was nog net even wat strakker, maar daar betaal je ook voor he ;)

Wat de radio betreft: Wij hebben de radio niet vervangen, maar er gewoon een Parrot op gezet die verder het USB- en BT-gebeuren voor z'n rekening neemt. Werkt prima allemaal. Alleen geen aanduiding op het scherm, want dat was inderdaad een iets te duur kabeltje :P Gelukkig heeft de Parrot zelf ook een scherm ;)

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
Ik heb mijn interface kabel overigens voor 50 euro gekocht via wat speurwerk (die van mij is normaal 120). Dus je hoeft niet per se de hoofdprijs te betalen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xabre16v
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
Speuren op Ebay loont. Had er in een de UK gevonden voor m'n nieuwe Kenwood voor 25 euro :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klippy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:02

Klippy

Still Game

Als je alleen stuurbediening wil is dat niet zo lastig meestal, externe schermpjes aansturen is vaak lastiger.

Voor de Volvo heb ik toen eens 2 speciale kabeltjes gezocht en die vond ik alleen op www.nexxia.co.uk
Die hebben best veel spul voor nette prijzen.
Volgens mij zoek jij zoiets:
http://nexxia.co.uk/produ...99-X01&category=&section=
Of anders daar even zoeken, zijn er ook voor modellen met display.
Dan heb je alleen nog, afhankelijk van welke radio je gaat kopen, een verloopje nodig van rond de 5 pond.
CD wisselaar moet je even kijken van welk merk die is, want die interfaces zijn vaak hetzelfde, ongeacht de auto waar ze in zitten.
Maar ik heb er dus geen ervaring mee verder, al denk ik dat je hier een heel eind mee komt.

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ophidian
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online
Helaas :( Vandaag een belletje dat de Twingo wederom uitgesteld is met een week. Ben het wachten inmiddels meer dan beu. Hij staat op dit moment al sinds ongeveer 13-04 in Belgie klaar, maar met de crisis in Japan is Renault bezig de auto's die nog bij de dealers staan te herverdelen. Ik kan dus maar wachten. -O- Donderdag avond heeft de dealer een gesprek met Renault Nederland over het hoe en wat van dit gedoe. Zij zijn er ook wel klaar mee.

Krijg wel zeer waarschijnlijk vanaf as vrijdag een leenauto gratis omdat de auto weer vertraagd is. Dat vind ik wel service van de dealer. d:)b

ZO SE - 5,76kWp - Shade: Low - PVoutput | NOZW APS QS1 - 3,84kWp - Shade: High - PVoutput | Volvo XC40 Pure Electric Ultimate | Volvo EX30 Plus SMSR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
Dat is wel netjes van de dealer ja! Wel erg vervelend dat je nog langer mag wachten. De serie bose limitee is trouwens geschrapt i.v.m. dat bose uit Japan komt en niet meer kan leveren door de ramp daar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApoC
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09-09 09:25
melcon schreef op woensdag 27 april 2011 @ 19:51:
Dat is wel netjes van de dealer ja! Wel erg vervelend dat je nog langer mag wachten. De serie bose limitee is trouwens geschrapt i.v.m. dat bose uit Japan komt en niet meer kan leveren door de ramp daar.
Doe mij eens een bron :) Ik heb een sinds begin maart een megane estate serie limitee bose in bestelling staan en je gaat me toch niet vertellen dat die auto helemaal niet meer komt... :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ophidian
  • Nu online
* Ophidian was vanavond volgens afspraak bij de dealer. Hij had geen leenauto voor me maar wel ander goed nieuws :D

Afbeeldingslocatie: http://i55.tinypic.com/payr7.jpg

Volgende week zaterdag levering :D Hij had hem toch nog binnengekregen gister, * Ophidian is blij!

ZO SE - 5,76kWp - Shade: Low - PVoutput | NOZW APS QS1 - 3,84kWp - Shade: High - PVoutput | Volvo XC40 Pure Electric Ultimate | Volvo EX30 Plus SMSR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
Beter :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 12:49
Nou airco laat ik nog even zitten, garage had het druk en wilde sowieso uurloon rekenen.
Heb een afspraak gemaakt met de buurman, die het reguliere onderhoud doet.

- Distributieriem + spanrollen en de hele heisa
- Voorremmen (Schijven + schoenen is de verwachting)
- Airco nakijken.

Zit nu te denken, dit is al snel een kleine €1500,- (melcon idee?). Dat voor een auto die net aan 1400 waard is denk ik (1.5 dci 2002, 203k KM)

Dan steek ik dat liever in een nieuwe auto :'(

* KillaZ gaat nog even rekenen.

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
1500 komt wel heel behoorlijk in de buurt ja, inruilen en 1500 bijleggen is dan ook een idee.Hoe netjes is de auto en welke opties? 1400 is wel wat aan de lage kant denk ik kwa waarde, zeker als de lak en het interieur netjes zijn. 2 ton voor een 1.5 is niet spannend, ze komen in de handel met 3 ton voorbij en kosten dan 1500 (vraagprijs).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
Het is volgens mij een 1.5 Dci 65 pk Dynamique, met climate control, cd wisselaar en voor en achter mistlampen. (Oh en een Haynes Manual :> )

De lak is helaas niet helemaal onberispelijk, er zitten wat parkeerplaats deukjes in. 1 van de 2 deukjes is zonder spuiten weg te werken, de andere waarschijnlijk niet. Daarnaast zit er aan dezelfde kant een kras op. Voor het wegwerken van de deuk hoef ik niets te betalen (handig zo'n oom die autospuiter is).

Tja, ik ga nog even goed rekenen, onderhoudsmannetje gaf nu voorzichtig aan rond 8 a 900 euro voor de D-riem, spanrollen en schijven. Grote beurt kan ik eventueel zelf en de airco wordt dat even bekeken.
Hij gaf zelf aan dat repareren en nog een jaar doorrijden op zich makkelijk kan. Zeker door de lage kosten per km (deze onderhoudsbeurt even buiten beschouwing gelaten) en mijn riante km vergoeding heb ik leuk op dit autootje verdiend.

Zeker als er dan, ik ga nu even goed vloeken in de kerk, een mooie S40 2.0 D voorbij komt met een gunstige prijs en een redelijke km stand, dan twijfel ik heel erg.

[ Voor 7% gewijzigd door KillaZ op 03-05-2011 20:32 ]

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
Die twijfel is ook heel begrijpelijk, zo'n S40 is een klasse hoger in vergelijking met een clio. Nadeel is uiteraard dat de kosten wel een stuk hoger zijn (onderhoud, verzekering, wegenbelasting). Daar krijg je uiteraard wel het één en ander voor terug.

Maar als je tevreden bent met de clio zou ik lekker doorrijden, veel goedkoper kun je niet rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
Precies en het geld kan ik renteloos krijgen, dus dat is het probleem niet.

Waar ik zelf alleen mee zit is de combo meer lasten + terugbetalen, ook al is dat laatste zonder rente of consequenties. Mijn Excel schreeuwt ook om nog een jaar door te rijden met de Clio, maar ja....Ratio vs. Emotie he ;) :+

Zal je net zien, dan koop ik volgend jaar een Laguna :o

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hammetje
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 15:21
Killaz, ik breng van de week mijn auto naar de garage voor bijna dezelfde punten als jij. De garage gaat aan de slag met :
- Distributie riem + distributie set (spanrollen etc) + waterpomp vervangen
- V-snaar vervangen
- Airco een beurt geven (is bij mij ook niet helemaal jofel)

De garage vraagt hier 780 euro inclusief btw en manuren voor. Ik weet niet wat remschijven enzo kosten, maar vast geen 700 euro?

Niet dat ik je buurman niet vertrouw, en niet dat ik veel verstand heb van auto's :P, maar het kan wel goedkoper geloof ik!

"Het is pas haute cuisine als het de frituurpan heeft gezien" - @VanRoyal (2021)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
Alleen de set schijven + remschoenen is volgens mij al 200 euro ;) dus we ontlopen elkaar niet eens zoveel.
Airco vullen is hier in het dorp waar ik nu woon 99,-. Bij de buurman uit de stad vaak 7 tientjes.
Zelfde voor grote beurt: Hier op het door 199,-. De buurman pakt hem mee incl. filters en olie voor 150 euro.
Daarnaast was het geen offerte, hij bekijkt hem, belt me even en we bespreken wat het kost en wat hij gaat doen. Als er een nieuwe compressor bijvoorbeeld in moet, dan bedank ik vriendelijk en zoek wat op de sloop.

Hij is vrij coulant gelukkig :)

Ik blijf trouwens bij de Clio, dus ik mag nog even in dit topic blijven :o

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
Ga maar sparen voor een laguna, rijdt nog lekkerder als een S40

(ik ben niet bevoordeeld ofzo hoor :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
Ik mag trouwens wel uit de TS. De Laguna rij ik niet meer, door de verhuizing is dat tijdelijk, voor een jaartje of 2, 3, een rood/roze Colt geworden, maar je moet wat he :+

Het scheelt dat m'n vriendin de huidige Renaults ook mooi vindt, dus de kans dat er over een paar jaar een Clio III of Mégane III op de stoep staat is gelukkig vrij riant aanwezig :P Alleen dan wel in een kleur (met name blauw en rood vallen goed in de smaak).

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Haha ok, jammer van je Laguna, valt het niet tegen om een Colt te rijden?

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
natuurlijk valt dat tegen :P maar je komt er ook mee van A naar B ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hammetje
Nou mensen, naar aanleiding van mijn vorige bericht over de nieuwe radio in mn auto heb ik eindelijk een keuze gemaakt.

De radio is een Alpine CDE-113BT geworden. Alles erop en eraan ; bluetooth, iPod control, USB, aux, stuurwielbediening + de aansluiting benodigd voor mn CD wisselaar. De kabel die ik nodig had voor mijn stuurwielbediening moest wel besteld worden, dus die krijg ik van de week binnen. Volgend weekend maar inbouwen dus :D.

"Het is pas haute cuisine als het de frituurpan heeft gezien" - @VanRoyal (2021)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timovd
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18:56

timovd

Voorsprong door techniek

Wat voor kabel is dat? Ik heb nl. een Parrot mki9100 en laatst een Unika gekocht voor stuurwielbediening. Die heb ik helaas nog niet aan de praat gekregen.

Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hammetje
timovd schreef op vrijdag 06 mei 2011 @ 13:48:
Wat voor kabel is dat? Ik heb nl. een Parrot mki9100 en laatst een Unika gekocht voor stuurwielbediening. Die heb ik helaas nog niet aan de praat gekregen.
Bij slager automaterialen heb ik die kabel gekocht. De medewerker daar had het helemaal voor me uit zitten zoeken. De kabel : 02-00027999 S.W.I. LEAD > Alpine in combinatie met de 03-00653109 stuurwielbediening renault clio. Dat is wat de verkoper iig zei dat ik nodig had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ophidian
  • Nu online
Oeh nog 1,5 uur! Dan heb ik eindelijk de sleutels van onze auto in handen :D ING werkte wel tegen, mocht geen bedrag hoger dan 2500 euro pinnen. Ze boden ook totaal geen werkbare oplossing... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
melcon schreef op donderdag 05 mei 2011 @ 16:39:
natuurlijk valt dat tegen :P maar je komt er ook mee van A naar B ;)
Haha sja, dat zelfde heb ik ook met mijn Suzuki nu, maar de lol er is wel af. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
Ophidian schreef op vrijdag 06 mei 2011 @ 18:23:
Oeh nog 1,5 uur! Dan heb ik eindelijk de sleutels van onze auto in handen :D ING werkte wel tegen, mocht geen bedrag hoger dan 2500 euro pinnen. Ze boden ook totaal geen werkbare oplossing... :(
Dat had ik ook bij mijn Clio....Die was precies 2500 euro :o :+

Kreeg de auto zo mee en moest het maar even overmaken. Mooi dat vertrouwen van een garage in een relatief klein dorp (<5000 mensen)

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klippy

Klippy

Still Game

Dan had je net zo goed 2499,99 kunnen pinnen :P

En gefeliciteerd Ophidian. Denk dat je er veel plezier aan gaat beleven.
Ik ben er steeds meer tevreden over in elk geval, heb er nu 1100km opzitten dus hij moet redelijk ingereden zijn, maar het leek alsof hij vanaf 750km wat losser kwam, kan ook gewenning zijn, maar lijkt alsof hij wat vlotter reageert nu, hij is in de stad best pittig. Snelweg is wennen als je 200PK met turbo gewend was, maar ik heb niet te klagen als ik het verschil in verbruik meetel.

Ik heb trouwens besloten om maar op de stalen velgen te blijven rondrijden, vind ze helemaal zo lelijk niet en ik vind geen mooie zwarten velgen. Ik vind het jammer van die trommels achter, dan heb je zo'n opening en ziet de auto er nogal fragiel uit. Dus ik vind het het geld niet echt waard. Met 15 inch incl. banden ben je toch een 700 Euro minimaal kwijt. Daar kan ik leukere dingen mee doen :P
Misschien een keer als de banden op zijn of na de volgende winter.

Moet ook nog steeds eens fatsoenlijke foto's maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
En velgen zoals de Rial Milano Antraciet, of de Borbet LV4 of LV5's dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ophidian
  • Nu online
Klippy schreef op vrijdag 06 mei 2011 @ 21:23:
Dan had je net zo goed 2499,99 kunnen pinnen :P

En gefeliciteerd Ophidian. Denk dat je er veel plezier aan gaat beleven.
Ik ben er steeds meer tevreden over in elk geval, heb er nu 1100km opzitten dus hij moet redelijk ingereden zijn, maar het leek alsof hij vanaf 750km wat losser kwam, kan ook gewenning zijn, maar lijkt alsof hij wat vlotter reageert nu, hij is in de stad best pittig. Snelweg is wennen als je 200PK met turbo gewend was, maar ik heb niet te klagen als ik het verschil in verbruik meetel
Dank u! Heb er nu na 100 km al veel plezier in. Voelt veel ruimer van binnen dan de 206, het zit prima en rijdt ook prima! Wij zijn helemaal gelukkig! :D

Hieronder de onze:
Afbeeldingslocatie: http://i51.tinypic.com/m7yiop.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i51.tinypic.com/3502h42.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Jaja daar is hij dan. Heel veel plezier ermee en succes met inrijden. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
Blazen met dat ding :P ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klippy

Klippy

Still Game

Ik heb ook een paar GSM pics van de Twingo.

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/sebastiaan.klippert/Twingo/07052011105.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/sebastiaan.klippert/Twingo/07052011108.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/sebastiaan.klippert/Twingo/07052011109.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/sebastiaan.klippert/Twingo/07052011111.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/sebastiaan.klippert/Twingo/07052011112.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/sebastiaan.klippert/Twingo/07052011113.jpg

Lief he :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Vind het wel een leuke wagen, maar waar dient die bak met rubbers voor achter het stuur?

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klippy

Klippy

Still Game

Dat is een "grasmat", wat eigenlijk niets meer is dan een opbergvak.
Is een accessoire trouwens, standaard zit daar gewoon een vak. Maar met afgeronde hoeken, dus in elke bocht vliegt je daar toch alles uit, vandaar dat je tussen die grasmat pinnen wat vast kunt zetten. Althans dat is de theorie, in praktijk heb er nog nooit wat ingelegd, want dat reflecteert in je voorruit :/
Maar ik vind die mat mooier dan een leeg vak :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Leuke auto Klippy. :) Wat voor uitvoering en bouwjaar is het? Dan voeg ik u zo ook toe aan de TS. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klippy

Klippy

Still Game

1.2 16v Dynamique, bouwjaar 04-2011 :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Ok dan, staat erin. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
Hebben ze die grasmat ook in het groen? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El-Loco
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 06:58
Ja. Wel een beetje zachtgroen, niet grasgroen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ophidian
  • Nu online
melcon schreef op zondag 08 mei 2011 @ 16:01:
Hebben ze die grasmat ook in het groen? :P
Zeer zeker! ;)

Afbeeldingslocatie: http://www.webshoprenault.nl/thumb.php?src=/shop_images/ACC03478.jpg

Hier klikken

Ondertussen al 300 op de teller. Bevalt erg goed, stukken beter dan de 206 :D

Afbeeldingslocatie: http://i53.tinypic.com/2e15ces.jpg

[ Voor 16% gewijzigd door Ophidian op 08-05-2011 20:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
lol _/-\o_

Waar heb je die foto gemaakt trouwens? erg mooi :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisteRMeesteR
  • Registratie: December 2001
  • Nu online

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

Lijkt mij de Hoge Vuursche nabij Hilversum ;)

www.google.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Mooie foto zeg! _O_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
Joopieboy schreef op vrijdag 06 mei 2011 @ 18:35:
[...]

Haha sja, dat zelfde heb ik ook met mijn Suzuki nu, maar de lol er is wel af. :+
Inderdaad. Ik moet bekennen dat het op zich wel meeviel met de Colt, totdat het mooi weer werd. Dat ding rijdt eigenlijk best aardig, alleen jammer dat echt alle luxe gewoon afwezig is. Zelfs een toerenteller heb ik niet (edit: nog schrijnender: er is bij de bijrijder ook geen HO!-greep, dat was blijkbaar een optie :D) en het ding wordt echt ondoenlijk warm met het weer van de afgelopen dagen. Het is gewoon écht niet te doen om in die auto te rijden als het zonnetje schijnt, want het ding verandert binnen 10 seconden in een rijdende sauna (and not in the good way :P ) en vol de ARKO aan helpt helaas ook niks 8)7

Uiteindelijk was het toch een keuze, of samenwonen, of een dikke bak. Nou, doe mij dan toch maar samenwonen. Die dikke bak staat er over een paar jaar wel weer ;)

Edit:
Inderdaad een mooi foto! 8)

[ Voor 7% gewijzigd door PauseBreak op 09-05-2011 10:41 ]

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
Je kan natuurlijk ook een dikke bak en samenwonen :P

(en dan ook nog trouwen om het af te maken ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Ik snap zijn keuze wel, een vrouw en dan ook nog eens samenwonen, dat is pas duur. :P
Als je vrouw dan ook nog over kinderen gaat beginnen dan is het helemaal voorbij met de dikke auto. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
melcon schreef op maandag 09 mei 2011 @ 17:39:
Je kan natuurlijk ook een dikke bak en samenwonen :P

(en dan ook nog trouwen om het af te maken ;) )
Een Laguna zeker? :X

* KillaZ rent snel weg voor melcon :o :+ :>

[ Voor 3% gewijzigd door KillaZ op 09-05-2011 18:05 ]

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Pfff allemaal aan het rennen, mijn Japanse koekblik start iig nog wel. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ophidian
  • Nu online
melcon schreef op zondag 08 mei 2011 @ 22:03:
lol _/-\o_

Waar heb je die foto gemaakt trouwens? erg mooi :)
Dank u! Is inderdaad in Hilversum bij Hoge Vuursche. Prachtige omgeving hier, ben blij dat ik er in woon (niet in het kasteel, maar in de bosrijke omgeving :P). Trekt mij toch meer dan de drukte van een stad ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18:20

vhal

ಠ_ಠ

Zijn er eigenlijk mensen die een RS model rijden? Broer van mij vriendin heeft pas geleden een Megane (III) RS gekocht maar ik lees hier maar weinig over RS modellen in dit topic.
(overigens een bruut ding wat betreft grip en acceleratie)

Renault heeft het wat dat betreft wel goed voor elkaar, bijna elk model heeft wel een leuke RS uitvoering (vind de Twingo RS wel erg grappig)

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Rs'jes zijn altijd wel leuk ja, zie de TS, en anders de Renault Tuning Club, staat een hoop leuks tussen. :)
Snel foto's posten dan maar. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ritchie
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 11-09 07:46
Kwam het volgende tegen op ClioClub.nl over het acceleratievermogen van de nieuwe eco5 motoren:
http://www.clioclub.nl/viewtopic.php?f=89&t=10987

Ik heb dezelfde ervaring. Rij ook in een Clio III Estate tce100 en ik vind het acceleratievermogen in de 5e versnelling tegenvallen. Dit is vooral merkbaar op de snelweg, even snel iemand inhalen zit er niet in. Met mijn vorige Seat Ibiza 1.6 uit 2000 ging dit een stuk soepeler.

Meer mensen die hier last van hebben?

- NAC Breda -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
Tsja, wat verwacht je dan. Het is een 1.0 met een turbo erop. Dan komt het inderdaad wel aan de 100pk, maar het houdt echt niet over op snelheid. Dat is al zo vanaf het begin van de automobiel zo ongeveer, en dat zal ook niet snel veranderen.

en @melcon:
Een dikke bak én samenwonen ging helaas niet samen, anders was die Laguna niet de deur uit gegaan natuurlijk ;)

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ritchie
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 11-09 07:46
Voor een 1.2 met turbo zit er nog flink wat pit in hoor, maar je merkt op de snelweg wel dat ie in de 5e versnelling erg langzaam op toeren komt. Zal wel voor het milieu zijn ;)
Het schijnt dat de eco4 tce 100 motoren er minder last van hebben.

[ Voor 16% gewijzigd door Ritchie op 10-05-2011 14:31 ]

- NAC Breda -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
Nou ja, 1149cc, dat lijkt mij eerder een 1.1 als je het afrond, maar als Renault er graag een 1.2 van wil maken dan zullen we dat aanhouden :P
Als het verschil alleen merkbaar is tussen een Euro4 en Euro5 motor, dan zal het ook daar gezocht moeten worden lijkt me. De motor zelf is voor zover mij bekend namelijk niet geüpdate in de tussentijd.

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
@Killaz/Pausebreak, je deed er goed aan snel weg te rennen :P :P

Maar ik snap de keuze wel hoor, ben heel blij dat ik er niet voor heb hoeven staan, die zou voor mij heel moeilijk geweest zijn namelijk ;) Ik verkeerde in de gelukkige positie dat ik het kan combineren :)

@Joopie, kinderen staan wel op de planning maar gelukkig niet binnenkort, anders wordt het echt duur :P

@deadsy, heb een clio RS gehad, fijne auto maar als je 30.000 per jaar rijdt wordt het toch wat prijzig met de benzine prijzen, vandaar schop en een laguna gehaald.

Voor wat betreft die TCE die wat moeite heeft met acceleren in de 5, dat ligt echt niet aan euro4 of euro5, zoals pausebreak al aangeeft is er niets aan veranderd in de tussentijd. Wat wel waarschijnlijk is, dat Renault de versnellingsbakverhoudingen aangepast heeft. Langere eindoverbrenging of een langere 5, dit om te voldoen aan de uitstootnormen. Chippen wordt dan wel een optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flame17
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23-08 13:14

Flame17

Captur EDC 130

deadsy33 schreef op maandag 09 mei 2011 @ 20:52:
Zijn er eigenlijk mensen die een RS model rijden? Broer van mij vriendin heeft pas geleden een Megane (III) RS gekocht maar ik lees hier maar weinig over RS modellen in dit topic.
(overigens een bruut ding wat betreft grip en acceleratie)

Renault heeft het wat dat betreft wel goed voor elkaar, bijna elk model heeft wel een leuke RS uitvoering (vind de Twingo RS wel erg grappig)
Mijn oude Twingo RS staat voor een leuk bedrag te koop bij VKV in Rotterdam..............met alle opties!

En inderdaad, zit nu op dagelijks 130 km woon werkverkeer en dat is niet leuk met een RS............de diesel staat garant voor een relaxed ritje.
Trouwens, leuke vermogens winst te halen met een chip op maat in de Megane III RS250.

Windows10 Ultimate 64 bit@SSDKingston 300, AMD Ryzen 5 1400, Sapphire RX460 4gb, Corsair DDR4 8 gb. OC,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reboot
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 29-07 22:18
Na het enige tijd volgen van dit topic hierbij ook maar eens een paar foto's van mijn Renault Clio 20th anniversary edition.

Hij is al even niet meer origineel dus hier is hij zoals hij in het begin was:

Afbeeldingslocatie: http://i53.tinypic.com/16701nq.jpg

En hoe ik er nu mij rondga:
Afbeeldingslocatie: http://i52.tinypic.com/2qn8ajc.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i54.tinypic.com/2d11zx0.jpg

En het aangepaste interieur:
Afbeeldingslocatie: http://i53.tinypic.com/sl7nur.jpg
Niet zoveel aangepast, enkele onderdelen wit gemaakt, sommige moeten nog gedaan worden als ik heel veel tijd heb. (moet allemaal afgeplakt worden) 8)7

Alles zelf gedaan tot nu toe en heel fier op mijn auto.
Lekker zuinig ook!

Moeten nog aluminium velgen op komen, maar omdat ik maar een klein loontje heb en de auto moet afbetalen gaat het niet zo snel.

Deze maand komt mijn RS spoiler erop. zal dan nog eens foto'tje online zetten :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
Ziet er aardig netjes uit :) in België is het nogal prijzig om een vermogende auto te rijden toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reboot
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 29-07 22:18
Het is een eco versie 85pk.

Verzekering + omnium kost me 1400,- per jaar.

Autotax heb ik pas ook gehad en was 270,-

Voor mij is het veel, prijzen in nederland ken ik niet ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timovd

timovd

Voorsprong door techniek

De veren van mijn Clio 2 ph3 zagen er laatst zo uit.
Afbeeldingslocatie: http://img830.imageshack.us/img830/8819/2941381130520216128ffce.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img219.imageshack.us/img219/8189/294309614.jpg
Achterdempers waren behoorlijk lek en voor was een veer gebroken. Tijdens het rijden merk je het niet. Hij is onlangs ook gewoon door de keuring gekomen.
Nu dus andere (sportievere) veren/dempers er onder.

Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
@Reboot, prijzen hangen in NL een beetje af of je diesel of benzine rijdt. Voor een clio RS was ik 240 per jaar kwijt aan wegenbelasting, 700 euro per jaar aan (allrisk) verzekering.

Dat je die gebroken veer niet gemerkt hebt zeg! Dat merk je echt wel als je een beetje gevoel voor sturen hebt ;)
Lekke achterdempers gaat heel geleidelijk en (het verschil) merk je pas als de nieuwe dempers er op zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timovd

timovd

Voorsprong door techniek

De wagen ligt er nu wel wat strakker bij
Afbeeldingslocatie: http://img848.imageshack.us/img848/6841/clioverlaagd.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
Mooi laag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Dat ziet er heel netjes uit! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timovd

timovd

Voorsprong door techniek

Over het algemeen rijdt het een stuk beter. Ik heb nog geen hele lange afstanden gereden de laatste tijd, zodat ik weet of het nog net zo comfortabel rijdt, maar bochten, drempels en rotondes gaan wel beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
Dat is ook niet zo gek als je kijkt naar de toestand van je vering voor de verlaging :D Het ziet er wel beter uit. Zag laatst een Clio III ph 2, zo te zien een instappertje, maar dat staat hoog op de poten zeg. Het leek net een soort van 4x4 :P

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timovd

timovd

Voorsprong door techniek

Franse auto's (muv Renault Sport) staan natuurlijk niet bekend om goed bochtgedrag, maar meer om comfort. Qua bochtgedrag ben ik vooruit gegaan. Met de huidige afgelegde kilometers kan ik nog niets concluderen over comfort. Volgens mij zit dat wel prima. Een aanrader voor iedereen dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
Hangt ook reuze van het tijdperk af waar je naar kijkt. Franse auto's zijn al lang niet meer zo uitgesproken comfortabel als 20 jaar geleden (of zelfs 10 jaar geleden). Ze staan veel dichter bij de weg en ook vering en demping is behoorlijk steviger tegenwoordig.
Vergelijk maar eens een Clio II ph 1 met een II ph 4 of een III. Of misschien nog wel duidelijker: een Laguna I met een II en dan een III. Renaults zitten tegenwoordig veel dichter tegen met name de Duitse concurrentie aan dan wat je zou verwachten op basis van het beeld dat mensen van Renaults hebben.
Daarom ook viel me juist op dat die Clio III ph 2 zo hoog op de poten stond. Het leek echt net een CrossPolo of Dacia Duster en dat heb ik al heel lang niet meer gezien bij Renaults.

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Ritchie schreef op dinsdag 10 mei 2011 @ 13:49:
Kwam het volgende tegen op ClioClub.nl over het acceleratievermogen van de nieuwe eco5 motoren:
http://www.clioclub.nl/viewtopic.php?f=89&t=10987

Ik heb dezelfde ervaring. Rij ook in een Clio III Estate tce100 en ik vind het acceleratievermogen in de 5e versnelling tegenvallen. Dit is vooral merkbaar op de snelweg, even snel iemand inhalen zit er niet in. Met mijn vorige Seat Ibiza 1.6 uit 2000 ging dit een stuk soepeler.

Meer mensen die hier last van hebben?
Dat komt omdat die 5 een echte overdrive is, een te lange versnelling om zo zuinig mogelijk te kunnen rijden. Mijn Suzuki Swift heeft dat ook heel erg, veel stukken snelweg rijd ik ook in zijn 4 daarmee. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
timovd schreef op donderdag 12 mei 2011 @ 17:51:
De wagen ligt er nu wel wat strakker bij
[afbeelding]
Dat ziet er leuk uit :) Wat heb je er nu onder?

BTW: Ik had laatst een "brainstorm" met mijn pa en oom (= schadehersteller) over de Renault Vel Satis.
Een flop van jewelste volgens sommigen, maar een hele knappe auto volgens anderen.

Wat zijn jullie ervaringen? Volgens mij zijn de 1e modellen echt een ramp en kan je het beste naar een BJ 2004 en een Nissan motor (3.0 Dci of een 3.5 V6). Deze zijn relatief makkelijk op te pikken in Duitsland voor niet al te veel geld.
Niet dat dit opeens mijn droomdeal is, maar de Vel Satis viel mij op.

[ Voor 4% gewijzigd door KillaZ op 13-05-2011 14:56 ]

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timovd

timovd

Voorsprong door techniek

Heb er een eenvoudige 40mm verlagingsset (shokbrekers + veren) onder. Ik heb het idee dat de verlaging minder is dan 40mm t.o.v. wat ik hiervoor had. In vergelijking met de Campus (phase 4) is het zeker wel 40mm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
@Pausebreak, je vergelijking klopt niet, de laguna II (zowel phase I als II) is veel zachter geveerd als de laguna I phase II. Al had je bij de I wel de keuze tussen een sportiever onderstel (RXI) en comfortabeler onderstel (RXE/RXT) bij de phase II. Maar ook het comfort onderstel van de I phase II is strakker als de II.

@Killaz, Vel Satis is moeilijk samen te vatten, maar eenvoudig gezegd, het uiterlijk: je vind het super of je vind het verschrikkelijk, geen tussenweg. Het rijcomfort is onovertroffen en ligt ver boven een 7 serie van die tijd. De auto is heel lang de aller stilste geweest kwa interieurgeluid. Pas verbeterd toen de C6 (citroen) op de markt kwam.

Technisch is het gewoon een espace (net als de avantime) en betrouwbaar als je de juiste motorisering hebt. Laat de 3.0 dci links liggen, dit is nog de isizu motor en niet de nieuwe 3.0 dci (ontwikkeld door Renault en niet door nissan overigens, net als de 2.0 waar de V6 op gebaseerd is).

De 3.5 V6 is inderdaad wel van nissan en is zeker betrouwbaar. Alleen wel erg duur in onderhoud en de 2.0T is veel soepeler (meer koppel bij minder toeren) en sluit veel beter aan bij de rij filosofie van de vel satis.
Een 2.2 dci is ook een optie en rijdt ook super.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
Ah, dan zal dat waarschijnlijk komen doordat ik alleen ervaring heb met de 2.2dCi 16V en die had standaard het sportonderstel eronder liggen. En volgens mij, als ik het me goed herinner, was de vering en demping ook wat stugger.
Ik vond zelf (heb ook in de 2.0 16V proefgereden) wel dat de II ph 1 duidelijk minder 'Frans comfortabel' geveerd was, zo zie je maar dat ervaring niet alles zegt ;)

Wat de Vel Satis betreft:
Ga inderdaad wel kijken naar een model uit 2004 of later. Als je een vroeger model neemt, word je echt niet vrolijk van alle gedoe met electronica. Met name de units in het dashboard (dus snelheidsmeter e.d.) zijn bij vroege modellen berucht.
Verder inderdaad wat melcon zegt. Een 2.2dCi is ook een erg fijne motor, dus als je naar een Vel Satis gaat kijken zou ik die zeker niet bij voorbaat uitsluiten.

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ophidian
  • Nu online
Vandaag de eerste tank vol gegooid. 28 liter ging erin en met moeite, heb heel wat klikjes gehad. 597,2 km gereden, maakt 21,3 km per liter met ruimschoots airco gebruik en gecombineerd verkeer. Benieuwd wat de volgende tank doet, denk dat ie toch niet helemaal vol ging :P en anders wel echt zuinig :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klippy

Klippy

Still Game

Bij hoeveel blokjes ging je tanken dan? Want dan kan hij niet leeg zijn (of niet vol getankt).
Mijn eerste tank was 35,6 liter op 588km, dus dat is 16,3 km/l, wat ik zelf al heel netjes vond.
2e tank was maar 15 l/100km, maar veel stadsverkeer. Dus 21,3 zou ik heel netjes vinden :P

Over het Twingo forum las ik ook heel wisselende verhalen over het verbruik, de ene keer zuinig, de andere keer niet. Daar zijn ook mensen die denken dat het aan de pomp ligt, want soms zijn de eerste blokjes sneller weg dan anders (ervaar ik zelf ook, 1e en 3e tank deed het eerste blokje 110km erover om weg te gaan, 2e tank al na 40km). Volgens mij is die tank heel vlak oid, want de pomp slaat best snel af inderdaad. Na even wachten kan er nog een paar liter bij. Maar echt veel maakt het niet uit, gemiddeld zal het toch hetzelfde blijven, alleen per tankbeurt kan je niet echt vergelijken.

Overigens vandaag eens gekeken met een OBD2 Bluetooth adapter, maar gemiddeld op druk stadsverkeer haalde ik maar 1 op 10. Piekverbruik stond op 78l/100 km tijdens optrekken in de 1. Best deprimerend om te zien (zover het klopt) :P Wel grappig die software overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ophidian
  • Nu online
Ik ben gaan tanken toen er nog het rode + 1 blokje over was. Dus 6 stuks weg. Ze verdwenen allemaal precies rond de 100km. Denk dat de volgende tank ook 'onzuiniger' is, maar dat trekt het gemiddelde wel weer recht! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• screenager
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 25-08 11:11
ik heb sinds een paar dagen een Clio 1.9D uit 2000.
her en der heb ik er wat werk aan maar het is de moeite waard

Afbeeldingslocatie: http://img228.imageshack.us/img228/2109/renaultclio19.jpg
Afbeeldingslocatie: http://imageshack.us/m/695/7466/sam0057k.jpg
Afbeeldingslocatie: http://imageshack.us/m/268/8721/sam0058j.jpg
Afbeeldingslocatie: http://imageshack.us/m/716/5568/sam0059e.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Een keertje goed poetsen, zijscherm spuiten en dan ziet het er al een stuk beter uit. d:)b
Ik voeg uit toe!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
Sloom maar wel erg zuinig, 1 op 20 moet geen probleem zijn. Op het voorschermpje na ziet die er op de foto's in elk geval netjes uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• screenager
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 25-08 11:11
hij is verre van sloom stoplichtsprintjes win ik met enige regelmaat. ;)
hij is een stuk feller dan mijn megane.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
Het is de turboloze 1.9D toch? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flame17
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23-08 13:14

Flame17

Captur EDC 130

screenager schreef op zaterdag 14 mei 2011 @ 22:51:
hij is verre van sloom stoplichtsprintjes win ik met enige regelmaat. ;)
hij is een stuk feller dan mijn megane.
Ik stel me beschikbaar als slachtoffer....je mag kiezen de Megane diesel of tegen de 16V...... :P

En ja ik zag de ;) heus wel!

Windows10 Ultimate 64 bit@SSDKingston 300, AMD Ryzen 5 1400, Sapphire RX460 4gb, Corsair DDR4 8 gb. OC,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
melcon schreef op zondag 15 mei 2011 @ 00:20:
Het is de turboloze 1.9D toch? :P
Die kan best rap zijn, als je 'm vergelijkt met andere turboloze units dan :P Alleen nadeeltje: Als-ie rap is, zuipt ie wel flink over het algemeen, maar als ie superzuinig is, is-ie niet vooruit te branden :9

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
Ik wou net zeggen :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
melcon schreef op vrijdag 13 mei 2011 @ 17:07:
@Pausebreak, je vergelijking klopt niet, de laguna II (zowel phase I als II) is veel zachter geveerd als de laguna I phase II. Al had je bij de I wel de keuze tussen een sportiever onderstel (RXI) en comfortabeler onderstel (RXE/RXT) bij de phase II. Maar ook het comfort onderstel van de I phase II is strakker als de II.

@Killaz, Vel Satis is moeilijk samen te vatten, maar eenvoudig gezegd, het uiterlijk: je vind het super of je vind het verschrikkelijk, geen tussenweg. Het rijcomfort is onovertroffen en ligt ver boven een 7 serie van die tijd. De auto is heel lang de aller stilste geweest kwa interieurgeluid. Pas verbeterd toen de C6 (citroen) op de markt kwam.

Technisch is het gewoon een espace (net als de avantime) en betrouwbaar als je de juiste motorisering hebt. Laat de 3.0 dci links liggen, dit is nog de isizu motor en niet de nieuwe 3.0 dci (ontwikkeld door Renault en niet door nissan overigens, net als de 2.0 waar de V6 op gebaseerd is).

De 3.5 V6 is inderdaad wel van nissan en is zeker betrouwbaar. Alleen wel erg duur in onderhoud en de 2.0T is veel soepeler (meer koppel bij minder toeren) en sluit veel beter aan bij de rij filosofie van de vel satis.
Een 2.2 dci is ook een optie en rijdt ook super.
Ah duidelijk. 2.2 DCI na 2004 dus :)

* KillaZ zijn lijstje wordt steeds mooier :o

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
Wordt het lijstje ook langer :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El-Loco
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 06:58
Ik ben niet echt fan van de 2.2 dCi hoor. Mijn keuze zou altijd de 3.5 zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
Ook als je 30.000 per jaar rijdt? Tuurlijk kies je voor de 3.5 als je 5000 of 10.000 per jaar rijdt. Maar als je veel meer rijdt is dat echt geen optie, zeker niet met de huidige benzineprijzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Ophidian schreef op vrijdag 13 mei 2011 @ 22:59:
Vandaag de eerste tank vol gegooid. 28 liter ging erin en met moeite, heb heel wat klikjes gehad. 597,2 km gereden, maakt 21,3 km per liter met ruimschoots airco gebruik en gecombineerd verkeer. Benieuwd wat de volgende tank doet, denk dat ie toch niet helemaal vol ging :P en anders wel echt zuinig :D
Ik heb twee jaar geleden de twingo mee gehad als huurauto en daar ging na het 1e klikje nog 12 liter benzine in als ik mijn best deed. (wat ik wel deed in luxemburg O-) )

Vaak hielp de slang half indrukken wel goed en dan in de opening kijken of het er niet uit kwam spuiten. Voor gewoon gebruik meestal niet nodig, maar ik zou je eerste verbruik er nog lang niet mee uitrekenen.

Overigens is /me Hooglander1 eigenaar van de volgende Renault megane:
Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/20276107/megane.jpg
Wat kleine schade rondom (putjes e.d. nothing serious) en aardig wat kilometers, maar wel een leuk prijsje :)
1.4 rxe met de nodige luxe :)

[ Voor 15% gewijzigd door Hooglander1 op 17-05-2011 08:47 ]

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timovd

timovd

Voorsprong door techniek

Dat klikje is er niet voor niets. Als je daarna nog liters tankt, is de druk te hoog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
melcon schreef op maandag 16 mei 2011 @ 19:23:
Wordt het lijstje ook langer :+
Zo, dat is zeker waar :+
El-Loco schreef op maandag 16 mei 2011 @ 19:24:
Ik ben niet echt fan van de 2.2 dCi hoor. Mijn keuze zou altijd de 3.5 zijn.
Hoezo? Ik rijd 50 ~ 60 K km per jaar zonder leasebak, maar met een riante km-vergoeding
melcon schreef op maandag 16 mei 2011 @ 19:28:
Ook als je 30.000 per jaar rijdt? Tuurlijk kies je voor de 3.5 als je 5000 of 10.000 per jaar rijdt. Maar als je veel meer rijdt is dat echt geen optie, zeker niet met de huidige benzineprijzen.
Het is zeker te makkelijk gedacht als ik vraag of die 6 cilinders niet op LPG kunnen?

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EJonk
  • Laatst online: 11-09 14:44
Hoi :P

Al een tijdje lurker, en nu eindelijk eens de gooi naar een plaatsje in het topic! Ik heb 3 jaar een turquoise Twingo '94 E2 in bezit gehad, waar ik met veel plezier in reed. Ik kreeg echter een baan en ging wat regelmatiger rijden, en het oudje autootje (ruim 170.000km) begon wat kwaaltjes te krijgen. De waterpomp lekte en het subframe was rot. Jammer, want het motortje was nog sterk en fier.

In een verloren uurtje kwam ik op marktplaats een droom tegen. Niet dat ik specifiek op zoek was naar een Twingo, ik zocht namelijk op 'geel'. Het was een groen-geel/vanille/limoen/boswandeling kleurig Twingootje. Ruim voorzien van opties - schuifdak, elektrische ramen, elektrische spiegels, verwarmde spiegels, airco, 4 airbags, ABS, stuurbekrachtiging etc. etc. - en een kleur die niet te raden viel. Met een degelijk aantal kilometers er op.

De laatste rit met de oude Twingo was meteen wel een lange, de dealer in Naaldwijk lag niet direct om de hoek. Helaas kon ik nog een keer terug, er waren een paar puntjes niet netjes (airbaglampje bleef branden/knipperen en het achterbank mechanische blokkeerde).

Afbeeldingslocatie: http://i477.photobucket.com/albums/rr133/erwinjonk/TwingoLemon2.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i477.photobucket.com/albums/rr133/erwinjonk/TwingoLemon3.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i477.photobucket.com/albums/rr133/erwinjonk/TwingoLemon.jpg

Mooi hé? Kleurtje blijft me elke keer verbazen. Er rijden behoorlijk wat 'gele' Twingo's rond, echter zijn die geler. Als het autootje in een garage of onder een lantaarnpaal staat lijkt de lak gifgroen.

You can't be happy all the time, they will come and break your legs!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
KillaZ schreef op dinsdag 17 mei 2011 @ 08:50:
Hoezo? Ik rijd 50 ~ 60 K km per jaar zonder leasebak, maar met een riante km-vergoeding

Het is zeker te makkelijk gedacht als ik vraag of die 6 cilinders niet op LPG kunnen?
In dat geval zou ik zeker voor de 2.2dCi gaan. De 3.5 V6 staat nu niet bepaald bekend als LPG-vriendelijk. De 2.0 16V wel, maar dat lijkt mij in combinatie met de Vel Satis een niet heel geslaagde poging tot autorijden :9
Met de 2.2dCi heb je een aantal voordelen:
- Het is een robuuste motor. Behoorlijk onderhoudsvriendelijk, in ±100.000km (in 2 jaar) heb ik alleen een keer de d-riem laten vervangen en is er wat olie bijgegaan en wat filters vervangen, verder niks
- Het is ook een redelijk zuinige diesel; Met de Laguna II ph 1 GrandTour reed ik met een heel klein beetje moeite al 1:21, met wat meer moeite was 1:25 ook wel te doen. Kwestie van vlot opschakelen en je cruisecontrol gebruiken :P
- Het is een flexibele motor; Je hebt max koppel vanaf 1750tpm tot ±3500tpm en max pk's bij 4500tpm. Als het echt moet, kun je dus voor een diesel flink doortrekken en gebeurt er ook echt wat ;) Het fijne vind ik dat er i.t.t. een TDI of TDCi eigenlijk nauwelijks een turbogat te merken valt, ténzij je vol gas gaat.

Nadelen (in de Laguna althans):
- Het is niet de stilste dCi die je kunt kopen. De 2.0dCi is flink stiller, maar dat is logisch want die is én nieuwer, én vanuit een andere filosofie ontwikkeld (personenauto's, waar de 2.2dCi voor de truck-afdeling was ontwikkeld).
- Het ding wil wel roeten als je vol gas geeft, maar dat kan ook aan mijn rijstijl liggen. Ik rij doorgaans wel door, maar ook zuinig. Ik maakte met de Laguna echt zelden tot nooit veel toeren (max 3000tpm als ie warm was, anders 2500tpm, meer was ook echt niet nodig om vlotter dan de rest te zijn eigenlijk), en vol gas geven deed ik ook zelden en dat zal mede debet aan het roeten zijn geweest wanneer ik dat wel deed. (Wel een voordeel als je een bumperklever hebt :9 )
- Het is een Euro 3 motor. Dit houdt in dat je in Duitsland niet overal het stadscentrum in mag rijden, mocht dat voor jou van belang zijn. Je kunt dit punt natuurlijk ondervangen door achteraf alsnog een roetfilter te laten plaatsen.

@EJonk:
Ik vind 't een geinig autootje. Zeker in zo'n gekke kleur. Welk bouwjaar is de jouwe?

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EJonk
  • Laatst online: 11-09 14:44
PauseBreak schreef op dinsdag 17 mei 2011 @ 10:08:
[...]

@EJonk:
Ik vind 't een geinig autootje. Zeker in zo'n gekke kleur. Welk bouwjaar is de jouwe?
'Ze' is 6 jaartjes jong, mei '05.

You can't be happy all the time, they will come and break your legs!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
Oh, van vlak voor de modelwisseling dus. Een model waar je bijna geen problemen mee hoeft te verwachten :) Ga je er nog een leuk stel lm-velgjes onder (laten) leggen of niet?
Alvast veel plezier in ieder geval :)

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
Gaaf kleurtje inderdaad! De 3.5 V6 en lpg is niet zo'n goede combinatie inderdaad, de 2.2 dci is ook soepeler. Dat de 2.2 dci wat minder stil is als de 2.0 dci merk je in de vel satis niets van vanwege de goede isolatie. De 2.2 dci is overigens nog altijd veel stiller als een tdi (maar dat kan ook snel, zelfs een tractor is stiller :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Welkom Hooglander1 en Ejonk, is het goed als ik jullie beide toevoeg aan de TS? :) Welk bouwjaar is jouw Megane eigenlijk Hooglander1?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
@PauseBreak: Thx voor de info! Daar heb ik wat aan :)
melcon schreef op dinsdag 17 mei 2011 @ 19:10:
Gaaf kleurtje inderdaad! De 3.5 V6 en lpg is niet zo'n goede combinatie inderdaad, de 2.2 dci is ook soepeler. Dat de 2.2 dci wat minder stil is als de 2.0 dci merk je in de vel satis niets van vanwege de goede isolatie. De 2.2 dci is overigens nog altijd veel stiller als een tdi (maar dat kan ook snel, zelfs een tractor is stiller :P )
Duidelijk, vindt zelf de dci in de clio ook redelijk stil binnen. Alleen van buiten is het net een vrachtwagen :o :+

K to the KillaZ

Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.