Is this question retorical? No? Then what is the point of retorical questions?
Krasstraat raad ik je niet aan trouwens haha. En deukjes, spotrepair kan goed helpen bij kleine deukjes.
Edit: en toegevoegd!
[ Voor 3% gewijzigd door Joopieboy op 04-04-2011 20:08 ]
Het leven is te kort om geduld te hebben!
Had nog een setje nieuw gespoten skits liggen, oude vandaag verwijderd. Helaas op de dorpel een lelijke rotte plek die ik nog niet eerder had gezien, precies op een plek waar de skirt bovenop bevestigd zit. Maar even kijken hoe ik dat ga fixen.
En lijkt me ook lekker rijden ja.
En die plek rot snel ja, blijft vocht zitten schijnt. Maar goed, snel weer foto's posten graag.
Mooi karretje, volgens mij is dit een wat nieuwere Twingo toch? Deze heeft heldere lampen en die oudere types volgens mij niet (die heeft wat mattere geribbelde lampen dacht ik).Khaine schreef op maandag 04 april 2011 @ 19:48:
Ennnnnnn foto's!
Uiteraard klikbaar
[afbeelding]
[...]
Ik zou nog wel even kijken voor andere wieldoppen / setje velgen, want deze wieldoppen zien er echt niet uit
[ Voor 44% gewijzigd door ThinkPad op 04-04-2011 22:31 ]
Bedankt! En 1999 is het jaar van herkomst, dus of dat onder de categorie "nieuwere" valt weet ik nietThinkPadd schreef op maandag 04 april 2011 @ 22:29:
[...]
Mooi karretje, volgens mij is dit een wat nieuwere Twingo toch? Deze heeft heldere lampen en die oudere types volgens mij niet (die heeft wat mattere geribbelde lampen dacht ik).
Ik zou nog wel even kijken voor andere wieldoppen / setje velgen, want deze wieldoppen zien er echt niet uit
Dit is stock spul, kan voor mij prima. wieldoppen/velgen hebben absoluut geen prio voor mij, al ben ik wel met je eens dat ze er zo niet echt geweldig uit zien.
Iemand enig idee wat een beetje goede bandenspanning is? In mijn paseo gooide ik altijd 2,5 rondom, maar volgens mij knallen deze fietsbandjes bij 2,5 helemaal uit elkaar. Zat te denken aan 2,2 voor en 2,0 achter. Is dat wat?
Mocht je daar niet uitkomen, dan staat er bij een willekeurig Shell-station bij de luchtpomp een lijst waar ook de Twingo wel op staat, en anders zou ik kijken bij een vergelijkbaar klein autootje met dezelfde bandenmaat voor een richtlijn.
In ieder geval veel plezier met je Twingo
Nee, merp!
En bandenspanning controleren met een goeie meter of bij een bandenboer, en niet bij de pomp, die krengen wijken echt enorm af...
Als we dan toch twingo's aan het posten zijn, deze is van de vrouw:

De velgen zijn mattig ssf's, 7J met daarop pirelli's 195 breed
Ziet er wel netjes uit, zo met die velgjes!
Hij is op 11 januari besteld, dus de levertijd is dan 3 maanden en 1 week.
- NAC Breda -
Wordt vandaag en morgen gefixt, even snel langs de lokale schadehersteller gegaan, anders kan ik er niet van slapen 's nachtsmelcon schreef op dinsdag 05 april 2011 @ 20:56:
@Xabre, daarom haal ik mijn skirts elk jaar los, zit altijd veel zand onder wat vocht vast houd. Heb onder mijn skirts gelukkig totaal geen roest, dus dat is gunstig.
Als we dan toch twingo's aan het posten zijn, deze is van de vrouw:
[afbeelding]
De velgen zijn mattig ssf's, 7J met daarop pirelli's 195 breed
@2cvman, toen glom die nog ja, net een poetsbeurt gedaan. Nu is ie wat viezer
[ Voor 25% gewijzigd door melcon op 06-04-2011 17:00 ]
Volgens mij heb ik trouwens een bekende gespot onderweg vanmorgen:

Prachtige auto zo in het wit en met een GT Line bodykit.
* MisteRMeesteR wacht al 2 en moet nog 3 maandjes wachten op zijn Estate...
www.google.nl
Nee, merp!
Ik denk wel dat je dat zou doen hoor, je hebt namelijk niet zo heel veel keus.PauseBreak schreef op woensdag 06 april 2011 @ 20:33:
Serieus, 5 maanden wachten op een auto? Dat zou ik echt niet doen hoor. Nou ja, tenzij het een Ferrari is, en dan nog alleen maar misschien
Waarschijnlijk zeggen ze bij bestellen iets van:
Ach meneer, als u nu besteld, kan u binnen 3 maanden rijden!
Echt hoor!
Jij:
En dan 2 maanden later bellen ze je op:
Sjaa meneer, veel vraag, weinig onderdelen, tsunami's, kan nog wel wat langer duren hoor... Maar dan heeft u wel een mooie auto!
Jij:
En na nog eens 2 maanden ga je eens informeren, zeggen ze:
Jaaa goed nieuws ! Hij wordt volgende week gemaakt
Jij:
En tenslotte bellen ze je na weer 3 weken heel blij op:
Hij is binnen! We kunnen hem over 2 weken al afleveren
Jij:
Maar uiteindelijk kan je dan toch instappen en denk je alweer:
Je bent zo een paar maanden verder en je gaat toch niet annuleren als je nog maar een maand hoeft te wachten.
Ik heb ook effectief 4 maanden moeten wachten op een Twingo, 13 december besteld, en over precies 1 week de aflevering.
Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO
Als ik dit had geweten had ik idd een Focus besteld, zelfde levertijd blijkt nu.. Alleen was de wagon begin februari nog niet te bestellen.
Spijt van mijn keuze heb ik trouwens niet hoor, een megane is en blijft een hele mooie auto, ook qua uitrusting
* MisteRMeesteR wil met zijn dak open rijden met dit weer... Grmbl..
www.google.nl
Bestelde auto is trouwens een megane estate 110dci Bose
ZO SE - 5,76kWp - Shade: Low - PVoutput | NOZW APS QS1 - 3,84kWp - Shade: High - PVoutput | Volvo XC40 Pure Electric Ultimate | Volvo EX30 Plus SMSR
Let alleen even op het subframe bij aanschaf, dat is een zwak punt. Ze zijn er ook met airco als je dat een vereiste vind.
[ Voor 16% gewijzigd door melcon op 07-04-2011 16:57 ]
ZO SE - 5,76kWp - Shade: Low - PVoutput | NOZW APS QS1 - 3,84kWp - Shade: High - PVoutput | Volvo XC40 Pure Electric Ultimate | Volvo EX30 Plus SMSR
Weet iemand al meer over een Renault actie (die sowieso in België loopt) over het kopen en inbouwen van dagrijverlichting in de Clio II en III, Mégane II en III, de kangoo II en de Espace IV phase II. De informatie op het internet is namelijk erg summier. Zie hier.
Liefde maakt een smal bed breed!
 Nu de dekens nog...
Ik durf er 50 euro op te zetten dat het weer de gaspedaal sensor is.
Hopelijk heb ik minder zorgen dan andere mensen op andere fora....waar volgens mij complete kleppendeksels zijn vervangen.
Zal wel iets van €80,- worden. Melcon jij een indicatie?
[ Voor 10% gewijzigd door KillaZ op 08-04-2011 10:05 ]
K to the KillaZ
Ik weet wel zeker van wel hoor. Wanneer zij mij de indicatie "3 maanden" geven, dan laat ik dat schriftelijk vastleggen en wanneer van die indicatie afgeweken wordt in voor mij negatieve zin, zoals in jouw voorbeeld, dan annuleer ik de order gewoon, en dat geef ik van tevoren ook aan.Klippy schreef op woensdag 06 april 2011 @ 21:06:
[...]
Ik denk wel dat je dat zou doen hoor, je hebt namelijk niet zo heel veel keus.
Waarschijnlijk zeggen ze bij bestellen iets van:
Ach meneer, als u nu besteld, kan u binnen 3 maanden rijden!
Echt hoor!![]()
Jij:![]()
[knip ivm leesbaarheid]
Maar uiteindelijk kan je dan toch instappen en denk je alweer:![]()
Je bent zo een paar maanden verder en je gaat toch niet annuleren als je nog maar een maand hoeft te wachten.
Ik heb ook effectief 4 maanden moeten wachten op een Twingo, 13 december besteld, en over precies 1 week de aflevering.
Echt, meer dan 3 maanden wachten doe ik alleen op een nieuwbouw huis. Een auto is geen luxeproduct, dus als de dealer van X het niet binnen een voor mij acceptabele termijn kan leveren, dan ga ik wel naar dealer Y. Daarbij scheelt het ontzettend dat er eigenlijk geen slechte auto's meer zijn tegenwoordig. Zelfs de Kia's van nu zijn gewoon fatsoenlijke auto's.
Nee, merp!
Ofwel, na 2 bestelpogingen ben je misschien 4 of 5 maanden verder en heb je nog geen auto. En aan het einde van de rit had je waarschijnlijk toch beter op je eerste bestelling kunnen wachten.
 Nu de dekens nog...
Maar goed, idealiter koop je een showroom-model, daar rij je vaak binnen een week mee weg
Nee, merp!

Ben vanmiddag nog even langs mijn dealer geweest, maar ze wisten nog niets over de dagrijverlichting die je via hun zou kunnen aanschaffen. Het is nog even wachten.
Iedereen heeft z'n eigen prioriteiten en mening natuurlijk, maar ik heb heel bewust voor een bepaald model auto gekozen. Is toch een behoorlijke hoop geld.PauseBreak schreef op vrijdag 08 april 2011 @ 11:32:
[...]
Ik weet wel zeker van wel hoor. Wanneer zij mij de indicatie "3 maanden" geven, dan laat ik dat schriftelijk vastleggen en wanneer van die indicatie afgeweken wordt in voor mij negatieve zin, zoals in jouw voorbeeld, dan annuleer ik de order gewoon, en dat geef ik van tevoren ook aan.
Echt, meer dan 3 maanden wachten doe ik alleen op een nieuwbouw huis. Een auto is geen luxeproduct, dus als de dealer van X het niet binnen een voor mij acceptabele termijn kan leveren, dan ga ik wel naar dealer Y. Daarbij scheelt het ontzettend dat er eigenlijk geen slechte auto's meer zijn tegenwoordig. Zelfs de Kia's van nu zijn gewoon fatsoenlijke auto's.
Dat is een proces van wel 4 maanden geweest, kijken wat er te koop is, wat vind je mooi, proefrit etc.
Dus dat is een weloverwogen keuze.
Het zou natuurlijk een beetje gek zijn om dan opeens voor je tweede keuze te gaan, alleen omdat je een maandje langer moet wachten.
Ik wil wel nog 3-4 jaar in die auto rijden, die maand wachten weegt echt niet op tegen al die jaren in een (in mijn ogen) mindere auto rijden. Zeker niet als ik bij de concurrent ook 3 maanden moet wachten, dan ben ik dus én nog 2-3 maanden langer aan het wachten én ik heb een auto die ik eigenlijk niet wil.
Beetje aparte redenatie die je me daar voert imo.
Ah ke, thx.melcon schreef op vrijdag 08 april 2011 @ 17:17:
@Killaz, geen idee, vervangen zal de prijs niet inzitten (max. half uur schrijven), de sensor zelf zal wel iets kosten.
Breng hem van de week wel ff weg
K to the KillaZ
Als die aanbieding hier uberhaupt komt. De wet is namelijk aangenomen voor de nieuw geïntroduceerde modellen na 1-feb-2011. Dat zijn op dit moment nog maar weinig auto'sLt-Crash schreef op vrijdag 08 april 2011 @ 19:01:
Belofte maakt schuld. Hier is mijn prachtige Renault Clio III Dynamique TCE100. De Initiale kon ik helaas niet meer bestellen, dus heb ik deze maar Full options meegenomen uit de showroom.
[afbeelding]
Ben vanmiddag nog even langs mijn dealer geweest, maar ze wisten nog niets over de dagrijverlichting die je via hun zou kunnen aanschaffen. Het is nog even wachten.
op deze site staan voor veel Renault modellen wel dagrijverlichting. Zou al het goed is prima moeten werken. Clio III staat er niet bij, maar zou toch ook daarin moeten kunnen
Nog een week wachten..
- NAC Breda -
Sorry, was daar niet echt mee bezigmelcon schreef op zaterdag 09 april 2011 @ 18:42:
slightly offtopic, maar staat er een RS naast of niet?
- NAC Breda -
[ Voor 47% gewijzigd door melcon op 09-04-2011 19:48 ]
Toffe bak kerelRitchie schreef op zaterdag 09 april 2011 @ 17:35:
Vanmiddag bij de dealer geweest, hij staat er!
Nog een week wachten..
*knip*
"Het is pas haute cuisine als het de frituurpan heeft gezien" - @VanRoyal (2021)
Dan is het wel een off-road RS....beetje hoog op de poten toch?.........melcon schreef op zaterdag 09 april 2011 @ 18:42:
slightly offtopic, maar staat er een RS naast of niet?
Windows10 Ultimate 64 bit@SSDKingston 300, AMD Ryzen 5 1400, Sapphire RX460 4gb, Corsair DDR4 8 gb. OC,
Mooie wagens weer hier
Nee, merp!
DAT vond mijn rekening wel fijn.
Wat de kleur betreft: Orange Cayenne vind ik toch wel zo ongeveer de gaafste kleur die Renault de laatste paar jaren heeft ontwikkeld. Lekker pittig kleurtje
Dat 'harde', bijna felle blauw van de Laguna III ph 2 vind ik ook erg geslaagd trouwens.
Nee, merp!

Nog even geen LM velgen, want dan krijg je bij de dealer geen GT spoiler meer, maar de minder hippe vleugeltjes van de Miss 60ties uitvoering.
Ook een Dynamique, maar dan zonder open dak en in het wit.
Dakje zou wel lekker zijn nu, maar ik heb het geld aan automatische airco en USB/Bluetooth radio uitgegeven.
Edit: en toegevoegd.
[ Voor 18% gewijzigd door Joopieboy op 13-04-2011 13:22 ]
Blijft een crappy iPhone Pic ... maar hier nog eentje:Joopieboy schreef op dinsdag 12 april 2011 @ 19:01:
Dat is gewoon Orange Cayenne zoals renzo4000 ook heeft:
[afbeelding]

Ik krijg wisselende reacties op de kleur Orange Cayenne:
"Zo hee, dat is echt een gave kleur!"
"hé hé, eindelijk wat kleur op de weg!"
"Zo! ... gewaagd kleurtje, ik zou dat niet durven"
"Roest die Renault nu alweer?!"
"Het WK is toch al geweest ...!?"
:-)
[ Voor 10% gewijzigd door renzo4000 op 13-04-2011 15:30 ]
PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W
En roest valt toch wel mee hoop ik? Ze schijnen tegenwoordig een best wel goeie anti roest behandeling te krijgen. Iig stukken beter als peugeot, waarbij een kennis van mij bij een nog geen 3 jaar oude 307 al roestblaasjes opzaten...
De periode van mijn 19 was dat ze al roesten in de showroom, maar goed.
Edit: foto aangepast.
[ Voor 3% gewijzigd door Joopieboy op 13-04-2011 16:18 ]
Met de R19 en de Clio I werdt wel al een aanzienlijk beter antiroest behandeling ingezet als daarvoor hoor. Waar de 19's wel 9 van de 10 keer roesten is het randje spatbord bij de achterdeur. Verder zijn er nog wel wat meer punten waar het vaker voorkomt maar waar er ook genoeg zijn waar ze daar nog keihard zijn.
Zit sterk te twijfelen tussen de Clio of de Twingo die je hier noemt. Verschil zit vooral in de omgeving in de Clio, motorisch zijn ze identiek. Mijn "bezwaar" is of de Twingo dezelfde comfort blijft bieden op moment dat ik rond de 160k km zit en ik nog 20k moet tot ik mijn Twingo kan inruilen voor een nieuwe leaseauto.PROnline schreef op woensdag 13 april 2011 @ 12:21:
Onder het mom van klein maar fijn. Inmiddels een aantal weekjes aan het inrijden met een Twingo 2 Dymanique 75 eco2.
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Nog even geen LM velgen, want dan krijg je bij de dealer geen GT spoiler meer, maar de minder hippe vleugeltjes van de Miss 60ties uitvoering.
Heb gereden in de Twingo en Clio, de Clio is zeker meer auto maar ik twijfel nog steeds tussen beide. Prijs maakt zeker niet veel uit. Het enige is dat ik 180k met de auto moet rijden of 5 jaar.
.
[ Voor 4% gewijzigd door Maximus op 13-04-2011 19:49 ]
PhD i.o.
die van mij had alleen die wielkastranden, die heb ik aangepakt en dat gaat nu alweer een aantal jaar goed.Joopieboy schreef op woensdag 13 april 2011 @ 16:29:
Licht er ook aan of ze goed zijn bijgehouden of niet, en of ze veel binnen hebben gestaan. Mijne was wel aardig bijgehouden maar was flink verroest onder de tectyl door. Gelukkig geen gaten maar wel flink wat oppervlakte roest. Ik heb toendertijd de hele bodem kaal gemaakt. Wel nieuwe wielranden erin laten lassen aangezien die echt door waren. Ik zal die foto's anders nog eens opzoeken.
Voor de rest gewoon goed, zelfs geen gaten in de bodem wat je ook nog wel eens ziet
In zijn voorgaande leven heeft die buiten gestaan, nu binnen, dus zal wel heel goed bijgehouden zijn door de vorige eigenaar
Of je hebt een thinnerverslaving opgelopen met het schoonmaken van die bodemplaat.
[ Voor 39% gewijzigd door Joopieboy op 13-04-2011 20:00 ]
Leuk ding! Kan niet wachten tot die van ons er eindelijk isPROnline schreef op woensdag 13 april 2011 @ 12:21:
Onder het mom van klein maar fijn. Inmiddels een aantal weekjes aan het inrijden met een Twingo 2 Dymanique 75 eco2.
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Met 160K km kom je ook wel in aanmerking voor een diesel als ik me niet vergis en de clio diesel is 14% bijtelling. Als het in bijtelling niet zoveel scheelt, dan zou ik misschien ook wel voor een fractie groter gaan.Maximus schreef op woensdag 13 april 2011 @ 19:48:
[...]
Zit sterk te twijfelen tussen de Clio of de Twingo die je hier noemt. Verschil zit vooral in de omgeving in de Clio, motorisch zijn ze identiek. Mijn "bezwaar" is of de Twingo dezelfde comfort blijft bieden op moment dat ik rond de 160k km zit en ik nog 20k moet tot ik mijn Twingo kan inruilen voor een nieuwe leaseauto.
Heb gereden in de Twingo en Clio, de Clio is zeker meer auto maar ik twijfel nog steeds tussen beide. Prijs maakt zeker niet veel uit. Het enige is dat ik 180k met de auto moet rijden of 5 jaar.
.
Mijn afweging was weinig KM's (zomers fietsend naar het werk), privé auto, wegenbelasting vrij en groot genoeg voor wat ik er mee doe.
Clio is wat groter, maar dankzij Pack Individueel kan ik schuiven met de achterstoelen en dus met de ruimte.
Definitieve keuze kan je pas zelf maken als je er in gereden hebt, dus stap naar een dealer en maak een proefrit zou ik zeggen.
Dynamique is er even niet meer, maar daar is de uitgebreidere Série Limitée Night & Day voor in de plaat gekomen. onderandere het pack individueel zit er nu standaard bij, waardoor je verstelbare achterstoelen hebt i.p.v. een vast achterbank, in hoogte instelbare bestuurdersstoel en leren stuur. Dat is natuurlijk in de prijs verwerkt, dus de prijsstijging lijkt groter dan hij is. Het zit voornamelijk in de standaard inbegrepen opties op de uitvoering. De collection en authentiek zijn kwa prijs onveranderd.Leuk ding! Kan niet wachten tot die van ons er eindelijk isLas wel dat de prijslijst van de twingo nu aangepast is. Reservewiel is niet meer gratis en de dynamique heet nu anders en was ook iets duurder volgens mij.
Ik heb nog een PDF met prijzen uit januari ergens.
[ Voor 24% gewijzigd door PROnline op 13-04-2011 23:59 ]
Ik zou voor de Clio gaan.Maximus schreef op woensdag 13 april 2011 @ 19:48:
[...]
Zit sterk te twijfelen tussen de Clio of de Twingo die je hier noemt. Verschil zit vooral in de omgeving in de Clio, motorisch zijn ze identiek. Mijn "bezwaar" is of de Twingo dezelfde comfort blijft bieden op moment dat ik rond de 160k km zit en ik nog 20k moet tot ik mijn Twingo kan inruilen voor een nieuwe leaseauto.
.
Iets luxer en meer auto. Heb ook wel eens in de nieuwe twingo gereden, maar dat voelt toch allemaal lichter en goedkoper aan.
Maar da's mijn mening...
Terpentine verslaving, mag dat ookJoopieboy schreef op woensdag 13 april 2011 @ 20:00:
Dat is echt mooi, dan was de mijne echt een rotte kroket ivm deze.
Of je hebt een thinnerverslaving opgelopen met het schoonmaken van die bodemplaat.
Pack Individueel was al standaard op de Dynamique, de Night&Day heeft als enige 2 punten standaard een leren stuur + pookknop, en wat hoogglans zwart gespoten interieurdelen, vandaar de € 200,- extra.PROnline schreef op woensdag 13 april 2011 @ 23:49:
[...]
Met 160K km kom je ook wel in aanmerking voor een diesel als ik me niet vergis en de clio diesel is 14% bijtelling. Als het in bijtelling niet zoveel scheelt, dan zou ik misschien ook wel voor een fractie groter gaan.
Mijn afweging was weinig KM's (zomers fietsend naar het werk), privé auto, wegenbelasting vrij en groot genoeg voor wat ik er mee doe.
Clio is wat groter, maar dankzij Pack Individueel kan ik schuiven met de achterstoelen en dus met de ruimte.
Definitieve keuze kan je pas zelf maken als je er in gereden hebt, dus stap naar een dealer en maak een proefrit zou ik zeggen.
[...]
Dynamique is er even niet meer, maar daar is de uitgebreidere Série Limitée Night & Day voor in de plaat gekomen. onderandere het pack individueel zit er nu standaard bij, waardoor je verstelbare achterstoelen hebt i.p.v. een vast achterbank, in hoogte instelbare bestuurdersstoel en leren stuur. Dat is natuurlijk in de prijs verwerkt, dus de prijsstijging lijkt groter dan hij is. Het zit voornamelijk in de standaard inbegrepen opties op de uitvoering. De collection en authentiek zijn kwa prijs onveranderd.
Ik heb nog een PDF met prijzen uit januari ergens.
Dat vind ik dus niet mooi, misschien op een rode auto nog net, maar ik ben blij dat ik nu een witte heb met zwarte details in elk geval.
Verder scheelt het inderdaad niet veel.
Mijne is er trouwens ook, crosspost uit de HK voor de mensen zonder toegang:

Met maagdelijke kilometerstand.

Twingo II Dynamique benzine met:
- Privacy Dynamique pakket
- GT Spoiler in zwart
- Climate control
- Radio Renault 4x20W met USB Connectie en Bluetooth
- ESP/ASR
Zwarte velgen komen er nog aan.
Mooiere foto's moet ik nog maken, hopelijk volgend weekend de velgen binnen.
Heb nu nog niet eens tijd gehad om er van te genieten, maar hij wordt wel al flink gebruikt.
Rijdt echt verbazend goed voor zo'n klein karretje. Tot nu toe is iedereen die ermee gereden heeft er over eens dat hij veel groter lijkt/voelt als je erin zit. Tot nu toe erg tevreden mee
Is die 1.2 ook wegenbelasting vrij eigenlijk?
Nee, merp!
Hij wordt dus de 28 bij de dealer verwacht? Want als hij echt de 28e aan jou geleverd gaat worden is het best snel, die van mij heeft ook bijna anderhalve week bij de dealer gestaan.
Succes met wachten in elk geval
Tot zover de maagdelijkheid van m'n nieuwe Mégane....
 Nu de dekens nog...
[ Voor 4% gewijzigd door melcon op 18-04-2011 16:56 ]
Geen idee waarom, maar ik heb geen problemen meer met het gaspedaal.
Gisteren een klus in Veldhoven en een meeting in Den Bosch, zuinigheidsrecordje gemaakt voor mijzelf.
Vol getankt 's ochtends en 's avonds weer getankt. Voor 340 km uiteindelijk 13,2 liter getankt
En heb gewoon normaal gereden zoals altijd. (A2 = standaard 120 bij die 5 banen
Edit: Ja hoor: Jinxed it! Vanavond in 24 graden knalde mijn airco er uit. Geen koude lucht niet meer.
Wordt toch een tripje om de airco te laten checken, helaas zegt Haynes overal dat ik naar een garage moet voor de airco
[ Voor 37% gewijzigd door KillaZ op 19-04-2011 21:08 ]
K to the KillaZ
Heeft iemand een idee waar ik de OBD-II aansluiting kan vinden bij nieuwe Clio's ?
- NAC Breda -
Edit: Ik weet niet precies waar het prullenbakje van de III zit, maar de OBD-aansluiting zit ongeveer op de zelfde plek als bij de II; tussen de schakelpook en het instrumentenpaneel.
[ Voor 51% gewijzigd door timovd op 20-04-2011 12:36 ]
Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)
Kan je niet gewoon zo een airco boer in de buurt zoeken, het enige dat ze doen is 2 slangen aansluiten. Deze testen of die lek is of niet, en vullen hem zo nodig bij.KillaZ schreef op dinsdag 19 april 2011 @ 09:31:
Edit: Ja hoor: Jinxed it! Vanavond in 24 graden knalde mijn airco er uit. Geen koude lucht niet meer.
Wordt toch een tripje om de airco te laten checken, helaas zegt Haynes overal dat ik naar een garage moet voor de airco
Ik was voor leeghalen, reinigen, vacumeren, vullen en testen 60 euro kwijt, dus weet niet hoever je moet rijden maar anders had ik dit eerst gedaan. Mocht de compressor ofzo kapot blijken dan kan je alsnog naar de dealer, echter zal dit een stuk duurder worden. owja, en controleer even of er geen zekering is uitgevlogen.
2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2024 Mazda MX-30
Ah, ben jij dattimovd schreef op woensdag 20 april 2011 @ 12:31:
Onder het prullenbakje?
Edit: Ik weet niet precies waar het prullenbakje van de III zit, maar de OBD-aansluiting zit ongeveer op de zelfde plek als bij de II; tussen de schakelpook en het instrumentenpaneel.
Zal straks een een foto posten hoe het er bij mij uitziet. De aansteker aansluiting zit nu ook op een andere plaats.
- NAC Breda -
Was vorige keer hier bij de vakgarage 50 euro kwijt voor checken + vullen. Matsprijs omdat het 2 maanden na aankoop was. Sowieso is hij wel een fijne vent om mee te praten. Zal van de week eens kijken of hij tijd heeft.peugeot206gt schreef op woensdag 20 april 2011 @ 13:30:
[...]
Kan je niet gewoon zo een airco boer in de buurt zoeken, het enige dat ze doen is 2 slangen aansluiten. Deze testen of die lek is of niet, en vullen hem zo nodig bij.
Ik was voor leeghalen, reinigen, vacumeren, vullen en testen 60 euro kwijt, dus weet niet hoever je moet rijden maar anders had ik dit eerst gedaan. Mocht de compressor ofzo kapot blijken dan kan je alsnog naar de dealer, echter zal dit een stuk duurder worden. owja, en controleer even of er geen zekering is uitgevlogen.
Zekering was mij niet bekend dat de airco een aparte zekering heeft. Zal eens checken
K to the KillaZ
LaCie MosKeyto, USB stickje, waarmee het klepje nog gewoon dicht kan:
Aha, there you are!
[ Voor 30% gewijzigd door Ritchie op 21-04-2011 19:39 ]
- NAC Breda -
Ik had al eens een kleine MicroSD lezer gevonden, maar dat is ook niet ideaal.
Eigenlijk is m'n 16GB stick nog perfect, maar veel te groot.
Wel grappig trouwens, het hele frontje met klepje is precies hetzelfde, maar in de Twingo zit hij andersom, daar gaat het klepje ook naar boven open.
Ben wel steeds meer tevreden met de Twingo, op de snelweg kan hij soms wat pit gebruiken, maar ik ben ook nog aan het inrijden dus maak niet al te veel toeren. Hij is wel heerlijk stabiel op hogere snelheid.
In de stad is hij echt heerlijk
Ding rijdt echt verbazend lekker voor zo'n klein bakje.
[edit]
Meteen maar een MosKeyto besteld, kan er ook nog wel vanaf
Thanks voor de tip
[ Voor 6% gewijzigd door Klippy op 21-04-2011 20:53 ]
Nee, merp!
Nee, merp!
Ik heb een Clio S2005 uit november 2001. Standaard 6CD wisselaar van Renault aanwezig + stuurwiel bediening. Nu ben ik van plan het een en ander te gaan vervangen aan de auto, waaronder de radio. Ik kom op internet wisselende verhalen tegen. De ene roept : je moet een pioneer radio hebben + een speciale kabel van 100 (!!!!!) euro voor je stuurwielbediening, de ander roept dat je van alle merken zulke kabels hebt. Wat is hiervan waar?
Zijn er tweakers hier die ook hun standaard radio hebben vervangen voor een andere en hebben jullie daar ook die CD wisselaar en stuurwielbediening op aangesloten gekregen?
"Het is pas haute cuisine als het de frituurpan heeft gezien" - @VanRoyal (2021)
Alleen de display werkt dan vaak niet.
En ja deze kabels zijn vaak aardig duur.
Heb zelf gewoon de stuurbediening weggelaten. Zat alleen maar in de weg.
[ Voor 10% gewijzigd door .Maarten op 24-04-2011 22:51 ]

Dit topic is gesloten.
                                                     ![]()