Het grote Renault topic - Deel 3 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste
Acties:
  • 52.696 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khaine
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11-09 21:32

Khaine

Python liefhebber

Ennnnnnn foto's!

Uiteraard klikbaar :)

zijkant

hij mag wel eens door de wasstraat. Overigens zitten er wel her en der kleine krasjes en deukjes hoor.

voorkant

Motorkap bevat enkele putjes, maar afgezien daarvan is hij prima.

binnenkant

De bekleding bevat wat gaten her en der. Misschien op den duur de stoelen maar eens vervangen. Nu eerst grondig reinigen.

Rijd prima! Hopelijk blijft hij dat ook doen komende tijd. Ik ga ook wat meer zorg besteden aan dit gebakje als voordien. Zelfs het idee om een aparte rekening te nomineren als afschrijfrekening. Verzekeren en wegenbelasting is trouwens wel verrekte gunstig met dit lichte ding zeg!

Owja, had ik al verteld dat ik er blij mee ben? :)

Is this question retorical? No? Then what is the point of retorical questions?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Over de bekleding, eens op de sloop kijken naar een ander set stoelen. Zat van de vinden. En dan zal de rokerslucht er ook wel ruim uit zijn. Misschien eens kijken naar een setje lichtmetaal, zal hem ook goed doen. :)

Krasstraat raad ik je niet aan trouwens haha. En deukjes, spotrepair kan goed helpen bij kleine deukjes.

Edit: en toegevoegd!

[ Voor 3% gewijzigd door Joopieboy op 04-04-2011 20:08 ]

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09:04
De kleur is goed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xabre16v
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
Vandaag m'n hobby 19 16v na 5 maanden schorsing weer in de belasting en verzekering gezet. Na 5 maanden een moderne VW voelt het toch allemaal wel weer heel anders aan. Je zit echt weer even 20 jaar terug in de tijd. :)

Had nog een setje nieuw gespoten skits liggen, oude vandaag verwijderd. Helaas op de dorpel een lelijke rotte plek die ik nog niet eerder had gezien, precies op een plek waar de skirt bovenop bevestigd zit. Maar even kijken hoe ik dat ga fixen. :) desalniettemin... vandaag even een leuk ritje gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Dat is wat Ronald ook al tegenkwam, op die plek rotten ze nog al. Maar wel zonde van je zo harde 19.
En lijkt me ook lekker rijden ja. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xabre16v
  • Niet online
Waarschijnlijk iets van de de laatste 4 jaar. Daarvoor had ik 'm nog uit elkaar. Tis ook een plek precies rondom een boutgat. Heb 't voor de openingsmeet zondag wel klaar denk ik 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Zondag de meeting? Helaas kan ik er niet bij zijn, ben wel in de buurt en had wel graag even willen kijken.
En die plek rot snel ja, blijft vocht zitten schijnt. Maar goed, snel weer foto's posten graag. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
Khaine schreef op maandag 04 april 2011 @ 19:48:
Ennnnnnn foto's!

Uiteraard klikbaar :)

[afbeelding]
[...]
Mooi karretje, volgens mij is dit een wat nieuwere Twingo toch? Deze heeft heldere lampen en die oudere types volgens mij niet (die heeft wat mattere geribbelde lampen dacht ik).

Ik zou nog wel even kijken voor andere wieldoppen / setje velgen, want deze wieldoppen zien er echt niet uit :X

[ Voor 44% gewijzigd door ThinkPad op 04-04-2011 22:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khaine

Khaine

Python liefhebber

ThinkPadd schreef op maandag 04 april 2011 @ 22:29:
[...]

Mooi karretje, volgens mij is dit een wat nieuwere Twingo toch? Deze heeft heldere lampen en die oudere types volgens mij niet (die heeft wat mattere geribbelde lampen dacht ik).

Ik zou nog wel even kijken voor andere wieldoppen / setje velgen, want deze wieldoppen zien er echt niet uit :X
Bedankt! En 1999 is het jaar van herkomst, dus of dat onder de categorie "nieuwere" valt weet ik niet :) .

Dit is stock spul, kan voor mij prima. wieldoppen/velgen hebben absoluut geen prio voor mij, al ben ik wel met je eens dat ze er zo niet echt geweldig uit zien.

Iemand enig idee wat een beetje goede bandenspanning is? In mijn paseo gooide ik altijd 2,5 rondom, maar volgens mij knallen deze fietsbandjes bij 2,5 helemaal uit elkaar. Zat te denken aan 2,2 voor en 2,0 achter. Is dat wat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 09:34
De bandenspanning voor de standaard maat banden staat in de handleiding vermeld :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 09:53
Bandenspanning staat als het goed is zowel in je gebruikershandleiding, als in de b-stijl (waar je bestuurdersdeur in valt dus).
Mocht je daar niet uitkomen, dan staat er bij een willekeurig Shell-station bij de luchtpomp een lijst waar ook de Twingo wel op staat, en anders zou ik kijken bij een vergelijkbaar klein autootje met dezelfde bandenmaat voor een richtlijn.

In ieder geval veel plezier met je Twingo :)

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Volgens mij is het bij deze 13 inchers maar 2.2 bar, meer druk kan altijd maar dan word het wat oncomfortabeler van. Banden klappen sowieso niet zomaar uit elkaar met een hogere druk. Mijn 19 had volgens de papieren 2.3 bar nodig als ik mij niet vergis maar ik reed met 16 inch op 2.5, en als ik het circuit op ging of op vakantie zette ik hem op 2.7 bar. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khaine

Khaine

Python liefhebber

Bedankt allemaal. Het was meer een vraag naar ervaring eigenlijk. Er zijn legio methoden om de bandenspanning te achterhalen maar ik wilde er eigenlijk achter komen of een bepaalde combinatie nog wat extra rijcomfort opleverde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Als je rijcomfort wilt, de opgegeven waarde aanhouden. :)

En bandenspanning controleren met een goeie meter of bij een bandenboer, en niet bij de pomp, die krengen wijken echt enorm af...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
@Xabre, daarom haal ik mijn skirts elk jaar los, zit altijd veel zand onder wat vocht vast houd. Heb onder mijn skirts gelukkig totaal geen roest, dus dat is gunstig.

Als we dan toch twingo's aan het posten zijn, deze is van de vrouw:
Afbeeldingslocatie: http://clubrenaultsportives.ath.cx/images/mj/twingometdikkerims.jpg

De velgen zijn mattig ssf's, 7J met daarop pirelli's 195 breed 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2cvman
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 09-09 21:52
oei, wat glimt hij....
Ziet er wel netjes uit, zo met die velgjes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ritchie
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 11-09 07:46
Zojuist telefoontje van de dealer, de 18e kunnen we hem ophalen.
Hij is op 11 januari besteld, dus de levertijd is dan 3 maanden en 1 week.

- NAC Breda -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xabre16v
  • Niet online
melcon schreef op dinsdag 05 april 2011 @ 20:56:
@Xabre, daarom haal ik mijn skirts elk jaar los, zit altijd veel zand onder wat vocht vast houd. Heb onder mijn skirts gelukkig totaal geen roest, dus dat is gunstig.

Als we dan toch twingo's aan het posten zijn, deze is van de vrouw:
[afbeelding]

De velgen zijn mattig ssf's, 7J met daarop pirelli's 195 breed 8)
Wordt vandaag en morgen gefixt, even snel langs de lokale schadehersteller gegaan, anders kan ik er niet van slapen 's nachts ;) Kunnen vrijdag de skirt er weer op en dan zondag naar de meet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
Haha, heel verstandig, gelijk aanpakken als je het laat zitten dan zit je over een jaar met een drie keer zo groot gat :P

@2cvman, toen glom die nog ja, net een poetsbeurt gedaan. Nu is ie wat viezer :P

[ Voor 25% gewijzigd door melcon op 06-04-2011 17:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Ziet er best dik uit zo met die velgen. 8)

Volgens mij heb ik trouwens een bekende gespot onderweg vanmorgen:
Afbeeldingslocatie: http://www.imgdumper.nl/uploads4/4d9c8a45ed0ea/4d9c8a45e7ed4-Afb0510_%28Small%29.jpg
Prachtige auto zo in het wit en met een GT Line bodykit. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisteRMeesteR
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16:08

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

Alleen jammer van de levertijd...

* MisteRMeesteR wacht al 2 en moet nog 3 maandjes wachten op zijn Estate... :(

www.google.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Dat is wel kak zeg. :X Sterkte...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
Serieus, 5 maanden wachten op een auto? Dat zou ik echt niet doen hoor. Nou ja, tenzij het een Ferrari is, en dan nog alleen maar misschien :P

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klippy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16:07

Klippy

Still Game

PauseBreak schreef op woensdag 06 april 2011 @ 20:33:
Serieus, 5 maanden wachten op een auto? Dat zou ik echt niet doen hoor. Nou ja, tenzij het een Ferrari is, en dan nog alleen maar misschien :P
Ik denk wel dat je dat zou doen hoor, je hebt namelijk niet zo heel veel keus.

Waarschijnlijk zeggen ze bij bestellen iets van:
Ach meneer, als u nu besteld, kan u binnen 3 maanden rijden!
Echt hoor! :Y

Jij: :7

En dan 2 maanden later bellen ze je op:
Sjaa meneer, veel vraag, weinig onderdelen, tsunami's, kan nog wel wat langer duren hoor... Maar dan heeft u wel een mooie auto!
Jij: }:|

En na nog eens 2 maanden ga je eens informeren, zeggen ze:
Jaaa goed nieuws ! Hij wordt volgende week gemaakt :*)
Jij: :')

En tenslotte bellen ze je na weer 3 weken heel blij op:
Hij is binnen! We kunnen hem over 2 weken al afleveren d:)b
Jij: 7(8)7

Maar uiteindelijk kan je dan toch instappen en denk je alweer: 8)

Je bent zo een paar maanden verder en je gaat toch niet annuleren als je nog maar een maand hoeft te wachten.

Ik heb ook effectief 4 maanden moeten wachten op een Twingo, 13 december besteld, en over precies 1 week de aflevering.

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisteRMeesteR
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16:08

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

Ehhh Klippy, QFT!

Als ik dit had geweten had ik idd een Focus besteld, zelfde levertijd blijkt nu.. Alleen was de wagon begin februari nog niet te bestellen.

Spijt van mijn keuze heb ik trouwens niet hoor, een megane is en blijft een hele mooie auto, ook qua uitrusting ;)

* MisteRMeesteR wil met zijn dak open rijden met dit weer... Grmbl.. :(

www.google.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApoC
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09-09 09:25
same here, 2 maart besteld, volgens de dealer wordt het nu week 28, dus ergens in juli. Ik reken zelf op september inmiddels :D

Bestelde auto is trouwens een megane estate 110dci Bose :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ophidian
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 15:29
Wij hebben een Twingo besteld en die staat volgens de dealer nog steeds op 28 april. Hopen dat dat zo blijft, geen zin om nog langer te wachten :( Zal het hem straks sowieso nog even vragen. Duurt wel erg lang allemaal!

ZO SE - 5,76kWp - Shade: Low - PVoutput | NOZW APS QS1 - 3,84kWp - Shade: High - PVoutput | Volvo XC40 Pure Electric Ultimate | Volvo EX30 Plus SMSR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r.e.s
  • Laatst online: 16:48
Pff vrees dat ik de renault clio weg doe ( 1.4 16v bouwjaar 2003 en 70.000 km ). Merk dat het brandstof verbruik mij erg tegen begint te staan ( 1 op 11 ) . Ook de jaarlijks terug kerende hoge kosten van de APK en een kapotte airco die vervangen dient te worden, doen mij beseffen dat ik naar iets anders moet gaan kijken. Is een nieuw type twingo betrouwbaarder? En zijn de kosten bij de APK daar goedkoper van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
Als je een auto wil die goedkoop is in onderhoud en zuinig, kijk dan naar een twingo type 1, van voor 97. C motor, met distributieketting, dus geen riem te vervangen. Onderdelen zijn spotgoedkoop (massieve schijven b.v., aanzienlijk goedkoper als de geventileerde op de 16v's). Ook met airco verkrijgbaar en verbruik van 1 op 20.

Let alleen even op het subframe bij aanschaf, dat is een zwak punt. Ze zijn er ook met airco als je dat een vereiste vind.

[ Voor 16% gewijzigd door melcon op 07-04-2011 16:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ophidian
Net bij de dealer vandaan om de 206 in te leveren en toen hoorden we dat de leverdatum 10 dagen eerder is :D 18-04 is ie nu bij de dealer. Hopelijk maken ze hem snel klaar :D

ZO SE - 5,76kWp - Shade: Low - PVoutput | NOZW APS QS1 - 3,84kWp - Shade: High - PVoutput | Volvo XC40 Pure Electric Ultimate | Volvo EX30 Plus SMSR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lt-Crash
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 09-09 21:18
Zo net dit leuke forum gevonden, meestal scroll ik niet zover naar beneden, dus ik wist niet van het bestaan van deze sectie af :o . Ik zie dat er o.a. geshowd wordt met onze gouden koeien, dus zal ik binnenkort ook maar eens een fototje van die van mij hier neerzetten. Ben zelf een trotse bezitter van een vijfdeurs Clio III phase I met een TCE100 in het vooronder.

Weet iemand al meer over een Renault actie (die sowieso in België loopt) over het kopen en inbouwen van dagrijverlichting in de Clio II en III, Mégane II en III, de kangoo II en de Espace IV phase II. De informatie op het internet is namelijk erg summier. Zie hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
Ja het is een geheime actie, niemand mag er van weten omdat we geen kermisverlichting willen op onze renaults :P >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvL
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16:26

RvL

In Nederland wordt de Mégane 3 standaard met dagrijverlichting geleverd. Geen leds (gelukkig!) maar gewoon een lampje in de koplampunits.

Liefde maakt een smal bed breed!
Nu de dekens nog...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 12:49
Volgende week de Clio wegbrengen, die kutmelding komt weer naar boven.
Ik durf er 50 euro op te zetten dat het weer de gaspedaal sensor is.

Hopelijk heb ik minder zorgen dan andere mensen op andere fora....waar volgens mij complete kleppendeksels zijn vervangen.

Zal wel iets van €80,- worden. Melcon jij een indicatie?

[ Voor 10% gewijzigd door KillaZ op 08-04-2011 10:05 ]

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
Klippy schreef op woensdag 06 april 2011 @ 21:06:
[...]

Ik denk wel dat je dat zou doen hoor, je hebt namelijk niet zo heel veel keus.

Waarschijnlijk zeggen ze bij bestellen iets van:
Ach meneer, als u nu besteld, kan u binnen 3 maanden rijden!
Echt hoor! :Y

Jij: :7
[knip ivm leesbaarheid]

Maar uiteindelijk kan je dan toch instappen en denk je alweer: 8)

Je bent zo een paar maanden verder en je gaat toch niet annuleren als je nog maar een maand hoeft te wachten.

Ik heb ook effectief 4 maanden moeten wachten op een Twingo, 13 december besteld, en over precies 1 week de aflevering.
Ik weet wel zeker van wel hoor. Wanneer zij mij de indicatie "3 maanden" geven, dan laat ik dat schriftelijk vastleggen en wanneer van die indicatie afgeweken wordt in voor mij negatieve zin, zoals in jouw voorbeeld, dan annuleer ik de order gewoon, en dat geef ik van tevoren ook aan.
Echt, meer dan 3 maanden wachten doe ik alleen op een nieuwbouw huis. Een auto is geen luxeproduct, dus als de dealer van X het niet binnen een voor mij acceptabele termijn kan leveren, dan ga ik wel naar dealer Y. Daarbij scheelt het ontzettend dat er eigenlijk geen slechte auto's meer zijn tegenwoordig. Zelfs de Kia's van nu zijn gewoon fatsoenlijke auto's.

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvL

RvL

En vervolgens ga je naar een andere dealer/ander merk, daar wordt je wederom 3 maanden belooft. Ook daar loopt men vertraging op en je laat weer je order annuleren.

Ofwel, na 2 bestelpogingen ben je misschien 4 of 5 maanden verder en heb je nog geen auto. En aan het einde van de rit had je waarschijnlijk toch beter op je eerste bestelling kunnen wachten.

Nu de dekens nog...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
Nee hoor, als ze 3 maanden kunnen leveren in eerste instantie, dan kan men dat normaal gesproken wel halen. Zeker wanneer je het zwart op wit hebt staan, en dat zij weten dat je daardoor je koopovereenkomst laat ontbinden.

Maar goed, idealiter koop je een showroom-model, daar rij je vaak binnen een week mee weg ;) Of koop gewoon tweedehands, dat scheelt je ook nog eens heel veel afschrijving.

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
@Killaz, geen idee, vervangen zal de prijs niet inzitten (max. half uur schrijven), de sensor zelf zal wel iets kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lt-Crash
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 09-09 21:18
Belofte maakt schuld. Hier is mijn prachtige Renault Clio III Dynamique TCE100. De Initiale kon ik helaas niet meer bestellen, dus heb ik deze maar Full options meegenomen uit de showroom.

Afbeeldingslocatie: http://i51.tinypic.com/29nff4w.jpg

Ben vanmiddag nog even langs mijn dealer geweest, maar ze wisten nog niets over de dagrijverlichting die je via hun zou kunnen aanschaffen. Het is nog even wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
zo, puike bak! Had je niet liever een driedeurs gewild?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klippy

Klippy

Still Game

PauseBreak schreef op vrijdag 08 april 2011 @ 11:32:
[...]

Ik weet wel zeker van wel hoor. Wanneer zij mij de indicatie "3 maanden" geven, dan laat ik dat schriftelijk vastleggen en wanneer van die indicatie afgeweken wordt in voor mij negatieve zin, zoals in jouw voorbeeld, dan annuleer ik de order gewoon, en dat geef ik van tevoren ook aan.
Echt, meer dan 3 maanden wachten doe ik alleen op een nieuwbouw huis. Een auto is geen luxeproduct, dus als de dealer van X het niet binnen een voor mij acceptabele termijn kan leveren, dan ga ik wel naar dealer Y. Daarbij scheelt het ontzettend dat er eigenlijk geen slechte auto's meer zijn tegenwoordig. Zelfs de Kia's van nu zijn gewoon fatsoenlijke auto's.
Iedereen heeft z'n eigen prioriteiten en mening natuurlijk, maar ik heb heel bewust voor een bepaald model auto gekozen. Is toch een behoorlijke hoop geld.
Dat is een proces van wel 4 maanden geweest, kijken wat er te koop is, wat vind je mooi, proefrit etc.
Dus dat is een weloverwogen keuze.
Het zou natuurlijk een beetje gek zijn om dan opeens voor je tweede keuze te gaan, alleen omdat je een maandje langer moet wachten.
Ik wil wel nog 3-4 jaar in die auto rijden, die maand wachten weegt echt niet op tegen al die jaren in een (in mijn ogen) mindere auto rijden. Zeker niet als ik bij de concurrent ook 3 maanden moet wachten, dan ben ik dus én nog 2-3 maanden langer aan het wachten én ik heb een auto die ik eigenlijk niet wil.
Beetje aparte redenatie die je me daar voert imo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
melcon schreef op vrijdag 08 april 2011 @ 17:17:
@Killaz, geen idee, vervangen zal de prijs niet inzitten (max. half uur schrijven), de sensor zelf zal wel iets kosten.
Ah ke, thx.

Breng hem van de week wel ff weg :)

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ophidian
Lt-Crash schreef op vrijdag 08 april 2011 @ 19:01:
Belofte maakt schuld. Hier is mijn prachtige Renault Clio III Dynamique TCE100. De Initiale kon ik helaas niet meer bestellen, dus heb ik deze maar Full options meegenomen uit de showroom.

[afbeelding]

Ben vanmiddag nog even langs mijn dealer geweest, maar ze wisten nog niets over de dagrijverlichting die je via hun zou kunnen aanschaffen. Het is nog even wachten.
Als die aanbieding hier uberhaupt komt. De wet is namelijk aangenomen voor de nieuw geïntroduceerde modellen na 1-feb-2011. Dat zijn op dit moment nog maar weinig auto's ;)

op deze site staan voor veel Renault modellen wel dagrijverlichting. Zou al het goed is prima moeten werken. Clio III staat er niet bij, maar zou toch ook daarin moeten kunnen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ritchie
Vanmiddag bij de dealer geweest, hij staat er!
Nog een week wachten..

Afbeeldingslocatie: http://www.ritchie.nl/images/P1010779.JPG

Afbeeldingslocatie: http://www.ritchie.nl/images/P1010782.JPG

Afbeeldingslocatie: http://www.ritchie.nl/images/P1010784.JPG

Afbeeldingslocatie: http://www.ritchie.nl/images/P1010785.JPG

- NAC Breda -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
slightly offtopic, maar staat er een RS naast of niet? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ritchie
melcon schreef op zaterdag 09 april 2011 @ 18:42:
Sorry, was daar niet echt mee bezig ;)

- NAC Breda -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14:25

Sick Nick

Drop the top!

Een RS met een compleet zwarte strip onder de achterbumper? Gewoon een normale coupe dus ;) De RS heeft alleen het in het midden een stuk zwart, de difussor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
thanks, zo goed had ik de foto's nog niet bekeken, pas op de laatste foto viel het me op door de achterlichten dat er een coupe naast staat.

[ Voor 47% gewijzigd door melcon op 09-04-2011 19:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hammetje
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 15:21
Ritchie schreef op zaterdag 09 april 2011 @ 17:35:
Vanmiddag bij de dealer geweest, hij staat er!
Nog een week wachten..

*knip*
Toffe bak kerel :). Zal wel zwaar zijn, hem bij de dealer zien staan en toch nog moeten wachten :P!

"Het is pas haute cuisine als het de frituurpan heeft gezien" - @VanRoyal (2021)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Gave auto, nog even geduld dus! *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flame17
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23-08 13:14

Flame17

Captur EDC 130

melcon schreef op zaterdag 09 april 2011 @ 18:42:
Dan is het wel een off-road RS....beetje hoog op de poten toch?......... :P

Windows10 Ultimate 64 bit@SSDKingston 300, AMD Ryzen 5 1400, Sapphire RX460 4gb, Corsair DDR4 8 gb. OC,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
Ja, hoog op de poten, grote zwarte plastic strip achterop en het ding heeft niet de RS-velgen :P

Mooie wagens weer hier :)

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
Ik keek alleen naar de kleur :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Dat is gewoon Orange Cayenne zoals renzo4000 ook heeft:
Afbeeldingslocatie: http://i55.tinypic.com/28ui4pv.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khaine

Khaine

Python liefhebber

En toen stonden we bij de pomp. 430 kilometer gereden, 22 liter getankt.

DAT vond mijn rekening wel fijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Dat is niet gek nee! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
Zo, dat is een behoorlijk fijn verbruik.

Wat de kleur betreft: Orange Cayenne vind ik toch wel zo ongeveer de gaafste kleur die Renault de laatste paar jaren heeft ontwikkeld. Lekker pittig kleurtje :)
Dat 'harde', bijna felle blauw van de Laguna III ph 2 vind ik ook erg geslaagd trouwens.

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PROnline
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17:48
Onder het mom van klein maar fijn. Inmiddels een aantal weekjes aan het inrijden met een Twingo 2 Dymanique 75 eco2.

Afbeeldingslocatie: http://i55.tinypic.com/ok2vjk.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i55.tinypic.com/j6r8dl.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i54.tinypic.com/14ay810.jpg

Nog even geen LM velgen, want dan krijg je bij de dealer geen GT spoiler meer, maar de minder hippe vleugeltjes van de Miss 60ties uitvoering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klippy

Klippy

Still Game

Nice, die van mij komt binnen een paar minuten :P
Ook een Dynamique, maar dan zonder open dak en in het wit.
Dakje zou wel lekker zijn nu, maar ik heb het geld aan automatische airco en USB/Bluetooth radio uitgegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Leuke auto PROnline! :) Ik voeg je toe aan de TS. :)

Edit: en toegevoegd.

[ Voor 18% gewijzigd door Joopieboy op 13-04-2011 13:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07:56
Joopieboy schreef op dinsdag 12 april 2011 @ 19:01:
Dat is gewoon Orange Cayenne zoals renzo4000 ook heeft:
[afbeelding]
Blijft een crappy iPhone Pic ... maar hier nog eentje:
Afbeeldingslocatie: http://i53.tinypic.com/2nhhxzr.jpg

Ik krijg wisselende reacties op de kleur Orange Cayenne:

"Zo hee, dat is echt een gave kleur!"
"hé hé, eindelijk wat kleur op de weg!"
"Zo! ... gewaagd kleurtje, ik zou dat niet durven"
"Roest die Renault nu alweer?!"
"Het WK is toch al geweest ...!?"

:-)

[ Voor 10% gewijzigd door renzo4000 op 13-04-2011 15:30 ]

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
Het is gewoon een top 3 kleur om te kiezen, en als je het daar niet mee eens bent mag je terug in je burger golf :P ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Haha sja dat houd je toch ja. :P

En roest valt toch wel mee hoop ik? Ze schijnen tegenwoordig een best wel goeie anti roest behandeling te krijgen. Iig stukken beter als peugeot, waarbij een kennis van mij bij een nog geen 3 jaar oude 307 al roestblaasjes opzaten...

De periode van mijn 19 was dat ze al roesten in de showroom, maar goed. :+

Edit: foto aangepast. :)

[ Voor 3% gewijzigd door Joopieboy op 13-04-2011 16:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
Roesten doen ze niet meer sinds na de R19 / Clio I. Dus zeg vanaf 1997/1998.
Met de R19 en de Clio I werdt wel al een aanzienlijk beter antiroest behandeling ingezet als daarvoor hoor. Waar de 19's wel 9 van de 10 keer roesten is het randje spatbord bij de achterdeur. Verder zijn er nog wel wat meer punten waar het vaker voorkomt maar waar er ook genoeg zijn waar ze daar nog keihard zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Licht er ook aan of ze goed zijn bijgehouden of niet, en of ze veel binnen hebben gestaan. Mijne was wel aardig bijgehouden maar was flink verroest onder de tectyl door. Gelukkig geen gaten maar wel flink wat oppervlakte roest. Ik heb toendertijd de hele bodem kaal gemaakt. Wel nieuwe wielranden erin laten lassen aangezien die echt door waren. Ik zal die foto's anders nog eens opzoeken. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maximus
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13:56

Maximus

There is no substitute

PROnline schreef op woensdag 13 april 2011 @ 12:21:
Onder het mom van klein maar fijn. Inmiddels een aantal weekjes aan het inrijden met een Twingo 2 Dymanique 75 eco2.

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Nog even geen LM velgen, want dan krijg je bij de dealer geen GT spoiler meer, maar de minder hippe vleugeltjes van de Miss 60ties uitvoering.
Zit sterk te twijfelen tussen de Clio of de Twingo die je hier noemt. Verschil zit vooral in de omgeving in de Clio, motorisch zijn ze identiek. Mijn "bezwaar" is of de Twingo dezelfde comfort blijft bieden op moment dat ik rond de 160k km zit en ik nog 20k moet tot ik mijn Twingo kan inruilen voor een nieuwe leaseauto.

Heb gereden in de Twingo en Clio, de Clio is zeker meer auto maar ik twijfel nog steeds tussen beide. Prijs maakt zeker niet veel uit. Het enige is dat ik 180k met de auto moet rijden of 5 jaar.

.

[ Voor 4% gewijzigd door Maximus op 13-04-2011 19:49 ]

PhD i.o.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
Joopieboy schreef op woensdag 13 april 2011 @ 16:29:
Licht er ook aan of ze goed zijn bijgehouden of niet, en of ze veel binnen hebben gestaan. Mijne was wel aardig bijgehouden maar was flink verroest onder de tectyl door. Gelukkig geen gaten maar wel flink wat oppervlakte roest. Ik heb toendertijd de hele bodem kaal gemaakt. Wel nieuwe wielranden erin laten lassen aangezien die echt door waren. Ik zal die foto's anders nog eens opzoeken. :P
die van mij had alleen die wielkastranden, die heb ik aangepakt en dat gaat nu alweer een aantal jaar goed.
Voor de rest gewoon goed, zelfs geen gaten in de bodem wat je ook nog wel eens ziet ;)

Afbeeldingslocatie: http://clubrenaultsportives.ath.cx/images/R19/2011%20%286%29.JPG

In zijn voorgaande leven heeft die buiten gestaan, nu binnen, dus zal wel heel goed bijgehouden zijn door de vorige eigenaar ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Dat is echt mooi, dan was de mijne echt een rotte kroket ivm deze. :P

Of je hebt een thinnerverslaving opgelopen met het schoonmaken van die bodemplaat. :+

[ Voor 39% gewijzigd door Joopieboy op 13-04-2011 20:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ophidian
PROnline schreef op woensdag 13 april 2011 @ 12:21:

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Leuk ding! Kan niet wachten tot die van ons er eindelijk is :D Las wel dat de prijslijst van de twingo nu aangepast is. Reservewiel is niet meer gratis en de dynamique heet nu anders en was ook iets duurder volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PROnline
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17:48
Maximus schreef op woensdag 13 april 2011 @ 19:48:
[...]

Zit sterk te twijfelen tussen de Clio of de Twingo die je hier noemt. Verschil zit vooral in de omgeving in de Clio, motorisch zijn ze identiek. Mijn "bezwaar" is of de Twingo dezelfde comfort blijft bieden op moment dat ik rond de 160k km zit en ik nog 20k moet tot ik mijn Twingo kan inruilen voor een nieuwe leaseauto.

Heb gereden in de Twingo en Clio, de Clio is zeker meer auto maar ik twijfel nog steeds tussen beide. Prijs maakt zeker niet veel uit. Het enige is dat ik 180k met de auto moet rijden of 5 jaar.

.
Met 160K km kom je ook wel in aanmerking voor een diesel als ik me niet vergis en de clio diesel is 14% bijtelling. Als het in bijtelling niet zoveel scheelt, dan zou ik misschien ook wel voor een fractie groter gaan.
Mijn afweging was weinig KM's (zomers fietsend naar het werk), privé auto, wegenbelasting vrij en groot genoeg voor wat ik er mee doe.
Clio is wat groter, maar dankzij Pack Individueel kan ik schuiven met de achterstoelen en dus met de ruimte.
Definitieve keuze kan je pas zelf maken als je er in gereden hebt, dus stap naar een dealer en maak een proefrit zou ik zeggen.
Leuk ding! Kan niet wachten tot die van ons er eindelijk is :D Las wel dat de prijslijst van de twingo nu aangepast is. Reservewiel is niet meer gratis en de dynamique heet nu anders en was ook iets duurder volgens mij.
Dynamique is er even niet meer, maar daar is de uitgebreidere Série Limitée Night & Day voor in de plaat gekomen. onderandere het pack individueel zit er nu standaard bij, waardoor je verstelbare achterstoelen hebt i.p.v. een vast achterbank, in hoogte instelbare bestuurdersstoel en leren stuur. Dat is natuurlijk in de prijs verwerkt, dus de prijsstijging lijkt groter dan hij is. Het zit voornamelijk in de standaard inbegrepen opties op de uitvoering. De collection en authentiek zijn kwa prijs onveranderd.
Ik heb nog een PDF met prijzen uit januari ergens.

[ Voor 24% gewijzigd door PROnline op 13-04-2011 23:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2cvman
  • Laatst online: 09-09 21:52
Maximus schreef op woensdag 13 april 2011 @ 19:48:
[...]

.
Ik zou voor de Clio gaan.
Iets luxer en meer auto. Heb ook wel eens in de nieuwe twingo gereden, maar dat voelt toch allemaal lichter en goedkoper aan.
Maar da's mijn mening...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
Joopieboy schreef op woensdag 13 april 2011 @ 20:00:
Dat is echt mooi, dan was de mijne echt een rotte kroket ivm deze. :P

Of je hebt een thinnerverslaving opgelopen met het schoonmaken van die bodemplaat. :+
Terpentine verslaving, mag dat ook :P ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El-Loco
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 06:58
PROnline schreef op woensdag 13 april 2011 @ 23:49:
[...]

Met 160K km kom je ook wel in aanmerking voor een diesel als ik me niet vergis en de clio diesel is 14% bijtelling. Als het in bijtelling niet zoveel scheelt, dan zou ik misschien ook wel voor een fractie groter gaan.
Mijn afweging was weinig KM's (zomers fietsend naar het werk), privé auto, wegenbelasting vrij en groot genoeg voor wat ik er mee doe.
Clio is wat groter, maar dankzij Pack Individueel kan ik schuiven met de achterstoelen en dus met de ruimte.
Definitieve keuze kan je pas zelf maken als je er in gereden hebt, dus stap naar een dealer en maak een proefrit zou ik zeggen.

[...]

Dynamique is er even niet meer, maar daar is de uitgebreidere Série Limitée Night & Day voor in de plaat gekomen. onderandere het pack individueel zit er nu standaard bij, waardoor je verstelbare achterstoelen hebt i.p.v. een vast achterbank, in hoogte instelbare bestuurdersstoel en leren stuur. Dat is natuurlijk in de prijs verwerkt, dus de prijsstijging lijkt groter dan hij is. Het zit voornamelijk in de standaard inbegrepen opties op de uitvoering. De collection en authentiek zijn kwa prijs onveranderd.
Ik heb nog een PDF met prijzen uit januari ergens.
Pack Individueel was al standaard op de Dynamique, de Night&Day heeft als enige 2 punten standaard een leren stuur + pookknop, en wat hoogglans zwart gespoten interieurdelen, vandaar de € 200,- extra. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klippy

Klippy

Still Game

Night & Day heeft nu grijze mistlampkapjes, grijze spiegels en eventueel grijze spoiler zag ik ook.

Dat vind ik dus niet mooi, misschien op een rode auto nog net, maar ik ben blij dat ik nu een witte heb met zwarte details in elk geval.
Verder scheelt het inderdaad niet veel.

Mijne is er trouwens ook, crosspost uit de HK voor de mensen zonder toegang:

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/sebastiaan.klippert/Twingo/13042011101.jpg

Met maagdelijke kilometerstand.
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/sebastiaan.klippert/Twingo/13042011102.jpg

Twingo II Dynamique benzine met:
- Privacy Dynamique pakket
- GT Spoiler in zwart
- Climate control
- Radio Renault 4x20W met USB Connectie en Bluetooth
- ESP/ASR

Zwarte velgen komen er nog aan.

Mooiere foto's moet ik nog maken, hopelijk volgend weekend de velgen binnen.
Heb nu nog niet eens tijd gehad om er van te genieten, maar hij wordt wel al flink gebruikt.
Rijdt echt verbazend goed voor zo'n klein karretje. Tot nu toe is iedereen die ermee gereden heeft er over eens dat hij veel groter lijkt/voelt als je erin zit. Tot nu toe erg tevreden mee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
Klopt inderdaad, hij is net zo groot als een clio 2 dus dat is niet verkeerd. (onderhuids is het ook een clio 2).
Is die 1.2 ook wegenbelasting vrij eigenlijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klippy

Klippy

Still Game

Is voorlopig nog belastingvrij inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
Nou, dan rij je toch lekker goedkoop in een prima auto. Veel plezier ermee :)

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ophidian
Bah, was net even bij de dealer met de goede hoop dat de Twingo er was. Helaas is de leverdatum weer naar de 28ste gezet. Wel gezien dat ie al op transport staat sinds de 13e. 04-04 is hij in elkaar geschroefd. Kan dat transport echt twee weken duren? Ze worden toch in Slovenie in elkaar gedraaid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klippy

Klippy

Still Game

Slovenie inderdaad, maar verder weet ik het ook niet. Geen idee hoe die naar hier komen, volgens mij zit er in België nog een centraal afleverpunt voor NL/BE. Kan me ook best voorstellen dat er 1x per week of per 2 weken een trein gaat naar daar oid en dan per vrachtwagen naar de dealer, maar dat is gokwerk :P

Hij wordt dus de 28 bij de dealer verwacht? Want als hij echt de 28e aan jou geleverd gaat worden is het best snel, die van mij heeft ook bijna anderhalve week bij de dealer gestaan.

Succes met wachten in elk geval :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ophidian
De 28e gaat hij helaas nog niet geleverd worden. Ontzettend balen, wacht al sinds 04-01 en dat word ik nu wel zat :( Maarja, het komt allemaal van zelf wel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
Geduld is een schone zaak ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvL

RvL

Grrrr, van de week uit moeten wijken voor een of ander beest ter grootte van een hond type herder. Geen idee of 't een hond, oversized kat, superkonijn of mislukte buffel was. Stoeprand geraakt en nu een aantal krassen op m'n 1,5 maanden oude Schuss Diamateé velgen. Maar goed, het was uitwijken of 't ding vol raken.

Tot zover de maagdelijkheid van m'n nieuwe Mégane....

Nu de dekens nog...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
Lol, wat een uiterst subtiele benamingen :P overigens, bel je verzekering eens op, kan best zijn dat het gedekt wordt onder wildschade (dus geen invloed op je tredes). En controleer ook even of je je draagarm niet krom gereden hebt en of je sporing nog klopt, stoepjes zijn vervelende dingen en een klein tikje op snelheid kan al grote gevolgen hebben.

[ Voor 4% gewijzigd door melcon op 18-04-2011 16:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Een velg is altijd op te knappen door opnieuw te laten poadercoaten, vaak tientjes werk. Maar ik zou idd de rest ook even na laten kijken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
Hooikoorts is voorbij :)
Geen idee waarom, maar ik heb geen problemen meer met het gaspedaal.
Gisteren een klus in Veldhoven en een meeting in Den Bosch, zuinigheidsrecordje gemaakt voor mijzelf.
Vol getankt 's ochtends en 's avonds weer getankt. Voor 340 km uiteindelijk 13,2 liter getankt :)
En heb gewoon normaal gereden zoals altijd. (A2 = standaard 120 bij die 5 banen >:) ).

Edit: Ja hoor: Jinxed it! Vanavond in 24 graden knalde mijn airco er uit. Geen koude lucht niet meer.

Wordt toch een tripje om de airco te laten checken, helaas zegt Haynes overal dat ik naar een garage moet voor de airco |:(

[ Voor 37% gewijzigd door KillaZ op 19-04-2011 21:08 ]

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ritchie
Heb de Clio eindelijk! Bevalt heel goed.
Heeft iemand een idee waar ik de OBD-II aansluiting kan vinden bij nieuwe Clio's ?

- NAC Breda -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timovd
  • Nu online

timovd

Voorsprong door techniek

Onder het prullenbakje?

Edit: Ik weet niet precies waar het prullenbakje van de III zit, maar de OBD-aansluiting zit ongeveer op de zelfde plek als bij de II; tussen de schakelpook en het instrumentenpaneel.

[ Voor 51% gewijzigd door timovd op 20-04-2011 12:36 ]

Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rene
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16:17
KillaZ schreef op dinsdag 19 april 2011 @ 09:31:

Edit: Ja hoor: Jinxed it! Vanavond in 24 graden knalde mijn airco er uit. Geen koude lucht niet meer.

Wordt toch een tripje om de airco te laten checken, helaas zegt Haynes overal dat ik naar een garage moet voor de airco |:(
Kan je niet gewoon zo een airco boer in de buurt zoeken, het enige dat ze doen is 2 slangen aansluiten. Deze testen of die lek is of niet, en vullen hem zo nodig bij.

Ik was voor leeghalen, reinigen, vacumeren, vullen en testen 60 euro kwijt, dus weet niet hoever je moet rijden maar anders had ik dit eerst gedaan. Mocht de compressor ofzo kapot blijken dan kan je alsnog naar de dealer, echter zal dit een stuk duurder worden. owja, en controleer even of er geen zekering is uitgevlogen.

2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2024 Mazda MX-30

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ritchie
timovd schreef op woensdag 20 april 2011 @ 12:31:
Onder het prullenbakje?

Edit: Ik weet niet precies waar het prullenbakje van de III zit, maar de OBD-aansluiting zit ongeveer op de zelfde plek als bij de II; tussen de schakelpook en het instrumentenpaneel.
Ah, ben jij dat ;)
Zal straks een een foto posten hoe het er bij mij uitziet. De aansteker aansluiting zit nu ook op een andere plaats.

- NAC Breda -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
peugeot206gt schreef op woensdag 20 april 2011 @ 13:30:
[...]

Kan je niet gewoon zo een airco boer in de buurt zoeken, het enige dat ze doen is 2 slangen aansluiten. Deze testen of die lek is of niet, en vullen hem zo nodig bij.

Ik was voor leeghalen, reinigen, vacumeren, vullen en testen 60 euro kwijt, dus weet niet hoever je moet rijden maar anders had ik dit eerst gedaan. Mocht de compressor ofzo kapot blijken dan kan je alsnog naar de dealer, echter zal dit een stuk duurder worden. owja, en controleer even of er geen zekering is uitgevlogen.
Was vorige keer hier bij de vakgarage 50 euro kwijt voor checken + vullen. Matsprijs omdat het 2 maanden na aankoop was. Sowieso is hij wel een fijne vent om mee te praten. Zal van de week eens kijken of hij tijd heeft.
Zekering was mij niet bekend dat de airco een aparte zekering heeft. Zal eens checken :)

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ritchie
Gevonden! :)

LaCie MosKeyto, USB stickje, waarmee het klepje nog gewoon dicht kan:

Afbeeldingslocatie: http://www.ritchie.nl/images/Clio/P1010811.JPG

Afbeeldingslocatie: http://www.ritchie.nl/images//Clio/P1010813.JPG

Aha, there you are!

Afbeeldingslocatie: http://www.ritchie.nl/images/Clio/P1010824.JPG
Afbeeldingslocatie: http://www.ritchie.nl/images/Clio/P1010825.JPG

[ Voor 30% gewijzigd door Ritchie op 21-04-2011 19:39 ]

- NAC Breda -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klippy

Klippy

Still Game

Ey ik was al op zoek naar een USB oplossing die achter het klepje past.
Ik had al eens een kleine MicroSD lezer gevonden, maar dat is ook niet ideaal.
Eigenlijk is m'n 16GB stick nog perfect, maar veel te groot.

Wel grappig trouwens, het hele frontje met klepje is precies hetzelfde, maar in de Twingo zit hij andersom, daar gaat het klepje ook naar boven open.

Ben wel steeds meer tevreden met de Twingo, op de snelweg kan hij soms wat pit gebruiken, maar ik ben ook nog aan het inrijden dus maak niet al te veel toeren. Hij is wel heerlijk stabiel op hogere snelheid.
In de stad is hij echt heerlijk :D Zeker als je een C70 met draaicirkel van een vrachtwagen gewend bent.
Ding rijdt echt verbazend lekker voor zo'n klein bakje.

[edit]
Meteen maar een MosKeyto besteld, kan er ook nog wel vanaf :P
Thanks voor de tip :)

[ Voor 6% gewijzigd door Klippy op 21-04-2011 20:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
Met dat kleine usb stickie is het wel ideaal ja, kan het klepje nog mooi dicht :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
Toch had Renault die usb-poort wel wat handiger kunnen plaatsen, of hadden de Fransen weer eens wijn over ofzo? :P

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
Dat noemen ze karakter :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
Net zoals mijn pa de kapotte homokineet rechts ook bij de auto vindt horen zeker ;) :P

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
Als er wijn ipv vet inzit wel ja ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hammetje
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 15:21
Hey mensen, ff vraagje.

Ik heb een Clio S2005 uit november 2001. Standaard 6CD wisselaar van Renault aanwezig + stuurwiel bediening. Nu ben ik van plan het een en ander te gaan vervangen aan de auto, waaronder de radio. Ik kom op internet wisselende verhalen tegen. De ene roept : je moet een pioneer radio hebben + een speciale kabel van 100 (!!!!!) euro voor je stuurwielbediening, de ander roept dat je van alle merken zulke kabels hebt. Wat is hiervan waar?

Zijn er tweakers hier die ook hun standaard radio hebben vervangen voor een andere en hebben jullie daar ook die CD wisselaar en stuurwielbediening op aangesloten gekregen?

"Het is pas haute cuisine als het de frituurpan heeft gezien" - @VanRoyal (2021)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Maarten
  • Registratie: Januari 2011
Die kabels zijn voor de meeste radio's wel te krijgen.
Alleen de display werkt dan vaak niet.
En ja deze kabels zijn vaak aardig duur.

Heb zelf gewoon de stuurbediening weggelaten. Zat alleen maar in de weg.

[ Voor 10% gewijzigd door .Maarten op 24-04-2011 22:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
De meeste bekende merken hebben die kabels wel, maar bv Alpine heeft alleen voor de laatste modellen passende kabels. Pioneer is hierin wel de beste, maar helaas wel vrij duur. :)

Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.