Ja dat zeg ik, die Fluence moet met moderne motoren op de markt gezet worden.
@mvz: balen zeg, heb je al een termijn gekregen van je dealer?
@mvz: balen zeg, heb je al een termijn gekregen van je dealer?
Nee, merp!
Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
Nee, merp!
Het leven is te kort om geduld te hebben!
[ Voor 15% gewijzigd door mvz op 12-03-2011 10:19 ]
Onze Laguna is ook bijna een week weg geweest toen de bak er onderuit moest. Ze waren inderdaad behoorlijk lang bezig met alles eromheen loskrijgen en weghalen enzoJoopieboy schreef op vrijdag 11 maart 2011 @ 21:46:
Ligt eraan welke auto, wij zijn bij een laguna 1,5 dag bezig geweest om alles eromheen los te krijgen.
Als ervaren monteur moet dat wel binnen een paar uur kunnen, maar goed. Bij mijn 19 was het trouwens wel 1,5 uur tijd ja en lag de bak er naast.
Nee, merp!
PhD i.o.
Afgelopen week 2x in een Kangoo gereden, en de eerste was echt afgetrapt, koppeling greep pas aan als je je voet er al bijna af had. Maarja die had ook al 450.000 ofzo gelopen.PauseBreak schreef op donderdag 03 maart 2011 @ 09:02:
Oooh, dat is de 90pk versie, die wil prima vooruit. Zeker omdat de Kangoo niet zo zwaar is, helemaal niet in bestelbus-uitvoering, zou ik me daar geen zorgen over maken.
De 1.5dCi die erin ligt heeft inderdaad een turbo, en uiteraard commonrail-inspuiting. Prima motortje, mits die niet al afgetrapt is
[ Voor 9% gewijzigd door ThinkPad op 13-03-2011 12:46 ]
Is inderdaad die met 88pk. Moet zeggen dat ik veelal in mijn eentje in de Clio zal rijden en dan heb ik alleen een koffer bij mij met daarin de nodige dingen die ik voor 't werk nodig ben. Denk dat dat wel goed moet komen. De twingo was soms echt engJoopieboy schreef op zondag 13 maart 2011 @ 11:56:
Je bedoelt de nieuwe dCi 85 met 88 pk en 200 Nm koppel? Kan mij voorstellen dat die behoorlijk aan de twingo kan sleuren maar voor in de Clio lijkt het me net iets te weinig eerlijk gezegd.
En toch leuk dat je voor Renault kiest, als je bijvoorbeeld naar de audi gaat kijken die zit van binnen veel beter in elkaar vind ik. Veel minder dat plastic. Maar goed, alvast gefeliciteerd.
@mvz: Mooi dat het nu goed is, software update heb ik ook al meer over gehoord ja.En kan mij behoorlijk goed voorstellen dat dit niet echt goed is voor je vertrouwen in je auto haha.
PhD i.o.
La fusion, vandaag heb ik dit probleem weten op te lossen. Ik heb het zelf gedaan, en het is mij als totale leek met auto's gelukt...la_fusion schreef op woensdag 23 februari 2011 @ 11:09:
[...]
Die brom oplossen zou ik ook graag doen en zeker voor 30 euro.. waar heb jij daar iets van teruggevonden?
"Het is pas haute cuisine als het de frituurpan heeft gezien" - @VanRoyal (2021)
Thanks voor het onderdeel nummer, dat vervangen is inderdaad heel eenvoudig dat had ik wel al gezien.grannymark schreef op zondag 13 maart 2011 @ 17:23:
[...]
La fusion, vandaag heb ik dit probleem weten op te lossen. Ik heb het zelf gedaan, en het is mij als totale leek met auto's gelukt...
Originele autoonderdeel : Temperatuur zender (onderdeel nr 8200093290). Vervolgens connector los maken en die oude zender uiteruit halen, nieuwe vastklikken en connector verbinden... Auto starten, en de brom is een stuk minder. Nu, na een ritje van 15 minuten is de zender geruisloos, ik hoor hem niet meer!
Problem solved.
Nog wat anders, mijn Clio heeft XENON licht die automatisch de goede stand zoekt. Nu is het zo dat ik vind dat die lichten te dicht bij mijn auto schijnen, ik wil ze verder naar voren hebben ivm beter zicht. Weet iemand hoe je die dingen in kunt stellen? Is dat uberhaupt mogelijk?
Ik heb daar dus alleen een draaiknop zitten voor mijn dashboard verlichting... Niet voor mijn koplampen...la_fusion schreef op zondag 13 maart 2011 @ 19:00:
[...]
Thanks voor het onderdeel nummer, dat vervangen is inderdaad heel eenvoudig dat had ik wel al gezien.
Je Clio heeft mogelijk ook hoogteverstelling voor de koplampen, die van mij wel maar is geen Xenon. In te stellen via een draaiwiel links op het dashboard naast het stuur. 4 is de laagste stand en 0 de hoogste, staat ook verder uitgelegd in de gebruikshandleiding.
"Het is pas haute cuisine als het de frituurpan heeft gezien" - @VanRoyal (2021)
[ Voor 22% gewijzigd door timovd op 14-03-2011 10:14 ]
Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)
Nee, merp!
K to the KillaZ
Nee, merp!
Dus jongens, wat vinden we hiervan?RenaultSport wordt zelfstandig merk
Eerdere geruchten dat Renault Alpine zou terugbrengen als merk voor het spannende werk lijken toch niet waar. In plaats daarvan wordt RenaultSport een op zichzelf staand merk dat voor de leukere modellen moet gaan zorgen. De eerste daarvan is waarschijnlijk een roadster.
In gesprek met het Engelse AutoCar verklaart Renault product manager Beatrice Foucher dat RenaultSport ‘essentieel is voor de strategie van Renault.’ Volgens Foucher is de klantloyaliteit al op een hoog peil en sommige eigenaren zien RenaultSport al als een eigen merk, ‘dat kunnen we verder ontwikkelen’. Daarom wordt er in Frankrijk hard gewerkt aan modellen exclusiefs voor RenaultSport, die in gelimiteerde oplage gebouwd moeten gaan worden. Daarnaast blijven ze in het Franse Dieppe ook gewoon bezig met het verbouwen van reguliere Renaults als de Mégane.
Hoewel de beslissing nog niet definitief is, denkt Foucher dat RenaultSport ‘twee of drie’ eigen modellen zou kunnen ondersteunen. De eerste daarvan zou een tweezits roadster zijn, gebaseerd op de spectaculaire Dezir Concept, die het merk vorig jaar toonde. Dat wordt geen volledig elektrische sportauto, de technologie is nog niet zover geavanceerd dat zo’n soort auto tegen een realistische prijs kan worden aangeboden. Sowieso lijkt het erop dat het prijskaartje stevig wordt, een basisprijs van €40.000 wordt gefluisterd. Wat er dan wel onder de futuristische motorkap van de toekomstige roadster gaat komen is gissen, maar de 200 pk sterke RenaultSport 2,0-liter viercilinder zou een goede keuze zijn.
Einde Alpine
Als RenaultSport zich inderdaad tot een op zichzelf staand merk ontwikkeld, betekent dat het einde van de poging om Alpine nieuw leven in te blazen. Daarnaar gevraagd zei Foucher ‘Alpine is een merk dat we graag zouden willen voeren. Maar dan moeten we wel in staat zijn om alle waarden van het merk in de modellen te verwerken. Anders zou het het merk alleen maar schade toebrengen.”
Bron
Nee, merp!
[ Voor 75% gewijzigd door timovd op 18-03-2011 14:02 ]
Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)
[ Voor 6% gewijzigd door KillaZ op 19-03-2011 10:45 ]
K to the KillaZ
K to the KillaZ
Liefde maakt een smal bed breed!
Nu de dekens nog...
Before me there were many, after me there will be none
Feli, ziet er goed uit met de zomervelgen, zeiden ze nog wat van je achterlichten?2cvman schreef op dinsdag 22 maart 2011 @ 22:59:
Zo, APK is weer gelukt, mankeerde niets aan, en de nieuwe zomerbandjes zitten er ook weer onder:
[afbeelding]
[afbeelding]
Hangt ook van de kwaliteit van het gebruikte leer af. Het leer in de Laguna doen we letterlijk nooit iets mee, en we stappen ook niet in als ganzen (melcon schreef op woensdag 23 maart 2011 @ 12:11:
Dat is het nadeel van leer, je moet er voorzichtig mee omgaan en het ook regelmatig behandelen tegen uitdrogen zodat het soepel blijft.
Nee, merp!
Heel gaaf!!2cvman schreef op dinsdag 22 maart 2011 @ 22:59:
Zo, APK is weer gelukt, mankeerde niets aan, en de nieuwe zomerbandjes zitten er ook weer onder:
[afbeelding]
[afbeelding]
Nee, merp!
Ik bedoel de opvolger van de Clio III phase 2. Ik meen dat die eind dit jaar wordt gepresenteerd en vanaf volgend jaar leverbaar is.PauseBreak schreef op woensdag 23 maart 2011 @ 21:10:
Wat bedoel je precies? De huidige Clio (de Clio III phase 2) is al enige tijd gewoon leverbaar, ook voor de RenaultSport uitvoeringen zijn er zover ik weet geen bizarre wachttijden.
Bij de APK had ik even snel mijn originele units erin gezet.Joopieboy schreef op woensdag 23 maart 2011 @ 19:22:
[...]
Feli, ziet er goed uit met de zomervelgen, zeiden ze nog wat van je achterlichten?
Nou, als je moet instappen als een gans omdat je anders gaten in je leer haalt, dan lijkt mij de kwaliteit van het leer ook niet helemaal briljant eigenlijk. Maar goed, dat kun je in principe verwachten als je kijkt naar de prijs van een Méganemelcon schreef op woensdag 23 maart 2011 @ 22:54:
De clio IV![]()
@Pausebreak, inderdaad, dat is ook waar. Al heeft dat niet direct zoveel te maken met de kwaliteit van de leer zelf maar vooral de kwaliteit van de verf.
Nee, merp!
K to the KillaZ
Ik moet wel, anders moet ik duwend invoegenmelcon schreef op donderdag 24 maart 2011 @ 12:21:
Gaf je volgas op dat moment?
K to the KillaZ
Nee, merp!
Die moet uitgelezen worden begrijp ik aan de reactie van Joopie?melcon schreef op donderdag 24 maart 2011 @ 18:50:
Dan blijven er nog wel wat mogelijkheden over maar ik zou het zoeken in de gaspedaal sensor...
[ Voor 10% gewijzigd door KillaZ op 25-03-2011 09:43 ]
K to the KillaZ
Nee, merp!
[ Voor 3% gewijzigd door Ritchie op 26-03-2011 21:09 ]
- NAC Breda -
ZO SE - 5,76kWp - Shade: Low - PVoutput | NOZW APS QS1 - 3,84kWp - Shade: High - PVoutput | Volvo XC40 Pure Electric Ultimate | Volvo EX30 Plus SMSR
Dan ben ik ook benieuwd hoe ze dit op een Clio II gaan monteren. Als het in de koplampunits zit, is het misschien nog wel leuk om te zien maar anders..Ritchie schreef op zaterdag 26 maart 2011 @ 21:08:
Iemand dit al gezien?
http://www.autokanaal.be/...g-voor-oude-renaults.aspx
Ik vraag me af of dit al in mijn nog te leveren auto zit.
Windows10 Ultimate 64 bit@SSDKingston 300, AMD Ryzen 5 1400, Sapphire RX460 4gb, Corsair DDR4 8 gb. OC,
Helaas, ook de dorpsgarange kan niet zelf de renaults uit lezen.melcon schreef op vrijdag 25 maart 2011 @ 16:35:
Uitlezen werkt voor zoiets meestal beter dan lukraak vervangen ja![]()
Maar je kan hem ook zelf meten, gewoon multimeter er op en weerstand meten.
K to the KillaZ
Inderdaad. Op de foto bij het artikel vind ik het er nl. niet uit zien.la_fusion schreef op zondag 27 maart 2011 @ 09:00:
[...]
Dan ben ik ook benieuwd hoe ze dit op een Clio II gaan monteren. Als het in de koplampunits zit, is het misschien nog wel leuk om te zien maar anders..
Scheelt 1 pk met opgaveFlame17 schreef op zondag 27 maart 2011 @ 12:14:
Gister is de Clio 16V op de dyno geweest in Goes.
Na 200.000 km nog steeds 120 pk aan de wieltjes en dat komt omgerekend goed in de buurt van de ooit toe bedeelde pk's volgens het boekje.
Over de berekening aandrijf verlies zijn de meningen verdeeld.
Windows10 Ultimate 64 bit@SSDKingston 300, AMD Ryzen 5 1400, Sapphire RX460 4gb, Corsair DDR4 8 gb. OC,
Lol, ik word net gebeld door de dorpsgarage: Hij kan de Clio nu wel uitlezen, anders had hij het uitlezen moeten uitbesteden o.i.d.KillaZ schreef op zondag 27 maart 2011 @ 17:23:
[...]
Helaas, ook de dorpsgarange kan niet zelf de renaults uit lezen.
Dat wordt naar de dealer.
K to the KillaZ
Ik heb dit gehad met m'n Clio uit 2001. Wanneer dat lampje ging branden (electronicastoring), zorgde de boordcomputer ervoor dat het toerental beperkt bleef (niet hoger dan 2500-2800 toeren). Gevolg: niet harder kunnen rijden dan 90km/h in z'n 5e versnelling. Contact uit/aan zorgde vaak ervoor dat de storing tijdelijk "verholpen" was (lees: de boel is dan gereset totdat de storing weer optreedt).KillaZ schreef op donderdag 24 maart 2011 @ 09:32:
Volgens mij heeft mijn Clio last van hooikoorts![]()
Vanochtend tijdens het invoegen en op de A9 2 keer inhouden en branden van het voorgloei lampje.
Zal wel loslopen, maar vond het toch wel spannend invoegen als je auto inhoudt![]()
Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir
Zo ver is het dus bij mij niet, ik heb het niet altijd en kan gewoon in zijn 5 doortrekken naar normale snelheid.RayNbow schreef op maandag 28 maart 2011 @ 09:59:
[...]
Ik heb dit gehad met m'n Clio uit 2001. Wanneer dat lampje ging branden (electronicastoring), zorgde de boordcomputer ervoor dat het toerental beperkt bleef (niet hoger dan 2500-2800 toeren). Gevolg: niet harder kunnen rijden dan 90km/h in z'n 5e versnelling. Contact uit/aan zorgde vaak ervoor dat de storing tijdelijk "verholpen" was (lees: de boel is dan gereset totdat de storing weer optreedt).
Wat er bij m'n Clio vervangen/gedaan is:
[list=1]
• Gaspedaal sensor vervangen
• Stekkers van kabels verwijderd en gesoldeerd
• Gaspedaal sensor vervangen (2e keer)
• Iets met het gasklephuis * RayNbow is alleen vergeten wat het precies was...
K to the KillaZ
Wat flauw dat de Laguna's er niet onder vallen zegRitchie schreef op zaterdag 26 maart 2011 @ 21:08:
Iemand dit al gezien?
http://www.autokanaal.be/...g-voor-oude-renaults.aspx
Ik vraag me af of dit al in mijn nog te leveren auto zit.
Nee, merp!
Waarom +10 pk???? Voor de kroeg?Flame17 schreef op zondag 27 maart 2011 @ 19:58:
[...]
Over de berekening aandrijf verlies zijn de meningen verdeeld.
De een zegt 120 wpk delen door 90 en dat maal 100 (10% verlies )
De ander zegt 120x1,08 + 10pk....
Nee, merp!
Even uit laten lezen, was een gaspedaal sensor inderdaad. Na het resetten even de waardes gechecked en er was niets aan de hand (range 0 tot 100 % prima waarden).KillaZ schreef op maandag 28 maart 2011 @ 11:16:
[...]
Zo ver is het dus bij mij niet, ik heb het niet altijd en kan gewoon in zijn 5 doortrekken naar normale snelheid.
Het gebeurd het meest in zijn 4, maar nooit met optrekken.
Hoorde van anderen dat het ook valse lucht "kan" zijn. Echter lijkt het mij dat je dan ook met optrekken last hebt.
Vanmiddag nog een afspraak voordat de dorpsgarange hem gaat uitlezen. Ben benieuwd wat hij vindt.
K to the KillaZ
Dit komt niet omdat de LEDjes zelf trillen, maar door de manier waarop ze aangestuurd worden.timovd schreef op maandag 28 maart 2011 @ 14:41:
Bij Audi is het geen probleem. Bij Porsche en MB trilt het als een gek. Bij Audi zie het er gewoon goed uit, mits het zo uit de fabriek komt.
K to the KillaZ
Nee, merp!
PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W
Is this question retorical? No? Then what is the point of retorical questions?
[ Voor 0% gewijzigd door PauseBreak op 01-04-2011 13:02 . Reden: woord vergeten ;x ]
Nee, merp!
- NAC Breda -
thnx! Roest niet kunnen vinden. Wel was er een laagje af bij dat glazen schuifdak, aan de voorkant. Opschuren en opnieuw lakken moet voldoende zijn om die weer netjes te krijgen.PauseBreak schreef op vrijdag 01 april 2011 @ 10:32:
Hm ja, een Twingo is vooral een heel erg basic autootje. Daar zit niet heel veel op dat problemen kan opleveren. Als er al iets is, dan vaak de bak (in het geval van de gerobotiseerde automaat zou ik zelfs een koop afraden, die dingen zijn enorm onbetrouwbaar), verder zou ik gewoon de algemene aandachtspunten in gedachten houden.
Dus hoe remt ie, trekt het ding naar een bepaalde kant tijdens rijden en/of remmen, zit er roest bij de wielen/dorpels etc.
Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO
[ Voor 3% gewijzigd door Khaine op 02-04-2011 21:56 ]
thnx! dat moet goedkomen dan.melcon schreef op zondag 03 april 2011 @ 00:00:
'99 twingo heeft gewoon ISO stekkers dus je hebt geen conversie stekkers nodig. Zorg alleen even dat je de geschakelde plus en constante plus goed hebt, die moet je waarschijnlijk omwisselen.
Voor je antenne heb je dit ding nodig:
[afbeelding]
Zit vaak ook nieuw geleverd bij auto radio's, en voor de rest gefeliciteerd en geniet ervan
[ Voor 9% gewijzigd door Khaine op 03-04-2011 00:50 ]
Thnx! De foto's moet ik snel even gaan maken. Kon tegen gereduceerd tarief een grote schoonmaak laten doen, dus wellicht dat ik dat komende zaterdag probeer te doen. Er hing nog een klein beetje rokerslucht van de vorige eigenaar in, dat moet er dan uit zijn. Daarnaast gaat hij uiteraard ook weer aan alle kanten blinken.Joopieboy schreef op zondag 03 april 2011 @ 21:53:
Gefeliciteerd Khaine, ben benieuwd naar foto's!
En idd schakelen en ook koppelen is enorm wennen tussen een fransoos en een japanner. Ik ben zelf de andere kant op gegaan haha. Hoewel ik vandaag een nieuwe megané coupe zag staan, zwart, spoiler achterop, nette velgen. Damn zeg dat is mij toch een dikke auto geworden!
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq