Het grote Renault topic - Deel 3 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste
Acties:
  • 52.487 views

• melcon
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 16:02
Klopt :) maar vergis je niet, je kan er 110% van overtuigd zijn dat je iets achter hoort terwijl het van voor komt of vice versa.

Als ik het goed heb je schijven achter? Het komt wel eens voor dat het mechanischme voor de handrem blijft hangen / stroef loopt aan 1 kant (ze worden elk door een aparte kabel aangetrokken, die wel samen komen bij een draadeind met een koppelstuk die weer aan je handrem zit). Dat geeft ook wel bijgeluiden maar geen speling uiteraard.

Als je er nou niets aan kan ontdekken rij dan gewoon een tijdje door tot het erger wordt. Dan is het wat makkelijker te vinden.

@Rvl, gefeliciteerd en sjieke kleur.

• KillaZ
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 20:04
Volgens mij zijn het trommeltjes hoor ;) 1.5 DCI uit 2002 met.....schrik niet.....69 pk o.i.d. :o

Ga vanavond wel even rommelen, anders is hij van het weekend aan de beurt, even kijken of ik een brug op kan. Maakt het toch wat makkelijker.

Over dat doorrijden: Kan dat geen kwaad? Ik voel geen "rare" dingen in mijn 140 km snelweg per dag.

[ Voor 17% gewijzigd door KillaZ op 24-02-2011 15:51 ]

K to the KillaZ

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
RvL schreef op donderdag 24 februari 2011 @ 07:45:
offtopic:
Schaamteloze crosspost vanuit de HK, maar aangezien niet iedereen daar in kan plaats ik 'm hier nog een keer :)

Na 4 maanden geduldig wachten is hij dan toch maar binnen *O*.

[afbeelding]

Renault Mégane Estate Bose 1.5dCI (110PK).
Kleur: Gris Cassiopee
Opties: Pack Lumière, trekhaak
Gefeliciteerd, mooie auto. :)
Ik zal u binnenkort ook eens toevoegen. ;)

Het leven is te kort om geduld te hebben!

• melcon
Kan geen kwaad, wel in de gaten houden. De bak had je al uitgesloten gezien het niet uitmaakt of je de koppeling indrukt toch?

• PauseBreak
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 21:51
Mooie nieuwe auto's hier zeg :)

Nee, merp!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Ja idd, kriebelt toch wel weer om een sportieve renault te kopen, mja de wijsheid he. :+

@l0we: uw 6 is toegevoegd.
@kpr: uw 6 iso ok toegevoegd. En nog bedankt voor de link, die staat er ook bij.
@RvL: uw Mégane staat er ook bij. :)

Nog iemand die erbij wilt of die ik over hebt geslagen? :P

[ Voor 54% gewijzigd door Joopieboy op 24-02-2011 18:03 ]

• RvL
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08:18

RvL

dank je!

Onderweg naar huis uitgebreid de tijd gehad om alle knoppen te ontdekken. t Was flink druk en heb een leuk stukje file gehad. Ook de Bose installatie eens aan de tand gevoeld. Ben blij dat ik daar voor gekozen heb.

BT carkit werkt ook goed met mn X10. Ik heb er in ieder geval nog geen problemen mee gehad.

Liefde maakt een smal bed breed!
Nu de dekens nog...

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Haha mooi mooi, post ook eens foto's van het interieur als u wilt? :)

• RvL

RvL

zal morgen wat foto's maken. Het is een beetje donker nu ;)

Nu de dekens nog...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
melcon schreef op donderdag 24 februari 2011 @ 17:21:
Kan geen kwaad, wel in de gaten houden. De bak had je al uitgesloten gezien het niet uitmaakt of je de koppeling indrukt toch?
Idd, het maakt niet uit welke versnelling ik zit en of ik schakel. Het geluid blijft hetzelfde :)
Will keep you posted ;)

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
Joopieboy schreef op donderdag 24 februari 2011 @ 17:50:
Ja idd, kriebelt toch wel weer om een sportieve renault te kopen, mja de wijsheid he. :+
Nou ja, een nieuwe RS kopen is wel wijsheid hoor, maar ja, de euro's he? ;)

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
PauseBreak schreef op vrijdag 25 februari 2011 @ 10:13:
[...]

Nou ja, een nieuwe RS kopen is wel wijsheid hoor, maar ja, de euro's he? ;)
Haha ja dat is voor over een jaar dan wel een idee, maar ik vind een Clio RS zoals deze erg tof:
Afbeeldingslocatie: http://i15.photobucket.com/albums/a396/Modus47/Clio/ClioRS3.jpg
Dat zou ik nog wel een graag willen, helaas zie je ze niet zoveel origineel meer en dat is wel jammer. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
Dat zijn inderdaad gave autootjes ja. Jammer dat ze zoveel "getuned" worden ;(

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
Origineel zijn ze nog genoeg te vinden hoor, maar dan betaal je uiteraard ook wat meer. Als je onder de 4 a 5 K gaat kijken kom je inderdaad het afgetrapte sjonnie spul tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hammetje
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 21:28
El-Loco schreef op maandag 21 februari 2011 @ 19:18:
Wat doet het niet aan de airco? Komt er geen koude lucht uit? Slaat hij uberhaupt wel aan? Het laatste moet je als eerst weten. Test het door hem in te schakelen, en dan te zien of je stationaire toerental een beetje verandert, en of je een tik hoort van het aanslaan.
Ik heb het getest, ik hoor wanneer ik airco indruk wel iets zoemends van onder de motorkap komen, dit zoemen neemt weer af wanneer ik de airco uitdruk. Hij doet dus wel degelijk iets wanneer ik de airco inschakel. Echter, de tempratuur van de lucht die binnenkomt is niet ijskoud en ik hoor ook geen 'tik' wat ik (volgens vrienden bij een airco) wel zou moeten horen. Wat zou hier het probleem kunnen zijn?

"Het is pas haute cuisine als het de frituurpan heeft gezien" - @VanRoyal (2021)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El-Loco
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23-05 06:44
Je hoeft voor zover ik weet niet bij alle auto's een merkbare tik te horen. Als je maar een verandering merkt met aan of uitzetten van de aircopomp weet je in ieder geval dat hij aanslaat. Ik vermoed dan dat de aircovloeistof nodig bijgevuld / gereinigd moet worden. Ongeveer € 100,-, afhankelijk van waar, en je bent klaar. Valt eigenlijk onder normaal onderhoud, Renault geeft aan dat het eens in de 2 jaar voor kan komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:52
Tenzij je aircosysteem lek is, zoals bij onze Espace III :/

Midden in Zuid-Frankrijk kwam er ineens alleen nog maar warme lucht uit, terwijl we hem vlak voor de vakantie nog hadden laten vullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2cvman
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 26-05 23:04
hmmm, rij toch al een paar jaar in een mooie clio... maar zie dit topic nu pas. :D
Owja, foto van mijn auto:
Afbeeldingslocatie: http://i4.photobucket.com/albums/y110/crazy2cv/DSCF0653_800x533.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i4.photobucket.com/albums/y110/crazy2cv/IMG_0192_800x600.jpg

Mooie auto's hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApoC
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 26-05 14:11
Ik ben normaal niet zo'n fan van optische tuning, maar dit ziet er toch wel netjes uit moet ik zeggen. Zwart staat een clio goed ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
Ik vind 't wel grappig, helemaal omdat je volgens RDW op LPG3 rijdt :D

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xabre16v
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
Leeuwarden zeker? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Dat is stiekem toch wel heel erg tof ja!
Ik had alleen persoonlijk voor een volledig rode achterlichten gekozen maar goed.

Geef eens wat meer specs voeg ik je toe aan de ts? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yorroy
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 21:34
Zit nu al een tijdje te twijfelen tussen de Twingo benzine of diesel. Het scheelt 1800 euro en vooralsnog zijn ze beide wegenbelasting vrij. Ik vraag me alleen af wat dat vanaf 2013 gaat worden. Ik heb er namelijk geen trek in dat dan de wegenbelasting van de diesel ineens fors omhoog gaat.

Iemand al gereden in de diesel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2cvman
@ Joopieboy.
Mijn derde remlicht is nu ook zwart.
Op een kleine achterspoiler na is hij nu af en helemaal mijn smaak. Niet overdreven, ook al zullen de lampen niet ieders smaak zijn, ik vind het mooi staan samen met een zwarte auto. Ze zijn in Duitsland gelasiert en de lichtopbrengst is gewoon goed.
Meer dan dit zal het niet worden..haha
Het is een 1.6 dynamigue luxe uit 2006.
En idd, hij rijdt op LPG.

De uitlaat zat er al onder toen ik de auto kocht. Die is zo origineel geleverd.
Verder is de auto licht verlaagt. Voor 4.5 cm en achter 3.5 cm.
Dat rijd echt stukken beter en is nauwelijks stugger.
En aangezien een standaard Clio nogal hoog op de poten staat, staat het ook nog eens stukken beter.

@ Xabre, dat klopt!

[ Voor 26% gewijzigd door 2cvman op 01-03-2011 00:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xabre16v
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
Ik heb je nog niet zien rijden, zal eens beter opletten. Mijn wagen staat in de openingspost.

Welkom trouwens :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
yorroy schreef op maandag 28 februari 2011 @ 18:31:
Zit nu al een tijdje te twijfelen tussen de Twingo benzine of diesel. Het scheelt 1800 euro en vooralsnog zijn ze beide wegenbelasting vrij. Ik vraag me alleen af wat dat vanaf 2013 gaat worden. Ik heb er namelijk geen trek in dat dan de wegenbelasting van de diesel ineens fors omhoog gaat.

Ik heb die diesel gereden in de Mégane II, niks mis mee verder. Komt prima vooruit in de Mégane, dus dat zal in de Twingo ook wel zo zijn. Bijkomend voordeel is dat de Twingo behoorlijk licht is, dus qua zuinigheid zal het wel uit kunnen denk ik.

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvL

RvL

Het heeft even geduurd, maar hier zijn dan toch de beloofde interieur foto's. Ik had al eerder foto's gemaakt met m'n mobiel, maar deze auto is toch wel een betere camera waardig :)
Renault Mégane Estate
Serie Limiteé Bose 1.5dCI
Renault Megane Estate BoseRenault Mégane DashboardRenault Mégane, Stuurkolom
Renault Mégane, middenconsoleRenault Mégane, dakraamRenault Mégane, stoelen
Ondertussen zitten de eerste 1600km er alweer op. Als ik het boekje moet geloven is de auto nu zover ingereden dat ik meer dan 2500rpm mag draaien, dus dat heb ik bij warme motor ook maar eens uitgeprobeerd. De motor weet flink aan de auto te sleuren. Dat gevoel had ik al tijdens het inrijden (max 2500rpm) en dat gevoel is nu alleen nog maar bevestigd.

De Bose geluidsinstallatie is ook helemaal top. Heerlijk geluidje komt daar uit. Ik was even bang dat de subwoofer onder de passagiersstoel aardig door zou dreunen in de stoel maar volgens m'n vrouw valt het mee :).

Enige wat niet helemaal werkt zoals verwacht is de USB aansluiting. Met een USB stick waar echt alleen muziek op staat is er niets aan de hand, werkt als een zonnetje. Als ik echter m'n mobiel als massaopslag aansluit probeert hij alles af te spelen, ook niet-muziekbestanden, wat resulteert in een lange lijst meldingen 'Bestand is beschadigd'. Daarnaast speelt de installatie ook alle bestanden af die ik niet hoef te horen, zoals alle gesproken meldingen van het op de smartphone geinstalleerde navigatiesysteem :P. Met de mediaspelerfunctionaliteit van de Galaxy S van vrouwlief heeft hij ook wat moeite: hij speelt wel af maar naar het volgende/vorige nummer gaan lijkt altijd in een 'Bestand is beschadigd' te eindigen.

Verbruik is na de eerste twee tanks blijven hangen op 6,11l/100km, of wel 1 op 16,38. Nog geen denderende cijfers, maar ik verwacht dat dit nog wel een stukje beter wordt als de motor eenmaal goed ingedraaid is.

[ Voor 20% gewijzigd door RvL op 01-03-2011 08:47 . Reden: Foto van auto zelf ook toegevoegd ]

Nu de dekens nog...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Als een auto goed is ingereden dan zal die wel wat zuinger gaan lopen ja. Als u de 5000km voorbij bent, raad ik u eens aan om 10km goed warm te rijden, en rustig, dan steeds verder in de toeren en dan ook eens volledig door te trekken, en dan weer 10km goed uitrijden. Dan verbrand een motor een aantal keer optimaal en dat doet ook veel goeds met hem. :)

Maar nette wagen zeg, zonnedak lijkt mij ook heerlijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvL

RvL

Het is ook echt een genot om in te rijden. Ik heb voorheen altijd in ongeblazen benzine/lpg auto's gereden. Het feit dat je zoveel koppel al zo vroeg beschikbaarheid maakt 't een erg comfortabele auto. Doortrekken tot meer dan 2500rpm is bij (voor mij) normaal rijgedrag niet eens echt nodig.

Je tip zal ik zeker ter harte nemen!

Nu de dekens nog...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15:09
Wellicht zorgen een soort thumbnail bestanden op de Galaxy S voor de 'Bestand is beschadigd' melding. Ik zag op mijn oude Samsung U600 toen ook in iedere map een dubbel aantal bestanden dan muziek bestanden. Blijft natuurlijk wel een beetje jammer dat ze niet gewoon filteren op *.mp3/*.wav/etc..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
KillaZ schreef op vrijdag 25 februari 2011 @ 09:58:
[...]

Idd, het maakt niet uit welke versnelling ik zit en of ik schakel. Het geluid blijft hetzelfde :)
Will keep you posted ;)
En ja hoor: Linksachter de wiellager naar zijn grootje, zonder dat er heel veel speling op het wiel zat.
Dat + een beurt = 180 euro.
Ach, ik kan er weer 3~4 maanden tegenaan (=15K km) Volgende beurt wordt wel prijzig :'(
Remschijven + blokken en de distributie riem zijn dan aan vervanging toe.
Kan alvast gaan sparen met dat in het achterhoofd...... :)

offtopic:
Wel grappig, ik heb dat ding voor 2500 gekocht en heb aan regulier onderhoud er dan iets van 2200 euro in gestopt in een jaar. Met alleen een Dynamo als uitzonderlijk ding. Fijn he? Veel rijden :o

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klippy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 27-05 23:56

Klippy

Still Game

yorroy schreef op maandag 28 februari 2011 @ 18:31:

Ik heb er niet mee gereden, maar de ervaringen op www.twingoclub.nl/forum zijn positief.
Lijkt me verder ook een heerlijke combi, want 85PK en veel trekkracht in zo'n kleine auto moet gewoon prima te rijden zijn.

Toen ik mijn benzine bestelde werd net bekend dat de diesel er zou komen, maar ik heb zelf toch voor de benzine gekozen voor de door jou genoemde redenen.
En dan vooral de aanschafprijs, ik heb graag veel opties, dus een diesel Dynamique met ESP, Bluetooth, Climate Control, Spoiler, Privacy Pack en wat klein grut zou rond de 14.000 Euro uitkomen met afleverkosten. En dan heb ik nog geen velgen.
Dat vond ik het zelf eigenlijk niet waard als ik in 2013 weer meer wegenbelasting moet gaan betalen. Want voor dat geld rij je ook weer in een iets kalere benzine Clio. Maar dat is mijn persoonlijke mening.
Als je met minder opties genoegen neemt is de diesel natuurlijk een stuk gunstiger geprijsd.

Het is ook nog een beetje de vraag wat de restwaarde gaat doen zodra je weer wegenbelasting moet betalen.
Diesels zijn voor veel kilometers en Twingos over het algemeen niet. Dus dat is een gokje.
Ik ben zelf van auto gewisseld puur vanwege de maandlasten dus die wilde ik zo laag mogelijk houden en met 15K kilometer is dan volgens mijn berekening benzine een stukje voordeliger.

Ligt er dus gewoon aan hoeveel je wil gaan rijden en of je het de meerprijs waard vind, maar ik denk dat de diesel qua rijplezier de voorkeur heeft.

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
Vanaf Genève:
Renault R-Space
We wilden jullie de vroegtijdig vrijgekomen foto’s van de Renault R-Space eerder vanochtend niet onthouden, maar dat betekende wel dat verdere informatie over de concept-car nog ontbrak. Inmiddels acht Renault de tijd rijp om ook van de honingkleurige concept-car de informatie vrij te geven.

Renault ziet de R-Space als een ‘sport mpv’, die aan moet tonen dat een mpv sexy kan zijn. Onder de kap ligt een 0,9-liter driecilinder met turbo, goed voor een vermogen van 110 pk en 160 Nm koppel. Het blok is gekoppeld aan een EDC-transmissie met dubbele koppeling. Renault neemt deze driecilinder turbomotor volgend jaar ook daadwerkelijk in productie.
Op de Autosalon van Genève meldt Renault dat het gemiddeld verbruik van de mpv 3,7 liter benzine per 100 kilometer is. De CO2-uitstoot is slechts 95 gram per kilometer. De sprint naar 100 km/h kost 11 seconden en de topsnelheid is 200 km/h.
De R-Space is 4,25 meter lang, 1,85 meter breed en 1,55 meter hoog. De auto weegt 1.300 kilogram. De grote, schuin geplaatste voorruit en een panoramadak geven de mpv een sportief aanzien. Renault heeft ook zorg gedragen voor sportieve rijeigenschappen; tegelijkertijd is de ruimte achterin zo ontworpen dat kinderen zich niet vervelen.
Verder introduceert Renault het Visio-systeem met de Eco-knop. Het systeem werkt met camera’s en houdt de voetgangers, stoplichten en zebrapaden in de gaten. Als het systeem ziet dat verderop een stoplicht op rood springt, adviseert het systeem de bestuurder om de auto te laten uitrollen. Andersom zal het systeem de bestuurder in lege straten aansporen om de maximumsnelheid aan te houden.

link (ook voor plaatjes)
Even de spannende zaken bold gemaakt. Die drie-pitter, ik gok erop dat we die gaan zien in de Twingo, Clio en Mégane (alle varianten), en misschien zelfs wel in de Laguna. Al gok ik er op dat Renault het niet aandurft om die motor in de Laguna te plaatsen. Wellicht wel met een andere turbo setup icm handbak, voor meer vermogen.
De motor die gaat verdwijnen, ik gok op de aloude 1.2 16V. Die motor is ook al een tijdje niet echt meer geüpdate, dus dat is wel logisch. Ook qua verbruik.

Visio-systeem zal wel geïntroduceerd gaan worden met de nieuwe lichting modellen. Ik hoop erop dat het minder "intrusive" is dan het Volvo-systeem, want dat Volvo-systeem vind ik echt irritant :P

De auto zelf dan:
Front zullen we ongetwijfeld terug gaan zien op de volgende generatie Renaults. Volgens mij is de Clio de eerste die in aanmerking komt voor vervanging, dus die zal wel debuteren met het nieuwe gezicht. Ik ben benieuwd hoe dat staat. Op die R-Space vind ik 't wel gaaf eigenlijk, iets stoers enzo, maar of het op een klein autootje als de Clio of Twingo ook staat....
Verder natuurlijk even het algemene ontwerp bekijken. Ik vind 't wel wat hebben, al zou ik zo'n R-space niet kopen want geen achterbank ;) Maar de algemene lijnen staan me wel aan.

@RvL:
Toffe bak hoor! Ziet er toch weer goed uit :)

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r.e.s
  • Laatst online: 14:36
Ik heb een renault clio 1.4 helemaal orgineel, alleen is mijn verbruik altijd 1 op 12. Is dit normaal? Ik vind het persoonlijk aan de hoge kant. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
-RoB- schreef op dinsdag 01 maart 2011 @ 14:13:
Ik heb een renault clio 1.4 helemaal orgineel, alleen is mijn verbruik altijd 1 op 12. Is dit normaal? Ik vind het persoonlijk aan de hoge kant. :)
Hangt van je Clio af (bouwjaar?) en natuurlijk het meest nog van je rechtervoet. Als je schakelt bij max 3000tpm en je geeft niet meer dan een kwart gas, is ie heel zuinig. Als je graag "doorrijdt", dan kom je zonder problemen ook wel op de 1:8 :P

Overigens zag ik net dit nieuws, en dat wil ik jullie toch niet onthouden :P
Renault Twizy vanaf 6.900 euro
Afbeeldingslocatie: http://media.autoweek.nl/m/m1gy062bewx5_800.jpg
Renault heeft op de Salon van Genève de vanafprijs bekend gemaakt van z’n kleine elektrische stadsrakker, de Twizy. Hij gaat minimaal 6.900 euro kosten. Tenminste, dat is voorlopig de Europese richtprijs…

De Twizy is een piepkleine tweezitter, met een lengte 2.32 meter even lang en iets breder dan een gemiddelde motorfiets. Met een draaicirkel van 3,4 meter is-ie volgens z’n makers ontzettend eenvoudig te parkeren en een ideale metgezel in stedelijke gebieden. Hij biedt riant de plaats aan een bestuurder, die eventueel een passagier mee kan nemen die schuin achter hem of haar kan plaatsnemen. Een kleine elektromotor met een piekvermogen van twintig pk is verantwoordelijk voor de aandrijving, als topsnelheid geven de Fransen 75 km/h op. Volgens Renault kan de Twizy op een volgeladen accupakket en onder ideale omstandigheden ongeveer 115 kilometer halen, maar in de meeste gevallen mag je blij zijn met een actieradius van honderd kilometer. De meeste kilometers zal een Twizy echter maken in de stad, dus dat lijkt ons ruim voldoende.

Tijdens de Salon van Genève maakte Renault een Europese vanafprijs bekend van 6.900 euro. Onder invloed van lokale belastingen en regels kan die prijs nog afwijken per land, en over de gevolgen voor Nederland kon Renault nog geen uitsluitsel geven. Naast de aanschafprijs zit je als eigenaar van een Renault Twizy vast aan een maandelijks leasebedrag, waarmee je het accupakket betaalt. Dat maandbedrag komt volgens Renault uit op 45 euro. Deze leaseconstructie gebruikt Renault ook bij klanten die rijden met een elektrische Fluence Z.E. of een Kangoo Z.E.

link
Ziet iemand hier iets van praktisch nut in? Ik bedoel, een actieradius van 115km (max), een top van 75km/u... Ik denk niet dat dat iets is voor de Nederlandse markt.

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timovd
  • Laatst online: 19:44

timovd

Voorsprong door techniek

Wellicht wat voor Amsterdam, of een andere drukke stad (buiten Nederland).
Ben wel benieuwd naar een leasbedrag van €45,- voor het accupakket. Zijn ze zelf al zo onzeker over hun eigen accu's?

Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
Dat geeft Renault zelf ook aan, en in Parijs oid zou het prima kunnen werken natuurlijk, maar in Nederland? Zó groot is de gemiddelde Nederlandse stad nu ook weer niet volgens mij. Nu ja, we gaan het zien.
Dat heeft volgens mij te maken met Project Better Place. Die accu's zijn in principe te verwisselen bij zo'n wisselstation. Moet je er alleen wel een kunnen vinden :P

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
@timovd, dat is geen onzekerheid, dat heeft te maken met de aanschafprijs. Stel dat je de accus erbij moest kopen dan zou de auto een keer zo duur worden. Dus door een lease constructie voor de accus op te zetten kunnen ze de aanschafprijs laag houden.

@Killaz. Ja balen maar ja zo'n wiellager slijt nu eenmaal ook (helaas :P ). Ik weet niet hoeveel km's je rijdt? Want dat is al best veel onderhoud ;) Ik ben in de laguna nu 30.000 verder, ik heb de stuurstangen/kogels vervangen en that's it. Nu op 240.000 en op naar de 250.000 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
Binnenkort ga ik nog in een 2e Renault rijden :P

Thuis hebben we een Espace III 3.0 V6 Automaat, wat prachtig rijdt.

Maar voor m'n werk (TNT) ga ik binnenkort in een Kangoo rijden :P Via het kenteken ff de specs opgezocht:

Kangoo Express 1.5 DCI 66KW L1 E4 FAP LIGHT

Wil dat een beetje vooruit? De andere auto's zijn Mercedes Sprinters, die zijn volgens mij wat vlotter vanwege een turbo. Heeft deze dat ook :P ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisteRMeesteR
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:35

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

Ja.

www.google.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
Oooh, dat is de 90pk versie, die wil prima vooruit. Zeker omdat de Kangoo niet zo zwaar is, helemaal niet in bestelbus-uitvoering, zou ik me daar geen zorgen over maken.

De 1.5dCi die erin ligt heeft inderdaad een turbo, en uiteraard commonrail-inspuiting. Prima motortje, mits die niet al afgetrapt is :P

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
melcon schreef op dinsdag 01 maart 2011 @ 19:29:
@Killaz. Ja balen maar ja zo'n wiellager slijt nu eenmaal ook (helaas :P ). Ik weet niet hoeveel km's je rijdt? Want dat is al best veel onderhoud ;) Ik ben in de laguna nu 30.000 verder, ik heb de stuurstangen/kogels vervangen en that's it. Nu op 240.000 en op naar de 250.000 8)
In amper 9 maanden 2 keer een grote beurt....zegt dat je genoeg? :o ;)

Krijg binnenkort deze binnen, voor referentie en interesse. Dan hoef ik niet alles aan Melcon te vragen :+

[ Voor 3% gewijzigd door KillaZ op 03-03-2011 17:58 ]

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
Haha 8) Maar is zeker een goede leidraad waar je veel aan gaat hebben :)

Dat zegt wel genoeg ja. Overigens, in die 30k heb ik uiteraard wel 2 keer de olie vervangen dus helemaal compleet was ik niet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Breaker
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21:50
2cvman schreef op zondag 27 februari 2011 @ 21:14:
hmmm, rij toch al een paar jaar in een mooie clio... maar zie dit topic nu pas. :D
Owja, foto van mijn auto:
[afbeelding]
[afbeelding]

Mooie auto's hier!
Hey die ken ik ;)

Die van mij mag trouwens wel uit de openingspost, want die heb ik rond augustus 2009 al verkocht :$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2cvman
ah, jij hier.....hahaha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Breaker schreef op donderdag 03 maart 2011 @ 18:39:
[...]

Hey die ken ik ;)

Die van mij mag trouwens wel uit de openingspost, want die heb ik rond augustus 2009 al verkocht :$
Och das alweer even terug. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Breaker
Ja dat is al een tijdje geleden haha, mis hem wel een beetje, nou ja meer de 32 pk die ik nu mis (a)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Wat rij je nu dan als ik vragen mag? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Breaker
VW polo Bluemotion 2011 :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flame17
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18-01 12:33

Flame17

Captur EDC 130

En dan Clio Club Nederland noemen.......ga je schamen.... ;)

En voor de liefhebber een fotootje van het autootje dat er zaterdag bij komt, met andere woorden mis wel een beetje mijn kleine snelle rakkers ( voorheen Clio RS en Twingo RS ) , deze Clio 16V moet een en ander compenseren.
Specs van dit karretje voor wie het nog niet weet:

Clio 16V 1.8 motor met 135 pk en top van 209, de 0-100 in 8 seconden.
Auto is door lid van RTC eind 2007 aangepakt op roest en daarna compleet opnieuw gespoten.
Motorkap is vernieuwd, de verkoper legt nu nog de hand aan het vervangen van distributie riem en multiriem.

Afbeeldingslocatie: http://94.100.120.157/1247400001-1247450000/1247419301-1247419400/1247419393_6_DLyA.jpeg

Afbeeldingslocatie: http://94.100.115.49/1247400001-1247450000/1247436501-1247436600/1247436545_6_JQxO.jpeg

[ Voor 67% gewijzigd door Flame17 op 03-03-2011 20:00 ]

Windows10 Ultimate 64 bit@SSDKingston 300, AMD Ryzen 5 1400, Sapphire RX460 4gb, Corsair DDR4 8 gb. OC,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
Och jeetje, een Polo BM ;( Die duw ik altijd aan op invoegstroken omdat die dingen niet vooruit te branden zijn :P

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
Ze rijden bij mij ook altijd in de weg (net als die andere kleine köthokken, 107/c1/aygo :P ) :X

@Flame17, gefeliciteerd met een nette clio 16V, mooie aanvulling op de megane estate en een stuk sportiever. Kun je nog mooi een beetje sportief knallen 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flame17

Flame17

Captur EDC 130

melcon schreef op donderdag 03 maart 2011 @ 21:09:
Ze rijden bij mij ook altijd in de weg (net als die andere kleine köthokken, 107/c1/aygo :P ) :X

@Flame17, gefeliciteerd met een nette clio 16V, mooie aanvulling op de megane estate en een stuk sportiever. Kun je nog mooi een beetje sportief knallen 8)
Dank je, maar het is een Hatchback die Megane in GT-line uitvoering >:)

Windows10 Ultimate 64 bit@SSDKingston 300, AMD Ryzen 5 1400, Sapphire RX460 4gb, Corsair DDR4 8 gb. OC,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L0we
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 14:50
Flame17 schreef op donderdag 03 maart 2011 @ 19:38:
[...]

En voor de liefhebber een fotootje van het autootje dat er zaterdag bij komt, met andere woorden mis wel een beetje mijn kleine snelle rakkers ( voorheen Clio RS en Twingo RS ) , deze Clio 16V moet een en ander compenseren.

Auto is door lid van RTC eind 2007 aangepakt op roest en daarna compleet opnieuw gespoten.
Motorkap is vernieuwd, de verkoper legt nu nog de hand aan het vervangen van distributie riem en multiriem.

[afbeelding]

[afbeelding]
Net karretje! Ook ideaal dat hij net goed onderhanden is genomen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Breaker
[...]

Ja ben oud beheerder van de site, lurk er nog steeds rond, en er komt ooit wel een clio weer als de financien het toelaten ;)

Nette auto inderdaad, ga je veel plezier aan beleven :) !!
PauseBreak schreef op donderdag 03 maart 2011 @ 19:47:
Och jeetje, een Polo BM ;( Die duw ik altijd aan op invoegstroken omdat die dingen niet vooruit te branden zijn :P
Dat ligt aan de bestuurder, als je goed doortrapt en netjes weet te schakelen rijd je met gemak 120/130 ten tijde van invoegen ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Breaker op 04-03-2011 07:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
[...]

[afbeelding]

[afbeelding]
Dat is een mooi exemplaar zeg, veel plezier ermee! 8)
Wel even snel die koplampen eruit halen haha. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
Breaker schreef op vrijdag 04 maart 2011 @ 07:54:
Dat ligt aan de bestuurder, als je goed doortrapt en netjes weet te schakelen rijd je met gemak 120/130 ten tijde van invoegen ;)
Dat zal ongetwijfeld zo zijn, maar dat neemt niet weg dat ik veel eerder op de 120/130km/u zit dan zo'n ondergemotoriseerde BlueMotion ;) (Overigens geldt dat voor álle BM-modellen, ik heb er nog geen één gezien die een beetje vlot was.)
melcon schreef op donderdag 03 maart 2011 @ 21:09:
Ja, dat ook. Nog erger wordt het als er een auto à la Agila voor je rijdt, met een huisvrouw en/of bejaarde erin. Ik laad dan altijd maar een ruim gat vallen zodat ik er via de invoegstrook langs kan blazen, maar fijn is anders :P

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flame17

Flame17

Captur EDC 130

Afbeeldingslocatie: http://img834.imageshack.us/img834/4845/20110305161015.jpg

Oud en Nieuw.....snel en praktisch...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Breaker
PauseBreak schreef op zaterdag 05 maart 2011 @ 16:40:
[...]

Dat zal ongetwijfeld zo zijn, maar dat neemt niet weg dat ik veel eerder op de 120/130km/u zit dan zo'n ondergemotoriseerde BlueMotion ;) (Overigens geldt dat voor álle BM-modellen, ik heb er nog geen één gezien die een beetje vlot was.)

[...]
Tja, een 75PK tdi of een 150PK dci... dan zit ik er ook wel eerder op ja ;) Maar als je een beetje goede bestuurder hebt dan heb je er niet zoveel last van als bijvoorbeeld het zojuist beschreven oudje in een opel Agila, daar heb ik zelfs in mijn BM nog last van :$ :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hammetje
Nou, mijn Clio dan maar!

Afbeeldingslocatie: http://94.100.124.57/1250050001-1250100000/1250051101-1250051200/1250051158_6_OgJ3.jpeg

Afbeeldingslocatie: http://94.100.115.201/1250050001-1250100000/1250051001-1250051100/1250051070_6_OqnE.jpeg

Mijn eerste auto, sinds 3 weken in mijn bezit :).

"Het is pas haute cuisine als het de frituurpan heeft gezien" - @VanRoyal (2021)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flame17

Flame17

Captur EDC 130

nog even wat meer pica's van de Clio 16V:

Afbeeldingslocatie: http://img263.imageshack.us/img263/4716/cliox.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img52.imageshack.us/img52/9624/16vok.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img98.imageshack.us/img98/8104/clio16vzon.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
Mooi hoor, en ja sorry, hatch inderdaad :P

Velgen staan echt goed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-03 15:34

Jazzper

BB4E^Guerilla

Nice!

webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Beide zeer mooie auto's zeg! En die velgen onder die clio, staan hem prachtig. Zo word ik weer verliefd op dit model en type. En wat rijden ze verdomd goed zeg. O+

@grannymark: welkom! Mag ik u toevoegen aan de TS?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timovd

timovd

Voorsprong door techniek

Ik heb de zelfde vraag al gesteld bij de ClioClub. Ik vraag mij af of de Clio2 (ph3; bj2004) een OBD2 connector heeft. Ik wil nl. een OBD naar Bluetooth aanschaffen en zo op mijn Android een aantal dingen uitlezen.
Heeft iemand ervaring met deze app bij een Renault (met/rond bouwjaar 2004).

Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15:09
Ik heb geen ervaring met de app maar de Clio heeft zo'n OBD2 connector. Deze is te vinden onder het asbakje in de middenconsole.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timovd

timovd

Voorsprong door techniek

Locatie weet ik idd te vinden. Bedankt voor het antwoord!
Binnenkort deze bestellen: http://www.dealextreme.co...-blue-orange-dc-12v-42825

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hammetje
Joopieboy schreef op zondag 06 maart 2011 @ 23:10:
Beide zeer mooie auto's zeg! En die velgen onder die clio, staan hem prachtig. Zo word ik weer verliefd op dit model en type. En wat rijden ze verdomd goed zeg. O+

@grannymark: welkom! Mag ik u toevoegen aan de TS?
Thanx, en ja :), dat mag!

Het is een 1.6 16v uit november 2001, 110 pk's (H)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
Mooie Clio's hierboven hoor d:)b

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
Ook leuk: Wil je zelf je winterbanden wisselen naar zomerbanden, kan je niet op de brug die je normaal gesproken gebruikt. Mooie van de brug is dat er een aantal luchttollen in de buurt zijn: Ideaal voor de moeren dus :+
Omdat je strontongeduldig bent naar je zwager gaan voor een compressor, om vervolgens er achter te komen dat die compressor totaal niet krachtig genoeg is voor je moeren.

Resultaat: 45 min. lopen kloten om 4 banden met de standaard meegeleverde set te wisselen.
Om vervolgens na een ritje van 10 km ze allemaal nog een keer vast te moeten draaien.
Afijn, * KillaZ rijdt nu wel op zomerbanden. :o

Heb gisteren ook het boek van Haynes binnen gehad, mooie boek! Veel uitleg en prima voorbeeldfoto's.

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Welk bouwjaar is jouw 16V eigenlijk Flame17? :)
grannymark schreef op maandag 07 maart 2011 @ 17:11:
[...]

Thanx, en ja :), dat mag!

Het is een 1.6 16v uit november 2001, 110 pk's (H)
Erg fijne motoren zijn dat die 1.6's. :) En ik zal u zo toevoegen.
KillaZ schreef op dinsdag 08 maart 2011 @ 10:13:
Ook leuk: Wil je zelf je winterbanden wisselen naar zomerbanden, kan je niet op de brug die je normaal gesproken gebruikt. Mooie van de brug is dat er een aantal luchttollen in de buurt zijn: Ideaal voor de moeren dus :+
Omdat je strontongeduldig bent naar je zwager gaan voor een compressor, om vervolgens er achter te komen dat die compressor totaal niet krachtig genoeg is voor je moeren.

Resultaat: 45 min. lopen kloten om 4 banden met de standaard meegeleverde set te wisselen.
Om vervolgens na een ritje van 10 km ze allemaal nog een keer vast te moeten draaien.
Afijn, * KillaZ rijdt nu wel op zomerbanden. :o

Heb gisteren ook het boek van Haynes binnen gehad, mooie boek! Veel uitleg en prima voorbeeldfoto's.
Rofl haha. :P Wat je wel kunt doen is de auto opkrikken, moeren een slag losmaken (de bekende knak dat ze dan los draaien), en dan met de compressor volledig losdraaien. Ik kom op het werk ook wel eens bouten tegen die op 130 Nm zijn aangedraaid, terwijl wij met de compressor en handmatig natrekken maar op 110 Nm mogen. :X

Edit: en beide toegevoegd! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
Zelfs als die bouten de bekende knik over waren, was die kutcompressor niet krachtig genoeg.
Volgende keer gaat hij gewoon de brug op! Met het Haynes boek op een gereedschapstrolley :+

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Haynes boek is heilig ja, daar staat enorm veel info in, erg duidelijk hoe je dingen moet doen. Had ik met mijn 19 moeten hebben met al die keren dat bv het dashboard open moest of de achteras eronder uit. :X

Maar dat is wel triest dan van die compressor, zo een gamma prut ding? :P

Edit: TS is weer volledig aangepast, sommige mensen hebben een PB gehad voor wat meer info of een foto die niet werkt. Zijn er nog mensen die ik heb overgeslagen? :P

[ Voor 23% gewijzigd door Joopieboy op 08-03-2011 11:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
Luchtsleutel kun je prima gebruiken voor losdraaien. Voor vastdraaien altijd oppassen, want je draait het zo te vast. Of je moet een speciale momentdop hebben voor de luchtsleutel maar die zijn best prijzig. Ik draai ze met lucht vast tot de eerste tegenstribbeling van de luchtsleutel en daarna even nadraaien met de momentsleutel.

Overigens, als die compressor 8 bar levert moet het los en vastdraaien prima lukken. Wat het grootste probleem van de goedkopere compressors is dat ze te snel druk verliezen je dus b.v. maar 2 moeren kan losdraaien en dan weer mag wachten tot dat ding weer vol zit :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
melcon schreef op dinsdag 08 maart 2011 @ 12:32:
Luchtsleutel kun je prima gebruiken voor losdraaien. Voor vastdraaien altijd oppassen, want je draait het zo te vast. Of je moet een speciale momentdop hebben voor de luchtsleutel maar die zijn best prijzig. Ik draai ze met lucht vast tot de eerste tegenstribbeling van de luchtsleutel en daarna even nadraaien met de momentsleutel.

Overigens, als die compressor 8 bar levert moet het los en vastdraaien prima lukken. Wat het grootste probleem van de goedkopere compressors is dat ze te snel druk verliezen je dus b.v. maar 2 moeren kan losdraaien en dan weer mag wachten tot dat ding weer vol zit :P
Dan denk ik dat het probleem was dat ik (of de monteur, die de voorremmen heeft gechecked) ze én te vast heb gedraaid én dat het compressortje te klein was.

Ze gingen uiteindelijk wel, maar wel met de hand.
Niet fijn als je vervolgens om 23:45 op een verlaten industrie terrein de boel weer vast draait omdat je speling voelt tijdens rijden.....hehe :o

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Aandraaien als hij op de wielen word teruggezet moet altijd, ik weet niet of jij dat had gedaan? Als de auto in de lucht is draai ik ze handvast (of bijna want op het werk gebruik ik de luchtsleutel), dan laat ik de auto zakken en draai ik ze na op 110 Nm. Meestal na 100km moeten ze wel weer gecontroleerd worden. En zeker als je de wielen te vast aandraait dan heb je kans dat ze loslopen.
melcon schreef op dinsdag 08 maart 2011 @ 12:32:

Ik gebruik op het werk een luchtsleutel die begrensd is, die kan niet teveel kracht geven. Wel duur spul ja maar goed. En dan gebruiken wij een grote momentsleutel voor het natrekken. Dan weet je zeker dat het goed gebeurd. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
Sowieso kan het geen kwaad om af en toe je banden eens te checken, en dan niet alleen op spanning ;)

Even over de Fluence; Verkoop is begonnen in Denemarken:
Denemarken heeft primeur Renault Fluence
Renault Fluence Z.E.
8 maart 2011 | 13:59 | Tekst: Marco Gorter

De elektrische ambities van Renault worden steeds concreter. In samenwerking met Project Better Place heeft Renault in Denemarken het eerste Europese verkoopcentrum voor de Fluence geopend. Aan het einde van het jaar rijden de eerste elektrische Renaults in dat land rond.

Hoewel het centrum speciaal voor de informatievoorziening over- en verkoop van de Renault Fluence is gebouwd, kan de elektrische auto bij elke Renault dealer in het land besteld worden. Ook het onderhoud kan in principe bij elke vestiging gedaan worden. Daarnaast worden er nog eens zestien proefritcentra en twaalf informatiecentra over elektromobiliteit opgericht.
Bij de aanschaf van een Fluence zijn klanten ook verplicht tot het afsluiten van een abonnement voor het gebruik van elektrische voorzieningen. Daaronder vallen niet alleen laadpalen en snellaadstations, maar in samenwerking met Better Place wordt er ook gewerkt aan accuwissel stations. Hier is het mogelijk om binnen vijf minuten volledig geautomatiseerd de lege accu uit je Fluence te laten halen en te vervangen door een vol exemplaar. Daarmee kun je dan weer zo'n 185 kilometer ver komen. De abonnementen kosten, afhankelijk van het aantal gereden kilometers, omgerekend tussen de 199 en 399 Euro.
Overigens vind ik zo'n Fluence wel een behoorlijk stoere auto. Die zouden ze ook wel mogen leveren met een stel fijne TCe- en dCi-motoren hier.

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Als je ziet hoe de Laguna het hier doet en de algemene verkoop van groot sedan-spul uit Frankrijk doet Renault er verstandig aan de Fluence hier niet met gewone motoren aan te bieden :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
Beetje overdreven natuurlijk. De vorige Laguna (de II) verkocht gewoon goed, alleen heeft die tegelijkertijd het imago van de Laguna als auto compleet om zeep geholpen. Dat de opvolger dan niet zo goed verkoopt is niet zo heel gek he :P
Wanneer Renault de Fluence met een stel fatsoenlijke motoren zou aanbieden (dus met de TCe100 - 140, en de dCi90 - 130) zou dat ding voor sommige versies ongetwijfeld bpm/mrb-vrijgesteld zijn en ook echt wel fatsoenlijk verkopen. Daar ben ik wel van overtuigd eigenlijk.

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timovd

timovd

Voorsprong door techniek

Het leuke is dat de nieuwe Laguna beter presteert dan de Duitse premiummerken. Qua storingen; volgens ADAC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
De huidige is vrij bulletproof, maar mag ook wel. Zeker de eerste versie van de laguna II was echt brak qua elektronica. :X De verbeterde versie (facelift) was dan weer behoorlijk goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maximus
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21:10

Maximus

There is no substitute

Zijn hier mensen die ervaring hebben met de moderne (2009/2010/2011) Renault Clio 1.5 dCi? Ik ga deze waarschijnlijk kiezen als leaseauto, komende zaterdag proefrijden. Vroeg me alleen af of mensen hier al meer ervaringen er mee hebben.

Het navigatie systeem Navignon van TomTom, kun je daar blackberry's aan koppelen of is daarvoor echt de aparte module van Parrot nodig? Heb de laatste setup namelijk gezien in de brochure van de Clio.

PhD i.o.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
Daar heb ik nog niet in gereden, maar misschien dat je op het AutoWeek forum je alvast kunt inlezen :)

Edit: Of niet, want blijkbaar heeft niemand daar de 1.5dCi. Er zitten twee mensen met de GT, maar dat is niet echt vergelijkbaar natuurlijk.

[ Voor 30% gewijzigd door PauseBreak op 08-03-2011 19:27 ]

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
@Killaz, ja dat is een vreemde gewaarwording als de boel niet goed vastzit :P

@Joopieboy. Aandraaimoment verschilt per merk. 100Nm voor LM bij Renault is voldoende. Na 100km nadraaien: officeel ja maar in de praktijk doet niemand dat :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
Dat is hetzelfde principe als even je lampen controleren voordat je vertrekt. In theorie moet je dat doen, in de praktijk doet niemand dat. Ik check het altijd tegen de garagedeuren, maar dat is ook niet 100% natuurlijk :P

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
melcon schreef op dinsdag 08 maart 2011 @ 20:28:
@Joopieboy. Aandraaimoment verschilt per merk. 100Nm voor LM bij Renault is voldoende. Na 100km nadraaien: officeel ja maar in de praktijk doet niemand dat :P
Hoeveel procent van de mensen interesseren zich überhaupt in auto's? :+
Volgens mij is 99% tevreden als t rijd. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
@Joopie: Kijk eens:

Afbeeldingslocatie: http://img41.imageshack.us/img41/2698/clioy.jpg

[ Voor 73% gewijzigd door KillaZ op 09-03-2011 14:10 ]

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/Hf82JxgxenOfYIqc6djj7Qqd/full.jpg
:)

Nette diesel, je staat erbij. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
Thx, maar wtf@ resizing? Ik had hem netjes op de forum tags, vervolgens doe ik er wat text bij en is mijn link voor de tumbnail weg 8)7 Fixed.

Zo net is hij niet meer hoor :+ Motorisch en van binnen prima....maar van buiten zitten er 2 deuken aan de linkerkant, is het glas van de rechtermistlamp stuk en zijn de achterramen geblindeerd 8)7

Afijn, ben er nog niet over uit of ik hem helemaal op rijdt....of dat ik binnen nu en een jaar of 1,5 een laguna koop. Dat ligt aan een hoop factoren :o

[ Voor 58% gewijzigd door KillaZ op 09-03-2011 15:25 ]

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Haha sja dat snap ik, mistlampje enzo kun je zo van de sloop afhalen, deukjes, weet niet hoe erg ze zijn maar vaak voor een paar tientjes met spotrepair goed eruit te krijgen. Blinderingsfolie is er zo van af, en die dingen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timovd

timovd

Voorsprong door techniek

Mistlamp moet wel goed zijn voor de apk. Deze zomer was de mijne ook gescheurd op de Autobahn. Je mag ook voor de apk even de draadjes lostrekken en na de apk deze weer vastzetten. In NL heb je toch nooit mistlichten nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
timovd schreef op woensdag 09 maart 2011 @ 15:12:
Mistlamp moet wel goed zijn voor de apk. Deze zomer was de mijne ook gescheurd op de Autobahn. Je mag ook voor de apk even de draadjes lostrekken en na de apk deze weer vastzetten. In NL heb je toch nooit mistlichten nodig.
Oh even nuanceren zie ik ;)
Ik zei "rechtermistlamp stuk". Hij doet het verder prima, alleen het glas is naar de klote.

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
timovd schreef op woensdag 09 maart 2011 @ 15:12:
Kun je niet de zekering eruit halen? Nog makkelijker :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timovd

timovd

Voorsprong door techniek

Volgens mij mag dat dan weer niet. :s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Zekeringen controleren ze niet hoor. Maar mistlicht die niet aangesloten is hoeft dus ook niet te werken. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
KillaZ schreef op woensdag 09 maart 2011 @ 15:25:
[...]

Oh even nuanceren zie ik ;)
Ik zei "rechtermistlamp stuk". Hij doet het verder prima, alleen het glas is naar de klote.

:( Kijk ik nog eens vanmorgen, is mijn Linkerglas ook helemaal vernaggeld :(

Nou ja, even checken op de sloop. Anders 2 nieuwe voor €30,- p.s.

Edit: Wat een woekerprijzen, zelfs voor 2e hands demontage units vragen ze 25 euro p.s. 8)7

[ Voor 11% gewijzigd door KillaZ op 10-03-2011 13:12 ]

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Ja 2e hands is echt erg ja, moet je geluk voor hebben haha. :P
Of de bekende grote koffer truuk als je naar de sloop gaat, en een werkpak met veel zakken. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvz
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23-05 21:37

mvz

muziek verslaafde

M'n estate EDC staat bij de dealer.. vanochtend ineens een schok op de snelweg, en plots waren de versnellingen 1,3,5 weg.. 2,4,6 deden het nog. melding 'controleer aut.transmissie'

khoop dattie snel weer klaar is :D rij nu even in een leen-auto een renault fluence, ik moet zeggen ook een erg mooi model!

_::Game/Allround Specs::_ _::HTPC Specs::_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
Niet zo mooi, die versnellingen zitten vast op dezelfde as/koppeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timovd

timovd

Voorsprong door techniek

@mvz, een Fluence? Pics or it didn't happen. Deze is toch volledig elektrisch?

Edit: Ook met "oude" brandstofmotor dus: http://www.renault.com/en...enault/pages/fluence.aspx

[ Voor 40% gewijzigd door timovd op 11-03-2011 08:14 ]

Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.