Het grote Renault topic - Deel 3 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 3 ... 11 Laatste
Acties:
  • 52.692 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klippy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 01:04

Klippy

Still Game

Die velgen zijn behoorlijk aan de prijs inderdaad, vind ik ook wat duur om meteen te bestellen.
En ik vind ze toch misschien wat te open en de donkergrijze net wat te licht voor een witte Twingo.
Daarom heb ik zelf ook nog geen velgen besteld, eerst eens goed in het echt aan de auto wennen om te kijken wat mooi is. De andere Renault velgen zijn ook niet mooi.

Die nieuwe kleur blauw had ik een tijdje terug al op foto's gezien, maar ik vind het wat te licht voor mijn smaak, de vorige blauwe kleur was mooier vind ik, die was ook leuk te combineren met grijze details (spiegels mistlampen en spoiler). Maar verder geen lelijke kleur hoor, na zwart of wit wel het mooiste denk ik.

Heb zelf overigens toch nog de USB en Bluetooth radio besteld, want in de nieuwste modellen Twingo werkt dat toch wel leuk zag ik (ander schermpje dan vroeger meen ik).
Dan heb ik bijna alle opties buiten de gordijnairbags en sunroof... dus wel lekker compleet.
Tenminste als de bestelling nog aangepast kon worden, want die was al een tijdje de deur uit.

Begin nu toch wel benieuwd te worden hoe dat ding gaat bevallen :P
Hij zou in de week van 28 maart afgeleverd moeten worden, dus nog even geduld..

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackRageNL
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online
Ben zojuist gebeld door mijn garage, vrijdag kan ik de twingo ophalen :D !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El-Loco
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 06:58
Ophidian schreef op vrijdag 21 januari 2011 @ 20:39:
[...]
Ik vermoed dat F = F van A? Dan bij F. Erg aardige kerel, al diverse keren contact mee gehad voor wijzigingen en vragen en staat me iedere keer weer goed te woord. Goede service dus.

Stam Amersfoort ben ik ook geweest, maar die verkoper vond ik gewoon een botte lul. Daar ben ik dus meteen weer weg gegaan.
Leuk. :) Die 600,- is nu inderdaad een aanbieding incl. montage etc. Persoonlijk ben ik er niet zo weg van. Voor 499,- is er ook een 14 inch set, die ik wel erg leuk vind. Ik kan alleen niet zo een plaatje vinden.

En inderdaad, hele aardige kerel, de rest trouwens ook. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ophidian
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 07:21
El-Loco schreef op zaterdag 22 januari 2011 @ 18:11:
[...]

Leuk. :) Die 600,- is nu inderdaad een aanbieding incl. montage etc. Persoonlijk ben ik er niet zo weg van. Voor 499,- is er ook een 14 inch set, die ik wel erg leuk vind. Ik kan alleen niet zo een plaatje vinden.

En inderdaad, hele aardige kerel, de rest trouwens ook. :)
Ik vind de prijs echt absurd, maar dat was Stam wel met me eens dat de prijs erg hoog was ;) Ach we doen wel keertje een andere set leuk lichtmetaal, dat komt nog wel :+

ZO SE - 5,76kWp - Shade: Low - PVoutput | NOZW APS QS1 - 3,84kWp - Shade: High - PVoutput | Volvo XC40 Pure Electric Ultimate | Volvo EX30 Plus SMSR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09:04
Gewoon setje speedlines of supertourimos in 15", dan ben je de man (of vrouw :+ ) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
  • Registratie: November 2006
  • Nu online
Nou ja, speedlines ... Als je de speedlines die oorspronkelijk onder de 205GTI/309GTI zaten bedoelt, dan zou ik toch verder kijken. Die velgen horen onder die auto's ;o

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
Gelukkig heeft speedline wel meer velgen dan de beroemde 205 gti velgen gemaakt ;)
En nog gelukkiger, ze doen dat nog steeds ;)

Speedline Turini staat best goed onder een twingo:
Afbeeldingslocatie: http://i607.photobucket.com/albums/tt157/jgoold/P1000126.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mentalmadnizz
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 11-09 21:24

mentalmadnizz

Deze nick was hip in de 90's.

Ik zal mijn bijdrage aan dit topic ook maar eens posten, ik rijd immers alweer een paar maanden Frans. Om de DAF 66 de pekelritten naar het werk maar te besparen, en ik ook wel iets praktischers erbij wilde (maar toch betaalbaar) is het dit geworden:

Afbeeldingslocatie: http://94.100.114.173/1150200001-1150250000/1150200901-1150201000/1150200944_6_Wg6p.jpeg

Afbeeldingslocatie: http://94.100.121.248/1150200001-1150250000/1150200901-1150201000/1150200954_6_H6nI.jpeg

Een Renault Express Phase I uit 1990 met een 1.4 liter benzinemotor en bijna 2 ton op de klok. Gekocht voor bizar weinig (vooral als je ziet hoe goed 'ie technisch nog is!) en het is tot nu toe een probleemloze auto..

Heb er inmiddels al gele koplampen ingezet, dat hoort toch bij een Frans hok :D

Turbo Turbo!! | www.analogaudio.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
Zeker bij die leeftijd horen gele lampen ja :)
Heeft die een katalysator op kenteken? Zo nee, gauw een GT Turbo blokje indroppen, plug en play >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mentalmadnizz

mentalmadnizz

Geen katalysator op kenteken, en volgens mij is de 1.4 benzinemotor gelijk aan de GTT motor? Dus alleen nog de turboparts erop schroeven :D

Zal ik niet snel doen trouwens, het blijft toch een schuur op wielen. Als ik sportief wil vlammen pak ik de DAF wel, die is ook uitgerust met een 1400cc motor en ligt toch een stukje strakker op de weg :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 09:22
LOL leuke busjes zijn dat, als je ziet hoe afgeragd ze er in Frankrijk soms rijden :P :X Vaak genoeg gezien op van die lokale marktjes :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Als je een gewone 1.4 carb hebt kun je er idd zo een turbo blokje in droppen, subframe en alles is gelijk. Een turbo op je standaard blok schroeven raad ik hard af, daar is je blok echt niet geschikt voor.

Maar leuk ding, vind u het goed als ik u toevoeg aan de TS?

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mentalmadnizz

mentalmadnizz

Ja hoor, is prima :)

En dat 1.4 carb blokje is snel zat hoor, vooral op het gewicht van dat ding (790kilo) is het een verassend snel busje :)

43kw/60pk blokje dus :)

[ Voor 8% gewijzigd door mentalmadnizz op 24-01-2011 16:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Dat is opzich nog te doen, mijn 19 was toch een flink stuk zwaarder en met 75pk (toen ie nog standaard was :P) kwam ik al aardig met het verkeer mee. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvz
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01-09 18:14

mvz

muziek verslaafde

Vandaag mn estate dyna. edc op kunnen halen!
( gris eclipse, EDC, dynamique, elek. parkeerrem, park voor en achter, priv. glass. en dvd spelers + arkamys )

oh joy! :D
zat echt met een big smile te sturen zeg, wat een toffe wagen is't ook ;p

Ik hoor veel mensen klagen over de arkamys audio, maar zo heel slecht is het absoluut niet, zolang je maar even door de instellingen loopt..

de 110pk motor aan de EDC 6-traps bak is echt heerlijk, alleen is het wel oppassen dat je niet over de snelheids limiet komt ;p

weet iemand trouwens hoe je het geluidje zachter zet als iemand belt? ( ringtone ? ) nog niet gevonden nmlk.

zal morgen even foteaux erbij zetten :)

_::Game/Allround Specs::_ _::HTPC Specs::_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Local Host
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-09 10:56

Local Host

Het forum is om te leren.

Ringtonehoogte kun je in de boordcomputer ( via radiounit zeg maar ) aanpassen :)

Het valt mij ook op hoe " stil" de auto is. ( waardoor ik zonder het door te hebben toch regelmatig harder rij dan 120 :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
@mentalmadnizz Dubbeltraps weber er op schroeven, gaat die naar 75 pk 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Mentalmadnizz, u staat erbij! 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvz

mvz

muziek verslaafde

Hij isser, kheb maar even wat 'fotos bij nacht' geschoten.. for lack of better material ;p
ja mn dak is bevroren in de fotos ;p

Afbeeldingslocatie: http://implode.blackened.com/meg/Afb0084.jpg
Afbeeldingslocatie: http://implode.blackened.com/meg/Afb0085.jpg
Afbeeldingslocatie: http://implode.blackened.com/meg/Afb0086.jpg
Afbeeldingslocatie: http://implode.blackened.com/meg/Afb0088.jpg
Afbeeldingslocatie: http://implode.blackened.com/meg/Afb0089.jpg
Afbeeldingslocatie: http://implode.blackened.com/meg/Afb0090.jpg
Afbeeldingslocatie: http://implode.blackened.com/meg/Afb0091.jpg

slechte phonepics zorgen voor leuke coronas om de deurlampjes _/-\o_

1.5dCi 110 FAP EDC dynamique, arkamys, elektrische handrem en sensoren voor en achter, privacy glass, kleur ' gris eclipse '
de 'dvd spelers voor achterin' bleken 2 doosjes te zijn van een of ander onbekend merk portable dvdspelertjes, met een sticker erop 'renault original parts'.

rij als een koning voor een bijtelling waar je om kan lachen. :9

[ Voor 8% gewijzigd door mvz op 28-01-2011 22:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El-Loco
Keurige wagen, kun je niks van zeggen. Alle goede opties zitten erop. Wat heb je met de accessoirecheque gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvz

mvz

muziek verslaafde

El-Loco schreef op donderdag 27 januari 2011 @ 21:53:
Keurige wagen, kun je niks van zeggen. Alle goede opties zitten erop. Wat heb je met de accessoirecheque gedaan?
dvd spelers, en die parkeerrem was ook niet standard. toen wassie vol, 750 ofzo was die cheque

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Ziet er netjes uit, ben benieuwd naar foto's met daglicht. :)

Zal u morgen eens toevoegen aan de TS!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
Nette wagen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EHA1337
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 08:36
Iemand live fotos van een renault megane estate in het "cayenne orange"?

Liefst de GT line of GT.

Krijg de mijne over 2 maanden. Alle opties die er maar waren zitten erop :$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvz

mvz

muziek verslaafde

alles werkte prima tot vandaag, toen ik wegliep ging de auto niet op slot, en ik hoorde niet de 2 piepjes...

kan er iets zijn, dat het 'op slot gaan ' tegen houdt?

edit : ik heb het al gevonden, ik heb in 'menu instellingen' op dat kleine blauwe schermpje het vinkje weggehaald bij "alleen bestuurders portier ontgrendelen". en toen werkte het ineens weer.

[ Voor 36% gewijzigd door mvz op 29-01-2011 22:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flame17
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23-08 13:14

Flame17

Captur EDC 130

mvz schreef op zaterdag 29 januari 2011 @ 15:20:
alles werkte prima tot vandaag, toen ik wegliep ging de auto niet op slot, en ik hoorde niet de 2 piepjes...

kan er iets zijn, dat het 'op slot gaan ' tegen houdt?
Sleutel gebruikt, ik bedoel dus heb je de auto geopend met de card?

Een deur of klep die niet goed dicht zit......meestal achterklep

Oplossingen voor 1 is card even in de gleuf duwen om soort van reset te doen.
.

oplossing 2 spreekt voor zich

[ Voor 12% gewijzigd door Flame17 op 29-01-2011 16:39 ]

Windows10 Ultimate 64 bit@SSDKingston 300, AMD Ryzen 5 1400, Sapphire RX460 4gb, Corsair DDR4 8 gb. OC,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Even alle deuren open doen, op de knop van openen klikken, alles weer terug dicht doen, en dan opnieuw sluiten. Hopelijk gaat het dan weer. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sNielz123
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 09-09 12:44
Zijn er hier al mensen met een Laguna 3 (phase 2)..? Mijne is besteld, maar heb eigenlijk uitgezonderd bij mijn dealer er nog geen in het wild gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
  • Nu online
Ik heb er laatst toevallig één zien rijden, maar een Laguna 3, zowel phase 1 als 2, is niet bepaald een verkooptopper. Komt natuurlijk door de enorm slechte Laguna's 2 uit de jaren 2001-2003 en dat staat mensen nog helder voor de geest.
Dat de Laguna III nu een erg puike auto is geworden weten de meeste mensen niet en ze nemen ook niet de moeite om zich er in te verdiepen helaas.

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Zo.. mijn Clio heeft zich de afgelopen twee maanden prima gedragen. Enkel één ding valt me op en dat is wanneer het koud is dat de auto kraakt bij de achterwielen als ik over drempels rijd. Dit is binnen in de auto goed te horen, echter als het buiten wat warmer is hoor ik het eigenlijk nooit.

Ik ga er binnenkort even mee naar de garage, maar weet iemand wat het kan zijn? Ik heb begrepen dat het bij sommige auto's ook onschuldig is maar het zit me toch niet echt lekker.

Het gaat om een Clio 1 Phase 3 uit '97.

Laatst heb ik de linker buitenspiegel vervangen, die rammelde ontzettend en ik zal binnenkort wat tijd vrijmaken om de hoofdsteun even goed te fixen. Tevens moet ik nog een koplamp vervangen, ook moet ik de toerenteller nog eens nakijken. Maar het weer zit niet echt mee, tijd ook niet. :P

[ Voor 23% gewijzigd door Frietsaus op 30-01-2011 20:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
Waarschijnlijk gewoon je veren, met die kou hoor je ze meer. Kan ook een schokdemper zijn, die willen nog wel een stuk/lek gaan bij clio's.

@Pausebreak: Dat is zeker jammer inderdaad. Maar met de laguna IV komt dat vast weer terug, mensen zie nu wel dat de lag III ontzettend betrouwbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07:56
EHA1337 schreef op zaterdag 29 januari 2011 @ 13:51:
Iemand live fotos van een renault megane estate in het "cayenne orange"?

Liefst de GT line of GT.

Krijg de mijne over 2 maanden. Alle opties die er maar waren zitten erop :$
Ik rij inmiddels alweer een kleine 3 weken in een Megane Estate 1.5DCi EDC GT-line... in het Orange Cayenne. Ik had niet gedacht dat er iemand anders nog zo snel in deze uitvoering de OC zou nemen...Ik heb op de XENON na alle opties volgens mij;-)

Afbeeldingslocatie: http://i55.tinypic.com/28ui4pv.jpg

Helaas iphone camera, maar het geeft je een goede indruk.

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09:20

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

sNielz123 schreef op zaterdag 29 januari 2011 @ 20:04:
Zijn er hier al mensen met een Laguna 3 (phase 2)..? Mijne is besteld, maar heb eigenlijk uitgezonderd bij mijn dealer er nog geen in het wild gezien.
Ik heb hem op 14 januari mogen ontvangen. In oktober ergens besteld. :)

Laguna 3 phase II Estate Dynamique
150 PK diesel

Met als enige optie het pack "Eclipse" (getinte achterruiten en apart te openen achterraam). Ik moet zeggen dat de auto erg goed rijd en zeer stil is (ook op hogere snelheden). Wat nog een mooie meevaller was is dat de Phase II standaard een usb-aansluiting heeft voor audio.

Voor de accesoirecheque heb ik 2x een Tomtom besteld en een kinderstoeltje voor mijn zoontje die bijna uit zijn Maxi Cosi gegroeid is.

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Kunt u ook een foto posten? Klinkt als een enorm leuke auto. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
melcon schreef op maandag 31 januari 2011 @ 11:11:
Waarschijnlijk gewoon je veren, met die kou hoor je ze meer. Kan ook een schokdemper zijn, die willen nog wel een stuk/lek gaan bij clio's.
Thanks. Nouja binnenkort moet 'ie toch een beurt hebben dan kaart ik het wel aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvz

mvz

muziek verslaafde

hm vandaag toen ik de EDC intrapte om een auto in te halen, hoorde ik een schurend geluid alsof ie niet goed koppelde... iemand dit meer gehad met een EDC ?

kan het niet reproduceren, mja wel dus. op de snelweg, en dan niet de kickdown, maar gewoon zorgen dat 'ie 1 naar beneden shift. hoor ik veelal een schraap die je ook wel kan horen als je een handgeschakelde auto niet goed in de versnelling drukt.

[ Voor 37% gewijzigd door mvz op 03-02-2011 18:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 08:02
@Melcon of iemand anders: Hoe zijn de Dci motoren van de Laguna >2006?

Ben mij alvast aan het orienteren en mijn Clio bevalt prima. Echter hoop ik wel wat groter en comfortabeler te kunnen reizen. Een Mondeo, Focus, Laguna, Leon en Megane zijn goede gedadigden (in volgorde van ranglijst op dit moment).

Budget is tot €10.000

Ik meen ergens gelezen te hebben dat de ADAC de Laguna's na 2006 als uitstekend beoordeelden, 5~10 pechgevallen per 1000 auto's o.i.d. ?

Ben benieuwd hoe fijn die 1.9 dci is en of er enorme verschillen zijn (je hebt ze in 90 pk en 135 pk zie ik).

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El-Loco
All I know is, de Laguna van na de facelift einde 05 is een dijk van een auto, en de dCi 130 wat mij betreft een van de lekkerste dieselblokken. Technisch inzicht kan ik je niet geven. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
http://www.adac.de/_mm/pdf/Pannenstat%202008_119KB_33402.pdf

11,4 per 1000 inderdaad, daarna nog veel beter. De 1.9 dci 130 is een dijk van een blok en trekt bij elk toerental er lekker aan.

Maar als het budget het toelaat, zoek dan een 2.0 dci, deze is nog een klasse hoger. Trekt ook vanaf elk toerental maar het turbogat is vele malen kleiner, hij reageert vrijwel meteen. De 1.9 heeft nog wel eens een vertraging. Met snelweg kilometers kun je met de 2.0 hetzelfde verbruik halen als de oude 1.9. (1 op 20 is reëel). Nog een erg groot voordeel aan de 2.0 dci is een distributieketting, deze hoeft gedurende de levensduur v/d auto niet vervangen te worden.

Dus ik zou eerder een 2.0 dci halen met 180k op de klok als een 1.9 met 110k, zeker als ze beiden volledige onderhoudshistorie hebben. De 2.0 is state of the art zogezegd.

YouTube: Funcionamiento de motor 2.0 DCI

Alleen de 175/180 hebben balansassen, maar het meeste wat je tegenkomt is toch de 150 pk. De EGR van de 2.0 is ook probleemloos waar die bij de 1.9 nog wel eens problemen wil geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
  • Registratie: Maart 2007
  • Nu online
Even toch een kleine irritatie melden over de Clio.. enige tijd geleden de accu los gehad vanwege een loszittende linker motorsteun en sindsdien gaan af en toe mijn lampen al branden als ik enkel mijn motor start. De manier om dit uit te krijgen(motor uit met lampen aan en dan pas lampen uitzetten) werkt vaak een enkele keer en daarna werkt het de ene keer wel, andere keer niet. Een bekend iets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
Volgens mij heb ik daar een keer eerder over gelezen, maar kan zo gauw niet bedenken waar dat was.

Ik zal even zoeken, als ik het heb gevonden post ik het hier wel even.

Edit: Kan het helaas niet vinden, misschien hier even topicje aanmaken: http://www.renaultforum.nl/forum/index.php ?

[ Voor 26% gewijzigd door ThinkPad op 04-02-2011 11:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
Klinkt als een massa probleem, dus ik zou alle massa punten even nalopen. Controleer ook even de relais+stekkers in de relaisbox onder de motorkap (linkerkant, als je voor de auto staat rechts :P ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
  • Nu online
Oke, ik heb nog even doorgezocht en ergens gevonden dat de volgende handeling het automatisch aangaan van de verlichting uit zou moeten schakelen:

- Sleutel in contact stand.
- Lichtschakelaar naar 'aan' stand.
- Lichtschakelaar naar 'uit' stand.
- Lichtschakelaar naar 'aan' stand.
- Lichtschakelaar naar 'uit' stand.
- Er klinkt een piepje en het automatisch aangaan van de verlichting is weer uitgeschakeld.

Dit herhalen om het weer aan te zetten en dat lijkt inderdaad te werken! Waarom het ligt bij mij dan toch nog wel eens uit/aan was.. geen idee! Ik hou jullie op de hoogte als dit allemaal toch niet heeft gewerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sNielz123
Question Mark schreef op maandag 31 januari 2011 @ 14:47:
[...]

Ik heb hem op 14 januari mogen ontvangen. In oktober ergens besteld. :)

Laguna 3 phase II Estate Dynamique
150 PK diesel
etc.
Nice. Heb je de HB of de estate? Ik heb de HB besteld. Die zie je helemaal weinig rijden.
1.5 DCI Bose
Alarm
Xenon

Standaard zit er echt al bijna alles op. Had alleen geen budget meer voor 18" wat ik wel jammer vind.
Begin Januari besteld, nog geen levertijd gehad van de leasemij.

3 maanden levertijd is wel lang. Ik hoopte nog ergens in Maart te kunnen rijden.

Oh, een foto zou ik wel waarderen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

sNielz123 schreef op vrijdag 04 februari 2011 @ 19:22:
[...]
Oh, een foto zou ik wel waarderen ;)
Zal hem van het weekend (nadat hij weer wat schoon gemaakt is), wel even op de foto nemen en plaatsen. Ik heb de Dynamique Estate, en da's inderdaad standaard al een zeer complete auto. Standaard bv. al 17" velgen, halflederen bekleding, and the works... De einige optie die ik nog wel genomen is de getinte achterramen. Dat staat de auto (zeker in combinatie met door mij gekozen donkergrijze kleur) zeer mooi.

Ik heb ook nog heel even getwijfeld over het Bose audio systeem, maar vond het eigenlijk wel genoeg zo qua catalogusprijs. Ik moet eerlijk zeggen dat het standaard audio systeem niet tegenvalt. Het enige nadeel is dat het geluid via de USB-aansluiting qua volume wat lager lijkt te zijn, maar dat zal het bose systeem ook "last" van hebben aangezien dit waarschijnlijk een issue van de gebruikte usb-interface is.

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sNielz123
Thnx!
Dat met de usb en oadio ervaar iknu in mijn voorloop focus ook. Heb er op zich geen problemen mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ophidian
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 07:21
* Ophidian vond vandaag een foto van hoe zijn Twingo ook gaat worden. :D

Afbeeldingslocatie: http://i52.tinypic.com/2egcgph.jpg

In de toekomst keer lichtmetalen velgen eronder. Die bij de dealer zijn erg mooi, maar ook erg duur. Renault heeft ook soort eigen OZ Superturismo's. Zijn echt heel mooi in combinatie met deze kleur (heb al een Twingo daarmee gezien), maar de offerte van 1200 euro vond ik minder mooi.

Willen wel wat donkerdere velgen dan, staat erg mooi met deze kleur :D

ZO SE - 5,76kWp - Shade: Low - PVoutput | NOZW APS QS1 - 3,84kWp - Shade: High - PVoutput | Volvo XC40 Pure Electric Ultimate | Volvo EX30 Plus SMSR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
melcon schreef op vrijdag 04 februari 2011 @ 10:23:
http://www.adac.de/_mm/pdf/Pannenstat%202008_119KB_33402.pdf

11,4 per 1000 inderdaad, daarna nog veel beter. De 1.9 dci 130 is een dijk van een blok en trekt bij elk toerental er lekker aan.

Maar als het budget het toelaat, zoek dan een 2.0 dci, deze is nog een klasse hoger. Trekt ook vanaf elk toerental maar het turbogat is vele malen kleiner, hij reageert vrijwel meteen. De 1.9 heeft nog wel eens een vertraging. Met snelweg kilometers kun je met de 2.0 hetzelfde verbruik halen als de oude 1.9. (1 op 20 is reëel). Nog een erg groot voordeel aan de 2.0 dci is een distributieketting, deze hoeft gedurende de levensduur v/d auto niet vervangen te worden.

Dus ik zou eerder een 2.0 dci halen met 180k op de klok als een 1.9 met 110k, zeker als ze beiden volledige onderhoudshistorie hebben. De 2.0 is state of the art zogezegd.

YouTube: Funcionamiento de motor 2.0 DCI

Alleen de 175/180 hebben balansassen, maar het meeste wat je tegenkomt is toch de 150 pk. De EGR van de 2.0 is ook probleemloos waar die bij de 1.9 nog wel eens problemen wil geven.
Kijk dat ziet er goed uit, heeft de 2.2 toevallig ook een ketting? Daar ga ik even voor googlen.
Dat wordt dus een 2.0 (of een 2.2) als ik voor de laguna ga spotten, al moet ik zeggen dat er qua prijs een behoorlijk verschil zit tussen de 1.9 en de 2.0. De 2.0 lijkt vooral in 2008 geleverd te zijn. (Zou kunnen dat dat het introductie jaar was?)

In ieder geval thx voor de info beiden ;)

* KillaZ zag dat zijn Clio alweer de 196.000 km is gepasseerd....dat is dus 22000 km in (nu echt) 6 maanden.... :o

[ Voor 9% gewijzigd door KillaZ op 07-02-2011 08:36 ]

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
  • Nu online
De 2.2dCi is niet geleverd in de Laguna III. Die is opgevolgd door de 2.0dCi bij de facelift van de Laguna II.
Edit: Wel is de 2.2dCi nog geleverd i.c.m. automaat (geen fijne imo, beetje bonkig oud ding vind ik 't), maar voor zover mij bekend is dat alleen bij de Laguna II het geval geweest. De Laguna III is alleen met de 1.5dCi, en 2.0dCi geleverd. Zover mij bekend is er van de Laguna III géén versie geweest met 1.9dCi, want die motor is, net als de 2.2dCi opgevolgd door de 2.0dCi en in het geval van de 1.9dCi ook de 1.5dCi met 110pk.
Ik zou in dat geval echt duidelijk gaan voor de 2.0dCi. Erg fijne motor. Het enige dat niet zo fijn is, is het turbogat als je een 180pk variant te pakken hebt, maar dat komt niet zozeer doordat er een echt gat is (turbo wordt actief bij 1700tpm ofzo, zelfde als de 2.2dCi), maar door hoe fel de krachten worden losgelaten. De zwakkere varianten van de 2.0dCi hebben hier overigens geen last van.

[ Voor 79% gewijzigd door PauseBreak op 07-02-2011 15:34 ]

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EHA1337
renzo4000 schreef op maandag 31 januari 2011 @ 11:54:
[...]

Ik rij inmiddels alweer een kleine 3 weken in een Megane Estate 1.5DCi EDC GT-line... in het Orange Cayenne. Ik had niet gedacht dat er iemand anders nog zo snel in deze uitvoering de OC zou nemen...Ik heb op de XENON na alle opties volgens mij;-)

[afbeelding]

Helaas iphone camera, maar het geeft je een goede indruk.
Volgens mij is het echt wel een gedurfde kleur! ik ben benieuwd. Mijne hoord over 6 weken geleverd te worden. Kan niet wachten! :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
KillaZ schreef op maandag 07 februari 2011 @ 08:34:
[...]

Kijk dat ziet er goed uit, heeft de 2.2 toevallig ook een ketting? Daar ga ik even voor googlen.
Dat wordt dus een 2.0 (of een 2.2) als ik voor de laguna ga spotten, al moet ik zeggen dat er qua prijs een behoorlijk verschil zit tussen de 1.9 en de 2.0. De 2.0 lijkt vooral in 2008 geleverd te zijn. (Zou kunnen dat dat het introductie jaar was?)

In ieder geval thx voor de info beiden ;)

* KillaZ zag dat zijn Clio alweer de 196.000 km is gepasseerd....dat is dus 22000 km in (nu echt) 6 maanden.... :o
De 2.2 heeft een riem & en een tandwielstelsel om het geheel over te brengen. Je zit dan dus nog steeds met een riem die vervangen moet worden. De 2.0 is ergens eind 2007 geintroduceerd dus 2008 klopt wel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
  • Nu online
Overigens, als je een Lag 2 koopt met 2.2dCi, wees je er wel van bewust dat de motorkap heel erg vol zit. Het vervangen van zo'n riem bijv., kost wel even. Ben je gerust een dag je auto kwijt. Nu krijg je dan wel een leenauto mee, maar toch, het is een iets duurdere onderhoudsbeurt dan je bijv. bij de 2.0dCi hebt.

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
Daarom, geef liever iets meer geld uit zodat je later iets minder onderhoudskosten hebt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
  • Nu online
Tsja, ik vind de 2.2dCi 16V echt een geweldige motor. Hartstikke fijn ding en voor een diesel ook een relatief groot bruikbaar toerenbereik (1750tpm - 4500tpm), maar je bent inderdaad wel behoorlijk wat meer kwijt aan onderhoud wanneer je het vergelijkt met de beurten voor een 2.0dCi, wat ook een fijne motor is trouwens. Al vond ik 'm in de Laguna III waarin we wat rond hadden gereden toen de Lag bij de garagist stond, wel wat piekeriger in vergelijking met de 2.2dCi. Al kan dat ook komen doordat we een demo-auto mee hadden.

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
melcon schreef op dinsdag 08 februari 2011 @ 19:28:
Daarom, geef liever iets meer geld uit zodat je later iets minder onderhoudskosten hebt :)
Oke ik ben over :+

Ik verwacht sowieso nog een distributieriem en 3 grote beurten te doen met mijn Clio dus het wordt pas volgend jaar dat ik uberhaupt ga proefrijden. Was gewoon benieuwd en dan gaat het knagen....en dan wil ik het weten ook :o

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan Laros
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 27-07 22:09

Jan Laros

Aerschtuner

* Jan Laros meldt zich

Mijn dinnetje heeft vandaag een Clio 1.6 16V Privilege uit 2006 opgehaald. Ze reed al een Clio 1.6 16V RXE uit 2000, maar nu is ze helemaal gelukkig. Zwart met het beige interieur, chromen greepjes, verwarmde spiegels, etc. Meisje is helemaal blij :). Vanavond zal ik ff plaatjes schieten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
Ook lm velgjes als ik het goed heb?

Afbeeldingslocatie: http://www.recupe.fr/adpics/donne-clio-iii-privilege-2006-diesel-361.jpg
Dit interieurtje zeker?

Leuke auto's en rijden goed en met de 1.6 16v ook nog goed vlot :)

Of is het een clio2?

[ Voor 5% gewijzigd door melcon op 11-02-2011 11:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
  • Nu online
Gefeliciteerd met je vriendins Clio ;) Zo'n Privilège zit ook behoorlijk goed in de spullen, dus dat zal wel genieten worden :)

Edit:
Het lijkt me wel een Clio II, want de III heeft andere namen voor de uitrustingniveau's.

[ Voor 28% gewijzigd door PauseBreak op 11-02-2011 11:43 ]

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan Laros

Jan Laros

Aerschtuner

Geen lichtmetaal en het interieur is volgens mij ook net wat anders.

Eerste brakke phone pics. Ik snap niet waarom ik nog de moeite heb genomen om het kenteken te blurren, want mevrouw plempt alles op Twitter, inclusief koopovereenkomst :P. Ze is dolgelukkig met het ding in ieder geval. Ik zal straks als ik thuis ben eens even een rondje maken :).

Ik vind hem ook erg mooi om te zien in ieder geval. Stuk mooier dan de tractor waar ik in rijd momenteel.

Clio

Clio interieur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
De III phase I was er ook als privilege :)

Mooie kleur, 676 zwart?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Mooie auto zeg! Jammer van de wieldoppen mja haha. :+

Maak eens een goeie foto dan voeg ik u toe aan de TS. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
Goeie Joopie, dat ga ik morgen ook even doen :)

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El-Loco
Keurige Clio :). Mocht je nog een keer wat willen modden aan het voertuig, kijk dan naar koplampen met een zwart binnenwerk (+bochtverlichting). Staat net ff wat stoerder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EHA1337
Pff. van de week leaseplan gesproken of ik mijn toekomstige leasebak renault megane DCI 110PK mocht laten chippen.

Jammer genoeg mocht het van leaseplan wel. Maar van mn werkgever niet. BALEN!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
  • Nu online
Geinige Clio inderdaad. Al zou ik er toch wel de lichtmetaal versie van die wieldoppen op laten zetten, staat toch net wat mooier. In ieder geval veel rijplezier ermee voor je vriendin :)

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvz

mvz

muziek verslaafde

Rij nu al weer een tijdje in mn meg. estate edc.

ik moet zeggen de parkeersensoren zijn niet echt handig te noemen, want zodra de piepjes veranderen naar 1 lange pieptoon, is er nog een zee van ruimte over... en zit ik er echt nog lang niet tegenaan. ( parkeer op gevoel strakker dan als ik van die sensoren uit moet gaan.. )

Ook is de pickup van de koppeling in die bak nou niet echt subtiel te noemen, vanuit stilstand is het toch vaak met een schokje..

Verder razend tevreden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
Als het goed is kan de dealer de sensor strakker voor je afstellen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
Onze Grande Espace III 3.0 V6 is gister naar APK geweest en tevens beurtje.

Nu moest ik hem zonet weer ophalen van m'n pa (het is niet mijn auto ;) ) en toen zeiden ze dat distributieriem ook vervangen moest worden.

Heeft iemand een idee wat dat kost? Volgens mij is dat redelijk arbeidsintensief werk omdat je daar niet zo 1, 2, 3 bij komt

Ik had het bij de garage kunnen vragen maar vond ik niet echt passelijk aangezien het niet mijn auto is :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan Laros

Jan Laros

Aerschtuner

Bij de Renault-garage ben je denk ik rond de 300-400 euro kwijt, ofzo? Als hij eraf is gelopen, is het ellende en mag je de hoofdprijs neertellen :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
Het is een onafhankelijke garage, geen dealer. Dat is de auto ook niet meer waard aangezien hij al 10 jaar oud is.

300-400 euro valt nog wel mee vind ik, is dat het totaalplaatje incl. manuren ? Op internet lees ik dingen over bedragen over de 1000 euro

[ Voor 38% gewijzigd door ThinkPad op 16-02-2011 16:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
  • Nu online
ThinkPadd schreef op woensdag 16 februari 2011 @ 16:10:
Het is een onafhankelijke garage, geen dealer. Dat is de auto ook niet meer waard aangezien hij al 10 jaar oud is.
Sorry hoor maar de auto is nu al geen 3-400 euro meer waard? Mij lijkt het risico lopen op een afgelopen distributieriem vele malen groter! Zoiets als dit is gewoon periodiek onderhoud, als dat er al niet meer vanaf kan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
Ik heb die zin een beetje verkeerd geformuleerd denk ik.

300 - 400 euro is inderdaad een schijntje, want als hij er vanaf loopt is je blok aan puin.

Maar wat ik bedoel is dat we hem niet in onderhoud hebben bij de dealer, aangezien dat voor zo'n oude auto niet rendabel is. Ik vroeg me alleen af wat het zou kosten bij een onafhankelijke dealer. Ik las op internet namelijk iets dat bij de zwaardere blokken (waar onze 3.0 V6 vast onder valt O-) ) het blok + bak eruit moet... en dan wordt het wel een duur geintje.

[ Voor 30% gewijzigd door ThinkPad op 16-02-2011 17:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
En dat klopt, het gehele spul mag er uit bij de V6. Distributie set kost origineel 380 euro, zal after market wellicht iets goedkoper zijn. Er staat zo'n 6 uur voor, dus bij een niet dealer zo'n 300 euro. Maar waarschijnlijk rekenen ze 8 uur, er zit altijd wel wat tegen. Dus zeg 400+350 is zo'n 750 euro, dat is het nadeel aan een V6 rijden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
Zo, goedkoop uurtarief heb jij melcon :+

Zelfs de dorpsgarage hier in Akersloot rekent €55,- :o

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
Nou heb ik geen idee waar Akersloot ligt :+ maar mischien heeft dat met mijn geografische lokatie te maken. Als in Noordoost NL ;) Dat is hier een redelijk gangbaar uurtarief voor de kleinere garage's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
Het blijkt dat de distributieriem al is vervangen toen wij de auto hebben gekocht een jaar geleden, scheelt weer wat zorgen dus :)

• PauseBreak
  • Nu online
melcon schreef op woensdag 16 februari 2011 @ 11:48:
Als het goed is kan de dealer de sensor strakker voor je afstellen :)
Klopt, is bij onze Laguna ook gebeurd. Daar had je ook gewoon nog 2m over als het in een flatline-beep overging en dan zijn die sensoren redelijk nutteloos :P

@ThinkPad:
Ik zou het bij je garagist na laten vragen door je pa. Als de garagist zegt dat de distributieriem vervangen moet worden, zal dat wel een goede reden hebben, mag ik hopen ;)
Voor de V6 moet je inderdaad wel rekening houden met een kostenpost van richting de €800 - €1000,-. Dat is gewoon een klus waar ze een volle werkdag mee bezig zijn.

Nee, merp!

• timovd
  • Registratie: Maart 2002
  • Nu online

timovd

Voorsprong door techniek

Wat houdt de 12 jaar garantie op de carrosserie precies in? Geldt dit ook voor roestplekken? Mijn Clio is nl. nog geen zeven jaar oud en de lak bij een van de wielkasten begint los te raken. Ook heb ik steenslag op de motorkap (niet meer dan gebruikelijk). Dat laatste is natuurlijk niet te voorkomen.

Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)

• melcon
Steenslag is sowieso uitgesloten. Voor de lakgarantie zit je al buiten de periode, lakgarantie is iets anders als carresorie/plaatwerk garantie. Dat laatste gaat over roest van binnenuit.
1 – INGANG EN DUUR VAN DE LAKGARANTIE
De Lakgarantie van RENAULT dekt de lak van de carrosserie en door de fabrikant gespoten onderdelen van de carrosserie
(buitenspiegels, schildbumpers). De ingangsdatum van de Lakgarantie is de datum van aflevering van de auto aan de eerste eigenaar.
Deze datum staat aangegeven in het garantie- en onderhoudsoverzicht van de auto dat bij de aflevering van de nieuwe auto is
overhandigd. De duur van de Lakgarantie is 36 maanden.
3 – DEKKING VAN DE PLAATWERKGARANTIE
De Plaatwerkgarantie dekt het plaatwerk van de carrosserie inclusief onderzijde, tegen doorroesten van binnenuit dat het gevolg is van
materiaal- of fabricagefouten en toepassingsfouten van de beschermingsproducten. De Plaatwerkgarantie dekt het repareren of
vervangen, door de RENAULT-dealer in overleg met de klant, van doorgeroeste plaatdelen als gevolg van materiaal- of
fabricagefouten en toepassingsfouten van de beschermingsproducten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
  • Nu online
Haha, het reservoir van de ruitensproeivloeistof is lek :D Hoe dát ooit is gebeurd, is me een raadsel. Die hele motorkap zit vol gebouwd. Je kunt er zelf niet eens goed bij, ook niet aan de onderkant. Frappant dat dit gebeurt hoor :P

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
Valt dit onder een wiellager?:

Als ik boven de 60 km/h kom hoor ik een vreemde "Brom" vanaf het linkerachterwiel komen. Deze Brom blijft tot de 100 km/h, daarboven wordt hij iets minder. Als ik ontkoppel, veranderd er niets. Als ik bergaf rijdt, lijkt het gebrom iets minder te worden.

Ik heb de auto niet verlaagd en kon zo 1-2-3 niet zien of mijn achterveer gebroken was...rechtsachter is immers bij aanschaf al vervangen.

Mijn redenatie was een wiellager.....zit ik in de juiste richting?

Voor de duidelijkheid: Tot de 50 km/h hoor je niets en na de 60 km/h maakt het niets uit in welke versnelling je zit, het gebrom blijft hetzelfde.

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
Dat kan een wiellager zijn, maar hoeft niet perse linksachter te zijn (je gehoor kan je bedriegen). Je kan hier wel eenvoudig achter komen door de auto op te krikken. Als je dan met de hand het wiel een slinger geeft hoor je vanzelf of het goed is of niet. Beweeg het wiel ook heen en weer om te kijken of er speling is. Als je linksachter niets merkt controleer dan linksvoor, en daarna eventueel rechstachter+rechtsvoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
melcon schreef op maandag 21 februari 2011 @ 10:47:
Dat kan een wiellager zijn, maar hoeft niet perse linksachter te zijn (je gehoor kan je bedriegen). Je kan hier wel eenvoudig achter komen door de auto op te krikken. Als je dan met de hand het wiel een slinger geeft hoor je vanzelf of het goed is of niet. Beweeg het wiel ook heen en weer om te kijken of er speling is. Als je linksachter niets merkt controleer dan linksvoor, en daarna eventueel rechstachter+rechtsvoor.
Dat betekent weer een klusje vanavond. Bij speling is het zeker weten een wiellager?

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hammetje
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 23:16
Ha tweakers!

Ik heb sinds vorige week ook een Renault ;)! Ik heb een Renault Clio s2005 gekocht. Een 1.6 16v motortje ligt erin, heerlijk pittig :). Nu heb ik vrij veel op deze auto kunnen afdingen; de distributieriem moet binnenkort vervangen worden en de airco functioneert niet. Wat zou het kosten om de airco te laten repareren? (grove schatting?)

Daarnaast heb ik ook de bekende 'brom' uit de tempratuursensor van mijn Climate control. De Renault dealer wil de complete unit vervangen (á 230 euro :O) terwijl ik op internet mensen tegenkom die het hebben weten te fixen voor rond de 30 euro. Iemand tips hoe ik dit zelf kan doen?

"Het is pas haute cuisine als het de frituurpan heeft gezien" - @VanRoyal (2021)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El-Loco
Wat doet het niet aan de airco? Komt er geen koude lucht uit? Slaat hij uberhaupt wel aan? Het laatste moet je als eerst weten. Test het door hem in te schakelen, en dan te zien of je stationaire toerental een beetje verandert, en of je een tik hoort van het aanslaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hammetje
El-Loco schreef op maandag 21 februari 2011 @ 19:18:
Wat doet het niet aan de airco? Komt er geen koude lucht uit? Slaat hij uberhaupt wel aan? Het laatste moet je als eerst weten. Test het door hem in te schakelen, en dan te zien of je stationaire toerental een beetje verandert, en of je een tik hoort van het aanslaan.
Ga ik vanavond nog testen! Alvast bedankt voor je suggestie :)!

"Het is pas haute cuisine als het de frituurpan heeft gezien" - @VanRoyal (2021)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
KillaZ schreef op maandag 21 februari 2011 @ 13:09:
[...]

Dat betekent weer een klusje vanavond. Bij speling is het zeker weten een wiellager?
Vreemd, zowel voor als achter geen speling.
Ik weet heel zeker dat het aan de linkerkant zit: Als ik een bocht naar links neem (rechterkant helt) is het kortstondig weg.
Achterveer ziet er goed uit.....schokbreker kon ik niets schokkends (goh... :+ ) aan zien.

Vreemd....en irritant zo'n geluid.

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rene
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 09:17
Goedenavond allemaal,

Zijn er hier mensen met ervaring met de megane (estate) GT? Ik ben steeds actiever aan het rondlobbyen voor een nieuwe auto en de renault staat ook hoog op het lijstje. (Waarschijnlijk een estate GT in dat geval). De autos waar ik tussen twijfel zijn onder andere de nieuwe c4 (DS4), maar de automaat is slecht in de turbo modellen. Een andere kandidaat is de A3 sportback, maar deze is 3000 euro duurder, en mist dan nog 6000 euro aan opties die de GT wel heeft. Tot slot nog de seat leon 1.8 TFSI business highline, deze heeft alles waaronder een automaat (wat ik echt een mega voordeel vind), maar deze heeft echt een ultra cheap interieur naar mijn mening t.o.v. een megane, ook ontbreekt het deze aan knappe sportstoelen.

Voordelen megane:
+goede aanschafprijs (via de autotelegraaf ca. 25500 voor een 2.0 TCe GT)
+zeer goede standaard uitrusting (parkeersensoren, sportstoelen, navigatie, bi-xenon, sportonderstel, 18 inch LM etc. etc.
+mooi dashboard naar mijn mening (vind de analoge klokken mooier als de digitale in de andere versies)`
+volgens mij is deze te chippen naar zo een 220-230 pk zonder verlies van garantie (zie ook nadelen)

Nadelen:
-Verbruik een stuk hoger als bijvoorbeeld een 1,4 TSI (hier is het vermogen dan ook naar)
-Niet te krijgen met automaat (dit is voor mij het grootste minpunt
-Wellicht een stuk hogere afschrijving (Speculatief)

Zoals je kunt lezen twijfel ik dus alleen nog maar over de handbak t.o.v. een goede (sportieve) automaat en de wellicht extreme afschrijving. Vandaar dat ik dus op zoek ben naar mensen die specifiek ervaring hebben met de 2.0 TCe (GT) en de daarbij horende rij eigenschappen (verbruik, versnellingsbak en wegligging).

2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2024 Mazda MX-30

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kpr
  • Registratie: Maart 2006

kpr

(even uit het vorige deel van dit topic geqoute)

Gaaf! Een R6 :) Zelf ook een trots bezitter van een TL uit '73. Hieronder een foto toen ik m net in Frankrijk had gekocht, inmiddels voorzien van een Nederlands kenteken(zonde eigenlijk, ik vind een oud frans kenteken bij zo'n auto mooier).

Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4111/4840329527_14d25b0b76.jpg

Ik mis bij de openingspost bij de clubs overigens nog de Renault 4 Club. Hoewel de gemiddelde auto's daar minder pk's hebben dan de auto's uit dit topic... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Gaaf, mag ik u met uw 6 toevoegen aan de TS? :)

Link zal ik ook toevoegen, thnx!
Damn die had ik helemaal gemist, heb je die nog, zo ja zet ik hem erbij. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El-Loco
peugeot206gt schreef op maandag 21 februari 2011 @ 22:25:
Zoals je kunt lezen twijfel ik dus alleen nog maar over de handbak t.o.v. een goede (sportieve) automaat en de wellicht extreme afschrijving. Vandaar dat ik dus op zoek ben naar mensen die specifiek ervaring hebben met de 2.0 TCe (GT) en de daarbij horende rij eigenschappen (verbruik, versnellingsbak en wegligging).
Ik rij er een. :)

Mijn Coupé GT heeft er nu 3500km op staan, en ik ga hem steeds meer waarderen. In het begin scheurde ik nogal wat, overal waar het kon het gas erop, nu is dat wel minder. Het verbruik is daarmee van 1 op 8 naar 1 op 10 gegaan. Mijn collega, die 20 jaar ouder is ( ;) ), doet ongeveer 1 op 11. Lijkt mij alleszins acceptabel. Wat ik het meeste waardeer is de uitrusting (had alleen nog Bose gewild ipv 3D Sound), de zit, maar toch ook de motor. Het is gewoon comfortabel veel vermogen. De snelweg op, de 6e versnelling in en lekker laten staan. Tussensprintjes, beetje inhalen, gaat met zoveel gemak, dat went gewoon het lekkerste. De bak is de eerste paar koude kilometers stroef, daarna als een zonnetje.

Ik heb er erg veel schik mee, zeker voor het geld. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rene
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 09:17
El-Loco schreef op dinsdag 22 februari 2011 @ 19:23:
[...]

Ik rij er een. :)

Mijn Coupé GT heeft er nu 3500km op staan, en ik ga hem steeds meer waarderen. In het begin scheurde ik nogal wat, overal waar het kon het gas erop, nu is dat wel minder. Het verbruik is daarmee van 1 op 8 naar 1 op 10 gegaan. Mijn collega, die 20 jaar ouder is ( ;) ), doet ongeveer 1 op 11. Lijkt mij alleszins acceptabel. Wat ik het meeste waardeer is de uitrusting (had alleen nog Bose gewild ipv 3D Sound), de zit, maar toch ook de motor. Het is gewoon comfortabel veel vermogen. De snelweg op, de 6e versnelling in en lekker laten staan. Tussensprintjes, beetje inhalen, gaat met zoveel gemak, dat went gewoon het lekkerste. De bak is de eerste paar koude kilometers stroef, daarna als een zonnetje.

Ik heb er erg veel schik mee, zeker voor het geld. :)
Goed om te horen dat hij zo goed bevalt :D!!! Ik ben er ook erg van gecharmeerd. Alleen het verbruik valt me behoorlijk tegen, is dit met voornamelijk snelweg of een groot deel binnenstad. Als ik namelijk naar Noorwegen gaat vind ik 1 op 10 een behoorlijk verbruik. Ik rij meestal 110-120 op de snelweg. En uiteraard trek ik af en toe het gas ook goed open :D Maar op lange ritten meestal niet.

Hoe zit het trouwens met aansluitingen, weet jij of je bijvoorbeeld een iphone via BT kan laten syncen? Of dat je hem zelfs kan bedienen via een aansluiting. Zitten er tevens gekoelde vakken in en hoeveel 12V aansluitingen zijn er!

Weer wat vragen maar je helpt me er in ieder geval mee. Ik ga overigens zaterdag in een TCe 130 proefrijden. Maar uiteindelijk zou ik zowieso de 2.0T willen.

2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2024 Mazda MX-30

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El-Loco
peugeot206gt schreef op dinsdag 22 februari 2011 @ 19:46:
[...]

Goed om te horen dat hij zo goed bevalt :D!!! Ik ben er ook erg van gecharmeerd. Alleen het verbruik valt me behoorlijk tegen, is dit met voornamelijk snelweg of een groot deel binnenstad. Als ik namelijk naar Noorwegen gaat vind ik 1 op 10 een behoorlijk verbruik. Ik rij meestal 110-120 op de snelweg. En uiteraard trek ik af en toe het gas ook goed open :D Maar op lange ritten meestal niet.

Hoe zit het trouwens met aansluitingen, weet jij of je bijvoorbeeld een iphone via BT kan laten syncen? Of dat je hem zelfs kan bedienen via een aansluiting. Zitten er tevens gekoelde vakken in en hoeveel 12V aansluitingen zijn er!

Weer wat vragen maar je helpt me er in ieder geval mee. Ik ga overigens zaterdag in een TCe 130 proefrijden. Maar uiteindelijk zou ik zowieso de 2.0T willen.
Vrijwel alleen maar snelweg, en als hij warm is gaat het gas er goed op. Ik heb hem 1000km geleden gereset, en sindsdien heb ik een keer een topspeedrun gedaan (killing voor je gemiddelde), beetje jagen door het hele land naar allerlei kennissen @ ~120-150 km/h, zondagje sturen over een dijk etc. etc. Van alles wat, nauwelijks stad. Ik zit ook vrijwel nooit in de spits. Zonder raggen moet 1 op 11-12 ook lukken.

Op het moment dat je ofwel de 3D Sound besteld (is ok), of Bose (doen!) heb je een perfecte sync. Contacten gaan over, audio over BT kan ook, maar dat duurt wel even. USB-stickje is dan aan te raden.

Gekoelde vakken alleen het dashboardkastje uit mijn hoofd, 12V moet ik nakijken. Uiteraard 1 voorin, de rest weet ik zo niet. Anders nog iets? :)

*edit: overigens koppelt en schakelt de TCe180 wel even anders dan de TCe130, vergis je daar niet in. Het is allemaal wat steviger, dus als je graag een automaat wilt kun je de iets zwaardere koppeling wat minder vinden. Maar dat hangt ook van je referentiekader af.

[ Voor 7% gewijzigd door El-Loco op 22-02-2011 20:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioAir
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 11-09 16:23
Nu weer wat raars met een Laguna uit ik meen 2006 met het Carminat DVD Bluetooth systeem. De navigatie zei al een paar maanden (sinds aankoop auto) Erreur de disque op het display. Er zaten 2 DVD's bij de auto, een V26 en een V28. Deden het allebei niet. Beiden origineel Navteq Renault, geen kopieën dus.

Vreemd genoeg doet een V30 die net nieuw aangeschaft is (bij de Renault dealer) voor een andere Laguna het ook niet. De V26 en V28 doen het in andere auto's zonder problemen. Schoonmaak CD etc allemaal al geprobeerd.

Nu het vreemde van het verhaal, een gedownloade illegale DVD voor het bluetooth systeem (V30.1) werkt WEL! Hoe kan het in vredesnaam dat originele DVD's van Renault niet werken en de illegale wel? Men wil gewoon de legale bijgeleverde DVD's gebruiken maar die pakt hij dus niet??

Er zit overigens ook een Cabasse Auditorium (cd wisselaar) systeem in, die geen CD's meer uitspuugt, maar ik vermoed als ik de vele fora zo zie dat ik daarvoor de headunit open moet schroeven. :(

Navigatie en Renault, het blijft een raar iets. Onze Scénic met Carminat Informée 2 systeem werkt redelijk maar je bent ellendig lang bezig met het intypen van een bestemming. De Carminat DVD geeft bovenstaande problemen en de Carminat TomTom in onze Clio heeft dan weer geen touchscreen.. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
@Killaz, Geen speling voelbaar en je hoort dus ook niets. Je weet 100% zeker dat het achter is? Kijk voor de zekerheid even of het handrem armpje op de klauw wel helemaal terugkomt. Maar ja, dan waarschijnlijk toch een wiellager.

@thabulldog, BMW gebruikt dezelfde (carminat) systemen dus het is niet alleen Renault waar ze raar doen ;)
Een vriend van me met een BMW rijdt met een Renault V30 rond :P

Overigens, het wel kunnen lezen van een gebrande dvd en niet van een originele dvd heeft denk ik met de slijtage van de lens te maken. Volgens mij - correct me if I'm wrong - heeft een gebrande dvd een iets andere afstand om te lezen als een originele.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
  • Nu online
grannymark schreef op maandag 21 februari 2011 @ 19:12:
Ha tweakers!

Ik heb sinds vorige week ook een Renault ;)! Ik heb een Renault Clio s2005 gekocht. Een 1.6 16v motortje ligt erin, heerlijk pittig :). Nu heb ik vrij veel op deze auto kunnen afdingen; de distributieriem moet binnenkort vervangen worden en de airco functioneert niet. Wat zou het kosten om de airco te laten repareren? (grove schatting?)

Daarnaast heb ik ook de bekende 'brom' uit de tempratuursensor van mijn Climate control. De Renault dealer wil de complete unit vervangen (á 230 euro :O) terwijl ik op internet mensen tegenkom die het hebben weten te fixen voor rond de 30 euro. Iemand tips hoe ik dit zelf kan doen?
Die brom oplossen zou ik ook graag doen en zeker voor 30 euro.. waar heb jij daar iets van teruggevonden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hammetje
la_fusion schreef op woensdag 23 februari 2011 @ 11:09:
[...]

Die brom oplossen zou ik ook graag doen en zeker voor 30 euro.. waar heb jij daar iets van teruggevonden?
Hier gevonden :
http://www.clioclub.nl/vi...end+geluid+2+ph+2#p209196

Ik ben gebruiker Hammetje, daar met dezelfde vraag dus ;)!

• RvL
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09:11

RvL

offtopic:
Schaamteloze crosspost vanuit de HK, maar aangezien niet iedereen daar in kan plaats ik 'm hier nog een keer :)

Na 4 maanden geduldig wachten is hij dan toch maar binnen *O*.

Renault Megane Estate Bose

Renault Mégane Estate Bose 1.5dCI (110PK).
Kleur: Gris Cassiopee
Opties: Pack Lumière, trekhaak

Liefde maakt een smal bed breed!
Nu de dekens nog...

• la_fusion
  • Nu online
grannymark schreef op woensdag 23 februari 2011 @ 22:54:
[...]

Hier gevonden :
http://www.clioclub.nl/vi...end+geluid+2+ph+2#p209196

Ik ben gebruiker Hammetje, daar met dezelfde vraag dus ;)!
Maar wat is er nu dan precies vervangen? Die ventilator? En gehaald bij de dealer? Dat is mij in ieder geval niet echt duidelijk!

• KillaZ
melcon schreef op woensdag 23 februari 2011 @ 10:17:
@Killaz, Geen speling voelbaar en je hoort dus ook niets. Je weet 100% zeker dat het achter is? Kijk voor de zekerheid even of het handrem armpje op de klauw wel helemaal terugkomt. Maar ja, dan waarschijnlijk toch een wiellager.
Ik zal voor de zekerheid vanavond links voor nog even checken. Had het al gedaan maar nu twijfel ik een beetje.

Ik zal de handrem ook even checken, echter zou dan links en rechts niet uitmaken toch?

Het vreemde is namelijk dat bij bochten waar de rechterkant overhelt (bochten naar links dus), het geluid in 1 klap weg is in de bocht. Rijd ik dan weer recht heb ik het weer.
Daarnaast is het (geen file dus kon een beetje klooien op de weg) vanaf 55 km/h, bij 80 km/h het ergst en daarboven neemt het af.

Bij 110 ~ 120 km/h is de brom hoorbaar, maar niet zo irritant als bij 80.

Ik zal vanavond linksvoor even checken. Zelfde laken een pak neem ik aan? Speling + geluid = wiellager

K to the KillaZ

Pagina: 1 ... 3 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.