Het grote Renault topic - Deel 3 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste
Acties:
  • 52.691 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korakal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17:34

Korakal

Up up up!

renzo4000 schreef op dinsdag 11 januari 2011 @ 20:44:
Inmiddels heb ik 1000 km gereden en kan op basis hiervan constateren dat de EDC echt een waardevolle toevoeging is geweest, wat rijdt dat goed!
:Y
Kekke bak hoor... en een gaaf kleurtje uiteraard!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09-09 15:03
Flame17 schreef op dinsdag 11 januari 2011 @ 22:34:
niet lui inrijden, maar dat is al jaren een item......middenweg zoeken tussen lui en trappen.....
Gewoon rijden dus!
Als je wil zou je (na warm rijden uiteraard) meteen kunnen trappen, vanuit de fabriek is alles al ingesleten dus je hoeft hem echt niet in te rijden. Ecu past het wel het karakter aan op basis van jouw rijstijl, dus als je veel "scheurt" zal de motor anders reageren als iemand die voor de wereld zuinigheids trofee gaat. Wissel de bestuurders om en uiteindelijk zullen beide motoren juist weer het karakter krijgen wat ze hadden onder de originele bestuurder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 23:04
Afgelopen vrijdag was het dan zover, ik kon mijn Renault Megane Estate 1.5 dCi GT-Line op halen. Het totaalplaatje is al volgt:

- EDC (heerlijk!)
- Uitbreiding Arkamys 3D
- Panoramisch schuifdak
- Waxoyl behandeling
- Pioneer subwoofer onder bestuurdersstoel.

Inmiddels heb ik 1000 km gereden en kan op basis hiervan constateren dat de EDC echt een waardevolle toevoeging is geweest, wat rijdt dat goed! Daarnaast raadt ik ook iedereen aan om een Pioneer TS-WX11A aan te schaffen. Dit levert voldoende lage tonen op + een lekkere punch onder de stoel. Ik zal vandaag nog wel even wat foto's schieten.

Be aware voor de "crappy" iphone foto's ... de Megane komt zo niet echt tot zijn recht, ik zal binnenkort goede foto's maken:

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Ja, die kleur zouden meer mensen moeten bestellen op hun Mégane! Erg mooie auto d:)b

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Local Host
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-09 10:56

Local Host

Het forum is om te leren.

PauseBreak schreef op woensdag 12 januari 2011 @ 11:31:
[...]

Ja, die kleur zouden meer mensen moeten bestellen op hun Mégane! Erg mooie auto d:)b
De mijne heb ik in het wit besteld ook erg smakelijk om te zien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
Ik vind met wit niks mis, maar het is ook niet echt spectaculair ofzo. Persoonlijk ben ik meer van de kleuren, waarbij blauw en rood toch wel mijn favorieten zijn voor op een auto.

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ritchie
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 11-09 07:46
Ik was ook nog in dubio over de kleur, maar heb uiteindelijk toch maar voor zwart gekozen. De verkoper zei ook al dat je bij een eventuele inruil je meer terug krijgt voor een zwarte auto dan voor een witte.

- NAC Breda -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:01
Met een witte blijf je ........

Wit is enigszins periode gebonden, ik verwacht dat over 2 jaar er nauwelijks witte meer verkocht worden. Zwart is altijd een kleur die blijft en die per definitie populair is. Een Orange Cayenne is net zo goed niet voor iedereen weggelegd.

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flame17
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23-08 13:14

Flame17

Captur EDC 130

Ritchie schreef op woensdag 12 januari 2011 @ 14:34:
Ik was ook nog in dubio over de kleur, maar heb uiteindelijk toch maar voor zwart gekozen. De verkoper zei ook al dat je bij een eventuele inruil je meer terug krijgt voor een zwarte auto dan voor een witte.
Dom gezwets van die verkoper.

Windows10 Ultimate 64 bit@SSDKingston 300, AMD Ryzen 5 1400, Sapphire RX460 4gb, Corsair DDR4 8 gb. OC,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
Flame17 schreef op woensdag 12 januari 2011 @ 14:43:
[...]

Dom gezwets van die verkoper.
Nee, dat is niet dom gezwets. Wit is meer een modekleur dan zwart. Zwart staat zelfs op 1 qua gezochte ´kleuren´ voor occassions, terwijl wit niet in de top 3 is terug te vinden.

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Local Host

Local Host

Ritchie schreef op woensdag 12 januari 2011 @ 14:34:
Leaseauto dus geen last van inruilwaarde ;)

Die witte kleur was trouwens een "gratis" kleur en aangezien ik wit erg mooi vind was dat natuurlijk een makkelijke keuze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stampertje
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15-01-2024

Stampertje

Gaat je nix aan

Wit staat hem ook erg goed. Ik was helaas beperkt tot zwart als kleur. Inmiddels 14 maanden en 60.000 km. op de teller nog steeds tevreden. 1 keer onverwacht naar de dealer met een kapotte airco, verder geen problemen (estate dCi 90PK)

Living the American Dream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ritchie
Ik moet toegeven, ik vind wit ook erg mooi, zie bijvoorbeeld deze:
Afbeeldingslocatie: http://goldwingrider.knuddesoft.nl/cliofotos/1.jpg
Bron:

http://www.clioclub.nl/vi...php?f=88&t=7792&start=250
Local Host schreef op woensdag 12 januari 2011 @ 14:51:
[...]

Leaseauto dus geen last van inruilwaarde ;)

Die witte kleur was trouwens een "gratis" kleur en aangezien ik wit erg mooi vind was dat natuurlijk een makkelijke keuze.
Dat scheelt natuurlijk.

[ Voor 44% gewijzigd door Ritchie op 12-01-2011 15:03 ]

- NAC Breda -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21:49

vhal

ಠ_ಠ

PauseBreak schreef op woensdag 12 januari 2011 @ 14:50:
[...]

Nee, dat is niet dom gezwets. Wit is meer een modekleur dan zwart. Zwart staat zelfs op 1 qua gezochte ´kleuren´ voor occassions, terwijl wit niet in de top 3 is terug te vinden.
Ik vind het inderdaad gezwets, ervan uitgaande dat het een prive auto is en je er ws. langer dan 3 jaar in gaat rijden zal je mogelijke inruilverlies nihil zijn tov een zwarte auto. Misschien krijg je er (afhankelijk van je auto) 200 euro minder voor krijgen bij inruil. 200 euro op basis van > 3 jaar =
peanuts. Bovendien bestaat er wel verschil tussen "bestelbusjeswit" en wit.

"Met een witte blijf je zitten" is echt iets van de 80ies imho..

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
deadsy33 schreef op woensdag 12 januari 2011 @ 15:33:
[...]

Ik vind het inderdaad gezwets, ervan uitgaande dat het een prive auto is en je er ws. langer dan 3 jaar in gaat rijden zal je mogelijke inruilverlies nihil zijn tov een zwarte auto. Misschien krijg je er (afhankelijk van je auto) 200 euro minder voor krijgen bij inruil. 200 euro op basis van > 3 jaar =
peanuts. Bovendien bestaat er wel verschil tussen "bestelbusjeswit" en wit.

"Met een witte blijf je zitten" is echt iets van de 80ies imho..
Ik zeg ook niet dat je ermee blijft zitten, maar als het verschil in vraag zo groot is tov het aanbod (er wordt over 3 jaar meer wit aangeboden dan gevraagd, want er wordt nu al meer wit besteld dan dat er naar gezocht wordt) dan ga je echt wel wat meer verschil zien dan een paar honderd euro.
En ja, natuurlijk heb je 'wit', wit en bestelbusjeswit. Persoonlijk vind ik het Renault- en Volkswagen-wit wel aardig hoor, maar aangezien je toch sowieso altijd verlies maakt op een auto gaat mijn voorkeur dan uit naar een kleur :P

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El-Loco
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 22:04
chario2 schreef op dinsdag 11 januari 2011 @ 21:32:
[...]

zonder nou een hele discussie over wel of niet losrijden te krijgen, mag ik vragen hoe je dat gemerkt heb ?
zelf een clio estate 1.2 tce dus ben gewoon nieuwsgierig dus geen offense :)
Ik heb een aantal Clio's TCe gereden van collega's en klanten die gewoon erg beheerst rijden, daar merk je aan dat de motor gewoon wat inhoudt, lijkt bijna op een normale 75pk 16-klepper. Als ik dan overstap in een TCe die gewoon vlot wordt bereden / is ingereden, merk je direct dat die door zijn toeren heenvliegt en als de brandweer accelereert. Ik heb het gemerkt met 2 'slome' versus meerdere snellere, dus dat is er wel degelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flame17

Flame17

Captur EDC 130

wit is toch ook een kleur? :>

En ja mijne is prive en had hiervoor een zwarte.........zie je ook alles op.

Windows10 Ultimate 64 bit@SSDKingston 300, AMD Ryzen 5 1400, Sapphire RX460 4gb, Corsair DDR4 8 gb. OC,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
Nee, wit en zwart zijn geen kleuren :P

En @El-Loco:
Ligt dat niet meer aan het programma dat vaker gebruikt wordt in de ECU, dan hoe de motor is ingereden? Als je een tijdje 'erg beheerst rijdt', dan vallen die 'vlotte motoren' ook wel terug op het spaarzame programma, lijkt mij althans.

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klippy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 01:04

Klippy

Still Game

PauseBreak schreef op woensdag 12 januari 2011 @ 16:11:
[...]

Ik zeg ook niet dat je ermee blijft zitten, maar als het verschil in vraag zo groot is tov het aanbod (er wordt over 3 jaar meer wit aangeboden dan gevraagd, want er wordt nu al meer wit besteld dan dat er naar gezocht wordt) dan ga je echt wel wat meer verschil zien dan een paar honderd euro.
En ja, natuurlijk heb je 'wit', wit en bestelbusjeswit. Persoonlijk vind ik het Renault- en Volkswagen-wit wel aardig hoor, maar aangezien je toch sowieso altijd verlies maakt op een auto gaat mijn voorkeur dan uit naar een kleur :P
De Twingo is in wit wel 400 Euro goedkoper, dus al brengt hij later minder op, hij is nu al goedkoper ;)
Heb het zelf besteld omdat ik het mooier vind met zwarte accenten, niet vanwege de prijs, maar het blijft toch een kwestie van smaak denk ik.

Veel auto's zijn gewoon ook niet mooi in het wit, maar vooral op kleinere auto's vind ik het zelf wel leuk.
Bij een grote zakenauto of familiewagen kan ik me voorstellen dat wit niet zo loopt, maar op een Twingo of Clio denk ik dat het puur smaak is en er niet echt minder vraag naar gaat worden.

Maar nogmaals, ik vind wit net wat opvallender/spannender dan zwart, op een twingo vind ik grijs bijvoorbeeld zelf echt lelijk. Ben dan ook fan van aparte kleurtjes, maar op een Twingo wordt me dat te vrouwelijk :P

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
Zat je vast aan een bepaald kleurenspectrum dan? Qua budget of vrouw? ;)

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flame17

Flame17

Captur EDC 130

Op de foto's mijn bolide, oordeel zelf of wit mooi staat met zwarte/grijze accenten.

Afbeeldingslocatie: http://94.100.121.244/1125300001-1125350000/1125341601-1125341700/1125341692_6_xKOF.jpeg

Afbeeldingslocatie: http://94.100.124.159/1125300001-1125350000/1125341301-1125341400/1125341367_6_5Jmb.jpeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ritchie
Erg mooi! Brute velgen ook!

- NAC Breda -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El-Loco
PauseBreak schreef op woensdag 12 januari 2011 @ 21:39:
Nee, wit en zwart zijn geen kleuren :P

En @El-Loco:
Ligt dat niet meer aan het programma dat vaker gebruikt wordt in de ECU, dan hoe de motor is ingereden? Als je een tijdje 'erg beheerst rijdt', dan vallen die 'vlotte motoren' ook wel terug op het spaarzame programma, lijkt mij althans.
Een van die luie auto's rij ik regelmatig, en ook al heb ik hem een weekend op zijn donder gegeven, hij verandert niks. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
Het ziet er inderdaad wel mooi uit hoor, don't get me wrong, maar ik vind een kleur als Rouge Dyna dan gewoon nóg mooier ;)

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Flame17 schreef op woensdag 12 januari 2011 @ 22:25:
Op de foto's mijn bolide, oordeel zelf of wit mooi staat met zwarte/grijze accenten.

[afbeelding]

[afbeelding]
Ziet er niet verkeerd uit, ik had alleen de velgen wat donkerder antraciet of mat zwart/zijdeglans zwart genomen. :)

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 01:43
Afgelopen vrijdag was het dan zover, ik kon mijn Renault Megane Estate 1.5 dCi GT-Line op halen. Het totaalplaatje is al volgt:

[afbeelding]
Mooie auto!

Wat ik alleen niet snap van Renault is dat ze die grille met zulke wijde gaten hebben gemaakt.

Ik weet niet precies wat erachter hangt (zal wel radiateur zijn) maar het komt vaak voor bij auto's dat er stenen tegenaan ketsen en dat de boel lek raakt. Nu valt dit bij een radiateur nog mee, maar als het bij je airco gebeurt dan ben je verder van huis omdat daar kostbaar gas in zit en reparaties aan het airco systeem erg duur zijn :X

Nog wat aparts trouwens, ik las laatst ergens dat de 3.5L V6 motor van een Espace IV bijna identiek is aan die van een Nissan 350Z, maar dat de versie in de Espace wat meer geknepen is. Wel apart :P

[ Voor 49% gewijzigd door ThinkPad op 12-01-2011 22:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
ThinkPadd schreef op woensdag 12 januari 2011 @ 22:46:
[...]

Mooie auto!

Wat ik alleen niet snap van Renault is dat ze die grille met zulke wijde gaten hebben gemaakt.

Ik weet niet precies wat erachter hangt (zal wel radiateur zijn) maar het komt vaak voor bij auto's dat er stenen tegenaan ketsen en dat de boel lek raakt. Nu valt dit bij een radiateur nog mee, maar als het bij je airco gebeurt dan ben je verder van huis omdat daar kostbaar gas in zit en reparaties aan het airco systeem erg duur zijn :X

Nog wat aparts trouwens, ik las laatst ergens dat de 3.5L V6 motor van een Espace IV bijna identiek is aan die van een Nissan 350Z, maar dat de versie in de Espace wat meer geknepen is. Wel apart :P
Dat grote gat heb je alleen in de GT-line variant. De gewone bumper is een stuk dichter en die van de GT line is zo gemaakt omdat dat sportiever oogt ;)
Er hangt inderdaad de radiator achter, dus niet heel erg allemaal.

Zo apart is dat niet. Kijk maar eens naar Infiniti's met de 3.0 V6 dCi, die hangt ook in de Laguna (in Nederland alleen in de Laguna Coupé), in iets gewijzigde vorm. Renault/Nissan delen tegenwoordig heel erg veel. Een van de voordelen als je één bedrijf vormt :)

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
El-Loco schreef op woensdag 12 januari 2011 @ 22:45:
[...]

Een van die luie auto's rij ik regelmatig, en ook al heb ik hem een weekend op zijn donder gegeven, hij verandert niks. :P
Geef hem maar eens 2 weken op zijn donder, dan veranderd hij echt wel. Programma van de ecu past zich aan en je blaast alle vuil aanzettingen eruit wat ook nog iets scheelt. Een lui bereden motor is zo lui omdat de ecu adaptief is en zich aan je rijstijl aanpast. Dat heeft echter wel tijd nodig in de vorm van km's. En dan niet de paar honderd km die je in een weekend rijdt ;)

@Pausebreak, de V6 dci is grotendeels door renault ontwikkeld, net als de 2.0 dci. De V6 benzine motoren worden bij Nissan uit het schap getrokken. De nieuwe 2 liter (M4R) is in samenwerking ontwikkeld. De kleinere motoren allen door Renault. Logisch ook, Renault bouwt al heel erg lang betrouwbare motoren die ook nog eens mooi koppelverloop hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ritchie
melcon schreef op donderdag 13 januari 2011 @ 10:34:
[...]

Geef hem maar eens 2 weken op zijn donder, dan veranderd hij echt wel. Programma van de ecu past zich aan en je blaast alle vuil aanzettingen eruit wat ook nog iets scheelt. Een lui bereden motor is zo lui omdat de ecu adaptief is en zich aan je rijstijl aanpast. Dat heeft echter wel tijd nodig in de vorm van km's. En dan niet de paar honderd km die je in een weekend rijdt ;)
Waar tover jij deze kennis vandaan? Dus stel ik doe de eerste 1000km rustig aan, en daarna trap ik hem wat meer op zijn staart dan past hij zich aan?

- NAC Breda -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
@Melcon:
Dat weet ik, het was ter illustratie dat er over en weer veel gedeeld wordt binnen de alliantie. Natuurlijk beperkt dat zich niet tot alleen Renault-Nissan, ook Dacia en Samsung rijden rond met dezelfde techniek, al is die in de Dacia's natuurlijk wat ouder.
Ik vind dat trouwens wel een goede ontwikkeling. Pak gewoon de goede punten van iedere fabrikant en uiteindelijk komt er een voor de consument beter product uit. Dat zie je ook bij de huidige generaties van Renault, waar ze de quality control en assessment van Nissan gebruikt hebben om het product te verbeteren. Dat is voor klanten soms wat frustrerend, maar uiteindelijk krijg je daardoor wel een betere auto voor je deur te staan.

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flame17

Flame17

Captur EDC 130

JA iets donkere velgen staat ergens nog in de planning, maar is niet een punt.

Verlagen heb ik ook al gehoord maar dat doe ik zeker niet, wil nog wel een beetje comfort behouden.
De GT-line is iets lager en strakker geveerd maar is niet hard te noemen, zeker niet zo hard als de Twingo RS Cup chassis.... :P

Auto is standaard al voorzien van veel opties in de GT line uitvoering dus ook daar zit niks meer te wensen.
18 inch velgen en ander donkerder kleurtje is dan de enige wens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jap85
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 09-09 18:33
Vorige week een weekje in een Clio 3 phase 2 1.6 automaat rondgereden als huurauto, wat een drama! De auto opzich niet maar van zo'n antieke automaat wordt je echt niet blij. Automatisch terugschakelen wanneer je middels je cruise control optrekt op de snelweg en je in 1x op 4500 toeren zit enzo. Verbruik ook niet al te gunstig natuurlijk.

Ben zelf voornemens dit najaar een Megane Coupe GT line te bestellen, hopelijk met de Dci 130 motor. Als die er dan nog niet is wordt het de 1.4Tce of zelfs misschien nog een EDC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
Ritchie schreef op donderdag 13 januari 2011 @ 10:47:
[...]

Waar tover jij deze kennis vandaan? Dus stel ik doe de eerste 1000km rustig aan, en daarna trap ik hem wat meer op zijn staart dan past hij zich aan?
Helemaal juist. Dit deden zelfs de eerste bosch SPI systemen al, daterend eind jaren 80. Uiteraard wel wat simpeler als tegenwoordig. Als jij altijd veel vermogen vraagt c.q. sportief rijdt is de inspuiting agressief (direct en meteen in grote hoeveelheid) en zal de onsteking zo vroeg mogelijk plaatsvinden. Rij je altijd rustig zal de inspuiting opbouwend plaatsvinden en ook niet meteen, ontsteking vrij laat, gericht op zuinigheid.

Een modern motormanagement kan zelfs de EU test cyclus voor verbruik herkennen. En past zich daar uiteraard op aan, daarom wijkt het opgegeven verbruik altijd 10-15% af van de realiteit.

@Pausebreak. Ben ik met je eens, een hele goede ontwikkeling. Brengt Renault wel consequent op een niveau van betrouwbaarheid die ze niet gehad hebben. Niet dat het vroeger zo dramatisch was op de probleem jaren 2001-2002 na natuurlijk. Maar vroeger zat er her en der nog wel een franse slag in, dat is er nu wel uit.

@Jap85. Die automaat is niet meer van deze tijd nee :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
Zoals met zoveel automaten die Renault nu gebruikt :D Eeuwig zonde dat ze daar niet wat meer aandacht aan besteden. Ze bouwen auto's om je zo comfortabel mogelijk van A naar B te brengen, en die auto's doen dat onder andere door je zoveel mogelijk werk op een prettige manier uit handen te nemen. Daar hoort mijns inziens ook een fatsoenlijke automaat bij.
Al moet ik eerlijk bekennen dat sinds ze de handbakken van Nissan gebruiken (de 6-bakken), dat het schakelen al een heel stuk fijner gaat. Die Renault-bakken waren eigenlijk vrij dramatisch als je ze met de huidige handbakken vergelijkt :D

Oh en Melcon, ik zou die drama-jaren wat uitbreiden. 2003 hoort daar voor de Laguna ook nog wel bij, en voor de Mégane en afgeleiden daarvan kun je rustig 2004 en 2005 er nog bij rekenen.

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
PauseBreak schreef op vrijdag 14 januari 2011 @ 09:38:
Zoals met zoveel automaten die Renault nu gebruikt :D Eeuwig zonde dat ze daar niet wat meer aandacht aan besteden. Ze bouwen auto's om je zo comfortabel mogelijk van A naar B te brengen, en die auto's doen dat onder andere door je zoveel mogelijk werk op een prettige manier uit handen te nemen. Daar hoort mijns inziens ook een fatsoenlijke automaat bij.
Al moet ik eerlijk bekennen dat sinds ze de handbakken van Nissan gebruiken (de 6-bakken), dat het schakelen al een heel stuk fijner gaat. Die Renault-bakken waren eigenlijk vrij dramatisch als je ze met de huidige handbakken vergelijkt :D

Oh en Melcon, ik zou die drama-jaren wat uitbreiden. 2003 hoort daar voor de Laguna ook nog wel bij, en voor de Mégane en afgeleiden daarvan kun je rustig 2004 en 2005 er nog bij rekenen.
Tegenwoordig doet Renault het erg goed ... hopelijk zetten ze die trend voort! http://www.autoweek.nl/forum/read.php?1,3993330,3993417

Overigens heb ik 160.000km probleemloos gereden met een Megane Estate uit 2006 ............ OP GAS!!

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
De echte drama jaren waren 2001-2002, daarna was het nog niet wat het moest zijn maar niet zo dramatisch meer :) wel mee eens verder, en ze mogen inderdaad wel een keer fatsoenlijke automaatbakken monteren ja.

Niet alle handbakken waren zo wazig kwa bediening hoor, genoeg JC5's en JB'3 die goed schakelen. Die van een Clio RS schakelt gewoon super strak bijvoorbeeld. Denk dat het er een beetje vanaf hangt wat voor pin er aan zit en welke stangen zelf ze er aan gezet hebben. Het zit hem dus meer in de bediening heb ik het idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvz
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01-09 18:14

mvz

muziek verslaafde

PauseBreak schreef op vrijdag 14 januari 2011 @ 09:38:
Zoals met zoveel automaten die Renault nu gebruikt :D ...
mwoa die EDC bak is zeker niet slecht. rij in de aanloop naar mn definitieve estate EDC nu even tijdelijk in een Focus Wagon 4-traps automaat.. dat is dan best wel weer erg :9

gelukkig 24-jan aflevering. Weet iemand ook hoeveel die EDC bakken kunnen hebben? ( mocht je ooit willen chippen bv. )

@hieronder, wow dat is inderdaad allemaal strak op elkaar bemeten :)

[ Voor 7% gewijzigd door mvz op 15-01-2011 00:38 ]

_::Game/Allround Specs::_ _::HTPC Specs::_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korakal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17:34

Korakal

Up up up!

Daar zit niet zoveel speling meer in...
Dit is 'm: http://www.getrag.de/en/231

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Local Host

Local Host

mvz schreef op vrijdag 14 januari 2011 @ 23:22:
[...]

gelukkig 24-jan aflevering. Weet iemand ook hoeveel die EDC bakken kunnen hebben? ( mocht je ooit willen chippen bv. )
kijk eens op ziptuning.nl :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
Doe maar niet, neem maar gewoon contact op met fastchip (http://www.fastchip.nl/). Als je je Renault wil chippen is dat "het" adres :)

280 Nm max dus voor die EDC? Verklaart gelijk waarom die niet achter een 2.0T of een 2.0DCI hangt. Komt dus ook niet achter de 1.6 DCI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flame17

Flame17

Captur EDC 130

Never naar ZIP.......... :(

Fastchip kerel is het adres voor de Renault, nu dus ook voor de Megane III dci.....was proefkonijn en auto rijdt heerlijk.

Melcon.....is Maarten op RTC?....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://www.autoblog.nl/images/wp2008/big/Who%20own%20who.jpg

is wel een leuke link alle auto fabrikanten en hun samenwerkingen.
Overigens zou ik zelf nooit een renault kopen, ja sorry mensen maar ik moet het zeggen.
Veel storingen, zeer hoge tot hoogste afschijving. Laatst een laguna van 2003 dci, Spelling op vliegwiel, Kopeling kapot gedraait (deze is zeer duur mede door het speciale gereedschap) Versnellingbak kapot gedraait. 2400 euro gebruikte onderdelen. Vliegwiel moet volgens renault bij 120.000 km vervangen, Kan toch niet vliegwiel alleen al is 400 euro en de kopeling 300 euro. Zonder montage. Dan kom je nog bij de kwestie achteras rubbers = duur zoveel werk, je krijgt ze er nouwelijks in. VW heb er ook last van maar daar is het goed te doen. En sinds dat volvo samenwerkt met renault zijn het ook geen ton tellers meer.

Nee lieve mensen ik vraag me toch af waarom jullie voor renault hebben gekozen.
Het zijn mijn beste klanten.

En ik vind het interieur van zeer slechte kwaliteit al die stoel driehoekjes van o.a laguna laten zeer snel los.
Ik heb klanten met een twingo die elk jaar de wiellagers achter moeten vervangen. met niet meer als 15.000 in een jaar gelopen.

Groeten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flame17

Flame17

Captur EDC 130

tk-style,

Bedankt voor het melden van oud nieuws........

En waarom koop je (ik ) een Renault, waarom zou je een VW kopen of wat dan ook kan je ook vragen.

En fietsen in nog steeds goedkoper dan dat.

Maar ik bestuur al meer dan 15 jaar diverse Renault modellen en kan je zeggen dat ik nog niks heel erg schokkends heb gehad.

En de mannen van renault hebben hun lesje geleerd getuige de pech statistieken in diverse landen om ons heen, want inderdaad de mobielen van zo rond de tijd waar jij het over hebt zijn soms erbarmelijk storings gevoelig.

Maar waarom ik een Renault heb gekocht ( alweer ) omdat ze gewoon goed zijn en vol met opties waar je bij anderen dik bij betaald.
En tja de Clio RS van me had wel wat leuke prijzige mankementen, maar dat is niet heel erg vreemd met een klein snel en lichtvoetig autootje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ophidian
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:14
Verwijderd schreef op zaterdag 15 januari 2011 @ 22:31:
http://www.autoblog.nl/images/wp2008/big/Who%20own%20who.jpg

is wel een leuke link alle auto fabrikanten en hun samenwerkingen.
Overigens zou ik zelf nooit een renault kopen, ja sorry mensen maar ik moet het zeggen.
Veel storingen, zeer hoge tot hoogste afschijving. Laatst een laguna van 2003 dci, Spelling op vliegwiel, Kopeling kapot gedraait (deze is zeer duur mede door het speciale gereedschap) Versnellingbak kapot gedraait. 2400 euro gebruikte onderdelen. Vliegwiel moet volgens renault bij 120.000 km vervangen, Kan toch niet vliegwiel alleen al is 400 euro en de kopeling 300 euro. Zonder montage. Dan kom je nog bij de kwestie achteras rubbers = duur zoveel werk, je krijgt ze er nouwelijks in. VW heb er ook last van maar daar is het goed te doen. En sinds dat volvo samenwerkt met renault zijn het ook geen ton tellers meer.

Nee lieve mensen ik vraag me toch af waarom jullie voor renault hebben gekozen.
Het zijn mijn beste klanten.

En ik vind het interieur van zeer slechte kwaliteit al die stoel driehoekjes van o.a laguna laten zeer snel los.
Ik heb klanten met een twingo die elk jaar de wiellagers achter moeten vervangen. met niet meer als 15.000 in een jaar gelopen.

Groeten
Ik zou voortaan je post even 3 keer nalezen voordat je op de knop drukt. Zinsconstructie is haast niet te herkennen en dat leest heel irritant.

Ik zei vroeger ook dat ik waarschijnlijk nooit een Renault zou kopen en nu heb ik uiteindelijk toch een Twingo gekocht. Pechstatistieken zijn juist de laatste jaren heel erg verbeterd, dus dat was geen reden meer voor mij om het niet te doen en in de klasse waar ik in zocht gaf de Twingo de meeste waar voor zijn geld.

Overigens geef jij nu heel erg af op Renault, maar wat vind je dan van al die VW's die open geknipt worden omdat VW te beroerd is een goede beveiliging op de navigaties te zetten? Of het feit dat Volkswagen flink oververtegenwoordigd is in het aantal auto's dat gestolen is? (Klik). Zo valt er voor elk merk wel wat te zeggen ;)

ZO SE - 5,76kWp - Shade: Low - PVoutput | NOZW APS QS1 - 3,84kWp - Shade: High - PVoutput | Volvo XC40 Pure Electric Ultimate | Volvo EX30 Plus SMSR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Flame17 schreef op zaterdag 15 januari 2011 @ 23:08:
tk-style,

Bedankt voor het melden van oud nieuws........

En waarom koop je (ik ) een Renault, waarom zou je een VW kopen of wat dan ook kan je ook vragen.

En fietsen in nog steeds goedkoper dan dat.

Maar ik bestuur al meer dan 15 jaar diverse Renault modellen en kan je zeggen dat ik nog niks heel erg schokkends heb gehad.

En de mannen van renault hebben hun lesje geleerd getuige de pech statistieken in diverse landen om ons heen, want inderdaad de mobielen van zo rond de tijd waar jij het over hebt zijn soms erbarmelijk storings gevoelig.

Maar waarom ik een Renault heb gekocht ( alweer ) omdat ze gewoon goed zijn en vol met opties waar je bij anderen dik bij betaald.
En tja de Clio RS van me had wel wat leuke prijzige mankementen, maar dat is niet heel erg vreemd met een klein snel en lichtvoetig autootje.
Nouw bedankt voor je vriendelijk reactie ik wist niet dat het zo gevoellig was.
Overigens heb jij een paar renault gehad en ik heb er 1 tot meer dagelijks op de brug.
Ik denk dat ik dan best mag oordelen over de kwaliteit van de auto.
Ik vind de auto's van zeer slechte kwaliteit daardoor ook de zeer hoge afschijving. Daarbij heb ik het niet eens over rijgegedrag of optie's gehad. Persoonlijk vind ik ze niet lekker rijden (stuurberkrachtiging veel te sterk afgesteld tevens als de rembekrachtiging.)

Maar als jij je er goed bij voelt lekker doen toch.
En als je me ongelijk geeft prima, alleen ik heb de ervaring ;)

Groeten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
Jij verkondigt een hoop flauwekul tk-style, sinds wanneer moet het vliegwiel elke 120k vervangen worden? Die hoeft nooit vervangen te worden en zeker niet volgens Renault. Overigens, VW gebruikt kwa opzet/constructie dezelfde dubbelmassa vliegenwielen. Voor het vervangen van de koppeling is ook al geen speciaal gereedschap nodig.

Achterasrubbers zijn in 10 minuten per kant te vervangen, zolang je de speciale tool hebt. Deze kost bij de dealer 150 euro, voor een garage geen geld naar wij dachten. Zelfs zonder de speciale tool is het voor een beetje monteur goed te doen en in een uur te vervangen als je een beetje creatief bent.

Afbeeldingslocatie: http://clubrenaultsportives.ath.cx/images/laguna/tool.jpg
Ik heb zelfs een plaatje voor je :o

Wat voor ervaring heb je dan? Dat je alleen de ellende ziet, gek he. Je ziet dus niet de andere mischien wel 99,9% die geen problemen hebben. Het al dan niet lekker vinden rijden is geheel subjectief en staat ook nog eens los van de kwaliteit. Gezien de hoeveelheid Renaults die er verkocht worden (zowel europees als in NL) zijn een heleboel mensen het niet met jou eens. De pech statistieken van de laatste 5 jaar zeggen meer dan genoeg over de betrouwbaarheid die dus gewoon goed is.

Over dat gezwam van de wiellagers van een twingo zal ik maar niet eens beginnen gezien die schijven (waar de lagers inzitten zoals je wel weet)ook gebruikt worden in de grand scenic, megane II, megane II break, nissan micra en diverse andere modellen. Mischien doe je iets fout met montage of gebruik je imitatie rommel ;)

En waarom je in het grote renault topic komt melden dat je Renault niks vind? Blijf lekker in je seat/vw topic en praat daar lekker verder over gescheurde cilinderkoppen van 2.0 tdi's bij 100.000 km. Rijden wij nog ff door in onze dci's zonder gescheurde cilinderkop met 3+ ton op de teller.

---
@flame, Zo nu we dat gehad hebben :P Melcon is idd Maarten op RTC, en wie ben jij op RTC? O-)

[ Voor 4% gewijzigd door melcon op 16-01-2011 00:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flame17

Flame17

Captur EDC 130

Flame 17 is op RTC Arno17..........simpel :P

En tk-style,

Het ligt niet gevoelig maar je verteld oud nieuws, tevens inmiddels ook achterhaald gezien de pech statistieken te lezen op de diverse internet sites

En ik snap eigenlijk ook niet wat je in dit topic te zoeken hebt als je niks beters te melden hebt, volgens mij is trollen of flamen ( Flame17 is op het randje btw :P ) niet toegestaan op GoT.

Maar goed, we leven in een vrij land waar je je mening mag geven, alleen hou het dan daarbij....dus: Ik vind en mijn mening zijn dan de steekwoorden die je gebruikt.

Succes met je garage.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
Hm ja dat is wel erg simpel ja :+ grappig om hier een RTC'er tegen te komen :D

(Joopie ook trouwens maar dat weet je vast al en die heb ik al heel lang niet meer op RTC gezien)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
Flame17 schreef op zaterdag 15 januari 2011 @ 22:15:
[...]

Never naar ZIP.......... :(

Fastchip kerel is het adres voor de Renault, nu dus ook voor de Megane III dci.....was proefkonijn en auto rijdt heerlijk.

Melcon.....is Maarten op RTC?....
Kent iemand ook een chipper die onder de garantie van de leasemaatschappij kan chippen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een vliegwiel van een dci laguna moet wel degelijk vervangen, neem maar contact op met renault. Overigens over me zins opbouw en constructie, ik heb een zware vorm van dyslectie. En daarin vind ik dat het heel goed doe.

En een renault topic mag je daarin alleen goede ervaringen zetten?
Naar mijn weten niet, moet de topic naam verandert worden. En ik zie de renaults van de laatse 3 jaar over 5 jaartjes wel. Dan komen ze hoor. En nee volkswagen heeft het ook niet op een ritje, en dat de navigatie's gejat worden is omdat een vw meer gewild is. Volkswagen makelijk te jatten? klopt maar dat komt dat hele nieuwe canbus besturing, wat niet goed is door ontwikkeld.

Nee mensen als jullie er goed bij voelen lekker doen.
Maar dan zou ik hem leasen

groeten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvz
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01-09 18:14

mvz

muziek verslaafde

@hierboven
ik denk dat de meeste mensen hier met een nieuwe renault / in bestelling ook leaserijders zijn :)

[ Voor 5% gewijzigd door mvz op 16-01-2011 13:52 ]

_::Game/Allround Specs::_ _::HTPC Specs::_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
Dat hoeft dus niet, mischien moet je zelf eens contact opnemen met renault? Mijn laguna heeft nu 240.000 op de teller, weliswaar een type I maar met de PK1. Dat is de voorloper van de zesbak (PK6P) in de lag II, deze heeft dezelfde koppeling en vliegwiel als de zesbak. Ik kan je op een briefje geven dat dit vliegwiel nog nooit vervangen is. Daarnaast als je dat zo erg vind voor je klanten, dan monteer je toch een valeo 4P set voor ze?
En zo kan ik je nog een heleboel lag II rijders geven waar ik weleens wat onderhoud voor doe die nog met het eerste vliegwiel rondrijden. Het meest bijzondere geval daarin is een laguna II met 480.000 km op de teller... van 2001 :o

Dit topic is bedoeld voor mensen die Renault rijden, niet voor mensen die hier Renault even komen afzeiken. En tuurlijk mag je hier ook minder goede ervaringen neerzetten als je een keer een probleem hebt met je eigen renault. Iemand die bij een vw of een toyota garage werkt ziet ook alleen de ellende. Die gaat hier toch ook niet in het toyota topic neerpennen hoe slecht toyota wel niet is?

De meeste mensen die hier posten voelen zich er goed bij ja. En dat varieert van de lease rijders tot de mensen die de wat oudere modellen zelf in bezit hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flame17

Flame17

Captur EDC 130

neen juist je ervaringen mogen erin hoor, ook de slechte.

Maar wel even bij de les blijven..........lees anders de pech statistieken er maar op na van de laatste tijd.

Je begon trouwens heel hard te roepen dat renault bagger is.........en dat is dus alleen voorbehouden aan de model jaren waar jij het over hebt en dan nog zijn er ook genoeg mensen die ik ken die er van verschoond zijn gebleven.
Daarvoor was het niet slechter dan andere merken en de laatste tijd hebben ze hun les geleerd bij renault.

En neen ik lease hem niet maar gewoon gekocht, de problemen neem ik op de koop toe....het blijven immers Fransen al komen de meeste modellen niet eens meer uit Frankrijk zelf.

En ik vind het goede, mooie en scherp geprijsde auto's met nogmaals allerlei snufjes waar je bij andere merken vet bij betaald.

De RS modellen zijn nog steeds mijn favorieten, maar woon/werk verkeer dwingt mij tot het rijden van een diesel.

Enige problemen die ik had was bij de Clio RS ph II uit 2001, maar dat waren gewoon de gangbare problemen voor dit bommetje op wielen.

Aandrijfas, motorsteun, remblokken en schijven rondom, distributieriem, zijraam linkerdeur....bobines.

Let wel dit was in 3,5 jaar tijd en 70.000 kom verder.....auto stond bij aanschaf al op 72.000 km.

[ Voor 15% gewijzigd door Flame17 op 16-01-2011 14:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seninha
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 27-07 11:06

seninha

god's right foot

Ik loop met de gedachten om mijn huidige auto om te ruilen voor een Grand Espace.
Reden is omdat mijn huidige station toch te klein is voor 3 kinderen.Grootste probleem is dat in het midden niet echt een zitje is,waardoor tijdens lange ritten je dan niet meer weet hoe je moet zitten.

Nu ben ik aan het rond kijken voor een diesel uitvoering met automaat.
Dat zal dus een 2.2 of en 3.0 worden.

Wat ik weet is dat bij de 3 liter de snaar vervangen nog al duur is omdat dealer de motor moet laten zakken.
Van de 2.2 liter weet ik niet veel,maar kan me herinneren ergens gelezen te hebben dat deze Nissan blok niet een van de beste is.

Auto's die ik nu bekijk zijn vanaf 2002 en met kilometer standen boven de 160.000 km.

Mijn vraag is nu,waar moet ik nou op letten als ik een van beide types neem. En natuurlijk,wat zou de beste keus zijn?

iRacing Profile Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
De oude 3.0 mag je laten staan, dat is een isuzu blok en mag je gerust een ramp noemen. De nieuwe 3.0 (te herkennen aan 235 pk) is door Renault zelf ontwikkeld en net zo betrouwbaar als de 2.0 dci en gebruikt dezelfde technieken (ketting, crossflow, kruislings geplaatste in/uitlaat kleppen). Maar gezien leeftijd/km. stand zit je daar niet naar te kijken ;)

Ik zou een 2.2 zoeken met complete onderhoudshistorie, de 2.2 is overigens geen nissan blok. De 2.2 is verder wel een goed blok maar het onderhoud is heel belangrijk. Dit wil zeggen: goede kwaliteit olie en regelmatig verversen (Total/Elf volsynth, om de 15000 wisselen). De lagers van de 2.2 zijn namelijk gevoelig voor te lang doorrijden met dezelfde olie of slechte oliekwaliteit.

Maar als je een 2.0 (M9R) binnen je budget kan vinden zou ik daarvoor gaan, en die mag gerust 3 ton op de klok hebben. Die kan dan nog makkelijk 3 ton mee.

Wat ik je nog wil mee geven bij het kijken naar Espacen, neem de tijd en ga bij meerdere kijken. Over het algemeen worden ze uitgeleefd en wat ik meestal zie bij espace eigenaren is dat het onderhoud niet veel aandacht krijgt. Het kan best moeilijk zijn om een goede nette espace te vinden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seninha

seninha

god's right foot

OK, thanks. Toch verkeerd gedacht wat de Nissan blok betreft. Zal dus een 2.2 CDi worden.

Heb al aardig wat Grand Espace online gezien, en viel me op dat er genoeg zijn met nieuwe motor blokken.
Wat onderhoud betreft, dat komt wel goed.
Bij mijn huidige auto is het ook heel erg belangrijk dat er om de 15000 km olie ververst wordt (Audi A6 Allroad 2.5 TDi) dus dat komt wel goed.

En wat de automaat betreft van een Renault. Zijn daar dingen waar ik op moet letten?

Mijn huidige auto heeft een Tiptronic bak en kan maar niet aan wennen.Bak is echt gemaakt om zuinig te rijden (dus heel snel naar z'n 5 en traag met terug schakelen)

Was een Mercedes ML bak gewend en die was geweldig.Schakelde snel en reageerde erg goed als er een versnelling terug moest.

iRacing Profile Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 01:43
Op het Renault forum (www.renaultforum.nl) raden ze bij de Espace III de 2.2 DCi af omdat het een erg storingsgevoelige motor zou zijn.

http://www.renaultforum.n...iewtopic.php?f=139&t=8256 lees dit topic maar eens door.

Maar welke Espace ben je naar op zoek eigenlijk? De Espace III of Espace IV ?

[ Voor 23% gewijzigd door ThinkPad op 16-01-2011 20:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
Zo storingsgevoelig is de 2.2 dci helemaal niet, gewoon goed onderhoud, en bij vervanging van onderdelen (b.v. distributie) altijd originele onderdelen gebruik en dan kan er niet veel mis gaan. :)

@seninha, renault heeft nooit echt goede automaten gehad. Die achter een 2.2 is echter niet van renault zelf en volgens mij wel redelijk. Ga eerst eens een proefrit maken in een espace met een automaat, wie weet vind je het wel helemaal niks. Het rijdt heel anders als een A6, niet dat het slecht rijdt - verre van zelfs - maar wel heel anders. Hoe de automaat is weet ik niet, geen ervaring mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
Inderdaad, als de Laguna al eens een probleem heeft, dan is het echt niet de 2.2dCi die loopt te etteren. Zelfs in de winter met -14*C startte het blok gewoon, zij het niet altijd met 1 poging vanwege de kou :P
Wat melcon zegt: Zorg ervoor dat je 'm goed onderhoud, fatsoenlijk warm rijdt en je hebt er een erg fijn, flexibel en betrouwbaar motortje aan. Overigens komt de 2.2dCi oorspronkelijk van de planken van Renaults busjesafdeling. Je kunt er makkelijk een paar ton op prikken, maar als je vaak naar Duitsland gaat met je eigen auto, zou ik wat verder kijken naar de 2.0dCi want de 2.2dCi is een Euro3 motor en je komt dus niet zo makkelijk stadscentra binnen, tenzij je een roetfilter laat plaatsen.

Wat de Espace betreft: Iedere 3.0dCi is duur in onderhoud, want voor vrijwel alles (m.u.v. olie en filters vervangen) moet de motor gezakt laten worden. Dat komt omdat het gewoon heel erg vol is in het vooronder.
Wat melcon zegt is wel een goede: Ga er eens mee rijden. Want een A6 Allroad rijdt nog alsof het een gewone auto is, zij het een wat grotere dan gemiddeld. Een Espace is nog weer aanzienlijk groter dan een A6 Allroad en rijdt dus ook anders. Voor een busje (want dat is het toch) rijdt het echt erg fijn, alleen de Ford S-Max komt in de buurt, maar het is wel compleet anders dan een doorsnee personenauto.

[ Voor 9% gewijzigd door PauseBreak op 17-01-2011 12:08 ]

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
Het comfort van een espace is wel heel hoog, dat kun je gerust boven een laguna/3 serie/A4 plaatsen. En dat is wel heel goed voor een "busje" inderdaad :)

De nieuwe 3.0 Dci heeft een ketting, dus die valt nog wel mee kwa onderhoudsprijzen. Maar die vind je niet zo snel voor een fatsoenlijke prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
Nee, zeker niet omdat de nieuwe 3.0 V6 dCi pas sinds een paar maanden, hooguit een jaar, ook echt geleverd wordt. En tel daarbij op dat het niet bepaald de meest verkochte versie is en je ziet waar het fout gaat als je er eentje zoekt als occassion :P

Ik zou zelf het comfort in een Espace niet boven een Laguna (III ph II) plaatsen, maar dat komt omdat ik het teveel als busje vindt rijden en dat vind ik gewoon per definitie al niet comfortabel ;)

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
Een laguna III is een klasse apart 8)

Ik doelde op een lag II, een espace is duidelijk stiller, en stoelen zijn magnifiek ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seninha

seninha

god's right foot

Ik weet wel dat ik een Espace niet kan vergelijken met een A6. Zoals ik al zei, heb hiervoor een ML gehad en dat was ook iets heel anders.

Waar het mijn om gaat is da de drie kids makkelijk er in passen , zonder dat ze problemen hebben om hun riemen vast te maken omdat een van hun broertjes in de weg zit :-(

Over welke model ik zoek,het moet eentje van minimaal 2002 zijn en dat is volgens mijn een IV. Budget waar ik naar kijk is maximaal €9000.

Wil namelijk niets bij leggen zodra de Audi de deur uit is.

iRacing Profile Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
Drie kids is geen probleem, vijf ook niet :P

zo iets?

Weinig kilometers, van 2005 (kwa betrouwbaarheid veel aantrekkelijker als een 2002 model), automaat uiteraard en volgens de advertentie in nieuwstaat. Of dat echt zo is een tweede, maar als dat niet zo is heb je een mooi handvat om ook nog wat van de prijs af te lullen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seninha

seninha

god's right foot

Ja,zoiets.Alleen is dat volgens mij geen Grand Espace. En KM stand kom ik ook nergens tegen.
Zal trouwens best hoog liggen als je naar de bestuurders stoel kijkt.
Niet dat het uitmaakt.

Huidige Allroad heeft 315000km gelopen (gekocht bij 280.000)

iRacing Profile Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flame17

Flame17

Captur EDC 130

btw,

coole avatar heb je Senna..........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
Hey wat maf, gister stond er nog een km. stand bij, iets van 152k. Of ik wordt gek, kan ook natuurlijk :P
En het is inderdaad geen Grand Espace (te herkennen aan het achterste zijruitje, die is bij een grand net zo lang als een normaal ruitje).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22:42
Zo dan, na ongeveer 5 maanden 20.000 km's in mijn clio 1.5 dci :)
Binnenkort even langs voor mij 2e grote beurt ;) Waarom niet zelf?
Omdat de beste man (mijn oude buurman) dan meteen mijn voorremmen meeneemt.

Daarnast kan ik zelf wel bij een brug, maar dat kan alleen doordeweek en doordeweek = vrij nemen voor een beurtje.

Mede omdat ik het nog nooit gedaan heb zou het mij minimaal een uur of 2 kosten om een grote beurt te doen schat ik zo.

Dan kan ik net zo goed die 150 euro neerleggen voor de beurt, incl. olie en filters.
Remmen zullen wel iets van 200 extra zijn?

Ik vind het prima, ding rijdt nog steeds als de brandweer, voor zover dat gaat met 65 pk :+

Merk wel dat ik terug verlang naar de zomerbanden, met die 10 mm extra rijdt hij lekkerder i.m.o.

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
Remblokset kost 80 euro, schijven zijn 60 per stuk, dus 200 klopt aardig ;)
Uitgaande van originele onderdelen, imitatie rommel zal wat goedkoper zijn maar dat wil je niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
seninha schreef op maandag 17 januari 2011 @ 19:26:
Ja,zoiets.Alleen is dat volgens mij geen Grand Espace. En KM stand kom ik ook nergens tegen.
Zal trouwens best hoog liggen als je naar de bestuurders stoel kijkt.
Niet dat het uitmaakt.

Huidige Allroad heeft 315000km gelopen (gekocht bij 280.000)
Als je 3 kinderen hebt, heb je imo in principe voldoende aan een Espace IV. Een Grand Espace is inderdaad wel ruimer, maar werd ook minder verkocht (want duurder) en over het algemeen vind je die ook niet in zo'n goede staat als een gewone Espace omdat er meer mensen in hebben gezeten. Die dingen worden echt uitgewoond.

Is het trouwens geen optie om er eentje uit Duitsland te halen, waar het aanbod wat groter is dan hier, en dan zelf de A6 te verkopen? Of eventueel zo'n zelfde constructie met je dealer opzetten, dat wil ook nog wel eens :)

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seninha

seninha

god's right foot

Ja, ben ook aan het kijken of in Duitsland iets te vinden is.
Wat Grand versie betreft. Kinderen worden groter en willen wel vaker vriendjes meenemen als we ergens een dagje uit gaan en dan is de extra ruimte wel handig.
Verder is het in de vakantie helemaal top. Je kan aardig wat kwijt,zelf met 6 stoelen er in.

En als laatste, vind zelf de looks van een Grand vele malen mooier.Vind de normale versie net niet af.Te vierkant in mijn ogen.Zo'n auto hoort lang te zijn.

iRacing Profile Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
Tsja, als je de looks belangrijk vindt, dan ontkom je er niet aan he ;) Ik snap waar je vandaan komt, de Laguna is ook gekocht vanwege de neus en de kleur :P

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Local Host

Local Host

Gisteren mijn megane estate op mogen halen :)

Bij gebrek aan beter even atm een iphone shot :

Afbeeldingslocatie: http://img190.imageshack.us/img190/8930/img0068mm.th.jpg

[ Voor 16% gewijzigd door Local Host op 19-01-2011 06:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
Plaatje is niet clickable ;(

Maar wit staat 'm goed hoor, zeker als je de stootstrips niet mee hebt laten spuiten, anders wordt het toch wel erg klinisch imo.
Veel plezier ermee!

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Local Host

Local Host

Vaag hier is de gewone link iig :)

http://img190.imageshack.us/i/img0068mm.jpg/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seninha

seninha

god's right foot

PauseBreak schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 17:52:
Tsja, als je de looks belangrijk vindt, dan ontkom je er niet aan he ;) Ik snap waar je vandaan komt, de Laguna is ook gekocht vanwege de neus en de kleur :P
Volgens mijn is het bij een aankoop van een auto de LOOKS een van de belangrijkste dingen :)

Anders had ik wel naar een Logan gekeken als ik alleen voor de ruimte ging ;)

iRacing Profile Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
Het onvermijdelijke is gebeurd: De Clio heeft mij laten staan, alhoewel....hij reed wel maar het lampje van de accu knipperde (bij ongeveer 2k rpm uit....bij gas geven schiet hij weer aan) en mijn lichten werden zwakker bij het gas geven.

Ik gok een dynamo'tje....anders de accu (duh).
Kost me weer 100 euro :/

Edit: Ja hoor, de dynamo....wat zijn die krengen duur (150 euro ex btw.)
Zelf vervangen gaat op dit moment niet helaas. Dus dat wordt wegbrengen.

Edit2: Compleet gereviseerde Valeo 110A voor 254 incl btw.
Uurloon van 53 euro dus dat komt rond de 300 uit.

God, wat baal ik dat ik de komende week geen tijd heb. Dit lijkt mij niet moeilijk als ik dat zo lees op het i-net.
melcon schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 09:52:
Remblokset kost 80 euro, schijven zijn 60 per stuk, dus 200 klopt aardig ;)
Uitgaande van originele onderdelen, imitatie rommel zal wat goedkoper zijn maar dat wil je niet.
Thx, wist die prijzen niet eens :>

[ Voor 22% gewijzigd door KillaZ op 20-01-2011 10:07 ]

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ophidian
* Ophidian heeft de dealer nog even gebeld vandaag. :) Bij het bestellen van de Twingo wilde eigenlijk een blauwe, maar die kleur leverde ze niet meer. Vandaar de zwarte kleur. Nu werden wij er gister van op de hoogte gebracht dat er een nieuwe kleur blauw is, Blue Majorelle die ze ook op de Renault Wind leveren. En dat is wel een hele mooie kleur, dus vandaag de kleur geruild :D

Afbeeldingslocatie: http://i55.tinypic.com/2cypkp5.jpg
O+

ZO SE - 5,76kWp - Shade: Low - PVoutput | NOZW APS QS1 - 3,84kWp - Shade: High - PVoutput | Volvo XC40 Pure Electric Ultimate | Volvo EX30 Plus SMSR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Dat is een hele mooie kleur zeg, goeie keuze! Zeker met mooie zwarte accenten en velgen, jum! :9
Nette auto, stootstrips meespuiten en ziet er gelijk een stuk mooier uit. :)
En post eens wat meer specs, voeg ik u toe aan de TS.

[ Voor 63% gewijzigd door Joopieboy op 20-01-2011 12:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Edit: oeps dubbel

[ Voor 94% gewijzigd door Joopieboy op 20-01-2011 12:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
KillaZ schreef op donderdag 20 januari 2011 @ 08:28:

God, wat baal ik dat ik de komende week geen tijd heb. Dit lijkt mij niet moeilijk als ik dat zo lees op het i-net.
Het stelt helemaal niets voor, uur werk als je 2 linkerhanden hebt :P

Weet je trouwens zeker dat de dynamo stuk is en niet de spanningsregelaar? Die laatste is namelijk los vervangbaar en aanzienlijk goedkoper als een complete dynamo!

[ Voor 21% gewijzigd door melcon op 20-01-2011 12:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jap85
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 09-09 18:33
Ophidian schreef op donderdag 20 januari 2011 @ 10:59:
* Ophidian heeft de dealer nog even gebeld vandaag. :) Bij het bestellen van de Twingo wilde eigenlijk een blauwe, maar die kleur leverde ze niet meer. Vandaar de zwarte kleur. Nu werden wij er gister van op de hoogte gebracht dat er een nieuwe kleur blauw is, Blue Majorelle die ze ook op de Renault Wind leveren. En dat is wel een hele mooie kleur, dus vandaag de kleur geruild :D

[afbeelding]
O+
Mooie kleur idd! Heeft wel iets van 'Malta' blauw, vind het zelf de mooiste kleur op de meeste huidige Renault modellen, zeker in combinatie met de antraciet accenten!

[ Voor 3% gewijzigd door jap85 op 20-01-2011 12:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ophidian
Mijn vriendin en ik vinden de kleur ook echt prachtig! Zelf alleen niet zo'n fan van de antraciet, wij zijn blij dat dat bij ons zwart is :P Nu nog wachten op de mail van de levertijd. Wachten we nu twee en halve week op, dus hopelijk komt ie snel :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
melcon schreef op donderdag 20 januari 2011 @ 12:52:
[...]

Het stelt helemaal niets voor, uur werk als je 2 linkerhanden hebt :P

Weet je trouwens zeker dat de dynamo stuk is en niet de spanningsregelaar? Die laatste is namelijk los vervangbaar en aanzienlijk goedkoper als een complete dynamo!
Dynamo geeft helemaal niets meer en de accu zit op 12,4 volt.

Bij 2 ton ga ik er van uit dat het de dynamo is? Hij staat nu toch al bij de garage, ik heb dat ding nodig :+

* KillaZ woont niet meer thuis, anders kon hij het gewoon voor de deur vervangen

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Local Host

Local Host

Joopieboy schreef op donderdag 20 januari 2011 @ 12:38:

[...]

Nette auto, stootstrips meespuiten en ziet er gelijk een stuk mooier uit. :)
En post eens wat meer specs, voeg ik u toe aan de TS.
Megane estate (5d) 1.5dci 90pk 200Nm dynamique Maar word 115pk 260Nm
• Optie: DISTINCTION PAKKET
• Optie: Blanc glacier
• Optie: Radio "3D sound by Arkamys"
• Optie: Elektronisch geregelde, bi-zone airconditioning met vervuillingssensor
• Optie: Volwaardig reservewiel
Ik kreeg toen ik hem in juni bestelde ook nog een waardecheque van 750 euro daarvan heb ik de " tandjes" in de voorbumper besteld , een kinderstoel en een koelkastje :)

En mooiere foto zal ik binnenkort wel naar je dm-en :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
@Killaz, meestal is het de spanningsregelaar. Dynamo is niet zo'n spannend ding en slijt niet zo hard, het enige wat er eigenlijk aan stuk kan zijn de koolborstels en de lagers van de as. Ook bij zulke hoge km. standen is het 9/10 keer de spanningsregelaar en zijn de koolborstels + lagers nog prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
@Melcon: Maar ik lees dat bij een defecte spanningsregelaar de dynamo gewoon stroom moet afgeven?

Dat deed hij vanmorgen namelijk ook niet :'(

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
Dat kan maar hoeft niet, hij kan een te hoge spanning afgeven maar kan ook helemaal geen spanning afgeven...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
Helaas melcon, garage even gebeld en het aangekaart (hij was er net mee bezig).

Hij waardeerde de input maar het was niet de spanningsregelaar, schijnt dat mijn dynamo echt was overleden.

Quanta kosta......490 euro....dank u! :(

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
Balen, en dat is een dure jongen ;( nou goed, dan moet die er ook weer een hele tijd tegenaan kunnen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flame17

Flame17

Captur EDC 130

Local Host schreef op donderdag 20 januari 2011 @ 13:45:
[...]

Megane estate (5d) 1.5dci 90pk 200Nm dynamique Maar word 115pk 260Nm
Waar gaat dat gebeuren?.....ZIP? :( ........90 pk wordt 115pk is 25 pk meer en 60nm meer.....laat je niks wijs maken door die chip bakkers.

En ik zie graag je dyno uitdraai bij de foto's verschijnen en bij deze ben je uitgenodigd voor de dyno dag in Goes ergens in Maart dit jaar. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Local Host

Local Host

ZIP had ik idd in mijn hoofd ; maar volgens mij ben je al de 2 of 3e in het topic die niet zo'n hoge pet van ZIP heeft :)

Misschien toch nog maar even zo laten ( megane kan aardig meekomen en ben geen doortrapper ) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flame17

Flame17

Captur EDC 130

Local Host schreef op donderdag 20 januari 2011 @ 22:20:
ZIP had ik idd in mijn hoofd ; maar volgens mij ben je al de 2 of 3e in het topic die niet zo'n hoge pet van ZIP heeft :)

Misschien toch nog maar even zo laten ( megane kan aardig meekomen en ben geen doortrapper ) :)
Zou ik het zo laten, al die pk's die men beloofd is voor een groot deel gebakken lucht.

In maart is een dyno dag van RTC, Fastchip doet dan ook de mappings.....tegenwoordig ook de Renault diesel...Megane III.

Je kan Fastchip altijd een mailtje sturen met wat uitleg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Maarten
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 00:04
Chippen is niet alleen vermogen. Koppel word vaak ook beter verdeelt.
Fastchip is 1 van de betere op het gebied van Renault dus zoals Flame17 al zegt mail hem eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
Zou idd ook naar Fastchip gaan. Wat je daar haalt haal je ook echt en geen 50% kroeg pk's zoals bij Zip.
En dan heb je ook mooi een rollenbank uitdraai van voor en na. En bij de uitdraai na heb je niet opeens 20% aandrijfverlies ipv 10% (ja zo komen ze aan al die extra pk's :P ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Local Host

Local Host

Ah tnx zal het eens in overweging nemen mocht ik de auto wat willen kietelen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
Ophidian schreef op donderdag 20 januari 2011 @ 10:59:

[afbeelding]
O+
Zo zeg, dát is nog eens een goede ruil! _/-\o_

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ophidian
PauseBreak schreef op vrijdag 21 januari 2011 @ 10:37:
[...]

Zo zeg, dát is nog eens een goede ruil! _/-\o_
Vandaag zijn we even bij de dealer wezen kijken om te zien of ze deze kleur in het echt op de twingo hadden en in het echt is de kleur nog mooier O+

Afbeeldingslocatie: http://i51.tinypic.com/23szlnm.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i52.tinypic.com/2m77k84.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i56.tinypic.com/ega5hg.jpg
Staat bij Stam Hilversum :9 Poeh, nog zo lang wachten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El-Loco
Mijn werkgever tot 3 maanden geleden. :P Bij wie heb je hem besteld? F, H, P, of M? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 01:09

SmartDoDo

Woeptiedoe

Mooie kleur inderdaad :) Ik mis op die van het plaatje wel fatsoenlijke lichtmetalen velgen, dat maakt zo'n karretje af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ophidian
SmartDoDo schreef op vrijdag 21 januari 2011 @ 20:30:
Mooie kleur inderdaad :) Ik mis op die van het plaatje wel fatsoenlijke lichtmetalen velgen, dat maakt zo'n karretje af.
Er zijn hele mooie velgen voor de Twingo te krijgen, maar die waren 600 euro. Vond ik beetje overdreven qua prijs, je hebt namelijk al de zwarte velgen met band. En daarvoor gaat er niets van de prijs af.

Wij rijden eerst wel even met de wieldoppen rond, als de bandjes dan een keer gewisseld gaan worden kunnen we altijd naar een setje lichtmetaal kijken :d

Edit: Deze waren het:

Afbeeldingslocatie: http://i5.photobucket.com/albums/y178/Dolfijne5/PIC00760.jpg

Alleen dan in het zilver of donkergrijs. Erg mooi, de prijs is alleen veel te hoog...
El-Loco schreef op vrijdag 21 januari 2011 @ 20:15:
Mijn werkgever tot 3 maanden geleden. :P Bij wie heb je hem besteld? F, H, P, of M? :P
Ik vermoed dat F = F van A? Dan bij F. Erg aardige kerel, al diverse keren contact mee gehad voor wijzigingen en vragen en staat me iedere keer weer goed te woord. Goede service dus.

Stam Amersfoort ben ik ook geweest, maar die verkoper vond ik gewoon een botte lul. Daar ben ik dus meteen weer weg gegaan.

[ Voor 38% gewijzigd door Ophidian op 21-01-2011 20:44 ]

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.