Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 134636

Niet zozeer echt een probleem, maar meer een bug waarvan ik benieuwd ben of anderen deze ook ervaren:

In maps zoals Heavy Metal kun je aardig op long distance shots oefenen als recon.
Soms zie je echter iemand in de verte op een heuvel staan (soms zelfs er wat boven zweven), en als je schiet zie je dat de kogel ter hoogte van zijn hoofd in de lucht een stofwolkje genereert alsof de heuvel geraakt wordt (heb al gecompenseerd voor bullet drop).

Kortom: het lijkt erop dat veel zaken op grote afstand niet 100% correct gerenderd worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rann
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 06-07 12:03
Ik ken het ja... Het lijkt wel of je dan de 'maximum' range overschrijd of iets dergelijks.. Merk het alleen bij extreem lange afstanden. (zo'n 2 centimeter hoger richten dan het hoofd..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waterlelie
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22-03-2023

Waterlelie

CHTH

Waterlelie schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 23:17:
[...]
Na 5min spelen op 1280x960 van ~70fps > ~30fps.
75% proc use.
25% vga use
265.33 driver verschillende andere drivers geprobeerd.
Win7 Ultimate SP1 basic interface.
verder alles standaard.
Het lijkt vooral mappen te treffen met veel sneeuw of stof.
Op bijvoorbeeld iron heb ik minimaal 50fps.
Tips hiervandaan lijken te helpen.. http://gamers-underground...bad-company-2-tweaks.html

Na verder testen blijkt het weer niks te helpen.
Als ik net een server inkom(eerste 5>10min) glansend boven de 100fps daarna mag ik blij zijn met38.

Search continued. Mits niet binnen een maand dit probleem opgelost is, is dit mijn laatste BF.

De fps-drop houd wel echt verband met de gpu activiteit.
Wanneer deze van 37% naar 19% gaat zie je ook direct verval in de fps.
Wel geeft MSI afterburner aan dat de clock normaal zijn.

[ Voor 55% gewijzigd door Waterlelie op 16-06-2011 20:43 ]

G502_Roccat Taito_Asrock Z77 Extreme4_3770K@4.5Ghz_Samsung 750 512Gb_WD 2TBGreen_600W OCZ_MSI gtx980ti_16GB_ASUS VG278H_Philips Fidelio X2HR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jouster-Patrick
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 13-07-2021
@ Rephazer

Wat voor mobo had je. ik had de P5QPRO met het zelfde probleem,
Miss dat het alleen probleem is bij realtek audio vandaar het mag toch eigenlijks niet zo zijn dat een sweex het wel doet he :P xD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rephazer
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 18-04 12:10
Jouster-Patrick schreef op donderdag 16 juni 2011 @ 10:48:
Miss dat het alleen probleem is bij realtek audio vandaar het mag toch eigenlijks niet zo zijn dat een sweex het wel doet he :P xD
Ik heb een Asus M4A78LT-M moederbord met een VIA audio chip, maar helaas zijn mijn problemen toch nog niet opgelost.

Eergisteren probleemloos kunnen spelen na het uit zetten van de onboard audio (bios) en het installeren van de externe geluidskaart en gisteren was het weer mis en nu nog erger.

Waar ik eerst alleen 4 x achter elkaar een 'freez' van 5 seconde had en het daarna soepel liep (elk potje) kreeg ik nu last van een CTD en daarna een 'freez + restart' (alias BSOD)

Aangezien het voor mij nog een nieuw systeem is en ik gisteren ook een beetje aan het 'tweaken' ben geweest met m'n CPU (PhenomMsrTweaker), GPU (MSI Afterburner) + allemaal 'stress-testen' is het in ieder geval nu wel duidelijk dat Bad Company 2 (of moet ik zeggen punkbuster) daar niet gek op is.

Nogmaals op servers zonder punkbuster loopt alles prima...

Google staat overigens helemaal vol met soortgelijke problemen icm BFBC2 en het is me wel duidelijk dat alle soorten 'monitor-software' vermeden moet worden bij dit spel...

Ik ga het dus vanavond maar weer eens proberen op 'stock settings' en met zo min mogelijk 'background services'
As you may know, the hard-locking/freezing/crashing/BSoDing in Battlefield: Bad Company 2 is caused by Punkbuster.

The reason is, Punkbuster is accessing restricted memory locations reserved for hardware (particularly the GPU). (As revealed by Unwinder)

The result is, just about any hardware monitoring program will cause the game to lock up if you are playing in a Punkbuster-protected server on BFBC2 Multiplayer with the software(s) running. (e.g. MSI Afterburner, SAPPHIRE TRIXX, GPU-Z, ASUS iTracker, ASUS SmartDoctor)

Software that comes with your motherboard (like the ASUS overclocking tools) can also cause the BSoD/crash. And many of them can be running in the background without being obvious. For example, ASUS SmartDoctor is still running even after "Exiting". It runs a service called ASDR. Stop it, and stop crashing. I learned this after flashed my 6950 with an ASUS BIOS to use SmartDoctor to extend overclock range (to prevent having to use UnofficialOC Mode in Afterburner).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waterlelie
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22-03-2023

Waterlelie

CHTH

Mijn problemen met de performance zijn opgelost door de thermal-throttle uit te zetten in de bios.
Stond op 60 Celcius, de heatsink zelf voelde helemaal niet warm aan, daarom dacht ik dat dat het probleem niet kon zijn.

[ Voor 85% gewijzigd door Waterlelie op 19-06-2011 16:31 ]

G502_Roccat Taito_Asrock Z77 Extreme4_3770K@4.5Ghz_Samsung 750 512Gb_WD 2TBGreen_600W OCZ_MSI gtx980ti_16GB_ASUS VG278H_Philips Fidelio X2HR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 316512

Zijn er hier trouwens mensen die wel eens BFBC2 filmpjes maken met Fraps? Het lukt mij namelijk niet om te filmen. Als ik op de shortkey druk om het filmen te starten gebeurt er niets. Met dezelfde settings kan ik wel andere spellen opnemen.

-edit- opgelost door nieuwere versie van Fraps te installeren

[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 316512 op 23-06-2011 15:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunFair
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10:13
Waterlelie schreef op vrijdag 17 juni 2011 @ 21:26:
Mijn problemen met de performance zijn opgelost door de thermal-throttle uit te zetten in de bios.
Stond op 60 Celcius, de heatsink zelf voelde helemaal niet warm aan, daarom dacht ik dat dat het probleem niet kon zijn.
Dan is het voor jou tijd om je koeler beter te bevestigen, want als je CPU 60 graden wordt, maar je dat niet voelt aan je koelblok, maakt deze waarschijnlijk niet goed contact met de processor. Wellicht doordat de koelpasta is opgedroogt of de koeler nooit goed bevestigd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunFair
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10:13
Ik weet niet wat het is... maar vorige week heb ik echt zonder problemen BC2 kunnen spelen.. geen vastlopers of wat dan ook... en vandaag loopt het spel binnen een kwartier vast!?!?!?

PB helemaal opgeschoont, ook gedeinstalleerd, mapjes weggehaald.
Ati driver gedowngrade naar 11.4 waar alles altijd perfect werkte.
Geheugen teruggeklokt naar normale snelheid (1066), hoewel het 1600 MHz aankan,

Ik snap er echt de ballen van???

Vastlopers zijn zo erg dat ik op reset moet drukken, kan dus ook niet meer naar windows toe. Als die vastloopt heb je nog een bromtoon van het laatste geluid dat in het spel was.

Iemand tips???

Ik ga ondertussen maar even een PB vrije server proberen.

-edit-

Lees net dat het onboard geluid kan zijn. Kan best kloppen, gezien ik de hele week moet koptelefoon met externe USB geluidskaart heb gespeeld... Eens kijken wat het effect is als ik daar weer mee speel.

-edit 2-
lijkt erop dat het de onboard soundkaart is... hoewel ik maar een half uurtje heb gespeeld :P

-edit 3-
Gisteravond zo'n 3 uur gespeeld zonder enige problemen... blijkbaar is het dan toch de onboard geluidskaart. Realtek HD chip overigens.

[ Voor 25% gewijzigd door FunFair op 26-06-2011 09:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pafdaddy
  • Registratie: April 2008
  • Niet online
Herkent iemand het volgende geknipper bij de map Heavy Metal? Ik zie het soms ook tijdens spelen, het lijkt wel of de grond op het ene moment normaal is, en op het andere moment verbrand door een granaatinslag.

Gebruikte hardware is een Asus GTX560Ti, niet overklokt. Ik heb het idee dat het met 275.33 erger is dan met de 26x.xx drivers.

Dit bericht kan oorzaak of gevolg zijn van misverstanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopitan
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 13-05 13:58

jopitan

It's just a fact

FunFair schreef op zaterdag 25 juni 2011 @ 17:17:
Ik weet niet wat het is... maar vorige week heb ik echt zonder problemen BC2 kunnen spelen.. geen vastlopers of wat dan ook... en vandaag loopt het spel binnen een kwartier vast!?!?!?

PB helemaal opgeschoont, ook gedeinstalleerd, mapjes weggehaald.
Ati driver gedowngrade naar 11.4 waar alles altijd perfect werkte.
Geheugen teruggeklokt naar normale snelheid (1066), hoewel het 1600 MHz aankan,

Ik snap er echt de ballen van???

Vastlopers zijn zo erg dat ik op reset moet drukken, kan dus ook niet meer naar windows toe. Als die vastloopt heb je nog een bromtoon van het laatste geluid dat in het spel was.

Iemand tips???

Ik ga ondertussen maar even een PB vrije server proberen.

-edit-

Lees net dat het onboard geluid kan zijn. Kan best kloppen, gezien ik de hele week moet koptelefoon met externe USB geluidskaart heb gespeeld... Eens kijken wat het effect is als ik daar weer mee speel.

-edit 2-
lijkt erop dat het de onboard soundkaart is... hoewel ik maar een half uurtje heb gespeeld :P

-edit 3-
Gisteravond zo'n 3 uur gespeeld zonder enige problemen... blijkbaar is het dan toch de onboard geluidskaart. Realtek HD chip overigens.
White Screen Of Death of niet soms? Mijn broer had daar ook last van. Het is gewoon simpelweg de settings ingame veranderen van audio. (Volgens mij naar 5.1 set of naar stereo, één van de twee) Dus dan kun je Onboard Realtek HD geluidskaart gebruiken. (Werkte voor hem)

CPU: i7-5820K @ 4.4GHz | CCooler: NZXT Kraken X61 | MEM: Kingston 16GB @ 2666MHz | GPU: RX470 | PSU: OCZ 1250W | SSD: Samsung Pro 500GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wth
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 30-06 20:28

wth

Heb een vorige week een naam aangemaakt met een clan tag, ik wil nu een naam aan maken zonder die clan tag er voor, maar wat ik ook probeer die clan tag er voor is niet meer te verwijderen.
Ik heb al half internet net af gezocht maar niks zinnigs over te vinden.
Volgens mij is het een bug of zo, of is hier toch een oplosing voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 362006

wth schreef op woensdag 06 juli 2011 @ 15:32:
Heb een vorige week een naam aangemaakt met een clan tag, ik wil nu een naam aan maken zonder die clan tag er voor, maar wat ik ook probeer die clan tag er voor is niet meer te verwijderen.
Ik heb al half internet net af gezocht maar niks zinnigs over te vinden.
Volgens mij is het een bug of zo, of is hier toch een oplosing voor.
Probeer eens in te loggen met je nieuwe naam, om gelijk weer uit te loggen. Als je nu opnieuw inlogt zou je de clantag moeten kunnen wijzigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

BarryKohne schreef op zondag 24 juli 2011 @ 10:19:
Ik heb een paar weken geleden mijn systeem opnieuw moeten installeren. En heb nu het vervelende probleem dat mijn scherm af en toe zwart flikkert tijdens BC2. :X

Heb me suf lopen zoeken naar een oplossing maar ben nog niet veel wijzer geworden. :-(
Heeft iemand hier hetzelfde probleem gehad en hoe heb je dit opgelost?
Heb ik ook af en toe. Nog geen oplossing. Sowieso loopt BFBC2 bij mij regelmatig vast. Beeld bevriest, muziek blijft hangen en PC loopt helemaal vast.

PC is niet overgeklokt en heb vannacht ruim 9uur Prime95 In place large FFT's gerund tegelijk met Furmark op zwaarste settings. Niks aan het handje.

Irritant dus. Nu BFBC2 opnieuw installeren kijken of dat helpt. :(

Oplossing:

[ Voor 24% gewijzigd door Help!!!! op 27-07-2011 18:19 ]

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 315351

Hey medegamers,

Mijn muis doet het niet. Helemaal niet.
Hij doet het prima in het menu, en bij het kiezen van class enz,
maar zodra ik spawn doet hij helemaal niks meer. Heb bc2 opnieuw geinstalleerd,
mouse drivers opnieuw geinstalleerd, niks werkt.

Mijn muis werkt niet sinds dat ik windows opnieuw heb geinstalleerd.

Alvast bedankt,

Daruk.

Bug Fixed, verwijder je BFBC2 map in My Documents

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 315351 op 26-07-2011 17:50 . Reden: Bug fixed ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 316512

Mijn laadtijden zijn een beetje té lang heb ik het idee.
Allereerst mijn configuratie:

i7 870
HD 5870 - up to date videodriver
8 GB DDR3 RAM
SSD en 7200" disk - installatie staat op 7200, OS op SSD. Eerst ook BF op mijn SSD gehad, maakte volgens mij weinig uit
GA-P55-USB3 mobo|
Win7 Ultimate x64

Ten eerste wil ik even melden dat de laadtijden ook weer niet abnormaal lang duren, maar wel langer dan nodig. Waarom ik dat denk? Een paar mensen waarmee ik BF speel zitten sneller in het spel dan ikzelf. Hun hardwareconfiguratie is minder goed (eventueel kan ik die configuraties ook wel posten) Ik speel het spel met de hoogste settings (die vrienden ook).

Zelf denk ik dat het aan de niet erg denderende engine ligt, maar misschien weet iemand anders nog een idee. Verder heb ik als ik eenmaal geladen in de map ben nergens last van. Geen merkbare framedrops o.i.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLsandman
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-07 17:20
Probeer eens de 10.4a driver van ati.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Realtec
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 22-06 22:18

Realtec

Less is more

Ik was even aan het testen met Fraps en toen kwam toevallig weer mijn bug weer tevoorschijn.
Heb dit ff op Youtube geüpload: YouTube: ‪BFBC2 Graphic bug‬‏ - YouTube

Het gaat om dat zwarte geflikker en ik krijg dit random om de half uur ongeveer. en duurt zon 30 sec en dan is het weer weg.

Ik heb een GF 275 en gebruik driver versie 275.33 (nieuwste).

Weet iemand misschien waar dit aan kan liggen?
Uitgebreide specs vind je trouwens in mijn inventaris @ tweakers profiel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarryKohne
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15-08-2021
Probeer in je settings.ini directx op 9 te zetten. Was bij mij de oplossing.

| Victory is reserved for those who are willing to pay it's price | To become your own champion, believe and achieve |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Realtec
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 22-06 22:18

Realtec

Less is more

BarryKohne schreef op donderdag 28 juli 2011 @ 19:18:
Probeer in je settings.ini directx op 9 te zetten. Was bij mij de oplossing.
Gaat dit niet ten koste van de kwaliteit van de graphics?
Neem aan dat er wel verschil zit tussen 9 en 10, of heeft het meer te maken met efficientie.

Anyway, ik zal even poosje draaien @ 9 en kijken of het probleem zich hiermee oplost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 416889

Hey iedereen.

Ik speel ook BFBC2 en vroeg me af of er misschien een Tweakers clan was of clans hier op t forum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maiskneuzer
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 07-07 11:12
Ten eerste, mijn excuses voor het bumpen van dit topic.
Ik ben een beetje laat begonnen met het spelen van dit spel.

Zoals al eerder in dit topic (en overal op het internet) is te lezen heb ik ook last van de random game freezes.
Bijna elke keer na ongeveer een half uurtje spelen krijg ik een freeze / pc lock-up. Dan kan ik niets anders dan mijn pc resetten.

Natuurlijk heb ik al het nodige hierover gelezen. Om te beginnen zeg ik er gelijk bij dat ik uiteraard voldoe aan de minimum specificaties. Heb geen bijzonder snelle PC, maar zit ergens halverwege minimum en recommended in.

Allerlei aanpassingen in mijn configs (bijv. settings.ini -> SpeakerCount=1) helpen niet.
Ik heb GEEN Realtek chip. Daarnaast heb ik elke vorm van Audio naar mijn weten al uitgeschakeld in de bios en ook de soundmanagers e.d. heb ik verwijderd. Ik gebruik namelijk al ruim een jaar een Logitech USB headset. Zelfs hiervan heb ik de microfoon uitgeschakeld, wat ook soms aangeraden werd.
Uiteraard zijn al mijn videokaart drivers up-to-date (heb geen 'MSI Afterburner', wat ook veel problemen veroorzaakt).
Punkbuster is ook up-to-date (handmatig). Ook een systemscan ben ik regelmatig tegengekomen, maar deze is ook telkens 100% voltooid zonder problemen.

Uiteraard word ik er een beetje moe van inmiddels. Vrijwel alles wat ik tot nu toe heb kunnen vinden hierover is óf niet bij mij van toepassing, óf het helpt niet.

Heeft iemand énig idee wat ik nog kan proberen?

Voor de liefhebbers, specs:
Windows 7 32 bit.
Afbeeldingslocatie: http://i55.tinypic.com/nnwqqb.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i51.tinypic.com/14dhys0.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i51.tinypic.com/8xr5zs.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i56.tinypic.com/14sz8uw.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Voor mij was de oplossing (zie mijn post hier vlak boven): Alle monitoringservices uitschakelen.

Sindsdien geen gezeik meer.

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maiskneuzer
Tja, qua monitoring heb ik geen software programma's aanstaan. Niet dat ik weet tenminste!
Er draaien wel wat AMD services inderdaad, maar ik heb geen flauw idee of daar monitoring services tussen zitten. Ik zal toch maar m.b.v internet het een en ander gaan uitzetten dan.
En is misschien de Catalyst Control Center van AMD een monitoring iets?

Edit:
Ik heb wat zaken afgesloten/gestopt die misschien er iets mee te maken hebben
GrooveMonitor (iets van office blijkbaar)
AMD FUEL
AMD external events utility
Catalyst heeft blijkbaar ook een monitoring process (MOM.exe)
Antivirus uitgeschakeld

Maar nog na een minuut of 15 freezed bc2.. heel vreemd!
Misschien interessant:
Een enkele keer als ik ga spelen (gewoon op de manier zoals elke keer) freezed de pc na meer dan een uur nog niet! En dan doe ik niets anders als elke andere keer...

[ Voor 53% gewijzigd door Maiskneuzer op 02-08-2011 17:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Maiskneuzer schreef op dinsdag 02 augustus 2011 @ 17:11:
Tja, qua monitoring heb ik geen software programma's aanstaan. Niet dat ik weet tenminste!
Er draaien wel wat AMD services inderdaad, maar ik heb geen flauw idee of daar monitoring services tussen zitten. Ik zal toch maar m.b.v internet het een en ander gaan uitzetten dan.

Edit:
AMD FUEL
Antivirus uitgeschakeld

Misschien interessant:
Een enkele keer als ik ga spelen (gewoon op de manier zoals elke keer) freezed de pc na meer dan een uur nog niet! En dan doe ik niets anders als elke andere keer...
Wat je ook kunt proberen is of je wel op "niet-punkbuster' servers kunt spelen.

Zo ja, dan weet je iig vrij zeker dat het PB/monitoring related is.

PS: Ik ga er wel vanuit dat je PC verder stabiel is. Liefst getest door Linx of Prime 95 tezamen met Furmark een flinke tijd te laten draaien.

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maiskneuzer
Ik ga er inderdaad vanuit dat mijn PC verder stabiel is. Werk er verder altijd mee zonder problemen.
Zal als dubbelcheck nog eens linx en furmark aanzetten.

Daarna zal ik ook nog non-pb servers gaan proberen, al is dat wel het laatste wat ik wil want daar heb ik uiteraard niet voor betaald ;) (maar om dingen uit te sluiten zal het wel moeten).
Ik hou je op de hoogte, bedankt alvast!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Maiskneuzer schreef op dinsdag 02 augustus 2011 @ 19:30:
Ik ga er inderdaad vanuit dat mijn PC verder stabiel is. Werk er verder altijd mee zonder problemen.
Zal als dubbelcheck nog eens linx en furmark aanzetten.

Daarna zal ik ook nog non-pb servers gaan proberen, al is dat wel het laatste wat ik wil want daar heb ik uiteraard niet voor betaald ;) (maar om dingen uit te sluiten zal het wel moeten).
Ik hou je op de hoogte, bedankt alvast!
Veel crashes schijnen op de een of andere manier PB related te zijn. Daarom is het wel slim om ff een paar non PB te spelen. Weet je tenminste waar je t moet zoeken.

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maiskneuzer
Daar ben ik weer met een update.
Gisteravond heb ik voor de zekerheid linx in combinatie met furmark laten draaien voor bijna 2 uur. Dit ging (zoals ik toch eigenlijk wel dacht) zonder problemen. Heeft het gewoon prima gedaan dus.

Zojuist heb ik op een niet-punkbuster server gespeeld en ook daar had ik een freeze helaas :(
Misschien toeval? Zal zo nóg een niet-punkbuster server proberen, maar ik ben bang dat het probleem dus niet in combinatie met punkbuster is.. now what?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Had je ook in je settings PB uitgeschakeld, dus niet alleen in de serverbrowser ?

Alhoewel 2 uur stresstesten bij mij nog niet gelijk staat aan stabiel, lijkt het er wel op dat het daar niet in zit.

Eerlijk gezegd weet ik het ook niet meer. De meest voor de hand liggende zaken heb je inmiddels naar gekeken.....

Hopelijk kom je er uit en laat je hier nog ff weten hoe je het gefixed hebt.

ps: Niet dat ik echt denk dat dat het is, maar zijn je bios en je intel chipsetdrivers up to date ?

[ Voor 11% gewijzigd door Help!!!! op 03-08-2011 14:45 ]

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maiskneuzer
Nee, ik had nog niet in de settings PB uitgeschakeld. Heb nu ook nog op meerdere non-pb servers gespeeld en nu lijkt het daar opeens wel goed te gaan. Haha, nu begin ik zelf ook te twijfelen of het nou wel of niet PB gerelateerd is. Ik zal nog eens voor de zekerheid kijken of inderdaad mijn bios en chipset up to date is, en daarnaast nog wat tijd doorbrengen op niet punkbuster servers. Ik laat nog even weten hoe het gaat.

Edit:
Er was zowaar een Bios update! En voor de zekerheid ook nog de nieuwste chipset drivers geïnstalleerd, al meen ik dat ik die wel al had.
MAAR.. ik heb nu in settings ook punkbuster uitgezet, en bij de eerste server waar ik speelde freezde alles al bij m'n eerste kill (zat er nog geen 2 minuten in).

Dan toch geen punkbuster probleem ben ik bang :(

Edit 2:
Weet je dat er vrijwel niks op internet te vinden is over freeze ZONDER punkbuster |:(
Heb ik weer ;w

Edit 3:
Heb een ticket aangemaakt bij EA. Laat hun maar iets zinnigs zeggen :)

[ Voor 39% gewijzigd door Maiskneuzer op 04-08-2011 11:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChojinZ
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15:57
Hier nog een persoon die last heeft van freezes/lockup's inclusief de audio loop.

Specs:
2600K
Asus 6990
Asus p8p67
8GB kingston valueram
Coolermaster Silent Pro M1000
Realtek® ALC 892 8-Channel High Definition Audio CODEC (onboard)

Wat heb ik gedaan:
-Stabiliteits testen ( 3dmark, memtest, prime95, etc.) - rocksolid getest (ook geen problemen met andere games)
-Temps monitoren (gpu niet hoger dan 80 graden, cpu niet hoger dan 70 graden)
-Driver update's (video, chipset, audio)
-Punkbuster update
-spelen op non-PB servers (tevens via taskmanager de pb service handmatig gekilled)
-2 (!) non-realtek audiokaarten geprobeerd (ASUS sonar DS & Logitech USB headset)
-Audio apparaten gedisabled
-Herinstallatie van game (alle reg. entry's handmatig verwijderd)
-Google, google, google...

Tot nu toe, in de 10 jaar dat ik game achter de pc, nog nooit een probleem gehad wat ik niet kon oplossen.
Maar dit keer lukt het me echt niet. En wat ik via google tegenkom (en ook hier) ben ik dus niet de enige.

Iemand nog een idee wat ik nog meer zou kunnen proberen?

[ Voor 3% gewijzigd door ChojinZ op 08-08-2011 14:26 ]

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

ChojinZ schreef op maandag 08 augustus 2011 @ 14:25:
Hier nog een persoon die last heeft van freezes/lockup's inclusief de audio loop.

Specs:
2600K
Asus 6990
Asus p8p67
8GB kingston valueram
Coolermaster Silent Pro M1000
Realtek® ALC 892 8-Channel High Definition Audio CODEC (onboard)

Wat heb ik gedaan:
-Stabiliteits testen ( 3dmark, memtest, prime95, etc.) - rocksolid getest (ook geen problemen met andere games)
-Temps monitoren (gpu niet hoger dan 80 graden, cpu niet hoger dan 70 graden)
-Driver update's (video, chipset, audio)
-Punkbuster update
-spelen op non-PB servers (tevens via taskmanager de pb service handmatig gekilled)
-2 (!) non-realtek audiokaarten geprobeerd (ASUS sonar DS & Logitech USB headset)
-Audio apparaten gedisabled
-Herinstallatie van game (alle reg. entry's handmatig verwijderd)
-Google, google, google...

Tot nu toe, in de 10 jaar dat ik game achter de pc, nog nooit een probleem gehad wat ik niet kon oplossen.
Maar dit keer lukt het me echt niet. En wat ik via google tegenkom (en ook hier) ben ik dus niet de enige.

Iemand nog een idee wat ik nog meer zou kunnen proberen?
Wat ik niet in je lijstje lees is: "alle monitoring services uitgeschakeld".

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChojinZ
Help!!!! schreef op maandag 08 augustus 2011 @ 14:49:
[...]

Wat ik niet in je lijstje lees is: "alle monitoring services uitgeschakeld".
Je bedoelt viruscanners ed? Dat heb ik nog niet geprobeerd (stom eigenlijk 8)7 ). Zal ik ff proberen...

[ Voor 4% gewijzigd door ChojinZ op 08-08-2011 23:15 ]

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

ChojinZ schreef op maandag 08 augustus 2011 @ 23:14:
[...]

Je bedoelt viruscanners ed? Dat heb ik nog niet geprobeerd (stom eigenlijk 8)7 ). Zal ik ff proberen...
Nee, als je dit topic nou eerst ff goed doorleest...... ;)

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChojinZ
Help!!!! schreef op dinsdag 09 augustus 2011 @ 09:17:
[...]

Nee, als je dit topic nou eerst ff goed doorleest...... ;)
Wat denk je dat ik al meerdere malen heb gedaan? ;) Maar blijkbaar zie ik dus wat over het hoofd. Vertel, welke services?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maiskneuzer
Monitoring services zoals bijvoorbeeld die van Catalyst (MOM.exe) of andere programma's zoals gpu-z.
Bij mij heeft dat echter totaal geen nut gehad, maar je kunt het altijd proberen!

Ik heb inmiddels al enkele dagen contact met EA costumer support, maar daar schiet je ook niet veel mee op. De eerste 5 mailtjes die je krijgt zijn van die voorgekauwde dingen die ze altijd sturen, ondanks dat je zegt dat je dat allemaal al geprobeerd hebt. Volgens mij lezen ze je mailtjes niet eens!
Na volhouden is nu dan mijn probleem geëscaleerd naar een persoon die nu het een en ander aan het uitzoeken is.
Zelf lijkt het er nu op dat ik wél kan spelen als ik álle audio services stop zet. Misschien zit het dan toch in de audio, ondanks dat ik met USB headset speel.
Echter blijft het natuurlijk onacceptabel en wil ik gewoon van EA kant een oplossing (om het spel te spelen of een eventuele refund/compensatie).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

ChojinZ schreef op dinsdag 09 augustus 2011 @ 09:32:
[...]

Wat denk je dat ik al meerdere malen heb gedaan? ;) Maar blijkbaar zie ik dus wat over het hoofd. Vertel, welke services?
Een paar posts hierboven staat het zoals maiskneuzer al zegt.

Ervan uitgaande dat je set stabiel is, zijn de meeste problemen bij BFBC2 gerelateerd aan Audio of Punkbuster.
Punkbuster moet uiteraard goed geinstalleerd zijn, up to date en tevens moet je firewall ook goed ingesteld zijn.
Zelfs simpele zaken als hardware monitoring services kunnen voor de crashes zorgen omdat deze conflicteren met Punkbuster.

Veel succes in ieder geval want dit zijn echt kloteproblemen. Ik weet er alles van.

[ Voor 3% gewijzigd door Help!!!! op 10-08-2011 10:12 ]

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChojinZ
Maiskneuzer schreef op dinsdag 09 augustus 2011 @ 11:45:
Monitoring services zoals bijvoorbeeld die van Catalyst (MOM.exe) of andere programma's zoals gpu-z.
Bij mij heeft dat echter totaal geen nut gehad, maar je kunt het altijd proberen!

Ik heb inmiddels al enkele dagen contact met EA costumer support, maar daar schiet je ook niet veel mee op. De eerste 5 mailtjes die je krijgt zijn van die voorgekauwde dingen die ze altijd sturen, ondanks dat je zegt dat je dat allemaal al geprobeerd hebt. Volgens mij lezen ze je mailtjes niet eens!
Na volhouden is nu dan mijn probleem geëscaleerd naar een persoon die nu het een en ander aan het uitzoeken is.
Zelf lijkt het er nu op dat ik wél kan spelen als ik álle audio services stop zet. Misschien zit het dan toch in de audio, ondanks dat ik met USB headset speel.
Echter blijft het natuurlijk onacceptabel en wil ik gewoon van EA kant een oplossing (om het spel te spelen of een eventuele refund/compensatie).
tx!

Een ticket aanmaken bij EA heb ik ook aan zitten denken. Maar ik lees overal dat daar niet heel veel mee gedaan wordt. Jij bevestigd dat nog eens dus of ik dat ook daadwerkelijk ga doen is maar de vraag...

Overigens hoop ik wel dat ik deze problemen niet meer heb met BF3. Voor mij toch wel de game van het jaar en het zou zuur zijn als ik die niet kan spelen... :/
Help!!!! schreef op dinsdag 09 augustus 2011 @ 12:29:
[...]

Een paar posts hierboven staat het zoals maiskneuzer al zegt.

Ervan uitgaande dat je set stabiel zijn de meeste problemen bij BFBC2 gerelateerd aan Audio of Punkbuster.
Punkbuster moet uiteraard goed geinstalleerd zijn, up to date en tevens moet je firewall ook goed ingesteld zijn.
Zelfs simpele zaken als jardware monitoring services kunnen voor de crashes zorgen.

Veel succes in ieder geval want dit zijn echt kloteproblemen. Ik weet er alles van.
Duidelijk!

Maar wat ik niet snap: De services waar jij naar refereert icm PB zouden de crashes veroorzaken (toch?). Nu ik heb al zonder PB gespeelt (pb service uitgezet) en dus zou je verwachten dat het probleem niet meer speelt.

Anyway, ik zal je tip toch proberen. Nooit geschoten, altijd mis... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

ChojinZ schreef op dinsdag 09 augustus 2011 @ 13:05:
[...]

tx!

Een ticket aanmaken bij EA heb ik ook aan zitten denken. Maar ik lees overal dat daar niet heel veel mee gedaan wordt. Jij bevestigd dat nog eens dus of ik dat ook daadwerkelijk ga doen is maar de vraag...

Overigens hoop ik wel dat ik deze problemen niet meer heb met BF3. Voor mij toch wel de game van het jaar en het zou zuur zijn als ik die niet kan spelen... :/

[...]

Duidelijk!

Maar wat ik niet snap: De services waar jij naar refereert icm PB zouden de crashes veroorzaken (toch?). Nu ik heb al zonder PB gespeelt (pb service uitgezet) en dus zou je verwachten dat het probleem niet meer speelt.

Anyway, ik zal je tip toch proberen. Nooit geschoten, altijd mis... ;)
Audio en Punkbuster related schijnt het meest voor te komen maar ja er zijn natuurlijk ook nog andere mogelijke veroorzakers...

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChojinZ
Help!!!! schreef op dinsdag 09 augustus 2011 @ 13:11:
[...]

Audio en Punkbuster related schijnt het meest voor te komen maar ja er zijn natuurlijk ook nog andere mogelijke veroorzakers...
Klopt. PB en audio heb ik zo goed als uitgesloten. Daarna maar wat andere dingen proberen. Volgende stap is denk een andere NIC (je weet maar nooit) of een andere Windows versie (XP - dan maar geen DX10/DX11)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcsluis
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:06
Realtec schreef op woensdag 27 juli 2011 @ 19:51:
Ik was even aan het testen met Fraps en toen kwam toevallig weer mijn bug weer tevoorschijn.
Heb dit ff op Youtube geüpload: YouTube: ‪BFBC2 Graphic bug‬‏ - YouTube

Het gaat om dat zwarte geflikker en ik krijg dit random om de half uur ongeveer. en duurt zon 30 sec en dan is het weer weg.

Ik heb een GF 275 en gebruik driver versie 275.33 (nieuwste).

Weet iemand misschien waar dit aan kan liggen?
Uitgebreide specs vind je trouwens in mijn inventaris @ tweakers profiel.
Dit heb ik ook gehad. Bij mij is de oplossing als volgt:

1) Open settings.ini in de ' mijn documenten map/bfbc2'
2) Waar staat 'Bloom = true' vervangen door ' Bloom = false' .
3) nooit meer last van gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChojinZ
Goed nieuws! Het probleem is opgelost!

Waar ik normaliter na een 1/2 uur al een freeze had, kon ik gister ruim 3 uur spelen.
Gister heb ik, voordat ik de game starte, zo'n beetje alle services die draaide uitgeschakeld. Alleen degene die essentieel waren om windows te draaien heb ik aan laten staan. En verdomd, de game bleef stabiel draaien!

Nu is alleen de vraag: welke service zorgt voor de freeze? Daar ben ik helaas nog niet achter maar dat wil ik dit weekend nog gaan testen. Mocht ik wat hebben gevonden dan zal ik het hier uiteraard posten.

Ennuh Help!!! & Maiskneuzer: tx voor het meedenken! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

ChojinZ schreef op woensdag 10 augustus 2011 @ 10:10:
Goed nieuws! Het probleem is opgelost!

Waar ik normaliter na een 1/2 uur al een freeze had, kon ik gister ruim 3 uur spelen.
Gister heb ik, voordat ik de game starte, zo'n beetje alle services die draaide uitgeschakeld. Alleen degene die essentieel waren om windows te draaien heb ik aan laten staan. En verdomd, de game bleef stabiel draaien!

Nu is alleen de vraag: welke service zorgt voor de freeze? Daar ben ik helaas nog niet achter maar dat wil ik dit weekend nog gaan testen. Mocht ik wat hebben gevonden dan zal ik het hier uiteraard posten.

Ennuh Help!!! & Maiskneuzer: tx voor het meedenken! _/-\o_
Bedankt en fijn dat het opgelost is. :)

Probleem met die services is, dat je windowsinstallatie wellicht al een jaar oud is en je in die tijd van alles hebt geinstalleerd en ook weer verwijderd. Althans, dat denk je dan.
Er zijn wellicht services achtergebleven die gewoon op automatisch staan en elke dag weer opgestart worden en die nu een conflict veroorzaken.

Was zelf bijna zover om windows maar gewoon vers te installeren omdat dat bijna minder tijd kost dan dit soort problemen te troubleshooten.... :P (Zeker als je weet dat een spel in het verleden wel gewoon goed werkte)

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maiskneuzer
Goed om te lezen dat het probleem is opgelost in jou geval! Ben benieuwd of je de veroorzaker nog kan isoleren, want daar ben ik uiteraard ook wel benieuwd naar!

Ondertussen al een tijdje niks meer van EA gehoord, lijkt wel alsof ze me nu negeren.
Daarnaast denk ik ook niet dat het een conflict met Punkbuster is, aangezien het probleem ook op niet-punkbuster servers voorkomt. Zal toch iets mis zitten tussen de game en bepaalde services (waarvan ik de audioservice nog altijd zwaar verdenk).
Heb de laatste paar dagen minder tijd gehad om wat te proberen, maar zal binnenkort nog een aantal zaken proberen en hier natuurlijk weer melden :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Addict
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 23-06 13:35

Addict

Het leven is een plak kaas.

Bij het installeren (vanaf cd) krijg ik een error:

The cabinet file "c12.cab" required for this installation is corupt.

Misschien wil iemand mij aan deze file helpen? :) (ik zag dat er meerderen waren met dit probleem, maar kon de file nergens vinden)

Addict

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikheetkoen
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 18:34
samaarst schreef op woensdag 10 augustus 2011 @ 19:06:
Bij het installeren (vanaf cd) krijg ik een error:

The cabinet file "c12.cab" required for this installation is corupt.

Misschien wil iemand mij aan deze file helpen? :) (ik zag dat er meerderen waren met dit probleem, maar kon de file nergens vinden)
Ik zou zeggen tik je code in bij EA origin en download 'm vanaf daar. Opgelsot :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• van.der.schulting
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 09-08-2024
Ik kan BC2 in zijn geheel niet spelen op de PC. Mijn karakter kan alleen maar in de lucht kijken en naar rechts draaien. Dit probleem klinkt alsof er een joystick oid staat aangesloten die mijn 'karakter' forceert om omhoog te kijken. Echter heb ik alleen een cheapass muis en toetsenbord aangesloten.

Volgens een online check van Intel heb ik de laatste drivers van mijn P55 chipset, dus mijn USB zou ook niet het probleem moeten ziin.

Volgens de online check van BC2 heb ik ook de laatste versie van het spel.

Iemand enig idee hoe ik deze bug kan oplossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystic_Jack
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik heb net trouwens een ban gehad door een admin, omdat ik te goed speelde. Terwijl ik eigenlijk super slecht ben als je me stats mag geloven.

Reactie was 'fu cheater' en weg was ik. Geldt dit dan alleen voor die server, want Punkbuster staat wel ingeschakeld. Het zou niet leuk zijn als ik door een onterechte ban, helemaal niet meer BC2 multiplayer kan spelen.

[update]
Net nog even een andere server geprobeerd en daar kon ik gelukkig nog op spelen. Dus het is alleen maar een ban op 1 server.

[ Voor 15% gewijzigd door Mystic_Jack op 14-08-2011 22:55 ]

'We're losing touch with ourselves in the technological world, and it is increasingly important to take time out.'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChojinZ
Voor de geinteresseerde:

De oorzaak van mijn freezes is gevonden! Het proces ravbg64.exe lijkt de boel op te hangen. Het proces is gerelateerd aan, jawel, de Realtek audio driver. 8)7

Blijkbaar is het deinstalleren van de drivers + meuk & het disablen van de soundcart vanuit het bios, niet voldoende. Bestand heb ik dan ook handmatig verwijderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 96523

Ik heb een vrij vervelend probleem, wat eigenlijk alleen in BC2 voorkomt: een zeer hoge ping...

Afgelopen weekend heb ik, na lang gezeur van vrienden, BC2 aangeschaft en heb ik een paar potjes online gespeeld. Helaas werd ik regelmatig van de server gekicked vanwege een te hoge ping (boven de 300), terwijl de server in Nederland staat (clan server) en anderen (uit de clan) er geen last van hadden.

Uiteraard heb ik een aantal dingen geprobeerd om het probleem op te lossen, maar dit had geen baat;
- herstarten BC2
- herstarten computer
- anti-virus op "game-mode"
- uitschakelen anti-virus
- uitschakelen "extra" applicaties

En ik heb gekeken hoe mijn ping het hield op andere servers en zelfs andere games (TF2 en ARMA2); en deze bleven netjes rond de 50 staan (met een max van 150 tijdens uitschieters).

Omdat ik niet op een "echte" game pc speel (een laptop om precies te zijn), heb ik uiteraard alle in-game instellingen op LOW staan (of zelfs uit wanneer van toepassing). En toch blijft mijn ping gemiddeld op 250 staan met uitschieters naar de 400 toe.

Is het bekend dat BC2 gemiddeld een hogere ping heeft dan andere games, of gaat er bij mij gewoon wat fout?

Alles is up-to-date en hoewel ik over WiFi speel, hebben andere games en applicaties er geen last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChojinZ
Anoniem: 96523 schreef op maandag 15 augustus 2011 @ 10:44:
Ik heb een vrij vervelend probleem, wat eigenlijk alleen in BC2 voorkomt: een zeer hoge ping...

Afgelopen weekend heb ik, na lang gezeur van vrienden, BC2 aangeschaft en heb ik een paar potjes online gespeeld. Helaas werd ik regelmatig van de server gekicked vanwege een te hoge ping (boven de 300), terwijl de server in Nederland staat (clan server) en anderen (uit de clan) er geen last van hadden.

Uiteraard heb ik een aantal dingen geprobeerd om het probleem op te lossen, maar dit had geen baat;
- herstarten BC2
- herstarten computer
- anti-virus op "game-mode"
- uitschakelen anti-virus
- uitschakelen "extra" applicaties

En ik heb gekeken hoe mijn ping het hield op andere servers en zelfs andere games (TF2 en ARMA2); en deze bleven netjes rond de 50 staan (met een max van 150 tijdens uitschieters).

Omdat ik niet op een "echte" game pc speel (een laptop om precies te zijn), heb ik uiteraard alle in-game instellingen op LOW staan (of zelfs uit wanneer van toepassing). En toch blijft mijn ping gemiddeld op 250 staan met uitschieters naar de 400 toe.

Is het bekend dat BC2 gemiddeld een hogere ping heeft dan andere games, of gaat er bij mij gewoon wat fout?

Alles is up-to-date en hoewel ik over WiFi speel, hebben andere games en applicaties er geen last van.
Probeer eens PB te updaten. Bij een aantal mensen was dat de oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 96523

ChojinZ schreef op maandag 15 augustus 2011 @ 13:10:
[...]
Probeer eens PB te updaten. Bij een aantal mensen was dat de oplossing.
Gezien het een nieuwe installatie was (waaronder een update van PBf) ging ik ervan uit dat deze up-to-date was.

Omdat het nooit kwaad kan om iets te proberen, heb ik PBSetup gedraaid. Deze gaf aan dat de laatste versie al geïnstalleerd was. Er zijn wel een aantal nieuwe bestanden bijgezet (waarschijnlijk van PBSetup zelf), dus ik zal vanavond even kijken of het helpt.

Op het internet merk ik dat ik niet de enige ben met het probleem, maar de "oplossingen" zijn vaak vreemder dan het probleem, of hebben helemaal niets met het probleem te maken. Daarnaast komen deze reacties uit begin 2010, dus ik neem aan dat er al patches voor gemaakt zijn.

De grap is eigenlijk dat ik weinig merk van lag (of ik ben er gewoon gewend aan geraakt :F) Maar dat ik ervoor gekicked wordt (wat logisch is) is natuurlijk wel vervelend, voor mij en voor m'n team.

Sidenote: ik heb de game via Origin en heb standaard Steam en TS3 draaien tijdens het gamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChojinZ
Maiskneuzer schreef op dinsdag 02 augustus 2011 @ 17:11:

Edit:
AMD FUEL
Antivirus uitgeschakeld

Misschien interessant:
zat niet op te letten. Nvm...

[ Voor 19% gewijzigd door ChojinZ op 15-08-2011 15:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Even een eigen vraag stellen, ik heb via Steam dit spel gekocht, inclusief Vietnam, maar als ik de cd key van Vietnam wil activeren staat er dat hij geen verbinding kan maken?

Spel is toegevoegd als toegestaan programma bij de Windows Firewall, en inloggegevens van EA werken.

Dus wat het dan kan zijn?

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 342353

ik heb sinds ik me nieuwe pc heb vastlopers in bfbc2 eerst maar de hardware:
msi h67 ma-e35 moederbord
i5 2500k loopt stock met artic freezer 13 (max temps in bfbc2 64c)
ocz modxtream psu 500 watt
msi 6870 hawk,
musking 4gb geheugen 1333mhz
nu kan ik wel spelen maar na 30 minuten spelen hang de pc gewoon vast kan ik niks meer doen en moet ik de pc resetten,
wat kan dit zijn? heb window's 7 all 3x opnieuw geinstaleerd maar probleem blijft zich voordoen,

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 342353 op 03-09-2011 21:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoohnnie
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 06-07 22:49
Anoniem: 342353 schreef op zaterdag 03 september 2011 @ 21:39:
msi h67 ma-e35 moederbord
i5 2500k loopt stock met artic freezer 13 (max temps in bfbc2 64c)
ocz modxtream psu 500 watt
msi 6870 hawk,
musking 4gb geheugen 1333mhz
nu kan ik wel spelen maar na 30 minuten spelen hang de pc gewoon vast kan ik niks meer doen en moet ik de pc resetten,
wat kan dit zijn? heb window's 7 all 3x opnieuw geinstaleerd maar probleem blijft zich voordoen,
Bekende 'bug' in BFBC2, DICE is momenteel een beta patch aan het uitproberen, misschien een optie om deze uit te proberen (http://planetbattlefield.gamespy.com/fullstory.php?id=165328)

http://www.youtube.com/user/Sjoohnnie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

oh dus het is geen hardware probleem? mooi om te horen bedankt
edit
net beta gespeeld nog steeds die zelfde freeze's

[ Voor 31% gewijzigd door Anoniem: 342353 op 04-09-2011 04:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Anoniem: 342353 schreef op zaterdag 03 september 2011 @ 21:47:
oh dus het is geen hardware probleem? mooi om te horen bedankt
edit
net beta gespeeld nog steeds die zelfde freeze's
Of het een hardware probleem is kunnen wij niet weten. Misschien moet je je PC eerst eens stresstesten om te kijken of hij stabiel is. Mbv. Mem 86+ en Prime 95 bijv.

Waarschijnlijker is dat het iets anders is. Wat, dat kun je lezen op o.a. de volgende plekken:

[Multi] Battlefield: Bad Company 2 - Problementopic - deel 2
www.google.com

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ja wat mo opvalt is dat me mobo +12volt lijn maar 8 volt is niet echt de beste mobo maar volgende maand koop ik een z68 moederbordje,
dus dan maar ff niet spellen :{
bedankt voor je reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Anoniem: 342353 schreef op zondag 04 september 2011 @ 18:00:
ja wat mo opvalt is dat me mobo +12volt lijn maar 8 volt is niet echt de beste mobo maar volgende maand koop ik een z68 moederbordje,
dus dan maar ff niet spellen :{
bedankt voor je reacties
Hoe meet je dat dan?

Volgensmij is het geen slecht mobo hoor en zou je prima BFBC2 moeten kunnen spelen met die hardware.

Het is waarschijnlijker dat 1 vd dingen die in dit topic genoemd worden de issues veroorzaken.

Dus:
1) Stresstesten om hardware stabiliteit te testen.
2) Issues, m.n. Realtek en Monitoringsoftware/ Punkbuster gerelateerde zaken uittesten
3) Nieuwe hardware kopen.

En niet in omgekeerde volgorde. Succes.

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

hardware monitor geeft het aan
net ff uurtje prime gedaan max temps 66c geen raare dingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yintha
  • Laatst online: 11-05 16:32

Yintha

We'll stay gold forever

Speel sinds vorige week weer BFBC2

valt me op dat ik regelmatig disconnect van games en dat de game mij dan vertelt 'connection with game server lost'.

Mijn verbinding is oke, skype enzo blijven zonder hickups doordraaien, kan hierna weer gewoon met dezelfde server verbinden. maar ben mijn punten enzo kwijt volgens mij :(

• jeroentjeh
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 15:43
Weet iemand of er al een fix is voor die friendlist die het niet meer doet? Ik probeer verschillende mensen toe te voegen maar het werkt niet.

Is er misschien nog een andere mogelijkheid om bij mensen ingame te joinen? Xfire al geprobeerd maar deze geeft geen gameinfo aan en hierdoor kun je niet bij iemand in joinen.

Edit: Dit gaat om de pc versie uiteraard. :)

[ Voor 7% gewijzigd door jeroentjeh op 08-09-2011 18:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PetersNL
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 22-06 12:59
Volgende uit het BC2 draadje gekopieerd
Ubilosis schreef op vrijdag 16 september 2011 @ 12:56:
[...]

Ik heb de laatste tijd last dat bij het joinen de eerste 20 sec. (van het laden v.d. map en bij het 'spawnscherm' dat het lijkt alsof hij vastloopt. Vreemde is, na die 20 sec heb ik nergens last van, alles vloeiend en soepel.

Gister had ik op m'n 2e scherm Everest laten draaien om bij te houden wat mijn CPU/GPU en memory deden, wat bleek, bij het laden van een map schiet mijn memory gebruik (RAM) omhoog, maar bereikt verre van het maximum, echter mijn CPU draait dan gedurende die 20 sec hangen op 100%. Ik dacht dat de CPU bij laden niet veel belast werd? Ik gebruik een AMD Phenom II X6 1090T Black Edition, lijkt mij dat hij niet alle cores gebruikt om te laden?

EDIT: Over hierboven, ik faal allicht door niet even te lezen ^^, ik lees zojuist dat het eventueel mijn virus scanner kan zijn die de maps scanned. Laten we vanavond eerst maar is te proberen dat uit te schakelen, sorryyyyyy!!

[...]
Ik heb echt precies hetzelfde probleem. Alles al geprobeerd geloof ik.. Van Hkey waardes veranderen tot aan Gamebooster gebruiken (wat alle onnodige processen in windows sluit, bij mij rond de 40). Virusscanner uitgezet, firewall, you name it.

Helaas nog altijd elk potje last van de 10~20s freeze wanneer ik een game join.

M'n specs:
AMD Phenom II X4 955 Black Edition
HD 6850
NLsandman schreef op zondag 18 september 2011 @ 15:24:
[...]

ATI probleem misschien? heb het zelfde probleem en mijn kaart is een hd6870 of zou het een phenom problleem zijn? Ik heb de phenom II x6 1090t.
Mja, het schijnt te komen door Punkbuster icm monitor software dat voor problemen zorgt. Het frappante is wel dat ik deze problemen eigenlijk alleen tegen komt bij mensen die AMD/ATI hardware hebben..

[ Voor 13% gewijzigd door PetersNL op 18-09-2011 16:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Safaci
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 19:36
Ik heb ook AMD/ATI (Athlon II X3 455 + HD6870) en ervaar precies hetzelfde. Als ik naar taakbeheer ga, blijkt het dat dan BFBC2 even niet reageert. Als ik dan op het spel klik, is er niks aan de hand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ubilosis
  • Laatst online: 20:26
flappie27 schreef op zondag 18 september 2011 @ 16:41:
Volgende uit het BC2 draadje gekopieerd

[...]

Ik heb echt precies hetzelfde probleem. Alles al geprobeerd geloof ik.. Van Hkey waardes veranderen tot aan Gamebooster gebruiken (wat alle onnodige processen in windows sluit, bij mij rond de 40). Virusscanner uitgezet, firewall, you name it.

Helaas nog altijd elk potje last van de 10~20s freeze wanneer ik een game join.

M'n specs:
AMD Phenom II X4 955 Black Edition
HD 6850

[...]

Mja, het schijnt te komen door Punkbuster icm monitor software dat voor problemen zorgt. Het frappante is wel dat ik deze problemen eigenlijk alleen tegen komt bij mensen die AMD/ATI hardware hebben..
Ik heb ongeveer het zelfde, een AMD Phenom II X6 1090T Black Edition, zoals je al quote, maar idd in combinatie met een 6850. Ik heb de BF folder nu als exeption gezet bij me virus scanner, daar voeg ik punkbuster ook nog wel aan toe, kijken of dat helpt. Dat zijn de enige bestanden die avast aangeeft te scannen als ik ingame zit.

Verder is het alleen in het begin een beetje storend, verder looptie gewoon lekker, ik zal van me laten horen als ik het vanavond geprobeerd heb!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PetersNL
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 22-06 12:59
Ubilosis schreef op maandag 19 september 2011 @ 14:55:
[...]

Ik heb ongeveer het zelfde, een AMD Phenom II X6 1090T Black Edition, zoals je al quote, maar idd in combinatie met een 6850. Ik heb de BF folder nu als exeption gezet bij me virus scanner, daar voeg ik punkbuster ook nog wel aan toe, kijken of dat helpt. Dat zijn de enige bestanden die avast aangeeft te scannen als ik ingame zit.

Verder is het alleen in het begin een beetje storend, verder looptie gewoon lekker, ik zal van me laten horen als ik het vanavond geprobeerd heb!
Hoop voor je dat het werkt. Ik heb ongeveer hetzelfde gedaan, door de BFBC2 map ook als exception in te stellen (punkbuster map niet). Maar helaas werkte dit bij mij niet, net als de virusscanner compleet uit te schakelen.

Hopelijk wordt dit probleem aangepakt bij de komende patch (die ze nu aan het testen zijn), maar ik vrees van niet. Gelukkig kan ik vanaf volgende maand me uitleven op BF3 :)

/Edit: Hulde aan Dice! Sinds de nieuwe update nergens meer last van _/-\o_

[ Voor 3% gewijzigd door PetersNL op 22-09-2011 16:08 ]

• mdcobra
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 07-07 00:54
Tijd voor een nieuwe patch:

- Iedereen die geen clan tag had krijgt nu [invalid]
- Op een gegeven moment kon ik niet meer schieten, ik zag de wapens ook niet meer, kon nog wel wisselen van wapens, ik moest uit de server om dit op te lossen.

+ Hij laad wel wat sneller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 00:14

Compizfox

Bait for wenchmarks

Lol, laatst idd ook wat gasten met als clantag [invalid] tegengekomen. Ik dacht dat hun clan gewoon zo heette :P

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ubilosis
  • Laatst online: 20:26
Compizfox schreef op zondag 25 september 2011 @ 01:19:
Lol, laatst idd ook wat gasten met als clantag [invalid] tegengekomen. Ik dacht dat hun clan gewoon zo heette :P
lol, ik dacht precies het zelfde, ik dacht al, damn, die lui zitten met veel in een server ^^
flappie27 schreef op maandag 19 september 2011 @ 15:28:
[...]/Edit: Hulde aan Dice! Sinds de nieuwe update nergens meer last van _/-\o_
Zeker! Ik heb ook nergens last meer van, heerlijk vloeiend, de reports dat de red-dot van de MG36 verdwenen zou zijn heb ik ook nog geen last van gehad. Stiekem dacht ik altijd dat dit per server verschillend was? met dat puntje aan heb je altijd een voordeel. (1, wapen is gewoon heerlijk voor midden en langere afstanden, 2. je kan een andere 'boost' kiezen ipv de 'vereiste' red dot)..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YopY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07-07 17:43
Anoniem: 342353 schreef op zaterdag 03 september 2011 @ 21:39:
[...]
Ik heb eenzelfde issue - ook na de meest recente patch. PC zelf (I7 @ 3,4 GHz, opgevoerde R6950 van MSI) kan het spel volledig maxed out spelen (en met acceptabele temperaturen, heb ik in de gaten gehouden), maar na een tijdje spelen (vandaag maar een kwartiertje tot een halfuurtje) crasht de PC. De eerste keer was het gewoon een lock en moest ik het systeem handmatig resetten, vandaag kreeg ik een BSOD met een cryptische 'MEMORY_MANAGEMENT' melding (als ik het goed heb). D'r zit 16 GB geheugen in van Corsair, volgens de Microsoft testtool is daar niks mis mee. Misschien moet ik Memtest nog een tijdje draaien om dit goed te testen - ik heb volgens mij nog niet meer dan 3 GB hoeven gebruiken tot nu toe, als BFBC2 meer dan dat gebruikt kan het zijn dat hij net braq geheugen aanroept. Maar da's speculatie.

Maakt me niet zo heel veel uit verder - ben wel uitgespeeld op BC2 (1) en kan het ook goed spelen op m'n (werk)laptop. Ik hoop alleen wel dat dat soort issues niet voorkomen op BF3 als die eenmaal uit is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocf81
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

Sinds de laatste patch (PC, disc versie) heb ik last van Data Execution Prevention (DEP) die tussenbeide komt. Weet iemand of dit een bekend probleem is met BFBC2 en of dit wordt veroorzaakt door BFBC2 zelf of door een ander programma? (bijv. door dat het BFBC2 stoort)
Ik weet dat je DEP uit kan schakelen, maar ik wil dit pas doen als ik zeker weet dat er geen andere oplossing is. (Het uitschakelen van bescherming is eigenlijk maar een lapmiddel in mijn ogen)

[ Voor 3% gewijzigd door ocf81 op 03-10-2011 19:37 ]

© ocf81 1981-infinity
Live the dream! | Politiek Incorrecte Klootzak uitgerust met The Drive to Survive
Bestrijd de plaag die woke heet! | <X> as a Service --> making you a poor & dependent slave

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronalddus
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 02-07 09:52

ronalddus

Buffalo77

Ik word steeds gekicked door punkbuster packet loss 9005.
Iemand een idee?

Ik dacht eerst de oplossing te hebben maar dit werkt niet meer

Buffalo77 | Pokemon Unite

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocf81
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

ronalddus schreef op donderdag 13 oktober 2011 @ 15:19:
Iemand een idee?

Heb je PB al geupdate?
Verder kan het een firewall issue zijn. Heb je pnkbstra.exe en punkbstrb.exe al in je firewall rules staan?

© ocf81 1981-infinity
Live the dream! | Politiek Incorrecte Klootzak uitgerust met The Drive to Survive
Bestrijd de plaag die woke heet! | <X> as a Service --> making you a poor & dependent slave

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agoNITE
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09:05
ronalddus schreef op donderdag 13 oktober 2011 @ 15:19:
Iemand een idee?

Had hier een tijd geleden ook last van. Een servermessage op een bepaalde server gaf de tip om TuneUp Utilities te verwijderen. Weet niet of je dit gebruikt, maar het heeft bij mij geholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 368306

Net weer BF BC2 geinstalleerd op de pc , bij installeren is de seral code goed maar bij online gaan met je account is de key in use , niemand kan deze code hebben denk ik . Kan het zijn dat ik voor de 2e keer een account heb aangemaakt ?

idem dito bij bf 2142

p.s . Paar dagen later plaats ik mijn excuses voor deze vraag hier , heb het spel meerdere keren opnieuw geinstalleerd geen succes, en de EA hulpsite is ook zeer slecht m.i. . opnieuw kopen dan maar misschien.

[ Voor 29% gewijzigd door Anoniem: 368306 op 22-01-2012 21:28 . Reden: slechte post van mij ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Burner NL
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20-06 12:10
Eerder dit jaar had EA de servers offline gehaald.
Voor de pc is 1 simpele registratie via https://veniceunleashed.net/ en het plaatsen van dinput8.dll ( Project Rome Client) in de hoofdmap voldoende om online weer te kunnen spelen. :)

Bron: https://steamcommunity.co...818529263638080691/?ctp=4
Pagina: 1 2 3 Laatste

Let op:
• Lees eerst de topicstart voordat je je probleem post
• Zoek of er al enige oplossingen voor zijn gevonden
• Geef een duidelijke omschrijving van het probleem
• Vermeld wat je zelf hebt geprobeerd
• Vermeld ook het platform waar het probleem over gaat
• Simpele vragen en problemen waar geen inzet worden getoond zijn (nog steeds) uit den boze!

• Als je een oplossing hebt, DM deze dan naar CptChaos :-)