Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• Suicyder
  • Registratie: mei 2002
  • Laatst online: 15:58
quote:
Lars86 schreef op woensdag 09 maart 2011 @ 13:22:
Hallo,

Ik heb een vraag over de stats die iedere keer weer gereset worden.
Telkens als ik battlefield bc 2 online speel, zie ik mijn voortgang van 0 naar bijvoorbeeld rank private 1 gaan, maar als ik uitgespeeld ben en het spel de volgende keer weer opstart staat alles weer op 0.
Ik geloof dat het een algemeen probleem is/was, maar ik zie op internet voornamelijk berichten op forums hierover die nog uit midden 2010 stammen.
Kan het ook zijn dat er bij mij iets verkeerd zit? ipv bij ea games?
Ingame heb ik ook heel vaak dat er 0 staat, bug in BC2. Zou je een keer willen kijken op StatsVerse?? Misschien dat je gegevens daar wel staan. Je hebt dan overigens (ik in ieder geval) wel alle unlocks.

• D-Day
  • Registratie: november 2006
  • Laatst online: 18-09 08:53
quote:
SouLLeSSportal schreef op maandag 21 maart 2011 @ 09:48:
Even een vraag voor mensen die ook problemen (hadden) wie zit er nog met CTD's? Wie heeft er nog wel last van, ik heb er nu geen last meer van, server update ofzo?
Heb er nog steeds last van. Gisteren fresh install W7: het leuke is dat BC2 sneller opstart, maar nu ook zelfs nog sneller crasht.
EA Nederland: vroegen om een dxdiag, konden niks vinden. Laatste mail die ik heb gehad van ze, was dat hij het heeft geëscaleerd naar EA internationaal... Nog geen bericht. Ik hoop niet dat dit gaat duren tot aan de release van BF3 ;)

Racism is a symptom of illiteracy. It's in our DNA: the human race is 1, not many.

• Goner
  • Laatst online: 08-11 22:12

Goner

What can I do you for ?

quote:
SouLLeSSportal schreef op maandag 21 maart 2011 @ 09:48:
Even een vraag voor mensen die ook problemen (hadden) wie zit er nog met CTD's?
Ik had regelmatig last van vastlopers de laatste tijd ... vermoedelijk graphics card/drivers gerelateerd. Heb net een hele tijd zitten spelen zonder enig probleem.
Maar heb vanmiddag een nieuwe PSU (Zalman ZM500-HP) ingebouwd, dat lijkt de boel ook een stuk stabieler te maken.

EDIT: alhoewel ... heb nou al 2 keer dit gehad :
""the nv4_disp display driver has stopped working normally"
zou bijna denken dat de videocard het gaat begeven, maar ik heb 'm pas 2 maanden.

Goner wijzigde deze reactie 23-03-2011 00:21 (17%)

Gigabyte GA-MA770T-UD3 / AMD Phenom II X4 955e / 8GB DDR3-SDRAM / NVIDIA GeForce GTX 750 Ti / Acer K222HQL / Windows 7 Home Premium SP1 (64-bit)

• D-Day
quote:
Goner schreef op maandag 21 maart 2011 @ 23:35:
[...]

Ik had regelmatig last van vastlopers de laatste tijd ... vermoedelijk graphics card/drivers gerelateerd. Heb net een hele tijd zitten spelen zonder enig probleem.
Maar heb vanmiddag een nieuwe PSU (Zalman ZM500-HP) ingebouwd, dat lijkt de boel ook een stuk stabieler te maken.

EDIT: alhoewel ... heb nou al 2 keer dit gehad :
""the nv4_disp display driver has stopped working normally"
zou bijna denken dat de videocard het gaat begeven, maar ik heb 'm pas 2 maanden.
Is nog een idee, dan. Misschien moet ik dat ook maar eens gaan proberen. Van EA als antwoord terug: ofc scan uitvoeren via CMD... werkt dus niet he :(
Zag in een ander forum dat een gamer de installatiedirectory van zijn zoontjje had gekopieerd (andere pc dus) die wel werkte. Hiermee kreeg hij hem aan de praat! Ook maar eens proberen dan...

Racism is a symptom of illiteracy. It's in our DNA: the human race is 1, not many.

• Goner

Goner

What can I do you for ?

Zijn er nog meer mensen die sinds enige tijd random crashes of BSoDs hebben ??
Dacht eerst dat het mijn PC was, maar ik lees op Guru3D nu dat er meer spelers zijn met problemen ... Punkbuster ?

Goner wijzigde deze reactie 24-03-2011 16:38 (3%)

Gigabyte GA-MA770T-UD3 / AMD Phenom II X4 955e / 8GB DDR3-SDRAM / NVIDIA GeForce GTX 750 Ti / Acer K222HQL / Windows 7 Home Premium SP1 (64-bit)

• D-Day
quote:
Goner schreef op donderdag 24 maart 2011 @ 16:37:
Zijn er nog meer mensen die sinds enige tijd random crashes of BSoDs hebben ??
Dacht eerst dat het mijn PC was, maar ik lees op Guru3D nu dat er meer spelers zijn met problemen ... Punkbuster ?
Zoek maar eens op CTD of crash in combi met BC2... Veel forums gevuld met recente problemen

• Trokken
  • Registratie: september 2010
  • Laatst online: 22-10 20:45

Trokken

Pointer naar een int*

Ik speel bad company 2 sinds februari op mijn nieuwe PC. Soms crasht het spel zo dat ik de computer moet uitzetten. Normaal gesproken gebeurt dit eens in de 2 weken ongeveer maar vandaag gebeurde het 3 keer :( Mijn PC crasht niet bij andere spellen alleen bij bad company 2. Als ik nu 3 kwartier online ga spelen dan gaat het spel crashen en kan ik niet terug naar Windows (7 64-bit SP1). Zoals hier ook het geval is.

Mijn videokaart is een Sapphire HD5770 Vapor-X en de max temp was 65 graden, de kloksnelheden zijn op stock snelheid. De maximale temp van me processor, core i5 2400 @stock, is 40 C tijdens het gamen en nu ik Prime95 draai 50C. Aan oververhitting ligt het dus niet. Ik heb mijn ram (geil valueplus 8GB) pas nog gecheckt met memtest86+ en er waren geen fouten ontdekt.

Andere spellen werken prima: CoD MW2, NFS most wanted, assasin's creed brotherhood en nog veel meer.
Als overige programma's heb ik xfire en teamspeak aanstaan, en voor de laatste crash had ik core temp en gpu-z aangezet om me temp te meten.

EDIT: Lekker slim ben ik 8)7 ik had niet gezien dat op dat EA forum wat ik eerder hier posten verder ging dan de eerste pagina. Hier is de oplossing voor de PC crash ik ga nu zelf testen of het werkt.

EDIT2: Weet iemand hoe je in powershell naar een andere map gaat? Ik zit nu in de C:\Windows\System32 map en die heeft hij al gescant zoals het in de bovenstaande link staat maar ik weet niet hoe je naar C:\Windows\SysWOW64 gaat.

Trokken wijzigde deze reactie 24-03-2011 17:46 (18%)

int* pointerNaarEenInt;

• D-Day
quote:
Trokken schreef op donderdag 24 maart 2011 @ 17:02:
Ik speel bad company 2 sinds februari op mijn nieuwe PC. Soms crasht het spel zo dat ik de computer moet uitzetten. Normaal gesproken gebeurt dit eens in de 2 weken ongeveer maar vandaag gebeurde het 3 keer :( Mijn PC crasht niet bij andere spellen alleen bij bad company 2. Als ik nu 3 kwartier online ga spelen dan gaat het spel crashen en kan ik niet terug naar Windows (7 64-bit SP1). Zoals hier ook het geval is.

Mijn videokaart is een Sapphire HD5770 Vapor-X en de max temp was 65 graden, de kloksnelheden zijn op stock snelheid. De maximale temp van me processor, core i5 2400 @stock, is 40 C tijdens het gamen en nu ik Prime95 draai 50C. Aan oververhitting ligt het dus niet. Ik heb mijn ram (geil valueplus 8GB) pas nog gecheckt met memtest86+ en er waren geen fouten ontdekt.

Andere spellen werken prima: CoD MW2, NFS most wanted, assasin's creed brotherhood en nog veel meer.
Als overige programma's heb ik xfire en teamspeak aanstaan, en voor de laatste crash had ik core temp en gpu-z aangezet om me temp te meten.

EDIT: Lekker slim ben ik 8)7 ik had niet gezien dat op dat EA forum wat ik eerder hier posten verder ging dan de eerste pagina. Hier is de oplossing voor de PC crash ik ga nu zelf testen of het werkt.

EDIT2: Weet iemand hoe je in powershell naar een andere map gaat? Ik zit nu in de C:\Windows\System32 map en die heeft hij al gescant zoals het in de bovenstaande link staat maar ik weet niet hoe je naar C:\Windows\SysWOW64 gaat.
Dat doe je met "cd" commando, ik ken de schrijfwijze officieel niet, maar typ: cd .. Dan kom je op c:\windows. Daarna typ je cd sysWow64 En volgens mij moet het zo lukken :)

• Goner

Goner

What can I do you for ?

Alleen 64-bit operating systems hebben een SysWOW64 ...

Wat bedoelt-ie met : 2. Manually delete the files left behind as mentioned by Von Dach's ? andere post ?

Mmmm, dat is niet echt een recente post trouwens : 08/10/2010
de meeste posts over problemen die ik vind, zijn vanaf begin Maart (dit jaar).

Goner wijzigde deze reactie 25-03-2011 10:17 (29%)

• ronalddus
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 15:59

ronalddus

Buffalo77

Laatst heb ik mijn 5770 verwisseld voor een msi 6950 en een full hd monitor aangeschaft.

1/2 van de games die ik join krijg ik spawn lag (had ik met anders scherm en kaart ook, maar stuk minder)
Voor de rest loopt de game soepel (70-90 fps high +AA)

Wat ik geprobeerd heb

-directX 9
-enkele tweaks
-Documenten/BFBC2 uitsluiten in virusscanner (avast)
-Virusscanner uitgooien
-Verschillende poorten (router+firewall) geopend
-Drivers last update

Hebben jullie een idee hoe dit te verhelpen is?

Bedankt,

Buffalo77 | PUBG

• Trokken
  • Registratie: september 2010
  • Laatst online: 22-10 20:45

Trokken

Pointer naar een int*

quote:
Goner schreef op donderdag 24 maart 2011 @ 20:42:
Alleen 64-bit operating systems hebben een SysWOW64 ...

Wat bedoelt-ie met : 2. Manually delete the files left behind as mentioned by Von Dach's ? andere post ?

Mmmm, dat is niet echt een recente post trouwens : 08/10/2010
de meeste posts over problemen die ik vind, zijn vanaf begin Maart (dit jaar).
Ik heb 64-bit, maar het is me gelukt. En ik kan geen recentere posts vinden.

int* pointerNaarEenInt;

• ikheetkoen
  • Registratie: december 2010
  • Laatst online: 28-10 14:40
quote:
ronalddus schreef op vrijdag 25 maart 2011 @ 13:19:
Laatst heb ik mijn 5770 verwisseld voor een msi 6950 en een full hd monitor aangeschaft.

1/2 van de games die ik join krijg ik spawn lag (had ik met anders scherm en kaart ook, maar stuk minder)
Voor de rest loopt de game soepel (70-90 fps high +AA)

Wat ik geprobeerd heb

-directX 9
-enkele tweaks
-Documenten/BFBC2 uitsluiten in virusscanner (avast)
-Virusscanner uitgooien
-Verschillende poorten (router+firewall) geopend
-Drivers last update

Hebben jullie een idee hoe dit te verhelpen is?

Bedankt,
Ik heb de MSI 6950 nu ook en heb ook regelmatig crashes. Is een probleem van punkbuster, had er gisternacht nog een topic over gevonden maar kan ik nu niet meer vinden (of ik was aan het haalucineren :+ ). Wat bij mij werkte: MSI Afterburner volledig uitzetten, ook de processen dus. Tot nu toe heb ik nog geen crashes gehad. Heb ook PB handmatig ge-update. Kennelijk is er een conflict tussen PB en MSI:AB.

Ik hoop dat dit het probleem ook voor jou oplost.

• twister00004
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 08-10 12:13
Ik speel Bad Company al een hele lange tijd, maar opeens heb ik de laatste weken dat hij tussen de 9 - 15minuten vast loopt (freeze), met sound "loop" (laatste geluid fragment blijft herhalen)

Ik kan niks anders doen dan een reset.

Asus P5W DH Deluxe
Windows xp pro sp3
Creative X-fi F1tality (Onboard geluidskaart staat disabled in de bios)

Processor : Intel Core 2 Duo E6600
Frequentie : 2400MHz
L1 Cache : 2 x 64KB
L2 Cache : 4096KB
Chipset : Intel 975X
Fysiek Geheugen : DDR2-SDRAM PC2-6400 (399MHz)
Videokaart : RV770 [Radeon HD 4870]
DirectX Versie : 9.0c
Harde Schijf : WDC (500GB)
Harde Schijf : WDC (500GB)
Harde Schijf : WDC (74GB) Raptor

1. Laatste drivers van de videokaart geinstalleerd
2. Laatste drivers van de geluidskaart geinstalleerd
3. Direct X 9.C opnieuw geinstalleerd

4. De game opnieuw geinstalleerd op mijn windows schijf ipv van een andere HD

5. Game settings alles op low

6. Settings.ini sound speaker op 1 en directx 9 gezet (waren suggesties op het steam forum)

7. GPU fan op 100% laten lopen, temp kon het niet aan liggen
Overige temps zijn netjes 30-40 graden

8. Punkbuster geupdate

De game liep echt wel eens vast soms, maar pas sinds de laatste weken dat de game echt altijd vast loopt naar 9-15 minuten spelen.

Snelste vastloper was 9 minuten en langste tijd was 15 minuten.
Timer gestart op t moment van het loading screen

Bad Company 2 is mijn favoriete game dus baal hier verschrikkelijk van.
Heeft iemand nog suggesties?

• Goner

Goner

What can I do you for ?

Er klagen op div. game & hardware forums mensen over vastlopers, crashes en soundloops ... vooral de afgelopen 3 weken.
Ik heb een Nvidia kaart en heb ook problemen.

heb gisteren een hele tijd de single-player van Black Ops zitten spelen (tsja je moet toch wat als je fav game er na 5 min. uit ligt, ook single player trouwens !!) en geen enkel probleem ... is dus niet m'n PC of kaart die niet jofel zouden werken.

• D-Day
quote:
Goner schreef op zondag 27 maart 2011 @ 19:47:
Er klagen op div. game & hardware forums mensen over vastlopers, crashes en soundloops ... vooral de afgelopen 3 weken.
Ik heb een Nvidia kaart en heb ook problemen.

heb gisteren een hele tijd de single-player van Black Ops zitten spelen (tsja je moet toch wat als je fav game er na 5 min. uit ligt, ook single player trouwens !!) en geen enkel probleem ... is dus niet m'n PC of kaart die niet jofel zouden werken.
Hier ook hetzelfde verhaal, fav game, 5 min speeltijd, incl singelplayer....
Ik heb werkelijk nu alles geprobeerd, sfc, pb-update, directx, drivers, audio uit, nieuwe geluidskaart, nieuwe graka..., mailen met EA, alle forums gescand en uitgeprobeerd. Heb er nu 2 mnd last van... Mehmeh

• SizzLorr
  • Registratie: februari 2004
  • Laatst online: 27-08 23:49

SizzLorr

✅ geverifieerde account

Ik weet niet of het er mee te maken heeft maar sinds ik de laatste nVidia drivers heb geïnstalleerd heb ik een paar CTD's gehad. Heb ook dat het spel af en toe hapert en dat ik geluiden hoor op plaatsen waar niks is.

Ik zie nu ook dat nVidia vorige week nieuwe drivers heeft uitgebracht dus ga die even uitproberen.

Cryptocurrency is the real Occupy Wallstreet!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

Helpt niks ...daar zit het probleem ook niet IMHO.

Ik zat op versie 266.58 WHQL toen de ellende begon. Ben naar de laatse beta gegaan 267.24 ... hielp ook niet. Toen terug naar de voorlaatste WHQL, 263.09.
Maakt allemaal niks uit, BFBC2 blijft crashen ; CoD:BO, ET:QW geen enkel probleem ...

• JJFS
  • Registratie: februari 2005
  • Laatst online: 17:26

JJFS

PSN: deviousDF2

Ik las ook dat dit door de laatste punkbuster update komt, dus ik denk dat het wachten wordt op een update van hun.

• Easteregg
  • Registratie: april 2009
  • Laatst online: 04-11 09:50
Beste Tweakers:

Ik kan geen bfbc2 spelen via wifi, maar wel via de kabel.
inloggen op wifi kan ik wel en server browsen ook en dat werkt gewoon allemaal goed.
als ik dan vervolgens wil connecten met een server dan krijg ik de melding: "connection to the game server has been lost. please check your network connection and try again"

ik kan tegenwoordig nog alleen maar met de netwerk kabel spelen. En dat werkt gewoon goed.

eerst kon ik wel gewoon via wifi spelen. sinds ik een netwerk kabel ging gebruiken om de lag te verminderen kan ik niet meer mijn wifi gebruiken om te spelen.

het probleem is niet alleen bij Bad Company 2 meer maar nu ook bij call of duty MW2 en bijna alle andere spellen.

Mijn broertje heeft dezelfde laptop (enige verschil is dat hij centrino 1 heeft en ik centrino 2 en hij heeft een core 2 duo 2,1 ipv 2,13) en bij hem werkt het gewoon wel allemaal.

ik heb een toshiba satellite p300 laptop
pricewatch: Toshiba Satellite P300-24T
windows vista home premium 64 bit
Intel Core2 Duo P7450 @ 2.13GHz
ati mobility radeon hd 4650
Driver: 8.14.0010.0678
Intel WiFi Link 5100 AGN
Marvel Yukon 88E8040T PCI-E-Fast Ethernet Controller

Weet iemand hoe ik dit probleem kan oplossen?

Easteregg wijzigde deze reactie 29-03-2011 18:14 (3%)

• twister00004
Hmm zou vaag zijn als dat het probleem is maar kijk eens naar je netwerk prioriteiten.
Weet niet waar zich dat bevind in Vista, maar bij xp is het netwerk verbindingen, geavanceerd, geavanceerde instellingen.

Schakel anders ook even bij apparaat beheer je netwerkkaart uit.

twister00004 wijzigde deze reactie 29-03-2011 19:06 (13%)

• Goner

Goner

What can I do you for ?

Vraagje ; heb gisteren m'n GT430 vervangen door een N460GTX.
Overmoedig alles gelijk op 'high' gezet, maar dat viel tegen, toch weer een paar settings naar 'medium' teruggezet.
Lijkt alsof BFBC2 meer op de CPU leunt voor de FPS ... Wat zijn jullie ervaringen ??

• conara
  • Registratie: februari 2010
  • Laatst online: 18:38
Vandaag heb ik wat heel raars meegemaakt. Het spel sluit opeens af terwijl ik in een server zit. Ik word niet gekickt want bfbc2 sluit geheel af. Dit vind ik erg raar en het is ook heel erg vervelend...

- Ik zat in een pistol en knife only server (maar volgens mij heeft dat er niks mee te maken)
- pas paar dagen geleden heb ik de nieuwe drivers voor mijn 5770 gedownload, maar voor vanavond heb ik het nog niet eerder gehad...

Hebben jullie enig idee?

• kevz
  • Registratie: maart 2006
  • Nu online
quote:
Goner schreef op donderdag 31 maart 2011 @ 12:42:
Overmoedig alles gelijk op 'high' gezet, maar dat viel tegen, toch weer een paar settings naar 'medium' teruggezet.
Lijkt alsof BFBC2 meer op de CPU leunt voor de FPS ... Wat zijn jullie ervaringen ??
ja klopt, bfbc2 wil graag een quadcore cpu EN goede gfx kaart hebben om soepel te draaien, is al wat langer bekend.

Mijn YouTube

• ManiacsHouse
  • Registratie: augustus 2003
  • Laatst online: 13-11 12:24

ManiacsHouse

Scheisse!

quote:
Zat hier eerst met een C2D 8400. Toen een Q6600 er ingefrot en liep allemaal stukken vlotter.

• D-Day
quote:
Slimste upgrade is volgens mij naar AMD, quad of hexacore. Maar wacht dan eerst de introductie van die bulldozer af :)

edit 2 april...: nieuwe voeding erin en hij doet het (een half uur lang, werkelijk!) Had een BeQuiet 450 watt, 150 te weinig voor de specs van de vd graka ... Nu een coolermaster 600 erin :)

D-Day wijzigde deze reactie 02-04-2011 16:18 (14%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• PetersNL
  • Registratie: juli 2005
  • Laatst online: 13-11 13:55
Sinds een tijdje heb ik last van random freezes in BC2. Tijdens het spelen krijg ik ineens een fps drop naar zo'n 1~2 fps, wat vervolgens een paar seconden duurt. Ik heb al wat dingen uitgeprobeerd, zoals mappen uitzonderingen geven voor Microsoft Essentials en wat aanpassen in de registry (zoals op het steam forum stond).

Jammer genoeg heeft het allemaal niet geholpen, en heb ik dus nog steeds elke 5~10 minuten van die fps drops. Hopelijk heeft iemand een oplossing voor me.

Specs:
Windows 7 64bit
AMD Phenom II X4 955
4 GB 1333 DDR3
GigaByte Radeon HD 6850 1024 MB

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

quote:
flappie27 schreef op zondag 03 april 2011 @ 15:15:
Sinds een tijdje heb ik last van random freezes in BC2.
Join the club ... hier wordt vanaf begin maart in toenemende mate over geklaagd.
Heb je alleen maar fps-drops of slaat de boel vervolgens ook vast met een leuke sound-loop ??

Acties:
  • 0Henk 'm!

• iApp
  • Registratie: februari 2011
  • Niet online

iApp

Say cheese

Hey,
Ik wou vandaag eens weer Battlefield BC 2 spelen.
Maar hij crasht na de intro. (Ik heb de Steam versie...)

Weet iemand wat ik kan doen?

Dit is wat ik heb geprobeerd:
Videokaart geüpdated,
Virus scanner uitgedaan,
Geklooid in de audio (Die loste de problemen met COD op...)

Dus ja, iemand raadt?

O.a, systeem specs:
Intel i7 920
Nvidia 470GTX (DirectX 11)
6GB DDR3 1333Mhz

600GB HDD ruimte over...

Alvast bedankt!

An  a day keeps the doctor away.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• fam.vandijk
  • Registratie: april 2011
  • Laatst online: 22-11-2014
Ik heb even een vraag over meerdere accounts op 1 computer.
mijn zoon is namelijk ook besmet met het BF virus en nu is het plan om 1 goede
game PC te kopen zodat we allebei nog een paar jaar vooruit kunnen.
(mijn computer zal moeite krijgen met BF3, en zowiezo draai ik nog XP)

Maar, als je later dit jaar 2x BF3 aanschaft, kun je die dan allebei op 1 computer installeren,
en dus ook allebei op onze eigen account online spelen, (niet te gelijk :P )

Zou je dan ook meerdere (windows) accounts op de computer aan moeten maken of zou je dit in
het aanmeldscherm van BF kunnen gaan kiezen ?

Deze vraag geld ook voor BFBC2 want die kost in de winkel toch ook bijna niks meer.

(oh ja en freezes met sound loop heb/had ik ook redelijk vaak. mijn niet onderbouwde oplossing is
voor het gamen opnieuw opstarten en dan wat dingen als de draadloze printermeldingen en
Adware e.d. uitschakelen in taakbeheer. Volgens mij helpt dit in mijn geval)

fam.vandijk wijzigde deze reactie 03-04-2011 17:51 (16%)

• Goner

Goner

What can I do you for ?

quote:
kevz schreef op donderdag 31 maart 2011 @ 22:34:
ja klopt, bfbc2 wil graag een quadcore cpu EN goede gfx kaart hebben
Moet het echt quadcore zijn of zou een snellere dualcore een beetje helpen ?? Ik zie dat die Athlon 64 X2 er ook is met 6400+ frequency ...
Anders moet het toch echt een nieuwe mobo worden ...

• Audione0
  • Registratie: april 2009
  • Laatst online: 12:21

Audione0

Strijdt der titanen

quote:
fam.vandijk schreef op zondag 03 april 2011 @ 17:48:
Ik heb even een vraag over meerdere accounts op 1 computer.
mijn zoon is namelijk ook besmet met het BF virus en nu is het plan om 1 goede
game PC te kopen zodat we allebei nog een paar jaar vooruit kunnen.
(mijn computer zal moeite krijgen met BF3, en zowiezo draai ik nog XP)

Maar, als je later dit jaar 2x BF3 aanschaft, kun je die dan allebei op 1 computer installeren,
en dus ook allebei op onze eigen account online spelen, (niet te gelijk :P )

Zou je dan ook meerdere (windows) accounts op de computer aan moeten maken of zou je dit in
het aanmeldscherm van BF kunnen gaan kiezen ?

Deze vraag geld ook voor BFBC2 want die kost in de winkel toch ook bijna niks meer.

(oh ja en freezes met sound loop heb/had ik ook redelijk vaak. mijn niet onderbouwde oplossing is
voor het gamen opnieuw opstarten en dan wat dingen als de draadloze printermeldingen en
Adware e.d. uitschakelen in taakbeheer. Volgens mij helpt dit in mijn geval)
Je kunt denk ik beter (nog goedkopere oplossing) 2 nicknames aanmaken onder BF3 en BCBC2 O-) En hierin te switchen als er gespeeld wordt door jou of je zoon.

Edit:

Een maat van mij heeft het volgende probleem:

Als hij BFBC2 rond 10 a 15 speelt, bevriest zijn systeem ineens. Dit is alleen bij BFBC2, bij andere spellen heeft hij hier totaal geen last van. Heel irritant want het geluid blijft dan hangen en hij schrikt zich een hoedje. dmv een reset is het systeem opnieuw op te starten.

Systeem:

Proc: Core i7 930
Board: Gigabite X58 UD3
Mem: Corsair TR3X6G1600C9
GPU: Asus EAH5870
Power supply: Be-quiet 750watt

Ik heb verschillende tests gedaan. Oa, Prime, memtest en furmark. Geen errors. Met mijn HD5870 gespeeld. Deze hield het iets langer uit, maar na een klein uurtje precies hetzelfde probleem.

Het rare is dat hij bij andere spellen totaal geen problemen heeft.

wie o wie kan hierin de helpende hand geven?
Die jongen is best wel een BF addict. En als straks BF3 uitkomt is hij daar helemaal niet meer vanaf te slaan:)

Audione0 wijzigde deze reactie 05-04-2011 11:44 (26%)

Intel 6800k@4000Mhz / Asus Strixx X99 Gaming / Scythe Mugen 4 / Ballistix Elite 32 GB DDR4-2666@3000Mhz / Crucial M500 – Samsung 750 Evo - Samsung F3 1TB@RAID 0 / EVGA GTX 1070 SC ACX 3.0 / Corsair Hx750i / Alles in een Define R5 Black gepropt

• twister00004
quote:
Audione0 schreef op dinsdag 05 april 2011 @ 11:30:
[...]
Als hij BFBC2 rond 10 a 15 speelt, bevriest zijn systeem ineens. Dit is alleen bij BFBC2, bij andere spellen heeft hij hier totaal geen last van. Heel irritant want het geluid blijft dan hangen en hij schrikt zich een hoedje. dmv een reset is het systeem opnieuw op te starten.

Ik heb verschillende tests gedaan. Oa, Prime, memtest en furmark. Geen errors. Met mijn HD5870 gespeeld. Deze hield het iets langer uit, maar na een klein uurtje precies hetzelfde probleem.

Het rare is dat hij bij andere spellen totaal geen problemen heeft.
Ik heb precies de zelfde problemen, nu enkele weken en plotseling gekomen, heb al van alles geprobeerd maar schijnt toch aan punkbuster te liggen. Heb deze met de hand geupdate maar ook dat hielp niet, sterker nog de vastlopers komen nog sneller +/- 6 minuten na de update.
Heb een andere setup zoals je 1 pagina terug kan lezen, en speel bf2 al een jaar.

• PetersNL
quote:
Goner schreef op zondag 03 april 2011 @ 17:36:
[...]

Join the club ... hier wordt vanaf begin maart in toenemende mate over geklaagd.
Heb je alleen maar fps-drops of slaat de boel vervolgens ook vast met een leuke sound-loop ??
Nee, geen sound-loop. Gewoon een fps drop naar 1~2fps wat ook ongeveer de verversingsrate van het geluid is van de tegenstanders. Hopelijk komt hier binnenkort een oplossing voor, ik begin me er namelijk steeds meer aan te irriteren..

• Goner

Goner

What can I do you for ?

quote:
wie o wie kan hierin de helpende hand geven?
Evenbalance (Punkbuster), EA, DICE ??

Groeiend aantal mensen heeft dit sinds begin maart ... ik speel BFBC2 niet eens meer, te frustrerend. BF Play4Free, CoD:World at War geen problemen. Heb zelfs de single player van Black Ops weer opgepakt.

• Ruffzz
  • Registratie: februari 2009
  • Laatst online: 11-11 20:02
Ik heb een probleem. Na een minuut of 10 spelen bevriest mijn hele pc. Ik druk op ctrl+alt+del maar niets gebeurt. Het enigste wat ik kan doen is op de reset knop drukken wil ik hier uitkomen. Dit is overigens alleen bij BC2 zo ver ik weet.

Ik heb de temp gemeten met afterburner en die gaf aan na ongeveer 10 min spelen : 85 graden bij 75/90 FPS.
Zou het een probleem zijn met de temperatuur ? Ik weet niet wat een normale temp is dus ik vraag het hier maar even.

Of is mijn voeding toch wat aan de lage kant :$

Mijn specs :

-i5 2500K @ stock
-MSI 6950 2Gb @ stock
-Corsair 8Gb @1333
-Antec High Current Gamer 520W
-GPU Driver : Catalyst 11.3

OS-Windows 7 64bit SP1
1680x1050

Systeem heb ik 2 weken geleden in elkaar gezet..

Thx

EDIT:

Ik zie nu dat boven mij meer mensen hetzelfde probleem hebben. Punkbuster dus?

Ruffzz wijzigde deze reactie 07-04-2011 20:14 (12%)
Reden: niet gelezen.

• Goner

Goner

What can I do you for ?

Wow !
Op het EA forum is een thread over deze ellende van 72 pagina's !! En (zo te zien) geen enkele reactie uit de EA hoek ...

http://forum.ea.com/eaforum/posts/list/411974.page
(deze begint al in feb. 2010 ... terwijl ik eigenlijk pas sinds maart problemen heb)

Ik ben maar BO gaan spelen. Kun je tenminste 'prone' gaan zoals het hoort :+ Hit the dirt !!

Goner wijzigde deze reactie 08-04-2011 10:41 (13%)

• SizzLorr
  • Registratie: februari 2004
  • Laatst online: 27-08 23:49

SizzLorr

✅ geverifieerde account

quote:
Goner schreef op vrijdag 08 april 2011 @ 10:35:
Wow !
Op het EA forum is een thread over deze ellende van 72 pagina's !! En (zo te zien) geen enkele reactie uit de EA hoek ...

http://forum.ea.com/eaforum/posts/list/411974.page
(deze begint al in feb. 2010 ... terwijl ik eigenlijk pas sinds maart problemen heb)

Ik ben maar BO gaan spelen. Kun je tenminste 'prone' gaan zoals het hoort :+ Hit the dirt !!
CTD's zijn er altijd al geweest en elk spel heeft er in een of andere vorm last van. Ik heb ook CTD's. Eerst heel lang niet, dan ineens een paar keer en dan weer niet en dan ineens op een dag paar keer.

Het enige wat ik kan bedenken is dat het een probleem is met Punkbuster ofzo want BC2 zelf wordt nauwelijk geupdate en het sporadische gedrag van de CTD's zeggen mij dat het niet aan BC2 zelf ligt.

SizzLorr wijzigde deze reactie 08-04-2011 11:32 (4%)

Cryptocurrency is the real Occupy Wallstreet!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

quote:
SizzLorr schreef op vrijdag 08 april 2011 @ 11:31:
het sporadische gedrag van de CTD's zeggen mij dat het niet aan BC2 zelf ligt.
Nou, zo sporadisch zijn ze niet (meer) ... ik (en ben niet bepaald alleen zo te lezen op div. forums) heb er meerdere op een avond.
Ik speel het al meer dan een week niet.

EDIT: heb nou al een paar keer gelezen over dat de HD Audio (vanwege HDMI aansluiting) op videocard conflicten zou kunnen opleveren. Aangezien ik 'm toch niet gebruik, ga ik 'm vanavond maar eens disablen ... heeft iemand daar al eens mee geëxperimenteerd ? Dus echt keihard disablen in de Device Manager, drivers deïnstalleren schiet niet op, dan krijg je elke keer die New Hardware Found wizard op je dak ...

Goner wijzigde deze reactie 08-04-2011 15:01 (39%)

• fam.vandijk
  • Registratie: april 2011
  • Laatst online: 22-11-2014
quote:
[...]

Je kunt denk ik beter (nog goedkopere oplossing) 2 nicknames aanmaken onder BF3 en BCBC2 O-) En hierin te switchen als er gespeeld wordt door jou of je zoon.
Hier was ik dus nooit opgekomen, ik had altijd begrepen dat als je bv met BF2 je naam wilde veranderen dat je dan een nieuwe account moest aanmaken, zover klopt het. Had alleen nooit begrepen dat de oude account ook actief bleef. 8)7

Gouden tip !, het kan soms zo makkelijk zijn...

dankbaar _/-\o_

• Ruffzz
Voor de gene waarbij tijdens het spelen het systeem compleet bevriest heb ik misschien een oplossing... Je moet punkbuster even handmatig installeren. Works for me !

Ruffzz wijzigde deze reactie 08-04-2011 19:58 (6%)

• Goner

Goner

What can I do you for ?

quote:
Ruffzz schreef op vrijdag 08 april 2011 @ 19:55:
Je moet punkbuster even handmatig installeren.
Is nog steeds dezelfde versie uit 2008 ... heb je die gewoon gedraaid met bestaande versies die er staan voor je games of heb je alle PB meuk weggegooid en toen gedraaid ?

• Ruffzz
quote:
Goner schreef op vrijdag 08 april 2011 @ 21:22:
[...]

Is nog steeds dezelfde versie uit 2008 ... heb je die gewoon gedraaid met bestaande versies die er staan voor je games of heb je alle PB meuk weggegooid en toen gedraaid ?
Ik heb niets verwijdert. Gewoon geïnstalleerd en aangegeven welke games op mijn systeem staan. In dit geval dus BC2. Let er wel op dat je checkt voor updates. Je zult zien dat hij een update download en toepast.

• Goner

Goner

What can I do you for ?

Had 'm pas al gerund ivm problemen ... krijg ook nu weer de melding dat alles uo-to-date is (heb ook nog div. CoDs en ET:QW erbij staan).

client version : (v2.263 | A1382)
server version : ( v1.815 | A1382 | C2.263)

gisteren een uur gepeeld. probeerde later nog een keer en liep na een paar minuten weer volledig vast, gevolgd door een spontane reboot.

Goner wijzigde deze reactie 09-04-2011 15:05 (23%)

• twister00004
Heb ook de handmatige update gedaan maar naar een minuut of 10 loopt ie vast.
Heb punkbuster ook gedowngrade naar een lagere versie door een oude game (vietnam) bij de updater erin te zetten, maar toen wou bc2 niet meer opstarten, nogmaals ging die updaten naar de nieuwe versie, ook toen deed ie t niet.

• twister00004
Ik heb hem werkend gekregen!

Wel eerst alle punkbuster zooi verwijderen en dan pas updaten!

Kwam ik tegen op youtube en dit werkt naar 1,5 maand van alles geprobeerd te hebben!

Go to your control panel -> Software

Delete "Punkbuster Services" And restart PC!

Ok, now go to your Battlefield Bad Company 2 Map. For example: C:\Program Files\Electronic Arts\Battlefield Bad Company 2 and DELETE the map "pb"

Now type in Google: pbsetup And download it.

Put it in the Battlefield Bad Company 2 map!

Start it and choose add game and select Battlefield Bad Company 2!

Then "Check for updates"

When it's done click "Quit" And you're done!

Je update dan naar de huidige versie:
client version : (v2.263 | A1382)
server version : ( v1.815 | A1382 | C2.263)

Dit had ook al een aantal keer geupdate zonder punkbuster eerst te verwijderen, maar dat had bij mij dus geen effect.
----------------

Dit stond er ook nog en was voor veel mensen een oplossing
Ik heb een originele windows xp pro dus zou het probleem niet zijn geweest voor mij, maar ik was wanhopig en dus ook maar geprobeerd.

FIX: found out it's a confliction betwen punkbuster and any Windows removeWAT or cracks. So google 'sfc/scannow'. To try it, go to Start>accessories>CMD (run as administrator) make sure it says C:/windows/system32 in CMD, then type sfc/scannow and leave it to finish, restart n see how it goes

twister00004 wijzigde deze reactie 10-04-2011 01:36 (9%)

• D-Day
quote:
Goner schreef op vrijdag 08 april 2011 @ 11:54:
[...]

Nou, zo sporadisch zijn ze niet (meer) ... ik (en ben niet bepaald alleen zo te lezen op div. forums) heb er meerdere op een avond.
Ik speel het al meer dan een week niet.

EDIT: heb nou al een paar keer gelezen over dat de HD Audio (vanwege HDMI aansluiting) op videocard conflicten zou kunnen opleveren. Aangezien ik 'm toch niet gebruik, ga ik 'm vanavond maar eens disablen ... heeft iemand daar al eens mee geëxperimenteerd ? Dus echt keihard disablen in de Device Manager, drivers deïnstalleren schiet niet op, dan krijg je elke keer die New Hardware Found wizard op je dak ...
Ik heb dat inderdaad eens geprobeerd, toen zonder effect helaas. Maar dat was wel in de tijd dat mijn powersupply gewoon te weinig prik gaf... Tegenwoordig met 600 watt weinig probs meer, soms ctd. Dat zou die HD audio kunnen zijn...ga vanavond proberen :)

• Goner

Goner

What can I do you for ?

quote:
twister00004 schreef op zondag 10 april 2011 @ 01:34:
Wel eerst alle punkbuster zooi verwijderen en dan pas updaten!
da's ook nog een optie ... zal dat vanavond ook eens doen.

EDIT: alhoewel .. die versies zijn dezelfde als ik al heb.

disablen van HD Audio hielp niet ; heb eerst een uurtje zitten spelen en kreeg al hoop, maar bij 2e keer stortte de boel na 5 min. alweer in ... zwart scherm en spontane reboot.

EDIT 2: hier staat een hele berg performance tweaks en anti-crash tips ; http://forums.electronica...-tweaks.html#post17261476

Goner wijzigde deze reactie 11-04-2011 12:49 (22%)

• D-Day
Heb de HD audio gedisabled, geen crash gehad na 2-3 uur spelen... Maar wel regelmatig flinke lag/freeze, die na een tijdje weer normaliseert. Ik had mijn audio ingame op hifi, in windows op studio quality 192 kbits... :p Da's een beetje hoog en heb gelezen dat dat voor lag kan zorgen. Vanavond die eens omlaag gooien, kijken wat dan gebeurd.

En Goner, heb je na de installatie van je powersupply de hele boel (BC2+pb) er eens proberen af te gooien en daarna te installeren? (echt goed weggooien dan he ;) )

D-Day wijzigde deze reactie 11-04-2011 13:23 (19%)

• Floks
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 15:48
Ik heb ook last van freezes, heel soms, maar na een seconde of 4 a 5 kan ik weer verder spelen.
Heb al geprobeerd andere video drivers te installen maar dit blijft dus zo doorgaan. punkbuster vervangen.
Zal idd eens gaan kijken naar mijn audio. (onboard) zal morgen even een spec posten van mijn pc.

Floksor

• PetersNL
quote:
Floks schreef op vrijdag 15 april 2011 @ 13:16:
Ik heb ook last van freezes, heel soms, maar na een seconde of 4 a 5 kan ik weer verder spelen.
Heb al geprobeerd andere video drivers te installen maar dit blijft dus zo doorgaan. punkbuster vervangen.
Zal idd eens gaan kijken naar mijn audio. (onboard) zal morgen even een spec posten van mijn pc.
Ik gok dat je dan hetzelfde probleem hebt als ik. Ik dacht eerst dat het een hardware issue was ofzo, maar wanneer ik net na een lagfreeze ga kijken naar m'n ping staat 'ie op 999. Het jammere is dat de fixes die aanbevolen zijn hiervoor niet helpen bij mij..

• Rann
  • Registratie: november 2010
  • Laatst online: 16:32
Ik had dit al gepost in het bfbc2 topic, had het problemen topic gemist... Ik ga het bovenstaande vanavond ook eens proberen...Laat het jullie weten!
quote:
Sinds afgelopen dinsdag krijg ik ineens BSOD's tijdens het spelen van BFBC2 en blijft het geluid hangen... Eerder nooit last van gehad, en nu elke keer na 20 min spelen.... Er is gewoon NIETS in de configuratie veranderd... Ook heb ik van alles al geprobeerd... Allerlei drivers geupdate, van onboard(realtek) tot monitor... Punkbuster verwijderd en opnieuw geinstalleerd... same shit... Echter op een server zonder PB kon ik twee uur spelen...

No

• Goner

Goner

What can I do you for ?

quote:
HD audio disablen ?? Hielp bij mij in ieder geval niet.

Ah, zag in andere topic dat je PB bedoelde.
Vreemd genoeg is de suggestie in de link die ik postte juist om de inhoud van 'pb' te verwijderen, niet de hele map zoals hieronder/boven wordt gezegd :?

Complete PunkBuster Updating
Fix a lot of CTD (crash to desktop), freeze/hard lock-up and others issues
Uninstall PunkBuster Service with latest PunkBuster Service Setup (pbsvc.exe)
Go to your game folder, locate the "pb" folder
Delete the content of the "pb" folder but DO NOT delete the folder itself
In Windows Vista & 7, PunkBuster copies files from the game PB folder to another commonly located at C:\Users\<User>\AppData\Local\PunkBuster\<Game>\pb \
However PB Setup updates the files located in the game PB folder by default and sometimes fails to copy the updated files
Delete the content of the "pb" folder in C:\Users\<User>\AppData\Local\PunkBuster\<Game>\pb \
Just change <Game> to the game you are having issues with (ex BC2)
Re-Install PunkBuster Service with latest PunkBuster Service Setup (pbsvc.exe)
Now you can manually update the PB folders using PBSetup (pbsetup.exe)
Run PunkBuster as an Administrator
Start a game using PunkBuster
Press Ctrl-Alt-Del> Start Task Manager> right-click process PnkBstrA.exe> Properties> Compatibility> Change settings for all users> tick "Run this program as an administrator"> Ok
Repeat the same for PnkBstrB.exe

Goner wijzigde deze reactie 18-04-2011 12:13 (95%)

• Rann
Oh... Wazig... Het niet verwijderen van de PB map resulteerde in dat ik 2 uur door kon spelen... Alleen volgende dag toen ik samen met een vriend afwisselde (totaal 4 uur speeltijd) BSOD...

Temperatuur is zeker het probleem niet, CPU 50, vidcard 70... En ook zomaar sinds afgelopen dinsdag, ook zo wazig..

No

• D-Day
quote:
Rann schreef op maandag 18 april 2011 @ 12:20:
Oh... Wazig... Het niet verwijderen van de PB map resulteerde in dat ik 2 uur door kon spelen... Alleen volgende dag toen ik samen met een vriend afwisselde (totaal 4 uur speeltijd) BSOD...

Temperatuur is zeker het probleem niet, CPU 50, vidcard 70... En ook zomaar sinds afgelopen dinsdag, ook zo wazig..
Heb je dit ook geprobeerd: in powershell, c:\windows\system32 sfc /scannow ?

En misschien je registry eens cleanen...

D-Day wijzigde deze reactie 18-04-2011 14:31 (4%)

• Rann
Nee nog niet, daarom zei ik, vanavond even testen ;)

No

• Goner

Goner

What can I do you for ?

quote:
DrDDay schreef op maandag 18 april 2011 @ 14:30:
Heb je dit ook geprobeerd: in powershell, c:\windows\system32 sfc /scannow ?
Als ik het goed lees, moet je daarbij je originele XP DVD bij de hand houden, want die kan systeem bestanden (.dll's) gaan vervangen ... daar zit ik nou niet zo op te wachten.

Nog afgezien van het feit dat echt heel veel spelers problemen hebben, vooral vanaf begin maart ... die zouden allemaal opeens corrupted system files hebben :?

Ik wou dat EA, DICE, Punkbuster eens reageerden - op wat voor manier dan ook - op al die klachten en meldingen ook op hun eigen forums. Maar het blijft heeeel stil ...

Goner wijzigde deze reactie 18-04-2011 14:50 (32%)

• Rann
Zelf had ik ook al gepost op de BFBC2 forums, een topic met ~80 pagina's van mensen met problemen ->

http://forums.electronica...shes-78.html#post19237854

No

• Goner

Goner

What can I do you for ?

Ja, en dat is niet het enige topic ... ook op forum.ea.com, forums.guru3d.com, 9live.be.

Viel me op dat er ook nog topics zijn met een soortgelijk probleem uit de tijd van de beta, allerlei onverklaarbare crashes. Maar toen kon ik zonder problemen spelen ... ik heb pas problemen sinds begin maart.

Weet iemand of BF Play4Free ook Punkbuster gebruikt ? Blijkbaar niet, want dat kan ik wel spelen. En Black Ops ook ...
Zal vanavond ook eens wat BFBC2 servers zonder PB proberen.

• Rann
Het is bij mij echt ALLEEN bfbc2 met punkbuster server aan... op servers zonder PB werkt alles... Echt WTF wazig is dit.

No

• Rann
Net de PB map verwijderd en toen PB opnieuw geupdate...tot nu toe (2 uur gamen) geen bsod... I'll keep y updated...Verder nog geen andere tweak/fix gedaan

No

• Goner

Goner

What can I do you for ?

heb je alleen de 'pb' in de BFBC2 install folder weggehaald of ook deze :

C:\Documents and Settings\<user>\Local Settings\Application Data\PunkBuster\BC2\pb

• Rann
Alleen de PB folder...Straks maar weer proberen

No

• Goner

Goner

What can I do you for ?

ik heb Punkbuster Allowed uitgevinkt, idem in de server search en bijna 2 uur zitten spelen op un-ranked en un-punkbusted servers ... rara ?

• Rann
gebruik je die PBsetup installer ? Tip, installeer eerst die installer, dan PB map verwijderen, daarna PB laten updaten voor die game... gaat tot nu toe (weer 1,5 uur ofzo) goed..

Wazig ?

No

• D-Day
quote:
Rann schreef op maandag 18 april 2011 @ 22:00:
gebruik je die PBsetup installer ? Tip, installeer eerst die installer, dan PB map verwijderen, daarna PB laten updaten voor die game... gaat tot nu toe (weer 1,5 uur ofzo) goed..

Wazig ?
Wazig idd, maar als het werkt is goner ook weer happy ;)

• Goner

Goner

What can I do you for ?

Nou, happy ... heb dus de hele avond zitten spelen op non-punkbuster servers. Denk om 12 uur, kom ik ga even op de =WAAO.EU= spelen.
Precies 10 minuten, toen liep BC2 volledig vast, gevold door een bluescreen toen ik 'm probeerde te sluiten.
Ik ga maar niet sparen voor BF3 ..

• Rann
Beetje jammer...Probeer anders wat ik heb gedaan.. wie weet ?

No

• Goner

Goner

What can I do you for ?

Ja, dat is de volgende stap ... aangezien het bijna zeker aan PB ligt, zal ik die eens opruimen. Ben jij nu helemaal freeze/crash/soundloop/bsod vrij ??

Procedure is dus om te deïnstalleren met pbsvc.exe, 'pb' folders opruimen en opnieuw installeren, ook weer met pbsvc.exe ??
pbsetup.exe doet alleen updaten naar recente versies per spel, heb ik al gedaan en heeft 0 effect ; het zit dieper.

Overigens is er niks mis met unranked servers, beetje weinig maar bijna allemaal hardcore, wat toch wel leuk speelt.

Goner wijzigde deze reactie 19-04-2011 09:13 (5%)

• Rann
Wat ik heb gedaan :
PB helemaal verwijderd (exe naam weet ik zo niet, kan best degene zijn die je noemt) stond bij mij onder software.

Pbsetup gedownload en gedraaid, dit installeerd PB opnieuw, BFBC2 game toegevoegd, en laten updaten. Vervolgens mapje in BFBC2/PB helemaal verwijderd, en vervolgens met de pbsetup opnieuw laten updaten...

Tot op heden nog BSOD vrij geweest... Maar wie weet.. :s

No

• Goner

Goner

What can I do you for ?

Niet te snel juichen, maar ik heb de hele avond ongestoord kunnen spelen :)

Volgens de handleiding op EA UK forum Punkbuster verwijderd via Remove Software. Toen de 2 'pb' folders leeggemaakt en voor de zekerheid wat pb* en pnkb* meuk uit system32 gegooid.
Voor de zekerheid een reboot gedaan.
PB services weer geïnstalleerd met pbsvc.exe.
Daarna pbsetup.exe gerund in een lege folder, dus zonder bestaande .html en andere bestanden zodat alles opnieuw wordt opgehaald.
Bestaande games (div. CoD en ET:QW) weer toegevoegd en voor BFBC2 nieuwe versie opgehaald.

Goner wijzigde deze reactie 20-04-2011 09:12 (14%)

• D-Day
quote:
Goner schreef op woensdag 20 april 2011 @ 09:09:
Niet te snel juichen, maar ik heb de hele avond ongestoord kunnen spelen :)

Volgens de handleiding op EA UK forum Punkbuster verwijderd via Remove Software. Toen de 2 'pb' folders leeggemaakt en voor de zekerheid wat pb* en pnkb* meuk uit system32 gegooid.
Voor de zekerheid een reboot gedaan.
PB services weer geïnstalleerd met pbsvc.exe.
Daarna pbsetup.exe gerund in een lege folder, dus zonder bestaande .html en andere bestanden zodat alles opnieuw wordt opgehaald.
Bestaande games (div. CoD en ET:QW) weer toegevoegd en voor BFBC2 nieuwe versie opgehaald.
Ah! Congratz! Dit topic zal nu wel weer wat rustiger worden dan ;)

• Goner

Goner

What can I do you for ?

quote:
DrDDay schreef op woensdag 20 april 2011 @ 11:04:
Dit topic zal nu wel weer wat rustiger worden dan
In ieder geval tot de volgende PB update ... >:)

• Rann
Grats! Goed bezig ;)

No

• Rann
Nou...Vandaag weer een BSOD...dan maar eens proberen hoe jij het hebt beschreven..

No

• ronalddus

ronalddus

Buffalo77

Heeft hier iemand wel eens last van de bug de er "reload" midden in je beeld staat terwijl je met een volle clip loopt?

Beetje een knullige bug vind ik.

Iemand een oplossing?

Bedankt,

Buffalo77 | PUBG

• Floks
weet iemand waar je in avg free een map: in dit geval de bfbc2 map; kan selecteren zodat deze niet gescand wordt? aangezien de bovenstaande pb optie niet werkt voor mij met freezes>?

even mijn ini file er bij

[WindowSettings]
Width=1024
Height=768
Fullscreen=true
RefreshRate=60
VSync=false
[Sound]
Quality=high
VoipEnable=true
SpeakerCount=0
[Graphics]
Effects=high
Soldiers=high
Vehicles=high
Overgrowth=high
Undergrowth=high
StaticObjects=high
Terrain=high
Shadows=high
Bloom=true
HSAO=false
MSAA=0
Water=high
MainQuality=custom
Texture=high
DxVersion=auto
Aniso=0
Detail=high
RenderAheadLimit=2
Fov=55

ik heb dus last van korte freezes... iemand een idee?

Floks wijzigde deze reactie 21-04-2011 17:55 (58%)

Floksor

• D-Day
quote:
ronalddus schreef op donderdag 21 april 2011 @ 12:28:
Heeft hier iemand wel eens last van de bug de er "reload" midden in je beeld staat terwijl je met een volle clip loopt?

Beetje een knullige bug vind ik.

Iemand een oplossing?

Bedankt,
Heb ik ook inderdaad, tot nu toe te lui :X geweest er een oplossing voor te zoeken. Maar ben die wel eens tegengekomen in mijn zoektocht naar andere oplossingen, dus hij bestaat zeker. Zoeken op "reload bug"?

• ronalddus

ronalddus

Buffalo77

Ik heb een soort van tijdige oplossing: druk 2x escape :P dan gaat de tekst ook weg.

Ik heb ook nog steeds last van freezes (net als Floks). Ik heb dit niet in alle servers.

EDIT: sinds de laatste punkbuster update is even mijn FPS gehalveerd. Ik vraag me echt af waar ze mee bezig zijn. Normaal liep die op 70-80 FPS. Nu 30-40 terwijl ik zonder AA speel.

Specs:

x4 955 @ 3.9GHz
4gb
MSI 6950 2gb

ronalddus wijzigde deze reactie 23-04-2011 17:01 (40%)

Buffalo77 | PUBG

• Goner

Goner

What can I do you for ?

Kan toeval zijn, maar ik probeerde net een potje vanilla ; weet niet of het lag was of punkbuster, maar was zo traag als dikke str.. eh stroop.
Daarna hele tijd Vietnam zitten spelen, geen vuiltje aan de lucht.
Ter afsluiting nog even terug naar vanilla (DRL server) en binnen 20 sec. zat alles muurvast :(

• Floks
Saturday 04.23.2011 [1:30PM]

Version 2.267 of the PB Client for BC2 has been released to our PB Master Servers for auto-update and to our website download page. This version addresses an issue with version 2.265 released on Thursday that can cause our PnkBstrB.exe service to use an inordinate amount of system resources.

geen idee of hij het nu wel gaat doen

edit:
nee dus

"you have been kicked from the game.
the reason is: Punkbuster kicked player 'flokz'
(for 0 minutes)... Restrictions service communication failure
PnkBstrA.exe"

Floks wijzigde deze reactie 24-04-2011 12:39 (21%)

Floksor

• Goner

Goner

What can I do you for ?

Mmm, volgens pbsetup.exe zit ik op client version :

(v2.267 | A1382)

daar ben ik dan gisteren mee besmet geraakt ...
Maar heb gisteravond toch kunnen spelen, Vietnam in ieder geval.

Goner wijzigde deze reactie 24-04-2011 13:42 (17%)

• Floks
ik heb het opgelost door nieuwe drivers en punkbuster net als de game via administrator te draaien.... Net heerlijk kunnen spelen zonder lag/freezes

Floksor

• hmmmmmmmmmpffff
  • Registratie: september 2009
  • Laatst online: 14:19
Hmm heb zelf ook af en toe last van kleine framedrops, nooit lang, maar toch net even vervelend. Zou goed door punkbuster kunnen komen. Even in verdiepen vanavond. Wat mij alleen zorgen baart is dat bijv. Firefox soms ook heel eventjes vastloopt, een seconde maar.

Maar dat hoort natuurlijk niet.

Ik ga even kijken naar (driver)updates en aan de hand daarvan zal ik kijken of ik misschien meer hulp hier nodig heb. :P.

-edit- heb inmiddels begrepen dat het af en toe vastlopen van Firefox gewoon aan het programma zelf ligt. BF blijft nog wel soms een flamedrop houden.

Eigenlijk alleen als ik net een map join en nog niet gespawned ben heb ik er last van.

hmmmmmmmmmpffff wijzigde deze reactie 13-05-2011 16:08 (22%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• BarryKohne
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 16-10 18:28
Ik heb sinds twee dagen na even spelen dat ik uit servers word geknikkerd met de mededeling dat ik ben gekicked vanwege packetloss 9005. :( Er is hier niets gewijzigd hardware en softwarematig.
Heb punkbuster geupdate en probleem is er nog steeds.

Ik kan er verder ook niet veel over vinden. Wat kan ik hier aan doen?

| Victory is reserved for those who are willing to pay it's price | To become your own champion, believe and achieve |

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ronalddus

ronalddus

Buffalo77

quote:
BarryKohne schreef op vrijdag 13 mei 2011 @ 14:31:
Ik heb sinds twee dagen na even spelen dat ik uit servers word geknikkerd met de mededeling dat ik ben gekicked vanwege packetloss 9005. :( Er is hier niets gewijzigd hardware en softwarematig.
Heb punkbuster geupdate en probleem is er nog steeds.

Ik kan er verder ook niet veel over vinden. Wat kan ik hier aan doen?
Zelfde probleem hier :(

Buffalo77 | PUBG

Acties:
  • 0Henk 'm!

• mcsluis
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 17:02
Hmm een aantal keer gekicked met de melding "Key packet loss". Ik kan zo gauw geen oplossing bedenken.
Volgens Pbuster FAQ zou het moeten liggen aan een blokkade in de firewall. Helaas is dat de oorzaak niet want punkbuster is keurig aangemerkt als toegestane verbinding.

Iemand een idee?

• ronalddus

ronalddus

Buffalo77

Ik heb dit geprobeerd. Tot nu toe werkt het

http://forums.gamersfirst.com/index.php?showtopic=152286

Buffalo77 | PUBG

• twister00004
Er is ook weer een nieuwe update van Punkbuster: V2.272|A1382

Deze heeft mijn freeze + soundloop gefixed die ik iedere keer binnen 8-20minuten spelen had.

Had BC2 al keer werkend gehad onder XP, maar naar dat ik windows 7 had geinstalleerd heb ik afgelopen maand weer niet kunnen spelen ivm met zelfde probleem als ik onder XP had (freeze & soundloop) door Punkbuster.

Vandaag weer een gokje gewaagd en er was zowaar een nieuwe punkbuster update uit, deze doet t prima

• BarryKohne
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 16-10 18:28
Dankje voor de tip Ronaldus! Heb het net ff uitgeprobeerd en kon een heel potje uitspelen.

Helaas moest je mij net ff voorbij qua punten :P

| Victory is reserved for those who are willing to pay it's price | To become your own champion, believe and achieve |

• mcsluis
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 17:02
SInds een weekje wordt ik vaak gekicked krijg ik de melding "Losing key packet 9005". Punkbuster is geupdate.
Ik wordt stapelgek van alle bugs in BCBF2...

Wie weet raad?

• Ruffzz
Ik heb last van complete FPS freezes. Om de 5 of 7 minuten blijft het beeld een aantal keer hangen zomaar uit het niets. Dit duurt een paar seconden en daarna loopt alles weer soepel.

Klinkt iemand dit bekend in de oren? Zo ja .. oplossing gevonden ?

Ik draai het spel op een i5 2500k en een 6950. Laatste drivers. Alle mappen van BC2 zijn toegevoegd aan uitzonderingen van microsoft security essentials.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• HKS-Skyline
  • Registratie: februari 2003
  • Laatst online: 12-11 16:40

HKS-Skyline

Vroooom ?

quote:
Ruffzz schreef op zaterdag 21 mei 2011 @ 22:05:
Ik heb last van complete FPS freezes. Om de 5 of 7 minuten blijft het beeld een aantal keer hangen zomaar uit het niets. Dit duurt een paar seconden en daarna loopt alles weer soepel.

Klinkt iemand dit bekend in de oren? Zo ja .. oplossing gevonden ?

Ik draai het spel op een i5 2500k en een 6950. Laatste drivers. Alle mappen van BC2 zijn toegevoegd aan uitzonderingen van microsoft security essentials.
Heb je je indexing service uit gezet? Draaien er misschien antivirusprogramma's op de achtergrond die in de weg kunnen zitten?
Je zou alles dat in de taakbalk draait om de beurt uit kunnen zetten om te kijken of het invloed heeft.
Energiesettings in windows zou je naar kunnen kijken, alles op "hoge prestaties" instellen.
(ik heb geen idee wat het zou kunnen zijn, maar dit zijn dingen die ik zou nalopen)

Ander onderwerp, ik had zojuist helemaal geen stats meer, en heel veel mensen met mij online ook niet, ik dacht dat dat probleem ondertussen was verholpen, maar kennelijk niet dus.

• Sj44k13
  • Registratie: januari 2006
  • Laatst online: 13-11 22:28
Ik heb bij BFBC2 heel soms dat onder het chatscherm linksboven een soort van zwarte streep over het beeld flitst. Is eigenlijk gewoon de rechter zwarte rand van het chatvenstertje volgens mij. Heeft iemand anders dit ook? Heb een core i7 920 en een radeon 6950 1gb. Ik heb het met en zonder overclock van videokaart en voor zover ik kan zien is het geen artifact o.i.d., want bij furmark, crysis etc. gebeurt niets.

Edit: het beeld is verder trouwens prima.

Sj44k13 wijzigde deze reactie 26-05-2011 12:47 (5%)

Nikon D750 | 24-120mm f/4 | 105mm micro f/2.8 | 70-200mm f/4 | 50mm f/1.8 AF | 50mm f/2 AI

• rephazer
  • Laatst online: 10-08 00:45
quote:
Ruffzz schreef op zaterdag 21 mei 2011 @ 22:05:
Ik heb precies hetzelfde probleem en ben ook op zoek naar een oplossing,want het is erg vervelend.
Na wat googlen ben ik wel wat tips tegen gekomen die ik ga proberen, maar het zou goed aan Punkbuster in combinatie met hardware monitoring kunnen liggen.

Het zou waarschijnlijk bij mij ook de harddisk (WD Caviar Green) of de 'onboard' geluidskaart kunnen zijn.

Ik ga in ieder geval vanavond eerst eens even naar Punkbuster kijken.

• Waterlelie
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 02-11 16:00
quote:
Sj44k13 schreef op donderdag 26 mei 2011 @ 12:36:
Ik heb bij BFBC2 heel soms dat onder het chatscherm linksboven een soort van zwarte streep over het beeld flitst. Is eigenlijk gewoon de rechter zwarte rand van het chatvenstertje volgens mij. Heeft iemand anders dit ook? Heb een core i7 920 en een radeon 6950 1gb. Ik heb het met en zonder overclock van videokaart en voor zover ik kan zien is het geen artifact o.i.d., want bij furmark, crysis etc. gebeurt niets.

Edit: het beeld is verder trouwens prima.
Dit heb ik ook, zie sys in sig, verschillende drivers geprobeerd.
Win7 Ultimate SP1.

Waterlelie wijzigde deze reactie 14-06-2011 23:22 (3%)

G502_Roccat Taito_Asrock Z77 Extreme4_3770K@4.4Ghz_Samsung 750 512Gb_WD 2TBGreen_600W OCZ_MSI gtx980ti_12GB_Dell u2311h_Sennheiser HD598

• Waterlelie
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 02-11 16:00
quote:
ronalddus schreef op vrijdag 22 april 2011 @ 22:35:
Ik heb een soort van tijdige oplossing: druk 2x escape :P dan gaat de tekst ook weg.

Ik heb ook nog steeds last van freezes (net als Floks). Ik heb dit niet in alle servers.

EDIT: sinds de laatste punkbuster update is even mijn FPS gehalveerd. Ik vraag me echt af waar ze mee bezig zijn. Normaal liep die op 70-80 FPS. Nu 30-40 terwijl ik zonder AA speel.

Specs:

x4 955 @ 3.9GHz
4gb
MSI 6950 2gb
Ik heb dit na 5min spelen op 1280x960.
65% proc use.
25% vga use
265.33 driver.
verder alles standaard.

G502_Roccat Taito_Asrock Z77 Extreme4_3770K@4.4Ghz_Samsung 750 512Gb_WD 2TBGreen_600W OCZ_MSI gtx980ti_12GB_Dell u2311h_Sennheiser HD598

• Rann
Lijkt bijna wel een soort energiebesparing ofzo...
Erg wazig :(
Punkbuster al eens verwijderd en op een non-pb-server geprobeerd? (vraag het me af of het daaraan ligt maar ok)

No

• rephazer
  • Laatst online: 10-08 00:45
Ik heb mijn probleem met 'freezes' nu opgelost.

Het ligt in ieder geval aan een combinatie van 'punkbuster' en 'onboard audio'

Na het handmatig updaten van punkbuster had ik nog steeds last van 'random freezes' en heb toen om te testen eens op een server zonder 'punkbuster' gespeeld en alles liep vloeiend zonder haperingen.

Op google is ook een hoop te vinden over mensen met dezelfde problemen icm 'onboard audio' dus heb ik die in de bios uitgezet en een externe usb geluidskaart aangesloten.

Nu loopt ook alles op servers met 'punkbuster' weer goed en zonder 'freezes.'

Ik vind het wel raar allemaal en het is dat ik een extra geluidskaart had liggen, want spelen zonder geluid is ook geen optie.

• Rann
And once again, #Punkbuster #fails!... :)

No

• agoNITE
  • Registratie: maart 2002
  • Laatst online: 13-11 16:34
quote:
mcsluis schreef op donderdag 19 mei 2011 @ 20:28:
SInds een weekje wordt ik vaak gekicked krijg ik de melding "Losing key packet 9005". Punkbuster is geupdate.
Ik wordt stapelgek van alle bugs in BCBF2...

Wie weet raad?
En server waar ik laatst speelde had als welcome message dat mensen met bovenstaande melding het programma 'TuneUp utilities' moeten verwijderen. Weet niet of je hier gebruik van maakt...

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Elektrische auto

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True