Met andere woorden: Het is nu redelijk rustig (voor zover je kan spreken over rustig in Eve). Maar na de nerf zal het anders worden.
[ Voor 53% gewijzigd door nwagenaar op 24-10-2011 11:59 ]
geen van beideMacrosSimga schreef op maandag 24 oktober 2011 @ 11:15:
maar volgens mij hebben jullie meer losses gemaakt dan de enemy. Wel het system behouden of overgenomen?
1 system hebben we al geclaimed en een ander station system hebben we al ge sbu-ed
Op het moment zijn we meer in het zuiden voor de good fights en niet zo zeer om sov te claimen :-)
(Als we natuurlijk wat towers kunnen melken zullen we dat zeker niet skippen
Overigens zijn die carriers die we verliezen ook 100% reimbursed he.
Verwijderd
als je er zo over denkt mag je mij er wel een paar van schenken hoorDe_Bastaard schreef op maandag 24 oktober 2011 @ 16:48:
Ja ach .. die paar abaddons en carriers ligt niemand wakker van he![]()
Op het moment zijn we meer in het zuiden voor de good fights en niet zo zeer om sov te claimen :-)
(Als we natuurlijk wat towers kunnen melken zullen we dat zeker niet skippen).
Overigens zijn die carriers die we verliezen ook 100% reimbursed he.
Als je backup hebt liggen (in de vorm van schepen of van isk) dan issut toch goed?defusion schreef op maandag 24 oktober 2011 @ 11:05:
Nouja, dat je iig niet terugvalt, ik heb bijv. een vrij dure machariel en ook een vrij dure tengu. Zeg 1,2 - 1,5 miljard per stuk.
Ik acht de kans klein dat ik er een verlies met high-sec missies, maar als het gebeurt heb ik altijd de andere nog.
Dat is ook een vorm van "afford to lose" lijkt me.
En daarnaast kan ik altijd nog een T1 battleship nemen, voldoende dps en tank, alleen de speed is om te huilen.
Ben een keer mijn Vargur verloren in een missie. Jammer dan. Kon op dat moment geen nieuwe kopen. Ook jammer dan. ;-)
Lig er nu 2 maanden uit en heb weer zin om te beginnen met dit spelletje.
Wa Doede Nou
Wat je er aan hebt in jouw geval is dat je gelijk je missie schip terug kan kopen. Maar als jij dat niet als "nut" ziet moet het natuurlijk zelf weten. Ik zou niet lang willen sparen voor mijn nighthawk ( als ik m verlies ) door met een drake lvl3 en/of 4 te moeten gaan doen. Duurt langer dus isk/uur is lager. Het is maar welke keuze's je maakt.Paul schreef op maandag 24 oktober 2011 @ 10:56:
Ligt aan je definitie van 'afford to lose'... Als ik mijn huidige missieschipje verlies moet ik nog best lang sparen voordat ik hetzelfde terug kan kopen, maar je hebt niks aan ISK in je wallet...
In het algemeen ben ik het wel met je eens. Bijvoorbeeld 1 bil in je wallet is leuk maar het moet wel een doel dienen.
Met 'aan ISK je wallet heb je niks' bedoel ik niet dat je op 0 moet gaan staan, iedereen heeft natuurlijk zijn eigen grens waaronder hij of zij zich niet comfortabel voelt, bij mij ligt die op 200 of 300 miljoen
"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock
En ik heb ook zo'n grens. Gewoon geld om iets mee te kopen op het moment dat je het wil of dat het moet. Ik blijf het zeggen: Eve lijkt meer op het echte leven dan je op het eerste moment denkt.
Met mijn drake kan ik alle lvl 3's met gemak doen
Als je puur voor standing grinden gaat, dan is het aan te raden om echt level 3's te gaan runnen. Die rag je er in een ongeloofelijk tempo doorheen. Dit heb ik zelf gedaan toen ik jumpclone standing voor een of andere corp wilde halen.MacrosSimga schreef op dinsdag 25 oktober 2011 @ 09:29:
...we willen redelijke standing met onze corp maken voor caldari, dan gaat het met lvl 4 wel wat sneller dan lvl 3's....
Als je met een corp gemeenschappelijke standing wilt behalen, kun je er voor kiezen om allemaal in 1 fleet te zitten en dan ieder voor zich level 3's runnen. Bij het inleveren van iedere missie deel je de reward (die is niet veel) maar vooral de standing.
Let op dat je fleet niet te groot is omdat dan de standing niet meer gedeeld wordt onder alle fleetmembers.
Verder moet je wel allemaal in dezelfde regio zitten.
Op deze manier hebben we in het verleden iemand in een heel rap tempo aan een hoge standing kunnen helpen.
PSN ID: MrMichel_75
http://altruist.azual.co....balance-changes.html#more
[ Voor 190% gewijzigd door MacrosSimga op 26-10-2011 12:41 ]
Verwijderd
wow dat zou gaaf zijnMacrosSimga schreef op dinsdag 25 oktober 2011 @ 11:48:
Zat het eve forum ff te browsen en vond dit topic voor de upcoming changes. Of het waar is moeten we nog maar afwachten maar waarschijnlijk al een indicatie naar de nieuwe tier 3 ships.
Verwijderd
Kijk ik geloof dat ik weer eens een catalyst uit het stof ga halen. Maar ook eens koijken naar de Naga die lijkt mij ook wel wat hebben.MacrosSimga schreef op dinsdag 25 oktober 2011 @ 11:48:
Zat het eve forum ff te browsen en vond dit topic voor de upcoming changes. Of het waar is moeten we nog maar afwachten maar waarschijnlijk al een indicatie naar de nieuwe tier 3 ships.
Verwijderd
ik zat hiervoor nog te twijfelen of ik destroyers op 3 moest laten of naar 4 of zelfs 5 trainen. nu ga ik hem zeker naar 5 trainenVerwijderd schreef op woensdag 26 oktober 2011 @ 14:25:
[...]
Kijk ik geloof dat ik weer eens een catalyst uit het stof ga halen. Maar ook eens koijken naar de Naga die lijkt mij ook wel wat hebben.
![]()
Verwijderd
ik ben nog niet zo goed geskilledDe_Bastaard schreef op donderdag 27 oktober 2011 @ 08:46:
Die 'moet' je zowieso op 5 hebben. Een dikkere boot als een gank sabre is er niet

Het brengt meteen de mogelijkheid van dictors. Dit samen met interceptors en bombers zijn de redelijke lowskilled 0.0 nuttige ships die iedere "beginner" MOET kunnen vliegen imoh. Ze leren vliegen is natuurlijk nog een tweede >< hehe
Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"
Verwijderd
nou ja heb een alt die een covert ops kan vliegen dus zie het nut voor mijn main niet zo.Shunt schreef op donderdag 27 oktober 2011 @ 14:02:
[...]
Het brengt meteen de mogelijkheid van dictors. Dit samen met interceptors en bombers zijn de redelijke lowskilled 0.0 nuttige ships die iedere "beginner" MOET kunnen vliegen imoh. Ze leren vliegen is natuurlijk nog een tweede >< hehe
wellicht kan je dit wat verder toelichten?
Veel gangs vertrekken gewoon niet als er niet X dictors zijn.
And to think they once said that computers would take away jobs.
Verwijderd
dat kan ik volgen maar waarom zou ik dat moeten kunnen als er genoeg in mijn corp zijn die dat kunnen vliegen sterker nog ik heb een alt die dat kanIJzerlijm schreef op donderdag 27 oktober 2011 @ 14:47:
De Interdictor (de lichte variant op een Destroyer hull)is een van de nuttigste dingen die er is. Een vloot van 50 Battleships wordt met de toevoeging van 1 dictor veel effectiever terwijl een 51ste BS niks uitmaakt.
Veel gangs vertrekken gewoon niet als er niet X dictors zijn.
Daarnaast is het inderdaad een van de schepen die je als beginner 'zou moeten' skillen. Althans, dat vind ik. Het kost geen maanden om het te leren, maar je kunt in PvP wel je corp/alliance helpen door te tacklen of een bubble te gooien.
Skillen voor een BS, Logistics of HAC duurt vele malen langer.
[ Voor 7% gewijzigd door De_Bastaard op 27-10-2011 16:05 ]
Verwijderd
dude ik heb niet zoals de meesten hier een char met 30+ mil SP ik zit op 14,5 mil. nou moet ik zeggen dat ik die sabre wel zie zitten. maar het duurt 37 dagen en 15 uurDe_Bastaard schreef op donderdag 27 oktober 2011 @ 16:05:
En destroyers 5 heb je toch zo getrained? Sabre's zijn echt ruige bootjes .. of je pakt een double bubble met cloak, of je gaat voor een dps glass canon setup met 300dps ofzo
Daarnaast is het inderdaad een van de schepen die je als beginner 'zou moeten' skillen. Althans, dat vind ik. Het kost geen maanden om het te leren, maar je kunt in PvP wel je corp/alliance helpen door te tacklen of een bubble te gooien.
en dat is zonder sphere launcher skills als ik dat wil dan heb ik een cue van 57 dagen
[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 27-10-2011 16:21 ]
zorg ook dat je attribute points goed hebt staan, scheelde voor mij toch al weer 5 dagen nadat ik alles had omgezet puur op perception en .... (waarvan ik op het moment de naam niet weet), nog 1 remap over
[ Voor 61% gewijzigd door MacrosSimga op 27-10-2011 16:26 ]
Verwijderd
nou de meesten hier wel hoorMacrosSimga schreef op donderdag 27 oktober 2011 @ 16:24:
nou ik heb ook geen 30 mil sp points... was het maar zo'n feest
zorg ook dat je attribute points goed hebt staan, scheelde voor mij toch al weer 5 dagen nadat ik alles had omgezet puur op perception en .... (waarvan ik op het moment de naam niet weet), nog 1 remap over
niet dat het qua fun uitmaakt want lol heb ik zowiezo wel al zou ik wel graag wat meer willen kunnen

ik heb een remap gedaan lang geleden en daarna nog 1 dus geen remaps vrij maar ben content met mijn stats nu
int = 26
per= 26
char=21
will=22
mem=24
heb een full +4 implant set
[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 27-10-2011 16:29 ]
Agreed. iedere beginner zou voor in ieder geval een ceptor/dictor moeten kunnen vliegen.De_Bastaard schreef op donderdag 27 oktober 2011 @ 16:05:
En destroyers 5 heb je toch zo getrained? Sabre's zijn echt ruige bootjes .. of je pakt een double bubble met cloak, of je gaat voor een dps glass canon setup met 300dps ofzo
Daarna kun je verder kijken naar hacs/logi/recon/bs/caps, in die volgorde imho. Alleen recons zou je kunnen overwegen om weg te laten, maar als je al hacs en logi kunt vliegen, zul je helemaal niet ver meer van een recon zijn. Dat zijn ook erg leuke bootjes overigens
Edit: als je je skills hier even neergooit, kunnen we meekijken wat je het best nog kunt trainen, als je dat wilt.
[ Voor 5% gewijzigd door GamemasterByte op 27-10-2011 16:32 ]
who is General Failure and why the hell is he reading my disk?!
Heb je trouwens ook implants +4 of niet? <-- antwoord gezien xD
[ Voor 6% gewijzigd door MacrosSimga op 27-10-2011 16:41 ]
Verwijderd
ik sta op eveboard...GamemasterByte schreef op donderdag 27 oktober 2011 @ 16:28:
[...]
Agreed. iedere beginner zou voor in ieder geval een ceptor/dictor moeten kunnen vliegen.
Daarna kun je verder kijken naar hacs/logi/recon/bs/caps, in die volgorde imho. Alleen recons zou je kunnen overwegen om weg te laten, maar als je al hacs en logi kunt vliegen, zul je helemaal niet ver meer van een recon zijn. Dat zijn ook erg leuke bootjes overigens
Edit: als je je skills hier even neergooit, kunnen we meekijken wat je het best nog kunt trainen, als je dat wilt.
Ellendras Silver
Als ik dat lijstje aanhoudt ben ik (met mijn 45m SP, waarvan 10 in Spaceship Command) enkel om die dingen te kunnen boarden al 75 dagen verder, laat staan dat ik er goed in ben. Zelfs enkel je 'beginners'-lijstje kost me 21 dagen.GamemasterByte schreef op donderdag 27 oktober 2011 @ 16:28:
Agreed. iedere beginner zou voor in ieder geval een ceptor/dictor moeten kunnen vliegen.
Daarna kun je verder kijken naar hacs/logi/recon/bs/caps, in die volgorde imho.
Ik zou eerder zeggen, laat beginners zelf kijken wat ze leuk vinden, en daar goed in worden
Rhàshan - Aditu Sunlock
Game PC
Ah, oke. Ben er even doorheen gegaan, en je support skills zien er wel goed uit. Ik zou echter wel focussen op 1 race, afhankelijk van je speelstijl. Dat is in het begin veel makkelijker. Scheelt je isk voor skillbooks (missile launchers zijn voor gallente niet nodig, voor minnie zijn ze ook discutabel imo) en training time. Je hebt bijv. goede drone skills, maar ook projectile turrets redelijk goed getrained.Verwijderd schreef op donderdag 27 oktober 2011 @ 16:45:
[...]
ik sta op eveboard...
Ellendras Silver
Ik zou een van de twee kiezen (ie gallente of minnie) en dan daarna pas gaan cross-skillen. Missiles zou ik jouw geval even helemaal laten zitten, daar zitten nog heel wat verbeterpunten in.
@ Paul: ik zeg ook niet dat je dat MOET doen. Ik zie alleen heel veel mensen die van alles willen vliegen, en dan de helft trainen(apocs met medium lasers schijnen ook nogal populair te zijn, dat soort dingen

Edit: nogal traag zie ik. Wat ze hierboven me eigenlijk zeggen
[ Voor 3% gewijzigd door GamemasterByte op 27-10-2011 17:02 ]
Op een gegeven moment kom je in het spel op een punt waarbij je er niet onderuit komt om lange skills te trainen.
Level 4 is vaak leuk, maar als je de leuke spullen wilt moet je hier 5 voor hebben...
En zoals GamemasterByte zegt zie je heeel vaak mensen die denken vanalles te kunnen vliegen, maar het dan toch weer nét niet kunnen omdat ze de skills missen, gebaseerd op de gedachte dat "30 dagen wel heeeeeel veel is hoor....".
AWU5 duurt ook een tijdje, maar dan heb je wel wat. En dan nog .. wat is 30 dagen? Als je fulltime werkt vliegt dat imho voorbij en zul je zeker blij zijn als je bepaalde skills op V hebt.
BS5
AWU5
JDC5
Frig/Cruisers op 5...
Ow en ik moet hier natuurlijk nog wel even aan toe voegen dat het maken van een goed skillplan je zeker kan helpen om veel plezier uit het spel te halen. Als je een remap doet op maximaal perception en willpower duurt Cruiser 5 bijvoorbeeld maar 24dagen. Zelfde zal dan gelden voor het skillen van interdictors en eventueel t2 guns.
Interdiction sphere (graviton physics dacht ik?) duurt dan weer langer omdat het in een andere Tree hoort (science).
[ Voor 25% gewijzigd door De_Bastaard op 27-10-2011 17:13 ]
Verwijderd
ja ben als gallente gestart en heb drones hoog getrained om lvl 4s te doen met mn domi (daar ik toen ruk gunnery had) mede daardoor gekozen caldari te crosstrainen maar toen ik beetje PVP geproeft had wist ik dat daar mn hart lagGamemasterByte schreef op donderdag 27 oktober 2011 @ 17:01:
[...]
Ah, oke. Ben er even doorheen gegaan, en je support skills zien er wel goed uit. Ik zou echter wel focussen op 1 race, afhankelijk van je speelstijl. Dat is in het begin veel makkelijker. Scheelt je isk voor skillbooks (missile launchers zijn voor gallente niet nodig, voor minnie zijn ze ook discutabel imo) en training time. Je hebt bijv. goede drone skills, maar ook projectile turrets redelijk goed getrained.
Ik zou een van de twee kiezen (ie gallente of minnie) en dan daarna pas gaan cross-skillen. Missiles zou ik jouw geval even helemaal laten zitten, daar zitten nog heel wat verbeterpunten in.
@ Paul: ik zeg ook niet dat je dat MOET doen. Ik zie alleen heel veel mensen die van alles willen vliegen, en dan de helft trainen(apocs met medium lasers schijnen ook nogal populair te zijn, dat soort dingen) Doe dat alsjeblieft niet, blijf dan bij een schip, en ga dat trainen. Het liefste onderaan beginnen, met een assault frig ofzo, en daarna naar cruiser level, etc. Dan bouw je je skills goed op, en kun je veel effectiever zijn dan iemand die alles half traint, en dan switcht naar iets anders.
Edit: nogal traag zie ik. Wat ze hierboven me eigenlijk zeggen
dus toen naar minnie gaan skillen, daar minnie en gallente hoog zijn en er leuke schepen zijn die van beide genieten zoals mijn droomboat de cynabal :P:P:P (die ik kan vliegen maar niet goed en er 1 verliezen zou financieel een grote klap zijn te groot dus isk wise en SP wise kan ik hem nite vliegen
ik wil wel mn drones maxen dus sentry 5 drones interfacing 5 en ewar 4 mogelijk nog ff mining drones 3 en repair drones 4 meepakken maar misschien ook niet
Zelf heb ik totaal geen interesse in 0.0 - laatste 3 jaar nog niet gehad, komende tijd ook nog niet.
Ik zit nu op 62 mil SP en ik kan echt geen interdictor vliegen.
Ik kan me wel indenken dat het een handig bootje is als je in 0.0 aan de slag wilt. Inderdaad niet al te veel skills voor nodig
PSN ID: MrMichel_75
Eigenlijk moet je schepen pas gaan vliegen als je ze ook echt kunt vliegen, en niet zodra je weet waar de aan/uit-knop en het stuur zich bevinden inderdaad
Rhàshan - Aditu Sunlock
juist zijn die schepen daar goed voor. Lage kosten en een lage learning curve.Paul schreef op donderdag 27 oktober 2011 @ 17:15:
Op een gegeven moment kom je daar niet onderuit neeMaar om een beginner al meteen in een inty of ceptor te stoppen...
Eigenlijk moet je schepen pas gaan vliegen als je ze ook echt kunt vliegen, en niet zodra je weet waar de aan/uit-knop en het stuur zich bevinden inderdaad
Natuurlijk moet je eerst leren vliegen in een frig en dan een cruiser en dan een battlecruiser voor PVE ofzo maar als je in 0.0 zit moet je toch role specific gaan trainen en dan is een inty / dictor imoh de beste keuze.
Game PC
In dat geval zou ik je drones even op de lange baan schuiven. Ik denk dat een domi voor missies een goede keuze is, later evt. naar een ishtar (nog langere baan dan drones). Korte termijn, kijk eens wat je nog precies mist voor een hurricane. Erg leuk schip, ook solo, en je kunt er redelijk snel in.Verwijderd schreef op donderdag 27 oktober 2011 @ 17:13:
[...]
ja ben als gallente gestart en heb drones hoog getrained om lvl 4s te doen met mn domi (daar ik toen ruk gunnery had) mede daardoor gekozen caldari te crosstrainen maar toen ik beetje PVP geproeft had wist ik dat daar mn hart lag![]()
dus toen naar minnie gaan skillen, daar minnie en gallente hoog zijn en er leuke schepen zijn die van beide genieten zoals mijn droomboat de cynabal :P:P:P (die ik kan vliegen maar niet goed en er 1 verliezen zou financieel een grote klap zijn te groot dus isk wise en SP wise kan ik hem nite vliegen)
ik wil wel mn drones maxen dus sentry 5 drones interfacing 5 en ewar 4 mogelijk nog ff mining drones 3 en repair drones 4 meepakken maar misschien ook niet
Paul schreef op donderdag 27 oktober 2011 @ 17:15:
Op een gegeven moment kom je daar niet onderuit neeMaar om een beginner al meteen in een inty of ceptor te stoppen...
Wat is het verschil tussen een inty en een ceptor?
Waarom niet? Dat zijn de beste schepen om pvp in te leren. Hell, als wij noobies aannamen, dan moesten ze van ons eerst ceptors/dictors leren vliegen, omdat die goedkoop zijn, het is niet erg skill-intensive (zeker inties niet), maar je leert er wel heel erg veel van.
Verwijderd
dat is ook de reden dat ik eigenlijk enkel en alleen tech1 schepen vlieg meeste wel T2 gefit of iig voor grootste deelPaul schreef op donderdag 27 oktober 2011 @ 17:15:
Daar ga je alGamemasterByte schreef op donderdag 27 oktober 2011 @ 17:18:
Waarom niet? Dat zijn de beste schepen om pvp in te leren.
Mijn punt is vooral dat je met dat advies al een bepaalde richting in wordt geduwd in de zandbak van Eve, want je hebt aan die dingen eigenlijk alleen wat bij PVP, bij al het andere heb je andere schepen nodig
Maar goed, tegen de tijd dat je de NC wilt joinen ben je vaak al geen newbie meer lijkt me? Of misschien wel, maar dan wordt je op sleeptouw genomen heb ik zo het idee. Aan de andere kant hebben we misschien een ander idee over 'beginners'
Rhàshan - Aditu Sunlock
2x gepvp'd maar niet lang, ook wist ik half niet wat ik nu weet van eve maarja, tijd leerd
Fair enough, point takenPaul schreef op donderdag 27 oktober 2011 @ 17:23:
[...]
Daar ga je alWie weet willen ze minen of missies doen of producen...
Mijn punt is vooral dat je met dat advies al een bepaalde richting in wordt geduwd in de zandbak van Eve, want je hebt aan die dingen eigenlijk alleen wat bij PVP, bij al het andere heb je andere schepen nodig
Maar goed, tegen de tijd dat je de NC wilt joinen ben je vaak al geen newbie meer lijkt me? Of misschien wel, maar dan wordt je op sleeptouw genomen heb ik zo het idee. Aan de andere kant hebben we misschien een ander idee over 'beginners'
Hoewel ik denk dat voor pvp de skill route een stuk lastiger is dan bijvoorbeeld minen. Daar heb je niet zoveel keus qua schepen.
Beginner ligt inderdaag ook aan hoe je het interpreteert. Beginner was voor ons <15mil SP. Onder de 20mil werd je wel toegelaten, op voorwaarde dus dat je een bepaalde route min of meer volgde, als je pvp'er was. Dit is echter al weer een tijdje geleden, en moet eerlijk zeggen dat ik nu niet precies het minimum weet (ben ongeveer 3 maanden geleden terug gegaan naar empire, solo summer holiday-achtig).
Verwijderd
die vlieg ik nu voor PVP en volledig tech2 vanaf morgen dus daar heb ik niks voor nodigGamemasterByte schreef op donderdag 27 oktober 2011 @ 17:18:
Korte termijn, kijk eens wat je nog precies mist voor een hurricane. Erg leuk schip, ook solo, en je kunt er redelijk snel in.
(ik was al tijden bezig een enemy fleet te volgen in een sb. En bij het uiteindelijke gevecht in C-J gooide ik mijn SB ook maar in de strijd om sneller naar 'huis' terug te keren. Ik was al mijn schepen in C-J op dat moment al kwijt door opoffering. Twee FC's vlogen in mijn schepen rond...)
edit: enige schip daar over was een nutteloze oneiros. We hadden genoeg repping carriers on the field. Ik heb die oneiros nog steeds. Zelfs wh's mee gedaan...
[ Voor 13% gewijzigd door wheez50 op 27-10-2011 22:40 ]
Ik zou me raven niet eens meenemen naar 0.0. Dat doe ik wel gewoon in mijn drakeDe_Bastaard schreef op donderdag 27 oktober 2011 @ 20:57:
Meeste alliances of corps in lowsec of 0.0 verwachten toch wel dat je wat kunt brengen voor wat betreft PvP, en dan praten ze niet over je ratting raven
Vandaar dat mijn toon beschikt over redelijke PvP-skills (ben nu bezig met T2 pulse, daarna komt mijn HIC, gevolgd door T3 en dan een Archon). Mijn eerste toon (die in eerste instantie van alles een beetje had, nu mijn alt) gaat momenteel voor zowel een Loki als een Tengu en daarna voor een Archon; mijn derde toon skilled nu voor een Archon terwijl mijn 4e toon nu bezig is voor een Aeon (die ik uiteindelijk niet ga gebruiken, gezien de SC-nerf).
Over 0.0 gesproken, binnenkort ben ik daar weer te vinden en dan kan ik weer mijn arty-abaddon uit het stof trekken

Ook altijd leuk om dan met mijn Artybaddon wat Tremor L te laden en die stomme interceptors op 100km neer te knallen, waar een pulsebaddon faalt
[ Voor 82% gewijzigd door De_Bastaard op 28-10-2011 12:02 ]
Gezien het nieuws, lijkt het erop dat wij for the time being wel wat werk in Omist hebben. In ieder geval ben ik dan wel voorzien van pewpew. Want het stationspinnen ben ik wel een keertje zat en Syndicate was niet echt uhm... interessant.
Game PC
Gisteren met een clubje (2 lokis, 2 legions, 2 guardians) saai paar c4 sites gedaan, 3 jumps van ons c6je, was allemaal stil en systemen waren leeg/inactief maar na een paar sites werden er blijkbaar toch een paar wakker in het nabijgelegen systeem ... thanatos, nidhoggur, onyx, rapier, anathema ...
Wij maken ons weg terug naar ons c6 en na 2 jumps roept de scout dat ze op ons c6 wh hangen, waarschijnlijk om het te cyclen
Sja, wat doe je dan met een PVE fleet ... aanvalluh!!
Erg gewaagd maar wie niet waagt, wie niet wint
Anathema en rapier zijn ontkomen, onyx dood, thanathos stond al in de fik maar het is em (shit shit shit) toch gelukt om te ontkomen door ECM drones te gebruiken (en wij hadden niet genoeg points met halve pve fleet, dus maar blijven bumpen enzo) maar de Nidhoggur was de sjaak
Geweldige afwisseling na een paar van die saaie c4 sites EN mijn eerste carrier kill
[ Voor 0% gewijzigd door InflatableMouse op 28-10-2011 21:39 . Reden: typos ]
Verwijderd
klinkt gaaf... fraps?????????InflatableMouse schreef op vrijdag 28 oktober 2011 @ 16:28:
Geweldig!
Gisteren met een clubje (2 lokis, 2 legions, 2 guardians) saai paar c4 sites gedaan, 3 jumps van ons c6je, was allemaal stil en systemen waren leeg/inactief maar na een paar sites werden er blijkbaar toch een paar wakker in het nabijgelegen systeem ... thanatos, nidhogger, onyx, rapier, anathema ...
Wij maken ons weg terug naar ons c6 en na 2 jumps roept de scout dat ze op ons c6 wh hangen, waarschijnlijk om het te cyclen![]()
Sja, wat doe je dan met een PVE fleet ... aanvalluh!!
Erg gewaagd maar wie niet waagt, wie niet wintVanuit ons C6 wel hulp gekregen van een paar die niet bij de C4 sites aanwezig waren, iemand is nog terug gegaan om te wisselen voor een dikke neut boot, Arazu er bij en wat extra dps enzo. Zelf m'n alt met Guardian er nog bij getrokken.
Anathema en rapier zijn ontkomen, onyx dood, thanathos stond al in de fik maar het is em (shit shit shit) toch gelukt om te ontkomen door ECM drones te gebruiken (en wij hadden niet genoeg points met halve pve fleet, dus maar blijven bumpen enzo) maar de Nidhogger was de sjaakWat ploft zo'n ding mooi zeg
hahaha!
Geweldige afwisseling na een paar van die saaie c4 sites EN mijn eerste carrier kill
Nee maar wel kb link:
http://eve.battleclinic.c.../killmail.php?id=14507056
[ Voor 34% gewijzigd door InflatableMouse op 28-10-2011 19:55 ]
defusion schreef op vrijdag 28 oktober 2011 @ 00:02:
[...]
ziet er goed uit!
ben wel erg benieuwd wat caldari gaat brengen
Helaas nog geen plaatjeNaga
Slot Layout: 8/6/4 with 8 turrets and 8 launchers
Battlecruiser Skill Bonus: 10% bonus to Torpedo Velocity, 5% bonus to Torpedo explosion velocity, 10% bonus to Large Hybrid Turret optimal range and 7.5% bonus to Large Hybrid Turret tracking speed per level.
Role Bonus: 95% reduction in the powergrid need of Large Hybrid Turrets 50% reduction in the CPU need of Large Hybrid Turrets 50% reduction in the capacitor need of Large Hybrid Turrets 40% reduction in the powergrid need of Siege Missile Launchers 58% reduction in the CPU need of Siege Missile Launchers
Verwijderd
het is niet dat ik je niet geloofde ofzo, maar het klonk zo tof dat een fraps volgens mij super tof zou zijnInflatableMouse schreef op vrijdag 28 oktober 2011 @ 19:54:
[...]
Nee maar wel kb link:
http://eve.battleclinic.c.../killmail.php?id=14507056
Dutch2007 schreef op vrijdag 28 oktober 2011 @ 22:24:
station captured in querious: #1 takentcu + station conquered

Wel grappig, ze zitten relatief dichtbij onze voormalige (IEGEX-)space (12 jumps). Dus mijn bookmarks komen goed van pas
[ Voor 4% gewijzigd door nwagenaar op 31-10-2011 09:45 ]
Ze zitten in Tenerifis/Omist. Maar 46DP is maar 12 jumps van U0W. Ik had nog een oude JC daar zitten, dus het was makkelijk om even die kant op de clone jumpen en de boel te verkennen.Dutch2007 schreef op maandag 31 oktober 2011 @ 11:44:
Oh in detorid bedoel je? zitten ze daar?dacht ergens in tenerifis/feythabolis....
Werken jullie met goons samen of hebben jullie daar niet echt banden mee. Het is toch daar in het noorden waar jullie zitten?nwagenaar schreef op maandag 31 oktober 2011 @ 12:05:
[...]
Ze zitten in Tenerifis/Omist. Maar 46DP is maar 12 jumps van U0W. Ik had nog een oude JC daar zitten, dus het was makkelijk om even die kant op de clone jumpen en de boel te verkennen.
Uhm.. Nee. We zijn alweer een tijdje weg uit het noorden. Een dode goon is een goede goon. Goons + affiliates staat hoog op mijn KOS-list. Hetzelfde geldt ook voor -A-, ROL and friendsMacrosSimga schreef op maandag 31 oktober 2011 @ 13:59:
[...]
Werken jullie met goons samen of hebben jullie daar niet echt banden mee. Het is toch daar in het noorden waar jullie zitten?
Tot 4 of 5 weken terug zaten zowel Dutch als ik in dezelfde corp (APE) en alliance (IEGEX). Maar helaas zijn zowel de corp als de alliance ontbonden. Een groep personen in APE zijn naar The Ankou (RAIDEN.) gegaan, de andere groep ging naar Eye of God (EoG). Ik zit dus bij laatste groep.
Mijn keuze was simpel, ik had even genoeg van de SOV-grinding, drama en politieke rotzooi en ik wilde me focussen op PvP en FC'ing. De reden waarom ik voor EoG koos was mede omdat zij naar Syndicate gingen (NPC nullsec) en in de nieuwe alliance zou ik mij kunnen vermaken en (hopelijk) kunnen verbeteren. Helaas was die alliance niet datgene wat ik er van verwachtte. Na een (corp-wide) vote bleken een grote meerderheid hetzelfde te denken, dus hebben ze keuze gemaakt om de alliance te verlaten en uiteindelijk zijn wij bij WTF terecht gekomen.
Overigens had mijn keuze niks te maken met APE of personen binnen APE. Verre van dat zelfs, we babbelen met regelmaat in onze private channel
http://evemaps.dotlan.net/map/Omist
[ Voor 18% gewijzigd door nwagenaar op 31-10-2011 15:03 ]
Dat pvp lijkt mij ook wel wat, moet ik alleen een keer zin maken om ergens een corp te joinen, me huidige corp doet er niet aan. meer indu gericht.
Misschien als ik mijn alt maar weer eens activeer, kan ik highsec carebearen en ondertussen beetje pvp'en in lowsec met me main
[ Voor 26% gewijzigd door MacrosSimga op 31-10-2011 15:06 ]
Ik ben benieuwd. En ik ben ook benieuwd of mijn schepen al in 0.0 zijn aangekomen

Overigens zegt het aantal members weinig. IEGEX had tijdens de ontbinding en de aanvallen van FAIL ruim 1000 mensen in de alliance zitten. Een fleet van 60 personen was veel en meestal zat deze fleet vol met 2 tot 3 alts van dezelfde persoon (dutch en ik waren al goed voor minimaal 5 personen). Effectief gezien waren het misschien 30 tot 45 personen die daadwerkelijk zaten te PvP'en. De rest vonden het beter om gewoon offline te blijven en alleen online te komen om te klagen dat het niet opschoot om vervolgens weer offline te gaan..... Nee, ik maak (helaas) geen grapje.
Idd ik ken het, was hetzelfde toen ik in 0.0 zat... veel geklaag maar degene met de grootste mond deden ook verder geen ene fuck... helaas....
Ik heb nog steeds een drake+jc in axdx. Heel veel plezier daar in de verre achterbuurt van eve. Zelfs bad guys komen er zelden (behalve in dit soort situaties...)

TL;DR: 700 mensen in LQ-AHE, LQ-AHE werd gered, POS gereinforced en helaas "maar" 6 kills (mijn abaddon was ook de cyno voor de shield fleet en daarom jumpte ik veel later in het systeem dan de rest).
Aangezien ik (nog) geen schepen had in de staging-system (spul is nog niet gemoved), heb ik 350M uitgegeven voor een fitted arty-abaddon en welpcane (ja, ik weet het. niet erg goedkoop). Het geheel was behoorlijk laggy, module cycling was ruim 45 seconden en in eerste instantie keek ik 10 tot 15 minuten naar een black screen.
Ondanks dit alles, heb ik mij uitermate vermaakt
Waardeloos om te horen dat er dus nog steeds relatief veel problemen zijn met lag in grote fleet wars.nwagenaar schreef op dinsdag 01 november 2011 @ 10:34:
Eindelijk! Gisteravond had ik pew pew!![]()
TL;DR: 700 mensen in LQ-AHE, LQ-AHE werd gered, POS gereinforced en helaas "maar" 6 kills (mijn abaddon was ook de cyno voor de shield fleet en daarom jumpte ik veel later in het systeem dan de rest).
Aangezien ik (nog) geen schepen had in de staging-system (spul is nog niet gemoved), heb ik 350M uitgegeven voor een fitted arty-abaddon en welpcane (ja, ik weet het. niet erg goedkoop). Het geheel was behoorlijk laggy, module cycling was ruim 45 seconden en in eerste instantie keek ik 10 tot 15 minuten naar een black screen.
Ondanks dit alles, heb ik mij uitermate vermaakt
Gewoon even uit interesse, weet je mischien of de battle aangekondigd was bij CCP?
Verwijderd
was het niet zo dat het in de winter expansion aangepakt gat worden?InflatableMouse schreef op dinsdag 01 november 2011 @ 11:41:
[...]
Waardeloos om te horen dat er dus nog steeds relatief veel problemen zijn met lag in grote fleet wars.
Gewoon even uit interesse, weet je mischien of de battle aangekondigd was bij CCP?
min of meer hebben ze "throthling" in de server ingebouwd...
net zoals ze dat met netwerk kaarten hebben...
1 kant 1000mbit andere kant 100mbit... dmv throtteling, kan je aangeven van STOP!!! ik kan het ff niet aan...
en gaat alles op zo'n snelheid in dit geval dus 100mbit ipv de max van 1000mbit..
zelfde gaat dus bij TiDi plaats vinden..
ipv 10s per gun cycle timer.. duurt dat dan 100s (of meer of minder ligt aan de server belasting) zodat de server alle aanroepen e.d. kan afhandelen zonder dingen te missen enzo...
Zie het persoonlijk meer als een workaround dan een fix.... (maar goed reeel gezien is het niet te doen elke 0.0 system op een dedicated node te zetten (perma) zo snel als je weet dat het een valuable system is.
En voor zover ik weet is er geen request bij CCP ingediend voor een reinforced node. Maar inderdaad, tijdens de winter expansion krijgen we time dilation waardoor het beter zou moeten gaan lopen.Verwijderd schreef op dinsdag 01 november 2011 @ 12:10:
[...]
was het niet zo dat het in de winter expansion aangepakt gat worden?
Overigens vind ik lag niet erg, daar kan ik nog wel aan wennen.
Ik zou het erger vinden als ik een black screen zou krijgen en vervolgens genereert mijn client een foutmelding, daarna kom je dus niet meer in de game en is de kans ook nog eens groot dat je in een pod zit. Vervolgens doe je een petition om je schip weer terug te krijgen wat dan wordt gereject met de melding dat het geen serverprobleem was. Been there, done that en ik heb door mijn gedram 2 GM's pissed kunnen krijgen
battleclinic is een beetje vergeven van mensen die nuts gaan over officer mods.
goeie ratings voor die beesten vind je ook niet echt...

Als ik dat zo hoor over die fleetbattles heb ik eigenlijk ook wel eens zin om me wat meer te richten op pvp. Alleen maar missies en minen word ook een beetje saai.
Ik hoop dat met die timedelation het een beetje overzichterlijker gaat worden met fleetbattles, we zullen zien
@Slugga,
Vind het sowieso lastig om een redelijke fit te vinden op battleclinick, maar kan ook aan mijn zoekmanier liggen en al heb ik een fit dan pas ik die meestal toch een beetje aan.
Je kan toch fit met officer/faction mods pakken en die aanpassen met dezelfde mods in T1/T2/named?sluggha schreef op dinsdag 01 november 2011 @ 12:36:
kan er iemand is een load out posten van die arty-abaddon?
battleclinic is een beetje vergeven van mensen die nuts gaan over officer mods.
goeie ratings voor die beesten vind je ook niet echt...
Rhàshan - Aditu Sunlock
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
| [Abaddon, cta-artybaddon T2] 8x 1400mm Howitzer Artillery II 2x Tracking Computer II (Tracking Speed) Sensor Booster II (Targeting Range) Quad LiF Fueled I Booster Rockets 2x 1600mm Reinforced Rolled Tungsten Plates I Damage Control II 2x Energized Adaptive Nano Membrane II 2x Gyrostabilizer II Large Ancillary Current Router I 2x Large Trimark Armor Pump I |
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
| [Abaddon, cta-artybaddon M4] 8x 1400mm 'Scout' Artillery I (Republic Fleet EMP L) 2x Tracking Computer II (Tracking Speed) Sensor Booster II (Scan Resolution) Quad LiF Fueled I Booster Rockets 2x 1600mm Reinforced Rolled Tungsten Plates I 2x Energized Adaptive Nano Membrane II Damage Control II 2x Gyrostabilizer II 3x Large Trimark Armor Pump I |
[ Voor 4% gewijzigd door nwagenaar op 01-11-2011 13:09 ]
Verwijderd
Ze moeten dan wel iedereen disconnecten en dan krijg je weer gezeur dat de vijand veel sneller in kon loggen dan ons en fuck CCP, we waren dik aan het winnen !!!111!!!Verwijderd schreef op dinsdag 01 november 2011 @ 13:10:
zouden ze niet 1 nood server kunnen uitrusten met een slim systeem zoiets als: if>X ships in system/region dan bufferen en overnemen en dat ene system een dedicated server te geven
Verwijderd
nee niet als ze het bufferen en dan gewoon overgaan dat is mogelijk zonder dat je er iets van merkt, enige dat je merkt is dat de lag weg isIJzerlijm schreef op dinsdag 01 november 2011 @ 13:25:
[...]
Ze moeten dan wel iedereen disconnecten en dan krijg je weer gezeur dat de vijand veel sneller in kon loggen dan ons en fuck CCP, we waren dik aan het winnen !!!111!!!
Even alles in een systeem bufferen en migreren naar een andere server zonder dat je er iets van merkt. Misschien zoekt CCP nog wel mensen die zoiets kunnen programmeren.Verwijderd schreef op dinsdag 01 november 2011 @ 13:38:
[...]
nee niet als ze het bufferen en dan gewoon overgaan dat is mogelijk zonder dat je er iets van merkt, enige dat je merkt is dat de lag weg is
Verwijderd
waar zeg ik dat ik dat kan maken/programmeren? ik zeg dat het wel mogelijk moet zijn met de huidige technieken. misschien niet, geen reden om zo sarcastisch te reageren dudeIJzerlijm schreef op dinsdag 01 november 2011 @ 13:44:
[...]
Even alles in een systeem bufferen en migreren naar een andere server zonder dat je er iets van merkt. Misschien zoekt CCP nog wel mensen die zoiets kunnen programmeren.

Ik was inderdaad bezig een redelijk doenbare fit aan te passen naar T2, maar dan liep ik weer tegen penalties aan.
@nwagenaar: thx, hier ga ik even mee aan de slag
@ paul: zo eentje vond ik dus niet... misschien een probleem met m'n zoekopdrachten...
Is dezelfde als nwagenaar heeft (bovenste)sluggha schreef op dinsdag 01 november 2011 @ 14:12:
@ paul: zo eentje vond ik dus niet... misschien een probleem met m'n zoekopdrachten...
Op Battleclinic naar de loadout browser, ship invullen, "Loadouts posted on or after: Show loadouts from all time" en "Sort order: Rating: Highest to lowest", dan krijg je hetzelfde lijstje als in EVEmon (Skill plan, Ship browser, BattleClinic Loadouts).
Rhàshan - Aditu Sunlock
Dit topic is gesloten.