Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isitlightagain
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 19-06 11:31
Dit weekend hele tijd Fall of the Samurai gespeeld, moet zeggen dat er uitbreiding echt goed is. Vooral voor dat geld ( ongeveer 25 euro ) Moet wel zeggen dat de kanonnen nu wel erg sterk zijn ( vooral die Armstrong gevallen ) heb er tijdens een aanval meestal rond de 3/4 mee, en heb er nog geen slag mee verloren. Je moet wel steeds uitkijken als je weer een grote modernisatie doorvoert dat de inwoners niet in opstand komen, voor de rest zijn de schepen erg belangrijk aangezien ze nu vanaf de zee je gebouwen kapot kunnen schieten, en je daardoor inkomsten mis loopt..

[ Voor 3% gewijzigd door Isitlightagain op 26-03-2012 09:51 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huib_Bloodstone
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 11-07 18:25
Zijn er aanzienlijke veranderingen naar de laatste patch ?? iets wat opvalt ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefanovic45
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 17:39
Patch? Ik weet van niks :p Ik heb er inmiddels ook een paar uur opzitten en het voelt eigenlijk als nieuw aan terwijl het zoveel op Shogun 2 lijkt :) Op de map na zijn de meeste dingen eigenlijk anders. Het lijkt me alleen niet om zee slagen onder de knie te krijgen... Ook al ben ik zwaar in het voordeel, dan verlies ik alsnog. Bij land battles is het juist precies andersom, zelfs al ben ik in de minderheid dan weet ik het toch nog tot een goed einde te brengen. Zijn er meer mensen die hetzelfde ervaren?

[ Voor 43% gewijzigd door Stefanovic45 op 28-03-2012 12:45 ]

Tesla Model Y RWD / 8.4 kWp PV installatie / WPB / lucht/lucht WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Winkey
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 11-07 23:07
Ik denk dat hij deze patch bedoeld: http://www.pcgamer.com/20...w-maps-hundreds-of-fixes/

Ik vind dat toch wel aardig wat veranderingen voor een patch (vergeleken andere spellen). De patch die ik moest downloaden via Steam is/was 5GB groot zonder de nieuwste DLC binnen te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lookbehind
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 20-03 14:55
Huib_Bloodstone schreef op dinsdag 27 maart 2012 @ 11:57:
Zijn er aanzienlijke veranderingen naar de laatste patch ?? iets wat opvalt ??
Ik speel voornamelijk de multiplayer co-op campaign, maar die is nagenoeg onspeelbaar geworden na deze patch. Bijna elke beurt treedt er op de een of andere manier een desync op: bijvoorbeeld een leger dat bij de ene persoon wel wordt verplaatst, maar bij de andere niet.

Daarnaast zijn er nog een aantal nieuwe bugs bij gekomen, waaronder de pathfinding van de AI op de campaign map (AI legers die elke turn een klein stukje heen en weer blijven lopen, omdat ze bijvoorbeeld een schip niet in kunnen).

Een wat mij betreft hele belangrijke optie is verdwenen in de multiplayer co-op campaign: de mogelijkheid om aan het "einde" van een veldslag op "continue" te klikken, om zo de vluchtende soldaten af te slachten. Je kunt nu alleen nog maar op "end battle" klikken, waardoor alle vluchtende soldaten gewoon overblijven in het leger, en je dus telkens weer tegen hetzelfde (steeds verder uitdunnende) leger moet blijven vechten.

Op de forums zijn ook mensen te vinden die problemen rapporteren met betrekking tot de avatar conquest multiplayer modus, die direct in een crash resulteert.

Door de onspeelbaarheid van de co-op campaign kan ik dus weer wachten op een nieuwe patch, die hopelijk niet weer lijst bugs introduceert...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefanovic45
Van desync heb ik bij ik bij Fall of the Samuaria geen last. Maar ik speel dan ook over het LAN, wellicht dat dat nog invloed heeft op. Bij Fall of the Samurai kan je ook nog gewoon op continue klikken, dat is gewoon ouderweds Shogun! :)
Daarnaast zijn er nog een aantal nieuwe bugs bij gekomen, waaronder de pathfinding van de AI op de campaign map (AI legers die elke turn een klein stukje heen en weer blijven lopen, omdat ze bijvoorbeeld een schip niet in kunnen).
Dit fenomeen heb ik wel, als ik bijvoorbeeld een stad beleger dan gaat mijn ally er soms zo heen en weer om heen lopen. Waarschijnlijk willen hun dan ook die stad aanvallen...

[ Voor 47% gewijzigd door Stefanovic45 op 30-03-2012 08:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Winkey
Ik denk eigenlijk ook dat je zo'n grote patch wel onder een engine update valt... Helaas zie je dan ook vaak nieuwe bugs en glitches. (Zie ook de games van Valve tijdens de MAC OS X source engine updates.)

Van desync heb ik ook geen last gehad met de Fall of the Samuaria. Verder heb ik wel het idee dat het spel wel langzamer is geworden met de patches en de DLC's. Dit kan natuurlijk ook komen doordat ik een Intel Core 2 Quad Q9400 heb, die gewoon te traag is voor zo'n spel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefanovic45
Mah, mijn Phenom II kan het makkelijk af qua CPU power. Die 2 zijn aardig vergelijkbaar. Maar wat bedoel je precies met langzamer? Ik ga de benodigde recourses dit weekend even monitoren :)

[ Voor 18% gewijzigd door Stefanovic45 op 30-03-2012 13:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Winkey
Met langzamer bedoel ik het laden als je het spel start en als je van de campaign map naar een battle gaat. Kan zijn dat ik mij dit inbeeld hoor, maar het voelt dus nu trager aan dan eerst, zonder die grote patch en de nieuwste DLC. De performance tijdens de battles is gewoon goed.

Kan natuurlijk ook zijn dat mijn harde schijf nu gefragmenteerd is met al die patches en de DLC, zal dus ook maar is defragmenteren voor de zekerheid.

[ Voor 0% gewijzigd door Winkey op 30-03-2012 13:52 . Reden: Typo's ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sprankel
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 26-06 19:00
via een ander topic(met een lijst van goede winkels) online een steam key gekocht van G2play.net voor maar 13 euro! (fall of the samurai)

wel nogal een groot pakketje, 29 500MB, zou klaar moeten zijn tegen dat ik thuis kom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoVla
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 23-05 19:32

YoVla

Yoghurt met vla

Leuk spel, maar ik vind de boten wel bloed irritant! Elke keer schieten ze ergens één ding kapot en dan moet er weer een boot heen gestuurd worden ;) heeft iemand hier een oplossing voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArmouredSPony
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 09-07 10:02

ArmouredSPony

ArmouredSpacePony

Ik heb in het spel altijd 2 grote vloten icm 2 grote legers. De rest heb ik echt op een minimum ivm geld tekorten e.d., er zijn niet veel computer factions die ook full stack vloten hebben.

Als ik echt geld nodig heb dan neem ik 1 stack units mee in een boot en ga ik de kust af; een stad innemen en dan looten. Daar krijg je echt waanzinnig veel geld van, je daymo's honour decreased dan wel maar als je je zaakjes goed voor elkaar hebt maakt dat niet zoveel uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pkunk
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-07 17:34
Zijn er meer mensen die moeite hebben met sea battles in Fall of the Samurai? Ik snap er echt geen bal van. Ik doe altijd maar auto-resolve maar ik zou ook wel een zelf willen winnen.

Mijn schepen vluchten al meteen of vliegen in de fik. Normaal waren sea battles helemaal niet zo'n probleem. Moet ik gewoon veel meer micro-managen ofzo? Ik gebruik altijd meteen solid shot en fast reload. En ook zo'n rechte lijn bombard. Maar het lijkt alsof mijn schepen van lucifer houtjes gemaakt zijn ofzo...

Hallo met Tim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uqrax
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 20-12-2024
Net weer eens geprobeerd verder te gaan met een potje dat ik ooit gestart ben. Maar iets waar in bij deze TW spellen helemaal gek van word is het niet kunnen filteren tussen units die ik orders heb gegeven en units die ik nog orders moet geven in de campaign map. Maar dit moet toch op een of andere manier kunnen en ik mis gewoon iets... Toch?

Het handmatig aflopen van letterlijk alle units die ik ooit gemaakt heb in elke beurt haalt het spelplezier namelijk flink omlaag.

- Ah, net gevonden dat je tegenwoordig een overzicht kan zien van je units en dat daarbij de current movement points getoond worden. Niet helemaal wat ik in gedachten had (cyclen door units zoals in Civilization, inclusief sleep, wait, etc.), maar werkt redelijk.

[ Voor 21% gewijzigd door uqrax op 11-06-2012 23:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 19:33

Angeloonie

Cheeseburger Addict

*O*

Mijn grafische kaart is een beetje stuk aan het gaan (1 van de 2 of allebei, dunno :P). Hierdoor kreeg ik bij de Total War games gigantische artifacts in beeld tijdens het spelen (rondvliegende textures), waardoor ik Shogun 2 na aankoop dus niet kon spelen :'(

Totdat ik er achter kwam dat als ik games in window speel nergens last van heb. Dus dit ook bij Shogun 2 geprobeerd, en het werkte _O_

Heb gisteren de eerste campaign uitgespeeld met de Chosokabe. Was echt een fantastische, ietwat krampachtige overwinning. Vanuit het eiland uitbreiden was redelijk kut, omdat ik een goed punt moest vinden. Uiteindelijk maar gewoon recht naar boven gegaan, en vanuit daar naar rechts uitgebreid. Erg snel Tokyo over kunnen nemen, maar daarna had ik met iedereen oorlog. De Takeda en de Ouchi waren me constant aan het aanvallen. Op een gegeven moment echt enorm veel provincies verloren, zelfs mijn home province, omdat ik 0 legers had op mijn thuiseiland. Dit weten terug te veroveren, maar daarvoor verloor ik wel wat andere provinces.
Na die invasie maar standaard 1 groot leger op mijn thuiseiland gehouden om de invasies tegen te houden, en dat werkte perfect.

Op een gegeven moment kreeg ik de melding dat ik bijna mission failed had, omdat ik nog niet aan de victory conditions voldeed. Even gekeken, en toen had ik 37/40 provinces. Diezelfde beurt maar 3 andere provinces veroverd en ik had gewonnen. :P

Ik ben daarna doorgegaan om alles te veroveren, en dat ging supermakkelijk :P In 1605 oid klaar geloof ik.
Alleen krijg ik geen melding van "Je bent nu helemaal klaar", krijg je die überhaupt? Ik heb alle trade routes, alle provinces, en de enige factie die telkens terug komt zijn de Pirates. Ik ben klaar maar moet dus zelf mijn game beëindigen?

Daarnaast lees ik dingen over Heroes, en dat dit een soort superunits zouden zijn.. Waarom ben ik die helemaal niet tegengekomen? Heb je die alleen in multiplayer?

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pkunk
  • Laatst online: 06-07 17:34
Denk dat dit soort units bedoeld worden. Er zijn er ondertussen ook nog een paar bijgekomen die je voor een paar pliepos kan kopen dacht ik.. zijn best leuk.
http://www.totalwars.ru/e...ta_warrior_monk_hero.html

Hallo met Tim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 160170

Angeloonie schreef op maandag 03 september 2012 @ 12:29:

Op een gegeven moment kreeg ik de melding dat ik bijna mission failed had, omdat ik nog niet aan de victory conditions voldeed. Even gekeken, en toen had ik 37/40 provinces. Diezelfde beurt maar 3 andere provinces veroverd en ik had gewonnen. :P

Ik ben daarna doorgegaan om alles te veroveren, en dat ging supermakkelijk :P In 1605 oid klaar geloof ik.
Alleen krijg ik geen melding van "Je bent nu helemaal klaar", krijg je die überhaupt? Ik heb alle trade routes, alle provinces, en de enige factie die telkens terug komt zijn de Pirates. Ik ben klaar maar moet dus zelf mijn game beëindigen?
Heb je niet een melding gekregen nadat je de victory conditions hebt gehaald? Dan kon je waarschijnlijk kiezen om door te gaan of te stoppen. Als je nu alles hebt veroverd dan zal je er zelf wel een einde aan moeten breien.

Ben nu zelf weer eens een keertje begonnen na 1.5 jaar om te kijken of ik een campagne kan af maken. Dat was me hiervoor niet gelukt omdat het spel me gewoon niet lang genoeg kon boeien...ergens trekt me het tijdperk ook niet zo echt heel erg aan, maar ja ben ook weer uitgekeken op E:TW + mods of TW Med 2 + mods. (En ik kreeg RTW niet meer aan de praat. ;( )

Nu maar met Date begonnen, maar ik ben eigenlijk een beetje lui merk ik...ik ben vooral economisch bezig en laat de rest elkaar afmaken. Er zijn buiten mij nog fracties over. Ik heb nog goede hoop dat de grote jongens mij straks aanvallen...dan kan ik even flink te keer...maar het is zo wel fijn aan klooien. :D

Enkel schiet het qua diplomatiek niet echt op, ben al een halve eeuw bondgenoot met Takeda met trouwerijen en geld-cadeau etc, maar die zien een handelsovereenkomst met mij dan weer als volkomen onacceptabel wat ik ze ook geef. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isitlightagain
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 19-06 11:31
Ze hadden trouwens total war weekend op steam, mooie deals!

[ Voor 5% gewijzigd door Isitlightagain op 01-10-2012 09:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 19:33

Angeloonie

Cheeseburger Addict

wars140 schreef op maandag 01 oktober 2012 @ 09:24:
Ze hadden trouwens total war weekend op steam, mooie deals!
Dat is achteraf natuurlijk extreem nuttig om te melden :+
Had ik dat eerder geweten, had ik misschien de expansion gehaald oid :P

Ik heb met de Chosokabe met redelijk gemak de game uitgespeeld, en was daarna met de Date begonnen...

Man man wat was dat ineens lastig zeg. Heb nu een dik front staan met een stuk of 7 full stack armies, maar ik heb nu 2 enorm sterke clans tegenover mij staan. Ik heb een save voordat ik ze aanval, maar tot nu toe faal ik iedere keer weer.

Ik wordt ook echt helemaal knettergek van hun monks/assassins/mestukes.. Er staan er soms wel 8 op een kluitje bij een full stack army te kloten. Ik krijg ze gewoon niet dood of geconvert of whatever.. En tegen de tijd dat ik ze eindelijk weg heb gekregen (na constant opnieuw de agent te kopen) is al mijn geld op vanwege de grote hoeveelheid full stacks die ik moet onderhouden.

De keren dat ik gewoon ben gaan veroveren ging het constant mis door die klote monks die de hele boel gingen inciten en ik constant rebellen had, om vervolgens weer eens door een full stack gesloopt te worden.

Of ineens een invasie in een ver teruggelegen provincie (reistijd ~4 beurten), terwijl ik daar geen legers meer heb. Of ze komen ineens mijn trade spot slopen met 3 of 4 volle vloten.. :/

Echt.. dafuq..

Probleem is dat ik niet verder kan expanden vanwege hun, en dat ik dus in feite "stil" sta.. Ik kan niets meer veroveren zonder vijanden te worden met de grote clans :'(

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shabbaman
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 21:19

Shabbaman

Got love?

Angeloonie schreef op maandag 01 oktober 2012 @ 11:12:
[...]

Dat is achteraf natuurlijk extreem nuttig om te melden :+
Had ik dat eerder geweten, had ik misschien de expansion gehaald oid :P
Je kan Fall of the Samurai nog zeven uur en drie kwartier voor 7,49 euro kopen.

"Our words are backed with NUCLEAR WEAPONS!" - Mahatma Gandhi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 342130

Andere mensen op tweakers die in de DD clan zitten? Ik heet daar Martialis, ik weet eigenlijk sowieso niet hoe hoog het niveau ligt multiplayerwise of spelen jullie voornamelijk singleplayer? http://youtube.com/user/ShogunMartialis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cantate
  • Laatst online: 11-07 12:09
DD clan? DutchDokusai.com? Zij zoeken in ieder geval nog members hoorde ik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• choogen
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

choogen

Has anyone seen my stapler?

Ik probeer dit oude spel weer op te starten, had het jaren geleden geïnstalleerd maar nooit echt gespeeld.
Inmiddels heb ik een veel betere en modernere videokaart geplaatst (RTX 3060Ti), maar Shogun 2 levert me nu als enige TW-spel hoofdbrekens op.

Het begint al met een verzoek om de misbruikgevoelige Adobe Flash 11 software te mogen installeren; ik heb op fora gelezen dat het weigeren van die installatie (of het snel weer deïnstalleren van Adobe Flash) sowieso niet tot problemen zou moeten leiden.

Daarna begint het echte probleem: het spel (dat via Steam wordt opgestart) crasht zo'n twintig seconden nadat het zogenaamde splashscreen van Shogun 2 is verschenen. Het maakt daarbij niet uit in welke DirectX modus ik opstart (vanuit Steam): bij zowel DirectX 9 als DirectX 11 crasht het spel tijdens het splashscreen.
Ik ben niet de enige met deze problemen:
https://forums.totalwar.c...22/game-crash-upon-launch
https://steamcommunity.co...ons/0/451851477884278424/
https://forums.totalwar.c...screen-crash-possible-fix (fix met command prompt werkte niet bij mij)
https://pcgamehaven.com/t...-10-crash-to-desktop-fix/

Sommige sites leggen een relatie met McAfee antivirussoftware, maar ik gebruik zelf een andere firma, dus daar ligt het waarschijnlijk niet aan.

Ik heb ook geëxperimenteerd met het vergroten van de hoeveelheid VRAM geheugen van de videokaart via het bestand preferences.script.txt in de Shogun-map, omdat oude TW spellen vaak niet de juiste hoeveelheid VRAM op nieuwe kaarten blijken te herkennen, maar dit leverde niets op.

Verder heb ik nog geprobeerd om Shogun 2 in de compatibilty modus voor Windows 7 te zetten, alsook de de integriteit van de spelbestanden gecontroleerd (via Steam), maar ook hierbij geen succes gehad. (Mijn OS is Windows 10).

Iemand een idee?
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Zojuist opgelost middels een verwijdering vh spel uit Steam, gevolgd door een herstart en het weer helemaal opnieuw downloaden vh spel. In het optiemenu wordt nog steeds te weinig VRAM toegekend aan mijn GPU (nml. slechts de helft), maar dat is overkomelijk. Mogelijk was juist mijn VRAM-aanpassing in het preferences script de oorzaak van het crashen van de game tijdens het load/splash screen. Moet nu vooral opletten om nooit meer vanuit Steam bijv. de Encyclopedia te willen opstarten, want dan zou de Adobe Flash installatievraag wel weer eens kunnen opduiken. Heb het idee dat de ellende daar mee begon (of mogelijk door het toepassen van de Reshader software?) Opvallend is dat Steam tijdens het opstarten me nu niet steeds meer vraagt of ik in DirectX9 of DirectX11 modus wil starten.

[ Voor 19% gewijzigd door choogen op 16-12-2021 12:46 ]

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste