• Deadsy
  • Registratie: september 2003
  • Laatst online: 11:40
Gister ook Realm Divide gekregen.
Heb absurd veel vasals en nadat de Shogun mij de oorlog verklaarde bleven ze mij allemaal loyaal en joinden ook de oorlog toen ik het vroeg.
Het handige is ook dat mijn gebied samen met dat van mijn vasals (behalve eentje) aan elkaar vast zit waardoor er 1 front is en 1 vasal vormt een buffer tussen mijn gebied en de vijanden >:)

Maja ging dus met een leger van 2000 man op een stad van Takeda af. Mijn beste generaal en een cheap legertje (bowmen en Yari's). Wilde het gewoon pakken dan looten en dan weer weg gaan zodat als Takeda het terug pakt ze er geld in moeten pompen.

Maja Takeda kwam met 3 volle stacks aan en 4 generaals waarvan 3 zeer ervaren.

Ik weet niet hoe maar heb weten te winnen, verloor maar iets van 800 man en Takeda verloor er 2200.
had mazzel dat de reinforcements van Takeda (pakweg 2000 man) bugden ofzo. Ze kwamen op het slagveld en deze toen niets.
na het gevecht (waarin Takeda 2 van zijn beste generaals verloor) trokken ze zich terug 8)7 Ja ok ze verloren maar dan nog was het pakweg 4 tegen 1. En ze vluchten ook nog allemaal in een andere richting waardoor ik ze zonder problemen kon afslachten.

Maja ik speel op normaal en het is vrij duidelijk dat de AI cheat.
Takeda was erg groot en had een erg groot leger. Hun leger was groter dan de mijne en ik wist dat ik tegen ze zou verliezen. Ik zag toen dat ze best ver van thuis waren en dacht dat er thuis wel niemand zou zijn. Heb toen een deal gesloten met 2 andere clans om door hun land te mogen en heb toen de oorlog met 1 leger beëindigt. Ze hadden 9 provinces en heb er 5 van veroverd en platgebrand of er een vasal van gemaakt.
Toen kwam de vrede maar die 3 dure legers haden ze vlak erna toen Realm Divide kwam nog steeds.

• Tsurany
  • Registratie: juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Vassals moeten wel mee doen in de oorlog als jij dat vraagt, kunnen ze niet weigeren, dat is het idee er van.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• karstnl
  • Registratie: augustus 2009
  • Laatst online: 08-12 21:03
Tsurany schreef op donderdag 24 maart 2011 @ 01:52:
Vassals moeten wel mee doen in de oorlog als jij dat vraagt, kunnen ze niet weigeren, dat is het idee er van.
Al kun je niet vragen request join war. Tenminste niet bij mij, dat weigeren ze keihard.

• Clavat
  • Registratie: augustus 2008
  • Nu online
(jarig!)
Ik heb het spel ook maar weer aangeschaft gister echter nu zit ik met een vraag:
ik doorloop de tutorial en ik zit daar nu vast in de battle waar ik voor het eerst die kasteel muren moet beklimmen?

Echter nu word ik steeds genadeloos afgeslacht.
Hoe kan ik deze doorlopen dat ik de stad toch kan overnemen?

PSN: McMillan0984

• AquaSheep
  • Registratie: januari 2009
  • Laatst online: 08-12 22:07
Kan iemand mij misschien vertellen hoe de naval battles precies werken in shogun 2? Want wat is bijv het verschil tussen 'marines' en 'seamen' bij de eigenschappen van de schepen? Meer 'marines' is beter voor boarden of geldt juist het totaal aan mannetjes of je succes hebt met boarden?

• Jer0entjeh88
  • Registratie: december 2006
  • Nu online

Jer0entjeh88

display: flex;

Kan iemand mij vertellen hoe ik aan voedsel kan komen? Heb bijna al mijn provincies fully upgraded. Zowel mijn fort als mijn voedsel keten. Toch neemt mijn fort -6 voedsel in beslag terwijl ik maar +5 erbij krijg van mijn voedsel gebouw. Hoe kan ik dit verschil wegnemen?

Ik krijg nu iedere beurt in een andere stad dat rebellen de stad overnemen. Erg vervelend dus!

"Ideas are easy. Implementation is hard." | PSN: JSKam

• haarbal
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 11:10
euhm, niet overal je fort upgraden? en zit er niet ergens bij de arts nog iets van meer voedselproductie?

Mechwarrior Online: Flapdrol

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Inderdaad niet overal je fort upgraden naar het maximum. Is in principe ook niet nodig aangezien je enorm veel provincies gewoon economische provincies kan laten zijn, dan heb je aan 2 of 3 gebouwen meer dan genoeg en niet de laatste building slot(s) nodig.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• Roberttt
  • Registratie: augustus 2005
  • Laatst online: 07:50
Wat een vijandig volkje die jappen zeg. Ben net begonnen en al meteen vallen de 2 volken op het zelfde eiland (links) mij aan. Opzich prima kan ze makkelijk hebben. Alleen nu irritante bug oid. dat een deel van hun reinforcements in 1 grote groep op afstand van mijn kasteel blijft staan. Zonder ook maar iets te doen....

• biggydeen2
  • Laatst online: 07-12 16:42
Wel grappig dat veel mensen beginnen met Shimazu.
Zelf ben ik ook daar begonnen, het is natuurlijk een stuk simpeler te verdedigen als ze maar van 1 kant komen.

Anyway, gelijk begonnen op hard. Hou wel van een uitdaging en dat is het zeker!
Tientallen keren moet saven en reloaden omdat het in de soep ging, haha. Ben 2x helemaal opnieuw begonnen.
Zit nu op de 100 turns en heb nog niet eens het hele linker gebied in bezit.
Shoni bezit de 2 gebieden links bovenin en is mijn alliance, maargoed die moet ik binnenkort maar even betrayen :D ,hebben verder ook geen groot leger.

Tot gisteravond aan toe zat ik erg goed, de vijand komt er niet door en slacht ik letterlijk vaak af met een heroic victory.
Gister toch wel het hoogte punt bereikt qua victory en defeat!:

Het begon met een aanval van de enemy. Hun army kwam opdraven met maarliefst 3500 units. Hiervan waren ruim 3000 cavalry (lol) ( Inclusied hun Dymo en son&heir lol )
Gelukkig had ik een backup van mijn allied force van 2500 man + de 2500 man die ik zelf had.
Echter de 2500 man van mij allie heb ik niet zien komen opdagen. ( lijkt wel een bug te zijn als je reinforcements hebt want dat gaat vaker niet goed. )

Anyway, ik had +- 10 units van archers in mijn kasteel. oftewel op elke riggel stond een peleton!
De vijand deed echter helemaal niks en bleef wat rondrennen (aangezien het cavalry was) uiteindelijk alles afgeslacht en zelf 50 man verloren :D

Nog geen 2 turns later verschijnt er vanuit het niks een enorme vloot schepen en dropt opeens 3 full stack armies aan land met 5-6star generals.... oftewel epic fail.

• Clavat
  • Nu online
(jarig!)
Gister avond de hele avond geprobeerd om door die tutorial te komen met dat kasteel te belagen maar het wil maar niet lukken, nog steeds word ik helemaal afgeslacht.

Jammer dat ik die kanonnen niet kan verplaatsen grrr

• TijsVdB
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 02-12 00:31
Ik heb intussen ook al een paar speelsessies achter de rug. Mijn ervaringen tot nu toe:

1ste try: Gestart als Tokugawa, vrij hard gefocused op Military & veel units gebouwd met als gevolg dat ik vrij snel een groot leger had en een paar provincies kon veroveren, ging eigenlijk vrij goed tot ik al mijn forts gelijktijdig geupgrade had naar castles zonder rekening te houden met de food supply. =[ resultaat: food shortage, 2 provincies rebelleren en krijgen huge armies die mij zwaar ownen. :X

2de try: Gestart als Hojo, tot nu toe loopt het redelijk goed. Ben aan het focussen op de 'economy', heb pas mijn forts geupgrade en verder rustig mijn legertjes aan het uitbouwen, Imagawa & Satomi hebben juist war declared dus ik ben benieuwd of ik die ga kunnen stoppen. :)

• Lapti
  • Registratie: augustus 2006
  • Laatst online: 01-10 15:20
Clavat schreef op vrijdag 25 maart 2011 @ 09:23:
Gister avond de hele avond geprobeerd om door die tutorial te komen met dat kasteel te belagen maar het wil maar niet lukken, nog steeds word ik helemaal afgeslacht.

Jammer dat ik die kanonnen niet kan verplaatsen grrr
Het is mij uiteindelijk gelukt door met mn bowmennekes het meeste af te knallen. vervolgens de muren over met mn yari's, gate overnemen en naar binnen met mn paardjes.

• SCIxX
  • Registratie: augustus 2002
  • Laatst online: 09:07
Irritant, nou wordt een castle van mij gesieged, ik heb dus de keus de siegers aan te vallen of mijn leger een langzame dood te laten sterven. Het probleem is dat de vijand meerdere stacks heeft staan, zodra ik aanval komt de reinforcements van de vijand meteen aandraven, echter komt mijn eigen reinforcement pas komt als mijn eigen troepen het opgeven, wat betekent dat mijn eerste stack keihard wordt verpletterd door de vijand doordat zij twee legers tegelijkertijd op het veld hebben staan..

• williewonka03
  • Registratie: augustus 2010
  • Laatst online: 05-08 21:14
SCIxX schreef op vrijdag 25 maart 2011 @ 16:43:
Irritant, nou wordt een castle van mij gesieged, ik heb dus de keus de siegers aan te vallen of mijn leger een langzame dood te laten sterven. Het probleem is dat de vijand meerdere stacks heeft staan, zodra ik aanval komt de reinforcements van de vijand meteen aandraven, echter komt mijn eigen reinforcement pas komt als mijn eigen troepen het opgeven, wat betekent dat mijn eerste stack keihard wordt verpletterd door de vijand doordat zij twee legers tegelijkertijd op het veld hebben staan..
zo, dat is een strategisch dillema waar je U tegen zegt. kun je niet elastisch terugtrekken of zo? dat doe ik altijd als het me te heet onder de voeten wordt.

ff heel iets anders: wanneer krijg je uiterlijk bericht als je die prijsvraag hebt gewonnen die in de review stond?

• pvdvelde
  • Registratie: oktober 2009
  • Laatst online: 26-05-2012
Ben begonnen als Shimazu, op normale moeilijkheid.
Het begin was ff lastig moest een keertje opnieuw beginnen omdat ik m'n economy / voedselproductie om zeep geholpen had. Tweede poging ging een stuk beter 1e twee eilanden veroverd met een paar echt leuke battles.

DE AI doet af en toe toch wat rare dingen. Had een handelsverdrag met de Date (helemaal aan de andere kant van de map) toen ze me zonder duidelijk reden ineens de oorlog verklaarden.
Voor de lol maar 2 vlootjes met 2 flinke legers erop afgestuurd en ze nu ingelijfd, zal later wel problemen opleveren, maar dat zien we dan wel.

• williewonka03
karstnl schreef op donderdag 24 maart 2011 @ 09:43:
[...]

Al kun je niet vragen request join war. Tenminste niet bij mij, dat weigeren ze keihard.
bij mij zijn ze gewoon automatisch ook in oorlog met degene die je aanvalt. zonder enige melding, vind ik een beetje vreemd maar ja, geen groot issue natuurlijk.

• SCIxX
williewonka03 schreef op zaterdag 26 maart 2011 @ 10:26:
[...]

zo, dat is een strategisch dillema waar je U tegen zegt. kun je niet elastisch terugtrekken of zo? dat doe ik altijd als het me te heet onder de voeten wordt.

ff heel iets anders: wanneer krijg je uiterlijk bericht als je die prijsvraag hebt gewonnen die in de review stond?
Je kan troepen in je castle niet terugtrekken als je castle gesieged wordt. :(

• Boudewijn
  • Registratie: februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Ik heb hem nu 2 x uitgespeeld en vind het een tegenvaller ten opzichte van medieval 2, want:

- Minder units.
- Minder staatjes (en dus variatie)
- Minder gebouwen. Het is allemaal erg lineair: in sommige steden heb je maar 4-5 gebouwen.
- Ik heb het nu 2x uitgespeeld in +- 45 uur en heb geen zin in nog een keer. Dit was met medieval wel anders :X.

Ook mis ik het onderwijs/traits systeem uit medieval eigenlijk best wel.
De verbeterde graphics, en de introductie van technologie bomen zijn leuk maar ook niet zaligmakend. Ook heeft de pathfinding soms nog dezelfde fouten als vroeger rond forten etc.

Ik ben verslaafd aan koken. Volg me op https://www.kookjunk.nl

• williewonka03
SCIxX schreef op zaterdag 26 maart 2011 @ 19:43:
[...]

Je kan troepen in je castle niet terugtrekken als je castle gesieged wordt. :(
ik bedoelde eigenlijk het kasteel opgeven en dan de reinforcements ook. dan meer army opbouwen. kun je je niet gewoon overgeven en krijg je dan je leger terug? zoiets kon geloof ik wel in empire als ik me niet vergis. kan ook een fout van mij zijn hoor. ik heb nog niet veel speelervaring met shogun2

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Dat kan niet, als je besieged bent kan je het kasteel niet verlaten. Kan volgens mij in geen enkel Total War spel, of je doet een uitval of je bent na een paar turns je kasteel kwijt.

Edit: Jezus, het is wel lastig geworden zeg. Nu heeft m'n enige ally me verraden, we waren goede trade partners en hij was ook zeer sterk en we hadden samen aardig wat gebieden ingenomen. Ik had een derde christian revolt, een provincie was in opstand gekomen, die neergeslagen, nog twee provincies in opstand gekomen. Wordt constant van alle kanten aangevallen en verlies steden. Totaal geen geld om legers te trainen en om upgrades te kopen. Heb ook totaal geen voedsel voorraden waardoor ik ook in de problemen ga komen.
Mijn grootste fout was om, toen het financieel nog aardig ging, mijn steden waar ik geen legers hoefde te trainen niet om te bouwen in economische steden. Denk dat ik maar opnieuw ga beginnen, ga dit niet winnen denk ik. Zal op alle fronten teruggeduwd worden.

Vind het wel erg stom dat echt niemand mijn ally wilt zijn, beetje onrealistisch. Geen kleine steden die denken goh, laten wij meeprofiteren in plaats van tegen te zijn? Heb nu gewoon 0,0 inkomsten door trade.

[Voor 73% gewijzigd door Tsurany op 27-03-2011 14:02]

• AquaSheep
  • Registratie: januari 2009
  • Laatst online: 08-12 22:07
Je moet de andere clans een beetje paaien, willen ze met je traden. Dus bijv per turn 200 koku geven. Meestal verdien je het wel terug met traden.

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Ja, alleen als iedereen in oorlog met je is werkt dat helaas niet. Wat ik nu heb gedaan is een savegame van turn 50 geladen, nu wat betere alliances opbouwen en zorgen dat ik betere inkomsten heb. Steden waar je geen units trained en waar je ook geen market of sake den hebt (of een van de upgrades) is natuurlijk niet handig. Nu dus zorgen dat de economie versterkt zodat ik straks veel beter kan standhouden door inkomsten.

• SCIxX
Ik speel het hele spel al zonder trade. Alsnog met een stack van zo'n 6000 man per ronde +-2500 inkomsten

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Ja ik zit nu op zo'n 9000 inkomsten, maakt toch wel een redelijk verschil. Alle economische gebouwen aan het upgraden en dan zodra dat redelijkerwijs gedaan is kan ik verder met veroveren.

Edit: Hoe fucking annoying, vooraf in je turn is al bepaald of je Ninja gaat slagen of niet volgens mij. Vijf verschillende sabbotage pogingen met allemaal een kans van 50% of hoger resulteren allemaal in de dood. Dus elke keer dat het mislukt en ik via een quick load het bij een ander probeert mislukt het weer. Zo is er toch ook niks aan als vooraf al bepaald is of het lukt of niet ipv pas als je een actie uitvoert?

Edit: I AM SHOGUN!

[Voor 54% gewijzigd door Tsurany op 28-03-2011 01:04]

• Lapti
  • Laatst online: 01-10 15:20
Tsurany schreef op zondag 27 maart 2011 @ 15:24:
Ja ik zit nu op zo'n 9000 inkomsten, maakt toch wel een redelijk verschil. Alle economische gebouwen aan het upgraden en dan zodra dat redelijkerwijs gedaan is kan ik verder met veroveren.

Edit: Hoe fucking annoying, vooraf in je turn is al bepaald of je Ninja gaat slagen of niet volgens mij. Vijf verschillende sabbotage pogingen met allemaal een kans van 50% of hoger resulteren allemaal in de dood. Dus elke keer dat het mislukt en ik via een quick load het bij een ander probeert mislukt het weer. Zo is er toch ook niks aan als vooraf al bepaald is of het lukt of niet ipv pas als je een actie uitvoert?

Edit: I AM SHOGUN!
Aan de ene kant kan je zeggen dat dat beter is omdat je dan geen "save/load cheats" kunt doen. Maar ik kan je vertellen dat je gewoon pech heb gehad. Ik heb ook acties met mijn ninja gedaan waarbij het mislukte en na de quickload wel lukte.

EDIT: Het duurde bij mij echter wel vrij lang voordat ik doorhad dat de acties ook geld kost. Ik steeds maar weer afvragen waarom mijn treasury zo laag was terwijl ik wel prima inkomsten had. Een daimyo van een andere clan vermoorden kostte mij 1100 koku ofzo. En een klein legertje saboteren 400.

[Voor 13% gewijzigd door Lapti op 28-03-2011 10:24]

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Maar als ik save/load cheats wil doen zou dat mijn keuze zijn. Ik denk dat het geen pech is, denk dat het in sommige gevallen gewoon vast staat. Hoe groot is immers de kans dat 7x iets met meer dan 50% kans mislukt?

• poehee
  • Laatst online: 12:25
0,0078125 = 0,7% -- weet niet of dit groter of kleiner is dan je verwacht.
Voor roulette spelers met de groene 0 is het in ieder geval dodelijk

You're either part of the solution or you're part of the problem

• Step
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 07-12 13:51

Step

step@tweakers.net#

Ik had laatst met Date 1/3e van de map overgenomen en was op weg naar 50%, toen mijn legers op de frontlinies waren kwamen er op eens allemaal oude rebelclans te voorschijn en namen al mijn provincies in ver achterin. Erg frustrerend, je kunt ze ook niet zien (of kun je ze wel scouten?).

Blijkbaar moet je echt alles uitroeien, of is dat ook een cheat van de comp dat ze weer te voorschijn komen na een lange tijd? :(

Als alle provincies dan wegvallen had ik ook geen geld meer voor nieuwe legers dus werd ik totaal afgeslacht. Ik ga maar weer opnieuw beginnen zodra ik thuis ben van het werk. :)

[Voor 17% gewijzigd door Step op 28-03-2011 10:59]

~Step @ Mac Mini i5 2018 en 13" MacBook Pro i7 2020 - eGPU build

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Bij mij komen ze enkel naar voren als de ontevredenheid te laag is, zolang die hoog genoeg is komen ze niet in opstand.

• Gizzy
  • Registratie: september 2002
  • Laatst online: 08-12 16:47
Ben zelf ook met Shimazu begonnen op Hard. Vind de samurai nogal handig moet ik zeggen. Zijn lekker efficient tegen Yari en paartjes gaat ook nog wel redelijk. Ze zijn helaas wel wat duur om te trainen en gebruik ze dus vooral als schoktroepen op de moeilijke stukken van het front.

Zit nu in jaar 50 (15 jaar verder volgens mij vanaf de start) weet ik niet meer zeker. Anyway. Op 1 provincie van een allie na, het hele linker eiland in handen. Was soms wel touch and go door opstanden en aanvallen, maar gaat nu lekker. Balans economie en leger is ook redelijk in orde. Soort van goude periode achter de rug door wat tijdelijke bonusses op trades deed +4500k per turn met 2 stacks aan leger. Nu ongeveer 3000k met 2 stacks aan leger en 3/4 stack aan bootjes. Heb 3 trade ports in handen (goude ankertjes) en ben die aan het optimaliseren.

Mijn allie is in oorlog met de Shodoke (zwart/wit bloemetje) en heb net een leger gestuurd om te gaan helpen en zo zelf ook een foothold te krijgen op het midden van Japan.

Ervaringen met de game. Leuke game, maar had iets meer van de diplomacy verwacht. Wordt wellicht nog wat meer, maar het systeem lijkt meer zo van ja of nee, onderhandelen komt maar heel weinig voor. Zelf voor de rest nog maar 1 keer een bug meegemaakt bij pathfinding. Wel leuk zijn de lange termijn gevolgen van de keuzes die je maak, een stad raiden zeg maar, krijgt je daymo -1 honor. Een generaal die slecht spreekt over je daymo vergeven tot 2 keer toe, dan wordt je gezien als zwakkeling. (3e keer was ie toch echt te ver gegaan ;) Seppoku voor hem).

Het nut van de Metsuke vind ik nog niet echt groot, acties zijn duur en de kans van succes zijn klein. Ninja was altijd leuk en de filmpjes hebben wel humor.

Ik vind het een geslaagde game, maar het is meer een evolutie van de eerste shogun dan een revolutie.
Tsurany schreef op maandag 28 maart 2011 @ 11:13:
Bij mij komen ze enkel naar voren als de ontevredenheid te laag is, zolang die hoog genoeg is komen ze niet in opstand.
Meestal krijg je 1 tot 2 turns van te voren ook een melding dat de bevolking onrustig/ontevreden is. Als je legers dan te ver weg zijn, kan je proberen de rust te herstellen door de betreffende provincie(s) een belasting ontheffing te geven. Die kan je laten duren zo lang je wilt, bijvoorbeeld tot je wat units hebt kunnen bouwen daar oid. Of totdat een theehuis oid klaar is.

[Voor 14% gewijzigd door Gizzy op 28-03-2011 11:30. Reden: reply]

flickr - WOT Profile - Game PC

• Cronax
  • Laatst online: 21-05 20:42
Het verbaast me dat hier mensen zijn die weinig diplomatie krijgen, ik krijg het aan de lopende band zo ongeveer, al vanaf het begin...
Ook ik ben als Shimazu begonnen, heb in het begin een trade agreement gesloten met die mannen met dat rode bloempje als mon, kan even niet op de naam komen, een stuk of wat turns later boden ze zelf aan om een alliance te vormen en dat kwam me eigenlijk wel goed uit. Ik heb net Kyoto ingenomen, iets eerder dan ik origineel gepland had maar ik las overal dat men ineens iedereen tegen zich kreeg met een bepaald niveau van bekendheid omdat de huidige Shogun dan opdraagt je aan te vallen...geen shogun, geen opdracht dacht ik zo :D

Wel heb ik wat voorzorgsmaatregelen getroffen: ik gebruik mijn Daimyo niet aan het front, maar nu heb ik hem een flink leger gegeven en staat hij buiten de landen van mijn enige ally te kamperen, aan de andere kant staat nog een ander leger met de 'troonopvolger' van mijn daimyo. Daarnaast heb ik nog 4 generaals met maxed legers die aan het front bezig zijn, daarmee dus net Kyoto ingenomen. Tot op de laatste 4-5 turns had ik steeds maar 2 provincies tegelijk waar vijanden direct konden aanvallen, aanvallen over zee is altijd mogelijk natuurlijk.

Wat misschien wel meespeelt is dat ik in het begin een hele tijd lang last heb gehad van opstanden door honger, ook ik had niet door dat sommige gebouwen meer food kosten dan je kan verbouwen en had veel te veel geupgrade kastelen. Nu heb ik dan weer zoveel food op overschot dat het eigenlijk wel zou moeten kunnen om ze allemaal wat meer te upgraden, maar het is niet echt nodig en ik wil toch wat buffer hebben voor als ik ineens provincies verlies ofzo...

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Je moet juist je Daimyo aan het front gebruiken, krijgt hij honor waardoor de loyaliteit van generaals omhoog gaan en andere clans je meer respecteren.

• pingkiller
  • Registratie: december 2001
  • Laatst online: 12:33
Hoe bevalt de drop-in feature? Wordt er veel gebruik van gemaakt? En is het een beetje cheater-proof? Het idee lijkt mij best geinig maar geen idee of het in de praktijk een beetje goed/leuk werkt.

https://www.vrij-links.nl/

• Clavat
  • Nu online
(jarig!)
Gister begonnen met een domination Campaign met de Shimazu.
Nu verbaasde me direct na de eerste beurt kreeg ik een tsunami..
en 2 beurten verder door de tsunami was ik totaal weg vanwege ontevredenheid van mijn volk.

Toen maar opnieuw begonnen en weer gebeurd hetzelfde. Bij jullie ook?

• Cronax
Geen last van gehad, welke moeilijkheidsgraad speel je? Ik weet wel dat er allerlei rampen zijn die kunnen gebeuren maar het lijkt me stug dat die altijd voorkomen, misschien is het datum/tijdsgebonden ofzo...

• blueice85
  • Registratie: februari 2009
  • Laatst online: 06-12 08:46
Ik heb gisteravond een update van zon 47 MB binnengehaald via steam, is er iemand die weet waar de patchnotes staan? heb al gezocht maar kan ze nergens vinden.

edit: nvm 5 minuutjes extra zoeken en gevonden :)

Multiplayer - Fixed a bug whereby winning a match made battle via the opponent conceding defeat did not register a win statistic or count towards the match made battle victory achievement.
Multiplayer - Fixed a bug that would see The Dishonourable Coward trait from being incorrectly awarded to players. The trait has also been reset for the entire player base.
Multiplayer - Fixed a bug that would see avatar costs incorrectly deducted from funds for a naval battle.
Multiplayer - Fixed instances where players were unable to fully upgrade their General’s Avatar skills.

[Voor 66% gewijzigd door blueice85 op 29-03-2011 11:53]

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Staat gewoon in Steam hoor. Voortaan iets meer moeite zelf doen misschien? Kan echt geen kwaad.

[Voor 55% gewijzigd door Tsurany op 29-03-2011 12:04]

• blueice85
  • Registratie: februari 2009
  • Laatst online: 06-12 08:46
sorry dat ik mn eigen post edit met informatie die ik zelf heb opgezocht hoor tsurany :*
en als steam patch info pas 12 uur na de daadwerkelijke patch download erbij gaat zetten is dat ook niet echt mijn fout.

• Harpy
  • Registratie: maart 2011
  • Laatst online: 30-06-2016
Vandaag een erg gave battle gehad. Ik speelde met de Shimazu en de Sagara viel een van mijn steden aan. Ze waren zwaar overpowered ten opzichte van mijn leger. Namelijk 3885 deployed vs 1605 van mij. Gelukkig had ik wel veel boogschutters op mijn muren (is uiteindelijk mijn redding geweest). Die hadden er dan ook ongeveer al 500 afgeslacht totdat de eerste vijanden over de muren kwamen. Toen dit gebeurde had ik mijn hele leger terug laten trekken naar de binnenste muren van mijn vesting. Ondertussen brachten mijn towers flink wat schade toe aan de Sagara (ongeveer 200 kills totaal). Ze hadden toen al wel één deel van mijn kasteel ingenomen maar dit maakte niet zoveel uit omdat ondertussen mijn boogschutters flink wat schade aan konden richten. De echte uitdaging begon dan ook toen mijn boogschutters hun pijlen op waren. Ik had de binnenste ring van mijn vesting vol gezet met infanterie en zo eigenlijk een aantal waves kunnen overleven. Uiteindelijk had de tegenstander dan ook nog maar 3 bow ashigaru en 6 generals( :/ ) over. De bow ashigaru's kwamen eigenlijk al vrij snel mijn muren opklimmen waardoor ik deze vrij makkelijk uit kon schakelen. Toen had ik nog 226 man over waarvan 65 archers zonder pijlen. De generals van de tegenstander bleven aan de buitenkant van de map staan omdat ze mijn kasteel niet in konden komen. Toen besloten omdat er nog maar een kwartier speeltijd was (en ik het anders waarschijnlijk toch niet kon winnen tegen zijn cavalerie) door te spoelen naar het einde. Waardoor ik de battle won.

Blijkt dus wel als je genoeg archers op je muren hebt staan je een heel eind kan komen:)

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Ja dat doet me echt denken aan Medieval 2, paar sterke archers op de muren, paar groepjes infantry en je slacht echt iedereen af, ook al is het een enorme overmacht. Legers met enorm veel paarden waren dan ook een eitje, probeer daar maar eens een stad mee in te nemen, dan moet je je weinige infanteristen over de muur sturen en zodra die dood zijn (als ze al tot de muur komen) is het gewoon een kwestie van uitzitten.
In Rome Total War ook erg leuk, gewoon jezelf terugtrekken naar het grote plein, de vier toegangsstukken afzetten met spearmen of pikemen en daar achter heel veel archers, dat waren ook altijd massaslachtigen.

[Voor 28% gewijzigd door Tsurany op 30-03-2011 14:43]

• Semisane
  • Registratie: november 2005
  • Laatst online: 19-06-2019
Voor wie de realm divide een beetje zat is, er is een mod er voor die de penalty wat realistischer maakt imho. http://www.twcenter.net/forums/showthread.php?t=436082

Hiermee behoud je tenminste nog je bondgenoten. ;) Die was ik namelijk allemaal kwijt en mijn rijk was te versnippert om realm divide ook maar enigsinds te overleven. ;(

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Zie dat er ook alweer wat leuke unit mods zijn zoals deze dat je ook units kan trainen bij je market of bij je pirate cave.

• karstnl
Tsurany schreef op donderdag 31 maart 2011 @ 12:31:
Zie dat er ook alweer wat leuke unit mods zijn zoals deze dat je ook units kan trainen bij je market of bij je pirate cave.
Dat maakt die gebouwen ook wat nuttiger. Ik ga hem wel even uitproberen. Al speel ik nu een campaign met de darthMod, geeft een veel beter gameplay tot nu toe.

• Cronax
karstnl schreef op donderdag 31 maart 2011 @ 13:15:
[...]

Dat maakt die gebouwen ook wat nuttiger. Ik ga hem wel even uitproberen. Al speel ik nu een campaign met de darthMod, geeft een veel beter gameplay tot nu toe.
Ik heb er ook over zitten denken die te installeren, maar hij nerft archers ontzettend en maakt ze veel onrealistischer, terwijl hij claimt dat ze standaard onrealistisch zijn...

Ik heb zelf lange tijd aan boogschieten gedaan, als je net een jaartje, misschien anderhalf, schiet dan haal je het waarschijnlijk qua afstand al, de rest is ervaring en inzicht om vervolgens ook accuraat te schieten...
Ik heb regelmatig iemand zien schieten met zo'n boog zoals de schutters in Shogun gebruiken, die pijlen vliegen bijna exact zoals in het echt...dat vind ik het probleem met de mod, er zit geen 'science' achter, geen echte theorie, het is allemaal gebaseerd op gut-feeling...

[Voor 4% gewijzigd door Cronax op 31-03-2011 13:37]

• Boagriuz
  • Registratie: juni 2007
  • Laatst online: 01-12 11:13
Loop nu een vervelende vastloper tegen het lijf. Ben nog niet zo lang met de campaign bezig (begonnen met de zwarte clan, op dat eiland, naam even kwijt).

Nu bezig dat hele eiland even te veroveren, maar na het beëindigen van mijn laatste beurt kreeg ik halverwege ergens een vastloper.

Hebben meerdere mensen hier last van? En duurt dit gewoon even of is het gewoon einde oefening dan? Ik heb denk ik 20 sec gewacht en er gebeurde niks. Ga maar eens proberen wat langer te wachten.

• 1337aldi
  • Registratie: april 2004
  • Laatst online: 08-12 18:55
Boagriuz schreef op donderdag 31 maart 2011 @ 13:42:
Loop nu een vervelende vastloper tegen het lijf. Ben nog niet zo lang met de campaign bezig (begonnen met de zwarte clan, op dat eiland, naam even kwijt).

Nu bezig dat hele eiland even te veroveren, maar na het beëindigen van mijn laatste beurt kreeg ik halverwege ergens een vastloper.

Hebben meerdere mensen hier last van? En duurt dit gewoon even of is het gewoon einde oefening dan? Ik heb denk ik 20 sec gewacht en er gebeurde niks. Ga maar eens proberen wat langer te wachten.
Ben met de zelfde clan bezig, en heb net het hele eiland veroverd, geen last van dus.

• Cronax
Ik heb ook een keer of twee ergens crashes gehad, na een aantal keer proberen ben ik er wel voorbij gekomen.

• Mektheb
  • Laatst online: 07:14
Boagriuz schreef op donderdag 31 maart 2011 @ 13:42:

Heb dit ook gehad, kwam bij mij door de illigale versie.

Orginele versie geen probleem, schijnt een sneaky DRM check te zijn die daarna je savegame molt.

• JHas
  • Registratie: juni 2010
  • Laatst online: 16-06 14:30
Als je savegame elke keer vast loopt moet je iets kleins veranderen voordat je end turn doet. Gewoon unit uit een stad halen oid

• Cronax
Mektheb schreef op donderdag 31 maart 2011 @ 14:08:
[...]

Heb dit ook gehad, kwam bij mij door de illigale versie.

Orginele versie geen probleem, schijnt een sneaky DRM check te zijn die daarna je savegame molt.
Lijkt mij stug, ik heb hem namelijk gewoon legaal via stoom...

• Mektheb
Cronax schreef op vrijdag 01 april 2011 @ 13:16:
[...]

Lijkt mij stug, ik heb hem namelijk gewoon legaal via stoom...
Dan is dat niet je probleem ;), maar het leek er wel op.
DRM sucks anyhow.

• Cronax
Mektheb schreef op vrijdag 01 april 2011 @ 13:30:
[...]

Dan is dat niet je probleem ;), maar het leek er wel op.
DRM sucks anyhow.
Mja, de meeste DRM kan ik niet uitstaan...het Steam systeem is denk ik het beste, eens in de zoveel tijd moet je even online zijn en verder kan je gewoon offline spelen als je dat wil.

• Semisane
  • Registratie: november 2005
  • Laatst online: 19-06-2019
JHas schreef op vrijdag 01 april 2011 @ 11:54:
Als je savegame elke keer vast loopt moet je iets kleins veranderen voordat je end turn doet. Gewoon unit uit een stad halen oid
Dit kan idd wel helpen. Had ook een crash op het einde van mijn beurt. Daarop veranderde ik het pad van één van mijn legers waarvan ik vermoedde dat het daar mis op ging en daarna geen enkel probleem meer gehad. Op een "stuk" gaande tradehub na dan.

• karstnl
Cronax schreef op donderdag 31 maart 2011 @ 13:36:
[...]

Ik heb er ook over zitten denken die te installeren, maar hij nerft archers ontzettend en maakt ze veel onrealistischer, terwijl hij claimt dat ze standaard onrealistisch zijn...

Ik heb zelf lange tijd aan boogschieten gedaan, als je net een jaartje, misschien anderhalf, schiet dan haal je het waarschijnlijk qua afstand al, de rest is ervaring en inzicht om vervolgens ook accuraat te schieten...
Ik heb regelmatig iemand zien schieten met zo'n boog zoals de schutters in Shogun gebruiken, die pijlen vliegen bijna exact zoals in het echt...dat vind ik het probleem met de mod, er zit geen 'science' achter, geen echte theorie, het is allemaal gebaseerd op gut-feeling...
Maar er moet ook wel een soort van balans zitten in de units. Ik speelde de originele met gewoon altijd veel archers en een paar cav en inf. Archers waren OP, in hoeverre dat realistisch is kan me een zorg wezen. Verder is het beheersen van de japanse boog best lastig, en daar gaat toch wel snel flink wat jaren overheen. Tot nu toe geeft de DarthMod een betere gameplay dan de originele.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Boagriuz
  • Registratie: juni 2007
  • Laatst online: 01-12 11:13
Semisane schreef op vrijdag 01 april 2011 @ 13:54:
[...]

Dit kan idd wel helpen. Had ook een crash op het einde van mijn beurt. Daarop veranderde ik het pad van één van mijn legers waarvan ik vermoedde dat het daar mis op ging en daarna geen enkel probleem meer gehad. Op een "stuk" gaande tradehub na dan.
Dit geprobeerd, werkte niet, iedere keer op hetzelfde moment de crash.
Moest even boodschappen doen, kwam terug en probeerde het nog één keer, toen werkte het ineens weer en sindsdien looptie weer lekker...

• evilpin0
  • Nu online
Afgelopen donderdag in een gekke bui gekocht, verveelde me. Jezus wat heb gemist! Wat een vette game. De battles zijn zeer vet maar eigenlijk wel te easy. Met 2 generalen en 2 katana cavalary via de flank kun je altijd zodanige verwarring veroorzaken dat er altijd gaten vallen en hun het leger opsplitsen om vervolgens in een choke te lopen.

Had wel een hele vette battle, er kwam ineens een generaal langs met iets van 10 boogschutter legers allemaal rank 3 of 5 en nog 3 pikemens. Ik had een hele val opgezet (hij verdedigde dus ik moest aanvallen) zijn totale leger was iets van 1500 man sterk tegenover mijn 700 man. Uiteindelijk een klein gedeelte van zijn leger naar bossen gelokt door ze onder vuur te nemen met mijn enige boogschutter groepje en toen kwam ik met mijn goedkoope op-offer infanterie pikeman uit de bossen gerent en vervolgens met mijn main army die in een mooie circle aanvalde het af te maken.

Dat gaf wel ff een megavet gevoel.

Het is trouwens zo makkelijk omdat de AI in “waves” aanvalt en een menselijke speler daar gewoon misbruik van kan maken door met je leger de waves te behandelen.

http://www.twitch.tv/jannustitannus

• Cronax
karstnl schreef op vrijdag 01 april 2011 @ 14:25:
[...]

Maar er moet ook wel een soort van balans zitten in de units. Ik speelde de originele met gewoon altijd veel archers en een paar cav en inf. Archers waren OP, in hoeverre dat realistisch is kan me een zorg wezen. Verder is het beheersen van de japanse boog best lastig, en daar gaat toch wel snel flink wat jaren overheen. Tot nu toe geeft de DarthMod een betere gameplay dan de originele.
Hmm, een geval van ymmv denk ik, persoonlijk merk ik dat archers wel sterk zijn, maar door cavalry charges echt opgegeten worden ^ ^

• karstnl
Cronax schreef op maandag 04 april 2011 @ 09:22:
[...]

Hmm, een geval van ymmv denk ik, persoonlijk merk ik dat archers wel sterk zijn, maar door cavalry charges echt opgegeten worden ^ ^
Alleen wel leuk dat dat zo is, maar de AI past dat niet echt toe. Daarom is het mogelijk om met ziekelijk veel archers rond te lopen en elk leger af te schieten voordat ze je iets aan kunnen doen.

• DenniZ
  • Registratie: juni 2002
  • Laatst online: 22-11 16:03

DenniZ

Warrior - Warlock

karstnl schreef op maandag 04 april 2011 @ 14:45:
[...]

Alleen wel leuk dat dat zo is, maar de AI past dat niet echt toe. Daarom is het mogelijk om met ziekelijk veel archers rond te lopen en elk leger af te schieten voordat ze je iets aan kunnen doen.
Ik zou zeggen, installeer Darthmod 1.7 eens dan is het spel veel gebalanceerder en reageert de AI veel beter op dit soort zaken.

Intel i5 2500k @ 4.5 Ghz | 32Gb DDR3-1600 | N1060GTX 6GD5 OC | ASUS P8Z68 | X-fi X-treme Music 5.1 | CM Storm Sirus 5.1 Headset| IIYama ProLite 2783 | XFX Pro 750w Core Edition | Corsair Graphite 600T Black

• haarbal
Gisteravond heb ik door de aanwijzingen in dit topic op te volgen anti-aliasing aangezet _/-\o_. HDR moet uit anders zie je geen water maar ik heb liever AA dan HDR. Ook zie je water traderoutes niet meer.

Denken jullie dat nvdia nog à la starcraft 2 een aa implementatie in de driver zal stoppen? Dankzij de sponsorship van ati gaat er namelijk alleen aa komen in dx10.1 en 11(daar kan het shader ipv driverbased ofzo), dx10 zal het zonder moeten stellen.

• Leeuwarden122
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 05-01-2014
Tsja, maffe lui. AA is noodzakelijk...

• karstnl
DenniZ schreef op dinsdag 05 april 2011 @ 09:47:
[...]

Ik zou zeggen, installeer Darthmod 1.7 eens dan is het spel veel gebalanceerder en reageert de AI veel beter op dit soort zaken.
Heb ik nu ook gedaan, maar dat had ik eerder ook al gepost dat ik met DarthMod speel. Verder geen vreemde spawnarmies meer. Al zijn de legers nu wel echt vet sterk van de AI.
haarbal schreef op dinsdag 05 april 2011 @ 11:57:
Gisteravond heb ik door de aanwijzingen in dit topic op te volgen anti-aliasing aangezet _/-\o_. HDR moet uit anders zie je geen water maar ik heb liever AA dan HDR. Ook zie je water traderoutes niet meer.

Denken jullie dat nvdia nog à la starcraft 2 een aa implementatie in de driver zal stoppen? Dankzij de sponsorship van ati gaat er namelijk alleen aa komen in dx10.1 en 11(daar kan het shader ipv driverbased ofzo), dx10 zal het zonder moeten stellen.
AA is een must? Liever betere multi core optimalisatie, al is het natuurlijk ook heel complex en ingewikkeld om het goed te implementeren. Maar nu is het naar mijn gevoel nog te single core. :/

• haarbal
die kartels zijn nogal vaak zichtbaar door al de vlaggen. Ik heb liever aa dan ongein als ssao enzo.

[Voor 4% gewijzigd door haarbal op 11-04-2011 21:38]

• HMC
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 12:10

HMC

Pluviophile

bij mij zorgt load altijd voor crash.

dacht met andere clan probleem opgelost te hebben. Mooi niet.

wat is dit toch met die gasten?

gewoon totaal onspeelbaar nu.
kan wel hele avond spelen,maar weet nou al dat ik morgen weer opnieuw kan beginnen.

Betaalde Kremlin-troll

• Mektheb
HMC schreef op maandag 11 april 2011 @ 12:26:

kan wel hele avond spelen,maar weet nou al dat ik morgen weer opnieuw kan beginnen.
Orgineel ?,

• Jeoh
  • Registratie: mei 2009
  • Laatst online: 11:43

Jeoh

blaat

HMC schreef op maandag 11 april 2011 @ 12:26:

Probeer je game cache eens te verifyen.

• HMC

HMC

Pluviophile

ja,origineel. dacht laat ik weer eens spel kopen,dan werkt het tenminste.

hoe kan ik cache verify doen?

Betaalde Kremlin-troll

• anandus
  • Registratie: februari 2001
  • Niet online
HMC schreef op dinsdag 12 april 2011 @ 11:27:
ja,origineel. dacht laat ik weer eens spel kopen,dan werkt het tenminste.

hoe kan ik cache verify doen?
Rechtermuisklik op spel in Steam -> Properties -> tabblad 'local files' -> Verify integrity of game cache

• Ebayzo
  • Laatst online: 08:24

Ebayzo

Gekke eend

Zeer tof spel! Alleen jammer dat de multiplayer campaign maar met 2 man is. Ik speel het samen met een vriend, maar zou er graag nog één iemand bijhebben.

He Mektheb jij ook hier haha :)

[Voor 10% gewijzigd door Ebayzo op 12-04-2011 12:58]

• RMB
  • Registratie: juli 2004
  • Laatst online: 08-12 10:42

RMB

Nee, geen right mouse button!

Ik vroeg me af:

Als mijn spearmen met andere spearmen vechten, en mijn boogschutters schieten op deze groep, worden mijn eigen mannen dan ook geraakt door mijn eigen pijlen?

• haarbal
yup, ik zet de archers meestal maar op hold als de melee begint.

• lampekap06
  • Laatst online: 08-12 21:43
haarbal schreef op dinsdag 12 april 2011 @ 13:17:
Dat moet je niet doen, als de vijand onder vuur ligt heeft dit invloed op het moraal, naast dat je ze natuurlijk uitschakelt. Dus als je een paar bow units achter de linies hebt kan dit erg handig zijn. Vooral als je op het juiste moment een lading vuurpijlen schiet, dan wil het zooitje nog wel eens massal gaan routen. En dat blijft toch efficienter dan ze stuk voor stuk doormidden hakken ;) Met bogen kun je ook proberen de generaal te pakken, heb je geluk dan is het ook vaak snel over. Wel goed beschermen door wat yari units bij de hand te houden, voor het geval dat er een kudde cavalerie het feestje komt verpesten. Wat helemaal handig is om je bogen een beetje hogerop te plaatsen dan worden ze meteen een stuk dodelijker.

Ik zou zeggen probeer eens online te spelen, dan merk je meteen wat goed werkt en wat efficiente tactieken zijn.

[Voor 15% gewijzigd door lampekap06 op 12-04-2011 13:23]

• Postius
  • Registratie: september 2006
  • Laatst online: 25-08 16:41
Ik heb ook de neiging mn archers op hold te zetten, maar dit heb ik nog over van andere Total war titels. Aangezien in medieval units van achter je een stuk harder neerschoot dan frontaal van voor(helemaal als ze een schild hadden). Nu is archery in shogun totaal anders idd, maar ik moet er ff aan wennen. In grote battles kan je je archers laten door schieten, maar in die kleine battles in het begin is dat vaak niet de moeite waard omdat de kans dat je jezelf raakt veel groter is dan de ander.

GoT Warhammer Community op steam http://steamcommunity.com/groups/got40k

• Mektheb
Ebayzo schreef op dinsdag 12 april 2011 @ 12:50:
Zeer tof spel! Alleen jammer dat de multiplayer campaign maar met 2 man is. Ik speel het samen met een vriend, maar zou er graag nog één iemand bijhebben.

He Mektheb jij ook hier haha :)
Mr e ! :D <3

• Solvinkor
  • Registratie: april 2011
  • Laatst online: 14-08 18:34
haarbal schreef op dinsdag 12 april 2011 @ 13:17:
Je kan natuurlijk ook die archers of op de units achter het gevecht laten schieten, of als die er niet zijn, melee laten aanvallen.
In mijn opinie blijkt dit aardig te werken.

• evilpin0
  • Nu online
Heb inmiddels na 100 turns zon machtig leger opgebouwd dat ik eigenlijk niet meer zelf hoef te vechten, 5x katana cavalerie lvl 6 en 2x yari lvl 5 met 8x katana infantry met superior melee en ook lvl 5 en katana heroes met nog een hele reeds yari, nagana, no-dachi en bow samurai ook allemaal lvl 2-5 en dat is dan me main leger, heb nog 2 andere legers maar deze zijn wel wat zwakker. Vooral stand and fight vasten met een general geeft een zwaar overpowerd boost ;)

Kan vrijwel elke battle op auto resolve drukken ook als ik gewoon 1:2 out-numberd bent. Speel eigenlijk alleen battles zelf die me leuk lijken; zoals tegen mass archers ofzo, gewoon leuk om ze bijna te instant killen met yari calvarie met 37 charge.

Mwja moeilijk is anders, speel op hard maar helaas heeft dit geen merkbare invloed op de AI. Eigenlijk het enige lastige aan het is wanneer je er via een sneaky weg ineens een groot leger komt aanzetten die een sneaky attack op je stad doet, kan je weer een leger uit positie halen om het op te lossen. Ben ook maar aan ’t investeren in Ninja’s want wordt op dit moment door 6 ninja’s geïrriteerd en heb me daimyo al meerdere keren een aantal turns aan het ziekte bed gehad na een mislukte assassin poging.

Heel vet spel, jammer van de wat matige battle AI, ze zijn zo makkelijk uit positie te halen met calvarie, laat staan als je 7 calvarie units hebt. Zit nu in de positie dat het gewoon ff leuk is zo snel mogelijk nog 25 provincies over te nemen en nog ff de shogun een pak slaag te geven

I came and conquered :)

• Mektheb
Ik doe blijkbaar iets fout ik heb hem nog niet eens uit op normal >.>

• evilpin0
  • Nu online
Mektheb schreef op donderdag 14 april 2011 @ 15:26:
Ik doe blijkbaar iets fout ik heb hem nog niet eens uit op normal >.>
Nouja ligt ook flink aan je start postie, speel nu met Date en had echt zeer veel moeite met een andere clan ergens in het midden (die was hard) maar met Data heb je vaak niet meer dan 3/4 fronten om te verdedigen, als je dan in de eerste 30 turns alleen maar heroic victories haalt en juist probeert om te zorgen dat hij met ze main force aanvalt is het allemaal toch wel makkelijk. Vooral omdat je calverie bijna de vijand oneindig bij je muur kan kiten terwijl je boogschutters ze allemaal afknallen.

Ik zie me zelf maar als een geniale general ivp aan AI abuser :p

• Mektheb
evilpin0 schreef op donderdag 14 april 2011 @ 15:30:
[...]

Nouja ligt ook flink aan je start postie, speel nu met Date en had echt zeer veel moeite met een andere clan ergens in het midden (die was hard) maar met Data heb je vaak niet meer dan 3/4 fronten om te verdedigen, als je dan in de eerste 30 turns alleen maar heroic victories haalt en juist probeert om te zorgen dat hij met ze main force aanvalt is het allemaal toch wel makkelijk. Vooral omdat je calverie bijna de vijand oneindig bij je muur kan kiten terwijl je boogschutters ze allemaal afknallen.

Ik zie me zelf maar als een geniale general ivp aan AI abuser :p
Mja ik speel met die groene helemaal links onder op de map.
Heb het hele eiland daar overgenomen en het middelste eilandje ook, kom alleen nu elke keer legers van Tsuke ? ofzo tegen die gewoon volle stars hebben en echt mijn legers overdrompeld.
Ik kan niks beginnen, het geld zit ook niet helemaal mee moet ik zeggen.
En die christenen die de heletijd de boel verzieken bah !

• Roxors
  • Registratie: april 2009
  • Laatst online: 08-12 17:05
Speel het nu ook een tijdje, en vind het wel leuk.

Wat ik wel enorm irritant vind, is dat je voordat je een stadje inneemt niet kan zien wat dat met je foodcount doet. Nu al een paar keer gehad dat nadat ik een stad had ingenomen mijn foodcount in de min kwam. Vervolgens kost het me 5 turns om 1 extra food te genereren, maar gaat er weer zo'n stadje rebelleren ondanks dat ik ze al vanaf het begin geen belasting heb laten betalen...

Kan ik weer een eerder save punt laden en zorgen dat er wat farms in aanbouw zijn voordat ik uberhaupt die stad in kan nemen, wat we weer meer beurten kost, en ik krijg al zo weinig geld binnen...

Zit denk ik max aan de 2k per turn ofzo. Ben begonnen als Chosokabe, en heb het hele eilandje in bezit, en ben nu aan het oprukken op het 'mainland'. Heb iets van 11 provincies nu ofzo.

• Mektheb
Roxors schreef op donderdag 14 april 2011 @ 15:46:

Wat ik wel enorm irritant vind, is dat je voordat je een stadje inneemt niet kan zien wat dat met je foodcount doet. Nu al een paar keer gehad dat nadat ik een stad had ingenomen mijn foodcount in de min kwam. Vervolgens kost het me 5 turns om 1 extra food te genereren, maar gaat er weer zo'n stadje rebelleren ondanks dat ik ze al vanaf het begin geen belasting heb laten betalen...

Kan ik weer een eerder save punt laden en zorgen dat er wat farms in aanbouw zijn voordat ik uberhaupt die stad in kan nemen, wat we weer meer beurten kost, en ik krijg al zo weinig geld binnen...

Zit denk ik max aan de 2k per turn ofzo. Ben begonnen als Chosokabe, en heb het hele eilandje in bezit, en ben nu aan het oprukken op het 'mainland'. Heb iets van 11 provincies nu ofzo.
Trade, Trade, en upgrade en niet te snel alles willen innemen.
Ik zit op ong 8/9k inkomen met nu 13provincies.

Uitvinden en improven :) en af en toe mag je best een stad loote als je hem inneemt hoor, units erin en gaan, laten rebellen en vervolgens de rebellen + de stad nogmaals in nemen = profit.

• karstnl
Mektheb schreef op donderdag 14 april 2011 @ 16:23:
[...]

Uitvinden en improven :) en af en toe mag je best een stad loote als je hem inneemt hoor, units erin en gaan, laten rebellen en vervolgens de rebellen + de stad nogmaals in nemen = profit.
En dan gaat je Honour er ook flink aan.

• Elazz
  • Registratie: september 2010
  • Laatst online: 10:12
Ik heb een paar vragen mensen. Ik speel nu Shogun 2 op 1440p en zowat alles op high/ultra (op sky en grass na). Het is super vloeiend alleen merk ik dat het veel beter kan op DX11. Shader model 4 en 5 kun je niet selecteren. Ik heb een core i5 760 (met turboboost) en een HD 5750.

- Dus mijn vraag: Wanneer de DX11 patch uitkomt, zal ik dan betere prestaties ondervinden met mooiere graphics (1080p en 2xAA min.)? Deze vraag heb ik omdat ik gehoord heb dat DX11 blijkbaar beter kan omgaan met multicore CPU wat betere prestaties zou moeten leveren.

- Wat levert betere prestaties denken/weten jullie en wat ziet er beter uit (kan nog niet testen wegens geen DX11 patch) :
1440p 0xAA, 1080p 2xAA of 720/900p op 4xAA (veronderstel grafische settings op high)

• Boudewijn
  • Registratie: februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Roxors schreef op donderdag 14 april 2011 @ 15:46:

Wat ik wel enorm irritant vind, is dat je voordat je een stadje inneemt niet kan zien wat dat met je foodcount doet. Nu al een paar keer gehad dat nadat ik een stad had ingenomen mijn foodcount in de min kwam.
Als je er vantevoren op dubbelklikt zie je zo of de stad voedsel produceert, of niet.

Ik ben verslaafd aan koken. Volg me op https://www.kookjunk.nl

• ArmouredSPony
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 23-11 16:14

ArmouredSPony

ArmouredSpacePony

evilpin0 schreef op donderdag 14 april 2011 @ 15:18:
Heb inmiddels na 100 turns zon machtig leger opgebouwd dat ik eigenlijk niet meer zelf hoef te vechten, 5x katana cavalerie lvl 6 en 2x yari lvl 5 met 8x katana infantry met superior melee en ook lvl 5 en katana heroes met nog een hele reeds yari, nagana, no-dachi en bow samurai ook allemaal lvl 2-5 en dat is dan me main leger, heb nog 2 andere legers maar deze zijn wel wat zwakker. Vooral stand and fight vasten met een general geeft een zwaar overpowerd boost ;)

Kan vrijwel elke battle op auto resolve drukken ook als ik gewoon 1:2 out-numberd bent. Speel eigenlijk alleen battles zelf die me leuk lijken; zoals tegen mass archers ofzo, gewoon leuk om ze bijna te instant killen met yari calvarie met 37 charge.

Mwja moeilijk is anders, speel op hard maar helaas heeft dit geen merkbare invloed op de AI. Eigenlijk het enige lastige aan het is wanneer je er via een sneaky weg ineens een groot leger komt aanzetten die een sneaky attack op je stad doet, kan je weer een leger uit positie halen om het op te lossen. Ben ook maar aan ’t investeren in Ninja’s want wordt op dit moment door 6 ninja’s geïrriteerd en heb me daimyo al meerdere keren een aantal turns aan het ziekte bed gehad na een mislukte assassin poging.

Heel vet spel, jammer van de wat matige battle AI, ze zijn zo makkelijk uit positie te halen met calvarie, laat staan als je 7 calvarie units hebt. Zit nu in de positie dat het gewoon ff leuk is zo snel mogelijk nog 25 provincies over te nemen en nog ff de shogun een pak slaag te geven

I came and conquered :)
Hoe heb je dat gefinancierd dan? :o

• evilpin0
  • Nu online
drumstickNL schreef op zondag 17 april 2011 @ 00:42:
[...]

Hoe heb je dat gefinancierd dan? :o
Niks verliezen! Althans geen samurai. ik heb nu volgens de army meter een main leger van 5500 man en nog een leger met 3000 en 2000. Heb nu 8000 income per turn (geloof dat ik iets met recent events hebt wat income tijdelijk boost).

• Roxors
  • Registratie: april 2009
  • Laatst online: 08-12 17:05
Mektheb schreef op donderdag 14 april 2011 @ 16:23:
[...]

Nou ja, ik heb een paar handelspartners (3 of 4 ofzo), maar zoveel levert me dat nou ook weer niet op.
Met uivinden bedoel je Arts? Ik onderzoek alleen militaire Arts :D

• Mastermind--
  • Registratie: november 2010
  • Laatst online: 06-12 13:41
Geweldig spel!

Heb twee alllies en de halve map. Whoeps, shogun vind me niet meer aardig.
Oppeens iedereen tegen me, hehe, echt geweldig!

Wie vinden jullie dat de beste startpositie heeft?

There is no real life, there is just AFK.

• Postius
De eerste 2 clans. Of date maar das nog moeilijker. Eerste 2 beginnen op eilanden, hoe makkelijker wil je het hebben.

• Mastermind--
  • Registratie: november 2010
  • Laatst online: 06-12 13:41
Eilanden zijn irritant, overal kust (vijand kan dus overal aanmeren) en als je ervanaf wilt moet je met een bootje. (duurt meer turns).

Die gasten (Myosi?) die rechtsboven beginnen zijn wel leuk om mee te beginnen.

There is no real life, there is just AFK.

• Postius
Mastermind-- schreef op maandag 18 april 2011 @ 16:14:
Eilanden zijn irritant, overal kust (vijand kan dus overal aanmeren) en als je ervanaf wilt moet je met een bootje. (duurt meer turns).

Die gasten (Myosi?) die rechtsboven beginnen zijn wel leuk om mee te beginnen.
Makkelijk te verdedigen, makkelijk helemaal af te schermen. Het zijn verreweg de beste start opties. Je kan de zee vrij makkelijk domineren en de trade dan al helemaal.

• Elazz
  • Registratie: september 2010
  • Laatst online: 10:12
Ik weet niet of het een bug is maar nadat ik al de halve map heb veroverd krijg ik sinds jaar 1580 telkens een geldbedrag tussen de 2 en 6 miljoen. Als ik naar mijn finances kijk zie ik 22000 dat ik normaal verdien met trade en taxes, ik geef daarnaast 16000 weg aan navy/army upkeep. Bij other incomes staat er 2 miljoen plus en ik ben wel shogun geworden zonder al dat geld maar het is echt raar. Heb nu 20 miljoen ofzo

• Mektheb
Elazz schreef op dinsdag 19 april 2011 @ 15:15:
Ik weet niet of het een bug is maar nadat ik al de halve map heb veroverd krijg ik sinds jaar 1580 telkens een geldbedrag tussen de 2 en 6 miljoen. Als ik naar mijn finances kijk zie ik 22000 dat ik normaal verdien met trade en taxes, ik geef daarnaast 16000 weg aan navy/army upkeep. Bij other incomes staat er 2 miljoen plus en ik ben wel shogun geworden zonder al dat geld maar het is echt raar. Heb nu 20 miljoen ofzo
Oo, richy rich

• HMC

HMC

Pluviophile

lijkt erop dat inderdaad een kleine move voor save helpt,zoals eerder aangegeven.

ik save,dan move ik 1 legertje uit mn stad (net ernaast), save weer.

dan kan ik die savegame wel laden

Betaalde Kremlin-troll

• Shabbaman
  • Registratie: juli 2005
  • Laatst online: 12:09

Shabbaman

Got love?

Mastermind-- schreef op maandag 18 april 2011 @ 16:14:
De AI kan wel overal aanmeren, maar in de praktijk heeft de AI de voorkeur aan eeuwig rondvaren met een volledige stack aan boord. Dus als je een paar vloten lekker op een handelsroute laat campen dan is de kans redelijk groot dat zo'n vloot eerst bij jouw vloot op bezoek komt voordat ze die stack op je eiland laten landen. En da's niet zo handig als ze hun volledige leger aan boord hebben.

"Our words are backed with NUCLEAR WEAPONS!" - Mahatma Gandhi

• cantate
  • Registratie: december 2003
  • Laatst online: 15-10 13:26
[b][message=35881338,noline]
- Dus mijn vraag: Wanneer de DX11 patch uitkomt,
Begin mei zul je het weten!

ander iets:
In een multi campaign kan ik de camera niet meer bewegen... iemand een idee?

• waza
  • Laatst online: 05-12 16:24
ik heb een klein vraagske :p

als uw archers schieten op uw ijgen manekes gaan die dan dood? :o

bij vorige versies was dit zo toch? ik heb het gevoel nu niet meer presies? :/

• Dead_End
  • Laatst online: 08-07-2016
Archers raken inderdaad ook eigen eenheden als deze zich te dicht bij de vijand bevinden.

• karstnl
Dead_End schreef op vrijdag 22 april 2011 @ 18:21:
Archers raken inderdaad ook eigen eenheden als deze zich te dicht bij de vijand bevinden.
Maar de friendlyfire, is toch naar mijn gevoel wat bij gesteld naar beneden. Minder moraal en unit schade.
Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee