Ja, dan moet je een uurtje of 2 wachten voor Steam doorheeft dat de iDeal getimeout is. Heb ik ook weleens gehadMsG schreef op zaterdag 25 december 2010 @ 01:40:
Ik heb 1 keer de verkeerde bank aangevinkt vandaag, waardoor ik de iDeal-transactie annuleren moest. Volgens mij heb ik de game er nu wel staan, maar ik kan nu geen nieuwe aankoop doen. Ik krijg aldoor "There seems to have been an error initializing or updating your transaction. Please wait a minute and try again or contact support for assistance."
Daar gaan mn deals.
"Always remember to quick save" - Sun Tzu
En ook for good measure overlord erbij gegooid. Ik heb dat spel ooit gedownload en toch zeker een paar uurtjes lol aan beleefd. Voelt niet meer dan eerlijk.
Maar een hoop mensen prefereren steam boven diskenVerwijderd schreef op zaterdag 25 december 2010 @ 01:27:
[...]
Die is voor 25 euro ook gewoon op disc te koop
* heuveltje gaat voor de koopjes, maar betaalt zelfs af en toe wat extra om het op steam te krijgen
[ Voor 3% gewijzigd door heuveltje op 25-12-2010 05:19 ]
Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d
Verwijderd
Vaak kan je gewoon je fysieke disc adden op Steamheuveltje schreef op zaterdag 25 december 2010 @ 05:18:
Maar een hoop mensen prefereren steam boven disken
* heuveltje gaat voor de koopjes, maar betaalt zelfs af en toe wat extra om het op steam te krijgen
Edit: linkje. Is niet beschikbaar voor alle titels. Ik snap trouwens niet helemaal waarom dat niet bij alle games kan, maargoed.
[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 25-12-2010 05:41 ]
Aanrader? Voor 2,50 had je een paar dagen terug TQ+IT, die is tig keer beter dan Torchlight. En Torchlight is 4 euro. Lekker links laten liggenBor de Wollef schreef op zaterdag 25 december 2010 @ 00:37:
[...]
Torchlight is inderdaad erg leuk maar wel vaker voorbij gekomen (voor nog minder). De meeste mensen hebben die denk ik al wel. Absoluut een aanrader overigens.
Cunning linguist.
Aangezien het spel op disk dan ook op de servers van Steam moet staan, en van de bandbreedte van Steam gebruik maakt als het gedownload wordt, zal de uitgever/maker van de fysieke disk Steam wel geld moeten betalen om in die lijst te kunnen staan. En wat levert het die uitgever op? Niets, het geeft enkel de koper van het spel het gemak van het downloaden. Niet elke uitgever wil daarvoor betalen lijkt me zo.Verwijderd schreef op zaterdag 25 december 2010 @ 05:37:
[...]
Vaak kan je gewoon je fysieke disc adden op Steam
Edit: linkje. Is niet beschikbaar voor alle titels. Ik snap trouwens niet helemaal waarom dat niet bij alle games kan, maargoed.
Cunning linguist.
Bioshock staat, voor zover ik heb gezien, niet in die lijst, terwijl dat spel wel gewoon via Steam gedownload kan worden.Bart ® schreef op zaterdag 25 december 2010 @ 07:40:
[...]
Aangezien het spel op disk dan ook op de servers van Steam moet staan, en van de bandbreedte van Steam gebruik maakt als het gedownload wordt, zal de uitgever/maker van de fysieke disk Steam wel geld moeten betalen om in die lijst te kunnen staan. En wat levert het die uitgever op? Niets, het geeft enkel de koper van het spel het gemak van het downloaden. Niet elke uitgever wil daarvoor betalen lijkt me zo.
Bij de meeste moderne titels* is het gelukkig wel het geval, het zijn vooral wat oudere titels waar dat niet zo is. Maar gelukkig begint het redelijk standaard te worden.Verwijderd schreef op zaterdag 25 december 2010 @ 05:37:
[...]
Vaak kan je gewoon je fysieke disc adden op Steam
Overigens is het handig (nouja met uitzondering van de kerst-sale) om vaak eerst te kijken of een spel wat je wil hebben daartussen staat en deze dan retail aan te schaffen, dat is vaak goedkoper (als je bijv via budgetgaming de goedkoopste zoekt), maar dan heb je wel de voordelen van Steam.
* Uitzonderingen zijn moderne titels waarvan de uitgever denkt dat het handig is om zélf een distributiekanaal te hebben, zoals EA, Microsoft, Stardock, etc. Jammer dat ze het vaak gelijk exclusive maken.
Andere uitzonderingen zijn spellen die er gewoon niet aan meedoen, maar dat zijn er niet zoveel meer, geloof ik (maar ik speel vooral strategiespellen, misschien is het ook heel erg genre-afhankelijk).
Dit is mijn eerste Steam Holiday Sale die ik meemaak. Gebeurt er nog iets speciaals vandaag omdat het kerst is?
[ Voor 13% gewijzigd door anandus op 25-12-2010 10:29 ]
Het is zeker een leuke aanrader imho. TQ + IT heeft mij nooit zo kunnen boeien. Torchlight speelt in een heel andere setting + de grote hoeveelheid community patches / uitbreidingen maken het een erg leuk spel. TQ + IT zou ik links laten liggen, ooit gekocht maar amper gespeeld.Bart ® schreef op zaterdag 25 december 2010 @ 07:38:
[...]
Aanrader? Voor 2,50 had je een paar dagen terug TQ+IT, die is tig keer beter dan Torchlight. En Torchlight is 4 euro. Lekker links laten liggen.
[ Voor 6% gewijzigd door Bor op 25-12-2010 11:04 ]
Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum
ondersteund alleen lage resoluties merk ik, da's wel jammer
[ Voor 17% gewijzigd door Bor op 25-12-2010 11:44 ]
Hetzelfde geldt voor mij met The Misadventures of P.B. Winterbottom. Ik had van tevoren nog nooit van die game gehoord, maar die €0,39 had ik er wel voor over om hem uit te kunnen proberen.Bor de Wollef schreef op zaterdag 25 december 2010 @ 11:28:
Zonet Evil Genius nog even gescored voor minder dan 2€ omdat ik hier op GoT toch wel positieve reacties lees. Leuk zo'n sale. Ik ben benieuwd wat de komende dagen ons brengen.
Er zijn nog wat games die nu afgeprijsd zijn die ik op zich wel zou willen hebben, maar waarvan ik twijfel of ik ze ooit (uit) zou spelen. 'To get, or not to get - that is the question.'
In dat geval prefereer ik een disk, steam gaat alleen voor bij oudere games die ik toch al eens had willen spelen en nu voor een klein bedrag op te pikken zijn.heuveltje schreef op zaterdag 25 december 2010 @ 05:18:
[...]
Maar een hoop mensen prefereren steam boven disken
En New Vegas kan met de volgende sale ook nog wel een keer.
Disken

Steam vind ik qua downloaden wel handig, je kunt het overal ter wereld downloaden zonder vanalles (DVD's) bij je te hoeven hebben. Maar een doosje vind ik aan de andere kant toch ook wel leuk, dat is toch wel iets fysieks wat je hebt.
Gewoon een heel grote verzameling snoertjes
Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn
De steamversie ja, dat is logisch, die kun je altijd in steam downloadenDevilly schreef op zaterdag 25 december 2010 @ 09:48:
[...]
Bioshock staat, voor zover ik heb gezien, niet in die lijst, terwijl dat spel wel gewoon via Steam gedownload kan worden.
Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn
Maar ja, inderdaad, opslag kost tegenwoordig bijna niets, bandbreedte daar in tegen is duur...
@anandus: Overzicht van vandaag staat op pagina 2
Zit hier bij schoonfamilie te pielen op telefoon, dus ga je gang
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety
Ik heb GRAW 2 nog ergens op CD liggen, zal eens n keer kijken.citruspers schreef op zaterdag 25 december 2010 @ 16:43:
Welke tweakers hebben, naast MsG en mij, GRAW 1+2 gekocht? Ik zie co-op mogelijkheden
In de Holiday Sale zojuist Borderlands GOTY gekocht.
personal life-id: XZj5GaeWqCr9jOg1Tm1I7ZJajQ8Ari

lijkt me wel leuk, avondje met tweakers graw doen.:)
[ Voor 126% gewijzigd door Koffiekoppen op 25-12-2010 19:49 ]
Het laden duurde bij mij net wel wat langer, maar doet het prima nu!NMNN schreef op zaterdag 25 december 2010 @ 19:06:
En de store lijkt bij mij ineens overloaded. Ik krijg alleen nog maar een grijs beeld... Iemand anders hier ook last van? Of is het lokaal bij mij?
Jep, nu heb ik hem ook weer. Zal wel even druk zijn. :-)Awsom schreef op zaterdag 25 december 2010 @ 19:09:
[...]
Het laden duurde bij mij net wel wat langer, maar doet het prima nu!
Zit ik ook over te denkenkronolith schreef op zaterdag 25 december 2010 @ 19:10:
Zit er over na te denken om Tropico 3 te scoren. Is dat een beetje goed spel? Ziet er wel geinig uit
Twijfel toch een beetje over DAO. Overigens, er is een demo van Tropico 3 dus je kan het lekker proberen
Verwijderd
Vraag me af wat voor meer leuke games voor de Mac zijn, tegen een lage prijs.
Van Torchlight (!) en Garry's Mod krijg je ongetwijfeld geen spijt. Torchlight is een must have, erg verslavend, er is een demo van als je het wil proberenVerwijderd schreef op zaterdag 25 december 2010 @ 19:25:
Nu maar eens Trine gekocht.
Vraag me af wat voor meer leuke games voor de Mac zijn, tegen een lage prijs.

Kunnen we beter andersom doenAwsom schreef op zaterdag 25 december 2010 @ 19:20:
[...]
Zit ik ook over te denkenAls jij hem nu even haalt en vertelt of het leuk is
Niet twijfelen, doen. Heb me enorm vermaakt!Thomasthomas schreef op zaterdag 25 december 2010 @ 19:24:
Twijfel toch een beetje over DAO.
Op aanraden ook maar vanmiddag gekocht, ben benieuwd.Thomasthomas schreef op zaterdag 25 december 2010 @ 19:29:
Torchlight is een must have, erg verslavend, er is een demo van als je het wil proberen.
Vandaag nemen we:
Flatout Ultimate Carnage (+ 2x gift)
Monkey Island: Special Edition Bundle
totaal: €7,45
[ Voor 29% gewijzigd door Resinman op 25-12-2010 19:36 ]

"The people who are crazy enough to think they could change the world, are the ones who do." -- Steve Jobs (1955-2011) , Aaron Swartz (1986-2013)
Als er tweakers BF:BC2, GRAW1+2 willen doen, voeg maar toe (des te meer tweakers vrienden, des te beter)
citruspers, ik heb je toegevoegd.. wie weet binnenkort even potje GRAW2 doen..
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety
Ben benieuwd hoe hoog de verkoopstatistieken stijgen in verhouding tot normaal met deze sale.... Hopelijk komen daar de cijfers wel van
[ Voor 36% gewijzigd door Touchdomex op 25-12-2010 21:17 ]
_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker
Ik heb GRAW 2 gekocht, heet compizfox op Steam, voeg me maar toe.citruspers schreef op zaterdag 25 december 2010 @ 16:43:
Welke tweakers hebben, naast MsG en mij, GRAW 1+2 gekocht? Ik zie co-op mogelijkheden
Dat een aankoop failed, daar kan ik wel mee leven, maar ik kan niets anders in mijn "basket" doen of afrekenen tot het opgelost is.There seems to have been an error initializing or updating your transaction. Please wait a minute and try again or contact support for assistance.
* CRiMiNaL wacht tot de X-Superbox games in zijn lijst komen te staan
... MMORPG Addict.
Ik voel op steam bij grote sales altijd de neiging om een game te kopen die ik retail al heb, iemand anders met dit gevoel?
There is no real life, there is just AFK.
PSN ID= initsix, steamid = slashdev
Moet je ook Sol Survivor kopen. Net zoiets en ook net zo vet!slashdev schreef op zaterdag 25 december 2010 @ 22:27:
Defense Grid = zo verslavend!
_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker
Yep...Al heb ik de games wel voor de 360Mastermind-- schreef op zaterdag 25 december 2010 @ 22:16:
Ik heb BF:BC2 en Just Cause 2 gekocht.
Ik voel op steam bij grote sales altijd de neiging om een game te kopen die ik retail al heb, iemand anders met dit gevoel?
3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super
En nog veel belangrijker .... coop mogelijk.Touchdomex schreef op zaterdag 25 december 2010 @ 22:28:
[...]
Moet je ook Sol Survivor kopen. Net zoiets en ook net zo vet!
Niet proberen zonder joypad !EvaluationCopy schreef op zaterdag 25 december 2010 @ 22:38:
Shank maar eens proberen, ziet er grappig uit
* heuveltje was dat spel na 10 min al beu
Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d
Zo, vandaag mooi spul. Civ en tropico... Zijn toch wel 2 potentiele kandidaten. Maar eens even een nachtje over gaan slapen (wat dat betreft wel chill dat wij dat kunnen ivm tijdzones ^_^)
Ja, dat duurt wel even (paar uur).CRiMiNaL schreef op zaterdag 25 december 2010 @ 22:03:
Tot de holiday sale nooit problemen gehad met betalen met iDeal op Steam en nu 2 aankopen in een row een
[...]
Dat een aankoop failed, daar kan ik wel mee leven, maar ik kan niets anders in mijn "basket" doen of afrekenen tot het opgelost is.
Hier ook Flatout UC gekocht.
Had ik nou net paar dagen geleden Flatout 1 gekocht, is-ie nu in de Sale. Wordt mij daar toch even 60 cent door de neus geboord
Tropico 3 is ook een prima sale, heb hem al helaas, maar een leuk spel voor mensen die een beetje van bouwspelletjes houden. Het heeft een leuke bananenrepubliek-politieke twist
Ook de Monkey Island bundle is geen geld!
[ Voor 3% gewijzigd door anandus op 26-12-2010 00:07 ]
Dit jaar pas voor het eerst steam gebruikt dus de vorige sales niet echt meegemaakt, maar bij mij is het meer andersom! Zoveel goede spellen tegen zulke leuke prijzen. Mijn probleem is dat ik geen tijd heb en dat ik een zware sf4 verslaving heb voor de momenten dat ik tijd heb. Oh en mijn pc is ook van eind 2006 daarom twijfel ik bvb over een batman die wsl nogal slecht zal draaien.Bor de Wollef schreef op zaterdag 25 december 2010 @ 20:11:
Vandaag sla ik over. Weinig soeps behalve spul wat elke sale voorbij komt.
10 Jaar geleden had ik misschien wel Shank , DA, RF en batman meegenomen. Nu zal het wsl alleen maar monkey island worden, 3 euro is niks voor 2 zulke games die ik al vanaf mijn amiga tijd serieus wil spelen (maar vooral monkey island 2 op 12 diskettes maakte het niet erg aanlokkelijk
En die packs.......ik vind dat ik niet meer dan 40 euro uit mag geven, maar daar zit ook zoveel leuks tussen!
10 second ninja DONE
Dat heb ik ook.Sagat schreef op zondag 26 december 2010 @ 00:45:
[...]
Dit jaar pas voor het eerst steam gebruikt dus de vorige sales niet echt meegemaakt, maar bij mij is het meer andersom! Zoveel goede spellen tegen zulke leuke prijzen.
Volgend jaar zal ik daarentegen in de sale waarschijnlijk een stuk minder halen dan dit jaar omdat mijn 'bibliotheek' dan meer opgebouwd is. Ik hoop dan ook dat er deze sale nog wat golden oldies voorbijkomen voor heel weinig.
Anyway, iedereen heeft het steeds over andere sales, elke sale, etc., dus ik was benieuwd: Zijn er nog meer sales behalve bij kerst, of is dit een éénmaal-per-jaar ritueel?
🇪🇺 Buy from EU (GoT)
Maja met valve/steam weet je nooit wat er allemaal gebeurt
Verder hier nog een lijstje met free games op steam voor degenen die ze nog niet hebben:
http://forums.steampowere...s/showthread.php?t=851573
Half-Life 2 Deathmatch, Trackmania Nations, Alien Swarm, Peggle Extreme en America's Army 3 zijn allemaal leuke games.
Oh, dat heb ik gemist, heb laatst Portal gekocht (ook een paar om te giften). JammerDevilly schreef op zondag 26 december 2010 @ 08:50:
De mooiste actie die ik heb meegemaakt, vind ik nog steeds het gratis verspreiden van Portal.
Genoeg sales dus
Hehe, toch handig om al je games op 1 plekje te hebben. Ik heb FUEL, Bioshock en Burnout: Paradise op de PC en X360. Bij FUEL is dit wel grappig omdat hij met Xbox Live en GFWL werkt, heb hem 2x in mijn achievement lijst staanMastermind-- schreef op zaterdag 25 december 2010 @ 22:16:
Ik heb BF:BC2 en Just Cause 2 gekocht.
[ Voor 37% gewijzigd door Thomas op 26-12-2010 09:55 ]
Sales vallen voor mij persoonlijk wat tegen tot nu toe, maar dat komt vooral omdat ik veel van de aanbiedingen al heb. Ik wacht nog op echte bodemprijzen voor Mafia II en Fallout 3/Fallout New Vegas.
Niet getreurd, de laatste dagen zal alles nog wel een keer voor dezeflde prijzen te koop zijn, als ik me niet vergis en terug denk aan vorig jaar... of loop ik nu dingen te verzinnen.
3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super
Fallout 3 en New Vegas zijn beide aan bod geweest, maar voor mij persoonlijk nog niet goedkoop genoeg
[ Voor 34% gewijzigd door punisher007 op 26-12-2010 11:03 ]
Het is dat je weet dat het Valve geen drol kost, anders zou je je soms afvragen waarom ze dingen zó goedkoop verkopen. Flatout 1 kost bijvoorbeeld maar €0,70

The devil is in the details.
2 is imho de meest speelbare en gangbare en ultimate carnage is 2 met wat extra's en opgepoetste graphics. Maar nummer 2 draait het beste hier.Ward191 schreef op zondag 26 december 2010 @ 12:47:
Welke van de drie flatout's is nou het best / leukste? misschien dat ik hem dan ook wel koop
Ik heb veel plezier gehad met Flatout 2 op de pc, Flatout: Ultimate Carnage is een remake daarvan, dus ik ben daar weer gewoon voor gegaanWard191 schreef op zondag 26 december 2010 @ 12:47:
Welke van de drie flatout's is nou het best / leukste? misschien dat ik hem dan ook wel koop
Vandaar mijn 'anders zou je je soms afvragen...', maar toch ben ik dan weer benieuwd waarom er bijvoorbeeld €1,90 wordt gevraagd en geen €3EvaluationCopy schreef op zondag 26 december 2010 @ 12:48:
Eenvoudig toch? Spelletje een euro maken zal het allicht weer een miljoen keer doen verkopen, easy money!
Oh, nu voel ik me dom dat ik FO2 en FO UC heb gekochtHahn schreef op zondag 26 december 2010 @ 12:50:
[...]
Ik heb veel plezier gehad met Flatout 2 op de pc, Flatout: Ultimate Carnage is een remake daarvan
[ Voor 6% gewijzigd door anandus op 26-12-2010 14:37 ]
Vind ik dan
Voor die 1 euro kun je je geen buil vallen
Dit is niet de eerste holiday sale, dus ik denk dat ze gewoon wat statistieken hebben gemaakt met de data die ze hadden. Genre, prijs, aantal aankopen, metascore, voorgaande verkopen, enzovoorts.Hahn schreef op zondag 26 december 2010 @ 13:32:
Dat zal 'vast' gebeurd zijn, maar ik ben benieuwd hoe ze dat dan precies berekenen enzo en of dat een beetje klopt in de werkelijkheid; zelf gokken hoe ze dat mogelijk misschien een beetje ongeveer doen kan ik ook welMaar anyway, daar gaat het hier niet over
Tot nu toe zit er een stijgende lijn in de games die aangeboden worden, ik hoop dat ze die vandaag doorzetten
In kwaliteit of in prijskronolith schreef op zondag 26 december 2010 @ 18:29:
Tot nu toe zit er een stijgende lijn in de games die aangeboden worden,
[ Voor 17% gewijzigd door Bor op 26-12-2010 18:37 ]
Bedankt voor de tip. Heb de volgende gratis games genomenpunisher007 schreef op zondag 26 december 2010 @ 08:36:
Verder hier nog een lijstje met free games op steam voor degenen die ze nog niet hebben:
Alien Swarm
TrackMania Nations Forever
Peggle Extreme
The Witcher enhanced edition voor €0,99 is wel leuk overigens
En natuurlijk voor de liefhebbers (maar die hebben hem al als het goed is) Battlefield Bad Company 2 voor €13,60
[ Voor 57% gewijzigd door Bor op 26-12-2010 19:03 ]

Nouja, toch maar gehaald voor die 99 cent
Edti:
Oh, en toen was-ie €3,99. Dat duurde niet lang
[ Voor 32% gewijzigd door anandus op 26-12-2010 19:05 ]
En herhaling is bleh idd.
[ Voor 12% gewijzigd door punisher007 op 26-12-2010 19:06 ]

Geef me nou eens Anno gold voor15 euro ofzo
Dit topic is gesloten.