Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sourcey
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 10-09 15:31
Sourcey schreef op maandag 04 april 2011 @ 22:34:
Mijn X10 had een klein probleempje met opladen; usb stekker erin, lampje groen, maar beweeg de telefoon een beetje en hij stopt met laden. Los contactje dus. Andere lader => zelfde probleem.
De telefoon is ingenomen door TPH en ligt nu bij dynafix met de status 'wacht op omruil' sinds 31 maart, dus ik krijg een nieuwe. Leuk dat ik een nieuwe krijg, maar als ik andere ervaringen in dit topic lees kan dat behoorlijk lang gaan duren....
Na 2,5 weken wachten nam ik maar eens contact op met dynafix - ze zeiden dat ik een nieuwe zou krijgen. Nou vandaag ging ik naar de winkel om hem af te halen, krijg ik een of ander tweedehands exemplaar terug met de language op duits (?), helemaal vies scherm, onder de vettigheid, en wat nog 't ergste is, helemaal onder de krassen! The phone house verkoper zegt pech gehad, ga zelf maar naar dynafix bellen als je't er niet mee eens bent. Na aandringen van mijn kant bellen ze zelf naar dynafix en nu is ie weer retour... kan ik weer gaan wachten. Ik was al huiverig voor dynafix problemen na het lezen van topics hier, maar ik heb het nu aan den lijve mogen ondervinden. En nu is het maar afwachten wat ze hiermee gaan doen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chibi2k
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 17-09 14:38

Chibi2k

www.radicalbirds.nl

Sourcey schreef op vrijdag 15 april 2011 @ 15:04:
[...]

Na 2,5 weken wachten nam ik maar eens contact op met dynafix - ze zeiden dat ik een nieuwe zou krijgen. Nou vandaag ging ik naar de winkel om hem af te halen, krijg ik een of ander tweedehands exemplaar terug met de language op duits (?), helemaal vies scherm, onder de vettigheid, en wat nog 't ergste is, helemaal onder de krassen! The phone house verkoper zegt pech gehad, ga zelf maar naar dynafix bellen als je't er niet mee eens bent. Na aandringen van mijn kant bellen ze zelf naar dynafix en nu is ie weer retour... kan ik weer gaan wachten. Ik was al huiverig voor dynafix problemen na het lezen van topics hier, maar ik heb het nu aan den lijve mogen ondervinden. En nu is het maar afwachten wat ze hiermee gaan doen...
Ow jesus, ik hoef maar een paar pagina door deze topic te scrollen en ik herken meteen dat ik niet de enigste ben met deze probleem..

Mijn Xperia X10 geeft geen teken van leven meer. Wel krijg ik een vibratie en groen licht als ik batterij eruit en in doet maar daarna doet hij niks meer, dat ding kom van Hi abbonement maar ze konden mij niet veel helpen omdat ik de papieren kwijt ben geraakt. Moet nu na het weekend afwachten voor een medewerker die verstand van heeft :/

Kan iemand die zelfde probleem gehad heeft mij een DM sturen met hoe en wat zij/hij gedaan heeft voor een vervangende apparaat? Want hebt dit ding nog geen 8 maanden dus garantie moet er nog wel opzitten

Radical Birds

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Chibi2k schreef op vrijdag 15 april 2011 @ 21:48:
[...]

Ow jesus, ik hoef maar een paar pagina door deze topic te scrollen en ik herken meteen dat ik niet de enigste ben met deze probleem..

Mijn Xperia X10 geeft geen teken van leven meer. Wel krijg ik een vibratie en groen licht als ik batterij eruit en in doet maar daarna doet hij niks meer, dat ding kom van Hi abbonement maar ze konden mij niet veel helpen omdat ik de papieren kwijt ben geraakt. Moet nu na het weekend afwachten voor een medewerker die verstand van heeft :/

Kan iemand die zelfde probleem gehad heeft mij een DM sturen met hoe en wat zij/hij gedaan heeft voor een vervangende apparaat? Want hebt dit ding nog geen 8 maanden dus garantie moet er nog wel opzitten
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1034997 probeer dit eens. geen idee of het zal helpen, maar je kunt het altijd proberen. En anders probeer je de software te herstellen via SEUS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vraagje hebben jullie het ook wel eens dat het beeldscherm automatisch heel licht aan springt.. Ik had hem gewoon op het buro liggen maar ging om het half uur lichtjes aan.. hoe krijg ik dit uit of waar ligt dit aan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dweebus
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 06:26
Dweebus schreef op donderdag 07 april 2011 @ 12:30:
Heeft iemand problemen ondervonden met ontvangen smsjes?

Ik heb namelijk af en toe dat ik een sms krijg, waarin opeens een stuk tekst uit een oudere sms vermeld doorheen staat.

Enig idee wat de oorzaak hier van kan zijn, of wat een oplossing kan zijn?
Niemand (bekend) met bovenstaande probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• streamnl
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Sorry dat ik mezelf quote, maar het werkt nu bij mij perfect.
Het enige verschil dat ik kon ontdekken was dat er bij mij (de status) alles in het engels was.
En dat was niet het geval bij mij vrienden.
Dus na het opnieuw installeren, stond nu wel alles in het nederlands.
En nu werkt het zoals het zou moeten.
Hopelijk hebben er meer mensen hier iets aan.
streamnl schreef op donderdag 14 april 2011 @ 08:37:
Ik geloof niet dat het daar aan ligt.
Mijn mail sync gewoon als ie op standbye staat.
En als ik na een tijdje standbye weer op xda zit.
Krijg ik nog steeds geen berichten door.
Die krijg ik pas wanneer ik whatsapp open.
Vind het een vreemd geval.
Maar ik ben niet alleen. Hier op tweakers hebben ze een speciale
Topic voor whatsapp. Daar las ik dat er meer mensen er last
van hebben.
Wou alleen proberen uit te sluiten of het aan Hi, x10, of 2.1 lag.
Toch bedankt

Meer dan ik dacht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Sinds de extra update op Android 2.1 heb ik een aantal vervelende problemen met m'n X10. Ten eerste wordt de accu razendsnel leeg getrokken. Vannacht helemaal vol geladen, om 11 uur zat er nog maar 65 % in. Niks intensiefs mee gedaan, alleen op nu.nl gekeken en een paar smsjes verstuurt.

Ten tweede valt die uit als hij intensief gebruikt wordt. Als ik bijvoorbeeld Google Maps aan heb staan, of een video opneem dan reboot die na 10 minuten.

Ik heb het idee dat beide problemen ermee samen hangen dat er teveel gevraagd wordt waardoor die te warm wordt en zichzelf automatisch uitschakeld. Dat dit eerst niet zo was, en nu wel komt denk ik omdat er een paar programma's standaard draaien die rekenkracht en stroom vragen. Dit zou ook verklaren waarom de accu zo snel leeg is.

Ten derde werk de Z4root niet meer, of tenminste ik kan hem niet meer vinden in de Market. Of moet ik gewoon de APK ergens vandaan trekken en hem daaruit installeren?

Ten vierde is er een probleem als ik de telefoon wil opladen. Als ik de stekker namelijk gewoon in de telefoon steek dan laad die niet op. Ik moet het snoertje altijd ergens opleggen, zodat de stekker iets schuin in de telefoon zit. Dan alleen laad die op. Ik las al dat er nog iemand is dat probleem.

Kan iemand bevestigen dat na de update waarbij de multitouch ging werken, er problemen ontstonden met zijn of haar telefoon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• detim
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10-09 23:30
Vandaag had ik opeens een heel erg raar probleem met mijn xperia x10.
Ik kreeg van mijn vriendin een berichtje binnen op whatsapp.

En ineens reageert een ander contact op mij. Ik wist niet waat ie het over had, maar toen zei hij jij stuurde mij dit: en dat precies hetzelfde berichtje als die mijn vriendin mij stuurde.

Ik heb het niet perongeluk gekopieerd ofzo en hij staat er ook niet als verzonden in. Dat is dus zomaar op de achtergrond gebeurd...

Hoe kan zoiets gebeuren? Ik vertrouw mijn gsm niet echt meer nu...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

detim schreef op maandag 18 april 2011 @ 18:49:
Vandaag had ik opeens een heel erg raar probleem met mijn xperia x10.
Ik kreeg van mijn vriendin een berichtje binnen op whatsapp.

En ineens reageert een ander contact op mij. Ik wist niet waat ie het over had, maar toen zei hij jij stuurde mij dit: en dat precies hetzelfde berichtje als die mijn vriendin mij stuurde.

Ik heb het niet perongeluk gekopieerd ofzo en hij staat er ook niet als verzonden in. Dat is dus zomaar op de achtergrond gebeurd...

Hoe kan zoiets gebeuren? Ik vertrouw mijn gsm niet echt meer nu...
Lijkt me dan eerder aan Whatsapp liggen, vind je niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• detim
  • Laatst online: 10-09 23:30
Exorcist schreef op maandag 18 april 2011 @ 19:12:
[...]

Lijkt me dan eerder aan Whatsapp liggen, vind je niet?
Ik dacht eigenlijk gelijk aan die android sms bug...
Maar ik hoop niet dat dit vaker voorkomt.. het is moeilijk te controleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aangeboden
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 18-07 20:23
detim schreef op maandag 18 april 2011 @ 19:13:
[...]

Ik dacht eigenlijk gelijk aan die android sms bug...
Maar ik hoop niet dat dit vaker voorkomt.. het is moeilijk te controleren.
Oeps gehacked!

Of jouw contactlijstje is helemaal in de war. Had ik ook met mijn telefoonnummers die niet goed corresponderen met de usernames. Sms-de ik naar een verkeerd ander telefoonnummer van iemand anders uit mijn kontactenlijst. Moest mijn lijstje dubbel checken of het de goeien waren met mijn oudere telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nedra
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 17-10-2023
@purplehaze, nee die problemen komen me niet bekend voor na de update! Het klinkt ook meer als een hardware dan een software probleem. Misschien dat dit inderdaad pas aan het licht gekomen is door de update vanwege de reden die je zelf aandroeg.

@Detim, ik heb het ook een keer gehad maar was eigenlijk overtuigd dat dit kwam omdat ik met m'n hand in m'n zak zat terwijl de telefoon niet gelocked was (of perongeluk geunlocked, kan ook). In ieder geval is het niet vaker voorgekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• picardo
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 05-09 10:07
Verwijderd schreef op maandag 18 april 2011 @ 13:13:
Hallo,

Sinds de extra update op Android 2.1 heb ik een aantal vervelende problemen met m'n X10. Ten eerste wordt de accu razendsnel leeg getrokken. Vannacht helemaal vol geladen, om 11 uur zat er nog maar 65 % in. Niks intensiefs mee gedaan, alleen op nu.nl gekeken en een paar smsjes verstuurt.

Ten tweede valt die uit als hij intensief gebruikt wordt. Als ik bijvoorbeeld Google Maps aan heb staan, of een video opneem dan reboot die na 10 minuten.

Ik heb het idee dat beide problemen ermee samen hangen dat er teveel gevraagd wordt waardoor die te warm wordt en zichzelf automatisch uitschakeld. Dat dit eerst niet zo was, en nu wel komt denk ik omdat er een paar programma's standaard draaien die rekenkracht en stroom vragen. Dit zou ook verklaren waarom de accu zo snel leeg is.

Ten derde werk de Z4root niet meer, of tenminste ik kan hem niet meer vinden in de Market. Of moet ik gewoon de APK ergens vandaan trekken en hem daaruit installeren?

Ten vierde is er een probleem als ik de telefoon wil opladen. Als ik de stekker namelijk gewoon in de telefoon steek dan laad die niet op. Ik moet het snoertje altijd ergens opleggen, zodat de stekker iets schuin in de telefoon zit. Dan alleen laad die op. Ik las al dat er nog iemand is dat probleem.

Kan iemand bevestigen dat na de update waarbij de multitouch ging werken, er problemen ontstonden met zijn of haar telefoon?
Sinds de update van android . Is mijn accu ook na 1 dag al leeg ... Normaal deed ik er 3 dagen mee ... En ik doe niets meer of minder ...

Iemand een oplossing ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennahz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-09 21:50

Dennahz

Life feels like hell should.

Na het installeren van een nieuwe update/rom is het normaal dat de accu zichzelf weer even moet kalibreren. Hetzelfde als toen je hem nieuw kocht, zeg maar.

Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nog nooit gehoord dat een accu opnieuw moet kalibreren nadat er nieuwe software geinstalleerd is? Wat ik me wel kan voorstellen is dat er meer of minder stroom gevraagd wordt omdat er meer of minder app's op de achtergrond draaien.

Ik had zelf eerst m'n X10 geroot en o.a. Moxier Mail en een aantal andere programma's eruit gegooid. Die proberen volgens mij heel vaak te syncen wat veel stroom vraagt. Omdat ik nu niet kan rooten, kan ik die programma's ook niet verwijderen.

Zijn er misschien nog andere mensen die merken dat bij intensief gebruik de telefoon uitvalt?

@dennahz: heb jij hier ook last van? Je kan het uitproberen door bijvoorbeeld een kwartier achter mekaar te filmen in hoge kwaliteit of door Google Maps aan te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12:45

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Verwijderd schreef op dinsdag 19 april 2011 @ 22:32:
Ik heb nog nooit gehoord dat een accu opnieuw moet kalibreren nadat er nieuwe software geinstalleerd is? Wat ik me wel kan voorstellen is dat er meer of minder stroom gevraagd wordt omdat er meer of minder app's op de achtergrond draaien.

Ik had zelf eerst m'n X10 geroot en o.a. Moxier Mail en een aantal andere programma's eruit gegooid. Die proberen volgens mij heel vaak te syncen wat veel stroom vraagt. Omdat ik nu niet kan rooten, kan ik die programma's ook niet verwijderen.

Zijn er misschien nog andere mensen die merken dat bij intensief gebruik de telefoon uitvalt?

@dennahz: heb jij hier ook last van? Je kan het uitproberen door bijvoorbeeld een kwartier achter mekaar te filmen in hoge kwaliteit of door Google Maps aan te zetten.
Veel toestellen hebben dit verschijnsel... een simpele google naar windows/android phone battery calibration zal vrij veel hits geven. Voordeel van Android is, dat het na enkele dagen perfect klopt. Windows Mobile veknalt het nog wel eens..

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennahz

Dennahz

Verwijderd schreef op dinsdag 19 april 2011 @ 22:32:

Geen idee. Is me nog nooit opgevallen, maar tijdens andere 'zware' bezigheden (Gamen, navigeren,....) heb ik er ook nooit last van.

Welke houder gebruiken jullie voor in de auto trouwens? :)

Baal er wel van dat Tomtom nog steeds geen software heeft gemaakt voor Android... zal er ook wel niet meer aankomen. Nu moet ik met van die 'net niet' software gaan werken, blegh.

Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Novah
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10-09 11:51
Novah schreef op maandag 11 april 2011 @ 22:49:
[...]

Dat werkt bij dus niet... als ik lang de optie knop inhoud, kom ik bij "koreaans toetsenbord", basic settings. Hier kan ik geen touch input selecteren.
Via de app 'better keyboard' forceert deze middels 'activate keyboard' mij naar deze optie in de telefoon. Daar kan ik vervolgens een ander keyboard selecteren. Als ik dan de menu-knop lang inhoud, dan kom ik bij het juiste toetsenbord.

Vervolgens wanneer ik ergens weer text weer wil invoeren, forceert de telefoon weer het oude koreaanse toetsenbord. Zeeeeeeeeer irritant. Ik weet me dan ook geen raad meer na de hele avond googlen e.d.

Ik kom er dus niet uit... de x10 is geupdate naar de laatste versie. Het toetsenbord wat sinds de laatste update in de rom zit, is dus ook niet....
Na een ruime week even een klein schopje van mijn probleem. Tegenwoordig is het toetsenbord ook bezig in het Chinees, naast het Koreaans. Iemand nog een suggestie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrittyKitty
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-12-2021

GrittyKitty

Happy-Happy Joy-Joy

Je heb twee opties:

Optie een: Al de keyboeard meuk (chinees, koreaans ed) de-installeren met titanium.
Optei twee: Op de tekstivoerveld lang drukken --> er verschijnt een optie "invoermethode" --> hierna kan je kiezen welk keyboard je weil gebruiken.

Had dit ook: telefoon per ongeluk naar seedse keyboard omdat ik me phone niet in de standby modus in me zak stopte.. Na de-installatie van overige keyboard heb ik geen probleem meer.

Cigarette + Coffee = Breakfast of champion

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Novah
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10-09 11:51
GrittyKitty schreef op woensdag 20 april 2011 @ 11:36:
Je heb twee opties:

Optie een: Al de keyboeard meuk (chinees, koreaans ed) de-installeren met titanium.
Optei twee: Op de tekstivoerveld lang drukken --> er verschijnt een optie "invoermethode" --> hierna kan je kiezen welk keyboard je weil gebruiken.

Had dit ook: telefoon per ongeluk naar seedse keyboard omdat ik me phone niet in de standby modus in me zak stopte.. Na de-installatie van overige keyboard heb ik geen probleem meer.
Dank, de invoermethode is op deze manier te veranderen. Het liefst zou ik de andere toetsenborden willen deactiveren zonder te rooten. Maar dat is waarschijnlijk gewoon niet mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asuurs
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 04-04-2014
Goede vrijdag!
Nou gisteren mijn telefoon na 3 weken in reparatie weer terug gekregen. Hij was opgestuurd ivm spontane reboots (koekje van lu had hier ook problemen mee) Ik dacht dat ik een nieuwe zou krijgen, er stond nl op de site van e-repair: er is een vervangend exemplaar verstrekt. Bij diagnose stond: contacten/connector(s) defect.
Het was dus wel mijn eigen toestel, maar ging er vanuit dat hij gerepareerd was.....niets is minder waar. gisterenavond is hij in 2 uur tijd 6x 'onderuit gegaan' waarvan 2x zo erg dat ik hem niet meer aan kon krijgen (lukte pas als ik de batterij eruit en er weer in deed)
Ik heb hem dus slechter terug gekregen dan hij was....dus nu maar weer naar Zwolle om een oplossing.....ben er wel zat van hoor (mis mijn x10 zo!) :X
Groeten Agnes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoekjevanLU
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 12:38
asuurs schreef op vrijdag 22 april 2011 @ 08:44:
Goede vrijdag!
Nou gisteren mijn telefoon na 3 weken in reparatie weer terug gekregen. Hij was opgestuurd ivm spontane reboots (koekje van lu had hier ook problemen mee) Ik dacht dat ik een nieuwe zou krijgen, er stond nl op de site van e-repair: er is een vervangend exemplaar verstrekt. Bij diagnose stond: contacten/connector(s) defect.
Het was dus wel mijn eigen toestel, maar ging er vanuit dat hij gerepareerd was.....niets is minder waar. gisterenavond is hij in 2 uur tijd 6x 'onderuit gegaan' waarvan 2x zo erg dat ik hem niet meer aan kon krijgen (lukte pas als ik de batterij eruit en er weer in deed)
Ik heb hem dus slechter terug gekregen dan hij was....dus nu maar weer naar Zwolle om een oplossing.....ben er wel zat van hoor (mis mijn x10 zo!) :X
Groeten Agnes
Ik had dit inderdaad ook. Na de 3e keer 'repareren' was het bij mij wel minder geworden, maar nog niet weg. Bovendien deed bijvoorbeeld de GPS het geheel niet. Na een belletje naar KPN/Hi kreeg ik na de derde keer eigenlijk vrij snel en zonder zeuren een nieuwe (met 2.1 al voorgeinstalleerd). Deze doet het nu perfect :)

(Off topic: alleen heeft mijn vriendin inmiddels een Arc, dus ik ben alweer zwaar jaloers! Wat een geweldig ding is dat :9~ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vraagje hebben jullie het ook wel eens dat het beeldscherm automatisch heel licht aan springt.. Ik had hem gewoon op het buro liggen maar ging om het half uur lichtjes aan.. hoe krijg ik dit uit of waar ligt dit aan..

heeft iemand een applicatie voor dat ik kan zien hoe hoog mijn beltegoed is kiwi ofzo heet dat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dashinuke
  • Laatst online: 27-08 20:44
Die update naar 2.3, wil dat dus zeggen dat we exact dezelfde software krijgen als de Arc en de Play (en ook alle nieuwe updates voor die telefoon), of houden wij die X10 shell zeg maar, en wordt deze 2.3 update waarschijnlijk de laatste ?

En weet iemand of in Android 2.3 eindelijk de bluetooth AVRCP 1.3 stack zit, waardoor de MW-600 headset (en andere bluetooth headsets) eindelijk track/artist ID laat zien ?

Ik ben m'n mw-600 verloren :( En ik ben aan t twijfelen of ik nu een nieuwe moet kopen, aangezien we toch de 2.3 update krijgen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avec_style
  • Laatst online: 19-09 17:10
Un-X-PecteD schreef op donderdag 28 april 2011 @ 15:24:
Die update naar 2.3, wil dat dus zeggen dat we exact dezelfde software krijgen als de Arc en de Play (en ook alle nieuwe updates voor die telefoon), of houden wij die X10 shell zeg maar, en wordt deze 2.3 update waarschijnlijk de laatste ?

En weet iemand of in Android 2.3 eindelijk de bluetooth AVRCP 1.3 stack zit, waardoor de MW-600 headset (en andere bluetooth headsets) eindelijk track/artist ID laat zien ?

Ik ben m'n mw-600 verloren :( En ik ben aan t twijfelen of ik nu een nieuwe moet kopen, aangezien we toch de 2.3 update krijgen...
ff googlen heeft mij geleerd dat 2.3 helaas geen AVRCP stack ondersteund. Jammer, want ik heb ook een MW600. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dashinuke
Hmm, ik kon het zo 123 niet vinden. Maar als ik het goed begrijp gaat het dus ook helemaal niet gebeuren, dus met costum roms gaan werken zal ook geen effect hebben...

En ff de SE blog doorspitten en ik ben erachter gekomen dat de software van X10, arc en play enzo redelijk identiek zullen zijn, maar dat verdere android updates alleen naar de arc en play gaan, en niet naar de X10...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvL
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11:51

RvL

@paqbro en anderen die problemen hebben met de X10 en BT carkits

Ik heb zelf een X10 en een Renault Megane en heb gemerkt dat dit soms wel en soms niet werkt. Bij compleet toeval heb ik een workaround gevonden die bij mij lijkt te werken (tot nu toe werkt het in ieder geval iedere keer). Het is alleen wel even wat gedoe. Ik heb uit de Market het tooltje Bluetooth File Transfer gedownload, voor een compleet ander doel overigens. Het valt me op dat de combi X10/Megane het wel doet als ik het volgende doe met dit tooltje:
  1. Start Bluetooth File Transfer
  2. Open het tabblad met het Bluetooth logo. Laat BT inschakelen als daar om gevraagd wordt
  3. Als BT eenmaal is ingeschakeld zie je daar alle gekoppelde apparaten. Hier staat als het goed is de carkit tussen. Bij mijn Renault heet de koppeling (of applicatie zoals het in het tooltje wordt genoemd) My_Radiosat
  4. Druk op de koppeling van de carkit. Er wordt nu geprobeerd een verbinding om bestanden te delen. Bij de Megane lukt dit niet, je krijgt dan een foutmelding
Bij mij werkt de koppeling met de carkit hierna vreemd genoeg feilloos. Ik kan niet verklaren waarom, maar het is (bij mij iig) gewoon zo. Nadeel is wel dat je iedere keer zo moet verbinden.

Misschien dat dit bij anderen ook een oplossing biedt!

Liefde maakt een smal bed breed!
Nu de dekens nog...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Realone
  • Laatst online: 02:23
Heb een Parrot CK3100 en die doet ook af en toe moeilijk. Meestal werkt het goed, maar soms synced ie niet en in een nog zeldzamer geval schakelt ie de radio niet opnieuw in na gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avec_style
ik heb een Parrot MKi9200, en bij deze doet de X10 het probleemloos.
Toevallig las ik laatst iets op het internet over Android phones die moeite hadden met bepaalde carkits. Het probleem leek bij de posters in ieder geval opgelost te worden door Bluetooth File Transfer te downloaden.
(lijkt mij dus meer een android probleem dan X10)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Un-X-PecteD schreef op donderdag 28 april 2011 @ 15:24:

http://powerampapp.com/forum/viewtopic.php?f=4&t=1397

Bij Power AMP komt misschien update met track ID. Voor degene die hem niet kennen het is muziek player waarvoor je 3-4 euro moet betalen, maar hij is dat geld meer dan waard. 10 keer beter dan player van SE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kreeg net een melding dat er een software update was voor mijn X10i.
Iemand meer info hierover?

Ik heb de 2.1 update er al op staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asuurs
KoekjevanLU schreef op vrijdag 22 april 2011 @ 09:39:
[...]

Ik had dit inderdaad ook. Na de 3e keer 'repareren' was het bij mij wel minder geworden, maar nog niet weg. Bovendien deed bijvoorbeeld de GPS het geheel niet. Na een belletje naar KPN/Hi kreeg ik na de derde keer eigenlijk vrij snel en zonder zeuren een nieuwe (met 2.1 al voorgeinstalleerd). Deze doet het nu perfect :)

(Off topic: alleen heeft mijn vriendin inmiddels een Arc, dus ik ben alweer zwaar jaloers! Wat een geweldig ding is dat :9~ )
Tsjonge jonge!!!
Ik zie nu op de e-repair dat ze een software repair hebben uitgevoerd en dat mijn x10 weer klaar ligt voor verzending. Vingers omhoog als je denkt dat het nu opgelost is?
:N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dashinuke
Verwijderd schreef op zaterdag 30 april 2011 @ 18:02:
[...]

http://powerampapp.com/forum/viewtopic.php?f=4&t=1397

Bij Power AMP komt misschien update met track ID. Voor degene die hem niet kennen het is muziek player waarvoor je 3-4 euro moet betalen, maar hij is dat geld meer dan waard. 10 keer beter dan player van SE
Ah oke, die ken ik wel ja. Ik heb vroeger eens Mixzing gekocht, en dat was eigelijk de enige reden om deze niet te kopen... Ik zal het eens in de gaten houden, alhoewel t nog een tijdje kan duren als ik dat topic moet geloven...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vraagje:

ik heb al gezocht in dit topic maar niets kunnen vinden en dat komt waarschijnlijk omdat het heel eenvoudig is :)

maar hoe verwijder je al je mail in 1x? en hoe delete je de browserhistory?

nogmaals het zal wel simpel zijn maar ik krijg het niet voor elkaar

tx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asuurs
Heb gisteren mijn x10 terug gekregen van de reparateur....Sony ericsson dacht dat het genoeg zou zijn om een software repair te doen bij een herhaaldelijk terugkerend probleem.....het rebooten begon meteen toen ik hem aanzette, dus m.i. is hij niet getest voor ze hem terugstuurden.
Iemand tips voor hoe om te gaan met deze slechte service?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 05 mei 2011 @ 14:32:
vraagje:

ik heb al gezocht in dit topic maar niets kunnen vinden en dat komt waarschijnlijk omdat het heel eenvoudig is :)

maar hoe verwijder je al je mail in 1x? en hoe delete je de browserhistory?

nogmaals het zal wel simpel zijn maar ik krijg het niet voor elkaar

tx
In de mail app zit volgens mij geen select all optie of iets dergelijks. Je zal dus volgens mij alle mailtjes apart aan moeten vinken en daarna verwijderen. Of je moet gewoon je account van de telefoon verwijderen.

Je browserhistory kan je onder andere verwijderen met 1 Click Cleaner. Zullen ongetwijfeld ook nog wel andere apps voor zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sourcey
  • Laatst online: 10-09 15:31
Sourcey schreef op vrijdag 15 april 2011 @ 15:04:
[...]

Inmiddels heb ik m'n telefoon teruggekregen met een gloednieuwe behuizing, dus ik ben weer tevreden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ok bedankt ik ga die app dan iig effe downloaden
Verwijderd schreef op vrijdag 06 mei 2011 @ 20:10:
[...]

In de mail app zit volgens mij geen select all optie of iets dergelijks. Je zal dus volgens mij alle mailtjes apart aan moeten vinken en daarna verwijderen. Of je moet gewoon je account van de telefoon verwijderen.

Je browserhistory kan je onder andere verwijderen met 1 Click Cleaner. Zullen ongetwijfeld ook nog wel andere apps voor zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tsjonge jonge!!!
Ik zie nu op de e-repair dat ze een software repair hebben uitgevoerd en dat mijn x10 weer klaar ligt voor verzending. Vingers omhoog als je denkt dat het nu opgelost is?
:N
[/quote]

ik had ook een x10 die zichzelf steeds restarte als je zoekt op internet blijkt dat heel veel mensen het probleem hebben het schijnt een defect te zijn op het moederbord
na drie keer terug sturen heb ik gelukkig een nieuwe xperia arc gekregen omdat de x10 niet meer verkrijgbaar was
ik zou dus gewoon eisen dat je een nieuwe telefoon krijgt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asuurs
Ik heb hem weer terug gebracht. Er is de vorige keer een heel nieuw binnenwerk in geplaatst, behalve het scherm en de batterij is het dus een nieuw exemplaar. Kpn zegt dat de garantie via Sony Ericcson loopt, maar de monteur zou het met zijn manager bespreken, om te kijken of hij iets regelen kan. Een xperia Arc zeg ik geen nee tegen! :)
maar ja, het is dus afwachten. Wat het ook nog kan zijn is de batterij, als ik hem aan de lader had, was het 10x zo erg....
Zucht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

asuurs schreef op maandag 09 mei 2011 @ 14:25:
Ik heb hem weer terug gebracht. Er is de vorige keer een heel nieuw binnenwerk in geplaatst, behalve het scherm en de batterij is het dus een nieuw exemplaar. Kpn zegt dat de garantie via Sony Ericcson loopt, maar de monteur zou het met zijn manager bespreken, om te kijken of hij iets regelen kan. Een xperia Arc zeg ik geen nee tegen! :)
maar ja, het is dus afwachten. Wat het ook nog kan zijn is de batterij, als ik hem aan de lader had, was het 10x zo erg....
Zucht
jammer dat ik deze problemen niet heb, ik heb ook wel belang bij een xperia arc..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik zat al met al wel bijna vier maanden zonder telefoon
en het klopt dat als ie aan de lader was dat het helemaal mis ging met restarts
en de batterij indicator klopte niet hij ging zo van half vol naar leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennahz

Dennahz

Het wordt tijd dat ik eens een andere rom ga proberen, want begin de originele toch wel traag te vinden. Vroeger had ik daar nooit last van, maar nu valt het me echt op dat ik soms eens moet wachten :p

Is Android net als Windows? Hoe langer je ermee werkt, hoe trager het wordt? Echt veel staat er niet open namelijk :)

Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asuurs
Verwijderd schreef op maandag 09 mei 2011 @ 23:07:
ik zat al met al wel bijna vier maanden zonder telefoon
en het klopt dat als ie aan de lader was dat het helemaal mis ging met restarts
en de batterij indicator klopte niet hij ging zo van half vol naar leeg
ben blij dat ik niet de enige ben....maar gun het niemand, het is super irri.
4 maanden vind ik wel erg lang! hoop dat er nu echt iets gebeurd.
hou jullie op de hoogte!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

binnenkort krijgen we een update naar android 2.3.3 toch weet iemand hier al meer van..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 11 mei 2011 @ 20:42:
binnenkort krijgen we een update naar android 2.3.3 toch weet iemand hier al meer van..
http://blogs.sonyericsson.com/products/2011/03/

Hier staat er bijna alles over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• retlaw
  • Registratie: December 2010
  • Nu online

retlaw

<GoT> RetLaw#2411

Dat maakt het een stuk duidelijker! Ben benieuwd wat het gaat worden en of er samen met 2.3.3 ook een snelheidsboost meegegeven wordt. Mijn vriendin heeft een X10, ik zelf heb een HTC Inscredible S en de laatst genoemde is echt een heel stuk sneller... De X10 blijft een heel mooi toestel en het zou zonde zijn als er met deze upgrade niets aan de snelheid zou veranderen...

Battle.net || Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

retlaw schreef op donderdag 12 mei 2011 @ 07:57:
[...]

Dat maakt het een stuk duidelijker! Ben benieuwd wat het gaat worden en of er samen met 2.3.3 ook een snelheidsboost meegegeven wordt. Mijn vriendin heeft een X10, ik zelf heb een HTC Inscredible S en de laatst genoemde is echt een heel stuk sneller... De X10 blijft een heel mooi toestel en het zou zonde zijn als er met deze upgrade niets aan de snelheid zou veranderen...
Ben ik ook benieuwd naar, en of er efficiënter om wordt gegaan met de accu. Mijn vriendin kan nu +/- 8 uur bij normaal gebruik met haar accu.

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• retlaw
  • Registratie: December 2010
  • Nu online

retlaw

<GoT> RetLaw#2411

[
Ben ik ook benieuwd naar, en of er efficiënter om wordt gegaan met de accu. Mijn vriendin kan nu +/- 8 uur bij normaal gebruik met haar accu.
Met de accu valt het wel mee, in het begin hoorde ik veel geklaag, maar nu redt ze het makkelijk een dag! We elke avond aan de lader...

Battle.net || Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennahz

Dennahz

Ik doe meestal een dag of 2 met de accu. Valt mij 100% mee :)

Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knul
  • Laatst online: 19-09 18:46
retlaw schreef op donderdag 12 mei 2011 @ 07:57:
[...]

Een incredible S heeft ook meer RAM geheugen en een betere cpu en gpu dan de X10 ;). Overigens haal ik meestal 18 uur per dag met mn accu, met vrij intensief gebruik. Ik moet hierbij wel opmerken dat ik een custom rom draai, wat de accuduur negatief beïnvloed .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb mijn X10 nu precies een jaar en hem eigenlijk nooit problemen gehad, maar een aantal dagen geleden begonnen de probelemen. In 99% van de tijd geen GSM bereik, die ene procent wel bereik, maar geen dataverkeer mogelijk (geen G, 3G of H)..

In eerste instantie heb ik de software opnieuw op de telefoon gezet via SE Update Service maar zonder resultaat. Vervolgens de telefoon terug gezet naar fabrieksinstellingen en werkte het Home knopje niet meer en was de lock (slide to unlock) er ook niet meer... Erg onhandig wanneer je de telefoon in je broekzak hebt...

Heb uiteindelijk de SD kaart geformatteerd (eerst 7 GB aan data er af gehaald) en de software er nogmaals opnieuw op gezet. Telefoon zelf lijkt nu eidelijk goed te werken, maar ik heb nu een probleem met Market.... Ik zie de helft van de applicaties niet meer omdat deze volgens market.andoid.com niet geschikt zouden zijn voor mijn telefoon??? Kan b.v. zelfs geen Google Sky Map of Street View meer installeren.. Via de market op de telefoon zijn deze helemaal niet meer zichtbaar..

Klaarblijkelijk staat mijn telefoon verkeerd geregistreerd bij Google of zo iets?? Bij mijn Market-account lijkt hij wel goed te staan:
X10i, Weergegeven in menu's, Sony Ericsson, X10i, Vodafone, mei 19, 2011, mei 18, 2011

Wie kan me hier mee helpen. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 19 mei 2011 @ 11:13:
.......
Wie kan me hier mee helpen. 8)7
Never mind.... Is een instelling van Market om de telefoon..Inhoudsfiltering.
Snap alleen niet waarom ik al die apps niet zou kunnen installeren op een X10i, zelfs geen Tweakers app.. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalbuster
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 20-07 21:27
Zou je straks gewoon via de officiële pc companion de 2.3 binnen kunnen krijgen als je een custom rom gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knul
Metalbuster schreef op zaterdag 21 mei 2011 @ 12:19:
Zou je straks gewoon via de officiële pc companion de 2.3 binnen kunnen krijgen als je een custom rom gebruikt?
Ja. Dit kan ook als je per ongeluk een verkeerde ROM hebt geinstalleerd :). Ben je alleen wel alles kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalbuster
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 20-07 21:27
Knul schreef op zaterdag 21 mei 2011 @ 12:45:
[...]

Ja. Dit kan ook als je per ongeluk een verkeerde ROM hebt geinstalleerd :). Ben je alleen wel alles kwijt.
Maar je hebt alle nummers toch gesynchroniseerd met google, dat is voor mij het belangrijkst. De rest boeit mij niet zoveel eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

weet iemand hoe je letters ë, é, ö etc. in android kan invoeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Realone
  • Laatst online: 02:23
Meestal moet je dan gewoon de letter een paar seconden vast houden. Althans, dat is eigenlijk bij alle custom ROMs zo die ik hebt gebruikt, kan mij de stock niet meer herinneren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

The Realone schreef op zaterdag 21 mei 2011 @ 18:37:
Meestal moet je dan gewoon de letter een paar seconden vast houden. Althans, dat is eigenlijk bij alle custom ROMs zo die ik hebt gebruikt, kan mij de stock niet meer herinneren.
Klopt, ik heb het al! Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb sinds een aantal dagen het probleem dat een gedeelte van Google agenda niet meer synchroniseert met mijn telefoon. De verjaar- en feestdagen verschijnen wel maar al mijn overige afspraken synchroniseren niet meer.

Ik heb de caches al leeggemaakt, ben terug gegaan naar fabrieksinstellingen en heb zelfs de hele rom opnieuw geinstalleerd maar dit heeft niet mogen baten.

Meer mensen die dit hebben of weten hoe het op te lossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goof2000
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19-09 23:15
Verwijderd schreef op zaterdag 21 mei 2011 @ 22:11:
Ik heb sinds een aantal dagen het probleem dat een gedeelte van Google agenda niet meer synchroniseert met mijn telefoon. De verjaar- en feestdagen verschijnen wel maar al mijn overige afspraken synchroniseren niet meer.

Ik heb de caches al leeggemaakt, ben terug gegaan naar fabrieksinstellingen en heb zelfs de hele rom opnieuw geinstalleerd maar dit heeft niet mogen baten.

Ik heb precies hetzelfde met mijn SE X10 icm Vodafone (geen vodafone toestel) ik gebruik Jorte als Agenda.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goof2000 schreef op zondag 22 mei 2011 @ 14:29:
[...]

Ik heb precies hetzelfde met mijn SE X10 icm Vodafone (geen vodafone toestel) ik gebruik Jorte als Agenda.
Ik heb ook VF en gebruik Jorte met daarnaast de Pure Calendar Widget. Die laatste synced volgens mij met de standaard agenda dus vandaar dat ik dat nodig heb.

Ik ben er nu achter dat Jorte alleen mijn verjaardagen synced en de feestdagen dus ook niet. Daarnaast heb ik Calengoo geprobeerd en die pakt wel gewoon alles alleen zet die alle feestdagen er weer 3 keer in :? Als ik een nieuwe afspraak invoer synchroniseert deze trouwens wel gewoon goed met alle apps/widgets. Zit er alleen niet echt op te wachten alles opnieuw in te moeten voeren.

edit: Als ik de afspraak open in Google Calendar en de tijd opnieuw invoer verschijnt deze wel weer in de agenda, Jorte en de widget. Ideaal is het niet maar wel veel minder werk dan alles opnieuw invoeren.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 22-05-2011 16:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avec_style
Sinds een tijdje zie ik geen apps meer in de markt die mijn GPS gegevens bijhoudt wanneer ik ga joggen.
Ik heb geprobeerd om Mytracks, cardiotrainer, endomondo en buddyrunner te vinden in de market, maar ik zie ze niet. (van cardiotrainer zie ik alleen de pro versie)

Weet iemand hoe dit komt? Deze apps zijn allemaal compatible met android 2.1, dus daar kan het niet aan liggen. Ik heb al geprobeerd om de updates van de market te verwijderen, maar dit heeft niet geholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mmike
  • Laatst online: 24-03 07:56
Verwijderd schreef op zaterdag 21 mei 2011 @ 22:11:

Ik had dit probleem ook. Maar ik had ook het probleem dat niet al mijn favoriete plaatsen gesyncd werden. Ik heb zelf een custom rom geïnstalleers en alle problemen zijn opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Goof2000 schreef op zondag 22 mei 2011 @ 14:29:
[...]

Zelfde sync probleem met google agenda die niet wil synchroniseren.

instellingen --> toepassingen -->toepassingen beheren
(menu Filteropties --> Alles)
Agenda-opslag: opslagruimte, gegevens wissen

Na dat gedaan te hebben en opnieuw synchroniseren werd google agenda weer gesynced.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Hoe moeilijk zou 't zijn om een loszittend contactje in de aansluiting voor de oplader te fixen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avec_style
mmike schreef op maandag 23 mei 2011 @ 08:31:
[...]

Ik had dit probleem ook. Maar ik had ook het probleem dat niet al mijn favoriete plaatsen gesyncd werden. Ik heb zelf een custom rom geïnstalleers en alle problemen zijn opgelost.
Er zou toch ook een andere methode moeten zijn om dit weer te zien te krijgen?
Krijgt de rest deze apps wel te zien, of ligt dat alleen aan mijn telefoon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wai_AM schreef op maandag 23 mei 2011 @ 09:33:
[...]

Na dat gedaan te hebben en opnieuw synchroniseren werd google agenda weer gesynced.
Dat had ik ook al geprobeerd maar had bij mij in ieder geval geen effect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MagicTempest
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-09 22:24
Ik heb hetzelfde probleem. Ineens sinds gisteren geen agenda synchronisatie meer...

Life is like spaghetti. It's hard until you make it. - Tommy Cash -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goof2000
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19-09 23:15
Wai_AM schreef op maandag 23 mei 2011 @ 09:33:
[...]

Ik had dit inderdaad ook op de website van Jorte gevonden, alleen na 2 uur was ik alles weer kwijt.
Nu nog een keer geprobeerd en ik heb alles weer terug, nu even afwachten of mijn agenda wel gevuld blijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bij mijn X10 is dit wel zo verholpen. een collega van mij die een Galaxy S heeft, kreeg eerst ook geen google agenda gesynced, na de truc werkte het bij hem ook niet. Nu hoor ik dat het soms wel weer werkt.

erg vaag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MagicTempest
Het werkte bij mij pas nadat ik zowel van agenda als agenda-opslag de gegevens had gewist. Nu eens afwachten of het goed blijft. Wel opmerkelijk dat zoveel mensen er ineens last van hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• birdibird
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 15-09 18:01
Bij het toestel van mijn vriendin hetzelfde probleem. Na een aantal dagen geklooid te hebben met gegevens wissen ed, een custom rom erop gezet en weg is het probleem. Vreemd hoor! En erg slordig van SE.

Renault Zoe R135 52kWh & Q210 22kWh, 6885 Wp off grid, 7.2kWh LFP Pylontech huisaccu, 140L zonneboiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avec_style
Op het officiele forum van SE staat dit ook vermeld. De moderators ondervinden dit probleem ook. Lijkt meer een probleem te zijn aan de kant van google, aangezien meerdere telefoonmerken dit probleem ondervinden.

http://talk.sonyericsson.com/message/77687#77687

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avec_style
Kunnen jullie proberen om Mytracks, cardiotrainer, endomondo en buddyrunner te vinden in de market?

Ik kan deze apps nog steeds niet vinden, terwijl ik zeker weet dat ze geschikt zijn voor de X10. De helpdesk van SE lijkt ook niet echt mee te werken.

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iPodKiller
  • Registratie: September 2010
  • Niet online

iPodKiller

( ͡° ͜ʖ ͡°)

Hey ik heb even een vraag, mijn vriend zijn X10 geeft geen service meer aan.

Wat wil zeggen dat hij geen pin code meer hoeft in te voeren en dat hij geen sim kaart meer leest.
Al gekeken of dit aan de simkaart lag maar dat was niet het geval. Daarna even bij de PC companion de hele toestel opnieuw geupdated met Android 2.1 nog steeds niks..
Hij zit nu met alleen Wifi en kan nu niet geen 3G gebruiken noch bereikt worden.
Ik ben nu van plan om het toestel te rooten in de hoop dat die het dan wel weer doet want ik denk dat het gewoon komt door die 2.1 update van SE. Of zal ik gewoon wachten op de 2.3 update?
Kan iemand helpen?

Alvast bedankt ervoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knul
iPodKiller schreef op donderdag 26 mei 2011 @ 12:25:
Hey ik heb even een vraag, mijn vriend zijn X10 geeft geen service meer aan.

Wat wil zeggen dat hij geen pin code meer hoeft in te voeren en dat hij geen sim kaart meer leest.
Al gekeken of dit aan de simkaart lag maar dat was niet het geval. Daarna even bij de PC companion de hele toestel opnieuw geupdated met Android 2.1 nog steeds niks..
Hij zit nu met alleen Wifi en kan nu niet geen 3G gebruiken noch bereikt worden.
Ik ben nu van plan om het toestel te rooten in de hoop dat die het dan wel weer doet want ik denk dat het gewoon komt door die 2.1 update van SE. Of zal ik gewoon wachten op de 2.3 update?
Kan iemand helpen?

Alvast bedankt ervoor.
Vliegtuigmodus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iPodKiller
  • Registratie: September 2010
  • Niet online

iPodKiller

( ͡° ͜ʖ ͡°)

Ja, dat had ik proberen uit te zetten maar dat lukte ook niet. Maar toen die eenmaal uit was, was er niks veranderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MagicTempest
Op twitter was er gisteren een vooraankondiging voor een blogpost van Rikard over de upgrade naar 2.3.3 voor de X10. In ieder geval zou de uitrol begin Q3 moeten starten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

MagicTempest schreef op vrijdag 27 mei 2011 @ 12:16:
Op twitter was er gisteren een vooraankondiging voor een blogpost van Rikard over de upgrade naar 2.3.3 voor de X10. In ieder geval zou de uitrol begin Q3 moeten starten.
Was? Is: http://twitter.com/#!/Son.../status/73814167005560832

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaos-Zero
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 19-08 19:53

Chaos-Zero

Sega fan!

Kunnen jullie LiveProfile vinden in de market op jullie X10? Bij mij namelijk niet en op Twitter zegt SE tegen mij dat hij er wel in hoort te staan voor de X10.

PSN: MoodChange | Steam: Chaos_Zero89

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ares408
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Die kan ik vinden. Ik heb een nordic stock.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaos-Zero

Chaos-Zero

Sega fan!

Het vreemde is, via de web browser op mn laptop kan ik hem ook niet installeren. Een willekeurig ander programma ook niet. Hij geeft iets aan dat de beoordelingsfilter voor mijn apparaat niet compatibel is met mijn apparaat. Terwijl ik dat programma eerder wel had geinstalleerd staan (bump). Voorheen ging het moeiteloos om via de market op mn laptop wat te installeren.

[ Voor 4% gewijzigd door Chaos-Zero op 14-07-2011 21:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avec_style
ik heb hetzelfde. Heb je mijn posts hierboven gelezen?
Behalve liveprofile heb ik dus dit probleem met nog andere apps (Mytracks, cardiotrainer, endomondo en buddyrunner)

Ik denk dat Google misschien iets heeft aangepast in de market waardoor wij ten onrechte bepaalde apps niet meer kunnen zien. Maar het is nu dus ff de vraag of wij alleen dit probleem hebben of iedereen met een X10.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ares408
  • Niet online
My tracks, cardiotrainer en endomondo kan ik vinden. Het is iig niet iedereen met een x10.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaos-Zero

Chaos-Zero

Sega fan!

avec_style schreef op zaterdag 28 mei 2011 @ 17:15:
ik heb hetzelfde. Heb je mijn posts hierboven gelezen?
Behalve liveprofile heb ik dus dit probleem met nog andere apps (Mytracks, cardiotrainer, endomondo en buddyrunner)

Ik denk dat Google misschien iets heeft aangepast in de market waardoor wij ten onrechte bepaalde apps niet meer kunnen zien. Maar het is nu dus ff de vraag of wij alleen dit probleem hebben of iedereen met een X10.
Uit jouw lijstje kan ik alleen maar cardiotrainer vinden. Voor de rest ook niks. Maar hebben jullie ook het probleem dat je niks via de market op je pc kan installeren? Hij vindt mijn hele telefoon niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ares408
  • Niet online
Ik kan prima dingen installeren vanaf mijn pc, ik doe eigenlijk nauwelijks anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avec_style
Ares408 schreef op zaterdag 28 mei 2011 @ 21:42:
Ik kan prima dingen installeren vanaf mijn pc, ik doe eigenlijk nauwelijks anders.
Heb je de stock ROM? Of misschien de nordic versie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ares408
  • Niet online
Zie een paar posts omhoog, ik heb de nordic stock. Maar je collega die ook niks kan vinden heeft die ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avec_style
Dan heeft het dus waarschijnlijk niet daarmee te maken. Ik heb net de webversie bekeken van de market, en zie dat er veel apps bijzitten die ik niet kan installeren. Ik kan ook niet verklaren waarom ik ze niet direct van de site kan installeren terwijl de x10 er toch echt voor geschikt zou moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlyEragon
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 19-09 15:44

FlyEragon

Alien Monkeys

Damn, BEN simkaart werkt niet in mijn nieuwe witte X10. T-mobile simkaart doet het prima, telefoon is ook simlockvrij. Beetje gezocht maar lijkt erop dat sommige simkaarten niet ondersteund worden door de X10 ? De BEN simkaart doet het trouwens wel in een Samsung Galaxy S en een Nokia E71.

Heeft iemand hier misschien een BEN aansluiting met zijn X10 die werkt. Oja, de BEN simkaart is van begin 2011.

[ Voor 5% gewijzigd door FlyEragon op 29-05-2011 22:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ares408
  • Niet online
Het is dus een software probleem. Heb je al eens geprobeerd om de telefoon te wipen en opnieuw te flashen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlyEragon

FlyEragon

Alien Monkeys

Ik heb een update gedaan via SEUS, maar dat mocht ook niet helpen. Ik kan de pincode invoeren en daarna start het toestel gewoon op, android menu etc.. maar geen ontvangst en als ik bv. wil browsen krijg ik de melding van: geen simkaart. Heb een beetje lopen zoeken maar er zijn meer mensen die last hebben dat de X10 niet overweg kan met bepaalde simkaarten, morgen maar eens bellen dan met BEN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ymoona
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 18-09 23:13
FlyEragon schreef op zondag 29 mei 2011 @ 22:01:
Damn, BEN simkaart werkt niet in mijn nieuwe witte X10. T-mobile simkaart doet het prima, telefoon is ook simlockvrij. Beetje gezocht maar lijkt erop dat sommige simkaarten niet ondersteund worden door de X10 ? De BEN simkaart doet het trouwens wel in een Samsung Galaxy S en een Nokia E71.

Heeft iemand hier misschien een BEN aansluiting met zijn X10 die werkt. Oja, de BEN simkaart is van begin 2011.
Hier een ben simkaart die het prima doet, ik denk eind 2010. Ook mijn oude sim kaart van ben (ik denk 2000) heeft het altijd prima gedaan.

https://f1nerd.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlyEragon

FlyEragon

Alien Monkeys

Ik heb een verschilletje ontdekt : Bij de zwarte x10 waar de BEN simkaart wel in werkt staat in het servicemenu bij simlock achtereenvolgens de getallen : 5 5 5 0

Bij de witte is dit 4 5 5 0, wellicht heeft dit er mee te maken?

edit : Ben er achter dat het er niks mee te maken heeft, er staan nergens kruisjes voor dus de X10 is zeker weten ook simlockvrij. Heb hem een tijdje gebruikt met mijn oude sim-kaart en dat werkt dan prima. Raadselachtig 8)7 Helaas heb ik BEN nog niet kunnen bellen omdat de klantenservice al dicht was om 17:00.

Bij de witte staat bij customization version : 1234-8547_R8B
De zwarte : 1234-8547_R6B
Voor de rest zijn alle versienummers hetzelfde behalve deze. Beide hebben de laatste A.0.435 firmware en zijn 'Generic' & 'World'.

[ Voor 56% gewijzigd door FlyEragon op 30-05-2011 22:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ymoona
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 18-09 23:13
Weet iemand nog eenvoudige oordopjes voor de x10, waar je zowel het volume als de play/pauze kan regelen. Een beetje zoals de remote op mijn iPod.

https://f1nerd.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mailyourmom
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 23-06-2023

Mailyourmom

PDQ Bach forever

Ik kreeg een paar dagen geleden de nieuwe update 2.1.B.0.1 aangeboden. Nu lees ik dat die niet voor Nederlandse toestellen uitgerold zou worden:
http://www.allaboutphones...op-Android-21-Update.html

Maakt mij niets uit, hoor, ik ben er blij mee want het is een goede set updates, maar de logica hiervan ontgaat me. Kan iemand me uitleggen waarom ik 'm wel krijg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennahz

Dennahz

Zal ook eens updaten dan. Wel irritant dat je dan eerst al je data moet backuppen en terugzetten.

Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avec_style
is het niet zo dat de 2.3 update niet in alle landen uitkomt? Dan zou dit kunnen betekenen dat deze update voor die telefoons de laatste is, terwijl de rest wordt geupdate naar 2.3.

(is maar een theorie)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mailyourmom
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 23-06-2023

Mailyourmom

PDQ Bach forever

Als ik het goed begrepen heb, wordt de X10 begin Q4 geupdate naar 2.3.3 en dit zou wereldwijd moeten gebeuren. Kan me vergissen natuurlijk. De 2.1.B.0.1 update bewaart overigens alle data.
Pagina: 1 ... 8 ... 16 Laatste

Let op:
Vragen, opmerkingen of ander zinnen met betrekking tot custom-roms voor de Sony Ericsson Xperia X10 mogen hier: Het Sony Ericsson Xperia X10 Rooten & Custom ROM's topic.

Dergelijke berichten zijn hier zwaar off topic en zullen zonder pardon worden verwijderd.