3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning
Gezien ik volgende maand de Xperia S wil kopen en een maand nog wel lang vind om een nieuwe batterij aan te schaffen vroeg ik me af of iemand nog een batterij over heeft of een plek weet voor een goedkope batterij voor de X10?
PSN: MoodChange | Steam: Chaos_Zero89
Verwijderd
mobielbereikbaar.nl vandaag besteld volgende dag geleverd, 100%Chaos-Zero schreef op woensdag 08 februari 2012 @ 16:59:
Zoals ik al eerder aan gegeven heb in dit topic, valt mijn telefoon regelmatig uit. Echter is t de laatste tijd erger geworden en viel hij bij 30% uit. De laatste paar dagen is dit zelfs al bij 50% resterende batterij.
Gezien ik volgende maand de Xperia S wil kopen en een maand nog wel lang vind om een nieuwe batterij aan te schaffen vroeg ik me af of iemand nog een batterij over heeft of een plek weet voor een goedkope batterij voor de X10?
ik heb hele goeie ervaringen met die site
Dit om mijn dataverbruik in de gaten te houden om straks een goede bundel aan te kunnen schaffen.
Nu valt mij op dat de grootste verbruikers nogal vreemd zijn?
Dit zijn:
1) Toetsenblok ------ 3.6MB (in 2 dagen)
2) Crashmonitor ---- 3.2MB
3) Platform Apps --- 3.2MB
en daarna komt de NU.nl app die ik daadwerkelijk zelf gebruik met 0.5MB in 2 dagen?
Waarom gebruiken die eerste 3 zoveel data en is het eventueel mogelijk om deze alleen tot wifi te restricten zonder dat het gevolgen zou hebben?
[Eos 50D] [Tamron 11-18] [Canon 24-85] [Canon 50 1,8] [Sigma 70-200 2.8] [Speedlight 580EX]
Als toestel geroot is zou je Droidwall kunnen gebruiken. Daar kun je apps dan toegang ontzeggen/grven inzake 3g en/of wifi (zoals bij mij de market niet via 3g mag gaan)answer_man schreef op zondag 19 februari 2012 @ 15:40:
Nou heb ik sinds een paar dagen een mb-meter geinstalleerd op men telefoon.
Dit om mijn dataverbruik in de gaten te houden om straks een goede bundel aan te kunnen schaffen.
Nu valt mij op dat de grootste verbruikers nogal vreemd zijn?
Dit zijn:
1) Toetsenblok ------ 3.6MB (in 2 dagen)
2) Crashmonitor ---- 3.2MB
3) Platform Apps --- 3.2MB
en daarna komt de NU.nl app die ik daadwerkelijk zelf gebruik met 0.5MB in 2 dagen?
Waarom gebruiken die eerste 3 zoveel data en is het eventueel mogelijk om deze alleen tot wifi te restricten zonder dat het gevolgen zou hebben?
iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB - iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB - AirPods Pro - Watch 5 Space Gray LTE - TV 4K 128GB - TV 4 64GB - Wireless CarPlay
Onavo mb-meter is dat
[Eos 50D] [Tamron 11-18] [Canon 24-85] [Canon 50 1,8] [Sigma 70-200 2.8] [Speedlight 580EX]
Verwijderd
Ik heb al een tijdje de Xperia X10. Nooit problemen mee gehad en ben er tevreden over. Echter toen ik de telefoon vannacht aan de lader had hangen en ik vanmorgen wakker werd deed die opeens niks meer. Ik druk op de aan/uit knop maar dan knippert er 3x een rood lampje, meer niet. Hij reageert dus helemaal nergens meer op. Iemand die weet wat het probleem is?
Alvast hartelijk bedankt!
Verwijderd
Verwijderd
Hetzelfde probleem weken gehad hier. Toestel laadt tot de helft op, om vervolgens aan de lader binnen een half uur weer leeg te lopen. Ook het accuverbruik is enorm wanneer het toestel aan is. Gelukkig heb ik nu een nieuw toestel, en kom ik nooit meer terug naar Sony (Ericsson).Verwijderd schreef op zondag 26 februari 2012 @ 09:12:
Hallo,
Ik heb al een tijdje de Xperia X10. Nooit problemen mee gehad en ben er tevreden over. Echter toen ik de telefoon vannacht aan de lader had hangen en ik vanmorgen wakker werd deed die opeens niks meer. Ik druk op de aan/uit knop maar dan knippert er 3x een rood lampje, meer niet. Hij reageert dus helemaal nergens meer op. Iemand die weet wat het probleem is?
Alvast hartelijk bedankt!

Vorige week werkte mijn alarm trouwens niet 's ochtends, dat vond ik helemaal vreemd, aangezien het een alarm is wat ik sinds 2 jaar ingesteld heb als door-de-weeks alarm voor het werk, deze stond ook gewoon zoals normaal gesproken aan en de volgende dag ging het alarm ook af zonder iets veranderd te hebben...
You only need two tools in life: WD-40 and Duct-Tape, if it doesn't move and it should, use the WD-40. If it does move and it shouldn't, use the Tape.
dit word niet ondersteund.Verwijderd schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 17:50:
weet iemand of de x10 ook HD-voice van KPN/Hi ondersteund?
alleen de 2011 modellen en hoger van SE.
[ Voor 9% gewijzigd door jessy100 op 07-03-2012 17:52 ]
Laat je ervaringen eens horen hier. Ben zelf ook wel benieuwd hoe de S is t.o.v. de X10. Persoonlijk, en volgens mij ben ik niet de enige, ben ik ook wel geïnteresseerd in de S als opvolger. (alhoewel ik nog tot september moet, dus afwachten wat er intussen nog uitkomt).Chaos-Zero schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 18:36:
Laatste dag met mn X10, mag morgen mn Xperia S ophalen. Heb zeer genoten van deze telefoon, afgezien de tijd dat mn batterij stuk was. Ben benieuwd naar de S!
Sowieso is het design natuurlijk verder mooi, maar dat is een kwestie van smaak. De touch knopjes (boven de doorzichtige balk) werken bij mij, in tegenstelling tot sommige reviews gewoon zoals het zou moeten werken. Af en toe wil ik nog wel eens er naast drukken en dan reageert hij natuurlijk niet.
Wat wel heel erg wennen is, is dat de menu en de back knoppen omgedraaid zijn en ik hierdoor nog wel eens een menu terug ga bijvoorbeeld, maar ook dit is een kwestie van wennen.
Wat me trouwens wel gelijk opviel toen ik voor het eerst aan het bellen was, is dat het geluid gewoon goed is. Erg helder en de volume is ook stukken beter dan bij de X10. Het fijne is ook dat er veel meer apps draaien op de S dan de X10.
Tot op dit moment heb ik nog geen echte nadelen kunnen vinden. De meeste dingen zijn gewoon even wennen, maar dat heb je als je een willekeurige andere telefoon neemt ook. Ik zal van de week nog wel even een betere impressie geven.
Naja goed, laat maar even weten als er nog vragen zijn, maar ik zal in de loop van volgende week nog wel even een update geven hoe mijn bevindingen dan zijn.
Verwijderd
mijn xperiax10 knippert met het rode lampje 3 keer, soms meerdere malen, soms ook niet en hij gaat niet meer aan. Ik heb al een nieuwe batterij en een nieuwe oplader, ligt mijn probleem bij de poortingang?
gr
Klinkt alsof hij niet meer kan opladen...Verwijderd schreef op dinsdag 13 maart 2012 @ 23:20:
hallo,
mijn xperiax10 knippert met het rode lampje 3 keer, soms meerdere malen, soms ook niet en hij gaat niet meer aan. Ik heb al een nieuwe batterij en een nieuwe oplader, ligt mijn probleem bij de poortingang?
gr
Je kan eens proberen om de batterij op te laden met een ander toestel (of een standalone lader), en als het dan werkt is het waarschijnlijk de USB-poort van je X10 die stuk is (en dat is geen zeldzaam probleem).
De bescherm folie heb ik verwijderd en het frontglas is echt weer mooi glanzend en krasbestendig.
Nieuwe batterij geplaatst hij gaat nu weer 2 dagen mee na een lading
32gb geheugenkaart geplaatst
Android opnieuw geinstaleerd, en vervolgens alle apps geinstaleerd op de geheugenkaart, hierdoor blijft
er veel meer werkgeheugen op de telefoon over en werkt hij een stuk sneller.
Waarom zou je zo meer werkgeheugen hebben? En volgens mij (correct me if I'm wrong) worden alle Apps zo juist langzamer, omdat de data van de SD kaart gehaald moet worden en dit werkt langzamer dan vanaf intern geheugen.videoman schreef op zaterdag 17 maart 2012 @ 15:19:
32gb geheugenkaart geplaatst
Android opnieuw geinstaleerd, en vervolgens alle apps geinstaleerd op de geheugenkaart, hierdoor blijft
er veel meer werkgeheugen op de telefoon over en werkt hij een stuk sneller.
Ik denk dat je telefoon nu sneller lijkt te werken, omdat je Android opnieuw hebt geïnstalleerd.... Waardoor alle troep, die in die 2 jaar tijd is geïnstalleerd en opgeslagen, eraf is.
@bartsled: dit lijkt me meer iets voor het Rooten & Custom ROM's topic.
[ Voor 9% gewijzigd door drav91 op 17-03-2012 16:27 ]
Gaat erom hoe snel de geheugenkaart is , de apps werken niet trager dan op het intern geheugen merk ik , de cache van het programma blijft op het intern geheugen staan namelijk.drav91 schreef op zaterdag 17 maart 2012 @ 16:21:
[...]
Waarom zou je zo meer werkgeheugen hebben? En volgens mij (correct me if I'm wrong) worden alle Apps zo juist langzamer, omdat de data van de SD kaart gehaald moet worden en dit werkt langzamer dan vanaf intern geheugen.
Ik denk dat je telefoon nu sneller lijkt te werken, omdat je Android opnieuw hebt geïnstalleerd.... Waardoor alle troep, die in die 2 jaar tijd is geïnstalleerd en opgeslagen, eraf is.
@bartsled: dit lijkt me meer iets voor het Rooten & Custom ROM's topic.
Ik merk toch snelheids winst als het intern geheugen leeg is, dit kun je merken met het inschakelen van de camera hij is er direct, voorheen moest ik 2 seconden wachten.
Heb ook zo'n probleem met mijn X10.AmbroosV schreef op dinsdag 13 maart 2012 @ 23:42:
[...]
Klinkt alsof hij niet meer kan opladen...
Je kan eens proberen om de batterij op te laden met een ander toestel (of een standalone lader), en als het dan werkt is het waarschijnlijk de USB-poort van je X10 die stuk is (en dat is geen zeldzaam probleem).
Kon er laatst niks meer mee, qua opladen en USB detectie via PC. Is het moederbord, kosteloos, vervangen door KPN Business Centre.
PC detecteert hem weer, kan ook weer opladen via PC. Maar opladen via de adapter doet het niet.
Adapter gebruikt op mijn oude X1 en daar werkt ie wel bij. De adapter van de X1 gebruikt om de X10 op te laden en het werkt niet.
Ra ra wat kan het zijn?
Ik heb vorig jaar via ProAssist een nieuwe X10 gekregen omdat de oude dat probleem ook had.AmbroosV schreef op dinsdag 13 maart 2012 @ 23:42:
[...]
Klinkt alsof hij niet meer kan opladen...
En ja, hoor, die nieuwe heeft vannacht ook de geest gegeven wat het opladen betreft...
Het is dat ik nog tot februari 2013 aan mijn abo vastzit, anders ging ik een nieuw, ander toestel halen...
(en zoiets gebeurt altijd als je middenin een verhuizing of dergelijke stress-situatie zit...)

Verwijderd
Sinds de update naar Android 2.3.3 kan ik mijn Xperia X10 niet meer in "stille stand" zetten. Wel nog trilstand of beltoon maar geen stil (dus zonder trillen). Meerdere mensen met dit probleem? En nog interessanter: iemand die een oplossing weet, waardoor ik mijn Xperia weer in de stille stand kan krijgen?
Voorheen kon ik met de knop aan de rechterzijkant van het toestel, switchen tussen beltoon, trilalarm en stil. Maar die laatste functie is dus ineens weg...
Ik heb al maanden vanalles uitgeprobeerd, maar ik kom niet op een handige oplossing.
Alvast thanks voor de hulp!
Alvast bedankt!
Ik gebruik de app Quick Settings daarvoor. Alle standen mogelijk.Verwijderd schreef op dinsdag 27 maart 2012 @ 16:52:
Hi all,
Sinds de update naar Android 2.3.3 kan ik mijn Xperia X10 niet meer in "stille stand" zetten. Wel nog trilstand of beltoon maar geen stil (dus zonder trillen). Meerdere mensen met dit probleem? En nog interessanter: iemand die een oplossing weet, waardoor ik mijn Xperia weer in de stille stand kan krijgen?
Voorheen kon ik met de knop aan de rechterzijkant van het toestel, switchen tussen beltoon, trilalarm en stil. Maar die laatste functie is dus ineens weg...
Ik heb al maanden vanalles uitgeprobeerd, maar ik kom niet op een handige oplossing.
Alvast thanks voor de hulp!
(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A
Late reactie, maar het is gewoon een kwestie van dit topic volgen.bartsled schreef op vrijdag 16 maart 2012 @ 09:22:
Hoe zit het nu met het unlocken van de bootloader? Het valt mij op dat er veel onoverzichtelijke topics op XDA zijn... Voor de duidelijkheid, ik heb een x10 Vodafone die was geupdate naar stock 2.3. Heb er recent een andere 2.3 rom op geflashed (DonutHD). Hoe kan ik de bootloader er af wippen?
Dankje, weet iemand of er nog andere manieren zijn om je Xperia X10 simlock vrij te maken? Ik heb op het internet diverse unlock tools gevonden, maar daarvoor moet betaald worden.. Nogmaals bedankt!Ares408 schreef op dinsdag 27 maart 2012 @ 18:54:
Daarvoor moet je bij KPN zijn.
Alleen weet ik niet of dit alleen aangevraagd mag worden door een 3e partij. Of dat alleen degene die hem bij KPN heeft gekocht dit kan.
Super, dankje!Ares408 schreef op woensdag 28 maart 2012 @ 10:11:
Iedereen mag/kan dat aanvragen, als je het eerder dan 1 jaar aanvraagt komt er ~€90 op de volgende telefoonrekening bij.
Edit: dit verhaal gaat over KPN, hoe het bij andere telco's zit weet ik niet.
Hier moet je zijn.
Geen multi-touch? Is dat nog steeds zo? Hier was ik nog benieuwd naarPluspunten
+ Supersnel door de gebruikte processor.
+ Mooi uiterlijk zowel qua hardware als software
+ Goede muziek capaciteiten
+ Goed, groot en gevoelig touchscreen
Minpunten
- Nog met Android versie 1.6
- Geen Multitouch
hoor het graag.
Land van het eeuwige vuur
Heeft dat met hardware van deze toestel te maken?Verwijderd schreef op woensdag 04 april 2012 @ 12:30:
Klopt multitouch werkt maar beperkt.
Ja, klopt. Het is eigenlijk meer een soort dual-touch. Meer dan twee vingers tegelijk kan hij geloof ik niet registreren (als ik het goed heb onthouden).Tsupport schreef op woensdag 04 april 2012 @ 12:45:
[...]
Heeft dat met hardware van deze toestel te maken?
Onlangs de stoute schoenen aangetrokken en een custom rom erop gezet, maar wat een verademing zeg. Heb nu de nieuwe DonutHD erop staan (versie 2.2). Wat een heerlijk snelle telefoon heb ik nu zeg! En mn batterijduur is er ook aardig op vooruitgegaan. Ik wil echt niet meer terug naar stock zo.
Verwijderd
Verwijderd
Dit wordt mijn eerste Andriod toestel, kan ik deze ook upgraden naar 2.2 ofzo?
Ja hoor, met de update programma van Sony Ericsson (wordt automatisch geinstalleerd wanneer je je telefoon aansluit op je pc) kun je je fimrware upgraden naar 2.3.Tsupport schreef op donderdag 05 april 2012 @ 12:53:
Ik ben eruit en morgen krijg ik mijn witte Xperia binnen, er zit echter Andriod versie 1.6 op.
Dit wordt mijn eerste Andriod toestel, kan ik deze ook upgraden naar 2.2 ofzo?hoor het graag
Danku!avec_style schreef op donderdag 05 april 2012 @ 12:56:
[...]
Ja hoor, met de update programma van Sony Ericsson (wordt automatisch geinstalleerd wanneer je je telefoon aansluit op je pc) kun je je fimrware upgraden naar 2.3.
Verwijderd
hij laadt namelijk NIET meer op als de batterij helemaal leeg is! het vaker genoemde defecte usb-poortje is het niet, dit probleem heb ik namelijk al gehad en dit is ook opgelost (valt gewoon onder fabrieksgarantie, evt. gemaakte kosten kun je op je provider verhalen)
op dit moment hang ik mijn telefoon aan de lader, ongeveer vijf minuten blijft het rode lichtje knipperen, hij springt over naar een gewoon brandend rood lampje, en na max. twee minuten gaat hij vanzelf weer over naar het knipperende lampje. hem een nacht aan de lader hangen of aan de laptop werkt niet, en hem proberen aan te zetten bij het gewoon brandende lampje gaat wel, maar hij is dan maar tot 1% opgeladen en valt vlak na het aanzetten ook weer bijna direct uit!
hebben meer mensen het probeem en/of zijn er suggesties om dit probleem op te lossen?!
mja, kan altijd nog een geval van kapotte accu zijn. Niemand in je omgeving die eenzelfde accu in zijn telefoon gebruikt (bv. iemand anders met een X10i of zelfs een X1) of een bureaulader puur om uit te sluiten dat het aan je toestel ligt?Verwijderd schreef op zondag 08 april 2012 @ 22:56:
oké, ik heb het volgende probleem met mijn SE x10.
hij laadt namelijk NIET meer op als de batterij helemaal leeg is! het vaker genoemde defecte usb-poortje is het niet, dit probleem heb ik namelijk al gehad en dit is ook opgelost (valt gewoon onder fabrieksgarantie, evt. gemaakte kosten kun je op je provider verhalen)
op dit moment hang ik mijn telefoon aan de lader, ongeveer vijf minuten blijft het rode lichtje knipperen, hij springt over naar een gewoon brandend rood lampje, en na max. twee minuten gaat hij vanzelf weer over naar het knipperende lampje. hem een nacht aan de lader hangen of aan de laptop werkt niet, en hem proberen aan te zetten bij het gewoon brandende lampje gaat wel, maar hij is dan maar tot 1% opgeladen en valt vlak na het aanzetten ook weer bijna direct uit!
hebben meer mensen het probeem en/of zijn er suggesties om dit probleem op te lossen?!
iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB - iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB - AirPods Pro - Watch 5 Space Gray LTE - TV 4K 128GB - TV 4 64GB - Wireless CarPlay
Ik heb nu precies hetzeflde probleem met mijn X10. Hij valt vaak uit bij zwaar gebruik, ik heb het ideed at het vooral gebeurt als de accu enigzins leeg is. Je krijgt hem ook niet meer aan, hij valt gelijk weer uit, je moet hem 10min laten 'afkoelen' en dan kun je het weer proberen.
Ik laad hem nu helemaal op, dan doe ik software reset, dan kijk ik of hij het nog steeds doet, en als dat zo is dan gaat hij terug naar de winkel, want ik heb nog garantie.
De accuduur vind ik alleen niet echt overhouden. Als ik reviews lees van de nieuwe Xperia S lijkt dat ook gewoon niet zo'n sterk punt te zijn van Sony. Misschien dat een custom rom nog wat te bieden heeft hierin. Ik kom van een Blackberry af met een accuduur van 3 of 4 dagen, dus in dat opzicht is het een achteruitgang.
Verder heb ik wel een vraag over apps. Ik heb Advanced Task Killer, maar iedere dag kan ik wel apps afsluiten die ik de hele dag niet eens gebruikt heb. Deze worden automatisch gestart om een of andere reden? Ik begrijp niet goed hoe dat kan.
Verder vind ik het scherm niet altijd zuiver in de aanraakgevoeligheid. Soms moet ik half naast een button klikken om effect te hebben. Helpt het als ik de screencover eraf haal, of wordt het daar niet beter van? Ik heb zelf een aardig krasvrije geschiedenis, dus ik ben er niet bang voor deze eraf te halen.
• welke apps gebruik je? en hoe vaak?
• helderheid van je scherm
• zit je op 3G of Wifi?
• Staat bluetooth aan?
• welke programma's syncen er op de achtergrond allemaal en hoevaak?
Taskkillers zijn in principe overbodig en moet je gewoon achterwege laten
leesvoer
Zuiverheid van het aanraken ... tja ... ik had het soms met mijn X10 en nu ook met mijn Galaxy Note. Ik moet soms boven de link klikken om hem te kunnen openen. Ondertussen ben ik eraan gewend geraakt, maar soms frustreert het toch nog wel eens
[ Voor 65% gewijzigd door Yucko op 22-04-2012 11:22 ]
De helderheid heb ik wel wat hoog staan, daar zou ik naar kunnen kijken.
3G heb ik uit staan, Bluetooth ook. 2G en Wifi staan wel aan.
Voor nu hou ik de task killer wel even aan. Ik vind het ronduit vervelend als gmail mijn mail gaat ophalen.
En ja, het scherm is dan maar hoe het is misschien.
[Instellingen]-->[Account- en synchronisatie instellingen]-->[je google account]-->[Gmail synchroniseren] en daar vinkje weghalen
taskkillers sluiten programma's en processen af die android uiteindelijk weer zal gaan inladen (wat weer extra energie kost).
Verwijderd
het is eventueel ook een optie om het toestel te rooten en alle sony bloatware zoals timescape enzo te verwijderen. Deze rommel draait vaak op de achtergrond mee heeft een negatieve invloed op de batterijduurmpol schreef op zondag 22 april 2012 @ 18:25:
Ja, die instelling had ik net vanmiddag gevonden. Thanks.
dan kun je net zo goed die extra stap naar een custom rom ook nog even zetten. Met de juiste rom is de X10 dan ook nog eens lekker snel tov de SE romVerwijderd schreef op zondag 22 april 2012 @ 18:31:
[...]
het is eventueel ook een optie om het toestel te rooten en alle sony bloatware zoals timescape enzo te verwijderen. Deze rommel draait vaak op de achtergrond mee heeft een negatieve invloed op de batterijduur
edit:
Het is val/drukschade. Jaja, ik heb een micro-USB stekker erin gedrukt en daar is hij stuk van gegaan.
[ Voor 17% gewijzigd door Ares408 op 30-04-2012 19:00 ]
All statusses registered for your repair are shown in the view below.
STATUS DATE/TIME
Order - Data complete 24-4-2012 10:32:27
Order - Confirmed 24-4-2012 10:32:32
Logistics - Product sent (Customer -> Dynafix Care) 25-4-2012 10:08:20
Logistics - Product received by Dynafix Care 27-4-2012 2:09:20
Logistics - Product sent to external repair facility 27-4-2012 16:18:13
Transport - Received in accordance with specifications at external repair center 1-5-2012 21:03:06
External repair - Pending 3-5-2012 9:37:34
Transport - Ready for shipment at external repair center 4-5-2012 21:08:32
Transport - Product has been send by external repair center 4-5-2012 21:09:10
External repair - Repair finished 4-5-2012 21:09:43
En vervolgens moet je een recovery installeren vermoed ik, om uiteindelijk een custom rom te kunnen flashen ?
Dit is vrij eenvoudig, maar zie hiervoor het Topic genoemd onderaan dit topic, het Rooten & Custom ROM's topic.The-Dude schreef op zondag 20 mei 2012 @ 16:54:
Hoe root je het makkelijkst een Xpreria X10 die op 2.3.3 zit ?
En vervolgens moet je een recovery installeren vermoed ik, om uiteindelijk een custom rom te kunnen flashen ?
<edit>typo</edit>
[ Voor 4% gewijzigd door KoekjevanLU op 21-05-2012 12:37 ]
Mijn xperia staat voor de 'time out' scherm op 30 seconden
hij valt ook volledig uit maar na ongeveer 5 minuten lichte het scherm terug op en blijft dit ook zo
gevolg : de batterij gaat er op één dag door
Ik heb sinds kort een X10, en dit is me eerste Android.. wellicht kijk ik er de hele tijd overheen..
Maar...
Is er geen notitieblok app standaard erop?
Rotterdam
Kijk eens in de Play Store, er zijn er zeer veel te vinden: https://play.google.com/store/search?q=note&c=appsGS88 schreef op zaterdag 07 juli 2012 @ 22:41:
Beste,
Ik heb sinds kort een X10, en dit is me eerste Android.. wellicht kijk ik er de hele tijd overheen..
Maar...
Is er geen notitieblok app standaard erop?
"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."
Rotterdam
Weet je misschien ook of UHS-Ix ondersteund wordt? Die blijken volgens mij sneller te zijn dan Class 10, maar echt harde cijfers ben ik nog niet tegengekomen.
Ik zit namelijk te twijfelen tussen 2 micro SD kaartjes van 32GB:
1. Adata UHS-I
2. Samsung Class 10
Als het verschil nagenoeg niks is, dan ga ik voor de Samsung (Informatique is iets dichterbij voor mij)... maar daar staan geen snelheden bij, en bij de ander wel.
[ Voor 4% gewijzigd door GS88 op 11-07-2012 14:55 ]
Rotterdam
Rotterdam
Ik denk overigens dat ik mijn X10 aan de wilgen ga hangen. Ik vind hem simpelweg te traag (ook met bijvoorbeeld CM). Als we nu een volledig functionerende CM9 hadden gehad met HWA dan was ik er nog even mee door gegaan maar ik zie de Galaxy Nexus als een mooie opvolger.
maar het meest storende is nu op het moment als mensen mij SMS dat ik hem altijd 2x binnen krijg. Iemand een idee waarom dit gebeurt?
I was playing poker the other night... with Tarot cards.
I got a full house and 4 people died.
-- Steven Wright
't schijnt dat er ook een 4.0 rom in ontwikkeling is, maar aangezien ik hem dagelijks gebruik wacht ik even tot er een stabiele versie is.
Raar... Is zo gek nog niet
Heb al een tig roms geprobeerd, maar uiteindelijk helpt het niet echt veel. Het is natuurlijk een foon van 2 jaar oud, maar dan nog... de Samsung Galaxy Mini 2 van m'n vriendin reageert veel sneller, terwijl die qua specificaties toch minder is dan m'n X10.
Ik denk dat je daar vooral het langzame geheugen begint te voelen. De foto's van de Galaxy Mini 2 zijn ook maar half zo groot als die op de Xperia X10 én de schermresolutie is lager dan die van de Xperia S dus heeft hij ook gewoon minder pixels te renderen. En daarnaast is die 200Mhz niet zo'n groot verschil.Dennahz schreef op woensdag 25 juli 2012 @ 10:27:
Ik begin me de laatste tijd wat te ergeren aan de traagheid van de X10. Misschien doe ik er teveel mee en verlang ik er teveel van, maar ik hou er niet van om te moeten wachten voor de gallery eindelijk eens m'n foto's gerenderd heeft als ik erdoorheen blader. Hij reageert gewoon niet meer zo vlot en soepel.
Heb al een tig roms geprobeerd, maar uiteindelijk helpt het niet echt veel. Het is natuurlijk een foon van 2 jaar oud, maar dan nog... de Samsung Galaxy Mini 2 van m'n vriendin reageert veel sneller, terwijl die qua specificaties toch minder is dan m'n X10.
Maar ja, ik merk ook dat mijn X10 het gewoon moeilijk begint te krijgen. De play store lagt als een malle, google maps gaat allesbehalve vloeiend en browsen doe ik er al helemaal niet meer op. Ik kan al verlengen maar wacht nog steeds totdat Sony een nieuwe telefoon uit brengt, dus mn X10 zou het nog een paar maanden vol moeten houden.AmbroosV schreef op woensdag 25 juli 2012 @ 12:39:
[...]
Ik denk dat je daar vooral het langzame geheugen begint te voelen. De foto's van de Galaxy Mini 2 zijn ook maar half zo groot als die op de Xperia X10 én de schermresolutie is lager dan die van de Xperia S dus heeft hij ook gewoon minder pixels te renderen. En daarnaast is die 200Mhz niet zo'n groot verschil.
2 woorden: IFA Berlijn.Knul schreef op woensdag 25 juli 2012 @ 13:24:
[...]
Maar ja, ik merk ook dat mijn X10 het gewoon moeilijk begint te krijgen. De play store lagt als een malle, google maps gaat allesbehalve vloeiend en browsen doe ik er al helemaal niet meer op. Ik kan al verlengen maar wacht nog steeds totdat Sony een nieuwe telefoon uit brengt, dus mn X10 zou het nog een paar maanden vol moeten houden.
Ah, wordt ie daar aangekondigd ja? Heb je daar ook een bron van?
Ik gebruik de 'Advanced Task Killer' om onnodige taken automatisch af te sluiten, dat helpt wel, maar over het algemeen is de performance toch niet echt geweldig. Misschien weer eens een rom proberen die gebaseerd is op de originele rom.
Welke apps hebben jullie flink in gebruik dan?
(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A
Eh, ik ben de bron in dit gevalKnul schreef op woensdag 25 juli 2012 @ 13:43:
[...]
Ah, wordt ie daar aangekondigd ja? Heb je daar ook een bron van?
ja bij mij ook pas de afgelopen 3 maanden. Het toestel is dan ook al zeker 2 jaar oud, maar nu begint het ineens snel te gaan met de chroomlook. Ironisch genoeg weinig schade aan de voor en achterkant.videoman schreef op woensdag 05 september 2012 @ 14:34:
Zijn er hier mensen waarbij het chroom loslaat op de telefoon ? Heb inmiddels een nieuw middenstuk besteld.
Sinds een tijdje wel een ander issue, het toestel wil af en toe een dag mijn mobiel internet niet vinden. Dacht eerst dat dit aan de provider lag, maar heb een test gedaan met een andere telefoon (een oude SE Satio) en deze had geen enkel probleem. Er is niet een bepaalde routine maar na wat restarten van de telefoon en gegevensverkeer aan- en uitzetten gaat die soms weer aan.
Verder ben ik tevreden sinds de update naar 2.3 en loopt het toestel opzich goed, mits je niet teveel open hebt staan.
Vragen, opmerkingen of ander zinnen met betrekking tot custom-roms voor de Sony Ericsson Xperia X10 mogen hier: Het Sony Ericsson Xperia X10 Rooten & Custom ROM's topic.
Dergelijke berichten zijn hier zwaar off topic en zullen zonder pardon worden verwijderd.