Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Verwijderd

The Realone schreef op vrijdag 18 februari 2011 @ 12:46:
Zit er een screenprotector op dan? :?
Ja die zit er inderdaad op, mijne zie je redelijk zitten, ook bijna geen schade. Toppertje, wat op zich wel vreemd blijft is dat SE dit er standaard op doet ipv investeren in een betere standaard schermbescherming.

Eigenlijk geven ze aan dat hun scherm niet goed genoeg is en krijg je standaard de "nood" oplossing. Ken geen ander merk die standaard een screenprotector er op doet.

• The Realone
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 00:08
Ik zie nu inderdaad de screenprotector zitten. Heb dat ding nu een paar dagen maar had er vrijwel direct m'n eigen protector opgeplakt. Af en toe had ik het idee dat het scherm niet altijd geweldig reageerde. Nu meteen maar mijn protector eraf getrokken. _O-

Verwijderd

Heerlijk. Multitouch zit erop! X10 branded Vodafone. Zojuist geupdate in een klein kwartiertje. Werkt als een trein, tot nu toe alleen geprobeerd in gallery en Angry Birds.

Mooi nog zo even voor ik naar O'rijk vertrek :)

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 18 februari 2011 @ 12:57:
[...]

Ja die zit er inderdaad op, mijne zie je redelijk zitten, ook bijna geen schade. Toppertje, wat op zich wel vreemd blijft is dat SE dit er standaard op doet ipv investeren in een betere standaard schermbescherming.

Eigenlijk geven ze aan dat hun scherm niet goed genoeg is en krijg je standaard de "nood" oplossing. Ken geen ander merk die standaard een screenprotector er op doet.
Let wel op niet bij alle X10 zitten screenprotectors op :(
Heb m van kpn vanaf eind april maar zat er niet standaard op.
Goede super manier om nieuw op te zetten is eerst met plakband stofvrij maken en dan een zeer dun laagje water met plantenspuit op doen,dan de protector er op leggen en even laten drogen.
water dient er voor dat je m nog kan schuiven. (gezien in een winkel _/-\o_ )

• gram501
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 28-10 19:24
wil deze telefoon ook kopen maar ik lees op kieskeurig dat de telefoon speaker tijdens bellen erg zacht is en dat de ontvangst van het netwerk niet zo goed schijnt te zijn. Wat is jullie ervaring hiermee?

Verwijderd

gram501 schreef op vrijdag 18 februari 2011 @ 20:39:
wil deze telefoon ook kopen maar ik lees op kieskeurig dat de telefoon speaker tijdens bellen erg zacht is en dat de ontvangst van het netwerk niet zo goed schijnt te zijn. Wat is jullie ervaring hiermee?
Ben bij kpn maar heb goed ontvangst en ook een goed geluid tijdens bellen ,als je dat bedoel.
Maar daar zal per provider enwel verschil in zitten, ontvangst.
geluid:ook daarin kan er zoals ik hier soms lees ook verschillen per foon .

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 18-02-2011 20:52 ]

• martend
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 12-02-2018

martend

m11x,SG-M,I7K @ 127.0.0.1

Dank voor de tips en antwoorden over de screenprotector! Vooral die met een beetje water moet ik onthouden.

@gram501 Ontvangst problemen heb ik niet, de volume voor telefoon gesprekken heb ik naar beneden gezet, omdat het geluid soms te hard was en daardoor ging kraken. Ik zorg er nu gewoon voor dat ik die telefoon niet halfbakken voor mijn oor heb hangen, dus ik schuif en druk en beetje zodat het speakertje voor mijn gehoor ingang zit en versta dan iedereen luid en duidelijk.

• gram501
bedankt voor de reacties

mede door zijn 4 inch scherm en dat er nu wel multitouch op zit vindt ik dit een goede telefoon die ik redelijk betaalbaar 2e hands ga aanschaffen (nu ik hoor dat de ontvangst problemen er niet zijn)

wil namelijk mijn eerste android telefoon wel met een 4 inch hihi
hopen dat froyo nog komt of dat er een custom rom froyo komt waar ALLES werkt...

ps wat is eigenlijk voordeel van froyo t.o.v. eclair
(behalve apps-2-sd en flash10.1)
is flash 10.1 er ook voor eclair?

• martend

martend

gram501 schreef op zaterdag 19 februari 2011 @ 16:46:

wil namelijk mijn eerste android telefoon wel met een 4 inch hihi
_/-\o_

Highlights van 2.2: Videootje

App Runner helpt je met java, zijn vast nog wel andere oplossingen.
Ik ben aan het hele Java verhaal nog niet toegekomen, installeer me nu al helemaal suf met allerlei apps en geen enkele app miste het / had het nodig. Vervang de standaard browser met bijvoorbeeld de Skyfire app en je kan ook online filmpies loeren van andere websites dan youtube, vanaf je SDcard filmpie kijken? installeer arcMedia daarme krijg je extra codecs.

• Haas_nl
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 14-11 10:51
Ik heb net ook de x10 gekocht voor 250 euro met kpn lock, gezien ik oud debitel abbo heb met kpn was het wel mooie aanbieding. (Als iemand intresse heeft, hij is wel wit en er zit dus een lock op maar hij is dan ook gemiddeld 100-70 euro goedkoper.Edit dit was kennelijk een lokkertje ding was in eens uitverkocht.

Vroeg me wel af of ik er niet een hoesje om heen moet doen ofzo? Of gaat ie zo de broekzak in?

[ Voor 18% gewijzigd door Haas_nl op 22-02-2011 17:07 ]

• nickpma
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 11-10 03:38
Voor de verkoop van je spullen hebben we andere mogelijkheden op GoT. Je eigen producten hier aanbieden is niet toegestaan en offtopic.

[ Voor 91% gewijzigd door Bullet NL op 22-02-2011 00:03 ]

• The Realone
The Realone schreef op donderdag 10 februari 2011 @ 15:29:
[...]

Ik heb dat ding inmiddels binnen, helaas eerder dan dat mijn X10 binnen is dus ik zal nog even moeten wachten. Maar ik heb het met verschillende apparaten getest en dat blijf allemaal erg goed zitten terwijl het oppervlak niet bij allen even egaal was.

Zodra de X10 binnen is hang ik dit ding in de auto en kom ik er nog op terug, maar vooralsnog lijkt het een erg goede aankoop te zijn geweest.
Goed, eens even een tijdje getest met de X10. In eerste instantie dacht ik dat het tegen zou vallen. Het blijkt namelijk dat de klevende laag minder goed werkt bij lage temperaturen. Dus als je na een nachtje vriezen de auto in stapt merk je het wel. Dat wil niet zeggen dat ie niet genoeg kleeft hoor, want als je em fatsoenlijk aandrukt blijft hij netjes zitten.

Fatsoenlijk aandrukken is wel een belangrijk puntje, want ik had dat eens niet gedaan en toen donderde de telefoon ineens naar beneden vol met het scherm op de pook. Niks aan de hand, maar toch wel iets om rekening mee te houden. Nu heb ik de zuignap wat verder naar achteren geplaatst (op het raam kan ook) zodat de telefoon boven m'n dashboard hangt en nooit ver kan vallen. Vanavond een ritje van een uur gemaakt over verschillende hobbelige weggetjes, spoorwegovergang en slechte zandpaden en hij bleef keurig zitten.

Kortom, ook voor de X10 werkt de Clingo perfect en stof verzamelen doet ie nauwelijks, althans niet in een week tijd. Ik kan hem in ieder geval aanraden!

• Haas_nl
  • Laatst online: 14-11 10:51
Haas82 schreef op maandag 21 februari 2011 @ 16:43:
Ik heb net ook de x10 gekocht voor 250 euro met kpn lock, gezien ik oud debitel abbo heb met kpn was het wel mooie aanbieding. (Als iemand intresse heeft, hij is wel wit en er zit dus een lock op maar hij is dan ook gemiddeld 100-70 euro goedkoper.[/url]

Vroeg me wel af of ik er niet een hoesje om heen moet doen ofzo? Of gaat ie zo de broekzak in?
Order geannuleerd omdat niet op voorraad is en niet meer op voorraad komt. fuuuu :(
Heb opgemerkt dat hij zonder simlock nog wel te koop is en dat ze die moeten opsturen.

[ Voor 7% gewijzigd door Haas_nl op 22-02-2011 17:08 ]

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08:09
The Realone schreef op dinsdag 22 februari 2011 @ 00:02:
Kortom, ook voor de X10 werkt de Clingo perfect en stof verzamelen doet ie nauwelijks, althans niet in een week tijd. Ik kan hem in ieder geval aanraden!
Dank voor de heads-up. Ik ga er eens over nadenken.

Punctuality is the politeness of kings

• martend

martend

Haas82 schreef op maandag 21 februari 2011 @ 16:43:
Kan beide door de goede screenprotector (zie boven) Ik heb bij aanschaf ook een hoesje gekocht met riemclip, maar betrapte mij erop dat ik het hoesje soms niet gebruikte, zat het toestel al weer gewoon in mijn broekzak gezellig tussen de sleutels en kleingeld. Zelfs na een aantal weken zo te hebben gebruikt (in de broekzak) nog geen noemenswaardige schade / krasjes. Maar om safe te zijn, probeer ik toch zoveel mogelijk het hoesje te gebruiken.

• The Realone
Heb er ook een hoesje bij gedaan en die redde mijn X10 al nadat ik em 2 dagen had. Bleek op een modderige parkeerplaats uit m'n broek gevallen te zijn zonder dat ik het wist. Hoefde alleen het hoesje een keer af te spoelen. ;)

Is er trouwens een mogelijkheid dat de locale op Nederlands zet maar wel een Engelstalige interface krijgt? Ik heb persoonlijk namelijk een hekel aan Nederlands op apparaten maar wil dan wel weer de default Nederlandse format van dingen hebben.

Verwijderd

The Realone schreef op woensdag 23 februari 2011 @ 11:29:
Is er trouwens een mogelijkheid dat de locale op Nederlands zet maar wel een Engelstalige interface krijgt? Ik heb persoonlijk namelijk een hekel aan Nederlands op apparaten maar wil dan wel weer de default Nederlandse format van dingen hebben.
Natuurlijk, bij taal en landinstellingen heb je eerst (mijne staat zo ingesteld) "Select locale" -> English en dan daaronder staat er "Default input" -> "Writing languages" -> Nederlands en/of Engels aanduiden ;)

Verwijderd

komt er ook nog DLNA naar de x10? dit was beloofd voor de 'grote UXP update' die we inmiddels al gehad hebben. (deze stelt helemaal niks voor, maar goed).

• superwashandje
  • Laatst online: 19-11 16:38

superwashandje

grofheid alom

hebben alle mensen met vodafone en t-mobile de multitouch upgrade al gekregen? ik heb een telefoon die oorspronkelijk van de T-mobile was met een vodafone sim only abonnement maar ik heb nog steeds niets mogen vernemen van de multitouch upgrade.:(

Life is not the opposite of Death, Death is the opposite of Birth. Life is eternal.

Verwijderd

Ik heb T-mobile en heb de multitouch al.
superwashandje schreef op donderdag 24 februari 2011 @ 14:00:
hebben alle mensen met vodafone en t-mobile de multitouch upgrade al gekregen? ik heb een telefoon die oorspronkelijk van de T-mobile was met een vodafone sim only abonnement maar ik heb nog steeds niets mogen vernemen van de multitouch upgrade.:(
Kan iemand mij helpen? Ik kan niks meer downlaoden uit de Market. De balk blijft staan op licht en wat donker blauwe strepen. Kan ook niets bijwerken.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 24-02-2011 14:29 ]

• jaco32
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 21-09-2024
Maak een back up en reset dan je phone, log opnieuw in op de market.

Verwijderd

superwashandje schreef op donderdag 24 februari 2011 @ 14:00:
Heb je het wel geprobeerd door je telefoon aan je pc te hangen? Bij mij gaf de telefoon via de ota methode ook aan dat ik de nieuwste software al had terwijl toen ik hem aan de pc hing de update wel werd binnen gehaald. Ik draai overigens wel de Generic versie.

• superwashandje
  • Laatst online: 19-11 16:38

superwashandje

grofheid alom

potverdikkie, je hebt gelijk! ga nu updaten :P

edit: gelukt..yay :) ik hang mijn telefoon bijna nooit aan de computer dus vandaar. wel vreemd dat de telefoon het zelf niet aangeeft.

[ Voor 60% gewijzigd door superwashandje op 24-02-2011 19:14 ]

Life is not the opposite of Death, Death is the opposite of Birth. Life is eternal.

• Tweaker36
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 18-09 08:25
Heb hier een T-Mobile (ingevoerd in BE), even de update binnen trekken.

Allicht zal ik wel weer mogen gaan rooten, maargoed, da's ook maar een kleintje... :)

Edit: Z4Root was handig, maar dat blijkt 'm niet meer te werken na de update. SuperOneClick gelukkig nog wel, maar zo handig is dat ook weer niet...
Update zwiert er weer een hoop default trial meuk op. :/ Gelukkig is er Titanium Backup, maar goed, kruipt ook weer tijd in...

Moet ik nog eens testen of die halfgare multi-touch ook effectief wat toevoegt. :)

[ Voor 53% gewijzigd door Tweaker36 op 25-02-2011 01:03 ]

• JarlSX
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 06-04-2023
probeerde net iets wat ik nog niet eerder had geprobeerd: als ik gebeld wordt, het gesprek te accepteren door op een van de 3 knoppen onderaan te drukken

maar dat werkt dus niet?
is er misschien een toolte om dat wel mogelijk te maken?

dus een gesprek aannemen of wegdrukken met een van de 3 knoppen

OnePlus P9 Pro || Huawei GT3 || Samsung Tab S7

• Remus
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 15-08-2021
JarlSX schreef op vrijdag 25 februari 2011 @ 09:47:
probeerde net iets wat ik nog niet eerder had geprobeerd: als ik gebeld wordt, het gesprek te accepteren door op een van de 3 knoppen onderaan te drukken

maar dat werkt dus niet?

Nee, je kan alleen opnemen of weigeren (vanaf het lockscreen) door van links naar rechts (opnemen) of van rechts naar links (weigeren). En dat is ook logisch, anders zou je namelijk kunnen broekzak opnemen ed.
Verwijderd schreef op donderdag 24 februari 2011 @ 14:28:
Kan iemand mij helpen? Ik kan niks meer downlaoden uit de Market. De balk blijft staan op licht en wat donker blauwe strepen. Kan ook niets bijwerken.
Ga Naar Instellingen > Toepassingen > Toepasssingen beheren, Market selecteren en dan 'Cache wissen'. Als dat niet helpt, dan ook 'Updates verwijderen'.

[ Voor 25% gewijzigd door Remus op 26-02-2011 09:56 ]

• DeDaan86
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 03-02-2024
Ben blij dat ik de update nu ook eindelijk heb, hij is nu eindelijk wat sneller.

Verwijderd

Thanks.
Ik heb het geprobeerd, eerst 'cache wissen' opnieuw opgestart > werkt niet. Daarna alleen 'Updates verwijderen' opnieuw opgestart > werkt niet. Toen 'cache wissen' en 'updates verwijderen' opnieuw opgestart. > werkt niet. Ook alles geprobeerd zonder opnieuw op te starten en niets werkt.

[...]

Ga Naar Instellingen > Toepassingen > Toepasssingen beheren, Market selecteren en dan 'Cache wissen'. Als dat niet helpt, dan ook 'Updates verwijderen'.
[/quote]

Ik heb de X10 helemaal herstelt, nu doet alles het wel weer.

26-2 Het was voor korte duur, het wil weer niet. Grrr.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 26-02-2011 21:18 ]

• gram501
JarlSX schreef op vrijdag 25 februari 2011 @ 09:47:

maar dat werkt dus niet?

Jammer,

Dacht dat dit toestel dat inderdaad kon...
Met de Samsung Galaxy S kan dat namelijk WEL.. :?
Dus lijkt mij een TWEAK en laten wij nou net op TWEAKERS zitten...

Edit:

werkt dit??
On the main idle screen hit the "Menu" button

Then "Settings"

Then "Call Settings"

Then "All calls"

Then "Answering call"

Then "Answering mode" must be checked

Then also check "Answering Key"

[ Voor 16% gewijzigd door gram501 op 27-02-2011 09:14 ]

• GKW
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23-10-2024

GKW

Ik heb sinds de laatste versies van Titanium backup een probleem met de X10. Als ik in batch mode wil dan komt er een foutmelding dat Titanium is afgesloten en start vervolgens weer op etc. etc.. Ik had gelukkig nog een oude versie staan en die werkt naar behoren. Ik heb ook al de firmware er opnieuw opgezet, De nieuwste maar ook oudere versies en het probleem blijft voorkomen. Ik kan hier niets van terugvinden op XDA.

Iemand hier hetzelfde probleem?

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 07:41

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

gram501 schreef op zondag 27 februari 2011 @ 08:37:
[...]

Jammer,

Dacht dat dit toestel dat inderdaad kon...
Met de Samsung Galaxy S kan dat namelijk WEL.. :?
Dus lijkt mij een TWEAK en laten wij nou net op TWEAKERS zitten...

Edit:

werkt dit??
On the main idle screen hit the "Menu" button

Then "Settings"

Then "Call Settings"

Then "All calls"

Then "Answering call"

Then "Answering mode" must be checked

Then also check "Answering Key"
Helaasch..

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

• bartsled
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 17-11 09:57
Sinds de laatste update is de achtergrond van mijn Agenda identiek aan mijn Timescape wallpaper (de standaard blauwe). Dit is ontzettend irritant omdat het de leesbaarheid verslechterd. Weet iemand hoe ik de originele achtergrond terug kan zetten, enkel in de Agenda? Dat was voorheen gewoon solide wit.

• DerManiak
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 16-11 08:22
bartsled schreef op zondag 27 februari 2011 @ 22:01:
Sinds de laatste update is de achtergrond van mijn Agenda identiek aan mijn Timescape wallpaper (de standaard blauwe). Dit is ontzettend irritant omdat het de leesbaarheid verslechterd. Weet iemand hoe ik de originele achtergrond terug kan zetten, enkel in de Agenda? Dat was voorheen gewoon solide wit.
De update heeft sowieso (wat mij betreft) voor meerdere ongewenste wijzigingen in de Agenda gezorgd:
- geen volledige lijst me afspraken (alleen nog i.c.m. maandoverzicht)
- bij verschillende Google agenda's (die je normaal van elkaar kan onderscheiden middels kleurtjes), hebben alle agenda's hetzelfde vies-roze kleurtje..

M'n Smooth Calendar widget en Google Calendar op m'n pc tonen nog wel de juiste kleuren, daar ligt het niet aan. Het lijkt er op, dat het ook niet te veranderen valt in de Agenda app (als dat wel zo is, dan hoor ik het graag!)...

Life's a Game, and I like to play...

• KoekjevanLU
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 06:50
De update heeft sowieso (wat mij betreft) voor meerdere ongewenste wijzigingen in de Agenda gezorgd:
- geen volledige lijst me afspraken (alleen nog i.c.m. maandoverzicht)
- bij verschillende Google agenda's (die je normaal van elkaar kan onderscheiden middels kleurtjes), hebben alle agenda's hetzelfde vies-roze kleurtje..
Nog een functie die ik nogal mis in de nieuwe standaard Agenda: ik kan geen mensen meer uitnodigen voor afspraken. Dit omzeil ik nu door "Business Calendar" te gebruiken.

• Dimiz
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 11-07 23:30
Ik probeer te tetheren met PdaNet met Bluetooth op Windows 7. Ik weet dat dit op XP nog heel makkelijk kon, maar als ik dit probeer via 7 lukt het mij niet. Iemand anders dit al aan de praat?

• avec_style
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 09:18
KoekjevanLU schreef op maandag 28 februari 2011 @ 13:18:
[...]

Nog een functie die ik nogal mis in de nieuwe standaard Agenda: ik kan geen mensen meer uitnodigen voor afspraken. Dit omzeil ik nu door "Business Calendar" te gebruiken.
Plus het feit dat adressen die ik had staan in mijn agenda (waar de afpsraak dus plaats vindt) niet meer kan openen met google maps. Nu moet ik dus de locatie elke keer handmatig invoeren in maps. :(

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08:09
avec_style schreef op maandag 28 februari 2011 @ 14:09:
[...]

Plus het feit dat adressen die ik had staan in mijn agenda (waar de afpsraak dus plaats vindt) niet meer kan openen met google maps. Nu moet ik dus de locatie elke keer handmatig invoeren in maps. :(
Inderdaad, dat merk ik ook nu pas... Als je de details van een afspraak bekijkt, is dat allemaal wel wat overzichtelijker (net zoals details van contactpersonen overzichtelijker zijn), maar waarom ze van een locatie nu geen linkje hebben gemaakt is mij een raadsel.

Ik vraag me af hoe zo'n vergadering met developers gegaan is.
"Zullen we de overzichtelijke agenda view er maar uitlaten?"
"Oh, weet je wat ook leuk is, de kleuren voor verschillende agenda's allemaal vervangen door roze!"
"Hee, en weet je nog dat het zo handig is dat je op een locatie kan klikken? Laten we dat er ook uit halen!"
"Ja, geweldig plan! En dan voegen we multitouch toe, maar laten we stiekem een browser de tekst niet reflowen. Leuk he?"

Maar als doekje voor het bloeden zit er nu een barcodescanner in (die we allemaal al zelf uit de market hadden gehaald) en een programmaatje bij om ansichtaartjes te versturen. Jeuj! ;)

[ Voor 4% gewijzigd door dreamscape op 28-02-2011 14:30 ]

Punctuality is the politeness of kings

• The Realone
Verwijderd schreef op woensdag 23 februari 2011 @ 11:49:
[...]

Natuurlijk, bij taal en landinstellingen heb je eerst (mijne staat zo ingesteld) "Select locale" -> English en dan daaronder staat er "Default input" -> "Writing languages" -> Nederlands en/of Engels aanduiden ;)
Dank maar dat is niet helemaal wat ik bedoel. Ik wil graag de Engelse taal, niet meer en niet minder. Dus niet het standaad 12H tijd systeem of de Amerikaanse opdeling van ingetoetste nummers (xxx-yyy-zzzz) maar gewoon de Nederlandse. Eigenlijk zoals je in Windows een language pack kunt installeren maar wel de originele landinstellingen behouden.

• Petertyuh
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 02-11-2024
Sinds een paar dagen ben ik ook in het bezit van een X10.
Op sommige punten ben ik hier heel tevreden over (Angry Birds) en op sommige wat minder (programma's sluiten en de enorme lading reclame).

Het grootste probleem is toch wel dat ik zelf in het bezit van een iMac ben en dat mijn X10 daar niet echt aan wil geloven. Ik heb die PC Copmanion kunnen installeren, maar kan er vervolgens niks mee omdat ie MS Office nodig heeft en dat heel nadrukkelijk laat merken. Nu heb ik geen versie van MS Office liggen en om alleen voor mijn telefoon een licentie van de PC versie te kopen en op mijn iMac te installeren vind ik wel een beetje heeeeeel erg ver gaan. Weten jullie of de PC Companion ook compatible is met de Mac versie van Office (in dit geval dan de 2011 versie).

Waar ik ook een beetje mee zit is dat ik zelf handmatig alle verbindingen moet regelen voor dat ding. Als ik dat niet doe, staat ie continu in verbinding met 3G en wifi. (mijn nokia n97 kon dat zelf heel goed regelen, zelfs zo goed dat ik hem nu toch een beetje mis)

• Chaos-Zero
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 20-09 18:09

Chaos-Zero

Sega fan!

Ik heb de laatste paar weken last van het probleem dat de standaard browser steeds vast loopt. Soms geeft hij het bericht weer of ik wil wachten of direct af wil sluiten, andere keren blijft hij gewoon tientallen seconden hangen. Heeft iemand hier meer ervaring mee en zo ja, wat kan dit probleem oplossen? Een andere browser is natuurlijk makkelijk, maar ik wil gewoon de standaard blijven gebruiken.

PSN: MoodChange | Steam: Chaos_Zero89

• avec_style
  • Laatst online: 09:18
Petertyuh schreef op donderdag 03 maart 2011 @ 21:10:
Op sommige punten ben ik hier heel tevreden over (Angry Birds) en op sommige wat minder (programma's sluiten en de enorme lading reclame).

Het grootste probleem is toch wel dat ik zelf in het bezit van een iMac ben en dat mijn X10 daar niet echt aan wil geloven. Ik heb die PC Copmanion kunnen installeren, maar kan er vervolgens niks mee omdat ie MS Office nodig heeft en dat heel nadrukkelijk laat merken. Nu heb ik geen versie van MS Office liggen en om alleen voor mijn telefoon een licentie van de PC versie te kopen en op mijn iMac te installeren vind ik wel een beetje heeeeeel erg ver gaan. Weten jullie of de PC Companion ook compatible is met de Mac versie van Office (in dit geval dan de 2011 versie).

Waar ik ook een beetje mee zit is dat ik zelf handmatig alle verbindingen moet regelen voor dat ding. Als ik dat niet doe, staat ie continu in verbinding met 3G en wifi. (mijn nokia n97 kon dat zelf heel goed regelen, zelfs zo goed dat ik hem nu toch een beetje mis)
ik snap niet waarom ie ms office nodig heeft. Wil je je agenda of contacten misschien synchroniseren met Outlook?
Chaos-Zero schreef op donderdag 03 maart 2011 @ 21:10:
Ik heb de laatste paar weken last van het probleem dat de standaard browser steeds vast loopt. Soms geeft hij het bericht weer of ik wil wachten of direct af wil sluiten, andere keren blijft hij gewoon tientallen seconden hangen. Heeft iemand hier meer ervaring mee en zo ja, wat kan dit probleem oplossen? Een andere browser is natuurlijk makkelijk, maar ik wil gewoon de standaard blijven gebruiken.
ga naar instellingen > toepassingen > browser > en delete dan de cache. Misschien helpt dit.

• FlyEragon
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 19-11 17:11

FlyEragon

Alien Monkeys

Petertyuh schreef op donderdag 03 maart 2011:

Je kan die verbindingen gewoon aanlaten hoor, als je ze niet gebruikt gebruiken ze nauwelijks extra stroom. Steeds aan/uit zetten is niet nodig.

• Remus
Petertyuh schreef op donderdag 03 maart 2011 @ 21:10:
Wat bedoel je met enorme lading reclame? Dat heb ik alleen met ad-supported applicaties; wil je dat niet: koop de ad-free versies.
Ik heb Windows, en geen office en PC Companion klaagt nergens over. Daarnast is PC Companion (iig onder Windows) een Java applicatie dus lijkt het mij sterk dat office zelfs maar een required dependency is.
En hoe doet de Nokia dat? Gedachten lezen? Waarschijnlijk had die N97 ook gewoon volcontinu verbinding, maar zag je dat niet.

• kawamaup
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 02-07-2024
Ik post niet zo heel vaak omdat ik het meeste wat ik wil weten wel kan teruglezen, maar nu wil ik toch eens wat weten.
Mn x10 liep nogal eens vast. Maar sinds de update is het om de haverklap raak. Vooral als wifi aanstaat met een minder bereik. Ook filmpjes van het net lopen bijna altijd vast. Hij laad de buffer tot 20 seconde. Filmpjes stoppen er dan na een paar seconde al mee. Ook komt het zeer vaak voor dat bij vol bereik een oproep direkt naar de voicemail doorgaat of dat ik de oproep helemaal niet hoor. Bellen gaat maar heel vaak verbreekt ie spontaan de verbinding. Zijn er hier meer die zulke bizarre dingen meemaken of is dit een gevalletje terug naar de winkel?

Verwijderd

kawamaup schreef op vrijdag 04 maart 2011 @ 17:18:
Ik post niet zo heel vaak omdat ik het meeste wat ik wil weten wel kan teruglezen, maar nu wil ik toch eens wat weten.
Mn x10 liep nogal eens vast. Maar sinds de update is het om de haverklap raak. Vooral als wifi aanstaat met een minder bereik. Ook filmpjes van het net lopen bijna altijd vast. Hij laad de buffer tot 20 seconde. Filmpjes stoppen er dan na een paar seconde al mee. Ook komt het zeer vaak voor dat bij vol bereik een oproep direkt naar de voicemail doorgaat of dat ik de oproep helemaal niet hoor. Bellen gaat maar heel vaak verbreekt ie spontaan de verbinding. Zijn er hier meer die zulke bizarre dingen meemaken of is dit een gevalletje terug naar de winkel?
Garantie gevalletje als het kan , ik heb de mijne al bijna een jaar en alles werkt nog steeds perfect.
Nooit problemen met mijn x10i gehad.

• gram501
Reageerd jullie touchscreen op elke aanraking of moet je soms 2x "klikken" (dit wordt gesuggereerd door andere gebruikers)

Verwijderd

gram501 schreef op vrijdag 04 maart 2011 @ 17:51:
Reageerd jullie touchscreen op elke aanraking of moet je soms 2x "klikken" (dit wordt gesuggereerd door andere gebruikers)
Reageert op elke aanraking, hoef het scherm bijna niet aan te raken zo vloeiend en goed werkt het :)

Trouwens, die home launcher van de Arc werkt echt heel vloeiend op de X10. Aanrader als je standaard launcher nog gebruikt.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 04-03-2011 18:08 ]

• kawamaup
Hmmm toch wel een garantiegevalletje dus? Hmmm morgen
Naar de winkel... :(

• Chaos-Zero

Chaos-Zero

Sega fan!

avec_style schreef op vrijdag 04 maart 2011 @ 09:31:

[...]

ga naar instellingen > toepassingen > browser > en delete dan de cache. Misschien helpt dit.
Bedankt voor de tip. Dit had ik al een paar keer gedaan, elke keer doet hij het weer goed een paar dagen maar daarna is het weer regelmatig vastlopen.

• Michael Knight

Michael Knight

KITT, I need you buddy!

Verwijderd schreef op vrijdag 04 maart 2011 @ 18:06:
[...]

Reageert op elke aanraking, hoef het scherm bijna niet aan te raken zo vloeiend en goed werkt het :)

Trouwens, die home launcher van de Arc werkt echt heel vloeiend op de X10. Aanrader als je standaard launcher nog gebruikt.
Reageert eigenlijk op iedere aanraking... daarbij heb ik ook nog eens van die vingers die niet geweldig zijn voor capacitive displays (geleiden blijkbaar niet :P ) . De iPad reageert vaker 'niet' vergelijken met de X10.. waarschijnlijk heb je dan een goede indruk ;)

Verwijderd

ik heb een probleem met de x10
ik kan hem namelijk niet koppelen aan me laptop.
als ik usb insteek geeft hij noch op pc noch op me telefoon aan dat hij is verbonden.
meerdere mensen hier last van?

• Knul
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 09:00
Verwijderd schreef op zaterdag 05 maart 2011 @ 19:36:
ik heb een probleem met de x10
ik kan hem namelijk niet koppelen aan me laptop.
als ik usb insteek geeft hij noch op pc noch op me telefoon aan dat hij is verbonden.
meerdere mensen hier last van?
Heb je wel op je X10 aangegeven dat je wilt koppelen met je pc/laptop?

Verwijderd

Knul schreef op zaterdag 05 maart 2011 @ 19:39:
[...]

Heb je wel op je X10 aangegeven dat je wilt koppelen met je pc/laptop?
als ik hem aansluit, krijg ik helemaal geen meldingen.

• Knul
  • Registratie: Maart 2009
Verwijderd schreef op zaterdag 05 maart 2011 @ 19:48:
[...]

als ik hem aansluit, krijg ik helemaal geen meldingen.
Hij laad wel gewoon op?

Verwijderd

Knul schreef op zaterdag 05 maart 2011 @ 19:51:
[...]

Hij laad wel gewoon op?
ja, hij geeft ook oranje lampje aan.

Verwijderd

weet iemand waar ik voor een redelijke prijs mijn scherm kan vervangen. Ik ben met de telefoon in mijn broekzak op mijn werk tegen de punt van de balie aangelopen en nu is mijn scherm helemaal gebarsten (zwaar irritant).

• soskes
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 19-11 06:30
Verwijderd schreef op zaterdag 05 maart 2011 @ 19:53:
[...]

ja, hij geeft ook oranje lampje aan.
Haal je achterkant los. Dan zie je boven de cameralens een wit papiertje met roze stippen. Is dit nog steeds zo? Ik had hetzelfde probleem een maand geleden. Nu is mijn X10 overleden. Waterschade.

• Chaos-Zero

Chaos-Zero

Sega fan!

Sinds enkele dagen gaat mijn telefoon in ongeveer 10 uur leeg zonder veel te gebruiken, terwijl hij eerst gewoon het einde van de dag wel haalde.
Is er een programma waar ik kan zien wat er zoveel aan mijn batterij vreet? Het accugebruik onder instellingen is maar wazig.

Edit: Net even Memory Usage geinstalleerd en het een en ander mee afgesloten wat veel geheugen vrat. Nu gaat er nog steeds per 5 minuten 1% af. Zal een hard reset helpen?

[ Voor 24% gewijzigd door Chaos-Zero op 07-03-2011 21:21 ]

• Petertyuh
avec_style schreef op vrijdag 04 maart 2011 @ 09:31:
[...]

ik snap niet waarom ie ms office nodig heeft. Wil je je agenda of contacten misschien synchroniseren met Outlook?
Ja, dat is inderdaad synchroniseren, dat gebruikte ik eerder altijd om een backup van mijn telefoongegevens te maken. Ik wil graag een backup van mijn gegevens hebben die niet op mijn telefoon staat, voor het geval dat het echt heel erg fout gaat heb ik tenminste die backup nog.
FlyEragon schreef op vrijdag 04 maart 2011 @ 10:04:
[...]

Je kan die verbindingen gewoon aanlaten hoor, als je ze niet gebruikt gebruiken ze nauwelijks extra stroom. Steeds aan/uit zetten is niet nodig.
Het probleem van die verbindingen is dat ik zie dat ze constant data verzenden, en daar ben ik niet zo gecharmeerd van. Vooral omdat ik Google op dat gebied niet helemaal vertrouw en je toch vaak verhalen hoort over apps uit de Market die stoute dingen doen. Sowieso vind ik het een beetje raar dat het onze verantwoordelijkheid is wat de apps doen met onze gegevens, dat kunnen wij toch niet weten en we halen het uit de Market wat toch wel een beetje vertrouwd zou mogen zijn (maar dat is weer een heel andere discussie, zal ik jullie niet mee lastig vallen).

• Remus
Petertyuh schreef op dinsdag 08 maart 2011 @ 07:50:
[...]

Ja, dat is inderdaad synchroniseren, dat gebruikte ik eerder altijd om een backup van mijn telefoongegevens te maken. Ik wil graag een backup van mijn gegevens hebben die niet op mijn telefoon staat, voor het geval dat het echt heel erg fout gaat heb ik tenminste die backup nog.
Maak een backup met de ingebouwde backup applicatie en kopieer de backupfile vervolgens van je SD card naar je computer.

Verwijderd

Chaos-Zero schreef op maandag 07 maart 2011 @ 21:06:
Sinds enkele dagen gaat mijn telefoon in ongeveer 10 uur leeg zonder veel te gebruiken, terwijl hij eerst gewoon het einde van de dag wel haalde.
Is er een programma waar ik kan zien wat er zoveel aan mijn batterij vreet? Het accugebruik onder instellingen is maar wazig.

Edit: Net even Memory Usage geinstalleerd en het een en ander mee afgesloten wat veel geheugen vrat. Nu gaat er nog steeds per 5 minuten 1% af. Zal een hard reset helpen?
Ga naar instellingen -> over de telefoon -> batterij gebruik en daar zie je wat er zo zit te vreten aan je batterij ;)

• Chaos-Zero

Chaos-Zero

Sega fan!

Verwijderd schreef op dinsdag 08 maart 2011 @ 10:29:
[...]

Ga naar instellingen -> over de telefoon -> batterij gebruik en daar zie je wat er zo zit te vreten aan je batterij ;)
Heb ik meerdere malen gedaan. Staat niks bijzonders tussen alleen Weergave 47%, stand-by, 22 en wat andere dingen als toetsenblok en dergelijke. Niet iets wat je zomaar af sluit dus :')

Verwijderd

soskes schreef op maandag 07 maart 2011 @ 18:34:
[...]

Haal je achterkant los. Dan zie je boven de cameralens een wit papiertje met roze stippen. Is dit nog steeds zo? Ik had hetzelfde probleem een maand geleden. Nu is mijn X10 overleden. Waterschade.
mag ik vragen waar dit papiertje met roze stippen voor dient ?

• FlyEragon
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 19-11 17:11

FlyEragon

Alien Monkeys

Verwijderd schreef op dinsdag 08 maart 2011 @ 13:15:
[...]

mag ik vragen waar dit papiertje met roze stippen voor dient ?
Geeft weer of er vocht in het toestel is gekomen. Als het papiertje gekleurd is kan je garantie ook meestal wel vergeten.

• Nnoitra
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09:16
Het probleem van die verbindingen is dat ik zie dat ze constant data verzenden, en daar ben ik niet zo gecharmeerd van. Vooral omdat ik Google op dat gebied niet helemaal vertrouw en je toch vaak verhalen hoort over apps uit de Market die stoute dingen doen. Sowieso vind ik het een beetje raar dat het onze verantwoordelijkheid is wat de apps doen met onze gegevens, dat kunnen wij toch niet weten en we halen het uit de Market wat toch wel een beetje vertrouwd zou mogen zijn (maar dat is weer een heel andere discussie, zal ik jullie niet mee lastig vallen).
Dus jij zoekt ook niet via Google, maar via bijvoorbeeld Bing? :p
Apps die 'stoute' dingen doen, doen dat niet opeens meer omdat je niet 24/7 een 3g verbinding open hebt staan. Dan wachten ze braaf tot je wel weer connected bent..
En zo raar is het niet dat de verantwoordelijkheid bij jezelf ligt; da's met de PC in zekere zin ook zo.
Als jij een of ander obscuur tooltje installeert wat malware blijkt te zijn, tsja...
Verkopers via marktplaats.nl zijn ook niet altijd 'jofel'...

Sarcasm is my superpower! What's yours?

• Juok
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
Alvast sorry als het een domme vraag is en/of al gevraagd is. Maar ik vroeg me af of de smsjes op de telefoon blijven staan als je een software upgrade doet. (waarschijnlijk staat de eerste versie er nog op) Het gaat overigens niet over mijn eigen mobiel.

T was trouwens goed te vinden op google, kzocht alleen verkeerd.

[ Voor 11% gewijzigd door Juok op 08-03-2011 14:42 ]

• Evion
  • Laatst online: 12-09 13:08
Juok schreef op dinsdag 08 maart 2011 @ 14:07:
Alvast sorry als het een domme vraag is en/of al gevraagd is. Maar ik vroeg me af of de smsjes op de telefoon blijven staan als je een software upgrade doet. (waarschijnlijk staat de eerste versie er nog op) Het gaat overigens niet over mijn eigen mobiel.
Die ben je dan kwijt..

• Juok
  • Niet online
Kan je die niet op een of andere manier bewaren dan?
Edit, Ik bedoel dus dat ik de smsjes die er nu op staan wil meenemen naar een geupdate versie.
Kheb google en dit forum bekeken ook deel 5, alleen daar wordt ik niet echt veel wijzer van.
Alleen opties dat je het kan backupen naar je sd en dan ook naar pc en daarop kan lezen.
Maar het is dus de bedoeling om de smsjes mee tenemen naar de nieuwste versie

[ Voor 77% gewijzigd door Juok op 08-03-2011 14:41 ]

• retlaw
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 09:19

retlaw

<GoT> RetLaw#2411

zoek even op sms backup in de market...
Juok schreef op dinsdag 08 maart 2011 @ 14:31:
Kan je die niet op een of andere manier bewaren dan?
Edit, Ik bedoel dus dat ik de smsjes die er nu op staan wil meenemen naar een geupdate versie.
Kheb google en dit forum bekeken ook deel 5, alleen daar wordt ik niet echt veel wijzer van.
Alleen opties dat je het kan backupen naar je sd en dan ook naar pc en daarop kan lezen.
Maar het is dus de bedoeling om de smsjes mee tenemen naar de nieuwste versie

Battle.net || Strava

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Je kan ze ook opslaan in je gmail met sommige apps dacht ik, ik denk dat ik dat zelf zou doen dan raak je ze voorlopig niet meer kwijt.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Mag ik jou wat vragen? Waarom reageer jij altijd boven de quote? Dat leest zeer onhandig. Elke keer moet ik jou reactie twee keer lezen omdat ik de quote mis.
retlaw schreef op dinsdag 08 maart 2011 @ 15:47:
zoek even op sms backup in de market...

[...]

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

• Juok
  • Niet online
Ik kan dus niet de market op, komt dat doordat de telefoon op een oude versie draait? Of heeft dat te maken met wat er aan het begin van dit topic staat?
En kan je met sms backup dus de sms meenemen naar de update, want ik had eerder gelezen dat dat dus niet kan.

[ Voor 26% gewijzigd door Juok op 08-03-2011 16:11 ]

• Remus

Als je een update doet met PC Companion, dan blijven alle SMSjes gewoon bewaard. Doe je een update met SEUS, dan gaan ze verloren.

Als je een upgrade doet (van 1.6 naar 2.1), dan moet je een backup maken met de bijgeleverde backup applicatie (die ook een backup maakt van de SMSjes), en deze na de upgrade weer terug zetten. De stappen worden volledig beschreven tijdens de upgrade.
Ik heb in ieder geval gemerkt dat sommige(?) Timescape plugins de plaatjes van een tile iedere keer opnieuw lijken te downloaden. Daarnaast als je services als Timescape, GMail, synchronisatie ed op een korte interval hebt staan dan is het niet verwonderlijk dat er veel dataverkeer is. Ik gebruik APNDroid om mijn dataverkeer uit te zetten.

[ Voor 38% gewijzigd door Remus op 08-03-2011 16:46 ]

• Juok
  • Niet online
@ Remus,

Bedankt daar kan ik wat mee. Ik zal t vnv eens proberen.

• audia4tdii
  • Laatst online: 16-11 23:51
Vandaag mijn X10 binnen gekregen maar start helemaal niet op :(

Tijdje aan de lader gehad gebeurd helemaal niks en ook via PC geprobeerd gaat totaal niet aan!!!

Bij vodafone winkel gehaald denken jullie dat ik morgen meteen kan omruilen voor een nieuwe?

• Michael Knight

Michael Knight

KITT, I need you buddy!

audia4tdii schreef op dinsdag 08 maart 2011 @ 20:16:
Vandaag mijn X10 binnen gekregen maar start helemaal niet op :(

Tijdje aan de lader gehad gebeurd helemaal niks en ook via PC geprobeerd gaat totaal niet aan!!!

Bij vodafone winkel gehaald denken jullie dat ik morgen meteen kan omruilen voor een nieuwe?
DOA... lekker omruilen morgen :)

• Pollore
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 04-06 13:49
Ik heb een vraagje aan jullie. Hoe synchroniseren jullie je contactlijst en waarmee? Mijn lijst is nu echt een teringzooitje geworden. Ik krijg elke dag een melding dat synchronisatie niet kan plaatsvinden met Sony Ericsson en met opeens lukte het weer wel maar toen stond alles dubbel in mijn contactenlijst. Welke moet ik nou nemen SyncML of Sony Ericsson Sync of gewoon google? of weer gmail? Wie weet hoe ik weer een schone contactlijst krijg en gewoon update met 1 ding?

Upside down

• Dimiz
@Pollore: http://google.com/search?q=MyPhoneExplorer

Echt een aanrader voor iedereen trouwens!
Dimiz schreef op maandag 28 februari 2011 @ 13:45:
Ik probeer te tetheren met PdaNet met Bluetooth op Windows 7. Ik weet dat dit op XP nog heel makkelijk kon, maar als ik dit probeer via 7 lukt het mij niet. Iemand anders dit al aan de praat?
Niemand??

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Michael Knight schreef op dinsdag 08 maart 2011 @ 21:02:
[...]

DOA... lekker omruilen morgen :)
Alstie echt helemaal leeg is kan het even duren eer het ding een teken van leven geeft..

• audia4tdii
Exorcist schreef op woensdag 09 maart 2011 @ 16:00:
[...]

Alstie echt helemaal leeg is kan het even duren eer het ding een teken van leven geeft..
Ik ben dus inderdaad bij vodafone geweest zij zeiden accu helemaal leeg zij hebben de accu extern opgeladen daarna in de telefoon gestopt en hij werkte :) :)

Maar eenmaal thuis eerst aan de lader gelegd geen enkel lampje brandde (moet dit als het toestel uit is?)

Nu doet hij het weer / nog steeds niet :( :( :( :S

Morgen maar weer eens naar de winkel of heeft iemand nog ideeën?

• MattXIII
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 27-08 21:33
Ik heb de standaard screen protector er afgehaald (zaten krassen op) en merkte op dat het glas een beetje ruw aanvoelde. Gelukkig had ik nog een andere screen protector dat het scherm weer glad maakte, maar vroeg me af of meer mensen dit hebben opgemerkt.

Voor de rest een zeer fijne telefoon. Het typen gaat met de dag beter.

Verwijderd

audia4tdii schreef op woensdag 09 maart 2011 @ 20:03:
[...]

Ik ben dus inderdaad bij vodafone geweest zij zeiden accu helemaal leeg zij hebben de accu extern opgeladen daarna in de telefoon gestopt en hij werkte :) :)

Maar eenmaal thuis eerst aan de lader gelegd geen enkel lampje brandde (moet dit als het toestel uit is?)

Nu doet hij het weer / nog steeds niet :( :( :( :S

Morgen maar weer eens naar de winkel of heeft iemand nog ideeën?
Gewoon naar de winkel gaan en om een normaal functionerend toestel vragen.

• Tweaker36
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 18-09 08:25
Nvm, al fixed...

[ Voor 94% gewijzigd door Tweaker36 op 09-03-2011 22:57 ]

• Pollore
@Dimiz. Ik zal naar dat programma kijken maar het is nog altijd niet helemaal een antwoort op mijn vraag. Ik vraag me dus af met wel synchronisatie ik het beste kan gebruiken zonder dat mijn telefoonboek een driedubbel zooitje wordt zoals het nu is. Kortom: SyncML/Sony Erricsson Sync of gmail?!?

Upside down

• Dimiz
Ja dat wil k ook wel is weten. Ik sync sinds het begin van dat ik het toestel heb gewoon niet, het wordt er alleen maar een zooitje van. Ik zal mijn contacten maar is goed gaan zetten zodat ik ze wel kan syncen met Google, is wel handig denk ik.

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Gewoon je contacten syncen met Google en je kunt bewerkingen prima doen via: http://www.google.com/contacts

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

• Pollore
Ik heb misschien een oplossing voor je die ik nu dus ook heb uitgevonden. Ik heb alle sync accounts verwijderd. Vervolgens heb ik al mijn contacten netjes in gmail gezet bij contactpersonen. Vervolgens heb ik een sync account gemaakt voor gmail waarbij me mail en me contacten worden gesynced. Hierna heb ik netjes al mijn contacten die ik in gmail heb ingevoerd gekregen in mijn telefoonboek. Alles is nu netjes en georganiseerd zoals ik het wil ! Nu ga ik zodra ik thuis ben mijn telefoonboek back-uppen op mijn pc via het

Upside down

• Petertyuh
Stinger_ schreef op dinsdag 08 maart 2011 @ 13:35:
[...]

Dus jij zoekt ook niet via Google, maar via bijvoorbeeld Bing? :p
Apps die 'stoute' dingen doen, doen dat niet opeens meer omdat je niet 24/7 een 3g verbinding open hebt staan. Dan wachten ze braaf tot je wel weer connected bent..
En zo raar is het niet dat de verantwoordelijkheid bij jezelf ligt; da's met de PC in zekere zin ook zo.
Als jij een of ander obscuur tooltje installeert wat malware blijkt te zijn, tsja...
Verkopers via marktplaats.nl zijn ook niet altijd 'jofel'...
Goed punt. Alleen kun je van tevoren niet zien wat een bepaalde app doet (helaas). Ik heb nu een data logger erop gezet en mijn 3g gewoon de hele dag aan laten staan en alle programma's afgesloten, maar na 1 dag (24 uur) heb ik iets meer als 2 MB aan data verbruikt.

Ik zie ook iedere keer als ik mijn telefoon uit zijn slaap haal, dat die pijltjes van de data verbinding wit zijn (en dus activiteit vertoont).

Nu vind ik dat hier in Nederland nog niet zo een heel erg probleem, maar in het buitenland is dat best prijzig (proefondervindelijk vastgesteld). En daar ben ik niet zo heel erg van gecharmeerd.

Bovendien wil ik gewoon controle over mijn telefoon hebben en weten wat voor data wanneer verstuurd wordt en vooral ook waarom.

• Nnoitra
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09:16
Petertyuh schreef op vrijdag 11 maart 2011 @ 14:44:
[...]
Nu vind ik dat hier in Nederland nog niet zo een heel erg probleem, maar in het buitenland is dat best prijzig (proefondervindelijk vastgesteld). En daar ben ik niet zo heel erg van gecharmeerd.
Voor in het buitenland kun je of ergens een vinkje zetten om roaming niet toe te staan, of je zet dataverkeer helemaal uit.
Bovendien wil ik gewoon controle over mijn telefoon hebben en weten wat voor data wanneer verstuurd wordt en vooral ook waarom.
Controle over je telefoon heb je ten dele; je mag installeren en er mee doen wat je wilt.
Weten wat voor data er verstuurd wordt en waarom, dat moet je aan google en de app ontwikkelaars vragen :p
(of een dag wifi aanzetten en dan van je pc/laptop een accesspoint maken, wireshark installeren en sniffen maar)

Sarcasm is my superpower! What's yours?

• babybel123
  • Laatst online: 07-06-2021
Ik heb sinds een aantal dagen de xperia X10, echter kom ik niet helemaal uit de WiFi instellingen.

Wat ik eigenlijk wil is dat, als ik thuis ben, mijn Xperia gewoon automatisch verbindt met mijn draadloos netwerk, en niet dat ik naar menu - instellingen - wifi moet om de verbinding te maken.

Ik gebruik whatsapp (internet applicatie), en als ik via bovenstaande manier verbind met wifi vliegt ie er om de x-aantal minuten uit. Ik denk een of andere timer die bjivoorbeeld na 10 minuten de wifi verbinding verbreekt omdat er dan geen activiteit is.

Tevens, als ik bijv. de browser opstart, moet ik ALTIJD eerst van tevoren weer naar menu - instellingen - wifi om de wifi te laten verbinden met mijn thuisnetwerk. Als ik dat niet doe, krijg ik (uiteraard) een "pagina kan niet worden weergegeven".

Korte vraag;
Hoe kan ik die Xperia automatisch laten verbinden met mijn wifi, en er ook voor zorgen dat deze verbonden blijft?
En eventuele vraag; Hoe zorg ik ervoor dat, wanneer ik de Browser opstart, de telefoon verbinding maakt met mijn wifi?

Iemand een idee?

• babybel123
MattXIII schreef op woensdag 09 maart 2011 @ 20:47:
Ik heb de standaard screen protector er afgehaald (zaten krassen op) en merkte op dat het glas een beetje ruw aanvoelde. Gelukkig had ik nog een andere screen protector dat het scherm weer glad maakte, maar vroeg me af of meer mensen dit hebben opgemerkt.

Voor de rest een zeer fijne telefoon. Het typen gaat met de dag beter.
ja, ik heb hetzelfde, de Xperia X10 is bij mij enorm ruw afgewerkt.
Ik heb aan alle randen het idee dat, wanneer ik er met mijn vinger overheen ga, ik me nog eens in mijn vinger ga snijden... beetje jammer!

Verwijderd

babybel123 schreef op zaterdag 12 maart 2011 @ 15:42:
Ik heb sinds een aantal dagen de xperia X10, echter kom ik niet helemaal uit de WiFi instellingen.

Wat ik eigenlijk wil is dat, als ik thuis ben, mijn Xperia gewoon automatisch verbindt met mijn draadloos netwerk, en niet dat ik naar menu - instellingen - wifi moet om de verbinding te maken.

Ik gebruik whatsapp (internet applicatie), en als ik via bovenstaande manier verbind met wifi vliegt ie er om de x-aantal minuten uit. Ik denk een of andere timer die bjivoorbeeld na 10 minuten de wifi verbinding verbreekt omdat er dan geen activiteit is.

Tevens, als ik bijv. de browser opstart, moet ik ALTIJD eerst van tevoren weer naar menu - instellingen - wifi om de wifi te laten verbinden met mijn thuisnetwerk. Als ik dat niet doe, krijg ik (uiteraard) een "pagina kan niet worden weergegeven".

Korte vraag;
Hoe kan ik die Xperia automatisch laten verbinden met mijn wifi, en er ook voor zorgen dat deze verbonden blijft?
En eventuele vraag; Hoe zorg ik ervoor dat, wanneer ik de Browser opstart, de telefoon verbinding maakt met mijn wifi?

Iemand een idee?
Als je eenmaal het wachtwoord van je thuisnetwerk hebt ingevuld moet je de energiebeheer widget (of een andere uit de market) op je homescreen zetten. Nu hoef je alleen maar op het wifi dingetje te drukken ipv naar het instellingen menu te gaan.

• babybel123
goeie tip!
hele domme vraag;
heb je zo 123 enig idee hoe die widget heet?

• The Realone
Dat is dus de 'Energiebeheer' widget die er standaard in zit.

• babybel123
ik zie het nu, bedankt!

Soms even lastig uitvogelen wat alles nog is, ik ken de telefoon nog niet echt geweldig goed.
Bedankt voor het beantwoorden, werkt precies zoals ik bedoelde!

• drav91
babybel123 schreef op zaterdag 12 maart 2011 @ 15:42:

Korte vraag;
De X10 heeft inderdaad een wifi-slaapbeleid, hierin stel je in wanneer de wifi aan blijft of uit gaat. Hier kan je komen door bij wifi-instellingen op de menuknop(linker knop) drukt en dan op geavanceerd.

• audia4tdii
Verwijderd schreef op woensdag 09 maart 2011 @ 20:50:
[...]

Gewoon naar de winkel gaan en om een normaal functionerend toestel vragen.
Nieuwe gekregen *O* *O* *O* *O*

Verwijderd

Sinds gister een probleempje met mn X10..

Mijn beide weer widgets (weather widgets en regendetector) werken niet meer. Nu heb ik het idee dat dit komt omdat mijn locatie niet gevonden kan worden. Andere widgets werken wel allemaal gewoon, maar als ik via bijv Rainy days mijn locatie wil zoeken geeft die aan dat die hem niet kan vinden.

Heb catche gewist en zelfs geprobeerd de widgets helemaal te verwijderen en opnieuw te downloaden. Zonder succes helaas..

Iemand enig idee?????

• kawamaup
Pollore schreef op woensdag 09 maart 2011 @ 14:13:
Ik heb een vraagje aan jullie. Hoe synchroniseren jullie je contactlijst en waarmee? Mijn lijst is nu echt een teringzooitje geworden. Ik krijg elke dag een melding dat synchronisatie niet kan plaatsvinden met Sony Ericsson en met opeens lukte het weer wel maar toen stond alles dubbel in mijn contactenlijst. Welke moet ik nou nemen SyncML of Sony Ericsson Sync of gewoon google? of weer gmail? Wie weet hoe ik weer een schone contactlijst krijg en gewoon update met 1 ding?

[ Voor 47% gewijzigd door kawamaup op 14-03-2011 10:13 ]

• kawamaup

Ik heb al de meest fantastische moeilijke oplossingen voorbij zien vliegen maarre...de functie "back en herstel" die je moest binnenhalen toen je naar Android 2.1 ging slaat ook al je smsjes op. evenals je apps van de market, je contacten, systeeminstellingen, etc etc...
Ik denk...'k meld het effe

Overigens..heb net maar weer een back up gemaakt, de X10 gaat wederom binnen 3 dagen terug naar de winkel. :(
Had hem gebracht omdat ie telkens uitvalt en weer opnieuw opstart.. Door vodafone is de laatste update opnieuw geinstalleerd en kreeg er ook een nieuwe batterij bij...thuis aagekomen de backup hersteld...nou...dat ging met zeer veel moeite hoorrr...denk dat ie in een half uur tijd wel 16x is uitgevallen, soms zelfs tijdens het opstarten. Wat me wel opviel is dat ie dat pas begon te doen na een deel van het herstellen van de backup...wellicht iets in de systeeminstellingen? Ik baal als een stekker want gebruik m echt voor mn werk. Kortom...terug met dat ding, ik wil gewoon een nieuwe phone..

X10 nu 4 maanden in bezit :(
Pagina: 1 ... 6 ... 16 Laatste

Let op:
Vragen, opmerkingen of ander zinnen met betrekking tot custom-roms voor de Sony Ericsson Xperia X10 mogen hier: Het Sony Ericsson Xperia X10 Rooten & Custom ROM's topic.

Dergelijke berichten zijn hier zwaar off topic en zullen zonder pardon worden verwijderd.