Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kreeg vandaag ook een melding van een update net als Dennis en hier ook de 2.1 update al geinstalleerd, sterker nog mijn x10 is pas sinds een week terug omdat die na de update naar 2.1 elke x vastliep met smsen enz.... Na hem opgestuurd te hebben daar by the way geen last meer van gehad....

Heb de update uitgevoerd was iets van 8.6 mb volgens mij en wat ik hier zo snel zie is idd dat het toetsenbord nu grijs is, meer heb ik nog niet kunnen ontdekken, ben benieuwd wat de bevindingen van anderen zijn....

P.s mijn provider is Vodafone...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennahz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:07

Dennahz

Life feels like hell should.

martend schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 20:27:
Mits geen fabricage fouten zou die met gemak 2 jaar moeten halen. En qua grote vind ik het wel meevallen, heb er een apart tasje voor gekocht om aan je riem te hangen, maar merk dat ik mijn x10 steeds vaker los in mijn broekzak stop. Blijf voorts het grote scherm een pre vinden en "echte" multitouch mis ik niet echt En als je het toestel vergelijkt met die van een aantal jaren geleden dan is het toestel zeer compact :-p
Heb wel berichten gelezen dat de telefoon soms wat aan de trage kant is? Lijkt mij wel sterk met die 1ghz processor. Of kan het zijn dat je straks bepaalde apps/games niet meer kan draaien?

Ben niet echt van plan om zware games te spelen op m'n foon, maar wil toch het meeste wel kunnen draaien :) Komt er nog een update naar 2.2?

Heb een aantal telefoons bekeken, maar deze komt er toch telkens als beste uit. Van m'n Touch Pro heb ik veel spijt gekregen, omdat deze dus achteraf veel te traag bleek. Ben bang dat ik hetzelfde straks weer ga hebben.

Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

volgens een aankondiging van SE Japan moet de DT-update daar vandaag uitrollen (www.xperiax10.net)
Hopen dat ie hier ook komt in de loop van volgende week.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23:39

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Dennahz schreef op woensdag 19 januari 2011 @ 20:02:
[...]

Heb wel berichten gelezen dat de telefoon soms wat aan de trage kant is? Lijkt mij wel sterk met die 1ghz processor. Of kan het zijn dat je straks bepaalde apps/games niet meer kan draaien?

Ben niet echt van plan om zware games te spelen op m'n foon, maar wil toch het meeste wel kunnen draaien :) Komt er nog een update naar 2.2?

Heb een aantal telefoons bekeken, maar deze komt er toch telkens als beste uit. Van m'n Touch Pro heb ik veel spijt gekregen, omdat deze dus achteraf veel te traag bleek. Ben bang dat ik hetzelfde straks weer ga hebben.
Zoals je wellicht wel weet, kom ik ook van een Touch Pro af,.. de X10 is gewoon alles wat je op de TP gemist hebt... snelheid, mogelijkheden, snelheid^2..

Zelfs met 2.1 krijg je er geen spijt van. Daarnaast zijn er al vele custom 2.2`s in ontwikkeling. Volgens mij ben je ook niet bang voor het flashen van zo`n rom ;)

Ik hoor soms ook dat deze foon traag is, maar trager dan de DesireHD is die zeker niet... soms merk je wel, dattie vanuit z`n standby 2 seconden nodig heeft op op een hogere clockfreq te gaan draaien...maar dat is ook niet het eind evan de wereld.

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

op XDA staat momenteel een methode om op alle bestaande roms dualtoch te krijgen. Heb het net even getest en het werkt in ieder geval bij de foto's in facebook en in de gallery

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martend
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 12-02-2018

martend

m11x,SG-M,I7K @ 127.0.0.1

De enige traagheid die ik ondervind is mijn eigen :-) Maar, nee hij wordt niet echt trager vind ik dan, timescape, lookout, advanced taskkiller, fancy widget, twee batterij widgets plus een agenda widget, wi-fi, gps, buienalarm die staan sowieso bij mij aan, plus die standaard processen, dan nog is een spelletje als NFS Shift snel opgestart en speelt het soepel. Dus volgens mij zit het wel goed met de power. Updates ben je afhankelijk van Sony, je provider enzv. Tenzij je een custom rom gaat gebruiken, maar je mag toch hopen dat Sony een beetje in de maat blijft lopen. Voor de spellen enzv. blijf je afhankelijk van de maker, sommige ontwikkelaars hebben geen zin om een 1.6, 2.1, 2.2, 2.3 versie van hun app te maken. Kan ik mij ook iets bij voorstellen. Het zal vast zo zijn dat over 2 jaar de X10 onderaan de markt bungelt, maar dat heb je met bijna alle hardware. Ik moet nog iets van 1.5 jaar met die van mij doen en zal dat met plezier volmaken denk ik, maar ja keuzes maken.. altijd lastig :-) Ben geen fan van SE, al zou je haast denken van wel, dit is mijn eerste SE toestel, maar ben er zeer tevreden over. Succes met je keuze, hoop dat het je niet nog moeilijker heeft gemaakt nu :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennahz

Dennahz

Het klinkt toch wel positief :) Het kan natuurlijk ook een prutser zijn (diegene die zei dat de telefoon traag was, binnen een dag weer aan de lader moest, slechte touchscreen had,...).

Ik heb hiervoor een w800i van SE gehad en die werkt nog steeds prima! Had ook een super geluid uit de telefoonspeaker (in tegenstelling tot de Touch Pro).

Zolang ik de basis handelingen maar gewoon snel kan uitvoeren ben ik gewoon tevreden.Zal wel moeten wennen aan het touchscreen (heb nu een toetsenbord, al werkt die met vertraging en slaat hij vaak letters over :{).

Ik ben idd niet 'bang' om m'n telefoon te rooten en te prutsen met custom roms. Al laat ik hem wel gewoon origineel als dit goed werkt.

Ik zou echt geen andere telefoon weten met deze looks en specs in deze prijsklasse. Eigenlijk zie ik weinig nadelen aan de X10. Behalve dat er natuurlijk niet zo heel veel werkgeheugen in zit.

Neem niet aan dat spellen als Angry Birds haperen op dit toestel?

[ Voor 3% gewijzigd door Dennahz op 19-01-2011 21:38 ]

Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand waarom sinds update naar 2.1 er niet meer automatisch melding in statusbalk komt als er nieuwe e-mail is in G-mail en als er updates zijn in de Market voor de Apps die al geïnstalleerd zijn? Met 1.6 was dat wel het geval!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martend

martend

@ Dennahz: Videootje Angry Birds op X10

@bekokv: Ik krijg updates van verschillende gmail accounts binnen op mijn telefoon, misschien ergens een instelling verkeerd staan?
Wat betreft de Market, die geeft alleen maar updates aan, als je de Market ook daadwerkelijk bezoekt, niet meer zoals eerder automatisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

martend schreef op woensdag 19 januari 2011 @ 23:23:
Wat betreft de Market, die geeft alleen maar updates aan, als je de Market ook daadwerkelijk bezoekt, niet meer zoals eerder automatisch.
Waarom is er dan wel een instelling voor in de Market: "Kies of u een melding wilt weergeven als er updates zijn voor apps of games die u heeft gedownload"

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 19 januari 2011 @ 22:34:
Weet iemand waarom sinds update naar 2.1 er niet meer automatisch melding in statusbalk komt als er nieuwe e-mail is in G-mail en als er updates zijn in de Market voor de Apps die al geïnstalleerd zijn? Met 1.6 was dat wel het geval!
Ik heb hier zelf niet echt last van. Email notificaties blijven komen bij mij :)
Voor de market en updates moet je eens gaan zoeken naar een app en dan zou de notificatie van updates van apps er wel moeten zijn. Dat is mss wel een bug die ze nog moeten verhelpen in Android.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teuling
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 05-05 19:19
Verwijderd schreef op woensdag 19 januari 2011 @ 21:09:
op XDA staat momenteel een methode om op alle bestaande roms dualtoch te krijgen. Heb het net even getest en het werkt in ieder geval bij de foto's in facebook en in de gallery
Linkje: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=920669

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• solidjustus
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 06-08 18:06
Nice, het werkt in maps, foto's en ook in dolphin browser(andere browsers weet ik niet, nog niet)
Werkt niet zo soepel als op de iphone4 maar voor mij al super genoeg!

(Weet alleen niet of dit hier wel thuis hoort of juist in de custom rom section)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

solidjustus schreef op donderdag 20 januari 2011 @ 10:48:
Nice, het werkt in maps, foto's en ook in dolphin browser(andere browsers weet ik niet, nog niet)
Werkt niet zo soepel als op de iphone4 maar voor mij al super genoeg!

(Weet alleen niet of dit hier wel thuis hoort of juist in de custom rom section)
In skyfire doet hij het helaas niet en in mediascape ook niet(hopelijk na de update wel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ik zou zeggen: Dual touch ervaringen horen in andere topic nu het niet echt voor grote publiek beschikbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennahz

Dennahz

Ziet er goed uit :) Op m'n vriendin haar X8 loopt het ook erg soepel (alleen hangt ie regelmatig :{).

Ik ga dit weekend nog tig reviews en testresultaten lezen en ga hem dan (hopelijk) bestellen. Zal wel een hele aanpassing worden van WiMo naar Android. Mag niet meer met de telefoon van m'n vriendin kloten, omdat ik er teveel op installeer :+

Moet je eigenlijk de telefoon rooten als je zelf software wilt installeren? grijs gebied: gedownloade software die je eerst even wilt testen..

Stuur me gerust DM's met je ervaringen met dit toestel. Hoe meer, hoe beter! Wil dit keer echt eens een super toestel hebben waar ik me niet aan hoef te ergeren :)

[edit]

En hoe handig is het eigenlijk om deze telefoon als GPS te gebruiken in de auto? Het feit dat de mini-USB van boven zit maakt het geheel niet echt handig? Of valt dat in de praktijk wel mee.

[ Voor 10% gewijzigd door Dennahz op 20-01-2011 15:23 ]

Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlamwillem
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 07:35
Dennahz schreef op donderdag 20 januari 2011 @ 13:51:
[...]

[edit]

En hoe handig is het eigenlijk om deze telefoon als GPS te gebruiken in de auto? Het feit dat de mini-USB van boven zit maakt het geheel niet echt handig? Of valt dat in de praktijk wel mee.
Als je zo'n 12v adapter hebt met een dun kabeltje valt het wel mee. Mij stoort het niet eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[b[edit]

Ik heb een auto houder met aan de bovenzijde een usb uitloop en druk daar m`n X10 in ,opladen gaat dan goed.
Ik gebruik sinds mei m`n X10 voor route planning en ben daar zeer content mee,heb dus altijd m`n foon bij me ,en wordt niet verrast als ik ergens ben en toch elders moet zijn.
En ik heb Tmc op Sygic en werkt supper
Wordt goed om de file`s heen gestuurd.
Draai nu sygic Aura in 3d en ook die gaat voortreffelijk.
De gps is vrij zuiver,beter dan m`n oude N82.
En een zeer snelle fix. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vraagje heeft iemand anders ook al eens last gehad dat de telefoon niet goed oplaad.. het lijkt wel dat de telefoon geen goed contact krijgt.. soms doet die het wel.. soms niet.. zou de telefoon beschadigd zijn??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 22 januari 2011 @ 18:03:
Vraagje heeft iemand anders ook al eens last gehad dat de telefoon niet goed oplaad.. het lijkt wel dat de telefoon geen goed contact krijgt.. soms doet die het wel.. soms niet.. zou de telefoon beschadigd zijn??
dit ligt waarschijnlijk aan je miniusb poort of de kabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ook met een andere usb doet die het niet ik denk dat het aan het toestel ligt valt zoiets onder de 1jaar garantie en hoe kunnen ze dit maken ben ik alles kwijt na die tijd of...
Verwijderd schreef op zaterdag 22 januari 2011 @ 18:10:
[...]

dit ligt waarschijnlijk aan je miniusb poort of de kabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 22 januari 2011 @ 18:17:
ook met een andere usb doet die het niet ik denk dat het aan het toestel ligt valt zoiets onder de 1jaar garantie en hoe kunnen ze dit maken ben ik alles kwijt na die tijd of...

[...]
ik denk dat je telefoon wel kunt laten repareren. Er zit volgens mij 2 jaar garantie op de telefoon. Gewoon even contact opnemen met sony ericsson, die verwijzen je naar service punt en daar kan het worden opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goof2000
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 08:56
Vandaag kreeg ik melding van een update van 8 mb zoals ik bij andere ook al heb langs zien komen.
Ik begrijp ik dat daar nog niet de dualtouch functie in zit, alleen ander kleur toetsenbord.

Nu heb ik mijn telefoon geroot en dat wil ik graag houden, kan ik dan deze update veilig installeren en mijn root behouden?
(ik kan het hier niet in het topic kunnen vinden)

PS ik heb geen telefoon van provider, gewoon NL uitvoering zonder simlock.

Edit ik heb nu: 2.0.A.0.504 (nog niet bovenstaande update geïnstalleerd)

[ Voor 7% gewijzigd door Goof2000 op 23-01-2011 19:49 . Reden: versienummer toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remus
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 15-08-2021
Dennahz schreef op donderdag 20 januari 2011 @ 13:51:
Moet je eigenlijk de telefoon rooten als je zelf software wilt installeren? grijs gebied: gedownloade software die je eerst even wilt testen..
Nee, je kan gewoon aanzetten dat je applicaties uit 'Onbekende bronnen' wilt installeren, dan kun je ook applicaties installeren die niet uit de Market komen. Dit werkt natuurlijk niet voor illegaal verkregen software die iets van DRM bevat.
Stuur me gerust DM's met je ervaringen met dit toestel. Hoe meer, hoe beter! Wil dit keer echt eens een super toestel hebben waar ik me niet aan hoef te ergeren :)
Waarom een DM, daar is dit topic expliciet voor bedoeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paazei
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16-09 00:31
Remus schreef op zondag 23 januari 2011 @ 15:06:
[...]
Dit topic is meer bedoelt voor problemen en vragen over het toestel, niet om allemaal te vertellen hoe geweldig of crap de telefoon is. (dat is mijn mening in ieder geval)
Zo komt het topic onnodig vol te staan en elke keer als iemand twijfelt of hij deze telefoon wil weer een zooi ervaringen, maakt het er niet beter op om alles door te ploegen.
Ik vind het netjes dat hij om een DM vraagt.

Ik heb timelines usage al een tijd draaien en heb erg veel last van een 100% verbruik van mijn cpu. Hij is soms niet vooruit te branden, zelfs na het uninstallen van face recognition en andere bloatware. Ook staat er geen app in het lijstje welke het verbruik verklaard, hoe kan ik zien wat voor service op de achtergrond draait die mijn cpu helemaal vast laat lopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martend

martend

De applicatie System Panel Lite zou je kunnen installeren, die geeft een overzicht van alle processen die draaien. Die 100% is wel een beetje vaag, want in "ruststand" doet die van mij 4 a 6% en ik heb alle bloatware plus extra widgets draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartsled
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 09:17
Ik had de facerecognition verwijderd, nu heb ik af en toe nog een flinke CPU user: Google Search Service. Er vervelend als je even snel je nieuwe berichtje wilt openen en een reactie schrijven. Lag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09:32

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Heeft iemand al eens een bluetooth keyboard geprobeerd?
Mij is het gelukt met een extra hid driver (Blue keyboard JP) die in de market staat :9
Ik heb een mini bluetooth keyboard dat net wat groter is dan de X10, dus makkelijk mee te nemen.
Afbeeldingslocatie: http://www.irxon.com/products/bluetooth/850/pic/850w-g-72.jpg

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennahz

Dennahz

Remus schreef op zondag 23 januari 2011 @ 15:06:
[...]

Zoals Paazei zegt: het gaat hier wel over ervaringen, maar om nou iedere keer de voor en nadelen op te sommen? Wou het zelf gewoon even weten. Ben inmiddels wel overtuigd dat ik hem ga kopen! (thx Martend! :)).

Ik kan dan wel wachten op die Arc, maar die zal de komende tijd ook niet onder de € 350,- komen wss. En qua specs is de X10 ook nog steeds wel top :)

De updates van SE maken mij an sich niet zoveel uit, want het rooten van zo'n toestel is ook zo gepiept. Heb m'n Touch Pro ook niet meer origineel, zeg maar :p

[ Voor 13% gewijzigd door Dennahz op 23-01-2011 19:01 ]

Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sato
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 22:57
Ik kwam bij deze telefoon uit omdat hij gunstig geprijsd is in combinatie met een abbo van 1 jaar a 12,50 per maand. (Totaal inclusief aansluitkosten, toestelprijs en 12x12,50 = 244,90)
En ik op zoek ben naar een Android (2.1 of 2.2) telefoon met 800x400 scherm en goede hardware voor rond de €250,- in Totaal.
Waar deze aan voldoet. Pre-Paid is niks te vinden, En importeren wil ik niet. Losse toestellen die aan mijn eisen voldoen beginnen vanaf 325 euro. (Tovallig dit toestel.)

Dit om mijn oom makkelijker te kunnen ondersteunen als hij problemen heeft met zijn android telefoon(Een samsung Galaxy S) of ergens een aplicatie voor nodig heeft. (Hij heeft een eigen bedrijf en dus is het van belang dat problemen met hard of software snel worden opgelost en ondergetekende word daar altijd voor opgebeld omdat ie zo handig is met technische zaken, Afijn als ik zelf een android telefoon zou hebben kan ik dus al een oplossing voor hem klaar hebben liggen nog voordat hij bij mij voor de deur staat. Ervanuitgaande dat android buiten de schil die de fabrikant van het toestel eroverheen zet in de basis hetzelfde is.)

Nu heb ik momenteel een prepaid kaartje in een ex-abbo telefoon (Nokia N73 van een kennis gekregen.)
En is een Abbo van 25,- euro of meer per maand voor een Samsung Galaxy S voor mij dus niet rendabel.
Vandaar dat ik keek naar een Android Smarphone die niet al te veel extra zou kosten bij een 1 jarige abbo met een zo laag mogelijke maandprijs (en geen extra internetbundle, Hoef onderweg geen internet en op locatie pak ik wifi.)
En zodoende kwam ik bij deze uit.

Maar nu las ik in de afgelopen 3 pagina's al het een en ander waaruit ik opmaak dat deze telefoon geen multitouch ondersteund? (Vond dat zoomen op de Galaxy S erg lekker werken.)

Belangrijkste vraag die ik echter wilde stellen is: (Het hele topic doorlezen doe ik wel nadat ik geslapen heb.) hoe is de belkwalitiet van dit toestel.
Ik ben slechthorend dus is het voor mij belangrijk dat ik de persoon aan de andere kant goed kan horen.
Dit gaat uitstekend met de Nokia N73 die ik nu gebruik en over de SE K750i die ik daarvoor had was ik ook niet ontevreden.
Meen dat bijde toestellen vrij populair zijn geweest dus er zal vast wel iemand zijn hier die mij kan vertellen hoe de X10 in vergelijking met die twee is?

Alvast bedankt,
Sato.

Sato Bricks op Rebrickable & Discord voor hulp met Stud.io

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlyEragon
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16-09 21:46

FlyEragon

Alien Monkeys

Sato schreef op maandag 24 januari 2011 @ 04:15:
...
Belangrijkste vraag die ik echter wilde stellen is: (Het hele topic doorlezen doe ik wel nadat ik geslapen heb.) hoe is de belkwalitiet van dit toestel.
Ik ben slechthorend dus is het voor mij belangrijk dat ik de persoon aan de andere kant goed kan horen.
...
Ik had eerst een Nokia 5230 en nu een X10, ik merk dat op zijn hardste instelling de X10 wel een stuk zachter is. Kan me voorstellen dat je in een drukke straat moeite hebt om het goed te horen.
Nokia's zijn in dat opzicht wel een stuk beter. Misschien bestaan er Android programma's die het volume wat hoger kunnen zetten.
Kwaliteit van het geluid is overigens wel gewoon goed.

Trouwens waar heb je die aanbieding gezien ?

[ Voor 58% gewijzigd door FlyEragon op 24-01-2011 10:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paazei
Ik heb hiervoor een w800i gehad, welke volgends mij gelijkwaardig is aan de k750, alleen meer op muziek gericht in plaats van foto's. Het volume is inderdaad een stuk zachter uit de oor-speaker dan de w800 en eigenlijk niet echt luid te noemen. Zeker als je slechthorend bent zou ik nog even goed nadenken of dit wel de juiste telefoon voor je is. Er zijn hier al veel mensen geweest(waaronder ikzelf) die hebben geklaagd over het volume en die zijn waarschijnlijk niet allemaal slechthorend.
Zeker met wat achtergrondgeluid moet je soms de telefoon onderhand in je oor duwen om nog wat te horen.
SE heeft ooit gemeld dat ze er wat aan zouden doen, maar dat is niet gebeurd en waarschijnlijk kan het ook niet aangezien ze gewoon slechte speakers hebben gebruikt in deze telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sato
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 22:57
paazei schreef op maandag 24 januari 2011 @ 20:19:
Ik heb hiervoor een w800i gehad, welke volgends mij gelijkwaardig is aan de k750, alleen meer op muziek gericht in plaats van foto's. Het volume is inderdaad een stuk zachter uit de oor-speaker dan de w800 en eigenlijk niet echt luid te noemen. Zeker als je slechthorend bent zou ik nog even goed nadenken of dit wel de juiste telefoon voor je is. Er zijn hier al veel mensen geweest(waaronder ikzelf) die hebben geklaagd over het volume en die zijn waarschijnlijk niet allemaal slechthorend.
Zeker met wat achtergrondgeluid moet je soms de telefoon onderhand in je oor duwen om nog wat te horen.
SE heeft ooit gemeld dat ze er wat aan zouden doen, maar dat is niet gebeurd en waarschijnlijk kan het ook niet aangezien ze gewoon slechte speakers hebben gebruikt in deze telefoon.
Dat is duidelijk, Dat maakt de telefoon bij voorbaat al onbruikbaar voor mij.
En aangezien dit het enigste leuke aanbod is wat betreft het totale kosten plaatje kan ik beter mijn nokia N73 + Prepaid blijven gebruiken, En zal ik verder gaan kijken voor een 7'' Tablet met Android 2.1/2.2 (Archos 70 waarschijnlijk.) Om zo alsnog makkelijk ondersteuning aan mijn oom te kunnen bieden terwijl ik er prive ook meer mee kan.

Bedankt in ieder geval.
FlyEragon schreef op maandag 24 januari 2011 @ 10:06:
[...]

Ik had eerst een Nokia 5230 en nu een X10, ik merk dat op zijn hardste instelling de X10 wel een stuk zachter is. Kan me voorstellen dat je in een drukke straat moeite hebt om het goed te horen.
Nokia's zijn in dat opzicht wel een stuk beter. Misschien bestaan er Android programma's die het volume wat hoger kunnen zetten.
Kwaliteit van het geluid is overigens wel gewoon goed.

Trouwens waar heb je die aanbieding gezien ?
Jij ook bedankt voor je reply.

Die aanbieding staat bij T-Mobile op de site: Hier een directe link naar de Zwarte versie (Ze hebben hem ook in Wit.)
Je moet dan nog wel even de Abbonementsduur op 1 jaar zetten en relaxt 130 omzetten naar relaxt 60. (De internetbundel gooit hij er zelf als het goed is al uit.)
Dan komt de toestelprijs op 69,95 + 24,95 aansluitkosten en 12x12,50 per maand wat dus uitkomt op een totaal van 244,90 Euro.

Sato Bricks op Rebrickable & Discord voor hulp met Stud.io

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dweebus
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 05-09 10:45
Verwijderd schreef op woensdag 19 januari 2011 @ 20:02:
Ik kreeg vandaag ook een melding van een update net als Dennis en hier ook de 2.1 update al geinstalleerd, sterker nog mijn x10 is pas sinds een week terug omdat die na de update naar 2.1 elke x vastliep met smsen enz.... Na hem opgestuurd te hebben daar by the way geen last meer van gehad....

Heb de update uitgevoerd was iets van 8.6 mb volgens mij en wat ik hier zo snel zie is idd dat het toetsenbord nu grijs is, meer heb ik nog niet kunnen ontdekken, ben benieuwd wat de bevindingen van anderen zijn....

P.s mijn provider is Vodafone...
Mijn bevinding is dat de linker en rechter kant van het nieuwe toetsenbord wat minder gevoelig is, en dan met name de "A" en de "L" toetsen.
Maar op zich is dat minder frustrerend dan de hangende toetsen waar ik voor de update wel eens last van had :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remus
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 15-08-2021
paazei schreef op zondag 23 januari 2011 @ 16:00:
[...]

Dit topic is meer bedoelt voor problemen en vragen over het toestel, niet om allemaal te vertellen hoe geweldig of crap de telefoon is. (dat is mijn mening in ieder geval)
Zo komt het topic onnodig vol te staan en elke keer als iemand twijfelt of hij deze telefoon wil weer een zooi ervaringen, maakt het er niet beter op om alles door te ploegen.
Ik vind het netjes dat hij om een DM vraagt.
Onzin. Dit topic is voor het uitwisselen van ervaringen met het toestel. Dat betekent niet dat iedere keer als iemand erom vraagt dat je het volplempt, maar wel dat dat je dit topic (en zijn voorgangers) kunt doorkijken.
Als je dan een gerichte vraag hebt, dan kun je hem stellen. De antwoorden daar op zijn dan weer handig voor mensen die later met dezelfde vraag zitten.

Als je een DM gebruikt bestaat dat voordeel niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MagicTempest
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16-09 15:35
Ik heb de laatste tijd een beetje vreemd probleem. Ineens crasht de email applicatie regelmatig, dat houdt dus in dat ik geen email meer op mijn telefoon kan lezen en dat ze zelfs niet eens meer binnenkomen.

Ik heb de accounts die geïnstalleerd stonden al even verwijderd en opnieuw aangemaakt, maar dat maakte niets uit. Heeft iemand nog een idee wat ik zou kunnen proberen zonder de telefoon te moeten resetten?

Life is like spaghetti. It's hard until you make it. - Tommy Cash -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avec_style
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 08:17
MagicTempest schreef op dinsdag 25 januari 2011 @ 13:20:
Ik heb de laatste tijd een beetje vreemd probleem. Ineens crasht de email applicatie regelmatig, dat houdt dus in dat ik geen email meer op mijn telefoon kan lezen en dat ze zelfs niet eens meer binnenkomen.

Ik heb de accounts die geïnstalleerd stonden al even verwijderd en opnieuw aangemaakt, maar dat maakte niets uit. Heeft iemand nog een idee wat ik zou kunnen proberen zonder de telefoon te moeten resetten?
Heb je ook alle data gewist van de e-mail app?
(instellingen> toepassingen>toepassingen beheren> selecteer de e-mail app en wis het geheugen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag heb ik een update binnen gehaald via PC Companion. Vervolgens staan programma's zoals moxier mail er weer op. Dus ik probeer m'n telefoon te rooten met de Z4 root app uit de market. Dat lukt niet..

Hebben andere mensen hier ook last van?

Mn batterij loopt nu ook weer supersnel leeg..

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 25-01-2011 17:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LDVC
  • Registratie: April 2010
  • Nu online

LDVC

Let's get it over with

Verwijderd schreef op dinsdag 25 januari 2011 @ 17:33:
Vandaag heb ik een update binnen gehaald via PC Companion. Vervolgens staan programma's zoals moxier mail er weer op. Dus ik probeer m'n telefoon te rooten met de Z4 root app uit de market. Dat lukt niet..

Mn batterij loopt nu ook weer supersnel leeg..
Check het Rooten & custom ROM topic. Daar staat ongetwijfeld de meest recente rootmethod die wel werkt.

Nintendo switch friendcode: SW-0415-2447-4320

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cinner
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 16-09 17:05
Verwijderd schreef op dinsdag 25 januari 2011 @ 17:33:

Oplossing staat hier: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=906248

Z4 werkt idd niet meer met die update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waar dient deze update uberhaupt voor?

Edit: Rooten is weer gelukt!

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 25-01-2011 18:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennahz

Dennahz

Ik heb hem inmiddels besteld! Voor € 339,- bij Phoneshop.nl ! (daar komt ook de X8 van m'n vriendin vandaan :)).

Normaal zou ik hem morgen moeten hebben. Zal hem dan wel direct updaten naar 2.1 alvorens ik ga beginnen met prutsen. Bedankt voor jullie ervaringen, dat heeft me wel over de streep getrokken.

En ja, als het niet bevalt ga ik hier komen klagen! :p

Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik snap niet dat mensen nu pas die update krijgen. Die is al weer weken uit..

( degene die een grijs toetsenbord heeft )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik was bezig om te vinden wat van Apps op de achtergrond draait. Ik kwam G-talk service tegen die ik NOOIT gebruik en toen heb ik hem uitgezet (toepassingen openen en dan bij actieve services uitzetten). Dan ook bij App zelf, alles uitgezet en toch zie ik hem regelmatig terug komen. Ik merk dat als ie niet bij de actieve services staat, veel minder stroom wordt gebruikt. Weet iemand hoe het kan dat ie toch terug komt terwijl ik hem heb uitgezet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennahz

Dennahz

Verwijder die applicatie dan? Is blijkbaar van Google Talk.

Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dennahz schreef op dinsdag 25 januari 2011 @ 18:26:
Ik heb hem inmiddels besteld! Voor € 339,- bij Phoneshop.nl ! (daar komt ook de X8 van m'n vriendin vandaan :)).

Normaal zou ik hem morgen moeten hebben. Zal hem dan wel direct updaten naar 2.1 alvorens ik ga beginnen met prutsen. Bedankt voor jullie ervaringen, dat heeft me wel over de streep getrokken.

En ja, als het niet bevalt ga ik hier komen klagen! :p
veel plezier ermee! Als je de telefoon krijgt kun je hem het beste wel direct rooten en alle bloatware er af gooien. Dit scheel enorm qua snelheid. Ook kun je beter laucherpro of een andere homescreenvervanger erop zetten, dit verbetert de snelheid ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LDVC
  • Nu online

LDVC

Let's get it over with

Voor de linkedIn gebruikers onder ons: SonyEricsson heeft een linkedIn plugin voor timescape vrijgegeven. Deze volgt op de foursquare plugin die al eerder gereleased werd. Deze nieuwe plugin integreert echter ook mooi met je telefoonboek.
Tevens is er nu de Extension Search app van SE waarmee je deze plugins makkelijk kan vinden op de market. De app ondersteunt ook Mediascape plugins, dus waarschijnlijk kunnen we die binnenkort ook in de market vinden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MagicTempest
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16-09 15:35
avec_style schreef op dinsdag 25 januari 2011 @ 13:38:
[...]

Heb je ook alle data gewist van de e-mail app?
(instellingen> toepassingen>toepassingen beheren> selecteer de e-mail app en wis het geheugen)
Oh ja, dat is wel een goede. Dat ga ik zometeen even proberen.

Life is like spaghetti. It's hard until you make it. - Tommy Cash -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennahz

Dennahz

Verwijderd schreef op dinsdag 25 januari 2011 @ 21:54:
[...]

veel plezier ermee! Als je de telefoon krijgt kun je hem het beste wel direct rooten en alle bloatware er af gooien. Dit scheel enorm qua snelheid. Ook kun je beter laucherpro of een andere homescreenvervanger erop zetten, dit verbetert de snelheid ook.
Thanks! Hij is binnengekomen :) Ben hem nu aan het opladen en ga hem vanavond direct updaten. (zit op m'n werk).

Rooten ga ik nog wel even mee wachten. Wil het eerst zo proberen.

Hoop dat ik de SMSjes van m'n WiMo telefoon kan overzetten. Vanavond maar eens Googlen.

Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joca
  • Laatst online: 12-07 20:25
Paqbro schreef op zondag 26 december 2010 @ 16:42:
Hier ook de update bekeken en meteen weer een custom rom erop gezet, kan toch niet zonder root.
Ben nog op zoek naar de 1.6 versie, omdat mijn bluetooth verbinding in m'n megane 3 niet meer werkt.
Iemand toevallig hetzelfde probleem en/of de oplossing ?
Ik heb ongeveer hetzelfde probleem met 2.1 en de bluetooth carkit van mn C30. De verbinding verbreekt regelmatig, of de telefoon schakelt van handsfree af, als ik het vervolgens weer aanzet gebeurd het weer.
Nadat ik bluetooth uit en aanzet werkt het meestal weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sato schreef op maandag 24 januari 2011 @ 04:15:
Dit gaat uitstekend met de Nokia N73 die ik nu gebruik en over de SE K750i die ik daarvoor had was ik ook niet ontevreden.
Meen dat bijde toestellen vrij populair zijn geweest dus er zal vast wel iemand zijn hier die mij kan vertellen hoe de X10 in vergelijking met die twee is?

Alvast bedankt,
Sato.
Ook ik hoor niet zo best meer (suis oren :( in een redelijke erge mate)maar ik heb geen problemen met m`n X10,had hiervoor een N82 en deze vind ik zeker net zo hard.
Maja kan ook aan het toestel liggen.Kan zijn dat de een anders is dan de ander.
Ik zou zeggen uitproberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennahz

Dennahz

Is het de eerste paar oplaadbeurten normaal dat de batterij na een dikke dag al leeg is? Natuurlijk wel veel geprutst en geïnstalleerd (en de update naar 2.1 uitgevoerd :)).

Tot nu toe lijkt alles wel positief trouwens! Typen met touchscreen gaat al best goed. Dit weekend maar eens goed kijken welke apps handig zijn en welke niet.

Ik vind het jammer dat Trackr niet beschikbaar is voor Android. Dat valt me wel wat tegen, want het was er zelfs voor WiMo.

Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dennahz schreef op donderdag 27 januari 2011 @ 16:57:
Is het de eerste paar oplaadbeurten normaal dat de batterij na een dikke dag al leeg is? Natuurlijk wel veel geprutst en geïnstalleerd (en de update naar 2.1 uitgevoerd :)).

Tot nu toe lijkt alles wel positief trouwens! Typen met touchscreen gaat al best goed. Dit weekend maar eens goed kijken welke apps handig zijn en welke niet.

Ik vind het jammer dat Trackr niet beschikbaar is voor Android. Dat valt me wel wat tegen, want het was er zelfs voor WiMo.
Hier gaat ie ook een dikke dag mee op de hoogste helderheid, als ik de helderheid op het laagste niveau zet gaat ie meestal 4 dagen mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucko
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03:46

Yucko

One clown to rule them all !

Wat raar :? ik heb de 2.0.2.A.0.24 OTA binnengehaald en geinstalleerd en
  • telefoon is nog steeds rooted (aldus Z4root)
  • AdFree werkt nog steeds (net nog even geupdate)
  • Shootme werkt nog
  • Titanium Backup werkt nog
  • Moxier Mail + toebehoren is niet geherinstalleerd
Superuser information:
Superuser v2.3.6.1, database version 5
Su binary v2.3.1-ef

Telefoon:
Firmwareversie: 2.1-update1
Smalbandversie: 2.0.49
Kernel-versie: 2.6.29 SEMCUser@SEMCHost #1
Build-nummer: 2.0.2.A.0.24

[ Voor 17% gewijzigd door Yucko op 28-01-2011 08:18 ]

iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB -  iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB -  AirPods Pro -  Watch 5 Space Gray LTE -  TV 4K 128GB -  TV 4 64GB -  Wireless CarPlay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nnoitra
  • Registratie: December 2000
  • Nu online
Wat het kan verklaren is dat je, volgens mij, kon kiezen tussen alleen de update (8Mb ofzo) of een volledige installatie inclusief update..

Sarcasm is my superpower! What's yours?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

OTA zal altijd een kleinere versie van de update zijn en dus nooit je Moxier, ... herinstalleren. De update die komt via SEUS of PC Companion die zal wel altijd alles herstellen vrees ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tijmeng
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 12-09 21:54

tijmeng

Panasonic 7J

Wat is Moxier een waardeloos programma. Iemand enig idee hoe ik gewoon normaal gebruik kan maken van Exchange?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GKW
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23-10-2024

GKW

tijmeng schreef op vrijdag 28 januari 2011 @ 17:42:
Wat is Moxier een waardeloos programma. Iemand enig idee hoe ik gewoon normaal gebruik kan maken van Exchange?
Touchdown. Is het enige echte exchange programma.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een paar vragen:
ik twijfel over deze telefoon o.b.v. de reviews die ik gelezen heb, en dan m.n. de snelheid cq lags.
Hoe is dat in de praktijk?
En multi-touch: dat kan nu volgens mij niet, maar er schijnt wel een update te komen zodat dit wel mogelijk wordt?
Wat zijn de ervaringen met custom roms (obv android 2.2/2.3) -> zijn die stabiel en wordt de X10 daarmee ook sneller?
Zie jullie reacties graag tegmoet! Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martend

martend

@Dennahz feli met je toestel! bij mij houdt de batterij het ook ongeveer een dag vol, maar heb dan ook alles op max staan. Het maakt mij persoonlijk niet uit dat ik hem elke dag met de lader moet verbinden.

@Stitch15 voor de roms moet je in het andere topic zijn. Snelheid is wat je mag verwachten van een 1ghz processor, niks mis mee dus. Enige "lag" is te bespeuren als ik hem van de lader haal, net of het toestel dan even moet warmdraaien. Er is onlangs sourcecode door Sony vrijgegeven op hun world developer site voor de x10 x10mini en x8 wat ondermeer multitouch mogelijkheden heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jongens,

Ik heb op dit moment een tweetal problemen met mijn X10:
  • Het SMS envelopje verschijnt niet meer linksbovenin wanneer ik een sms ontvang. Hoe krijg ik deze weer terug?
  • Mijn toetsenbord staat om de een of andere vage reden opeens op Koreaans. Ik vermoed dat ik iets verkeerd heb ingedrukt, maar weet niet wat. Als ik bij instellingen naar toetsenbord instellingen ga, staat mijn taal gewoon op Nederlands. Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TigerXtrm
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 08-06 18:39
Weet iemand een app voor het LED lampje op de X10 die ook echt werkt? Ik heb meerdere apps gehad die claimde de kleur te kunnen veranderen en bepalen wanneer en hoe lang het lampje knippert, maar tot nu toe werkte ze allemaal niet.

Reden waarom ik dit wil is omdat ik mijn telefoon naast mijn bed heb liggen als ik slaap. Als ik dan een mailtje ontvang gaat dat ding vrolijk lopen knipperen, maar in het donker is dat nog best een fel lampje (als ik richting de telefoon gedraaid lig met mijn ogen dicht merk ik nog steeds wanneer hij knippert).

In ieder geval, ik zoek dus een app die dat lampje kan regelen zodat ie bijvoorbeeld na 5 minuten stopt met knipperen bij een mailtje ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23:39

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

TigerXtrm schreef op zondag 30 januari 2011 @ 13:50:
Weet iemand een app voor het LED lampje op de X10 die ook echt werkt? Ik heb meerdere apps gehad die claimde de kleur te kunnen veranderen en bepalen wanneer en hoe lang het lampje knippert, maar tot nu toe werkte ze allemaal niet.

Reden waarom ik dit wil is omdat ik mijn telefoon naast mijn bed heb liggen als ik slaap. Als ik dan een mailtje ontvang gaat dat ding vrolijk lopen knipperen, maar in het donker is dat nog best een fel lampje (als ik richting de telefoon gedraaid lig met mijn ogen dicht merk ik nog steeds wanneer hij knippert).

In ieder geval, ik zoek dus een app die dat lampje kan regelen zodat ie bijvoorbeeld na 5 minuten stopt met knipperen bij een mailtje ofzo.
Heb ik ook gezocht... niet gevonden. Tegenwoordig leg ik de telefoon op zijn andere kant; werkt ook :+

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paazei
Verwijderd schreef op zondag 30 januari 2011 @ 13:33:
Jongens,

Ik heb op dit moment een tweetal problemen met mijn X10:
  • Het SMS envelopje verschijnt niet meer linksbovenin wanneer ik een sms ontvang. Hoe krijg ik deze weer terug?
  • Mijn toetsenbord staat om de een of andere vage reden opeens op Koreaans. Ik vermoed dat ik iets verkeerd heb ingedrukt, maar weet niet wat. Als ik bij instellingen naar toetsenbord instellingen ga, staat mijn taal gewoon op Nederlands. Iemand een idee?
Druk in de sms app op de menuknop en kies dan settings (of instellingen) en zet daar notifications aan.

Druk lang op een tekstvlak en kies dan input method, kies hier het toetsenbord dat je wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoekjevanLU
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 09:05
Nogmaals voor degenen die het herstartprobleem (sinds de 2.1 update) ook hebben.

Inmiddels heb ik mijn X10 na 3 weken weer terug, wederom met de vage melding 'Gerepareerd onder garantie'. Vooralsnog ziet het er positief uit. De telefoon staat nu bijna 2 dagen aan en is nog niet eenmaal uitgevallen. Als extra test heb de telefoon aan de lader hangen en Angry Birds spelen (op XDA aangegeven als test); geen reboot!! Eindelijk! :)

Wat er nu precies gerepareerd is, is me dus niet duidelijk. Wat me wel op is gevallen is dat het usb-klepje anders is (voelt rubberiger aan dan de vorige) en tevens wordt de telefoon veel minder warm, vooral tijdens het opladen.

Ik hou nog even een slag om de arm, er kan nog weer vanalles misgaan, maar ik ben in ieder geval weer blij met m'n X10.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LDVC
  • Nu online

LDVC

Let's get it over with

Ik heb gisteren de UXP-update geïnstalleerd die sinds dit weekend beschikbaar is voor de Amerikaanse versie van de X10 (X10a)

Veranderingen t.o.v. huidige versie:
-MediaScape
**Landscape mode
**Afspeellijsten maken
**Rijen op het startscherm zijn aanpasbaar
**iets sneller
**one-finger zoom
**aanklikbare gebieden zijn groter (geldt eigenlijk voor alle SE apps en telefoonboek)
**video editor (druk op menu knop tijdens afspelen video)

-TrackID
**Tabs om te switchen tussen geschiedenis en charts
**klik op een track voor meer info over nummer en artiest

-Agenda
**Gecombineerde view waarin de bovenste helft van het scherm de maandkalender laat zien en de onderste helft je afspraken voor komende tijd.

Support
**vernieuwde versie van de vorige SE support app
**Instellingen aanpassen voor minder batterij verbruik
**toegang tot update zoeken (wat ook gewoon via instellingen al kon natuurlijk)

-Moxier Mail
**Update naar versie 2.7 (incl. widget)
**Moxier plugin voor TimeScape

-Android Systeem
**Dual-touch (pinch-to-zoom)
**'geheime vraag' bij het instellen van unlock-pattern

Zoals we gewent zijn wordt niet alles beter met een update :(
-Face Recognition: het is niet meer mogelijk om jezelf te taggen (je naam staat niet meer in de lijst)
-process om gebruiksinfo te verzamelen en naar SE te sturen (is uit te zetten bij instellingen, maar start wel gewoon op)
-de scrollbare TimeScape widget die we een aantal maanden geleden zagen (en tevens zien bij de Arc) is verdwenen uit deze release. Hopelijk volgt die alsnog.

De update is vrij aardig, maar van een 'grote' update als deze had ik stiekem meer verwacht: het is niet echt wereldschokkend.

[ Voor 4% gewijzigd door LDVC op 31-01-2011 16:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Realone
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 02:58
Ik kan voor €80 de X10 krijgen bij een T-Mobile zakelijk abo van mijn moeder (Flex 15, geen internet, 1 jaar). Ik zat eraan te denken haar mijn telefoon te geven en de X10 bij mijn Vodafone abo te gebruiken.

Nu snap ik alleen niet helemaal waarom de X10 zoveel goedkoper is vergeleken met andere telefoons bij datzelfde abo van €15 per maand. Bijvoorbeeld, voor de Nokia E72 moet €202 bijbetaald worden, de BB 8520 €113, Nokia C6-00 €150 en zelfs de X10 mini is duurder met €95. Iemand een idee waarom de X10 in vergelijking tot die andere telefoons zoveel goedkoper is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Nu online
Volgens mij is T-Mobile de voorraad X10's aan het dumpen omdat de Arc er aan komt. Mijn vriendin heeft net een X10 gekregen bij een Relax 130 + internet voor 1 jaar.

[ Voor 45% gewijzigd door dreamscape op 31-01-2011 14:19 ]

Punctuality is the politeness of kings

Acties:
  • 0 Henk 'm!
The Realone schreef op maandag 31 januari 2011 @ 13:57:
Ik kan voor €80 de X10 krijgen bij een T-Mobile zakelijk abo van mijn moeder (Flex 15, geen internet, 1 jaar). Ik zat eraan te denken haar mijn telefoon te geven en de X10 bij mijn Vodafone abo te gebruiken.

Nu snap ik alleen niet helemaal waarom de X10 zoveel goedkoper is vergeleken met andere telefoons bij datzelfde abo van €15 per maand. Bijvoorbeeld, voor de Nokia E72 moet €202 bijbetaald worden, de BB 8520 €113, Nokia C6-00 €150 en zelfs de X10 mini is duurder met €95. Iemand een idee waarom de X10 in vergelijking tot die andere telefoons zoveel goedkoper is?
Kan zijn dat T-mobile X10 simlocked is, dus niet te gebruiken i.c.m. je vodafone abo. tenzij je simunlocked.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Realone
Hmm, hoe kom ik daar achter en is die simlock eventueel makkelijk te verwijderen? Kan T-Mobile straks wel eens bellen al betwijfel ik of ik daar een duidelijk antwoord van krijg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ja, even bij een t-mobile winkel langs gaan en vragen of de toestel die je erbij krijgt simlocked is of niet.
En mocht je een abo afsluiten dat ter plekke testen.

Na 1 jaar dient de provider gratis je de sim unlock code te verschaffen, binnen 1 jaar kunnen ze geld in rekening brengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Realone
Sta je een half uur in de rij te wachten, zeggen ze doodleuk dat ik dat niet kan omdat het op mijn naam staat en zij een handtekening moeten hebben. Maar als ik gewoon even T-Mobile belde was dat geen probleem en dan hadden ze ook geen handtekening nodig. 8)7

Naja, nog een betere deal kunnen maken aan de telefoon. De X10 voor €5,- en €15,- per maand voor 1 jaar. In totaal dus €185,- voor een X10 inclusief 150 minuten per maand terwijl die in de winkel nog €320,- kost. *O*

Ow en de medewerkster vertelde me dat al hun toestellen simlock vrij waren.

[ Voor 7% gewijzigd door The Realone op 31-01-2011 17:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
dat is wel heel goedkoop. Hoe heb je dat voor mekaar gekregen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Realone
Geen idee, maar als ik al nieuwe klant online wil bestellen kan ik ook kiezen voor een Flex 15 abo (€15 per maand) met de X10 voor €80. Dat is al niet duur. Vrouwtje zei dat ik wel bij moest betalen als ik maar 1 jaar wilde en ik ging er vanuit dat ze dus die €80 ging melden. Maar ze kwam met €5 op de proppen en ik heb er maar verder niet naar gevraagd. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
echt een superdeal !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• retlaw
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 08:07

retlaw

<GoT> RetLaw#2411

LDVC schreef op maandag 31 januari 2011 @ 13:06:
Ik heb gisteren de UXP-update geïnstalleerd die sinds dit weekend beschikbaar is voor de Amerikaanse versie van de X10 (X10a)

Veranderingen t.o.v. huidige versie:
-MediaScape
**Landscape mode
**Afspeellijsten maken
**Rijen op het startscherm zijn aanpasbaar
**iets sneller
**one-finger zoom
**aanklikbare gebieden zijn groter (geldt eigenlijk voor alle SE apps en telefoonboek)
**video editor (druk op menu knop tijdens afspelen video)

-TrackID
**Tabs om te switchen tussen geschiedenis en charts
**klik op een track voor meer info over nummer en artiest

-Agenda
**Gecombineerde view waarin de bovenste helft van het scherm de maandkalender laat zien en de onderste helft je afspraken voor komende tijd.

Support
**vernieuwde versie van de vorige SE support app
**Instellingen aanpassen voor minder batterij verbruik
**toegang tot update zoeken (wat ook gewoon via instellingen al kon natuurlijk)

-Moxier Mail
**Update naar versie 2.7 (incl. widget)
**Moxier plugin voor TimeScape

-Android Systeem
**Dual-touch (pinch-to-zoom)
**'geheime vraag' bij het instellen van unlock-pattern

Zoals we gewent zijn wordt niet alles beter met een update :(
-Face Recognition: het is niet meer mogelijk om jezelf te taggen (je naam staat niet meer in de lijst)
-process om gebruiksinfo te verzamelen en naar SE te sturen (is uit te zetten bij instellingen, maar start wel gewoon op)
-de scrollbare TimeScape widget die we een aantal maanden geleden zagen (en tevens zien bij de Arc) is verdwenen uit deze release. Hopelijk volgt die alsnog.

De update is vrij aardig, maar van een 'grote' update als deze had ik stiekem meer verwacht: het is niet echt wereldschokkend.
Enig idee wanneer deze in Nederland beschikbaar komt?

Battle.net || Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gram501
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 08-06 01:16
Wil deze telefoon misschien kopen maar is er een mogelijkheid om er naar FM-radio te luisten??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

gram501 schreef op maandag 31 januari 2011 @ 20:20:
Wil deze telefoon misschien kopen maar is er een mogelijkheid om er naar FM-radio te luisten??
Wat zei Google?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LDVC
  • Nu online

LDVC

Let's get it over with

retlaw schreef op maandag 31 januari 2011 @ 20:03:
[...]

Waarschijnlijk duurt dit nog enkele weken. De update is enkel nog uit voor Amerikaanse toestellen (X10a), de rest van de wereld (X10i) heeft de update nog niet gezien. Met vorige updates was telkens de Nordic versie als eerst en dan duurde de Nederlandse firmware nog een maand. Op het moment is de Nordic versie ook nog niet uit, dus het zal nog ff wachten worden.

In aanvulling op de lijst: DLNA ontbreekt ook, hoewel dit wel beloofd was. Wellicht dus dat dit pas deel 1 van de UXP update is??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gram501
i.c.m. een MW600 headset maar zit deze in de doos als je het toestel koopt en via XDA weet ik het ook niet precies... NOOB 8)7

de multitouch die beschikbaar is via kan je daamee spellen spelen zoals hero of sparta bijv.
zoja werkt dat naar behoren??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avec_style
gram501 schreef op maandag 31 januari 2011 @ 22:10:
[...]

i.c.m. een MW600 headset maar zit deze in de doos als je het toestel koopt en via XDA weet ik het ook niet precies... NOOB 8)7
De MW600 wordt in nederland niet met de X10 geleverd. Als je deze wilt hebben, zul je hem dus apart moeten kopen. En out of the box speelt de X10 verder geen radio af. (Het is natuurlijk wel mogelijk om via internet naar de radio te luisteren)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

paazei schreef op maandag 31 januari 2011 @ 01:07:
[...]

Druk in de sms app op de menuknop en kies dan settings (of instellingen) en zet daar notifications aan.

Druk lang op een tekstvlak en kies dan input method, kies hier het toetsenbord dat je wil.
Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Is deze geheugenkaart juist voor de X10i: pricewatch: Kingston microSDHC 16GB Class 4 + 2 Adapters
Volgens mij is de standaard geheugenkaart een class 2, dus class 4 moet goed genoeg zijn toch?
Of raadt iemand mij een andere kaart aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paazei
Ik heb de laatste tijd een probleem met het afspelen van video's, ze stoppen na 2 seconden en alleen het geluid gaat verder.
Dit probleem heb ik bij de youtube app, maar ook bij internet filmpjes, zoals die van tweakers.net en andere sites. Ik heb geprobeerd alle caches van apps te legen die ermee te maken zouden kunnen hebben, maar dit had geen invloed.
Het rare is dat dit niet alleen bij de .024 firmware is, aangezien ik gisteravond mijn telefoon geflashed heb naar de nieuwe .405 firmware en de filmpjes nog steeds niet af willen spelen, terwijl alles overschreven is...

Heeft iemand hier ditzelfde probleem gehad en is er een oplossing voor of zou mijn X10 naar de knoppen zijn?
Verder werkt alles goed. (multitouch is trouwens echt fijn)

Edit:
Ondertussen na lang googlen een oplossing gevonden, het probleem zit hem in het android.process.media process, welke vastloopt oid, dit gebeurd niet alleen bij filmpjes, maar schijnbaar bij sommige mensen ook met foto's of muziek afspelen. De cpu wordt met 100% belast totdat je hem opnieuw opstart.

De oplossing is heel raar, maar schijnbaar moet je je cache van de Gmail app legen en dan is het opgelost.
Ik heb de caches geleegd, maar ook de data en van Mediascape ook gelijk aangezien ik toch bezig was, ik weet dus niet welke nou gewerkt heeft, maar hij doet het weer.

[ Voor 28% gewijzigd door paazei op 02-02-2011 14:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paazei
jelmervos schreef op dinsdag 01 februari 2011 @ 09:49:
Is deze geheugenkaart juist voor de X10i: pricewatch: Kingston microSDHC 16GB Class 4 + 2 Adapters
Volgens mij is de standaard geheugenkaart een class 2, dus class 4 moet goed genoeg zijn toch?
Of raadt iemand mij een andere kaart aan?
Ik denk dat die kaart prima moet werken in de X10, als dat niet zo is, kan je je nog altijd berusten op wet koop op afstand en het binnen 7 werkdagen zonder vragen terugsturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Realone
Het lijkt me dat die kaart sowieso geen probleem zal vormen. Is snel genoeg om alle content op je telefoon af te spelen en het enige waar je de classverschillen gaat merken is bij datatransfer van en naar je PC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LDVC
  • Nu online

LDVC

Let's get it over with

paazei schreef op dinsdag 01 februari 2011 @ 19:15:
[...]

Ik denk dat die kaart prima moet werken in de X10, als dat niet zo is, kan je je nog altijd berusten op wet koop op afstand en het binnen 7 werkdagen zonder vragen terugsturen.
Dan moet je kaartje wel nog mooi in de verpakking zitten. Die wet is bedoeld als bedenk termijn, niet als test termijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvt
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21-06 08:12

mvt

ja ik ja

retlaw schreef op maandag 31 januari 2011 @ 20:03:
[...]

*bliep* update beschikbaar, 3uur 's nachts, kpn

schandalig duur systeem, schandalig hoge 3d mark score, volgend jaar toch maar wat eerder mijn verlanglijstje opsturen naar Spanje, anders blijft dit gelul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gram501
lees net op GSM arena dat er nu pinch to zoom bij zit en dat de updates uitgedeeld worden
kan iemand dat pinch bevestigen??

bron : -KLIK-

[ Voor 4% gewijzigd door gram501 op 02-02-2011 08:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• retlaw

retlaw

<GoT> RetLaw#2411

hmm nog geen update OTA... (wel kpn). Zo maar via SEUS proberen dan.

Battle.net || Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

paazei schreef op dinsdag 01 februari 2011 @ 19:15:
[...]

Oke bedankt voor je reactie, heb hem besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Den_S85
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 08:27
paazei schreef op dinsdag 01 februari 2011 @ 19:13:
Ik heb de laatste tijd een probleem met het afspelen van video's, ze stoppen na 2 seconden en alleen het geluid gaat verder.
Dit probleem heb ik bij de youtube app, maar ook bij internet filmpjes, zoals die van tweakers.net en andere sites. Ik heb geprobeerd alle caches van apps te legen die ermee te maken zouden kunnen hebben, maar dit had geen invloed.
Het rare is dat dit niet alleen bij de .024 firmware is, aangezien ik gisteravond mijn telefoon geflashed heb naar de nieuwe .405 firmware en de filmpjes nog steeds niet af willen spelen, terwijl alles overschreven is...

Heeft iemand hier ditzelfde probleem gehad en is er een oplossing voor of zou mijn X10 naar de knoppen zijn?
Verder werkt alles goed. (multitouch is trouwens echt fijn)
Exact datzelfde probleem heb ik ook bij het afspelen van filmpjes. In sommige gevallen loopt m'n batterij daarna ook heel snel leeg.

Ik heb zelf ook geen idee hoe ik dit moet oplossen, de stappen die jij hebt geprobeerd had ik zelf idd ook getest met dezelfde resultaten :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cozm0
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 04-04 06:38

Cozm0

Unf!

De X10 (2.1) heeft een camera en een lampje, maar hoe zorg je ervoor dat het lampje als flits gebruikt wordt bij het nemen van een foto in het donker? Nu moet je handmatig het lampje aanzetten en dan een foto nemen? :O
Das wel erg onthandig en kan vast beter (zonder jailbreak/rootkit/etc)

| Specs! | IRC is just multiplayer notepad | }:O |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk niet dat er zo al een applicatie is die het lampje automatisch aan laat gaan.
Dat is een optie die bij de Arc wel zit naart schijnt dus daar zitten verbeteringen in hé :) Gewoon om toch maar te kunnen verkopen >:)

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 02-02-2011 10:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cinner
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 16-09 17:05
Vignette kan wel de flitser automatisch inschakelen geloof ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avec_style
gram501 schreef op woensdag 02 februari 2011 @ 08:16:
lees net op GSM arena dat er nu pinch to zoom bij zit en dat de updates uitgedeeld worden

Volgens de posts die ik op XDA zie, is deze vooralsnog alleen beschikbaar in Saudi Arabia. Ik denk dat ze dat gedaan hebben omdat er in de laatste update ondersteuning is voor Arabisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LDVC
  • Nu online

LDVC

Let's get it over with

gram501 schreef op woensdag 02 februari 2011 @ 08:16:

Zie mijn post op de vorige pagina. De update bevat idd pinch to zoom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paazei
masterslave schreef op woensdag 02 februari 2011 @ 08:49:
[...]

Exact datzelfde probleem heb ik ook bij het afspelen van filmpjes. In sommige gevallen loopt m'n batterij daarna ook heel snel leeg.

Ik heb zelf ook geen idee hoe ik dit moet oplossen, de stappen die jij hebt geprobeerd had ik zelf idd ook getest met dezelfde resultaten :(
Ondertussen na lang googlen een oplossing gevonden, het probleem zit hem in het android.process.media process, welke vastloopt oid, dit gebeurd niet alleen bij filmpjes, maar schijnbaar bij sommige mensen ook met foto's of muziek afspelen. De cpu wordt met 100% belast totdat je hem opnieuw opstart.

De oplossing is heel raar, maar schijnbaar moet je je cache van de Gmail app legen en dan is het opgelost.
Ik heb de caches geleegd, maar ook de data en van Mediascape ook gelijk aangezien ik toch bezig was, ik weet dus niet welke nou gewerkt heeft, maar hij doet het weer. Succes ermee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• retlaw

retlaw

<GoT> RetLaw#2411

mvt schreef op woensdag 02 februari 2011 @ 03:04:
[...]

*bliep* update beschikbaar, 3uur 's nachts, kpn
Hier nog steed niets... Ook niet via PC Companion of SEUS. Heb ook KPN. Hopen op een melding vanavond...

Battle.net || Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de update vanmiddag binnen gehaald kreeg een melding maar ik kan in mijn browser nog steeds geen pinch to zoom gebruiken?

Meer mensen die hier last van hebben? Of enig idee of ik iets fout doe?
Pagina: 1 ... 4 ... 16 Laatste

Let op:
Vragen, opmerkingen of ander zinnen met betrekking tot custom-roms voor de Sony Ericsson Xperia X10 mogen hier: Het Sony Ericsson Xperia X10 Rooten & Custom ROM's topic.

Dergelijke berichten zijn hier zwaar off topic en zullen zonder pardon worden verwijderd.