Nieuwsgroepen en FTD op mac, hoe doe jij het?

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trezzahn
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 12-09 16:01
Gsusivo schreef op donderdag 30 december 2010 @ 23:41:
Ik download met Altbinz en FTD3.85 op mijn Macbook Pro. Dit is de enige reden waarom ik VMware gebruik met Windows XP. Ik heb even met Macpar en igrabnews in combinatie met openftd en ftn2day gewerkt, maar dat was geen succes...
:D
Even een korte tussendoor vraag :)

Als ik Windows XP installeer, naast OS X, dan kan ik toch gewoon downloaden(vanuit XP) naar een locatie op de HD die ook vanuit mac toegankelijk is?
Dus XP downloaden, Mac kijken...?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osxy
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 22:17

Osxy

Holy crap on a cracker

Trezzahn schreef op vrijdag 31 december 2010 @ 00:17:
[...]

Even een korte tussendoor vraag :)

Als ik Windows XP installeer, naast OS X, dan kan ik toch gewoon downloaden(vanuit XP) naar een locatie op de HD die ook vanuit mac toegankelijk is?
Dus XP downloaden, Mac kijken...?!
Ja en nee.
Je kan niet naar de mac schijf schrijven. Dus je moet een flinke NTFS partitie maken voor de data.

Niet heel handig dus.

Mocht je PERSEE in windows willen downloaden kan je dit beter in een virtuale machine doen die rechtstreeks naar de mac HD schrijft (niet naar de VM HD).
Maar waarom zou je, er zijn genoeg programma's voor mac die hetzelfde of beter doen.

"Divine Shields and Hearthstones do not make a hero heroic."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kibber
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 22-06 15:31
Inmiddels werkt OpenFTD weer lijkt het :).
Moet zeggen dat ik die ondanks alle mankementen toch fijner vind werken dan de gebottelde Windows versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• o.poulssen
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 22-03-2022
@ kibber,

erg stabiel vind ik hem niet, tevens werken alle menu's niet stabiel en tabbladen sluiten niet goed af.
het laden van een database op mijn mbp i7 gaat takke traag bv mp3 db (wel groot maar op de gewone ftd gaat ie wel snel)
heeft iemand de zelfde kuren?

iMac 2020 i7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kibber
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 22-06 15:31
o.poulssen schreef op vrijdag 31 december 2010 @ 09:16:
@ kibber,

erg stabiel vind ik hem niet, tevens werken alle menu's niet stabiel en tabbladen sluiten niet goed af.
het laden van een database op mijn mbp i7 gaat takke traag bv mp3 db (wel groot maar op de gewone ftd gaat ie wel snel)
heeft iemand de zelfde kuren?
Dat zijn issues waar OpenFTD altijd al last van heeft gehad, OpenFTD is volgens mij ook een port van de Linux versie, het is in ieder geval geen applicatie die specifiek geschreven lijkt voor Mac.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• av017
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 08-01-2024
bijdrage gedaan paar dagen geleden om vriend te worden, en sedert vandaag ook lekker tester van ftd 4 beta
en wa werkt het heerlijk in vergelijking met die brakke openftd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmxd
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Ik zet met deze post dit topic even in m'n myReact, spring nu even onder de douche en zal straks even mijn setup posten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik gebruik de volgende programma's

Sickbeard (voor automatisch downloaden van series)
Couchpatato (voor automatisch downloaden van films)
FTD 4.0 Beta
Sabnzbd+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gsusivo
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 24-07 15:39
Osxy schreef op vrijdag 31 december 2010 @ 00:36:
[...]

Ja en nee.
Je kan niet naar de mac schijf schrijven. Dus je moet een flinke NTFS partitie maken voor de data.

Niet heel handig dus.

Mocht je PERSEE in windows willen downloaden kan je dit beter in een virtuale machine doen die rechtstreeks naar de mac HD schrijft (niet naar de VM HD).
Maar waarom zou je, er zijn genoeg programma's voor mac die hetzelfde of beter doen.
Om even terug te komen hierop:
ik heb Parallels 6 op mijn MBP staan. Ik heb niks gepartitioneerd o.i.d. Mijn Altbinz download gewoon naar de Download folder van de Mac. Vervolgens kan ik de DVD met toast branden of met DVD player afspelen.
Het enige wat je hoeft te doen op het moment dat je wil downloaden (lees: FTD gebruiken en ALtbinz) is naar Parallels te gaan en Win XP op te starten. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osxy

Osxy

Holy crap on a cracker

Gsusivo schreef op maandag 03 januari 2011 @ 18:02:
[...]

Om even terug te komen hierop:
ik heb Parallels 6 op mijn MBP staan. Ik heb niks gepartitioneerd o.i.d. Mijn Altbinz download gewoon naar de Download folder van de Mac. Vervolgens kan ik de DVD met toast branden of met DVD player afspelen.
Het enige wat je hoeft te doen op het moment dat je wil downloaden (lees: FTD gebruiken en ALtbinz) is naar Parallels te gaan en Win XP op te starten. ;)
Dat is niet waar ik het over had ;)
Ik reageerde op bootcamp gebruiken.

Maar nogmaals, ik weet dat het kan ik snap alleen niet waarom je dit zou doen als er mac alternatieven zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-09 08:45
Als je perse Windows FTD wilt gebruiken denk ik.

Maar dan nog zou ik het downloaden niet in een VM doen, maar gewoon de nzb of link naar nzb in OS X openen (de usenet clients onder OS X zijn ook beter dan die onder Windows vind ik). Dan hoef je niet al die tijd die VM open te houden tijdens het downloaden, beetje zinloos.

FTD zou ik dan gewoon doen via VMWare Unity ofzo (of hoe dat op Parallels ook heet).

[ Voor 46% gewijzigd door Bosmonster op 03-01-2011 18:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osxy

Osxy

Holy crap on a cracker

Bosmonster schreef op maandag 03 januari 2011 @ 18:09:
Als je perse Windows FTD wilt gebruiken denk ik.

Maar dan nog zou ik het downloaden niet in een VM doen, maar gewoon de nzb of link naar nzb in OS X openen (de usenet clients onder OS X zijn ook beter dan die onder Windows vind ik). Dan hoef je niet al die tijd die VM open te houden tijdens het downloaden, beetje zinloos.

FTD zou ik dan gewoon doen via VMWare Unity ofzo (of hoe dat op Parallels ook heet).
Of beter nog een "bottle" aanmaken als dat kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
bottle?

Blijkbaar een Wine-ding. Ik had het over virtualisatie, niet emulatie. Laatste ben ik sowieso niet zo'n fan van en is nogal overbodig als je al een VM hebt draaien :)

[ Voor 172% gewijzigd door Bosmonster op 03-01-2011 18:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osxy

Osxy

Holy crap on a cracker

Bosmonster schreef op maandag 03 januari 2011 @ 18:17:
bottle?

Blijkbaar een Wine-ding. Ik had het over virtualisatie, niet emulatie. Laatste ben ik sowieso niet zo'n fan van en is nogal overbodig als je al een VM hebt draaien :)
Als je al een VM hebt is het waar. En echte emulatie is het niet, deels maar.

Ik vind het grotere overkill om een compleet VM te draaien voor FTD dan een wine-bottle te maken.

That said.

Ik gebruik:
SabNZBd+
Couchpotato
Sickbeard

Dit word allemaal automatisch op juiste plaatsen gezet etc en in combinatie met Plex heb ik er geen omkijken naar _/-\o_ Losse downloads pak ik binsearch oid wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hoe wordt je een ftd vriend....ik zie op de ftp.nu nergens een button met zoiets als vriend worden of doneren..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 03 januari 2011 @ 19:22:
hoe wordt je een ftd vriend....ik zie op de ftp.nu nergens een button met zoiets als vriend worden of doneren..
Eerst inloggen met je username en password.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 12-09 19:39
Zo Sickbeard en Couchpotato eindelijk draaiend! Ziet er zeer goed uit.

Wel nog een vraagje: Couchpotato draait mooi in de achtergrond, maar als ik Sickbeard opstart, blijft er zo'n terminal venster openstaan. Als ik die sluit is heel Sickbeard weer afgesloten. Hoe laat ik Sickbeard starten zonder Terminal venster?

PSN: Sluuz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanHenk
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
Sluuz schreef op maandag 03 januari 2011 @ 22:51:
Wel nog een vraagje: Couchpotato draait mooi in de achtergrond, maar als ik Sickbeard opstart, blijft er zo'n terminal venster openstaan. Als ik die sluit is heel Sickbeard weer afgesloten. Hoe laat ik Sickbeard starten zonder Terminal venster?
Er zijn meerdere oplossingen. Ik weet ze niet precies meer maar de meest elegante was voor mij een .plist file in de LaunchAgents map. Inloggen = SickBeard opstarten. :)

Sinds kort heb ik een Synology 211+, kan ik met een gerust hart m'n macbook meenemen en gaan mijn downloads thuis lekker door.

OpenFTD is echt een draak van een programma. Heb het een tijd lang toch gebruikt, maar sinds CouchPotato niet meer.

(Toch mis ik wel de specifieke Nederlandse releases, daar zoek ik nog een goeie oplossing voor eigenlijk.)

skoda enyaq 80 | holtkamper aero | fiscalist én techneut

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuz
Ik heb het gevonden van het .plist bestandje:

http://sickbeard.com/forums/viewtopic.php?f=3&t=87

Erg mooie oplossing die ik vanavond eens ga uitproberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 03 januari 2011 @ 19:34:
[...]

Eerst inloggen met je username en password.
Hoe kan ik dan een user aanmaken?

ik heb altijd openftd gebruikt, wat werkt zonder username..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 04 januari 2011 @ 13:08:
[...]

Hoe kan ik dan een user aanmaken?

ik heb altijd openftd gebruikt, wat werkt zonder username..
Bij config in OpenFTD kan je op "Registreer nieuw FTD account klikken".
Een aantal jaren terug lieten ze steeds een beperkt aantal nieuwe leden toe, ik weet niet hoe dat nu is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grin
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 19:28

Grin

Ride si sapis.

Mijn nieuwsgroepen recept is als volgt, men neme:
- 1 iMac;
- 1 NZBVortex;
Briljant programma, neem mij al het werk uit handen!
- 1 nieuwsgroep abo;
- een snufje goede release sites (VCDQ, doopes, etc etc enz enz), evt. naar smaak te vervangen/complementeren door een goede (pre-)bot;
- 1 USB HDD voor de incompletes/incoming leech;
- 1 NAS voor de complete's/archief.
Dit alles een aantal minuten zacht laten pruttelen (NIET laten koken) tot de download naar smaak is uitgepakt/ge'PAR2'ed.

Smakelijk eten! :Y)

NewsBlur || My Fujifilm gear

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bierkameel
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Bierkameel

Alle proemn in n drek

Ik gebruik een Synology 410 met 4 x 2TB in RAID5 waar SabNZBd op draaid met een watch folder, daar mik ik mijn NZB's in en even later kan ik uit een ander mapje plukken, ideaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:47
Ik heb Sabnzbd gedownload en vind het prima.

Alleen 1 ding; kan hij niet per collection uitpakken? Dat is namelijk het enige dat me tegenstaat. Als ik bijv. 5 eps in 1 nzb download, dan gaat hij pas uitpakken als alles uit die NZB klaar is en dat vind ik nogal storend :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 15:55
Dat komt omdat hij niet weet wanneer de inhoud van de 1e episode binnen is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:47
GrabIt kan het ook, dus dan moet hij dat ook kunnen zien (sowieso al aan de filenames)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mtenbos
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:21
is sickbeard ook te gebruiken op een mac?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZiSE
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 22:30

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 24-07-2024
FTD client op Mac zal binnenkort vervallen, voor diegen die de Frontpage nog niet hadden gezien: nieuws: Usenetcommunity FTD gaat op zwart

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
Ja, het is tijd dat iemand even een spotnet clientje voor OSX in elkaar rammelt.

Jammer dat de developer geen enkele informatie geeft over hoe zijn tool werkt, waardoor het een beetje trial&error wordt om het na te bouwen voor OSX...

[ Voor 49% gewijzigd door Bosmonster op 15-02-2011 12:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zijn er nog andere goede alternatieven voor FTD? Zonder forum that is.. Erg lastig om daarin dingen terug te vinden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grin

Grin

Ride si sapis.

Ik snap dat hele FTD niet zo. Gewoon een goede dupechecker (NFOrce/VCDQ achtige websites of een prebot) en je kan toch alles vinden? Maar ik denk dat we nu moeten gaan oppassen omdat het een behoorlijk "warez" gerelateerde discussie wordt :X

Anywees, ik blijf bij mij recept:
- 1 iMac;
- 1 NZBVortex;
- 1 nieuwsgroep abo;
- een snufje goede release sites (VCDQ, doopes, etc etc enz enz), evt. naar smaak te vervangen/complementeren door een goede (pre-)bot;
- 1 FW800 HDD (was USB2.0 maar dat is m.i. te langzaam voor 100+GB file transferres) voor de incompletes/incoming leech;
- 1 NAS voor de complete's/archief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FTD is groot geworden omdat releases met NL subs makkelijk te vinden waren.
Voor de gemiddelde tweaker maakt dat niet uit maar er zijn genoeg mensen (mijn ouders) die wel graag nl subs willen hebben en dan is het wel zo makkelijk als ik die snel heb of mijn vader ze zelf even kan opzoeken in een user-friendly interface.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
Verwijderd schreef op dinsdag 15 februari 2011 @ 12:24:
zijn er nog andere goede alternatieven voor FTD? Zonder forum that is.. Erg lastig om daarin dingen terug te vinden!
Het wordt nu maar spotnet draaien in een VM vrees ik. Al gebruikte ik op de Mac sowieso al geen FTD, maar een aantal fora, maar die zullen er binnenkort ook wel mee ophouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristal
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 22-01 23:07

Tristal

PSN-ID Tristal

Bosmonster schreef op dinsdag 15 februari 2011 @ 16:22:
[...]

Het wordt nu maar spotnet draaien in een VM vrees ik. Al gebruikte ik op de Mac sowieso al geen FTD, maar een aantal fora, maar die zullen er binnenkort ook wel mee ophouden.
Yup, het forum waar ik ook bij aangesloten was is nu ook al uit de lucht :'(

iPhone 8 Plus iPad air 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopenmind
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 16-08 20:41
Brein is aardig op dreef.

Gebruikte zelf regelmatig de site twilightnzb naar volle tevredenheid. Maar je raad het al...offline gehaald na sommatie van brein.

Ze zijn lekker op gang daar bij brein.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristal

Tristal

PSN-ID Tristal

jopenmind schreef op dinsdag 15 februari 2011 @ 16:43:
Brein is aardig op dreef.

Gebruikte zelf regelmatig de site twilightnzb naar volle tevredenheid. Maar je raad het al...offline gehaald na sommatie van brein.

Ze zijn lekker op gang daar bij brein.
Die bedoelde ik dus ook :'(

iPhone 8 Plus iPad air 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopenmind
Het zal mij benieuwen hoelang dit sneeuwbal effect door blijft gaan, en wie er eventueel tegenin gaan.

Zie het echter somber in.

En zo gaan we langzamerhand weer onder de grond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
Dat wordt weer oldschool de zoekmachine gebruiken, alles 3x downloaden en hopen dat je uiteindelijk krijgt wat je zocht :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grin

Grin

Ride si sapis.

*bovenstaande reacties lezen doet*
Niet dat ik nou zo hardcore scene ben maar hier kijk ik toch van op...Een tweakert kan toch wel zijn media files vinden/downloaden? En nou niet komen met die custom NL subbed dingen...dat is inderdaad niet eenvoudig maar zonder NL subs is nagenoeg alles doodeenvoudig te vinden (ook zonder l33t FTP access).

[ Voor 26% gewijzigd door Grin op 15-02-2011 18:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
Het voordeel van spots en fora is dat je sneller op de hoogte bent van nieuwe releases en de kwaliteit hiervan. Zoals ik al zei, beter dan alles tig keer downloaden en er elke keer achterkomen dat het weer een verkeerd benaamde cam is ofzo.

Daarnaast is het ook wel handig te weten of er virussen inzitten en of het uberhaupt werkt of niet.

Communities schelen gewoon een hoop tijd en gezeik.

[ Voor 7% gewijzigd door Bosmonster op 15-02-2011 18:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopenmind
Grin schreef op dinsdag 15 februari 2011 @ 18:04:
*bovenstaande reacties lezen doet*
Niet dat ik nou zo hardcore scene ben maar hier kijk ik toch van op...Een tweakert kan toch wel zijn media files vinden/downloaden? En nou niet komen met die custom NL subbed dingen...dat is inderdaad niet eenvoudig maar zonder NL subs is nagenoeg alles doodeenvoudig te vinden (ook zonder l33t FTP access).
Hey grin,

idd ik snap het gevoel als je het bovenstaande allemaal leest.

er zijn legio mogelijkheden idd....de wereld vergaat niet oid:-)

het was / is allemaal alleen zo verrotte handig en eenvoudig de laatste tijd. alles op een paar plekken te vinden en geen lange zoektochten. klikkerdeklik (dat idee)

maar kortom...hier word de verbinding niet koud:-)

genoeg alternatieven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopenmind
Bosmonster schreef op dinsdag 15 februari 2011 @ 18:19:
Het voordeel van spots en fora is dat je sneller op de hoogte bent van nieuwe releases en de kwaliteit hiervan. Zoals ik al zei, beter dan alles tig keer downloaden en er elke keer achterkomen dat het weer een verkeerd benaamde cam is ofzo.

Daarnaast is het ook wel handig te weten of er virussen inzitten en of het uberhaupt werkt of niet.

Communities schelen gewoon een hoop tijd en gezeik.
amen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grin

Grin

Ride si sapis.

ik snap jullie echt nog steeds niet....(zal aan mij liggen) :)
Leech nu sinds enkele weken met nieuwsgroepen en heb nog geen enkele verkeerde download gehad en FTD nog nooit gebruikt. Kwestie van zoeken op de scene naam, dubbelklik en hij begint te downloaden.
Ik snap niet wat FTD daar aan toe zou kunnen voegen? Alle info staat immersch in de nfo file...Naja ieder zijn ding en sterkte @FTD gebruikers :)

"Het voordeel van spots en fora is dat je sneller op de hoogte bent van nieuwe releases en de kwaliteit hiervan."
Meuh :? scene announce > welke p2p dan ook :)

[ Voor 16% gewijzigd door Grin op 15-02-2011 19:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fjeze
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 13-09 12:17

Fjeze

AllesPerfect!

niet iemand die spotnet naar OSx kan poorten? of wellicht via Wine te draaien?

Fly or Die

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristal

Tristal

PSN-ID Tristal

Fjeze schreef op dinsdag 15 februari 2011 @ 19:55:
niet iemand die spotnet naar OSx
Wachten veel OSX gebruikers op denk ik. Je kan m ook draaien via VM natuurlijk. Ikzelf zit daar niet zozeer op te wachten om via VM aan de slag te gaan.

iPhone 8 Plus iPad air 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
Grin schreef op dinsdag 15 februari 2011 @ 19:44:
ik snap jullie echt nog steeds niet....(zal aan mij liggen) :)
Leech nu sinds enkele weken met nieuwsgroepen en heb nog geen enkele verkeerde download gehad en FTD nog nooit gebruikt. Kwestie van zoeken op de scene naam, dubbelklik en hij begint te downloaden.
Ik snap niet wat FTD daar aan toe zou kunnen voegen? Alle info staat immersch in de nfo file...Naja ieder zijn ding en sterkte @FTD gebruikers :)

"Het voordeel van spots en fora is dat je sneller op de hoogte bent van nieuwe releases en de kwaliteit hiervan."
Meuh :? scene announce > welke p2p dan ook :)
Maar jij bent dan ook veel stoerderder dan wij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grin

Grin

Ride si sapis.

Bosmonster schreef op dinsdag 15 februari 2011 @ 20:37:
[...]

Maar jij bent dan ook veel stoerderder dan wij.
En dat punt wou ik nou net niet maken...Sorry als het zo over komt.
Voor mezelf zie ik het nut gewoon niet wanneer je op de scene naam kan zoeken.
Fora/websites/dupechecker laat iedereen gebruiken wat hem het beste bevalt, happy leeching! *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12-09 16:49
Grin schreef op dinsdag 15 februari 2011 @ 19:44:
ik snap jullie echt nog steeds niet....(zal aan mij liggen)
Nee aangezien wij het allemaal niet 1-2-3 begrijpen ligt het uiteraard aan ons. Kijk, wij van de oude stempel zijn opgegroeid met FTD. Wij zijn verwend. Wij hebben een torrent-tijdperk gekend met veel ellende, je was van plan Doornroosje te downloaden voor de kids en na dagen op 2kbps geleeched te heben bleek dat je een oostblok-pr0n hebt gedownload omdat een of andere grapjas het leuk vond om die te vermommen als Doornroosje. Dus.. toen kwam FTD.. geweldig... altijd precies dat krijgen wat je ook verwacht te krijgen. Een geschenk uit de hemel.

Nu kom jij met allemaal spannende termen als "dupechecker, NFOrce, VCDQ, doopes, prebot, fora, NZBVortex" en daar snappen wij helemaal niks van. (fora lukt nog wel hoor, maar de gedachte om fora af te struinen naar usenet content maakt mij niet echt happy)

Het ligt vast aan mij maar als ik dat zo lees krijg ik de indruk dat FTD/Spotnet ietwat gemakkelijker werkt. Ik persoonlijk heb absoluut geen zin/tijd om elke avond urenlang te gaan "dupechecker, NFOrce, VCDQ, doopes, prebot, fora, NZBVortex"-en om me te kijken of er ergens in dat oerwoud wellicht iets interessants staat.

Momenteel draai ik nog maar FTD3 voor zolang het nog duurt en een verse install van Spotnet (zo geconfigureerd dat het er bijna hetzelfde uitziet als FTD met z'n categorieen) voor daarna op een Windows laptopje... bij gebrek aan soortgelijke apps voor Mac :(

[ Voor 5% gewijzigd door catchingfire op 16-02-2011 09:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhndy
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 04-06 09:32
Ik ga vanavond maar eens Spotnet op mijn server downloaden. Kijken of het bevalt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grin

Grin

Ride si sapis.

catchingfire schreef op woensdag 16 februari 2011 @ 09:12:
[...]

Nee aangezien wij het allemaal niet 1-2-3 begrijpen ligt het uiteraard aan ons. Kijk, wij van de oude stempel zijn opgegroeid met FTD. Wij zijn verwend. Wij hebben een torrent-tijdperk gekend met veel ellende, je was van plan Doornroosje te downloaden voor de kids en na dagen op 2kbps geleeched te heben bleek dat je een oostblok-pr0n hebt gedownload omdat een of andere grapjas het leuk vond om die te vermommen als Doornroosje. Dus.. toen kwam FTD.. geweldig... altijd precies dat krijgen wat je ook verwacht te krijgen. Een geschenk uit de hemel.

Nu kom jij met allemaal spannende termen als "dupechecker, NFOrce, VCDQ, doopes, prebot, fora, NZBVortex" en daar snappen wij helemaal niks van. (fora lukt nog wel hoor, maar de gedachte om fora af te struinen naar usenet content maakt mij niet echt happy)

Het ligt vast aan mij maar als ik dat zo lees krijg ik de indruk dat FTD/Spotnet ietwat gemakkelijker werkt. Ik persoonlijk heb absoluut geen zin/tijd om elke avond urenlang te gaan "dupechecker, NFOrce, VCDQ, doopes, prebot, fora, NZBVortex"-en om me te kijken of er ergens in dat oerwoud wellicht iets interessants staat.

Momenteel draai ik nog maar FTD3 voor zolang het nog duurt en een verse install van Spotnet (zo geconfigureerd dat het er bijna hetzelfde uitziet als FTD met z'n categorieen) voor daarna op een Windows laptopje... bij gebrek aan soortgelijke apps voor Mac :(
Nu is het me helder, top uitleg!
Mocht je toch nieuwsgierig zijn naar 'mijn' methode dan zal ik je PM graag beantwoorden(dit topic lijkt me daarvoor ongeschikt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• o.poulssen
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 22-03-2022
spotnet? geen idee, klinkt goed, iemand link?
spotnet in crossover draaien misschien? iemand getest?

iMac 2020 i7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mtenbos
- nzbmatrix
- sickbeard
-saznbd+
-spotnet via VMware

nzbmatrix samen met sickbeard en sabnzbd+ is een supercombinatie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12-09 16:49
Leuk maar niet voor NL-content... kan hier geen NL (kinder-)films op vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mtenbos
catchingfire schreef op woensdag 16 februari 2011 @ 13:56:
[...]

Leuk maar niet voor NL-content... kan hier geen NL (kinder-)films op vinden.
klopt maar wel voor heelveel serie's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellBeast
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08-09 08:11

HellBeast

Oh My GoT!

Ik ga eens stoeien met WineBottler. Kijken of ik spotnet draaiend krijg ermee. Als ik vooruitgang boek, zal ik het wel melden hier.

Beauty is in the eye of the beerholder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supestw
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 02-10-2024
ik kijk altijd op vcdq rlslog en dan gewoon in unison zoeken op release naam, goed opletten wie de poster is maar vaak wel meteen de juiste te pakken. FTD vroeger wel gebruikt maar door overvloed aan dubbele posts en vervelende mods gebruikte ik het niet meer zo vaak. Maar voor nederlandse dingen en complete series e.d. was het altijd wel handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellBeast

HellBeast

Oh My GoT!

Spotnet met WineBottler wordt hem niet denk ik. Het programma vereist Microsoft NET Framework 4.0 en dat lukt me niet via Wine.

• Jornn
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
- SickBeard
- CouchPotato
- SabNZBD+
- Unison

SabNZBD+ voor de geautomatiseerde downloads via SickBeard in Couchpotato die zoeken via NZBmatrix.
Unison als ik iets los wil downloaden.

• Dino_V
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 21-09-2024
Jornn schreef op donderdag 17 februari 2011 @ 10:16:
- SickBeard
- CouchPotato
- SabNZBD+
- Unison

SabNZBD+ voor de geautomatiseerde downloads via SickBeard in Couchpotato die zoeken via NZBmatrix.
Unison als ik iets los wil downloaden.
Deze progs zijn geen vervanging voor een community als FTD. Je kan hiermee zelf dingen aangeven die je gedownload wilt hebben, echter het vinden van spots is nou net hetgeen waar FTD in voorziet. Films die gespot/gepost worden waar jezelf nooit achtergekomen was simpel om het feit dat je niet zelf de nieuwsservers af gaat struinen..

Tevens zijn er geen (custom) NL posts in te vinden en moet je qua films maar hopen dat de kwaliteit goed is..

Spotnet is imo ook geen vervanging voor hoe "we" nu downloaden, SABNZB is een heerlijk programma waar jezelf in kan aangeven wanneer je wil dat iets gedownload wordt, de snelheid zelf aangeven enz enz. Spotnet is een soort FTD vervanger die zelf alles voor je gaat downloaden wat ik echt RUK vind.

Daarnaast is er geen mac support en moet je alles in een VM doen wat er voor zorgt dat heel je pc langzaam word omdat de VM veel CPU vraagt voor zware acties als rarren en parren.

Kortom, BREIN heeft z'n zin want de "gewone" downloader zal nu veel minder makkelijk z'n content vinden.

• HellBeast

HellBeast

Oh My GoT!

Je hoeft toch niet de NZB's in de VM te laten verwerken? Je kan in Spotnet gewoon alleen de NZB creeeren en dan download je de NZB naar een map toe. Je laat SabNZB die map monitoren en dan doet je Mac het gewoon zelf downloaden en unrarren/parren. Je gebruikt dan alleen Spotnet om te vinden wat je zoekt. Daarna kun je de VM weer afsluiten.

• Reverb_
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 27-05 16:55
Mooiste zou een webbased Spotnet zijn icm SabNZB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuz
Voor mij voldoet de combinatie

- SabNZBd+
- SickBeard
- CouchPotato
- Nzbmatrix
- ATV2 met XBMC
- XBMC Subtitle script

Geen NL releases nodig.

Je kan in een zoekmachine als binsearch of nzbindex toch gewoon naar NL releases zoeken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChrisAB
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 16-08 23:12
@Sluuz, leg is uit hoe ik zoek dan op nederlandse releases? Thanks :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuz
ChrisAB schreef op vrijdag 18 februari 2011 @ 09:33:
@Sluuz, leg is uit hoe ik zoek dan op nederlandse releases? Thanks :)
Weet niet of dit hier mag, maar het gaat om specifieke termen en releasegroups. Je zou natuurlijk al de term "NL" kunnen gebruiken in combinatie met een kwaliteit (bv "1080p NL")

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
  • Laatst online: 13-09 09:44
Ik ben zelf gebruiker van newzbin..

op de site zelf zie je netjes een NL vlagetje staan als het echt NL content is. Voor subs moet je niet zo moeilijk doen.. nlondertitels.com subtitelsnl.com enz.. genoeg nederlandstalige subs te vinden..

En ook newzbin is een comunitie webbased.. Bij veel posts staat ook vaak comments met info of er wel of geen virusen in zitten e.d.

voor FTD zijn er naar mijn mening genoeg alternatieven die misschien iets anders werken..
Ik gebruik Newzbin inc SABnzbd+ account op SAB controleerd mn bookmarks op newzbin.. hoef alleen maar te boekmarken na 15 min pikt sab deze zelf op :) werkt zelfs vanaf mn werk!!

NFO staat bij de post overheen hoveren en je weet wat de content is..

A Soldiers manual and a pair of boots.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben net achter een Mac OSX client gekomen voor Spotnet genaamd SpotLite. Je kunt er geen NZB's mee downloaden of spotten maar wel bekijken. Hij is gemaakt met Wineskin :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 18 februari 2011 @ 23:24:
Ben net achter een Mac OSX client gekomen voor Spotnet genaamd SpotLite. Je kunt er geen NZB's mee downloaden of spotten maar wel bekijken. Hij is gemaakt met Wineskin :)
Heb je daar ook een link van? Ik kan alleen windows versies vinden van spotlite.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZiSE
Verwijderd schreef op vrijdag 18 februari 2011 @ 23:37:
[...]

Heb je daar ook een link van? Ik kan alleen windows versies vinden van spotlite.
"Phatt4D SpotLite v0.2" op usenet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 18 februari 2011 @ 23:24:
Nice. Ga ik eens ff proberen.

Edit: Er is ook al een v0.3 versie.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 19-02-2011 01:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoEV6
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:16
Verwijderd schreef op zaterdag 19 februari 2011 @ 00:58:
[...]

Nice. Ga ik eens ff proberen.

Edit: Er is ook al een v0.3 versie.
Dit ziet er al erg goed en bruikbaar uit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChrisAB
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 16-08 23:12
Een hele mooie ontwikkeling inderdaad, credit voor Spotlite en de maker :)
Alleen haal ik nog meer heel weinig spots binnen, hoe kan ik dit verhelpen? Heb eweka!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WackyWindsurfer
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15:07

WackyWindsurfer

No wind... no fun!

Mooie ontwikkeling, werkt al erg snel!
Fijn dat de nieuwe spots vanzelf binnenlopen, maar ik mis alleen nog wel de optie om zelf filters te maken.
Hopen dat dit soort features er snel aankomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coptician
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 16:26
Mis ik nu iets, of kan Sotlite geen NZB's aanmaken om extern te worden gedownload (of van mijn part intern, maar dat zal wel moeilijker zijn) ?

Dus dan moet ik alsnog Binsearch gebruiken en de bestandsnaam gebruiken om iets te kunnen downloaden, toch?

HP Brio - Pentium iii 733 MHz - 128 MB SDRAM - 20 GB Ultra-ATA/66 - 3.5" 1.44MB FDD - S3 ProSavage 8MB graphics - 1024x768 - Windows Me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZiSE
coptician schreef op zaterdag 19 februari 2011 @ 14:25:
Mis ik nu iets, of kan Sotlite geen NZB's aanmaken om extern te worden gedownload (of van mijn part intern, maar dat zal wel moeilijker zijn) ?

Dus dan moet ik alsnog Binsearch gebruiken en de bestandsnaam gebruiken om iets te kunnen downloaden, toch?
Dat is waar de "Lite" voor staat - je kunt hiermee alleen de spots zien. Bestandsnaam zul je weer in bijvoorbeeld binsearch moeten plakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coptician
ZiSE schreef op zaterdag 19 februari 2011 @ 14:29:
[...]

Dat is waar de "Lite" voor staat - je kunt hiermee alleen de spots zien. Bestandsnaam zul je weer in bijvoorbeeld binsearch moeten plakken.
Okee, dat is jammer. Dus het is wachten op Spotnet for Mac voordat ik niet meer naar binsearch hoef... Helaas!

HP Brio - Pentium iii 733 MHz - 128 MB SDRAM - 20 GB Ultra-ATA/66 - 3.5" 1.44MB FDD - S3 ProSavage 8MB graphics - 1024x768 - Windows Me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krizzziz
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12-09 13:37
ZiSE schreef op zaterdag 19 februari 2011 @ 14:29:
[...]

Toch vreemd, als er een Lite versie is dan moet er toch ook een Volledige versie zijn?

ehhhh..HOI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madje
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 05-08 16:48
Iteratief ontwikkelen heet dat. Steeds een stukje erbij bouwen.
Volledige versie zal waarschijnlijk later opgeleverd worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coptician
Er is net een nieuwe versie van Spotlite for mac, die er een stuk beter uit ziet dan de vorige versie (en daadwerkelijk een Os X app is) - http://www.sendspace.com/file/pwio3k

Nog steeds helaas geen knop om NZB's te maken - zoals ook wel te verwachten was aangezien het nog steeds om Spotlite gaat, en niet om Spotnet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trezzahn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thaan
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:56
Phatt4D heeft 'm ook op usenet gezet, even op spotlite zoeken.
Die werkt hier perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trezzahn
Zelfde error Thaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onskip
  • Laatst online: 11-09 13:49
In zie in Spotlite for mac geen bestandsnamen in de posts staan. Er staat enkel - t/m - .

Versie 0.4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LorenzoG
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 02-01 18:46
onskip schreef op maandag 21 februari 2011 @ 13:16:
In zie in Spotlite for mac geen bestandsnamen in de posts staan. Er staat enkel - t/m - .

Versie 0.4
Ik heb precies hetzelfde! Ben nog op zoek naar een oplossing maar tot nu toe nog niets gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coptician
De download zal niet corrupt zijn - je moet even contact opnemen met Phatt4D over enige bugs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trezzahn
coptician schreef op maandag 21 februari 2011 @ 13:23:
De download zal niet corrupt zijn - je moet even contact opnemen met Phatt4D over enige bugs.
En hoe doen we dat?
Want daar staat geen goed werkend mail adres bij...
En Twitter doe ik niet aan...

Sorry voor de slowchat hier...

[ Voor 4% gewijzigd door Trezzahn op 21-02-2011 13:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
Heb spotnet hier nu draaien via unity/vmware en dat draait als een trein. Op zich best een OK tool, maar wel weer hetzelfde euvel als met FTD: teveel bagger, waardoor het lastig wordt om de goede spots eruit te halen. Dat was nu precies de reden waarom ik de voorkeur gaf aan fora.

Njah, hij download iig gewoon naar een shared folder in mn OSX, dus werkt alsof het native is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pasz
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 01-09 23:08
Sluuz schreef op vrijdag 18 februari 2011 @ 09:32:
Voor mij voldoet de combinatie

- SabNZBd+
- SickBeard
- CouchPotato
- Nzbmatrix
[...]
Ik heb op mijn zelfbouw NAS ook nog deze php toepassing draaien https://github.com/spotweb/spotweb
Wel leuk. Moet het nog een beetje polijsten, maar heeft veel potentie.

woei!

• zAo
  • Laatst online: 12-09 15:51

zAo

GPLv2 Fanboy

Heeft iemand al een Spot Lite Beta 5 voor OSX? Ik kan alleen de Win32 en Linux 32/64 vinden namelijk.

Spot Lite is naar mijn idee best een goed alternatief voor FTD. Sterk nog: volgens mij kun je er meer op vinden.

[ Voor 36% gewijzigd door zAo op 24-02-2011 17:41 ]

• JanHenk
  • Niet online
pasz schreef op woensdag 23 februari 2011 @ 08:38:
[...]

Ik heb op mijn zelfbouw NAS ook nog deze php toepassing draaien https://github.com/spotweb/spotweb
Wel leuk. Moet het nog een beetje polijsten, maar heeft veel potentie.
Hmm, kun je mij precies uitleggen wat het doet? Heb je het trouwens zelf ontwikkeld?

skoda enyaq 80 | holtkamper aero | fiscalist én techneut

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 15:55
JanHenk schreef op donderdag 24 februari 2011 @ 22:34:
[...]

Hmm, kun je mij precies uitleggen wat het doet? Heb je het trouwens zelf ontwikkeld?
Ik gebruik het ook sinds enkele dagen... werkt wel goed moet ik zeggen. Ik pleur alles in een mysql tabelletje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkAboutIt
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 04-09 15:07
Phatt4d heeft zojuist spotlite v0.6 gepost.
Gaat lekker zo, bijna elke dag een update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zAo

zAo

GPLv2 Fanboy

ThinkAboutIt schreef op vrijdag 25 februari 2011 @ 17:52:
Phatt4d heeft zojuist spotlite v0.6 gepost.
Gaat lekker zo, bijna elke dag een update.
Ik krijg "U kunt Spotlite niet openen omdat het niet op dit type Mac wordt ondersteund."

Het is gewoon een Intel binary op een Intel Mac 10.6. Enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m4yall
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 22:48
- SpotLite
- Binsearch
- Sabnzb @ Synology

Zo ziet het er nu uit. Spotlite werkt erg prettig. Wat mij betreft prima vervanger van ftd voor zolang het duurt (?)

Natuurlijk staat er hoop in de database dat je niet nodig hebt, maar het is net iets makkelijk dan zelf via binsearch aan de slag gaan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reverb_
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 27-05 16:55
Klopt het dat Spotlite geen berichten laat niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZiSE
SpotLite v1.0 voor MacOSX is beschikbaar op usenet. Een welkome aanvulling is dat je nu zelf filters kunt toevoegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QwaftZefoni
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 12-09 18:57
Versie 1.0 werkt lekker hoor. Spotlite op Windows btw

Eindelijk zelf filters aanmaken maar helaas kunnen standaard meegeleverde filters niet verwijderd of aangepast. Dan wordt de lijst wel weer wat lang.

Het gebruik van tags snap ik nog niet. Hoe maak ik bijvoorbeeld een filter / tag aan voor 'sendleech'?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
edit: maar even opgezocht, mooie uitleg op b4a.

Trouwens het grootste nadeel van Spotnet/lite: Je kunt niet tegelijkertijd browsen en met een andere usenet-tool downloaden, aangezien je maar 1x kunt inloggen op je usenet-account...

[ Voor 101% gewijzigd door Bosmonster op 02-03-2011 11:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddos
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 11-09 20:56
1x inloggen? Je hebt toch een aantal draadjes bij een beetje usenet provider?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zAo

zAo

GPLv2 Fanboy

zAo schreef op vrijdag 25 februari 2011 @ 18:08:
[...]

Ik krijg "U kunt Spotlite niet openen omdat het niet op dit type Mac wordt ondersteund."

Het is gewoon een Intel binary op een Intel Mac 10.6. Enig idee?
Iemand een idee? Ik krijg het ook bij versie 1.0.
Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste