Nieuwsgroepen en FTD op mac, hoe doe jij het?

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-09 08:45
Eddos schreef op woensdag 02 maart 2011 @ 11:37:
1x inloggen? Je hebt toch een aantal draadjes bij een beetje usenet provider?
Dat heeft niks met je threads te maken, je kunt maar 1 locatie tegelijk ingelogd hebben.

In ieder geval bij Eweka.

[ Voor 4% gewijzigd door Bosmonster op 02-03-2011 14:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterSelie
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 27-08 11:55
Bosmonster schreef op woensdag 02 maart 2011 @ 14:37:
[...]

Dat heeft niks met je threads te maken, je kunt maar 1 locatie tegelijk ingelogd hebben.

Volgens mij is account sharing bij eweka gewoon mogelijk? Tot een half jaar terug werd er in ieder geval niet moeilijk over gedaan en deelde ik met een kennis. Geen idee of dat intussen is veranderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikey NL
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 14:34
SoaDmaggot schreef op woensdag 02 maart 2011 @ 14:41:
[...]

Volgens mij is account sharing bij eweka gewoon mogelijk? Tot een half jaar terug werd er in ieder geval niet moeilijk over gedaan en deelde ik met een kennis. Geen idee of dat intussen is veranderd.
Kan nog steeds, mijn ouders en ik delen 1 account, we hebben beide genoeg aan 4 lijntjes...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
SoaDmaggot schreef op woensdag 02 maart 2011 @ 14:41:
[...]

Kun je ook TEGELIJKERTIJD inloggen? Want daar gaat het om natuurlijk.

Als ik dat doe met Eweka knalt mn andere login er namelijk direct uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberttt
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12-09 22:12
Anders kan het in ieder geval met hitnews. Maar goed spotlite werkt bij mij ook niet. Intel based core duo mbp met snow leopard. Ik gok dat het aan feit ligt dat ik 32 bit heb en het programma geschreven is voor 64 bit? Of krijgen mensen met 64bit ook de fout dat spotlite niet geschikt is voor hun mac?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22:53
Bosmonster schreef op woensdag 02 maart 2011 @ 15:24:
[...]

sure, werkt prima, zolang je maar niet alle 8 draadjes bezet houdt :)

Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterSelie
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 27-08 11:55
Bosmonster schreef op woensdag 02 maart 2011 @ 15:24:
[...]

Zorg er inderdaad WEL voor dat je bij beide accounts maar 4 draadjes gebruikt, dan deel je beide in totaal 8 draadjes en werkt het zonder problemen. Zit verder geen IP filter op, enkel een maximum aantal connections.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
Gisteren SpotLite even geprobeerd op Mac, maar vind het maar een erg spartaanse bedoeling. De interface is extreem beperkt en er is geen mogelijkheid direct NZB's op te halen, dus je mag ouderwets gaan knippen/plakken.

Daarnaast vind ik het een beetje overdreven dat het "Lite" is. Je kunt er bijna niks mee, maar toch is het programma 50MB :?

Vooralsnog blijf ik even bij VM/Spotnet dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• callous
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20-08 10:59
Sommigen hebben het erover dat je in Spotlite de bestandsnamen niet ziet.
In de nieuwste versie 1.0 zag ik een melding staan dat mijn newsprovider het niet ondersteund en moest ik bij instellingen een vinkje zetten...

dus ik naar voorkeuren en een vinkje aangezet (de 2de uit mijn hoofd) en raad eens wat... de bestandsnamen worden nu wel getoond :)

Tis een beetje vaag maar ik ben voorlopig niet bij mijn mac maar wilde het wel ff delen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddos
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 11-09 20:56
Bosmonster schreef op woensdag 02 maart 2011 @ 14:37:
[...]

Zoals al reeds was geantwoord, maar nogmaals:

Ik deel mijn (Eweka) account ook; we gebruiken allebei 4 lijntjes.
Die van hem staat over het algemeen de hele dag te downloaden, ik heb nog nooit problemen gehad met het verbinden.
Wel dat hij stiekem ook mijn lijntjes had gebruikt, maar daar kan Eweka weer niets aan doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
Stiekem andermans lijntjes gebruiken is nooit grappig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gebruikershaes
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 00:07
Bosmonster schreef op vrijdag 04 maart 2011 @ 12:34:
Stiekem andermans lijntjes gebruiken is nooit grappig.
Wel op dat moment, maar de volgende dag heb je spijt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PietjeBell
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 11-09 15:37
Roberttt schreef op woensdag 02 maart 2011 @ 15:32:
Anders kan het in ieder geval met hitnews. Maar goed spotlite werkt bij mij ook niet. Intel based core duo mbp met snow leopard. Ik gok dat het aan feit ligt dat ik 32 bit heb en het programma geschreven is voor 64 bit? Of krijgen mensen met 64bit ook de fout dat spotlite niet geschikt is voor hun mac?
Met Snow Leopard op een Core 2 Duo werkt de app prima bij mij. :)

Op een Core Duo gestart via de terminal krijg ik dit:

code:
1
bash: /Applications/SpotLite.app/Contents/MacOS/SpotLite: Bad CPU type in executable

Toch maf, volgens het info-venster is het een gewone intel app, niet expliciet een 64-bits. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rebel8319
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 15:40
Even goed dat ik hier heb gekeken , want spotlite ziet er echt goed als vervaning voor ftd !

van spotnet niet zo heel lekker werken namelijk

https://www.instagram.com/indigobeatz_rebelchild/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwaakvaak_v2
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 02-06 12:29
nzbvortex met search doet eigenlijk precies wat ik voorheen met grabit in vmware deed. Spotnet is vast leuk maar met search kan ik persoonlijk ook vinden wat ik zoek, en ben ik een stuk minder afhankelijk van wat iemand anders heeft gevonden en als spot aangemeld heeft. En ja, nzbvortex is niet gratis, maar ik vind het niet erg om af en toe een ontwikkelaar wat centjes te geven ;)

Driving a cadillac in a fool's parade.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeefHazard
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 15:33
m4yall schreef op zondag 27 februari 2011 @ 14:30:
Wat mij betreft prima vervanger van ftd voor zolang het duurt (?)
FTD zal nooit meer terug komen.

The King is dead, all hail the King!

R6 | 24-70 F2.8 DG OS HSM Art | 18-35 F1.8 DC HSM Art | EF 70-200 F4L IS USM | EF 50mm f/1.8 | Zenbook 14 OLED | T14G4 OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartos88
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 07-08 11:00
Volgens mij stappen de FTD uploaders/spotters niet echt over op Spotnet. Het aantal nieuwe spots per dag ligt heel laag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orange.x
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18-07 10:57
Ben zelf overgestapt op Spotlite, denk dat de naam vooral komt doordat de versie voor de mac, tov de versie voor windows, wat achterloopt in ontwikkeling? Voor de rest is het voor nu een prima vervanger.

Wat alleen wel vervelend is dat je voor het ophalen van headers een lijntje nodig hebt :) En die niet altijd beschikbaar zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcl!
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 20:52
callous schreef op vrijdag 04 maart 2011 @ 11:21:
Sommigen hebben het erover dat je in Spotlite de bestandsnamen niet ziet.
In de nieuwste versie 1.0 zag ik een melding staan dat mijn newsprovider het niet ondersteund en moest ik bij instellingen een vinkje zetten...

dus ik naar voorkeuren en een vinkje aangezet (de 2de uit mijn hoofd) en raad eens wat... de bestandsnamen worden nu wel getoond :)

Tis een beetje vaag maar ik ben voorlopig niet bij mijn mac maar wilde het wel ff delen :)
Bij sommige posts zie ik inderdaad alleen die - t/m - en zijn die dingen ook op geen enkele manier te vinden in de genoemde nieuwsgroep?
Ik zou niet weten welk vinkje in de voorkeuren daarmee zou helpen, er valt weinig in te stellen? Wil je nog eens kijken wat je nou precies hebt aangevinkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
  • Laatst online: 24-07-2024
Sinds gisteren heb ik Unison in gebruik (voorheen SABnzbd+) en het bevalt me eigenlijk stukken beter. Simpele interface en doet gewoon wat hij moet doen, mn 120mbps Ziggo lijn voltrekken, eventueel repairen en uitpakken.

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Starterpost aangepast!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
Unison staat er 2x tussen in de Startpost :)

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
oke gefixt,

Unison heb ik gebruikt maar het was het net niet, toen nzbvortex geprobeerd en gelijk aangeschaft, aangezien deze het meest lijkt op grabit was ik gelijk verkocht!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reddol
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 12-09 12:58
@TS
Spotplanet.org is zeker geen Spotweb script met een skinnetje.
Het is volledig zelf gemaakt, en gebruikt absoluut geen code van Spotweb.

Het maakt inderdaad wel gebruik van de Spotnet database.

Verder mooi topic!

Als je het niet kan, laat het dan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nalufrank
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 13-08 20:54
Weet niet of hij al genoemd is, maar FTD is still alive! Gewoon lekker browser based en gratis!

_/-\o_ !!-----> www.ftdworld.net <-----!! _/-\o_

ingebouwde knop voor nzb bestand of als je hem toch op een searchengine wilt zien zit die knop er gewoon naast. (beide knopjes gewoon te vinden in een spot op de bekende plek van nzbuddy)

Veel plezier! ;)

Iedereen wist dat het niet kon, tot er iemand kwam die dat niet wist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
Ow nice.. lekker snel ook :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nalufrank
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 13-08 20:54
Jazeker, kwam er zelf enkele dagen geleden achter! Misschien ff de topic start aanpassen iJeffrey4? :)

Iedereen wist dat het niet kon, tot er iemand kwam die dat niet wist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcl!
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 20:52
Fijne tip! Bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hokkie
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 24-08 09:21

Hokkie

Hello

nalufrank schreef op vrijdag 17 juni 2011 @ 08:54:
Weet niet of hij al genoemd is, maar FTD is still alive! Gewoon lekker browser based en gratis!

ingebouwde knop voor nzb bestand of als je hem toch op een searchengine wilt zien zit die knop er gewoon naast. (beide knopjes gewoon te vinden in een spot op de bekende plek van nzbuddy)

Veel plezier! ;)
Kijk!! Eindelijk ook goed geschikt voor Mac.

Ik zal SpotLite en deze eens naast elkaar gebruiken, thnx

 MacBook Air M2  Apple TV 4 64GB  HomeKit  iPhone 13 Pro  Apple Watch Ultra || Pass Labs XA25 || Dynaudio Special Forty || Bluesound Node n130

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
Inmiddels ook al de overstap gemaakt naar NZBvortex vanaf Unison (en daarvoor sabnzbd+). Lekker lichtgewicht programmaatje, maar sterk in features. Leuke is dat de ontwikkelaar ook actief is op GoT :)

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

NZBvortex kan het toch echt niet winnen van SABnzbd
Heb het een tijdje geprobeerd maar niks is beter dan SABnzbd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Catorce
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 27-08 22:26
Ik gebruik ook Sabnzbd, maar kun je ook repareren én uitpakken laten doen? Je kan nu slechts kiezen voor opschonen, repareren óf uitpakken... Best wel irritant, want met Newsleecher kon ik altijd repair and extract doen, dat was echt retehandig!

Iemand een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xiphoid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10-10-2023

xiphoid

I am just me

astraweb/unison/macpar
99% v/d speed, werkt altijd.

http://mrfloris.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 18 juli 2011 @ 13:27:
NZBvortex kan het toch echt niet winnen van SABnzbd
Heb het een tijdje geprobeerd maar niks is beter dan SABnzbd
In welk opzicht? NZBvortex doet voor mij alles wat SAB ook deed en dat met een native interface. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
Die native interface is juist wat je een aantal beperkingen geeft, zoals remote access.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FTL
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-09 10:54

FTL

Natuurlijk heeft iedereen zijn voorkeur voor zijn favoriete usenet client.

Er is veel tijd in NZBVortex gestoken, maar aangezien de applicatie nog maar een jaar oud is zal er links en rechts nog wat groei mogelijkheden zijn. SABnzbd is een erg goede client met zeker zijn doelgroep! NZBVortex heeft denk ik toch niet precies dezelfde doelgroep maar ik sta zeker open voor alle suggesties.

Mochten jullie nog wat missen in NZBVortex dan hoor ik dat graag!
( email me of via www.nzbvortex.com/issues )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
Bosmonster schreef op maandag 18 juli 2011 @ 14:20:
Die native interface is juist wat je een aantal beperkingen geeft, zoals remote access.
Begrijpelijk, echter vind ik dat in mijn situatie totaal niet belangrijk. Snap wel dat het handig kan zijn :)

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leroykok
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 21-11-2024
Sabnzbd+ hier, puur omdat ik een Mediacenter in de huiskamer heb draaien waardoor alles wel makkelijk en snel moet gaan.

Geen enkel ander programma kan namelijk de bestanden sorteren in mappen/automatisch folders en namen aangeven (seizoenen, jaartallen .ect).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FTL

FTL

Voor de geïnteresseerden: ik heb net NZBVortex versie 2.3.0 gereleased.
Deze heeft "Groups", waarmee je bijvoorbeeld TV shows direct naar de goede locatie kan verplaatsen, wou deze feature uitgerold hebben voordat de tv shows weer beginnen. XBMC, Plex kunnen nu beter scrapen.

Er zijn natuurlijk ook andere features en fixes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grin
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 19:28

Grin

Ride si sapis.

Mooi werk FTL! De screenshots van deze Groups feature zagen er veelbelovend uit. Wanneer ik thuis ben zal ik de update aanslingeren.

NewsBlur || My Fujifilm gear

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leonvw
  • Laatst online: 04-01 14:49
Gisteravond ook NZBVortex geïnstalleerd op m'n iMac.. Eerste bevindingen zijn positief :)
Simpel en doeltreffend! Ik hoef al die extra poespas niet te hebben eigenlijk, als hij maar download _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
Precies, zo zie ik het ook :)

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erwin85
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 29-08 14:41
nalufrank schreef op vrijdag 17 juni 2011 @ 08:54:

Veel plezier! ;)
vet, thanks voor de link!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grin

Grin

Ride si sapis.

erwin85 schreef op dinsdag 19 juli 2011 @ 11:59:
[...]

vet, thanks voor de link!
Dit is in feite niks anders dan een dupechecker met nzb download functie. Er zit wat meer lokale content op maar dat is eigenlijk het enige noemenswaardige verschil. Om jezelf wat meer onafhankelijk te maken van dit soort (dubieuze?) sites, zoek eens een goede dupe checker (Google) en zoek op de release namen zoals je ze daar ziet.

* Grin wil geen discussie starten over warez/scene... Ieder moet maar downloaden zoals hij/zij graag wil. M2c :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarom zijn er voor de Mac geen native freeware clients, best iri... En Sabnzb vind ik echt schijt werken via die webinterface, bleh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
Tja goede vraag...Anders gesteld, al het geld dat je bespaart door niet naar de bios te gaan kan je best steken in een luttele licentie voor een stukje software wat je misschien wel elke dag gebruikt

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaspers
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 12-09 09:59
Verwijderd schreef op dinsdag 19 juli 2011 @ 14:33:
Waarom zijn er voor de Mac geen native freeware clients, best iri... En Sabnzb vind ik echt schijt werken via die webinterface, bleh.
Dat werkt toch juist fantastisch, vooral de mogelijkheid om van buitenaf je usenet client te bedienen.
Wat vind je er eigenlijk niet prettig aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grin

Grin

Ride si sapis.

Edit: zie FTL zijn reactie hieronder

[ Voor 123% gewijzigd door Grin op 19-07-2011 19:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FTL

FTL

Grin schreef op dinsdag 19 juli 2011 @ 17:59:
@FTL: Btw... de updater roept dat ik de laatste versie heb @ 2.2.6? Maar ff handmatig de 2.3 download aangezet vanaf de site.

Edit: 2.3 lijkt ook nog niet op de site te staan, de download link zegt 2.3 maar ik leech 2.2.6?
Stuur je ook wel ff een meeltje :)
Ik heb even de update terug getrokken. Er was een bugje gerapporteerd die ik eerst even wil uitzoeken voordat ik de update verder uitrol. Excuus voor het ongemak.

Update: update is back: niets aan de hand. Was een lokaal probleem.

[ Voor 6% gewijzigd door FTL op 19-07-2011 19:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erwin85
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 29-08 14:41
Grin schreef op dinsdag 19 juli 2011 @ 14:25:
[...]

Dit is in feite niks anders dan een dupechecker met nzb download functie. Er zit wat meer lokale content op maar dat is eigenlijk het enige noemenswaardige verschil. Om jezelf wat meer onafhankelijk te maken van dit soort (dubieuze?) sites, zoek eens een goede dupe checker (Google) en zoek op de release namen zoals je ze daar ziet.

* Grin wil geen discussie starten over warez/scene... Ieder moet maar downloaden zoals hij/zij graag wil. M2c :Y)
he, die kende ik nog niet. Super bedankt voor de tip!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grin

Grin

Ride si sapis.

YW, je moet je ook maar net weten... niet iedereen is op de hoogte van dat wereldje (en dat is maar goed ook/is ook precies de bedoeling :))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
aramdin schreef op dinsdag 19 juli 2011 @ 14:46:
Tja goede vraag...Anders gesteld, al het geld dat je bespaart door niet naar de bios te gaan kan je best steken in een luttele licentie voor een stukje software wat je misschien wel elke dag gebruikt
QFT

1 a 2 DVD'tjes besparen en je koopt netjes een stukje software en ondersteunt de developer die hard voor je zit te ploegen in z'n eigen tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• repsaj
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 14-08 15:18
wtf, waar is het icoontje in m'n balk bovenin gebleven van sabnzb+.. ik heb nu lion en opeens is ie weg.
er wordt wel gedownload, maar ik zie geen manier om m'n sabnzb te bekijken.. iemand die het weet te verhelpen?

[ Voor 35% gewijzigd door repsaj op 20-07-2011 21:55 ]

x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diotav
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 19:24

dion.dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigg Balls
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 16:53

Bigg Balls

Screw you guys, I'm going

Wie heeft er hier ervaring met Sabnzbd+ icm een NAS? Ik zit eraan te denken om een NAS aan te schaffen waar de downloadfolder voor sabnzbd op moet staan, direct doorklinkend naar mijn Dune hd.

Iemand ervaring met een NAS op deze manier (ook zonder media box). Zit zelf te denken aan een Qnap of een Synology wanneer er een leuke op ibood voorbij komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-09 14:25

Sick Nick

Drop the top!

Dat draait hier al een tijd zonder problemen, een DS211 met 2 x 2TB erin en SABNZBD+ erop geinstalleerd. Doet alles prima op volle snelheid downloaden, het parren/repairen achteraf gaat wel langzamer dan op een normaal systeem (windows/mac doet er in dit geval niet zoveel toe). Uitpakken gaat dan wel weer redelijk vlot. Al met al weinig problemen en een ideale oplossing, de NAS staat toch al aan dus hoeft er geen extra systeem aan te staan om te downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigg Balls

Bigg Balls

dus je laat ook een client downloaden op de nas, je laat sabnzbd niet op de mac downloaden met als opslag de nas?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bigg Balls schreef op maandag 25 juli 2011 @ 08:49:
dus je laat ook een client downloaden op de nas, je laat sabnzbd niet op de mac downloaden met als opslag de nas?
op mijn Qnap heb ik sabnzbd plugin dat als "server" reageert...
Geen probleem buiten inderdaad traag met het uitpakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-09 14:25

Sick Nick

Drop the top!

Klopt, alles draait op de NAS zelf dus totaal OS onafhankelijk. Het enige wat ik hoef te doen is een NZB inladen, ofwel handmatig via de webinterface of door hem in een map te plaatsen die ik SABNZBD+ laat scannen op nieuwe files. Die staat op een USB stick zodat de HDD's niet continu aan hoeven te staan als ik niks download.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigg Balls

Bigg Balls

En wat voor NAS hebben jullie, bij sabnzbd gaat de snelheid van de processor en het geheugen nog wel uitmaken denk ik.

En wanneer de NAS aan het uitpakken is, is die dan nog snel genoeg om te stemmen naar een mediaplayer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bigg Balls schreef op maandag 25 juli 2011 @ 09:57:
En wat voor NAS hebben jullie, bij sabnzbd gaat de snelheid van de processor en het geheugen nog wel uitmaken denk ik.

En wanneer de NAS aan het uitpakken is, is die dan nog snel genoeg om te stemmen naar een mediaplayer?
http://www.qnap.com/pro_detail_feature.asp?p_id=182

Heb nog niet gelijktijdig getest( download + stream ) maar op men Gigabit netwerk mag dit volgens mij geen probleem vormen. Trouwens je kan instellen op server niveau wanneer hij juist moet downloaden. Lijkt me best dat je hem dan 'snachts gewoon alles laat binnen halen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Bigg Balls schreef op maandag 25 juli 2011 @ 09:57:

Mijn 110j trok het met mijn 20mbit al niet (1,6Mb/sec max) en nu heb ik 40mbit dus mijn mac zelf doet al het werk. De 110j is ook een budgetmodel hoor :)

Als je geduld hebt maakt het alsnog niets uit, maar een wat dikkere proc en mem maken het wel wat aangenamer. Zelf kijk ik films vrijwel altijd vanaf mijn mac met Plex, dus het is geen must dat een NAS het download en dat ik dan weer vanaf de NAS ga zitten streamen.. :P

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rockafello
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 27-12-2023
Weet niet of de client al eens is genoemd, maar ik gebruik hier Binreader (http://www.binreader.com) lekker lightweight.

Verder gebruik ik spotlite. Alleen ben ik op zoek naar een manier om te skin te veranderen in de Mac versie. Voor de windows variant heb ik de html aangepast met een beetje javascript, zodat ik direct een link naar nzbindex krijg. Iemand een idee hoe ik dit in de mac variant kan aanpassen? Heb al even de content doorgeplozen maar zag zo snel niet waar de layout van de spots staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Synology DS1511+ met nzbget trekt 120Mbit vol (14MB/s).
Probeer dit met sabnzbd op dezelfde NAS: max 7MB.

Het draait gewoon niet top, python eist teveel tol van geheugen/cpu. Ik gebruik nzbget samen met spotweb, draait lekker maar behoeft wel wat werk. Daarnaast gebruik ik Plex en in testfase van squireapp (lekker simpel).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigg Balls

Bigg Balls

Vandaag NZBVortex in de App Store gekocht voor 7,99 euro. Tot nu toe redelijk tevreden en hopelijk pakt deze sneller uit dan SABnzbd+

De App werkt wel mooi en is overzichtelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grin

Grin

Ride si sapis.

Bigg Balls schreef op maandag 02 januari 2012 @ 23:32:
Vandaag NZBVortex in de App Store gekocht voor 7,99 euro. Tot nu toe redelijk tevreden en hopelijk pakt deze sneller uit dan SABnzbd+

De App werkt wel mooi en is overzichtelijk.
Sinds de Intel TBB optimalisatie is de PAR check vele malen sneller geworden. Op mijn Mac -quad core i7 met HT- gok ik op een factor 3+ sneller. Ik moet nog een app tegenkomen die het sneller doet dan NZB Vortex!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigg Balls

Bigg Balls

en die zit niet in SABnzbd? Met name het uitpakken vind ik altijd erg traag trouwens. Die par check is te doen. Heb zelf ook een iMac met i7 quadcore dus bring it on!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grin

Grin

Ride si sapis.

Bigg Balls schreef op dinsdag 03 januari 2012 @ 12:10:
en die zit niet in SABnzbd? Met name het uitpakken vind ik altijd erg traag trouwens. Die par check is te doen. Heb zelf ook een iMac met i7 quadcore dus bring it on!
Geen idee of SAB dat ook heeft, ik gebruik NZBVortex sinds versie 1.6.2, in vergelijking met die versie (maar bv ook versie 2.2.5) is het programma sterk verbeterd in snelheid, functies en gemak.
Par check is idd te doen, totdat je NZB cliënt een file van 15-55GB (Hurray for BluRay! :7) moet gaan repareren en -na reparatie- wederom wil controleren. Dan ben je blij dat NZBVortex de workload kan verdelen over je quad core processor! :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Great HooD
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 13-09-2014
SpotLite en SABNzbd, ben er erg tevreden over. Alhoewel, SABnzbd begint me af en toe wel op de zenuwen te werken omdat het totaal niet de Apple filosofie hanteert!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12-09 13:48
Gebruik hier al tijden Sannzbd+ en eigenlijk erg tevreden..
Sinds een paar maanden in combinatie met Sickbeard voor de series die ik volg waar ik ook een subtitle plugin voor heb draaien. Deze worden naar de Mac Mini gezet met Plex.

Films zoek ik meestal op via spotlite.

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leonvw
Grin schreef op dinsdag 03 januari 2012 @ 12:26:
[...]

Geen idee of SAB dat ook heeft, ik gebruik NZBVortex sinds versie 1.6.2, in vergelijking met die versie (maar bv ook versie 2.2.5) is het programma sterk verbeterd in snelheid, functies en gemak.
Par check is idd te doen, totdat je NZB cliënt een file van 15-55GB (Hurray for BluRay! :7) moet gaan repareren en -na reparatie- wederom wil controleren. Dan ben je blij dat NZBVortex de workload kan verdelen over je quad core processor! :Y)
Ik heb afgelopen week ook NZBVotex aangeschaft in de AppStore.. Voorheen draaide ik op een gekraakte versie (:X) van het programma. Wilde hem al een tijdje aanschaffen, maar kwam er maar niet van aangezien ik toch niet zoveel download eigenlijk..

Blijf dit de (een van de iig) fijnste en beste apps vinden voor het downloaden van je NZB's :Y
Uitpakken etc van je bestanden gaat ook snel zat, volgens mij zelfs een stuk sneller als wanneer ik het zelf doe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
Zelfde hier (afgezien van gekraakt gebruiken :) ), de ontwikkelaar is btw ook actief op GoT

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leonvw
aramdin schreef op maandag 09 januari 2012 @ 09:53:
Zelfde hier (afgezien van gekraakt gebruiken :) ), de ontwikkelaar is btw ook actief op GoT
Zag het inderdaad, wordt volgens mij ook goed geluisterd naar op- en aanmerkingen over het programma :)

Had hem al veel eerder moeten/willen aanschaffen, maar zoals ik al aangaf downloade ik niet zoveel.. 1 á 2 films per 2 maanden ofzo _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grin

Grin

Ride si sapis.

The Great HooD schreef op dinsdag 03 januari 2012 @ 12:38:
SpotLite en SABNzbd, ben er erg tevreden over. Alhoewel, SABnzbd begint me af en toe wel op de zenuwen te werken omdat het totaal niet de Apple filosofie hanteert!
Ik lijk wel een wandelende reclamezuil voor NZBVortex, dat is echter niet zonder reden. Voor mij is het echt DE totaaloplossing voor al je nieuwsgroep/nzb behoeftes. Zoeken, klikken en NZBV regelt de rest, en dan ook echt alle rest (features)!
Helemaal volgens de Apple filosofie; één geïntegreerde oplossing, snel, stabiel, gelikte interface en een kind kan de was doen. Money well spend!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atropos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11-09 14:20
Helemaal mee eens! Waar is de +1 :D
Grin schreef op maandag 09 januari 2012 @ 10:11:
[...]

Ik lijk wel een wandelende reclamezuil voor NZBVortex, dat is echter niet zonder reden. Voor mij is het echt DE totaaloplossing voor al je nieuwsgroep/nzb behoeftes. Zoeken, klikken en NZBV regelt de rest, en dan ook echt alle rest (features)!
Helemaal volgens de Apple filosofie; één geïntegreerde oplossing, snel, stabiel, gelikte interface en een kind kan de was doen. Money well spend!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
Afbeeldingslocatie: http://i0.kym-cdn.com/entries/icons/original/000/005/574/1726009-shut_up_and_take_my_money_super.jpg

Zoiets ;)

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RVE_NL
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 10-09 09:43
Grin schreef op maandag 09 januari 2012 @ 10:11:
[...]
Ik als tevreden NZBVortex gegruiker kan dit beamen, dit programma is echt een aanrader!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigg Balls

Bigg Balls

aramdin schreef op maandag 09 januari 2012 @ 09:53:
Wie is dat dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigg Balls

Bigg Balls

Wat vreemd. Op de website staat dat versie 2.60 uit is maar in de Apps store wordt nog niet de update aangeboden. Hopelijk verschijnt die snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grin

Grin

Ride si sapis.

Bigg Balls schreef op maandag 09 januari 2012 @ 11:40:
Wat vreemd. Op de website staat dat versie 2.60 uit is maar in de Apps store wordt nog niet de update aangeboden. Hopelijk verschijnt die snel.
Vreemd? Nee. Verklaarbaar? Ja.
Een app/versie+ moet gescreend worden door Apple voordat het aangeboden wordt in de app store.
Wanneer je de NZBV hebt geïnstalleerd zal hij met een update notice komen en kan je bijwerken naar 2.6.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigg Balls

Bigg Balls

Heb de ontwikkelaar gemaild en had 10 minuten later al een reactie, Klasse!. Het is inderdaad al ingediend bij Apple dus nothing to worry about.

Ben benieuwd naar de nieuwe versie en de verbeteringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigg Balls

Bigg Balls

Grin schreef op maandag 09 januari 2012 @ 11:47:
[...]

Vreemd? Nee. Verklaarbaar? Ja.
Een app/versie+ moet gescreend worden door Apple voordat het aangeboden wordt in de app store.
Wanneer je de NZBV hebt geïnstalleerd zal hij met een update notice komen en kan je bijwerken naar 2.6.
Duidelijk. Thanks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Great HooD
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 13-09-2014
Gedownload, en ja wat een verademing t.o.v. SabNZBD, heerlijk. Geen rommelige niet-Apple ervaring op mijn Macbook Pro _/-\o_

[ Voor 3% gewijzigd door The Great HooD op 09-01-2012 12:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigg Balls

Bigg Balls

The Great HooD schreef op maandag 09 januari 2012 @ 12:58:
Gedownload, en ja wat een verademing t.o.v. SabNZBD, heerlijk. Geen rommelige niet-Apple ervaring op mijn Macbook Pro _/-\o_
Waar heb je hem gedownload? In de Appstore of via de website?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASNNetworks
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 05-08 22:18
Ik ben een beetje alles in dit topic aan het lezen, en het valt me op dat iedereen het over SabNZBD, Spotlite en NZBVortex heeft... Zijn er ook mensen die Unison gebruiken? Ik raad die persoonlijk aan, heb een aantal apps gebruikt en Unison werkt voor mijn gevoel het beste.

Binload is overigns ook erg goed, echter is die helaas gesloten voor nieuwe klanten. (is momenteel in beta, en geheel gratis unlimited download en nieuwsgroep, max 20 connecties)

koop geen eBay/Marktplaats 'digitale' games | games sharen/kopen uit andere Store

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigg Balls

Bigg Balls

Unison heb ik in het verleden gebruikt. Ik was niet super enthousiast erover maar dat was nog wel het pré 2.0 tijdperk. Doet het programma ondertussen al aan parren en rarren?

Binload ken ik niet en als ik hem toch niet kan gebruiken laat ik die even links liggen. Wellicht moet ik Unison maar weer eens een kans geven, zal een keer kijken waar ik een trial kan downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASNNetworks
Unison doet netjes aan unrarren/parren en verwijdert daarna meteen de rar/par bestanden. Het is lekker snel, overzichtelijk en clean

koop geen eBay/Marktplaats 'digitale' games | games sharen/kopen uit andere Store

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ankhie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12-09 11:33

ankhie

Co-founder bij Mobile2Morrow

ASNNetworks schreef op maandag 09 januari 2012 @ 16:38:
Unison doet netjes aan unrarren/parren en verwijdert daarna meteen de rar/par bestanden. Het is lekker snel, overzichtelijk en clean
Wat zijn de exacte voordelen t.o.v. NZB Vortex dan precies gezien het programma bijna 3x zo duur is :)

Zelf NZB Vortex aangeschaft en ben er zeer over te spreken. Zelfs voor een nieuwsgroep noob zoals ik is het duidelijk, makkelijk, snel en het werkt 'out of the box'. De 7,99 meer dan waard :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Ik gebruik Usenet alleen voor het grote aantal tv serie's dat ik volg. Daarvoor heb ik geen FTD achtig programma nodig aangezien ik precies weet wanneer wat komt.

Dus NZB Downloaden/zoeken met Binsearch.info en NZBindex.nl
Downloaden met SabNZB+ , Eventueel repareren gaat via SabNZB+ en uitpakken ook.

Het komt zo nu en dan wel eens voor dat SabNZB+ rar's niet wil uitpakken terwijl ze niet beschadigd zijn. In dat geval gebruik ik MacPar voor het uitpakken van rar bestanden.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASNNetworks
ankhie schreef op maandag 09 januari 2012 @ 16:48:
[...]

Wat zijn de exacte voordelen t.o.v. NZB Vortex dan precies gezien het programma bijna 3x zo duur is :)

Zelf NZB Vortex aangeschaft en ben er zeer over te spreken. Zelfs voor een nieuwsgroep noob zoals ik is het duidelijk, makkelijk, snel en het werkt 'out of the box'. De 7,99 meer dan waard :)
Bij mij stopte NZB Vortex vaak opeens met downloaden, waardoor ik Unison had gevonden. Echter nu weer NZB Vortex geprobeerd te hebben, ben ik er zéér over te spreken! Vooral de optie om per download een locatie te kiezen vind ik super handig! Overigens is de snelheid op de dock ook handig. Even een tijdje NZB Vortex testen dan maar ;)

-Edit

Hij stopt om de 20% met downloaden steeds even... Is dit standaard, is het een bug of heeft het te maken met het feit dat het een trial is? Als het standaard of een bug is dan is dit wel een gemis... Om de 20% even stoppen met downloaden om vervolgens verder te gaan...

[ Voor 15% gewijzigd door ASNNetworks op 09-01-2012 18:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FTL

FTL

ASNNetworks schreef op maandag 09 januari 2012 @ 18:29:
[...]

Hij stopt om de 20% met downloaden steeds even... Is dit standaard, is het een bug of heeft het te maken met het feit dat het een trial is? Als het standaard of een bug is dan is dit wel een gemis... Om de 20% even stoppen met downloaden om vervolgens verder te gaan...
Natuurlijk is dat geen bug, ik denk dat je verward met een feature die foute downloads uitzet.
De app wordt erg zorgvuldig getest en door veel mensen gebruikt en getest.

Welke melding geeft ie tijdens dat hij stopt?
Wat bedoel je met "stopt", wordt de NZB op pause gezet?

Geef even een gedetailleerde beschrijving wat je bij de nzb ziet en VOORAL de melding ("hij stopt" is dus niet voldoende)

Edit:
Oh wacht; ik denk dat ik al weet wat er plaatsvind. Je download direct naar een relatief trage netwerk schijf of iets dergelijks. De download sneller dan hij naar je externe schijf kan schrijven. Om te voorkomen dat je geheugen vol loopt zal hij even alle data wegschrijven en later verder gaan met downloaden.

Voor optimale performance is het beste om naar een local interne of snelle usb/firewire schijf te downloaden en dan een "Move completed downloads" aan te zetten en daar de NAS of netwerk schijf op te geven.

Neem anders even contact met met op op info@nzbvortex.com dan kan ik je beter persoonlijk support leveren.

[ Voor 43% gewijzigd door FTL op 09-01-2012 22:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASNNetworks
FTL schreef op maandag 09 januari 2012 @ 22:30:
[...]

Natuurlijk is dat geen bug, ik denk dat je verward met een feature die foute downloads uitzet.
De app wordt erg zorgvuldig getest en door veel mensen gebruikt en getest.

Welke melding geeft ie tijdens dat hij stopt?
Wat bedoel je met "stopt", wordt de NZB op pause gezet?

Geef even een gedetailleerde beschrijving wat je bij de nzb ziet en VOORAL de melding ("hij stopt" is dus niet voldoende)

Edit:
Oh wacht; ik denk dat ik al weet wat er plaatsvind. Je download direct naar een relatief trage netwerk schijf of iets dergelijks. De download sneller dan hij naar je externe schijf kan schrijven. Om te voorkomen dat je geheugen vol loopt zal hij even alle data wegschrijven en later verder gaan met downloaden.

Voor optimale performance is het beste om naar een local interne of snelle usb/firewire schijf te downloaden en dan een "Move completed downloads" aan te zetten en daar de NAS of netwerk schijf op te geven.

Neem anders even contact met met op op info@nzbvortex.com dan kan ik je beter persoonlijk support leveren.
Ik heb net wat tests gedaan en je hebt inderdaad gelijk! Ik heb het direct gedownload op een externe netwerk harde schijf 8)7 8)7 (ik weet het, wordt nadrukkelijk gezegd niet aan te raden, maar werkt uiteindelijk makkelijker voor mij), die met 25-30 Mbytes/s kan schrijven. Mijn download snelheid is 15Mbytes per seconde, en de HDD kan schrijven met 25-30Mbytes/s, dacht dus dat dat goed zou werken zo, blijkbaar niet.

Ik heb de app hoe dan ook al gekocht via de Mac App Store omdat die paar seconde stop niet echt een ramp is.

Voor de rest een zéér fijne en aan te raden app! En dank voor de snelle reactie!

[ Voor 5% gewijzigd door ASNNetworks op 09-01-2012 23:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FTL

FTL

Probleem is dus opgelost? Kan zijn dat de hdd toch niet alle data ineens aankan.
D'r zijn veel mensen die wel correct direct naar externe schijven downloaden.

De app beschermt je tegen overmatig geheugen gebruik in jouw situatie omdat er om wat voor reden dan ook het toch niet helemaal aankan. Veel plezier met NZBvortex!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In het verleden heb ik Unison en dergelijke gebruikt... maar daar ben ik snel vanaf gestapt.

Momenteel gebruik ik:
SABnzbd
Spotlite

Werkt in mijn ogen handig genoeg :) no need to change

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
Gisteren heb ik een mogelijke usenet killer "gevonden" genaamd Icefilms (plugin voor XBMC, heb een htpc staan), damn! Films/Series/etc worden direct gestreamed van Megaupload bronnen.

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
aramdin schreef op woensdag 11 januari 2012 @ 10:11:
Gisteren heb ik een mogelijke usenet killer "gevonden" genaamd Icefilms (plugin voor XBMC, heb een htpc staan), damn! Films/Series/etc worden direct gestreamed van Megaupload bronnen.
Ik hoor daar ook collega's over. Het is allemaal wel in DVD kwaliteit toch?

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
Nope, 720p is ook beschikbaar.

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASNNetworks
Icefilms icm XBMC werkt zaaaaalig inderdaad. Ik gebruik het een weekje of 2 nu. Je kan ook gebruikt maken van de ingebouwde XBMC Subtitle add-on icm Icefilms. Helaas zijn echter films vaak opgebroken in 2-3 delen, waardoor subtitels hiermee alleen in de eerste deel werkt. Echter voor series is het perfect, complete seizoenen gewoon lekker te streamen. Films gebruik ik toch nog liever usenet voor.. 1080p high bitrate films kijken met DTS 5.1 is toch net wat anders dan 720p films met een stuk lagere bitrate en stereo geluid...

X-Navi is ook een mooie add-on voor de XBMC gebruikers btw, net als Icefilms echter bestaan de films gewoon uit 1 file en kan je zelfs vooruit en achteruit skippen/spoelen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
Klopt, ik ben ook voorstander van 1080p en DTS geluid. Daarnaast heeft Icefilms idd nog wat beperkingen, zoals je mooi benoemd.

Zag dat NZBvortex gisteren een update had, veel bugfixes. Top!

Instagram / YouTube

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste