De ASP, 1911, Makarov en CZ 75 zijn qua spread, recoil en damage 100% gelijk. Het verschil zit hem dus in de rate of fire, magazine size, reload time, drop/raise time en de attachments. Ik vind de ASP de beste pistol omdat deze de hooste rate of fire heeft van alle pistols en daardoor het snelst kan killen. De python kan net zo snel killen omdat deze maar 2 kogels nodig heeft, maar deze gun heeft wel als nadeel een veel hogere recoil. De python is daarom mijn tweede keus. De ASP heeft verder het voordeel dat deze een raise/drop time heeft die 2x zo snel is als alle andere pistols en daarnaast ook nog eens de snelste reload time heeft. Voor mij is dit belangrijk omdat ik die pistol zie als een laatste redmiddel in nood en je snel moet reageren. Snel de pistol te voorschijn halen en de hoge rate of fire zijn erg belangrijk als je een kans wilt maken tegenover een tegenstander met een sterkere gun. Het nadeel van de ASP is de kleine clip size van 7 kogels en alleen de dual wield attachment, maar dit is voor mij van ondergeschikt belang. Ik ben momenteel ff aan het testen met dual wield ASP. Je ruilt hierbij wat accuracy (meer spread) in voor twee keer zoveel kogels en/of hogere rate of fire doordat je twee pistols hebt om te schieten. Verder heb je alle voordelen van de single ASP.
De 1911, Makarov en CZ 75 zijn verder op alle punten gelijk aan elkaar. Het verschil bij deze drie pistols zit hem in de grootte van het magazijn (7, 8 en 12 kogels). Meer kogels betekent een iets hogere reload time.
Wat wel opvallend is, is dat de 1911 twee keer zoveel kogels (14) krijgt met extended mags en de andere er maar de helft bij krijgen. Dus de 1911 is beter dan de Makarov met extended mags omdat deze dan 2 kogels meer krijgt en ook nogs eens de snellere reload time heeft.
Verder kan ik de CZ 75 full auto echt afraden. Met deze attachment gaat je kogel damage van 40 terug naar 30 waardoor je nu 4 hits nodig hebt om te killen inplaats van 3. Ook lever je nog eens in op je rate of fire van 625 naar 535 rpm waardoor je minder snel iemand zal killen. Je kan veel beter de standard pistol nemen en gewoon snel klikken met je muis. Je schiet dan veel sneller dan full auto en je hebt dan ook mog eens veel meer controle over je schoten.
Het is uiteindelijk maar net waarvoor je de pistol wil gebruiken en hoeveel kogels (goede aim) je nodig hebt welke pistol de beste keuze is. Imo backup wapen de ASP en main wapen de Python speedreloader of dual wield (deze heb gratis speed reloader).
Pistol attachment opties:
ASP: dual wield
1911: iron sights, extended mags, silencer, dual wield
Makarov: iron sights, extended mags, silencer, dual wield
Python: ACOG, speed reloader, snub nose, dual wield
CZ 75: iron sights, extended mags, silencer, dual wield, full auto