Ook net uitgespeeld
Grafisch echt super. Ik ken geen andere game die er zo goed uit ziet, genot voor het oog. Al was Uncharted 2 ook super. Dit deel haalt die laatste procent extra uit de PS3. Het is soms jammer dat sommige delen zo snel gaan en je amper kunt genieten van de pracht op je scherm.
Locaties waren net iets minder leuk. Het spel speelde zich meer binnen af voor mijn gevoel en die schepen vond ik uit de toon vallen (zeker de scheepswrakken). Het Indiana Jones-achtige was bij Uncharted 1 en 2 sterker aanwezig.
Verhaal viel mij eigenlijk tegen. Het vorige deel had ik snel uitgespeeld omdat ik benieuwd was naar wat er ging gebeuren. Dat had ik nu veel minder. Daar baal ik eigenlijk nog het meeste van, het verhaal maakt Uncharted.
Camerawerk vond ik een flinke verbetering. In Uncharted 2 was het vrij statisch en leek niemand van Naughty Dog zich echt druk om de camerapositie te maken (tenzij ze je de weg duidelijk wilde maken). Nu hadden ze vaak een leuke dynamiek erin zitten. Gaf net wat extra's vond ik.
En de hoeveelheid schieten was, zeker in de tweede helft, iets too much. De afwisseling met het puzzelen en springen was daar weg. Een eindeloos leger aan mannetjes afschieten hoeft van mij niet zo.
Conclusie: prachtig spel en het geld absoluut waard, heb er weer erg van genoten. Kwaliteit ligt ontzettend hoog bij Naughty Dog. Maar, Uncharted 2 vond ik persoonlijk leuker. Dat had een beter verhaal en meer afwisseling (vooral in de tweede helft).