Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

KaasNinja schreef op zaterdag 12 maart 2011 @ 18:20:
Ik heb nu al een week deze telefoon ! echt een geweldige telefoon !

Afgelopen week heb ik toch de VIP service moeten bellen voor een nieuw exemplaar en inderdaad de dag er na had ik mijn nieuwe exemplaar alweer in huis ! top service! ik namelijk het volgende probleem , steeds als ik belde hoorde ik dit geluid

YouTube: Cingular GSM Speaker Interference

nu heb ik dus een nieuw exemplaar en heb ik dit probleem nog steeds ! dit geluid hoor ik trouwens alleen thuis en als ik buiten sta in de tuin hoor ik dit ook. Het is een nieuwbouw huis, zou het daaraan kunnen liggen ? Ik vind het zelf namelijk wel erg vreemd !

Om het even duidelijker te maken, het geluid komt dus uit de telefoon zelf ! de persoon die ik bel hoort dit geluid ook !
Komt het geluid uit de speaker van je telefoon of in en rond jou huis? Als je te ver weg bent van de mast dan kan het gebeuren dat je dat geluid zachtjes hoort in de speaker, dat komt omdat de telefoon het vermogen dan te ver opkrikt dat de DSP het niet meer kan dempen.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 12-03-2011 19:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supremo
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09-09-2018
Verwijderd schreef op zaterdag 12 maart 2011 @ 18:27:
Ik heb sinds vandaag ook deze mooie telefoon, ik heb wel een vraagje over het scherm.
Als ik het scherm zwart is (bv. bij instellingen) dan heb ik rechtsonder en aan de linkerkant
witte vlekken. Een soort backlight bleeding.
Zouden jullie eens willen kijken of jullie dit ook hebben ???

cor
Bij mij in de hoekjes aan de bovenkant. Ik vind het niet storend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jan100
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 28-03 10:07
Ik heb het probleem met de interferentie ook af en toe; overigens met name hoorbaar door de ontvangende partij. Ook mijn exemplaar is omgeruild en het probleem doet zich nog steeds voor. ik vermoed dus dat het locatiegebonden is.

Ik heb volgende zaken getest:
1)
Mogelijk wordt de interferentie veroorzaakt wanneer je belt en de telefoon ook data ophaalt via wifi.
=> wifi dus uitgeschakeld. Bleek niet te helpen.

2)
Mogelijk wordt het toestel gestoord door andere apparatuur in huis.
=> alle apparatuur uitgeschakeld via hoofd-stop. Bleek ook niet te helpen.

3)
Mogelijk wordt het veroorzaakt door 3G
=> Optie "uitsluitend via 2G bellen" geprobeerd. Bleek ook niet te helpen.

4)
Mogelijk wordt het door het huis veroorzaakt.
=> Buiten gebeld. Bleek ook niet te helpen.

Het probleem doet zich niet structureel voor. Maar het lijkt me zeker een probleem, gezien meerdere mensen het nu al melden. Overigens met andere toestellen hier (sony / samsung) dit probleem nog nooit gehad.

Bel overigens via Vodafone.

Hopelijk wordt de oorzaak duidelijk en kan er iets aan gedaan worden,
want het is verder echt een top-toestel !

Wellicht handig dat iedereen die het probleem heeft meldt via welke provider ze bellen.
Mogelijk doet het zich uitsluitend bij vodafone voor ?

Voorlopig denk ik dat de hypothese van "Sizzlor" de juiste is:
ver weg van een mast, waardoor het signaal te sterk versterkt wordt.

[ Voor 62% gewijzigd door jan100 op 12-03-2011 19:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaasNinja
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 19-10 20:06
jan100 schreef op zaterdag 12 maart 2011 @ 19:21:
Ik heb het probleem met de interferentie ook af en toe; overigens met name hoorbaar door de ontvangende partij. Ook mijn exemplaar is omgeruild en het probleem doet zich nog steeds voor. ik vermoed dus dat het locatiegebonden is.

heb als test alle apparatuur in huis uitgeschakeld en dat hielp niet.
ik bel overigens via vodafone. heb er met mijn samsung nog nooit last van gehad.

verder een top toestel! hopelijk wordt de oorzaak hiervan duidelijk
Woon jij toevallig ook in een nieuwbouw huis ?? Ik had hiervoor een Iphone 3G en heb hier nog nooit last van gehad, ik bel met T-Mobile. maar het lijkt er dus op dat het locatiegebonden is, want als ik ergens anders bel heb ik hier weer geen last van. Hebben meerdere mensen last van ditzelfde probleem ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jan100
KaasNinja schreef op zaterdag 12 maart 2011 @ 19:30:
[...]

Woon jij toevallig ook in een nieuwbouw huis ?? Ik had hiervoor een Iphone 3G en heb hier nog nooit last van gehad, ik bel met T-Mobile. maar het lijkt er dus op dat het locatiegebonden is, want als ik ergens anders bel heb ik hier weer geen last van. Hebben meerdere mensen last van ditzelfde probleem ??
Ja ik woon in een nieuwbouw-huis. Maar ook buiten doet het probleem zich voor.
Het doet zich echter niet altijd voor.

Ook al zou het locatiegebonden zijn; het zou in mijn ogen niet mogen, zeker niet gezien andere toestellen dit probleem ook niet hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaasNinja
  • Laatst online: 19-10 20:06
Verwijderd schreef op zaterdag 12 maart 2011 @ 19:05:
[...]

Komt het geluid uit de speaker van je telefoon of in en rond jou huis? Als je te ver weg bent van de mast dan kan het gebeuren dat je dat geluid zachtjes hoort in de speaker, dat komt omdat de telefoon het vermogen dan te ver opkrikt dat de DSP het niet meer kan dempen.
Het komt alleen uit de speaker van de telefoon zelf, maar dit mag toch eigenlijk niet gebeuren ? Alle toestellen die ik voor deze mobiel had hadden dit probleem niet. en inderdaad rond mijn huis, op andere plaatsen heb ik er totaal geen last van. De dame van LG die ik aan de telefoon had kon mij vertellen dat het een hardware matig probleem was. Maar zelfs bij het vervangende exemplaar is het probleem er nog steeds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gravy
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 03-10 10:41
sold.

[ Voor 102% gewijzigd door gravy op 12-03-2011 22:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SytseHartvelt
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 14-10 14:39
Verwijderd schreef op zaterdag 12 maart 2011 @ 18:35:
[...]

Zat ik al aan te denken, maar als het normaal is ??
Is een zwart scherm ook echt HELEMAAL zwart, dus geen witte vlekjes langs de randen ?

cor
Nee volledig zwart, niks aan de hand :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brawler
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 31-07-2024
Mijn exemplaar heeft witte vlekjes langs de (boven) randen. Backlight bleeding geval. Komt deze wel in de aanmerking voor VIP service van LG?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faris
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 25-11-2022
KaasNinja schreef op zaterdag 12 maart 2011 @ 19:54:
[...]

Het komt alleen uit de speaker van de telefoon zelf, maar dit mag toch eigenlijk niet gebeuren ? Alle toestellen die ik voor deze mobiel had hadden dit probleem niet. en inderdaad rond mijn huis, op andere plaatsen heb ik er totaal geen last van. De dame van LG die ik aan de telefoon had kon mij vertellen dat het een hardware matig probleem was. Maar zelfs bij het vervangende exemplaar is het probleem er nog steeds.
Ik hoor ook zelfde geluid maar komt wel uit de speakers van mijn computer als HTC desire op bureau ligt. Deze probleem heb ik alleen met de speakers van mijn werk, thuis niet.... Mijn vorige samsung omnia had ik hier ook problemen mee met bepaalde computer speakers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Admin
  • Laatst online: 18-10 15:09
Qua batterijduur vandaag wel een dieptepuntje... hij gaat denk ik de 10 uur niet halen, en hij was vol toen ik 'm ontkoppelde

En niks geks gedaan, half uurtje Angry Birds, WiFi uurtje aan gehad, en alleen facebook (om het uur), weer (ook om het uur) en gmail syncen automatisch. En dan is Gmail nog push...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Admin
The_Admin schreef op zaterdag 12 maart 2011 @ 12:55:
[...]

Oh zou kunnen, had 'm er gister op werk ff opgegooid en niet echt veel aandacht meer aan besteed. Vanavond es mee kutten :9
Het werkte :Y LG Widgets zijn idd na reboot ook in ADW beschikbaar, das wel erg relaxed aangezien ik hun sociale media widgets prima vind, en ADW zelf geen widgets heeft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SytseHartvelt
Ik merk trouwens dat "mobiel standby" een groot (40% of meer) deel van mijn battery usage voor zijn rekening neemt, wat niet zou moeten... Hoe kan ik dit minder maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Admin
SytseHartvelt schreef op zondag 13 maart 2011 @ 11:51:
Ik merk trouwens dat "mobiel standby" een groot (40% of meer) deel van mijn battery usage voor zijn rekening neemt, wat niet zou moeten... Hoe kan ik dit minder maken?
Kan niet, das volgens mij gewoon de tijd dat je mobiel 'in gebruik' is, de verbindingen die in stad gehouden worden etc. Die 2 (mobiel inactief & mobiel standby) zijn bij mij in ieder geval vaak goed voor >90% van het accugebruik. Ook op m'n voorgaande Android toestel, maar die had tenminste een batterijduur van een uurtje of 40. Als die 10 uur van gister niet verbeterd ga ik maar eens contact opnemen met LG :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thvranken
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22-09-2024
Ik heb een vraag over hoe het juist zit met het installeren van apps op de SD kaart bij dit apparaat. Het toestel heeft immers zowel een interne geheugenkaart als een externe (als er een microSD kaartje insteekt). Kan er bij het verplaatsen van apps uit het telefoongeheugen dan gekozen worden of de app in de interne of externe opslagruimte terechtkomt? Werkt dit zonder problemen met alle apps (die App2SD ondersteunen)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xmoo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 14-10 10:43
Jongens: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=991449

Dit is heel erg handig, maar wel oppassen met wat je doet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

KaasNinja schreef op zaterdag 12 maart 2011 @ 18:20:
Ik heb nu al een week deze telefoon ! echt een geweldige telefoon !

Afgelopen week heb ik toch de VIP service moeten bellen voor een nieuw exemplaar en inderdaad de dag er na had ik mijn nieuwe exemplaar alweer in huis ! top service! ik namelijk het volgende probleem , steeds als ik belde hoorde ik dit geluid

YouTube: Cingular GSM Speaker Interference

nu heb ik dus een nieuw exemplaar en heb ik dit probleem nog steeds ! dit geluid hoor ik trouwens alleen thuis en als ik buiten sta in de tuin hoor ik dit ook. Het is een nieuwbouw huis, zou het daaraan kunnen liggen ? Ik vind het zelf namelijk wel erg vreemd !

Om het even duidelijker te maken, het geluid komt dus uit de telefoon zelf ! de persoon die ik bel hoort dit geluid ook !
Dit heb ik ook gehad...soms zo erg dat ik geen conversatie met iemand kon hebben. Het effect was er alleen als er een verbinding met 2g was (omgeving van slechte ontvangst) 3g was perfect. Ik ook heb hem met VIP service vervangen gekregen (prima service van LG). Die wat ik nu heb is perfect. Geluid super schoon aan beide kanten. Ik vind het een geweldige handpc ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buzzert_nl
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 28-03 09:38
Ik gebruik 3g watchdog om mijn mobiel internet verkeer in de gate te houden, nu stond ik vanochtend op en zag dat hij in een nachtje stand-by 20mb had verstookt. Aangezien hij niks hoort te synchroniseren en de mail als het goed is, niet automatisch ophaalt, vond ik dit vrij veel.

Kent iemand een app waarmee in het dataverkeer kan inzien per app? (dus zien hoeveel elke app gebruikt?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woutertje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20-10 17:24
De gelekte versie van Flash (10.2) staat hier: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=990989
Zou nog verder geoptimaliseerd moeten zijn voor de Tegra2.

QR voor de liefhebbers ;).
Afbeeldingslocatie: http://qrcode.kaywa.com/img.php?s=5&d=http%3A%2F%2Fdb.tt%2FX7lIS3W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Ik hoop dat ze snel wat meer spelen er voor uit brengen zodat de telefoon echt laat zien wat hij kan. Ik heb 2 dagen geleden wel even JuiceDefender geinstalleerd die zorgt er voor dat dingen uitgeschakelt worden als je hem in standby heb staan werkt wel handig al zeg ik het zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeKoetsier
  • Laatst online: 20-10 09:15
Heb de flash player gedownload, waar kan je goed het verschil in zien dan?
Had het idee dat ie al lekker soepel liep namelijk.

En gaat dualcore OS veel verschil maken op accuduur? Want dat is het enige hekelpuntje voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rik
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14-10 23:41

rik

Toch lastig kiezen, momenteel twijfel ik tussen de 2XS en de SE Xperia Neo. Deze laatste voornamelijk omdat daar een goede camera in zit. Momenteel heb ik nog steeds een Magic en regelmatig denk ik even een leuk fotootje te schieten, maar stelt de kwaliteit weer teleur. Kan iemand iets zeggen over de camera van de 2XS?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naad
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 30-01 10:53
Kan iemand mij vertellen waar hun homebuttons reageren. Ik moet bij mijne namelijk eigenlijk boven de knoppen drukken voordat die reageert. Met een duim gaat dat dus goed, maar met een punt van mn wijsvinger moet je echt boven de touchknoppen drukken.

Had verder niemand last van te flexibel achterklepje wat er voor heeft gezorgd dat mijn glas voor de lens gebroken is?

Gevalletje VIP service denk ik maar. (die 24 halen ze niet als ze het weekend dicht zijn natuurlijk haha)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woutertje
Naad schreef op zondag 13 maart 2011 @ 17:17:
Kan iemand mij vertellen waar hun homebuttons reageren. Ik moet bij mijne namelijk eigenlijk boven de knoppen drukken voordat die reageert. Met een duim gaat dat dus goed, maar met een punt van mn wijsvinger moet je echt boven de touchknoppen drukken.

Had verder niemand last van te flexibel achterklepje wat er voor heeft gezorgd dat mijn glas voor de lens gebroken is?

Gevalletje VIP service denk ik maar. (die 24 halen ze niet als ze het weekend dicht zijn natuurlijk haha)
Bij mij reageren ze er boven maar ook gewoon precies erop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jan100
Verwijderd schreef op zondag 13 maart 2011 @ 14:13:
[...]

Dit heb ik ook gehad...soms zo erg dat ik geen conversatie met iemand kon hebben. Het effect was er alleen als er een verbinding met 2g was (omgeving van slechte ontvangst) 3g was perfect. Ik ook heb hem met VIP service vervangen gekregen (prima service van LG). Die wat ik nu heb is perfect. Geluid super schoon aan beide kanten. Ik vind het een geweldige handpc ;-)
Hi, is het hiermee 100% sure opgelost ? Was het probleem bij LG inmiddels bekend ?
Ik heb namelijk al mijn 2de toestel, maar die geeft nog steeds hetzelfde probleem.
Lijkt er inderdaad op dat het uitsluitend bij 2G gebeurt.

Kan hem wel weer om laten ruilen, maar als het dan nog niet is opgelost, schiet je er nog weinig mee op.

Gegevens van mijn phone:
basebandversie: 1035.21_20110223
Kernel versie: 2.6.32.9
Build: FRG83G
LGE-versie: LGP990-V10a

[ Voor 7% gewijzigd door jan100 op 13-03-2011 20:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eerste bericht hier. Ik heb mijn Optimus 2x nu een kleine week. Tot gisteren had ik een standaard belabo via T-Mobile. Ik heb tot gisteren de connecties getest, WiFi deed het goed, bellen/gebeld worden, SMS versturen e.d. Eenmaal heb ik last gehad van interference, maar na een herstart was dat probleem opgelost.

Per gisteren is mijn T-Mobile abo ingegaan met mobiel internet. Ik kan nu alleen nog maar bellen met mijn headset aangesloten op mijn toestel. Ik hoor dan WEL de telefoon over gaan en ik hoor de ander spreken en de ander mij. Als ik mijn headset NIET heb aangesloten en dan bel, dan hoort de ander wel een ringtone, maar eenmaal opgenomen, hoort de ander noch ikzelf enig geluid, terwijl er blijkbaar wel connectie is, ook hoor ik de telefoon niet over gaan, maar wordt ineens connectie gelegd. Het maakt ook niet uit of ik 2G wel of niet aanzet. Voor de rest doet het toestel het prima, scherm is goed en de internetconnectie e.d. ook.

Op mijn oude telefoon (SE W880i) doet de simkaart het overigens prima, wat ik vandaag ook weer eens heb getest. Waar kan dit aan liggen, het is toch wel handig om te kunnen bellen met je smartphone ;-)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand ervaring met VIP service?
Kun je een afspraak maken op een bepaalde tijd?
Oude telefoon in de verpakking?
Wat moet je allemaal laten zien?

cor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supremo
woutertje schreef op zondag 13 maart 2011 @ 14:55:
De gelekte versie van Flash (10.2) staat hier: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=990989
Zou nog verder geoptimaliseerd moeten zijn voor de Tegra2.

QR voor de liefhebbers ;).
[afbeelding]
Ik heb er even mee gespeeld. Dolphin HD browser geinstalleerd en user agent op Desktop gezet. naar de beta website van uitzending gemist gegaan en instellingen op Flash gezet. Gewoon in de browser gaat het goed, maar full screen is bij mij net iets teveel gevraagd. Youtube werkt wel goed in full screen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Admin
Vandaag weer maar 10u metmet accu en echt totaal niks geks gedaan, geen gaming of films, beetje gesurfd en paar apps gedownload...

het lijkt ook eerder achteruit dan vooruit te gaan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22-04-2019
Wat een probleem verhalen lees ik allemaal over deze telefoon. De 1 over accuduur, de andere over belproblemen over 2G.

Nope, deze sla ik zeker weten over...deze telefoon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jan100
alwaysleft schreef op zondag 13 maart 2011 @ 22:34:
Wat een probleem verhalen lees ik allemaal over deze telefoon. De 1 over accuduur, de andere over belproblemen over 2G.

De phone is supersnel, ziet er strak uit, en heeft veel potentie.
Problemen die nu gemeld worden:

Korte Accuduur
Kan ik niet echt onderschrijven: gaat na enkele keren op/ontladen een dag mee.
Android 2.3 zou ook nog verbeteringen met zich mee moeten brengen. Volgens mij niet heel anders dan andere vergelijkbare phones.

Slechte Gesprekskwaliteit
Supergoed, behalve bij 2G (met name voor degene met wie gebeld wordt). Het 2G probleem doet zich niet bij iedereen voor. Hopelijk komt hier een fix voor.

Kortom: Er lijken wat aanloopprobleempjes te zijn, maar die lijken vooralsnog niet onoplosbaar.

[ Voor 6% gewijzigd door jan100 op 13-03-2011 23:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo allemaal

Ik heb een probleempje. Net heb ik mijn optimus speed geroot, daarna met Titanium-free LG-home verwijderd. Toen ik m hierna wilde herstarten, kreeg ik dit niet voor elkaar.

Iemand een idee hoe ik m weer aan de praat kan krijgen? Een hard reset doet hij ook niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Laatst online: 02:53
Verwijderd schreef op zondag 13 maart 2011 @ 23:16:
Iemand een idee hoe ik m weer aan de praat kan krijgen? Een hard reset doet hij ook niet...
De Nandroid backup effe restoren die je voor het rommelen uiteraard even hebt gemaakt?

Anders zou je via de Android SDK LG Home weer terug kunnen adb pushen.

[ Voor 11% gewijzigd door Brad Pitt op 13-03-2011 23:24 ]

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Brad Pitt schreef op zondag 13 maart 2011 @ 23:21:
[...]

De Nandroid backup effe restoren die je voor het rommelen uiteraard even hebt gemaakt?

Anders zou je via de Android SDK LG Home weer terug kunnen adb pushen.
Ik maakte een backup van LG-home, daarna heb ik deze ve2rwijderd. Voor de rest heb ik geen backup gemaakt. Erg dom, ik weet het.. Ben ik nu erg de ***?

Ik begrijp even niet wat je bedoeld met via SDK een en ander terug pushen..

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 13-03-2011 23:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0ridin
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 09:24
Verwijderd schreef op zondag 13 maart 2011 @ 23:25:
[...]

Ik maakte een backup van LG-home, daarna heb ik deze ve2rwijderd. Voor de rest heb ik geen backup gemaakt. Erg dom, ik weet het.. Ben ik nu erg de ***?

Ik begrijp even niet wat je bedoeld met via SDK een en ander terug pushen..
Had je wel een andere home launcher neergezet of als standaard ingesteld voor je LG-home verwijderde? Zo niet, dan niet handig nee!

Eerlijk gezegd geen idee wat je kan doen, via adb kun je je telefoon benaderen en bestanden erop plaatsen maar ik weet niet of je op die manier ook met je telefoon kan verbinden als deze niet opstart (adb gaat meestal via usb-verbinding en debugging oid op aan in de settings).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

m0ridin schreef op zondag 13 maart 2011 @ 23:40:
[...]

Had je wel een andere home launcher neergezet of als standaard ingesteld voor je LG-home verwijderde? Zo niet, dan niet handig nee!

Eerlijk gezegd geen idee wat je kan doen, via adb kun je je telefoon benaderen en bestanden erop plaatsen maar ik weet niet of je op die manier ook met je telefoon kan verbinden als deze niet opstart (adb gaat meestal via usb-verbinding en debugging oid op aan in de settings).
nee dit heb ik dus niet gedaan. ik ga even proberen wat je voorstelt. Telefoon word wel herkend door de LG-updater..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edzeau
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 18-10 09:40

Onzin. De telefoon heeft zoals je kunt lezen inderdaad wat punten die niet helemaal goed zijn. Echter hebben alle telefoons dat wel, die net nieuw op de markt komen. Verder zijn de punten bijna allemaal oplosbaar door LG, mijn inziens. En als laatste: Je zult het sneller horen als iets niet werkt, dan als iets wel werkt. Oftewel, de negatieve punten of problemen zul je hier sneller terug lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0ridin
Jeroen04 schreef op zondag 13 maart 2011 @ 23:57:
[...]

Onzin. De telefoon heeft zoals je kunt lezen inderdaad wat punten die niet helemaal goed zijn. Echter hebben alle telefoons dat wel, die net nieuw op de markt komen. Verder zijn de punten bijna allemaal oplosbaar door LG, mijn inziens. En als laatste: Je zult het sneller horen als iets niet werkt, dan als iets wel werkt. Oftewel, de negatieve punten of problemen zul je hier sneller terug lezen.
Dit dus, hier niks vreemds met de accu... Hij gaat nu ongeveer een dagje mee (waar mijn galaxy s met de custom roms tussen 1 en 2 dagen meegaat) dus dat is redelijk naar verwachting. Eerste dagen zul je er ook meer mee spelen en met updates zal eea meer geoptimaliseerd worden.

Bellen nog niks vreemds mee gemerkt. En inderdaad, het toestel is net nieuw en zal nog wat kinderziektes hebben die met updates heus wel verbeterd en opgelost zullen worden.

De Galaxy S (die nu als ideaal toestel gezien wordt over het algemeen) was in het begin ook verre van perfect (gps, mic, lag en nog wat issues).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Moridin, het lukt me niet om met adb te werken, snap er geen bal van.. Wellicht kun je eea nog wat toelichten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lees maar over andere android telefoons (bijv desire (HD)). De gebruikers klagen ook over het hoge batterijverbruik. Ik denk zelf dat android daar zelf debet aan is. Er wordt letterlijk bij opstarten alles en nog wat opengegooid. Een applicatie killer installeren scheelt al heel wat.
En zoals ook vermeld is de galaxy had in het begin ook veel problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0ridin
Verwijderd schreef op maandag 14 maart 2011 @ 00:04:
Moridin, het lukt me niet om met adb te werken, snap er geen bal van.. Wellicht kun je eea nog wat toelichten?
Hmmm, nu niet meer dan het volgende (ik ga net richting bed) en ben ook echt geen expert...

Ten eerste zul je wel de drivers moeten installeren om uberhaupt verbinding met je telefoon te kunnen maken, ik heb voor oneclick root gebruik gemaakt van de volgende drivers:

http://www.megaupload.com/?d=68R6C8K9

(Alternatieve link: http://www.4shared.com/ac...bileDriver_S498MA22_.html)

Qua gebruik hier wat links:

Algemeen:
http://android-dls.com/wiki/index.php?title=ADB

Push:
http://androidforums.com/...elp-how-push-dummies.html

Met push kun je bestanden op je telefoon zetten, de truc is wel om uberhaupt verbinding te maken en het bestand te hebben (maar wie weet helpt een andere launcher pushen ook wel).

Het pad van de launcher op je telefoon is (dacht ik) /system/app/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

m0ridin schreef op maandag 14 maart 2011 @ 00:14:
[...]

Hmmm, nu niet meer dan het volgende (ik ga net richting bed) en ben ook echt geen expert...

Ten eerste zul je wel de drivers moeten installeren om uberhaupt verbinding met je telefoon te kunnen maken, ik heb voor oneclick root gebruik gemaakt van de volgende drivers:

http://www.megaupload.com/?d=68R6C8K9

(Alternatieve link: http://www.4shared.com/ac...bileDriver_S498MA22_.html)

Qua gebruik hier wat links:

Algemeen:
http://android-dls.com/wiki/index.php?title=ADB

Push:
http://androidforums.com/...elp-how-push-dummies.html

Met push kun je bestanden op je telefoon zetten, de truc is wel om uberhaupt verbinding te maken en het bestand te hebben (maar wie weet helpt een andere launcher pushen ook wel).

Het pad van de launcher op je telefoon is (dacht ik) /system/app/
mijn dank is in ieder geval groot, ik ga hier even mee aan de slag, wie weet lost het wat op :) Ik zal het resultaat nog posten! weltrusten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heb al eerder een post gemaakt in dit topic: maar toch handig om te weten

mocht je extreme korte accu duur hebben check dan of je eventueel je (werk) email PUSH enabled staan. (op de 1 of andere manier trekt dat dus heeeeel veeeel stroom.) ik heb nu de instelling 1x per dag gebruikt en de accu gaat nu met wat gebruik / spelen / foto's nemen een dikke 26 uur mee. (ipv 9 uur in standby modus)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Admin
Verwijderd schreef op maandag 14 maart 2011 @ 02:12:
heb al eerder een post gemaakt in dit topic: maar toch handig om te weten

mocht je extreme korte accu duur hebben check dan of je eventueel je (werk) email PUSH enabled staan. (op de 1 of andere manier trekt dat dus heeeeel veeeel stroom.) ik heb nu de instelling 1x per dag gebruikt en de accu gaat nu met wat gebruik / spelen / foto's nemen een dikke 26 uur mee. (ipv 9 uur in standby modus)
Ik heb alleen mn Gmail aanstaan, dat had ik voorheen ook, en dat hoort echt geen batterij te zuipen. Verder syncen alleen Facebook en het weer automatisch, beide 1x per uur. Niks geks op de achtergrond draaien verder, hou het nu met taskkiller een beetje in de gaten...

Vorige (Android) smartphone haalde 35 - 40 uur, dat hoeft van mij nou ook weer niet, ik weet dat de accu bij een hoop telefoons het zorgenkindje is. Maar een uurtje of 12 - 14 moet toch wel te doen zijn, nu kan ik 'm 's ochtends als ik ga werken van de lader halen en haal ik zonder bijladen niet eens het einde van de dag.

Sterker nog, als die 10u zo blijft issie voordat ik weer thuis ben van werk weer leeg :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
Hmmm, de mijne houd het wel een uurtje of 15 a 16 vol. Ik had hem gister morgen van het stroom af gehaald en pas savonds weer aan stroom gehangen, ondertusen wat mee lopen kloten, en muziek geluisterd en gebeld en had nog 40% over. Dus het valt wel mee eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistacal
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 20-10 19:46
The_Admin schreef op maandag 14 maart 2011 @ 07:20:
[...]

Ik heb alleen mn Gmail aanstaan, dat had ik voorheen ook, en dat hoort echt geen batterij te zuipen. Verder syncen alleen Facebook en het weer automatisch, beide 1x per uur. Niks geks op de achtergrond draaien verder, hou het nu met taskkiller een beetje in de gaten...

Vorige (Android) smartphone haalde 35 - 40 uur, dat hoeft van mij nou ook weer niet, ik weet dat de accu bij een hoop telefoons het zorgenkindje is. Maar een uurtje of 12 - 14 moet toch wel te doen zijn, nu kan ik 'm 's ochtends als ik ga werken van de lader halen en haal ik zonder bijladen niet eens het einde van de dag.

Sterker nog, als die 10u zo blijft issie voordat ik weer thuis ben van werk weer leeg :/
Installeer battery indicator. Daar staat per prog bij hoeveel batterij hij ongeveer gebruikt. Zo kan het best zijn dat er progjes worden gerunt die gigantisch veel vreten terwijl je ze eigenlijk alleen nodig hebt als je er op klikt.

__/`\__/`\__

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• majoh
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09:41

majoh

ᕦ(ò_óˇ)ᕤ

Topicstarter
In de standaard browser staan bij mij standaard een paar favorieten naar Vodafone websites, wrs geimporteerd omdat ik Vodafone heb.

Deze favorieten kan ik echter niet aanpassen / verwijderen, wat ik behoorlijk irritant vind, aangezien ik nooit naar deze sites wil. Iemand zelfde ervaring en een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistacal
majoh schreef op maandag 14 maart 2011 @ 09:56:
In de standaard browser staan bij mij standaard een paar favorieten naar Vodafone websites, wrs geimporteerd omdat ik Vodafone heb.

Deze favorieten kan ik echter niet aanpassen / verwijderen, wat ik behoorlijk irritant vind, aangezien ik nooit naar deze sites wil. Iemand zelfde ervaring en een oplossing?
Oplossing: Dolphin Browser

__/`\__/`\__

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorelord
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19-10 12:33
Bij het afspelen van ringtones/video/mp3 gebruikt hij dan alleen de speaker aan de onderkant? Is de bovenkantspeaker dan alleen voor bellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0ridin
scorelord schreef op maandag 14 maart 2011 @ 10:10:
Bij het afspelen van ringtones/video/mp3 gebruikt hij dan alleen de speaker aan de onderkant? Is de bovenkantspeaker dan alleen voor bellen?
Ehm, ja? Is dat niet zo bij elke telefoon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorelord
m0ridin schreef op maandag 14 maart 2011 @ 10:20:
[...]

Ehm, ja? Is dat niet zo bij elke telefoon?
I dunno. Heb hem al laten zwemmen dus ik dacht misschien is er iets stuk. Was me nooit opgevallen tot na de zwempartij. Dan weet ik dat ook weer ja. Bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Admin
Mistacal schreef op maandag 14 maart 2011 @ 08:38:
[...]

Installeer battery indicator. Daar staat per prog bij hoeveel batterij hij ongeveer gebruikt. Zo kan het best zijn dat er progjes worden gerunt die gigantisch veel vreten terwijl je ze eigenlijk alleen nodig hebt als je er op klikt.
Ik kijk het nog even aan, ik vertrouw dat soort proggies ook niet echt aangezien er ook genoeg zijn die in hun ijverigheid alles te monitoren juist je accu leegzuipen. Er is ook via het 'hidden menu' een logging-optie te kiezen, dan wordt het geloof ik op een .txt'je op je SD-card opgeslagen.

Verder heb ik ook 'ineens' een melding op mn lockscreen wanneer ik een nieuwe sms heb. Rete-irritant aangezien dit uit de LG berichten app komt en ik deze niet gebruik aangezien ik ben geswitched naar Handcent. In de LG Berichten app dus alle meldingen uitgeschakeld, automatisch ophalen uitgezet, etc. etc. Krijg geen on-screen meldingen / geluiden / getril meer, ook geen bericht in de notification area. Maar ineens WEL die melding op het lockscreen.
En het irritante is dus dat het niet verdwijnt aangezien ik niet via die LG app de berichten lees en ze dus niet als 'gelezen' gemarkeerd worden :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oynky
  • Laatst online: 17-10 13:59
Nou heb hem nu 3 dagen in gebruik en ik merk dat hij echt langer mee gaat dan de galaxy S van een vriend. Bovendien is hij erg snel en heb nog geen een probleem gehad met wat voor een app of spel. Overigens werkt de HDMI ingang echt perfect en bevalt me 'phone on computer' via bluetooth ook erg goed.
LG is weer terug naar mijn mening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speedme
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20-10 13:01
Ik vind dat LG pas echt terug is als zij regelmatig met updates komen om bugfixes op te lossen, danwel OS (Android) updates.
Gingerbread is al aangekondigt voor April, dus dat zal wel goedkomen.

Wil LG dus weer op de kaart gezet worden, dan is aftersales nu cruciaal voor ze.
Ze zijn in ieder geval op de goede weg, nu nog volhouden :P

Tesla Model 3 SR+ | Pearl White | 18" no aero caps | Black vegan leather seats | Black interieur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• watercoolertje
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 10:29
I dunno. Heb hem al laten zwemmen dus ik dacht misschien is er iets stuk. Was me nooit opgevallen tot na de zwempartij. Dan weet ik dat ook weer ja. Bedankt.
LOL verder wel helemaal in orde? Denk dat je er heel snel bij was dan, anders had dat ding aan alle kanten kortsluiting gemaakt en had ie het inderdaad niet meer gedaan... In het ergste geval gaat er intern het 1 en ander oxideren en maakt er op een gegeven moment een cruciaal contactje geen contact meer ;)

Moet zeggen dat ik de speaker/speakers kwa geluid een beetje tegen vindt vallen, gebruik hem niet vaak, maar bij filmpjes is het wel fijn om ook nog een beetje pittig geluid te hebben, zeker als je niet in je 1tje kijkt :)
Overigens werkt de HDMI ingang
Zou toch zweren dat het een uitgang is :P

En bij mij is ie kwa batterijgebruik vergelijkbaar met me SGS, misschien iets korter, maar me SGS draait al wel op 2.3.2 en daar zitten ook wat energie-verbeteringen in. Denk dat de LG 2X met 2.3.3 of hoger zeker langer mee gaat, dan wordt de dual-core ook echt pas goed gebruikt, nu niet, en de efficientie die je kan behalen met 2 cores wordt nu dus niet behaald...

iemand trouwens een goed CPU-load indicator? De app 'system' laat namelijk 0mhz zien en heeft niet door dat ik 2 cores heb...

[ Voor 29% gewijzigd door watercoolertje op 14-03-2011 11:44 ]

(16 x 300Wp) 4800Wp + (sinds 14 feb 2023) (7 x 405Wp) 2835Wp = 7635Wp @Zuid op 4.5kW omvormer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• majoh

majoh

ᕦ(ò_óˇ)ᕤ

Topicstarter
The_Admin schreef op maandag 14 maart 2011 @ 11:06:
[...]

Verder heb ik ook 'ineens' een melding op mn lockscreen wanneer ik een nieuwe sms heb. Rete-irritant aangezien dit uit de LG berichten app komt en ik deze niet gebruik aangezien ik ben geswitched naar Handcent. In de LG Berichten app dus alle meldingen uitgeschakeld, automatisch ophalen uitgezet, etc. etc. Krijg geen on-screen meldingen / geluiden / getril meer, ook geen bericht in de notification area. Maar ineens WEL die melding op het lockscreen.
En het irritante is dus dat het niet verdwijnt aangezien ik niet via die LG app de berichten lees en ze dus niet als 'gelezen' gemarkeerd worden :/
Kerel, die popup komt uit HandCent... Check Instellingen -> Meldingsinstellingen.

Daarnaast kijken LG en HandCent in dezelfde 'database', dus als ie gelezen is in de ene app, zou die ook gelezen in de andere app moeten zijn.

[ Voor 8% gewijzigd door majoh op 14-03-2011 11:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koriel
  • Laatst online: 26-09 21:25
Na zo'n 5 dagen gespeelt te hebben met de X2 moet ik zeggen dat ik er erg tevreden over ben.

Het is echter nog geen perfecte telefoon, maar dat kun je van eigenlijk alle nieuwe telefoons zeggen, ( SGS, iPhone4, Nokia etc..)

De kleine probleempjes die er zijn zullen na ik nu aanneem door LG worden opgepakt met de update naar 2.3 (2,4?) en eventuele patches.

Ik ben zelf nog niet echt tegen problemen aangelopen. telefoon geroot, wat apps bevroren met Titanium Backup, veel geinstalleerd, en alles draait uitstekend. Ik kom van een HTC Hero af, en ook daar duurde het een tijd voordat alle kinks uit de telefoon waren gehaald en er goede stabiele custom roms verschenen. Met het hardware platform dat de X2 de devs geeft denk ik dat het een uitstekende telefoon is om van custom roms te voorzien. gewoon nog even wachten. ( Moeilijk soms ;) )

Batterij gaat idd snel leeg, maar ja wat doe ik er dan ook mee.. ;) Skypen via 3G, games, downloaden... Met normaal gebruik gaat de telefoon zeker een dag mee. Afgelopen nacht aan de lader gelegd met 14% batterij. Jammer genoeg zat de lader niet in het stopcontact dus vanochtend had ik nog 7% over.. Mwoah.. Ik merk wel dat de batterij het na een paar dagen beter gaat doen.

Nog een tip (Via XDA)
Well this one isn't so difficult but I though I'd share for those that have not worked it out yet.

The LG Device Test "HiddenMenu" is apparently on all shipping phones and it's simply disabled via removing the menu entry.

To activate you need to create a shortcut to this hidden menu. You can do this with most replacement launchers and apps like BetterCut.

Example using LauncherPro (others will use a similar method):
  • Long press on home screen
  • Select Shortcuts
  • Select Activities
  • Scroll down to and expand com.lge.hiddenmenu
  • Select HiddenMenu (first entry)
  • Enter Shortcut name
  • Click on shortcut to launch
  • Hit 'Thanks' below
Enjoy the vast amount of options and tests in there, and be careful as some are destructive.

Perhaps Useful:
Dim Capacitive Buttons: Device Test | Touch LED Brightness
Turn on Camera LED: Device Test | Camera Test | Torch Flashlight Preview
Met dank aan djmcnz uit het XDA forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oynky
  • Laatst online: 17-10 13:59
watercoolertje schreef op maandag 14 maart 2011 @ 11:42:
[...]
LOL verder wel helemaal in orde? Denk dat je er heel snel bij was dan, anders had dat ding aan alle kanten kortsluiting gemaakt en had ie het inderdaad niet meer gedaan... In het ergste geval gaat er intern het 1 en ander oxideren en maakt er op een gegeven moment een cruciaal contactje geen contact meer ;)

Moet zeggen dat ik de speaker/speakers kwa geluid een beetje tegen vindt vallen, gebruik hem niet vaak, maar bij filmpjes is het wel fijn om ook nog een beetje pittig geluid te hebben, zeker als je niet in je 1tje kijkt :)

[...]
Zou toch zweren dat het een uitgang is :P

En bij mij is ie kwa batterijgebruik vergelijkbaar met me SGS, misschien iets korter, maar me SGS draait al wel op 2.3.2 en daar zitten ook wat energie-verbeteringen in. Denk dat de LG 2X met 2.3.3 of hoger zeker langer mee gaat, dan wordt de dual-core ook echt pas goed gebruikt, nu niet, en de efficientie die je kan behalen met 2 cores wordt nu dus niet behaald...

iemand trouwens een goed CPU-load indicator? De app 'system' laat namelijk 0mhz zien en heeft niet door dat ik 2 cores heb...
Hmm ja die kerel heeft nog 2.2 dacht ik dus mischien is daarom het verschil zo groot.

Ik vind ook dat het geluid niet echt geweldig is nee. Toch zeker goed te doen. Ik ben benieuwd hoe hij mijn Qlimax/Hardbass/Defqon filmpjes gaat pakken. Ook kwa opnamen van geluid.

En haha ja HDMI uitgang, niet ingang. :oops:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistacal
Verwijderd schreef op maandag 14 maart 2011 @ 00:04:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=879701

__/`\__/`\__

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoipimniet
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 09:05
Even over de software-update... Is het nou niemand opgevallen dat bij settings - software update de Next update check op 16 april staat? Zou dit niet aangeven dat we op 16 april 2.3 kunnen verwachten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorelord
watercoolertje schreef op maandag 14 maart 2011 @ 11:42:
[...]
Tja, weer een feature die op de lijst kan wat deze LG allemaal wel niet kan. :+ (mooi Nederlands, wel niet ;)
)
Er was een beker omgevallen. Rechterkant was wat flooded. Uit en laten drogen en klaar. }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naad
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 30-01 10:53
Zag een bericht een tijdje terug van iemand die vroeg hoe de VIP service in werking gaat. Ben nu bezig met het omruilen van mijne.
Geweldig toestel, alleen mijn touchknoppen reageren alleen boven de knoppen, en niet op haha.
Daarnaast heb ik ook het glas van mn achterklepje gebroken, dus dat komt nu ook weer goed.
Vanmorgen LG gebeld, meneer aan de lijn moest even een spoedcursus VIP service krijgen van collega's xD Wordt vandaag gebeld door service partner, die komen nieuwe telefoon brengen, hopelijk nog vandaag, waarschijnlijk morgen.
Tot nu toe dus super service!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Admin
majoh schreef op maandag 14 maart 2011 @ 11:47:
[...]
Kerel, die popup komt uit HandCent... Check Instellingen -> Meldingsinstellingen.

Daarnaast kijken LG en HandCent in dezelfde 'database', dus als ie gelezen is in de ene app, zou die ook gelezen in de andere app moeten zijn.
"Kerel", die popup komt niet uit handcent, ik heb daar namelijk alle popup meldingen uitgezet, en alleen de 'tril' aan laten staan en de melding in de notification area. Als dit wel zo was dan zou de melding ook verdwijnen zodra ik het bericht in handcent lees en niet wanneer ik even de LG SMS app open en sluit, zoals nu het geval is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supremo
hoipimniet schreef op maandag 14 maart 2011 @ 12:30:
Even over de software-update... Is het nou niemand opgevallen dat bij settings - software update de Next update check op 16 april staat? Zou dit niet aangeven dat we op 16 april 2.3 kunnen verwachten?
Bij mij staat hij op 20 april.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• majoh

majoh

ᕦ(ò_óˇ)ᕤ

Topicstarter
Dat heeft niets met de update zelf te maken, alleen met wanneer de telefoon een auto check doet of de update klaar staat... Tis nog even afwachten wanneer hij precies komt.
The_Admin schreef op maandag 14 maart 2011 @ 12:44:
[...]

"Kerel", die popup komt niet uit handcent, ik heb daar namelijk alle popup meldingen uitgezet, en alleen de 'tril' aan laten staan en de melding in de notification area. Als dit wel zo was dan zou de melding ook verdwijnen zodra ik het bericht in handcent lees en niet wanneer ik even de LG SMS app open en sluit, zoals nu het geval is.
Ok, dan snapte ik je probleem niet echt, gaat het over de notification area dan? Dat moet uit te schakelen zijn in de LG sms app zelf. Iets wat bij mij goed werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Admin
majoh schreef op maandag 14 maart 2011 @ 12:59:
Dat heeft niets met de update zelf te maken, alleen met wanneer de telefoon een auto check doet of de update klaar staat... Tis nog even afwachten wanneer hij precies komt.
[...]
Ok, dan snapte ik je probleem niet echt, gaat het over de notification area dan? Dat moet uit te schakelen zijn in de LG sms app zelf. Iets wat bij mij goed werkt.
Nee een melding OP het lockscreen... Die pas verdwijnt zodra ik de LG sms app open en sluit. Terwijl ik IN de LG app alle meldingen heb uitgeschakeld, en dit werkte voorheen prima. En zonder een wijziging in die settings (of de Handcent) settings heb ik nu ineens een melding op dat lockscreen :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb ook contact gehad met VIP service, ook mijn toestel wordt geruild.
Ben benieuwd of ik ook echt een nieuw toestel krijg ?
Op de LG website staat namelijk dat je een vervangend toestel krijgt, nergens staat
dat je een nieuwe krijgt. Kan dus ook theoretisch een toestel zijn die een ander
heeft ingestuurd ? Zal toch niet ?

cor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justin_ti
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-06 09:39
The_Admin schreef op maandag 14 maart 2011 @ 13:02:
[...]

Nee een melding OP het lockscreen... Die pas verdwijnt zodra ik de LG sms app open en sluit. Terwijl ik IN de LG app alle meldingen heb uitgeschakeld, en dit werkte voorheen prima. En zonder een wijziging in die settings (of de Handcent) settings heb ik nu ineens een melding op dat lockscreen :?
Dat is op te lossen:

-Root de telefoon
-Installeer Titanium Backup PRO
-Freeze de volgende apps: bericht 1.0 en [SMS/MMS PREFS] berichten 2.2.2

Je kunt ze ook uninstallen, maar freezen is iets veiliger omdat dat weer ongedaan gemaakt kan worden. Reboot je telefoon en de meldingen zijn verdwenen! Ik heb het al een week geleden gedaan en mijn smsjes komen nu netjes binnen via Handcent zonder melding te krijgen op het home screen. Het is dus veilig om de standaard berichten app weg te halen.

Root is veilig en makkelijk. Het kan ook weer ongedaan gemaakt worden.

[ Voor 15% gewijzigd door justin_ti op 14-03-2011 13:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo allemaal

Ik heb een probleempje. Net heb ik mijn optimus speed geroot, daarna met Titanium-free LG-home verwijderd. Toen ik m hierna wilde herstarten, kreeg ik dit niet voor elkaar.

-dit schreef ik gisteren.-

heb hem nog steeds niet aan de praat gekregen. Wat denken jullie? de VIP-service inschakelen of terug naar de winkel brengen? (heb hem nog geen week in huis) Maak ik verder nog wel aanspraak op service omdat ik hem geroot heb?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb het probleem dat het toestel alleen nog maar belt als de headphone aangesloten is, zodra ik contact heb en de headphone ontkoppel, valt het geluid weg maar de verbinding blijft wel in stand. Ik heb al een 'hard reset' en 'terugzetten naar fabrieksinstellingen' geprobeerd. Weet iemand een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brawler
  • Laatst online: 31-07-2024
Verwijderd schreef op maandag 14 maart 2011 @ 13:04:
Heb ook contact gehad met VIP service, ook mijn toestel wordt geruild.
Ben benieuwd of ik ook echt een nieuw toestel krijg ?
Op de LG website staat namelijk dat je een vervangend toestel krijgt, nergens staat
dat je een nieuwe krijgt. Kan dus ook theoretisch een toestel zijn die een ander
heeft ingestuurd ? Zal toch niet ?

cor
Ik heb ook maar gebeld vanwege de backlight bleeding. Ik heb specifiek gevraagd of ik een nieuwe toestel krijgt, en dat is ook zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tremio
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 20-10 16:06
majoh schreef op maandag 14 maart 2011 @ 09:56:

Hetzelfde probleem! Is gewoon zooo irritant. Al een oplossing gevonden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-Force
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20-10 09:22
Ik heb probleem met met LG Optimus 2x icm met toevoegen van Exchange account (Kerio Connect).
Heeft iemand hier daar ook toevallig problemen meer?

Ik heb er nieuw topic van gemaakt.
Connectie problemen Android 2.2.2 en Kerio Connect Mailserve

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Verwijderd schreef op maandag 14 maart 2011 @ 14:09:
heb hem nog steeds niet aan de praat gekregen. Wat denken jullie?
De verwijderde launcher moét terug te pushen zijn als je je telefoon kan mounten in de recovery en aldaar de goede apk er op te pushen. Hoe dat werkt is enorm veel uitleg, niet zoveel zin in eerlijk gezegd aangezien dat allemaal uitgebreid op XDA staat. Als dit te lastig is zal je inderdaad VIP moeten gaan gebruiken. Zou het zelf erg netjes vinden als ze je zomaar zouden helpen aangezien het 100% een user fuck-up is IMHO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woutertje
Tremio schreef op maandag 14 maart 2011 @ 14:23:
[...]

Installeer uit de market de app Bookmarkymark. Open die app, druk 1x op elke bookmark die je wilt verwijderen. Hiermee selecteer je ze. Druk nu op menu (meest linker hardware knopje) en vervolgens op delete. Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Brad Pitt schreef op maandag 14 maart 2011 @ 14:29:
[...]

De verwijderde launcher moét terug te pushen zijn als je je telefoon kan mounten in de recovery en aldaar de goede apk er op te pushen. Hoe dat werkt is enorm veel uitleg, niet zoveel zin in eerlijk gezegd aangezien dat allemaal uitgebreid op XDA staat. Als dit te lastig is zal je inderdaad VIP moeten gaan gebruiken. Zou het zelf erg netjes vinden als ze je zomaar zouden helpen aangezien het 100% een user fuck-up is IMHO.
Je hebt gelijk en het is helemaal mijn eigen schuld. Ik zal inderdaad me eens heel goed in moeten gaan lezen op hoe ik dit nu op kan gaan lossen.
Het irritante is alleen dat dit mn eerste android toestel is en er pas een week ervaarng mee heb. Ik had dit echt nooit mogen doen.

[ Voor 199% gewijzigd door Verwijderd op 14-03-2011 14:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistacal
Tremio schreef op maandag 14 maart 2011 @ 14:23:
[...]

Dolphin browser,... iets zegt me dat ik in herhaling val..
Verwijderd schreef op maandag 14 maart 2011 @ 14:09:
Hallo allemaal

-dit schreef ik gisteren.-

heb hem nog steeds niet aan de praat gekregen. Wat denken jullie? de VIP-service inschakelen of terug naar de winkel brengen? (heb hem nog geen week in huis) Maak ik verder nog wel aanspraak op service omdat ik hem geroot heb?
Wat ik niet snap is dat mensen hun LG home verwijderen en dat gebeurd volgens mij al zonder dat ze een andere launcher erop hebben. Is het zo moeilijk te begrijpen dat iets niet kan starten zonder een "starter"?

__/`\__/`\__

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• majoh

majoh

ᕦ(ò_óˇ)ᕤ

Topicstarter
woutertje schreef op maandag 14 maart 2011 @ 14:33:
[...]

Installeer uit de market de app Bookmarkymark. Open die app, druk 1x op elke bookmark die je wilt verwijderen. Hiermee selecteer je ze. Druk nu op menu (meest linker hardware knopje) en vervolgens op delete. Succes!
Het werkt, thanks :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SytseHartvelt
Ik moet trouwens zeggen dat de nederlandse taal wel erg slecht geïmplementeerd is soms.
Bij het sms'en, als je op het tabje smileys drukt (kun je dat tabje verwijderen toevallig?), en je wilt terug gaan, staat er "dichtbij". dichtbij <=> close <=> sluiten.

En wel meer van dat soort dingen :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woutertje
Misschien iets voor in de OP:

LG P990 Usb Driver for Windows: http://vz.wouter-web.nl/m...8MA22_WHQL_ML_Ver_2.2.exe

En speciaal voor goaner33: http://vz.wouter-web.nl/meuk/LGLauncher.apk
Nu hoef je hem alleen nog maar te installeren met "adb install LGLauncher.apk" :)

[ Voor 35% gewijzigd door woutertje op 14-03-2011 15:40 . Reden: lglauncher toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik snap nu wat je zegt. Ik ben alleen te hard van stapel gelopen. Normaal gesproken ben ik vrij voorzichtig met dergelijke dingen.
Heb 'm inmiddels wel kunnen verbinden met pc en ben nu lg suite aan het installeeren, mss dat via deze weg iets te fiksen valt..

-edit-

Oke, met de lg-suite valt ook niets uit te halen. Ik heb wel gewoon via usb toegang tot de interne en externe sd-kaart. Kan ik hier misschien nog iets mee? Ergens een nieuw homescherm plaatsten ofzo?

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 14-03-2011 15:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

woutertje schreef op maandag 14 maart 2011 @ 15:33:
Misschien iets voor in de OP:

LG P990 Usb Driver for Windows: http://vz.wouter-web.nl/m...8MA22_WHQL_ML_Ver_2.2.exe

En speciaal voor goaner33: http://vz.wouter-web.nl/meuk/LGLauncher.apk
Nu hoef je hem alleen nog maar te installeren met "adb install LGLauncher.apk" :)
wow, deze post had ik even gemist. Ga er meteen mee aan de slag, bedankt hoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Verwijderd schreef op maandag 14 maart 2011 @ 15:40:
[...]
Oke, met de lg-suite valt ook niets uit te halen. Ik heb wel gewoon via usb toegang tot de interne en externe sd-kaart. Kan ik hier misschien nog iets mee? Ergens een nieuw homescherm plaatsten ofzo?
Je moet zorgen dat je (root) toegang hebt tot /system/app en daarin een launcher apk plaatsen.

En mocht alles weer werken: Nandroid.

[ Voor 5% gewijzigd door Brad Pitt op 14-03-2011 15:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
Misschien dat mensen er intresse in hebben en weet niet of hij al gepost is (dan kan je het zien als een mirror) maar heb op dropbox de complete dump van system staan. Dus mocht je apps gedelete hebben en niet meer terug kunnen halen kan je ze hier uit halen. (Car Home en F-Secure zijn gerenamed naar .bak die moet je even omzetten naar .apk als je ze wil gebruiken).

Je kunt hem hier vinden:

http://db.tt/cuPlt63

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistacal
hoe heb jij de complete dump gemaakt?

__/`\__/`\__

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Mistacal schreef op maandag 14 maart 2011 @ 16:53:
Elk bestand kan je toch gewoon kopieëren naar je PC?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jan100 schreef op zondag 13 maart 2011 @ 18:50:
[...]

Hi, is het hiermee 100% sure opgelost ? Was het probleem bij LG inmiddels bekend ?
Ik heb namelijk al mijn 2de toestel, maar die geeft nog steeds hetzelfde probleem.
Lijkt er inderdaad op dat het uitsluitend bij 2G gebeurt.

Kan hem wel weer om laten ruilen, maar als het dan nog niet is opgelost, schiet je er nog weinig mee op.

Gegevens van mijn phone:
basebandversie: 1035.21_20110223
Kernel versie: 2.6.32.9
Build: FRG83G
LGE-versie: LGP990-V10a
100% sure! Ik heb hem nu tot ten treuren uitgeprobeerd. GEEN enkel achtergrond geluidje meer. Zo helder geluid heb ik nog bij geen mobiel gehoord. Ontvangst (daar was ik bang voor want wij wonen in een omgeving waar bijna alle telefoons geen ontvangst heeft) is uitstekend. eenmaal in gesprek blijft die ook het signal goed vasthouden. Ik heb er nu zo beetje alles op staan wat er te krijgen is....nou ja, niet alles ;-) maar wel heel veel en alles doen het super goed. Snel zonder eenmaal een frize. Batterij blijft natuurlijk een probleem....maar dat is ook omdat ik bijna de hele dag ermee speel. Vanmorgen een film van 2 uur zitten kijken. Youtube 2 uur sms - mailen met 3 accounts (gmail/hotmail/imap) - nieuws telefoontjes en ga zo maar door. Accu nu op 25% toch niet slecht. Overigens heeft mijn telefoon dezelfde gegevens als die van jou. Wat mijn eerste toestel was weet ik niet. Zat wel in een ander doosje.
Als ik jou was zou ik het toch weer proberen te wisselen met VIP service. Het is de moeite waard!!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
Mistacal schreef op maandag 14 maart 2011 @ 16:53:
Deze heb ik niet zelf gemaakt maar iemand van XDA forum, maar het is niet zo heel lastig om te doen. Je kan via Astro gewoon een backup maken en die ergens wegschrijven en dan via verkenner op halen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistacal
WeAreLegion schreef op maandag 14 maart 2011 @ 17:20:
[...]

Deze heb ik niet zelf gemaakt maar iemand van XDA forum, maar het is niet zo heel lastig om te doen. Je kan via Astro gewoon een backup maken en die ergens wegschrijven en dan via verkenner op halen :)
Ok thanks want ik zie mn phone niet in windows verkenner... en via titanium ging niet lekker..

__/`\__/`\__

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Admin
justin_ti schreef op maandag 14 maart 2011 @ 13:14:
[...]

Dat is op te lossen:

-Root de telefoon
-Installeer Titanium Backup PRO
-Freeze de volgende apps: bericht 1.0 en [SMS/MMS PREFS] berichten 2.2.2

Je kunt ze ook uninstallen, maar freezen is iets veiliger omdat dat weer ongedaan gemaakt kan worden. Reboot je telefoon en de meldingen zijn verdwenen! Ik heb het al een week geleden gedaan en mijn smsjes komen nu netjes binnen via Handcent zonder melding te krijgen op het home screen. Het is dus veilig om de standaard berichten app weg te halen.

Root is veilig en makkelijk. Het kan ook weer ongedaan gemaakt worden.
Heb nog nooit een Android toestel geroot, ergens een duidelijke howto voor dit toestel? :$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
The_Admin schreef op maandag 14 maart 2011 @ 17:34:
Heb nog nooit een Android toestel geroot, ergens een duidelijke howto voor dit toestel? :$
Enige inzet zou wel gewaardeerd worden, maar hier kan je beginnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Supremo schreef op maandag 14 maart 2011 @ 12:53:
[...]

Bij mij staat hij op 20 april.
Bij mij krijg ik een "Verbinding mislukt door validatiefout" melding. Dus ik weet het niet :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoipimniet
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 09:05
Brad Pitt schreef op maandag 14 maart 2011 @ 17:38:
[...]

Dat programma heb ik ook gebruikt, werkt!
Ik kan alleen in Titanium Backup die LG apps (Facebook, MySpace e.d.) niet vinden... iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jan100
Verwijderd schreef op maandag 14 maart 2011 @ 17:11:
[...]

100% sure! Ik heb hem nu tot ten treuren uitgeprobeerd. GEEN enkel achtergrond geluidje meer. Zo helder geluid heb ik nog bij geen mobiel gehoord. Ontvangst (daar was ik bang voor want wij wonen in een omgeving waar bijna alle telefoons geen ontvangst heeft) is uitstekend. eenmaal in gesprek blijft die ook het signal goed vasthouden. Ik heb er nu zo beetje alles op staan wat er te krijgen is....nou ja, niet alles ;-) maar wel heel veel en alles doen het super goed. Snel zonder eenmaal een frize. Batterij blijft natuurlijk een probleem....maar dat is ook omdat ik bijna de hele dag ermee speel. Vanmorgen een film van 2 uur zitten kijken. Youtube 2 uur sms - mailen met 3 accounts (gmail/hotmail/imap) - nieuws telefoontjes en ga zo maar door. Accu nu op 25% toch niet slecht. Overigens heeft mijn telefoon dezelfde gegevens als die van jou. Wat mijn eerste toestel was weet ik niet. Zat wel in een ander doosje.
Als ik jou was zou ik het toch weer proberen te wisselen met VIP service. Het is de moeite waard!!!!!
OK, dat klinkt goed.
Heb je ook goed getest a/d ontvangende kant ? Bij mij is het namelijk zo dat
ikzelf nauwelijks iets hoor, maar a/d ontvangende kant is er een zeer duidelijke interferentie te horen, die zich zoals het lijkt voornamelijk bij 2G voordoet.

Ik test het als volgt: je eigen voice-mail inspreken, en optie "uitsluitend 2G" inschakelen, zodat je eenvoudig kunt horen hoe het signaal bij de andere partij overkomt.

\wat betreft batterij: ultimate juice lijkt een aanrader. Heb het gevoel dat het zeker werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Admin
Brad Pitt schreef op maandag 14 maart 2011 @ 17:38:
[...]

Ah is it that easy, dacht dat het per toestel nog wat ingewikkelder zou zijn. Dit moet lukken :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tremio
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 20-10 16:06
woutertje schreef op maandag 14 maart 2011 @ 14:33:
[...]

Danku danku! Het werkt super :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0ridin
Verwijderd schreef op maandag 14 maart 2011 @ 17:44:
[...]

Bij mij krijg ik een "Verbinding mislukt door validatiefout" melding. Dus ik weet het niet :'(
Oh, ben dus niet de enige die die melding krijgt :)

Zie wel 'Volgende update controle' met een bepaalde datum en vermoed dat die vaak verward wordt voor een daadwerkelijke update...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfjerolfje
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 05-02-2023
Ik krijg die melding ook.... iemand een idee hoe dat komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jan100 schreef op maandag 14 maart 2011 @ 17:49:
[...]

OK, dat klinkt goed.
Heb je ook goed getest a/d ontvangende kant ? Bij mij is het namelijk zo dat
ikzelf nauwelijks iets hoor, maar a/d ontvangende kant is er een zeer duidelijke interferentie te horen, die zich zoals het lijkt voornamelijk bij 2G voordoet.

Ik test het als volgt: je eigen voice-mail inspreken, en optie "uitsluitend 2G" inschakelen, zodat je eenvoudig kunt horen hoe het signaal bij de andere partij overkomt.

\wat betreft batterij: ultimate juice lijkt een aanrader. Heb het gevoel dat het zeker werkt.
Ik had het aan beide kanten op 2g. Voordeel is dat LG (VIP service) het ook hoorde. Ik hoefde dus niets uit te leggen ;) 3g was aan beide kanten ok. Wanneer ik het toestel een beetje tordeerd dan verminderde de storing. Het is volgens mij een slechte (massa) print verbinding. Productie fout dus...kan gebeuren toch.

Ultimate juice zalik gaan proberen.. thx _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkpaulus
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-10 21:10
Ondersteunt dit toestel ook smiley's en emoticons in sms?
Pagina: 1 ... 7 ... 67 Laatste

Let op:
Levertijden, prijzen, winkels, etc graag in een apart topic in Telecomproviders.