Verwijderd

@ Contrast: via de wijze in de startpost van dit topic. Visionary+ via de geplaatste link in de startpost downloaden en vervolgens Titanium Backup in de market downloaden en installeren. Vervolgens een temproot aanvragen via Visionary+, Titanium Backup opstarten (eerste x via problems back-up wegschrijven) en vervolgens in een lijst de apps selecteren die je wilt houden/verwijderen (ingedrukt houden van de app en vervolgens force remove) Het toestel start dan opnieuw op en je bent de app kwijt: voorgoed!

En nu ben ik dus bezig met de bovenstaande programma's alleen wil ik dus nog niets verwijderen aangezien je ze ook echt wist/delete. Met een reset komen ze niet terug.

• Huntingduck
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 30-08 14:18
_AcS_ schreef op donderdag 17 februari 2011 @ 18:58:
[...]

De service is inderdaad slecht. :N
Ze hadden op zijn minst het plastic weg kunnen halen en de covers controleren op kieren.
Moest je er nog voor betalen dan?

Ik heb verder geen problemen met de telefoon, camera en covers zijn goed.
Alleen de lak is een probleem.

Toch maar eens kijken wat de andere fabrikanten straks te bieden hebben.
nee dit viel allemaal onder de garantie.
Ik moet eerlijk zeggen dat ik eerder denk dat het probleem bij dynafix(bedrijf dat de reparatie uitvoort voor HTC) ligt dan bij HTC zelf, de klantenservice daar is uiterst beleefd. Ze bellen je zelfs of de reparatie naar wens is verlopen en je krijgt je telfoon wel heel netjes gepresenteerd terug.

• contrast
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 17 februari 2011 @ 20:37:
@ Contrast: via de wijze in de startpost van dit topic. Visionary+ via de geplaatste link in de startpost downloaden en vervolgens Titanium Backup in de market downloaden en installeren. Vervolgens een temproot aanvragen via Visionary+, Titanium Backup opstarten (eerste x via problems back-up wegschrijven) en vervolgens in een lijst de apps selecteren die je wilt houden/verwijderen (ingedrukt houden van de app en vervolgens force remove) Het toestel start dan opnieuw op en je bent de app kwijt: voorgoed!

En nu ben ik dus bezig met de bovenstaande programma's alleen wil ik dus nog niets verwijderen aangezien je ze ook echt wist/delete. Met een reset komen ze niet terug.
Tnx, ga dat vandaag/morgen direct doen, laat je nog wel weten of het gelukt is. ;)

Het is toch de bedoeling dat je van die apps af bent? Als je ze weer wilt gebruiken, dan kun je ze gewoon opnieuw downloaden neem ik aan.

Edit:

Ik heb even deze stappen gevolgd, maar het duurt wel heel erg lang voordat ik terug kom in het menu. Scherm staat gewoon op zwart, het bovenste balkje met de batterij status etc staat er nog wel en functioneert nog.
- Download VISIONary
- Open VISIONary en klik op ‘Temproot now’ en even wachten totdat de je weer terug komt in het menu. je hebt nu tijdelijke root. Let op: Wanneer je telefoon opnieuw start verdwijnt je tijdelijke root.

Toevallig enig idee hoelang het 'rooten' duurt?

[ Voor 20% gewijzigd door contrast op 17-02-2011 23:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinnieminnie
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 19-05 22:11
Heb je toevallig geupdate naar de laatste firmware? Deze zorgt ervoor dat je niet meer kan rooten, dus dan zou je eerst moeten downgraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• contrast
  • Niet online
vinnieminnie schreef op vrijdag 18 februari 2011 @ 01:35:
Heb je toevallig geupdate naar de laatste firmware? Deze zorgt ervoor dat je niet meer kan rooten, dus dan zou je eerst moeten downgraden.
Dat zou nog best eens kunnen, heb dit toestel pas een week in mijn bezit.
Op dit moment draait het toestel op 2.2.1, dan neem ik aan dat dit de laatste update is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 22:45
De eerste keer ging het bij mij ook niet goed, gewoon even opnieuw tmprooten dan gaat het vaak sneller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online
Bij mij is toen dat ringetje van de lens wel goed gedaan. Moet alleen wel zeggen dat het binnenwerk niet lekker in de behuizing zit. Nu voelt het alsof het er aan de rechterkant hoger zit dan aan de linkerkant.
Je merkt het ook als je met je vinger over het plastic richting het metaal gaat. Dan zit het plastic aan die kant anders dan aan de andere kant.

Zit nog te dubben of ik er alsnog mee terug ga. Maar dan ben ik hem weer kwijt. En dat vind ik weer niets.

Iets anders, ik hoop heel stiekem dat HTC een update naar 2.3 uit gaat brengen (3.0 zal wel niet, want die gebruikt dualcore?).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HammerNL
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Arunia schreef op vrijdag 18 februari 2011 @ 07:34:
Iets anders, ik hoop heel stiekem dat HTC een update naar 2.3 uit gaat brengen (3.0 zal wel niet, want die gebruikt dualcore?).
Tommie360 schreef op donderdag 17 februari 2011 @ 16:49:
Android 2.3 coming to the HTC Desire range in “Spring”

http://www.dialtosave.co....c-desire-range-in-spring/

Helaas op zijn vroegst dus in juni pas Gingerbread :(
;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online
Haha, ok. Dat had ik dus helemaal gemist. Thanks! Had al zitten kijken naar downgraden en dan rooten enzovoorts. Rooten vind ik niet erg, maar dit is net iets anders dan op mijn Touch 3G.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

contrast schreef op donderdag 17 februari 2011 @ 22:20:
[...]
Het is toch de bedoeling dat je van die apps af bent? Als je ze weer wilt gebruiken, dan kun je ze gewoon opnieuw downloaden neem ik aan.
Dat geldt denk ik niet voor de diverse HTC apps die met je DHD worden meegeleverd. Apps die je uit de market hebt gehaald kun je natuurlijk wel weer downloaden en sommige third party apps die al op de DHD stonden ook (Youtube, Facebook, Flash, etc.). Maar sommige apps zijn echt compleet weg als je ze hebt weggehaald en krijg je ook nooit meer terug. Dus pas op met wat je weggooit, zou ik zeggen! Vooral met die navigatie, want het lijkt alsof diverse apps spullen van elkaar gebruiken daar en als je dan 1 onderdeel weggooit, werkt de rest mss niet meer... (?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Largamelion
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 11:20
Ik las onlangs dat er mogelijks een nieuwe versie van Andoid zou komen tegen de zomer, nl. 2.4. Zou wel jammer zijn moesten we dan pas 2.3 krijgen. Hopelijk fixen ze dan toch op z'n minst de notification bug in tussentijd, dat duurt ook al lang genoeg ondertussen.

Eén van de redenen waarom ik de Desire HD heb gekozen boven de Galaxy S, was het snel beschikbaar stellen van de nieuwe Android versies door HTC. Op dit moment lijken ze er echter op achteruit te gaan, hun nieuwe lijn van gsm 's is amper vernieuwend en ze gaan nu langer doen over de updates.

Nuja, ik ben nog steeds zeer tevreden van m'n aankoop, het is en blijft een heerlijk toestel.

HTCsense.com werkt overigens goed bij mij. Voor de mensen die nog steeds problemen hebben, probeer de tip in de startpost eens als je dat nog niet gedaan hebt.
Verwijderd schreef op vrijdag 18 februari 2011 @ 08:36:
[...]Maar sommige apps zijn echt compleet weg als je ze hebt weggehaald en krijg je ook nooit meer terug. Dus pas op met wat je weggooit, zou ik zeggen! Vooral met die navigatie, want het lijkt alsof diverse apps spullen van elkaar gebruiken daar en als je dan 1 onderdeel weggooit, werkt de rest mss niet meer... (?)
Dat klopt. De navigaties hangen aan elkaar en Car Panel maakt gebruik van Locations. Ik weet dus niet wat er zal gebeuren met Locations als je Car Panel verwijdert... zou er iig mee opletten.

[ Voor 27% gewijzigd door Largamelion op 18-02-2011 08:47 ]

Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCCFiGVUeYs1h7RQIHZgqlSQ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Largamelion schreef op vrijdag 18 februari 2011 @ 08:45:
Hopelijk fixen ze dan toch op z'n minst de notification bug in tussentijd, dat duurt ook al lang genoeg ondertussen.

Eén van de redenen waarom ik de Desire HD heb gekozen boven de Galaxy S, was het snel beschikbaar stellen van de nieuwe Android versies door HTC. Op dit moment lijken ze er echter op achteruit te gaan, hun nieuwe lijn van gsm 's is amper vernieuwend en ze gaan nu langer doen over de updates.
Hier ook nog steeds last van de notificatie bug. Helaas doet HTC er helemaal niets aan (voor zover ik merk). Valt me erg tegen van zo'n duur toestel. Klantenservice van HTC is waardeloos. Voor mij is dit het eerste en laatste toestel van HTC voorlopig.

Wat die updates betreft gaat HTC/Mark Moons er prat op dat HTC altijd "voorop loopt" ten opzichte van de concurrentie. De updates van HTC met de bugs zijn echter niet iets om trots op te zijn. Als gebruiker zit je met een niet goed werkend toestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• contrast
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 18 februari 2011 @ 08:36:
[...]

Dat geldt denk ik niet voor de diverse HTC apps die met je DHD worden meegeleverd. Apps die je uit de market hebt gehaald kun je natuurlijk wel weer downloaden en sommige third party apps die al op de DHD stonden ook (Youtube, Facebook, Flash, etc.). Maar sommige apps zijn echt compleet weg als je ze hebt weggehaald en krijg je ook nooit meer terug. Dus pas op met wat je weggooit, zou ik zeggen! Vooral met die navigatie, want het lijkt alsof diverse apps spullen van elkaar gebruiken daar en als je dan 1 onderdeel weggooit, werkt de rest mss niet meer... (?)
Bedankt voor de uitleg.
Het gaat mij meer om voor programmas zoals; Aandelen, twitter, etc.
Megamind schreef op vrijdag 18 februari 2011 @ 07:26:
De eerste keer ging het bij mij ook niet goed, gewoon even opnieuw tmprooten dan gaat het vaak sneller.
Het lukt me vooralsnog niet om het toestel te rooten, heb het al meerdere malen geprobeerd.
In het begin krijg ik nog te zien dat die bezig is, maar na ongeveer 10 seconden verwijnt het schermpje weer en blijft het scherm zwart. Heb daarna nog een minuutje of 15 gewacht, maar er gebeurde gewoon niets.
Hoelang duurde het rooter bij jou?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nosch
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 13-08 19:24

Nosch

MYLR Blue

Heb je firmware 1.72.405.3? Want dan gaat rooten niet lukken en dan krijg je precies wat je beschrijft. Je zult eerst moeten downgraden naar 1.32 dacht ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Nu online

Pierre

Van nature lui!

Sinds een week ook een DHD ben er tevreden over, echter dat ik er een andere rom op zet wil ik een andere sd kaart kopen.

Welke raden jullie aan wbt de snelheid etc etc.

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrick V.
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 10:59
contrast schreef op vrijdag 18 februari 2011 @ 10:09:
Het lukt me vooralsnog niet om het toestel te rooten, heb het al meerdere malen geprobeerd.
In het begin krijg ik nog te zien dat die bezig is, maar na ongeveer 10 seconden verwijnt het schermpje weer en blijft het scherm zwart. Heb daarna nog een minuutje of 15 gewacht, maar er gebeurde gewoon niets.
Hoelang duurde het rooter bij jou?
Je moet eerst downgraden naar een oudere versie. Maar dat word hier uitgebreid besproken:

[HTC Desire HD] Rooten en Custom ROM's

[ Voor 25% gewijzigd door Patrick V. op 18-02-2011 12:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GentiLi
  • Registratie: November 2010
  • Niet online
Nog ervaringen met de niet goed werkende volume koopjes? De volume + knoop doet het prima, maar de - knoop reageert helemaal niet meer.

Iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Video streamen naar TV
ik heb een Panasonic V20 en net een Desire HD. Eén van de leuke features zou moeten zijn om filmpjes die met de telefoon zijn geschoten, direct op je TV af te spelen.
Ik krijg dit echter niet voor elkaar terwijl zowel de TV als de phone op hetzelfde wifi-netwerk zitten.

Heeft iemand dit al voor elkaar gekregen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Totaalgeflipt
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 06:11

Totaalgeflipt

De enige echte

GentiLi schreef op vrijdag 18 februari 2011 @ 12:24:
Nog ervaringen met de niet goed werkende volume koopjes? De volume + knoop doet het prima, maar de - knoop reageert helemaal niet meer.

Iemand?
Dit probleem heb ik ook echter doet de - het nog wel half

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten00
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 12-09 08:50
Verwijderd schreef op vrijdag 18 februari 2011 @ 14:18:
Video streamen naar TV
ik heb een Panasonic V20 en net een Desire HD. Eén van de leuke features zou moeten zijn om filmpjes die met de telefoon zijn geschoten, direct op je TV af te spelen.
Ik krijg dit echter niet voor elkaar terwijl zowel de TV als de phone op hetzelfde wifi-netwerk zitten.

Nee, een filmpje is me nog niet gelukt, en ook met gedownloade plaatjes lijkt het niet te werken. Met foto's die ik gemaakt heb via de telefoon lukt het me echter wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dannisi
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 09:46
Verwijderd schreef op vrijdag 18 februari 2011 @ 14:18:
Video streamen naar TV

Op de Samsung tv van m'n ouders werkt het. Maar ook alleen via de default player. Daar kan ik 'devices' (ofzo) kiezen, en staat de TV er ook tussen.
Maarten00 schreef op vrijdag 18 februari 2011 @ 14:57:
[...]

Nee, een filmpje is me nog niet gelukt, en ook met gedownloade plaatjes lijkt het niet te werken. Met foto's die ik gemaakt heb via de telefoon lukt het me echter wel.
Filmpjes werkt ook alleen met filmpjes die de telefoon zelf heft gemaakt. Gedownloadde XviD's werken niet via de telefoon. En die werken wel als je de telefoon met usb aan de tv hangt, dus de tv begrijpt XviD

[ Voor 29% gewijzigd door Dannisi op 18-02-2011 15:38 ]

There is no place like 127.0.0.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieDG
  • Laatst online: 20-03 16:41
Las op pagina 20 iets over een update waardoor het geluid harder moet kunnen. Iemand dit ook gemerkt, heb updates gehad in januari, maar geen harder volume.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten00
denniskrol schreef op vrijdag 18 februari 2011 @ 15:37:
[...]

Op de Samsung tv van m'n ouders werkt het. Maar ook alleen via de default player. Daar kan ik 'devices' (ofzo) kiezen, en staat de TV er ook tussen.

[...]

Filmpjes werkt ook alleen met filmpjes die de telefoon zelf heft gemaakt. Gedownloadde XviD's werken niet via de telefoon. En die werken wel als je de telefoon met usb aan de tv hangt, dus de tv begrijpt XviD
Als ik een filmpje wil laten zien op onze tv (Sony Bravia EX-700) dan geeft hij doodleuk een willekeurige foto weer. Als ik een foto kies gaat het wel goed. Als ik een filmpje of foto kies die ik niet met de telefoon gemaakt heb dan zegt hij niet ondersteund of iets dergelijks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunFair
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-09 15:17
Ik kon maar geen goed gingerbread keyboard vinden met de NL dictionary die werkte, dus ik heb zelf een werkende versie aangepast en NL toegevoegd. Voor de mensen die het interessant vinden --> http://forum.xda-develope...?p=11454619&postcount=203

Werkt imo een stuk beter dan het HTC keyboard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Totaalgeflipt

Totaalgeflipt

De enige echte

Werkt prima hoor. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Ik heb vanmiddag mij Desire HD opgehaald en ik moet zeggen dat de eerste indruk van het toestel prima is. Enig minpunt aan het toestel vind ik de klepjes en dan met name dat waar de accu achter zit. Erg lastig te verwijderen en weer terug te zetten zonder het te slopen maar goed het is gelukt en alles zit weer netjes terug :)

Voor de rest is het gewoon een super toestel, alles werkt direct en ook super snel en soepel :) Heel wat beter dan mijn oude Omina II :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nox
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 03:30

Nox

Noxiuz

Arunia schreef op vrijdag 18 februari 2011 @ 07:34:
Bij mij is toen dat ringetje van de lens wel goed gedaan. Moet alleen wel zeggen dat het binnenwerk niet lekker in de behuizing zit. Nu voelt het alsof het er aan de rechterkant hoger zit dan aan de linkerkant.
Je merkt het ook als je met je vinger over het plastic richting het metaal gaat. Dan zit het plastic aan die kant anders dan aan de andere kant.

Zit nog te dubben of ik er alsnog mee terug ga. Maar dan ben ik hem weer kwijt. En dat vind ik weer niets.

Ik heb ook last dat t ringetje bij mn lens niet helemaal lekker zit. Ik kan hem draaien, heb er weinig last van overigens. Tik deze post vanaf de dhd en dat werkt best goed :) ben daar erg tevreden over, touchscreen is lekker gevoelig en accuraat.

Weet iemand of er ook een adblocker is? Kan er wel eentje vinden op de markt maar weet niet welke goed is en metbwelke browser die werkt en dergelijken. Ik wil wat data besparen en ik klik toch niet op bnners op mn mobiel.

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan je ergens instellen dat je je gallery sorteert op datum? Elke keer als ik m'n laatsts gemaakte camera foto's wil bekijken moet ik elke keer helemaal naar beneden scrollen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok,

dus ik heb de HD nu eigenlijk al sinds het prille begin. Ben enorm tevreden met HTC en android (oud iphone gebruiker). Nu heb ik wel een paar minpuntjes aan de telefoon zelf, waarvan de meest irritante: het SD/SIM klepje. Ik had een nieuwe gekregen die aanvankelijk beter aansloot, nu echter weer terug bij af. Wat een blunder en slechte kwaliteit voor zo'n toestel. (en nee, ik ben niet ruw en onvoorzichtig met mijn telefoon. ben er erg voorzichtig mee!!)
Nu op die mobiel beurs nieuwe toestellen van HTC zijn gepresenteerd, kan ik niet anders dan stiekem te denken:
Ik wil de htc Incredible S. een iets kleinere versie van de HD, maar echter volledige unibody. dus geen irritante klepjes meer die het gewoon niet doen....

Ben wel benieuwd naar jullie ideeen hierover en of ik achterlijk ben of niet ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 18-02-2011 22:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Tja zoals ik hierboven al schrijf het is even voorzichtig proberen maar nu het eenmaal vastzit is het volgen mij ook goed. Valt mij nog wel mee dus, bij elk toestel heb je wel zoiets kleins. Is het niet in de hardware dan is het wel in de software

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik222 schreef op vrijdag 18 februari 2011 @ 23:10:
Tja zoals ik hierboven al schrijf het is even voorzichtig proberen maar nu het eenmaal vastzit is het volgen mij ook goed. Valt mij nog wel mee dus, bij elk toestel heb je wel zoiets kleins. Is het niet in de hardware dan is het wel in de software
tja... jij hebt em ook pas een dag. ik spreek je over een maand of 2 nog wel eens....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Nou goed ik weet niet wat daar over twee maanden dan wel mis mee gaat zijn ineens. Hij zit nu namelijk gewoon stevig en goed vast, gaat echt niet zomaar los dat moet ik heel bewust proberen. Ook wat betreft het aansluiten op de rest van de behuizing valt het mij heel erg mee t.o.v. de ervaring van sommige hier uit dit topic.

Wat ik wel met je eens ben is dat het geen systeem is wat je elke week 3 keer open en dicht wilt doen, daarvoor voelen de klepjes net wat te kwetsbaar aan...

[ Voor 19% gewijzigd door ik222 op 18-02-2011 23:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roeligan
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22-07 11:37

Roeligan

Feyenoord

FunFair schreef op vrijdag 18 februari 2011 @ 18:38:
Ik kon maar geen goed gingerbread keyboard vinden met de NL dictionary die werkte, dus ik heb zelf een werkende versie aangepast en NL toegevoegd. Voor de mensen die het interessant vinden --> http://forum.xda-develope...?p=11454619&postcount=203

Werkt imo een stuk beter dan het HTC keyboard.
Nog beter; swype (originele versie):
http://dl.dropbox.com/u/11843261/Swype_1.60.36.8214_WVGA.apk

A real man fears not mortality for it's death, he fears mortality for it's lack of life!
RatPack #814

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clock
  • Laatst online: 05:36
Verwijderd schreef op vrijdag 18 februari 2011 @ 22:54:
Ok,

dus ik heb de HD nu eigenlijk al sinds het prille begin. Ben enorm tevreden met HTC en android (oud iphone gebruiker). Nu heb ik wel een paar minpuntjes aan de telefoon zelf, waarvan de meest irritante: het SD/SIM klepje. Ik had een nieuwe gekregen die aanvankelijk beter aansloot, nu echter weer terug bij af. Wat een blunder en slechte kwaliteit voor zo'n toestel. (en nee, ik ben niet ruw en onvoorzichtig met mijn telefoon. ben er erg voorzichtig mee!!)
....
Heb hier hetzelfde probleem. Ik heb ook een DHD uit de eerste batch, en er blijft met elk SD/SIM klepje een kleine spleet/naad tussen de body en het klepje.

Afbeeldingslocatie: http://files.danhof.org/DHD.jpg

Na contact met HTC hebben ze eerst een nieuw klepje gestuurd, maar dat verhelpt het probleem niet. Het klepje sluit niet goed aan, waarna verloop van tijd ie weer los gaat zitten. Na verder contact is besloten dat ie opgestuurd moet worden voor reparatie. Ben hem 2 week kwijt geweest, en nadat ik hem gister terug kreeg was ik onaangenaam verrast: ze hebben er enkel een nieuw klepje op gedrukt.

Na een boos gesprek met HTC wordt ie maandag nog een keer opgehaald voor reparatie, of ik er dit maal wel even een briefje bij wilde doen met een probleembeschrijving in het engels. Wat een achterlijk slechte klantenservice van HTC zeg. 12 keer moeten bellen, zou 4 keer teruggebeld worden (0 keer nagekomen), spreken gebrekkig Nederlands, etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Jinx
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Ik begrijp niet hoe het nu zit met firmware updates?
Op mijn toestel staat nu 1.32.405.6, hiermee heb ik het probleem dat de battery heel snel leeg is doordat de cpu constant op 100% staat (init bug).
De 'zet usb debuggin aan fix' is mij bekend en werkt prima!
Zonder deze fix was het echt vrijwel onbruikbaar.

Laatst sprak ik iemand met hetzelfde toestel en die vond dat android maar niets. Traag en liep telkens vast, bleek dat hij ook last had van de 100% init bug. Ik vraag me dan af hoeveel mensen er nogmeer rond lopen die denken 'wat een ### toestel', niet wetende dat ze even usb debugging aan moeten zetten.

Dit probleem zou opgelost zijn met de 1.72 update, maar waar vind je die? Hij wordt niet meer over the air aangeboden, maar kun je 'm wel los downloaden, of moeten we gewoon wachten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mr. Jinx schreef op zaterdag 19 februari 2011 @ 11:14:
Ik begrijp niet hoe het nu zit met firmware updates?
Op mijn toestel staat nu 1.32.405.6, hiermee heb ik het probleem dat de battery heel snel leeg is doordat de cpu constant op 100% staat (init bug).
De 'zet usb debuggin aan fix' is mij bekend en werkt prima!
Zonder deze fix was het echt vrijwel onbruikbaar.

Laatst sprak ik iemand met hetzelfde toestel en die vond dat android maar niets. Traag en liep telkens vast, bleek dat hij ook last had van de 100% init bug. Ik vraag me dan af hoeveel mensen er nogmeer rond lopen die denken 'wat een ### toestel', niet wetende dat ze even usb debugging aan moeten zetten.

Dit probleem zou opgelost zijn met de 1.72 update, maar waar vind je die? Hij wordt niet meer over the air aangeboden, maar kun je 'm wel los downloaden, of moeten we gewoon wachten?
ik weet niet of je zo blij moet zijn met 1.72. Sloopt je SD-card en bevat andere bugs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Clock schreef op zaterdag 19 februari 2011 @ 09:05:
[...]

Heb hier hetzelfde probleem. Ik heb ook een DHD uit de eerste batch, en er blijft met elk SD/SIM klepje een kleine spleet/naad tussen de body en het klepje.

[afbeelding]

Na contact met HTC hebben ze eerst een nieuw klepje gestuurd, maar dat verhelpt het probleem niet. Het klepje sluit niet goed aan, waarna verloop van tijd ie weer los gaat zitten. Na verder contact is besloten dat ie opgestuurd moet worden voor reparatie. Ben hem 2 week kwijt geweest, en nadat ik hem gister terug kreeg was ik onaangenaam verrast: ze hebben er enkel een nieuw klepje op gedrukt.

Na een boos gesprek met HTC wordt ie maandag nog een keer opgehaald voor reparatie, of ik er dit maal wel even een briefje bij wilde doen met een probleembeschrijving in het engels. Wat een achterlijk slechte klantenservice van HTC zeg. 12 keer moeten bellen, zou 4 keer teruggebeld worden (0 keer nagekomen), spreken gebrekkig Nederlands, etc.
Ik heb mijn HD nu twee weken en blijkbaar uit een nieuwe batch waarin de sluiting beter is, want de klepjes sluiten bij mij wel mooi aan. Of is het misschien gewoon geluk? Blijft een feit dat ik het batterijklepje echt nooit meer open maak, ben wel een kwartier bezig geweest om 'm open te krijgen zonder dat ie zou breken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De laatste tijd lijkt mijn telefoon niet goed te werken. Het scherm werkt minder soepel, soms moet ik 10x een icoontje aanklikken voordat die reageert, het scrollen gaat stroever, hij lijkt ook een stuk langzamer geworden.

Zou een harde reset helpen? (dan ben ik alles kwijt toch, behalve mijn telefoonnummers op de simkaart?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrick V.
Ik heb het geinstalleerd & geactiveerd maar ik kan er nog niet mee 'typen'. Hoe werkt dit precies?

edit:
Als het swype menu niet direct geactiveerd is, moet je even 2 sec met je vinger op een tekst veld ingedrukt houden en dan kiezen voor Invoermethode en daar Swype kiezen

[ Voor 21% gewijzigd door Patrick V. op 19-02-2011 16:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 19 februari 2011 @ 12:03:
[...]

Ik heb mijn HD nu twee weken en blijkbaar uit een nieuwe batch waarin de sluiting beter is, want de klepjes sluiten bij mij wel mooi aan. Of is het misschien gewoon geluk? Blijft een feit dat ik het batterijklepje echt nooit meer open maak, ben wel een kwartier bezig geweest om 'm open te krijgen zonder dat ie zou breken
Dat is dus precies mijn ervaring (Desire HD gisteren opgehaald). Ook hier ging het batterij klepje enorm lastig, ben daar ook zeker 10 minuten mee bezig geweest. Maar voor de rest zit alles wel gewoon keurig netjes en volledig aangesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Laatst online: 04:20

FeaR

In GoT we trust

Ik heb het echt helemaal gehad met mijn Desire HD. Heb nu voor de tweede keer dat heel mijn inbox van sms-berichten niet geladen kan worden. Dus de telefoon een herstart gegeven en toen was de inbox weer helemaal leeg. Dit is al de tweede keer dat dit gebeurd. En nee, er staat niets ingeschakeld van dat berichten automatisch gewist moeten worden.

Vorige keer ook al hetzelfde probleem gehad met als resultaat dus geen berichten meer en een kapotte synch met HTC Sense. Had mijn telefoon vorige week verwijderd vanuit mijn HTC Sense-account en een nieuw account aangemaakt. Dit is de laatste keer dat ik met HTC Sense werk, want het zit gewoon vol met bugs. Zowel mijn privé en zakelijke Desire HD staan nog steeds niet op de site van HTC Sense, staat nog steeds de melding dat het "enkele uren" kan duren voordat alles gesynchroniseerd is. Dat "enkele uren" duurt nu al enkele dagen.

Edit 1:
Net een boze e-mail naar HTC gestuurd. Over dat ik de HTC Desire HD eigenlijk maar een kutproduct vind. Ik heb er twee (één zakelijk en één prive), dus ik heb een goed vergelijk. Zo is mijn privé HTC zwaarder dan mijn zakelijke versie. En van beide toestellen sluiten klepjes niet goed aan of zit de cameralens los. De twee toestellen samengevoegd zou alles net kloppen. Maar wat een wanproduct voor 500 euro. Kans is zeer groot dat mijn volgende telefoon toch iets van een Galaxy 2 wordt...

Edit 2:
Volgende week eens kijken of ik Gingerbread op mijn Desire HD kan zetten. Dat HTC Sense werkt me toch alleen op mijn zenuwen...

[ Voor 26% gewijzigd door FeaR op 19-02-2011 19:32 ]

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hav0c
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 29-10-2021
Heb geen enkel van de door jou genoemde problemen met de DHD. Geen last van bugs en toestel zit goed in elkaar.

Heb wel al vanaf dag 1 er custom ROMs opstaan dus heb geen idee hoe het toestel normaal presteert..

[ Voor 31% gewijzigd door hav0c op 19-02-2011 21:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aardbeix15
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

aardbeix15

100%fruit pers je er niet uit!

je kan jezelf een hoop ergenis besparen door dat hele HTC sense account weg te pleuren en niet te gebruiken. Het werkt gewoon ruk en vaak niet. Dat is zeker iets waar HTC iets aan moet doen (ze adverteren immers met de pluspunten van deze koppeling) maar door het uit te schakelen heb je wel een glad en strak toestel :*) (da's mijn beleving dan, met de stock rom).

snel zeggen: 'De koetsier poetst de postkoets met postkoetspoets'
levensmotto: 'vroeg gedaan is lang gerelaxed!'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chaoscontrol
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 14-09 15:36
Patrick V. schreef op zaterdag 19 februari 2011 @ 16:42:
[...]

Ik heb het geinstalleerd & geactiveerd maar ik kan er nog niet mee 'typen'. Hoe werkt dit precies?

edit:
Als het swype menu niet direct geactiveerd is, moet je even 2 sec met je vinger op een tekst veld ingedrukt houden en dan kiezen voor Invoermethode en daar Swype kiezen
Ik krijg geen invoer menu! :o

Inventaris - Koop mijn meuk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
@Fear1986: Het lijkt mij dat je problemen vooral verzoorzaakt worden door HTC Sense, misschien is het een idee dat gewoon niet te gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit me even af te vragen, er is mij vorige maand door HTC helpdesk ivm een gps probleem verteld dat er over twee maanden - dus nu over ongeveer een maand - een firmware update zou komen die dit probleem zou oplossen.

Wat ik me niet realiseerde at the time was dat HTC kennelijk ergens in dit kwartaal een update naar Android Gingerbread heeft beloofd. Zou die firmware update daar onderdeel van zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• contrast
  • Niet online
Heb het ook even geprobeerd.
Je moet Swype eerst even activeren. Instellingen > Taal en toetsenbord > Vink dan Swype aan.
Dan doet ie het wel ;)

Edit:
Heb hem direct weer eraf gegooid, zodra je naar de instellingen wilt gaan loopt de boel vast.

[ Voor 15% gewijzigd door contrast op 19-02-2011 23:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razer
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online
Verwijderd schreef op zaterdag 19 februari 2011 @ 21:45:
Ik zit me even af te vragen, er is mij vorige maand door HTC helpdesk ivm een gps probleem verteld dat er over twee maanden - dus nu over ongeveer een maand - een firmware update zou komen die dit probleem zou oplossen.

Wat ik me niet realiseerde at the time was dat HTC kennelijk ergens in dit kwartaal een update naar Android Gingerbread heeft beloofd. Zou die firmware update daar onderdeel van zijn?
Lees vandaag op allaboutphones.nl dat de Desire reeks pas in de zomer een update naar Gingerbread krijgt, als dit toch waar is dan is HTC echt rechtop aan het slapen. Hoop dat we toch snel een update mogen gaan verwachten en anders sowieso een update met bugfixes op de laatste firmware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrick V.
contrast schreef op zaterdag 19 februari 2011 @ 23:00:
[...]

Heb het ook even geprobeerd.
Je moet Swype eerst even activeren. Instellingen > Taal en toetsenbord > Vink dan Swype aan.
Dan doet ie het wel ;)

Edit:
Heb hem direct weer eraf gegooid, zodra je naar de instellingen wilt gaan loopt de boel vast.
Daar heb ik geen last van, werkt prima maar is 18mb.

Overbodig, het typen gaat me sneller af :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10-09 19:34
Razer schreef op zaterdag 19 februari 2011 @ 23:02:
[...]

Lees vandaag op allaboutphones.nl dat de Desire reeks pas in de zomer een update naar Gingerbread krijgt, als dit toch waar is dan is HTC echt rechtop aan het slapen. Hoop dat we toch snel een update mogen gaan verwachten en anders sowieso een update met bugfixes op de laatste firmware.
Het door jou aangehaalde artikel op Alaboutph. gaat alleen over de Desire, niet over de Desire HD. Als ik mij niet vergis moet de Desire HD de update naar Android 2.3 rond medio april/mei krijgen.

Cogitationis poenam nemo patitur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Laatst online: 04:20

FeaR

In GoT we trust

aardbeix15 schreef op zaterdag 19 februari 2011 @ 21:21:
[...]je kan jezelf een hoop ergenis besparen door dat hele HTC sense account weg te pleuren en niet te gebruiken. Het werkt gewoon ruk en vaak niet. Dat is zeker iets waar HTC iets aan moet doen (ze adverteren immers met de pluspunten van deze koppeling) maar door het uit te schakelen heb je wel een glad en strak toestel :*) (da's mijn beleving dan, met de stock rom).
ik222 schreef op zaterdag 19 februari 2011 @ 21:35:
@Fear1986: Het lijkt mij dat je problemen vooral verzoorzaakt worden door HTC Sense, misschien is het een idee dat gewoon niet te gebruiken?
Dat het aan HTC Sense ligt wordt mij ook wel duidelijk inderdaad. Maar had het nodig aangezien ik die toffe accu-app wilde hebben van HTC.

Maar snap sowieso één ding niet met betrekking tot Sense. In den beginne had ik dus een HTC Sense-account wat goed werkte. Kon daar vanaf vrienden uitnodigen die ook een HTC hadden, berichten versturen en dingen downloaden van HTC HUB. Echter als ik nu de site van HTC Sense open staan al die dingen er niet meer tussen. Alleen het opvragen van de positie en dergelijke staan open. De berichten, contactpersonen en HTC Hub zijn er niet meer...

Aangezien ik HTC Sense dus niet echt mis ga ik een dezer weken dus eens over op Gingerbread. Die heeft nu al RC-status en zal dus snel stabiel zijn :)

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roeligan
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22-07 11:37

Roeligan

Feyenoord

Patrick V. schreef op zaterdag 19 februari 2011 @ 23:26:
[...]

Daar heb ik geen last van, werkt prima maar is 18mb.

Overbodig, het typen gaat me sneller af :p
Kwestie van wennen. Je kan echt niet zo snel typen als swypen. Het wereld record SMS-en is van 35 seconden naar 25 seconden teruggebracht met swype.

Maar goed als je echt niet kan wennen is het erg overbodig natuurlijk :+ (zou zelf niet meer zonder willen, mits de originele swype, niet een slide-it clone oid).

A real man fears not mortality for it's death, he fears mortality for it's lack of life!
RatPack #814

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

I
Verwijderd schreef op vrijdag 18 februari 2011 @ 22:50:
Kan je ergens instellen dat je je gallery sorteert op datum? Elke keer als ik m'n laatsts gemaakte camera foto's wil bekijken moet ik elke keer helemaal naar beneden scrollen.
Herkenbaar, ik heb quickpic geïnstalleerd

Groeten
Eric

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste mensen,

Ik zit met een probleempje. Ik wilde wat muziek op mijn HTC Desire HD zetten en bij het aansluiten van de meegeleverde kabel op de PC herkent Windows XP het toestelletje. Echter als ik dan naar My computer ga, zie ik hem nergens tussen staan. Wel een mobile device, maar als ik daar op klik gebeurd er niets (ik had hiervoor een Omnia en gebruikte met ActiveSync wel die mobile device). En als ik dan op de removable I:/ dubbelklik gebeurd er ook niets. Hoe krijg ik muziek op mijn HTC?

Afbeeldingslocatie: http://i51.tinypic.com/10qxvh4.jpg

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 20-02-2011 12:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Je kunt het beste je desire met de computer verbinden als extern schijfstation, zo te zien staat hij nu op activesync of zoiets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik222 schreef op zondag 20 februari 2011 @ 12:24:
Je kunt het beste je desire met de computer verbinden als extern schijfstation, zo te zien staat hij nu op activesync of zoiets.
Sorry hoor, maar hoe doe ik dat? :)

Edit: ActiveSync verwijderd, maar hij zit nog altijd te zeuren: please insert a disk in drive I:\

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 20-02-2011 12:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Wanneer je de Desire HD aansluit vraagt deze normaal gesproken in welke modus hij moet verbinden, daar kun je dat dan kiezen.

Als je dat vragen uitgezet hebt kun je na het verbinden door het naar beneden schuiven van het meldingen venster de verbindingsmodus wijzigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik222 schreef op zondag 20 februari 2011 @ 12:37:
Wanneer je de Desire HD aansluit vraagt deze normaal gesproken in welke modus hij moet verbinden, daar kun je dat dan kiezen.

Als je dat vragen uitgezet hebt kun je na het verbinden door het naar beneden schuiven van het meldingen venster de verbindingsmodus wijzigen.
Thx, na het verwijderen van ActiveSync, kreeg ik die keuze idd op mijn HTC. Bedankt nogmaals!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clock
  • Laatst online: 05:36
Verwijderd schreef op zondag 20 februari 2011 @ 12:47:
[...]

Thx, na het verwijderen van ActiveSync, kreeg ik die keuze idd op mijn HTC. Bedankt nogmaals!
Is ook nog altijd handmatig in te stellen bij "Instellingen"=>"Verbinden met PC"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hav0c
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 29-10-2021
CM7 werkt nu al prima nmm. Zou dus niet wachten met upgraden.

Als de final uitkomt kan je waarschijnlijk toch updaten zonder user data wipe dus er is niet echt een reden op te wachten.

Daarbij komt dat updaten onder Android echt tijd intensief i (was bij WM wel anders ..) Als ik een full wipe doe en een daarna een flash ben ik misschien 30 min bezig met weer alles zo krijgen als ik wil.

Wellicht is dit bij jou anders :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ambry
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 15-01-2024
Ten eerste, mooi topic, heb ik dan ook veel van geleerd! Heb me nog niet gewaagd aan XDA, maar dat is de volgende stap!

Nog een paar vragen echter. Ik heb de antwoorden/ oplossingen nog niet voorbij zien komen maar ik kan me uiteraard vergissen… is nogal wat, bijna 260 pagina’s doorlezen ;)

Ok, de vragen: Op mijn HTC Desire (nu in het bezit van vriendin) had je de keuze om berichtjes (van bijvoorbeeld whatsapp en ook van smsjes) in de bovenste balk als soort van preview te zien. De menubalk fungeerde dan als soort van lichtkrant. Is dat op de HD ook mogelijk of ergens in te stellen? Van de smsjes via handcent lukt me dat, maar van whatsapp bijvoorbeeld niet… Heeft iemand daar ervaring mee?

Ook probeer ik 3 exchange mails in te stellen op mijn hd via de stock mail applicatie (voor iedereen die pushhotmail wil gebruiken is dit een goede oplossing, werkt als een tiet!), echter krijg de derde mailaccount niet werkende. Dit ligt volgens mij niet aan de instellingen, maar ik heb een vermoeden dat er een limiet zit aan exchange accounts die je kan instellen op je HD? Kan dat?

Verder zeer tevreden met het toestel, zit nog op versie 1.32.405.6 en zoals ik lees is het handig daar voorlopig te blijven. Grappige is dat ik voordat ik las dat het beter was om niet te updaten al een check had gedaan, maar dat hij met niets kwam (gelukkig…), maar toch… Weird no?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 08:50
ambry schreef op maandag 21 februari 2011 @ 10:37:

Verder zeer tevreden met het toestel, zit nog op versie 1.32.405.6 en zoals ik lees is het handig daar voorlopig te blijven. Grappige is dat ik voordat ik las dat het beter was om niet te updaten al een check had gedaan, maar dat hij met niets kwam (gelukkig…), maar toch… Weird no?
Niet zo vreemd, de update naar 1.72... was blijkbaar bugged en is daarom offline gehaald (lol wel grappig deze vraag heb ik ook al eens gesteld).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ambry
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 15-01-2024
Ook probeer ik 3 exchange mails in te stellen op mijn hd via de stock mail applicatie (voor iedereen die pushhotmail wil gebruiken is dit een goede oplossing, werkt als een tiet!), echter krijg de derde mailaccount niet werkende. Dit ligt volgens mij niet aan de instellingen, maar ik heb een vermoeden dat er een limiet zit aan exchange accounts die je kan instellen op je HD? Kan dat?
Dat kan dus, waarschijnlijk iets mis met de mailserver want werkt als een zonnetje nu!

@Gadgeteer...
thx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luuksnijmegen
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 08-09 21:55
Hey allemaal

Ik zit met een vervelend probleempje. Wanneer ik iets wil typen (internet, whatsapp, sms, maakt niet uit, als het toetsenbord maar gebruikt moet worden) werkt het toetsenbord niet. De letters worden ingedrukt, maar er verschijnt niets op het scherm. Als ik dan Advanced Task Killer op het agressiefste zet en laat runnen, dan naar home ga waarna eerst het home scherm geladen moet worden, werkt alles wel weer. Dit tot ik het scherm uit doe!! Soms werkt lang wachten ook, en soms nadat het scherm uit is geweest ook, maar over het algemeen moet ik ELKE keer als ik wil typen Advanced Task Killer runnen, wat zeer vervelend is.

Heeft iemand ook deze ervaring? Wat kan ik proberen??

Thx..

Edit: Een hard reset is al eens aangeraden, maar ik wil het liever eerst anders proberen..

[ Voor 5% gewijzigd door luuksnijmegen op 21-02-2011 15:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
luuksnijmegen schreef op maandag 21 februari 2011 @ 15:13:
Hey allemaal

Ik zit met een vervelend probleempje. Wanneer ik iets wil typen (internet, whatsapp, sms, maakt niet uit, als het toetsenbord maar gebruikt moet worden) werkt het toetsenbord niet. De letters worden ingedrukt, maar er verschijnt niets op het scherm. Als ik dan Advanced Task Killer op het agressiefste zet en laat runnen, dan naar home ga waarna eerst het home scherm geladen moet worden, werkt alles wel weer. Dit tot ik het scherm uit doe!! Soms werkt lang wachten ook, en soms nadat het scherm uit is geweest ook, maar over het algemeen moet ik ELKE keer als ik wil typen Advanced Task Killer runnen, wat zeer vervelend is.

Thx..

Edit: Een hard reset is al eens aangeraden, maar ik wil het liever eerst anders proberen..
Ik krijg toch het vermoeden dat er op de achtergrond een proces blijft lopen/hangen en indien je er niet achter komt welke dan is een hardreset idd een mogelijke oplossing.

Je zou eens kunnen proberen om een voor een alle processen te killen en steeds na het killen van een process kijken of het is opgelost om de oorzaak te vinden (neem aan dat je wel nog wat RAM geheugen beschikbaar hebt??)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nox
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 03:30

Nox

Noxiuz

luuksnijmegen schreef op maandag 21 februari 2011 @ 15:13:
Hey allemaal

Thx..

Backup maken en opnieuw flashen als hij geroot is. ? :P

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luuksnijmegen
Hmm zal ik eens proberen. Heb normaal iets van 300 mb vrij, na killen 450. Ga t eens proberen vanavond!

Hij is trouwens stock, niets aan gedaan.

[ Voor 17% gewijzigd door luuksnijmegen op 21-02-2011 17:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinnieminnie
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 19-05 22:11
Probeer eens uberhaupt geen taskkiller te gebruiken. Die dingen slopen je mobieltje meer dan dat ze fixen en dit is 1 van de veel voorkomende problemen bij het gebruik van een taskkiller. Ik blijf het vreemd vinden dat mensen die troep nog steeds gebruiken, terwijl al lange tijd duidelijk is hoe schadelijk ze zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michielmug
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 04-12-2018
Sinds een aantal weken krijg ik met de HTC Desire HD om de aantal dagen de melding: Energieopties: Kan de simkaart niet detecteren. Zorg dat de simkaart correct is geplaatst en start de telefoon opnieuw op.

Wanneer ik dan telefoon uitschakel, de simkaart er uit haal en weer in stop, en de telefoon opnieuw opstart, werkt hij wel weer.

Dit is natuurlijk niet ideaal. Is dit een bekend probleem? En wat is hier aan te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Ik snap ook uberhaupt niet wat een taskkiller zou toevoegen. Heb mijn telefoon de afgelopen dagen intensief gebruikt met veel apps geopend e.d. maar Android regelt dat allemaal netjes en het toestel blijft gewoon snel. En als je een applicatie een keer geforceerd wilt sluiten (bijvoorbeeld als deze gecrasht is) dan kan dat ook met Android zelf.

De accu valt mij trouwens 100% mee. Heb de Desire HD gisteravond om 00.00 uur losgekoppeld van de lader, vanacht heeft deze standby gelegen en heb vandaag overdag de telefoon vrij intensief gebruikt (mailen, bellen, whatsapp en meer dan een uur op internet gezeten). Op dit moment is de accu nog 56%

[ Voor 30% gewijzigd door ik222 op 21-02-2011 18:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kreeg vandaag een sms van T-mobile dat ik al 75% van mijn data heb verbruikt....? Heb de DHD sinds 5-12-2010 foutje: 5-2-2011, kan mij haast niet voorstellen dat ik nu al zo'n 750 mb dataverkeer zou hebben verstookt? Sync opties staan op heel laag niveau en youtube e.d. bekijk ik via wifi.
Het spelen van spelletjes als Asphalt, Angry Birds gebruikt toch geen dataverkeer?

Anyway, weet iemand een goede app om dataverbruik in de gaten te houden? Er staan er nogal wat in de market, dus om daar een goede uit te pikken...tips zijn welkom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Totaalgeflipt

Totaalgeflipt

De enige echte

Verwijderd schreef op maandag 21 februari 2011 @ 18:59:
Kreeg vandaag een sms van T-mobile dat ik al 75% van mijn data heb verbruikt....? Heb de DHD sinds 5-12-2010, kan mij haast niet voorstellen dat ik nu al zo'n 750 mb dataverkeer zou hebben verstookt? Sync opties staan op heel laag niveau en youtube e.d. bekijk ik via wifi.
Het spelen van spelletjes als Asphalt, Angry Birds gebruikt toch geen dataverkeer?

Anyway, weet iemand een goede app om dataverbruik in de gaten te houden? Er staan er nogal wat in de market, dus om daar een goede uit te pikken...tips zijn welkom!
3G watchdog. Toch is proberen ook gewoon een optie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een vraagje van een leek :-) Bij dataverkeer, niet wifi, staat er bovenaan in de balk zeg maar een E of een H of 3G. Voor wat staan deze? Ik heb precies al willen merken dat ik enkel foto's kan uploaden als er een H staat. Kan ik dit ook ergens instellen dat hij alltijd in H blijft staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GentiLi
  • Niet online

Ik gebruik PhoneUsage. Werkt prima.
Verwijderd schreef op maandag 21 februari 2011 @ 20:32:
Een vraagje van een leek :-) Bij dataverkeer, niet wifi, staat er bovenaan in de balk zeg maar een E of een H of 3G. Voor wat staan deze?
Raadpleeg bladzijde 18 van de gebruiksaanwijzing van de DHD.

[ Voor 52% gewijzigd door GentiLi op 21-02-2011 21:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 21 februari 2011 @ 20:32:
Een vraagje van een leek :-) Bij dataverkeer, niet wifi, staat er bovenaan in de balk zeg maar een E of een H of 3G. Voor wat staan deze? Ik heb precies al willen merken dat ik enkel foto's kan uploaden als er een H staat. Kan ik dit ook ergens instellen dat hij alltijd in H blijft staan?
Dat is de netwerkmodus waarin het toestel op dat moment staat, dat wordt bepaalt door het mobiele netwerk.
G = GPRS, 3G = 3G en H = HSPDA. HSDPA is het snelste dus dan zal foto's uploaden inderdaad het beste gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kreeg vandaag een sms van T-mobile dat ik al 75% van mijn data heb verbruikt....? Heb de DHD sinds 5-12-2010 foutje: 5-2-2011, kan mij haast niet voorstellen dat ik nu al zo'n 750 mb dataverkeer zou hebben verstookt? Sync opties staan op heel laag niveau en youtube e.d. bekijk ik via wifi.

die mailtjes zijn gewoon niet waar, ik had mijn DHD en heb er meteen netcounter op gezet.. had van het moment toen ik hem kocht tot nu 1.2 gig verbruikt, oktober tot nu..

staat er per maand op en per dag etc.. krijg ik een mail dat ik over de 570 mb zit in de maand, terwijl mijn netcounter aangeeft dat ik 230 mb heb verbruikt..

gewoon bangmakerij denk ik..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• etienne001
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 12-09 21:52
Sinds afgelopen zaterdag heb ik ook dit leuke en mooie toestel, alleen merkte ik vandaag een 3 tal problemen op.

Het begon als volgt:

Ik wilde ff spelen met m'n foon en kreeg ik de melding dat er geen simkaart geplaatst zou zijn ( half uur daarvoor werkte de foon nog prima).
Daarna wilde ik bellen en werd het beeld zwart en starte de DHD spontaan opnieuw op?
Poosje later leg ik de DHD op mijn buro (na een telefoongesprek) en toen ging de foon ook al aan en uit?

Is dit een bekend probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
Geen idee of het al eens genoemd is maar vaak wanneer ik kijk bij geactiveerde apps, staan er apostel aan die ik niet gebruikt heb. Apps die syncen oké maar bij mij staan er Apps bij die vast niet syncen.
Denk aan radio, muziek, locations en meer.

Iemand een idee hoe dit kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
etienne001 schreef op maandag 21 februari 2011 @ 21:47:
Sinds afgelopen zaterdag heb ik ook dit leuke en mooie toestel, alleen merkte ik vandaag een 3 tal problemen op.

Het begon als volgt:

Ik wilde ff spelen met m'n foon en kreeg ik de melding dat er geen simkaart geplaatst zou zijn ( half uur daarvoor werkte de foon nog prima).
Daarna wilde ik bellen en werd het beeld zwart en starte de DHD spontaan opnieuw op?
Poosje later leg ik de DHD op mijn buro (na een telefoongesprek) en toen ging de foon ook al aan en uit?

Lijkt erop dat de sim kaart niet helemaal goed zit. Probeer deze eens goed stevig aan te drukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mensen,

Bij het invoeren van mijn meerdere mailaccounts krijg ik bij het invoeren van 1 van mijn adressen, dat hij al in gebruik zou zijn.

Er staat dan: Er bestaat al een account met dit e-mailadres. Echter heb ik deze helemaal niet ingesteld op mijn mobiel. Wie weet wat er aan de hand is.

Ik lees dan wel iets over Adsense .. maar weet bij God niet wat dat is. Ik heb mijn hotmail adres aan een Google account verboden .. schijnbaar .. kheb me moeten registreren voor Android Market. Anyways, ik zit nu ingelogd dan op een ander mail adres. Een gmail adres.

Als ik dan mijn hotmail adres wil verwijderen van die Google account, herkent hij mijn Hotmail adres niet... niet bekend. Dacht dat ik mijn password fout had, maar als ik een password wil resetten naar mijn hotmail adres, herkent hij dus mijn hotmail adres niet.

Hmm excuses, het was mijn andere hotmail adres dat gelinkt was. Dus diegeen die ik wil invoeren als extra hotmail account in mijn Desire HD heeft geen link met Google of whatsoever.

[ Voor 56% gewijzigd door Verwijderd op 21-02-2011 22:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luuksnijmegen
Bedankt voor de hulp met mijn probleem (dat het toetsenbord soms niet werkte). Volgens mij kwam het JUIST door de taskkiller, deze eraf gegooid én alles werkt perfect. Chapeau!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 21 februari 2011 @ 21:40:
[...]

die mailtjes zijn gewoon niet waar, ik had mijn DHD en heb er meteen netcounter op gezet.. had van het moment toen ik hem kocht tot nu 1.2 gig verbruikt, oktober tot nu..

staat er per maand op en per dag etc.. krijg ik een mail dat ik over de 570 mb zit in de maand, terwijl mijn netcounter aangeeft dat ik 230 mb heb verbruikt..

gewoon bangmakerij denk ik..
Ik heb netcounter erop gezet, die gaf al aan dat ik vandaag iets van 34 Mb via 3g heb binnengehaald???? Dat kan nooit, de tel heeft de hele dag in standby gestaan, op wat mailsync na. De app Network Usage gaf ongeveer hetzelfde aan. In die laatste staat bv Mediaopslag met 47,5 Mb en DRMbescherme inhoudsopslag met 47,5 Mb. Iemand een idee wat dat is (dit zijn system apps)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Largamelion
Ik heb geregeld ook dat ie m'n SIM-kaart even lijkt te verliezen, dit duurt echter maar een paar seconden en dan vindt ie 'm vanzelf weer terug. Komt tot nu toe maar eens in de twee weken voor. Voorlopig dus niet echt een probleem. De SIM-kaart is overigens nieuw, het is wel een micro-SIM met een soort adapter rond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BurnerT
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 14-09 22:53
Fijne systeemupdate (A) nu werkt mijn auto paneel niet meer netjes. als ik een nuttige plaats (bijv restaurant) in de buurt zoek en deze via google maps laat navigeren krijg ik de melding een route gevonden. We konden de bestemming niet verstaan :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mathy_
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 14-09 19:26
Was tot dit weekend zeer tevreden met me DHD maar werd afgelopen zondag wakker en had een smsje gekregen van een meid die ik die nacht had ontmoet.
Wou even een smsje terug sturen alleen waren al me smsjes weg:@
Ben niet zo slim geweest om direct haar nummer op te slaan dus heb nu niks van haar dankzij HTC.

Iemand een idee of ik ergens kan terug zien van wie en wanneer ik smsjes heb gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HammerNL
  • Niet online
mathy_ schreef op dinsdag 22 februari 2011 @ 14:19:
Was tot dit weekend zeer tevreden met me DHD maar werd afgelopen zondag wakker en had een smsje gekregen van een meid die ik die nacht had ontmoet.
Wou even een smsje terug sturen alleen waren al me smsjes weg:@
Ben niet zo slim geweest om direct haar nummer op te slaan dus heb nu niks van haar dankzij HTC.

Iemand een idee of ik ergens kan terug zien van wie en wanneer ik smsjes heb gehad?
Als je htc sense sync gebruikt, kun je je smsjes online teruglezen op https://www.htcsense.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Largamelion
HammerNL schreef op dinsdag 22 februari 2011 @ 14:23:
[...]

Als je htc sense sync gebruikt, kun je je smsjes online teruglezen op https://www.htcsense.com/
Als je bij de gelukkigen bent waar het werkt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HammerNL
  • Niet online
Largamelion schreef op dinsdag 22 februari 2011 @ 14:24:
[...]
Tja hier werkt het ja. Lijkt wel alsof het alleen werkt bij mensen die de desire hd hebben aangemeld bij htc sense vlak na de release.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mathy_
  • Laatst online: 14-09 19:26
HammerNL schreef op dinsdag 22 februari 2011 @ 14:23:
[...]

Dit werkt jammer genoeg niet bij mij.
Heeft ook nog nooit gewerkt heb me DHD nu sinds begin December.

Dit is wat ik zie op de website http://i51.tinypic.com/16c9ds7.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten00
Largamelion schreef op dinsdag 22 februari 2011 @ 14:24:
[...]
Bij mij werkt het gewoon prima, heb hem dan ook 2 of 3 dagen na de release aangeschaft. Heeft vanaf het begin goed gewerkt. Telefoon laten overgaan, blokkeren, lokatie bepalen en het synchroniseren van contacten en SMS werkt allemaal bij mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Largamelion
Bij mij heeft het lange tijd niet gewerkt, tot ik het truukje uit de startpost heb uitgevoerd. Sindsdien werkt alles prima, maar ik weet dat er nog veel mensen zijn die dit geluk niet hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds een tijdje (weet niet precies wanneer, heb de telefoon nu bijna 3 weken) gebeurd het regelmatig dat ik een smsje krijg dat ik een oproep heb gemist. De telefoon staat echter gewoon op een normaal profiel met luide beltoon. Heb het uitvoerig getest, maar de telefoon gaat niet af. Maakt niet uit of ik door mobiel of vast nummer wordt gebeld. Telefoon gaat niet over, slaat gelijk op de voicemail. Heb geen gekke instellingen gedaan met oproepen doorschakelen o.i.d. Het lijkt ook willekeurig te zijn, als ik het test gebeurd het 3x en dan weer 1x dat het goed gaat. Het lijkt er ook mee te maken te hebben dat de telefoon in stand-by staat, dus het scherm uit is, dan heb ik er tot nu toe altijd problemen mee. Iemand enig idee? Kan het aan de simkaart liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybergamer
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 06-09 11:32

Cybergamer

Wanna Play a Game?

mathy_ schreef op dinsdag 22 februari 2011 @ 14:31:
[...]

De 031 is je probleem. Verander dat even naar +31. En let er op dat je nummer (internationaal) goed staat! Ik had een vergelijkbaar probleem (+31+31<tel.nummer>).

Als het goed is moet je nummer dan zonder de 0 staan. (Telefoon verbonden: <tel.nummer zonder 0 en zonder +31).

Wat je ook kan doen is in je account gewoon je nummer beginnen met 6<de rest van je tel.nummer>.

Voor de mensen die geen goeie locatie kunnen krijgen: zorg ervoor dat je GPS een fix heeft.

[ Voor 24% gewijzigd door Cybergamer op 22-02-2011 20:38 ]

cybergamers.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchrevenge
  • Laatst online: 12-09 23:19
Verwijderd schreef op dinsdag 22 februari 2011 @ 19:15:
Sinds een tijdje (weet niet precies wanneer, heb de telefoon nu bijna 3 weken) gebeurd het regelmatig dat ik een smsje krijg dat ik een oproep heb gemist. De telefoon staat echter gewoon op een normaal profiel met luide beltoon. Heb het uitvoerig getest, maar de telefoon gaat niet af. Maakt niet uit of ik door mobiel of vast nummer wordt gebeld. Telefoon gaat niet over, slaat gelijk op de voicemail. Heb geen gekke instellingen gedaan met oproepen doorschakelen o.i.d. Het lijkt ook willekeurig te zijn, als ik het test gebeurd het 3x en dan weer 1x dat het goed gaat. Het lijkt er ook mee te maken te hebben dat de telefoon in stand-by staat, dus het scherm uit is, dan heb ik er tot nu toe altijd problemen mee. Iemand enig idee? Kan het aan de simkaart liggen?
Klinkt bekend. Ik heb dat ook soms dat mensen mij proberen te bellen en dan gelijk mijn voicemail krijgen. Gelukkig krijg ik dan nog wel een smsje dat iemand mij heeft proberen te bellen.

Denk dat het dus niet aan de simkaart ligt, maar dat dit aan de DHD ligt.
(welke sofware versie heb je? Ik heb 1.72)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
Klinkt als een probleem wat ik met T-Mobile had. Bij mij lag het aan het netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dutchrevenge schreef op dinsdag 22 februari 2011 @ 20:33:
[...]

Klinkt bekend. Ik heb dat ook soms dat mensen mij proberen te bellen en dan gelijk mijn voicemail krijgen. Gelukkig krijg ik dan nog wel een smsje dat iemand mij heeft proberen te bellen.

Denk dat het dus niet aan de simkaart ligt, maar dat dit aan de DHD ligt.
(welke sofware versie heb je? Ik heb 1.72)
Softwareversie 1.75. En ik krijg inderdaad ook een smsje daarna met 'oproep gemist'. Maar vind het niet kunnen dat je niet normaal gebeld kunt worden, dat blijft natuurlijk de primaire functie.
Gadgeteer schreef op dinsdag 22 februari 2011 @ 22:33:
[...]

Klinkt als een probleem wat ik met T-Mobile had. Bij mij lag het aan het netwerk.
Mijn netwerk is Vodafone. Heb je het ook kunnen oplossen Gadgeteer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Klinkt hier ook bekend. Softwareversie 1.72 en Vodafone-netwerk.

Dacht eerst dat ik het gewoon niet had gemerkt als ik werd gebeld. Gelukkig ben ik niet gek.

Volgende mail naar HTC dan maar weer. Zoals de moderator al eerder schreef in dit topic: wat een ***-product die DHD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrick V.
BabyXL schreef op dinsdag 22 februari 2011 @ 20:31:
[...]

De 031 is je probleem. Verander dat even naar +31. En let er op dat je nummer (internationaal) goed staat! Ik had een vergelijkbaar probleem (+31+31<tel.nummer>).

Als het goed is moet je nummer dan zonder de 0 staan. (Telefoon verbonden: <tel.nummer zonder 0 en zonder +31).

Wat je ook kan doen is in je account gewoon je nummer beginnen met 6<de rest van je tel.nummer>.

Voor de mensen die geen goeie locatie kunnen krijgen: zorg ervoor dat je GPS een fix heeft.
Mijn HTCsense werkt wel, alleen ik lees dat mensen het hebben over smsjes in HTCsense etc.

Dat heb ik niet?

Ik kan alleen de locatie zien, gesprekken & berichten door sturen, telefoon over laten gaan, telefoon blokkeren & telefoon wissen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

etienne001 schreef op maandag 21 februari 2011 @ 21:47:

Het begon als volgt:

Ja heb ik ook met mijn DHD van 2 weken oud. Ik heb wel gemerkt dat dat uitvallen samen hangt met willen bellen/smsen. Blijkbaar komt hij er dan opeens achter dat hij de simkaart niet meer herkent en start hij opnieuw op. Soms heb ik wel verbinding en soms niet. Soms helpt opnieuw opstarten soms niet. Ik word er iig helemaal ziek van en zie geen andere mogelijkheid dan hem terugsturen. Simkaart heb ik er hard ingeduwt, meerdere keren maar dat helpt niet.
Mijn abbo gaat over 2 weken pas in dus ik gebruik nog mijn oude sim, vraag me af of mijn vodafone sim dit probleem niet geeft maar ik kan het nog niet testen. Kun je mij pmen als je uitvindt waar het aan ligt? Ik heb zelf geen andere sim om te testen of het probleem universeel is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
Verwijderd schreef op dinsdag 22 februari 2011 @ 23:06:
[...]

Softwareversie 1.75. En ik krijg inderdaad ook een smsje daarna met 'oproep gemist'. Maar vind het niet kunnen dat je niet normaal gebeld kunt worden, dat blijft natuurlijk de primaire functie.

[...]

Mijn netwerk is Vodafone. Heb je het ook kunnen oplossen Gadgeteer?
Ja, Tmobile heeft het probleem erkend, ze konden zien dat mijn huisadres niet optimaal lag mbt de masten van het netwerk. Ik heb mijn abo mogen beëindigen. Ben nu bij Vodafone en heb tot op heden nog geen wegvallende gesprekken gehad -> DesireHD met Softwareversie 1.32.**
Patrick V. schreef op woensdag 23 februari 2011 @ 14:41:
[...]

Mijn HTCsense werkt wel, alleen ik lees dat mensen het hebben over smsjes in HTCsense etc.

Dat heb ik niet?

Ik kan alleen de locatie zien, gesprekken & berichten door sturen, telefoon over laten gaan, telefoon blokkeren & telefoon wissen.
Dit heb ik precies hetzelfde en mijn telefoonnummer in Sense.com staat als +31643******. Ik heb het opnieuw aanmaken van een Sense account meerdere malen geprobeerd maar dat is geen oplossing voor het probleem. Mijn telefoon geeft wel aan te syncen met Sense.com.
ik zie dan verder hetzelfde als onderstaande gebruiker ( ja ja, voor de lolbroeken ik zie wel mijn eigen telefoonnummer :))
mathy_ schreef op dinsdag 22 februari 2011 @ 14:31:
[...]

Pagina: 1 ... 22 ... 24 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Verkrijgbaarheid, levertijden, winkels en al het andere dat niet met de techniek van de telefoon zelf te maken heeft mag in het HTC Desire HD levertijden- en abbonemententopic.

Berichten met als inhoud informatie of discussie betreffende accessiores voor de HTC Desire HD mogen hier: HTC Desire HD accessoirestopic.

Vragen over Android software mogen in het Android Market en applicatietopic (deel 10) of in een van de eerdere delen.

Posten over het aanpassen van de software, door middel van custom ROMs, of daaraan gerelateerde onderwerpen, die mogen in dit topic.

Eventuele problemen met de meegeleverde SD-card welke zich voor lijken te doen naar de 1.72 OTA update mogen hier: HTC DESIRE HD - SD Kaart onherkenbaar na OTA update (1.72).

Overige offtopic berichten zullen zonder verder bericht worden verwijderd!