Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dwaas23
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 12-06-2024
magnum73 schreef op woensdag 12 januari 2011 @ 08:45:
"en die factoryreset stelt ook niet veel voor bij de weg, even je gmail opgeven en je foon doet de rest van je progs weer instellen. mag je weer leuk met je layout gaan spelen...."

Wat moet ik hieronder verstaan; de progs weer instellen? En voor dat te laten backuppen,is dat dan via accounts synchronizeren,google account ?
Onder Menu --> instellingen --> Privacy kun je aanvinken dat er een backup van je instellingen gemaakt moet worden + automatisch terugzetten.
indien ik een factory reset doe zet mijn foon automatisch alles terug. wel moetten de progs opnieuw naar wens ingericht worden geloof ik.

dit werk alleen voor progs die je uit de market heb. de andere apk bestanden heb ik op mn sd kaart staan, dus dat is dan een kwestie van aantikken en installen.

het automatisch terugzetten werkt volgens mij alleen als je een google account hebt, maar dat weet ik niet zeker.

[ Voor 0% gewijzigd door Dwaas23 op 12-01-2011 13:02 . Reden: spelling ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12-09 22:26
Als je kijkt bij de top 3 software voor android is een de appkiller populair op het internet en ook bij tweakers maar deze site zegt juist dat je het niet moet gebruiken.

http://androidspin.com/20...-killer-app-with-android/

Wat vinden jullie hiervan? Heb me telefoon 1 dag en zie door appkiller dat veel apps blijven draaien, toch uitschakelen of niet doen zoals in het artikel staat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Black1982
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 09-04-2021
Versteegrob schreef op woensdag 12 januari 2011 @ 13:06:
Als je kijkt bij de top 3 software voor android is een de appkiller populair op het internet en ook bij tweakers maar deze site zegt juist dat je het niet moet gebruiken.

Wat vinden jullie hiervan? Heb me telefoon 1 dag en zie door appkiller dat veel apps blijven draaien, toch uitschakelen of niet doen zoals in het artikel staat?
Android zorgt zelf voor geheugen management en sluit apps af die niet gebruikt worden wanneer het geheugen nodig heeft. Het in het geheugen hebben van meerdere apps zorgt niet voor een hoger energie verbruik. (zelf getest). Niet gebruikt werkgeheugen is verspild werkgeheugen in android! Het gebruik van en app killer kan zorgen voor instabiel gedrag en hoger batterij gebruik. Gebruik een app killer alleen voor slecht geprogrameerde, op hol geslagen aps ed.

Dit is trouwens al heel vaak voorbij gekomen in dit topic en elders. Het is de bedoeling dat je eerst even zoekt voordat je hier iets vraagt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
  • Laatst online: 12-09 22:26
SuperVeloce schreef op woensdag 12 januari 2011 @ 12:50:
[...]

met Winamp (gratis) kan het ;)

toen ik me DHD via bluetooth met me autoradio had verbonden, kon ik gewoon op next etc klikke ;)
We gaan vooruit, Winamp man het nummer pauzeren maar meer nog niet. Heb gelukkig super goed geluid alleen jammer dat de volumeknop nog niet werkt. Dit was ook op de iPhone 3G, daar deed alleen de pauze/play knop.

Zijn er nog mensen die een uitgebreide review iPhone 3g naar Htc dhd willen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Voor inmiddels vast wel de honderdste keer. Een applicatie die blijft draaien is niet erg als hij geen processorkracht vraagt, dan staat hij gewoon lekker niks te doen en neemt hij wat geheugen in.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScytheNL
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 06-06 15:57

ScytheNL

Mooiste deal ooit.

Nou ik heb sinds gister middag ook de DHD maar kan hem weer terug gaan sturen naar de webshop...
Telefoon blijft random rebooten en op XDA ging het er over dat het waarschijnlijk de simkaart zou zijn. Deze eerst een beetje schoon gemaakt en verdikt zodat hij zeker contact zou blijven maken maar dit heeft het euvel niet verholpen. Contactjes nagekeken maar daar was ook niet mee aan de hand.

Daarna de sim/sd verwijderd en de accu/simkaart klep eraf gelaten, accu met de hand goed aan duwen en geboot. Een kleine druk met m'n vingers op de onder-zijkanten resulteerd in een reboot. Blijkt nu dus dat ik de telefoon retour kan sturen, moet wachten tot de telefoon bij een expert is die dezelfde conclusie als mij gaat trekken en dan krijg ik vervanging op gestuurd. Dat wordt dus maar weer even terug naar m'n HD ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb 2 vragen waar ik niet uit kom.

1) Het ene moment heeft mijn GPS in 5 seconden een fix, geen probleem. Het andere moment dan komt de fix gewoon niet. Als ik dan met de app GPS Status kijk dan 'ziet' hij 10 satelieten en heeft hij er ook verbinding mee (sats 10 fix 10), maar ik krijg geen locatie..... Start ik dan de telefoon opnieuw op dan heb ik geen probleem (of komt het dan omdat ik echt stil sta....)

2) In de muziekspeler krijg ik ook ringtones te zien, hoe kan ik die uit de lijst verwijderen zonder ze compleet te verwijderen?

Voor de rest ben ik super tevreden, zelfs de foto's zijn acceptabel na de update van begin januari.

Groeten
Eric

Acties:
  • 0 Henk 'm!
2) Een bestand dat .nomedia heet in die map plaatsen.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 12 januari 2011 @ 10:40:
[...]

[OT]
De beste oplossing (imho veel beter dan jouw methode) is de volgende: maak een bookmark van de link die je ziet op de hoofdpagina van het forum: daar staat 'Hoi <gebruikernaams>, je laatste sessie begon...' Als je op die gebruikersnaam klikt, zie je een lijst van alle topics waarin je hebt gepost. Die lijst moet je bookmarken. Om naar de nieuwe posts na je laatste bezoek te gaan, moet je niet klikken op de topictitel of op 'Last' of wat dan ook, maar op het icoontje daarvoor (ziet eruit als een mapje): als dat gekleurd is, betekend het dat er nieuwe posts zijn sinds je laatste bezoek. En als je op dát icoontje klikt, ga je diréct naar de eerste nieuwe post. En dat is wat jij wilt, volgens mij. Werkt in mijn optiek veel beter dan tig topics open laten staan en dan verversen, want dan zit je soms vensters te verversen terwijl er niets nieuws gepost is
Jup, dat werkt voor dit forum, maar de andere fora hebben een dergelijke optie helaas niet... Is er echt niet gewoon een manier om alle vensters open te laten? Thanks voor het meedenken though.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JerX
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 08-09 09:28
Ik ben van plan om de DHD aanteschaffen maar dan wel 2de hands. Echter heeft de persoon geen garantiebon. Hij zegt dat hij de DHD heeft aangemeld bij de HTC Club. Ik heb hier echter 2 vragen over, kan je daar dan je garantie van je mobiel vinden? En twee, als ik de DHD overneem kan ik de telefoon zelf aanmelden bij de HTC Club? Aangezien deze al is aangemeld op een ander account..

Steam: Jerx | PSN: Jerxy88 | Xbox: Jerxy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekko306
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 14-09 19:47

Zelf gebruik ik Android System Monitor. Hiermee kan je dingen als CPU en geheugen gebruik in de gaten houden en apps killen. Ik heb 4 games geinstalleerd die ik dagelijks speel, maar na het afsluiten in de achtergrond nog steeds CPU blijven gebruiken. Voor zulke apps is een (handmatige) killer dus wel handig omdat je batterijduur anders achteruit gaat. Overigens heb ik via Elixer een widget aangemaakt met CPU gebruik en dergelijke zodat ik in 1 oogopslag kan zien of er iets energie slurpt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekko306
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 14-09 19:47
Deathscythehell schreef op woensdag 12 januari 2011 @ 13:30:
Nou ik heb sinds gister middag ook de DHD maar kan hem weer terug gaan sturen naar de webshop...
Telefoon blijft random rebooten en op XDA ging het er over dat het waarschijnlijk de simkaart zou zijn. Deze eerst een beetje schoon gemaakt en verdikt zodat hij zeker contact zou blijven maken maar dit heeft het euvel niet verholpen. Contactjes nagekeken maar daar was ook niet mee aan de hand.

Daarna de sim/sd verwijderd en de accu/simkaart klep eraf gelaten, accu met de hand goed aan duwen en geboot. Een kleine druk met m'n vingers op de onder-zijkanten resulteerd in een reboot. Blijkt nu dus dat ik de telefoon retour kan sturen, moet wachten tot de telefoon bij een expert is die dezelfde conclusie als mij gaat trekken en dan krijg ik vervanging op gestuurd. Dat wordt dus maar weer even terug naar m'n HD ;(
Je hebt hem sinds gisteren? En dan nog moet je wachten op een expert die hetzelfde moet concluderen? Ik heb het probleem wat jij beschrijft ook gehad en tot 2x mijn DHD moeten ruilen, maar dat ging zonder probleem. Ik hoop dus voor je dat die 'expert' inderdaad merkt dat je toestel niet in orde is, anders krijg je kennelijk gewoon je kapotte toestel weer terug. Je zou ook nog de koop kunnen terugdraaien? Als je iets via internet bestelt kan je altijd de koop binnen een bepaalde tijd ongedaan maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yniezink
  • Registratie: Juni 2010
  • Nu online
JerX schreef op woensdag 12 januari 2011 @ 14:42:
Ik ben van plan om de DHD aanteschaffen maar dan wel 2de hands. Echter heeft de persoon geen garantiebon. Hij zegt dat hij de DHD heeft aangemeld bij de HTC Club. Ik heb hier echter 2 vragen over, kan je daar dan je garantie van je mobiel vinden? En twee, als ik de DHD overneem kan ik de telefoon zelf aanmelden bij de HTC Club? Aangezien deze al is aangemeld op een ander account..
Ik heb vorige week mijn telefoon opgestuurd voor reparatie. Dit gebeurt allemaal op basis van het imei nummer van de telefoon. Ik heb geen papieren hoeven te laten zien van Hi. De telefoon werd thuis opgehaald door HTC en deze week kan ik hem terug verwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JerX
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 08-09 09:28
yniezink schreef op woensdag 12 januari 2011 @ 15:38:
[...]

Ik heb vorige week mijn telefoon opgestuurd voor reparatie. Dit gebeurt allemaal op basis van het imei nummer van de telefoon. Ik heb geen papieren hoeven te laten zien van Hi. De telefoon werd thuis opgehaald door HTC en deze week kan ik hem terug verwachten.
Oke, denk jij dat ik hem dan als nog kan koppelen aan mijn HTC Club account? Of moet de desbetreffende persoon hem van zijn HTC Club account verwijderen? (heb geen idee of het via je telnummer of imeinummer gaat).

[ Voor 3% gewijzigd door JerX op 12-01-2011 16:23 ]

Steam: Jerx | PSN: Jerxy88 | Xbox: Jerxy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GentiLi
  • Registratie: November 2010
  • Niet online
W.Bakker schreef op woensdag 12 januari 2011 @ 11:27:
[...]

Probeer eens via settings GSM Auto (PRL) te kiezen (of tik *#*#4636#*#* in de dialer)
Dit heeft bij mij in het gebied met slecht ontvangst de battery time on standby aanzienlijk verbeterd.
LOL, dit is pas een goede...

Ik had het wel gedaan vóór de update van de laatste OTA en het hielp ontzettend veel. Maar na de update had ik het niet gedaan en was een beetje bezorgd om mij accu.

Nu weer opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jordyyyyy
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 15-09 09:30
Ik heb vandaag mijn Desire HD gehaald bij vodafone.
In tegenstelling van wat jullie zeggen is deze wel geïnfecteerd met vodafone shit.
het volgende kan ik nu vinden:
1. Vodafone Bloeddruppel logo bij opstarten
2. 360 myweb
3. 360 Shop
4. 360 Updates

En dit terwijl ik nog aan de vodafone medewerker vroeg of hij vodafone gebranded was. Zijn antwword: Neee tuurlijk niet dat doen we niet meer.

Nu vraag ik me af of ik ook voor software updates langer moet wachten door vodafone...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-!-M
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 09:27
T-!-M schreef op woensdag 12 januari 2011 @ 10:02:
[...]

Het veranderen van mn pincode lijkt te werken, ik probeer de hard reset zoveel mogelijk te vermijden. Bedankt!

Ik heb trouwens ook last van het smsnotificatie probleem, maar volgens mij was hier nog geen oplossing voor? Ik heb in elk geval nog een foutje ontdekt bij mn smsjes. Ik ontvang 'automatische' smsjes bij de verkeerde contactpersoon. Zo is een goede vriend van mij plotseling mijn voicemail en mijn digID-code geworden.. Ik heb nog geen oplossing kunnen vinden, weet iemand of dit op te lossen is?
Hmm, ik ben toch niet heel gelukkig met die update. Het unlocken van het scherm is weer begonnen, en ik heb ook een probleem met bellen. Hij lijkt willekeurig de luidspreker aan en uit te zetten, nogal irritant! Iemand anders die dit probleem ook heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 15-09 21:23
Jordyyyyy schreef op woensdag 12 januari 2011 @ 16:31:

Nu vraag ik me af of ik ook voor software updates langer moet wachten door vodafone...
Dat hangt waarscheinlijk van je software versie af.
Het zou namelijk kunnen dat de Vodafone programma's wel in de rom gebakken zitten, maar niet van toepassing zijn op de kernel.

Cogitationis poenam nemo patitur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coendeurloo
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10-09 11:27
Ik had ook een Vodafone branded toestel, snel een WWE rom opgezet. Ik kreeg wel meteen de beschikbare update (nog voor ik naar de WWE rom was gegaan), dus ik neem aan dat dat los van Vodafone doorgevoerd wordt?

[ Voor 10% gewijzigd door coendeurloo op 12-01-2011 18:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Switchie
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

T-!-M schreef op woensdag 12 januari 2011 @ 16:38:
[...]

Hmm, ik ben toch niet heel gelukkig met die update. Het unlocken van het scherm is weer begonnen, en ik heb ook een probleem met bellen. Hij lijkt willekeurig de luidspreker aan en uit te zetten, nogal irritant! Iemand anders die dit probleem ook heeft?
Dit probleem heb ik ook gehad.
Htc er over gemaild maar die gaven aan nooit eerder van het probleem gehoord te hebben.
Toestel RMA gestuurd waarop ik hem terug kreeg met de melding: software foutje hersteld dus probleem zou verholpen moeten zijn.

Mooi niet dus...
Draai nu een custom rom en probleem heeft zich sindsdien niet meer voorgedaan.

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarschijnlijk een hele stomme vraag, maar met google kon ik niks vinden.
Waar kan ik in het toestel mijn dataverbruik terug zien van de afgelopen maand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roeligan
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22-07 11:37

Roeligan

Feyenoord

Jordyyyyy schreef op woensdag 12 januari 2011 @ 16:31:
Ik heb vandaag mijn Desire HD gehaald bij vodafone.
In tegenstelling van wat jullie zeggen is deze wel geïnfecteerd met vodafone shit.
het volgende kan ik nu vinden:
1. Vodafone Bloeddruppel logo bij opstarten
2. 360 myweb
3. 360 Shop
4. 360 Updates

En dit terwijl ik nog aan de vodafone medewerker vroeg of hij vodafone gebranded was. Zijn antwword: Neee tuurlijk niet dat doen we niet meer.

Je kan hem rooten en een andere (non vodafone) rom opzetten, ik draai Phunky's CM7 mod op mijn vodafone geval.

A real man fears not mortality for it's death, he fears mortality for it's lack of life!
RatPack #814

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bas_vdl
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 24-04 00:01
hebben er mensen ook last van dat het geluid (beltoon) vanzelf zachter gaat. ik kan iedere keer het volume met de volume toetsen op vol volume zetten maar na een tijd (geen reboot) heeft hij zichzelf heel heel zacht gezet.

ik heb btw de laatste update en ook een kapotte memory card (samsung)

[ Voor 20% gewijzigd door bas_vdl op 12-01-2011 22:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey, ik heb geregeld dat mijn beeldhelderheid instelling weer reset naar waar die op stond, voordat ik hem om laag zette om de batterij te sparen. Meer mensen met dit probleem en is hier iets aan te doen? Best wel irritant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PerfectLight
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 14-02 10:09
Verwijderd schreef op woensdag 12 januari 2011 @ 19:35:
Volgens mij heb je daarvoor een widget/app nodig. Of kijk het op je telefoonrekening!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaStar
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 08:34
Ik heb mijn telefoon nu zo'n kleine week erg actief in gebruik en heb een vraag over het synchroniseren van mijn HTC met g-mail account.

Ik heb alle contactpersonen uit mijn oude telefoon via bluetooth naar mijn HTC getransporteerd. In mijn HTC staan ze in het telefoonboek (contacten) onder de noemer 'Telefoon'. Dus niet op 'Sim' o.i.d.

Nu heb ik mijn HTC aan mijn gmail account gekoppeld. Als ik dit synchroniseer worden de contacten onder de noemer 'Telefoon' niet naar mijn gmail gesynct. Volgens mij is het één richtingsverkeer nu (gmail -> htc) en niet andersom. Weet iemand aan welke instelling dit ligt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MaStar schreef op woensdag 12 januari 2011 @ 21:02:
Ik heb mijn telefoon nu zo'n kleine week erg actief in gebruik en heb een vraag over het synchroniseren van mijn HTC met g-mail account.

Ik heb alle contactpersonen uit mijn oude telefoon via bluetooth naar mijn HTC getransporteerd. In mijn HTC staan ze in het telefoonboek (contacten) onder de noemer 'Telefoon'. Dus niet op 'Sim' o.i.d.

Nu heb ik mijn HTC aan mijn gmail account gekoppeld. Als ik dit synchroniseer worden de contacten onder de noemer 'Telefoon' niet naar mijn gmail gesynct. Volgens mij is het één richtingsverkeer nu (gmail -> htc) en niet andersom. Weet iemand aan welke instelling dit ligt?
Ik dacht dat je het gewoon ergens bij instellingen ofzo kon zien, was ook zo met mijn rekening :(
En voor mijn telefoonrekening is het te laat, ik wil in een maand mijn data bijhouden, zodat ik niet na 2 weken mijn limiet bereikt heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bas_vdl
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 24-04 00:01
PerfectLight schreef op woensdag 12 januari 2011 @ 20:56:
[...]

Volgens mij heb je daarvoor een widget/app nodig. Of kijk het op je telefoonrekening!
3g watchdog of netcounter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeanLeGrand
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 31-07-2024
Netcounter is top, telt verbruik per dag, 7 dagen en maand. En dat apart voor WiFi en APN. En reset de maandteller steeds per de eerste van de maand (zoals VodaFone ook rekent)

Denon AVR-X3600H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 12 januari 2011 @ 19:55:
Hey, ik heb geregeld dat mijn beeldhelderheid instelling weer reset naar waar die op stond, voordat ik hem om laag zette om de batterij te sparen. Meer mensen met dit probleem en is hier iets aan te doen? Best wel irritant.
Heb ik ook een paar keer last van gehad, maar nu al een paar dagen niet dus hoop op het beste. Wat hier aan te doen is weet ik niet. Zover ik weet heb ik de beeldhelderheid gewoon elke keer op dezelfde manier ingesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaStar
Verwijderd schreef op woensdag 12 januari 2011 @ 21:15:
[...]

Ik dacht dat je het gewoon ergens bij instellingen ofzo kon zien, was ook zo met mijn rekening :(
En voor mijn telefoonrekening is het te laat, ik wil in een maand mijn data bijhouden, zodat ik niet na 2 weken mijn limiet bereikt heb.
Maar iemand die weet hoe je dat kan instellen? ik ben benieuwd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkpluisje
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 24-07 22:33
Ik heb de laatste tijd dat soms smsjes gewoon niet doorkomen, of pas zodra ik echt in mijn inbox kijk dat ze er zijn..

Ook had ik laatst dat ik gewoon niet gebeld kon worden, ondanks dat ik bereik had en alles..

Had dit een tijd terug van iemand anders ook gelezen, andere mensen hetzlefde probleem gevonden en is er al een fix bekend ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreuzel78
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
De app netsentry kun je hier prima voor gebruiken.
http://nl.androlib.com/an...lecode-netsentry-qji.aspx

Kun je zelfs iedere maand op een bepaalde datum laten resetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GentiLi
  • Niet online
PhoneUsage vanaf de Market en daar ben je. Het telt maar alleen vanaf de installatie moment en verder, dus niet terug. Een handig ding.

edit: wat ik erg handig bij deze vind is dat je niet alleen de data verbruik kunt meten maar óók sms-en en belminuten, en ja, deze kunt je per seconden of per volledige minuten tellen. ;)

[ Voor 19% gewijzigd door GentiLi op 12-01-2011 22:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hebben jullie ook een hoog WiFi verbruik zonder iets te doen? Alleen mail staat op auto sync. De rest staat op manueel. Ik heb vaak een verbruik van 100+ mb op een dag. Dat vind ik veel zonder dat ik iets bijzonders doe.
Spelletjes hebben we ads, maar het lijkt me niet dat ads zoveel verbruiken.
Overdag heb ik WiFi en mn 3G data verbruik is niet zo hoog.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 12-01-2011 22:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Of 3G watchdog, ook een erg handig programma. Zijn er zoveel dat ik niet geloof dat je Google hebt gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dwaas23
MaStar schreef op woensdag 12 januari 2011 @ 21:02:

Als je ze wil syncen met je gmail moet je contacten opslaan als google contact,
dus niet als sim of telefoon. er zijn apps in de market om je foon contacten om te
zetten naar google contacten.

Succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaStar
Dwaas23 schreef op woensdag 12 januari 2011 @ 22:08:
[...]

dus niet als sim of telefoon. er zijn apps in de market om je foon contacten om te

Succes
Oke! Thx. ik ga zoeken. Als iemand weet welke app dit is, graag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dwaas23
Oké, een bug lijkt me.

Als ik mijn wifi slaapbeleid inschakel op"nooit indien aangesloten" werkt mijn internet verbinding niet meer
Als ik mijn telefoon uit de slaapmodus haal. Als ik het slaapbeleid instel op "nooit" (zoals het standaard is)
Werkt de internetverbinding weer wel en ondervind ook geen problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dwaas23 schreef op woensdag 12 januari 2011 @ 22:15:
Oké, een bug lijkt me.

Als ik mijn wifi slaapbeleid inschakel op"nooit indien aangesloten" werkt mijn internet verbinding niet meer
Als ik mijn telefoon uit de slaapmodus haal. Als ik het slaa
pbeleid instel op "nooit" (zoals het standaard is)
Werkt de internetverbinding weer wel en ondervind ook geen problemen.
Ik heb trouwens gewoon WiFi constant aan s'nachts. Maar dan synct hij alleen mail, die ik ook nog eens op alleen headers heb staan. Alleen de gmail app synct wel door, maar zoveel mail krijg ik niet s'nachts.
Een beetje internetten doe ik ook wel, maar dan ook nooit 100+ mb zijn.

@wekko306
Wat is de exacte naam vb die Android System Monitor app? Zie em niet in de market.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megupe
  • Laatst online: 09:39
darkpluisje schreef op woensdag 12 januari 2011 @ 21:37:
Ik heb de laatste tijd dat soms smsjes gewoon niet doorkomen, of pas zodra ik echt in mijn inbox kijk dat ze er zijn..

Ook had ik laatst dat ik gewoon niet gebeld kon worden, ondanks dat ik bereik had en alles..

Had dit een tijd terug van iemand anders ook gelezen, andere mensen hetzlefde probleem gevonden en is er al een fix bekend ?
nog niks van htc teruggehoord, zal erop neerkomen dat de nieuwe firmware dit probleem zal verhelpen.

Trouwens, vanmorgen om 7.30 oplader eruit, nu nog 40 % over, dat is toch wel redelijk. Heb er dan niet veel mee gedaan maar wel van 8 tot 17.30 in een bunker(AMC) gezeten... Batterijtemp atm 16 graden, lekker fris :)

[ Voor 16% gewijzigd door Megupe op 12-01-2011 23:10 . Reden: batterijlading ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dwaas23
Dwaas23 schreef op woensdag 12 januari 2011 @ 22:08:
[...]

Succes
Hmm, kom net tot de ontdekking dat de app die ik destijds op mn hero gebruikte niet meer voorhanden is.
wellicht heb je wat aan deze workaround!?
http://www.logfather.com/...-op-je-android-smartphone

anders je foon wellicht syncen met HTC sync en contactpersonen exporteren als CSV hieruit, vervolgens importeren in je gmail.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

T-!-M schreef op woensdag 12 januari 2011 @ 16:38:
[...]

hmm ik dacht dat het aan mijn instellingen eerst lag.
Maar ik heb het ook. De ene keer doet die het 10 keer achter elkaar en dan weer een poos niet.
De eerste keer schrok ik me rot dat kabaal aan me oor!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online
Het is me gelukt om eindelijk met gmail mijn contacten te syncen. Ik heb een factory reset uitgevoerd. Daarna alles ingevoerd behalve mijn tweede gmail account. Na het volledig syncen deze ook toegevoegd (de eerste wordt bij mij gebruikt voor contacten, de tweede niet).
Zelfs de agenda komt nu mee.

Zie net dat hij niet update, maar dat kan komen omdat er niets geupdate kan worden (vanwege geen wijziging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Even test afspraak met testcontactpersoon toevoegen, dan merk je het snel genoeg ;) Hij update inderdaad niet als er niks up te daten valt want dan kan hij niks updaten bij gebrek aan een update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magnum73
  • Laatst online: 28-04 08:02
Ik heb zoals eerder hier al door iemand aangegeven,M:iq gebruikt om te contacten,sms,... te synchronizeren.Deze morgend na aanzetten van telefoon starte die altijd maar op,terwijl ik in de opties handmatig syncen had aangevinkt. Na task killer te gebruiken,startte M:iq nog altijd op. He dit eventjes zo gelaten,tot dat de telefoon plots uit zichzelf heropstartte... Ik verdenk dus M:iq hiervan. Heb hem dan ook maar meteen verwijderd. Iemand iets gelijkaardig ? En iemand nog een alternatief voor te synchronizeren,nu M:iq en sense niet naar behoren werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gmail gebruiken? Sowieso zou ik M:iq niet snel vertrouwen, gratis backup en sync is leuk maar wat krijgen zij er voor terug, waar maken zij winst mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trygve
  • Registratie: Oktober 2009
  • Nu online

Trygve

Redacteur
darkpluisje schreef op woensdag 12 januari 2011 @ 21:37:

Hier heb ik ook last van. Heel leuk al die foefjes op m'n telefoon maar als het bel- en smsgedeelte niet goed werkt is het vrij waardeloos. Dan heb ik liever dat de camera iets minder snel is ofzo. Hopen dat HTC hier snel naar kijkt, want het overkomt mij vaak genoeg dat ik m'n inbox open en dan ineens 3 smsjes ontvang (soms wel 3 uur eerder verstuurd). Verder erg tevreden, maar hier kan ik flink pissig om worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peetman
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-09 20:48

Peetman

Tjah....

r100 schreef op donderdag 13 januari 2011 @ 11:23:
[...]

Hier heb ik ook last van. Heel leuk al die foefjes op m'n telefoon maar als het bel- en smsgedeelte niet goed werkt is het vrij waardeloos. Dan heb ik liever dat de camera iets minder snel is ofzo. Hopen dat HTC hier snel naar kijkt, want het overkomt mij vaak genoeg dat ik m'n inbox open en dan ineens 3 smsjes ontvang (soms wel 3 uur eerder verstuurd). Verder erg tevreden, maar hier kan ik flink pissig om worden.
Dat is een probleem dat bij veel mensen voorkomt na de update.

Bij mij heeft een factoryreset vooralsnog geholpen, ik heb in ieder geval dit probleem niet meer gehad. Nadeel is wel dat je alles weer opnieuw moet instellen en dus ff je smsjes moet backuppen als je ze erna ook wil hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey mensen,

sinds paar dagen werkt mij gmail push niet meer :(

Heeft iemand zelfde probleem ??

Karish

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mno
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 06:34

mno

Verwijderd schreef op zaterdag 25 december 2010 @ 19:34:
EDIT3
Laat me nog even een tip van eerder herhalen: apps die standaard op de DHD staan, zie je niet staan bij Mijn apps in de Market en daar krijg je dan ook geen update meldingen van... Lastig. Ik heb daarom alle default apps die ik daadwerkelijk gebruik (Gmail, Adobe Reader, Google Search, Flash Player, YouTube, etc) opgezocht in de Market: die herkende wel dat ze op de DHD stonden en gaf ook meteen aan dat er een update voor was. Na het installeren van die update staan de bewuste apps WEL in de Mijn apps lijst (handig) en krijg je ook meldingen over updates (nog handiger)!
Aangezien sommige apps echt stukken beter zijn dan de versie die standaard op de DHD staan (bv. Gmail en YouTube!) loont het zeker de moeite dit even te doen. Dan blijf je voortaan ook goed up to date.
@J van E: Bedankt voor deze tip, erg nuttig!

@All: Ik heb geprobeerd om enkele nutteloze standaard apps (zoals Amazon MP3 en Stocks) te uninstallen zoals in de startpost is beschreven (met de gratis versie van Titanium Backup). Echter, na het herstarten van de telefoon (standaard firmware) komen ze allemaal weer gewoon terug.

Weet iemand wat hier de oplossing voor is? Ik heb root-toegang verkregen via Visionary, maar heb geen S-OFF. Zou dat uitmaken?

Gewoon rösti

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThijsWTF
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 15-09 09:21
Kan je die system apps niet gewoon verwijderen met Root Explorer uit System/Apps? Dat lijkt me het snelst en het handigst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mno
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 06:34

mno

ThijsWTF schreef op donderdag 13 januari 2011 @ 11:45:
Kan je die system apps niet gewoon verwijderen met Root Explorer uit System/Apps? Dat lijkt me het snelst en het handigst.
Dat had ik ook geprobeerd, maar ook dan komen ze weer vrolijk terug na een herstart. :-(

Gewoon rösti

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martjah
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 09:39

martjah

Appel

Verwijderd schreef op donderdag 13 januari 2011 @ 11:33:
Hey mensen,

sinds paar dagen werkt mij gmail push niet meer :(

Heeft iemand zelfde probleem ??

Karish
bij mij blijft het gewoon werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

martjah schreef op donderdag 13 januari 2011 @ 11:56:
[...]

bij mij blijft het gewoon werken.
Ik heb ook problemen met push van whatsapp :(. Ik kreeg net pas whatsapp msg toen ik programma opstarte :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-!-M
Zijn er mensen die hun telefoon weer hebben gedowngrade naar 1.32? Daar had ik amper problemen met mn telefoon. Hier is een topic op XDA: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=905003
Ik zit er namelijk heel sterk over na te denken om dat te gaan doen, iemand al ervaring?

[ Voor 8% gewijzigd door T-!-M op 13-01-2011 12:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BounceCloud
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 15-09 19:54
Ik heb mijn telefoon gedowngrade van 1.72 naar 1.32. Kostte mij flink wat moeite om alles te begrijpen (nieuwe Android gebruiker) maar uiteindelijk is alles goed gegaan. Draai ondertussen Android Revolution HD.

Ik heb een How-To in het Nederlands geschreven over het downgraden van de DHD van 1.72 naar 1.32. Vond dat er toch nog wat onduidelijkheden zaten in het XDA-verhaaltje voor nieuwe gebruikers.

Die How-To is hier te vinden: http://hypervortex.com/?p=50

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twister00004
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 04-08 08:11
Ik heb een algemene vraag, hopelijk kan ik die hier kwijt.

Ik wil graag ergens op mijn homescreen kunnen zien of dat mijn wekker goed is ingesteld in hoeveel uren van nu die afgaat.

Ik kan er natuurlijk wel achter komen via Bureauklok, maar zou er graag direct zicht op hebben.
Is er iets waarmee ik dit zichbaar kan maken?

Als er iets is bijvoorbeeld een ander slide to unlock screen, dan wil ik dat er ook wel opzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erikd_o
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 14-06 19:56
Ik merkte vandaag dat de FM-radio uit gaat als je de camera start.
Hebben meer mensen dat?
Ik heb softwareversie 1.72.405.3, Android 2.2.1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GentiLi
  • Niet online
twister00004 schreef op donderdag 13 januari 2011 @ 16:09:
Ik heb een algemene vraag, hopelijk kan ik die hier kwijt.

Ik wil graag ergens op mijn homescreen kunnen zien of dat mijn wekker goed is ingesteld in hoeveel uren van nu die afgaat.

Ik kan er natuurlijk wel achter komen via Bureauklok, maar zou er graag direct zicht op hebben.
Is er iets waarmee ik dit zichbaar kan maken?

Als er iets is bijvoorbeeld een ander slide to unlock screen, dan wil ik dat er ook wel opzetten.
Probeer eens Sense Analog Clock uit de markt. Super handig. Je kunt op de zelfde widget zien de tijd van de wekker, de vrij opslagruimte die je nog hebt op de SD én op de DHD, RAM capaciteit, weer én vel meer...

Wat de Slide to Unlock betreft zou ik óók graag willen hebben.

Ik ben ook op zoek naar een applicatie die print screen kan doen.
Iemand?

Alvast bedankt.

[ Voor 11% gewijzigd door GentiLi op 13-01-2011 17:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-!-M
DustSpinner schreef op donderdag 13 januari 2011 @ 16:08:
Ik heb mijn telefoon gedowngrade van 1.72 naar 1.32. Kostte mij flink wat moeite om alles te begrijpen (nieuwe Android gebruiker) maar uiteindelijk is alles goed gegaan. Draai ondertussen Android Revolution HD.

Ik heb een How-To in het Nederlands geschreven over het downgraden van de DHD van 1.72 naar 1.32. Vond dat er toch nog wat onduidelijkheden zaten in het XDA-verhaaltje voor nieuwe gebruikers.

Die How-To is hier te vinden: http://hypervortex.com/?p=50
Heel relaxt, daar ga ik mij vanavond eens op storten. Ik laat weten als het gelukt is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had nog niet zoveel contacten in m'n DHD staan, dus ik heb alles verwijderd en vervolgens alle contacten via Google op de PC opnieuw aangemaakt. Ook alles netjes met email en prive en werk etc. Daarna syncen aangezet op de DHD en nu heb ik alle contacten er weer op. Ideaal! Zeker ook als de foon kaduuk is of wat dan ook! Ik heb het op deze manier gedaan omdat dat makkelijker was (zo leek mij) dan alle contacten om te zetten naar Google contacten...

Werkt wel erg makkelijk tegenwoordig.... :) Is voor jullie natuurlijk allemaal gesneden koek maar voor mij is het nieuw en top. :P

Nu mis ik alleen een koppeling met Whatsapp.... een tijdje geleden werd ik doodziek van de koppelingsverzoeken, maar nu heb ik geen idee hoe ik een koppeling moet maken... Nou ja, op zich geen groot probleem, want de mensen waarmee ik Whatsapp, staan al in mijn lijst van chats... maar toch...

EDIT
O ja, da's waar ook: in eerste instantie kreeg ik via Google contacts ook mailadressen in mijn contactenlijst waar ik ooit wat heen had gemailed, terwijl ik die NIET in mijn contactenlijst had staan... Gaat dat elke keer zo of kan je ergens instellen dat je ALLEEN contacten uit je lijst op je foon krijgt...?

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 13-01-2011 19:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik snap er niks meer van de Awake time en Up time. Alleen dat er een probleem is. De DHD is nu 21u Up en en 15u Awake.
Als ik bij *#*#4636#*#* bij partial awake since last boot kijk, staat de bovenste op maar 10m, de rest allemaal onder 10m en bij elkaar minder dan 15u.
De batterij is echt snel leeg de laatste tijd, maar krijg maar niet voor elkaar om te zien wat nou het meeste verbruikt. Heeft iemand nog goede ideeen?

Ook zie ik bij instellingen van de tel auto gsm/wcdma aan staan, maar bij *#*#4636#*#* staat hij op wcdma prefered. Als ik die daar verander naar auto, dan gaat hij bij de telefoon instelling op gsm only :s

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 13-01-2011 21:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm record: niet minder gebruikt dan normaal, maar ik zit nu op 39 uur en heb nog 22% batterij over. Oftewel; ik heb 2 hele dagen gehaald, misschien red ik zelfs twee etmaal, zonder ook maar iets te laten. Beter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 13 januari 2011 @ 21:23:
Hmm record: niet minder gebruikt dan normaal, maar ik zit nu op 39 uur en heb nog 22% batterij over. Oftewel; ik heb 2 hele dagen gehaald, misschien red ik zelfs twee etmaal, zonder ook maar iets te laten. Beter!
Hm... ik doe niet echt idioot veel met mijn DHD (ik heb tenslotte ook nog een baan...!) maar ik moet 'm echt 's avonds aan de oplader hangen... Niet dat hij dan al leeg is, maar anders MOET ik 'm echt op mijn werk gaan opladen. En als ik echt een tijd ga gamen, dan haalt hij de avond niet.

Als ik een keer een dag weg moet en denk 'Laat ik de DHD meenemen om me de hele dag te vermaken', dan heb ik een probleem.

Ik vind het ook niet leuk dat ik diverse dingen uit moet zetten omdat ik anders echt NOOIT de dag haal... De DHD is echt top, maar de batterij is echt een GROOT minpunt... Misschien moet ik er een gewoonte van maken om het ding ALTIJD aan de oplader te hangen zodra ik bij een stopcontact in de buurt ben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XstarzZ
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 09-10-2022
Hmm kan het niet meer vinden. Maar ik dacht dat dit eens voorbij was gekomen in dit topic.
Er waren ook mensen waarbij de contactswidget blurry foto's gaf. En als ik het mij goed herinner was hier ook een oplossing voor voorbij gekomen. Kan ze alleen niet meer vinden, iemand die mij kan helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thombias
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 13 januari 2011 @ 21:49:
[...]

Hm... ik doe niet echt idioot veel met mijn DHD (ik heb tenslotte ook nog een baan...!) maar ik moet 'm echt 's avonds aan de oplader hangen... Niet dat hij dan al leeg is, maar anders MOET ik 'm echt op mijn werk gaan opladen. En als ik echt een tijd ga gamen, dan haalt hij de avond niet.

Als ik een keer een dag weg moet en denk 'Laat ik de DHD meenemen om me de hele dag te vermaken', dan heb ik een probleem.

Ik vind het ook niet leuk dat ik diverse dingen uit moet zetten omdat ik anders echt NOOIT de dag haal... De DHD is echt top, maar de batterij is echt een GROOT minpunt... Misschien moet ik er een gewoonte van maken om het ding ALTIJD aan de oplader te hangen zodra ik bij een stopcontact in de buurt ben...
Ik heb standaard een usbkabel in mijn werkplek pc. Dus als ik daar aan het werk ben hangt hij er aan.
's avonds als ik naar bed ga zet ik hem uit en hang hem aan het stroom.
Het is een soort van routine geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thombias schreef op donderdag 13 januari 2011 @ 22:17:
[...]

Ik heb standaard een usbkabel in mijn werkplek pc. Dus als ik daar aan het werk ben hangt hij er aan.
's avonds als ik naar bed ga zet ik hem uit en hang hem aan het stroom.
Het is een soort van routine geworden.
Hm, slim idee. Ik dacht om steeds m'n oplader mee te slepen, maar een usb-kabel aan mijn werkcomputer werkt natuurlijk nog makkelijker. Ben alleen bang dat de batterij lui wordt van al dat opladen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

XstarzZ schreef op donderdag 13 januari 2011 @ 22:06:
Hmm kan het niet meer vinden. Maar ik dacht dat dit eens voorbij was gekomen in dit topic.
Er waren ook mensen waarbij de contactswidget blurry foto's gaf. En als ik het mij goed herinner was hier ook een oplossing voor voorbij gekomen. Kan ze alleen niet meer vinden, iemand die mij kan helpen?
Staat op pagina 1, zal het ff plakken hier:
Er is daarvoor een soort van'workaround'. Maak een nieuw contact voor dezelfde persoon (Vul bij naam bijv. precies dezelfde naam in, en voeg een foto toen aan dit profiel), sla dit contact op in het telefoongeheugen. Koppel (menu > link) dit nieuwe contact met je Gmail contact, en kies dan voor de de foto uit het telefoongeheugen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperVeloce
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 10:39
echt vaag.. vandaag deed me GPS het niet.. kreeg maar geen fix..
na reboot lukte het wel

kzag dat iemand hier in dit topic hetzelfde probleem heeft gehad

Intel i5 13600K | ASUS ROG RTX 4080 | ASUS ROG Z790-E | Corsair DDR5 32GB 6000Mhz | WD SN850X 1TB | ASUS ROG Helios | 27" 4K 60Hz | 27" ROG QD-OLED 360Hz | ASUS ROG Scope Deluxe | ASUS ROG Delta S | ASUS ROG Chakram X | 16ProMax | WatchUltra 2 zw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thombias
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 13 januari 2011 @ 22:22:
[...]

Hm, slim idee. Ik dacht om steeds m'n oplader mee te slepen, maar een usb-kabel aan mijn werkcomputer werkt natuurlijk nog makkelijker. Ben alleen bang dat de batterij lui wordt van al dat opladen...
Daar hoef je niet bang voor te zijn. Deze accu heeft geen last van geheugenproblemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luccie
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 18-08 15:26
Ik heb sinds kort voor me GPS uit de market de GPS Status & Toolbox van EclipSim.

Deze download A-Data en kun je de GPS mee resetten. Met de A-Data heb je meestal binnen een minuut een fix, vaak binnen een paar seconden. Terwijl zonder dit programma het vaak een kwartier duurt.

Ik vind het raar dat er niks inzit dat automatisch A-Data download, dit zit in de windowsmobile HTC's wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jordyyyyy
Vraagje,

Vandaag melding over beschikbare update gehad (had deze melding wel al eerder maar heb hem steeds genegeerd) maar ik wou hem niet downloaden omdat ik buiten liep en dan gaat dat internet rete sloom natuurlijk.
Dus wou ik net thuis de update handmatig zoeken, maar dan zegt ie dat me toestel up-to-date is.
Hoe kan dit? Kan je alleen op een bepaalde tijd de update binnen halen ofzo?

EN nog iets, die update zou versie nummer 1.75 (ik draai nu 1.39.161.1) maar ik zie hier alleen maar mensen over 1.72 praten, komt dit omdat ik een vodafone besmette DHD heb, waardoor ik updates van vodafone krijg in plaats van rechtstreeks van HTC?
Zoja, Betekend dat dan ook dat ik voor altijd afhankelijk ben van vodafone als het op updates gaat?
Zonee, hoe kom ik dan aan versie 1.75?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BounceCloud
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 15-09 19:54
Vodafone heeft inderdaad haar eigen ROM... Dus je bent afhankelijk van Vodafone voor het updaten van de telefoon.

Mensen die over 1.72/1.73/1.75 praten, hebben de stock ROM van HTC zelf. Aan jouw build-nummer te zien, heb jij die van Vodafone. Je moet dus wachten totdat Vodafone de updates van HTC integreert in haar eigen ROM en je dan een update aanbied ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperVeloce
ik heb de mijne uit Vodafone winkel, heb versie 1.72 en als ik update doe.. zegt die dat ik nieuwste versie heb
heb geen vodafone dingen op me telefoon

Intel i5 13600K | ASUS ROG RTX 4080 | ASUS ROG Z790-E | Corsair DDR5 32GB 6000Mhz | WD SN850X 1TB | ASUS ROG Helios | 27" 4K 60Hz | 27" ROG QD-OLED 360Hz | ASUS ROG Scope Deluxe | ASUS ROG Delta S | ASUS ROG Chakram X | 16ProMax | WatchUltra 2 zw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GentiLi
  • Niet online
Tot heden als ik het goed heb staat het zo:

Stock ROM = 1.72
Vodafone ROM = 1.75

[ Voor 38% gewijzigd door GentiLi op 13-01-2011 23:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jordyyyyy
DustSpinner schreef op donderdag 13 januari 2011 @ 23:01:
Je moet dus wachten totdat Vodafone de updates van HTC integreert in haar eigen ROM en je dan een update aanbied ;)
Dus als vodafone gaat stoppen met updates aanpassen en aanbieden terwijl htc wel nog updates blijft geven dan kan ik dus niet updaten... Lekker is dat, ik ga dan wel mocht het zo ver komen dat ze er mee stoppen of dat ze er ineens heel lang over gaan doen lekker een stocl ROM derop gooien.
Dat wil ik nu nog niet ivm garantie, want die raak ik kwijt dan denk ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!
luccie schreef op donderdag 13 januari 2011 @ 22:44:
Ik heb sinds kort voor me GPS uit de market de GPS Status & Toolbox van EclipSim.

Deze download A-Data en kun je de GPS mee resetten. Met de A-Data heb je meestal binnen een minuut een fix, vaak binnen een paar seconden. Terwijl zonder dit programma het vaak een kwartier duurt.

Ik vind het raar dat er niks inzit dat automatisch A-Data download, dit zit in de windowsmobile HTC's wel.
Huh? Je doet er soms een kwartier over? Ik heb, mits ik vrij zicht heb, altijd in een halve minuut een fix, vaak nog in minder tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het lijkt wel alsof mijn accu minder lang gaat dan voorheen :(
Heb het toestel nu 2,5 week.

Vandaag heb ik paar mailtjes gestuurd, wat gemsnt, 80 min gebeld (resolutie op 25%, sychronisatie etc staat uit etc)
En na 9,5 uur heb ik nog maar 24% accu over. Is dit normaal? Ik vind dit wel heel erg snel gaan.
Als ik ook kijk bij accustatus staat er 68% spraakoproepen (wist niet dat bellenzoveel accu vrat) en 18% weergave (terwijl resolutie op 25% staat!)

Wat ik dus ook niet snap is dat ik 1,5gb data heb verbruikt binnen 2,5 week!! Hoe kan dit nou weer?? Moet nog 2 weken voor ik weer nieuwe minuten en data krijg :(

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 14-01-2011 01:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jordyyyyy
Nog even: is die laatste update egt zo een ramp(1.72)? En zal dat anders zijn met de vodafone versie? (1.75)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thombias
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 14 januari 2011 @ 00:10:

Vandaag heb ik paar mailtjes gestuurd, wat gemsnt, 80 min gebeld (resolutie op 25%, sychronisatie etc staat uit etc)
En na 9,5 uur heb ik nog maar 24% accu over. Is dit normaal? Ik vind dit wel heel erg snel gaan.
Als ik ook kijk bij accustatus staat er 68% spraakoproepen (wist niet dat bellenzoveel accu vrat) en 18% weergave (terwijl resolutie op 25% staat!)

Wat ik dus ook niet snap is dat ik 1,5gb data heb verbruikt binnen 2,5 week!! Hoe kan dit nou weer?? Moet nog 2 weken voor ik weer nieuwe minuten en data krijg :(
Als je 1,5Gb hebt verstookt en niet weet waar het vandaan komt dan zou ik eens gaan kijken naar apps die op de achtergrond draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jordyyyyy schreef op vrijdag 14 januari 2011 @ 00:13:
Nog even: is die laatste update egt zo een ramp(1.72)? En zal dat anders zijn met de vodafone versie? (1.75)
Ik draai op 1.75 (Android 2.2.1) en heb inderdaad wat Vodafone apps er op staan (on line bestelling), en heb sinds de update nog geen enkel probleem ontdekt. Draait als een tierelier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trygve
  • Registratie: Oktober 2009
  • Nu online

Trygve

Redacteur
luccie schreef op donderdag 13 januari 2011 @ 22:44:
Terwijl zonder dit programma het vaak een kwartier duurt.

Heb je misschien ook zo'n siliconhoesje om je dhd zitten. Ik wel, en dan duurt de GPS-fix erg lang. Hoesje eraf en hopla!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op vrijdag 14 januari 2011 @ 00:10:

Resolutie? Je bedoeld brightness. En anderhalf uur bellen kost inderdaad aardig wat stroom ja, niet zo gek toch? En msn kost ook vrij veel accu door een constante dataverbinding.
Programmaatje zoals 3G watchdog pro installeren, kan je zien welke applicatie wat aan data verbruikt. Zo zie ik dat bij mij Internet zo'n 14,3MB pakt, Whatsapp maar 400KB en PocketCloud 1.1MB. Nu zit ik wel meestal op wireless (stage en thuis) maar 1,5GB (neem aan dat je GB en niet Gb bedoelt) is wel erg veel. Niet toevallig radio aan het luisteren via internet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Largamelion
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 15-09 22:05
Bellen is samen met het scherm de grootste batterijverbruiker op de DHD. Gelukkig bel ik zelf niet veel :).

Die Vodaphone shit zou ik echt niet op m'n phone moeten hebben, ik haat het als fabrikanten eigen software installeren. Meestal gaat het dan nog om trial versies die na een maand om geld komen schooien...argh ik word er zelfs kwaad van.

Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCCFiGVUeYs1h7RQIHZgqlSQ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vraagje over tethering (is ongetwijfeld al besproken, maar kan via de zoekfunctie weinig terugvinden)
Ik draai dus op een Vodafone ROM (1.75) en ik zou graag de mogelijkheid hebben om sporadisch te tetheren.
Ik heb een "draagbaar WI-FI-hotspot" aangemaakt die vlotjes verbinding maakt met mijn netbook, echter krijg ik dan de melding dat er wel verbinding is via de hotspot, echter "geen internettoegang".
In mijn systemtray staat wel het symbooltje van draadloze verbinding, echter met zo'n geel driehoekje met uitroepteken.

Dus eerste vraag: is het überhaupt mogelijk om met Vodafone ROM te tetheren of heeft Vodafone dat geblokkeerd?
2e vraag: indien niet mogelijk; hoe zou ik het wel kunnen krijgen
3e vraag: indien wel mogelijk; wat zou ik verkeerd doen waardoor ik geen internettoegang heb?

Alvast dank voor de reacties!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Waarom niet via USB? Stuk zuiniger ook voor de accu van je telefoon.

En wat betreft wifi hotspot, geen vast IP adres op je laptop ingesteld toevallig? Krijgt hij wel een DHCP ip-adres uit de range die jij hebt opgegeven? Ping test naar Google werkt wel of niet? Op je telefoon dan nog wel internet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

M3rcury

Quick

Verwijderd schreef op vrijdag 14 januari 2011 @ 09:53:
Vraagje over tethering (is ongetwijfeld al besproken, maar kan via de zoekfunctie weinig terugvinden)
Ik draai dus op een Vodafone ROM (1.75) en ik zou graag de mogelijkheid hebben om sporadisch te tetheren.
Ik heb een "draagbaar WI-FI-hotspot" aangemaakt die vlotjes verbinding maakt met mijn netbook, echter krijg ik dan de melding dat er wel verbinding is via de hotspot, echter "geen internettoegang".
In mijn systemtray staat wel het symbooltje van draadloze verbinding, echter met zo'n geel driehoekje met uitroepteken.

Dus eerste vraag: is het überhaupt mogelijk om met Vodafone ROM te tetheren of heeft Vodafone dat geblokkeerd?
3e vraag: indien wel mogelijk; wat zou ik verkeerd doen waardoor ik geen internettoegang heb?

En als je iets op je laptop opent dat internet gebruikt. Ik gebruik wifi hotspot vrij veel, maar heb er ook af en toe een driehoekje staan dat hij geen internet heeft, terwijl hij dat wel heeft.

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

M3rcury schreef op vrijdag 14 januari 2011 @ 10:28:
[...]

En als je iets op je laptop opent dat internet gebruikt. Ik gebruik wifi hotspot vrij veel, maar heb er ook af en toe een driehoekje staan dat hij geen internet heeft, terwijl hij dat wel heeft.
Op basis van jullie reacties toch nog maar weer eens geprobeerd (in de veronderstelling dat het dan tóch wel gewoon mogelijk moet zijn) en zie daar: het werkt nu wel! :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tsurany schreef op vrijdag 14 januari 2011 @ 09:25:
[...]

Resolutie? Je bedoeld brightness. En anderhalf uur bellen kost inderdaad aardig wat stroom ja, niet zo gek toch? En msn kost ook vrij veel accu door een constante dataverbinding.

[...]

Programmaatje zoals 3G watchdog pro installeren, kan je zien welke applicatie wat aan data verbruikt. Zo zie ik dat bij mij Internet zo'n 14,3MB pakt, Whatsapp maar 400KB en PocketCloud 1.1MB. Nu zit ik wel meestal op wireless (stage en thuis) maar 1,5GB (neem aan dat je GB en niet Gb bedoelt) is wel erg veel. Niet toevallig radio aan het luisteren via internet?
Vandaag weer in een uurtje 24 mb bijgekomen.
Via phoneusage staat er dat 90% van mijn gebruik opgaat aan de email, hoe kan dit nou :S
Ik email misschien 10x per dag en krijg ongv 10 mailtjes per dag binnen. Heb net de updatefrequentie van 15 naar 30 min gezet.

Van de 24mb is er inkomend 22 mb en uitgaand mb in dit uur.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 14-01-2011 11:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jajoh
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 05-05-2024
Bedankt voor de mooie topic start daar ga ik veel aan hebben :) Het weekend even rustig doorlezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchrevenge
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 12-09 23:19
Verwijderd schreef op vrijdag 14 januari 2011 @ 11:43:
[...]

Vandaag weer in een uurtje 24 mb bijgekomen.
Via phoneusage staat er dat 90% van mijn gebruik opgaat aan de email, hoe kan dit nou :S
Ik email misschien 10x per dag en krijg ongv 10 mailtjes per dag binnen. Heb net de updatefrequentie van 15 naar 30 min gezet.

Van de 24mb is er inkomend 22 mb en uitgaand mb in dit uur.
Wat is de instelling voor de mailgroottelimiet? Bij mij staat deze op 50kb, maar je kunt hem ook alleen op alleen kopteksten zetten of op 1MB of maximale grootte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten00
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 15-09 16:18
Verwijderd schreef op vrijdag 14 januari 2011 @ 09:53:

Heb ik ook heel vaak met Hi, maar dan met een non-branded ROM. Af en toe heeft hij gelijk een IP, soms duurt het zo 5 tot 10 minuten. Ik vind de wifi hotspot zo irritant dat ik tegenwoordig mijn USB-kabel gewoon altijd bij me heb. Laad ik mijn telefoon ook gelijk op, want het batterijgebruik van de wifi hotspot is ook niet mis. Daarbij heb ik ook het idee dat het via een kabel sneller gaat dan via wifi, of dat klopt weet ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miles
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 15-09 22:39
Heb sinds een paar dagen een ander abonnement. Moest me dus opnieuw registreren bij HTC sense.
(Kunnen jullie inloggen op de website van Sense, bij mij blijft er een pagina laden kringeltje op het scherm staan. )

Nu krijg ik iedere keer een melding dat er nieuwe vrienden zijn die gekoppeld moeten worden.
Heb al een paar keer op negeren gedrukt, maar de melding blijft terugkomen.

Hoe voorkom ik dat ik deze melding krijg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperVeloce
ik krijg altijd meteen dasboard.. enigste wat ik kan doen is telefoon over laten gaan
zie niet eens lokatie ofzo..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chaoscontrol
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 08:49
SuperVeloce schreef op vrijdag 14 januari 2011 @ 13:49:
ik krijg altijd meteen dasboard.. enigste wat ik kan doen is telefoon over laten gaan
zie niet eens lokatie ofzo..
idem... al vanaf het begin. Hij is ooit 1 keer gaan rinkelen maar dat was het dan.

Inventaris - Koop mijn meuk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luccie
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 18-08 15:26
r100 schreef op vrijdag 14 januari 2011 @ 08:49:
[...]

Heb je misschien ook zo'n siliconhoesje om je dhd zitten. Ik wel, en dan duurt de GPS-fix erg lang. Hoesje eraf en hopla!
Ja dat heb ik inderdaad, Resin Soft Jelly, maar ongeveer hetzelfde, ik zal het eens zonder proberen,
Maar met dat proggie gaat het wel snel met de siliconen hoes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chaoscontrol
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 08:49
chaoscontrol schreef op vrijdag 14 januari 2011 @ 13:51:
[...]

idem... al vanaf het begin. Hij is ooit 1 keer gaan rinkelen maar dat was het dan.
Hoewel ik dit net typte ging ik het nogmaals proberen na zoveel tijd. Heb hem even laten syncen via me telefoon en nu heb ik locatie en overgaan etc... echter nergens een berichten scherm oid. alleen het dashboard. Iemand tips?

Inventaris - Koop mijn meuk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guitar-hero
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 26-11-2020
Ik heb toen ik nog root rechten had applicaties gefreezed met titanium backup, waaronder flickr.. ik wil deze nu weer terug..

Kan ik dit met een hard reset oplossen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrGurd
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 07-08 20:08
Hmmm raar, ik heb ineens dat al mijn smsjes zijn gewist... Heeft iemand van jullie dit toevallig ook meegemaakt? Het is opzich geen ramp, maar hoort niet lijkt mij... Ik heb helemaal niets bijzonders gedaan, ene moment waren ze er en nu niet meer.... Hoe kan dit? En hoe kan dit voorkomen worden? Ben ook al mijn smsjes op HTCsense.com kwijt.
Pagina: 1 ... 13 ... 24 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Verkrijgbaarheid, levertijden, winkels en al het andere dat niet met de techniek van de telefoon zelf te maken heeft mag in het HTC Desire HD levertijden- en abbonemententopic.

Berichten met als inhoud informatie of discussie betreffende accessiores voor de HTC Desire HD mogen hier: HTC Desire HD accessoirestopic.

Vragen over Android software mogen in het Android Market en applicatietopic (deel 10) of in een van de eerdere delen.

Posten over het aanpassen van de software, door middel van custom ROMs, of daaraan gerelateerde onderwerpen, die mogen in dit topic.

Eventuele problemen met de meegeleverde SD-card welke zich voor lijken te doen naar de 1.72 OTA update mogen hier: HTC DESIRE HD - SD Kaart onherkenbaar na OTA update (1.72).

Overige offtopic berichten zullen zonder verder bericht worden verwijderd!