MisterT2006 schreef op woensdag 19 januari 2011 @ 07:37:
@huppol,
Veel spelletjes werken wel echter niet fullscreen.
Angrybirds, rope cut, en doodlejump werken fullscreen.
Verder kun je ook kijken naar spellen die op een samsung galaxy tab draaien want dan heb je meer kans dat het wel werkt.
Er is wel degelijk een verschil welk spelletje op welk apparaat draait en dat kun je achterhalen via google op de versienummers.
Wat betreft geheugen sticks; die moeten fat32 zijn en de usb poort kun je niet mee swappen want een andere stick ziet hij niet eerder dan dat je hem hebt gereboot.
Games/apps fullscreen maken kun je proberen door het volgende te doen:
- Start "Spare Parts"
- Verwijder het vinkje in 'Legacy mode' en zet het weer terug.
- Shutdown/reboot je apparaat
- Start "Spare Parts"
- Verwijder het vinkje in "Legacy mode"
- Shutdown/reboot je apparaat
Et voila. De meeste apps worden nu wel uitgestrekt weergegeven. Er kan helaas wel een probleem voorkomen met de touch-besturing, of dat sommige apps/games hierdoor crashen. Tot dusverre heb ik hier zelf geen last van.
Een mooi voorbeeld is de Engadget app. Voor bovenstaande methode was deze niet schermvullend, nu wel - en hij werkt prima.
Let op:
Bovenstaande procedure moet je wel stap-voor-stap doorlopen, anders werkt het niet. Ik heb dit ergens op YouTube gezien, weet helaas alleen niet meer waar/wie
Wat betreft de USB-sticks, dat is niet altijd een probleem. Sommige kunnen wel wisselen (blijkbaar) andere weer niet. Naast FAT32 wordt, geloof ik, ook FAT16 (waarom zou je het willen?) en EXT2 ondersteund. Zoals gezegd hierboven - EXT2 vereist wel dat je een script draait dat de USB-disk dan mount (ik meen dat dat een GScript Lite script is) Echter heeft EXT2 niet een 4GB filesize limiet die FAT32 weer wel heeft.
In ander nieuws
Ik kan iedereen de app Button Savior aanraden. Hierdoor krijg je een onscreen menu met alle "harde" toetsen erop, wat netjes inklapt in een klein knopje (waar kun je zelf bepalen in de app) Hierdoor hoef je dus niet constant te rommelen met je knoppen op het apparaat zelf.