Ik ben nu sinds twee dagen in bezit van een 10" Tegra. Over het algemeen ben ik er erg blij mee, het is zeker veel waar voor het geld. Er zijn echter wel een paar dingen waar ik niet zo blij mee ben, en ik vraag me af of ik een 'maandagmorgen-model' heb of dat er meer mensen zijn die er last van hebben.
Ten eerste, zoals al eerder genoemd, kraakt de behuizing. Ik hoef niet eens hard te drukken, gewoon vasthouden is al genoeg. Dit is voor mij echter niet onoverkomelijk.
Ten tweede, en dit vind ik wel een groot probleem, is het touchscreen van zeer matige kwaliteit. Als ik in een paint-programma diagonale strepen trek worden deze nogal 'squiggly'. horizontale srepen worden wel recht, tenzij ze net niet helemaal horizontaal of verticaal zijn. Dan verspringen de lijnen, alsof de resolutie van het touch-gedeelte extreem laag is.
Maar het allergrootste probleem van mijn touchscreen is het feit dat er een paar gebieden zijn die helemaal niet lijken te reageren. Met het tablet in landscape zijn er linksboven en linksonder, op ongeveer een halve centimeter van de rand, twee horizontale strepen van een centimeter hoog en bijna de helft van het scherm breed twee gebieden die geen aanraking detecteren. Ik vraag me af of er meer mensen zijn die dit ervaren.
Ik ben een beetje bang van wel, dit zou namelijk verklaren dat de home-button links boven vaak moeilijk is aan te raken en dat het tablet denkt dat de notification-balk naar beneden wordt getrokken.
Voor de mensen die het willen testen: Met Paint van ElectricSheep (
gratis in de market) kan fullscreen zonder ads worden gepaint (back-toets even ingedrukt houden). Ik zal zo even een plaatje posten om eea te verduidelijken.
edit1: ik heb de POV 1.07.4-firmware en launcher pro draaien.
edit2: plaatje

voor de duidelijkheid: het tablet hing niet aan de lader (maakt trouwens geen verschil) en ik heb geen parkinson...
Als ik de strepen trouwens heel snel trek worden ze wel recht, waarschijnlijk wordt de input dan wel goed geïntrapoleerd.
[
Voor 10% gewijzigd door
E-Rick op 14-01-2011 14:56
]