Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08:21

OgWok

U.N.C.L.E.

Sjonge jonge jonge, ben nu al de hele ochtend bezig om de POV Mobi Tegra in de usb flash mode te krijgen........
Wil maar niet lukken met de Home en Power knoppen. Heb wel het idee dat het een redelijk "Scheissgeråt" is.

Wel gelukt via de recoverymode Vegacream Alpha II te installeren, maar die komt niet verder dan het Android opstartscherm :?

Iemand een idee hoe ik de usb flash mode wel aan krijg (is vreemd want heeft altijd gewerkt)?

MacPro Core i5 750, Mac Mini, hier en daar een verdwaalde pc.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mtr33
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 18:51
PC drivers opnieuw installeren misschien? Check video en het VegaCream topic (of wellicht hier).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok

OgWok

U.N.C.L.E.

Na vaak proberen is het toch gelukt om de POV Mobii Tegra in de usb flash (home+power) mode te krijgen. Waarom het uiteindelijk wel lukte.... geen idee.

Heb VegaICS-Beta1 kunnen flashen. Ziet er goed uit. Ook playstore werkt.
Enige punt is dat de touchscreen aantikken vaak als 2x aantikken doorgeeft. Is dus veel te gevoelig, waardoor de back "toets" vaak 2 stappen teruggaat. Is mee te leven, niet na een paar pils ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cis
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 04-07 20:54

Cis

mtr33 schreef op dinsdag 12 juni 2012 @ 11:46:
@Cis: ik zou zeggen lees de review uit je link ;) & het Qware 9.7" topic.
Dus eigenlijk is de tip: check niet alleen PoV, maar ook Qware (en Yarvik 466 ;) ) ? :)
Gaan we doen. Ik vond alleen Qware nogal goedkoop klinken en daardoor minder stabiel/goed. Echter: moet toegeven dat dat gevoel nergens op gebaseerd is :)

Geschiedenis herhaalt zich nooit. Maar rijmt altijd wel een keer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mtr33
@OgWok: Mooi, maar waarom niet gelijk VegaCream erop (is weer een stapje verder ontwikkeld).
@Cis: genoemde tabs zijn 'vrijwel' identiek (zie topic) en lopen in prijs uiteen van 160-220, tel uit je winst.

[ Voor 17% gewijzigd door mtr33 op 14-06-2012 10:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok

OgWok

U.N.C.L.E.

mtr33 schreef op donderdag 14 juni 2012 @ 10:45:
@OgWok: Mooi, maar waarom niet gelijk VegaCream erop (is weer een stapje verder ontwikkeld).
@Cis: genoemde tabs zijn 'vrijwel' identiek (zie topic) en lopen in prijs uiteen van 160-220, tel uit je winst.
Heb ik ook geprobeerd. Wordt geinstalleerd via zip bestand op de sd kaart; in recovery mode en dan flashen.
Daarna een eindeloos Android met glans over de letters. Als daar ook een exe voor is met de nvflash usb, dan gaat het misschien wel werken.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mtr33
Beta 2.1 NVFlash

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cis
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 04-07 20:54

Cis

mtr33 schreef op donderdag 14 juni 2012 @ 10:45:
Gedaan. Scheelt 20 a 80 euro, afhankelijk van het alternatief

;) :+

Geschiedenis herhaalt zich nooit. Maar rijmt altijd wel een keer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok

OgWok

U.N.C.L.E.

Nu geinstalleerd VegaCream-Alpha2-120dpi-Apex en direct daarna de CWM-VegaCream_B2-disable_wizard via recovery mode. Installatie gaat zo te zien goed, maar na een reboot alleen de glimmende ANDROID letters.

Nadeel van de VegaICS is wel dat de wifi verbinding na sleep weg is, ook al staat die in "WiFi behouden in slaapstand" op altijd :?

[ Voor 16% gewijzigd door OgWok op 16-06-2012 09:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mtr33
Die versie van B2 is toch enkel voor lockscreen problemen bij Beta2 met een 3G versie zonder simcard erin? Lukte het met standaard VegaCream-Beta2.1-nvflash.exe dan niet? Lees anders het VegaCream topic door, er staan een aantal redenen/oplossingen genoemd voor een failed first boot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok

OgWok

U.N.C.L.E.

mtr33 schreef op zaterdag 16 juni 2012 @ 10:26:
Die versie van B2 is toch enkel voor lockscreen problemen bij Beta2 met een 3G versie zonder simcard erin? Lukte het met standaard VegaCream-Beta2.1-nvflash.exe dan niet? Lees anders het VegaCream topic door, er staan een aantal redenen/oplossingen genoemd voor een failed first boot.
De VegaCream-Beta2.1-nvflash had ik nog niet gezien en de installatie daarvan is gelukt. De POV Mobii Tegra is nu in een hogere resolutie. Wel wordt aantikken (1x) vaak op gevat als meerdere keren tikken (je hoort klik klik), ook na calibratie. Dat maakt een hoop zaken behoorlijk lastig. Ook krijg ik het idee dat het allemaal trager gaat; waarschijnlijk door de hogere resolutie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Riczun
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 04-07 12:04
Ik was de afgelopen tijd al langer aan het kijken naar een leuke tablet, het moest in ieder geval android zijn en aangezien ik nog geen tablet(ervaring) heb ook niet gelijk een dure om te kijken of ik het echt wel genoeg gebruik en of het niet alleen de eerste dag leuk is..

Hoop winkels afgeweest, bart smit, kijkshop enz. Wel was al snel duidelijk dat ik een 10" tablet wilde, want een 7 inch is niet veel groter dan mijn HTC sensation XE :+
Ze waren nog redelijk prijzig en of ze waren traag of geen goed capacitief scherm etc.

Totdat ik de Point of View Mobii Tegra Tablet 10.1" tegen kwam in de opruiming voor maar 129 euro! Gelijk afgelopen zaterdag de PoV opgehaald.
Maar wat ben ik er blij mee! Fantatisch snel, ik merk weinig verschil met mn HTC Senstation op ICS en ook het aanraakgevoeligheid is super, accu lijkt ook lang mee te gaan.
Even de play store installeren en een 8Gb SD kaart erbij en het is werkelijk genieten en al helemaal voor prijs, echt super!

Nu nog even dit topic doorkijken voor wat andere leuke tweaks, ik zal al bijvoorbeeld GPS 2 bluetooth app, interresant..! :)

[ Voor 6% gewijzigd door Riczun op 18-06-2012 14:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok

OgWok

U.N.C.L.E.

Riczun schreef op maandag 18 juni 2012 @ 14:31:
Ik was de afgelopen tijd al langer aan het kijken naar een leuke tablet, het moest in ieder geval android zijn en aangezien ik nog geen tablet(ervaring) heb ook niet gelijk een dure om te kijken of ik het echt wel genoeg gebruik en of het niet alleen de eerste dag leuk is..

Hoop winkels afgeweest, bart smit, kijkshop enz. Wel was al snel duidelijk dat ik een 10" tablet wilde, want een 7 inch is niet veel groter dan mijn HTC sensation XE :+
Ze waren nog redelijk prijzig en of ze waren traag of geen goed capacitief scherm etc.

Totdat ik de Point of View Mobii Tegra Tablet 10.1" tegen kwam in de opruiming voor maar 129 euro! Gelijk afgelopen zaterdag de PoV opgehaald.
Maar wat ben ik er blij mee! Fantatisch snel, ik merk weinig verschil met mn HTC Senstation op ICS en ook het aanraakgevoeligheid is super, accu lijkt ook lang mee te gaan.
Even de play store installeren en een 8Gb SD kaart erbij en het is werkelijk genieten en al helemaal voor prijs, echt super!

Nu nog even dit topic doorkijken voor wat andere leuke tweaks, ik zal al bijvoorbeeld GPS 2 bluetooth app, interresant..! :)
Welke Android heb je erop staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok

OgWok

U.N.C.L.E.

Gebruik nu de VegaICS-Beta-1. Bevalt, tot nu toe, het beste. Wat wel heel vreemd is dat als de netvoeding is aangesloten, aantikken (1x) vaak uitdraait op 2x tikken......... erg onhandig.
Heb er, de afgelopen dagen, op gelet en schijnt iets vreemds te zijn icm. de netvoeding.

Het 1x tikken en dan 2x tikken krijgen is vaak bij de 120dpi roms, zoals de VegaCream Alpha2. Ook spelen de films dan niet vloeiend af, maar schokkerig.

Zijn er al ICS roms te downloaden die "af" zijn?

[ Voor 5% gewijzigd door OgWok op 20-06-2012 17:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Riczun
OgWok schreef op dinsdag 19 juni 2012 @ 13:53:

Welke Android heb je erop staan?
De PoV is nog helemaal standaard en staat android 2.2 op met firmware 1.7.0.15.

Het enige minpunt (wat ik tot nu toe vind) is de kijkhoek, vooral in portrait modus is het scherm niet bepaald geweldig, gelukkig houd ik hem toch altijd in landscape, en dat is het best te doen.

Ik ben nog wel aan het kijken om de agenda werkend te krijgen, ik heb nog geen goede .apk bestanden gevonden (bijv googlecalendarsyncadapter.apk) die wel willen installeren.

De VegaICS-rom lijkt me ook wel wat, werkt die beter/completer als de standaard rom van PoV?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 14:02
Ja die werkt veel beter, ziet er beter uit, loopt soepeler etc. Alleen zitten nog wel wat dingetjes in die niet helemaal vlekkeloos lopen, zoals Wifi die niet altijd aangaat na een resume of spontaan reboot/afsluiten (dat laatste gebeurt bij mij heel af en toe, maar heb dat 1x zelf meegemaakt en soms staat het apparaat gewoon uit nadat ik hem een uur heb laten niksen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scanno
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 08-02-2024
Ik heb gisteren VegaCream bèta 3 uitgebracht en deze is beschikbaar op xda-developes, tabletroms en modaco.

VegaCream is uitsluitend bedoeld voor de ov mobii tegra.

Er is zowel een cwm zip als een nvflash versie beschikbaar.

Groeten,
Scanno

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The__Virus
Super Scanno, werkt tot nu toe prima :). Wel relaxt DPI, veel te zien op het scherm :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok

OgWok

U.N.C.L.E.

Scanno schreef op vrijdag 22 juni 2012 @ 11:17:
Ik heb gisteren VegaCream bèta 3 uitgebracht en deze is beschikbaar op xda-developes, tabletroms en modaco.

VegaCream is uitsluitend bedoeld voor de ov mobii tegra.

Er is zowel een cwm zip als een nvflash versie beschikbaar.

Groeten,
Scanno
Mooi werk _/-\o_ Heb hem op de POV Mobii Tegra geinstalleerd. Zie wat verbeteringen. Video is niet schokkerig meer. Wel nog (bij mij) een probleem met het scherm als de netvoeding is aangesloten (moeizaam klikken of 2x klikken na 1 klik)
Ook door de hogere resolutie soms problemen met het scherm en klikken. Warmte ontwikkeling lijkt mee te vallen.

Begrijp dat er dus hardware issues zijn met het scherm. Heb van de week de POV even opengeschroefd. Ziet er van binnen netjes uit. Moet ik de soldeerbout vast gaan opstoken, of uitkijken naar een andere netvoeding?
Heb de netvoeding ook al omgepoold, maar dat geeft geen verbetering.

Heb overigens een klein probleem met de on-knop. Die klikt niet meer zo goed als de andere knopjes. Zijn die ergens te krijgen. Heb wel gezien dat ze erg klein zijn.
Wat jammer is dat er nog geen Silverlight is voor Android. Niet alles is in Flash te bekijken..... Wat is de functie van de Dalvik cache?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wortelsoft
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09:14
Dat probleeem met die voeding was al met de orginele rom. Sommigen hebben er last van, maar ik niet. In de handleiding van mijn galaxy tab wordt er echter ook over gesproken dat je problemen kunt hebbne als de tablet aan de lader zit.

Dalvik cache:

http://forum.xda-develope...43b&p=3844295&postcount=5

[ Voor 20% gewijzigd door wortelsoft op 23-06-2012 10:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scanno
OgWok schreef op zaterdag 23 juni 2012 @ 09:52:
[...]

Mooi werk _/-\o_ Heb hem op de POV Mobii Tegra geinstalleerd. Zie wat verbeteringen. Video is niet schokkerig meer. Wel nog (bij mij) een probleem met het scherm als de netvoeding is aangesloten (moeizaam klikken of 2x klikken na 1 klik)
Ook door de hogere resolutie soms problemen met het scherm en klikken. Warmte ontwikkeling lijkt mee te vallen.

Begrijp dat er dus hardware issues zijn met het scherm. Heb van de week de POV even opengeschroefd. Ziet er van binnen netjes uit. Moet ik de soldeerbout vast gaan opstoken, of uitkijken naar een andere netvoeding?
Heb de netvoeding ook al omgepoold, maar dat geeft geen verbetering.

Heb overigens een klein probleem met de on-knop. Die klikt niet meer zo goed als de andere knopjes. Zijn die ergens te krijgen. Heb wel gezien dat ze erg klein zijn.
Wat jammer is dat er nog geen Silverlight is voor Android. Niet alles is in Flash te bekijken..... Wat is de functie van de Dalvik cache?
Er is inmiddels veel geschreven en onderzocht ten aanzien van de touchscreens die kapot gaan na het flashen van een ROM. De oorzaak van het kapot gaan van de touchscreens wordt gezocht in de touchscreen controller. Hier zijn een aantal batches van die van mindere kwaliteit zijn en sneller problemen kunnen veroorzaken. Nu is het zo dat bij de PoV de controller die de voeding reguleert zeer dicht tegen de touchscreen controller zit. De power controller kan heet worden, zeker na het flashen van een nieuwe ROM, wanneer er veel gedaan moet worden bij de eerste boot. Dit zijn de momenten waarop de touchscreen controller in de meeste gevallen kapot gaan.

Daarnaast zijn er batches van shuttle (de OEM van de PoV Mobii Tegra) waarbij de touchscreen flatcable minder is afgeschermd. Als de tablet aan de 220 zit kunnen er dus EM storingen optreden met als gevolg een vreemd werkende touchscreen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok

OgWok

U.N.C.L.E.

Zal eens kijken of ik kan uitvogelen welke de touchscreen flatcable is en die beter af te schermen met alu-tape.
Alle winst is meegenomen.

Edit.
Ziet eruit dat alles goed is afgeschermd....
Afbeeldingslocatie: http://super-moem.pointclark.net/GOT/DSC01518.JPG

Iemand misschien een idee wat hier aan verbeterd kan worden?

[ Voor 41% gewijzigd door OgWok op 25-06-2012 15:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Santo
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 06-03 20:52
Dit weekend de nieuwe firmware geinstalleerd op de PROTAB2XXL.

De tablet was al leeg omdat hij spontaan gecrasht was en alle applicaties er af had gegooid...

Maar met deze software staat de DPI heel laag, dus de android balk onder is vrij groot. Ook kunnen er minder icoonen in de app-drawer staan.

Waarschijnlijk terug naar de vorige firmware, iemand nog een idee of er een andere stabielere ROM is voor de PROTAB2XXL ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Riczun
Ik heb het al een enkele keer gehad dat mn POV Mobii Tegra vast is gelopen of uitgevallen, ik moet in ieder geval lang de aan-knop ingedrukt houden en dan start die weer op.

Maar nu heb ik dat vanmiddag al 2x gehad...kan het door de warmte komen (binnen 23.5 g) ? Heb de orginele firmware er nog op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok

OgWok

U.N.C.L.E.

Riczun schreef op donderdag 28 juni 2012 @ 16:31:
Ik heb het al een enkele keer gehad dat mn POV Mobii Tegra vast is gelopen of uitgevallen, ik moet in ieder geval lang de aan-knop ingedrukt houden en dan start die weer op.

Maar nu heb ik dat vanmiddag al 2x gehad...kan het door de warmte komen (binnen 23.5 g) ? Heb de orginele firmware er nog op.
Zou zeker eens upgraden naar Android 4. Dat is zeker een verbetering. Je kan zoeken op VegaICS. 23,5 gr. lijkt me niet een temperatuur die extreem is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Riczun
ja, ik heb de vegaics al gedownload en staat klaar! alleen vind ik het jammer dat de wifi dan niet goed uit slaapstand e.d. komt. Aan de andere kant is de rom die ik nu heb ook niet perfect. hij is overigens niet meer uitgevallen de afgelopen 2 dagen.

Misschien een domme opmerking hoor, maar wat betreft de warmte problemen tijdens flashen van een nieuwe rom, waarom zou ik de tablet tijdens update niet even in de koelkast leggen? scheelt in ieder geval al ruim 15 graden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mtr33
IMHO kun je bij een eerste overgang naar ICS beter gelijk naar VegaCream gaan. Gebaseerd op VegaICS (:discontinued) en wordt actief doorontwikkeld (door fellow-Tweaker Scanno, met hulp van o.a. de VegaICS dev).

Bij het flashen van een nieuwe ROM moet je in elk geval warmteontwikkeling zoveel mogelijk tegengaan, dus opladen en van de lader halen voor flashen. Actief koelen kan natuurlijk, zolans er maar geen vocht in wat voor vorm dan ook bij komt.

aanbieding/tijdelijk (?) : POV Tegra voor €130.

[ Voor 14% gewijzigd door mtr33 op 01-07-2012 14:33 . Reden: aanbieding ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Riczun
ja, denkt het. heb de tablet 2 weken geleden daar gekocht voor die prijs. echt niet verkeerd en al helemaal niet voor die prijs;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok

OgWok

U.N.C.L.E.

mtr33 schreef op zaterdag 30 juni 2012 @ 11:55:
IMHO kun je bij een eerste overgang naar ICS beter gelijk naar VegaCream gaan. Gebaseerd op VegaICS (:discontinued) en wordt actief doorontwikkeld (door fellow-Tweaker Scanno, met hulp van o.a. de VegaICS dev).

Bij het flashen van een nieuwe ROM moet je in elk geval warmteontwikkeling zoveel mogelijk tegengaan, dus opladen en van de lader halen voor flashen. Actief koelen kan natuurlijk, zolans er maar geen vocht in wat voor vorm dan ook bij komt.

aanbieding/tijdelijk (?) : POV Tegra voor €130.
Als je van stoeien houdt kan je hem kopen; strakke prijs. Zo niet koop dan een iPad...... POV is met de ondersteuning "a pain in the ass".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scanno
Riczun schreef op zaterdag 30 juni 2012 @ 11:31:
ja, ik heb de vegaics al gedownload en staat klaar! alleen vind ik het jammer dat de wifi dan niet goed uit slaapstand e.d. komt. Aan de andere kant is de rom die ik nu heb ook niet perfect. hij is overigens niet meer uitgevallen de afgelopen 2 dagen.

Misschien een domme opmerking hoor, maar wat betreft de warmte problemen tijdens flashen van een nieuwe rom, waarom zou ik de tablet tijdens update niet even in de koelkast leggen? scheelt in ieder geval al ruim 15 graden ;)
Ik heb een experimentele beta4 van VegaCream uitgebracht. Deze versie heeft de 3.1 kernel en lost de wifi / suspend problemen hopelijk op (het is tenslotte experimenteel). Helaas werkt 3g op dit moment met deze versie niet. Probleem is dat de android pppd niet herkend dat de kernel met ppp support is gebuild. Kan ook nog een kernel probleem zijn. Ik heb in ieder geval wel ppp geconfigureerd staan in de kernel config.

Groeten,
Scanno

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mtr33
Bedankt voor de (experimentele) update. Helaas heb ik mijn Viewpad uitgeleend voor de vakantie en kan dan ook niet testen. Zodra ik 'm terug heb ga ik er direct mee aan de slag (hoewel ik denk dat je dan al op v4 zal zitten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Riczun
Zojuist mijn Pov geflashed naar VEGACREAM beta 3, nadat die klaar was uitgezet en nu doet ie helemaal niks meer, reageert nergens op, alles blijft zwart en krijg hem ook niet meer in de flash mode.... Wat nu?

EDIT:

Ik weet niet hoe ik het deed, maar perongeluk kwam die weer in de flashmode en nogmaals de vegacream beta 3 gedaan...dit staat onderaan in de log:

system.img sent successfully
file not found: userdata.img
failed executing command 2147483647 NvError 0x4
command failure: create failed
Press enter to continue:

EDIT 2:

Nog maar een keer geprobeerd en nu met VegaCream-Beta2.1-nvflash
En hij doet het nu wel!!

Ziet er wel waanzinnig uit, eerst nog maar even mee verder spelen _/-\o_

[ Voor 60% gewijzigd door Riczun op 03-07-2012 20:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis84
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 20-08-2023
Santo schreef op maandag 25 juni 2012 @ 12:30:
Dit weekend de nieuwe firmware geinstalleerd op de PROTAB2XXL.

De tablet was al leeg omdat hij spontaan gecrasht was en alle applicaties er af had gegooid...

Maar met deze software staat de DPI heel laag, dus de android balk onder is vrij groot. Ook kunnen er minder icoonen in de app-drawer staan.

Waarschijnlijk terug naar de vorige firmware, iemand nog een idee of er een andere stabielere ROM is voor de PROTAB2XXL ?
Ik zelf heb ook de PROTAB2XXL en al een paar keer contact gehad met PoV over de software. Het blijkt dat er 3 verschillende tablet versies zijn te weten PROTAB2XXL, PROTAB2XXL(4) en PROTAB2XXL(4.1). Dit vind je op de achterkant van de tablet. Alleen voor de 4.1 versie dient de de nieuwe 4.1 firmware geïnstalleerd te worden. Op de andere 2 versies dient de de 4.0 firmware gebruikt te worden.

Als je in de 4.1 versie toch de kleine icoonen wil hebben, kan je build.prop in de systemmap aanpassen. Hiervoor heb je wel software nodig zoals Root Explorer. Ik heb ro.sf.lcd_density= op 120 gezet (staat standaard op 160) zoals deze ook bij de 4.0 firmware staat en dat ziet er weer goed uit. Alleen de standaard achtergrond is volgens mij niet goed, deze blijft blokkerig.

Het enige probleem wat ik nog steeds heb is met het spel Temple Run. Ik kan niet naar links/rechts (tilt) bewegen op de baan. Terwijl bijvoorbeeld MegaJump wel goed gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Santo
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 06-03 20:52
Ok bedankt voor je uitleg! Waarschijnlijk ga ik gewoon weer de oude software erop zetten.
Er kloppen wel meer dingen niet in deze ROM. (Geen gyro en missende volume knoppen in de balk onder)
Dennis84 schreef op woensdag 04 juli 2012 @ 11:31:
[...]

Ik zelf heb ook de PROTAB2XXL en al een paar keer contact gehad met PoV over de software. Het blijkt dat er 3 verschillende tablet versies zijn te weten PROTAB2XXL, PROTAB2XXL(4) en PROTAB2XXL(4.1). Dit vind je op de achterkant van de tablet. Alleen voor de 4.1 versie dient de de nieuwe 4.1 firmware geïnstalleerd te worden. Op de andere 2 versies dient de de 4.0 firmware gebruikt te worden.

....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis84
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 20-08-2023
Santo schreef op donderdag 05 juli 2012 @ 08:15:
Ok bedankt voor je uitleg! Waarschijnlijk ga ik gewoon weer de oude software erop zetten.
Er kloppen wel meer dingen niet in deze ROM. (Geen gyro en missende volume knoppen in de balk onder)
Ik had ook problemen met de gyro toen ik de laatste 4.0 firmware installeerde. Blijkt dat ik een 4.1 tablet heb, terwijl er versie 4 op de doos staat. Vermoedelijk zit daar dus het verschil tussen de tablet versies. Na installeren van de juiste ROM versie en het instellen van de juiste DPI werkt de tablet goed.

Het enige wat onduidelijk is, is welke ROM je moet installeren. Dit kan voor vreemde problemen en frustratie zorgen, maar de support heeft mij hier goed mee geholpen. Wat ook niet goed werkt, maar dat schijnt vaker bij goedkopere tablets te gebeuren, is gebruiken tijdens het opladen. Het touchscreen gaat dan echt flippen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 277424

hoi,

ik heb zojuist ook de Mobii TEGRA Tablet 10.1'' besteld, was maar 139 bij 4launch maar ik vroeg me af of er ook een autolader voor beschikbaar is. of kan ook zoiets http://www.allekabels.nl/...-Sigarettenaansteker.html gebruikt worden.
heb al even zitten zoeken maar kan niet echt een autolader voor vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The__Virus
De Tegra kan helaas niet via USB opgeladen worden, dus dat gaat hem niet worden. Je moet even kijken wat de lader voor specificaties heeft en een sigarettenaansteker-oplader vinden die hetzelfde voltage en minstens dezelfde stroom kan leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 277424

en wat voor voltage gebruikt dat ding als ik vragen mag ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Riczun
Anoniem: 277424 schreef op zondag 22 juli 2012 @ 15:36:
hoi,

ik heb zojuist ook de Mobii TEGRA Tablet 10.1'' besteld, was maar 139 bij 4launch maar ik vroeg me af of er ook een autolader voor beschikbaar is. of kan ook zoiets http://www.allekabels.nl/...-Sigarettenaansteker.html gebruikt worden.
heb al even zitten zoeken maar kan niet echt een autolader voor vinden.
Je bedoelt denk ik dat je 'm voor 129 euro gekocht heb? Want ik heb m ook aantal weken geleden daar gekocht voor die prijs. Betere kwaliteit/prijs verhouding kan ik niet vinden qua tablet ;)

Overigens moet laden niet moeilijk zijn, ik heb ook aan een autolader zitten denken. De lader die erbij zit levert 12v met 1A, dus al zou je het juiste stekker hebben kan je die zo verbinden aan een sigarettenaansteker-plug. Ik koop dan bijv een sigarettenaansteker-verlengsnoer voor 3 euro bij de bouwmarkt en knip ik die doormidden om het zo te verbinden. Ik zit alleen te denken of het met de Amperage dan wel goed gaat. Krijgt de tablet niet teveel Ampere vanuit de auto. Volgens mij pakt de accu zelf wat die nodig hebt, correct me if am wrong!

Even nog voor de Custom Rom Experience:

Ik heb een enkele week gedraaid op de VegaCream BETA2.1 rom, maar uiteindelijk viel mijn PoV wel heel veel uit, soms na een uur liggen was die opeens weer uitgevallen en steeds de wifi weer aanzetten werd ik ook niet vrolijk van. Verder werkt het allemaal snel en goed!

Van het weekend de VegaCream BETA RC2 op mn PoV geflashed en wat een verbetering! Direct na het flashen heeft mn tablet 36 uur achter elkaar aan gestaan, zonder een reboot en niet meer uitgevallen!
En de Wifi werkt ook uitstekend, vaak binnen 3 a 5 seconden verbinding en erg stabiel.
Voor mij is dit de perfecte rom! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scanno
Riczun schreef op woensdag 25 juli 2012 @ 11:20:
[...]
Even nog voor de Custom Rom Experience:

Ik heb een enkele week gedraaid op de VegaCream BETA2.1 rom, maar uiteindelijk viel mijn PoV wel heel veel uit, soms na een uur liggen was die opeens weer uitgevallen en steeds de wifi weer aanzetten werd ik ook niet vrolijk van. Verder werkt het allemaal snel en goed!

Van het weekend de VegaCream BETA RC2 op mn PoV geflashed en wat een verbetering! Direct na het flashen heeft mn tablet 36 uur achter elkaar aan gestaan, zonder een reboot en niet meer uitgevallen!
En de Wifi werkt ook uitstekend, vaak binnen 3 a 5 seconden verbinding en erg stabiel.
Voor mij is dit de perfecte rom! _/-\o_
Dank je..
Maar ik denk dat je een andere ROM beter zult vinden zodra de geluidsproblemen zijn opgelost... ;) Het heeft wat met bonen te maken O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wortelsoft
Jelly beans :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mtr33
Scanno schreef op vrijdag 27 juli 2012 @ 13:48:
[...]
Dank je..
Maar ik denk dat je een andere ROM beter zult vinden zodra de geluidsproblemen zijn opgelost... ;) Het heeft wat met bonen te maken O-)
Vegabean lijkt erg dicht bij ;) Hulde aan met name jou & Eduardo _/-\o_ Nu nog snel m'n 10s terug krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Riczun
[b]Dank je..
Nee jij bedankt voor alle inzet! _/-\o_

Maar ik heb nog geen geluidsproblemen ondervonden? Speakers doen het goed en ook mn hoofdtelefoon aansluiting.

Ik vind de ROM nog steeds meer dan geweldig! Hij is nu in een week nooit meer uitgevallen en ook nog even ruim 26 uur gedaan met een acculading..oke daar zat wel 9 uur standby bij van vannacht, maar toch nog niet verkeerd! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scanno
Voor de mensen die JellyBean op de PoV Mobii Tegra willen uitproberen... Ik heb een alpha versie op TabletRoms staan. Geluid werkt... Een alpha 3 komt eraan waarin de portrait problemen zijn opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongerenchaos
  • Laatst online: 15:47
Is er iemand die voor mij iets wil uitproberen op deze tab?

Ik wil namelijk de tablet gebruiken om video content over te zetten van MP4 naar VP8. De tablet zou Vp8 realtime coderen moeten ondersteunen volgens de specificaties.

Zou iemand het programma (BigVEncoder Trial) willen installeren? Google Play: BigVEncoder Trial#?t=W251bGwsMSwxLDEwMiwiY29tLnRyaWFsLmFuZHJvaWQuYmlndmUiXQ..

Vervolgens een Mp4 video file willen downloaden bijvoorbeeld http://mirrorblender.top-...k_bunny_720p_surround.avi

En deze file proberen te coderen naar een VP8 file met Vorbis audio.

Mijn vraag is dan ook: Hoeveel FPS (frames per seconde) geeft hij aan bij het coderen?

Anoniem: 439141

hello,

ik heb heel dit topic gelezen , maar ik geraak er niet uit wat een goede keuze is. In ben op zoek naar een ultra low-budget tablet. En heb volgende drie laatste in men shortlist staan:

PLAYTABPRO - Android 4.0, ProTab 2 en PROTAB 25.

Ik wil de tablet voornamelijk gebruiken als internetradio gekoppeld aan men versterker en om de telenet YELO app af te spelen op men TV. Dus capacitief of resistief schem maakt niet zo veel uit.

Hardware-matig lijkt de playtabpro dan de beste? Cortex A8, 1.2GHz + Mali-400 GPU

alvast bedankt voor de reacties.

staat er trouwens altijd google play op? Ik zie dat dit niet bij alle merken het geval is, maar bij POV zie ik niet of het wel of niet is.

[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 439141 op 13-09-2012 21:52 ]

Anoniem: 473948

Betreft: POV 9.7" Protab2 + 3G

Ik krijg het toestel maar niet werkend op 3G

Ik heb intussen meer dan een uur getelefoneerd met telenet provider en alle mogelijke APN instellingen geprobeerd, maar ik krijg dit niet werkend
Volgens telenet registreerd de simkaart wel op het netwerk (ik krijg ook af en toe het ‘R’ tekentje onderaan het scherm)
Ik heb ook een werkende simkaart uit een smartphone van een ander type van proximus geprobeerd maar werkt niet op tablet .... en tot slot de tablet simkaart in een samsung smartphone wel werkend gekregen
ik heb 3 identiek aangekochte tablets maar geen enkel werkt met 3G

Kan er iemand helpen aub ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pallas
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 29-05 23:03
Heeft er iemand al ervaring met de Point of View Protab 3 XXL?
De reviews die ik lees op tablet info en hardwareinfo zijn opzich wel goed :)

Operating system Android 4.1 Jelly Bean
Processor Dual core Cortex A9 1.6 GHz
Graphics processor Quad Mali 400
System memory 1024 MB DDR3
Storage memory 8 / 16 GB
Display 10.1'' IPS 1280 x 800
Touchscreen Capacitive 10-point
WiFi 802.11 b/g/n 150 Mbps
Bluetooth yes
Webcam 0.3MP + 2.0 MP
Audio connections 1x headphone out
USB Connections 2x Micro USB
Graphics connections 1x mini HDMI
Card reader 1x Micro SD
G-sensor Yes
Weight 700 gr
Dimensions 263 x 174 x 10.5 mm
Color Dark silver

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SiHiDa
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 01-03-2023
Pallas schreef op zondag 28 oktober 2012 @ 15:11:
Heeft er iemand al ervaring met de Point of View Protab 3 XXL?
De reviews die ik lees op tablet info en hardwareinfo zijn opzich wel goed :)

Operating system Android 4.1 Jelly Bean
Processor Dual core Cortex A9 1.6 GHz
Graphics processor Quad Mali 400
System memory 1024 MB DDR3
Storage memory 8 / 16 GB
Display 10.1'' IPS 1280 x 800
Touchscreen Capacitive 10-point
WiFi 802.11 b/g/n 150 Mbps
Bluetooth yes
Webcam 0.3MP + 2.0 MP
Audio connections 1x headphone out
USB Connections 2x Micro USB
Graphics connections 1x mini HDMI
Card reader 1x Micro SD
G-sensor Yes
Weight 700 gr
Dimensions 263 x 174 x 10.5 mm
Color Dark silver
Er is ook al een T.net gebruikersreview.

Ik heb hem zelf ook gekocht. Een exemplaar teruggebracht, want daarvan was de WiFi gaar. Huidige model heeft drie dode pixels, dus die ga ik misschien ook nog omruilen.

Veel positiefs eigenlijk: mooi, scherp en helder scherm, loopt allemaal soepel, Android 4.1, Bluetooth, redelijke accuduur (worst-case Sunspider benchmark (zie Hardware.Info) komt bij mij 4u30, in praktijk moet je rekenen op zo'n 6 à 7 uur denk ik), uitbreidbaar met microSDHC tot 32GB. Nadelen: achterkant, hoewel mooi materiaal, krast erg snel, vrij zwaar (670g). En speakertjes en camera zijn bagger, maar vind ik niet zo'n punt. Waar je op moet letten: bij laden blijft-ie heel lang op 99% staan, maar dan laadt-ie nog wel door.

Voor de prijs een fantastische tablet dus. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pallas
Gisteren ook gehaald :D En hij werkt idd goed.

Wat had je voor problemen met wifi? Continu disconnecten?
Want krijg de indruk dat degene die ik hier nu heb dat zo nu en dan doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SiHiDa
Pallas schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 11:11:
Gisteren ook gehaald :D En hij werkt idd goed.
Heb jij dode pixels op jouw exemplaar gezien? Ik vraag me af hoe uitzonderlijk drie dode pixels zijn. Ze zulllen waarschijnlijk de goedkoopste IPS-schermpjes erin zetten die ze kunnen vinden, dus misschien hoort het wel beetje erbij.
Wat had je voor problemen met wifi? Continu disconnecten?
Want krijg de indruk dat degene die ik hier nu heb dat zo nu en dan doet.
Het probleem met de WiFi was dat de snelheid een paar meter van de router (in dezelfde kamer) van bedroevend niveau was (1mbit, terwijl de ADSL-lijn zo'n 12mbit aan kan). Boven was het nog erger gesteld. Met m'n huidige exemplaar werkt het wel goed. Ik heb eigenlijk (nog) geen last van disconnecten oid. Ik weet wel dat Tabletsmagazine ook een instabiele WiFi heeft opgemerkt. Sowieso disconnect Android de WiFi in sleepmode (tenzij je die instelling wijzigt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pallas
SiHiDa schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 11:57:
[...]

Heb jij dode pixels op jouw exemplaar gezien? Ik vraag me af hoe uitzonderlijk drie dode pixels zijn. Ze zulllen waarschijnlijk de goedkoopste IPS-schermpjes erin zetten die ze kunnen vinden, dus misschien hoort het wel beetje erbij.

[...]

Het probleem met de WiFi was dat de snelheid een paar meter van de router (in dezelfde kamer) van bedroevend niveau was (1mbit, terwijl de ADSL-lijn zo'n 12mbit aan kan). Boven was het nog erger gesteld. Met m'n huidige exemplaar werkt het wel goed. Ik heb eigenlijk (nog) geen last van disconnecten oid. Ik weet wel dat Tabletsmagazine ook een instabiele WiFi heeft opgemerkt. Sowieso disconnect Android de WiFi in sleepmode (tenzij je die instelling wijzigt).
Vooralsnog is mijn doorvoersnelheid goed :) alleen het bereik van het wireless had misschien beter gekund.
Kan overigens die instelling niet vinden van wireless in deze rom van pov zelf of zou dit alleen mogelijk zijn als je hem geroot hebt en/of custom rom erop hebt gezet?

Wat voor cover hebben jullie gekocht? Ik kom allen uit op deze cover.

Zie er nog weinig verder aanbod in.
Had verwacht dat er voor 10 inch tablets wel een universele markt zou zijn.

Nu wachten op 4.2 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SiHiDa
Pallas schreef op woensdag 31 oktober 2012 @ 08:47:
[...]
Vooralsnog is mijn doorvoersnelheid goed :) alleen het bereik van het wireless had misschien beter gekund.
Kan overigens die instelling niet vinden van wireless in deze rom van pov zelf of zou dit alleen mogelijk zijn als je hem geroot hebt en/of custom rom erop hebt gezet?
Die instelling zit gewoon in de ROM van PoV. Bij WiFi en dan ... Geavanceerd (uit m'n hoofd).
Wat voor cover hebben jullie gekocht? Ik kom allen uit op deze cover.
Ik heb deze gevraagd voor m'n verjaardag :P (da's vandaag :+): http://www.123bestdeal.co...-Roze-Bruin-of-Blauw.html (en dan blauw). Ik wilde een case met mogelijkheid tot kickstand en het liefst in een leuk kleurtje. :P Kwam eigenlijk alleen op deze uit.

En je wilt je zo te zien niet wagen aan een dode-pixels-check? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pallas
SiHiDa schreef op woensdag 31 oktober 2012 @ 11:19:
[...]

Die instelling zit gewoon in de ROM van PoV. Bij WiFi en dan ... Geavanceerd (uit m'n hoofd).

[...]

Ik heb deze gevraagd voor m'n verjaardag :P (da's vandaag :+): http://www.123bestdeal.co...-Roze-Bruin-of-Blauw.html (en dan blauw). Ik wilde een case met mogelijkheid tot kickstand en het liefst in een leuk kleurtje. :P Kwam eigenlijk alleen op deze uit.

En je wilt je zo te zien niet wagen aan een dode-pixels-check? :P
Gefeliciteerd :p. Ja die had ik ook gezien ben benieuwd wat je ervan vind.
Dode pixel check? Hoe doe ik dat :) app? (Zo effe zoeken dan )
Edit: 2pixels dood :? , bij hoeveel zou ik hem mogen ruilen?
Edit2: Heb dezelfde hoes besteld in het zwart :).

Wat een meester tablet :P

[ Voor 5% gewijzigd door Pallas op 31-10-2012 21:24 . Reden: extra info ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SiHiDa
Pallas schreef op woensdag 31 oktober 2012 @ 18:54:
[...]

Gefeliciteerd :p. Ja die had ik ook gezien ben benieuwd wat je ervan vind.
Ben er wel tevreden over! Past precies in de houdertjes en je kunt nog bij alle aansluitingen (ook SD-kaart). En simpel in kickstand neer te zetten.
Dode pixel check? Hoe doe ik dat :) app? (Zo effe zoeken dan )
Ik heb het gewoon gedaan door de plaatjes van deze site op te slaan, dan te openen in de galerij, fullscreen maken en dan eventueel nog draaien om de balk naar de andere kant te krijgen.
Edit: 2pixels dood :? , bij hoeveel zou ik hem mogen ruilen?
Tja, hangt beetje ervanaf waar je hem gekocht hebt. Als je dat op internet hebt gedaan, mag je in principe altijd terugsturen/ruilen binnen zeven dagen. MediaMarkt en Saturn doen ook niet moeilijk (binnen 14 dagen). Ik vraag me wel af of je er wat mee opschiet... Je bevestigt mijn vermoeden dat waarschijnlijk wel meer schermpjes dode pixels bevatten. Bij mij zitten ze allemaal aan de randen en zijn ze zwart. Wanneer je een andere koopt, zit er misschien wel een felrode midden in je scherm en ben je verder van huis... Dus ik zou voor mezelf uitmaken of het echt hinderlijk is.
Wat een meester tablet :P
Yup, uitstekende prijs-kwaliteitverhouding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elcamino
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 23-06 22:35
Mensen,

Ik wil toch weer eens mijn mobi tegra gaan updaten met een degelijk besturingssysteem.
Draai nu de originele software maar veel aps werken niet meer.
Wat raden jullie mij aan ?
Gebruik hem voor internetten , mail en een filmpje/foto.....
En natuurlijk de playstore...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wortelsoft
Welke heb je? De eerste versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elcamino
Ja idd de eerste versie, draai nu volgens mij android 2.3....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wortelsoft
Ik draai nu vegabean beta 6www.tabletroms.com/forums/vega-rom-development/5294-%5Brom%5D-jellybean-advent-vega-pov-mobii-tegra-other-p10an01-clones.html, maar die staat er pas sinds gisteren op, daarvoor gebruikte ik vegacream. Die draaide goed. Het is een hele vooruitgang ten op zichte van stock rom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pallas
Mijn protab3 gaat terug, los contact bij de aansluiten van de voeding zit wat speling op.
hierdoor laadt hij niet goed op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manke
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
hoe kom ik er achter of de pov mobii een gen2 is of niet? zie het nergens staan
ding is 2e hands gekocht

[ Voor 6% gewijzigd door Manke op 24-11-2012 18:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SiHiDa
Sinds kort heb ik een ProTab 3 XXL. Wanneer ik een app verwijder, krijg ik steeds de error 'het proces android.process.acore is gestopt'. Hebben meer mensen dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scanno
wortelsoft schreef op maandag 05 november 2012 @ 07:28:
Ik draai nu vegabean beta 6www.tabletroms.com/forums/vega-rom-development/5294-%5Brom%5D-jellybean-advent-vega-pov-mobii-tegra-other-p10an01-clones.html, maar die staat er pas sinds gisteren op, daarvoor gebruikte ik vegacream. Die draaide goed. Het is een hele vooruitgang ten op zichte van stock rom.
En inmiddels is er ook al een eerste test versie van android 4.2 voor de PoV Mobii Tegra2. Er moet nog wel het een en ander gebeuren voordat deze geschikt is voor dagelijks gebruik. Maar als je een keer wilt kijken naar 4.2 (bijvoorbeeld de multi-user mogelijkheden) dan heb je nu de mogelijkheid....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok

OgWok

U.N.C.L.E.

Mooi, thank you Scanno !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bea B
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 04-06-2024
Ik kamp ook met het probleem dat het proces android.process.acore is gestopt' SiHiDa. Met name bij het verwijderen van apps maar ook soms bij iets anders. De vraag wordt gesteld aan Point of View, zodra ik een oplossing heb dan zal ik het laten weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SiHiDa
Bedankt voor je reactie. Dan weet ik dat het niet aan mij ligt. Het lijkt erop dat 'android.process.acore' te maken heeft met de 'Contacten'. Misschien omdat er geen 'Contacten'/'People'-app op zit? Verder lijkt het niet echt een probleem te zijn. Wat wel een probleem is, is dat wifi vaak niet meer werkt wanneer de tablet een tijd in slaapstand heeft gezeten. Dan moet je wifi weer uit- en aanzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bea B
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 04-06-2024
Het instellen van Wi-Fi uitschakelen in slaapstand kun je zelf. Ga naar Wi-Fi, instellingen, geavanceerd en zet dit uit.
Ik heb deze tip gekregen voor het probleem Android.proces.acore is gestopt:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1747776
Tot nu toe lijkt het te werken maar wil nog niet te vroeg juichen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SiHiDa
Bea B schreef op woensdag 12 december 2012 @ 08:56:
Het instellen van Wi-Fi uitschakelen in slaapstand kun je zelf. Ga naar Wi-Fi, instellingen, geavanceerd en zet dit uit.
Ja, dat wist ik al. :) Maar dan loopt je batterij erg snel leeg. Wat ik gewoon wil, is dat wanneer tablet uit slaapstand komt, hij gewoon de wifi weer pakt. Zonder dat je het uit- en weer moet aanzetten.
Ik heb deze tip gekregen voor het probleem Android.proces.acore is gestopt:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1747776
Tot nu toe lijkt het te werken maar wil nog niet te vroeg juichen.
Ik heb meerdere tips geprobeerd, oa data van Contacts deleten. Bleek allemaal niet te werken. Voordat ik iets weggooi, maar ff afwachten of dit wél de fix is (en het na aantal dagen niet gewoon terugkomt). Sowieso is het nog de vraag of de crash van android.process.acore überhaupt schadelijk is.

• Pallas
SiHiDa schreef op zondag 25 november 2012 @ 15:18:
Sinds kort heb ik een ProTab 3 XXL. Wanneer ik een app verwijder, krijg ik steeds de error 'het proces android.process.acore is gestopt'. Hebben meer mensen dat?
Ja heb hetzelfde.

Afgelopen maandag een andere tablet gekregen nadat mijn eerste een probleem had met de voedingsaansluiting.
Goede service van POV.

Echter met deze loop ik tegen het probleem dat mijn wifi soms uit en aan springt, als ik aan het downloaden ben. Meer mensen last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andreazzz
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 15-06-2020

Andreazzz

You owe me a buck

Zijn er mensen met ervaring met het installeren van de USB driver van de Protab 2 XXL (is wrs. dezelfde als van de andere versies)? Ik zit namelijk met het probleem dat mijn tab blijft hangen tijdens het booten. Ik wil dus maar 4.1 erop zetten, en na veel gekloot zit ik in de recovery mode, maar nu krijg ik de USB driver niet aan het werk (http://downloads.pointofv...TAB-PROTAB2XXL%20Upgrade/). Als ik werk zoals ze aangeven zegt Windows dat er geen driver is gevonden in de door mij opgegeven map, terwijl daar toch wel degelijk de .inf; .sys; en .cat files staan. Iemand enig idee of een tip?
Thanks!

edit: Vista lijkt het wel te werken, ligt dus aan Windows 7...

[ Voor 4% gewijzigd door Andreazzz op 30-12-2012 12:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gostevie
  • Laatst online: 05-02 07:26
Kan iemand een goeie hoes / sleeve aanraden? Heb op internet meerdere mogelijkheden gevonden, van 10 tot 50 euro, maar heb zelf geen ervaring met hoezen voor tablets. Het liefst heb ik dat ik hem er niet uit hoef te halen maar de hoes als een boek open kan slaan en gelijk aan de slag kan met de tablet, die dan nog in de hoes zit. Iemand aanraders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaLuca
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 29-07-2024
gostevie schreef op zondag 06 januari 2013 @ 21:08:
Kan iemand een goeie hoes / sleeve aanraden? Heb op internet meerdere mogelijkheden gevonden, van 10 tot 50 euro, maar heb zelf geen ervaring met hoezen voor tablets. Het liefst heb ik dat ik hem er niet uit hoef te halen maar de hoes als een boek open kan slaan en gelijk aan de slag kan met de tablet, die dan nog in de hoes zit. Iemand aanraders?
Ik heb er eentje (universele voor 10") besteld op dealextreme:
http://dx.com/p/universal...10-tablet-pc-black-125760

Nog niet binnen, maar verwacht deze volgende week te mogen ontvangen

Computers; de meeste fouten zitten tussen het toetsenbord en de stoel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gostevie
  • Laatst online: 05-02 07:26
DaLuca schreef op maandag 07 januari 2013 @ 08:11:
[...]

Ik heb er eentje (universele voor 10") besteld op dealextreme:
http://dx.com/p/universal...10-tablet-pc-black-125760

Nog niet binnen, maar verwacht deze volgende week te mogen ontvangen
Laat svp even weten of ie bevalt, ik ben benieuwd! Heb overigens een Mobii 10.2" Tablet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desint
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 11-01 18:07
Iemand toevallig op de Protab3 de KPN app werkend gekregen?

De app installeert en laat uitzending gemist van KPN goed zien maar live televisie blijft zwart beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaLuca
Is er iemand hier die een alternatieve adapter gebruikt voor het opladen... duurt hier zo lang met de originele oplader!
Heb btw een Protab3XXL

Ennuh... iemand een methode om deze tablet te rooten!? Methodes besproken in dit topic zijn inmiddels wat oud en niet voor deze tablet geschikt

[ Voor 33% gewijzigd door DaLuca op 10-01-2013 11:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SiHiDa
Ik gebruik nog de originele oplader, maar het opladen duurt inderdaad heel erg; tablet blijft heel erg lang op 99% hangen.

Ik heb de XXL geroot via deze methode: http://www.paehl.de/news/...tablet-protab3xxl-rooten/ De ADB-driver installeren kostte me echter nogal wat moeite: in adb_usb.ini moet de enige inhoud 0x2207 zijn. Daarna heb ik de tablet laten voordoen als de Galaxy Note 10.1: zelfde grootte, resolutie en GPU als de XXL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elcamino
mensen,

Ik kom er niet meer uit.....
Is er iemand in de buurt van zoetermeer die mij kan helpen een recente versie er op te zetten... liefst 4.0...
ik krijg het niet voor elkaar .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaLuca
POV gecontacteerd over de waardeloze wifi ontvangst. Zijn hier meer mensen die naar hun modem maar 2 streepjes bereik hebben.............

Hopelijk kan ik bij POV een andere tablet ontvangen voor de mijne. Hopelijk is het probleem dan weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zaxxo1990
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 22-04 09:59
Kan iemand mij meer vertellen over the Protab 3 XXL? Ik ben erg benieuwd hoe deze tablet bevalt voor de erg schappelijke prijs van 219,- Zal gebruikt worden in een anti-diefstal casing op beurzen voor bij onze stand.

Hoe is de ervaring met de support van PoV bij mensen die er ervaring mee hebben?

Alvast bedankt, Zaxxo

Asus GL502VML

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SiHiDa
DaLuca schreef op vrijdag 18 januari 2013 @ 08:50:
POV gecontacteerd over de waardeloze wifi ontvangst. Zijn hier meer mensen die naar hun modem maar 2 streepjes bereik hebben.............

Hopelijk kan ik bij POV een andere tablet ontvangen voor de mijne. Hopelijk is het probleem dan weg.
Ik had ook bij een exemplaar (ProTab 3 XXL) slecht WiFi. Meteen omgeruild bij MM, nu wel goede WiFi.
zaxxo1990 schreef op vrijdag 18 januari 2013 @ 23:35:
Kan iemand mij meer vertellen over the Protab 3 XXL? Ik ben erg benieuwd hoe deze tablet bevalt voor de erg schappelijke prijs van 219,- Zal gebruikt worden in een anti-diefstal casing op beurzen voor bij onze stand.
Bevalt goed! Mooi IPS-scherm, snel, redelijke accuduur. Wel zijn er wat QA-issues (slechte WiFi, kapotte batterij, rare vlekjes op scherm). Dus ik zou hem bij een MM oid kopen waar je hem kunt omruilen wanneer je een maandagochtendexemplaar hebt. Verder niet echt licht, achterkant krast nogal snel.

Lees ook de review van Hardware.Info en de gebruikersreview op T.net.

Yarvik heeft een tablet die vrijwel hetzelfde kost, maar heeft wel betere specs (meer opslagruimte, lichter).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SiHiDa
De Yarvik waarover ik het had in m'n vorige post, is nu voor €199+1,99 te koop op mediamarkt.nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elcamino
elcamino schreef op dinsdag 15 januari 2013 @ 20:30:
mensen,

Ik kom er niet meer uit.....
Is er iemand in de buurt van zoetermeer die mij kan helpen een recente versie er op te zetten... liefst 4.0...
ik krijg het niet voor elkaar .
Gelukt!!! Vegaics loopt als een trein!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok

OgWok

U.N.C.L.E.

elcamino schreef op maandag 21 januari 2013 @ 15:42:
[...]

Gelukt!!! Vegaics loopt als een trein!!!!
Mooi. Nu nog even doorstoten naar JellyBean :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elcamino
OgWok schreef op woensdag 23 januari 2013 @ 13:25:
[...]

Mooi. Nu nog even doorstoten naar JellyBean :*)
ok JellyBean, is dat echt een verbetering? Wat is er beter aan ?
En is het de zelf de manier qua instalatie? Want Ics snapte ik qua instalatie.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pallas
Over het support van Point of View niets te klagen :) Ze reageren snel via mail en telefoon.
Ga mijn tablet weer aanbieden bij de reparatie/rma. Er zit een haar achter het glas wat voor vreemd gedrag zorgt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok

OgWok

U.N.C.L.E.

elcamino schreef op vrijdag 25 januari 2013 @ 09:20:
[...]

ok JellyBean, is dat echt een verbetering? Wat is er beter aan ?
En is het de zelf de manier qua instalatie? Want Ics snapte ik qua instalatie.....
Als je NVflash gebruikt gaat het precies hetzelfde. Vind het vlotter werken op mijn PoV Mobii Tegra.
USB stick kan ik nu gebruiken, werkte eerst maar af en toe. Zeker films afspelen gaat veel soepeler en zonder hakken en stoten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elcamino
OgWok schreef op zondag 27 januari 2013 @ 10:53:
[...]

Als je NVflash gebruikt gaat het precies hetzelfde. Vind het vlotter werken op mijn PoV Mobii Tegra.
USB stick kan ik nu gebruiken, werkte eerst maar af en toe. Zeker films afspelen gaat veel soepeler en zonder hakken en stoten.
Ok, NVflash.... ik heb nu de rom op mijn pc gezet, daar aangeklikt en instaleerde zich vanzelf op tablet. Is dat de NVflash manier?

• DaLuca
Heb mijn tablet terug! volgens mij is het WIFI bereik en de snelheid verbeterd, maar niet denderend.
Ik ga mijn pijlen richten op mijn modem. misschien kan ik met kanalen wisselen en andere trucjes toepassen om het bereik wat beter te krijgen.

Ik heb ook een ander probleempje. Vaak blijft mijn wifi pictogram grijs ipv blauw . hierdoor heb ik wel verbinding maar geen dataverbinding. Iemand met briljante ingevingen om dit op te lossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pallas
Mijne is alweer terug... en eerlijk gezegd hoef ik em ook niet meer. Heb geen vertrouwen meer in de hardware. Na de 3e vind ik het welletjes.

Nu kijken of ik nog iets terugkrijg voor mijn tablet...
In eerste instantie leek het me een goede aankoop na wat reviews gelezen te hebben, maar uiteindelijk blijkt het toch de hardware (adapter aansluiting kapot(2x), haar achter glas). Kwaliteit is dus niet al te best....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13:01

n00bs

Het is weer Zomer!

Is iemand bekend met dit nieuwe model? http://www.pointofview-on...uct_detail&product_id=380

Hoge resolutie scherm, videochip is volgens mij ook behoorlijk snel (alleen geen idee op deze hoge resolutie).

Kan helaas nergens iets vinden van benchmarks of reviews.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BLACKfm
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 27-06 22:23

BLACKfm

o_O

Hallo,

Ik zoek voor film doeleinden een grote tablet.
Ik zat zelf te denken aan de pricewatch: Point of View Mobii 1325 Zwart

vanwege het 13" scherm.

Ik kijk in bed regelmatig nog even een filmpje op youtube of via het netwerk (XBMC) en dat op de mobiel (note 2 > XMBC) of een 7" Blackberry Playbook (direct).

Nu zoek ik iets van minimaal 10" en bij voorkeur groter.

Deze 13" tablet lijkt me echter perfect. De vraag is echter of het scherm een beetje van kwaliteit is, en of het zonder moeite een 1080p film kan afspelen (ondanks de lage resolutie, maar ik ga geen films converteren)..

Mijn note 2 heeft daar bijvoorbeeld in XBMC wel moeite mee, maar dat ligt denk ik meer aan dat programma.

Iemand die kan vertellen of die tablet dat aan kan?

Litebit.eu voorraad check :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tormbo
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 17-03 21:35

Tormbo

Father, Gamer, Teacher

Hallo tabletters,

net de mediamarkt folder bekeken en de misschien interessante aanbieding van de Point Of View Mobii 703 tab gezien. Het vreemde is dat deze op de Point of View site zelf niet te vinden is.

Heeft iemand enig idee waar deze op gebaseerd is en/of waar meer uitgebreide specs/informatie dan het summiere mediamarkt-overzicht te vinden is?

Thanks!

PC: I7-4790, MSI GTX 1070 Gaming X 8G, 16GB HyperX Blu, Crucial BX100, Logitech G710+, Logitech G300s, Logitech Attack 3, Logitech F310, Logitech G430 Consoles: NES, SNES, N64, GameCube, WiiU, Gameboy, GBA, DSi XL, PS2, Xbox 360, Atari 2600.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bladerer
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 29-04 12:24
Aan de foto en de specs te zien komt hij overeen met de details op de pov site http://www.pointofview-on...uct_detail&product_id=398.
Ik heb al de gehele avond zitten zoeken naar een review maar helaas zonder resultaat.

Het lijkt in ieder geval te gaan om een Cortex A8 1.2 Ghz.
Voor dat geld best een gokje waard, iemand die hem misschien al heeft?

MSI K7T 266 PRO | AMD T-bird 1400Mhz 42 idle 49 stressed | 2 * 256 MB PC2100 DDR Major Major | 120 GB IBM Deskstar + 40 GB IBM Deskstar | TNT 2 M64 Gainward PCI | Pioneer DVD-106S | LiteOn LDW 401S @ 411S DVD +/- R(W) | Enlight 300 Watt| IIyama 19"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok

OgWok

U.N.C.L.E.

Bladerer schreef op woensdag 03 juli 2013 @ 00:27:
.......

Het lijkt in ieder geval te gaan om een Cortex A8 1.2 Ghz.
Voor dat geld best een gokje waard, iemand die hem misschien al heeft?
Tsja, PoV is geen klasse A fabrikant. Matige/slechte support op nieuwe Android versies. Gokje wagen kan je natuurlijk altijd.
Heb het zelf eens gedaan met een Mobi Tegra (vlak na falliet van IT's) en die ligt nu dus meestal in een la........ ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichieB
  • Registratie: Mei 2003
  • Nu online
Die info pagina was er gisteren nog niet (of zat toen niet in Google).
De fabrikant heeft zelfs een filmpje met commentaar gepost: http://www.youtube.com/watch?v=dLTsmKrC4G4
De productiecode is kennelijk TAB-P703

Wat ik me afvraag is of het scherm een beetje acceptabele kijkhoek zal hebben. Ik wil deze wel gebruiken als automatisch updatend fotolijstje.

[ Voor 18% gewijzigd door RichieB op 03-07-2013 12:21 ]

Panasonic WH-MDC09J3E5, Atlantic Explorer V4 270C, 57x PV 23115 Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bladerer
Grappig om te zien dat de fabrikant een reclame van één van zijn retailers online zet.
Ik heb hem inmiddels besteld, ik ben erg benieuwd. Ik kan alleen nergens vinden of hij een microSD cardslot heeft al staat wel in de POV faq dat alle modellen vanaf 2011/2012 over een dergelijk slot beschikken staat het niet in de specs vermeld, bij de TAB-701 daarentegen wel.

We gaan het meemaken!

Ah gelukkig was meer specs op de Facebook pagina van POV.
En ja dus wel een microSD cardslot tot max 32GB

https://www.facebook.com/pointofview.es

[ Voor 16% gewijzigd door Bladerer op 03-07-2013 13:23 ]

MSI K7T 266 PRO | AMD T-bird 1400Mhz 42 idle 49 stressed | 2 * 256 MB PC2100 DDR Major Major | 120 GB IBM Deskstar + 40 GB IBM Deskstar | TNT 2 M64 Gainward PCI | Pioneer DVD-106S | LiteOn LDW 401S @ 411S DVD +/- R(W) | Enlight 300 Watt| IIyama 19"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -gekko-
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 02-06-2023
Iemand ervaring met de Mobii 945? Heb deze gevonden op conrad.nl, en lijkt me een goede tablet voor dat geld met een ipad scherm.

http://www.conrad.nl/ce/n...-pc?queryFromSuggest=true

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok

OgWok

U.N.C.L.E.

-gekko- schreef op woensdag 03 juli 2013 @ 13:43:
Iemand ervaring met de Mobii 945? Heb deze gevonden op conrad.nl, en lijkt me een goede tablet voor dat geld met een ipad scherm.

http://www.conrad.nl/ce/n...-pc?queryFromSuggest=true
€ 269,-- voor een PoV tablet? Dan zou ik heel goed uitzoeken of die echt goed is. En geen 3G.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bladerer
Voor de geinteresseerde onder ons, de TAB-P703 nu in de aanbieding bij de mediamarkt voor 57 euro heeft onderstaande denk ik na veel zoeken specificaties (bron http://weleador.en.alibab...r_A13_1_2GHz_Mali400.html).

Specifications
Screen Size 7 inch
Type 5 points touch screen Capacitive
Resolution 800 x 480
CPU Allwinner A13, 1.2GHz
GPU Mali 400, 1080P, 3D
RAM DDR3 512MB
Memory 4GB Nand Flash, support TF card expand up to 32GB
Network Built in Wifi (802.11b/g/n),
Support USB 3G external
Camera Front 0.3MP (Front and Back HP camera model optional)
MIC Built-in microphone
speaker Built-in
GPS NO
Bluetooth NO
3Dgame support Sensor Four way G-Sensor
I/O Port
1 x Micro USB2.0
1 x Micro Sd Card slot
1 x DC-IN jack
1 x Earphone jack

Format Video
Support MKV (H.264HP), AVI, RM/RMVB, FLV, MPEG-1, MPEG-2 etc. formats 2160P video playback.

Audio
Built in stereo speakers/Built in Microphone

Android Market YES, Google play store
Language
Multi-language support: English, Spanish, French, German, Greek, Italian, Japanese, Korean, Russian, Swedish, Turkish, Chinese, and other languages

Battery
High capacity
Work Time
Up to 4 hours

Product Size
196.3*120.8*9.5mm
Weight
309g
Accessories
1 x Micro USB cable
1 x Micro OGT cable
1 x Adapter Input 100/240V
1 x User Manual

Ik weet het niet 100% zeker maar ik denk dat deze video review dezelfde is als die van POV: https://www.google.nl/url...SAg&bvm=bv.48705608,d.ZWU

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ngangatar
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Ngangatar

@clubREKT

Bladerer schreef op woensdag 03 juli 2013 @ 22:57:
Voor de geinteresseerde onder ons, de TAB-P703 nu in de aanbieding bij de mediamarkt voor 57 euro heeft onderstaande denk ik na veel zoeken specificaties (bron http://weleador.en.alibab...r_A13_1_2GHz_Mali400.html).

Specifications
Screen Size 7 inch
Type 5 points touch screen Capacitive
Resolution 800 x 480
CPU Allwinner A13, 1.2GHz
GPU Mali 400, 1080P, 3D
RAM DDR3 512MB
Memory 4GB Nand Flash, support TF card expand up to 32GB
Network Built in Wifi (802.11b/g/n),
Support USB 3G external
Camera Front 0.3MP (Front and Back HP camera model optional)
MIC Built-in microphone
speaker Built-in
GPS NO
Bluetooth NO
3Dgame support Sensor Four way G-Sensor
I/O Port
1 x Micro USB2.0
1 x Micro Sd Card slot
1 x DC-IN jack
1 x Earphone jack

Format Video
Support MKV (H.264HP), AVI, RM/RMVB, FLV, MPEG-1, MPEG-2 etc. formats 2160P video playback.

Audio
Built in stereo speakers/Built in Microphone

Android Market YES, Google play store
Language
Multi-language support: English, Spanish, French, German, Greek, Italian, Japanese, Korean, Russian, Swedish, Turkish, Chinese, and other languages

Battery
High capacity
Work Time
Up to 4 hours

Product Size
196.3*120.8*9.5mm
Weight
309g
Accessories
1 x Micro USB cable
1 x Micro OGT cable
1 x Adapter Input 100/240V
1 x User Manual

Ik weet het niet 100% zeker maar ik denk dat deze video review dezelfde is als die van POV: https://www.google.nl/url...SAg&bvm=bv.48705608,d.ZWU
Ik ben benieuwd of iemand deze al gekocht/geprobeerd heeft.

Ook al ga ik liever voor een Nexus, dit kan een prima tussenoplossing zijn tot de nieuwe uitkomt. Dan schuif ik deze wel door naar een neefje of nichtje.

AMD 7900XTX | Intel 13700 | 32GB | xTool S1 20W

Pagina: 1 ... 22 23 Laatste