Welch Schauspiel! Aber ach! ein Schauspiel nur!
Wo fass ich dich, unendliche Natur?
Verwijderd
Verwijderd
wat is het voordeel? en ik heb die horn dus al (heeel handig)Op zondag 19 augustus 2001 23:22 schreef warwick het volgende:
Je vind de Silver Horn of Valhalla en die kan je upgrade naar de Bronze Horn of Valhalla in de Waukeen's Promenade als je de wapensmid 2000 gp, en een diamand geeft. Deze kan je upgrade naar de Iron Horn of Valhalla bij dezelfde smid voor 5000 gp, en een Beljuril.
Verwijderd
k, thnxOp zondag 19 augustus 2001 23:31 schreef warwick het volgende:
De Berserk krijgt een hoger level 7 en bij de andere 9 d8t ik.
Wat je zegt! Ik heb hem ook net uit, en zonder teveel te verklappen kan ik zeggen dat het einde echt fantastisch is. Een hele moeilijke combat (vooral omdat je niet kan rusten) en dan een goede afsluiting van het geheel, vooral dankzij de korte stukjes tekst die je te zien krijgt van hoe het met de rest van je party members is verder gegaan na het einde van ToB. Ik ben er bijna net zo van onder de indruk als van Torment... Petje af voor BiowareOp zondag 19 augustus 2001 22:00 schreef Holy_Paladin het volgende:
WOW, wat een game, wat een verhaal PRACHTIG![]()
![]()
![]()
![]()
, heb hem net uitgespeeld, ik zal niks verklappen, maar mensen, het is zeker de MOEITE. Niet normaal zeg.
Ik hoop later ook zeker nog andere D&D games te gaan zien van ze. Iets uit een andere setting dan de Forgotten Realms... Ravenloft is misschien wel leuk?
Yeah well, that's just, ya know, like, your opinion, man.
Verwijderd
De enige hoogtepunten waren de discussies met de Solar in je eigen plane, voor de rest was het verhaal afschuwelijk voorspelbaar (heb even mijn voorspelling gecontroleerd met een walkthrough
BTW, wisten jullie dat Torn van Black Isle is gecancelled. Dat betekent dat ze eindelijk tijd over hebben voor een vervolg op (imho) de beste RPG aller tijden : Planescape : Torment. Wat zou dat mooi zijn als een PS:T2 het licht zou zien
Verwijderd
yep is al een tijdje bekend. Ze zijn echter zeeeer waarschijnlijk bezig met Icewind Dale 2 en die zou nog dit jaar uit moeten komenOp maandag 20 augustus 2001 12:09 schreef Trashbash het volgende:
BTW, wisten jullie dat Torn van Black Isle is gecancelled. Dat betekent dat ze eindelijk tijd over hebben voor een vervolg op (imho) de beste RPG aller tijden : Planescape : Torment. Wat zou dat mooi zijn als een PS:T2 het licht zou zien(Zal wel niet, de verkoopcijfers van PS:T kennende)
Zie ook http://desslock.gamespot.com/#20010810-01
Verwijderd
IceWind Dale 2 ???Op maandag 20 augustus 2001 12:43 schreef Mage het volgende:
[..]
yep is al een tijdje bekend. Ze zijn echter zeeeer waarschijnlijk bezig met Icewind Dale 2 en die zou nog dit jaar uit moeten komenben benieuwd.
Zie ook http://desslock.gamespot.com/#20010810-01
Verwijderd
Ik heb hem er nog niet tussen gezien.... NeverWinterNights! Dat wordt een pure 3rd edition D&D game met ongekende graphics maar nog veel meer. Je kunt er je eigen avonturen schrijven en anderen zullen dat ook doen zodat jij telkens nieuw adventures kunt downloaden. Op deze manier kun je dus niet alleen spelen maar je kunt ook DM (Dungeon Master) zijn.
Wat mij nog heel cool zou lijken is een Planescape RPG, het hoeft niet speciaal een Torment 2 te zijn, waarin je dezelfde gigantische hoeveelheid opties hebt als in Baldurs Gate (dus veel classes, veel rassen (de Planescape rassen uiteraard), veel spells, veel items). Er zijn nog genoeg dingen in de Planescape setting waarvan we zelfs niets gehoord hebben in Torment, dus er kan best nog een interessante RPG van gemaakt worden. Maar ja, dan komen toch weer de verkoopcijfers om de hoek kijken...
Verwijderd
Ik bedoel niet dat ik helemaal geen battles zou willen zien, integendeel zelfs, maar wel interessante gevechten, en niet het zoveelste hack & slash dungeon tot je bij de eindbaas bent.
Maar goed, dit soort type spellen slaan alleen aan bij een niche groep spelers en aangezien het al moeilijk genoeg is om geld te verdienen met PC games, is het een te groot risico om er geld in te investeren... helaas.
NWN zal een heel ander soort gameplay bieden. Waarschijnlijk zal het singleplayer gedeelte bijzonder mager zijn, aangezien die modules behoorlijk kort zijn en het meer gaat om de multiplayer ervaring.
Bovendien om als DM een goed verhaal en goede dialogen te maken is bijzonder veel werk, dus het zullen meer dungeon crawl type gameplay.
Maar goed, we zien wel hoe het is geworden als het uitkomt, het belooft iig veel goeds, maar ik ben er vrijwel zeker van dat NWN geen goede singleplayer RPG zal overtreffen.
edit : ff een zinnetje verbeterd.
IceWind Dale 2 ??? :(Waarom moeten de slechtste spellen een vervolg krijgen en de best niet? AARRRRRRRGGGHHHHH!!!!!!
Ik wil een nieuwe Torment! Hoe kan je nou IceWind Dale 2 maken als je ook Torment 2 kan maken? Torment is niet een beetje beter, Torment is gewoon een heel ander niveau van kwaliteit... alles eraan was geniaal. Een einde waarvan je je dagen lang kut voelde, gesprekken die ik echt met kloppend hart heb zitten lezen (Ravel is de Sensory stoen bijvoorbeeld), een verhaal met tig lagen, etcetera. Dat wil ik, niet een beetje hersenloos goblins hakken.
Exact! Wij begrijpen elkaar!Daar beleef ik nou stukken meer plezier aan dan weer door een hele gang vol met tegenstanders mijn weg hakken.
Is het mogelijk om Baldurs Gate 1 te draaien in een hogere res? Zover ik weet kan het niet maar goed, vragen is nooit verkeerd
The Way of Zerthimon, de eerste van the People die echt 'vrij' was, in zijn hoofd althans. Hij is als het ware de stichter van de githzerai geweest, alhoewel de 'huidige' wizard-kings daar niets van willen weten, de githzerai die Zerthimon volgen zijn met weinigen en worden vaak vervolgd dacht ik.Op maandag 20 augustus 2001 16:15 schreef Trashbash het volgende:
Bijv het gesprek met dakkon over die ringen en the way van (naam kwijt, veel te lang geleden dat ik het gespeeld heb)
Modrons zijn ook cool. Bijvoorbeeld dat ze iedere zoveel jaar een Great March over de Great Ring van de Outer Planes gaan houden met een gigantisch leger van vele duizenden modrons dat overal in een rechte lijn overheen walst. Ze beginnen bij de Lower Planes, dus dan kom je langs de fiends en de Blood War, en dan via Limbo, de Chaos plane, dus daar sterven er ook weer een hoop (of worden rogue) en uiteindelijk worden er weer een hoop door de angels van de Upper Planes gedood. Er komen uiteindelijk weer heel weinig modrons heelhuids terug op Mechanus. Niemand weet waarom ze deze Great March doen, maar ik vind het iig wel leuk materiaal voor adventures en dergelijke.
De plane Acheron is ook heel tof, daar wonen de orc en goblin goden die constant oorlog tegen elkaar aan het voeren zijn. Het leuke van de plane is dat het bestaat uit grote metalen kubussen die als astroiden door de leegte zweven en tegen elkaar botsen. Ik ben bezig met een quest op deze plane, weer eens wat anders dan die standaard bosjes en bergjes van Forgotten Realms.
Nou ja, weer genoeg Planescape voor nu
Verwijderd
Kijk eens aan, een kennerOp maandag 20 augustus 2001 19:49 schreef GaiusBertus het volgende:
[..]
The Way of Zerthimon, de eerste van the People die echt 'vrij' was, in zijn hoofd althans. Hij is als het ware de stichter van de githzerai geweest, alhoewel de 'huidige' wizard-kings daar niets van willen weten, de githzerai die Zerthimon volgen zijn met weinigen en worden vaak vervolgd dacht ik.
Modrons zijn ook cool. Bijvoorbeeld dat ze iedere zoveel jaar een Great March over de Great Ring van de Outer Planes gaan houden met een gigantisch leger van vele duizenden modrons dat overal in een rechte lijn overheen walst. Ze beginnen bij de Lower Planes, dus dan kom je langs de fiends en de Blood War, en dan via Limbo, de Chaos plane, dus daar sterven er ook weer een hoop (of worden rogue) en uiteindelijk worden er weer een hoop door de angels van de Upper Planes gedood. Er komen uiteindelijk weer heel weinig modrons heelhuids terug op Mechanus. Niemand weet waarom ze deze Great March doen, maar ik vind het iig wel leuk materiaal voor adventures en dergelijke.
De plane Acheron is ook heel tof, daar wonen de orc en goblin goden die constant oorlog tegen elkaar aan het voeren zijn. Het leuke van de plane is dat het bestaat uit grote metalen kubussen die als astroiden door de leegte zweven en tegen elkaar botsen. Ik ben bezig met een quest op deze plane, weer eens wat anders dan die standaard bosjes en bergjes van Forgotten Realms.
Nou ja, weer genoeg Planescape voor nu

En van dat het verhaal van TOB zo voorspelbaar is is gewoon gelul(gedeeltelijk dan
Verwijderd
Als jij iets niet verwacht, betekent het niet dat anderen het ook niet verwachten.Op maandag 20 augustus 2001 20:34 schreef Holy_Paladin het volgende:
En van dat het verhaal van TOB zo voorspelbaar is is gewoon gelul(gedeeltelijk dan). Dat van mellisan had ik nooit verwacht en van The Five vond ik ook mooi verzonnen(ik zal verder mijn bek houden), anders gezegt: EEN BETER EN VETTER VERHAAL HEB IK NOG NOOIT GEHOORD OF GELEZEN.
Dat melissan een hidden agenda was al vanaf het begin duidelijk : Te vriendelijk en te nobele doelen
Een beter en vetter verhaal is er al : namelijk het verhaal PS:T
Maar goed wat de een vind, hoeft een ander niet te vinden, ieder zijn eigen mening
ik ga nu de laatste afmaken
En het lijkt mij ook sterk dat ToB het verhaal van P:T gaat overtreffen
mzzlz
Goh, had jij dat nou ook al meteen? Ik ben waarschijnlijk zelf teveel DM geweest, ik heb zelf al genoeg van dat soort NPC's gemaaktOp maandag 20 augustus 2001 20:41 schreef Trashbash het volgende:
Dat melissan een hidden agenda was al vanaf het begin duidelijk : Te vriendelijk en te nobele doelenDat vraagt gewoon om een plottwist.
Oh, en als je trouwens niet van lange conversaties houdt is Torment idd niet zo'n heel boeiend spel...
Misschien moet je dan even naar de boekwinkel gaan en eh... Robin Hobb's geniale "Farseer Trilogy" kopen, of anders bijvoorbeeld de boeken van Terry Goodkind (Sword of Truth), Robert Jordan (Wheel of Time) of George R R Martin (Song of Ice and Fire).EEN BETER EN VETTER VERHAAL HEB IK NOG NOOIT GEHOORD OF GELEZEN
Das geen spel, das een boekOp maandag 20 augustus 2001 22:18 schreef Caspian het volgende:
is Lord of the RIngs ook beter? (kep P:T nog niet gespeelt nl.)
Oh en voor de mensen die IceWind dale vonden zuigen.. Het was ook anders bedeolt als Torment
Maar uh, ook al moet ik Torment nog een keer uitspelen, ik stem ook voor een deel 2 (op naar de 22 Bioware-achtige-game cd's
Aanpassinkje voor Lord Daemon: http://www.math.auth.gr/~bchr/new/munchtest.txt voor al uw munchkin sayings
[edit2]Ach kan het niet laten om een leuke erbij te doen
You are NOT a munchkin if you keep a list of your kills.
You MAY be a munchkin if you keep a booklet of your kills.
You ARE a munchkin if you find it saves paper to just tick off your
kills in the Monstrous Manual.
[edit2]
Verwijderd
nope...was het maar waarOp maandag 20 augustus 2001 19:29 schreef SCaffa het volgende:
Is het mogelijk om Baldurs Gate 1 te draaien in een hogere res?
Verwijderd
ik bedoel qua verhaalOp maandag 20 augustus 2001 22:20 schreef IceStorm het volgende:
[..]
Das geen spel, das een boekEnnuh das een goed boek.
Oh en voor de mensen die IceWind dale vonden zuigen.. Het was ook anders bedeolt als Torment
Maar uh, ook al moet ik Torment nog een keer uitspelen, ik stem ook voor een deel 2 (op naar de 22 Bioware-achtige-game cd's)
edit:
Aanpassinkje voor Lord Daemon: http://www.math.auth.gr/~bchr/new/munchtest.txt voor al uw munchkin sayings
[edit2]Ach kan het niet laten om een leuke erbij te doen:
You are NOT a munchkin if you keep a list of your kills.
You MAY be a munchkin if you keep a booklet of your kills.
You ARE a munchkin if you find it saves paper to just tick off your
kills in the Monstrous Manual.
[edit2]
Verwijderd
Wat!! PS:T niet uitgespeeld?? En jij bent mod spielerij? Schande!Maar uh, ook al moet ik Torment nog een keer uitspelen, ik stem ook voor een deel 2 (op naar de 22 Bioware-achtige-game cd's )
tja LotR is vooral goed uitgewerkt en geschreven, het verhaal is nou niet zo heel erg bijzonder (ook behoorlijk tijd geleden dat ik het heb gelezen), maar meer "uitgebreid" dan van Torment ...
Bah dit is verdomd moeilijk om uit te leggen
waarom dingen proberen uit te leggen als het met zo'n gemakkelijke stelling kan
ps: ik denk dat ik mij icewind dale ook maar eens ga aanschaffen
Verwijderd
Icewind Dale is leuk als je van veel hakken houdt. (Meer dan in baldurs gate)
Verwijderd
Tip: als je IWD gaat kopen, kun je het beste ook meteen Heart of Winter (de expansion) erbij kopen zodat je ook in hogere resoluties kunt spelen. Er is ook een uitbreiding van HOW. Deze heet Trials of the Luremaster en is gratis te downloaden bij FilePlanet.Op maandag 20 augustus 2001 22:56 schreef Holy_Paladin het volgende:
ps: ik denk dat ik mij icewind dale ook maar eens ga aanschaffen. Moeite????
IWD/HOW is vooral een combat gericht RPG. Het verhaal is leuk, maar redelijk lineair. Je kunt ook geen characters die je in de loop van het spel tegenkomt toevoegen aan je party. Je begint dus met max. 6 characters en daarmee doorloop je het spel. Er zitten heeeel veel leuke wapens/items en spells in het spel.
TotL is minder combat gericht en bevat hele leuke puzzels.
Verder geldt voor alledrie dat ze de bekende kwaliteit qua beeld/geluid hebben zoals je gewend bent bij BG en PS:T
Kortom: aanrader
Wel is het leuk dat items random worden neergelegd, ook via NPC's. De eerste keer had ik een potion met +1 to con, die ik ed 2e keer niet vond op dezelfde char. Jammer, maar toch ook wel weer een beetje variatie.
Torment heb ik wel, maar ik moet er nog aan beginnen

Music Addicted
Ben vandaag weer een tijd bezig geweest met spelen en het ziet er echt prima uit. Verhaal hebben ze best knap doorgetrokken imho en er zitten LEUKE dingen in. Ben vandaag een beetje gaan kloten met mijn deva ("I SHALL PREVAIL"
Voor de rest vondt ik IceWind Dale best aardig, zeker omdat je de perfecte party (nou ja.. imho dan
Ik moet eerst ToB uitspelen, dan Tormenent dan IceWind Dale (heb ik al uitgespeelt) + Heart of Winter + Trial of The Luremaster dan BG I + Tales of The Sword Coast nog een keer en dan eigenlijk BG II nog een keer en dan is NWN etc al lang weer een feit
Btw, voor IWD + expansions, is het het beste om ze gewoon alle 3 te installen en dan opnieuw te beginnen of niet?
hehe, dan ben ik bang dat we de komende 4 maanden geen topics meer van jou zienOp dinsdag 21 augustus 2001 17:26 schreef IceStorm het volgende:
Zo zo.. ToB is echt heerlijk vetjes
Ben vandaag weer een tijd bezig geweest met spelen en het ziet er echt prima uit. Verhaal hebben ze best knap doorgetrokken imho en er zitten LEUKE dingen in. Ben vandaag een beetje gaan kloten met mijn deva ("I SHALL PREVAIL") en dat is best grappig
.
Voor de rest vondt ik IceWind Dale best aardig, zeker omdat je de perfecte party (nou ja.. imho dan) kan samenstellen.
Ik moet eerst ToB uitspelen, dan Tormenent dan IceWind Dale (heb ik al uitgespeelt) + Heart of Winter + Trial of The Luremaster dan BG I + Tales of The Sword Coast nog een keer en dan eigenlijk BG II nog een keer en dan is NWN etc al lang weer een feit
Btw, voor IWD + expansions, is het het beste om ze gewoon alle 3 te installen en dan opnieuw te beginnen of niet?
En die deva ruled echt wel, als je watchers keep heb uitgespeeld ken je al die highlevel shit en voel je echt dat je krachtiger bent geworden
Goh... Torment nog niet gespeeld maar wel Vhailor als iconOp dinsdag 21 augustus 2001 17:21 schreef Boekster het volgende:
Torment heb ik wel, maar ik moet er nog aan beginnen.
Persoonlijk vond ik Vhailor in Torment maar een irritant figuur. Sodding Mercykiller berk, rattling their bone-boxes about justice and all that... pike off! It's the Sensates or for me
Maar als Icewind Dale dan zo cool is ga ik het misschien ook wel eens proberen. Alhoewel het alleen maar hakken me waarschijnlijk wel wat tegen gaat vallen, maar goed.
Nou ja, dat PT2 zal wel niet komen... maargoed.. ToB is vet. Ik ben bij de eindbaas, die ik verrekte moeilijk met een hoofdletter M vind.... Verdomme!!!
Maargoed, morgen nog een keer proberen.
mzzlz
Hmm ik zit een beetje te twijfelen met ToB. Of ik ga eerst Watchers Keep doen of ik ga die vage fire giants mountains in.. Moeilijk
Verwijderd
Watcher's Keep kan ik je aanraden. Is grafisch een mooi stukje werk!Op dinsdag 21 augustus 2001 20:41 schreef IceStorm het volgende:
IceWind Dale is kwa artwork WEL vet. Ik heb me er prima mee vermaakt iig
Hmm ik zit een beetje te twijfelen met ToB. Of ik ga eerst Watchers Keep doen of ik ga die vage fire giants mountains in.. Moeilijk
Ik heb Watcher's Keep gisteren gehaald!
Verwijderd
Nogmaals: TORMENT is beter dan BG2Op maandag 20 augustus 2001 20:34 schreef Holy_Paladin het volgende:
Planescape heb ik zelf nooit gespeeld, maar na wat ik er allemaal over heb gelezen, blijkt het wel een super game te zijn, maar wel met erg en ERG LANGE![]()
conversaties, en als ik ergens wel de pest aan heb zijn het die eindeloze gesprekken wel. Als ze in BG te lang waren en saai, deed ik gewoon enter tot ze afgelopen waren
.
...
EEN BETER EN VETTER VERHAAL HEB IK NOG NOOIT GEHOORD OF GELEZEN.
Alleen al het verhaal is super. Je kunt trouwens niet dood (aangezien je dat al bent
Geen betere verhalen gelezen?? Heb je even?
1. Lord of The Rings (Tolkien);
2. Wheel of Time (R Jordan (9 delen));
3. Magician (Feist (9 delen));
4. The Dragonbone Chair (T Williams);
5. Meestermagier (Maryeson);
6. De Roos van de Profeet (Weiss & Hickman);
7. Duin (F Herbert).
Met dit rijtje is iedereen wel een jaar of 5 zoet.
Boeken zijn zo overduidelijk van andere aard dat *ik* ze niet zou vergelijken met de verhaallijn van RPGs
Verwijderd
Ja dat viel me wel ook een beetje tegen. Maar je kan er wel een hele zooi experience uittrekken en ook een item.Op dinsdag 21 augustus 2001 20:54 schreef GaiusBertus het volgende:
Niet alleen is Watchers Keep grafisch mooi maar ook is het de leukste en meest originele dungeon uit Baldurs Gate, met een paar hele leuke combats en een heel interessante machine, die me echter uiteindelijk qua opties toch tegenviel. Ik heb die machine eens in de Encyclopedia Magica gelezen (4 boeken waarin bijna alle AD&D items staan) en daarin was hij nog een stukje leuker
Als je alle geschreven codes gedaan hebt, wordt hij random. Dus soms krijg je 100000 xp , soms ga je gelijk dood
Ik zou trouwens eerst watchers keep doen, het is een leuke dungeon (jammer dat hij zo onsamengehangend is, want het eerste level heb je nog het idee dat je in de keep zit, maar lvls 2-4 zouden echt totaal ergens anders kunnen zijn. Dat is een beetje vaag, maar de afwisseling is wel leuk) en je krijgt er veel goede items en xp vandaan.
Ennuh Encyclopedia Magica deel 1 t/m 4 zijn me uiteraard bekend
Ben benieuwd welke machine dat dan is.. meeste ken ik toch wel dacht ik.
Justice is no longer blind, for I am her eyes!Persoonlijk vond ik Vhailor in Torment maar een irritant figuur. Sodding Mercykiller berk, rattling their bone-boxes about justice and all that... pike off!
Vhailor is KOEL.
Hoewel ik Torment de eerste keer zou spelen met, zeg, een fighter + Morte, Annah, Dak'kon, Fall-from-Grace en Ignus. En dan de tweede keer met bijvoorbeeld een mage (met 20 Con, iedereen altijd 20 Con) en Nordom, en verder niemand. Als je met een mage en een hele party speelt loop je de kans die gave 9e level spells niet te kunnen casten... en wie wil er nou niet geholpen worden door een Solar Asimon?
Ik heb twee boeken van Fesit gelezen: Shadow of a Dark Queen & Rise of a Merchant Prince... en ik vond ze echt slecht. Het leest wel lekker weg, maar er zit echt geen enkele diepgang in, het verhaal is warrir, de karakters zo plat als een dubbeltje, de wereld onbegrijpbaar en chaotisch... bleh.3. Magician (Feist (9 delen));
Nu heb ik gehoord dat de eerste boeken van hem heel veel beter zijn, klopt dat?
Verwijderd
De Magier serie heb ik compleet (overige boeken oordeel ik niet over): deze serie is GOED (niet uitzonderlijk als Tolkien/Jordan) maar verveelt zeker niet.Op dinsdag 21 augustus 2001 21:56 schreef Lord Daemon het volgende:
[..]
...
Nu heb ik gehoord dat de eerste boeken van hem heel veel beter zijn, klopt dat?
Het mooie van de boeken is de side-story welke door zijn vriendin is uitgewerkt naar een drietal boeken.
(een kleine samenloop/aktie van magier Puc (Milamber) op Midkemia komt groots terug in haar verhaal). De "massa" gevechten vond ik wat klein
IK vind deze serie de moeite waard!
Verwijderd
[1] Je kunt ze idd het beste alle drie te installeren, zodat je ook IWD in high-res kan spelen + meteen alle patches geïnstalleerd hebt + extra mogelijkheden als dockable user-interface, scroll/gem/potions bags hebt + bags of holding + de magical items van HOW staan in IWD al tot je beschikking + reuzehandigOp dinsdag 21 augustus 2001 17:26 schreef IceStorm het volgende:
[1] Btw, voor IWD + expansions, is het het beste om ze gewoon alle 3 te installen en dan opnieuw te beginnen of niet?
[2] Ik moet eerst ToB uitspelen, dan Tormenent dan IceWind Dale (heb ik al uitgespeelt) + Heart of Winter + Trial of The Luremaster dan BG I + Tales of The Sword Coast nog een keer en dan eigenlijk BG II nog een keer en dan is NWN etc al lang weer een feit
[2] Same problem here. Ik heb gewoon te weinig tijd om alle RPG's van BIS/Bioware uit te spelen.
Niet alleen lvl 1 parties worden afgeslacht. Mijn party is lvl 20-23 en die wordt nog regelmatig afgeslachtOp dinsdag 21 augustus 2001 20:39 schreef TheJoker het volgende:
Ik heb Icewind Dale voor een uurtje of 5 gespeeld, en ik werd het helemaal zat, dat geknok. bij die eerste grot die helemaal vol zit met orcs of ogres werd ik keer op keer afgeslacht en toen het eindelijk lukte met mijn lullige level 1 partietje (was trouwens wel een leuke party die ik had gemaakt) werd ik door de eerste de beste jandoedel neergehakt... En alleen maar hakken is idd erg saai en vooral zo irritant...
Het leuke vind ik dan juist om een strategie te bedenken die wel werkt, door de juiste posities, juiste wapens en juiste spells te gebruiken.
Verwijderd
Maarja, ik vind gewoon dat ik (als fanatiek adnd'er) al die spellen uit moet spelen
Een vriend van me was er aan bezig, dus ik heb hier en daar wel wat gezien, maar van het echte verhaal weet ik dus nog niets. En over Vhailor, Hij ziet er dus wel heel stoer uit, in zijn mercykiller armor.Goh... Torment nog niet gespeeld maar wel Vhailor als icon Nou ja, kan natuurlijk
Persoonlijk vond ik Vhailor in Torment maar een irritant figuur. Sodding Mercykiller berk, rattling their bone-boxes about justice and all that... pike off! It's the Sensates or for me
En met BG2 eindelijk weer es klaar met chapter 2, wordt toch wel erg langdradig weer. Maar mag nnu nog even wat quests in brynnlaw doen, en dan spellhold in. Heb nu al weer zin in de Underdark, maar wat minder in de mind flayer lair. %@*#% beesten zijn het. Heb in de sewers geloof ik een half uur gedaan over 5 mind flayers. En toen ging ik weer level up, met -2 to saves
Music Addicted
Verwijderd
De enige party met wie ik heb hem uitgespeeld was zelf als mage en dan verder nog morte en fall-from-grace. Dat werkte bijzonder goed en je kreeg ook lekker veel xpHoewel ik Torment de eerste keer zou spelen met, zeg, een fighter + Morte, Annah, Dak'kon, Fall-from-Grace en Ignus. En dan de tweede keer met bijvoorbeeld een mage (met 20 Con, iedereen altijd 20 Con) en Nordom, en verder niemand. Als je met een mage en een hele party speelt loop je de kans die gave 9e level spells niet te kunnen casten... en wie wil er nou niet geholpen worden door een Solar Asimon
Maar als ik het nog een keer zou spelen (wat ik zeker ga doen als ik tijd over heb) dan zou ik toch een grote party nemen, omdat je anders toch aardig was mist zoals de extra interactie tussen de partymembers en hun verhaal.
Eigenlijk zou ik dan alle characters moeten nemen die ik niet in mijn eerste party had, dus annah (maar die kan ik uberhaupt niet uitstaan
Evil spelen in Torment lijkt me ook wel wat, het kan tenminste zonder dat je allerlei grote nadelen krijgt. En dan samen met Ignus op pad gaan.
- Dak'kon is ook een toffe gast, met zijn Circle of Zerthimon die je kan ontcijferen (mag ook wel natuurlijk aangezien... nee, dat zal ik dan weer niet verklappen
- Annah is sweet
- Ik vind het stom dat ik nooit het dagboek van Fall-From-Grace heb kunnen lezen!
- Nordom is natuurlijk überhaupt cool aangezien rogue modrons cool zijn (wil toch nog eens zo'n beest spelen
- Ignus is maar een gestoorde gozer. Ik zou zeggen: "Fire bad!"
- Mijn mening over Vhailor heb ik al gegeven
Misschien volgende keer de Baldurs Gate characters eens bekijken
Verwijderd
Hhmmm nu je het zegt, ik kan me niet herinneren dat ik het dagboek ooit heb gelezen ... Zou dat uberhaupt mogelijk zijn? Dan wil ik het nog wel eens proberen- Ik vind het stom dat ik nooit het dagboek van Fall-From-Grace heb kunnen lezen!
In zijn Mercykiller armour? Nou... veel zit er niet in die armour hoor.En over Vhailor, Hij ziet er dus wel heel stoer uit, in zijn mercykiller armor.
Annah is zo gaaf.annah (maar die kan ik uberhaupt niet uitstaan
Vriend van mij doet het.Is het trouwens leuk om de Axe of the Unyielding en de crom Faeyr te dual-wielden
Nee, helaas. Ik ken de persoon die het meest op de officiele Torment-boards is geweest van iedereen in deze wereld (vermoed ik), en volgens hem was het niet mogelijk.Hhmmm nu je het zegt, ik kan me niet herinneren dat ik het dagboek ooit heb gelezen ... Zou dat uberhaupt mogelijk zijn?
Wel een handige tip: In Curst gone ligt in het warenhuis een Wish-scroll. Heel klein vakje waar je hem uit kan halen, ff zoeken dus, maar zeker de moeite waard. Verder: praat met Nordom als je hem tegen komt, maar save eerst. Dat is je enige kans om Enol Eva's Duplication te krijgen. Vhailor is moeilijk te vinden; in de prison moet niet al te enthousiast door een bepaalde portal gaan, maar eerst even erachter kijken. Een thief en een mage kan je als eerste worden in Ragpickers Square. Iedere character moet (van mij) 25 Con hebben: regenerate je 3 HP/seconde. Zelfs je mage wordt een supervette fighter, en er is toch geen XP cap om over te spreken. (Je kan level 99 worden geloof ik.)
Ga naar UnderSigil als je 'weg' bent geweest. Dan zitten daar Glabrezu die hele gave dingen bij zich kunnen hebben. (Gewoon lekker vaak erin gaan, er komen steeds nieuwe.)
Hoge level spells doen weinig schade, maar zien er heel gaaf uit. (Ik nomineer Mechanus' Cannon nog steeds voor koelste spel ooit
Hoge Wisdom geeft je een XP bonus; met 25 WIS geloof ik 30%. Int, Wis en Cha hebben trouwens sowieso een vrij grote invloed op het spel.
Vergeet niet de Bronze Sphere mee te nemen naar de 'Fortress'.
En om te eindigen met een vraag (en niet het antwoord posten, dat is niet leuk
What can change the nature of a man?
Music Addicted
Hangt er van af. Als jij een fighter bent: Ignus, want dat is een mage.Trouwens, is het beter om Nordom in je party te hebben, of Ignus
Als jij een mage bent: Nordom, want dat is een (de enige!) ranged attacker. (Met z'n dual crossbows
Als je thief bent: kijk maar.
Ignus is evil, Nordom neutral, dat kan ook meespelen. Als mage moet je wel ff af en toe met Ignus gaan praten, want dan kan je gave fire spreuken van 'm leren.
Verder is het erg gaaf, maar niet direct heel slim, om Ignus mee te nemen de fortress is.
Zit sowieso een leuk bugje in ToB gok ik. In je potion case kun je oneindig veel potions meenemen
Verwijderd
Een wish scroll in torment??? Dat wist ik niet, wat kan je daar mee doen dan?Wel een handige tip: In Curst gone ligt in het warenhuis een Wish-scroll.
En hoge int/wis/cha zijn in torment erg fijn, helpt erg in de dialogen (in BG2 zie je het heeeel af en toe ook).
Met 25 con kan je gewoon niet (nog een keer) "dood", althans het is mij niet overkomen.
En het mechanus cannon is inderdaad zeer spectaculair, ik dacht echt dat ik er geweest was toen ik die spell op me kreeg
Verwijderd
Verwijderd
FF denken... wat ik nog weet, en onder voorbehoud:Een wish scroll in torment??? Dat wist ik niet, wat kan je daar mee doen dan?
* veel geld krijgen, of
* +2 in een stat naar je keuze, of
* een item, weet niet meer wat, of
* XP, geloof ik. Of een spell, weet ik het.
Het sneaky-e is dat er een cheat is (echt erg flauw):
Stop de scroll in de backpack van een andere character, dus niet de Nameless One. Als je hem dan gebruikt gaat hij niet weg.
Ik kan met trots vertellen dat ik niet voor de verleiding bezweken ben.
Verwijderd
Nee, is niet waar. Sommige DVD spelers/ CD RWs worden niet correct herkend bij een full install.Op woensdag 22 augustus 2001 19:00 schreef Caspian het volgende:
volgens mij moet je bij disc 5 disc 1 erin doen, hij vroeg bij mij iig als laatst (de 5e CD dus) om disc 1, maar ik heb hem illegaal, spijt me jongens, maar ik heb gewoon het geld niet
Via mijn DVD werkt het niet, CD RW weer wel.
Disc 1 installeren werkte ook niet. Die wordt inderdaad ter afsluiting om gevraagd.
Antwoord voor diegene die het compleet willen hebben staat op het forum van Bioware.
Even een vraagje: is het theoretisch gezien mogelijk dat mijn party (14e (paladin) tot 19e (bard) level, nog in H3 van SoA, wel bijna alles al gedaan, in het bezit van Carsomyr, 2x Ring of Gaxx, Staff of the Magi etctetera
Die machine is trouwens ZEER koel
Music Addicted
Verwijderd
Dus gewoon de standaard protectionspells/haste en hakken maar.
Die demi-lich in dat andere gangetje is wel stukken irritanter, cast uiteraard ALLEEN maar imprisonments. Maar goed met anomen + shield of the archons en mijzelf + Spelltrap, kon ik lang genoeg imprisoments absorberen tot hij dood was
Je kon hem btw niet eens raken met de mace of disruption, wat wel hoort te kunnen (k, 1 damage max, maar toch).
Ik heb trouwens ToB uitgespeeld. En ik moet zeggen dat ik een klein beetje teleurgesteld was door het einde. Ik had eigenlijk het logische verwacht. Daarnaast vond ik het helemaal geen boeiend gevecht met de eindbaas. De plot-twist was wel aardig hoor, maar ik had wat meer verwacht, vooral omdat de saga eigenlijk 3,5 games bevatte.. Ik had ook op wat meer filmmateriaal gehoopt.
Ik had ook eigenlijk mezelf wel eens willen zien in een FMV. Ok, het is wat meer werk voor Bioware, maar dat is een extra impuls om de game meerdere keren te spelen.
Ik vond de gameplay van de game (nieuwe features, etc) eigenlijk leuker en verfrissender dan het einde. Daarmee wil ik eigenlijk zeggen dat je de game niet hoeft te spelen voor het nou zo geweldige eind filmpje.. maar voor de game zelf.
Nou, ik ga maar es P:T installeren (nu nog niet.. als ik wat meer tijd heb ... Yep ik ben weer naar school
Ja, die draak is naar mijn mening de makkelijkste uit het hele spel(+bg2 draken!!Op woensdag 22 augustus 2001 19:10 schreef Lord Daemon het volgende:
Even een vraagje: is het theoretisch gezien mogelijk dat mijn party (14e (paladin) tot 19e (bard) level, nog in H3 van SoA, wel bijna alles al gedaan, in het bezit van Carsomyr, 2x Ring of Gaxx, Staff of the Magi etctetera) die rode draak aan kan op de 4e level van de Watcher's Keep? (Bij die machine dus, niet die groene draak op de 5e level, die gaat volgens mij wel.)
Die machine is trouwens ZEER koelZeker weinig kans dat hij vergeet dat ik 'm al gebruikt heb als ik naar ToB ga he?
De laatste battle vond ik wel redelijk lastig, maar misschien kwam dat omdat ik in het begin al teveel summon spells had gebruikt en niet helemaal de juiste spells had ingestudeerd (fireball?? haha). Maar ik kan met enige trots zeggen dat ik de laatste battle helemaal in 1 keer gehaald heb zonder te laden of zo
Btw, red dragon in Watchers Keep = eitje. Zoals gezegd, alleen Draconis is moeilijk.
Maar nog over dragons: ze zijn eigenlijk nog redelijk eenvoudig in BG, aangezien ze daar niet kunnen vliegen. Anders zouden ze leuke dingen kunnen doen zoals breathen buiten je bereik en een snatch attack of te wel party member oppakken en van grote hoogte laten vallen
Verwijderd
draag dan ook een helmOp donderdag 23 augustus 2001 10:34 schreef IceStorm het volgende:
Zucht, en ik heb weer eens 1,5 uur voor niets gespeelt oid. Level 2 helemaal uitgekamt kom ik op het eind van de 4 kamers 2 fire giants tegen. Niet echt een probleem denk je dan. Hebben ze 3 critical hits achter elkaar (en das WEL auw
).

KensaiOp donderdag 23 augustus 2001 11:38 schreef Caspian het volgende:
draag dan ook een helm![]()
Btw echt een vage regel "Draag een helm, heb je geen critical hits" maar ja.
Persoonlijk save ik na elke combat, ook al is het maar tegen lousy orcs geweest. En ik save in elke nieuwe area. Keb al veel lol gehad van zoveel saven.
Verwijderd
Oh, en NIET de Quick Save gebruikenOp donderdag 23 augustus 2001 12:34 schreef IceStorm het volgende:
[..]
Kensai![]()
Btw echt een vage regel "Draag een helm, heb je geen critical hits" maar ja.
Op de fora van BW lopen verschillende meldingen daarover.
Verwijderd
Ik save praktisch iedere minuut. Als ik ergens een gloedhekel aan heb is dat ik na een goed verlopen gevecht bijvoorbeeld frontaal in een trap loop (en dus dood ga ) en dat ik dan dat gevecht weer overnieuw moet doen !! aargh (en dan gaat het om een of andere reden ook nog altijd slechter dan de vorige keerOp donderdag 23 augustus 2001 13:54 schreef GaiusBertus het volgende:
En meer saven... dan heb je vaak maar 5 min voor niets gespeeld
Persoonlijk save ik na elke combat, ook al is het maar tegen lousy orcs geweest. En ik save in elke nieuwe area. Keb al veel lol gehad van zoveel saven.
Oh en quicksave optie ZUIGT, gebruik ik nooit. En ik save best vaak, zo niet HEEL vaak. Alleen nu ff vergeten (was alleen pas 2 traps tegengekomen en air mephitsThere are 3 times when you should definitely save the game. When you win a battle, before you go to sleep, and everywhere else.
Verwijderd
Ik was eens aan het spelen kwam der eentje langs me staan die ook BG2 aan het spelen was toen en die zag me voor het openen van iedere ! deur saven
Totdat ie een corrupted save game kreeg (hij gebruikte toen alleen Q-save)...
Helemaal mee eens, filmpje was niet zo cool, van die char wel, maar minsc had ik verlaten voor sarevok(gewoon hoger lvl en meer slots voor mijn 1-handed swords, al hoewel hij wel altijd lag te zagen dat hij mijn party ging verlaten omdat we niet evil genoeg warenOp donderdag 23 augustus 2001 10:31 schreef GaiusBertus het volgende:
Ik vond het laatste filmpje ook helemaal niet boeiend, maar die stukjes tekst over wat je party members gingen doen na het hele gebeuren, die vond ik supergaaf, en die hebben ook het meeste indruk op me gemaakt (vooral Keldorn, Minsc was ook wel leuk).

En about dat saven en quicksave, ik save haast na elk gevecht en gebruik de quicksave ZEER veel(alhoewel sommige mensen daar problemen mee hadden). Ik had in BG2:SOA zoŽn 250 saves en dat zonder de quicksaves meegerekent
Verwijderd
469Op donderdag 23 augustus 2001 15:12 schreef Holy_Paladin het volgende:
[..]
...
En about dat saven en quicksave, ik save haast na elk gevecht en gebruik de quicksave ZEER veel(alhoewel sommige mensen daar problemen mee hadden). Ik had in BG2:SOA zoŽn 250 saves en dat zonder de quicksaves meegerekent![]()
![]()
.
Overigens: net voor hoofdstukwijzigingen maak ik een echte save (met een aparte naam) zodat ik eventuele vergeten side quests vlug derbij kan doen.
Aantal keer slapen win ik iig ruim
Ik nummerde mijn saves gewoon en zette er bij met welke quest ik bezig was(zoals 57 BODHI----SHADOW THIEVES) en dat was zeer handig.Op donderdag 23 augustus 2001 15:15 schreef ItSnows het volgende:
[..]
469![]()
Overigens: net voor hoofdstukwijzigingen maak ik een echte save (met een aparte naam) zodat ik eventuele vergeten side quests vlug derbij kan doen.
Ik ga even terug om mijn zooi te sellen, nog wat extra quests te doen en Anomen te halen in plaats van Cernd. (I think i need a fighter here.)
Maar het ziet er goed uit.
Assignment rejected by specialist
Verwijderd
heeft me al heel wat tijd bespaard
Verwijderd
Misschien heb ik 1 of 2 normale savegames, maar normaal is het alleen maar de Q toets
En om nog effe terug te komen op de afloop van je party-members... GaiusBertus... die van Keldorn was inderdaad zeer wreed.
Die van Edwin is ook lachuh. Eigenlijk waren ze allemaal wel verrassend.
Verwijderd
Ik ookOp donderdag 23 augustus 2001 15:20 schreef Holy_Paladin het volgende:
[..]
Ik nummerde mijn saves gewoon en zette er bij met welke quest ik bezig was(zoals 57 BODHI----SHADOW THIEVES) en dat was zeer handig.
En met "DEZE NIET VERWIJDEREN" erbij bijv. voor een akkefietje met een draak
Kon ik blijven oefenen op een draak.
Ik hen Kangaxx 17 keer gemolld. Alleen maar omdat ik positief wilde eindigen. Ik heb met 9-8 gewonnen.
Dat idiote beest met die ontiegelijk irritante naam heb ik 21 keer gemold. Zelfde reden
maybe 12/10
ik vind wel dat het niet 100% eerlijk van een party te maken van evil en good terwijl je zelf good bent.
Dat maakt het indd wel simpeler omdat de evil chars zeer goed zijn.
MAAR als je good bent kan je toch nooit evil mensen aanvaarden.
Je vecht je ganse leven voor het goede en dan ga daar es met een power-mad wizard, een omlaag gevallen elf en een geldwolf dwerg je tijd doorbrengen.
Vind ik absurd
speel dan als evil en neem geen good characters.
Enkel evil+neutral ( ga ik doen als ik nog es herbegin )
Nu ben ik good en ik heb alleen good characters. ( ik moet geen level9 spells hebben ook )
Viconia is geen veel betere cleric dan anomen ( veel mensen vinden precies van wel ).
En dan bedoel ik wel zonder allerlei items. Want met een girdle of frost giant strenght kan een mage ook vechten.
Anomen kan ten minste vechten, heeft veel hit points + holy might geeft hem VEEL strenght
TIP: kangaxx is immuun voor lager dan +5. ( maybe +4 dunno )
heeft hoge magic resistance.
maar: is NIET immuun tegen MELF'S METEORS
tegen 5/round (10 met improved haste) is ie er rap aan.
Shangalar is ook maar een mietje.
Van de eerste poging was ie +zijn bende losers er al aan en dan nog zonder enige protection wat-so-ever te casten.
allebei in chapter 3 gedaan
en zonder trap-trucs of zo
Ik heb trouwens nog maar 1x wat last gehad en dat was is de sewers toen ik de hamer of thunderbolts ben gaan halen.
En dat was vroeg in chapter2 met een low level party.
btw chaotic command spell bescherm een character tegen een mind flayer psionic blast
maar toch keigoed game
lekker uitgebalanceerd
Verwijderd
Probleem is hoe kom je der achter dat je meer dan +5 moet gebruiken en/of de meteor's...
Kostte mij 5 pogingen
Want ik gebruik geen cheats en geen walkthroughs.
Weet ze wel te vinden maar vind het echt zonde van de ervaring/beleving van het spel.
Thaxll'ssyllyia vind ik een ontiegelijk irritante naam! Hoop dak hem goed getikt heb
Ik moet eerlijk toegeven, ik heb een keer gecheat, en dat was in Baldurs gate 1, net nadat ik die mijnen uit kwam werd ik er zo ziek vanOp donderdag 23 augustus 2001 21:46 schreef ItSnows het volgende:
...
Want ik gebruik geen cheats en geen walkthroughs.
Weet ze wel te vinden maar vind het echt zonde van de ervaring/beleving van het spel.
Thaxll'ssyllyia vind ik een ontiegelijk irritante naam! Hoop dak hem goed getikt heb
Maar BG2 was ook veel beter vond ik, je krijgt veel meer spreuken en het blijft allemaal gewoon vet
ps: cespenar is naar mijn mening de grappigste npc die ik ooit ben tegen gekomen in een rpg
whoooooo shiney ones. cespenar good servant yes, hehe echt gaaf gemaakt
Verwijderd
OMG ik heb dat ook 2 keer gehad.Op woensdag 22 augustus 2001 13:17 schreef warwick het volgende:
Baldur's Gate 2 bestaat toch uit 4 cd's?
edit
plaatje kleiner gemaakt.
/edit
ik bellen erover, die gasten vertellen mij
"uhh ow ja er is een 5e cd die kan je bij de balie op komen halen"
dus ik kom daar, niks 5e cd.

2e keer spel gekocht, WEER 5e cd..
echt supervaag.
3e keer gekocht, ik denk van, "3 keer is scheepsrecht.
en EINDELIJK deed ie het
sorry voor de /ot reactie
maar ik dacht dat ik de enige was bij wie dit gebeurd was

Verwijderd
En de Pixies in StoneKeep dan!?Op donderdag 23 augustus 2001 21:59 schreef Holy_Paladin het volgende:
[..]
....
ps: cespenar is naar mijn mening de grappigste npc die ik ooit ben tegen gekomen in een rpg.
whoooooo shiney ones. cespenar good servant yes, hehe echt gaaf gemaakt.
Ken je niet, he?
Verwijderd
Echt wel, daarom heb ik aki ook als leidster in mijn evil partyOp donderdag 23 augustus 2001 20:39 schreef TheJoker het volgende:
[off thread]
Caspian, ... WAT WAS FINAL FANTASY: THE SPIRITS WITHIN EEN GIGANTISCH VETTE FILM ZEG!!!!!!!!
[/off thread]
Een korte berekening toont aan dat ik zo'n... eh.. 10.000 keer gequick-saved heb in BG2, en hij is nog nooit gecrashed?Omdat in zeer veel gevallen de game crashed als je de quick-save optie gebruikt... En da's lullig als je een tijd niet meer heb gesaved.
Verwijderd
thank god dat ik heb gesaved, anders
trustuh allemaal, ik ga pitten
Verwijderd
Nu nog ff tijd verzamelen om ToB uit te spelen ik ben wel benieuwd naar die verhalen
Verwijderd
bug? oplossing?
Verwijderd
Nou ik ben nu eindelijk bij Demogorgon en ik vind em verrot moeilijk. Nu probeer ik lower magic resistance op hem te doen maar dat werkt niet
Lmr hoort toch altijd te werken want magic restistance heeft geen effect op deze spell? Of is Demogorgon zo special dat hij door ook immuun voor is?
Verwijderd
Is mazzel voor jeOp donderdag 23 augustus 2001 23:17 schreef Lord Daemon het volgende:
[..]
Een korte berekening toont aan dat ik zo'n... eh.. 10.000 keer gequick-saved heb in BG2, en hij is nog nooit gecrashed?
Der staan op het forum van Bioware verschillende scenario's waarbij men afraad de q-save niet te gebruiken.
Zelf ook niet echt veel problemen gehad hoor! Maar better save than sorry